Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2013

ΟΙ ΚΥΝΗΓΟΙ ΤΗΣ ΜΟΥΜΙΑΣ ΤΟΥ ΜΙΝΩΑ ΣΤΟΝ ΤΣΟΥΤΣΟΥΡΟ

http://kritipoliskaihoria.blogspot.gr/2013/10/blog-post_2929.html?spref=fb

Κυριακή, 20 Οκτωβρίου 2013


ΟΙ ΚΥΝΗΓΟΙ ΤΗΣ ΜΟΥΜΙΑΣ ΤΟΥ ΜΙΝΩΑ ΣΤΟΝ ΤΣΟΥΤΣΟΥΡΟ



Πριν από αρκετά χρόνια, το 1996, την Κυριακή 12 Μαϊου, εμφανίσθηκε ένα δημοσίευμα στην εφημ. 'ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ' με τίτλο: Οι "Κυνηγοί" της μούμιας του Μίνωα. Τι κρύβουν τα νότια παράλια της Κρήτης και το ξαφνικό ενδιαφέρον του Ντένικεν;


Το άρθρο που υπογράφει ο Δημήτρης Κόκκορης αναφέρεται σε μια επίσκεψη του Ντένικεν στην Κρήτη με επίκεντρο το χωριό Τσούτσουρος, στο οποίο γίνονται απίστευτες περιγραφές.

Επειδή έχω σκανάρει το άρθρο, αλλά δεν μπορώ να το στείλω με μορφή εικόνας, το αντιγράφω:
Περίεργα πράγματα. Και ακατανόητα. Εξαιρετικά δύσκολο να τα προσεγγίσει η κοινή λογική. Μοιάζουν περισσότερο με καλοδουλεμένο σενάριο επιστημονικής φαντασίας.Κανένας δεν είναι σε θέση να ξεδιαλύνει τα πραγματικά περιστατικά μέσα από ένα περίπλοκο κουβάρι αφηγήσεων, φημών και μυθοπλασιών, όπου εμπλέκονται και ζητήματα μεταφυσικής. Απόπειρα κατάδυσης λοιπόν σε μια ερεβώδη ιστορία, που τα τελευταία χρόνια κυκλοφορεί από στόμα σε στόμα, χωρίς ωστόσ να έχει βγει επίσημα ποτέ προς τα έξω:
Νότια παράλια της Κρήτης. Κάπου κοντά στο χωριουδάκι Τσούτσουρος. Σε μια απόσταση γύρω στα 80 χιλιόμετρα από την πόλη του Ηρακλείου. Σε μια περιοχή που υπάρχουν ορισμένα μεγάλα βουνά. Οταν ο ήλιος του μεσημεριού αρχίζει να γέρνει και κοιτάζει κάποιος από μια συγκερίμένη οπτική γωνία, μπορεί να διακρίνει στα βουνά, ασυνήθιστα σχήματα. Κεφαλές λεόντων, ανθρώπινες μορφές και πυραμιδοειδείς απεικονίσεις.







ΜΙΝΩΑΣ ΚΑΙ ΦΑΡΑΩ
Κάτω από αυτά τα έγκατα της γης κρύβεται ένας λαβυρινθώδης κόσμος. Κάπου στο κέντρο του είναι ο μεγάλος τάφος του μυθικού "κοσμοκράτορα Μίνωα". Πλάι του υπάρχουν ταριχευμένοι και άλλοι βασιλείς εκείνης της περιόδου κατ'αντιστοιχία των φαραωνικών πυραμίδων της Αιγύπτου. Στην είσοδο βρίσκεται μια τεράστια κληματαριά. Φτιαγμένη από χρυσάφι. Με χρυσό είναι επίσης φτιαγμένα τα τσαμπιά των σταφυλιών που κρέμονται απ'αυτήν.
Γύρω-γύρω έχουν φιλοτεχνηθεί χρυσά πουλιά με πάμπολλα διαμάντια. Ομως, η ιστορία δεν τελειώνει εδώ. Αλλωστε, οι θρύλοι δεν υποκύπτουν σε περιορισμούς. Στα σπλάχνα της ίδιας αυτής γης, βρίσκονται θαμμένα τα μεγαλύτερα μυστικά της ανθρωπότητας. Δείγματα ενός ανώτερου πολιτισμού που προυπήρχε στα βάθη των
αιώνων. Οι επιγραφές σε είδη γραμμικών γραφών είναι πολλές. Το ίδιο και οι αναπαραστάσεις. Γίνεται μάλιστα λόγος και για ύπαρξη διαστημοπλοίων της εποχής. Οποιος καταφέρει να ερμηνεύσει τις γραφές θα γίνει κτήτορας επτασφράγιστων μυστικών, που ξεκινούν από την "απόλυτη πολεμική μηχανή" και τις δυνατότητες των εγκεφαλικών λειτουργιών και φτάνουν μέχρι το ελιξήριο της ζωής και τον "διαπλανητικό πολιτισμό"!

Οπως είναι φυσικό, όποιοι γίνονται δέκτες όλων αυτών των αφηγήσεων, η πρώτη αντίδρασή τους, είναι το ειρωνικό μειδίαμα. Υπάρχουν βέβαια και κάποιοι πιο επιρρεπείς σε αυτού του είδους τις αναφορές, οι οποίοι δείχνουν ενδιαφέρον. Και αυτό γιατί η συγκεκριμένη περιοχή της Κρήτης, έχει ήδη δώσει σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα και τελεί υπό τη συνεχή έρευνα των αρμοδίων επιστημόνων και την άμεση εποπτεία του υπουργείου Πολιτισμού.


ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΤΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟ

Τριβιδάκια - κουλουράκια κανέλας

Festivalaki: Cretan festival of Arts & Culture.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.  
Τριβιδάκια - κουλουράκια κανέλας Η συνταγή που ζητήσατε !! καλοφάγωτα !
Υλικά για 100τεμάχια Χρόνος προετοιμασίας: 1 ώρα και 30' Χρόνος ψησίματος: 30'

· 2 κιλά αλεύρι για όλες τις χρήσεις
· 1 κουταλιά σούπας αμμωνία
· 3 φακελάκια μπέικιν πάουντερ
· 1 κουταλάκι κανέλα
· ¼ κουταλάκι γαρίφαλο
· 3 κούπες ζάχαρη ή λιγότερη κατά προτίμηση
· 3 κούπες λάδι
· 2 κούπες βρασμένη κανέλα
· ½ κούπα κονιάκ ή ρακί
· ½ κιλό σουσάμι σκούρο (το οποίο ανακατεύουμε με 1 κουταλάκι ζάχαρη και ραντίζουμε με λίγο κονιάκ).

Εκτέλεση
Κοσκινίστε το αλεύρι, το μπέικιν πάουντερ, την κανέλα & το γαρίφαλο, μέσα σ' ένα μεγάλο μπολ.
Χτυπήστε 1'-2' στο μπλέντερ τη ζάχαρη με το λάδι, τη βρασμένη κανέλα και την αμμωνία διαλυμένη μέσα στο κονιάκ.
Ρίξτε τα ανακατεμένα υλικά μέσα στο μπολ με το αλεύρι.
Ανακατέψτε στην αρχή μ' ένα κουτάλι και κατόπιν ζυμώστε, ρίχνοντας όσο ακόμη αλεύρι χρειαστεί, για να γίνει μια εύπλαστη και μαλακιά ζύμη.
Αφήστε τη ζύμη να ξεκουραστεί για λίγο και πλάστε μακρόστενα κορδόνια, μήκους 10 εκ. και πάχους μικρού δακτύλου.
Κυλήστε τα κορδόνια αυτά στο σουσάμι, το οποίο έχουμε ανακατέψει με λίγη ζάχαρη και λίγο κονιάκ, για να κολλάει πάνω σ΄αυτά.
Τοποθετείστε τα σε ταψί αφού το έχετε καλύψει με χαρτί φούρνου και ψήστε τα σε προθερμασμένο φούρνο στους 180°C , για μισή ώρα περίπου μέχρι να ροδίσουν.
Βγάλτε τα και αφήστε τα να κρυώσουν επάνω στο ταψί.
Φυλάξτε τα σε κουτί που να κλείνει αεροστεγώς για να διατηρηθούν τραγανά.

Καλή επιτυχία!!!!!!
Συνταγή: Αναστασία Σταυρακάκη

Πόλεμος

ΤΑ ΡΑΝΤΙΣΜΕΝΑ(Ομάδα καλλιτεχνικών, λογοτεχνικών, αναζητήσεων).

Πόλεμος

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

Όταν ήμουνα παιδί, κάποιοι ουρανοί ξεκαθάρισαν την όρασή μου: όλοι οι χαρακτήρες χρωμάτισαν την προσωπικότητά μου. Διαταράχτηκαν τα Φαινόμενα. - Τώρα, η αιώνια ροή των στιγμών και η απεραντοσύνη των μαθηματικών με διώχνουν απ' αυτό τον κόσμο όπου υπομένω όλες τις επιτυχίες του πολίτη, σεβαστός για την παράξενη παιδική μου ηλικία και για τα απέραντα πάθη. - Σκέπτομαι ένα πόλεμο, για το δίκιο ή για τη βία, με πολύ αναπάντεχη λογική.
Είναι τόσο απλό, όσο μια μουσική φράση.

Αρθούρος Ρεμπώ (20 πεζά ποιήματα)

Λουκιανός:Μύρτιον,Πάμφιλος και Δωρίς

Μυθικη Αναζητηση.
Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, στέκεται και υπαίθριες δραστηριότητες

Λουκιανός:Μύρτιον,Πάμφιλος και Δωρίς <..O Μύρτιον,Πάμφιλος και Δωρίς είναι ένας από τους δεκαπέντε εταιρικούς διαλόγους που δημιούργησε ο Λουκιανός που αναφέρονται όχι στις λίγες μεγαλόσχημες αλλά στις πολλές άσημες εταίρες που τις δέρνει η φτώχεια· κι αυτό άσχετα από τα γνωστά ή άγνωστα ονόματα με τα οποία τις παρουσιάζει.
Πρόκειται για κοινωνική σάτιρα που δεν είναι καθόλου ένα σκανδαλιστικό και πορνογραφικό κείμενο.
Οι εταίρες του συμπληρώνουν την παρουσίαση των καημών και των εξευτελισμών της φτωχολογιάς των χρόνων εκείνων....
http://mythiki-anazitisi.blogspot.gr/2013/10/blog-post_5011.html

ΤΙΣ ΜΙΚΡΕΣ ΩΡΕΣ

Bigbook.gr.


Φωτογραφία: Κυκλοφόρησε !!!
Άνθρωποι της νύχτας, του περιθωρίου. Ένας τρομπονίστας τζαζ, η ιδιοκτήτρια ενός «ερωτικού» ξενοδοχείου, μια Κινέζα πόρνη που την έχει σπάσει στο ξύλο κάποιο στέλεχος εταιρείας. Δυο αδελφές, η Έρι, ένα μοντέλο που ο λήθαργός του ταυτίζεται με λήθη, και η Μάρι, μια φοιτήτρια που θα συναντήσει τον στοιχειωμένο θίασο τις μικρές ώρες.
Οι δυο αδελφές και οι πλανόδιοι του μεσονυκτίου, παρά την άβυσσο που τους χωρίζει, συνδέονται με μυστικά και ανάγκες που θα αποδειχτούν ισχυρότερα από καθετί. Σύντομα καταλαβαίνουμε ότι η Έρι, βυθισμένη σε έναν αφύσικο ύπνο, είτε θα ξυπνήσει ξαναγεννημένη, είτε θα χαθεί.
Το μυθιστόρημα αυτό του Μουρακάμι είναι μια αφήγηση που σε υπνωτίζει και, ταυτόχρονα, μια διαφορετική ανάγνωση. Ζητά την ισορροπία ανάμεσα στον εαυτό και τον Άλλο, ανάμεσα στην αυτοσυνείδηση και την αλληλοκατανόηση, τη σκέψη, τη συμπάθεια και την αγάπη.
Το χιούμορ, η οξύνοια και η γνωστή διορατικότητα του μεγάλου Ιάπωνα συγγραφέα σμίγουν με μια πνευματικότητα σπάνια και με ένα λόγο διακριτικό περί ήθους, και δίνουν ακόμα ένα αριστούργημα, σύντομο, άκρως ιδιαίτερο και, ως συνήθως, απολαυστικό.
Κυκλοφόρησε !!!
Άνθρωποι της νύχτας, του περιθωρίου. Ένας τρομπονίστας τζαζ, η ιδιοκτήτρια ενός «ερωτικού» ξενοδοχείου, μια Κινέζα πόρνη που την έχει σπάσει στο ξύλο κάποιο στέλεχος εταιρείας. Δυο αδελφές, η Έρι, ένα μοντέλο που ο λήθαργός του ταυτίζεται με λήθη, και η Μάρι, μια φοιτήτρια που θα συναντήσει τον στοιχειωμένο θίασο τις μικρές ώρες.
Οι δυο αδελφές και οι πλανόδιοι του μεσονυκτίου, παρά την άβυσσο που τους χωρίζει, συνδέονται με μυστικά και ανάγκες που θα αποδειχτούν ισχυρότερα από καθετί. Σύντομα καταλαβαίνουμε ότι η Έρι, βυθισμένη σε έναν αφύσικο ύπνο, είτε θα ξυπνήσει ξαναγεννημένη, είτε θα χαθεί.
Το μυθιστόρημα αυτό του Μουρακάμι είναι μια αφήγηση που σε υπνωτίζει και, ταυτόχρονα, μια διαφορετική ανάγνωση. Ζητά την ισορροπία ανάμεσα στον εαυτό και τον Άλλο, ανάμεσα στην αυτοσυνείδηση και την αλληλοκατανόηση, τη σκέψη, τη συμπάθεια και την αγάπη.
Το χιούμορ, η οξύνοια και η γνωστή διορατικότητα του μεγάλου Ιάπωνα συγγραφέα σμίγουν με μια πνευματικότητα σπάνια και με ένα λόγο διακριτικό περί ήθους, και δίνουν ακόμα ένα αριστούργημα, σύντομο, άκρως ιδιαίτερο και, ως συνήθως, απολαυστικό.

Μετά από 229 έτη

Χαλί ή κουβερτάκι με απλικασιόν

Detudo Armarinho.

Φωτογραφία: http://www.quiltingboard.com/pictures-f5/scrappy-cats-t185348.html

Απο παλιά υπόλοιπα ένα φανταστικό αποτέλεσμα!

ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ - ΝΟΜΟΣ ΛΑΣΙΘΙΟΥ

http://kritipoliskaihoria.blogspot.gr/2013/10/blog-post_2813.html

Δευτέρα, 14 Οκτωβρίου 2013

ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ - ΝΟΜΟΣ ΛΑΣΙΘΙΟΥ

Μοναστηράκι, ένα από τα πιο παραδοσιακά χωριά του Νομού Λασιθίου. Σπίτια πετρόκτιστα, απόλυτα προσαρμοσμένα στο περιβάλλον και με καταπληκτική θέα προς τον κόλπο του Μεραμβέλλου, την Παχειά Άμμο και τον κάμπο της Ιεράπετρας. Το συγκρότημα κατοικιών «ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ» αποτελείται από τρία πετρόκτιστα σπιτάκια η αναπαλαίωση των οποίων πραγματοποιήθηκε την εποχή που γίνονταν και τα υπόλοιπα έργα ανάπλασης του χωριού. 


Τα σπίτια αυτά είχαν παραχωρηθεί στην οικογένεια του παππού της ιδιοκτήτριας, του Νίκου Κιουλμέτη, όταν με την ανταλλαγή των πληθυσμών είχαν έρθει από την Μικρά Ασία.


 Η αναπαλαίωση τους ξεκίνησε στην προσπάθεια να υλοποιηθεί η υπόσχεση στον παππού πως κάποια μέρα τα σπιτάκια αυτά θα έσφυζαν από ζωή όπως τα πρώτα χρόνια που είχαν έρθει πρόσφυγες από τις Ξεχασμένες Πατρίδες. Αυτός ήταν άλλωστε και ο λόγος που τα ονόματα των σπιτιών είναι τέτοια (ΣΜΥΡΝΗ, ΑΪΒΑΛΙ, ΜΑΚΡΗ) που να θυμίζουν ακριβώς αυτές τις Πατρίδες που κάθε άλλο παρά ξεχασμένες είναι στην ψυχή όλων των Ελλήνων. Ο στόχος ήταν να δημιουργηθούν ξενώνες που θα διατηρούν όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία της παραδοσιακής Κρητικής αρχιτεκτονικής, έχοντας σαν βάση το ξύλο, την πέτρα και το σίδερο, ενώ ταυτόχρονα θα διατηρούν υψηλή αισθητική και λειτουργικότητα. 



Ο επισκέπτης έχει την αίσθηση της διαμονής σε ένα καταφύγιο χαλάρωσης με όλες τις ανέσεις μιας σύγχρονης κατοικίας, όπως αυτές εκφράζονται σε μεγάλο βαθμό μέσα από τα παραδοσιακά κρητικά έπιπλα, τους οντάδες τις ξύλινες πιατοθήκες, τα «φανάρια» που διατηρούνται τα τρόφιμα, τους λύχνους, τις κτιστές υδρορροές και τους πιθαρένιους «ανηφοράδες». Ο χώρος είναι φιλόξενος όλο τον χρόνο, ενώ το μόνο που μπορεί να διακόψει την απόλυτη ηρεμία του επισκέπτη είναι το κελάηδισμα των πουλιών.


ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ / ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΕΝΝΑΡΑΚΗΣ

Garden Therapy: Φυτεύουμε κρεμμύδια

http://www.agrotikabook.gr/garden-therapy-%CF%86%CF%85%CF%84%CE%B5%CF%8D%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5-%CE%BA%CF%81%CE%B5%CE%BC%CE%BC%CF%8D%CE%B4%CE%B9%CE%B1 

Garden Therapy: Φυτεύουμε κρεμμύδια

Σάβ, 2013-10-12 15:45
Η καλλιέργεια οπωροκηπευτικών σε κήπους, ταράτσες και μπαλκόνια μεγαλουπόλεων κερδίζει έδαφος. Όλο και  περισσότεροι γίνονται οι οπαδοί των βιολογικών προϊόντων, ενώ η μπαξεβανική αποτελεί ευχάριστη διέξοδο για πολλούς αστούς που βρήκαν τη χαμένη επαφή με τη γη και τώρα απολαμβάνουν τους καρπούς του κόπου τους.

onions storage and fresh.JPG

Το κρεμμύδι πέρα από τη νοστιμιά που προσδίδει στα φαγητά, έχει σπουδαία  διατροφική αξία για τον οργανισμό. Επιστημονικές μελέτες καταδεικνύουν ότι η κατανάλωσή του ωφελεί την υγεία ποικιλοτρόπως. Είναι πλούσιο σε φυτοχημικές ουσίες και έχει αντικαρκινικές και αντιμικροβιακές ιδιότητες. Είναι φυσικός ρυθμιστής του σακχάρου, έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση και προσφέρει στον οργανισμό βιταμίνες Β6 και C, φυτικές ίνες, κάλλιο, ασβέστιο, μαγγάνιο, χρώμιο και φυλλικό οξύ. Μειώνει τη χοληστερίνη και την αρτηριακή πίεση, είναι ισχυρό αντιφλεγμονώδες και συμβάλλει στην πρόληψη της οστεοπόρωσης.


article-new-ehow-images-a06-v2-5b-grow-green-onions-pot-800x800.jpg

Η καλλιέργεια του κρεμμυδιού είναι εύκολη, κι αν δεν υπάρχει χώρος στον κήπο, μπορεί να γίνει σε γλάστρα ή ζαρντινιέρα. Φυτεύοντας ξερό κρεμμύδι (5 ξερά κρεμμύδια αρκούν για έναν οικιακό λαχανόκηπο) , θα βλαστήσει και όταν το άνθος ξεραθεί, συλλέγεται ο σπόρος. Ο σπόρος αυτός αν φυτευτεί δίνει το κοκκάρι (μικροί βολβοί κρεμμυδιού). Φυτεύοντας το κοκκάρι Οκτώβρη με Νοέμβρη, την άνοιξη θα πάρουμε κρεμμυδάκι χλωρό, ενώ αν φυτευτεί τον Ιανουάριο με Φεβρουάριο θα πάρουμε ξερό κρεμμύδι τον Αύγουστο. Ενδεικτικά 1 κιλό κοκκάρι δίνει 30-40 κιλά κρεμμύδια. Για αναλυτικές οδηγίες και πληροφορίες δες το video.
diytv.gr

Ανρί Ματίς

Bigbook.gr.
Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
 
Ο Ανρί Ματίς (πλήρες όνομα Henri-Emile-Benoit Matisse, 31 Δεκεμβρίου 1869 – 3 Νοεμβρίου 1954) ήταν ένας από τους σημαντικότερους Γάλλους ζωγράφους του 20ου αιώνα. Θεωρείται ιδρυτής του καλλιτεχνικού κινήματος του φωβισμού καθώς και μία από τις σημαντικότερες μορφές της μοντέρνας τέχνης.Ο Ματίς γεννήθηκε στην επαρχία Λε Κατώ-Καμπρεζί (Le Cateau-Cambrésis) της βόρειας Γαλλίας ενώ μεγάλωσε στην περιοχή Μποέν-εν Βερμαντουά (Bohain-en-Vermandois). Σπούδασε νομικά στο Παρίσι όπου μετακόμισε το 1887 και αφού απέκτησε την δικηγορική άδεια εργάστηκε για ένα διάστημα ως συμβολαιογράφος στην γενέτειρά του. Το 1891 προσβλήθηκε από ασθένεια και κατά το στάδιο της ανάρρωσής του ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με τη ζωγραφική. Την ίδια χρονιά επιστρέφει στο Παρίσι όπου σπουδάζει στην ακαδημία τεχνών Julian, μαθητής του Οντιλόν Ρεντόν (Odilon Redon) και του Γκυστάβ Μορώ.

Ο Ματίς παράγει τους πρώτους του πίνακες επηρεασμένος από τα έργα των Σεζάν, Γκωγκέν, βαν Γκογκ, αλλά και από την παραδοσιακή ιαπωνική τέχνη. Η μεθοδολογία του περιλαμβάνει, σύμφωνα με τον ίδιο, αρχικά την ανεξάρτητη επεξεργασία επιμέρους στοιχείων του πίνακα και στο τελικό μόνο στάδιο την ανάμιξή τους για την παραγωγή της τελικής σύνθεσης. Η τεχνοτροπία του Ματίς είναι αυτή που χαρακτηρίζει το κίνημα των φωβιστών. Η θεματολογία του ήταν διανθισμένη συνήθως με έντονα, φωτεινά χρώματα και αποτελείται κυρίως από προσωπογραφίες, εσωτερικούς χώρους και θέματα νεκρής φύσης.

Η πρώτη ομαδική έκθεση στην οποία συμμετείχε πραγματοποιήθηκε το 1901 ενώ η πρώτη ατομική του έκθεση πραγματοποιήθηκε το 1904. Τα επόμενα χρόνια, ταξιδεύει σε πολλές πόλεις της Ευρώπης. Την περίοδο 1908-1912 εκθέτει επίσης πολλά έργα του σε Μόσχα, Βερολίνο, Μόναχο και Λονδίνο.

Αν και το κίνημα των φωβιστών, του οποίου αποτελεί ηγετική μορφή, χάνει την αίγλη του μετά το 1906, ο ίδιος ο Ματίς γνωρίζει σημαντική καλλιτεχνική αναγνώριση με τα έργα που παράγει την περίοδο 1906-1917 τα οποία ξεφεύγουν από τα όρια του φωβισμού.

Ο Ματίς συνδέθηκε φιλικά με τον Πάμπλο Πικάσο αν και μεταξύ τους υπήρχε πάντα και το στοιχείο του ανταγωνισμού.

Από το 1917 μέχρι την ημερομηνία του θανάτου του, ο Ματίς έζησε στην πόλη Σιμιέ (Cimiez), σημερινό προάστιο της Νις (Nice). Το 1941 διαγνώστηκε πως πάσχει από καρκίνο και ένα μέρος των τελευταίων χρόνων της ζωής του αναγκάστηκε να το περάσει σε αναπηρική καρέκλα. Παρά το γεγονός αυτό, δεν εγκατέλειψε το έργο του, αντιθέτως ασχολήθηκε ενεργά με την τεχνική του κολάζ, μέσω της οποίας κατάφερε να παράγει μερικά από τα ιδιαίτερα αναγνωρίσιμα σήμερα έργα του.

http://el.wikipedia.org/wiki/Ανρί_Ματίς

Αντρέ Μαλρό ή Μαλρώ

Bigbook.gr.
Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο

Ο Αντρέ Μαλρό ή Μαλρώ (στα γαλλικά André Malraux) ήταν Γάλλος συγγραφέας και πολιτικός. Πίνακας περιεχομένων
Γεννήθηκε το 1901 στις 3 Νοεμβρίου στο Παρίσι. Γόνος αστικής οικογενείας, είχε την ευκαιρία να σπουδάσει στη Σχολή Ανατολικών Γλωσσών και έγινε γνωστός το 1921 με το αλληγορικό του διήγημα "Χάρτινα φεγγάρια". Κατά τη συμμετοχή σου σε αρχαιολογική αποστολή στην Ινδοκίνα συνελήφθη από την κυβέρνηση των Πνομ Πεν με την κατηγορία της παράνομης διακίνησης αρχαίων

Έγραψε τον "Πειρασμό της Δύσης" (1926) και αργότερα "Το αλλόκοτο βασίλειο" (1928), τους "Κατακτητές" (1928), τη "Βασιλική οδό" (1930), και την "Ανθρώπινη μοίρα" (1930) που τιμήθηκε με το βραβείο Γκονκούρ.

Στον μεσοπόλεμο ήταν ένθερμος υποστηρικτής του Τρότσκι. Υποστηρίζεται μάλιστα ότι είχε καταστρώσει σχέδιο για την διάσωση του από την εξορία όπου τον είχε στείλει ο Στάλιν. Τις σχετικό αποδεικτικό υλικό κατέστρεψε ο εκδότης Γκαλιμάρ λίγο πριν τη γερμανική επέλαση στο Παρίσι. [1]. Συμμετείχε στον ισπανικό εμφύλιο στο πλευρό των δημοκρατικών με τις Διεθνείς Ταξιαρχίες. Κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου πολέμου υπήρξε ενεργό μέλος της γαλλικής Αντίστασης. Μετά το πέρας του πολέμου ασχολήθηκε κυρίως με την ιστορία της τέχνης και ακολούθησε πολιτικά τον στρατηγό Ντε Γκώλ, ο οποίος του εμπιστεύτηκε το Υπουργείο Πολιτιστικών Υποθέσεων από το 1958 μέχρι τον Μάη του 1968. Πέθανε στις 23 Νοεμβρίου 1976 στο Κρετέιγ.
Φωτ :André Malraux chez lui en 1953 Photo Maurice Jarnoux

Κεµπάπ στο τηγάνι

http://www.agrotikabook.gr/%CE%BA%CE%B5%C2%B5%CF%80%CE%AC%CF%80-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%84%CE%B7%CE%B3%CE%AC%CE%BD%CE%B9

 Κεµπάπ στο τηγάνι

Πέμ, 2013-10-17 16:15
 
ΥΛΙΚΑ (για 4 άτοµα) Για τον κιµά 1 κρεµµύδι 500 γρ. µοσχαρίσιος κιµάς, άπαχος, περασµένος 2 φορές από τη µηχανή ½ κ.γ. αλάτι 1 κ.γ. µαύρο πιπέρι 1 κ.σ. πετιµέζι ροδιού (σε ντελικατέσεν ή επιλεγµένα παντοπωλεία µε τοπικά προϊόντα) 4 κ.σ. έ.π. ελαιόλαδο (για το τηγάνισµα)
Για τη σάλτσα 2 κ.σ. έ.π. ελαιόλαδο 400 γρ. ντοµάτα, κοµµένη σε κύβους 1 κ.γ. ζάχαρη 1 κ.γ. αλάτι 2 κόκκοι µπαχαριού, κοπανισµένοι Για το σερβίρισµα 4 πίτες για σουβλάκι 4 κ.σ. µαϊντανό, ψιλοκοµµένο λίγο µπούκοβο 1 κρεµµύδι, σε φέτες
ΕΚΤΕΛΕΣΗ Περνάµε το κρεµµύδι από το multi. Το βάζουµε µαζί µε τα υπόλοιπα υλικά για τον κιµά σε µια λεκάνη και ζυµώνουµε πολύ καλά για 5 λεπτά. Αφήνουµε τον κιµά να ξεκουραστεί στον πάγκο για 15 λεπτά. Ρίχνουµε το λάδι σε κατσαρόλα και το αφήνουµε να ζεσταθεί σε δυνατή φωτιά. Προσθέτουµε την ντοµάτα και στη συνέχεια τα υπόλοιπα υλικά της σάλτσας. Διατηρώντας δυνατή τη φωτιά, ανακατεύουµε τακτικά και ψήνουµε τη σάλτσα για 5 λεπτά. Σβήνουµε τη φωτιά και αφήνουµε την κατσαρόλα ξεσκέπαστη. Σε αντικολλητικό τηγάνι, διαµέτρου 26 εκ., ρίχνουµε ελαιόλαδο µέχρι να καλύψει τον πάτο. Απλώνουµε το µείγµα του κιµά ώστε να γίνει µια πίτα µέσα στο τηγάνι. Ρυθµίζουµε την ένταση της φωτιάς σε µέτρια προς δυνατή. Με µια ξύλινη σπάτουλα χωρίζουµε το µείγµα σε λωρίδες. Μόλις πάρουν χρώµα από την κάτω πλευρά, τις γυρίζουµε µία µία, για να ψηθούν και από την άλλη. Αλείφουµε τις πίτες µε τη σάλτσα και ψήνουµε για 5 λεπτά στο γκριλ. Σερβίρουµε τα κεµπάπ επάνω στις πίτες µε κρεµµύδι και σάλτσα. Πασπαλίζουµε µε µαϊντανό και µπούκοβο.
ΒΗΜΑ

Η καλλιέργεια του Μαρουλιού

http://www.agrotikabook.gr/%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B9%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CF%8D

Η καλλιέργεια του Μαρουλιού

Τρί, 2013-10-15 21:00
Είναι λαχανικό που ευδοκιμεί στη διάρκεια των ψυχρών περιόδων του έτους και καλλιεργείται κυρίως στο ύπαιθρο. Σε μικρότερη έκταση καλλιεργείται υπό κάλυψη, ενώ ενδιαφέρον για την καλλιέργεια του υπάρχει και σε υδροπονικά συστήματα.  Χωρίς να είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε βιταμίνες και ανόργανα άλατα, εκτιμάται ιδιαίτερα από τον σύγχρονο καταναλωτή για την διαιτητική του αξία. Οι Η.Π.Α. όπου το Μαρούλι είναι γνωστό ως «πράσινος χρυσός» ηγούνται της παγκόσμιας παραγωγής και κατανάλωσης μαρουλιού. Ακολουθεί η Ευρώπη (Ιταλία, Γαλλία, Μ. Βρετανία, Ολλανδία, Βέλγιο και Γερμανία), όπου καλλιεργείται σε μεγάλο ποσοστό υπό κάλυψη και μερικές φορές σε ελεγχόμενο περιβάλλον. 
Καταγωγή
Το μαρούλι πιστεύεται ότι είναι ιθαγενές της Ανατολικής Μεσογείου και του εσωτερικού της Μ. Ασίας. Από το 4.500 π.Χ. ήταν γνωστό στους Αιγύπτιους που το χρησιμοποιούσαν για τις θεραπευτικές του Ιδιότητες, καθώς και για την παραγωγή εδώδιμου λαδιού από τους σπόρους του. 
Σύμφωνα με τον Ηρόδοτο το μαρούλι καλλιεργείτο στην Περσία τον 6ο π.Χ. αιώνα, ενώ η καλλιέργεια του ως λαχανικό περιγράφεται επίσης από τον Ιπποκράτη (430 π.Χ.), τον Αριστοτέλη (356 π.Χ.) και άλλους. Στα χρόνια της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας καλλιεργείτο στην περιοχή της Μεσογείου και ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές στους Αρχαίους Έλληνες και τους Ρωμαίους. Η Εξάπλωση  του στην υπόλοιπη Ευρώπη ήταν πολύ γρήγορη. Μεταφέρθηκε στο Νέο Κόσμο από τους Ισπανούς εξερευνητές και αργότερα (18ο αιώνα) άρχισε να χρησιμοποιείται από τους Αμερικανούς. Στην Ευρώπη όλοι οι τύποι μαρουλιού ήταν γνωστοί στην διάρκεια του μεσαίωνα. 
Ταξινόμηση και Κατάταξη
Το μαρούλι είναι μέλος της οικογένειας Compositae (Asteraceae). Το γένος Lactuca περιλαμβάνει πολλά είδη (σύμφωνα με ορισμένες πηγές περίπου 300). Είναι ευρύτατα αποδεκτό ότι το καλλιεργούμενο είδος (Lactuca sativa L.) προήλθε από το άγριο (Lactuca serriola L. ή Lactuca scariola L.), μολονότι ορισμένοι βοτανολόγοι πιστεύουν ότι ο υβριδισμός μπορεί να έχει παίξει ρόλο στην ανάπτυξη των δύο ειδών.
Το καλλιεργούμενο μαρούλι διαφέρει από τα άγρια είδη στα πλατιά κατώτερα φύλλα και στην τάση να σχηματίζει κεφαλή. Ένα άλλο είδος το Lactuca virosa, που σχετίζεται στενά με το καλλιεργούμενο, χρησιμοποιείται συχνά με το Lactuca serriola στα βελτιωτικά προγράμματα.
Μορφολογικά Χαρακτηριστικά
Το ριζικό σύστημα του φυτού χαρακτηρίζεται από την ταχύτατα αναπτυσσόμενη κύρια ρίζα. Οι πρώτες πλάγιες ρίζες αναπτύσσονται οριζόντια, πολύ κοντά στην επιφάνεια του εδάφους και εκτείνονται στα 15-45 εκατοστά πριν στραφούν προς τα κάτω. Αυτές και άλλες πλάγιες ρίζες μπορεί να εκτείνονται σε μεγάλο βάθος, όταν το φυτό φθάνει στην ωρίμανση. Ωστόσο, στην διάρκεια της περιόδου της βλαστικής ανάπτυξης το μεγαλύτερο μέρος του ριζικού συστήματος με τα ριζικά τριχίδια είναι κοντά στην επιφάνεια του εδάφους ( στα πρώτα 30 εκατοστά).
Το καλλιεργούμενο μαρούλι είναι έντονα πολυμορφικό είδος, όσον αφορά το φυλλώδες τμήμα του. Αυτό οφείλεται στην φαινοτυπική πλαστικότητα ( στον έλεγχο της μορφής από λίγα γονίδια που μεταπίπτουν εύκολα από την μια κατάσταση στην άλλη με μετάλλαξη) των χαρακτηριστικών του φυλλώματος και της κεφαλής, καθώς και στην έντονη φυσική, αλλά και ανθρώπινη επιλογή που ασκήθηκε στο τμήμα αυτό του φυτού που έχει ιδιαίτερη οικονομική σημασία.
Η βλαστική ανάπτυξη γίνεται με την μορφή ροζέτας των φύλλων πάνω σε ένα βραχύ βλαστό. Στον κεφαλωτό τύπο, ο σχηματισμός της κεφαλής μοιάζει με αυτή του λάχανου και το πόσο σφιχτή θα είναι σχετίζεται με το μήκος των μεσογονάτιων και τα χαρακτηριστικά των φύλλων.   
Τα πρώτα φύλλα είναι αρκετά στενά. Καθώς και η ένταση του φωτός και το μήκος της ημέρας αυξάνουν, το πλάτος των φύλλων αυξάνει. Ο σχηματισμός της κεφαλής ξεκινάει καθώς  τα πλατιά φύλλα κυρτώνονται προς τα μέσα, καλύπτοντας τη νέα βλάστηση. Οι τύποι που σχηματίζουν κεφαλή χαρακτηρίζονται από μια σφιχτή ροζέτα φύλλων, στην οποία  τα φύλλα που απομακρύνονται από το κέντρο χάνουν την κύρτωση.
Τα άνθη σχηματίζουν ταξιανθία (κεφάλιο) η οποία περιβάλλεται από μια σειρά βράκτειων. Κάθε άνθος αποτελείται από μερικά έως πολλά ανθίδια (8-15), γλωσσοειδή με κίτρινα πέταλα. Το άνθος είναι ερμαφρόδιτο και ανοίγει το πρωί, μια φορά μόνο, για σύντομη περίοδο. Ο καρπός είναι αχαίνιο, με ένα μόνο σπέρμα. Κάθε γραμμάριο περιέχει 600-1.100 σπόρους.
Καλλιεργούμενοι τύποι  
συνέχεια στο σύνδεσμο

3 Νοεμβρίου 1898

ΛΑΙΚΑ: Ο ΠΡΩΤΟΣ ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΗΣ

http://lefobserver.blogspot.gr/2008/04/blog-post_11.html?spref=fb

LAIKA: SOVIET SPACE DOG - ΛΑΙΚΑ: Ο ΠΡΩΤΟΣ ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΗΣ

Λάικα:

η σκυλίτσα αστροναύτης
Η Λάικα (στα Ρώσικα Лайка, "Αυτή που γαβγίζει") ήταν μια σκυλίτσα που χρησιμοποιήθηκε στο Σοβιετικό Διαστημικό Πρόγραμμα. Στις 4 Νοέμβρη 1957, έγινε ο πρώτος ζωντανός οργανισμός που μπήκε σε τροχιά γύρω από τη Γη.
Πριν γίνει πειραματόζωο της Σοβιετικής Διαστημικής Υπηρεσίας ήταν αδέσποτο στη Μόσχα. Ήταν ημίαιμη, περίπου τριών ετών. Το όνομά της στην αρχή ήταν Kudryavka (μικρή σγουρομάλλα στα Ρώσικα) ενώ την φώναζαν και Zhuchka ("Ζουζούνι") και Limonchik ("Λεμόνι"). Πέρασε μια εκπαίδευση εξοικείωσης με περιορισμένους χώρους και με τους θόρυβους και την επιτάχυνση της εκτόξευσης και στις 4 Νοέμβρη του 1957 (για να γιορταστούν τα σαραντάχρονα της Ρωσικής Επανάστασης) εκτοξεύτηκε με το Σπούτνικ 2. Το σχέδιο ήταν να μείνει δέκα μέρες σε τροχιά, τρεφόμενη με ένα τζελ που περιείχε θρεπτικά συστατικά, και ύστερα να της γίνει ευθανασία με δηλητήριο. Οι αισθητήρες που ήταν τοποθετημένοι πάνω της έδειξαν ότι επιβίωσε απ' την εκτόξευση, οι παλμοί της όμως έφτασαν τους τριπλάσιους απ' το κανονικό λόγω του φόβου και επανήλθαν μετά από πολλή ώρα. Το Σπούτνικ 2 είχε κατασκευαστεί στα γρήγορα, προκειμένου να προλάβει να εκτοξευτεί στην επέτειο της Επανάστασης, κι έτσι λίγο μετά την εκτόξευση παρουσιάστηκε μια βλάβη στο σύστημα θερμομόνωσης και εξαερισμού, με αποτέλεσμα η θερμοκρασία στο χώρο που βρισκόταν η Λάικα να ανέβει πάνω απ' τους σαράντα βαθμούς Κελσίου. Μη μπορώντας να αντέξει, η Λάικα πέθανε από την καταπόνηση και την υπερθέρμανση περίπου πέντε με εφτά ώρες μετά την εκτόξευση. Το Σπούτνικ 2 καταστράφηκε κατά την επανείσοδό του στην ατμόσφαιρα στις 14 Απριλίου 1958, μετά από 2.570 τροχιές γύρω απ' τη Γη.
Το Σπούτνικ 2 δεν ήταν σχεδιασμένο για επανείσοδο, κι έτσι η Λάικα ήταν καταδικασμένη απ' τη στιγμή που άρχισε το ταξίδι της. Εκτός απ' τον πρώτο ζωντανό οργανισμό σε τροχιά, έγινε και το πρώτο θύμα της εξε
ρεύνησης του διαστήματος. Η πτήση της όμως απέδειξε ότι οι ζωντανοί οργανισμοί μπορούσαν να επιβιώσουν από μια εκτόξευση και απ' τις συνθήκες που επικρατούν σε τροχιά κι έδωσε τα πρώτα στοιχεία για το πως συμπεριφέρονται τα έμβια όντα στο διάστημα. Παρόλα αυτά, ο τότε εκπαιδευτής της Όλεγκ Γκαζένκο, το 2000 δήλωσε ότι "Όσο ο καιρός περνάει, μετανιώνω πιο πολύ γιαυτό. Αυτά που μάθαμε απ΄αυτή την αποστολή δεν ήταν τόσα ώστε να δικαιολογούν το θάνατο του σκυλιού".
Το σύντομο ταξίδι της Λάικα την έκανε ένα απ' τα πιο διάσημα σκυλιά του κόσμου. Απεικονίστηκε σε γραμματόσημα σε πολλές χώρες και μάρκες από τσιγάρα και σοκολάτες είχαν τ' όνομά της. Τις τελευταίες δεκαετίες έχει γίνει και όνομα συγκροτημάτων και τραγουδιών. Το Νοέμβρη του 1997, σαράντα χρόνια μετά την πτήση της Λάικα, ένα μνημείο πεσόντων αστροναυτών ανεγέρθηκε στην Αστρόπολη, το κέντρο εκπαίδευσης των Σοβιετικών αστροναυτών κοντά στη Μόσχα. Σε μια γωνιά του μνημείου υπάρχει η εικόνα της Λάικα.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

Δημοφιλείς αναρτήσεις