Σάββατο 29 Δεκεμβρίου 2012

Περίμενε είκοσι τέσσερις ώρες...έχε επίγνωση όσο νωρίτερα γίνεται...




Περίμενε είκοσι τέσσερις ώρες

Αποτέλεσμα εικόνας για ...έχω επίγνωση όσο νωρίτερα γίνεται...

"Όποτε αρχίζει να κυλά προς τα κάτω ο νους, έχε επίγνωση όσο νωρίτερα γίνεται` όσο νωρίτερα γίνεται!
''Κάποιος σε πρόσβαλε. Προκειμένου να θυμώσεις, χρειάζεται λίγος χρόνος, επειδή πρόκειται για μηχανισμό. Θα θυμώσεις, αλλά μετά από ένα κενό διάστημα. Τα πράγματα θα συμβούν σαν αστραπή. Πρώτα θα νιώσεις προσβεβλημένος. Μόλις νιώσεις προσβεβλημένος, θα αρχίσει να κυλά το δεύτερο ρεύμα: θα θυμώσεις. Στην αρχή ο θυμός δεν θα είναι συνειδητός` πρώτα θα είναι σαν πυρετός. Έπειτα θα γίνει συνειδητός. Τότε θα αρχίσεις να τον εκφράζεις ή να τον καταπιέζεις. Όταν λοιπόν λέω ''όσο νωρίτερα τόσο το καλύτερο'', εννοώ, όταν σε προσβάλει κάποιος, απόκτησε επίγνωση αμέσως μόλις αρχίσεις να αισθάνεσαι ότι σε έχουν προσβάλει. Και όποτε αποκτήσεις επίγνωση, κάνε την προσπάθεια να σταματήσεις. Μην πέσεις μέσα στην αυτόματη διαδικασία ούτε για μια στιγμή. Ακόμη και η παύση μιας μόνο στιγμής θα βοηθήσει πολύ. Οι μεγαλύτερες παύσεις θα βοηθήσουν ακόμη πιο πολύ.
Όταν πέθαινε ο πατέρας τού Ελληνορώσσου μύστη, Γκουρτζίεφ, κάλεσε το γιο του. Ήταν μόνο εννέα χρονών και ο Γκουρτζίεφ θυμόταν το περιστατικό σε όλη του τη ζωή. Τον κάλεσε ο πατέρας. Ήταν το μικρότερο παιδί και ο πατέρας είπε: ''Είμαι τόσο φτωχός, δεν μπορώ να σου δώσω τίποτε, παιδί μου. Ένα όμως πράγμα που μου έδωσε ο δικός μου πατέρας μπορώ να σου το δώσω. Ίσως να μην μπορέσεις καν να καταλάβεις τώρα τι σημαίνει, γιατί κι εγώ ο ίδιος δεν μπόρεσα να καταλάβω τι σήμαινε όταν μου το έδωσε ο πατέρας μου. Αποδείχτηκε όμως το πολυτιμότερο πράγμα στη ζωή μου, κι έτσι σου το δίνω εσένα. Φύλαξέ το! Κάποια στιγμή μπορεί να αρχίσεις να το καταλαβαίνεις.''
Έτσι λοιπόν, άκουσε απλώς ο Γκουρτζίεφ. Ο πατέρας είπε: ''Όποτε αισθάνεσαι θυμό, μην απαντάς ποτέ πριν από είκοσι τέσσερις ώρες. Απάντησε, αλλά να υπάρχει ένα κενό είκοσι τεσσάρων ωρών.''
Ο Γκουρτζίεφ ακολούθησε τη συμβουλή του ετοιμοθάνατου πατέρα του. Εντυπώθηκε βαθιά στον νου του την ημέρα ακριβώς που πέθανε ο πατέρας του και είπε ο Γκουρτζίεφ, Έχω κάνει πάρα πολλές πνευματικές ασκήσεις, αλλά αυτή ήταν η καλύτερη. Δεν μπόρεσα ποτέ να θυμώσω στη ζωή μου και τούτο άλλαξε την όλη ροή, το όλο ρεύμα, επειδή έπρεπε να μείνω πιστός στην υπόσχεση.
Όποτε με πρόσβαλε κάποιος, δημιουργούσα κάτι, κάποια κατάσταση. Του έλεγα ότι θα επιστρέψω μετά από είκοσι τέσσερις ώρες να του απαντήσω, και δεν απαντούσα ποτέ γιατί αποδεικνυόταν πολύ ανόητο πράγμα να απαντήσω. Χρειαζόταν απλώς ένα κενό. Και ολόκληρη η ζωή του Τζωρτζ Γκουρτζίεφ έγινε κάτι το διαφορετικό...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις