Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 2018

Μόνο με τα ταξίδια

Ας μη το λέμε ταξίδι. Ας το αποκαλούμε εμπλουτισμό ψυχής. Γιατί γίνεσαι φτωχότερος στην τσέπη, αλλά ζάμπλουτος σε γνώσεις, εμπειρίες, αναμνήσεις… Πλουσιότερος σε ψυχή. Κι αν τα ζυγίσεις, θα δεις τη διαφορά.

Μάχεσαι, μοχθείς για να έχεις. Θες να είσαι από αυτούς που έχουν όσα χρειάζονται. Θες να έχεις για να δίνεις και στους άλλους, σε όλους εκείνους που…
awakengr.com



55 αποφθέγματα του Τζορτζ Μπέρναρντ Σω

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Kentro Dikepsy.
•Μια ζωή που αναλώθηκε σε λάθη είναι πολύ πιο αξιέπαινη και πολύ πιο χρήσιμη από μια ζωή που αναλώθηκε κάνοντας τίποτα.
•Πατριωτισμός είναι η πεποίθηση πως αυτή η χώρα είναι ανώτερη απ’ όλες τις άλλες, επειδή γεννήθηκες εσύ σ’ αυτή.


https://www.klik.gr/gr/el/stories/tzortz-mpernarnt-sopote-min-paleueis-me-ta-gourounia/


55 αποφθέγματα του κορυφαίου θεατρικού συγγραφέα που έλεγε ότι η σιωπή δεν κάνει λάθη.-Από τη Μανταλένα Μαρία Διαμαντή



Tζορτζ Μπέρναρντ Σω
"Δεν ξέρω αν γεννήθηκα τρελός ή ελαφρόμυαλος, η αλήθεια είναι ότι η βασιλεία μου, δεν ήταν του κόσμου τούτου. Ένοιωθα απόλυτα κύριος και αυτεξούσιος μόνο στο βασίλειο της φαντασίας μου και μόνο κοντά στους μεγάλους νεκρούς γνώρισα αληθινή φιλική ατμόσφαιρα." είπε κάποτε ο μεγάλος Ιρλανδός συγγραφέας, θέλοντας να αυτοχαρακτηριστεί. Πίστευε ότι η γενιά του κρατούσε από τον Μακντώφ- το γνωστό Σαιξπηρικό ήρωα του Μάκβεθ.
Το πεζογράφημα είναι το πρώτο είδος με το οποίο ασχολήθηκε. Πρώτο βιβλίο το Ιmmaturity (Ανωριμότητα). Παράλληλα, διάβαζε συνεχώς σε δημόσιες βιβλιοθήκες και στο αναγνωστήριο του Βρετανικού Μουσείου. Ακολούθησαν έργα με τα οποία έδειχνε τον προσηλυτισμό του στις αρχές του σοσιαλισμού- χωρίς, ωστόσο, ο ίδιος να το συνειδητοποιεί. Ανάμεσά τους: (Ο παράλογος κόμπος) The irrational Knot, (Η αγάπη μεταξύ των καλλιτεχνών) Love among artist, (Το επάγγελμα του Κάσελ Μπάιρον) Cashel Byron`s Profession.  Δεν μπορεί να αμφισβητηθεί ότι είχε ξεπεράσει το στάδιο του φιλελεύθερου υλιστή και το πέμπτο του έργο (Ένας ακοινώνητος σοσιαλιστής) An Unsocial Socialist, έδειχνε φανερά πια, τη νέα δημιουργική μέθοδό του. 
Η περίοδος 1876 -1885 ήταν εξαιρετικά σκληρή για τον Σω. Αργότερα, ο Τζακ Τάννερ στον `Ανθρωπο και Υπεράνθρωπο (Man and Superman)  θα πει, ότι ο  αληθινός καλλιτέχνης προτιμά ν´αφήσει τη γυναίκα του και τα παιδιά του νηστικούς παρά ν` ασχοληθεί με άλλη δουλειά από την τέχνη του. Αυτό ακριβώς έκανε και ο Σω. Δεν κέρδιζε ούτε μία πένα από τις εργασίες του και αντιμετώπιζε με θάρρος και με θλίψη τη φτώχεια. "Προσπάθησα τότε να ζήσω σύμφωνα με τις οδηγίες ενός βιβλίου-φυλλαδίου, με τίτλο (Πως να ζείτε με έξι πένες την ημέρα). Ακολούθησα τις υποδείξεις του και ομολογώ πως κατάφερα με το στρογγυλό αυτό ποσό να ζήσω μία μόνο ημέρα, αλλά μόνο μία."  Του άρεσε η κοσμική ζωή κι ακολουθούσε μία εκκεντρική γραμμή σε όλες του τις εκδηλώσεις. Δεν είναι τυχαίο ότι είχε τη φήμη του παράξενου και του τρελού.
Συνολικά έγραψε πάνω από 60 θεατρικά, και υπήρξε επίσης δοκιμιογράφος και μουσικός κριτικός με σπουδαία επιρροή. Ανάμεσα στα  πιο γνωστά του έργα είναι "Η Αγία Ιωάννα", "Το επάγγελμα της κυρίας Γουώρεν" και "O Πυγμαλίων" (που διασκευάστηκε για τον κινηματογράφο σε "Ωραία μου Kυρία").
Είναι ο μόνος που έχει τιμηθεί τόσο με το Νόμπελ λογοτεχνίας το 1925  όσο και με Όσκαρ (1938, "Πυγμαλίων"). Το  πνεύμα του... ιδιαίτερα καυστικό...
Επέλεξα 55 από τα ευφυέστατα αποφθέγματά του και σας τα παραθέτω...
Ποτέ μην παλεύεις με τα γουρούνια γιατί εσύ λερώνεσαι και τα γουρούνια το ευχαριστιούνται.
Η αιτία των διαζυγίων που αποδέχεται η κοινωνία είναι γελοία, μιάς και ο κακός χαρακτήρας είναι πολύ πιο σοβαρή αιτία από τη συζυγική απιστία.
Μερικοί άνθρωποι σκέφτονται τα πράγματα όπως είναι και ρωτάνε «γιατί». Εγώ τα ονειρεύομαι όπως θα ήθελα να είναι και σκέφτομαι «γιατί όχι».
Μια ζωή που αναλώθηκε σε λάθη είναι πολύ πιο αξιέπαινη και πολύ πιο χρήσιμη από μια ζωή που αναλώθηκε κάνοντας τίποτα.
Πατριωτισμός είναι η πεποίθηση πως αυτή η χώρα είναι ανώτερη απ’ όλες τις άλλες, επειδή γεννήθηκες εσύ σ’ αυτή. 
Μην κάνετε στους άλλους αυτό που θα θέλατε να κάνουν σε σας. Τα γούστα τους μπορεί να διαφέρουν από τα δικά σας.
Στον ουρανό ένας άγγελος είναι ένα συνηθισμένο άτομο.
Η αξιοπρέπεια είναι η συνωμοσία σιωπής της αναξιοπρέπειας.
Δεν υπάρχουν καλύτερα φυλαγμένα μυστικά από τα μυστικά που όλοι μαντεύουν.
Η ποιότητα ενός θεατρικού έργου είναι η ποιότητα των ιδεών του
Κανένας Άγγλος δεν νικήθηκε ποτέ νόμιμα.
Δεν ξέρει τίποτα και νομίζει ότι τα ξέρει όλα. Αυτό δείχνει ξεκάθαρα ότι προορίζεται για καριέρα πολιτικού.
Δεν αντιστέκομαι ποτέ στους πειρασμούς, επειδή έχω διαπιστώσει ότι τα πράγματα που δεν είναι καλά για μένα δεν με βάζουν σε πειρασμό.
Ο Χριστός πέθανε, ο Μωάμεθ πέθανε, ο Ναπολέων πέθανε κι εγώ ο ίδιος τελευταία δεν αισθάνομαι καθόλου καλά.
Ένας άνδρας που δεν έχει γραφείο να πάει, περνάει μια απίστευτη δοκιμασία.
Η Αγγλία και η Αμερική είναι δυο χώρες που χωρίζονται από την ίδια γλώσσα.
Αν δεν μπορείς να απαλλαγείς από τους σκελετούς στη ντουλάπα σου, καλά θα κάνεις να τους μάθεις να χορεύουν.
Συγχωρέστε τον που πιστεύει ότι οι συνήθειες της φυλής του είναι νόμοι του σύμπαντος.
Όλες οι μεγάλες ιδέες ξεκίνησαν σαν αίρεση.
Ερασιτέχνης είναι ο καλλιτέχνης που συντηρείται από κάποια άλλη δουλειά. Επαγγελματίας είναι ο καλλιτέχνης που συντηρείται από τη γυναίκα του.
Μια κυβέρνηση που έχει την πολιτική να ληστέψει τον Πήτερ για να πληρώσει τον Πωλ, μπορεί να βασίζεται στην υποστήριξη του Πωλ.
Ένα υγιές έθνος δεν έχει συνείδηση της εθνικότητάς του, όπως ένας υγιής άνθρωπος δεν έχει συνείδηση των οστών του.
Ιδεολόγος είναι κάποιος που έβαλε σκοπό του να κάνει τον άνθρωπο καλύτερο από την ανθρωπότητα.
Τα ενθύμια σε κάνουν να αισθάνεσαι τόσο υπέροχα γέρος και λυπημένος.
Ο Πτολεμαίος δημιούργησε ένα σύμπαν που διήρκεσε 1000 χρόνια. Ο Κοπέρνικος δημιούργησε ένα σύμπαν που διήρκεσε 400 χρόνια. Ο Αϊνστάιν δημιούργησε ένα σύμπαν που δεν μπορώ να σας πω πόσο θα κρατήσει.
Τα αισιόδοξα ψέματα έχουν τόσο τεράστια θεραπευτική αξία, ώστε ο γιατρός που δεν ξέρει να τα λέει με πειστικό τρόπο, έχει διαλέξει λάθος επάγγελμα.
Είναι επικίνδυνο να είσαι ειλικρινής εκτός αν είσαι και ηλίθιος.
Ο Παράδεισος, έτσι όπως συμβατικά περιγράφεται, είναι ένα μέρος τόσο μάταιο, τόσο αδιάφορο, τόσο άχρηστο, τόσο άθλιο, που κανείς δεν επιχείρησε ποτέ να περιγράψει μία ολόκληρη μέρα στον παράδεισο, παρ’ ότι αρκετοί έχουν περιγράψει μία μέρα στην ακροθαλασσιά.
Η πρώτη αγάπη: λίγη ανοησία και πολλή περιέργεια.
Ένας άντρας λίγο-πολύ τίμιος, μια γυναίκα λίγο-πολύ πιστή, που και στους δύο αρέσει λίγο-πολύ το πιοτό και ζουν σ’ ένα σπίτι λίγο-πολύ καθαρό, είναι η εικόνα της αστικής τάξης.
Οι συμβουλές είναι σαν τα φιλιά: δεν κοστίζουν τίποτε και προκαλούν ευχαρίστηση όταν τις δίνεις.
Όλα τα επαγγέλματα είναι συνωμοσία των ειδικών κατά των ανίδεων.
Εκείνο που κολακεύει περισσότερο αυτόν που γίνεται στόχος κολακείας, είναι το γεγονός ότι θεωρείται άξιος κολακείας.
Πολύ λίγοι άνθρωποι σκέφτονται περισσότερες από δυο η τρεις φορές το χρόνο. Εγώ έχω αποκτήσει διεθνή φήμη σκεπτόμενος μία ή δύο φορές την εβδομάδα.
Ο έρωτας είναι μια όρεξη που, όπως όλες οι ορέξεις, καταστρέφεται τη στιγμή της ικανοποίησής της.
Σε έναν άσχημο και δυστυχισμένο κόσμο, ακόμα και οι πιο πλούσιοι δεν μπορούν να αγοράσουν παρά μόνο ασχήμια και δυστυχία.
Ένας άντρας που έχει μυαλό και το ξέρει, μπορεί να νικήσει δέκα που δεν έχουν και δεν το ξέρουν.
Μη χάνετε τον καιρό σας με κοινωνικές έρευνες. Εκείνο που ενδιαφέρει το φτωχό, είναι η φτώχεια. Εκείνο που ενδιαφέρει τον πλούσιο, δεν μας ενδιαφέρει.
Η σεξουαλική σχέση δεν είναι μια προσωπική σχέση. Μπορεί να είναι ασυγκράτητη και παθιασμένη ανάμεσα σε δύο πρόσωπα που δεν θα μπορούσαν να υποφέρουν ο ένας τον άλλο ούτε μια μέρα σε οποιαδήποτε άλλου είδους σχέση.
Καλύτερα να κρατάς τον εαυτό σου καθαρό και φωτεινό. Είσαι το παράθυρο απ’ όπου πρέπει να βλέπεις όλο τον κόσμο.
Όταν ένας άντρας σκοτώνει μια τίγρη, λέμε ότι κάνει σπορ. Όταν μια τίγρης σκοτώσει έναν άντρα, το λέμε αγριότητα.
Υπάρχουν δύο τραγωδίες στη ζωή: Η μία είναι η αποτυχία στην εκπλήρωση των επιθυμιών μας. Η άλλη είναι η εκπλήρωση όλων των επιθυμιών μας.
Διαθέτω το δώρο της παρατηρητικότητας που ονομάζεται κυνισμός από κάποιους που το στερούνται
Όταν κάποιος κάνει κάτι για το οποίο ντρέπεται, διακηρύσσει πως έκανε το καθήκον του
Το μητρικό ένστικτο κάνει τη γυναίκα να προτιμά το ένα δέκατο από έναν πρωτοκλασάτο άντρα, από την αποκλειστικότητα ενός άντρα τρίτης κατηγορίας.
Λογικοί είναι αυτοί που προσπαθούν να προσαρμόσουν τον εαυτό τους στον κόσμο. Παράλογοι, αυτοί που προσπαθούν να προσαρμόσουν τον κόσμο στον εαυτό τους. Γι’ αυτό, το μέλλον της ανθρωπότητας εξαρτάται από τους παράλογους.
Το να μπορείς να αντέχεις τη μοναξιά και, επιπλέον, να την απολαμβάνεις, είναι μεγάλο προσόν.
Η τιμωρία του ψεύτη δεν είναι ότι δεν τον πιστεύουν, αλλά ότι αυτός δεν μπορεί να πιστέψει κανέναν.
Οι άνθρωποι που πάνε μπροστά σ’ αυτόν τον κόσμο, είναι αυτοί που σηκώνονται, αναζητούν τις συνθήκες που θέλουν, κι αν δεν τις βρουν, τις διαμορφώνουν μόνοι τους.
Το γεγονός ότι ένας πιστός είναι πιο ευτυχισμένος από έναν άθεο, δεν είναι πιο αξιόπιστο από το γεγονός ότι ένας μεθυσμένος είναι πιο ευτυχισμένος από έναν ξεμέθυστο.
Χορός είναι η κάθετη έκφραση οριζόντιων επιθυμιών.
Η ζωή δεν έχει να κάνει με το να βρεις τον εαυτό σου, αλλά με το να τον επινοήσεις.
Ελευθερία σημαίνει υπευθυνότητα. Γι’ αυτό πολλοί άνθρωποι τη φοβούνται.
Η σιωπή δεν κάνει λάθη.
Δεν έχουμε δικαίωμα να καταναλώνουμε την ευτυχία, όταν δεν την παράγουμε.

...κύριε υπουργιέ μου εδώ πίνουν νερό στο όνομά σας...!

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα βίντεο.



-3:35

273.635 προβολές
Aξέχαστες Ατάκες Ελληνικού Κινηματογράφου
Πόσο αληθινή και διαχρονική ταινία
Ολα τα λεφτά το πώ πώ του Παπαγιαννόπουλου...
Μοναδικές ατάκες Γκρούεζας(Παπαγιαννόπουλος) και κος Υπουργός(Κωνσταντάρας)

Δείτε το Ρέθυμνο από ψηλά

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη mykriti.gr.
Ένα πανέμορφο βίντεο με το Ρέθυμνο από ψηλά!

rethymno paralia


Δείτε το Ρέθυμνο από ψηλά σε ένα όμορφο βίντεο που δημιούργησε ο Αλέξανδρος Καντανολέων. Εικόνες από την πολιτεία του Πρεβελάκη, η οποία…
mykriti.gr


Ένα πανέμορφο βίντεο με το Ρέθυμνο από ψηλά!

rethymno paralia 



Δείτε το Ρέθυμνο από ψηλά σε ένα όμορφο βίντεο που δημιούργησε ο Αλέξανδρος Καντανολέων. Εικόνες από την πολιτεία του Πρεβελάκη, η οποία ειδικά τη νύχτα μοιάζει ακόμα πιο όμορφη

ΞΑΝΑ ΚΑΙ ΞΑΝΑ ΚΑΙ ΞΑΝΑ..

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση.


Η Eleftheria Nikolau κοινοποίησε ένα βίντεο στην ομάδα Greek Voice.



-1:17

2.037.212 προβολές
Ego ta elega eseis den me akougate
ΤΟ ΚΑΤΕΒΑΣΑΝ ΤΟ ΞΑΝΑ ΑΝΕΒΑΖΩ. ΞΑΝΑ ΚΑΙ ΞΑΝΑ ΚΑΙ ΞΑΝΑ..


Ο πυγμάχος σε ανάπαυση

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα βίντεο.



-1:29

Greece High Definition
Ο πυγμάχος σε ανάπαυση.
Βρείτε λεπτομέρειες: http://bit.ly/the-boxer-at-rest

Στο βυθό των Κυθήρων


Ένας ολόκληρος θησαυρός, που περιλαμβάνει από αιγυπτιακά αγάλματα μέχρι νομίσματα και αμφορείς, βρέθηκε στο ναυάγιο του «Mentor» (Μέντωρ), του πλοίου που χρησιμοποιήθηκε για τη μεταφορά των μαρμάρων του Παρθενώνα που λεηλάτησε ο λόρδος Έλγιν από την Ελλάδα στην Αγγλία, με την άδεια των Οθωμανών.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα-αφιέρωμα της ισραηλινής Haaretz, η βαρυφορτωμένη φρεγάτα βυθίστηκε νοτιοδυτικά των Κυθήρων, κατά το ταξίδι επιστροφής της στη Βρετανία.
Τα μάρμαρα που μετέφερε διασώθηκαν (ο ίδιος ο Έλγιν ζήτησε βοήθεια σχετικά, αναφέροντας πως «είχε κάποιες ποσότητες κιβωτίων με πέτρες χωρίς αξία, αλλά μεγάλης σημασίας για εμένα»), ωστόσο είναι πολλά αυτά τα οποία έμειναν στο ναυάγιο, ακόμα και αν επί 200 χρόνια ήταν στο έλεος των απανταχού «ενδιαφερομένων».
Ομάδα αρχαιολόγων με επικεφαλής τον Δημήτρη Κουρκουμέλη, της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων επισκέφθηκε ξανά το ναυάγιο και πραγματοποίησε ευρύτερη ανασκαφή στο κύτος, του οποίο έχει υποστεί πολλές ζημιές από τις λεηλασίες και τις επιχειρήσεις ανάσυρσης που έχουν γίνει ανά τα χρόνια.
«Αποκαλύψαμε το υπόλοιπο κύτος, τμήματα της πλώρης, ένα τέταρτο του σκάφους» είπε ο ο κ. Κουρκουμέλης στη Haaretz, προσθέτοντας πως δυστυχώς το υπόλοιπο κύτος έχει καταστραφεί από τον 19ο και τον 20ό αιώνα, από κυνηγούς θησαυρών οι οποίοι αναζητούσαν περισσότερα μάρμαρα που πιστευόταν πως είχαν απομείνει στο ναυάγιο.
Η ιστορία του Σκωτσέζου αριστοκράτη, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα πρέσβη της Βρετανίας στην Οθωμανική Αυτοκρατορία το 1801 και απέσπασε γλυπτά από τον Παρθενώνα είναι γνωστή.
Στις 15 Σεπτεμβρίου 1802, το «Mentor» σάλπαρε από τον Πειραιά για τη Βρετανία, φορτωμένο με τα μάρμαρα και άλλα αρχαία ανεκτίμητης αξίας. Το πλοίο έφτασε στο ακρωτήριο Ταίναρο (κάβο Ματαπά) όπου και πέρασε τη νύχτα λόγω ισχυρών ανέμων.
Ωστόσο, το πρωί ο καπετάνιος συνειδητοποίησε πως το πλοίο έμπαζε νερά. Σημειώνεται ότι ο καπετάνιος, Ουίλιαμ Έγκλεν, είχε διαφωνήσει έντονα στον Πειραιά με τον γραμματέα του Έλγιν επειδή θεωρούσε πως τα κιβώτια ήταν πολύ βαριά για το πλοίο.
Όπως αποδείχτηκε, είχε δίκιο. Ελπίζοντας να σώσει το σκάφος, έβαλε πορεία για τα Κύθηρα και παραλίγο να φτάσει: Το απόγευμα έφτασε στο μικρό λιμάνι του Αβλέμονα, αλλά ο καιρός ήταν πολύ κακός για να δέσει το καράβι.
Οι ναύτες προσπάθησαν να το σταθεροποιήσουν με δύο άγκυρες στα ανοιχτά του λιμανιού, αλλά τελικά το πλοίο παρασύρθηκε, έπεσε σε βράχια και βυθίστηκε σε βάθος 23 μέτρων. Οι επιβάτες και το πλήρωμα διασώθηκαν το «Ανίκητος».
Όταν ο Έλγιν έμαθε για την καταστροφή, οργάνωσε αποστολή ανάσυρσης, με βουτηχτές από την Κάλυμνο. Τα γλυπτά του Παρθενώνα εν τέλει ανασύρθηκαν, απεστάλησαν στη Μάλτα και μετά στη Βρετανία.
Παρά τις «επισκέψεις» κυνηγών θησαυρών, το ναυάγιο συνέχισε να αποδίδει πολύτιμα ευρήματα, όπως αρχαία νομίσματα από την αρχαϊκή μέχρι τη ρωμαϊκή περίοδο, ροδιακούς αμφορείς, απολιθώματα ψαριών και φυτών από τον Λεβάντε (το σημερινό Ισραήλ και τον Λίβανο) και πολλά άλλα αντικείμενα που αποτελούσαν το φορτίο του «Mentor».
Σημειώνεται πως από τις αρχές του 19ου αιώνα και μετά, η Ελλάδα και ο Λεβάντες είχαν γίνει «της μόδας» στη Δύση, και ως εκ τούτου πάρα πολλοί ήθελαν «κάτι» από εκεί. Όπως εξηγεί στην ισραηλινή εφημερίδα ο κ. Κουρκουμέλης, το «Mentor» προηγουμένως ταξίδευε κατά μήκος της ακτής του Λεβάντε, συλλέγοντας και μεταφέροντας αντικείμενα για συλλέκτες στην Ευρώπη.
Το 1816 ο Έλγιν πούλησε τα γλυπτά του Παρθενώνα στη βρετανική κυβέρνηση, και από το 1817 εκτίθενται στο Βρετανικό Μουσείο- γεγονός που αποτελεί λόγω αντιπαράθεσης μεταξύ του μουσείου και των ελληνικών κυβερνήσεων, που ζητούν την επιστροφή τους στη χώρα στην οποία ανήκουν.
Ενδιαφέρουσες είναι και οι φωτογραφίες που θα δείτε παρακάτωμε τα πρόσφατα ευρήματα που είναι: 
«πολλά προσωπικά αντικείμενα του πληρώματος και των επιβατών του πλοίου, τα οποία καταγράφηκαν λεπτομερώς από την Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων. Όργανα ναυσιπλοΐας, ένας ναυτικός διαβήτης, μελανοδοχεία, ένα ρολόι, μία επιπλέον πιστόλα, η τρίτη συνολικά με τις δύο άλλες που ανελκύθηκαν κατά την έρευνα του 2011, ένας λίθινος σφραγιδόλιθος με παράσταση πυροβόλου, μία χρυσή αλυσίδα και διάφορα διακοσμητικά αντικείμενα μαρτυρούν πολλά για την καθημερινότητα των ναυτικών της εποχής. Επίσης, βρέθηκαν δύο χρυσά νομίσματα, το ένα του 1788, τρία αργυρά, σύγχρονα της περιόδου που ναυάγησε το πλοίο, καθώς και δύο αρχαία αργυρά νομίσματα, ένα βοιωτικό και ένα αθηναϊκό».... 
Το ναυάγιο δεν είχε θύματα, καθώς όλοι πρόλαβαν να εγκαταλείψουν τον «Μέντορα» εγκαίρως και με ασφάλεια. Όμως ο ανυπολόγιστος θησαυρός της Ακρόπολης με τα γλυπτά του Παρθενώνα  κατέληξε στο βυθό της θάλασσας. Σύμφωνα με σύγχρονες μελέτες αρχαιολόγων και δυτών, το γεγονός ότι το πλοίο βούλιαξε σχεδόν αμέσως, βοήθησε να διασωθούν τα μάρμαρα.
Το φορτίο ήταν τοποθετημένο μέσα σε 17 κιβώτια τα οποία παρασύρθηκαν μαζί με το σκαρί. Ο άρπαγας λόρδος ξόδεψε μια περιουσία για την ανέλκυση των γλυπτών Ο Έλγιν όσο αδίστακτος και αποφασισμένος φάνηκε με την αρπαγή των γλυπτών, άλλο τόσο οργισμένος  και επίμονος έγινε για να ανασύρει την «λεία»  από τον βυθό της θάλασσας. Αμέσως επιστράτευσε τους καλύτερους «βουτηχτές» της εποχής από την Κάλυμνο για να αναλάβουν τη δύσκολη αποστολή της ανέλκυσης.
Τα τεχνικά μέσα ήταν σχεδόν ανύπαρκτα και το μόνο που βοηθούσε τους δύτες της εποχής ήταν ότι το ναυάγιο βρισκόταν σε σχετικά μικρό βάθος (λίγο παραπάνω από 20 μέτρα). Χρειάστηκαν να περάσουν τρία ολόκληρα χρόνια και ο Έλγιν να ξοδέψει μεγάλο μέρος της προσωπικής του περιουσίας για να φέρει το φορτίο στην επιφάνεια. Οι ξένοι αρχαιοκάπηλοι αποκαλούν «βάρβαρες»  τις ελληνικές ακτές Το 1916 δημοσιεύτηκαν κάποιες επιστολές που αναφέρονται στην ανέλκυση των μαρμάρων και βρέθηκαν τότε στα χέρια του Βρετανού υποπρόξενου, μέσω κάποιου συγγενή του, που μεταξύ άλλων γράφουν:
«Είμαι στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσω ότι τελικά, τα μάρμαρα των Κυθήρων έχουν διασωθεί και έχουμε ένα λόγο να χαιρόμαστε. Ομολογώ όμως ότι ανησυχώ διαπιστώνοντας ότι τόσο αυτά που έχουν ήδη φύγει για τη Βρετανία, όσο και τα εδώ, που είναι σε καλύτερη κατάσταση, παραμένουν σε «βάρβαρες» ακτές».
Οι επιστολές δεν έχουν υπογραφή, ωστόσο μπορεί να υποθέσει κανείς ότι ανήκουν σε άνθρωπο του Έλγιν, που όχι μόνο έκλεψε τα αριστουργήματα της Ακρόπολης, αλλά αποκαλεί βάρβαρες τις ελληνικές ακτές που τα «φιλοξένησαν» μετά την ανέλκυση. Ο Έλγιν, παρά τις περιπέτειες, κατάφερε τελικά να οδηγήσει τα κλεμμένα στην πατρίδα του. Το κουφάρι του «Μέντορα» όμως, παρέμεινε στο βυθό των Κυθήρων. Εντοπίστηκε από την αρχαιολογική υπηρεσία και ερευνάται. Το ερώτημα, τι μυστικά μπορεί να κρύβει, δεν έχει απαντηθεί πλήρως. Οι καταδύσεις και οι έρευνες στο ναυάγιο Από τις αρχές του 1800 οπότε βούλιαξε το «Μέντωρ» έχουν γίνει πολλές προσπάθειες ανεύρεσης και άλλων αρχαιοτήτων στο ναυάγιο. Στο σημείο καταδύθηκε το 1975  και ο διάσημος ωκεανογράφος Ζακ Υβ Κουστώ, χωρίς όμως να βρει κάτι αξιόλογο.
Οι πρώτες υποβρύχιες έρευνες από το Ινστιτούτο Εναλίων Αρχαιολογικών Ερευνών έγιναν το 1980. Τότε βρέθηκε το σκαρί του πλοίου, αλλά κανένα αρχαίο αντικείμενο. Οι έρευνες συνεχίζονται περιοδικά και κάθε φορά που δύτες και αρχαιολόγοι καταδύονται στο «Μέντωρ» επιστρέφουν με νέα ευρήματα και εντυπωσιακές φωτογραφίες. Πρόσφατες έρευνες έχουν γίνει το 2009, το 2011 και το 2012. Οι ερευνητές στις πιο πρόσφατες καταδύσεις τους επικεντρώθηκαν κυρίως στην πρύμνη του πλοίου που έχει υποστεί τη μικρότερη φθορά από τα υπόλοιπα μέρη του πλοίου.
4
5
Προσωπικά αντικείμενα επιβατών του πλοίου. Κουμπί στολής, ρολόι τσέπης,μπουκάλι κρασί, πίπα και μελανοδοχείο  ... 
6
Κλεψύδρα, όργανα ναυσιπλοΐας και στέλεχος από όπλο. Τα όργανα ναυσιπλοΐας που βρέθηκαν στις τελευταίες έρευνες, είναι χρήσιμα για την εξαγωγή συμπερασμάτων για το «ναυτικό» της εποχής.... 
7
 Ξεχωρίζει το δαχτυλίδι-σφραγίδα που ανήκε σε αξιωματικό του πλοίου. Το δαχτυλίδι (κάτω δεξιά) εντοπίστηκε από τους δύτες μέσα στην πίπα ... 
Ο δύτης Γιάννης Φαρδούλης ήταν ένα από τα βασικά μέλη της ομάδας που συμμετείχε στις πρόσφατες έρευνες.... 
 Απορροφητικός σωλήνας. Φωτογραφία Γιάννη Φαρδούλη
Αριστερά: σφαίρες από όπλο, πιθανόν πειρατικό.  Δεξιά: Απορροφητικός σωλήνας που βοηθά στην αποκάλυψη στον βυθό μικρών αντικειμένων που είναι θαμμένα. Φωτογραφία Γιάννη Φαρδούλη ...
Φωτογραφία του Γιάννη Φαρδούλη από τις πρόσφατες έρυενες στο ναυάγιο του Μέντωρ
 Το ξύλινο σκαρί του παραμένει στο βυθό των Κυθήρων. Φωτογραφία του Γιάννη Φαρδούλη από τις πρόσφατες έρευνες στο ναυάγιο του «Μέντωρ» ... 
Δείτε το εντυπωσιακό βίντεο με τις υποβρύχιες λήψεις του Αλέξη Παπαδόπουλου, από το ναυάγιο του «Μέντωρ».... 

https://www.youtube.com/watch?v=N3iC6Tp8K0E

https://www.youtube.com/watch?v=gvxGl8H5VsU

https://www.youtube.com/watch?v=xjE_YRR1s0o


Με πληροφορίες από τη mixanitouxronou.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις