Σάββατο 25 Αυγούστου 2012

Σήμερα στο Ηράκλειο...

 ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ!

Η πόλη του Ηρακλείου σήμερα τιμά τον Άγιο Απόστολο Τίτο.
Είναι η Θεία Μορφή της Χριστιανοσύνης που συνδέει την Κρήτη με τον Ιησού αφού ο Απόστολος Παύλος ανέθεσε στον Απόστολο Τίτο το έργο αυτό της εδραίωσης της Χριστιανικής Πίστης στο λαό της Κρήτης.
Ήταν ο Πρώτος Επίσκοπος Κρήτης , Ποιμενάρχης  και  το Έργο του  Ποιμαντικό. 


Στον ομώνυμο Ναό στο Κέντρο του Ηρακλείου φυλάσσεται η Κάρα του Αγίου και καθημερινά ο Ναός είναι ανοιχτός σε Έλληνες και ξένους καθώς  αποτελεί και ένα πολιτιστικό και ιστορικό μνημείο για την πόλη του Ηρακλείου.

Σήμερα όπως κάθε χρόνο τέτοια μέρα λειτουργήθηκε ο Ναός εορταστικά με τιμές κράτους , με παρουσία  φιλαρμονικής και με άγημα στρατού , εκπροσώπους της πολιτείας  και φυσικά πλήθος κόσμου. Επίσης έγινε η καθιερωμένη επιμνημόσυνη δέηση, για τους Κρήτες που σφαγιάσθησαν 25/8/1898 στην αυλή του Ναού από τους Τούρκους, με κατάθεση στεφάνων.

Σήμερα στον εορτασμό υπήρχε ένας καλεσμένος ανάμεσα στους Ιερωμένους. Πρόκειται για έναν κρητικό στην καταγωγή γέννημα θρέμμα που ξεκίνησε ως κληρικός από εδώ στο Ηράκλειο και σήμερα είναι Μητροπολίτης στην Αυστρία (δεν συγκράτησα το όνομά του αλλά θα το ψάξω).

Όπως καταλαβαίνετε ήμουν κι εγώ εκεί. Σε λίγο θα παραθέσω και τις σχετικές φωτογραφίες.

  Έτοιμες και οι φωτογραφίες!

























Αυτά!!!  Και του Χρόνου με υγεία !


Στον παρακάτω σύνδεσμο εκτός των άλλων αναφέρεται το θέμα της Επιστολής προς Τίτον
Ενδεικτικά παραθέτω ένα μικρό τμήμα του κειμένου της σχετικής μελέτης 

 πηγή: http://www.aeahk.gr/anagnwsthrio/Pros%20Titon%20Epistolh%20tou%20Apostolou%20Pavlou.pdf

....
Μία σημαντική πληροφορία γιά τό πρόσωπο τοῦ Τίτου
ἔχουμε ἀπό τήν πρός Γαλάτας ἐπιστολή τοῦ Παύλου. Σέ αὐτήν τήν ἐπιστολή
μαθαίνουμε ὅτι ὁ Τίτος ἦταν ἐθνικός μέ ἑλληνική παιδεία, δέν εἶχε ὑποβληθεῖ σέ
περιτομή32 καί συνόδεψε τόν Παῦλο, μαζί μέ τόν Βαρνάβα, στήν Ἀποστολική
Σύνοδο.33 Συμφιλίωσε τόν Παῦλο μέ τούς Κορινθίους στά γεγονότα μεταξύ τῶν
δύο πρός Κορινθίους ἐπιστολῶν34 καί βοήθησε στόν ἔρανο γιά τούς χριστιανούς
τῶν Ἱεροσολύμων.35 Κατά τή δεύτερη φυλάκιση τοῦ Παύλου στή Ρώμη ἦταν
μᾶλλον κοντά του καί ἀπό ἐκεῖ ἔφυγε γιά τή Δαλματία36. Μεταξύ της πρώτης καί
τῆς δεύτερης φυλάκισης τοῦ Παύλου στή Ρώμη, ἡ ὁποία κατέληξε καί στό
μαρτύριό του, γράφτηκε ἡ πρός Τίτον ἐπιστολή, πιθανόν κατά τά ἔτη 63 ἤ
64μ.Χ.37
Ἡ ἐπιστολή ἀποτελεῖται 3 κεφάλαια καί 46 στίχους. Τό πρῶτο κεφάλαιο
ἀποτελεῖται ἀπό 16 στίχους, τό δεύτερο ἀπό 15 καί τό τρίτο ἐπίσης ἀπό 15. Εἶναι
προφανές πώς δέν ἀρίθμησε ὁ ἴδιος ὁ συγγραφέας τῆς ἐπιστολῆς τά κεφάλαια
καί τούς στίχους καθώς ὅπως ἤδη ἀνάφέρθηκε στήν Εἰσαγωγή τά κεφάλαια στό
κείμενο τῆς Καινῆς Διαθήκης τοποθετήθηκαν ἀπό τόν ἐπίσκοπο Καντουρίας
Στέφανο Langton καί οἱ στίχοι ἀπό τόν παρισινό τυπογράφο Robert Stephanus.
Στήν ἀρχή τῆς ἐπιστολῆς ὑπάρχει ἕνα προοίμιο στό ὁποῖο ὁ συγγραφέας
ἀναφέρει τό ποιός εἶναι καί σέ ποιόν ἀπευθύνει τήν ἐπιστολή του. Ὁ
συγγραφέας εἶναι ὁ ἀπόστολος Παῦλος («Παῦλος, δοῦλος Θεοῦ, ἀπόστολος δέ
Ἰησοῦ Χριστοῦ»)38 καί ἡ ἐπιστολή ἀπευθύνεται στόν Τίτο, τό γνήσιο παιδί του
στήν κοινή πίστη («Τίτῳ γνησίῳ τέκνῳ κατά κοινήν πίστιν»).39
Ἀμέσως μετά τό προοίμιο ἀναφέρεται πώς ὁ Τίτος τοποθετήθηκε στό νησί
τῆς Κρήτης καί ὡς ὁ ὑπεύθυνος ποιμένας της, ἀλλά καί γιά νά ἐγκαταστήσει
πρεσβυτέρους στίς πόλεις τοῦ νησιοῦ.40 Ὁ Παῦλος παρέχει χρήσιμες συμβουλές
πρός τόν Τίτο σχετικά μέ τό ποιές ἀρετές πρέπει νά ἔχει ὁ σωστός ποιμένας ἀλλά
καί τό ποίμνιο, ὁ λαός τῆς Ἐκκλησίας. Ο ποιμένας πρέπει νά εἶναι ἀδιάβλητος,
ἄνδρας μίας μόνο γυναίκας καί μέ παιδιά πιστά πού δέν κατηγοροῦνται γιά
ἄσωτη ζωή ἤ ἀνυπάκουα,41 ἀλλά καί ὡς διαχειριστής τοῦ Θεοῦ πρέπει νά εἶναι
ἀδιάβλητος, νά μήν εἶναι ὑπερόπτης, εὐέξαπτος, μέθυσος, φιλόνικος καί νά μήν
εἶναι αἰσχροκερδής.42 Ἀντιθέτως πρέπει νά εἶναι φιλόξενος, νά ἀγαπάει τό καλό,
νά εἶναι συνετός, δίκαιος, εὐσεβής, νά κυριαρχεῖ στόν ἑαυτό του.43
Ὅσον ἀφορᾶ τό ποίμνιο ὁ Παῦλος σημειώνει πρός τόν Τίτον πῶς πρέπει
νά παρακινεῖ τούς ἡλικιωμένους νά εἶναι νηφάλιοι, ἀξιοπρεπεῖς καί νά ἐλέγχουν
τόν ἐαυτό τους. Νά εἶναι ὑγιεῖς στήν πίστη, στήν ἀγάπη, στήν ὑπομονή.44 Οἱ
ἡλικιωμένες γυναῖκες πρέπει νά ἐμπνέουν σεβασμό. Νά μήν κακολογοῦν, νά
μήν εἶναι ὑποδουλωμένες στό κρασί καί νά διδάσκουν τό καλό. Μόνο ἔτσι θά
καθοδηγοῦν τίς νέες νά ἀγαποῦν τά παιδιά τους, νά ἔχουν σωφροσύνη,
ἁγνότητα, νά φροντίζουν γιά τό σπίτι τους, νά ἔχουν καλοσύνη καί νά
ὑποτάσσονται στούς ἄνδρες τους, γιά νά μή δυσφημίζεται ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ.45
Ἐπίσης καί οἱ νέοι πρέπει νά εἶναι ἐγκρατεῖς. Τό κυριότερο ὅμως ὅλες αὐτές οἱ
ἀρετές πρέπει νά κοσμοῦν τόν ἴδιο τόν Τίτο, ὥστε νά εἶναι ζωντανό παράδειγμα
πρός ὅλους.46 Ἐπίσης προτρέπει τόν Τίτο νά ὑπενθυμίζει συνεχῶς στούς
ἀνθρώπους τῆς Ἐκκλησίας πῶς πρέπει νά πειθαρχοῦν στούς ἄρχοντες καί νά
εἶναι ἕτοιμοι γιά κάθε καλό ἔργο. Νά εἶναι εἰρηνικοί, ἀνεξίκακοι καί νά μήν
κακολογοῦν κανένα καί νά δείχνουν πραότητα σέ ὅλους τους ἀνθρώπους.47
....

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις