Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2013

8 Σεπτεμβρίου : Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη του Αναλφαβητισμού..

8 Σεπτεμβρίου : Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη του Αναλφαβητισμού..

Η Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη του Αναλφαβητισμού καθιερώθηκε με πρωτοβουλία της UNESCO στις 8 Σεπτεμβρίου του 1965, κατά τη διάρκειας της Συνόδου της Τεχεράνης και από το 1966 γιορτάζεται κάθε χρόνο την ημερομηνία αυτή. Άλλωστε, η εξάλειψη του αναλφαβητισμού είναι ένα από τα πρωταρχικά καθήκοντα του διεθνούς οργανισμού.

Σύμφωνα με την UNESCO, 781 εκατομμύρια ενήλικες (το 64% γυναίκες) σ' όλο τον κόσμο είναι αναλφάβητοι και περισσότερα από 115 εκατομμύρια παιδιά, κυρίως στις φτωχές χώρες της Ασίας και της Υποσαχάρειας Αφρικής. Στόχος της UNESCO είναι όλα τα παιδιά του κόσμου, αγόρια και κορίτσια, να έχουν πρόσβαση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ως το 2015. Ένας στόχος, που για τον διεθνή αυτό οργανισμό είναι ρεαλιστικός, προσιτός οικονομικά και επιτεύξιμος.

Η χώρα μας θεωρεί αναλφάβητο όποιον δεν έχει ολοκληρώσει τις σπουδές του στο εξατάξιο δημοτικό σχολείο, ενώ άλλες χώρες για να χαρακτηρίσουν κάποιον εγγράμματο αρκούνται στη γνώση γραφής και ανάγνωσης. Στην Ελλάδα, το ποσοστό των εγγραμμάτων ενηλίκων φθάνει το 91% του πληθυσμού (94% άνδρες και 88% γυναίκες, ποσοστό ιδιαίτερα χαμηλό για μια χώρα - μέλος της Ε.Ε. 560 χιλιάδες ελληνίδες δεν έχουν τελειώσει το δημοτικό). Αντίθετα, το ποσοστό των εγγραμμάτων ανηλίκων ως 15 ετών κινείται σε πολύ υψηλά επίπεδα (99,5% στο σύνολο - 99,4% στους άνδρες και 99,5% στις γυναίκες).

Διαβάστε περισσότερα: http://www.sansimera.gr/worldays/51#ixzz2eHfAxfS3
 

Κάρεν φον Μπλίξεν-Φίνεκλ


Karen Blixen cropped from larger original.jpgΗ Κάρεν φον Μπλίξεν-Φίνεκλ (Karen von Blixen-Finecke, 17 Απριλίου 1885 - 7 Σεπτεμβρίου 1962), γεννημένη Κάρεν Κρίστενζε Ντίνεζεν (Karen Christenze Dinesen), είναι Δανή συγγραφέας. Υπέγραφε στην αρχή με το αντρικό ψευδώνυμο «Ισακ Ντίνεσεν», ενώ είχε και τα καλλιτεχνικά ψευδώνυμα Οσκεόλα και Πιερ Αντρεζέλ. Είναι περισσότερο γνωστή για το έργο της Πέρα από την Αφρική, μια εξιστόρηση των χρόνων που έζησε στην Κένυα και μία από τις ιστορίες της, Η γιορτή της Μπαμπέτ, οι οποίες και οι δύο έχουν μεταφερθεί στον κινηματογράφο με ταινίες που έχουν κερδίσει όσκαρ. Επίσης είναι γνωστή για το έργο της Επτά γοτθικές ιστορίες.

Η Κάρεν Μπλίξεν γεννήθηκε στο Ρούνγκστεντ της Δανίας τις 17 Απριλίου 1885. Ήταν κόρη του Βίλχεμ Ντίνενσεν και της Ίνγκεμποργκ Βέστεχολτς και αδελφή του Τόμας Ντίνεσεν. Η οικογένεια συσχετιζόταν με την βασιλική, αν και δεν είχε τίτλο. Ο πατέρας της αυτοκτόνησε το 1895, όταν η Κάρεν ήταν 10 χρόνων, επειδή διαγνώστηκε ότι είχε σύφιλη. Σπούδασε ζωγραφική στην Κοπεγχάγη, τη Ρώμη και το Παρίσι. Δημοσίευσε την πρώτη ιστορία της όταν ήταν 22 ετών.[1]

To 1913, η Κάρεν Μπλίξεν παντρεύτηκε τον δεύτερο ξάδελφό της, τον Σουηδό βαρώνο Μπρορ φον Μπλίξεν-Φίνεκε και έτσι απέκτησε το τίτλο της βαρώνης. Οι δύο τους μετακόμισαν στην Αφρική για να στήσουν μια φυτεία καφεόδεντρων. Η φάρμα τους βρισκόταν στους πρόποδες των λόφων Νγκονγκ, περίπου 10 χιλιόμετρα από το Ναϊρόμπι. Σήμερα στη φάρμα λειτουργεί μουσείο για την Κάρεν Μπλίξεν.[2] Τον χρόνο μετά τον γάμο τους, η Κάρεν διαγνώστηκε με σύφιλη και έλαβε για θεραπεία αρσενικό και υδράργυρο. Είναι πιθανό η κατάσταση της υγείας τα τελευταία χρόνια της να οφείλεται σε δηλητηρίαση από βαρέα μέταλλα. Το ζευγάρι δεν τα πήγαινε καλά λόγω διαφορετικής παιδείας και χώρισε το 1925. Η Κάρεν είχε γνωρίσει τα πρώτα χρόνια στην Κένυα τον Άγγλο κυνηγό Ντένις Φιντς Χάτον (Denys Finch Hatton) και μετά το διαζύγιό της ανέπτυξε μαζί του μια μακροχρόνια σχέση.[1] Ο Χάτον πέθανε το 1931, όταν το αεροπλάνο του συνετρίβη.

Η Κάρεν γύρισε στην Δανία το 1931, σε ηλικία 46 ετών, και δεν επέστρεψε ποτέ στην Κένυα. Το 1937, δημοσίευσε το μυθιστόρημα Πέρα από την Αφρική, όπου περιγράφει τις εμπειρίες της από τα χρόνια που έζησε στην Αφρική. Το βιβλία γράφηκε στα αγγλικά και εν συνεχεία μεταφράστηκε στα δανέζικα.[3]. Έζησε μέχρι τον θάνατό της στην Δανία. Οικονομικά την βοηθούσε η οικογένειά της, ενώ με τα έσοδα από τη συγγραφή των βιβλίων μπορούσε να πληρώνει για διάφορες υπηρεσίες, όπως για γραμματέα. Προς το τέλος της ζωής της, υπέφερε από γαστρικό έλκος και έτσι αφαιρέθηκε χειρουργικά το 1/3 του στομάχου της, η μόνη διαθέσιμη τότε θεραπεία. Πιθανόν σε αυτή την εγχείρηση οφείλεται η εικόνα υποσιτισμού που εμφάνιζε. Άλλοι υποστηρίζουν ότι είχε νευρική ανορεξία[4]. Ήταν υποψήφια για να λάβει το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας το 1962,[5] αλλά πέθανε τις 7 Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους από υποσιτισμό.[1]
Έργα

Επτά γοτθικές ιστορίες (Seven Gothic Tales) 1934 (ελλ. έκδ.: Μέδουσα)
Πέρα από την Αφρική (Out of Africa) 1937 (ελλ. έκδ.: Μεταίχμιο)
Ιστορίες του χειμώνα (Winter's Tales) 1942 (ελλ. έκδ.: Μέδουσα)
Αγγελικοί εκδικητές (The Angelic Avengers) 1944 (ελλ. έκδ.: Αστάρτη)
Τελευταίες ιστορίες (Last Tales) 1957 (ελλ. έκδ.: Αλεξάνδρεια)
Ανέκδοτα του πεπρωμένου (Anecdotes of Destiny ) 1958, εδώ ανήκει Η γιορτή της Μπαμπέτ
Σκιές στη χλόη (Shadows on the Grass) 1960
Έρενγκαρντ (Ehrengard) 1963 (ελλ. έκδ.: Γράμματα)
Καρναβάλι (Carnival: Entertainments and Posthumous Tales) 1977 (μεταθανάτια έκδοση)
http://el.wikipedia.org/wiki/Κάρεν_Μπλίξεν

Κ ΒΑΡΝΑΛΗΣ "Να σ’ αγναντεύω θάλασσα"

ΤΑ ΡΑΝΤΙΣΜΕΝΑ(Ομάδα καλλιτεχνικών, λογοτεχνικών, αναζητήσεων).
Φωτογραφία: Κ ΒΑΡΝΑΛΗΣ "Να σ’ αγναντεύω θάλασσα "

Nα σ’αγναντεύω ,θάλασσα
να μη χορταίνω απ’ το βουνό ψηλά
στρωτή και καταγάλανη και μέσα να πλουταίνω
απ’ τα μαλαματά σου τα πολλά
Νάναι χινοπωριάτικον απομεσήμερο
όντας μετ’ άξαφνη νεροποντή
χυμάει μέσ απ’ τα σύνεφα θαμπωτικά γελώντας
ήλιος χωρίς μαντύ .

Να ταξιδεύουν στόν αγέρα τα νησάκια ,
οι κάβοι ,τ’ ακρόγιαλα σά μεταξένιοι αχνοί
και με τούς γλάρους συνοδιά κάποτ’ ένα καράβι
ν’ανοίγουν να το παίρνουν οι ουρανοί

Ξανανιωμένα απ’ το λουτρό να ροβολάνε κάτου
τήν κόκκινη πλαγιά χορευτικά τα πεύκα,
τα χρυσόπευκα ,κι ανθός του μαλαμάτου
να στάζουν τα μαλλιά τους τα μυριστικά.

Κι ‘αντάμα τους να σέρνουνε στο φωτεινό χορό τους
ως μέσα στο νερό τα ερημικά χιονόσπιτα -
κι αυτά μες στ’ όνειρο τους να τραγουδάνε ,αξύπνητα καιρό

Έτσι να στέκω θάλασσα ,παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και νά ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι ‘αλάργα βάσανα πολλά,

Ώς να με πάρεις ,κάποτε ,μαργιόλα  συ,
στούς κόρφους σου αψηλά τους ανθισμένους
και να με πας πολύ μακρυά απ’ τη μαύρη τούτη Κόλαση ,
μακρυά πολύ κι ‘από τους μαύρους κολασμένους

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ - ΑΝΤΙΠΑΡΟΣ
Κ ΒΑΡΝΑΛΗΣ "Να σ’ αγναντεύω θάλασσα"
Nα σ’αγναντεύω ,θάλασσα
να μη χορταίνω απ’ το βουνό ψηλά
στρωτή και καταγάλανη και μέσα να πλουταίνω
απ’ τα μαλαματά σου τα πολλά
Νάναι χινοπωριάτικον απομεσήμερο
όντας μετ’ άξαφνη νεροποντή
χυμάει μέσ απ’ τα σύνεφα θαμπωτικά γελώντας
ήλιος χωρίς μαντύ .

Να ταξιδεύουν στόν αγέρα τα νησάκια ,
οι κάβοι ,τ’ ακρόγιαλα σά μεταξένιοι αχνοί
και με τούς γλάρους συνοδιά κάποτ’ ένα καράβι
ν’ανοίγουν να το παίρνουν οι ουρανοί

Ξανανιωμένα απ’ το λουτρό να ροβολάνε κάτου
τήν κόκκινη πλαγιά χορευτικά τα πεύκα,
τα χρυσόπευκα ,κι ανθός του μαλαμάτου
να στάζουν τα μαλλιά τους τα μυριστικά.

Κι ‘αντάμα τους να σέρνουνε στο φωτεινό χορό τους
ως μέσα στο νερό τα ερημικά χιονόσπιτα -
κι αυτά μες στ’ όνειρο τους να τραγουδάνε ,αξύπνητα καιρό

Έτσι να στέκω θάλασσα ,παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και νά ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι ‘αλάργα βάσανα πολλά,

Ώς να με πάρεις ,κάποτε ,μαργιόλα συ,
στούς κόρφους σου αψηλά τους ανθισμένους
και να με πας πολύ μακρυά απ’ τη μαύρη τούτη Κόλαση ,
μακρυά πολύ κι ‘από τους μαύρους κολασμένους

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ - ΑΝΤΙΠΑΡΟΣ

«Βερενίκη» «Η επιστροφή του Ασπροπάρη»

Η μετανάστευση των Ασπροπάρηδων ξεκίνησε!

Το ξημέρωμα της 30ης Αυγούστου βρήκε τη «Βερενίκη», τον νεαρό Ασπροπάρη στον οποίο τοποθετήθηκε δορυφορικός πομπός τον περασμένο Ιούλιο στα Μετέωρα, έτοιμη να «αφήσει τη φωλιά». Τα στίγματα που λάβαμε κατά τις περασμένες ημέρες από τον δορυφορικό της πομπό ήδη έδειχναν έντονη κινητικότητα. Έτσι, την περασμένη Παρασκευή πήρε την απόφαση να ξεκινήσει το μακρύ και επικίνδυνο ταξίδι που θα την οδηγήσει από τα Μετέωρα, όπου γεννήθηκε, έως νότια της Σαχάρας. Εκεί βρίσκεται ο τόπος όπου θα περάσει τα επόμενα 3-4 χρόνια της ζωής της.
Οι Ασπροπάρηδες από τα Βαλκάνια, συνήθως διαχειμάζουν στην ευρύτερη περιοχή του Τσαντ και του Σουδάν, συνεπώς αναμένουμε να κατευθυνθεί και η Βερενίκη προς τα εκεί, αν και μπορεί να μας εκπλήξει όπως συνέβη πέρσι με τη «Σβετλίνα» που επέλεξε να παραμείνει κάπου τελείως αλλού όπως στην Υεμένη!
Μέχρι στιγμής, η «Βερενίκη»  έχει ταξιδέψει νότια μέχρι την Αττική όπου φαίνεται ότι προσπαθεί να αποφασίσει ποιο δρόμο θα επιλέξει. Ας ελπίσουμε να μην ακολουθήσει το παράδειγμα του αδερφού της «Ίκαρου» που προσπάθησε να διασχίσει τη Μεσόγειο από την Κρήτη, αλλά δυστυχώς πνίγηκε πριν να καταφέρει να φτάσει στην ακτή της Λιβύης.
Η «Βερενίκη» είναι ο πρώτος από τους 10 Ασπροπάρηδες στους οποίους τοποθετήθηκαν φέτος δορυφορικοί πομποί στο πλαίσιο του Προγράμματος LIFE+ «Η επιστροφή του Ασπροπάρη». Ας της ευχηθούμε λοιπόν καλή τύχη, γιατί θα τη χρειαστεί πραγματικά ώστε να καταφέρει να διασχίσει τα 3.000 χιλιόμετρα που τη χωρίζουν από τον τελικό της προορισμό στην Αφρική!

παραμυθένιος κόσμος

Δίπλες (Παραδοσιακό γλύκισμα της Μάνης)

http://www.back-to-nature.gr/2012/12/blog-post_3437.html

Δίπλες (Παραδοσιακό γλύκισμα της Μάνης)

ΥΛΙΚΑ
Για το φύλλο
  • ½ κούπα ελαιόλαδο (120 ml)
  • χυμό ενός μικρού πορτοκαλιού
  • 1 φλιτζάνι του καφέ ούζο
  • 1 κιλό αλεύρι
  • ½ κουταλάκι του γλυκού αλάτι
  • 5 αυγά
  • ½ κουταλάκι του γλυκού σόδα
Για το τηγάνισμα:
2.5 κούπες ελαιόλαδο
Για το μέλωμα:
  • 2 κούπες μέλι
  • 1 και ½ κούπες τριμμένο καρύδι
  • 2 κουταλάκια του γλυκού κανέλα τριμμένη.
Εκτέλεση

  • Χτυπάμε τα αυγά.
  • Προσθέτουμε το ούζο, το αλάτι, το χυμό πορτοκαλιού, τη σόδα, το ελαιόλαδο και το αλεύρι.
  • Τα ζυμώνουμε μέχρι να σφίξει το μίγμα (να μην κολλάει στα χέρια.).
  • Χωρίζουμε τη ζύμη σε οκτώ μέρη.
  • Ανοίγουμε με ένα λεπτό πλάστη πολύ λεπτό φύλλο.
  • Το χωρίζουμε σε έξι μικρά μακρόστενα κομμάτια (περίπου 12Χ18 εκατοστά το καθένα).
  • Βάζουμε το λάδι στο τηγάνι να κάψει.
  • Ρίχνουμε τα κομμάτια μέσα στο τηγάνι ένα - ένα και με γρήγορες κινήσεις διπλώνουμε κατά το ένα τρίτο πρώτα την δεξιά και μετά την αριστερή πλευρά πάνω από το κέντρο του κομματιού.
  • Μόλις στερεοποιηθεί η «δίπλα» την γυρίζουμε και από την άλλη μεριά και αμέσως την βγάζουμε από το τηγάνι αφού στραγγίξουμε το λάδι που έχει μείνει πάνω της.
  • Ακολουθούμε την ίδια διαδικασία για τα υπόλοιπα κομμάτια.
  • Ανοίγουμε με τον πλάστη το επόμενο φύλλο και ακολουθούμε τα ίδια βήματα μέχρι να τελειώσουν όλα τα κομμάτια.
  • Τοποθετούμε τις δίπλες σε μια φαρδιά πιατέλα και ρίχνουμε από πάνω το μέλι.
  • Τέλος ρίχνουμε τα τριμμένα καρύδια.
Συμβουλές
  • Μπορείτε να χαράζετε το φύλλο με κόφτη πίτσας με τεθλασμένη κοπή για καλύτερη αισθητική.
  • Εναλλακτικά μπορείτε να τις βουτήξετε σε σιρόπι. Το σιρόπι μπορείτε να το φτιάξετε προσθέτοντας το μέλι, ίση ποσότητα νερού και ίση ποσότητας ζάχαρης. Αυτά τα υλικά τα βράζετε όλα μαζί για 5 λεπτά και μετά προσθέσετε και ένα ξυλαράκι κανέλα. Αφήνετε το μίγμα να βράσει συνολικά περίπου για 25 λεπτά και μετά μπορείτε να βουτήξετε μέσα τις δίπλες
  • Οι δίπλες είναι ένα παραδοσιακό γλύκισμα της Λακωνίας. Συνήθως προσφέρεται σε επίσημες κοινωνικές εκδηλώσεις.
  • Χρησιμοποιώντας τα μισά υλικά μπορούμε να φτιάξουμε 25 δίπλες που είναι υπεραρκετές για τις περισσότερες περιπτώσεις. Βεβαίως αυτό έχει να κάνει με τις ανάγκες του καθενός. 
Χρόνος προετοιμασίας: 1:30 
 Καλή Όρεξη! ! ! ! !
 

ΦΩΤΕΙΝΗ ΔΑΡΡΑ - ΣΤΑΛΣΙΜΟ - ΜΑΓΙΣΣΕΣ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

ΦΩΤΕΙΝΗ ΔΑΡΡΑ - ΣΤΑΛΣΙΜΟ - ΜΑΓΙΣΣΕΣ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

tsits85
Μεταφορτώθηκε στις 8 Σεπ 2011
Στίχοι: Διονύσης Καψάλης
Μουσική: Δημήτρης Παπαδημητρίου
Πρώτη εκτέλεση: Φωτεινή Δάρρα


Ποιο τραγούδι, πικρός αδερφός
στη μικρή θα σε φέρει πατρίδα
Γαλανή μου ελπίδα και φως
πάνε χρόνια και ακόμη δε σ' είδα

Ποιο πουλί, ποιο καλό περιστέρι
ποια λευκά με το κύμα φτερά
ποιο να στείλω της νύχτας αστέρι
να χωρίσει τα μαύρα νερά

Ήσουν φως στο κορμί μου, πορφύρα
ήσουν άνεμος κι έγινες μοίρα
Ποιος σκοπός θα σε φέρει κρυφός
ποιο τραγούδι, νεκρός αδερφός

Ποιο καράβι και μαύρος καπνός
κι ανοιχτές του βυθού ανεμώνες
Ποιος σε κλείνει βαρύς ουρανός
και ποιοι μάγοι σε πήραν χειμώνες

Και ποια χρώματα, ποιο σιντριβάνι
την παλιά μου ανοίγουν πληγή
Ποια πηγή όταν θα 'χω πεθάνει
θα σου δώσει νερό σ' άλλη γη

Ήσουν φως στο κορμί μου, πορφύρα
ήσουν άνεμος κι έγινες μοίρα
Ποια φωνή θα με βγάλει στο φως
ποιο τραγούδι, νεκρός αδερφός

Σήμερα...


το Φυσικό Πάρκο του Ψηλορείτη έλαβε την πράσινη κάρτα

Charalampos Fassoulas.
Φωτογραφία: Επιτυχής επαναξιολόγηση του Ψηλορείτη ως Ευρωπαϊκό και Παγκόσμιο Γεωπάρκο.

Κατά τη διάρκεια της 32ης Συνάντησης και του 12ου Διεθνούς Συνεδρίου του Δικτύου των Ευρωπαϊκών Γεωπάρκων που πραγματοποιήθηκε από τις 3 έως και τις 5 Σεπτεμβρίου στο Γεωπάρκο Cilento and Vallo di Diano της νότιας Ιταλίας, το Φυσικό Πάρκο του Ψηλορείτη έλαβε την πράσινη κάρτα και θα συνεχίσει για άλλα τέσσερα χρόνια την παραμονή του στα Δίκτυα των Ευρωπαϊκών και Παγκόσμιων Γεωπάρκων της UNESCO.
Τα γεωπάρκα αξιολογούνται κάθε τέσσερα χρόνια για τα αποτελέσματα των εργασιών και  προσπαθειών τους στην προστασία και διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος, την εκπαίδευση κατοίκων και επισκεπτών και την προώθηση και στήριξη της τοπικής οικονομίας. Στα τέλη του περασμένου Ιούλη ομάδα δύο αξιολογητών από την Ιταλία και την Τσεχία επισκέφτηκε για τρείς ημέρες των Ψηλορείτη για επιτόπια παρατήρηση και σύνταξη αναφορά προόδου. Κατά τη διάρκεια των εργασιών στο Cilento τα μέλη του δικτύου έκριναν ομόφωνα, απολύτως θετικά τα αποτελέσματα της αξιολόγησης και έδωσαν στον Ψηλορείτη την πράσινη κάρτα για τα επόμενα τέσσερα χρόνια.
Το σχετικό βραβείο παρέλαβε για το Γεωπάρκο ο επιστημονικός του υπεύθυνος Δρ Χαράλαμπος Φασουλάς, κατά τη διάρκεια μιας όμορφης εκδήλωσης που έλαβε χώρο στον αρχαιολογικό χώρο της Ελληνιστικής αποικίας Elea-Velia της πόλης Ascea. Κατά την ίδια εκδήλωση ανακοινώθηκε ή ένταξη στο δίκτυο τεσσάρων ακόμα περιοχών από την Σλοβενία,, την Ολλανδία, την Τουρκία και την Ιταλία. Έτσι, σήμερα το Δίκτυο των Ευρωπαϊκών Γεωπάρκων αριθμεί 58 μέλη.
Επιτυχής επαναξιολόγηση του Ψηλορείτη ως Ευρωπαϊκό και Παγκόσμιο Γεωπάρκο.

Κατά τη διάρκεια της 32ης Συνάντησης και του 12ου Διεθνούς Συνεδρίου του Δικτύου των Ευρωπαϊκών Γεωπάρκων που πραγματοποιήθηκε από τις 3 έως και τις 5 Σεπτεμβρίου στο Γεωπάρκο Cilento and Vallo di Diano της νότιας Ιταλίας, το Φυσικό Πάρκο του Ψηλορείτη έλαβε την πράσινη κάρτα και θα συνεχίσει για άλλα τέσσερα χρόνια την παραμονή του στα Δίκτυα των Ευρωπαϊκών και Παγκόσμιων Γεωπάρκων της UNESCO.
Τα γεωπάρκα αξιολογούνται κάθε τέσσερα χρόνια για τα αποτελέσματα των εργασιών και προσπαθειών τους στην προστασία και διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος, την εκπαίδευση κατοίκων και επισκεπτών και την προώθηση και στήριξη της τοπικής οικονομίας. Στα τέλη του περασμένου Ιούλη ομάδα δύο αξιολογητών από την Ιταλία και την Τσεχία επισκέφτηκε για τρείς ημέρες των Ψηλορείτη για επιτόπια παρατήρηση και σύνταξη αναφορά προόδου. Κατά τη διάρκεια των εργασιών στο Cilento τα μέλη του δικτύου έκριναν ομόφωνα, απολύτως θετικά τα αποτελέσματα της αξιολόγησης και έδωσαν στον Ψηλορείτη την πράσινη κάρτα για τα επόμενα τέσσερα χρόνια.
Το σχετικό βραβείο παρέλαβε για το Γεωπάρκο ο επιστημονικός του υπεύθυνος Δρ Χαράλαμπος Φασουλάς, κατά τη διάρκεια μιας όμορφης εκδήλωσης που έλαβε χώρο στον αρχαιολογικό χώρο της Ελληνιστικής αποικίας Elea-Velia της πόλης Ascea. Κατά την ίδια εκδήλωση ανακοινώθηκε ή ένταξη στο δίκτυο τεσσάρων ακόμα περιοχών από την Σλοβενία,, την Ολλανδία, την Τουρκία και την Ιταλία. Έτσι, σήμερα το Δίκτυο των Ευρωπαϊκών Γεωπάρκων αριθμεί 58 μέλη.

Η μέρα που έπεσε ο Χάνδακας !

http://www.cretalive.gr/history/view/h-mera-pou-epese-o-chandakas/104130

Η μέρα που έπεσε ο Χάνδακας !

 
Ο Χάνδακας παραδόθηκε στους Τούρκους στον Σεπτέμβριο του 1669 και συγκεκριμένα σύμφωνα με τον Νίκο Σταυρινίδη στις 6 του μηνός της χρονιάς αυτής που γράφτηκε με μαύρα γράμματα στην ιστορία της πόλης του σημερινού Ηρακλείου.
Στα μέσα του 17ου αιώνα στην Κρήτη μετά από περίπου 450 χρόνια κατά τα οποία το νησί ήταν υπό την κτήση της Βενετίας , βρέθηκε στη δίνη μιας πολύ σκληρής διεκδίκησης. Η Οθωμανική Αυτοκρατορία κήρυξε τον Πόλεμο στη Γαληνότατη Δημοκρατία του Αδρία, θέλοντας στην κατοχή της την μεγαλόνησο σαν κόμβος και πολυτιμότατο σημείο στη Μεσόγειο. Ξεκίνησε λοιπόν ένας μακροχρόνιος πόλεμος ο πέμπτος κατά σειρά ανάμεσα σε Τούρκους και Ενετούς από το 1645 ως το 1669 που έμεινε στην ιστορία σαν Κρητικός Πόλεμος. Η χρονική του διάρκεια ήταν πολύ μεγάλη και η ιδιομορφία του έγκειται στο ότι ενώ τα δύο πρώτα χρόνια ( 1645-1647) αναλώθηκαν στην κατάκτηση όλης της νήσου όλα τα υπόλοιπα είκοσι δύο χρόνια (1647-1669)είχαν να κάνουν με την πολιορκία της πρωτεύουσας της νήσου, τον Χάνδακα. Ο Χάνδακας παραδόθηκε στους Τούρκους στον Σεπτέμβριο του 1669 και συγκεκριμένα σύμφωνα με τον Νίκο Σταυρινίδη στις 6 του μηνός  της χρονιάς αυτής που γράφτηκε με μαύρα γράμματα στην ιστορία της πόλης του σημερινού Ηρακλείου.
« …Οι διαπραγματεύσεις για τη σύναψη της Ενετοτουρκικής Συνθήκης έληξαν στις 6 Σεπτεμβρίου 1669. Είναι αλήθεια πως τα ζητήματα που έπρεπε να συζητηθούν και να εξομαλυνθούν ήταν πολλά και δύσκολα …Εν τω μεταξύ μ όλο που ο λόγος είχε πια δοθεί στη διπλωματία και οι συζητήσεις για την σύναψη ειρήνης συνεχιζόταν, οι εχθροπραξίες δεν είχαν καταπαύσει και τα κανόνια βροντούσαν ακόμη γύρω από τις δύο προδομένες ντάμπιες του Μεγάλου Κάστρου. Όταν λοιπόν στις 6 Σεπτεμβρίου έληξαν οι διαπραγματεύσεις και διατυπώθηκε το τελικό κείμενο της συνθήκης , αμέσως μετά την υπογραφή του από τον Κιοπρουλή, το Μοροζίνι και τους άλλους εντεταλμένους ανυψώθηκε στο φρούριο του Αγίου Δημητρίου (Ακ Ντάμπια) η λευκή σημαία και δόθηκε το πρόσταγμα « Παύσατε πυρ».*

Πηγές :
Ο Κρητικός πόλεμος , Χρυσούλα Τζομπανάκη, Εκδ. Χ.Τζομπανάκη 2008
* Η τελευταία περίοδος της πολιορκίας του Μεγ. Κάστρου, Ν. Σταυρινίδη, 1979

Φωτογραφίες που καταγράφουν μια ιστορική στιγμή. Ενός ολόκληρου κόσμου ή μιας ομάδας ανθρώπων. Tο Cretalive παρουσιάζει καθημερινά αδημοσίευτες ή σπάνιες φωτογραφίες - ντοκουμέντα ιστορικών προσώπων, στιγμών ή εποχών, αλλά και δικών μας ανθρώπων, από την οικογενειακή συλλογή, που εντάσσονται στο χώρο του χρόνου και του τόπου.  Για τη δική σας συμβολή, μπορείτε να στέλνετε φωτογραφίες στο mail: polites@cretalive.gr , με την ένδειξη "Για το Cretalive", που θα συνοδεύονται από ένα σημείωμα - επεξήγηση της φωτογραφίας. Με τον τρόπο αυτό θα τιμηθούν οι δικοί μας άνθρωποι, αλλά θα διασωθούν και τα ντοκουμέντα τους.

Η έκρηξη της Θήρας το 1600 και η Σεκμέτ

https://www.facebook.com/notes/mahagas-utopia

Η έκρηξη της Θήρας το 1600 και η Σεκμέτ


ΝΑΙΤΕΣ κ Η ΜΥΣΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΚΙΒΩΤΟΥ ΤΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣΤον τελευταίο χρόνο της βασιλείας του ο Αμένωθις ανήγειρε κυριολεκτικά εκατοντάδες αγάλματα για να τιμήσει τη θεά Σεκμέτ. Στο Ασέρι, λίγο νοτιότερα της τότε αιγυπτιακής πρωτεύουσας των θηβών, ο Αμένωθις ετοιμάζονταν να ξανακτίσει ναό στην κυρίαρχη θεά Μούτ, όταν ξαφνικά τον καθαγίασε ξανά ως ναό της Σεκμέτ. 
Επιπλέον επιγραφές αποκαλύπτουν ότι ο Φαραώ διακήρυξε  πως η Σεκμέτ θα αντικαθιστούσε εφεξής τη Μουτ, ως βασική θεά. Διέταξε επίσης την ανέγερση κυριολεκτικά εκατοντάδων αγαλμάτων προς τιμήν της θεάς. Ο Αμένωθις ανήγειρε τόσα πολλά αγάλματα της Σεκμέτ εδώ κι εκεί που σχεδόν κάθε αιγυπτιολογική συλλογή στον κόσμο κατέχει τουλάχιστον από ένα. Το Βρετανικό Μουσείο κατέχει το μεγαλύτερο αριθμό, πάνω από τριάντα δείγματα σε ποικίλα στάδια διατήρησης. Εκατοντάδες παραμένουν ακόμα στην Αίγυπτο στο σημείο που ανεγέρθηκαν, με την πλειονότητα τους στο ναό του Λούξορ στην νότια Αίγυπτο. Εκτιμάται ότι μόνο εκεί, υπήρχαν αρχικά επτακόσια αγάλματα. Στην πραγματικότητα όπως υπέδειξε ο Αιγυπτιολόγος Σύριλ Ώλντρεντ το 1988, καμιά άλλη θεότητα στην Αρχαία Αίγυπτο δεν αναπαραστάθηκε με τόσο πολλά, μεγάλης κλίμακας αγάλματα, και σχεδόν όλα τους φιλοτεχνήθηκαν με εντολή του Αμένωθι. Αυτά τα αγάλματα της Σεκμέτ αποτελούν σαφή ένδειξη ότι, παρά την προφανή σταθερότητα και τον πλούτο της χώρας, κάτι πήγαινε στραβά. Διότι η Σεκμέτ ήταν η θεά της καταστροφής! Ποτέ δεν εξηγήθηκε ικανοποιητικά γιατί υπάρχουν αυτά τα μνημειακά αγάλματα της θεάς σε τέτοιους ασύγκριτους αριθμού. Το γεγονός ότι ο Αμένωθις δημιούργησε περισσότερα αγάλματα προς τιμή της εως τότε, απ΄όσο στο βασικό θεό Άμμωνα, υποδηλώνει ότι είχε συμβεί κάτι , το οποίο τους έκανε να αμφισβητήσουν τη δύναμη της βασικής θεότητας.  Η Σεκμέτ αναπαρίστατο σαν λέαινα ή γυναίκα με κεφάλι λιονταριού. Στην αιγυπτιακή μυθολογία ήταν κόρη του ηλιακού θεού Ρα και είχε κάποτε σχεδόν εξολοθρεύσει την ανθρωπότητα. Σύμφωνα με το μύθο, είχε κρύψει τον ήλιο και είχε προκαλέσει βροχές φωτιάς από τον ουρανό. Η ανθρωπότητα είχε σωθεί μόνο χάρη στην προσωπική παρέμβαση του Ρα. 
Graham Phillips Nαίτες και η μυστική δύναμη της Κιβωτού της Διαθήκης
Σύμφωνα με το θρύλο, η Κιβωτός της Διαθήκης ήταν ένα περίτεχνο χρυσό κιβώτιο που αποτελούσε μέσον επικοινωνίας με τον Θεό, αλλά και τρομερό όπλο εναντίον των εχθρών των αρχαίων Ισραηλιτών. Προκειμένου να τη χρησιμοποιήσει, ο αρχιερέας έπρεπε να φορά ένα εγκόλπιο με δώδεκα ιερά πολύτιμα πετράδια γνωστά ως Πέτρες της Φωτιάς. Αυτά τα αντικείμενα φυλάσσονταν στο Μεγάλο Ναό της Ιερουσαλήμ, ώσπου εξαφανίστηκαν μετά τη βαβυλωνιακή εισβολή του 597 π.Χ. Στα αρχαία ερείπια της Πέτρας, στη Νότια Ιορδανία, ο Γκράχαμ Φίλιπς βρήκε στοιχεία που φανερώνουν ότι οι Ναΐτες Ιππότες του 13ου αιώνα είχαν ανακαλύψει την Κιβωτό και τις Πέτρες της Φωτιάς και ότι είχαν μεταφέρει αυτούς τους θησαυρούς στην Κεντρική Αγγλία, όταν γλίτωσαν από το διωγμό που εξαπέλυσε ο Γάλλος βασιλιάς Φίλιππος ο Ωραίος έναν αιώνα αργότερα. Ο συγγραφέας ακολούθησε κρυπτογραφημένα μηνύματα που είχαν αφήσει οι Ναΐτες σε εκκλησιαστικές εικόνες, επιγραφές και βιτρώ, και βρήκε τις Πέτρες της Φωτιάς. Όταν εξετάστηκαν από επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, τα πετράδια βρέθηκαν να κατέχουν περίεργες φυσικές ιδιότητες, οι οποίες προκαλούσαν παρεμβολές σε ηλεκτρονικούς εξοπλισμούς και δημιουργούσαν μια κινούμενη ιονισμένη φωτόσφαιρα, κάτι που έμοιαζε με σφαιρικό κεραυνό. (. . .) (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)

για ζεστό χειμώνα



 
Ο χρήστης Hamarat Ablam πρόσθεσε 486 νέες φωτογραφίες στο άλμπουμ: Bebek Battaniye Modelleri.
MODELLER NETTEN ALINTIDIR.

Αναξίμανδρος ο Μιλήσιος


Terra papers.
Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
 
 
Αναξίμανδρος ο Μιλήσιος «του απείρου και αέναου σύμπαντος»
"Οι πρώτοι φιλόσοφοι εμφανίστηκαν στις ελληνικές αποικίες της Ιωνίας και ειδικά στη Μίλητο, όπου δημιουργήθηκε και η ομώνυμη σχολή. Οι εκπρόσωποι της είναι οι Μιλήσιοι Θαλής, Αναξίμανδρος και Αναξιμένης. Ο Θαλής έζησε στη Μίλητο από το 624 ως το 564 π.κ.ε. Έκανε μεγάλα ταξίδια που τον έφεραν μεταξύ των άλλων και στην Αίγυπτο, όπου μέτρησε το ύψος των πυραμίδων από τις σκιές τους. Προείπε την έκλειψη του ηλίου και πίστευε ότι η αρχή των όντων ήταν το νερό. Ίδρυσε τη σχολή της Μιλήτου και θεωρείται ο πατέρας της ελληνικής και παγκόσμιας φιλοσοφίας.

Ο Αναξίμανδρος. (610-545 π.κ.ε.) ήταν νεότερος, μαθητής και διάδοχός του Θαλή στη σχολή της Μιλήτου. Υποστήριζε ότι η αρχή των όντων ήταν το άπειρο, δηλαδή η αιώνια και συνεχώς μεταβαλλόμενη ύλη, επινόησε το πρώτο ηλιακό ημερολόγιο, σχεδίασε τον πρώτο χάρτη της έως τότε γνωστής γης και ασχολήθηκε με βιολογικά, αστρονομικά και κοσμολογικά ζητήματα.

Ο Αναξιμένης. (585-528 π.κ.ε.) διαδέχτηκε τον Αναξίμανδρο στη σχολή. Πίστευε ότι η αρχή των όντων ήταν ο αέρας, που, με την κίνηση, αλλού γίνεται νερό και αλλού γίνεται αιθέρας και φωτιά. Κατάλαβε πρώτος ότι το φως του φεγγαριού προέρχεται από τον ήλιο και εξήγησε φυσικά τις εκλείψεις του ήλιου και του φεγγαριού................."
http://www.terrapapers.com/?p=4446

Εύκολα Σοκολατάκια

http://www.back-to-nature.gr/2013/02/blog-post_6229.html

Εύκολα Σοκολατάκια


Υλικά
  • 1 βαζάκι μερέντα
  • 125 γρ. κουβερτούρα σπασμένη σε κομμάτια
  • 1 κούπα αμύγδαλα ή άλλους ξηρούς καρπούς της αρεσκείας σας
  • 2-3 κουταλιές λικέρ ή κονιάκ
  • 2/3 κούπας corn flakes

Εκτέλεση

Σε μπεν μαρί ζεσταίνουμε την μερέντα και ύστερα την αδειάζουμε σε μπολ. Ακολουθούμε την ίδια διαδικασία και για την κουβερτούρα και το κονιάκ μέχρι να λιώσουν. Τα ανακατεύουμε στο μπολ πολύ καλά. Προσθέτουμε τους ξηρούς καρπούς και τα δημητριακά και ανακατεύουμε μ' ένα κουτάλι. Αφήνουμε το μείγμα για λίγη ώρα στο ψυγείο μέχρι να πήξει. Ύστερα πλάθουμε τα σοκολατάκια και τα ρολάρουμε σε ψιλοκομμένο αμύγδαλο. Τα διατηρούμε στο ψυγείο!

Ηρώ Κωνσταντοπούλου,5 Σεπτ. 1944

Ανατροπη Τωρα blog.
 
Ηρώ Κωνσταντοπούλου,5 Σεπτ. 1944

Κρατούμενη και κατα τη διάρκεια βασανιστηρίων,στους γερμανοντυμένους ''έλληνες'' θύμιζε τα λόγια του Ρήγα Φεραίου:

«Χάνει τα δίκαια του πολίτου εκείνος οπού έγινεν εντόπιος εις ξένον βασίλειον και δε βοηθεί την πατρίδα του κι απ’ εκεί, με όποιον τρόπον ημπορεί, αλλ’ αδιαφορεί εις τας προσταγάς της. Ομοίως κι εκείνος όπου δέχεται οφίκιον ή δούλευσιν ή χαρίσματα από χέρι τυράννου. Ο τοιούτος δε λέγεται πλέον πολίτης, αλλά προδότης…».

...ο νοών νοείτω...

πλέξη ντάμπλ φάς !

Maria Dimitriou
Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
 
Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
 
Ο χρήστης Hamarat Ablam πρόσθεσε 15 νέες φωτογραφίες στο άλμπουμ: Çift Taraflı Bebek Battaniyesi.
MODEL VE RESİMLER NETTEN ALINTIDIR.

Δημοφιλείς αναρτήσεις