Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2012

ΕΛΙΣΣΑΙΟΣ ΒΓΕΝΟΠΟΥΛΟΣ "Κύπρου"



ΕΛΙΣΣΑΙΟΣ ΒΓΕΝΟΠΟΥΛΟΣ "Κύπρου"
 
είχε στηριχτεί στον κορμό μιας παραγράφου
και μετρούσε τ’ αγίνωτα μήλα
των φθόγγων και των συλλαβών

με το δεξί τράβηξε ένα κλαδί λέξεων
και μύρισε τον άνεμο της τελευταίας άνοιξης
που πέρασε από πάνω του

δάγκωσε τη σταλαγματιά μιας δροσοσταλίδας
που είχε γλιστρήσει στο φύλλο
κι ένας μικρός κατακλυσμός
ξέσπασε στο μυαλό του

ύστερα πήρε μια φράση
της χάιδεψε τα μακριά μαλλιά
τα δάχτυλα των ποδιών
την άγγιξε απαλά και στο στέρνο
τοποθετώντας πάνω της ένα αχρείαστο κόμμα

ξεκίνησε ν’ ανεβαίνει την παλιά σκάλα
πίσω του κρυφά ακολουθούσαν λέξεις
φράσεις μισοτελειωμένες
και τραυματισμένα σχήματα λόγου

έσβησε το φως και ξάπλωσε
όρμησαν πάνω του μες το σκοτάδι
να τον κατασπαράξουν

το πρωί είχε απομείνει
μόνο ο σκελετός
από ένα πεθαμένο –καιρό τώρα -κείμενο

15.9.12


 σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Μάχη Μυριοκέφαλου 17/9/1176

πηγή: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=382185388521186&set=a.136809996392061.29371.135792846493776&type=1&theater

Μάχη του  Μυριοκέφαλου 17/9/1176

Η μάχη του Μυριοκέφαλου διεξήχθη μεταξύ Βυζαντινών και Σελτζούκων του Ικονίου, στις 17 Σεπτεμβρίου 1176, στην ομώνυμη τοποθεσία (εγκαταλελειμένος οικισμός) στη Φρυγία, κοντά στην πόλη Λαοδίκεια (σημερινό Ντενιζλί στην Τουρκία). 
Η μάχη έληξε με συντριπτική νίκη του Σουλτάνου του Ικονίου Κιλίτς Αρσλάν Β΄ και πανωλεθρία του Μανουήλ Α΄ Κομνηνού. 
Αν και οι απώλειες δεν ήταν αντίστοιχες της μάχης του Μαντζικέρτ, τα αποτελέσματα στα χρόνια που ακολούθησαν ήταν η σταδιακή συρρίκνωση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας ολοένα και δυτικότερα, καθώς και η παράδοση της Πόλης και του Βυζαντίου στα χέρια των Λατίνων και Φράγκων. ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Σπανακόπιτα της Σούλας

Σπανακόπιτα της Σούλας
Bαθμολογία:
       
1 ψήφοι
Προστέθηκε από , 12.03.12

Περιγραφή

Σπανακόπιτα με φέτα και φανταστική ζύμη αντί για φύλλο, που λιωνει στο στόμα
Σπανακόπιτα της Σούλας

Τι χρειαζόμαστε:

Για τη Ζύμη:
  • 1 1/2 κούπα λάδι
  • 1 κούπα γάλα
  • 2 φακελάκια μαγια
  • 1 κουταλάκι αλάτι
  • 1 κουταλάκι ζάχαρη
  • 1/2 κιλό αλεύρι (περίπου)
Για τη Γέμιση:
  • λάδι
  • 1 κρεμμύδι
  • 2-3 πράσα
  • 700γρ σπανάκι
  • 1 ματσάκι άνηθο
  • όση φέτα θέλετε
  • αλάτι
  • πιπέρι
  • κύμινο
Πρίν το ψήσιμο:
  • Αυγό
  • Σουσάμι
Στα γρήγορα
Κατηγορία
Μέθοδος
Διατροφή
Περιέχει
Ειδικές περιστάσεις
Σερβίρει
6 άτομα

 

 

 

Πως το κάνουμε:


σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Καρέ χτένισμα με μπούκλες


 

                                         Καρέ χτένισμα με μπούκλες

Ένα στυλ πολύ θηλυκό είναι το κοντό καρέ με μπούκλες. Μπορείτε να κάνετε αυτό το χτένισμα μια καθημερινή μέρα στη δουλειά αλλά και σε μια επίσημη βραδινή έξοδο.

Δείτε παρακάτω τα βήματα:

1. Μετά το λούσιμο στεγνώστε τα μαλλιά σας με μια πετσέτα. Αφού φύγουν τα πολλά νερά, απλώστε στα μαλλιά σας μια κρέμα styling για προστασία κατά της θερμότητας και στεγνώστε τα με ένα πιστολάκι μαλλιών, στην αρχή σε χαμηλή θερμοκρασία.

2. Χτενίστε τα μαλλιά σας και με το πιστολάκι σε υψηλή θερμοκρασία ισιώστε τα ελαφρώς χτενίζοντας τα παράλληλα με μια χτένα.

3. Όταν στεγνώσουν τα μαλλιά σας, χωρίστε τα σε 4 μέρη και παίρνοντας μια – μια τούφα κάντε μπούκλες με ένα ηλεκτρικό ψαλίδι μαλλιών (περίπου 2,5 – 3 εκ.).

4. Όταν ολοκληρώσετε τις μπούκλες, χτενίστε τα μαλλιά σας με τα δάχτυλα σας για να τις χωρίσετε και να είναι πιο αέρινες και όχι στημένες. Ψεκάστε λίγη λακ μαλλιών και είσαστε έτοιμες.

Tip: Αν τα μαλλιά σας δεν έχουν πολύ όγκο, στο τελευταίο βήμα χτενίστε τα μαλλιά σας με τα δάχτυλα σας, έχοντας σκυμμένο το κεφάλι προς τα κάτω και ψεκάστε λίγη λακ.

jenny.gr

σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Οι καταπραϋντικές ιδιότητες του αγγουριού


 
 
Οι καταπραϋντικές ιδιότητες του αγγουριού

Απαραίτητο για την Ελληνική σαλάτα μας, ιδανικό για τα πρησμένα μάτια μας και αγαπημένο σνακ των παιδιών. Το αγγούρι όμως έχει πολύ περισσότερα να μας προσφέρει από τα παραπάνω, αφού στην εναλλακτική ιατρική θεωρείται το καλύτερο φάρμακο κατά των φλεγμονών και των εγκαυμάτων.

Οι ιδιότητες του
Είναι διουρητικό, δροσιστικό, καθαριστικό για προβληματικά δέρματα. Χρησιμοποιείται για την αρθρίτιδα, αντιφλεγμονώδες για παθήσεις του δέρματος. Μπορεί να βοηθήσει σε προβλήματα των πνευμόνων και της περιοχής του στήθους. Ως χυμός βοηθάει σε παθήσεις με φλεγμονές όπως είναι η αρθρίτιδα.

Οι χρήσεις του
■ Πιείτε χυμό αγγουριού ή καταναλώστε το φρέσκο ώστε να ηρεμήσετε την καούρα και να καλυτερέψετε ένα βαρύ στομάχι.

■ Πιείτε 100-150ml χυμό αγγουριού ημερησίως κάθε 2 ώρες έαν έχετε γαστρικό έλκος, ή έλκος του δωδεκαδακτύλου.

■ Για κουρασμένα ή ερεθισμένα μάτια, βάλτε πάνω τους από μια φέτα αγγουριού για να μειώσει το πρήξιμο και να καταπραΰνει την περιοχή.

■ Βάλτε φρέσκο αγγούρι ή το χυμό του πάνω σε περιοχές του σώματος που έχουν καεί από τον ήλιο.

■ Η καθημερινή κατανάλωση αγγουριού μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο προβλημάτων όπως το έκζεμα και η αρθρίτιδα και γενικότερα δερματολογικές παθήσεις.

■ Ο χυμός αγγουριού λειτουργεί ως τονωτικό των νεφρών.

■ Ο χυμός αγγουριού ή το φρούτο ολόκληρο είναι ήπιο διουρητικό και καθαριστικό ενώ χρησιμοποιείται για μολύνσεις του αναπνευστικού ενώ κατεβάζει και τον πυρετό.

The healing remedies sourcebook

σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΛΑΛΑΝΤ της Αμαλίας Ρούβαλη *

πηγή: http://www.onestory.gr/post/31720543868

ΛΑΛΑΝΤ

της Αμαλίας Ρούβαλη *
.
Τα τζιτζίκια αρχίσανε το κελάιδισμα πάνω στην κορομηλιά.
Σσσς, σιγά, μην ξυπνήσουν, σσσς, το μαγιώ, γρήγορα. Σσσσς, η πόρτα του χάρντμπορ, γιατί τρίζει έτσι απαίσια πάντα??? - Ξυπόλυτη. Ένα δικό μου δωμάτιο, τόπος μυστικός, ο κόλπος, το Μπούρτζι κι εγώ, Caterina Caselli \nessuno mi può giudicare, nemenno tù\ γρήγορα, έξω, στις μύτες των ποδιών από το ιατρείο, αίθουσα αναμονής, τζαμωτό, στην αυλή, με δυο πήδους πάνω στην κορομηλιά, η φωνή της κοπέλας μας, σηκώθηκε, κατέβα να πιείς το γάλα σου, δυο κορόμηλα - λιώνουν στο στόμα, καμπόσα στις χούφτες, τα πετάω στη λεκάνη που έφερε η κοπέλα μας. Στην κουζίνα, μια γουλιά γάλα (μπλιάχ!!!) κι είναι και με κακάο…, ανέβασμα στο τραπέζι της κουζίνας, παράθυρο, σάλτο από ψηλά, φτου ξελεφτερία, ροβόλημα πίσω απ’ τον Αμφιτρύωνα, η απαραίτητη ματιά στην πρωταρχική εικόνα πλοίου, τα φινιστρίνια, η φωνή της κυρά Κούλας από το σπίτι ψηλά –πάλι νωρίς-νωρίς ξεπόρτισες εσύ \ξεπαραθύρωσα το λένε αλλά δεν απαντάω, σκάω φωτεινό χαμογελάκι- Πέντ’ αδέρφια, η στοά με την οικεία μυρωδιά κάτουρου /τσίσα το λέγαμε προσφυώς η μαμά μου κι εμείς\ από ψηλά, η Γλώσσα. βουρ στο γκρίζο νερό. Η δασκάλα μου κι η αφεντιά μου, αφέντρες της στιγμής. Άσπρο σκουφάκι στο κατακατσαρό κορακάτο μαλλί, μπλε σκούρο ολόσωμο μαγιώ, ήσυχες απλωτές, ξεμακραίνει κουκιδίτσα λευκή, χάνεται στο βάθος. Ένα παιδί χαιρετίζει τη μέρα. Ύστερα θα έρθουν οι άλλοι, μεταφορά παραπλεύρως στις «νέες» μπανιέρες, κατά τις 10 ο τεμπέλης αδερφός μου, σκάλα, σανίδα, μακροβούτι, σκάλα, σανίδα, κεφάλι, ήρθε κι η φίλη μου, παραβγαίνουμε μέχρι τις σημαδούρες, πιο πέρα απαγορεύεται- τις προάλλες βγήκανε καρχαρίες, ένας μεγάλος, μπρος από το σπίτι μας, ήρθανε και τον εξετάζανε διάφοροι, ο Εισαγγελέας, ο ιατροδικαστής, ο Διευθυντής της Χωροφυλακής-μαμά, δηλαδή εγώ που φοράω κατακόκκινο μαγιώ; - ε, έχει και άσπρη ρίγα, μην ανησυχείς- /όλα τα γειτονόπουλα- ο μεγαλόσωμος Κ, κάτι μακριά πόδια να! αν φάω κλωτσιά, χάθηκα. Μεγάλος αδερφός ίσον λεφτά για γκαζόζα με σταγόνες μετρημένες σιρόπι βύσσινο. Μία, μισή-μισή. Πλατύγυρο καπέλο και λακκάκια στο γέλιο -η μαμά είπε να φορέσεις το καπέλο σου- Μεσημέρι, η μαμά, τελείωσε το ιατρείο -με τραβάει έξω με χείλια μελανιασμένα, μπανάκι, -πλέουμε μαζί, την κρατάω από τον λαιμό μέχρι να μάθω να επιπλέω μόνη μου- α, μου φόραγε σκουφάκι μεγάλο σαν μπόλια στα τρία μου- ουζάκι και κουβεντούλα με τις δικές της φίλες, καμιά φορά εμφανίζεται εγκαίρως κι ο μπαμπάς αν τελειώσει νωρίς από το δικαστήριο, σάλπισμα αναχώρησης –μια βουτιά ακόμα, μαμά, έλα μπαμπά μου, πες της……. μία μόνο, σουρτά στην έξοδο, στην τραπεζαρία αίσθηση δροσιάς και μυρωδιά από φλητ για τα έντομα. Γεμιστά, φασολάκια λαδερά με φέτα βαρελίσια, πεσκέσια, τα καλά των ελευθέρων επαγγελμάτων- μπάμιες, μελιτζάνες, επ, εδώ είμαστε, σταμάτα να χαζεύεις το Μπούρτζι, ίδιο είναι όπως και το πρωί –άνοιξ’ το στόμα, κατάπινε-τρέξιμο, εμετός. Καρπούζι, καρπουζόζουμο από τα χεράκια της μαμάς, πεπόνι. Τρώγε!!!! εσύ φταις που της δίνεις λεφτά για παγωτό, ύστερα πώς να φάει; Μάντρωμα μέσα-μην ακούσω τσιμουδιά. Σούρσιμο των ποδιών ανάποδα στον τοίχο του χάρντμπορ, σταύρωμα ξεσταύρωμα - πάλι μου έκοψες τον ύπνο- σσσσς, κοιμούνται, η μαμά έχει ιατρείο το απόγευμα κι ο μπαμπάς πάλι στο γραφείο. Μικρός ήρωας, Μάσκα βουτηγμένη από τον αδερφό. Τα κλασσικά εικονογραφημένα κι η Διάπλαση των Παίδων απαγορεύονται το μεσημέρι, κάνουν θόρυβο οι μεγάλες τους σελίδες.
Πέντε η ώρα, ουφ, δρόμο για την αυλή, σκαρφάλωμα στην κορφή της κορομηλιάς, βάλε πέδιλα, βάλε πέδιλα, είπα, ρίχνω τα κορόμηλα κάτω, έχουνε βάψει έναν πελώριο βυσσινί λεκέ στον πάνω δρόμο. Πηδάω απ’ τον ψηλό τοίχο - Μαζεύουμε, μαζεύουμε, γεμίζουμε λεκάνες, ταψιά, κουβάδες, πεσκέσια στα φιλικά σπίτια, όλη η πόλη τρώει τα κορόμηλά μας. Στην κουζίνα, η μαμά τα φτιάνει μαρμελάδα, ξινούτσικη, γυάλες γεμίζονται, φωνή στον αδερφό: έλα να πας στη γιαγιά, γιατί εγώ; γιατί έτσι!
Ροβόλημα στη σκάλα, αποθήκη- το γαλάζιο μου ποδήλατο, εξαφανίζομαι στον δρόμο για τους Μύλους, μαμά, μπαλκόνι: μην αργήσεις, καλά, καλά, χωρίς χέρια στο τιμόνι τρέχω σαν παλαβή, βζζζζουπ, κάτω από το τουριστικό πούλμαν Chat, φρεναρίσματα, κορναρίσματα… φωνές, το παιδί, το παιδί είναι από κάτω. Η μαμά βγαίνει στο μπαλκόνι με την τανάλια στο χέρι και το βγαλμένο δόντι αιμάσσον στην άκρη του. Κατεβαίνει ψύχραιμα στο δρόμο και με ανασύρει ήρεμα -γδαρμένη από την άσφαλτο- με ανεβάζει στο σπίτι αγκαλιά, δεν με μαλώνει. Ψωμί με βούτυρο Κερκύρας φτιάνω το σχεδιάκι μου από φετούλες ντομάτα και αγγούρι, κοκκινο-πράσινο/τσάι, τιμωρία στη βεράντα σήμερα, δεν έχει παραλία και παιχνίδι στην πισίνα.
Ένα παράπονο την ώρα της παραλίας, κοιτάζω τον ήλιο να δύει προς το Κιβέρι αριστερά στον κόλπο, οι φίλοι μου με φωνάζουν «δεν μπορώ, είμαι τιμωρία».
Η μαμά τελείωσε, φόρεσε τη λουλουδάτη ρόμπα της -σήμερα θα κάνουμε παρέα, ούτε εγώ θα κατέβω στην παραλία- φέρνει το πικ-απ έξω, «και η βάρκα γύρισε μόνη δίχως μέσα τον ψαρά» σιγοτραγουδάει με τη σοπράνο φωνή της δίπλα στο γιασεμί, χαζεύουμε τα γρι-γρι με τα πυροφάνια που ξεκινάνε για το ψάρεμα λαμπυρίζοντα αστεράκια σκορπισμένα στη θάλασσα.
Τη νύχτα έφθασε ο στόλος, θόρυβοι από αλυσίδες και καταπέλτες που πέφτουν, σφύριγμα πλοίου, φωνές.
Λευκές μεγάλες κηλίδες στον μαύρο κόλπο.
Αύριο, μία καινούργια μέρα.
Το απόγευμα θα σιδερώσω την άσπρη τεριλέν πλισέ μου φούστα –μόνη μου, μόνη μου, μπορώ- και ένα από τα δύο πουκάμισα ή αυτό με το μανικάκι σε τόνους πρασινοροζμωβ και γραβατούλα πράσινη της άνοιξης ή αν κάνει περισσότερη ζέστη το αμάνικο κίτρινο-κόκκινο με κίτρινη γραβατούλα, α, να βάλω και το καινούριο μου ρολόι που μόλις μου έφερε η θεία από την Ελβετία, να βλέπω την ώρα να μην αργήσω, 9.30 ακριβώς πίσω, μην την πάθω σαν τις προάλλες που γύρισα στις 10 και προκάλεσα χαστούκι του ήπιου συνήθως πατέρα, στο κρεβάτι γρήγορα νηστική. Περιμένουμε τη χάρη της δεσποσύνης για να φάμε…Νεύρα είχε ο μπαμπάς πάλι, τα πολιτικά θα φταίνε…
Στο πικ απ, Jet´attendrai, όλος ο Adamo καιCapric´estfini, Τα παραμύθια του Offenbach και FürElise, LosChoclos, μαζί κι η Κουμπαρσίτα, Ματουμπάλα, αγάπη γλυκιά μου, Στο περιγιάλι το κρυφό και Mαργαριτάρι μου- από πίσω/ στο ραδιόφωνο, Αχ Μαργαρίτα μαγιοπούλα και Αθήηηηηηνα, Αθήηηηηηνα, χαρά της γης… Σε πότισα ροδόσταμο και Η Μαργαρίτα η Μαργαρώ, ο παιδικός φίλος του μπαμπά Μανώλης Χιώτης-Μαίρη Λίντα \του μοιάζει κι όλας λίγο τώρα που έχει μουστάκι/ Οι θαλασσιές οι χάντρες, Βρες το και πάρτο με τον Μίμη Πλέσσα (ζωϊκό ή φυτικό, η κυρία Μαίρη, πώς να είναι αυτή η κυρία Μαίρη;) και Το Θέατρο στο ραδιόφωνο με τον Αχχχχχ. (Αχιλλέα) Μαμάκη, ευλαβική κυριακάτικη ακρόαση με το ψητό μόλις φερμένο από τον φούρνο, Το θέατρο της Δευτέρας, το Θέατρο της Τετάρτης, Κυριακή στο θέατρο, Το ημερολόγιο ενός θυρωρού και, εννοείται: Κάααλημέρα σας παιδιά, λαλαλά, λαλαλά, η Θεία Λένα, μέχρι και Η ώρα του αγρότη, Κυριακή, 5-6 μμ. Και οι άρπες από τις Άνδεις, πάθος του αδερφού μου και προάγγελος ζήσης…
Το ξημέρωμα, φυσικά, θα πηδήξω κατευθείαν από το παράθυρο της κουζίνας στη θάλασσα.
Και τώρα που είμαι δέκα, θα περάσω ολόκληρο καλοκαίρι αγκαλιά με τη Σκάρλετ Ο’ Χάρα, -τι έπαθες εσύ, κυλιέσαι στο κρεβάτι κι έκοψες τα μπάνια- διαβάζοντας τους τρεις τόμους σιγά-σιγά, πάλι και πάλι για να κρατήσουν οι μανόλιες –πώς ακριβώς είναι οι μανόλιες, μαμά; ανοίγουμε εγκυκλοπαίδειες και διαβάζουμε’ τα αλαβάστρινα πρόσωπα –τι θα πει αλαβάστρινο αδερφέ, ξέρεις εσύ;- η λιποθυμία από το στροβίλισμα της τουαλέτας στην αγκαλιά του Ρετ Μπάτλερ και από τη δυνατή του κολώνια, κοιτώντας την μ’ εκείνο το περιπαικτικό του, ειρωνικό χαμόγελο, σαν Λαλάντ –τι είναι Λαλάντ και πώς είναι περιπαικτικό; Την εγκυκλοπαίδεια, γρήγορα. Λαλάντ, δεν υπάρχει –σήμερα ξέρω, να σας πω;
.
Η Αμαλία Ρούβαλη γεννήθηκε το 1954, μεγάλωσε στο Ναύπλιο και ζει στην Αθήνα. Είναι κοινωνιολόγος, ισπανίστρια και μεταφράστρια από λατινογενείς γλώσσες. Έχει εκδώσει δύο ποιητικές συλλογές: Πρώτα ποιήματα το 1976 και Έπεα πτερόεντα; το 2009, ετοιμάζει τρίτη μέσα στο 2012. Συνεχίζει να μεταφράζει. Διατηρεί μπλογκ: http://www.amarouv.blogspot.com
[ e-mail ]
σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ



Ο ναός της του Θεού Σοφίας της Θεσσαλονίκης χτίστηκε τον 8ο αιώνα στη θέση μιας μεγάλης παλαιοχριστιανικής βασιλικής, που καταστράφηκε, πιθανόν από σεισμό, στις αρχές του 7ου αιώνα. Το 1204, όταν με την Δ' Σταυροφορία κυριεύθηκε η πόλη από τους σταυροφόρους, η Αγία Σοφία μετατράπηκε στον καθολικό καθεδρικό ναό της Θεσσαλονίκης. Από το 1246 που η Θεσσαλονίκη επέστρεψε στα χέρια της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας ήταν ο μητροπολιτικός ναός της πόλης, μέχρι το 1523/24, που μετατράπηκε σε τζαμί από τους Τούρκους κατακτητές της πόλης.

Η Αγία Σοφία είναι χτισμένη στον αρχιτεκτονικό τύπο της βασιλικής με θολωτό. Οι κίονες του κεντρικού κλίτους είναι τραβηγμένοι προς τα πλάγια, ώστε ο κεντρικός χώρος του ναού να έχει σχήμα ισοσκελούς σταυρού. Μπορεί έτσι να θεωρηθεί μια μεταβατική μορφή μεταξύ της βασιλικής με τρούλο και του εγγεγραμμένου σταυροειδούς, που κυριαρχεί στη βυζαντινή ναοδομία από το 10ο αιώνα και μετά. Μαζί με το Ναό της Αγίας Θεοδοσίας, τη Μονή του Ουάλεντος στην Κωνσταντινούπολη και την κατεστραμμένη Εκκλησία της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στη Νίκαια, Η Αγία Σοφία της Θεσσαλονίκης αντιπροσωπεύει ένα από τα κύρια αρχιτεκτονικά παραδείγματα αυτού του τύπου, αρχιτεκτονικής αρκέτα διάσημης τη βυζαντινή περίοδο


σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Ο χορός του γλάρου

πηγή: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=470211079680271&set=a.425464430821603.99602.108511895850193&type=1&theater

 Ο χορός του γλάρου
Πριν καλά καλά χαράξει η μέρα, μια άσπρη φλόγα ανάβει στην ακρογιαλιά. Αρχίζει ξαφνικά το απελπισμένο φτεροκόπημα, το τρεμάμενο χτύπημα των φτερών ενός γλάρου που κράζει απεγνωσμένα και κάνει πονεμένες συστροφές, σαν να βιδώνεται, από κάτω προς τα επάνω, γύρω από το στραμμένο προς τον ουρανό ράμφος του. H μυστηριώδης εξαφάνιση του επιθεωρητή Φάτσιο από το αστυνομικό τμήμα της Βιγκάτα· πτώματα που ανακαλύπτονται και ανασύρονται μέσα από πηγάδια που βρίσκονται σε περιοχές έρημες και άγονες· κρυμμένες και αμφιλεγόμενες υπάρξεις, θλιβερά πάθη, χυδαία ξελογιάσματα και κουτσομπολιά· κιάλια και τηλεσκόπια, επικίνδυνη ηδονοβλεψία και ελεεινή κλεπτομανία· εμπόριο χημικών όπλων στο οποίο εμπλέκονται ανήθικοι πολιτικοί· και σ’ ένα δωμάτιο, μια άδεια καρέκλα, ανάμεσα σε απρεπή και αισχρά αντικείμενα βασανισμού, κηλίδες ξεραμένου αίματος, μυρωδιά θανάτου, σκοτεινά πράγματα, διάσπαρτα σημάδια ανήθικου και φρικτά απάνθρωπου εξαναγκασμού. Και ενώ ο Μονταλμπάνο συναρμολογεί τα κομμάτια μιας κατακερματισμένης εγκληματικής ιστορίας, δεν μπορεί να ξεφύγει από την αναστάτωση που του προκάλεσε ο θόρυβος που έκαναν οι φτερούγες του γλάρου καθώς πέθαινε...

http://www.bigbook.gr/index.php?lang_id=1&mode=singleBook&book_id=211624
σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΜΙΚΡΕΣ ΘΕΟΤΗΤΕΣ !!!

πηγή: http://utidanos.blogspot.gr/2012/09/blog-post_17.html

ΣΟΦΙΑ - ΠΙΣΤΗ - ΑΓΑΠΗ - ΕΛΠΙΔΑ,,, ΜΙΚΡΕΣ ΘΕΟΤΗΤΕΣ !!!

Είναι εκείνος ο συνδυασμός 4 λέξεων που δεν μπορώ παρά να υποκλιθώ μπροστά τους. Σόφια, Πίστη, Αγάπη, Ελπίδα. Σε μια εποχή Ανοησίας, Απιστίας, Μίσους και Απελπισίας φαντάζουν λέξεις ξεχασμένες σαν να είναι μέρος μιας αρχαίας γλώσσας που λίγοι μιλούν πια.

'Ομως υπάρχουν γύρω μας άνθρωποι που σκέφτονται, που πιστεύουν, που αγαπούν, που ελπίζουν. 'Ομως δεν τους προωθούν τα κανάλια. Δεν γίνονται πρωτοσέλιδο. Δεν εϊναι πρώτυπα. Λειτουργούν αθόρυβα παλεύοντας ανάμεσα στα θηρία της ισοπέδωσης. Στη βιομηχανία του εκφοβισμού, της υποταγής, της απόγνωσης κάθε εικόνα, κάθε είδηση είναι καλά μελετημένη να αφήνει έξω αυτές τις τέσσερις λέξεις.

Πόσες εκπομπές είδατε αφιερωμένες σε γεγονότα που θα έδιναν ελπίδα. Σε εικόνες που θα έδειχναν ανθρώπους να κάνουν κάτι όμορφο. Τίποτα.

Κι εμείς που προσπαθούμε να πολεμήσουμε με το λόγο μας, με τα γραπτά μας, με τις πράξεις μας αυτή τη σαπίλα, κι εμείς ακόμα κατευθυνόμαστε αναγκαστικά να απαντάμε σ΄αυτά που μας προωθούν. Λίγες γραμμές ίσως και καμμία αφιερωμένες στους αθόρυβους φύλακες των πολύτιμων λέξεων.

Η κάθε μητέρα θα ήταν ιδανικό ντοκυμαντέρ για μια άλλη όψη του κόσμου. 'Ανθρωποι που αφιερώνουν τη ζωή τους να βοηθούν τους ανθρώπους που έχουν ανάγκη που στέκονται κοντά σε όλους εκείνους που οι άλλοι ξέχασαν, αφιλοκερδώς θυσιάζοντας τις μέρες τους θα έπρεπε να είναι πρωτοσέλιδα. Απλοί καθημερινοί άνθρωποι με καθαρό βλέμμα και μεγάλη ψυχή θα έπρεπε να είναι μοντέλα μίμησης. 'Ομως όλοι αυτοί πρέπει να μην φαίνονται. Είναι σκεπασμένοι από φανταχτερές ηλίθιες εικόνες και παχιά κούφια λόγια.

ΣΟΦΙΑ, ΑΓΑΠΗ, ΠΙΣΤΗ, ΕΛΠΙΔΑ.

'Οσο υπάρχουν ακόμα ανθρώποι που νοιώθουν αυτές τις λέξεις,,,
όσο υπάρχουν άνθρωποι που αγωνίζονται να τις κάνουν συμμέτοχες στη ζωή τους,,,
Θα υπάρχουν περιθώρια. Ισως να μην γίνουν κόμμα,,, μπορεί να μην ηγηθούν μιας επανάστασης,,, μπορεί να μοιάζουν ουτοπίες μέσα στις αγριεμένες μάζες,,, αλλά θα υπάρχουν,,, για όσους από εμάς τις έχουμε ανάγκη,,, για να προχωράμε στην επόμενη μέρα με σκοπό. Με νόημα. Θα υπάρχουν για εμάς και θα μας βοηθάνε να γεννιόμαστε,,, να μεγαλώνουμε,,,να συναντιόμαστε,,, και να σφίγγουμε τα χέρια μας,,,

σε όλους αυτούς τους ανθρώπους,,, που στα πρόσωπα τους βλέπω τούτες τις ιδιότητες αλλά και τις μικρές θεότητες,,, ΣΟΦΙΑ, ΑΓΑΠΗ, ΠΙΣΤΗ, ΕΛΠΙΔΑ,,, αφιερώνω τούτα τα φτωχά μα από καρδιάς λόγια,,,

η υπογράφουσα

Κουτσιλέου Κ. Μαργαρίτα
σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Σήμερα...


 
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ !
ΣΟΦΙΑ ΠΙΣΤΗ 
ΑΓΑΠΗ ΕΛΠΙΔΑ


Αγία Σοφία

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση
Η Σοφία και οι κόρες της Πίστις, Ελπίς, Αγάπη. Ρωσική εικόνα του 16ου αιώνα
Η Αγία Σοφία και οι κόρες της Πίστη, Ελπίς, Αγάπη[1], έζησαν επί Αυτοκράτορος Αδριανού.
Όταν ο Αυτοκράτορας έμαθε ότι οι τέσσερις γυναίκες ήταν χριστιανές, διέταξε να τις συλλάβουν. Ζήτησε να παρουσιαστούν μπροστά του οι τρεις κόρες, μία-μία. Πρώτη η δωδεκάχρονη Πίστη, η οποία δε δέχτηκε να απαρνηθεί τη χριστιανική πίστη, οπότε αποκεφαλίστηκε. Ακολούθησε η δεκάχρονη Ελπίδα και η εννιάχρονη Αγάπη, οι οποίες ομοίως δεν απαρνήθηκαν την πίστη τους και αποκεφαλίστηκαν.
Η μητέρα τους Σοφία ενταφίασε με τιμές τις κόρες της και παρέμεινε για τρεις μέρες δίπλα στους τάφους τους, όπου και παρέδωσε το πνεύμα της.
Υπολογίζεται ότι απεβίωσαν περί το 137. Η Ορθόδοξη Εκκλησία τιμά τη μνήμη και των τεσσάρων στις 17 Σεπτεμβρίου.

Υποσημειώσεις

Οι τρεις κόρες πήραν τα ονόματά τους από τις τρεις αρετές που κατονομάζει ο Απόστολος Παύλος στην Α΄ Προς Κορινθίους

 --------------------------------------------


Αγία Σοφία και οι τρεις θυγατέρες της Πίστη, Ελπίδα και Αγάπη
Ημερομηνία εορτής: 17/09/2012Αγία Σοφία και οι τρεις θυγατέρες της Πίστη, Ελπίδα και Αγάπη
Τύπος εορτής: Σταθερή.
Εορτάζει στις 17 Σεπτεμβρίου εκάστου έτους
.
Βιογραφία
Η Αγία Σοφία και οι τρεις θυγατέρες της Πίστη, Ελπίδα και Αγάπη μαρτύρησαν στα χρόνια του αυτοκράτορα Αδριανού (117 – 138 μ.Χ.). Οι τρεις θυγατέρες της Αγίας Σοφίας, πήραν τα ονόματα τους από το χωρίο της Καινής Διαθήκης: «νυνὶ δὲ μένει πίστις, ἐλπίς, ἀγάπη, τὰ τρία ταῦτα· μείζων δὲ τούτων ἡ ἀγάπη.» ( Α' Κορινθίους. 13:13).

Η Αγία Σοφία, τίμια και θεοσεβής γυναίκα, γρήγορα χήρεψε και με τις τρεις κόρες της ήλθε στη Ρώμη. Εκεί καταγγέλθηκαν ως φημισμένες χριστιανές. Τότε ο αυτοκράτορας πληροφορήθηκε ότι οι τέσσερις γυναίκες ήταν χριστιανές και διέταξε να τις συλλάβουν.

Αφού απομόνωσαν τη μητέρα, άρχισαν να ανακρίνουν τις κόρες. Πρώτη παρουσιάστηκε στο βασιλιά η δωδεκάχρονη Πίστη. Με δελεαστικούς λόγους ο Ανδριανός προσπάθησε να πείσει την Πίστη να αρνηθεί το Χριστό και θα της χορηγούσε τα πάντα, για να ζήσει ευτυχισμένη ζωή, αλλά αντιμετώπισε το άκαμπτο φρόνημα της νεαρής. Τα λόγια της Αγίας Γραφής αποτέλεσαν δυναμική απάντηση της Πίστης: «ἐν πίστει ζῶ τῇ τοῦ υἱοῦ τοῦ Θεοῦ τοῦ ἀγαπήσαντός με καὶ παραδόντος ἑαυτὸν ὑπὲρ ἐμοῦ» (Γαλ. 2: 20) δηλαδή «ζω εμπνεόμενη από την πίστη μου στον Χριστό, που με αγάπησε και έδωσε τον εαυτό Του για τη σωτηρία μου». Τότε, μετά από βασανιστήρια, την αποκεφάλισαν.

Επίσης με τα λόγια της Αγίας Γραφής απάντησε και η δεκάχρονη Ελπίδα, όταν τη ρώτησαν αν αξίζει να υποβληθεί σε τέτοια βασανιστήρια: «ἠλπίκαμεν ἐπὶ Θεῷ ζῶντι, ὅς ἐστι σωτὴρ πάντων ἀνθρώπων, μάλιστα πιστῶν» (Α΄ Τιμοθ. 4:10). Δηλαδή, «ναι, διότι έχουμε στηρίξει τις ελπίδες μας στον ζωντανό Θεό, που είναι σωτήρ όλων των ανθρώπων, και ιδιαίτερα των πιστών». Αμέσως τότε και αυτή αποκεφαλίστηκε.

Αλλά δεν υστέρησε σε απάντηση και η εννιάχρονη Αγάπη. Είπε ότι η ύπαρξή της είναι στραμμένη «εἰς τὴν ἀγάπην τοῦ Θεοῦ καὶ εἰς τὴν ὑπομονὴν τοῦ Χριστοῦ» (Β’ Θεσσαλ. 3: 5). Βέβαια δεν άργησαν να αποκεφαλίσουν και αυτή.

Περήφανη για τα παιδιά της η Σοφία, ενταφίασε με τιμές τις κόρες της και παρέμεινε για τρεις μέρες στους τάφους τους, παρακαλώντας το Θεό να την πάρει κοντά του. Ο Θεός άκουσε την προσευχή της και η Σοφία παρέδωσε το πνεύμα της δίπλα στους τάφους των παιδιών της.
σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Λαυρέντης Διανέλλος

πηγή: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=381858048553920&set=a.136809996392061.29371.135792846493776&type=1&theater

Ο Λαυρέντης Διανέλλος γεννήθηκε το 1911 στον Άγιο Λαυρέντιο Μαγνησίας και πέθανε στις 16 Σεπτεμβρίου 1978 στο Σιάτλ των ΗΠΑ. Σύζυγος της επίσης ηθοποιού και τραγουδίστριας δημοτικών τραγουδιών Φρόσως Κοκόλα, υπήρξε ο πιο παραγωγικός ηθοποιός του Ελληνικού κινηματογράφου (ακολουθούν κατά πόδας ο Νάσος Κεδράκας και ο Γιώργος Βελέντζας), έπαιξε κατά τη διάρκεια της 25ετίας (1948-1973) σε 195 ταινίες.
Κηδεύτηκε στη Ραφήνα. Σπούδασε στη Σχολή Θέατρου Τέχνης. Πρωτοεμφανίστηκε στο θέατρο το 1936 και άρχισε τη θεατρική του σταδιοδρομία. 
Στον κινηματογράφο πρωτοεμφανίστηκε το 1948 στην ταινία ''Οι γερμανοί ξανάρχονται''. Είχε παίξει τους περισσότερους παπάδες-διάκους-καλόγερους. Επίσης εχεί παίξει πολλές φορές και τον ρόλο του πατέρα όπως της Αλίκης Βουγιουκλάκη σε δύο ταινίες. Στην ταινία Η κάλπικη λίρα επαίξε το ρόλο ενος φτωχού ελαιοχρωματιστή που καταδυναστεύεται από τον πλούσιο σπιτονοικοκύρη του (Ορέστης Μακρής). Όταν ο πρώτος πεθαίνει βλέπουμε τον σκληρό σπιτονοικοκύρη να μαλακώνει στη θέα της ορφανής κόρης του ελαιοχρωματιστή.
σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Διακόσμηση στα χρώματα του φθινοπώρου

πηγή: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=304618419645535&set=a.289343191173058.65979.264580240316020&type=1&theater
 
Διακόσμηση στα χρώματα του φθινοπώρου
της Αθανασίας Πορτοκάλη

Απαλά χρώματα, ζεστά υλικά, στιγμές χαλάρωσης απόλυτα προσωπικές. Χαμηλώστε τα φώτα και απολαύστε το σπίτι σας σε φόντο φθινοπωρινό.

Χρησιμοποιήστε ριχτάρια και μαξιλάρια στα γήινα χρώματα (μπεζ, καφέ, λαδί, πορτοκαλί) και παίξτε με τις απεριόριστες ποικιλίες των υπέροχων υλικών και σχεδιων. Δεν πειράζει αν δεν είναι όλα τα ομοιόχρωμα αντικείμενά σας στην ίδια απόχρωση αρκεί να έχουν το ιδιο ύφος.

Τολμήστε! Παίξτε με τα χρώματα, τα σχήματα και τα μεγέθη προσθέτοντας στοιχεία που αντανακλούν την προσωπικότητά σας.

Μία πιο καινούρια ιδέα για να αλλάξετε τον τοίχο σας χωρίς τον μπελά του βαψίματος πιο οικονομική και με εντυπωσιακά αποτελέσματα είναι τα αυτοκόλλητα τοίχου. Εύκολα στην τοποθέτηση αλλά και στην αφαιρεσή τους, με πολλά διαφορετικά σχέδια, μεγέθη και υφές για όλα τα δωμάτια του σπιτιού.

efoodforethought.gr
σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΣΑΡΛ ΜΠΩΝΤΛΕΡ «Μεθύστε»





ΣΑΡΛ ΜΠΩΝΤΛΕΡ «Μεθύστε»

Πρέπει να 'σαι πάντα μεθυσμένος. Εκεί είναι όλη η
ιστορία: είναι το μοναδικό πρόβλημα. Για να νιώθετε
το φριχτό φορτίο του Χρόνου που σπάζει τους ώμους σας
και σας γέρνει στη γη, πρέπει να μεθάτε αδιάκοπα.
Αλλά με τι; Με κρασί, με ποίηση ή με αρετή, όπως σας
αρέσει. Αλλά μεθύστε.
Και αν μερικές φορές, στα σκαλιά ενός παλατιού, στο
πράσινο χορτάρι ενός χαντακιού, μέσα στη σκυθρωπή
μοναξιά της κάμαράς σας, ξυπνάτε, με το μεθύσι κιόλα
ελαττωμένο ή χαμένο, ρωτήστε τον αέρα, το κύμα, το
άστρο, το πουλί, το ρολόι, το κάθε τι που φεύγει, το
κάθε τι που βογκά, το κάθε τι που κυλά, το κάθε τι
που τραγουδά, ρωτήστε τι ώρα είναι, και ο αέρας, το
κύμα, το άστρο, το πουλί, το ρολόι, θα σας απαντήσουν :
"Είναι η ώρα να μεθύσετε!
Για να μην είσαστε οι βασανισμένοι σκλάβοι του Χρόνου,
μεθύστε, μεθύστε χωρίς διακοπή!
Με κρασί, με ποίηση ή με αρετή, όπως
σας αρέσει".

ΠΙΝΑΚΑΣ Edvard Munch «Man drinking wine”
σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Το περπάτημα προδίδει την υγεία μας!

πηγή: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=304999476274096&set=a.264610563646321.58987.264580240316020&type=1&theater

 
Το περπάτημα προδίδει την υγεία μας!

Σύμφωνα με βρετανούς ειδικούς το περπάτημα μπορεί να αποκαλύψει για την υγεία μας.

Συγκεκριμένα το "Τρεμούλιασμα" των γλουτών μπορεί να υποδηλώνει: Αδύναμοι γλουτιαίοι μυς. Εάν όταν περπατάτε λικνίζετε τους γλουτούς σας σαν φωτομοντέλο, αλλά δεν είστε, ίσως οδεύετε προς την οσφυαλγία. "Όταν περπατάμε, τρέχουμε ή κάνουμε βαθύ κάθισμα, χρησιμοποιούμε τον μέσο 
γλουτιαίο μυ, ο οποίος διατηρεί την πύελο σταθερή και τα πόδια ίσια", εξηγεί στην εφημερίδα "Daily Mail" ο δρ Τζων Όθγουεϊτ, από την Ορθοπεδική Κλινική του Λονδίνου. "Ο καθιστικός τρόπος ζωής εξασθενεί αυτό το μυ και έτσι κατά την βάδιση οι γλουτοί κινούνται από τη μια μεριά στην άλλη. Το λίκνισμα αυτό όμως, προκαλεί συστροφή στην σπονδυλική στήλη και μπορεί κάποια στιγμή να εκδηλωθεί οσφυαλγία".
Το πρόβλημα μπορεί να διορθωθεί με ασκήσεις (όπως το Πιλάτες ή το εκούσιο σφίξιμο των γλουτών κατά την βάδιση), που δυναμώνουν τον μέσο γλουτιαίο μυ, κατά τον φυσιοθεραπευτή Τσέινι Βος, από την Κλινική TenPhysio στο Λονδίνο.

Αργό βήμα: Μπορεί να υποδηλώνει αρθρίτιδα, αυξημένος κίνδυνος άνοιας, βραχύτερο προσδόκιμο επιβίωσης. Η ταχύτητα με την οποία περπατάμε αποτελεί ένδειξη πως το σώμα λειτουργεί καλά, κατά τον δρα Άντονι Ρέντμοντ, από τη Μυοσκελετική Βιοϊατρική Ερευνητική Μονάδατου Πανεπιστημίου του Leeds και ερευνητή στον οργανισμό ArthritisUK.

Η φυσιολογική ταχύτητα βάδισης κυμαίνεται από 1,2 έως 1,4 μέτρα το δευτερόλεπτο. Όταν όμως κάποιος έχει αρθρίτιδα ή άλλα ενοχλήματα και νοσήματα, είναι πολύ χαμηλότερη. Λ.χ. ένας ασθενής με μέτρια αρθρίτιδα θα διανύει 1 μέτρο το δευτερόλεπτο ενώ ένας άνθρωπος με βαριά αρθρίτιδα μπορεί να διανύει μόλις 0,5 μέτρο το δευτερόλεπτο. Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Πίτσμπουργκ, εξάλλου, σε μελέτη με 36.000 εθελοντές διαπίστωσαν πως τα άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών που διανύουν λιγότερο από 60 εκατοστά το δευτερόλεπτο διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο πρόωρου θανάτου (σε σύγκριση με ό,τι θα περίμενε κανείς με βάση μόνο την ηλικία ή το φύλο τους). Επιπλέον, επιστήμονες από το Ιατρικό Κέντρο της Βοστώνης συσχέτισαν την αργή βάδιση με αυξημένο κίνδυνο εκδηλώσεως άνοιας, η συνηθέστερη αιτία της οποίας είναι η νόσος Αλτσχάιμερ.

Μικρός διασκελισμός: Μπορεί να υποδηλώνει οστεοαρθρίτιδα, μυϊκές βλάβες από τα ψηλά τακούνια, προβλήματα στα γόνατα, περιορισμένη ικανότητα οργασμού. Ο μικρός διασκελισμός μπορεί να υποδηλώνει οστεοαρθρίτιδα στο ισχίο, που εμποδίζει το ένα ή και τα δύο πόδια να κάνουν μεγάλο βήμα. Αν είστε γυναίκα, μπορεί επίσης να υποδηλώνει βλάβη στους μυς της γάμπας από τη συνεχή χρήση ψηλών τακουνιών, κατά τον κ. Βος. Υπάρχουν επίσης ορισμένα προβλήματα στα γόνατα που εμποδίζουν τους πάσχοντες να κάνουν μεγάλα βήματα.

Στην "Επιθεώρηση Σεξουαλικής Ιατρικής" (JSM) εξάλλου δημοσιεύθηκε μελέτη που έδειξε ότι οι γυναίκες που έχουν εύκολα οργασμό κατά τη σεξουαλική επαφή, έχουν μεγαλύτερο διασκελισμό – μία συσχέτιση που αποδόθηκε από τους Βέλγους και Σκότους ερευνητές σε καλύτερη λειτουργία των μυών της πυέλου που παίζουν ρόλο στον οργασμό αλλά και στο περπάτημα.

Ακίνητα χέρια: Μπορεί να υποδηλώνει προβλήματα στη ράχη, στον αυχένα και στους ώμους. Όταν περπατάμε, κινούμε τα χέρια μας προς την αντίθετη κατεύθυνση με τα πόδια για να υποστηρίξουμε τη μέση μας (αυτό επιτυγχάνεται με τον επονομαζόμενο πλατύ ραχιαίο μυ). Εάν, όμως, ένας άνθρωπος έχει ακίνητα τα χέρια του κατά τη βάδιση, πιθανότατα αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα με τα χέρια ή τη ράχη του, που εμποδίζει τον μηχανισμό αυτό. Αντίστοιχα, αν κινείται ελεύθερα μόνο το ένα χέρι, μπορεί να υπάρχει πρόβλημα στην ράχη ή στον αυχένα – συνήθως εξαιτίας ενός πολυετούς, καθιστικού τρόπου ζωής.

Χωλότητα: Μπορεί να υποδηλώνει οστεοαρθρίτιδα, βαριά τσάντα, πελματιαία απονευρωσίτιδα. Όταν ένας άνθρωπος κουτσαίνει προς τη μία μεριά και ταυτοχρόνως κινεί το ένα πόδι του σαν να κάνει κύκλο, πιθανότατα έχει οστεοαρθρίτιδα του ισχίου. Άλλη πιθανή εξήγηση είναι η καθημερινή και επί χρόνια μεταφορά μιας πολύ βαριάς τσάντα στον ίδιο ώμο, κατά τον δρα Ρίτσαρντ Τζόουνς, λέκτορα Κλινικής Βιο-μηχανικής στο Πανεπιστήμιο του Σάλφολντ.
"Η χωλότητα συχνά οφείλεται στο ότι μονίμως κουβαλάει κάποιος ένα μεγάλο βάρος στον σύστοιχο ώμο, με συνέπεια να συμπιέζεται το πόδι και τελικά να αναπτύσσεται ανισοϋψία μεταξύ των δύο ποδιών", λέει. Η χωλότητα μπορεί να οφείλεται και σε πόνο στην πτέρνα, που εμποδίζει τον πάσχοντα να την ακουμπήσει κάτω. Σε τέτοια περίπτωση, η αιτία μπορεί να είναι η πελματιαία απονευρωσίτιδα, δηλαδή μια φλεγμονή στην περιοχή.

"Βαρύ" περπάτημα: Μπορεί να υποδηλώνει ανεπάρκεια βιταμίνης Β12, αρρύθμιστος διαβήτης. Οι άνθρωποι που χτυπούν δυνατά τα πόδια τους στο έδαφος όταν περπατούν, ενδέχεται να μην έχουν καλή αίσθηση των άκρων ποδών τους, οπότε χτυπούν ακούσια τα πόδια τους για να ξέρουν ότι πάτησαν κάτω, κατά τον δρα Χάϋντ Ντ. Κέλυ, ποδίατρο στο Ιατρικό Κέντρο του Λονδίνου (LMC). Η αίσθηση των άκρων ποδών μπορεί να χαθεί εξαιτίας προβλημάτων όπως ο αρρύθμιστος σακχαρώδης διαβήτης και η ανεπάρκεια βιταμίνης Β12, που προκαλούν βλάβη στα νεύρα. Οι πάσχοντες μπορεί επίσης να νιώθουν μουδιάσματα ή "μυρμηγκιάσματα" στα πόδια, αδυναμία και διαταραχή στο συντονισμό των κινήσεων των ποδιών τους.
Παραπατήματα: Μπορεί να υποδηλώνει νόσο του Πάρκινσον. Η νόσος του Πάρκινσον έχει ως κύριο χαρακτηριστικό την απώλεια της ικανότητας ελέγχου των μυών και των κινήσεων. Οι πάσχοντες από αυτήν περπατούν αργά, με μικρά και συρτά βήματα και έχουν την τάση να παραπατούν, κατά τον δρα Κέλι, ενώ το σώμα τους συχνά παίρνει κατά τη βάδιση μια κλίση προς τα εμπρός ή τα πίσω.

fe-mail.gr

σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δημοφιλείς αναρτήσεις