Σάββατο 18 Νοεμβρίου 2017

Σαρδέλες στο φούρνο




Σαρδέλες με μαιντανό λάδι ρίγανη κ ντομάτα στο φούρνο...ετοιμο σε μισή ωρα ...
Νόστιμο κ υγειινό...

Νόστιμο

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Moda & Accessories.



yummy 💖💖 yummy
Νόστιμο 💖💖 νόστιμο

...σε καθεστώς εθνικής υποτέλειας...

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του Nikos Pazaitis.


  Ως Έλληνας εκπαιδευτικός, έχω την αίσθηση ότι αυτή η επέτειος της 25 ης Μαρτίου θα είναι από τις πλέον καταθλιπτικές. Η ίδια η χώρα ...
oraiokastromekatiallo.blogspot.com

http://oraiokastromekatiallo.blogspot.gr/2016/03/blog-post_28.html?spref=fb
Ως Έλληνας εκπαιδευτικός, έχω την αίσθηση ότι αυτή η επέτειος της 25ης Μαρτίου θα είναι από τις πλέον καταθλιπτικές. Η ίδια η χώρα μας βρίσκεται σε καθεστώς εθνικής υποτέλειας με μια κυβέρνηση ιστορικά ανεπίγνωστη, πολιτικά ολέθρια και ιδεολογικά στρεβλωμένη που ούτε ελπίδα μπορεί πλέον να υποσχεθεί, ούτε σοβαρή πολιτική να κάνει. Αλλά, ούτως ή άλλως, στις εθνικές επετείους οφείλουμε να μην προβαίνουμε σε πολιτικό ή κομματικό σχολιασμό. Ας θυμηθούμε, λοιπόν την Ιστορία. Κι ας την (ξανά) διδάξουμε, εμείς οι Έλληνες εκπαιδευτικοί στα παιδιά μας. Επειδή λαός χωρίς  ιστορία, που πάει να πει χωρίς ιστορική μνήμη, δεν έχει μέλλον.
 Κάποτε, λοιπόν κάτι παρανοϊκοί τύποι που «ο κόσμος τους έλεγε τρελούς», γραφικοί της εποχής, ξεκίνησαν να κάνουν την Επανάσταση. Να κάνουν, δηλαδή το ακατόρθωτο, το αδοκίμαστο, το τρομερό. Δεν υπολόγισαν αριθμούς, διότι τη γενναιότητα δεν τη μετράς ποτέ με αριθμούς. Σε όλους μας, εξάλλου τους αγώνες για τη λευτεριά ήμασταν πάντοτε μικροί σε αριθμό, μα πάντοτε υψώναμε ανάστημα γιγάντων.
Άνθρωποι λεύτεροι ήδη στην ψυχή, αγωνίστηκαν να λευτερώσουν και τους άλλους. Τι κι αν δεν ήξεραν να διαβάζουν Πλάτωνα στο πρωτότυπο. Αποφάσισαν να γίνουν οι «φιλόσοφοι – αγωνιστές» που θα βγάλουν τους δεσμώτες από το σπήλαιο της σκλαβιάς και της αντίληψης του τύπου «αποκλείεται να απελευθερωθούμε». Από το αίσχος του ραγιαδισμού.
Άνθρωποι αγράμματοι, αλλά βαθιά πεπαιδευμένοι. Που δεν ήξεραν γράμματα, αλλά ήξεραν να κηρύττουν την αξία «του εμείς κι όχι του εγώ». Που είχαν επίγνωση ότι πολεμούσαν για κάτι αγάλματα – κι ας μην είχαν σπουδάσει Ιστορία ή Αρχαιολογία. Που τη λευτεριά της Πατρίδας τη συνέδεαν με τη Θρησκεία τους κι όχι με την αποκομιδή χρημάτων για να καζαντίσουν το καπετανιλίκι τους.
Ήρωες που φύλαξαν πάλι Θερμοπύλες. Που μονάχη τους επιλογή ήταν το «Ελευθερία ή Θάνατος». Που έδωσαν τον ύστατο αγώνα, θυσιάστηκαν, μάτωσαν. Γιατί; Για να φτιάξουν πατρίδα. Να ελευθερώσουν το Ελληνικό Έθνος. Να χτίσουν νέο μέλλον για έναν από τους σπουδαιότερους λαούς της ανθρωπότητας. Για να μην ξαναγίνουν ποτέ, ούτε οι ίδιοι, ούτε τα παιδιά τους, ραγιάδες, σκλάβοι.
Όλα τους πήγαν καλά; Όχι! Στην αρχή όλοι ήταν απέναντί τους: οι Τούρκοι κατακτητές. Οι ξένες Μεγάλες Δυνάμεις που συγκροτούσαν την Ιερά Συμμαχία και τους θεωρούσαν «ξυπόλητα ανθρωπάρια, ανίκανα για πολιτισμό». Βέβαια, οι Μεγάλες Δυνάμεις της εποχής «ανέβλεψαν». Είδαν τον ξυπόλητο ραγιά να κερδίζει νίκες και τον Τούρκο κατακτητή να παλεύει και με τους φλεγόμενους για τη λευτεριά Έλληνες και με την εσωτερική του παρακμή. Διάλεξαν, λοιπόν στρατόπεδο. Τους αναγκάσαμε να αλλάξουν γνώμη. Μας είδαν ως εμπόλεμο έθνος. Και γίναμε ελεύθερο κράτος. Τους διδάξαμε τι θα πει να θυσιάζεσαι για τη λευτεριά σου.
 Τους δώσαμε, όμως και τη δικαιολογία να επέμβουν ως «Σωτήρες», για μας χωρίς εμάς. Ανταλλάξαμε τη σκλαβιά μας με επώδυνο τρόπο και με καινούργια δεσμά – πιο «πολιτισμένα» αυτή τη φορά. Στην ανηφοριά της επανάστασης, στο άνθισμα της λευτεριάς μας, αφεθήκαμε στη διχόνοια. Αφεθήκαμε να επαίρονται ότι μας απελευθέρωσαν – δίνοντας μία και μόνο μάχη – τα «ναυτάκια» του Ναυαρίνου και λησμονήσαμε ότι εμείς οι ίδιοι πολεμούσαμε για χρόνια ολόκληρα μες τη φωτιά, με το σπαθί στο χέρι. Ότι οι ίδιοι πολεμούσαμε με την πείνα, την κακουχία, τις αμέτρητες στρατιές.
Αλλά γίναμε ελεύθερο κράτος. Όσο ελεύθερο μπορεί να είναι ένα κράτος που «χρωστά» την ελευθερία του (και) σε άλλους.
Αυτή η «οφειλή» μας στοιχειώνει μέχρι σήμερα.
Ένα ευτελισμένο σήμερα που μοιάζει να περιγελά το ένδοξο χθες. Τα νησιά μας «επιτηρούνται» από Τούρκους στρατοχωροφύλακες. Η Μακεδονία μας, δεν είναι πια δική μας. Η Ελλάδα εποικίζεται με ρυθμούς που οδηγούν όχι στην ομαλή ενσωμάτωση, αλλά στην αλλοίωση της πολιτισμικής μας ταυτότητας και της εθνικής μας κληρονομιάς. Από ελεύθερο κράτος καταντήσαμε εδαφικός χώρος υπό επιτήρηση – οικονομική και στρατιωτική.
Κι όσοι διαμαρτυρόμαστε, όσοι αντιδρούμε, όσοι αγωνιούμε για τη νέα, επονείδιστη αυτή υποδούλωση που ανατέλλει – δίχως ούτε μια ντουφεκιά! –  θεωρούμαστε τρελοί και γραφικοί. Ακόμα κι όσοι αρνούμαστε να μισήσουμε ή να οργιστούμε, ακόμα κι όσοι δεν θεωρούμε τη βία ως απάντηση, ούτε κραυγάζουμε άναρθρα, αλλά διατυπώνουμε λόγο και επιχειρήματα. Ακόμα κι εμείς θεωρούμαστε τρελοί και γραφικοί. Αλλά τρελούς και γραφικούς θεωρούσαν και τους ανθρώπους που σήμερα, ακόμα κάποιοι, αποκαλούμε ήρωες…
Διακόσια περίπου χρόνια μετά την Ελληνική Επανάσταση και τις θυσίες του ελληνικού έθνους, ούτε εθνική κυριαρχία έχουμε, ούτε εθνικούς στόχους. Στην επέτειο της επανάστασης την Παρασκευή, καλύτερα να έχουμε τα κεφάλια σκυμμένα - από ντροπή. Διότι ακόμα ετούτη η Άνοιξη, ραγιάδες. Μάλιστα, ραγιάδες. Άλλου τύπου. Αλλά ραγιάδες…
Απέναντί μας πάντα οι ίδιοι εχθροί: ο φόβος των ισχυρών – πάντα απειλητικών – Τούρκων· η καταφρόνια των δυνατών – που πάντοτε κοιτούν το δικό τους και μόνο συμφέρον – ξένων· ο σκοταδισμός των φανατικών – που συμπεριφέρονται σαν απάνθρωπα ζώα – θρησκόληπτων Ισλαμιστών.
Ο φόβος, η καταφρόνια, ο σκοταδισμός. Τους αντιμετωπίσαμε αυτούς τους εχθρούς κι άλλοτε. Και νικήσαμε. Γίναμε λεύτεροι.
Αυτή, λοιπόν ας είναι η ελάχιστη τιμή που έχουμε να προσφέρουμε στους προγόνους μας: να παλέψουμε και πάλι για την ελευθερία.
Στο φόβο που καλλιεργούν, στην καταφρόνια που επιδεικνύουν και στο σκοταδισμό που διαδίδουν, εμείς, οι Έλληνες εκπαιδευτικοί, ας διδάξουμε την ελευθερία.


Το παλιό Μοναστηράκι


Το Μοναστηράκι είναι μια αρχαία συνοικία της Αθήνας, που επιβιώνει μέχρι και σήμερα. Είναι ιδιαίτερα δημοφιλές, καθώς καλλωπίζει την
maxmag.gr|Από MAXMAG
https://www.maxmag.gr/agnosti-ellada/palio-monastiraki-mesa-apo-fotografies/

Το παλιό Μοναστηράκι αναβιώνει μέσα από φωτογραφίες

Η παλιά πλατεία από ψηλά
Το Μοναστηράκι είναι μια αρχαία συνοικία της Αθήνας, που επιβιώνει μέχρι και σήμερα. Είναι ιδιαίτερα δημοφιλές, καθώς καλλωπίζει την πρωτεύουσα, με τον δικό του μοναδικό τρόπο και τα αναρίθμητα αξιοθέατα. Μαγαζιά κάθε λογής, καφετέριες, φαγάδικα με κουζίνες απ’ όλον τον κόσμο και αρχαιολογικοί χώροι, προσελκύουν χιλιάδες τουρίστες κάθε χρόνο να το επισκεφθούν και να το “περπατήσουν”. Όσο για τους Έλληνες, το Μοναστηράκι είναι πάντα μια διέξοδος, που συνδυάζει διασκέδαση και μεγάλη ιστορία. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που φημίζεται ως το πιο πολυσύχναστο μέρος της Αθήνας.
Έξω από τον σταθμό

Το μοναστήρι

Η ονομασία Μοναστηράκι, δηλαδή “το μικρό μοναστήρι”, προέρχεται από το παλιό γυναικείο μοναστήρι της Παναγίας Παντάνασσας, που φέρει επίσης τις ονομασίες “Μέγα μοναστήρι” ή “Μοναστηράκι”. Βρίσκεται επί της πλατείας, συγκεκριμένα απέναντι από το σταθμό, και ιδρύθηκε τον 10ο Αιώνα. Σήμερα, θα το βρει κανείς περικυκλωμένο από επισκέπτες, ντόπιους και ξένους, μιας και αποτελεί ένα από τα κοσμήματα της πλατείας του Μοναστηρακίου. Το μοναστήρι αυτό εορτάζεται την ημέρα της Κοίμησης της Θεοτόκου και στο πέρασμα του χρόνου έχει υποστεί 3 ανακαινίσεις μέχρι και τα τέλη του 20ου αιώνα.
Μοναστήρι Παντάνασσας

Ονομασίες

Αν ακούσει κανείς την άτυπη ονομασία πλατεία της παλιάς Στρατώνας, θα χρειαστεί να ανατρέξει περίπου 180 χρόνια πίσω στην ιστορία, για να αναζητήσει την προέλευσή της. Επί βασιλείας του Βαυαρού Όθωνα (1834-1862), είχε τοποθετηθεί στην πλατεία του Μοναστηρακίου Στρατώνας. Έτσι, οι Έλληνες απέδωσαν το δεύτερο αυτό προσωνύμιο στην τοποθεσία.
Άλλη μια ονομασία που έχει δοθεί στην πλατεία είναι τα Τζιερτζίδικα, που είναι κι αυτό “εύρημα” των Ελλήνων. Συγκεκριμένα, προέρχεται από τη λέξη τζιέρι, δηλαδή συκώτι, σπλάχνο. Η πλατεία απέκτησε, ουσιαστικά, το παρατσούκλι αυτό από τα εντόσθια που τηγανίζονταν στις μικρές ταβέρνες που γέμιζαν τότε την περιοχή. Ήταν ακριβώς σαν τα σημερινά “κεμπαπτζίδικα” που κατακλύζουν την πλατεία και που οφείλουν την ύπαρξή τους στους τότε Τούρκους της περιοχής.
Δεν ήταν μόνο οι Έλληνες ντόπιοι που προσέδιδαν προσωνύμια στην περιοχή, καθώς εκεί κατοικούσαν και πολλοί Τούρκοι. Υπάρχει, λοιπόν, μια ακόμη άτυπη ονομασία, της πλατεία του Μοναστηρακίου, που οφείλεται σε αυτούς. Λόγω των πολλών υφασμάτων που υφαίνονταν στη γύρω περιοχή, οι Τούρκοι αποκαλούσαν την πλατεία Αμπατζήδικα (αμπάδες=υφάσματα).


Το τζαμί της πλατείας

Αξιοσημείωτη είναι και η ύπαρξη ενός μουσουλμανικού τζαμιού, δεξιά του σημερινού σταθμού του Μετρό. Το τζαμί αυτό κτίστηκε από τον Οθωμανό Βοεβόδα της πόλης Μουσταφά Αγά Τζισταράκη το 1759. Είναι γνωστό και ως τζαμί “Κάτω Σιντριβανιού”, από το σιντριβάνι που υπήρχε κοντά, το οποίο τροφοδοτούσε ο ποταμός Ηριδανός. Φημολογείται, ότι για την κατασκευή του χρησιμοποιήθηκε υλικό παρμένο από παλαιά κτίρια της περιοχής. Σήμερα, το τζαμί στεγάζει παράρτημα του Μουσείου Λαϊκής Τέχνης και φιλοξενεί πλούσια συλλογή κεραμικών, κυρίως από την Μικρά Ασία. Ο δρόμος που περνά μπροστά από την είσοδό του και μπροστά από την είσοδο του σταθμού, ονομάζεται οδός Άρεως.
Δίπλα από το τζαμί της πλατείας, υπήρχε μια βιβλιοθήκη που κτίστηκε το 132 μ.Χ. από τον Ρωμαίο αυτοκράτορα Ανδριανό, ως προσφορά στην πόλη των Αθηνών. Η είσοδος της βιβλιοθήκης έβλεπε προς τη ρωμαϊκή αγορά, η οποία θεμελιώθηκε από τις δωρεές του Ιουλίου Καίσαρα και του Αυγούστου, και αποτελούσε προέκταση της αθηναϊκής. Σήμερα σώζεται μόνο ένα τμήμα του τοίχου της βιβλιοθήκης αυτής.
Το τζαμί της πλατείας

Τα παλαιοπωλεία

Κοντά στην πλατεία Μοναστηρακίου, βρίσκεται η πλατεία Αβησσυνίας, ανάμεσα στις οδούς Ερμού και Ηφαίστου. Η πλατεία αυτή φημίζεται για τα παλαιοπωλεία της και το παζάρι, γνωστό και ως Γιουσουρούμ. Ακόμη και σήμερα, συναντά κανείς εξίσου πολλούς παλιατζήδες να πωλούν αντίκες. Βέβαια, τα περισσότερα καταστήματα εμπορεύονται κατά βάσιν καινούργια προϊόντα, ως επί το πλείστον τουριστικά είδη και ρούχα.


Τέλος, ο σταθμός Μοναστηρακίου εγκαινιάστηκε στις 17 Μαΐου του 1895. Για πρώτη φορά λειτούργησε η Γραμμή 1, δηλαδή ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος, που είναι υπαίθριος. Αρκετά χρόνια μετά, η γραμμή συνδέθηκε με άλλες δύο υπόγειες γραμμές, αυτές του σημερινού Μετρό. Συγκεκριμένα, ο σταθμός Μετρό του Μοναστηρακίου λειτούργησε το 2004, μιας και οι κατασκευαστές συνάντησαν εξαιρετικές δυσκολίες λόγω της συνάντησής τους με την κοίτη του ποταμού Ηριδανού, του ιερού ποταμού των αρχαίων Αθηναίων.
Σταθμός Μοναστηρακίου

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Ίσως γράφω περισσότερο απ' όσο μιλάω. Προς το παρόν, σπουδάζω Ιστορικός, για να μην έχω ανοιχτές υποθέσεις με το παρελθόν. Στο μέλλον, θέλω να ασχοληθώ με την εκπαίδευση, γιατί είναι μάταιη η γνώση που δε μοιράζεται.


Δημοφιλείς αναρτήσεις