Τρίτη 28 Αυγούστου 2012

Λ.ΚΥΡΚΟΣ


Λ.ΚΥΡΚΟΣ(12 Οκτωβρίου 1924 - 28 Αυγούστου 2011)

Ο Λεωνίδας Κύρκος ήταν Έλληνας πολιτικός της Αριστεράς, και είχε εκλεγεί πολλές φορές βουλευτής. Διετέλεσε πρόεδρος του ΚΚΕ Εσωτερικού και της Ελληνικής Αριστεράς.
Γεννήθηκε τον Οκτώβριο του 1924 στο Ηράκλειο της Κρήτης. Γιος του πολιτικού Μιχαήλ Κύρκου, ο οποίος μαζί με τον Ιωάννη Πασαλίδη και με άλλες προσωπικότητες από τον χώρο της Αριστεράς ίδρυσαν την Ενιαία Δημοκρατική Αριστερά (ΕΔΑ). Φοίτησε στην Ιατρική Σχολή στο Πανεπιστήμιο Αθηνών αλλά ποτέ δεν ολοκλήρωσε τις σπουδές του λόγω των επανειλημμένων πολιτικών διώξεων. Κατά την περίοδο του Εμφυλίου Πολέμου φυλακίστηκε κατ' επανάληψη: το 1946 για 8 μήνες και το 1948 (φυλακίστηκε εκ νέου). Το 1949 καταδικάστηκε σε θάνατο. Η απόφαση του Εκτάκτου Στρατοδικείου δεν εκτελέστηκε λόγω της διεθνούς αντίδρασης διότι μεταξύ των καταδικασθέντων ήταν και ο Μανόλης Γλέζος. Αποφυλακίσθηκε το 1953.

Εργάστηκε για πολλά χρόνια στην πολιτική αριστερή εφημερίδα Αυγή, πρώτα ως ρεπόρτερ και αργότερα ως διευθυντής (1958-1961).
Ο Λεωνίδας Κύρκος μπήκε στην πολιτική και εκλέχτηκε μέλος του Ελληνικού Κοινοβουλίου το 1961, 1963 και 1964 με την ΕΔΑ. Με την διάσπαση του ΚΚΕ, πήρε το μέρος των λεγόμενων ανανεωτικών δυνάμεων και βοήθησε στην καθιέρωση του ευρωκομμουνιστικού ΚΚΕ Εσωτερικού. Στις 21 Απριλίου 1967 συνελήφθη και παρέμεινε στη φυλακή για 5 χρόνια.
Μετά την μεταπολίτευση εκλέχτηκε βουλευτής, το 1974 και το 1977, και ευρωβουλευτής το 1981 και το 1984. Ο Κύρκος ήταν Πρόεδρος και γενικός γραμματέας του ΚΚΕ Εσωτ. μέχρι τον Απρίλιο του 1987, οπότε εντάχθηκε στην Ελληνική Αριστερά (Ε.ΑΡ.) της οποίας εκλέχτηκε Πρόεδρος. Μαζί με τον Χαρίλαο Φλωράκη, ίδρυσε τον Συνασπισμό της Αριστεράς και της Προόδου, του οποίου υπήρξε γραμματέας μέχρι τον Μάρτιο του 1991. Από το 1989 μέχρι το 1993 ήταν βουλευτής με τον Συνασπισμό. Έγινε στόχος σφοδρής κριτικής από το χώρο του ΠΑΣΟΚ για την συμμετοχή του Συνασπισμού στην κυβέρνηση Τζανετάκη.
To 2000 προτάθηκε τιμητικά από το κόμμα του Συνασπισμού για το αξίωμα του Προέδρου της Δημοκρατίας, όμως η Βουλή εξέλεξε τον ανθυποψήφιό του, Κωνσταντίνο Στεφανόπουλο.
Το 2010, με επιστολή του δήλωσε στήριξή στο νέο κόμμα Δημοκρατική Αριστερά Το τελευταίο διάστημα λόγω των προβλημάτων με την υγεία του είχε αποστασιοποιηθεί από την ενεργό πολιτική, αν και συχνά κατέθετε την άποψή του δημόσια. Κατά την τελευταία περίοδο της ζωής του, παρά τις δυσκολίες που γεννούσε η οικονομική κρίση, δήλωσε πως η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει και πως θα πρέπει να σταματήσουμε να γκρινιάζουμε, να κοιτάξουμε τις δυσκολίες κατάματα και να ξεπεράσουμε την κρίση. Είχε δύο γιους. Πέθανε στις 28 Αυγούστου 2011 σε ηλικία 86 ετών. Ο θάνατος του προκάλεσε συγκίνηση σε σχεδόν σύσσωμο τον πολιτικό κόσμο, ενώ μεταξύ άλλων, χαρακτηρίστηκε και ως πολιτικός που έβαζε το εθνικό συμφέρον πάνω από το κομματικό.
Στο τελευταίο του γράμμα ο Λεωνίδας Κύρκος έγραψε πως ο αγώνας για το Σοσιαλισμό με Δημοκρατία, Ελευθερία και σεβασμό στον άνθρωπο πρέπει να συνεχίσει γιατί δεν υπάρχει άλλη λύση για τον κόσμο. Ακόμα για άλλη μια φορά απέρριψε απόλυτα τη βία και τη μισαλλοδοξία ως αδιέξοδες, προτρέποντας σε σύγκρουση ιδεών ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Ο τελευταίος περιπλανόμενος παραμυθάς

Ο τελευταίος περιπλανόμενος παραμυθάς

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΠΕΡΙΠΛΑΝΩΜΕΝΟΣ ΠΑΡΑΜΥΘΑΣΈνα χειμωνιάτικο βράδυ του 1951, ένας περιπλανώμενος Ιρλανδός παραμυθάς -ένας Seanchai, ο τελευταίος μιας παράδοσης εκατοντάδων χρόνων- φτάνει απροσδόκητα σ ένα σπίτι στην ιρλανδική επαρχία.
Με αντάλλαγμα ένα πιάτο ζεστό φαγητό και ένα κρεβάτι, προσκαλεί τους οικοδεσπότες του και τους γείτονές τους να ακούσουν τις ιστορίες του. Η αφήγησή του διατρέχει τους αιώνες, ξεδιπλώνοντας τις μεγάλες στιγμέ
ς στην ιστορία της Ιρλανδίας. Ο Ρόναν, το εννιάχρονο αγόρι του σπιτιού, μαγεύεται τόσο από τις ιστορίες του που όταν ο ηλικιωμένος άντρας φεύγει ξαφνικά, το αγόρι αποφασίζει να αφιερώσει τη ζωή του στην προσπάθεια να τον ξαναβρεί. Η αναζήτηση του Παραμυθά γίνεται για τον Ρόναν ένα ταξίδι αυτογνωσίας, αλλά και μια βουτιά στην ιστορία της πατρίδας του, με όλο το δράμα και τον ηρωισμό της. Ένα επικό μυθιστόρημα που συλλαμβάνει όλο το πάθος και τη μαγεία τους ιρλανδικού πνεύματος.

Μακεδονομάχοι από την Ιεράπετρα

Σαν σήμερα το 1904 ο Παύλος Μελάς άρχισε τον αγώνα κατά των Κομιτατζήδων της δυτικής Μακεδονίας



1912 Γεραπετρίτες Αντάρτες στον Μακεδονικό Αγώνα

Διάβαστε περισσότερα για τους Γεραπετρίτες Αντάρτες στον Μακεδονικό Αγώνα στο λογαριασμό μας στο scribd : http://tinyurl.com/8e4wjvt

Η φωτογραφία είναι από το βιβλίο του Γιώργου Μαρκόπουλου «Γεράπετρος και Γεραπετρίτες».
— στην τοποθεσία Ierapetra - Crète.
 




 ΓΙΑΜΑΛΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ! (1912-1913)
Ο άγνωστος Ιερολοχίτης (Μακεδονομάχος) Γεραπετρίτης Φοιτητής-Μαθητής
— στην τοποθεσία Ierapetra - Crète.


   
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Ρυζόγαλο δια χειρός... μαμάς!

Ρυζόγαλο δια χειρός... μαμάς!
Bαθμολογία:
       
3 ψήφοι
Προστέθηκε από , 07.04.11
Photo

Περιγραφή

Μια συνταγή για να την απολαύσουν όλες οι ηλικίες!

Τι χρειαζόμαστε:

  • 1 ποτήρι νερού... νερό
  • 1 φλ. καφέ ρύζι καρολίνα
  • 1 1/2 λίτρο γάλα
  • 1 σχεδόν γεμάτο φλ. τσ. ζάχαρη
  • 5 κ. σ. άνθος αραβοσίτου βανίλια
  • 10 κ. σ. νερό
Στα γρήγορα







Φτιάχνει
έξι με επτά μπολάκια

 

 

Πως το κάνουμε:

ΑΓΙΑ ΕΙΡΗΝΗ



                                                                 ΑΓΙΑ ΕΙΡΗΝΗ
Το ξωκλήσι βρίσκεται δυτικά του ναού του Αγ. Γεωργίου στο ακρωτήρι του Μαλέα, στο Δ.Δ Αγίου Νικολάου, σε περισσότερο βατό και επίπεδο μέρος και περιβάλλεται από μικρές καλλιεργήσιμες εκτάσεις. Κτίσθηκε στα τέλη του 19ου αι., πάνω στα χαλάσματα του παλαιού ναού, από τον οποίο σήμερα διασώζεται το κατώτερο τμήμα της αψίδας του ιερού του. Στη νότια πλευρά σώζονται ίχνη προκτίσματος με πι
θανή αμυντική χρήση. Πρόκειται για μονόχωρο τρούλαιο ναό διαστάσεων (3.75×4.75μ) με μικρό ορθογώνιο νάρθηκα στη βόρεια πλευρά. Στο εσωτερικό, το ξύλινο τέμπλο του κοσμείται με εικόνες των αρχών του 20ου αι. έργο του μοναχού αγιογράφου Νέστορος Βασαλάκη, από το χωριό Δαφνέδες του Ρεθύμνου της Κρήτης (1907). Εξωτερικά στη δυτική πλευρά του διαμορφώνεται στέρνα, στο δώμα της οποίας βρίσκεται το χειροκίνητο στόμιο άντλησης νερού. Η εκκλησία είναι βυζαντινού ρυθμού, σε σχήμα σταυρού, μικρού σε μέγεθος με τρούλο στη μέση.
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Γιόχαν Βόλφγκανγκ Γκαίτε

Γιόχαν Βόλφγκανγκ Γκαίτε


Goethe (Stieler 1828).jpg
Ο Γιόχαν Βόλφγκανγκ (αργότερα: φον) Γκαίτε (Johann Wolfgang Goethe, Φρανκφούρτη, 28 Αυγούστου 1749 - Βαϊμάρη, 22 Μαρτίου 1832) ήταν Γερμανός ποιητής, δραματουργός, μυθιστοριογράφος και επιστήμονας.
Η οικογένεια του ήταν μια από τις πιο εύπορες στη Φρανκφούρτη και του προσέφερε πολλές δυνατότητες μόρφωσης. Σε ηλικία 15 χρονών έγραψε τα πρώτα του ποιήματα, τα οποία στη συνέχεια κατέστρεψε. Το 1765 ξεκίνησε σπουδές Νομικής στη Λειψία κατόπιν επιθυμίας του πατέρα του. Παράλληλα με τις σπουδές του ασχολήθηκε με τις εικαστικές τέχνες. Στην Λειψία ήρθε σε επαφή με το έντονο ελληνικό στοιχείο της πόλης. Ως φίλος των Ελλήνων και της Ελλάδος αφιέρωσε πολλά έργα του στην Ελληνική Αρχαιότητα.

Το «και εγώ στην Αρκαδία» του παρερμηνεύτηκε αργότερα ως άγνοια της Ελλάδος, καθώς ποτέ δεν είχε επισκεφτεί την Αρκαδία. (Αυτό όμως δεν έχει καμία σημασία, διότι η Αρκαδία είχε εντελώς διαφορετική έννοια για τους ποιητές και καλλιτέχνες της εποχής της Αναγέννησης και του Μπαρόκ. Συμβόλιζε έναν εξιδανικευμένο τρόπο ζωής, όπου οι άνθρωποι ζουν απλά ως βοσκοί σε αρμονία με τη φύση και αφιερώνουν τον χρόνο τους στην ποίηση, τη μουσική, τον έρωτα, την ανεμελιά. Ο φανταστικός τόπος αυτός τοποθετείται στην ελληνική Αρκαδία. Η δε ανωτέρω φράση απαντάται για πρώτη φορά στα λατινικά[1] σε έναν ζωγραφικό πίνακα[2]. Βλ. [3])

Το 1769 αρρώστησε και επέστρεψε στη Φρανκφούρτη. Την ίδια περίοδο άρχισε να ανακαλύπτει μέσα του και τον ήρωά του Φάουστ. Το 1770 ολοκλήρωσε τις σπουδές Νομικής και παράλληλα παρακολούθησε μαθήματα Ιατρικής, Χημείας και Βοτανικής. Επέστρεψε στη Φρανκφούρτη και ασχολήθηκε με τη δικηγορία. Το 1774, συγκλονισμένος από την αυτοκτονία ενός φίλου του, έγραψε Τα πάθη του νεαρού Βέρθερου, ένα μυθιστόρημα που λάτρεψε ο Ναπολέων και έγινε λάβαρο του ηθικού και πνευματικού κινήματος. Η Βαϊμάρη υπήρξε σημαντικός σταθμός στη σταδιοδρομία του Γκαίτε, καθώς είχε αναλάβει εκεί καθήκοντα Υπουργού του Δούκα της. Ένα από τα σημαντικότερα έργα του Γκαίτε είναι το Ταξίδι στην Ιταλία, το οποίο έγραψε κατά τη διαμονή του στη νότια Ιταλία. Μέχρι το 1805 είχε στενή επαφή και φιλία με τον Σίλλερ και μια βαθιά φιλία αναπτύχθηκε μεταξύ των δύο ανδρών. Το 1806 παντρεύτηκε την Κριστιάνε Βούλπιους, με την οποία είχε ήδη από το έτος 1789 ένα γιο. Ο Φάουστ, το δημιούργημα ολόκληρης της ζωής του, ολοκληρώθηκε με τον δεύτερο τόμο ένα χρόνο πριν το θάνατο του, το 1832 στη Βαϊμάρη.

Ο ΧΑΡΤΗΣ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ




 Ο ΧΑΡΤΗΣ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ

Κυκλάδες, 1537: Σε μια εποχή όπου ο περίφημος Χαϊρεντίν Μπαρμπαρόσα καταλαμβάνει διαδοχικά τα νησιά του Αιγαίου, ο Νικόλαος Μοστράτος, ένας άνθρωπος της θάλασσας και χαρισματικός χαρτογράφος, ζει στην Πάρο την παρακμή της Ενετοκρατίας μέσα από τα δικά του πάθη. Ζωγραφίζει με δεξιότητα όχι μόνο τα επικίνδυνα κυκλαδίτικα νερά, αλλά και τους παγκόσμιους χάρτες, καθώς εκείνοι αλλάζουν δραματικά. Παράλληλα βιώνει ένα μεγάλο έρωτα δίχως ανταπόκριση, γιατί τον χωρίζει βαθύ κοινωνικό χάσμα από τη γυναίκα της ζωής του: την Ευγενία Ραγούση, μια νεαρή αρχόντισσα του νησιού, που ετοιμάζεται να παντρευτεί κάποιον Βενετό αριστοκράτη. Τη μέρα όμως του γάμου της, κι ενώ εκείνη προβάρει το νυφικό της, η Πάρος καταλαμβάνεται από τους Οθωμανούς και οι άνεμοι του πολέμου παρασύρουν αμετάκλητα την ωραία δεσποσύνη και τον ερωτευμένο χαρτογράφο σε μια συναρπαστική περιπέτεια, που εκτυλίσσεται άλλοτε μέσα στις παγίδες της Ιστορίας κι άλλοτε στον ευμετάβλητο χάρτη των ονείρων τους.

Η καταστροφή της Σμύρνης

 Θα ήθελα να μήν υπάρχουν τέτοιες αναρτήσεις στο ιστολόγιό μου. 
Όμως τα παρουσιάζω επανειλλημένως ως ελάχιστο φόρο τιμής στους Έλληνες που πλήρωσαν με τη ζωή τους αλληγορικά και κυριολεκτικά!
 Η ιστορία δεν πρέπει να ξεχνιέται στο όνομα οποιασδήποτε "καλής γειτνίασης"  που δεν υφίσταται ούτως ή άλλως!


 90 χρόνια από την Μικρασιατική Καταστροφή- Η Κυριακή 28 Αυγούστου 1922 Μια σειρά ιστορικών ντοκουμέντων με την υπογραφή της Ανδρονίκης Χρυσάφη
 28 Αυγούστου 1922...

Οι Τούρκοι ανακαταλαμβάνουν τη Σμύρνη και επιδίδονται στην εξόντωση του Ελληνικού στοιχείου. Μαρτυρικός θάνατος του Χρυσοστόμου Σμύρνης.

Εκείνη την Κυριακή καμία εκκλησία δεν λειτούργησε.
Ένα αποπροσανατολισμένο τάγμα του ελληνικού στρατού που προσπαθούσε να φθάσει στην ακτή, αποτελούμενο από 6.000 περίπου άνδρες, συγκρούστηκε με τον τουρκικό στρατό στο προάστιο Παράδεισος και, μετά από μια ψευτομάχη, παραδόθηκε στους αντιπάλους. Αιχμαλωτίστηκαν όλοι, μαζί με κάποιους τελευταίους βραδυπορημένους Έλληνες στρατιώτες που εξαντλημένοι είχαν απομείνει στη Σμύρνη. Κάποιοι από αυτούς μπόρεσαν να μπουν σε ελληνικά σπίτια, να ντυθούν με πολιτικά και να γλυτώσουν. Η ελληνική στρατιωτική παρουσία στη χερσόνησο της Μικράς Ασίας τελείωνε…

Την ίδια ώρα, χιλιάδες έντρομοι Έλληνες και Αρμένιοι προσπαθούσαν να βρουν άσυλο σε εκκλησίες, προξενεία και ξένα ιδρύματα. Η αρμένικη συνοικία το πρωί της Κυριακής είναι ένα οστεοφυλάκιο. Σχεδόν κανένα σπίτι ή μαγαζί δεν έμεινε απαραβίαστο, οι περιουσίες είχαν εξανεμιστεί και τα λάφυρα μεταφέρονταν σε τεράστιες ποσότητες, φορτωμένα σε κάρα, ενώ κάρα φορτωμένα με πτώματα στέλνονταν στο εσωτερικό της χώρας. Πτώματα κείτονταν παντού, ενώ συνεχίζονταν οι βιασμοί των γυναικών και οι παιδοκτονίες. Χιλιάδες Αρμένιοι προσπαθούν να βρουν καταφύγιο στην μητρόπολη του Αγίου Στεφάνου. Ο G. Horton περιγράφει: Τα κομψά στρατιωτικά αποσπάσματα που είχαν εγγυηθεί την ασφάλεια και είχαν δημιουργήσει στους κατοίκους κάποια εμπιστοσύνη ότι ο τακτικός στρατός είχε αρχίσει να λειτουργεί και να προστατεύει τους πολίτες, είχαν τώρα ως βασική απασχόληση το κυνήγι και τον φόνο των Αρμενίων. Οι βιαιοπραγίες των πρώτων ημερών της τουρκικής κυριαρχίας είχαν ως κύριο στόχο την αρμενική κοινότητα, αλλά δεν περιορίστηκαν σε αυτήν. Εξαπλώθηκαν στον ελληνικό πληθυσμό, και σε πολύ μικρότερη έκταση, σε οικογένειες και ιδιοκτησίες των Λεβαντίνων. Πυροβολισμοί, ουρλιαχτά γυναικών και πτώματα εξαπλώνονται πλέον σε όλη τη Σμύρνη και τα ακριβά προάστια του Μπουρνόβα, του Παραδείσου, του Κορδελιού, του Μπουτζά… Οι ξένες δυνάμεις είχαν αποβιβάσει στη Σμύρνη μικρά στρατιωτικά αποσπάσματα για να φρουρούν η καθεμία αποκλειστικά και μόνο τα δικά της προξενεία, εκκλησιές, νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα ή ακόμα και οικίες επιφανών συμπολιτών τους, όχι πάντα με απόλυτη επιτυχία. Στο λιμάνι συνεχιζόταν πάντα η εναγώνια προσπάθεια των προσφύγων να βρουν ένα πλωτό μέσο για να απομακρυνθούν…

Το μεσημέρι, εισήλθε στην πόλη από την τουρκική συνοικία ο Μουσταφά Κεμάλ, με μια πομπή καλογυαλισμένων αυτοκινήτων, διακοσμημένων με κλάδους ελιάς, όπου τους υποδέχτηκε το ιππικό. Ήταν η στιγμή που ονειρευόταν για τρία ολόκληρα χρόνια. Η διανοούμενη Χαλιντέ Εντίπ, στέλεχος του Κεμάλ, ήταν μαγεμένη: «Με μια αστραπιαία κίνηση, δυο μακριές σειρές ιππέων τράβηξαν τα σπαθιά τους από τις θήκες και ο ήλιος άστραφτε πάνω στο ατσάλι, καθώς μας προσπέρασαν καλπάζοντας στις δυο πλευρές μας.» Την ίδια ημέρα οι τουρκικές δυνάμεις απελευθέρωσαν την Προύσα. Όταν τα νέα έφτασαν στην Άγκυρα, αφαιρέθηκε η μαύρη ταινία από το βήμα της Εθνοσυνέλευσης. Η περίοδος πένθους της νέας Τουρκίας είχε, συμβολικά τουλάχιστον, τελειώσει.

Η πρώτη κίνηση του Κεμάλ ήταν να εγκαταστήσει στην πόλη τουρκική διοίκηση, με φρούραρχο τον αρχιστράτηγο Νουρεντίν πασά, άνθρωπο σκληρό, αδίστακτο και φιλόδοξο, ο οποίος έτρεφε άσβεστο μίσος για τους ξένους. Οι σκεπτόμενοι ανησύχησαν για αυτή την επιλογή. Ο Νουρεντίν πασάς, όμως, εγγυήθηκε την ασφάλεια της πόλης, λέγοντας ότι όλοι θα συνεχίσουν τη ζωή και τις δουλειές τους, όπως πριν. Οι κάτοικοι της Σμύρνης ήλπιζαν ότι η βία θα σταματούσε, αλλά δεν γνώριζαν ότι ο Κεμάλ είχε ήδη στείλει τηλεγράφημα στην Κοινωνία των Εθνών, προειδοποιώντας ότι επειδή τα πνεύματα του τουρκικού πληθυσμού είναι εξημμένα, η κυβέρνηση της Άγκυρας δεν θα είναι υπεύθυνη για τυχόν σφαγές. Το ίδιο απόγευμα, ο μητροπολίτης Χρυσόστομος και οι δημογέροντες της πόλης Κλημάνογλου και Τσουρουκτσόγλου παρουσιάστηκαν μετά από πρόσκληση στον Νουρεντίν πασά, για να «λάβουν οδηγίες» από τον νέο διοικητή της πόλης… Αυτός τους παρέδωσε στον εξαγριωμένο τουρκικό όχλο, στα χέρια του οποίου βρήκαν μαρτυρικό θάνατο και διαμελίστηκαν.
http://www.thebest.gr/news/index/viewStory/143627


Ρωτόκριτος





Η νέα παράσταση του θεάτρου "ΟΜΜΑ ΣΤΟΥΝΤΙΟ" παρουσιάζεται ατο Ηράκλειο στις 28 Αυγούστου στο κηποθέατρο "Μ. Χατζιδάκις", ώρα 9.30μ.μ.

Την παράσταση θα προλογίσει ο Κος Ν.Γ.Κοπιδάκης ,
Διευθυντής του Εκπαιδευτηρίου " ΤΟ ΠΑΓΚΡΗΤΙΟΝ".
Συντελεστές της παράστασης :
Δραματουργία -Σκηνοθεσία: Αντώνης Διαμαντής
Διασκευή κειμένου: Γιώργος Καλογεράκης
Χωρο-γραφία/Κουστούμια/Φωτισμοί : Αντώνης Διαμαντής
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ελένη Στρατάκη
Ζωγραφική Σκηνικού : Αθηνά Κρανιωτάκη
Παραγωγή: Θέατρο ΟΜΜΑ ΣΤΟΥΝΤΙΟ

Παίζουν:
Ρωτόκριτος-(μετανάστης από την Αργεντινή) : Πάνος Ιωαννίδης
Αρετούσα (μετανάστρια από την Ισπανία) : Ροδάνθη Κρανιωτάκη
Ρήγισσα/Μάνα Ερωτόκριτου (μετανάστρια από την Ρουμανία) :Ειρήνη Κουτσάκη
Πολύδωρος/ Ρήγας Σπιδόλιοντας (μετανάστης από το Πακιστάν ) : Ηλίας Σταρράς
Νένα / Κυπρίδημος (μετανάστρια από την Αρμενία) : Ελένη Στρατάκη
Σολντάδος/Χαρίδημος/ Μάγισσα (μετανάστρια από την Σερβία) : Μίρα Ποπτέσιν
Στο ρόλο του Ποιητή : Όλος ο θίασος

Χορηγός αφίσσας και προγράμματος: ΑΘΗΝΑΙΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ Α.Ε.


"ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ"

"Η Επανάσταση του Έρωτα"


"Τι είναι εκείνο που κάνει έναν άνθρωπο να αντισταθεί στη βία της εξουσίας;"
Αυτό το ερώτημα μου γεννήθηκε όταν αποφάσισα να ασχοληθώ με αυτό το δύσκολο θεατρικό εγχείρημα, δηλαδή τη σκηνική αναπαράσταση ενός επικού κλασικού ποιήματος. Το αμέσως επόμενο ερώτημα ήταν: "Είναι παγκόσμιος ο Ερωτόκριτος;" Μπορεί δηλ. η ιδιαιτερότητα της γλώσσας του κειμένου αλλά και της κουλτούρας που μεταφέρει να αφορά και άλλους διαφορετικούς πολιτισμούς εκτός της Κρήτης;"
 
Μελετώντας το κείμενο έδωσα βάρος στην έννοια της μετανάστευσης μιας και ο Ερωτόκριτος εξορίζεται βίαια απο τον Ρήγα, επειδή η καταγωγή του δε συμβαδίζει με την καταγωγή της αγαπημένης του Αρετούσας. Το γεγονός αυτό , με έκανε να δώ την ιστορία με μία σύγχρονη ματιά. Κοιτώντας το σήμερα είδα ότι οι σημερινές "ανεπτυγμένες κοινωνίες" πάσχουν από το σύνδρομο της "καθαρότητας του πολιτισμού ή της αναζήτησης της ρίζας ", αγνοώντας ότι η ιστορία της ανθρωπότητας βασίζεται στις μετακινήσεις πληθυσμών και στις προσμίξεις πολιτισμών. Ο όρος "μετανάστευση" δημιουργήθηκε για να περιγράψει ένα φυσικό φαινόμενο, που βασίζεται στο δικαίωμα του ανθρώπου να ταξιδεύει και να αυτοπροσδιορίζεται πολιτισμικά. Οταν όμως ο άνθρωπος αναγκάζεται βίαια λόγω οικονομικών συμφερόντων να ξεριζωθεί ,τότε μιλάμε για Εξορία. Αν κοιτάξουμε σήμερα γύρω μας - μια εποχή έντονων οικονομικών προβλημάτων, λόγω της ασυδοσίας του καταναλωτικού τρόπου ζωής, θα δούμε όχι μετανάστες αλλά εξορισμένους ανθρώπους που προσπαθούν να επιβιώσουν χωρίς την δυνατότητα να αλλάξουν δραστικά τη μοίρα τους. Δεν είναι τυχαίο που ο "ανεπτυγμένος μας πολισμός" αναφέρεται σε αυτούς όχι ως ανθρώπους αλλά ως "μετανάστες" όρος που αντικατέστησε την ίδια την ύπαρξη. Είναι δύσκολο να καταλάβουμε το πόσο ρατσιστές γινόμαστε σιγά-σιγά . Είμαστε μια κοινωνία που ταυτίζεται με τον "φρόνιμο και ξετελιωμένο Ρήγα, άξο σε πάσα τρόπο ", που δε διστάζει να εξορίσει τον Ερωτόκριτο επειδή απλά .."αγάπησε".
 
Στη δική μας λοιπόν παράσταση, μια χούφτα τέτοιων εξορισμένων μεταναστών, επιχειρούν κατα τη διάρκεια μιας "τυχαίας" συνάντησής τους σε μια αυλή , να επικοινωνήσουν μεταξύ τους, μέσα από το δικό του, ο καθένας, πολιτισμό . Μέσα σε αυτή την αυλή, μπλέκεται η προσωπική ιστορία των μεταναστών με την περιπέτειατου "Ερωτόκριτου" ... Τραγουδούν , ονειρεύονται, νοσταλγούν το τόπο τους, ενώ αναβιώνουν την ιστορία του "Ερωτόκριτου" ..Προσπαθούν να καταλάβουν τι έκανε αυτό τον νέο να αντισταθεί με πείσμα, στη βία της εξουσίας και κέρδισε την αγάπη και την ελευθερία του.. Τι κάνει άραγε έναν άνθρωπο να δίνει έναν μοναχικό αγώνα με μόνο του όπλο τη πίστη του στην ανθρωπιά , για να σώσει αυτό που αγαπά αλλά και να σωθεί ο ίδιος, κόντρα στα εμπόδια που του βάζει η εξουσία;
Ο "Ερωτόκριτος" θα τους μάθει την αξία της επανάστασης και της αντίστασης , μέσα από τον έρωτα για την ίδια τη ζωή..
Η παράσταση παρουσιάζεται μέσα απο το τρόπο και τη ματιά του Ανθρωπολογικού Θεάτρου, δηλαδή της σκηνικής συνύπαρξης διαφορετικών σκηνικών μορφών παραδοσιακού θεάτρου.

Αντώνης Διαμαντής
Σκηνοθέτης


σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΠΕΛΛΟΥ

πηγή : http://www.facebook.com/photo.php?fbid=374596622613396&set=a.136809996392061.29371.135792846493776&type=1&theater


ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΠΕΛΛΟΥ (22/8/1921-27/8/1997)


Η Σωτηρία Μπέλλου ήταν μια από τις κορυφαίες τραγουδίστριες του λαϊκού και ρεμπέτικου ελληνικού τραγουδιού. Γεννήθηκε στο χωριό Χάλια κοντά στη Χαλκίδα στις 22 Αυγούστου 1921. Ορισμένες από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της είναι τα "Συννεφιασμένη Κυριακή", "Τα Καβουράκια" και "Όταν πίνεις στην ταβέρνα" του Βασίλη Τσιτσάνη, με τις οποίες καθιερώθηκε ως κορυφαία 
λαϊκή τραγουδίστρια. Πέραν του Τσιτσάνη συνεργάστηκε και με πολλούς άλλους κορυφαίους συνθέτες, όπως με τον Γιάννη Παπαϊωάννου ("Άνοιξε, άνοιξε") και τον Απόστολο Καλδάρα ("Είπα να σβήσω τα παλιά").

Η καριέρα της γνώρισε μια κάμψη στις αρχές της δεκαετίας του '60, όμως από το 1966 κέρδισε ξανά τη θέση της κορυφαίας ερμηνεύτριας του είδους έπειτα από συνεργασίες της με σύγχρονους έντεχνους συνθέτες όπως ο Διονύσης Σαββόπουλος ("Ζεϊμπέκικο"), ο Ηλίας Ανδριόπουλος ("Μην κλαις") και ο Δήμος Μούτσης («Δε λες κουβέντα»).

Τον Μάρτιο του 1993 αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα υγείας, οπότε και διαγνώστηκε ότι έπασχε από καρκίνο του πνεύμονα. Έχασε τη φωνή της και στις 27 Αυγούστου 1997 άφησε την τελευταία της πνοή.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Νεοφανής

πηγή : http://www.facebook.com/photo.php?fbid=495191847159374&set=a.410332992311927.101779.409941222351104&type=1&theater 

Φανερώθηκε ξαφνικά

Λίγες και ασαφείς είναι οι γνώσεις από τη γραπτή παράδοση, για το βίο του Αγίου Φανουρίου (όπως δηλώνει και το συναξάρι του). Φανερώθηκε ξαφνικά, μετά το 1350 στη Ρόδο, μιαν 27η Αυγούστου, οπότε και γιορτάζει από τότε. Η εικόνα του βρέθηκε τυχαία στα ερείπια μιας εκκλησίας. Καθώς οι Τούρκοι επισκεύαζαν τα τείχη της πόλης, οι εργάτες βρήκαν στα χαλάσματα μια παλιά εκκλησία με φθαρμένες εικόνες. Μεταξύ αυτών ήταν και η εικόνα του Αγίου Φανουρίου, που ο τότε Μητροπολίτης του νησιού Νείλος (1355-1369), διάβασε την επιγραφή, 'Αγιος Φανούριος. Αν και ο 'Αγιος ήταν άγνωστος μέχρι τότε, ο Μητροπολίτης ανακαίνισε την ερειπωμένη εκκλησία και καθιέρωσε γιορτή την ημέρα εύρεσης της εικόνας. Έτσι η Ρόδος έγινε το κέντρο προσκύνησης του Αγίου, όπου αναφέρονται και πολλά θαύματά του.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

27 Αυγούστου 1922...




27 Αυγούστου 1922...
 
Τα τελευταία ελληνικά τμήματα εγκαταλείπουν την Σμύρνη. Στις 11 π.μ. εμπροσθοφυλακή του τουρκικού ιππικού, εισέρχεται στην Σμύρνη, ενώ τις βραδυνές ώρες φθάνει και μια μεραρχία πεζικού. Οι Τούρκοι πυρπολούν την πόλη και προβαίνουν σε σφαγές του ελληνικού πληθυσμού της. Μεταξύ των σφαγιασθέντων ήταν και ο Μητροπολίτης Σμύρνης Χρυσόστομος. Η πυρκαϊά συνεχίζεται μέχρι τις 3 Σεπτεμβρίου, μεταβάλλοντας την πόλη σε σωρό ερειπίων.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Παιδί και διάβασμα...


Πώς θα αγαπήσει το παιδί μου το διάβασμα;
Παιδί και βιβλίο: Πώς να βοηθήσεις το παιδί σου να αγαπήσει τα βιβλία όσο εσύ


Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αύξηση του ενδιαφέροντος των γονιών για το διάβασμα εξωσχολικών βιβλίων από τα παιδιά τους. Τι πρέπει να κάνεις για να αγαπήσει το διάβασμα;

Η Ψυχολόγος- Παιδοψυχολόγος, Αλεξάνδρα Καππάτου εξηγεί:

Οι γονείς αγωνιούν να μυήσουν το παιδί τους στο μαγικό κόσμο του βιβλίου από πολύ νωρίς, ώστε να του κεντρίσουν το ενδιαφέρον για το διάβασμα, με στόχο να συμπληρώσει και να εμπλουτίσει τις σχολικές γνώσεις. Έτσι, όλο και πιο συχνά, συναντάμε λιλιπούτιους πελάτες στα βιβλιοπωλεία ή στις εκθέσεις βιβλίου, που ζητούν να προμηθευτούν παιδικά βιβλία. Από την άλλη πλευρά, η παιδική λογοτεχνία εμπλουτίζεται με νέους τίτλους ακολουθώντας αλματώδεις ρυθμούς.

Πώς θα αγαπήσει το διάβασμα;

Δε χρειάζεται κάτι ιδιαίτερο για να μάθει το παιδί να αγαπά τα βιβλία. Γίνεται αυθόρμητα, από πολύ νωρίς, με κίνητρο την έμφυτη περιέργειά του και την τάση του να μιμείται το παράδειγμά μας. Όσο κι αν φαίνεται παράξενο, τα τραγουδάκια ή τα παραμύθια, που τόσο ευχάριστα ακούνε τα παιδιά και τα συντροφεύουν στο παιχνίδι, στο φαγητό ή στον ύπνο, είναι ένα είδος λογοτεχνίας. Αρέσουν σ’ όλα τα παιδιά, γιατί είναι ένας τρόπος επικοινωνίας και εκδήλωσης της τρυφερότητας από την πλευρά των γονιών τους. Από τον πρώτο χρόνο της ζωής του, το παιδί ανακαλύπτει το βιβλίο, που είναι γεμάτο με όμορφα χρώματα και εικόνες. Το κοιτάζει, το ξεφυλλίζει, το δαγκώνει και αναγνωρίζει στις εικόνες του αντικείμενα από το χώρο του. Μεγαλώνοντας, αναζητά περισσότερο τα βιβλία με ιστοριούλες και εικόνες. Η συμβολή των γονιών είναι σημαντική, όταν το συντροφεύουν την ώρα που διαβάζει, δείχνοντάς του ότι χαίρονται και ότι περνάνε καλά. Από τα 3- 4 χρόνια του παιδιού καθιερώστε τις επισκέψεις στο βιβλιοπωλείο σε τακτά διαστήματα για να του δώσετε τη δυνατότητα να σας πει τι του αρέσει αλλά και για να διαλέξετε τα βιβλία που θέλετε. Είναι σημαντικό να του δείξετε με το παράδειγμά σας ότι σας αρέσει το διάβασμα.

Μετά τα 6 χρόνια, το παιδί περνά σταδιακά από τις εικόνες στα κείμενα. Η χαρά του είναι μεγάλη, όταν διαπιστώνει ότι καταφέρνει μόνο του να διαβάσει ένα βιβλίο με μεγάλα γράμματα. Τώρα πια αρχίζουν να διαμορφώνονται οι προτιμήσεις του. Στόχος είναι να μάθει να εκφράζεται και να σκέφτεται δημιουργικά.

Για να γίνει το διάβασμα ελκυστικό, ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές…

-Συζητήστε με το παιδί το βιβλίο που διάβασε, εξηγήστε του ό,τι δεν κατάλαβε και σχολιάστε το.

-Δώστε στο παιδί ένα όμορφο τετράδιο, που θα το ονομάσετε «ημερολόγιο βιβλίων» και στο οποίο θα καταγράφει κάθε βιβλίο που τελειώνει. Έτσι, αισθάνεται ότι πετυχαίνει κάτι σπουδαίο, ιδιαίτερα μάλιστα καθώς μεγαλώνει ο κατάλογός του.

-Δημιουργήστε ένα χώρο στη βιβλιοθήκη για τα δικά του βιβλία.

-Καθιερώστε σε κάθε γιορτή να χαρίζετε ένα βιβλίο στο παιδί αλλά και στο σύντροφό σας. Δωρίστε βιβλία και σε φίλους του, όταν το καλούν.

-Αξιοποιήστε τις ευκαιρίες που σας παρέχει το περιβάλλον για να το βοηθήσετε να διαβάζει. Τέτοιες ευκαιρίες σας προσφέρουν οι πινακίδες στους δρόμους, οι αφίσες, οι διαφημίσεις, η εύρεση ενός ονόματος που χρειάζεστε από τον τηλεφωνικό κατάλογο, η κατάρτιση του καταλόγου με τα ψώνια που πρέπει να κάνετε, η ανάγνωση της συνταγής για το φαγητό ή το γλυκό που θέλετε να φτιάξετε.

-Παίξτε παιχνίδια με λέξεις, όλη η οικογένεια μαζί.

Τι να αποφεύγετε….

- Να του επιβάλλετε να διαβάσει κάτι, γιατί ό, τι γίνεται αναγκαστικά δεν έχει κανένα ενδιαφέρον.

- Να τιμωρείτε το παιδί με το διάβασμα χρησιμοποιώντας εκφράσεις του τύπου «αφού δεν ήσουν καλό παιδί, θα μείνεις μέσα να διαβάσεις τα βιβλία σου».

- Να το συγκρίνετε με παιδιά φιλικών οικογενειών ή και με τους εαυτού σας σχετικά με τα βιβλία που διαβάζατε όταν ήσαστε στην ηλικία του.

- Να εκφράζετε την απογοήτευσή σας, όταν προτιμά να παίζει ή να βλέπει τηλεόραση αντί να διαβάζει ένα βιβλίο.

- Να δείχνετε ενόχληση, όταν διαβάζει κάποιες φορές βιβλία που είναι για μικρότερα παιδιά, αφού μπορεί να βρίσκει ενδιαφέρον το θέμα τους ή να θέλει κάτι ξεκούραστο τη στιγμή εκείνη.

Μην ξεχνάτε ότι το διάβασμα είναι επικοινωνία, απόλαυση, χαρά και όχι καταναγκασμός. Απαραίτητη προυπόθεση γι’ αυτό είναι να υπάρχουν γονείς που διαθέτουν ποιοτικό χρόνο για το παιδί τους, και όχι αναγκαστικά πολλές ώρες, λειτουργώντας οι ίδιοι ως παράδειγμα.
TLife.gr


ιδέες απο ξύλο δέντρου

                  Αυθεντικές διακόσμητικές ιδέες απο ξύλο δέντρου

Ίσως μέχρι τώρα δεν έχετε συνειδητοποίησε πόσο τυχεροί θα ήσαστε εάν βρείτε ένα κούτσουρο δέντρου.


Τα κούτσουρα των δένδρων μπορούν να χρησιμοποιηθούν για πολλές διακοσμητικές ιδέες, όπως και ορισμένοι κατασκευαστές παράγουν ήδη έπιπλα και αντικείμενα διακόσμησης από αυτά. Αν και τα περισσότερα από αυτά τα πράγματα μπορείτε να κάνετε μόνοι σας.


Για παράδειγμα, μπορείτε να κάνετε ένα σκαμνί, ένα πλευρικό τραπέζι, μια λάμπα, ένα βάζο ή ακόμη και μια γλάστρα από κούτσουρο δέντρου.

Μπορείτε να ομαδοποιήσετε πολλά τέτοια πράγματα μαζί και θα φαίνονται ακόμα καλύτερα. Κάθε ένα από αυτά θα είναι μοναδικό.

Δείτε παρακάτω μία πρωτότυπη ιδέα διακόσμησης όπου χρησιμοποιούνται κούτσουρα δένδρων και επιλέξετε το επόμενο έργο που θα φτιάξετε μόνοι σας.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω 

Α...Α...Χ...Χ...

πηγή : http://gerasimos-politis.blogspot.com/2012/02/blog-post_21.html#.UDzARaDlQ

Άγχος ... Άνθρωπος ... Χρόνος ... Χώρος ...

Γεράσιμος Πολίτης 2012-02-21T21:01:00+02:00
Ανθρωπος Αγχος Χρονος Χώρος
  • Η βιασύνη προκαλεί άγχος και το άγχος γήρας. (Π.Κ. 12-5-2006). 

Ο άνθρωπος έχει δυο ρολόγια: το βιολογικό ρολόι και το κοινωνικό ρολόι. Ο χρόνος μες στο χρόνο. Όταν το κοινωνικό του ρολόι λειτουργεί πιο γρήγορα από το βιολογικό, τότε δημιουργείται το άγχος. Η ταχύτητα του χρόνου μέσα στον βιολογικό χωρόχρονο του ανθρώπου προκαλεί το πρόωρο γήρας. Ο βιολογικός χωρόχρονος έχει χρονική σταθερά, την οποία βιάζουν οι κοινωνίες όσο εξελίσσονται. Οι κοινωνίες πια δεν προχωρούν, τρέχουν προκαλώντας τον βιασμό του χρόνου του ανθρώπου, ο οποίος για να προλάβει την κοινωνία αγχώνεται. Ως αποτέλεσμα αυτού, οι βιολογικές ταχύτητες του υγρού στοιχείου του σώματος του, δεν ακολουθούν τον χωρόχρονο στον οποίο ζει, αλλά τον χρόνο που του επιβάλλουν, δημιουργώντας ταχύτερη ροή. Γι’ αυτό και το άγχος προκαλεί πίεση. 

Στα διαλείμματα αυτού του άγχους, το υγρό στοιχείο μειώνει την ροή του και αυτή η αυξομείωση της ροής αφυδατώνει το δέρμα και προκαλεί την γήρανση. Η έλλειψη της δυνατότητας του εγκεφάλου να συγχρονίσει τον χρόνο μέσα στο χρόνο, δυσκολεύει τον άνθρωπο ως προς τον συγχρονισμό του με τη Συμπαντική Νόηση. Και αυτό προκαλεί μεγάλες φυσικές καταστροφές στη Γη.

Παρόλα αυτά, η Σοφία του Δημιουργού προνοεί και το δημιούργημα Αυτού, ο άνθρωπος, νοεί ότι όταν οι κοινωνίες τρέχουν, επιταχύνουν το Σύμπαν για να συγχρονιστούν με αυτό και να μην ξεφύγουν από τη Νόηση του. Γι’ αυτό οι χωροχρονικές σταθερές της Γης, παρότι εντός της Γης είναι σταθερές, εντός της νόησης του ανθρώπου είναι επιταχυνόμενες, με αποτέλεσμα ο άνθρωπος να λέγει στις μέρες μας ότι ο χρόνος κυλάει πιο γρήγορα. (Αριστοτέλειος ανάλυση 28-2-2010)

  • Με την υπομονή διάγουμε μεγαλύτερες αποστάσεις χωρίς κόπο. Με την ανυπομονησία μειώνουμε την απόσταση καθώς και το χρόνο, μέσα στο περιβάλλον του άγχους. (Α.Φ., το Πνεύμα της Αληθείας 15-1-2010)

Η υπομονή συντονίζει την ψυχοπνευματική εν σώματι οντότητα με την αρμονία του Σύμπαντος. Η ανυπομονησία εμπεριέχει το άγχος, το οποίο, εκδηλούμενο μέσω της σκέψης εντός του σώματος, αποσυντονίζει την αρμονία της υπομονής.

Το αποτέλεσμα της σκέψης έχει να κάνει με τον χρόνο και τον χώρο στον οποίον ενεργεί, ενώ του νοός με τον χρόνο μηδέν. Όταν νοούμε ο χρόνος μηδενίζεται με την υπομονή κι έτσι διάγουμε την ζωή μας χωρίς κόπο, δηλαδή χωρίς σπατάλη ενέργειας, διότι ενεργούμε μέσα στους βιορυθμούς της φύσης μας, η οποία συμβαδίζει με τη Νόηση του Σύμπαντος, όπου το μηδέν και το άπειρο δημιουργούν την μονάδα. Όταν η σκέψη βρίσκεται στο περιβάλλον του άγχους σπαταλά υλική ενέργεια του χωροχρόνου της Γης, με τον περιορισμό του χώρου και του χρόνου. Δηλαδή περιορίζει την αέναο Δημιουργία εκ του μηδενός και του απείρου. 

Χρόνος μηδέν για την ψυχοπνευματική οντότητα είναι ο χρόνος μετάβασης στην διάσταση της ύλης εντός σώματος. Οπότε αρχίζει να μετράται και ο χρόνος και ο χώρος. Σκοπός της μετάβασης της ψυχής σε σώμα είναι να βρεθεί πάλι στον χρόνο μηδέν για να οδηγηθεί στον χώρο άπειρον με την αποχώρηση της ενέργειας της ψυχής από το σώμα, ώστε η Δημιουργία να μην έχει τέλος. 


(Αριστοτέλειος ανάλυση 28-2-2010)

  • Οι περισσότερες ασθένειες στον άνθρωπο δημιουργούνται όταν κατά την ώρα του φαγητού εισέρχεται η ενέργεια του άγχους. (ο Ων 15-1-2010)

Είναι γνωστό σε όλους ότι το ‘fast food = γρήγορο φαγητό’ είναι υπεύθυνο για την παχυσαρκία. Το γρήγορο φαγητό ανακαλύφθηκε από τον άνθρωπο, διότι του στερήθηκε ο χρόνος και ο χώρος παρασκευής φαγητού. 

Σήμερα, πολλές βιομηχανίες παραγωγής τροφίμων έχουν εφεύρει τρόπους, μέσω επιστημονικής καθοδήγησης, ώστε τα φαγητά τους να είναι ελαφριά (light), να μην εμπεριέχουν πολλά λιπαρά, σάκχαρα, να είναι πλούσια σε βιταμίνες και πολλά άλλα. Οι άνθρωποι οι οποίοι σιτίζονται με αυτά, λόγω ελλείψεως χρόνου, τρώνε με άγχος. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, κατά την ώρα του φαγητού, η ενέργεια του άγχους να αποσυντονίζει τη λειτουργία του εγκεφάλου σε σχέση με το συγχρονισμό του μεταβολισμού του ανθρώπου για την πέψη των τροφών. Έτσι ακόμα και η ελάχιστη ποσότητα λιπαρών, σακχάρων κλπ στα ελαφριά φαγητά, πολλαπλασιάζεται, με αποτέλεσμα να μη γίνεται ωφέλιμη η τροφή αυτή για τον άνθρωπο, διότι δεν κατανέμεται εκεί που χρειάζεται το σώμα, αλλά μετατρέπεται σε λίπος και αποθηκεύεται. Ο εγκλωβισμός δε των πρόσθετων βιταμινών και των άλλων ωφέλιμων ουσιών που δεν προλαβαίνει η πέψη να αποκωδικοποιήσει, έχει ως συνέπεια να δημιουργείται τελμάτωση εντός του στομάχου. Γι’ αυτό υπάρχει δυσπεψία που οδηγεί στην παχυσαρκία και άλλες ασθένειες. Η στέρηση του χώρου και του χρόνου οδηγεί στο άγχος κι αυτό στην ακινησία – τελμάτωση. (Διδάσκαλος Σωκράτης 5-2-2010)

Ααυτογνωσία, κοινωνία, άγχος, Ψυχολογία
Όλα λοιπόν αυτά τα προϊόντα, στα οποία επενέβη ο άνθρωπος αφαιρώντας ή προσθέτοντας ουσίες, δημιουργήθηκαν για να ξεγελάσουν τον εγκέφαλο και το μεταβολισμό του ανθρώπου. Αλλά όπως αποδεικνύεται εκ του αποτελέσματος δεν το έχουν καταφέρει. Μέρος της λειτουργίας του εγκεφάλου (σκέψη) τα έφτιαξε όλα αυτά, αλλά δεν μπόρεσε να ξεγελάσει το όλον του εγκεφάλου. 

Όσοι μπήκαν σε χρονική περίοδο δίαιτας, τρώγοντας ειδικές τροφές, έχασαν μεν βάρος, αλλά μόλις βγήκαν από το χρόνο της δίαιτας το επανέκτησαν. Γι’ αυτόν το λόγο η καλύτερη δίαιτα είναι η νηστεία, δηλαδή η αποφυγή κάθε υλικής και πνευματικής τροφής που δεν είναι ωφέλιμη για την οντότητα. 

Αυτούς που ζούσαν κοντά στη φύση και παρασκεύαζαν την τροφή τους με τη σοφία του λαού και όχι με την τεχνογνωσία της επιστήμης, η οποία εισχώρησε στην παραγωγή των τροφίμων τις τελευταίες δεκαετίες, θα τους θεωρούσαμε σήμερα ως μη υγιεινά τρεφόμενους, διότι έτρωγαν παστά, καπνιστά, λιπαρά κλπ. 

Μην ξεχνάμε όμως τη διαφορά που έχει το σπιτικό φαγητό και το χειροποίητο προϊόν, που όλοι οι άνθρωποι παραδέχονται ως το πιο υγιεινό, όταν φτιάχνεται με αγάπη και μεράκι. Η διαφορά έγκειται στην περιεκτικότητα της ανθρώπινης ενέργειας η οποία εξουδετερώνει το άγχος.

  • Το άγχος είναι ο φόβος του να ζω. (Ιεράρχης Χρυσόστομος 3-8-2010)
  • Ο άνθρωπος ζει μια ζωή όλο άγχος για να πάψει να αγχώνεται. (Διδάσκαλος Σωκράτης 5-2-2010)

Ο άνθρωπος ξεκινά τη ζωή του με το άγχος να τελειώσει το Δημοτικό, να τελειώσει το Γυμνάσιο, να τελειώσει το Λύκειο, να τελειώσει το Πανεπιστήμιο για να πάψει να αγχώνεται. Να βρει δουλειά και να πάρει αυτοκίνητο για να πάψει να αγχώνεται. Να παντρευτεί και να πάρει σπίτι για να πάψει να αγχώνεται. Να κάνει παιδί και να το μεγαλώσει για να πάψει να αγχώνεται. Να το στείλει στο Δημοτικό, να το στείλει στο Γυμνάσιο, να το στείλει στο Λύκειο και στο Πανεπιστήμιο για να πάψει να αγχώνεται. Να του βρει δουλειά και να του πάρει αυτοκίνητο για να πάψει να αγχώνεται. Να του φτιάξει σπίτι και να το παντρέψει για να πάψει να αγχώνεται. Να κάνει εγγόνι, να βγει στη σύνταξη για να ζήσει τη ζωή του χωρίς άγχος. 

Τότε το συσσωρευμένο άγχος εκδηλώνεται με ασθένειες, οι οποίες τον στέλνουν στο γιατρό, για να ξαναρχίσει ν’ αγχώνεται για το τι φάρμακα θα πάρει, για το κάθε πότε και πως θα τα παίρνει, παρότι γνωρίζει ότι θα τα παίρνει για όλη του τη ζωή. Τελικά παύει να αγχώνεται μόνο όταν πεθάνει. 


Το δέσιμο του ανθρώπου με την ύλη έχει σαν αλυσίδα του το άγχος. (Διδάσκαλος Σωκράτης 5-2-2010)


Ένα ερώτημα γεννιέται στις σημερινές κοινωνίες. Γιατί ο άνθρωπος πρέπει να ζει με άγχος; 

Μήπως, λέγω, μήπως το άγχος είναι τροφή μιας πονηρής αόρατης δύναμης που κατευθύνει και καθοδηγεί την ανθρωπότητα στο περιβάλλον της τροφής της; 


Κόψτε την τροφή από τον Πονηρό ίνα πάθει ασιτία. Εσείς είστε οι τροφοδότες του. (Άγιος Νεκτάριος)

  • Το λάθος και το άγχος είναι τα φάλτσα της ζωής. (Διδάσκαλος Σωκράτης 31-1-2010)

Η παρτιτούρα είναι το Έργο της οντότητας εν τη Γη, το όργανο είναι το σώμα και ο οργανοπαίχτης το πνεύμα. Ο αναγνώστης της αρμονίας της μουσικής είναι ο νους και ο γνώστης της αρμονίας της μουσικής είναι η ψυχή. 

Ο άνθρωπος είναι μια μουσική αρμονία στο Σύμπαν και σαν τέτοια πρέπει να ζήσει στη Γη. Μια μουσική αρμονία είναι βασισμένη στον χώρο του πενταγράμμου με τις νότες και στον χρόνο του μέτρου. Έτσι το λάθος στη νότα και ο μη συγχρονισμός δημιουργούν φάλτσο στην αρμονία. Εάν θέλουμε να ζήσουμε μια αρμονική ζωή πρέπει να διορθώνουμε τα λάθη και να κρατάμε το μέτρο στο χρόνο. (νότες = πράξεις , χρόνος χωρίς μέτρο = άγχος)


Αναρτήθηκε από:

Ἡ θάλασσα καὶ τὰ ποτάμια

πηγή:http://www.facebook.com/photo.php?fbid=495176340494258&set=a.410332992311927.101779.409941222351104&type=1&theater


Ἡ θάλασσα καὶ τὰ ποτάμια - Γεώργιος Δροσίνης     ζωγρ. fernando pedrosa

Πῆγαν τὰ ποτάμια    
παραπονεμένα
Φωτογραφία: Ἡ θάλασσα καὶ τὰ ποτάμια - Γεώργιος Δροσίνης
ζωγρ.fernando pedrosa

Πῆγαν τὰ ποτάμια
παραπονεμένα
κι εἶπαν τῆς θαλάσσης:
Φέρνομε σ᾿ ἐσένα
ὅλα μας τὰ πλούτη,
ὅλη τη χαρά μας,
ὅλη τη ζωή μας,
ὅλα τὰ νερά μας.
Καὶ γιὰ πληρωμή μας
σὺ τί μᾶς χαρίζεις;
Παίρνεις τὰ νερά μας
καὶ μᾶς τ᾿ ἁρμυρίζεις!

Καὶ τοὺς εἶπ᾿ ἐκείνη:
Πῶς μπορῶ ν᾿ ἀλλάξω;
Τὰ γλυκὰ νερά σας
πῶς νὰ τὰ φυλάξω;
Εἶμ᾿ ἀπὸ τὴ φύση
ἁρμυρὴ πλασμένη
Κι ἁρμυρὸ κοντά μου
κάθε τί θὰ γένει.
Τὰ παράπονά σας
πάνε στὰ χαμένα.
Θέτε τὸ καλὸ σάς;
φεύγετ᾿ ἀπὸ μένα. κι εἶπαν τῆς θαλάσσης:
Φέρνομε σ᾿ ἐσένα
ὅλα μας τὰ πλούτη,
ὅλη τη χαρά μας,
ὅλη τη ζωή μας,
ὅλα τὰ νερά μας.
Καὶ γιὰ πληρωμή μας
σὺ τί μᾶς χαρίζεις;
Παίρνεις τὰ νερά μας
καὶ μᾶς τ᾿ ἁρμυρίζεις!

Καὶ τοὺς εἶπ᾿ ἐκείνη:

Πῶς μπορῶ ν᾿ ἀλλάξω;
Τὰ γλυκὰ νερά σας
πῶς νὰ τὰ φυλάξω;
Εἶμ᾿ ἀπὸ τὴ φύση
ἁρμυρὴ πλασμένη
Κι ἁρμυρὸ κοντά μου
κάθε τί θὰ γένει.
Τὰ παράπονά σας
πάνε στὰ χαμένα.
Θέτε τὸ καλὸ σάς;
φεύγετ᾿ ἀπὸ μένα.
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Το ταξίδι της ζωής!!!!!..


Το ταξίδι της ζωής!!!!!....ΠΩΣ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΤΕ ΝΕΟΙ
 
1. Πετάξετε τους ασήμαντους αριθμούς.. Αυτό συμπεριλαμβάνει την ηλικία, το βάρος και το ύψος. Αφήστε τους γιατρούς να νοιάζονται γι'αυτά. Γι'αυτό τους πληρώνετε άλλωστε;

2. Κρατήστε μόνον τους ευχάριστους φίλους. Οι γκρινιάρηδες σας ρίχνουν.


3. Να μαθαίνετε συνεχώς! Μάθετε περισσότερα για τους υπολογιστές, τις τέχνες, την κηπουρική, ο,τιδήποτε, ακόμη και για το ραδιόφωνο. Να μην αφήνετε ποτέ τον εγκέφαλο ανενεργό. «Ένα ανενεργό μυαλό είναι το εργαστήρι του Διαβόλου». Και το επίθετο του διαβόλου είναι Αλτζχάιμερ.

4. Απολαύστε τα απλά πράγματα.

5.Γελάτε συχνά, διαρκώς και δυνατά. Γελάστε μέχρι να σας κοπεί η ανάσα.

6.Τα δάκρυα τυχαίνουν... Υπομείνετε, πενθήστε, και προχωρήστε παραπέρα. Το μόνο άτομο, που μένει μαζί μας για ολόκληρη τη ζωή μας είναι ο εαυτός μας. Να είστε ΖΩΝΤΑΝΟΙ ενόσω είστε εν ζωή.

7.Περιβάλλετε τον εαυτό σας με ό,τι αγαπάτε, είτε είναι η οικογένεια, τα κατοικίδια, η μουσική, τα φυτά, τα ενδιαφέροντά σας, ο,τιδήποτε. Το σπίτι σας είναι το καταφύγιό σας.

8.Να τιμάτε την υγεία σας: Εάν είναι καλή, διατηρήστε την. Εάν είναι
ασταθής, βελτιώστε την. Εάν είναι πέραν της βελτιώσεως, ζητήστε βοήθεια.

9.Μην κάνετε βόλτες στην ενοχή. Κάντε μια βόλτα στα μαγαζιά, ακόμη και στον διπλανό νομό ή σε μια ξένη χώρα αλλά ΜΗΝ πηγαίνετε εκεί που βρίσκεται η ενοχή.

10. Πείτε στους ανθρώπους που αγαπάτε ότι τους αγαπάτε, σε κάθε ευκαιρία.

ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΝΑ ΘΥΜΑΣΤΕ:
Η ζωή δεν μετριέται από τον αριθμό των αναπνοών που παίρνουμε, αλλά από τις στιγμές που μας κόβουν την ανάσα.
Όλοι χρειαζόμαστε να ζούμε τη ζωή μας στο έπακρο κάθε μέρα!!

magdatsegkou



Αίσχος!


   Οι Μουσουλμάνοι της Θράκης ζητούν να ξαναγραφτεί η ελληνική ιστορία

Οι Μουσουλμάνοι της Θράκης ζητούν να ξαναγραφτεί η ελληνική ιστορία

Πρόκληση από φορείς της μειονότητας της Θράκης που απαιτούν να αλλάξει κεφάλαιο του βιβλίου Ιστορίας της ΣΤ' Δημοτικού για την καταστροφή της Σμύρνης.

Η «Συμβουλευτική Επιτροπή Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης» έστειλε επιστολή - σοκ προς το υπουργείο Παιδείας απαιτώντας να αλλάξει το κεφάλαιο του βιβλίου ιστορίας ΣΤ' Δη
μοτικού για τη Μικρασιατική Καταστροφή και αντί για«σφαγές χριστιανών και λεηλασίες από Τούρκους» να επιστρέψουμε στο... συνωστισμό της Σμύρνης, όπως αποκαλύπτει ο «Ελεύθερος Τύπος».

«Οι Τούρκοι μπήκαν στη Σμύρνη. Πυρπόλησαν την ελληνική και αρμένικη συνοικία, ενώ ο Μητροπολίτης Χρυσόστομος παραδόθηκε στο μουσουλμανικό πλήθος και θανατώθηκε. Σφαγές χριστιανών και λεηλασίες ολοκλήρωσαν την καταστροφή. Ήταν το δραματικό τέλος της μακραίωνης ελληνικής παρουσίας στην περιοχή», αναφέρει μεταξύ άλλων το κεφάλαιο του βιβλίου που δεν αρέσει στη μειονότητα.

«Ως Τούρκοι της δυτικής Θράκης είμαστε υπέρ της κάθαρσης των βιβλίων" αναφέρουν στην επιστολή τους και συνεχίζουν: "Αυτά (σ.σ. τα περί σφαγής και πυρπόλησης στη Σμύρνη) δεν συμβαδίζουν με τη φιλία και την αλληλεγγύη, δημιουργούν συστηματικά μια προκατειλημμένη κοινωνία και ετοιμάζουν το έδαφος της στήριξης των ακραίων απόψεων και κύκλων από την κοινωνία, όπως συμβαίνει συχνά τον τελευταίο καιρό στη χώρα μας».

Ολόκληρη η επιστολή:

"Προς Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,
Ως μέλη της Τουρκικής Μειονότητας Δυτικής Θράκης παρακολουθούμε από τον τύπο το θέμα της ανανέωσης των Βιβλίων Ιστορίας της έκτης (6ης) Δημοτικού. 

Σύμφωνα με το άρθρο που υπογράφεται από τον Απόστολο Λακασά και δημοσιεύτηκε στις 25-4-2012 στην εφημερίδα Καθημερινή, έχει εγκριθεί το νέο βιβλίο ιστορίας και από την καινούρια σχολική περίοδο θα διδάσκεται στα δημοτικά σχολεία. Άλλωστε, με το από 24-4-2012 δελτίο τύπου του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ανακοινώθηκε ότι το σύγχρονο «Βιβλίο Ιστορίας» που γράφτηκε πριν από 15 χρόνια θα αντικαταστήσει το ήδη διδασκόμενο στην έκτη (6η) τάξη του Δημοτικού βιβλίο Ιστορίας. Ας αφήσουμε κατά μέρος την έγκριση ενός βιβλίου που γράφτηκε προ δεκαπενταετίας παρά τις ραγδαίες και συνεχείς εξελίξεις στις μεθόδους εκπαίδευσης, το άρθρο της Καθημερινής σχετικά με το περιεχόμενο του εν λόγω βιβλίου προκαλεί από μόνο του ανησυχία.

Στο άρθρο επισημαίνεται ότι η παράγραφος που αναφέρεται στη «Μικρασιατική Καταστροφή» είναι μια από τις παραγράφους κλειδί του νέου βιβλίου: «Οι Τούρκοι μπήκαν στη Σμύρνη. Πυρπόλησαν την Ελληνική και την Αρμενική συνοικία, ενώ ο Μητροπολίτης Χρυσόστομος παραδόθηκε στο μουσουλμανικό πλήθος και θανατώθηκε.»... «Σφαγές χριστιανών και λεηλασίες ολοκλήρωσαν την καταστροφή. Ηταν το δραματικό τέλος της μακραίωνης Ελληνικής παρουσίας στην περιοχή». 

Ως Τούρκοι της Δυτικής Θράκης βρίσκουμε τέτοιου είδους εκφράσεις ενοχοποιητικές και πιστεύουμε πως αυτές οι εκφράσεις θα οδηγήσουν τους νεαρούς εγκέφαλους σε αρνητικά αισθήματα προς τους μη «Έλληνες», σε ανατροφή αυτών με συναισθήματα διάκρισης και πέρα αυτών θα επηρεάσει αρνητικά την ψυχολογία των παιδιών μας. 

Η ύπαρξη διαφορετικών διηγημάτων στα βιβλία της έκτης (6ης) τάξης των Τουρκικών Μειονοτικών σχολείων με τα βιβλία των δημόσιων σχολείων στην ίδια γειτονιά, οι διηγήσεις στα βιβλία των σχολείων πλειονότητας που δείχνουν τον γείτονα ως εχθρό, αναμφίβολα θα επηρεάσουν τις σχέσεις και την ανάπτυξη των παιδιών. 

Η κατάσταση αυτή μας οδηγεί σε βαθιά ανησυχία. Ως "Τούρκοι της Δυτικής Θράκης", είμαστε υπέρ της κάθαρσης των βιβλίων Ιστορίας από τέτοιου είδους εκφράσεις και προκαταλήψεις διότι, αυτά δεν συμβαδίζουν με την φιλία και την αλληλεγγύη, δημιουργούν συστηματικά μια προκατειλημμένη κοινωνία και ετοιμάζουν το έδαφος της στήριξης των ακραίων απόψεων και κύκλων από την κοινωνία, όπως συμβαίνει συχνά τον τελευταίο καιρό στη χώρα μας.

Αξιότιμε Κύριε,
Με σκοπό να σωθεί από την παγίδα του μίσους, η Ελληνοτουρκική φιλία που ξεκίνησε με τους μεγάλους ηγέτες όπως ο Βενιζέλος και Ατατούρκ, είχε συσταθεί πριν από περίπου 13 χρόνια μια επιτροπή από γραφειοκράτες των δύο υπουργείων παιδείας για την αναθεώρηση των βιβλίων των δύο χωρών. Τα μέλη της επιτροπής, θα ασχολούνταν με την αφαίρεση από τα βιβλία που διδάσκονται στις δύο χώρες, των υπερβολικών εκφράσεων και των λέξεων ή εκφράσεων που μπορούν να οδηγήσουν στην εχθρότητα. Η απόφαση αυτή είχε γίνει δεκτή με χαρά από την Τουρκική Μειονότητα της Δυτικής Θράκης. Η μελέτη των βιβλίων της ιστορίας και των βιβλίων άλλων μαθημάτων στις δύο χώρες από μια επιτροπή που θα αποτελείται από εκπαιδευτές των δύο χωρών και η αφαίρεση απ' αυτά των προκαταληπτικών εκφράσεων είναι σημαντική για την κοινωνική γαλήνη και ειρήνη στη χώρα μας αλλά και για την συνέχιση της φιλίας και συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών. Εμείς, επιθυμούμε την ανατροφή των νέων σε ένα περιβάλλον ειρήνης και αγάπης γνωρίζοντας πως ο γείτονας είναι φίλος και όχι σε ένα περιβάλλον με εχθρικά συναισθήματα. Πιστεύοντας ότι τα απαραίτητα βήματα θα πραγματοποιηθούν το συντομότερο δυνατό,
Σας εκφράζουμε τα σέβη μας".

newsbomb.gr

Προσωπικό σχόλιο 
'Αν γίνει κι αυτό θα είμαστε άξιοι της μοίρας μας. Κάτι τέτοιο θα ήταν βλασφημία και ύβρις προς τους αγώνες και τις θυσίες των προγόνων μας. Άλλωστε οι Τούρκοι επανειλλημένως έχουν αποδείξει ότι  "δεν έχουν μπέσα"  είναι στο γονίδιό τους , και να ήθελαν δεν θα μπορούσαν να αλλάξουν. 
Λοιπόν, σε ποιό έθνος προσπαθείτε να αλλάξετε τρόπο σκέψεως;  
Το επιχείρημα αυτό είναι ο "φερετζές". 
Ο σκοπός είναι άλλος : Να ξεχαστούν τα αποτρόπαια εγκλήματά τους στον κόσμο και να αποποιηθούν των ευθυνών τους. 
Να μη ξεχνάμε ότι σε ένα έγκλημα ο ένοχος  ζητάει επανεξέταση του θέματος!
Και εν κατακλείδι, η ιστορία δεν αλλάζει ποτέ και πουθενά στον κόσμο ,  πόσο μάλλον όταν πρόκειται για την Ελληνική Ιστορία!


Δημοφιλείς αναρτήσεις