http://www.agrotikabook.gr/
Αυγουστιάτικη νυχτερινή βόλτα με τον «Μουντζούρη»Μια διαδρομή αφιερωμένη στα 110α γενέθλια της σιδηροδρομικής γραμμής Λεχώνια - Μηλιές τη Δευτέρα 19 Αυγούστου
Με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 110 χρόνων από την πρώτη φορά που το
θρυλικό τρενάκι του Πηλίου κύλησε επάνω στις ράγες που οδηγούν από τα
Ανω Λεχώνια στις πανέμορφες Μηλιές, ο «Μουντζούρης» θα κάνει μια
μοναδική νυχτερινή διαδρομή τη Δευτέρα 19 Αυγούστου 2013. Στις 6 το
απόγευμα 120 τυχεροί επιβάτες θα επιβιβαστούν στο τρενάκι για να
απολαύσουν τη μοναδική διαδρομή διασχίζοντας πανέμορφα τοπία συνοδεία
του χαρακτηριστικού ήχου της σφυρίχτρας του. Φθάνοντας στις Μηλιές θα
έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν συναυλία από τον Πολιτιστικό Σύλλογο
Μηλεών «Γρηγόριος Κωνσταντάς» και ακριβώς τα μεσάνυχτα θα πάρουν τον
δρόμο της επιστροφής. Για μια μοναδική νυχτερινή διαδρομή έκανε λόγο ο
πρόεδρος της Εταιρείας Κοινωνικής Παρέμβασης και Πολιτισμού Μαγνησίας κ.
Κωνσταντίνος Χαλέβας μιλώντας στο ΑΠΕ. «Σκοπός μας
είναι ο εορτασμός των 110 χρόνων και μέσω αυτού η προβολή του τρένου.
Στο πλαίσιο αυτό μειώσαμε για τους τυχερούς ταξιδιώτες το εισιτήριο στη
μισή τιμή και έτσι με πέντε ευρώ θα μπορούν να απολαύσουν και τη διαδρομή αλλά και τη συναυλία στις Μηλιές» δήλωσε.
Ανάβαση στο Πήλιο
Ο ιστορικός σιδηρόδρομος Βόλου - Μηλέων, το τρενάκι του Πηλίου όπως
είναι ευρέως γνωστό, κατασκευάστηκε σε δύο στάδια, με το πρώτο κομμάτι
ως τα Λεχώνια να δίδεται στην κυκλοφορία το 1896. Επτά χρόνια αργότερα,
το 1903, ήταν έτοιμο και το δεύτερο κομμάτι που καταλήγει στο πανέμορφο
κεφαλοχώρι Μηλιές σε υψόμετρο 400 μέτρων. Την επίβλεψη της κατασκευής
του σιδηροδρομικού δικτύου είχε ο Εβαρίστο Ντε Κίρικο, πατέρας του γνωστού ζωγράφου Τζόρτζιο ντε Κίρικο,
ο οποίος γεννήθηκε στον Βόλο. Στα έργα κατασκευής του δικτύου ο μικρός
τότε Ντε Κίρικο ήταν παρών παρατηρώντας το μέσο που έμελλε αργότερα να
αποτελέσει έμπνευση και να τον συνοδεύει σε όλες τις δημιουργίες του.
Πρόκειται για τη στενότερη σιδηροδρομική γραμμή στην Ελλάδα και μία από
τις πιο στενές στον κόσμο, πλάτους 60 εκατοστών, η οποία φιλοξενεί και σήμερα
τα τέσσερα βαγόνια του «Μουντζούρη», ονομασία που δόθηκε στο τρενάκι
για να δηλώσει την ατμοκίνηση και τον καπνό που αφήνει το φουγάρο στο
πέρασμά του.
Από τα Ανω Λεχώνια ως τις Μηλιές η διαδρομή είναι ορεινή διασχίζοντας
τις κατάφυτες πλαγιές με την πυκνή βλάστηση από πλατάνια και πουρνάρια.
Ως την κατάργησή του, το 1971, το τρενάκι με τις πέντε βελγικές
ατμομηχανές - «Μηλέαι», «Ιάσων», «Πήλιον», «Βόλος» και «Τσαγκαράδα»
- και τα ξύλινα και χωρίς ιδιαίτερες ανέσεις βαγόνια - χειμερινά και
ειδικού τύπου θερινά - υπήρξε σημείο αναφοράς για την ευρύτερη περιοχή.
Στη διάρκεια της ιστορίας του ήταν ελάχιστες οι φορές που ο
«Μουντζούρης» δεν έκανε την καθιερωμένη διαδρομή του. Οι προσπάθειες για
την επαναλειτουργία του, με τη μορφή του τουριστικού (μουσειακού)
σιδηροδρόμου, ευοδώθηκαν το 1996 έπειτα από σημαντικά έργα ανακατασκευής
μέρους της υποδομής, ενώ ήδη από το 1985 είχε κηρυχθεί ιστορικό
διατηρητέο μνημείο.
Σήμερα το τρενάκι του Πηλίου κατατάσσεται ανάμεσα στα «Θεματικά
Τρένα» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που φροντίζουν για την περιήγηση ντόπιων και
επισκεπτών στις ομορφιές της Ελλάδας στη διάρκεια της θερινής περιόδου.
Ως τις 31 Οκτωβρίου το τρενάκι του Πηλίου αναχωρεί καθημερινά στις 10 το
πρωί από τα Ανω Λεχώνια και στις 3 το μεσημέρι από τις Μηλιές με
ενδιάμεση στάση 15 λεπτών στην Ανω Γατζέα και στις δύο κατευθύνσεις. Το
εισιτήριο μετ' επιστροφής κοστίζει 18 ευρώ και 10 ευρώ το παιδικό, ενώ η
απλή μετάβαση κοστίζει 10 και 6 ευρώ αντίστοιχα. Η διαδρομή, μήκους 15
χιλιομέτρων, διαρκεί 90 λεπτά και η μέγιστη ταχύτητα είναι 20 χλμ. την
ώρα.Δημοσιεύτηκε στο HeliosPlus στις 14 Αυγούστου 2013
Σύνδεσμοι:
Ημερομηνία λήξης νέου:
Δευτέρα, Αύγουστος 19, 2013