Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2013

Εύκολο και όμορφο

Πλεκτή τρυφερότητα...

Πλέξιμο και ράψιμο ! τα καλλίτερα αγχολυτικά !

Νίκος Κούρκουλος - Μίμης Πλέσσας - Κυριακή - Καρυωτάκης

ΤΑ ΡΑΝΤΙΣΜΕΝΑ(Ομάδα καλλιτεχνικών, λογοτεχνικών, αναζητήσεων).

Χρήσιμα και όμορφα

Ο παραδοσιακός ναΐσκος των εγκαταλελειμμένων παιδιών

Η θάλασσα έτρεφε τους Έλληνες

Αρχαία Ελληνικά.
Αν η τοιχογραφία του Ψαρά στο Ακρωτήρι της Θήρας 
αποτελεί διαχρονικό σύμβολο ...

Διατροφή για ασθένειες

Ανρί Ματίς

Φωτογραφία: Ο Ανρί Ματίς (πλήρες όνομα Henri-Emile-Benoit Matisse, 31 Δεκεμβρίου 1869 – 3 Νοεμβρίου 1954) ήταν ένας από τους σημαντικότερους Γάλλους ζωγράφους του 20ου αιώνα. Θεωρείται ιδρυτής του καλλιτεχνικού κινήματος του φωβισμού καθώς και μία από τις σημαντικότερες μορφές της μοντέρνας τέχνης.
Bigbook.gr.

Ο Ανρί Ματίς (πλήρες όνομα Henri-Emile-Benoit Matisse, 31 Δεκεμβρίου 1869 – 3 Νοεμβρίου 1954) ήταν ένας από τους σημαντικότερους Γάλλους ζωγράφους του 20ου αιώνα. Θεωρείται ιδρυτής του καλλιτεχνικού κινήματος του φωβισμού καθώς και μία από τις σημαντικότερες μορφές της μοντέρνας τέχνης.

Στις ακρογιαλιές του Ομήρου

Μυθικη Αναζητηση.
Φωτογραφία: «Στις ακρογιαλιές του Ομήρου υπήρχε μια μακαριότητα, ένα μεγαλείο, που έφτασαν ως τις ημέρες μας άθιχτα. 
Η πατούσα μας, που ανασκαλεύει την ίδιαν άμμο, το νιώθει. Περπατάμε χιλιάδες χρόνια, ο άνεμος ολοένα λυγίζει τις καλαμιές κι ολοένα εμείς υψώνουμε το πρόσωπο. 
Καταπού; Ως πότε; Ποιοί κυβερνάνε;» 
Ο.Ελύτης

«Στις ακρογιαλιές του Ομήρου υπήρχε μια μακαριότητα, ένα μεγαλείο, που έφτασαν ως τις ημέρες μας άθιχτα.
Η πατούσα μας, που ανασκαλεύει την ίδιαν άμμο, το νιώθει. Περπατάμε χιλιάδες χρόνια, ο άνεμος ολοένα λυγίζει τις καλαμιές κι ολοένα εμείς υψώνουμε το πρόσωπο.
Καταπού; Ως πότε; Ποιοί κυβερνάνε;»
Ο.Ελύτης

ψηφιακή αφηγηση

Γυάλινος αμφορίσκος του 5ου αιώνα πχ

Μυθικη Αναζητηση.
Γυάλινος αμφορίσκος του 5ου αιώνα πχ.
"Σφαιρικός αμφορίσκος, κατασκευασμένος με την τεχνική του πυρήνα από αδιαφανές γαλάζιο γυαλί. Χρονολογείται στην Κλασική περίοδο και συγκεκριμένα τον 5ο αιώνα πχ. Έχει ύψος 6,5 εκατοστά και μέγιστη διάμετρο 5 εκατοστά. Έχει χαμηλό λαιμό ενώ οι δύο λαβές έχουν δουλευτεί χωριστά...http://mythiki-anazitisi.blogspot.gr/2013/11/5.html

για το αγγελούδι σας

Suzy Barberie Harvey.
I love your pattern! Thank you for sharing. 

Πλέξτε για το αγγελούδι σας

παράκτιο ξωκλήσι

Festivalaki: Cretan festival of Arts & Culture.
Φωτογραφία: Στις ακροθαλασσιές της όμορφης, ακρητικής Γαύδου ... παράκτιο ξωκλήσι νοτερά του λιμανιού Καραβέ.
Περισσότερη αυθεντική Κρήτη στο www.fb.com/festivalaki.gr

Chapel in Gavdos, south of Karaves port.

Στις ακροθαλασσιές της όμορφης, ακρητικής Γαύδου ... 
παράκτιο ξωκλήσι νοτερά του λιμανιού Καραβέ.
Περισσότερη αυθεντική Κρήτη στο www.fb.com/festivalaki.gr

Chapel in Gavdos, south of Karaves port.
   

Ανδρέας Κάλβος (1792-1869)

Bigbook.gr.

Φωτογραφία: Ο Ανδρέας Κάλβος (1792-1869) -του οποίου παραδόξως δεν υπάρχει γνωστό σωζόμενο πορτραίτο- αποτελεί έναν από τους σπουδαιότερους Έλληνες ποιητές. Η νεοκλασικιστική του παιδεία και η ρομαντική του ψυχοσύνθεση συμπλέκουν στην ποίηση του το δραματικό με το ειδυλλιακό, το παγανιστικό με το χριστιανικό, τα αρχαιοελληνικά πρότυπα με την σύγχρονη επαναστατική επικαιρότητα, τον πουριτανισμό με τον λανθάνοντα ερωτισμό, την αυστηρότητα, τη μελαγχολία, την κλασικιστική φόρμα με το ρομαντικό περιεχόμενο, σύζευξη που είναι ορατή ακόμη και στη γλώσσα (αρχαΐζουσα με βάση δημοτική) και στη μετρική (αρχαϊκή στροφή και μέτρο που συχνά δημιουργεί, σε δεύτερο επίπεδο, δεκαπεντασύλλαβους).

Σύγχρονος του Σολωμού, γεννήθηκε το 1792 στη Ζάκυνθο από μητέρα αρχοντοπούλα (την Ανδριανή Ρουκάνη) και από πατέρα μικροαστό και τυχοδιώκτη (τον Τζανέτο η Ιωάννη Κάλβο, πρώην ανθυπολοχαγό του βενετικού μισθοφορικού στρατού). Το 1802 ο πατέρας Κάλβος παίρνει τα δύο παιδιά του, τον Ανδρέα και τον κατά δύο χρόνια μικρότερο Νικόλαο, και εγκαταλείπει τη σύζυγο του για να εγκατασταθεί στο Λιβόρνο της Ιταλίας, γεγονός που παρέχει δυνατότητες μόρφωσης στον Κάλβο, ο οποίος, φιλομαθής καθώς είναι, πραγματοποιεί τις πρώτες επαφές του με τα ελληνικά γράμματα και την κλασική ελληνική και λατινική αρχαιότητα.

Στο Λιβόρνο γράφει ο Κάλβος και το πρώτο του έργο, τον Ύμνο στον Ναπολέοντα, κείμενο προτρεπτικό αντιπολεμικό, που αργότερα αποκηρύσσει (κι έτσι γνωρίζουμε την ύπαρξη του, μιας που το ίδιο δεν σώζεται). Τον ίδιο χρόνο πηγαίνει για λίγους μήνες στην Πίζα, όπου εργάζεται ως γραμματέας και αμέσως μετά πηγαίνει στη Φλωρεντία, κέντρο τότε της πνευματικής ζωής και δημιουργίας. Τα δυο παιδιά μεγαλώνουν χωρίς οικογενειακή θαλπωρή. Η μητέρα χάνει τα ίχνη των παιδιών της και ο πατέρας εγκαταλείπει τα παιδιά, ταξιδεύοντας για τις δουλειές του. Το 1812 σημαδεύεται από τον θάνατο του πατέρα του και την ακόμη μεγαλύτερη οικονομική κάμψη που γνωρίζει αλλά παράλληλα και από την γνωριμία του με τον Ugo Foscolo, τον πιο τιμημένο Ιταλό ποιητή και λόγιο της εποχής. Ο Foscolo θα γίνει δάσκαλος, καθοδηγητής και μυητής του Κάλβου στον νεοκλασικισμό, στα αρχαϊκά πρότυπα, και στον πολιτικό φιλελευθερισμό. Το 1813 ο Κάλβος, και υπό την σκιά του Foscolo, γράφει στα ιταλικά τις τρεις τραγωδίες: Θηραμένης, Δαναΐδες και Ιππίας. Επιπλέον ολοκληρώνει τέσσερις δραματικούς μονολόγους, σύμφωνα με τις νεοκλασικιστικές επιταγές. Ο Foscolo αυτοεξορίζεται στο τέλος του 1813 στη Ζυρίχη για να αποφύγει το αυστριακό καθεστώς. Ο Κάλβος τον ξανασυναντά εκεί το 1816 και την ίδια εποχή πληροφορείται τον θάνατο της μητέρας του, γεγονός που τον συγκλονίζει. Εν τω μεταξύ έχει συνθέσει στα ιταλικά, από το 1814, και την Ωδή εις Ιονίους.

Στα τέλη του 1816 οι δύο φίλοι καταφεύγουν στην Αγγλία και η αλληλεπίδραση τους εξακολουθεί μέχρι τον Φεβρουάριο του 1817, όταν ο οξύθυμος και στρυφνός χαρακτήρας αμφοτέρων διαλύει τη φιλία τους. Ο Κάλβος εξασφαλίζει τα προς το ζην παραδίδοντας ιδιαίτερα μαθήματα κυρίως ιταλικών και σε μικρότερο βαθμό ελληνικών. Μεταξύ 1817 και 1818 μεταφράζει στα νέα ελληνικά το Book of Common Prayer, το κατ' εξοχήν κανονικό βιβλίο της Αγγλικανικής Εκκλησίας, και επιμελείται φιλολογικά την ιταλική μετάφραση για λογαριασμό του εκδότη Bagster. Η νεοελληνική έκδοση θα κυκλοφορήσει το 1820 και η ιταλική το 1821, σε δύο σχήματα. Η πολύγλωττος έκδοση, σε οκτώ γλώσσες, θα τυπωθεί το 1821 σε σχήμα 4ο. Στα 1818-19 δίνει διαλέξεις με θέμα τη σωστή προφορά των αρχαίων, οι οποίες προκαλούν αίσθηση. Συντάσσει και εκδίδει μια Νεοελληνική Γραμματική, μια Μέθοδο Εκμάθησης Ιταλικών σε τέσσερα μέρη (το τρίτο μέρος συνιστούν οι δικές του Danaidi) και ασχολείται με τη σύνταξη ενός αγγλοελληνικού λεξικού.

Το Μάιο του 1819, προσχώρησε στο Αγγλικανικό Δόγμα (he had conformed to the Church of England) και παντρεύεται την Τερέζα Τόμας η οποία πεθαίνει (πιθανότατα και η κόρη που είχαν εν τω μεταξύ αποκτήσει) ένα χρόνο αργότερα. Αποτυχημένη είναι και η ταυτόχρονη ερωτική του σχέση με την μαθήτρια του Σούζαν Ριντού. Τότε πιθανολογείται και μια απόπειρα αυτοκτονίας του Κάλβου (περίπου το 1820). Τέλη Ιουλίου του 1820 εγκαταλείπει την Αγγλία.

Το 1819 τυπώνει και την πρώτη ελληνόφωνη ωδή του, «Ελπίς Πατρίδος». Το ποίημα θα ανευρεθεί από τον Λεύκιο Ζαφειρίου -σχεδόν 200 χρόνια μετά- στην βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου της Γλασκόβης και θα παρουσιαστεί στον τόμο «Ο Βίος και το Έργο του Ανδρέα Κάλβου» (Μεταίχμιο 2006).

Τον Σεπτέμβριο του 1820 επιστρέφει στη Φλωρεντία με μια μικρής διάρκειας στάση στο Παρίσι. Εμπλέκεται στο κίνημα των Καρμπονάρων, συλλαμβάνεται και απελαύνεται στις 23 Απριλίου του 1821. Καταφεύγει στη Γενεύη, όπου περιβάλλεται με αγάπη από τον φιλελληνικό κύκλο. Εργάζεται και πάλι ως καθηγητής ξένων γλωσσών, ενώ παράλληλα ασχολείται με την έκδοση ενός χειρογράφου της Ιλιάδας, που όμως δεν πραγματοποιείται. Συγκλονισμένος και συνεπαρμένος από το ξέσπασμα της επανάστασης, εκδίδει το 1824 το πρώτο μέρος του ελληνόγλωσσου -και του μόνου με υψηλή ποιητική αξία- έργου του, τη Λύρα, μια συλλογή 10 ωδών. Οι ωδές του σχεδόν αμέσως μεταφράζονται και στα γαλλικά και βρίσκουν ευνοϊκότατη υποδοχή. Στις αρχές του 1825 ο Κάλβος μεταβαίνει στο Παρίσι, όπου ένα χρόνο αργότερα δημοσιεύει ακόμη δέκα ωδές, με οικονομική ενίσχυση των φιλελλήνων, τα Λυρικά.

Στο τέλος του Ιουλίου του 1826 πηγαίνει στο Ναύπλιο. Απογοητεύεται όμως από την επικρατούσα διχόνοια και από την αδιαφορία για τον ίδιο και το έργο του. Τον Αύγουστο του ίδιου χρόνου πηγαίνει στην Κέρκυρα, όπου μέχρι το 1827 διδάσκει στην Ιόνιο Ακαδημία. Ως το 1836, οπότε και επανατοποθετείται στην Ακαδημία, ασχολείται με ιδιαίτερα μαθήματα. Το 1841 αναλαμβάνει τη
Ο Ανδρέας Κάλβος (1792-1869) -του οποίου παραδόξως δεν υπάρχει γνωστό σωζόμενο πορτραίτο- αποτελεί έναν από τους σπουδαιότερους Έλληνες ποιητές. Η νεοκλασικιστική του παιδεία και η ρομαντική του ψυχοσύνθεση συμπλέκουν στην ποίηση του το δραματικό με το ειδυλλιακό, το παγανιστικό με το χριστιανικό, τα αρχαιοελληνικά πρότυπα με την σύγχρονη επαναστατική επικαιρότητα, τον πουριτανισμό με τον λανθάνοντα ερωτισμό, την αυστηρότητα, τη μελαγχολία, την κλασικιστική φόρμα με το ρομαντικό περιεχόμενο, σύζευξη που είναι ορατή ακόμη και στη γλώσσα (αρχαΐζουσα με βάση δημοτική) και στη μετρική (αρχαϊκή στροφή και μέτρο που συχνά δημιουργεί, σε δεύτερο επίπεδο, δεκαπεντασύλλαβους).

Σύγχρονος του Σολωμού, γεννήθηκε το 1792 στη Ζάκυνθο από μητέρα αρχοντοπούλα (την Ανδριανή Ρουκάνη) και από πατέρα μικροαστό και τυχοδιώκτη (τον Τζανέτο η Ιωάννη Κάλβο, πρώην ανθυπολοχαγό του βενετικού μισθοφορικού στρατού). Το 1802 ο πατέρας Κάλβος παίρνει τα δύο παιδιά του, τον Ανδρέα και τον κατά δύο χρόνια μικρότερο Νικόλαο, και εγκαταλείπει τη σύζυγο του για να εγκατασταθεί στο Λιβόρνο της Ιταλίας, γεγονός που παρέχει δυνατότητες μόρφωσης στον Κάλβο, ο οποίος, φιλομαθής καθώς είναι, πραγματοποιεί τις πρώτες επαφές του με τα ελληνικά γράμματα και την κλασική ελληνική και λατινική αρχαιότητα.

Στο Λιβόρνο γράφει ο Κάλβος και το πρώτο του έργο, τον Ύμνο στον Ναπολέοντα, κείμενο προτρεπτικό αντιπολεμικό, που αργότερα αποκηρύσσει (κι έτσι γνωρίζουμε την ύπαρξη του, μιας που το ίδιο δεν σώζεται). Τον ίδιο χρόνο πηγαίνει για λίγους μήνες στην Πίζα, όπου εργάζεται ως γραμματέας και αμέσως μετά πηγαίνει στη Φλωρεντία, κέντρο τότε της πνευματικής ζωής και δημιουργίας. Τα δυο παιδιά μεγαλώνουν χωρίς οικογενειακή θαλπωρή. Η μητέρα χάνει τα ίχνη των παιδιών της και ο πατέρας εγκαταλείπει τα παιδιά, ταξιδεύοντας για τις δουλειές του. Το 1812 σημαδεύεται από τον θάνατο του πατέρα του και την ακόμη μεγαλύτερη οικονομική κάμψη που γνωρίζει αλλά παράλληλα και από την γνωριμία του με τον Ugo Foscolo, τον πιο τιμημένο Ιταλό ποιητή και λόγιο της εποχής. Ο Foscolo θα γίνει δάσκαλος, καθοδηγητής και μυητής του Κάλβου στον νεοκλασικισμό, στα αρχαϊκά πρότυπα, και στον πολιτικό φιλελευθερισμό. Το 1813 ο Κάλβος, και υπό την σκιά του Foscolo, γράφει στα ιταλικά τις τρεις τραγωδίες: Θηραμένης, Δαναΐδες και Ιππίας. Επιπλέον ολοκληρώνει τέσσερις δραματικούς μονολόγους, σύμφωνα με τις νεοκλασικιστικές επιταγές. Ο Foscolo αυτοεξορίζεται στο τέλος του 1813 στη Ζυρίχη για να αποφύγει το αυστριακό καθεστώς. Ο Κάλβος τον ξανασυναντά εκεί το 1816 και την ίδια εποχή πληροφορείται τον θάνατο της μητέρας του, γεγονός που τον συγκλονίζει. Εν τω μεταξύ έχει συνθέσει στα ιταλικά, από το 1814, και την Ωδή εις Ιονίους.

Στα τέλη του 1816 οι δύο φίλοι καταφεύγουν στην Αγγλία και η αλληλεπίδραση τους εξακολουθεί μέχρι τον Φεβρουάριο του 1817, όταν ο οξύθυμος και στρυφνός χαρακτήρας αμφοτέρων διαλύει τη φιλία τους. Ο Κάλβος εξασφαλίζει τα προς το ζην παραδίδοντας ιδιαίτερα μαθήματα κυρίως ιταλικών και σε μικρότερο βαθμό ελληνικών. Μεταξύ 1817 και 1818 μεταφράζει στα νέα ελληνικά το Book of Common Prayer, το κατ' εξοχήν κανονικό βιβλίο της Αγγλικανικής Εκκλησίας, και επιμελείται φιλολογικά την ιταλική μετάφραση για λογαριασμό του εκδότη Bagster. Η νεοελληνική έκδοση θα κυκλοφορήσει το 1820 και η ιταλική το 1821, σε δύο σχήματα. Η πολύγλωττος έκδοση, σε οκτώ γλώσσες, θα τυπωθεί το 1821 σε σχήμα 4ο. Στα 1818-19 δίνει διαλέξεις με θέμα τη σωστή προφορά των αρχαίων, οι οποίες προκαλούν αίσθηση. Συντάσσει και εκδίδει μια Νεοελληνική Γραμματική, μια Μέθοδο Εκμάθησης Ιταλικών σε τέσσερα μέρη (το τρίτο μέρος συνιστούν οι δικές του Danaidi) και ασχολείται με τη σύνταξη ενός αγγλοελληνικού λεξικού.

Το Μάιο του 1819, προσχώρησε στο Αγγλικανικό Δόγμα (he had conformed to the Church of England) και παντρεύεται την Τερέζα Τόμας η οποία πεθαίνει (πιθανότατα και η κόρη που είχαν εν τω μεταξύ αποκτήσει) ένα χρόνο αργότερα. Αποτυχημένη είναι και η ταυτόχρονη ερωτική του σχέση με την μαθήτρια του Σούζαν Ριντού. Τότε πιθανολογείται και μια απόπειρα αυτοκτονίας του Κάλβου (περίπου το 1820). Τέλη Ιουλίου του 1820 εγκαταλείπει την Αγγλία.

Το 1819 τυπώνει και την πρώτη ελληνόφωνη ωδή του, «Ελπίς Πατρίδος». Το ποίημα θα ανευρεθεί από τον Λεύκιο Ζαφειρίου -σχεδόν 200 χρόνια μετά- στην βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου της Γλασκόβης και θα παρουσιαστεί στον τόμο «Ο Βίος και το Έργο του Ανδρέα Κάλβου» (Μεταίχμιο 2006).

Τον Σεπτέμβριο του 1820 επιστρέφει στη Φλωρεντία με μια μικρής διάρκειας στάση στο Παρίσι. Εμπλέκεται στο κίνημα των Καρμπονάρων, συλλαμβάνεται και απελαύνεται στις 23 Απριλίου του 1821. Καταφεύγει στη Γενεύη, όπου περιβάλλεται με αγάπη από τον φιλελληνικό κύκλο. Εργάζεται και πάλι ως καθηγητής ξένων γλωσσών, ενώ παράλληλα ασχολείται με την έκδοση ενός χειρογράφου της Ιλιάδας, που όμως δεν πραγματοποιείται. Συγκλονισμένος και συνεπαρμένος από το ξέσπασμα της επανάστασης, εκδίδει το 1824 το πρώτο μέρος του ελληνόγλωσσου -και του μόνου με υψηλή ποιητική αξία- έργου του, τη Λύρα, μια συλλογή 10 ωδών. Οι ωδές του σχεδόν αμέσως μεταφράζονται και στα γαλλικά και βρίσκουν ευνοϊκότατη υποδοχή. Στις αρχές του 1825 ο Κάλβος μεταβαίνει στο Παρίσι, όπου ένα χρόνο αργότερα δημοσιεύει ακόμη δέκα ωδές, με οικονομική ενίσχυση των φιλελλήνων, τα Λυρικά.

Στο τέλος του Ιουλίου του 1826 πηγαίνει στο Ναύπλιο. Απογοητεύεται όμως από την επικρατούσα διχόνοια και από την αδιαφορία για τον ίδιο και το έργο του. Τον Αύγουστο του ίδιου χρόνου πηγαίνει στην Κέρκυρα, όπου μέχρι το 1827 διδάσκει στην Ιόνιο Ακαδημία. Ως το 1836, οπότε και επανατοποθετείται στην Ακαδημία, ασχολείται με ιδιαίτερα μαθήματα.

Προιστορικός λιμναίος οικισμός - Δισπηλιό Καστοριάς - 5500 π.Χ.

Ancient Greek Civilization - Αρχαία Ελλάς.

Προιστορικός λιμναίος οικισμός - Δισπηλιό Καστοριάς - 5500 π.Χ.

Φωτογραφία: Προιστορικός λιμναίος οικισμός - Δισπηλιό Καστοριάς - 5500 π.Χ.

Prehistorican lake settlement of Dispilio Kastoria - Macedonia Greece - 5500 BC - The most significant finding is a wooden tablet with a scripture aged more than 7250 years(!) , the oldest in Europe and the whole world !
Photo by Chris Lamprianides

Το παλιότερο οργανωμένο γραπτό κείμενο που βρέθηκε στη γη της Ευρώπης και χρονολογείται πριν από 7.254 χρόνια(!) από σήμερα και προφανώς το αρχαιότερο του κόσμου αποκαλύφθηκε στη λίμνη της Καστοριάς.
Είναι μια ξύλινη πινακίδα με άγνωστο μήνυμα χαραγμένο 
από ένα νεολιθικό ψαρά ή έμπορο λιμνιαίου προϊστορικού οικισμού στο Δισπηλιό Καστοριάς, γραμμένο δύο χιλιάδες χρόνια πριν από τα γραπτά ευρήματα των Σουμερίων και τέσσερις χιλιάδες χρόνια πριν από τις κρητομυκηναϊκές πήλινες πινακίδες της γραμμικής γραφής.
Διαβάστε το.....
http://eleysis69.wordpress.com/αρχείο/η-επιγραφή-του-δισπηλιού-καστοριάς/
http://www.hellinon.net/Dispilio.htm

Dispilio (Greek: Δισπηλιό,) is an archaeological site containing remains of a Neolithic lakeshore settlement that occupied an artificial island near the modern village of Dispilio on Lake Orestiada in Kastoria regional unit, Macedonia, Greece.
The lake settlement was discovered during the dry winter of 1932, which lowered the lake level and revealed traces of the settlement. A preliminary survey was made in 1935 by Antonios Keramopoulos. Excavations began in 1992, led by George Hourmouziadis, professor of prehistoric archaeology at the Aristotle University of Thessaloniki. The site's paleoenvironment, botany, fishing techniques, tools and ceramics were published informally in the June 2000 issue of Επτάκυκλος, a Greek archaeology magazine and by Hourmouziadis in 2002. A recreation of the lake dwellers' settlement has been erected near the site to attract tourists from Greece and abroad.
The site appears to have been occupied over a long period, from the final stages of the Middle Neolithic (5600-5000 BC) to the Final Neolithic (3000 BC). A number of items were found, including ceramics, wooden structural elements, seeds, bones, figurines, personal ornaments, flutes (one of them dating back to the 6th millennium BCE, the oldest ever found in Europe) and what appears to be the most significant finding, the inscribed Dispilio Tablet.
Prehistorican lake settlement of Dispilio Kastoria - Macedonia Greece - 5500 BC - The most significant finding is a wooden tablet with a scripture aged more than 7250 years(!) , the oldest in Europe and the whole world !
Photo by Chris Lamprianides

Το παλιότερο οργανωμένο γραπτό κείμενο που βρέθηκε στη γη της Ευρώπης και χρονολογείται πριν από 7.254 χρόνια(!) από σήμερα και προφανώς το αρχαιότερο του κόσμου αποκαλύφθηκε στη λίμνη της Καστοριάς.
Είναι μια ξύλινη πινακίδα με άγνωστο μήνυμα χαραγμένο
από ένα νεολιθικό ψαρά ή έμπορο λιμνιαίου προϊστορικού οικισμού στο Δισπηλιό Καστοριάς, γραμμένο δύο χιλιάδες χρόνια πριν από τα γραπτά ευρήματα των Σουμερίων και τέσσερις χιλιάδες χρόνια πριν από τις κρητομυκηναϊκές πήλινες πινακίδες της γραμμικής γραφής.
Διαβάστε το.....
http://eleysis69.wordpress.com/αρχείο/η-επιγραφή-του-δισπηλιού-καστοριάς/
http://www.hellinon.net/Dispilio.htm

Dispilio (Greek: Δισπηλιό,) is an archaeological site containing remains of a Neolithic lakeshore settlement that occupied an artificial island near the modern village of Dispilio on Lake Orestiada in Kastoria regional unit, Macedonia, Greece.
The lake settlement was discovered during the dry winter of 1932, which lowered the lake level and revealed traces of the settlement. A preliminary survey was made in 1935 by Antonios Keramopoulos. Excavations began in 1992, led by George Hourmouziadis, professor of prehistoric archaeology at the Aristotle University of Thessaloniki. The site's paleoenvironment, botany, fishing techniques, tools and ceramics were published informally in the June 2000 issue of Επτάκυκλος, a Greek archaeology magazine and by Hourmouziadis in 2002. A recreation of the lake dwellers' settlement has been erected near the site to attract tourists from Greece and abroad.
The site appears to have been occupied over a long period, from the final stages of the Middle Neolithic (5600-5000 BC) to the Final Neolithic (3000 BC). A number of items were found, including ceramics, wooden structural elements, seeds, bones, figurines, personal ornaments, flutes (one of them dating back to the 6th millennium BCE, the oldest ever found in Europe) and what appears to be the most significant finding, the inscribed Dispilio Tablet.

Η ρακή μας φέρνει πιο κοντά...

Κρήτη:γαστρονομικός περίπλους.
Μια βραδιά σαν την αποψινή που όλοι χρειαζόμαστε κάτι θερμαντικό και παρηγορητικό ας φτιάξουμε ένα ζεστό ρόφημα, ας το γλυκάνουμε με λίγο μέλι κι ας το ενισχύσουμε με ένα σφηνάκι ρακή. Κι αν έχετε τη δυνατότητα, περάστε από ένα ρακοκάζανο της Κρήτης αυτή την εποχή. Η ρακή μας φέρνει πιο κοντά...
Ρακή και ρακοκάζανα κι ένα "φάρμακο":
http://cretangastronomy.blogspot.gr/2013/11/blog-post_3.html

Φύλλα κίτρινα ...

Η ΛΑΪΚΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΚΑΙ Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ

N. Καζαντζάκη-ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ΓΚΡΕΚΟ

Μυθικη Αναζητηση.
Φωτογραφία: "Πῶς νὰ γίνουμε κι ἐμεῖς ἄξιοι τῶν προγόνων, πῶς νὰ τὴ συνεχίσουμε, χωρὶς νὰ τὴν ντροπιάσουμε, τὴν παράδοση τῆς ράτσας μας; 
Μιὰ αὐστηρὴ ἀσίγαστη εὐθύνη βαραίνει τοὺς ὤμους σου, βαραίνει τοὺς ὤμους ὅλων τῶν ζωντανῶν Ἑλλήνων. 
Ἀκαταμάχητη μαγικὴ δύναμη ἔχει τὸ ὄνομα· ὅποιος γεννήθηκε στὴν Ἑλλάδα ἔχει τὸ χρέος νὰ συνεχίσει τὸν αἰώνιο ἑλληνικὸ θρύλο."

(N. Καζαντζάκη-ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ΓΚΡΕΚΟ)

"Πῶς νὰ γίνουμε κι ἐμεῖς ἄξιοι τῶν προγόνων, πῶς νὰ τὴ συνεχίσουμε, χωρὶς νὰ τὴν ντροπιάσουμε, τὴν παράδοση τῆς ράτσας μας;
Μιὰ αὐστηρὴ ἀσίγαστη εὐθύνη βαραίνει τοὺς ὤμους σου, βαραίνει τοὺς ὤμους ὅλων τῶν ζωντανῶν Ἑλλήνων.
Ἀκαταμάχητη μαγικὴ δύναμη ἔχει τὸ ὄνομα· ὅποιος γεννήθηκε στὴν Ἑλλάδα ἔχει τὸ χρέος νὰ συνεχίσει τὸν αἰώνιο ἑλληνικὸ θρύλο."

(N. Καζαντζάκη-ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ΓΚΡΕΚΟ)

ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΑΝΟΙΓΩ ΤΟ ΒΡΑΔΥ - ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ

Muffins με κολοκύθα

Απλές λύσεις.

Muffins με κολοκύθα

Φωτογραφία: ► Muffins με κολοκύθα

Ένα αφράτο κέικ με γεύση από το αγαπημένο προϊόν... τη γλυκιά κολοκύθα. Φαντάσου την παραδοσιακή γλυκιά κολοκυθόπιτα σε ένα μικρό και πρακτικό muffin! 

• 1 φλιτζάνι αλεύρι για όλες τις χρήσεις
• 1/2 φλιτζάνι ζάχαρη
• 2 κ.γ. baking powder…
• Κανέλλα, μοσχοκάρυδο, τριμμένο τζίντζερ
• 200γρ. μαργαρίνη κομμένη σε κύβους
• 1 κ.γ. αλάτι
• 1 φλιτζάνι πουρέ κολοκύθας
• 1 αυγό
• 1/3 του φλιτζανιού γάλα εβαπορέ
• 1 βανίλια

Βάλε όλα τα στέρεα υλικά σε ένα μπολ (αλεύρι, baking, μυρωδικά και αλάτι) και ανακάτεψε καλά. Πέρασε από μια σήτα να μην μένουν σβώλοι

Βάλε τους κύβους τη μαργαρίνη και τρίψε με τα χέρια σου να γίνει σαν ψίχουλα

Βάλε το φλιτζάνι με τον πουρέ κολοκύθας σε ένα μπολ, πρόσθεσε το γάλα και το αυγό και χτύπησε καλά να γίνουν ένα σώμα. Συμπλήρωσε και τη βανίλια

Ανάμειξε το μείγμα της κολοκύθας καλά και πρόσθεσε στο αλεύρι. Τέλος, ρίξε τις σταφίδες και ανακάτεψε να πάνε παντού

Γέμισε φορμάκια για μάφιν μέχρι τη μέση, αφού τα έχεις αλευρώσει ελαφρά ή τα έχει στρώσει με καραμελόχαρτα

Ανάμειξε τη ζάχαρη, την κανέλα και το μοσχοκάριδο και πασπάλισε κάθε μάφιν από πάνω

Ψήσε σε προθερμασμένο φούρνο για 20-25 λεπτά στους 180oC

Βγάλε από το φούρνο και άφησε να κρυώσουν καλά

Πηγή: tlife.gr
Ένα αφράτο κέικ με γεύση από το αγαπημένο προϊόν... τη γλυκιά κολοκύθα. Φαντάσου την παραδοσιακή γλυκιά κολοκυθόπιτα σε ένα μικρό και πρακτικό muffin!

• 1 φλιτζάνι αλεύρι για όλες τις χρήσεις
• 1/2 φλιτζάνι ζάχαρη
• 2 κ.γ. baking powder…
• Κανέλλα, μοσχοκάρυδο, τριμμένο τζίντζερ
• 200γρ. μαργαρίνη κομμένη σε κύβους
• 1 κ.γ. αλάτι
• 1 φλιτζάνι πουρέ κολοκύθας
• 1 αυγό
• 1/3 του φλιτζανιού γάλα εβαπορέ
• 1 βανίλια

Βάλε όλα τα στέρεα υλικά σε ένα μπολ (αλεύρι, baking, μυρωδικά και αλάτι) και ανακάτεψε καλά. Πέρασε από μια σήτα να μην μένουν σβώλοι

Βάλε τους κύβους τη μαργαρίνη και τρίψε με τα χέρια σου να γίνει σαν ψίχουλα

Βάλε το φλιτζάνι με τον πουρέ κολοκύθας σε ένα μπολ, πρόσθεσε το γάλα και το αυγό και χτύπησε καλά να γίνουν ένα σώμα. Συμπλήρωσε και τη βανίλια

Ανάμειξε το μείγμα της κολοκύθας καλά και πρόσθεσε στο αλεύρι. Τέλος, ρίξε τις σταφίδες και ανακάτεψε να πάνε παντού

Γέμισε φορμάκια για μάφιν μέχρι τη μέση, αφού τα έχεις αλευρώσει ελαφρά ή τα έχει στρώσει με καραμελόχαρτα

Ανάμειξε τη ζάχαρη, την κανέλα και το μοσχοκάριδο και πασπάλισε κάθε μάφιν από πάνω

Ψήσε σε προθερμασμένο φούρνο για 20-25 λεπτά στους 180oC

Βγάλε από το φούρνο και άφησε να κρυώσουν καλά

Πηγή: tlife.gr

Η σπηλιά

Εκδόσεις Καστανιώτη.

Φωτογραφία: Μια οικογενειακή χειροτεχνία που κλείνει. Ένα γιγάντιο εμπορικό Κέντρο-φρούριο που εξαπλώνεται. Αυτό είναι το σκηνικό της «Σπηλιάς», η αφορμή για να συμπληρώσει ο Πορτογάλος συγγραφέας την «ακούσια τριλογία» του (μαζί με τα έργα «Περί τυφλότητος» και «Όλα τα ονόματα») και τον προβληματισμό του για τη νέα τάξη του κόσμου.
O Σαραμάγκου αφηγείται τις τύχες του Σιπριάνο Αλγκόρ, ενός κεραμοποιού που βλέπει την τέχνη του και την οικογενειακή ζωή του να αλλάζουν όταν το μυστηριώδες εμπορικό Κέντρο παύει να αγοράζει τα έργα του, ενώ η κόρη και ο γαμπρός του τον προσκαλούν να μετακομίσει μαζί τους μέσα στο αύταρκες Κέντρο, όπου η κατανάλωση είναι υποχρεωτική και η δημιουργία ανεπιθύμητη. Με τη γνωστή αφηγηματική συνοχή και δραματική ένταση, ο Σαραμάγκου χτίζει ένα παντοδύναμο και απειλητικό Κέντρο που καταπίνει την πόλη γύρω του, τις παραγκουπόλεις, τους αγρούς, τις παλιές τέχνες και τους πατροπαράδοτους τρόπους ζωής. Υπάρχει, αλήθεια, λύση;
Η σπηλιά είναι το πρώτο μετά το Νόμπελ μυθιστόρημα που έγραψε ο συγγραφέας.
http://ekast.gr/HzwJI2
Μια οικογενειακή χειροτεχνία που κλείνει. Ένα γιγάντιο εμπορικό Κέντρο-φρούριο που εξαπλώνεται. Αυτό είναι το σκηνικό της «Σπηλιάς», η αφορμή για να συμπληρώσει ο Πορτογάλος συγγραφέας την «ακούσια τριλογία» του (μαζί με τα έργα «Περί τυφλότητος» και «Όλα τα ονόματα») και τον προβληματισμό του για τη νέα τάξη του κόσμου.
O Σαραμάγκου αφηγείται τις τύχες του Σιπριάνο Αλγκόρ, ενός κεραμοποιού που βλέπει την τέχνη του και την οικογενειακή ζωή του να αλλάζουν όταν το μυστηριώδες εμπορικό Κέντρο παύει να αγοράζει τα έργα του, ενώ η κόρη και ο γαμπρός του τον προσκαλούν να μετακομίσει μαζί τους μέσα στο αύταρκες Κέντρο, όπου η κατανάλωση είναι υποχρεωτική και η δημιουργία ανεπιθύμητη. Με τη γνωστή αφηγηματική συνοχή και δραματική ένταση, ο Σαραμάγκου χτίζει ένα παντοδύναμο και απειλητικό Κέντρο που καταπίνει την πόλη γύρω του, τις παραγκουπόλεις, τους αγρούς, τις παλιές τέχνες και τους πατροπαράδοτους τρόπους ζωής. Υπάρχει, αλήθεια, λύση;
Η σπηλιά είναι το πρώτο μετά το Νόμπελ μυθιστόρημα που έγραψε ο συγγραφέας.
http://ekast.gr/HzwJI2

Δημοφιλείς αναρτήσεις