Πέμπτη 4 Οκτωβρίου 2012

«Αν ξαναγινόμουν είκοσι χρόνων"



ΛΙΛΗ ΖΩΓΡΑΦΟΥ(1922-2/9/1998) «Αν ξαναγινόμουν είκοσι χρόνων"


"Δεν πουλώ ύφος, στυλ, λογοτεχνία. Δεν γράφω διηγήματα. Καταθέτω γεγονότα και συμπτώματα της εποχής που ζω. Όλα όσα γράφω συνέβησαν. Σε μένα ή σε άλλους. Χρόνια τώρα σπαταλιέμαι, παρακολουθώντας όλα κι όλους.

Η ζωή περνά από μέσα μου, με διαποτίζει με την ασκήμια της, με γεμίζει λύσσα με την αδικία της την οργανωμένη, με ταπεινώνει με την ανημποριά μου ν’ αντιδράσω, να επαναστατήσω αποτελεσματικά, να υπερασπιστώ το μαζικό μας εξευτελισμό.

Αν ξαναγινόμουν είκοσι χρόνων θα ξεκινούσα από τις κορφές των βουνών, αντάρτης, ληστής, πειρατής, ν’ ανοίξω τα μάτια εκείνων που δέχονται αδιαμαρτύρητα τη μοίρα τους, όσο και κείνων που εθελοτυφλούν. Όχι, η επανάστασή μου δε θα στρεφόταν κατά του καταστημένου και του συστήματός του, αλλά εναντίον εκείνων που το ανέχονται. Θα σκότωνα, θα τσάκιζα την κακομοιριά, την υποταγή, την ταπεινοφροσύνη.

Η γη έτσι κι αλλιώς δε χωρά άλλους ταπεινούς και καταφρονεμένους. Όπως δε χωρά άλλα φερέφωνα προκάτ επανάστασης.

Η ζωή γίνηκε πια πάρα πολύ απάνθρωπη για να την καλουπώνουμε σε σχήματα, δε μας ανήκει καν, όπως δε μας ανήκει τίποτα, από τη γη που κατοικούμε ως τα πρόσωπά μας.

Όταν ο κάθε τυχάρπαστος, ο κάθε τιποτένιος, μπορεί να μάς δέσει πάνω σε μια καρέκλα, σ’ έναν πάγκο ή σ’ ένα κρεβάτι, να μάς φτύσει, να μάς μαστιγώσει, να μάς βιάσει.

Ο άνθρωπος βγαίνει στο σφυρί.

Για να μη βρίσκει το Σύστημα καμιά αντίδραση και να μπορέσει αύριο να βγάλει ελεύθερα στο σφυρί και τις πατρίδες.

Ο Παπαδόπουλος ήταν μια δοκιμή και στον ευρωπαϊκό χώρο, κατά το σύστημα των χιλιάδων πειραμάτων που πραγματοποιούνται σ’ όλες τις περιοχές του πλανήτη. Η συνταγή είναι πια κοινή: Όταν ένας λαός σηκώσει κεφά


Το Σύστημα αποχαλινωμένο καλλιεργεί σκόπιμα την ασυνειδησία, την αγριότητα, το χάος, καταλύοντας το σεβασμό για τον ανθρώπινο παράγοντα. Δεν άφησε τίποτα ανεκμετάλλευτο, από το “χάσμα των γενιών” που αποκόβει τους ανθρώπους μεταξύ τους και ετοιμάζει τους αυριανούς παιδιά-καταδότες του Χίτλερ, ως την κατάργηση της οικογένειας.


Το πιθανότερο είναι να συνηθίσει και να ζήσει εξουδετερωμένος από τριάντα μέχρι σαράντα χρόνια, όπως συνέβη στην Ισπανία και την Πορτογαλία. Επειδή όμως οι καιροί αλλάζουν, τα πράματα πάνε γρηγορότερα, η συνταγή τροποποιήθηκε.

λι κατά του κυβερνήτη του, εκπρόσωπου του κεφαλαιοκρατικού συστήματος, βρείτε έναν αλήτη και αναθέστε του να περάσει χειροπέδες σ’ αυτό το λαό. Κι αφήστε τον να εξουθενωθεί.

Πάρτε τα κλειδιά από τον αλήτη, δώστε τα στον παλιό κυβερνήτη και στείλτε τον να ξεκλειδώσει τις χειροπέδες. Ο λαός θα του γλείφει τα χέρια, βλέποντάς τον σαν ελευθερωτή του.

Γι’ αυτό και μεις, τα σύγχρονα πειραματόζωα, οφείλουμε να χρησιμοποιούμε πάντα τον όρο π.Χ., που θα σημαίνει τώρα πια “προ Χούντας”, και μ.Χ., “μετά τη Χούντα”. Γιατί το πείραμα πέτυχε και δεν πρέπει να το λησμονούμε ούτε στιγμή. Η Ελλάδα εκδίδεται, συνειδητά και ασύνειδα. Κι ούτε ένας αθώος. Ανεύθυνος κανένας.

Λιλή Ζωγράφου, Οκτώβρης 1978 μ.Χ."

(Απόσπασμα από το βιβλίο: Επάγγελμα πόρνη, εκδόσεις Αλεξάνδρεια, 1998)
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Το ψωμί - Μίλτος Σαχτούρης


Το ψωμί - Μίλτος Σαχτούρης
ζωγρ.aleksandr milyukov


Ένα τεράστιο καρβέλι, μία πελώρια φραντζόλα ζεστό

ψωμί, είχε πέσει στο δρόμο από τον ουρανό

ένα παιδί με πράσινο κοντό βρακάκι και με μαχαίρι
έκοβε και μοίραζε στον κόσμο γύρω,
όμως και μια μικρή, ένας μικρός άσπρος άγγελος,
κι αυτή μ' ένα μαχαίρι έκοβε και μοίραζε
κομμάτια γνήσιο ουρανό
κι όλοι τώρα τρέχαν σ' αυτή, λίγοι πηγαίναν στο ψωμί,
όλοι τρέχανε στον μικρόν άγγελο που μοίραζε ουρανό!
Ας μην το κρύβουμε Διψάμε για ουρανό!
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Παγκόσμια Ημέρα Ζώων

πηγή http://www.zougla.gr/pets/article/i-kriti-giortazi-tin-pagosmia-imera-zon

Η Κρήτη γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Ζώων
Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 3 Οκτωβρίου 2012, 10:47 

Πιστή στο ραντεβού της, η Φιλοζωική Κρήτης γιορτάζει και φέτος την παγκόσμια ημέρα ζώων που έχει καθιερωθεί η 4η Οκτωβρίου. Από την Πέμπτη μέχρι και την Κυριακή θα πραγματοποιηθούν δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης.

Σε ανακοίνωσή της, η Φιλοζωική Κρήτης επισημαίνει:


«Να 'μαστε και πάλι με αυτή τη σημαντική ημέρα του χρόνου να πλησιάζει! Η μέρα που γιορτάζουν τα ζώα και τους λέμε ένα μικρό 'ευχαριστώ' για όσα μας προσφέρουν σε καθημερινή βάση. Λάβετε κι εσείς μέρος στη διασκέδαση και τη γιορτή ταυτόχρονα στηρίζοντας το έργο μας για ένα καλύτερο μέλλον για τα ζώα της Κρήτης και όχι μόνο.


Πέμπτη 4 Οκτωβρίου (ώρα 17.30) Ελάτε με τον σκύλο σας στην πλατεία Ελευθερίας, για να συμμετέχετε στη συμβολική πορεία μας! Ας δείξουμε σε όλους ότι το Ηράκλειο έχει υπεύθυνους ιδιοκτήτες σκύλων!


Σάββατο 6 Οκτωβρίου (11.00-16.00) Ελάτε στη Λότζια να ενημερωθείτε για το έργο μας, να δοκιμάσετε λιχουδιές φτιαγμένες από αυγά ελευθέρας βοσκής Ορνίς Ποιών και να γνωρίσετε τον Μάρλεϋ!


(20.30-22.30) Ελάτε να φωταγωγήσουμε τη Λότζια με κεριά, πίνοντας κρασί Λυραράκης και απολαμβάνοντας τη live μουσική των Polka Dots!


Κυριακή 7 Οκτωβρίου (ώρα 12.00-15.00) Ελάτε στο Πάρκο Κομμένο Μπεντένι για τα (αντι)καλλιστεία σκύλων! Το Fun Dog Show θα έχει κατηγορίες όπως “το πιο λαίμαργο σκυλί”, “το καλύτερο ΚΑΠΗ”, “το καλύτερο κόλπο” και “η πιο κουνιστή ουρά”! Δήλωση συμμετοχών 12.00-12.30.


Η Φιλοζωική Κρήτης είναι σωματείο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που βασίζεται στην εθελοντική εργασία πολιτών. Με το πέρασμα του χρόνου, το σωματείο άλλαξε την πολιτική του από τη διάσωση και την περίθαλψη των ζώων, προκειμένου να επικεντρωθούν εκ νέου οι πόροι και οι προσπάθειες να μεγιστοποιήσουν τα οφέλη και να δημιουργήσουν μακροπρόθεσμες λύσεις για το καλύτερο μέλλον των ζώων. Τα βασικά προγράμματα, που θα λαμβάνουν την πιo υψηλή προτεραιότητα, είναι:


1) Χρηματοδοτούμενη Στείρωση Ιδιόκτητων Σκύλων

2) Διαπαιδαγώγηση (επισκέψεις σχολείων κτλ.)
3) Εκστρατείες (Αυγά Ελευθέρας Βοσκής, μεταφορές ζώντων ζώων προς σφαγή κ.ά.)
4) Φροντίδα Ιπποειδών
5) Cat Cafes

Η Φιλοζωική Κρήτης πιστεύει ότι αυτά τα προγράμματα, κυρίως πρόληψης, συνεισφέρουν σε βιώσιμες λύσεις και μακροπρόθεσμες αλλαγές».


Πηγή:
prismanews.gr
Επιμέλεια: Άννα Μορφούλη
Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 3 Οκτωβρίου 2012, 11:50

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Salvador Alliende

Από το περιοδικό Ε Νο 909 /14.9.2008
 Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-

























ΕΛΕΝΗ ΧΑΤΖΗΑΡΓΥΡΗ


ΕΛΕΝΗ ΧΑΤΖΗΑΡΓΥΡΗ (1923-1 Οκτωβρίου 2004)


Η Ελένη Χατζηαργύρη, το γένος Γαρυφαλλίδου, ήταν μείζων ηθοποιός του θεάτρου, αλλά και του κινηματογράφου και της τηλεόρασης που διακρίθηκε όμως για τις ερμηνείες της κυρίως σε δραματικούς θεατρικούς ρόλους

Θέατρο

Την καριέρα της στο θέατρο ξεκίνησε ως φοιτήτρια, τον Νοέμβριο του 1942, και έχοντας ήδη παντρευτεί τον Κώστα Χατζηαργύρη, του οποίου το επίθετο κράτησε στην υπόλοιπη ζωή της. Πρωτομεφανίστηκε στο Θέατρο Τέχνης στο θεατρικό έργο Rosmersholm του Ιψεν (Henrik Ibsen), στο ρόλο της Rebecca West. Συνεργάστηκε με πολλούς θιάσους για να φθάσει στο Εθνικό Θέατρο, το (1950), και όπου, αργότερα, προσελήφθη ως μόνιμη πρωταγωνίστρια και παρέμεινε επί εικοσαετία (1962 - 1981). Οι θεατρικοί τύποι μέσα από τους οποίους η Ελένη Χατζηαργύρη διέπρεψε και καθιερώθηκε ως κορυφαία δραματική ηθοποιός ήταν το αρχαίο δράμα και το κλασικό ρεπερτόριο. Από τους πρώτους της ρόλους ήταν της Ιούς με τον Αλέξη Μινωτή στον Προμηθέα Δεσμώτη και της Masha στις Τρεις Αδελφές του Τσέχωφ (Anton Chekhov), το 1951, που αποτέλεσαν σταθμούς στην καριέρα της.

Το 1945, σε ηλικία 20 ετών, έπαιξε στο Κρατικό (τότε Βασιλικό) Θέατρο Βορείου Ελλάδος και την επόμενη χρονιά εντάχθηκε στο δυναμικό του θιάσου Κατερίνας Ανδρεάδη - Γιώργου Παππά, ερμηνεύοντας Μπέρναρντ Σω, Πρέσλεϋ, Lillian Hellman και Γιαλαμά. Η επιστροφή της στο Θέατρο Τέχνης σηματοδοτείται από την συμμετοχή της σε έργα Αισχύλου, Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ξενόπουλου. Παράλληλα συνεργάσθηκε με τους θιάσους Μανωλίδου - Παππά, Μουσούρη - Βεάκη - Παππά, Κοτοπούλη.

Τη δεκαετία του 1950 την υποδέχεται για πρώτη φορά το Εθνικό Θέατρο, όπου μοιράστηκε τη σκηνή με τον Αλέξη Μινωτή και την Κατίνα Παξινού. Στην συνέχεια δοκίμασε ποικιλία ρόλων και θεατρικών ειδών συνεργαζόμενη με τους θιάσους Νίκου Χατζίσκου, Κώστα Μουσούρη και Μίμη Φωτόπουλου. Θα παίξει Μ. Σκουλούδη, Σαίξπηρ, Δημήτρη Ψαθά, Πρίσλεϋ, Σακελλάριο - Γιαννακόπουλο, Γιαλαμά - Πρετεντέρη, Δημ. Γιαννουκάκη και Στέφ. Φωτιάδη. Το 1962 προσλαμβάνεται ως μόνιμη πρωταγωνίστρια στο Εθνικό Θέατρο όπου παραμένει μέχρι το 1981. Έπαιξε στην Ηλέκτρα του Σοφοκλή, το 1978, που ήταν το κύκνειο άσμα του δασκάλου-σκηνοθέτη Δημήτρη Ροντήρη. Το Εθ

Γεννήθηκε στη Χαλκίδα στις 9 Νοεμβρίου 1923 (κατ' άλλη πηγή το 1925[4]), αλλά η οικογένειά της καταγόταν από την Κωνσταντινούπολη. Σπούδασε θέατρο με καθηγητή τον Κάρολο Κουν. Το 1942, μέσω του Κουν, γνώρισε και παντρεύτηκε τον χρηματοδότη της ίδρυσης του Θεάτρου Τέχνης συγγραφέα Κώστα Χατζηαργύρη και μαζί του απέκτησε ένα γιο, τον Δημοσθένη Χατζηαργύρη. Εγγονή της είναι η επίσης ηθοποιός Σάννυ Χατζηαργύρη. Η διάρκεια του γάμου της ήταν σύντομη (1942-1946). Αργότερα συνδέθηκε επαγγελματικά (στο θέατρο και τον κινηματογράφο), αλλά και συναισθηματικά με τον επίσης ηθοποιό του κλασικού ρεπερτορίου Νίκο Τζόγια. Το 1966 παντρεύτηκε τον επιχειρηματία Νίκο Λίβα που πέθανε το 1982. Ύστερα από σύντομη νόσηση με καρκίνο, η Ελένη Χατζηαργύρη πέθανε στην Αθήνα την 1η Οκτωβρίου 2004 και κηδεύτηκε στο Α' Νεκροταφείο Αθηνών.
νικό Θέατρο θα την ξαναδεχθεί το 1996 ως πρωταγωνίστρια στους Αστεγους της Μαριέττας Ριάλδη και στους Βρυκόλακες του Ιψεν (1997), σε σκηνοθεσία Σπ. Ευαγγελάτου.

Εκτός της μεγάλης κρατικής σκηνής, θα συμπρωταγωνιστήσει ως Αλίνα Σόλνες με τον Δημήτρη Χορν στο Αρχιμάστορας Σόλνες του Ιψεν, το 1983, και ως Άτοσσα με τον Αλέξη Μινωτή στη τραγωδία Πέρσες του Αισχύλου, το 1984. Από το 1987 συμμετείχε στο θίασο του Αμφιθέατρου του Σπ. Ευαγγελάτου, όπου η παρουσία της κορυφώθηκε με τον ρόλο της Κλυταιμνήστρας στην κατά Ευαγγελάτον ερμηνεία της τραγωδίας Ορέστεια του Αισχύλου, το 1990.

Κινηματογράφος

Επίσης το 1946 ξεκίνησε την εμφάνισή της στον Ελληνικό Κινηματογράφο και σχεδόν σαράντα χρόνια μετά στην ελληνική τηλεόραση. Τα πρώτα χρόνια, ο κινηματογράφος τής έδωσε ευκαιρίες, τις οποίες φαίνεται ότι δεν εκμεταλλεύτηκε, ίσως, διότι όπως και πολλοί άλλοι καταξιωμένοι ηθοποιοί την εποχή εκείνη, είχε συνείδηση ηθοποιού του θεάτρου. Έπαιξε σε αρκετές ταινίες όπως Καταδρομή (1946) του Μ. Καραγάτση, Η αγνή του λιμανιού του Γ. Τζαβέλλα (1952) με τον Αλέκο Αλεξανδράκη, Η μοίρα γράφει την ιστορία του Δημ. Ιωαννόπουλου, Έγκλημα στο Κολωνάκι του Τζανή Αλιφέρη (1959), Ήρθες αργά της πρώτης Ελληνίδας σκηνοθέτιδος Μαρίας Πλυτά - Χατζηνάκου (1961).

Επί σαράντα χρόνια ήταν καθηγήτρια σε πολλές Δραματικές Σχολές. Η κριτική έγραψε γι' αυτήν ότι υπηρέτησε τη θεατρική ιδέα με συνέπεια, σεμνότητα και αυτοσεβασμό. Ο Κάρολος Κουν την είχε χαρακτηρίσει δραματική ντάμα. Το 2001, τιμήθηκε από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κωστή Στεφανόπουλο και στις 17 Μαΐου 2003, σε ειδική συνεδρία στην Μεγάλη Αίθουσα Τελετών, η Ελένη Χαρζηαργύρη ανακηρύχθηκε επίτιμος διδάκτωρ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Επίσης, ο Δήμος Χαλκιδέων την ετίμησε με έκθεση φωτογραφίας της Ε. Χατζηαργύρη από το θέατρο και τον κινηματογράφο και, σε ειδική τελετή το Σάββατο 19 Ιουλίου 2003, με ομιλία από τη δημοσιογράφο Ροζίτα Σώκου με θέμα «Η προσφορά της Ε. Χατζηαργύρη στο Ελληνικό Θέατρο και τον Κινηματογράφο».βικιπαιδεια
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Οι εναλλακτικές χρήσεις του ασετόν


Οι εναλλακτικές χρήσεις του ασετόν

Είναι πολύ πιο χρήσιμο από όσο φαντάζεστε

Όλες γνωρίζετε πως το ασετόν χρησιμοποιείται για να ξεβάψετε τα νύχια σας ή γενικότερα για να απομακρύνετε το βερνίκι από διάφορες επιφάνειες. Δεν είναι όμως μόνο αυτές οι χρήσεις του…

Δείτε μια λίστα με 5 διαφορετικές χρήσεις του:

1. Το ασετόν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αφαιρέσετε τελείως την κόλλα ενός αυτοκόλλητου από μια επιφάνεια ή ένα αντικείμενο. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι αρχικά να αφαιρέσετε το αυτοκόλλητο και στη συνέχεια να πάρετε ένα βαμβάκι με ασετόν και να τρίψετε την επιφάνεια. Με αυτόν τον τρόπο θα αφαιρέσετε κάθε υπόλειμμα κόλλας που έχει μείνει.

2. Η πορσελάνη με το πέρασμα του χρόνου χάνει τη λάμψη της από τις κούπες σας, αφήνοντας σημάδια από τον καφέ ή το τσάι που πίνετε. Μην ανησυχείτε όμως, δεν χρειάζεται να τις πετάξετε. Πάρτε απλά μια μπατονέτα με ασετόν και αφαιρέστε τα επίμονα σημάδια. Τέλος, πλύνετε τες πολύ καλά με νερό και σαπούνι. (Προσοχή όμως, καλύτερα να μην το δοκιμάσετε πάνω σε τυχόν σχέδια της κούπας, διότι μπορεί να σβήσουν)

3. Πόσες φορές δεν έχει τύχει να προσπαθείτε να κολλήσετε κάτι με κόλλα στιγμής και να κολλάτε και τα δάχτυλα σας ή σε λάθος σημείο το αντικείμενο που θέλετε να διορθώσετε. Μην ανησυχείτε, το ασετόν μπορεί να αφαιρέσει την κόλλα ως δια μαγείας.

4. Όπως γνωρίζετε τα πληκτρολόγια πολύ συχνά λερώνονται από σκόνη που δεν φεύγει και από άλλους λεκέδες Για να τα καθαρίσετε πάρτε μια μπατονέτα με ασετόν και περάστε τα – Θα δείτε πως με λίγη προσεκτική δουλειά το πληκτρολόγιο σας θα είναι σαν καινούργιο.

5. Τέλος, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το ασετόν για να αφαιρέσετε πατημασιές από πάτωμα στρωμένο με βινύλιο, στο οποίο φαίνονται πολύ τα σημάδια από πατημασιές. Πάρτε λοιπόν ένα χαρτί κουζίνας και βάλτε λίγο ασετόν. Στη συνέχεια περάστε την επιφάνεια που έχει λερωθεί και… αντίο σημάδια.
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Βρες χρόνο - Γιάννης Ρίτσος


Βρες χρόνο - Γιάννης Ρίτσος
ζωγρ.maria zeldis

Βρες χρόνο για δουλειά -

αυτό είναι το τίμημα της επιτυχίας.

Βρες χρόνο για σκέψη -
αυτό είναι η πηγή της δύναμης.
Βρες χρόνο για παιχνίδι -
αυτό είναι το μυστικό της αιώνιας νιότης.
Βρες χρόνο για διάβασμα -
αυτό είναι το θεμέλιο της γνώσης.
Βρες χρόνο να είσαι φιλικός -
αυτό είναι ο δρόμος προς την ευτυχία.
Βρες χρόνο για όνειρα -
αυτά θα τραβήξουν το όχημά σου ως τ' αστέρια.
Βρες χρόνο ν' αγαπάς και ν' αγαπιέσαι -
αυτό είναι το προνόμιο των Θεών.
Βρες χρόνο να κοιτάς ολόγυρα σου -
είναι πολύ σύντομη η μέρα για να 'σαι εγωιστής.
Βρες χρόνο να γελάς -
αυτό είναι η μουσική της ψυχής.
Βρες χρόνο να είσαι παιδί -
για να νοιώθεις αυθεντικά ανθρώπινος.
Τ όνειρο του παιδιού είναι η Ειρήνη.
Τ' όνειρο της μάνας είναι η Ειρήνη.
τα λόγια της αγάπης κάτω από τα δέντρα είναι η Ειρήνη....
Ειρήνη είναι ένα ποτήρι ζεστό γάλα
κι ένα βιβλίο μπροστά στο παιδί που ξυπνάει.
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Κανταΐφι Γιαννιώτικο


Κανταΐφι Γιαννιώτικο

Το Γιαννιώτικο σιροπιαστό γλυκό κανταΐφι που συνδυάζει το φύλλο κανταΐφι με το φύλλο κρούστας. Αυτή η συνταγή γίνεται κανονικές μερίδες ή μπουκίτσες.

• Φύλλο κανταΐφι: 500 γρ.
• Φύλλο κρούστας: 500 γρ.
• Λιωμένο βούτυρο: 400 γρ.
• Χοντροκομμένα καρύδια: 300 γρ.
• Τριμμένη φρυγανιά: 2 κουταλιές
• Ζάχαρη: 2 κουταλιές
• Τριμμένη κανέλα: 1 κουταλάκι
• Τριμμένο γαρύφαλλο: 1/2 κουταλάκι

Υλικά για το σιρόπι:
• Ζάχαρη: 3,5 κούπες
• Γλυκόζη: 1/2 κούπα
• Νερό: 3 κούπες
• Χυμό λεμονιού: 2 κουταλιές

Αν τα φύλλα δεν είναι φρέσκα, τα αφήνετε με τη συσκευασία τους εκτός ψυγείου, να πάρουν θερμοκρασία δωματίου. Λιώνετε το βούτυρο. Σε ταψί χωρίζετε το κανταΐφι στις ίνες του, να αφρατέψει, αλλά να μην μπερδευτεί. Σκεπάζετε καλά με πετσέτα να μην στεγνώσει. Ανοίγετε τα φύλλα κρούστας και τα μετράτε. Θα τα χωρίσετε ανά 2 ή 3 (πρέπει να βγουν 5 δυάδες ή τριάδες). Τα σκεπάζετε καλά με πετσέτα να μην στεγνώσουν. Ανακατεύετε τα καρύδια με τη ζάχαρη, την κανέλα, το γαρύφαλλο και την φρυγανιά. Τα φυλάτε κατά μέρος.

Βουτυρώνετε πολύ καλά ένα ταψί 30Χ40 εκ. περίπου. Παίρνετε ένα φύλλο κρούστας, το βουτυρώνετε καλά και βάζετε από πάνω ένα δεύτερο. Το βουτυρώνετε κι αυτό (αν έχετε τρία φύλλα θα βάλετε και το τρίτο) και απλώνετε στη στενή άκρη το 1/5 από το φύλλο κανταΐφι, με τέτοιο τρόπο, ώστε οι ίνες να είναι όσο το δυνατό λιγότερο ανακατεμένες. Πάνω από το κανταΐφι, απλώνετε το 1/5 του μείγματος των καρυδιών.

Τυλίγετε σε ρολό, ξεκινώντας από την άκρη που έχει το κανταΐφι. Κόβετε σε ροδέλες περίπου 4 - 5 εκατοστά φάρδος και τα βάζετε στο βουτυρωμένο ταψί με τέτοιο τρόπο, ώστε η κομμένη πλευρά να κοιτάζει προς τα πάνω. Συνεχίζετε έτσι, μέχρι να τελειώσουν τα υλικά.

Ρίχνετε όλο το βούτυρο που περίσσεψε, πάνω από το κανταΐφι, κουταλιά - κουταλιά και ψήνετε σε προθερμασμένο φούρνο στους 170 βαθμούς για 40 λεπτά.

Όσο ψήνεται το κανταΐφι, βάζετε όλα τα υλικά για το σιρόπι σε κατσαρόλα και τα βράζετε για μερικά λεπτά, να δέσει (αν έχετε θερμόμετρο ζαχαροπλαστικής, 102 βαθμοί). Το σβήνετε και αφήνετε να πέσει η θερμοκρασία του.

Βγάζετε το γλυκό από το φούρνο, το αφήνετε 4 - 5 λεπτά και το σιροπιάζετε, όπως είναι στο ταψί, ρίχνοντας το σιρόπι, λίγο - λίγο.

radicio.com

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

STEFAN ZWEIG, ΕΠΙΚΥΝΔΙΝΟΣ ΟΙΚΤΟΣ


To Kουκούτσι προτείνει: STEFAN ZWEIG, ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ ΟΙΚΤΟΣ, ΜΤΦ. ΜΙΜΙΚΑ ΚΡΑΝΑΚΗ, ΕΚΔ. ΑΓΡΑ.


Το μοναδικό μυθιστόρημα του Στέφαν Τσβάιχ περιγράφει σπαρακτικά τη βασανιστική προδοσία της τιμής και του έρωτα, με φόντο τη διάλυση της Αυστροουγγρικής Αυτοκρατορίας. Το μυθιστόρημα, γραμμένο τις παραμονές και υπό τη σκιά του επερχόμενου Δευτέρου Παγκοσμίου πολέμου, τοποθετείται στις παραμονές του Πρώτου Παγκοσμίου πολέμου και τελειώνει με τη σφαίρα που σκότωσε τον αρχιδούκα Φραγκίσκο Φερδινάνδο της Αυστρίας στο Σαράγεβο. Οι ήρωες είναι οι αποσβολωμένοι θεατές της τραγωδίας τους, σύμβολα ενός παρακμιακού πολιτισμού που δεν μπορεί όμως να αντισταθεί στη διεγερτική χαρά ενός τελευταίου βαλς. Η πρόζα του Τσβάιχ, υπέροχη και εκλεπτυσμένη, μοιάζει με τα λείψανα αυτού του πολιτισμού που τον κατάπιε η τρέλα του 20ού αιώνα. Ο οίκτος παρουσιάζεται ως ένα επικίνδυνο συναίσθημα. Μια ημιπαράλυτη γυναίκα καταστρέφεται από τον πολύ οίκτο του περιβάλλοντός της ‒ του πατέρα, του γιατρού της και του αρραβωνιαστικού της.
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Πανέξυπνα beauty tips για να γλιτώσεις χρήματα


Πανέξυπνα beauty tips για να γλιτώσεις χρήματα

Το γεγονός ότι θέλεις να είσαι όμορφη και περιποιημένη δεν πρέπει αυτομάτως να σε κάνει και σπάταλη! Τουλάχιστον όχι όσο υπάρχουν εκεί έξω ένα σωρό beauty tips για να εξοικονομήσεις χρήματα από τις αγορές σου!

1. Μάσκαρα: δες το μπουκάλι... μισογεμάτο!
Όταν η μάσκαρα σου έχει αρχίσει να τελειώνει και δεν σου φαίνεται αρκετό το προϊόν, δοκίμασε αυτό: Βύθισε την συσκευασία σε ζεστό νερό ή ακόμη πιο εύκολα, ζέστανε την με πιστολάκι. Θα δεις ότι με αυτό το tip μπορείς να βγάλεις προϊόν για 3-4 χρήσεις ακόμη!

2. Φτιάξε το δικό σου αποσμητικό ποδιών!
Αν τα παπούτσια σου μυρίζουν (έλα, σε όλους έχει συμβεί!) και δεν έχεις το ειδικό spray σου έχω καλά νέα: δεν χρειάζεται καν να αγοράσεις! Ρίξε μέσα στα παπούτσια σου μαγειρική σόδα και όταν είναι να τα φορέσεις αφαίρεσε την γυρνώντας απλώς τα παπούτσια σου ανάποδα και τινάζοντας τα.

3. Μέλι για τα λιπαρά δέρματα
Αν έχεις λιπαρή επιδερμίδα ή πολύ ευαίσθητη και δεν έχεις μια πρόχειρη μάσκα σπίτι, υπάρχει η μάσκα που μπορείς να φτιάξεις μόνη σου. Το μέλι είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικές και αντιβακτηριδιακές ιδιότητες. Άπλωσε το σε καθαρό πρόσωπο, άφησέ το για 15 λεπτά και αφαίρεσε το με ζεστό νερό. Ξέρω ότι κολλάει αρκετά και η αίσθηση δεν είναι ότι καλύτερο, αλλά το αποτέλεσμα σε ανταμείβει. Και δεν λέω κοινοτοπίες. Ισχύει!

4. Κάνε smoky eyes μόνο με μολύβι!
Από το νεσεσέρ σου λείπει μια μαύρη ματ σκιά; Δεν χρειάζεται να αγοράσεις. Τουλάχιστον, όσο έχεις ένα μαύρο μαλακό μολύβι, το οποίο είναι και πιο οικονομικό. Γιατί μόνο με το μολύβι μπορείς να κάνεις το τέλειο smokey, καθώς το μυστικό είναι στα σωστά σβησίματα.

5. Βρέξε το σφουγγαράκι σου πριν το make up!
Αν χρησιμοποιείς σφουγγαράκι για να απλώσεις το make up στο πρόσωπό σου, βρέξτο! Με αυτό τον τρόπο το σφουγγαράκι δεν θα απορροφήσει παραπάνω make up από ότι χρειάζεται. Με απλά λόγια μένει περισσότερο χρήσιμο προϊόν στο μπουκαλάκι και λιγότερο... αχρείαστο στο σφουγγαράκι.

6. Ασπιρίνη για τα σπυράκια αντί για τοπική αγωγή
Το tea tree oil, αλλιώς τεϊόδεντρο είναι μια πολύ καλή λύση για να εξοντώσεις ένα σπυράκι. Το βρίσκεις σε καταστήματα όπως το The Body Shop και δεν κοστίζει πολύ. Αν, όμως, δεν θέλεις να ξοδέψεις ούτε ένα ευρώ, κάνε το εξής: όταν νιώσεις πώς βγάζεις ένα σπυράκι, πάρε μια ασπιρίνη και λιώσε άλλη μια με ελάχιστο νερό και τοποθέτησε την τοπικά πάνω στο σπυράκι. Θα δεις αποτέλεσμα! Εκτός αν είσαι αλλεργική στην ασπιρίνη, οπότε περιορίσου στην τοπική αγωγή!

7. Χαρτί για το κάθισμα της τουαλέτας αντί για blotting papers!
Δεν είναι τόσο αηδιαστικό όσο ακούγεται και κάνει δουλειά! Τα προστατευτικά τουαλέτας που μπορείς να βρεις στο σούπερ μάρκετ είναι πολύ οικονομικά ενώ αν τα κόψεις σε μικρότερα κομμάτια και τα βάλεις στο νεσεσέρ σου μπορεί να λειτουργήσουν και ως blotting papers, δηλαδή απορροφητικά χαρτάκια λιπαρότητας του προσώπου. Τα χρησιμοποιείς ταμποναριστά κατά την διάρκεια της ημέρας, πάνω από το μακιγιάζ σου όταν νιώθεις το πρόσωπό σου λιπαρό.

8. Φτιάξε τις δικές σου αποχρώσεις!
Αν βαρέθηκες τα παλιά σου βερνίκια, φτιάξε καινούρια! Ανέμειξε χρώματα και πειραματίσου δημιουργώντας την δική σου εντελώς μοναδική απόχρωση στα νύχια, στα χείλη, στα μάτια!

9. Σαμπουάν για το ντεμακιγιάζ ματιών!
Αν ξέμεινες από ντεμακιγιάζ ματιών και πρέπει να περιμένεις κάποιες μέρες για να αγοράσεις ένα νέο επένδυσε στο Johnson & Johnson shampoo. Λόγω της σύνθεσής του "Όχι πια δάκρυα" αφαιρεί τα υπολείμματα μακιγιάζ χωρίς να σε κάνει να δακρύζεις!
10. Καστορέλαιο για τα μαλλιά σου
Αν το budget σου δεν σου επιτρέπει να επενδύσεις σε κάποιο από εκείνα τα υπέροχα έλαια μαλλιών, αγόρασε από το φαρμακείο καστορέλαιο και αμυγδαλέλαιο. Κάνε ένα μείγμα, άπλωσε το στα μαλλιά σου, τύλιξε με νάιλον και ζέστανε από πάνω με το πιστολάκι. Μείνε έτσι για 15 λεπτά και λούσου κανονικά. Θα προσφέρεις στα μαλλιά σου πλούσια θρέψη και βαθιά ενυδάτωση! Απόφυγε το, όμως, αν έχεις βάψει τα μαλλιά σου ξανθά!

Tlife

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Πηγές ασβεστίου

Πηγές ασβεστίου που μας εκπλήσσουν  
Δεν είναι μόνο το γάλα ωφέλιμο για τον οργανισμό και τα κόκαλά μας. Μπορούμε να ενισχύσουμε τα οστά μας και με τροφές που όμως δε συμπεριλαμβάνονται στα γαλακτοκομικά.

Το γεγονός αυτό είναι πολύ σημαντικό για όσους δεν αρέσκονται στα γαλακτοκομικά προϊόντα, για τους χορτοφάγους που δεν καταναλώνουν γάλα, όπως επίσης και για την περίοδο της νηστείας.

1. Ρόκα (63 mg ασβεστίου ανά μισό φλιτζάνι)

Επιλέξτε αυτό το αρωματικό πράσινο λαχανικό, για μια πιο πλούσια σε ασβέστιο σαλάτα (και καλύτερη σε γεύση!). Ένα φλιτζάνι περιέχει μόλις 5 θερμίδες κι έτσι αποτελεί μια καλή επιλογή για να προσλάβετε περισσότερο από το ένα τρίτο της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης ασβεστίου, χωρίς να παχαίνει.

2. Λευκά φασόλια (70 mg ασβεστίου ανά μισό φλιτζάνι, μαγειρεμένα λευκά φασόλια)

Τα λευκά φασόλια έχουν τριπλή δράση: Θα σας χαρίσουν 10g φυτικές ίνες και 10 g πρωτεΐνης, καθώς και θα ωφελήσουν τα οστά σας με ασβέστιο.

3. Αμύγδαλα (80 mg ασβεστίου σε 36 γρ.)

Αυτοί οι νόστιμοι ξηροί καρποί, περιέχουν μονοακόρεστα λιπαρά οξέα που καταπολεμούν τις καρδιακές παθήσεις και ενισχύουν επίσης την υγεία των οστών παρέχοντας περίπου το 8% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης ασβεστίου. (Απλά μην το παρακάνετε, καθώς 30 γρ. περιέχουν 170 θερμίδες και περίπου 15 g λίπους).

4. Μπρόκολο μαγειρεμένο (90 mg ασβεστίου ανά μισό φλιτζάνι)

Αυτή η τροφή που καταπολεμά τον καρκίνο, ωφελεί και τα οστά μας, προσφέροντας μέχρι σχεδόν το 10% της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας ασβεστίου, με μισό φλιτζάνι. Επίσης περιέχει τεράστιες ποσότητες βιταμινών C και K.

5. Γογγύλι βρασμένο (100 mg ασβεστίου ανά μισό φλιτζάνι)

Μην πετάτε τα φύλλα από τα γογγύλια. Είναι το πιο θρεπτικό μέρος αυτών των λαχανικών. Βάλτε τα σε σούπες ή μαγειρευτά, ή τα σοτάρετέ τα με σκόρδο, για ένα θρεπτικό και νόστιμο πιάτο. Τα γογγύλια έχουν βιταμίνες Α, Β1, Β2, Β5, PP, καροτίνη, κάλιο, ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο, σίδηρο, νάτριο, θείο, μαγγάνιο και μια μικρή ποσότητα ιωδίου. To μαγνήσιο, που περιέχουν, βοηθά τα οστά να συσσωρεύσουν ασβέστιο. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για την ανάπτυξη και την ενίσχυση του σκελετού.

6. Φασόλια σόγιας βρασμένα (100 mg ασβεστίου ανά μισό φλιτζάνι)

Η σόγια μας εφοδιάζει με πρωτεΐνη καθώς και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία βοηθούν στη λειτουργία του εγκεφάλου, μειώνουν τη φλεγμονής και προλαμβάνουν τις καρδιαγγειακές παθήσεις. 100 mg ασβεστίου ανά μισό φλιτζάνι είναι μόνο το κερασάκι στην τούρτα.

7. Σπανάκι μαγειρεμένο (120 mg ασβεστίου ανά μισό φλιτζάνι)

Ένας ακόμη λόγος για να γεμίσετε το πιάτο σας με το αγαπημένο σνακ του Popeye: Κάθε μερίδα, μας εφοδιάζει με το 12% της ημερήσιας συνιστώμενης πρόσληψης ασβεστίου. Αυτό το πράσινο λαχανικό είναι επίσης καλή πηγή σιδήρου, που βοηθά την ανάπτυξη των μυών, καθώς και των βιταμινών Α και Κ, φυλλικού οξέως, καλίου και ψευδάργυρου.

8. Σύκα αποξηραμένα (150 mg ασβεστίου σε μισή κούπα)

Εκτός από το ότι μας παρέχουν 15% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης ασβεστίου, τα σύκα μας εφοδιάζουν επίσης με περισσότερα από 7 γρ. φυτικών ινών ανά μερίδα.

9. Tόφου (120-390 mg ασβεστίου σε 110 γρ.)

Καλά νέα για τους χορτοφάγους: Ένα από τα αγαπημένα υποκατάστατα του κρέατος, έχει σημαντικές ποσότητες ασβεστίου. Η υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο στο τόφου, έχει να κάνει με τον τρόπο που οι ειδικοί επεξεργάζονται το πηγμένο γάλα σόγιας.

10. Κονσέρβα σολομού (170-210 mg ασβεστίου σε 85 γρ.)

Αντικαταστήστε τον τόνο με το σολομό και θα διπλασιάσετε την περιεκτικότητα σε ασβέστιο στο σάντουιτς σας. Κι αυτό γιατί σε αντίθεση με τον τόνο, ο σολομός κονσερβοποιείται με τα κόκαλά του.

11. Σπόροι από σουσάμι ολόκληροι, καβουρδισμένοι (280 mg ασβεστίου σε 28 γρ.)

Μικροί αλλά θαυματουργοί, οι σπόροι σουσαμιού (μόλις 28 γρ.) προσφέρουν περισσότερο από το 1/4 των ημερήσιων αναγκών μας σε ασβέστιο. Το σουσάμι και τα προϊόντα του (ταχίνι, χαλβάς, σησαμέλαιο), αποτελούν τρόφιμα θερμιδογόνα μεν, υψηλής διατροφικής αξίας δε.

12. Ενισχυμένος χυμός πορτοκαλιού (300 mg ασβεστίου σε 226 γρ.)

Τα εμπλουτισμένα τρόφιμα και τα συμπληρώματα έχουν αποδειχθεί ότι είναι εξίσου πολύτιμες πηγές ασβεστίου, όπως και τα φυσικά τρόφιμα. Εκτός από εμπλουτισμένο με ασβέστιο, χυμό ή ψωμί, μπορείτε επίσης να πάρετε και συμπληρώματα ασβεστίου.

13. Σαρδέλες (370 mg ασβεστίου σε 85 γρ.)

Αυτά τα ψάρια αποτελούν έναν θησαυρό για το τραπέζι μας και την υγεία μας, προσφέροντας πάνω από 30% της ημερήσιας συνιστώμενης πρόσληψης ασβεστίου ανά μερίδα. Οι σαρδέλες έχουν πράγματι υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο, λόγω των δικών τους οστών, γι’ αυτό και πρέπει να τρώτε το ψάρι ολόκληρο. Επίσης παρέχουν μεγάλες δόσεις σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, σίδηρο, κάλιο και μια σειρά από άλλες θρεπτικές ουσίες.

Ο Μιθραϊσμός

Ο Μιθραϊσμός είναι μια σύνθεση πολλών συστατικών. Το θεμέλιό του βασίζεται στην αρχαία πίστη του Ιράν, τον Μαζνταϊσμό και πάνω σε αυτό επέδρασαν οι σημιτικές δοξασίες της Βαβυλώνας (ο Αχουρα-Μάζντα συγχωνεύτηκε με τον Μπελ, η Αναχίτα με την Ιστάρ και ο Μίθρα έγινε ο Σαμάς, ο Ήλιος) καθώς επίσης και οι τοπικές πίστεις της Μ. Ασίας.
Ο Μίθρα είναι γιος του Αχουρα-Μάζδα, μεσίτης μεταξύ του ανώτερου Σωτήρα και των ανθρώπων. Κατέβηκε στη γη για να νικήσει τον Αριμάν, το πνεύμα του κακού και να σώσει τους ανθρώπους.
Ο Μίθρα
Η Κύρια θεότητα γύρω από την οποία κινούνται οι μύθοι αυτής της θρησκείας είναι ο Μίθρα, από τον οποίο πήρε και το όνομα. Ο Μίθρα παρουσιάζεται σαν πνεύμα του ουράνιου φωτός. Εμφανίζεται στα βουνά πριν την ανατολή του ήλιου, διασχίζει τον ουρανό με το άρμα του που το σέρνουν 4 λευκά άλογα, και όταν ακόμη νυχτώσει αυτός φωτίζει τη γη με μια τρεμοσβήνουσα λάμψη. Τίποτα δεν του μένει κρυμμένο, με τα «100 αυτιά και τα 100 μάτια του» γνωρίζει και βλέπει τα πάντα, αυτός είναι και ο λόγος που τον επικαλούνται στους όρκους.Επίσης με το φως του, γονιμοποιεί την φύση, κάνει τα σπαρτά να καρποφορούν, τα κοπάδια να πληθαίνουν και δίνει υγεία στους ανθρώπους. Κύριος πολεμιστής του πνεύματος του κακού. Πολεμά τα κακά Ντέβα που είναι κάτοικοι του σκότους και απεσταλμένοι του πνεύματος του κακού στη γη για να φέρουν πόνο στους ανθρώπους.Ο Μίθρα είναι γιος του Αχουρα-Μάζδα, μεσίτης μεταξύ του ανώτερου Σωτήρα και των ανθρώπων. Κατέβηκε στη γη για να νικήσει τον Αριμάν, το πνεύμα του κακού και να σώσει τους ανθρώπους. Ο τρόπος που γεννήθηκε είναι πολύ συμβολικός, βγήκε μέσα από έναν βράχο (βρέθηκαν πολλές τέτοιες παραστάσεις σε ναούς). Την άφιξή του την αντιλήφθηκαν πρώτα κάποιοι βοσκοί, οι οποίοι τον είδαν να βγαίνει φορώντας ένα φρυγικό καπέλο και να κρατά στο ένα χέρι ένα μαχαίρι και στο άλλο έναν αναμμένο δαυλό.Η σημαντικότερη αναπαράσταση του είναι αυτή του Ταυροκτόνου Μίθρα, η οποία βασίζεται στον εξής μύθο:

Ένας ταύρος (από τα πρώτα όντα που έπλασε ο δημιουργός Ορμούζ) έβοσκε σε ένα λιβάδι. Ο Μίθρα τον είδε και προσπάθησε να τον πιάσει από τα κέρατα. Μετά από πάλη με τον Ταύρο κατάφερε να τον σύρει έως την σπηλιά του. Την ώρα όμως που ο Μίθρα κοιμόταν, ο ταύρος το έσκασε. Βλέποντας ο Αχουρα-Μάζδα, τον ατίθασο ταύρο, έστειλε τον αγγελιοφόρο του, ένα κοράκι, να πει στον Μίθρα να σκοτώσει τον ταύρο. Ο Μίθρα στενοχωρήθηκε και δεν ήθελε να το κάνει, έπρεπε όμως να υπακούσει στις εντολές του θεού. Έτσι λοιπόν, κατάφερε να ξαναπιάσει το ζώο και την ώρα που έμπηγε το μαχαίρι του στον λαιμό του Ταύρου, ξεπήδησαν μέσα από το σώμα του ζώου όλα τα ιαματικά φυτά και βότανα, από το νωτιαίο μυελό του βγήκε το σιτάρι και από το αίμα ξεπήδησε η άμπελος (το κρασί ήταν το ιερό ποτό των μυστηρίων). Με αυτήν λοιπόν την θυσία ο Μίθρα, έγινε ο δημιουργός πολλών χρήσιμων όντων για τους ανθρώπους.
Η θρησκεία
Ο Μιθραϊσμός είναι μια σύνθεση πολλών συστατικών. Το θεμέλιό του βασίζεται στην αρχαία πίστη του Ιράν, τον Μαζνταϊσμό, πάνω σε αυτό επέδρασαν οι σημιτικές δοξασίες της Βαβυλώνας (ο Αχουρα-Μάζντα συγχωνεύτηκε με τον Μπελ, η Αναχίτα με την Ιστάρ και ο Μίθρα έγινε ο Σαμάς, ο Ήλιος) καθώς επίσης και οι τοπικές πίστεις της Μ. Ασίας. Τέλος υπήρξε μια ταύτιση με τις ελληνικές δοξασίες (ευτυχώς μόνο επιφανειακή).Πρωτοσυναντάμε την λατρεία στην Ινδία. Συγκεκριμένα το όνομά του αναφέρεται στις Βέδες, αλλά και στα κείμενα της Αβέστα του Ζωροαστρισμού. Μάλιστα ο Μίθρα των Ινδών και ο Μίθρα των Περσών έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά άρα υποδηλώνουν μια κοινή καταγωγή.Η λατρεία του στο Ιράν ήταν πολύ ισχυρή, δεν έπαψαν μάλιστα να τον λατρεύουν έως τον πρόσφατο σχετικά προσηλυτισμό τους στον Ισλαμισμό. Οι Πέρσες του αφιέρωσαν τον 7ο μήνα και την 16η ημέρα κάθε μήνα. Είναι ο μόνος ιρανικός θεός που γνώρισε η αρχαία Ελλάδα, έτσι αποδεικνύεται η σημασία του στα γειτονικά έθνη της περσικής αυτοκρατορίας.Η ελληνική τέχνη απεικονίζει τον Μίθρα με ανθρώπινη μορφή, όπως συνήθιζε να κάνει και με τους Ολύμπιους. Μαλάκωσε τα απωθητικά χαρακτηριστικά που μπορεί να είχαν τα βαρβαρικά μυστήρια για τους έλληνες φιλοσόφους. Η σχολή που πρώτη συμμάχησε με τις διδασκαλίες του Μιθραϊσμού και που επηρέασε στην διάδοσή του ήταν η Στοά του Ζήνωνα.Στην Ελλάδα όμως ο Μίθρα ήταν πάντα ο ξένος θεός που λατρευόταν από τους Πέρσες. Ακόμη και στην Αίγυπτο συναντάμε μόνο κάποια απομονωμένα μνημεία, δίχως την ένδειξη Μιθραϊκών Μυστηρίων.Το ότι δεν έχουμε επιρροή σε ελληνικές πόλεις φαίνεται και στο ότι στα ελληνικά ονόματα δεν συναντάμε το συνδετικό του Μίθρα π.χ. Μιθρίωνας (όπως το Σεραπίωνας) ή Μιθρόδωρος (όπως το Ισίδωρος). Όλα τα παράγωγα που γνωρίζουμε, π.χ. Μιθριδάτης, είναι βαρβαρικής προέλευσης. Ίσως σε αυτό να συνέβαλε το γεγονός, ότι ήταν θεότητα που λάτρευαν οι αρχαίοι εχθροί της Ελλάδας, οι Πέρσες.
Η μεγάλη διάδοση στην Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία.
Πολλές είναι οι αιτίες που υπήρξε τόσο μεγάλη διάδοση στον λατινικό κόσμο της εποχής. Βασική αιτία οι διαδοχικές προσαρτήσεις των γύρω χωρών που κατάφερναν οι αυτοκράτορες.Μετά το τέλος του 1ου αιώνα άρχισε να διαδίδεται το όνομα του Μίθρα στην Ρώμη. Ο κύριος παράγοντας της διάδοσης ήταν ο Στρατός. Η Μιθραϊκή θρησκεία είναι κατ΄ εξοχήν θρησκεία στρατιωτών. Ο Ρωμαίος στρατιώτης ήταν ευσεβής και θεοφοβούμενος. κρατούσε μεν τα έθιμα της θρησκείας της πατρίδας του, αλλά δεχόταν να επικαλεστεί και τον ξένο θεό της περιοχής όπου βρισκόταν για να εξασφαλίσει την συμπαράστασή του στη μάχη, ή να έχει μια καλή τύχη σε περίπτωση που πεθάνει και μετενσαρκωθεί. Όταν τελείωνε η στρατιωτική θητεία, συνέχισε και στον τόπο που αποσύρονταν την λατρεία αυτή, και σιγά, σιγά παρέσυρε κι άλλους από το περιβάλλον του. Μπορούμε να φανταστούμε τις διαστάσεις που έπαιρνε κάτι τέτοιο αν σκεφτούμε ότι πολλοί απόστρατοι στέλνονταν εκεί όπου ήταν να ιδρυθεί μια αποικία.Άλλος σημαντικός παράγοντας ήταν οι Σύριοι, ένας λαός που με το επιχειρηματικό του πνεύμα πλημμύρισε την ρωμαϊκή αυτοκρατορία και ο οποίος υπεράσπιζε πολύ έντονα τους θεούς που ήταν ο Μπάαλ και ο Μίθρα. Οι πλούσιοι έμποροι προσεύχονταν στον Μπάαλ και οι φτωχοί και οι σκλάβοι στον Μίθρα. Και καθώς η Ρώμη γέμιζε με εισαγωγές σκλάβων μια και ο πόλεμος στερούσε ανθρώπινο δυναμικό, μαζί με αυτούς εισάγονταν και η λατρεία του Μίθρα.
Ακόμη πρέπει εδώ να αναφέρουμε ότι ο Μίθρα βρήκε πολλούς ένθερμους υποστηρικτές και ανάμεσα στους αυτοκράτορες π.χ. ο Νέρων (37-68μ.Χ.), ο Κόμμοδος (161-162 μ.Χ.), ο Αυρηλιανός (212-275 μ.Χ.), και τελευταίος ο Ιουλιανός.
Κοινά στοιχεία με τον Χριστιανισμό.
Έχει πολλά κοινά στοιχεία. Μερικά από αυτά είναι, το προσκύνημα των βοσκών, οι πρώτες κοινότητες που είχαν αδερφικό και δημοκρατικό πνεύμα, η σπουδαιότητα που δίνονταν στην Κυριακή, η κοινή ημέρα γέννησης την 25η Δεκεμβρίου, η σημασία που έχει και για τις δύο θρησκείες η αρετή της εγκράτειας και η ηθική ζωή, η πάλη μεταξύ του καλού και του κακού και η τελική νίκη του καλού, η αθανασία της ψυχής, η ανάσταση και πολλά άλλα. Αυτά τα πολλά κοινά στοιχεία δηλώνουν κοινή καταγωγή των δύο θρησκειών στην ανατολή. Τελικά επικράτησε ο Χριστιανισμός δίχως όμως να ηττηθεί ο Μιθραϊσμός, απλώς φαίνεται να παραχώρησε την θέση του δίνοντας όμως στον Χριστιανισμό πολλά από τα σύμβολα και τους τρόπους της εξωτερικής λατρείας του Μίθρα. Το ότι τελικά επικράτησε ο Χριστιανισμός οφείλεται μάλλον στο ότι πρώτον δέχονταν γυναίκες και δεύτερον οι οπαδοί του Χριστού ήταν λιγότερο ανεκτικοί απέναντι στις άλλες θρησκείες , ενώ οι οπαδοί του Μίθρα πρέσβευαν την ανεξιθρησκία και αυτό φυσικά τους καθιστούσε πιο ευάλωτους.
Τόποι και τρόποι λατρείας.
Αρχικά λατρευότανε στις κορυφές των βουνών, αργότερα σε σπηλιές και άντρα, στην Ευρώπη συναντάμε και τεχνητές υπόγειες κρύπτες, και όλα αυτά έπρεπε να είναι κοντά σε πηγές (σε νερό γενικότερα) για τους καθαρμούς των πιστών. Μπαίνοντας περνούσε ο πιστός ένα περιστύλιο και έφτανε σε μια αίθουσα τον «πρόναο». Εκεί υπήρχε μια πόρτα που οδηγούσε σε μια μικρότερη αίθουσα που ήταν ο προθάλαμος στον οποίο επιτρεπόταν η είσοδος μόνο στους νέους μύστες που έμπαιναν να μυηθούν. Από αυτήν την αίθουσα ξεκινούσε μια σκάλα που οδηγούσε στην κρύπτη -το ιερό. Η κρύπτη χωριζόταν σε 3 μέρη - 3 διαδρόμους. Από την μια και από την άλλη πλευρά ήταν οι θέσεις των υποψηφίων καθιστοί ή γονατιστοί. Στον μεσαίο διάδρομο περνούσαν οι ιεροφάντες. Στο βάθος της κρύπτης υπήρχε καλυμμένο με ύφασμα το άγαλμα του Μίθρα που σκοτώνει τον Ταύρο. Η αποκάλυψη του αγάλματος αποτελούσε την κορυφαία στιγμή της τελετής.Ακόμα υπήρχαν δύο βωμοί με φωτιά ένα για τον Ήλιο και ένα για την Σελήνη, συνήθως υπήρχε και το άγαλμα του Μαζδαϊκού Αιώνα ή Χρόνου. Ο απεριόριστος Χρόνος (Αιώνας, Κρόνος, Saeculum, Saturnum) ανέκφραστος, δίχως όνομα, απεικονίζονταν σαν ένα θηρίο με σώμα ανθρώπου και κεφάλι λιονταριού, περιτυλιγμένος με φίδια , κρατούσε σκήπτρο και κεραυνό σύμβολα της εξουσίας του, καθώς επίσης και ένα κλειδί ως κλειδοκράτορας του ουρανού. Το φίδι που τον τυλίγει κυκλικά συμβολίζει την κυκλική κίνηση του Ήλιου, στο σώμα του έχει χαραγμένα σημεία του ζωδιακού. Ταυτίζεται με το πεπρωμένο και το αρχέγονο πυρ. Ένα επίσης πολύ συχνό σύμβολο που βρέθηκε μέσα σε αυτές τις κρύπτες είναι και ο Σταυρός.Στο τυπικό της τελετουργίας εμπεριέχονταν προσφορά θυσιών, ψαλμωδίες προσευχών μπροστά στον βωμό που έκαιγε η φωτιά, σπονδές από γάλα, μέλι και λάδι, προφύλαξη να μην μολύνει ο ιερέας με την πνοή του την ιερή φλόγα, μάτσο με ιερά κλαδιά και πολλά άλλα.
Η Μύηση
Υπήρχαν 7 βαθμοί μύησης.
1) Κοράκι,
2) Κρυφός,
3) Στρατιώτης

αυτές οι 3 πρώτες ήταν οι πιο απλές και εξωτερικές και στις οποίες μυούνταν και αγόρια.
4) Λέων,
5)Πέρσης,
6)Ηλιόδρομος,
7)Πατέρας,

οι τελευταίες φυσικά ήταν πιο δύσκολες.Μεταξύ τους αποκαλούνταν «αδελφοί» και είχαν διάφορα σημεία αναγνώρισης. Αρχικά ο υποψήφιος υποβάλλονταν σε διάφορους καθαρμούς, νηστείες, και αποχές, έπειτα βαπτίζονταν τελετουργικά (υπάρχει αναφορά και για σφραγίδα στο μέτωπο με πυρωμένο σίδηρο κάτι που δεν έχει αποδειχθεί ή υπήρξε σε πολύ αρχαίες εποχές).Στους τελευταίους βαθμούς οι δοκιμασίες έθεταν σε κίνδυνο ακόμα και την ζωή του υποψήφιου. Όταν τα κατάφερνε και περνούσε την δοκιμασίες του πρόσφεραν ένα δάφνινο στεφάνι το οποίο έπρεπε να αρνηθεί λέγοντας «ο Μίθρας είναι το μόνο μου στεφάνι». Το ίδιο έπρεπε να κάνει έπειτα και στην εξωτερική του ζωή. Αν δηλαδή κάπου του δίνανε στεφάνι (για κείνα τα χρόνια δεν ήταν σπάνιο) να το αφιερώσει στον θεό του. Επίσης τον ντύνανε με διάφορα δέρματα ζώων, για να μπει στο πνεύμα και την αρετή που συμβόλιζαν αυτά τα ζώα. (Αυτά είναι όλα αναφορές που έχουμε από τον Πορφύριο και Τερτυλιανό).
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1. Τα Μυστήρια του Μίθρα
Φράνς Κυμόν, Εκδόσεις Πύρινος Κόσμος
2. Εγκυκλοπαίδεια εσωτερισμού και απόκρυφης γνώσης
Πέτρος Γράβιγγερ, Εκδόσεις Βιβλιοθήκη της «Σφιγγός» (1975)
Joomla SEF URLs by Artio

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δημοφιλείς αναρτήσεις