Δευτέρα 11 Απριλίου 2016

Όμορφη Καστοριά...

ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ 5 ΠΙΛΟΤΟΙ

ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ 5 ΠΙΛΟΤΟΙ ΠΟΥ ΕΚΑΝΑΝ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΝΑ ΤΑ ΚΑΝΟΥΝ ΠΑΝΩ ΤΟΥΣ ΤΟ 1987!!!!
 
Ακόμα και ως απόστρατοι αεροπόροι, με δυσκολία μιλούν για το περιστατικό
mikroskopio.gr

ΑΝΑΤΡΙΧΙΛΑ:ΑΥΤΟΙ είναι οι Έλληνες πιλότοι που το 1987 έκαναν τους Τούρκους να χ@@@ούν επάνω τους-Ισοπέδωσαν τζαμιά στη σκλαβωμένη Σμύρνη!

Ακόμα και ως απόστρατοι αεροπόροι, με δυσκολία μιλούν για το περιστατικό
Είναι γεγονός πως η Τουρκία όλα αυτά τα χρόνια βρίσκει τρόπους να προκαλεί τη χώρα μας. Με θράσος παραβιάζουν καθημερινά τον ελληνικό εναέριο χώρο. Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει ανακοινώσει το ΓΕΕΘΑ από το 2009 μέχρι και το 2014 53 φορές τα τουρκικά αεροσκάφη πέταξαν χωρίς άδεια πάνω από ελληνικό έδαφος

.

Το ερώτημα που αβίαστα προκύπτει είναι: μα καλά και οι Έλληνες αεροπόροι δεν κάνουν ανάλογες ενέργειεςΗ απάντηση, είναι πως όχι. Η Ελλάδα είναι πολύ αυστηρή στην τήρηση των κανόνων και δεν αφήνει περιθώρια σε κάποιους πιο “ενθουσιώδεις” πιλότους να κάνουν αντίστοιχες ενέργειες.
Ωστόσο, όπως σε όλους τους κανόνες υπάρχουν και οι εξαιρέσεις, γνωρίζουμε μια τουλάχιστον εξαίρεση αυτού του κανόνα. Σύμφωνα με ενημερωτικό πόρταλ μια τουλάχιστον φορά, Έλληνες πιλότοι έχουν πετάξει πάνω από το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Σμύρνης (Çiğli Air Base ), ακολουθώντας μια παρόρμηση και όχι οδηγίες. Το αντίθετο μάλιστα. Φρόντισαν να κρύψουν καλά αυτή τους την ενέργεια, για να μην υποστούν τις συνέπειες.
Ήταν η πρώτη εβδομάδα του Απριλίου το 1987, λίγες ημέρες μετά την κρίση του “Πίρι Ρέις”, με το οποίο η Τουρκία απειλούσε να κάνει έρευνα για πετρέλαια στο Αιγαίο. Η κυβέρνηση Ανδρέα Παπανδρέου είχε αποφασίσει να κάνει επίδειξη στρατιωτικής ισχύος και έκανε προετοιμασίες για πόλεμο. Ολόκληρος ο Στόλος είχε αναπτυχθεί στο Αιγαίο, ενώ και οι πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας είχαν λάβει εντολές βομβαρδισμού του ερευνητικού σκάφους.
“Στις έξι το πρωί θα βυθίζαμε τον στολίσκο. Tο KYΣEA το είχε εγκρίνει. Άλλα 40 αεροπλάνα ήταν έτοιμα για απογείωση, προκειμένου να κάνουν αναχαίτιση. Για εμάς ήταν πόλεμος, το είχαμε πάρει απόφαση.
Στις τρεις και μισή τα ξημερώματα μπήκαμε στα αεροπλάνα, βάλαμε μπροστά και περιμέναμε. Ήμασταν δεμένοι στο κόκπιτ και δεν μιλούσαμε. Δεν είχαμε καρδιοχτύπι, απλά δεν μιλούσαμε. Ήμασταν πολύ ήρεμοι. Λέγαμε, επιτέλους, ας γίνει. Tα αεροπλάνα θα συναντιόνταν σε συγκεκριμένο σημείο και ύστερα… όποιον πάρει ο χάρος. Σε 2,5 λεπτά θα τελείωναν όλα. Aν απογειωνόμασταν, δεν υπήρχε επιστροφή. Tελικά στις έξι παρά τέταρτο το πρωί υπέκλεψαν τηλέφωνο από το κοντινό τουρκικό ραντάρ και έμαθαν ότι το «Πίρι Pέις» δεν θα βγει. Στις έξι και τέταρτο μας είπαν ότι όλα είχαν τελειώσει».Ο πιλότος ήταν ο Μίλτος Σκαραμαγκάς. Ο οποίος υπηρετούσε στα “Φάντομ” (F-4) στην Ανδραβίδα.
Την επόμενη εβδομάδα, ο Μίλτος, με τον εκπαιδευτή του Γιάννη Πατσαντάρα είχαν εμπλακεί σε μια αερομαχία στο Αιγαίο. Τουρκικά αεροσκάφη F-104 προερχόμενα από το αεροδρόμιο Badirma , έκαναν παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου. Όπως θυμάται ο -απόστρατος σήμερα επίτιμος αρχηγός τακτικής αεροπορίας- Γιάννης Πατσαντάρας, απογειώθηκαν δυο Φάντομ από τη Σκύρο για να κάνουν την αναχαίτιση.

Τα ελληνικά και τα τουρκικά αεροσκάφη συναντήθηκαν στην εναέρια περιοχή της Χίου και των Οινουσσών και ενεπλάκησαν αρκετή ώρα σε αερομαχία. Τόσο πολύ που άρχισαν να ξεμένουν από καύσιμα. Τα τουρκικά αεροσκάφη γι αυτό το λόγο στράφηκαν για προσγείωση στο κοντινό αεροδρόμιο της Σμύρνης, το Çiğli, το οποίο χρησιμοποιείτο για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Ένα από τα δυο ελληνικά φάντομ έφυγε για προσγείωση, έχοντας ακριβώς το ίδιο πρόβλημα.
Όπως διαβάζουμε στο ενημερωτικό πόρταλ οι δυο νεαροί πιλότοι, ο Γιάννης Πατσαντάρας και ο Μίλτος Σκαραμαγκάς, με τον ενθουσιασμό που διακρίνει τα νιάτα, πήραν μια παράτολμη απόφαση. Ακολούθησαν τα τουρκικά αεροσκάφη στις τουρκικές ακτές. Πέταξαν πάνω από το αεροδρόμιο της Σμύρνης. “Πετάξαμε πολύ χαμηλά, στα 200 περίπου πόδια”, θυμάται ο Γιάννης Πατσαντάρας. Οι Τούρκοι δεν πρόφτασαν να αντιδράσουν. Ο αιφνιδιασμός ήταν μεγάλος. Το ελληνικό αεροσκάφος είχε χαθεί από τα ελληνικά ραντάρ που είχαν αναστατωθεί και το έψαχναν. Το ραντάρ της Λήμνου έκανε προσπάθειες να επικοινωνήσει μαζί τους. Ίσως εκείνη την ώρα να γνώριζαν ότι θα έχουν συνέπειες εάν το παράτολμο σχέδιό τους γινόταν γνωστό, αλλά δεν τις υπολόγιζαν.O Mίλτος είχε αφηγηθεί το περιστατικό ως εξής: “Περάσαμε χαμηλά από τον πύργο ελέγχου του τουρκικού αεροδρομίου και σηκώθηκε όλη η αεροπορία τους να μας κυνηγήσει. Tο ραντάρ της Mυκόνου φώναζε σαν τρελό. Μας έψαχναν. Hταν ο Θύμιος που κατάλαβε τι έγινε. Tότε πετάξαμε υπερηχητικά πάνω από όλα τα χωριά τους. Πετούσαμε πολύ μα πολύ χαμηλά κάπου στα 100 μέτρα και… ισιώσαμε όλα τα τζάμια”.



Όλα αυτά διήρκεσαν ελάχιστα λεπτά. Αμέσως μετά το ελληνικό “φάντομ” εμφανίστηκε στα ραντάρ και η καρδιά όλων που το αναζητούσαν ήρθε στη θέση της.
Ακόμα και ως απόστρατοι αεροπόροι, με δυσκολία μιλούν για το περιστατικό. Ίσως επειδή πέρασαν από θέσεις ευθύνης και δεν θα ήθελαν τις νεανικές τους τρέλες να τις μιμηθούν κι άλλοι πιλότοι. Ίσως επειδή καταλαβαίνουν ότι αυτού του είδους οι ενέργειες, έχουν πολιτικά μηνύματα και καλό θα ήταν να τις χειρίζονται πολιτικοί.

kos

 
Ο Μιχάλης Χατζηθέμελης δημοσίευσε ένα βίντεο από 24 Νοεμβρίου 2015 στο Χρονολόγιό του.
Amazing video kos town, Greece

Σάββατο 9 Απριλίου 2016

5 ΠΑΝΕΜΟΡΦΑ ΚΟΥΤΑΒΑΚΙΑ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το άλμπουμ του George Orfanidis.
"ΚΑΠΟΙΟΣ ΗΛΙΘΙΟΣ ΚΑΙ ΑΝΕΥΘΥΝΟΣ ΣΥΜΠΟΛΙΤΗΣ ΜΑΣ ΠΑΡΑΤΗΣΕ 5 ΠΑΝΕΜΟΡΦΑ ΚΟΥΤΑΒΑΚΙΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΧΩΡΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ.ΑΝΑΖΗΤΑΜΕ ΦΙΛΟΞΕΝΙΕΣ Η ΥΙΟΘΕΣΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΠΡΙΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ ΓΙ ΑΥΤΑ.ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΜΕΡΕΣ ΕΧΕΙ ΓΕΜΙΣΕΙ Η ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΜΕ ΠΑΡΑΤΗΜΕΝΑ ΖΩΑΚΙΑ ΚΑΙ ΖΗΤΑΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΑΣ ΜΗΠΩΣ ΤΑ ΣΩΣΟΥΜΕ.ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΚΟΡΙΤΣΑΚΙΑ.6975601188."
"ΚΑΠΟΙΟΣ ΗΛΙΘΙΟΣ ΚΑΙ ΑΝΕΥΘΥΝΟΣ ΣΥΜΠΟΛΙΤΗΣ ΜΑΣ ΠΑΡΑΤΗΣΕ 5 ΠΑΝΕΜΟΡΦΑ ΚΟΥΤΑΒΑΚΙΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΧΩΡΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ.ΑΝΑΖΗΤΑΜΕ ΦΙΛΟΞΕΝΙΕΣ Η ΥΙΟΘΕΣΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΠΡΙΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ ΓΙ ΑΥΤΑ.ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΜΕΡΕΣ ΕΧΕΙ ΓΕΜΙΣΕΙ Η ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΜΕ ΠΑΡΑΤΗΜΕΝΑ ΖΩΑΚΙΑ ΚΑΙ ΖΗΤΑΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΑΣ ΜΗΠΩΣ ΤΑ ΣΩΣΟΥΜΕ.ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΚΟΡΙΤΣΑΚΙΑ.6975601188."
"ΚΑΠΟΙΟΣ ΗΛΙΘΙΟΣ ΚΑΙ ΑΝΕΥΘΥΝΟΣ ΣΥΜΠΟΛΙΤΗΣ ΜΑΣ ΠΑΡΑΤΗΣΕ 5 ΠΑΝΕΜΟΡΦΑ ΚΟΥΤΑΒΑΚΙΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΧΩΡΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ.ΑΝΑΖΗΤΑΜΕ ΦΙΛΟΞΕΝΙΕΣ Η ΥΙΟΘΕΣΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΠΡΙΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ ΓΙ ΑΥΤΑ.ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΜΕΡΕΣ ΕΧΕΙ ΓΕΜΙΣΕΙ Η ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΜΕ ΠΑΡΑΤΗΜΕΝΑ ΖΩΑΚΙΑ ΚΑΙ ΖΗΤΑΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΑΣ ΜΗΠΩΣ ΤΑ ΣΩΣΟΥΜΕ.ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΚΟΡΙΤΣΑΚΙΑ.6975601188.""ΚΑΠΟΙΟΣ ΗΛΙΘΙΟΣ ΚΑΙ ΑΝΕΥΘΥΝΟΣ ΣΥΜΠΟΛΙΤΗΣ ΜΑΣ ΠΑΡΑΤΗΣΕ 5 ΠΑΝΕΜΟΡΦΑ ΚΟΥΤΑΒΑΚΙΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΧΩΡΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ.ΑΝΑΖΗΤΑΜΕ ΦΙΛΟΞΕΝΙΕΣ Η ΥΙΟΘΕΣΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΠΡΙΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ ΓΙ ΑΥΤΑ.ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΜΕΡΕΣ ΕΧΕΙ ΓΕΜΙΣΕΙ Η ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΜΕ ΠΑΡΑΤΗΜΕΝΑ ΖΩΑΚΙΑ ΚΑΙ ΖΗΤΑΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΑΣ ΜΗΠΩΣ ΤΑ ΣΩΣΟΥΜΕ.ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΚΟΡΙΤΣΑΚΙΑ.6975601188."

  Ο George Orfanidis πρόσθεσε 6 νέες φωτογραφίες στο άλμπουμ: ΤΑ ΕΚΚΛΗΣΑΚΙΑ.
ΚΑΠΟΙΟΣ ΗΛΙΘΙΟΣ ΚΑΙ ΑΝΕΥΘΥΝΟΣ ΣΥΜΠΟΛΙΤΗΣ ΜΑΣ ΠΑΡΑΤΗΣΕ 5 ΠΑΝΕΜΟΡΦΑ ΚΟΥΤΑΒΑΚΙΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΧΩΡΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ.ΑΝΑΖΗΤΑΜΕ ΦΙΛΟΞΕΝΙΕΣ Η ΥΙΟΘΕΣΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΠΡΙΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ ΓΙ ΑΥΤΑ.ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΜΕΡΕΣ ΕΧΕΙ ΓΕΜΙΣΕΙ Η ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΜΕ ΠΑΡΑΤΗΜΕΝΑ ΖΩΑΚΙΑ ΚΑΙ ΖΗΤΑΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΑΣ ΜΗΠΩΣ ΤΑ ΣΩΣΟΥΜΕ.ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΚΟΡΙΤΣΑΚΙΑ.6975601188.

Τα αυστηρά οικολογικά μέτρα των αρχαίων Ελλήνων

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Μήπως σας μυρίζει πολύ η ατμόσφαιρα και αισθάνεστε δύσπνοια μετά το…
mixanitouxronou.gr|Από ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

Μήπως σας μυρίζει πολύ η ατμόσφαιρα και αισθάνεστε δύσπνοια μετά το απόγευμα; Φυσικά η αιτία είναι η υπερβολική χρήση των τζακιών, λόγω της αύξησης της τιμής του πετρελαίου. Κάθε δράση φέρνει αντίδραση, όπως έλεγαν και οι αρχαίοι, που έκαναν την οικολογία πράξη και μας παρέδωσαν έναν καταγάλανο αττικό ουρανό, ώστε να έχουμε τη δυνατότητα να τον μαυρίσουμε. Οι πρόγονοί μας ήταν μακράν οι πρώτοι οικολόγοι του πλανήτη, με κριτήριο την ποιότητα ζωής στις πόλεις-κράτη που δημιούργησαν, όταν άλλοι λαοί ζούσαν νομαδικά. Νόμος είναι το δίκιο της φύσης Για παράδειγμα, απαγορευόταν σε κάθε ιδιοκτήτη να κόβει πάνω από δύο δένδρα ελιάς τον χρόνο. Μέχρι δύο ελαιόδεντρα τον χρόνο είχε δικαίωμα να κόψει ο κάθε ιδιοκτήτης στην αρχαία Αθήνα. Μέχρι δύο ελαιόδεντρα τον χρόνο είχε δικαίωμα να κόψει ο κάθε ιδιοκτήτης στην αρχαία Αθήνα. Ο Σόλων είχε καθιερώσει αμοιβή 5 δραχμές για τη θανάτωση αρσενικού λύκου, αλλά μόνον μία δραχμή για κάθε νεαρή λύκαινα, γιατί ο στόχος ήταν η μείωση, όχι όμως και η εξόντωση του είδους. Νομοθετικά μέτρα υπήρχαν και για την αντιμετώπιση της ρύπανσης των πόλεων. Έτσι, η μεταφορά των σκουπιδιών και της κόπρου έπρεπε να γίνεται σε μεγάλη απόσταση. Για τον έλεγχο των κρηνών υπήρχε στην αρχαία Αθήνα αιρετός και όχι κληρωτός αρμόδιος. Το κυνήγι της πισίνας Ο Πεισίστρατος γέμισε την Αθήνα με κρήνες και καταιωνιστήρες, απαγόρευσε όμως τις δεξαμενές (πισίνες), για τον κίνδυνο των μολύνσεων από τα στάσιμα ύδατα και της σπατάλης νερού. Για την προστασία του περιβάλλοντος της πόλης, τα τυροκομεία και τα βυρσοδεψεία, που ανέδιδαν δυσάρεστες οσμές, ήταν υποχρεωτικό να εγκατασταθούν εκτός των οικισμών, όπως και τα νεκροταφεία. Τα εργαστήρια ήταν εγκαταστημένα κατά ομοειδείς συντεχνίες και καθώς το μέγεθός τους ήταν μικρό, με μέσο όρο απασχολουμένων τα 10 άτομα, δεν φαίνεται να ενοχλούσαν ιδιαίτερα το περιβάλλον. Προστατευτικά μέτρα λαμβάνονταν και σε άλλα μέρη της Ελλάδας, όπου υπήρχαν ειδικά προβλήματα τοπικού χαρακτήρα. Στο Λαύριο, τοποθετούσαν τα καμίνια για το λιώσιμο των μετάλλων νοτιοανατολικά των οικισμών, επειδή οι επικρατούντες στην περιοχή άνεμοι είναι βόρειοι και βορειοδυτικοί. Στη Θήβα υπήρχε το αξίωμα της «τελεαρχίας», δηλαδή της φροντίδας ώστε να μη σκορπίζονται στους δρόμους της πόλης απόβλητα και νερά ρευμάτων. Πολλές πόλεις είχαν απαγορεύσει την εκτροφή κατοικίδιων, εξαιτίας των καταστροφών που προκαλούσαν στις καλλιέργειες και το πράσινο γενικά. Εν αρχή ην η χωροταξία Χαρακτηριστικό του σεβασμού των αρχαίων Ελλήνων προς το περιβάλλον, είναι το γεγονός ότι στη χωροθέτηση των οικισμών τους, κύριο μέλημα έθεταν την επιλογή υγιεινής τοποθεσίας, δεύτερο την επιλογή οχυρής τοποθεσίας και τρίτο την επιλογή πλούσιας τοποθεσίας. Είσαι ότι ζεις Ο Ιπποκράτης στο βιβλίο του Περί αέρων, υδάτων, τόπων τονίζει, ότι από τις συνθήκες του περιβάλλοντος δεν διαμορφώνονται μόνο ο χαρακτήρας και η δημιουργικότητα των λαών, αλλά και η ίδια η υγεία τους –οι ασθένειες που τους βασανίζουν– είναι αποτέλεσμα του μικροκλίματος, της διατροφής, της ποιότητας του πόσιμου νερού κ.λπ. Η τάξη της φύσης Για τους φιλοσόφους προείχε η φυσική τάξη. Κάθε απόκλιση από αυτή, αποτελούσε «ύβριν» από τη σκοπιά της ηθικής και της δικαιοσύνης και άσκοπη ενέργεια από τη σκοπιά της οικονομίας. Επιδίωκαν την αυτάρκεια στην παραγωγή αγαθών, αλλά όχι την υπερβολική κατανάλωση. Ήθελαν ωραία κτίρια, αλλά αποδοκίμαζαν την περιττή πολυτέλεια. Ουκ εν τω πολλώ το ευ! Ο Ξενοφών ασχολήθηκε διεξοδικά με τη σχέση πόρων – εδάφους – ανθρώπινης εργασίας. Ο Αριστοτέλης θεωρεί αντικείμενο της οικονομίας, την παραγωγή αγαθών μόνο για άμεση χρήση. Και οι δύο επισημαίνουν τους κινδύνους που συνεπάγεται η υπερβολική παραγωγή αγαθών. Η υπερεπάρκεια οδηγεί στον άσκοπο πλουτισμό και παρασύρει στον ευδαιμονισμό, την εκμετάλλευση ανθρώπων, την κατασπατάληση πόρων, τη δημιουργία πλαστών αναγκών και τελικά τη διαστροφή του ανθρώπινου χαρακτήρα. Στην αρχαία Ελλάδα η δημόσια υγεία είχε μεγάλη σημασία και υπήρχαν γιατροί για τους άπορους, οι οποίοι πληρώνονταν χάρη σε έναν κεφαλικό φόρο, το "ιατρικόν". Στην αρχαία Ελλάδα η δημόσια υγεία είχε μεγάλη σημασία και υπήρχαν γιατροί για τους άπορους, οι οποίοι πληρώνονταν χάρη σε έναν κεφαλικό φόρο, το «ιατρικόν». Η αισθητική υπεροχή Για τους αρχαίους, τα μεγάλα δημόσια κτίρια και τα σπίτια θεωρούνταν αυτονόητο ότι έπρεπε να υποτάσσονται στην κλίμακα του χώρου, να εντάσσονται στην αισθητική διαμόρφωση του περίγυρου, να υπακούουν στις επιταγές του μέτρου και της ισορροπίας. Η αίσθηση του «μέτρου» δεν είναι μόνο θέμα αισθητικής αλλά και κανόνας ηθικής και πολιτικής συμπεριφοράς. «Το ιατρικόν» Η υγεία στην αρχαία Ελλάδα θεωρούνταν ύψιστο αγαθό και κάθε ηλικία του ανθρώπου είχε αφιερωθεί σε κάποιον θεό-προστάτη. Μέτρα για την υγιεινή του περιβάλλοντος υπήρχαν πολλά, τόσο για την αποξήρανση των ελών, όσο και για την ύδρευση και αποχέτευση των οικισμών. Για την προστασία της δημόσιας υγείας φαίνεται ότι σε πολλές πόλεις υπήρχαν δημόσιοι γιατροί και η πολιτεία παρείχε δωρεάν περίθαλψη στους απόρους, έχοντας επιβάλει για τον σκοπό αυτόν ειδικό κεφαλικό φόρο, το «ιατρικόν». Ο θεσμός όμως αυτός δεν ίσχυε στην Αθήνα, όπου ο Πλάτων απέτρεπε από τη χρήση φαρμάκων, συνιστώντας την καταφυγή σε φυσιοθεραπευτικά μέσα. Τα κείμενα είναι από την έρευνα των αρχιτεκτόνων Ειρήνης Βαλλερά και Μαρίας Κορμά. Ολόκληρη την εργασία μπορείτε να τη βρείτε στο περιοδικό ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ (τεύχος 35)...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/ta-afstira-ikologika-metra-ton-archeon-ellinon-pou-mas-kanoun-na-ntrepomaste-gia-tin-ikologiki-mas-sinidisi/
Μήπως σας μυρίζει πολύ η ατμόσφαιρα και αισθάνεστε δύσπνοια μετά το απόγευμα; Φυσικά η αιτία είναι η υπερβολική χρήση των τζακιών, λόγω της αύξησης της τιμής του πετρελαίου. Κάθε δράση φέρνει αντίδραση, όπως έλεγαν και οι αρχαίοι, που έκαναν την οικολογία πράξη και μας παρέδωσαν έναν καταγάλανο αττικό ουρανό, ώστε να έχουμε τη δυνατότητα να τον μαυρίσουμε. Οι πρόγονοί μας ήταν μακράν οι πρώτοι οικολόγοι του πλανήτη, με κριτήριο την ποιότητα ζωής στις πόλεις-κράτη που δημιούργησαν, όταν άλλοι λαοί ζούσαν νομαδικά. Νόμος είναι το δίκιο της φύσης Για παράδειγμα, απαγορευόταν σε κάθε ιδιοκτήτη να κόβει πάνω από δύο δένδρα ελιάς τον χρόνο. Μέχρι δύο ελαιόδεντρα τον χρόνο είχε δικαίωμα να κόψει ο κάθε ιδιοκτήτης στην αρχαία Αθήνα. Μέχρι δύο ελαιόδεντρα τον χρόνο είχε δικαίωμα να κόψει ο κάθε ιδιοκτήτης στην αρχαία Αθήνα. Ο Σόλων είχε καθιερώσει αμοιβή 5 δραχμές για τη θανάτωση αρσενικού λύκου, αλλά μόνον μία δραχμή για κάθε νεαρή λύκαινα, γιατί ο στόχος ήταν η μείωση, όχι όμως και η εξόντωση του είδους. Νομοθετικά μέτρα υπήρχαν και για την αντιμετώπιση της ρύπανσης των πόλεων. Έτσι, η μεταφορά των σκουπιδιών και της κόπρου έπρεπε να γίνεται σε μεγάλη απόσταση. Για τον έλεγχο των κρηνών υπήρχε στην αρχαία Αθήνα αιρετός και όχι κληρωτός αρμόδιος. Το κυνήγι της πισίνας Ο Πεισίστρατος γέμισε την Αθήνα με κρήνες και καταιωνιστήρες, απαγόρευσε όμως τις δεξαμενές (πισίνες), για τον κίνδυνο των μολύνσεων από τα στάσιμα ύδατα και της σπατάλης νερού. Για την προστασία του περιβάλλοντος της πόλης, τα τυροκομεία και τα βυρσοδεψεία, που ανέδιδαν δυσάρεστες οσμές, ήταν υποχρεωτικό να εγκατασταθούν εκτός των οικισμών, όπως και τα νεκροταφεία. Τα εργαστήρια ήταν εγκαταστημένα κατά ομοειδείς συντεχνίες και καθώς το μέγεθός τους ήταν μικρό, με μέσο όρο απασχολουμένων τα 10 άτομα, δεν φαίνεται να ενοχλούσαν ιδιαίτερα το περιβάλλον. Προστατευτικά μέτρα λαμβάνονταν και σε άλλα μέρη της Ελλάδας, όπου υπήρχαν ειδικά προβλήματα τοπικού χαρακτήρα. Στο Λαύριο, τοποθετούσαν τα καμίνια για το λιώσιμο των μετάλλων νοτιοανατολικά των οικισμών, επειδή οι επικρατούντες στην περιοχή άνεμοι είναι βόρειοι και βορειοδυτικοί. Στη Θήβα υπήρχε το αξίωμα της «τελεαρχίας», δηλαδή της φροντίδας ώστε να μη σκορπίζονται στους δρόμους της πόλης απόβλητα και νερά ρευμάτων. Πολλές πόλεις είχαν απαγορεύσει την εκτροφή κατοικίδιων, εξαιτίας των καταστροφών που προκαλούσαν στις καλλιέργειες και το πράσινο γενικά. Εν αρχή ην η χωροταξία Χαρακτηριστικό του σεβασμού των αρχαίων Ελλήνων προς το περιβάλλον, είναι το γεγονός ότι στη χωροθέτηση των οικισμών τους, κύριο μέλημα έθεταν την επιλογή υγιεινής τοποθεσίας, δεύτερο την επιλογή οχυρής τοποθεσίας και τρίτο την επιλογή πλούσιας τοποθεσίας. Είσαι ότι ζεις Ο Ιπποκράτης στο βιβλίο του Περί αέρων, υδάτων, τόπων τονίζει, ότι από τις συνθήκες του περιβάλλοντος δεν διαμορφώνονται μόνο ο χαρακτήρας και η δημιουργικότητα των λαών, αλλά και η ίδια η υγεία τους –οι ασθένειες που τους βασανίζουν– είναι αποτέλεσμα του μικροκλίματος, της διατροφής, της ποιότητας του πόσιμου νερού κ.λπ. Η τάξη της φύσης Για τους φιλοσόφους προείχε η φυσική τάξη. Κάθε απόκλιση από αυτή, αποτελούσε «ύβριν» από τη σκοπιά της ηθικής και της δικαιοσύνης και άσκοπη ενέργεια από τη σκοπιά της οικονομίας. Επιδίωκαν την αυτάρκεια στην παραγωγή αγαθών, αλλά όχι την υπερβολική κατανάλωση. Ήθελαν ωραία κτίρια, αλλά αποδοκίμαζαν την περιττή πολυτέλεια. Ουκ εν τω πολλώ το ευ! Ο Ξενοφών ασχολήθηκε διεξοδικά με τη σχέση πόρων – εδάφους – ανθρώπινης εργασίας. Ο Αριστοτέλης θεωρεί αντικείμενο της οικονομίας, την παραγωγή αγαθών μόνο για άμεση χρήση. Και οι δύο επισημαίνουν τους κινδύνους που συνεπάγεται η υπερβολική παραγωγή αγαθών. Η υπερεπάρκεια οδηγεί στον άσκοπο πλουτισμό και παρασύρει στον ευδαιμονισμό, την εκμετάλλευση ανθρώπων, την κατασπατάληση πόρων, τη δημιουργία πλαστών αναγκών και τελικά τη διαστροφή του ανθρώπινου χαρακτήρα. Στην αρχαία Ελλάδα η δημόσια υγεία είχε μεγάλη σημασία και υπήρχαν γιατροί για τους άπορους, οι οποίοι πληρώνονταν χάρη σε έναν κεφαλικό φόρο, το "ιατρικόν". Στην αρχαία Ελλάδα η δημόσια υγεία είχε μεγάλη σημασία και υπήρχαν γιατροί για τους άπορους, οι οποίοι πληρώνονταν χάρη σε έναν κεφαλικό φόρο, το «ιατρικόν». Η αισθητική υπεροχή Για τους αρχαίους, τα μεγάλα δημόσια κτίρια και τα σπίτια θεωρούνταν αυτονόητο ότι έπρεπε να υποτάσσονται στην κλίμακα του χώρου, να εντάσσονται στην αισθητική διαμόρφωση του περίγυρου, να υπακούουν στις επιταγές του μέτρου και της ισορροπίας. Η αίσθηση του «μέτρου» δεν είναι μόνο θέμα αισθητικής αλλά και κανόνας ηθικής και πολιτικής συμπεριφοράς. «Το ιατρικόν» Η υγεία στην αρχαία Ελλάδα θεωρούνταν ύψιστο αγαθό και κάθε ηλικία του ανθρώπου είχε αφιερωθεί σε κάποιον θεό-προστάτη. Μέτρα για την υγιεινή του περιβάλλοντος υπήρχαν πολλά, τόσο για την αποξήρανση των ελών, όσο και για την ύδρευση και αποχέτευση των οικισμών. Για την προστασία της δημόσιας υγείας φαίνεται ότι σε πολλές πόλεις υπήρχαν δημόσιοι γιατροί και η πολιτεία παρείχε δωρεάν περίθαλψη στους απόρους, έχοντας επιβάλει για τον σκοπό αυτόν ειδικό κεφαλικό φόρο, το «ιατρικόν». Ο θεσμός όμως αυτός δεν ίσχυε στην Αθήνα, όπου ο Πλάτων απέτρεπε από τη χρήση φαρμάκων, συνιστώντας την καταφυγή σε φυσιοθεραπευτικά μέσα. Τα κείμενα είναι από την έρευνα των αρχιτεκτόνων Ειρήνης Βαλλερά και Μαρίας Κορμά. Ολόκληρη την εργασία μπορείτε να τη βρείτε στο περιοδικό ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ (τεύχος 35)...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/ta-afstira-ikologika-metra-ton-archeon-ellinon-pou-mas-kanoun-na-ntrepomaste-gia-tin-ikologiki-mas-sinidisi/

Δημοφιλείς αναρτήσεις