Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2012

Το σωστό μήκος στα μαλλιά μετά τα 40


 Το σωστό μήκος στα μαλλιά μετά τα 40

Κάποτε οι γυναίκες πίστευαν ότι τα κοντά μαλλιά τις κάνουν να δείχνουν πιο νέες. Η άποψη αυτή πλέον είναι παρωχημένη... Σήμερα, τα μακριά μαλλιά εξασφαλίζουν στιλ, αέρα και κυρίως «κάλυψη» ακόμη και σε ένα γερασμένο πρόσωπο. Κομμωτές υποστηρίζουν πως δεν υπάρχει κανένας λόγος μιαγυναίκα να κόβει τα μαλλιά της μετά τα 40. Το μήκος καλό είναι να φτάνει μέχρι το στήθος.

Τα μακριά μαλλιά πρέπει να έχουν όγκο. Ένα καλό κούρεμα με διάφορα μήκη και το κατάλληλο φιλάρισμα θα τα βοηθήσει να τον αποκτήσουν.

Το σωστό χτένισμα

Η λέξη κλειδί είναι «φυσικό». Μπορείτε να περιποιηθείτε τα μαλλιά, να τα χτενίσετε στο κομμωτήριο, να πιάσετε ή να τα αφήσετε να πέφτουν στους ώμους, αλλά θυμηθείτε να αποφύγετε το στυλιζαρισμένο. Οι ψεύτικες μπούκλες, τα κραυγαλέα εξτένσιον, ο τεχνητός όγκος προσδίδουν χρόνια.

Το κατάλληλο χρώμα

Όσο μεγαλώνει μία γυναίκα τα χαρακτηριστικά του προσώπου της χάνουν την έντασή τους και γίνονται πιο επίπεδα. Το σωστό χρώμα στα μαλλιά μπορεί να ισορροπήσει αυτήν την κατάσταση. Αποφύγετε τις ακρότητες και τις πολύ έντονες αποχρώσεις γιατί κάνουν το πρόσωπο να δείχνει κουρασμένο. Για τον ίδιο λόγο αποφύγετε τις έντονες ανταύγειες.
marieclaire.fr
σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου 2012

Άρης Κωνσταντινίδης

πηγή: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=382006578539067&set=a.136809996392061.29371.135792846493776&type=1&theater
Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

Ο Άρης Κωνσταντινίδης  (Αθήνα 1913 - Αθήνα 1993) ήταν Έλληνας αρχιτέκτονας της μεταπολεμικής αρχιτεκτονικής. Γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε στη Γερμανία στο Πολυτεχνείο του Μονάχου από το 1931 μέχρι και το 1936. Μετά από τις σπουδές του επέστρεψε στην Αθήνα, όπου εργάστηκε στην Πολεοδομική Υπηρεσία (1938-1942) και στο Υπουργείο Δημοσίων Έργων (1942-50). 
Υπήρξε προϊστάμενος τους τμήματος Μελετών του Οργανισμού Τουρισμού (1957-67), όπου αργότερα διετέλεσε ειδικός σύμβουλος (1975-78). Δίδαξε ως επισκέπτης καθηγητής στο Πολυτεχνείο της Ζυρίχης(1967-70). Εκλέχθηκε επίτιμος διδάκτωρ της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης(1978) και έκτακτο μέλος της Βαυαρικής Ακαδημίας Καλών Τεχνών του Μονάχου(1985). Έγραψε πολυάριθμα άρθρα και βιβλία, ενώ το πλούσιο αρχιτεκτονικό του έργο παρουσιάστηκε σε αρκετές εκθέσεις, σε βιβλία και σε περιοδικά στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Το ενδιαφέρον του Άρη Κωνσταντινίδη, που ήταν επικεντρωμένο στη δημιουργία μιας σύγχρονης αρχιτεκτονικής που να πηγάζει από τις ανάγκες του τόπου του, τον οδηγεί στη μελέτη της ανώνυμης αρχιτεκτονικής στην Ελλάδα και τη δημοσίευση τριών βιβλίων(1947-1953),όπου αναλύει συγκεκριμένα παραδείγματα ανώνυμης αρχιτεκτονικής. Τα κυριότερα βιβλία του είναι: «Δύο χωριά από την Μύκονο» (1947), «Τα παλιά αθηναϊκά σπίτια» (1951), «Σύγχρονη αληθινή αρχιτεκτονική» (1978), «Μελέτες + Κατασκευές» (1981) και τα «Θεόχτιστα», το τελευταίο βιβλίο του αρχιτέκτονα. Η υλοποίηση των ιδεών του Κωνσταντινίδη πραγματοποιείται μέσα από την κατασκευή μιας σειράς δημόσιων κτιρίων ,καθώς και ιδιωτικών κτιρίων μικρότερης κλίμακας. Στα δημόσια έργα του ανήκουν: α)τα συγκροτήματα εργατικών πολυκατοικιών στη Νέα Φιλαδέλφεια, στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη, στο Ηράκλειο Κρήτης κ.α., β)η σειρά ξενοδοχείων του ΕΟΤ «Ξενία» στην Καλαμπάκα, Μύκονος, Ολυμπία, κ.α, γ)αλλά και τα αρχαιολογικά μουσεία Ιωαννίνων(1965-66) και Κομοτηνής(1967). Έργα του Άρη Κωνσταντινίδη είναι επίσης το περίπτερο στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (1960), το συγκρότημα που εξυπηρετεί το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, καθώς και ιδιωτικές κατοικίες, όπως η μονοκατοικία στο Παγκράτι(1961) και η οικία διακοπών στην Ανάβυσσο(1961-62).Η αρχιτεκτονική του Άρη Κωνσταντινίδη στηρίζεται στην άνεση αλλά και τη λειτουργικότητα των χώρων, την ορθολογική διάταξη της κάτοψης, την ένταξη στο περιβάλλον, την κατασκευαστική αρτιότητα και την ιδιαίτερη ανάδειξη κάθε κατασκευαστικού υλικού. Διαμορφώνει μια σαφή αρχιτεκτονική γλώσσα, μέσα από την οποία χτίζει «Δοχεία Ζωής»,όπως ορίζει ο ίδιος ο Κωνσταντινίδης τα έργα του.
ΑΠΟ ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ
Το βίντεο που ακολουθεί περιέχει βιογραφικά στοιχεία, απόψεις του αρχιτέκτονα και εικόνες έργων του.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=12ljoLcUz8Q

σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Οι μύθοι για την ηλικία



                               Καταρρίπτουμε 8 μύθους για την ηλικία

Αν σκεφτεί κανείς ότι το γήρας... ού γαρ έρχεται μόνον, είναι δεδομένο ότι όσο γερνάει ο άνθρωπος μειώνονται οι δυνατότητες του σωματικά και πνευματικά. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι στο όνομα της «ηλικίας» πρέπει να αποδίδουμε όλες τις ευθύνες για την κακή διάθεση, τους συνεχείς πόνους, τη μειωμένη λίμπιντο και ένα σωρό ακόμα δυσάρεστα και δεινά της ανθρώπινης
ύπαρξης.

Όσο συμβιβασμένοι και να είναι ορισμένοι με την ηλικία τους και με το γεγονός ότι η γήρανση είναι η φυσική εξέλιξη του ανθρώπου, υπάρχουν ορισμένοι μύθοι που σύμφωνα με το Reader’s Digest, διαιωνίζονται αποδίδοντας τα δεινά της …τρίτης ηλικίας στην ίδια την ηλικία.


Μύθος 1ος: Οι πόνοι στις αρθρώσεις είναι αναπόφευκτοι

Στην πραγματικότητα η έλλειψη άσκησης και όχι η ηλικία είναι ο κύριος «υπεύθυνος» που κάνει τις αρθρώσεις να …σκουριάζουν. Όταν Αυστραλιανοί ερευνητές της ιατρικής Σχολής του πανεπιστημίου Monash εξέτασαν γυναίκες ηλικίας 40 έως 67 ετών, ανακάλυψαν ότι εκείνες που έκαναν γυμναστική τουλάχιστον μία φορά κάθε δεύτερη εβδομάδα, για περίπου 20 λεπτά ή περισσότερο, είχαν μεγαλύτερη ποσότητα χόνδρου στις αρθρώσεις τους. Αυτό δείχνει ότι όταν κάποιος ασκείται συστηματικά έχει λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσει αρθρίτιδα.


Μύθος 2ος: Τα οστά γίνονται πιο εύθραυστα και το σώμα κυρτώνει

Κανείς δεν αμφιβάλει ότι πράγματι η οστεοπόρωση είναι πιο κοινή στους ηλικιωμένους ανθρώπους αν και πρόκειται για μία ασθένεια που μπορεί να προληφθεί.

Μία έρευνα που έγινε σε γυναίκες άνω των 100 ετών, αποκάλυψε ότι ποσοστό της τάξης μόλις του 56% έπασχε από οστεοπόρωση, με την οποία μάλιστα διαγνώστηκαν οι ασθενείς σε ηλικία 87 ετών κατά μέσο όρο. Όχι και άσχημα αν σκεφτεί κανείς ότι οι συγκεκριμένες γυναίκες έζησαν πολύ πριν «εφευρεθούν» οι ευεργετικές ιδιότητες της σύγχρονης δίαιτας αλλά και της επιστήμης στο θέμα των οστών.


Μύθος 3ος: Οι ηλικιωμένοι είναι ιδιόρρυθμοι και δυστυχισμένοι

Τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Όταν οι ερευνητές από τη Χαϊδελβέργη της Γερμανίας, μελέτησαν 40 αιωνόβιους, ανακάλυψαν ότι παρά το γεγονός ότι αντιμετώπιζαν σοβαρά σωματικά και πνευματικά προβλήματα, το 71% αυτών είπαν ότι ήταν ευτυχισμένοι, ενώ περισσότεροι από τους μισούς τόνισαν ότι ήταν το ίδιο χαρούμενοι όπως και σε νεότερη ηλικία. Οι ερευνητές μάλιστα σύγκριναν τους αιωνόβιους με μία ομάδα ανθρώπων μέσης ηλικίας και ανακάλυψαν ότι οι δύο ομάδες ήταν εξίσου ευτυχισμένες. Το πιο σημαντικό ωστόσο ήταν ότι περίπου το 70% των αιωνόβιων είπαν ότι γελούσαν αρκετά συχνά.


Μύθος 4ος: Για όλα φταίει το DNA

Ένας από τους μεγαλύτερους …ηλικιακούς μύθους είναι ότι τα γονίδια παίζουν το σπουδαιότερο ρόλο στον τρόπο που γερνάτε. Ακόμα και αν γεννηθείτε με τις καλύτερες…προοπτικές, δηλαδή τα πιο υγιή γονίδια, αυτό που καθορίζει το πώς θα γεράσετε οφείλεται στον τρόπο ζωής που θα κάνετε. Τα γονίδια σας μπορούν εύκολα να αλλάξουν καθώς καθορίζονται από το διατροφολόγιο σας, την γυμναστική, ακόμα και την έκθεση του οργανισμού σε χημικές ουσίες.


Μύθος 5ος: Μεγαλύτερη ηλικία, λιγότερη δημιουργικότητα

Αυτό δεν ισχύει απαραίτητα, καθώς στην ουσία η δημιουργικότατα προσφέρει περισσότερα οφέλη στους μεγαλύτερους. Μία έρευνα του πανεπιστημίου George Washington, έδειξε ότι πιο μεγάλοι ηλικιακά άνθρωποι, που αποφάσισαν να συμμετέχουν σε μία χορωδία, βελτίωσαν την υγεία τους, μείωσαν τις φαρμακευτικές αγωγές τους και μάλιστα έπεφταν λιγότερο από αντίστοιχη ομάδα ανθρώπων της ίδιας ηλικίας που δεν συμμετείχε.

Οι τραγουδιστές τόνισαν ότι ένιωθαν λιγότερο μόνοι, άρχισαν να βλέπουν τη ζωή πιο αισιόδοξα και συμμετείχαν σε ακόμη περισσότερες δραστηριότητες, σε σχέση με όσους συμμετείχαν σε ομάδες που δεν τραγουδούσαν και οι οποίοι μάλιστα μείωσαν τις δραστηριότητες τους μέσα σε ένα χρόνο.


Μύθος 6ος: Η ανάπτυξη του εγκεφάλου σταματάει στην ηλικία των 3

Ο συγκεκριμένος μύθος καταρρίφθηκε πανηγυρικά τη δεκαετία του 1990 και έκτοτε οι ερευνητές δεν αντιμετωπίζουν έναν μεγαλύτερο ηλικιακά εγκέφαλο ως ένα στατικό αντικείμενο. Αντίθετα, μελέτες έχουν δείξει ότι ο εγκέφαλος συνεχίζει να εξελίσσεται, να δημιουργεί νέες ιδέες και να ενισχύει μάλιστα και τις ήδη υπάρχουσες, εφόσον φυσικά εξασκείται και... προκαλείται. Στην ουσία πρόκειται για τον ύστατο ανθρώπινο μυ.


Μύθος 7ος: Ο εγκέφαλος συρρικνώνεται όσο ο άνθρωπος γερνάει

Ο συγκεκριμένος μύθος ξεκίνησε όταν μελέτες το 2002 έδειξαν ότι το μέρος του εγκεφάλου που ελέγχει τη μνήμη, (ιππόκαμπος) ήταν σημαντικά μικρότερος σε όγκο, στους μεγαλύτερους ανθρώπους από ότι στους νέους. Η ειδικός Dr. Lupien ωστόσο διεξήγαγε, στη δεκαετία του 1990, μία έρευνα η οποία έδειχνε ότι το χρόνιο στρες ευθύνεται για την συρρίκνωση του ιππόκαμπου και όχι η ηλικία. Όταν η Dr. Lupien εξέτασε τις αξονικές των εγκεφάλων 177 ατόμων, ηλικίας 18 έως 85 ετών, διαπίστωσε ότι ο ιππόκαμπος του εγκεφάλου του 25% των ατόμων ηλικίας 18-24 ετών ήταν το ίδιο μικρός σε μέγεθος όπως και αυτών των ενηλίκων ηλικίας 60 έως 75 ετών.


Μύθος 8ος: Η ηλικία σκοτώνει τη λίμπιντο

Η ανικανότητα και η μειωμένη λίμπιντο συνήθως σχετίζονται με ιατρικές παθήσεις που ελέγχονται κλινικά, όπως είναι η υψηλή πίεση, οι καρδιοπάθειες, ο διαβήτης και η κατάθλιψη.

Η λύση είναι να …κρατιέστε σε φόρμα. Κάτι πολύ απλό, όπως για παράδειγμα το να σηκώνετε βαράκια κανά δυο φορές την εβδομάδα, θα μπορούσε να βελτιώσει τη σεξουαλική σας ζωή.

Και για όσους ισχυρίζονται ότι η ηλικία «κουβαλάει» και την μείωση της σεξουαλικής επιθυμίας, η απάντηση είναι ότι αυτό δεν συμβαίνει πριν από τα 75 χρόνια.

Τι σημαίνουν όλα αυτά; Ότι ίσως τελικά να μην υπάρχει μία και μόνο οριστική απάντηση στον ορισμό της γήρανσης. Ίσως η ηλικία να εξαρτάται από τον καθένα μας ξεχωριστά.

clickatlife.gr
 σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Τέλεια καρυδόπιτα με κρέμα

Τέλεια καρυδόπιτα με κρέμα
Bαθμολογία:
       
5 ψήφοι
Προστέθηκε από , 30.03.12

Περιγραφή

Μία εύκολη και δροσιστική καρυδόπιτα που αν την κάνετε μια φορά...σίγουρα θα την ξανακάνετε!!!
Τέλεια καρυδόπιτα με κρέμα

Τι χρειαζόμαστε:

  • 6 αυγά
  • 1 φλυτζάνι ζάχαρη
  • 1 φλυτζάνι καρύδια
  • 1,5 φλυτζάνι αλεύρι
  • 1,5 φακελάκι μπέικιν
  • μισό κ.γ κανέλα
  • μισό κ.γ γαρύφαλλο

ΣΙΡΟΠΙ
  • 4 φλυτζάνια ζάχαρη
  • 3 φλυτζάνια νερό

ΚΡΕΜΑ
  • 750 ml γάλα
  • 5 κ.σ κόρν φλάουρ
  • 3 κ.σ ζάχαρη
Στα γρήγορα
Κατηγορία
Μέθοδος
Διατροφή
Περιέχει
Σερβίρει




18 άτομα

Πως το κάνουμε:


σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω 

Κ ΚΑΒΑΦΗΣ «Βροχή»


Κ ΚΑΒΑΦΗΣ «Βροχή»

έχει λιγνά δυο δένδρα
μικρό ένα περιβόλι
και κάμνει εκεί της εξοχής
μια παρωδία το νερό —
μπαίνοντας σε κλωνάρια
οπού δεν έχουν μυστικά ποτίζοντας τες ρίζες
που έχουν ασθενικό χυμό τρέχοντας εις το φύλλωμα
που με κλωστές δεμένο
πεζό και μελαγχολικό
κρεμνά στα παραθύρια και πλένοντας καχεκτικά
φυτά που μες σε γλάστρες
τα ’στησ’ αράδα-αράδα
μια φρόνιμη νοικοκυρά.

Βροχή, που τα μικρά παιδιά

κοιτάζουνε χαρούμενα
μέσ’ από κάμαρη ζεστή,
κι όσο πληθαίνει το νερό
και πέφτει πιο μεγάλα,
χτυπούν τα χέρια και πηδούν.
Βροχή, που ακούν οι γέροι
με σκυθρωπήν υπομονή,
με βαρεμό κι ανία γιατί εκείνοι από ένστικτον
δεν αγαπούνε διόλου
βρεμμένο χώμα και σκιές.

Βροχή, βροχή — εξακολουθεί

πάντα ραγδαία να βρέχει.
Μα τώρα πια δεν βλέπω.
Θόλωσ’ απ’ τα πολλά νερά
του παραθύρου το υαλί.
Στην επιφάνειά του
τρέχουν, γλιστρούν, κι απλώνονται
κι ανεβοκατεβαίνουν
ρανίδες σκορπισμένες
και κάθε μια λεκιάζει
και κάθε μια θαμπώνει.
Και μόλις πλέον φαίνεται
θολά-θολά ο δρόμος
και μες σε πάχνη νερουλή
τα σπίτια και τ’ αμάξια.
(Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993)

σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Ρατσισμός

Αναδημοσίευση άρθρου από Νέα Ακρόπολη

πηγή:  http://www.nea-acropoli-ioannina.gr/filosofias/ratsismos.html

Ρατσισμός

του J.A.LIVRAGA, Ιδρυτή της "ΝΕΑΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ"Αυτός που γράφει αυτές τις γραμμές έχει αφιερώσει μεγάλο μέρος της πλέον μακριάς του ζωής, στη μελέτη των ιστορικών φαινομένων κι έχει επαληθεύσει ότι αυτά είναι δύο ειδών: μερικά είναι επαναληπτικά και εμφανίζονται και ξαναεμφανίζονται σε διάφορες εποχές χωρίς μεγάλες παραλλαγές. Τα άλλα είναι πιο μεταβλητά και δεν επαναλαμβάνονται ποτέ, καθώς ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της πορείας των καιρών. Αλλά στην κάθε ιστορική στιγμή κινείται ένα εκκρεμές που κυβερνά τα γεγονότα, και τόσο το σταθερό, όσο και το κινητό μέρος του, αποτελούν μια θαυμάσια μηχανή, που δεν είναι και θα είναι παρά μια μηχανή που σηματοδοτεί το ρυθμό της ιστορικής μηχανικής, τους παλμούς μιας καρδιάς που ζεί,επιταχύνεται και επιβραδύνεται,υποφέρει κάποτε από ταχυκαρδίες. Που κάποτε γεννήθηκε και θα καταλήξει να πεθάνει.
Ο Κόσμος και η Ιστορία του Κόσμου είναι, λοιπόν, όπως τα αντιλαμβάνονταν οι Νεοπλατωνικοί της Περγάμου και της Αλεξάνδρειας πριν σχεδόν 2.ΟΟΟ χρόνια: είναι ένας "Μακρόβιος", ένα μεγάλο ζωντανό ον στο οποίο είμαστε ενσωματωμένοι σχηματίζοντας τον υπαρξιακό ιστό του, με ξεχωριστή ζωή ο καθένας από μας, με ξεχωριστή ζωή οι διάφορες Κοινωνίες και Πολιτισμοί, αλλά όλα εξαρτημένα στο Μεγάλο Ρυθμό, στο Μυστήριο, στο Ον των όντων. Ενάντια σε αυτόν τον παγκόσμιο ρυθμό τίποτα δεν μπορούν να κάνουν οι διανοητικοί μας διαξιφισμοί. Είναι όπως είναι και το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να τον αντιληφθούμε ή όχι.

Όσοι δεν τον αντιλαμβάνονται, συνήθως δεν αξίζουν το όνομα φιλόσοφος, γιατί μένουν στην επιφάνεια των γεγονότων χωρίς να κάνουν τον κόπο να επαληθεύσουν τις αιτίες και το υπόβαθρό τους. Η αλλοτρίωση, που διαταράσσει το λόγο και την αντίληψη, τους αφήνει στο φαινομενικό παράδοξο της ύπαρξης, και πιστεύουν ότι ο χρόνος τους -αυτός που εκείνοι ζουν- είναι μοναδικός, ότι η πρόοδος είναι συνεχόμενη και γραμμική. Αλλά η Ιστορία -επαρκώς γνωστό μέρος του ανθρώπινου παρελθόντος- είναι κυκλική και ανταποκρίνεται σε απόκρυφους κινητήρες που αποκαλύπτονται μόνο σε αυτούς που διαλογίζονται βαθιά.

Πολυάριθμες μορφές Κουλτούρας και Πολιτισμού έχουν διαδεχθεί μέσα από τις χιλιετίες. Οι αλλαγές είναι πιο πολύ φαινομενικές από πραγματικές και ο άνθρωπος που χειριζόταν ένα ρωμαϊκό τέθριππο άρμα δεν είναι πολύ διαφορετικός από αυτόν που σήμερα οδηγεί ένα τραίνο ή ένα αυτοκίνητο. Έχει αλλάξει η μηχανή, η μηχανική του οχήματος, όχι ο ανθρωπος.

Παίρνοντας για παράδειγμα ένα από αυτά για τα οποία μπορούμε να έχουμε καλύτερη πληροφόρηση, για εκείνους που τότε ζούσαν στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, ήταν αδύνατο να πιστεύουν ότι μπορούσε να πέσει εκείνος ο πολιτικο-κοινωνικο-οικονομικο-πολιτιστικός κολοσσός. Αλλά έπεσε. Και στη Ρωμαϊκή Αυγουστιαία Ειρήνη που διοικούσε το Δυτικό Κόσμο, αφού εξαντλήθηκε ο ιστορικός της χρόνος και έχοντας ανάγκη ανανέωσης, τη διαδέχθηκε η λεγόμενη περίοδος του Aνω Μεσαίωνα.

Μερικά από τα τμήματα της Αυτοκρατορίας απέκτησαν δική τους δυναμική, και το σύνολό της απειλήθηκε από περιθωριακούς λαούς, που τότε κινήθηκαν προς την καρδιά της.

Στους αιώνες 5ο, 6ο και 7ο παρουσιάστηκαν μεταναστευτικά φαινόμενα με λαούς που με κάποιο τρόπο είχαν βυθιστεί στη μεγάλη σκεπτομορφή της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, ή που, εκφοβισμένοι από τη δύναμή της, κρατήθηκαν μακριά από αυτήν. Το Ρωμαϊκό Κράτος, η συμφωνία λαών μέσα σε μια ενωμένη μοίρα, άφησε πέρασμα σε πλήθος εθνών και φύλων.

Έτσι εμφανίστηκαν:

Το Βησιγοτθικό Βασίλειο της Γαλλίας (419-5Ο7)
Το Βησιγοτθικό Βασίλειο στην Ισπανία (5Ο7-711)
Το Οστρογοτθικό Βασίλειο της Ιταλίας (489-552)
Οι Γότθοι (34Ο-375) ~ - Το Βανδαλικό Βασίλειο (435-534)
Το Λογγοβαρδικό Βασίλειο (από το 568)
Το Βουργουνδικό Βασίλειο (443-453)
Οι Ούννοι του Αττίλα (434-453)
Το Βασίλειο των Φράγκων (από το 486)
Και... Σάξωνες, Σουάβοι, Αλανοί, Αγγλο-Σάξωνες και άλλοι πολλοί.
Σήμερα είναι απλά ονόματα για πολλούς αναγνώστες αλλά τότε ήταν υπαρκτές και τρομερές πραγματικότητες. Μικρά φέουδα και συμμορίες εγκαταστάθηκαν κάνοντας ανταρτοπόλεμο ή περιπλανήθηκαν στη θάλασσα, καθώς πήραν τη γενική ονομασία Βίκιγκς, με την οποία πέρασαν αργότερα στην ιστορία.

Η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία της Ανατολής, χριστιανικοποιημένη μέσα από τη σήμερα λεγόμενη Ορθόδοξη πίστη, με μεγάλα σκαμπανεβάσματα, άντεξε μέχρι την εποχή των Σταυροφοριών και δέχτηκε το τελικό χτύπημα στα μέσα του 15ου αιώνα, στα χέρια ενός τμήματος της αυξάνουσας Ισλαμικής Αυτοκρατορίας. Αναβιώθηκαν τα εθνικά ζητήματα, οι φυλές, με διάφορους κινητήρες: τους θρησκευτικούς, οικονομικούς, πολιτικούς και κυρίως δημογραφικούς... γιατί στο ρολόι της Ιστορίας, η μοιραία ώρα της πτώσης της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας είχε ηχήσει στις κοιλάδες της Ασίας, όταν ακόμη κυβερνούσαν σ'αυτήν οι πρώτοι αυτοκράτορες. Αλλά σαν μπάλες του μπιλιάρδου που αλληλοχτυπιούνται, αυτές που δεν εξαφανίστηκαν, πεθαίνοντας, στις τρύπες του πάγκου, έφθασαν τριακόσια ή και τετρακόσια χρόνια αργότερα στις πύλες της Ρώμης, της Ραβένας και της Κωνσταντινούπολης.

Η υπερήφανη Πρωτεύουσα των Ρωμαίων, αξέχαστο θαύμα που φιλοξενούσε στην εποχή των Αντωνίνων 1.2ΟΟ.ΟΟΟ άτομα, και η εξαίσια αιγυπτιακή Αλεξάνδρεια, όπου ζούσαν ένα εκατομμύριο ψυχές, μετατράπηκαν σε χωριά, σαν "πρωτόγονους" λαούς, που χρησιμοποιούσαν τα ερείπια ως λατομεία. Τον 8ο αιώνα, η Ρώμη δεν είχε πάνω από 3Ο.ΟΟΟ κατοίκους μόνιμους. αλλες σημαντικές πρωτεύουσες της Ευρώπης μετατράπηκαν επίσης σε χωριά με βρώμικους δρόμους, λασπωμένους όπου θέριζε η πανώλη.

Η σημερινή μας έννοια για το "Έθνος" είναι, έξω από το πλαίσιο των τελευταίων αιώνων, κάτι πολύ σχετικό, και στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, ακόμα και ψεύτικο.

Ας πάμε στην αρχαιότητα. Μέχρι ποιου σημείου υπήρξαν έθνη η Αίγυπτος, η Σουμεριά, η Ελλάδα και η ίδια η Ρωμη; Μήπως ήταν οι Κινέζοι ή οι Ινκας, και η Ινδία ή η Περσία; Πράγματι, εκείνη που πλησίασε περισσότερο την έννοια αυτή ήταν η Ρώμη, γιατί η Αυτοκρατορία της έδωσε μια ενότητα στην Ευρώπη και στην κοίτη της Μεσογείου, όπου, χωρίς να εξαφανιστούν οι τοπικές γλώσσες, έθιμα και νομίσματα, επικράτησε μια κοινή γλώσσα, η λατινική, έθιμα με καλούς τρόπους και ένα επίσημο νόμισμα. Οι υπόλοιπες κοινότητες που αναφέραμε πριν, ποτέ δεν ξεπέρασαν την τελλούρια και χθόνια πραγματικότητα των φυλών τους. Διαφορετικές κουλτούρες και γλώσσες συμβίωναν και συνέπιπταν με τρόπο σύγχρονο, μα όχι συνέποχο.

Αυτή η όψη των εθνών, πυρήνων σχεδόν οικογενειακών που διατηρούν γλώσσες και τρόπους ζωής, θρησκευτικές αντιλήψεις, ή τουλάχιστον μυστικιστικές, έθιμα και ήθη, είναι πολύ σημαντικό να ληφθεί υπ'όψη. Αν και στον Δυτικό κόσμο -και λόγω της επιρροής του και στον Ανατολικό και τον Αμερικάνικο- έχουν θαφτεί μετά από την εποχή του Κάτω Μεσαίωνα, όμως δυναμώθηκαν υπόγεια σιγά-σιγά μέχρι που στους αιώνες 16ο ως 20ο η έννοια έγινε πλέον αξίωμα. Και τώρα μας εκρήγνυται στα χέρια σαν ωρολογιακή βόμβα.

Πραγματικά, ποτέ δεν εξαφανίστηκε, απλώς ισοπεδώθηκε και έμειναν σαν πληγές "ξεπερασμένων" χρόνων, διάφορες "αποικίες", "γκέτο" και "ρεζέρβες".

Οι φιλονικίες των ισχυρών χωρών και η κομμουνιστική, φασιστική και εθνικοσοσιαλιστική επανάσταση, που είχαν προηγηθεί από άλλες στην Αμερική και την Ασία, οδήγησαν στους δυο πιο μεγάλους πολέμους, σε πλανητικό επίπεδο -μερικές φορές οι ιστορικοί δεν αντιλαμβάνονται ότι αυτός που συνέβηκε με τον Ναπολέοντα ήταν επίσης ένας παγκόσμιος πόλεμος- στους οποίους οι 'σοφιστικέ' περιπλοκότητες των εξοπλισμών και την επιστήμης που μπήκε στην υπηρεσία της τεχνικής του πολέμου, τάραξαν βίαια τα πιο βαθιά στρώματα της ανθρώπινης κοινωνίας. Ταυτόχρονα ρίχτηκαν κεραυνοί απανθρώπινων αφηρημένων εννοιών, αλυσσίδες ψεμμάτων που γέννησαν νέα βία. Μερικές αποσιωπήθηκαν όπως η κομμουνιστική καταστολή, άλλες τις φούσκωσαν όπως τις ναζιστικές και άλλες μυθικοποιήθηκαν όπως την σχεδόν πρόσφατη του πολέμου του Βιετνάμ, όπου πέθαναν λιγότεροι αμερικανοί πολίτες από αυτούς που πέθαναν σε αυτοκινητιστικά δυστυχήματα στις ΗΠΑ την τελευταία δεκαετία.

Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο οι μεγάλοι και μικροί πόλεμοι, δεν έλυσαν τα πράγματα και η ανεξέλεγκτη δημογραφική αύξηση, μαζί με μυστικές συμφωνίες για "εξαποικισμό" της Αφρικής και της Ασίας, δημιούργησαν τον λεγόμενο Τρίτο Κόσμο, στον οποίο σήμερα ζει περισσότερο από το μισό του παγκόσμιου πληθυσμού σε απάνθρωπες καταστάσεις, που οι κοινωνιολόγοι έχουν ονομάσει, κάνοντας επίδειξη αληθινού μαύρου χιούμορ, "χαρακτηριστικές καταστάσεις των χωρών σε ανάπτυξη".

Αλλά το μεγάλο Εκκρεμές, κυβερνημένο από δυνάμεις που αντιστοιχούν στην Κοσμική Ζωτικότητα, δεν ενδιαφέρεται πολύ ούτε λίγο για τη γνώμη των ανθρώπων και ακόμα λιγότερο αν αυτοί είναι ανίκανοι, όχι μόνο για την ομαδική διακυβέρνηση, αλλά ακόμα και για την ατομική. ~Ενας νέος Μεσαίωνας έρχεται καταπάνω στην δική μας πολιτιστική μορφή, αναπόφευκτα και ήδη έχουν αρχίσει οι πρώτες του εκδηλώσεις. Και βέβαια, ξαναεμφανίζονται οι εθνικότητες και οι αιώνιες μορφές του ρατσισμού, που όπως όλοι οι "ισμοί", είναι υπερβολική λατρεία σε μια πραγματικότητα. Γιατί αν και είναι μια πραγματικότητα η ύπαρξη των φυλών, στο σημείο που ένας γιατρός ειδικευμένος στην ανατομία μπορεί να ξέρει αν ο σκελετός ενός ανθρώπου ανήκε σ'έναν λευκό, μαύρο ή κίτρινο, ευρωπαίο ή ασιάτη, αντίθετα ο ρατσισμός όμως δεν είναι μια πραγματικότητα αλλά μια φαντασίωση που μετατράπηκε σε εφιάλτη.

Και όλα αυτά επειδή δεν τόλμησαν να αναγνωρίσουν μια ολοφάνερη αλήθεια: ότι δηλαδή όλοι είμαστε διαφορετικοί, ατομικά και συλλογικά. Το όραμα ενός Μοναδικού Κόσμου που θα μιλούσε την γλώσσα Εσπεράντο, υπήρξε μια απλή ουτοπία της δεκαετίας του '20. Σήμερα κούγεται γελοίο.

Ισως ένας Σταυροφόρος ή ένας άνδρας του Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπή -οι Αρχηγοί δεν συνηθίζουν να το πιστεύουν πραγματικά- να είχαν σκεφθεί ότι κάποτε όλος ο κόσμος θα μπορούσε να είναι χριστιανικός ή μουσουλμανικός...αλλά όποιος το πιστέψει σήμερα, μπροστά στο θέαμα των συμβάντων που απλώς καθρεπτίζει ο καθημερινός τύπος, είναι ένας καθαρός ανόητος ή ένας φανατικός ξεκομμένος από την επικαιρότητά μας.

Οι ιδέες -καλύτερα, αφηρημένες έννοιες- περί ψευτοδημοκρατίας έχουν βοηθήσει να σφυρηλατηθεί αυτό το είδος αυταπατών και τώρα αντιμετωπίζουν την πραγματικότητα ότι υπάρχουν τόσες "δημοκρατίες" όσα τα μέρη που εφαρμόζεται. Οι αστοί και οι στρατιωτικοί, οι Ιμάμες και οι Μητροπολίτες, όλοι είναι τώρα "δημοκράτες" χωρίς να πάψουν όμως να είναι, στην πραγματικότητα, αυτό που είναι, με τον τρόπο του καθενός και σύμφωνα με την δύναμη που έχουν γι' αυτό.

Με αυτό το νέο Μεσαίωνα, λογικά, έρχεται ένας νέος ρατσισμός, γιατί τα σύνορα αρχίζουν να ταρακουνιούνται και οι εθνικιστικές ομάδες ξαναεμφανίζονται στην επιφάνεια, με τις θετικές και τις αρνητικές ιδιότητές τους, με τις συγκρούσεις, τους εγωκεντρισμούς και τους αταβισμούς τους. Και δεν αναφέρομαι μονάχα στο "απαρτχάϊντ" (που υπάρχει στην Νότια Αφρική και στην Κίνα, στο Ισραήλ και στο Ιράκ, όπου περιστάσεις του χρώματος του δέρματος και της πίστης φέρνουν σε σύγκρουση τους ανθρώπους μεταξύ τους), αλλά όλοι λίγο-πολύ υποφέρουμε το σύνδρομο του εθνικισμού και πυρηνονόμαστε σε φυλές γιατρών, δικηγόρων, μουσικών, στρατιωτικών, ανδρών, γυναικών, παιδιών και γερόντων. Είναι, επιμένουμε, ένας πόλεμος όλων εναντίον όλων. Τα συτήματα που μας διοικούσαν έχουν αποτύχει και τώρα η κτηνώδης φύση -αλλά αυθεντική- αναβλύζει παντού. Οπως στον προηγούμενο ευρωπαϊκό Μεσαίωνα.

Δεν πρέπει να κλείσουμε τα μάτια: σιγά-σιγά θα επιστρέψουν οι νέοι σκλάβοι, οι μεταναστάσεις και οι ιεροεξεταστές. Αυτοί οι τελευταίοι ήδη βρίσκονται ανάμεσά μας.

Θα μπορούσε κανείς να μου υπενθυμίσει ότι οι σκλάβοι υπήρξαν στον Κλασσικό Κόσμο. Αλλά εγώ σας υπενθυμίζω επίσης ότι η σκλαβιά εξαφανίστηκε στον 10ο αιώνα, και όχι από λόγους ηθικούς, αλλά επειδή υπήρξαν μηχανές που την αντικατέστησαν. Οι εκ των προτέρων δηλώσεις είναι απλώς λογοτεχνία. Ενας άνδρας ή μια γυναίκα δεν είναι σκλάβοι επειδή δεν ψηφίζουν, αλλά είναι όταν χάνουν την ανθρωπιά τους για να μεταμορφωθούν σε πράγματα που αγοράζονται και πουλιούνται ή χαρίζονται και που οι ζωές τους είναι εξαρτημένες από αφεντικά που τους υποτάσσουν και υποβιβάζουν ενάντια σε κάθε λόγο και συναίσθημα. Και αν το ψιλοβελονιάσουμε περισσότερο, ποτέ δεν έπαψε να υπάρχει η σκλαβιά: για να το επιβεβαιώσουμε ας ρωτήσουμε έναν Εβραίο αν μπορεί να παντρευτεί ελεύθερα με μια χριστιανή, ή αν ένα μέλος ευγενικής οικογένειας μπορεί να παντρευτεί με μια μανάβισα. Αν ένας μουσουλμάνος του Ιράν μπορεί να πάψει να είναι τέτοιος εθελοντικά, ή αν ένας λευκός μπορεί να εκλεγεί πρόεδρος σε μια μαύρη φυλή ή αντίθετα.

Στο παιχνίδι του ρατσισμού που έρχεται, όλα είναι ακόμα πολύ θολά, γιατί δεν υπάρχουν πραγματικά Εκπολιτιστικά Ιδανικά. Και στην καταστροφή που κυλάει πάνω μας, έρχονται αναμειγμένα χιλιόχρονα στοιχεία με άλλα σύγχρονα και ακόμα φουτουριστικά. Αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι ότι μπροστά στην αποτυχία των συστημάτων, το μισό κόσμο πεινασμένο, την επιστροφή του ψευδοθρησκευτικού φανατισμού, αναζητούνται απεγνωσμένα "αποδιοπομπαίοι τράγοι".

Υπάρχει μια αύρα ομαδικής τρέλλας και ακόμα έχει ειπωθεί ότι ο ιός του AIDS είχε κατασκευαστεί επίτηδες σε εργαστήρια των ΗΠΑ, όταν οι ΗΠΑ είναι το μεγαλύτερο θύμα αυτής της ασθένειας, που έχει αφρικάνικη προέλευση, από αντιφυσικές σεξουαλικές επαφές ανάμεσα σε πιθήκους και αφρικανικές φυλές πριν από εκατοντάδες χρόνια. Οπως και η σύφιλη του ανθρώπου έχει την προέλευση της σε σεξουαλικές πράξεις ανάμεσα σε καμηλοειδή των Ανδεων, τύπου λάμας και ιθαγενείς της Νοτιοαμερικής.

Οι αφροδίσιοι νόσοι δεν είναι "μάστιγες του θεού", αλλά αποτελέσματα λαθών και κτηνωδιών των ίδιων των ανθρώπων, μερικές από τις οποίες είναι της μόδας να θεοποιηθούν, όπως έγινε στον 18ο αιώνα με τον "καλό άγριο" ο οποίος, αν και ποτέ δεν υπήρξε, έδωσε λάδι για πολλά λογοτεχνικά και παιδαγωγικά λυχνάρια της εποχής. Θα ήταν πολύ θετικό να δοθεί στον καθένα αυτό που πραγματικά του αντιστοιχεί και να μην επιχειρήσουμε να μας κάνουν μαθήματα ηθικής, τέχνης, πολιτικής και συμπεριφοράς ομάδες που ακόμα δεν έχουν βγει από την Κάτω Παλαιολιθική Εποχή.

Γιατί ένα από τα χαρακτηριστικά του νέου ρατσισμού είναι να πιστέψει ότι το να έχει κανείς το δέρμα λευκό, να είναι ευρωπαίος και μορφωμένος είναι μια λόξα που πρέπει να αποκρύβεται πίσω από κάποια αφρικανοειδή μασκαράτα με τις μουσικές και τις ενδυμασίες της. Τίποτε πιο λανθασμένο.

Αν παραχωρήσουμε το φυσικό δικαίωμα ενός ιθαγενή της ζούγκλας της Βραζιλίας ή της Νταριέν, ή ενός Εσκιμώου ή ενός Πολυνήσιου, ο τρόπος ζωής του να είναι σεβαστός και να μην υπάρχει το ενδεχόμενο οι λευκοί ευρωπαικής ρίζας ν'αναμειγνύονται μαζί τους, παρεμβάλλοντας στα έθιμά τους αποσταθεροποιητικά στοιχεία, τότε πρέπει επίσης να εφαρμόσουμε το ίδιο μέτρο στον λευκό που απαρτίζει ένα ευρωπαικό έθνος, δηλαδή: να του επιτρέψουμε το δικαίωμα του για απομόνωση και προστασία όλων εκείνων που γι'αυτόν είναι οι τρόποι ζωής του, έθιμα, ήθη και γλώσσες.

Σπρωγμένη από την ανικανότητά της να διατηρεί ένα τρόπο ζωής ανεβασμένο οικονομικά, υπάρχει μια μεταναστευτική τάση που κατευθύνεται, συνήθως, από Νότο σε Βορρά και υπάρχουν αυτοί που πιστεύουν, βέβαια με καλή διάθεση αν και με ανθρωπολογική άγνοια, ότι οι κάτοικοι της Ευρώπης ή των ΗΠΑ είναι αναγκασμένοι να τους αποδεχθούν αδιάκριτα, να τους φιλοξενήσουν και να τους ταϊσουν. Εκτός του ότι αυτά είναι υλικά αδύνατα, γιατί ακόμα και στις πιο πλούσιες χώρες υπάρχει ένας δείκτης ανεργίας και προβλήματα υπερπληθυσμού σε συνεχή αύξηση που καθρεπτίζονται σε άγχος που οδηγεί στην εγκληματικότητα και την κατανάλωση ναρκωτικών, στον αλκοολισμό και τον ταμπακισμό, η ένταξη αυτών των μεταναστατών μονάχα θα προκαλούσε τις αντιδράσεις που δείχνει η πρόβλεψη, με αλληλένδετη βία και απόκρουση, πάντα θλιβερές.

Πρέπει ν'αποφευχθεί κάθε κινητήρας του ρατσισμού, γιατί φτάνουμε σε γελοίες καταστάσεις. Για παράδειγμα, στα μικρά πράγματα. Σήμερα στα αεροπλάνα, τραίνα, ρεστωράν και σαλόνια αναμονής, διαιρούνται με τέτοιο τρόπο οι περιοχές για καπνιστές και μη καπνιστές, ώστε ήδη οι δυο "ομάδες" αλληλοπαρατηρούνται με μισό μάτι. Αν αυτά συνεχίζουν έτσι, μήπως δεν θα δούμε επίσης κάποια μέρα να γίνονται χωριστά τμήματα για τους πότες και τους μη, για αυτούς της 1ης, 2ης και 3ης ηλικίας, γι'αυτούς με σακκάκι και γι'αυτούς με πουκάμισο; Μήπως υπερβάλλουμε;

Ανάμεσα στα πολλαπλά κακά της ανθρωπότητας, έχει τόση σημασία η χρήση του καπνού, που σήμερα έχει φιλτραριστεί και ραφιναριστεί πόσο πολύ; Είναι περίεργο ότι χώρες που κάνουν τεράστιες καμπάνιες ενάντια στον καπνό, δεν τις κάνουν ενάντια στα όπλα, που βέβαια σκοτώνουν περισσότερο.

Ο συγγραφέας έχει την γνώμη ότι η ελευθερία, για την οποία όλοι όσοι θέλουν να διακριθούν ως "μια ζωή δημοκράτες" κακορεύονται τόσο πολύ, αν δίνεται, πρέπει να εφαρμοστεί σε όλους. Αν δεν υπάρχει μια Ενότητα και μια Δύναμη πραγματικές σε διεθνές επίπεδο, τότε γιατί χρησιμεύει να καταδικάσουμε ορισμένους τρόπους ζωής, χώνοντας τη μύτη στις ευσεβείς ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων; Είναι ελευθερία ο περιορισμός της;

Αν μας φαίνεται λογικό το ότι ο καθένας στο σπίτι του ή στο μαγαζί του κρατάει το δικαίωμα του δέχεσθαι, πάνω στη βάση της ιδιοκτησίας αναγκαίας για την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, τότε, γιατί να μην εφαρμόσουμε το ίδιο στις χώρες, και να τις αφήσουμε ήσυχες, ώστε η κάθε μία να έχει την κυβέρνηση και τα έθιμα που θα θελήσει και που μπορεί; Οπως και να είναι, στην πράξη είναι αυτό που γίνεται, κυρίως σε χώρες με ισχυρό στρατό.

Πιστεύω ότι έχουμε κάνει με τον Κόσμο ένα κουβάρι τρομερής σύγχυσης και ότι πικραίνουμε τη ζωή μας άσκοπα. Πρέπει να μάθουμε να ζούμε και να αφήνουμε τους άλλους να ζήσουν. Στο μικρό μας φιλοσοφικό "εργαστήριο" του Διεθνή Οργανισμού "Νέα Ακρόπολη", με έδρες σε πενήντα χώρες, μπορέσαμε να δώσουμε πρόσβαση σε θέσεις υψηλής ευθύνης σε ανθρώπους χριστιανικής προέλευσης, από όλες τις διάφορες αιρέσεις, εβραικής, μουσουλαμνικής και σιντοϊστικής προέλευσης. Οι επιδερμίδες τους είναι -αν και η αλήθεια είναι ότι σχεδόν δεν το έχω προσέξει- λευκές, κίτρινες, μαυριδερές.

Πού βρίσκεται το μυστικό αυτής της επιτυχίας;

Είναι πολύ απλό. Βάλαμε τον Ανθρωπο πάνω από τον άνθρωπο, δηλαδή το πνευματικό και ευγενές μέρος κυριαρχώντας πάνω στο υλικό και τραχύ. Δεν μαζικοποιήθηκε. Ενας άνθρωπος αξίζει γι'αυτό που πραγματικά είναι ως ον, και όχι για το χρώμα του δέρματός του ή για τον τόπο όπου η Μοίρα τον οδήγησε να γεννηθεί. Και αυτός ο τόπος γέννησης είναι πολύ σημαντικός, γιατί ένα παιδί που για παράδειγμα γεννιέται στην Ισπανία, θα το πάνε για βάπτισμα στην καθολική κολυμβήθρα χωρίς να διαλέξει και να εκθέσει γνώμη. Αν είκοσι χρόνια αργότερα, με λογική και μόρφωση, προτιμούσε άλλη θρησκεία ή καμμία, θα ήταν ένας αποστάτης, ένας παραβάτης. Και το ίδιο συμβαίνει με τις άλλες θρησκείες. Γιατί; Γιατί δεν σέβεται η ελευθερία του ατόμου, το οποίο θεωρείται ένα απλό μηχανικό μέρος μιας "Κοινωνίας Εθίμων". Είναι κατά βάθος, μια μορφή φόβου, ένας πνευματικός ρατσισμός. ~Πίσω από κάθε ρατσισμό υπάρχει φόβος. Αν έρχεται καταπάνω μας ένας νέος ρατσισμός είναι γιατί έχουμε στήσει βωμό στον φόβο, στην αδυναμία. Εκατομμύρια παιδιά δεν παίζουν πλέον με τα σώματά τους, παίρνοντας και δίνοντας υγιεινά χαστούκια και χάδια, αλλά παραμένουν στατικά, αποβλακωμένα μπροστά σε μια συσκευή TV, βλέποντας αυτά που κάνουν άλλοι. Φτιάχνουμε μια κουλτούρα θεατών, απλών παρατηρητών ανίκανων να σκέπτονται και να αισθάνονται από μόνοι τους.

Από αυτό το κρέας χωρίς φωτιά, από αυτές τις Ψυχές χωρίς ζωή, θα τροφοδοτείται ο ρατσισμός που έρχεται, γιατί, ας μην το ξεχάσουμε, ρατσισμός σημαίνει φόβος, είναι να ζήσει κανείς προς τα έξω, είναι επιφανειακότητα. Αν εσωτερικοποιηθούμε και αναγνωρίσουμε την φυσική ύπαρξη των δύο φύλων, των φυλών, των εθνών, των διαφορετικών γνωμών, θα φτάσουμε στην αληθινή ελευθερία. Και όπου υπάρχει αληθινή ελευθερία δεν χωράει ο ρατσισμός ούτε καμία φανατική μορφή αντιμετώπισης της ύπαρξης.
Joomla SEF URLs by Artio

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω  

«Τροία» ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ


Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.



ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ «Τροία»
Πόσοι στο πέλαγος, πόσοι πνιγμένοι
κι όσοι γυρίζοντας θα ναυαγήσουν
όλοι περίμεναν να σ’ αντικρύσουν.
Μονάχα ο θάνατος δεν περιμένει.

Στις αμμουδιές, θυμήσου, οι πεθαμένοι,
καθώς περνάς, γυρεύουν να μιλήσουν.
Κείνα που χτίσαμε θα μας γκρεμίσουν.
Μοιάζει να νίκησαν οι νικημένοι.

Τούτη την άνοιξη, κανείς δεν ξέρει!
Ο ποταμός μού γέμιζε το στόμα
κι ο ήλιος με κρατούσε από το χέρι.

Τ’ άλογα γύριζαν χωρίς το σώμα.
‘Οταν ξανάρθαμε το καλοκαίρι,
Θε μου, πώς άλλαζαν οι πύργοι χρώμα!

Π[ΙΝΑΚΑΣ Giovanni Domenico Tiepolo ..

 

Αναίτια χορήγηση φαρμάκων


  

Οι γονείς «μπουκώνουν» τα παιδιά με φάρμακα

Αντιβιώσεις, αντιισταµινικά, αντιβηχικά: Οπως δείχνουν µελέτες, οι γονείς συχνά µπουκώνουν τα παιδιά τους µε φάρµακα ακόµη και χωρίς συνταγή γιατρού.

Οι παιδίατροι από την πλευρά τους συντηρούν αυτόν τον φαύλο κύκλο συνταγογραφώντας φάρµακα για να καθησυχάσουν τους γονείς και όχι επειδή πραγµατικά τα χρειάζονται τα παιδιά.

Το µεγαλύτερο αγκάθι, σύµφωνα µε τους λοιµωξιολόγους, είναι η υψηλή και συχνά χωρίς επιστηµονική τεκµηρίωση χορήγηση αντιβίωσης.

Πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστηµιακού Νοσοκοµείου «Αττικόν», που παρουσιάζει η εφημερίδα «Τα Νέα», έδειξε ότι οκτώ στους δέκα παιδιάτρους υποκύπτουν στις πιέσεις των γονέων και τελικά χορηγούν φαρµακευτική αγωγή στα παιδιά – που συνήθως είναι αντιβίωση.

ToVima.gr

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

The Dark Hedges

πηγή: http://anoixti-matia.blogspot.gr/2012/09/the-dark-hedges.html?spref=fb

The Dark Hedges: Ένας δρόμος βγαλμένος από παραμύθι

The Dark Hedges: Ένας δρόμος βγαλμένος από παραμύθι (1)
Βρίσκεται στο County Antrim της Βόρειας Ιρλανδίας και μαγεύει κάθε ταξιδιώτη που επισκέπτεται το σημείο. Ο λόγος για το «The Dark Hedges», έναν δρόμος με οξιές που φυτεύτηκαν τον 18ο αιώνα και σχηματίζουν μια φυσική τοξωτή σήραγγα, η οποία είναι πλέον ένα από τα πιο διάσημα αξιοθέατα της περιοχής....




The Dark Hedges: Ένας δρόμος βγαλμένος από παραμύθι (2)
The Dark Hedges: Ένας δρόμος βγαλμένος από παραμύθι (3)
The Dark Hedges: Ένας δρόμος βγαλμένος από παραμύθι (4)
The Dark Hedges: Ένας δρόμος βγαλμένος από παραμύθι (5)
The Dark Hedges: Ένας δρόμος βγαλμένος από παραμύθι (6)
The Dark Hedges: Ένας δρόμος βγαλμένος από παραμύθι (7)
The Dark Hedges: Ένας δρόμος βγαλμένος από παραμύθι (8)
The Dark Hedges: Ένας δρόμος βγαλμένος από παραμύθι (9)
The Dark Hedges: Ένας δρόμος βγαλμένος από παραμύθι (10)
The Dark Hedges: Ένας δρόμος βγαλμένος από παραμύθι (11)
The Dark Hedges: Ένας δρόμος βγαλμένος από παραμύθι (12)
The Dark Hedges: Ένας δρόμος βγαλμένος από παραμύθι (13)
The Dark Hedges: Ένας δρόμος βγαλμένος από παραμύθι (14)
The Dark Hedges: Ένας δρόμος βγαλμένος από παραμύθι (15)
The Dark Hedges: Ένας δρόμος βγαλμένος από παραμύθι (16)
The Dark Hedges: Ένας δρόμος βγαλμένος από παραμύθι (17)
The Dark Hedges: Ένας δρόμος βγαλμένος από παραμύθι (18)
 http://www.otherside.gr/

σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Ρόζα Ιμβριώτη 1988-16/9/1977

πηγή: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=381892095217182&set=a.136809996392061.29371.135792846493776&type=1&theater


Ρόζα Ιμβριώτη 1898-16/9/1977

Γεννήθηκε το 1898 στην Αθήνα. Σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και πραγματοποίησε περαιτέρω σπουδές στο Βερολίνο και το Παρίσι.

Το 1924, ενώ εργαζόταν ως καθηγήτρια στο Μαράσλειο, κατηγορήθηκε για υλιστική διδασκαλία και η κατηγορία αυτή αποτέλεσε μία από τις αφορμές των Μαρασλειακών, που ουσιαστικά αποτέλεσαν επίθεση εναντίον του εκπαιδευτικού δημοτικισμού.

Κατά τη διάρκεια της Κατοχής, η Ιμβριώτη πήρε μέρος στην Αντίσταση μέσα από τις γραμμές του ΕΑΜ. Συμμετείχε στη σύνταξη του εκπαιδευτικού προγράμματος της ΠΕΕΑ και στη συγγραφή του αναγνωστικού "Τ' αετόπουλα".

Λόγω των πολιτικών της φρονημάτων μεταπολεμικά υπέστη διώξεις και εξορίστηκε. Αργότερα έγινε στέλεχος της ΕΔΑ και το 1967 μέλος του ΚΚΕ.

Πέθανε το 1977 στην Αθήνα. Σύζυγός της υπήρξε ο μαρξιστής φιλόσοφος Γιάννης Ιμβριώτης.
Η ιστορική επιστήμη εις τα σχολεία της μέσης εκπαιδεύσεως 1926
Η γυναίκα στο Βυζάντιο 1926
Διαλεκτική του Χέγγελ 1933
Μορφώνουμε δούλους 1936
Ανώμαλα και καθυστερημένα παιδιά 1939
Το παιδικό βιβλίο 1947
Ανθρωπιστική παιδεία 1958
Οι απασχολήσεις του παιδιού της υπαίθρου 1958
Ένα περίεργο ψυχογράφημα 1962
Παιδεία - Ο παρίας του κράτους 1963
Η αισθητική αγωγή στο σχολείο 1965
Το κατηγορώ της νεολαίας 1972
Άριστος οιωνός 1974
Από τη Βικιπαίδεια,

Δημοφιλείς αναρτήσεις