Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2012

Το πιο εύκολο «εναλλακτικό» παστίτσιο


Το πιο εύκολο «εναλλακτικό» παστίτσιο

Αν μέχρι τώρα ακούγατε «παστίτσιο» και τρέχατε μακριά σκεπτόμενες άπειρες ώρες εργασίας στην κουζίνα, κατσαρόλες, ταψιά, μπολ, μίξερ και άλλα 25 σκεύη μαγειρικής, ήρθε η ώρα να αναθεωρήσετε. Με την συνταγή για παστίτσιο που σας προτείνουμε, όχι μόνο θα ξεμπερδέψετε μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα αλλά θα είστε, πλέον, ικανές να φτιάχνετε το αγαπημένο φαγη
τό χωρίς να χρειάζεται να σας κόβουν ένσημα.

• 500 γρ. μακαρονάκι κοφτό
• 1 λίτρο γάλα
• 2 κούπες νερό
• 2 κούπες γραβιέρα τριμμένη
• 2 κούπες τυρί ρεγκάτο τριμμένο
• 5 αυγά
• αλάτι, πιπέρι
• ¼ της κούπας βούτυρο λιωμένο
• μοσχοκάρυδο
• φρυγανιά τριμμένη

Σε ένα ταψί απλώνετε το βούτυρο, προσέχοντας να καλύψει όλη την επιφάνεια του σκεύους.

Ρίχνετε τα ζυμαρικά άψητα από πάνω.

Ανακατεύετε το γάλα με το νερό τα αυγά και λίγο μοσχοκάρυδο, και τα αδειάζετε στο πυρέξ έτσι ώστε να απλωθούν παντού.

Ρίχνετε λίγο αλάτι και πιπέρι και πασπαλίζετε με τα τυριά.

Το αφήνετε να ψηθεί για μία ώρα στους 180 με 200 C.

queen.gr
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Αγία Παρασκευή Κανδήλας

 

Αγία Παρασκευή Κανδήλας

Η Αγία Παρασκευή: O Ιερός Ναός της Αγίας Παρασκευής βρίσκεται σε απόσταση 10χλμ από την Κανδήλα στη θέση Αγία Παρασκευή. Χρονολογείται τον 11ο αι. μΧ και διατηρούσε λαξευμένες τοιχογραφίες. Ο ναός έχει χτιστεί στο βάθος σπηλαίου. Σήμερα, στο ίδιο σημείο έχει χτιστεί πέτρινος σταυροειδής ναός αφιερωμένος στην Αγία Παρασκευή.

Στο σταθμό ένα φθινοπωρινό πρωί ΤΖΟΖΟΥΕ ΚΑΡΝΤΟΥΤΣΙ (Νόμπελ Λογοτεχνίας 1906)


ΤΖΟΖΟΥΕ ΚΑΡΝΤΟΥΤΣΙ (Νόμπελ Λογοτεχνίας 1906)


Στο σταθμό ένα φθινοπωρινό πρωί

Ω τα φανάρια εκείνα πώς ξετρέχονται
Ράθυμα πίσω από τα δέντρα, ανάμεσα
Στα κλωνιά η βροχή ποτ μουσκεύει,
Και το φως τους χασμούνται στη λάσπη!

Αψιά, γοερή, στριγγιά σφυρίζ' η ατμάμαξα
Εκεί σιμά' ο ουρανός μολυβοχρώματος
Κ' η αυγή του φθινοπώρου μοιάζει
Στα τριγύρω σα φάσμα τεράστιο.

Που και γιατί κινούν τα πλήθη αμίλητα,
Στα σκυθρωπά τ' αμάξια γιατί βιάζονται;
Για ποιους πόνους άγνωστους πάνε
Ή αγωνίες ελπίδας απόμακρης;

Κ' εσύ με συλλογή, Λίδια, στου εισπράχτορα
Την ξερή κοπή δίνεις το εισιτήριο,
Στο διώχτη καιρό τα ωραία χρόνια,
Τις χαρές τις γοργές και τις μνήμες.

Κουκουλωμένοι, μαύροι πάνε κ' έρχονται
Εμπρός από τα μαύρα τραίνα οι φύλακες
Σαν ίσκιοι' χλωμό έχουν φανάρι,
Και λοστούς σιδερένιους' τα φρένα

Τα σιδερένια αχούς αφίνουν πένθιμους
Μακριούς' και μέσ' απ' της ψυχής τα τρίσβαθα
Μια ηχώ πονεμένη από πλήξη
Απαντά, σπαραγμός όπου μοιάζει.

Κ' οι θυρίδες χτυπούμενες στο κλείσιμο
Μοιάζουν σαν προσβολές' η στερνή πρόσκληση
Σημαίνει γοργή σαν περγέλιο'
Η βροχή χοντρή πέφτει στα τζάμια.

Το τέρας πια, που νοιώθει τη μετάλλινη
Ψυχή του, σειέται, λέχει, φυσά, φλόγινα
Τα μάτια του ανοίγει' στα σκότη
Προκαλεί η σφυριξιά του τα πλάτη.

Το σκληρό τέρας πάει'στο απαίσιο τραίνο του
Φτεροκοπώντας οι έρωτές μου πηγαίνουνε.
Αχ, η όψη η λευκή, το ωραίο βέλο
Χαιρετώντας χάθηκαν στα σκότη.

Ω ροδαλό, χλωμό και γλυκό πρόσωπο,
Ω λαμπερά γαλήνια μάτια, ώ άσπιλο,
Λευκό και με χάρη σκυμμένο
Στα πυκνόσγουρα ανάμεσα, μέτωπο!

Στο αγέρι το χλιαρό η ζωή παλλότανε.
Παλλότανε το θέρος σαν μου γέλασαν.
Και ο ήλιος ο νιος του Ιουνίου
Να φιλή φωτεινός εχαιρόταν,

Τις καστανές της κόμης τις ανταύγειες
Στις απαλές παρειές' σα φωτοστέφανο
Πιο ωραία τα όνειρά μου απ' τον ήλιο
Την εράσμια την όψη εκυκλώναν.

Μέσ' στη βροχή, στην καταχνά επιστρέφοντας
Τώρα, μ' αυτές επιθυμούσα να 'σμιγα'
Σα να 'χα μεθύσει τρεκλίζω,
Και μην έγινα φάντασμα ψαύομαι.

Ω, ποιο πέσιμο φύλλων ακατάπαυτο,
Βουβό, ψυχρό, βαρύ στην ψυχή αιστάνομαι!
Πιστεύω πως μόνο, πως πάντα,
Πως στον κόσμο παντού είμαι Νοέμβρης.

Γι' αυτόν το νόημα πώχασε της Ύπαρξης,
Η συννεφιά, η μαυρίλα αυτή καλύτερα'
Ποθώ, ναί, ποθώ να πλαγιάσω
Σε μια πλήξη που ατέλειωτη να 'ναι.

Μετάφραση: Γεράσιμος Σπαταλάς

ΠΙΝΑΚΑΣ- M J Driscoll

Προστατέψτε τα παιδιά σας από τους εξωτερικούς κινδύνους


 Προστατέψτε τα παιδιά σας από τους εξωτερικούς κινδύνους

Τι πρέπει να τους μάθετε για να είναι ασφαλή όταν δεν είσαστε γύρω τους.

Η τελευταία απαγωγή και πιθανόν και δολοφονία της 5χρονης April από την Ουαλία της Μεγ. Βρετανίας μας έχει σοκάρει όλους, ενώ και η είδηση πως μια δεύτερη αρπαγή ενός 10 χρονου κοριτσιού από το Κολοράντο της Αμερικής καθώς πήγαινε στο σχολείο της, έρχεται να ενισχύσ
ει τους ορατούς κινδύνους που υπάρχουν γύρω μας.

Στην πρώτη περίπτωση το παιχνίδι με τους φίλους της έξω από το σπίτι της -κάτι απολύτως φυσιολογικό – η αφέλεια και η άγνοια του κινδύνου, αποδεικνύεται πως της κόστισαν τη ζωή της.

Η αρπαγή του παιδιού σου από έναν ξένο προκαλεί τρέλα και μόνο με την σκέψη. Πολλοί λένε πως προτιμούν να έχουν το παιδί τους πεθαμένο, παρά στα χέρια κάποιου που θα το κακοποιήσει. Τραγικά και τα δύο αλλά η πραγματικότητα είναι αυτή.

Πώς λοιπόν μπορούμε να προστατέψουμε όσο καλύτερα μπορούμε τα παιδιά μας;

Οι πολεμικές τέχνες είναι από τα αθλήματα που διδάσκουν τον κίνδυνο του “ξένου”. Το αποκαλούν stranger danger. Εκεί τα παιδιά μαθαίνουν πώς να αντιστέκονται στην αρπαγή τους τοποθετώντας το σώμα τους κατάλληλα ώστε να δυσκολέψουν κάπως τον ενήλικο και βέβαια μαθαίνουν πώς να χρησιμοποιούν το μοναδικό τους όπλο, την φωνή τους, ώστε να ξεφύγουν. Είναι τρομακτικό και μόνο που το διαβάζει κανείς και γίνεται χειρότερο όταν το κάνεις και εικόνα.

Να λοιπόν μερικά πράγματα που πρέπει να διδάξουμε στα παιδιά μας.

★* Μάθετε στο παιδί να λέει όχι. Τα “αρπακτικά” ψάχνουν να βρουν παιδιά που είναι ντροπαλά και φοβούνται στο να αντισταθούν σε κάποιον μεγαλύτερο. Μάθετε στο παιδί να φεύγει από μια κατάσταση που το κάνει να νιώθει άβολα και να φωνάζει δυνατά ώστε να τραβήξει την προσοχή των γύρω του.

★* Ποτέ να μην μπαίνει σε αυτοκίνητα ή να κρατάει μυστικά που κάποιος μεγάλος του είπε. Είναι σημαντικό να σας πει αμέσως εάν κάτι από τα παραπάνω συμβεί.

★* Μην υποθέτετε πως το παιδί σας ξέρει πώς να αντιδράσει. Ένα σχετικό πείραμα στην Αμερική έδειξε πως ενώ οι γονείς ήταν σίγουροι πως το παιδί τους δεν θα μιλήσει σε ξένους ή πως δεν θα φύγει από το πάρκο με κάποιον που δε γνωρίζει, προς μεγάλο τους σοκ έγινε ακριβώς το αντίθετο. Για αυτό φροντίστε να επαναλαμβάνεται συχνά τι πρέπει να γνωρίζουν.

★* Μη στέκεστε μόνο στον “ξένο κίνδυνο”. Τα μικρότερα παιδιά μπορούν να συνδέσουν το ξένο κίνδυνο με κάποιον που η όψη του είναι τρομακτική και να εμπιστευτούν κάποιον που είναι φιλικός και καλός μαζί τους. Επίσης τα στατιστικά έχουν δείξει ότι παιδιά έχουν εξαφανιστεί η κακοποιηθεί από άτομα που ήδη γνώριζαν. Το γείτονα, το μπαμπά κάποιου συμμαθητή τους ή το προπονητή τους. Επίσης το να μην μιλούν σε ξένους μπορεί να γίνει δίκοπο μαχαίρι όταν βρεθούν σε κίνδυνο. Μάθετε τα να απευθύνονται κυρίως σε γυναίκες ή να τρέχουν σε κάποιο κοντινό κτίριο ή κατάστημα με κόσμο για να ζητήσουν βοήθεια.

★* Μιλήστε του για την σημασία του προσωπικού του χώρου. Κανείς δεν πρέπει να το πλησιάζει τόσο που να το κάνει να νιώθει άβολα.

★* Τέλος υποδείξτε του, τους έμπιστους ανθρώπους. Κάντε μια λίστα από τα άτομα που μπορεί να το συλλέξουν από το σχολείο ή να το προσέξουν όταν δεν είσαστε εσείς εκεί. Εξηγήστε ότι για κανέναν λόγο δεν φεύγει με κάποιον επειδή απλώς τον γνωρίζει εάν πριν δεν το έχετε ενημερώσει ότι αυτό το πρόσωπο θα τον συλλέξει. Επίσης εάν είναι σε ηλικία που γυρίζουν μόνα τους από το σχολείο, ζητήστε τους να φροντίζουν να είναι μαζί με μια ομάδα παιδιών ή τουλάχιστον δύο άτομα μαζί.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Η ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΗ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΝΟΥ


 
 
Η ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΗ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΝΟΥ:
 
Γι αυτούς που δεν είναι ικανοί να δουν το κακό, το κακό δεν υπάρχει. Ο κόσμος δεν είναι παρά μια απεικόνιση του εσώτερου Είναι σας. Οι συνθήκες Ζωής δεν είναι παρά είδωλα του εσωτερικού σας κόσμου. Αν δεν έχετε αδυναμίες κανένα κακό ή πρόβλημα δεν πρόκειται να σας απειλήσει ή να σας δημιουργήσει προβλήματα. Μπορεί αυτό να φαίνεται υπερβολικό σε όποιον έχει να αντιμετωπίσει ένα πρόβλημα.

Φροντίστε το άγχος που σας προκαλεί, να το κατευθύνετε προς άλλη κατεύθυνση.

Μην αφήνετε ποτέ κάποιο πρόβλημα να γίνει τόσο σημαντικό, ώστε να σας πληγώσει εσωτερικά. Όταν θα φτάσετε σε αυτό το σημείο, που είναι θέμα εξάσκησης, θα έχετε αποκτήσει την πολύτιμη επιτηδειότητα που θα σας βοηθήσει να εκπληρώσετε όλα σας τα Όνειρα. Αξίζει τον κόπο. Το ίδιο το ταξίδι είναι ο απώτατος σκοπός της Ζωής. Τα υπόλοιπα είναι ασήμαντα. Συνεχώς να επιβεβαιώνετε πως το κακό δεν υφίσταται και να συγκεντρώνετε την σκέψη σας στο όνειρό σας. Εκεί θα βρείτε την αλήθεια και την ενόραση που χρειάζεστε σαν οδηγούς στην Ζωή σας. Θα βρείτε επίσης κάτι πολύ σπάνιο σ’ αυτόν τον κόσμο. Την αγάπη γι αυτό που κάνετε και αγάπη για τους άλλους ανθρώπους. Αυτό είναι το διπλό μυστικό του αληθινού πλούτου!
— με Antonia Sal

Νόμπελ λογοτεχνίας 2001... O Βιντιαντάρ Σουρατζπρασάντ Νάιπολ


Νόμπελ λογοτεχνίας 2001... O Βιντιαντάρ Σουρατζπρασάντ Νάιπολ (Vidiadhar Surajprasad Naipaul), γνωστότερος ως Β.Σ. Νάιπολ (V.S. Naipaul), (γεν. 17 Αυγούστου 1932), είναι μυθιστοριογράφος ινδικής καταγωγής γεννημένος στο Τρινιντάντ, που έγραψε στα Αγγλικά. Τιμήθηκε με το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας το 2001.

Στα Ελληνικά μεταφράστηκαν τα έργα του Mr.Stone and the Khights companion (Ο κ.Στόουν και οι σύντροφοι των Ιπποτών, μετάφρ. Χρ.Μπάμπου-Παγκουρέλη,"Γκοβόστης") και Guerrillas (Αντάρτες, μετάφρ. Κ.Χριστοδούλου, "Γκοβόστης")
 
Από : wikipedia

(2004) Μαγικοί σπόροι, Ωκεανίδα
(2003) Ένα σπίτι για τον κύριο Μπίσβας, Ωκεανίδα
(2001) Μισή ζωή, Ωκεανίδα
(1995) Ένας δρόμος στον κόσμο, Εκδοτικός Οίκος Α. Α. Λιβάνη
(1984) Μια σημαία στο νησί, Γλάρος
(1984) Ο κύριος Στόουν και οι σύντροφοι των ιπποτών, Γλάρος
(1984) Οι αντάρτες, Γλάρος

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Φιλετάκια μοσχαριού με σάλτσα τόννου

πηγή http://www.facebook.com/photo.php?fbid=304271263013584&set=a.267803109993733.59782.264580240316020&type=1&theater

Φιλετάκια μοσχαριού με σάλτσα τόννου

Ναι, καλά ακούσατε, φετούλες μοσχαράκι βραστό συνοδευμένες με σάλτσα τόννου. Αυτός ο ασυνήθιστος συνδυασμός υλικών μας έρχεται απο το Πιεμοντε (περιοχη του Τορινο) και ονομάζεται βιτέλλο τοννάτο. Πρόκειται για έναν πεντανόστιμο μεζε, που μπορείτε να σερβίρετε ως ορεκτικό ή να τον παρουσιάσετε σε ένα μπουφέ.

νουα μοσχαριου (περιπου 600gr),
1 κρεμμυδι,
1 καροτο,
1-2 σκελιδες σκορδο,
2 κλωναρια σελινο,
1 κλωναρακι δεντρολιβανο,
4-5 δαφνοφυλλα,
4-5 μοσχοκαρφια,
μερικούς κόκκους μαύρο πιπέρι,
4-5 κοκκους μπαχαρι,
1/2 Lt λευκο ξηρο κρασι,
100gr τοννο κονσερβα σε ελαιολαδο,
6 φιλεττα αντσουγιας,
3 βραστα αυγα (σφιχτα),
1 κουταλια της σουπας καππαρη + λιγες για την διακοσμηση
παρθένο ελαιόλαδο,
ξύδι μπαλσάμικο,
αλάτι.

Βάλτε το κρέας σε μια κατσαρόλα, χωρίς να το κόψετε. Προσθέστε τα λαχανικά, τα μυρωδικά, λίγο λαδάκι, το κρασί, και το ανάλογο αλάτι. Σκεπάστε την κατσαρόλα και αφήστε το να βράσει, σε χαμηλή φωτιά, για ένα δίωρο, μέχρι να μαλακώσει το κρέας. Κατά την διάρκεια του μαγειρέματος, αν χρειαστεί, προσθέστε λίγο ζεστό νερό ή ζωμό.

Κατεβάστε την κατσαρόλα από την φωτιά, και αφήστε το κρέας να κρυώσει μέσα στον ζωμό του. Όταν κρυώσει, βγάλτε το στην άκρη και σουρώστε τον ζωμό του.

Ετοιμάστε την σάλτσα τοννου: βάλτε στο μουλτι τον τοννο, αφού τον στραγγίσετε, τις αντσούγιες, τα αυγά, κομμένα σε κομμάτια, την κάππαρη, μερικές σταγόνες μπαλσάμικο, λίγο ελαιόλαδο και μερικές κουταλιές από τον ζωμό του κρέατος. Χτυπήστε τα όλα μαζί.

Αν χρειαστεί να αραιώσετε την σάλτσα, προσθέστε ζωμό ή ελαιόλαδο. Αλάτι συνήθως δεν χρειάζεται να προσθέσετε γιατί τα υλικά της σάλτσας ήδη περιέχουν αρκετό αλάτι.

Κόψτε το κρέας σε πολύ λεπτές φετούλες αν διαθέτετε ηλεκτρικό μαχαίρι, θα σας φανεί πολύ χρήσιμο!

Τοποθετήστε τις φέτες του κρέατος σε ένα πιάτο σερβιρίσματος. Καλύψτε τες με την σάλτσα και διακοσμήστε με κάππαρη. Αφήστε το να σταθεί στο ψυγείο για μια ωρίτσα τουλάχιστον πριν το σερβίρετε, ώστε να δέσουν οι γεύσεις και τα αρώματα.

illaboratoriodimmskg.blogspot.gr

 σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΖΑΝ ΚΟΚΤΩ (1889-11/10/1963)


ΖΑΝ ΚΟΚΤΩ (1889-11/10/1963)
ΠΙΝΑΚΑΣ -Αμεντέο Μοντιλιάνι»Ζαν Κοκτώ»

Απόσπασμα από την «ψεύτρα»

''Θα ήθελα να λέω πάντα αλήθεια. Αγαπώ την αλήθεια.Μα εκείνη δεν μ' αγαπά. Αυτή είναι η πραγματική, η αληθινή αλήθεια.
Η αλήθεια δεν μ' αγαπά.
Μόλις την ξεστομίσω, αλλάζει μορφή και γυρίζει εναντίον μου.Μοιάζω να λέω ψέματα και όλοι με στραβοκοιτάζουν.
Κι ωστόσο είμαι απλή, δεν μου αρέσει το ψέμα. Το ψέμα σέρνει πίσω του φοβερές σκοτούρες, και σε παρασέρνει και πιάνεσαι στην παγίδα του και παραπατάς και πέφτεις και όλοι γελάνε και σε κοροϊδεύουν...
Όταν με ρωτάνε κάτι, θέλω να τους απαντήσω αυτό που σκέφτομαι, θέλω να τους απαντήσω την αλήθεια. Η αλήθεια με γαργαλάει...
Όμως δεν ξέρω τι παθαίνω τότε... Με πιάνει αγωνία, πανικός, φόβος να μη φανώ γελοία και... λέω ψέματα. Λέω ψέματα. Και ...τετέλεσται.Είναι πολύ αργά πια για να τα πάρω πίσω. Κι έτσι και πατήσεις το ένα σου πόδι μέσα στο ψέμα, χάθηκες. Χώνεσαι μέσα μέχρι το λαιμό.Και δεν είναι διόλου ευχάριστα, σας τ' ορκίζομαι.
Ενώ είναι τόσο εύκολο να λες αλήθεια.
Η αλήθεια είναι η πολυτέλεια των τεμπέληδων. Είσαι σίγουρος ότι δεν θα κάνεις κανένα λάθος μετά, πως δεν θα' χεις μπερδέματα και φασαρίες.Ενώ εγώ... Ο διάβολος το ξέρει τι τραβάω!
Το ψέμα δεν είναι κανένας γκρεμός, να πέσεις μέσα και να ησυχάσεις.
Το ψέμα είναι κύματα θεόρατα, που σε αρπάζουν, σε σηκώνουν,σου κόβουν την ανάσα, σου σταματάνε την καρδιά και σου την τυλίγουν θηλιά γύρω από το λαιμό.
Όταν αγαπώ λέω πως δεν αγαπώ. Κι όταν δεν αγαπώ, λέω πως αγαπώ.Και φαντάζεστε τις συνέπειες. Τόσο που μου 'ρχεται να τινάξω τα μυαλά μου στον αέρα και να ξεμπερδεύω μια και καλή.Του κάκου κανοναρχώ τον εαυτό μου, του κάκου στέκομαι μπροστά στον καθρέφτη και λέω: Δεν θα ξαναπείς ψέματα, δεν θα ξαναπείς ψέματα, δεν θα ξαναπείς ψέματα! Ξαναλέω. Ξαναλέω, ξαναλέω. Ψέματα... Ψέματα...
Ψέματα για τα μεγάλα, ψέματα και για τα μικρά.Κι αν μου τύχει να πω την αλήθεια, καμιά φορά... κατά τύχη,  τότε αυτή γυρίζει πίσω, στρίβεται, παραμορφώνεται, ζαρώνεικαι γίνεται ...ψέμα! Οι παραμικρές λεπτομέρειες συνωμοτούν μεταξύ τους και αποδεικνύουν πως είπα ...ψέματα. Κι όχι ότι είμαι δειλή.
Στο σπίτι μου, στην κάμαρή μου, ξέρω πολύ καλά τι θα έπρεπε να απαντήσω.
Αλλά μπροστά στους άλλους, τα χάνω, παραλύομαι και βουβαίνομαι.
Με λένε ψεύτρα κι εγώ τσιμουδιά...
Θα ήθελα να τους φωνάξω: Εσείς λέτε ψέματα!Μα δε βρίσκω τη δύναμη..Τους αφήνω να με βρίζουν και αφρίζω από λύσσα.Κι αυτή η λύσσα πληθαίνει μέσα μου και με γεμίζει μίσος.Δεν είμαι κακιά. Μπορώ μάλιστα να πω ότι είμαι καλή.Φτάνει όμως να με πουν ψεύτρα και με πνίγει το μίσος.Κι έχουν δίκιο...Το ξέρω ότι έχουν δίκιο, πως μου αξίζουν οι βρισιές...Αλλά να... δεν ήθελα να πω ψέματα, και δεν αντέχω να μην καταλαβαίνουν ότι λέω ψέματα άθελά μου και ότι με σπρώχνει ο Σατανάς...
Ω, θ' αλλάξω.
Άλλαξα κιόλας. Δεν θα ξαναπώ ψέματα. Θα βρω ένα σύστημανα μη λέω πια ψέματα, να μη ζω μέσα σ' αυτό το χάος της ψευτιάς.
Θα γιατρευτώ. Θα βγω από κει μέσα.
Κι άλλωστε, να η απόδειξη...
Εδώ, μπροστά σας, δημοσία... ομολογώ τα και ξεσκεπάζω μπροστά στα μάτια σας το βίτσιο μου.Και μη φανταστείτε ότι η ειλικρίνειά μου είναι το αποκορύφωμα του βίτσιου μου, κάθε άλλο. Ντρέπομαι γι' αυτό.Μισώ τα ψέματά μου και θα έφτανα ως την άκρη του κόσμου να μην αναγκαστώ να κάνω αυτήν την εξομολόγηση...Κι εσείς; Λέτε την αλήθεια;
Για σταθείτε, εγώ καθίζω τον εαυτό μου στο εδώλιο του κατηγορουμένου και δεν αναρωτήθηκα αν το δικαστήριο είναι άξιο να με κρίνει,να με αθωώσει ή να με καταδικάσει...
Δεν μπορεί, κι εσείς θα λέτε ψέματα. Θα λέτε ψέματα όλοι, αδιάκοπα και θα σας αρέσει να λέτε ψέματα και να νομίζετε ότι δε λέτε, γιατί εσείς θα λέτε ψέματα στον ίδιο σας τον εαυτό!Εγώ δεν λέω ψέματα στον εαυτό μου. Εγώ έχω την ειλικρίνεια να ομολογώ μέσα μου πως λέω ψέματα. Πως είμαι ψεύτρα. Ενώ εσείς είστε δειλοί!
Μ' ακούγατε πριν και λέγατε μέσα σας: «Την κακομοίρα!» και κρύβατε τις ψευτιές σας πίσω από τη δική μου ειλικρίνεια.
Α, εδώ σας έχω!
Ξέρετε κυρίες και κύριοι γιατί σας είπα πριν ότι λέω ψέματα; Δεν είναι αλήθεια! Το είπα μόνο και μόνο για να σας παρασύρω σε μια παγίδα και για να καταλάβω. Εγώ δεν λέω ψέματα. Δεν λέω ψέματα ποτέ!
Μισώ το ψέμα και το ψέμα με μισεί.
Είπα ψέματα ...μόνο και μόνο για να σας πω ...ότι λέω ψέματα...
Εγώ δεν λέω ψέματα ποτέ. Ακούτε; Ποτέ!
Κι αν μου τύχει καμιά φορά να πω κανένα ψέμα, το λέω για να μην πονέσω κάποιον, για να προλάβω μια συμφορά.
Τα ...''κατά συνθήκην ψεύδη'' που λένε. Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα, που λένε...
Τι; Πως είπατε; Α, γιατί θα ήταν παράξενο να με κατηγορήσει κανείς
γι' αυτού του είδους τα ψέματα.
Και θα μου φαινόταν πολύ αστείο... αν με κατηγορούσατε εσείς...
Εσείς που λέτε ψέματα, εμένα που δεν λέω ψέματα ποτέ!
http://nostou-algos.pblogs.gr/
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Εικονοθεραπεία 21

Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-

Τὸ παιδὶ μὲ τὴ σάλπιγγα - Νικηφόρος Βρεττάκος

Τὸ παιδὶ μὲ τὴ σάλπιγγα - Νικηφόρος Βρεττάκος

ζωγρ.Marie Witte

Ἂν μποροῦσες νὰ ἀκουστεῖς
θὰ σοῦ ἔδινα τὴν ψυχή μου

νὰ τὴν πᾶς ὡς τὴν ἄκρη τοῦ κόσμου.
Νὰ τὴν κάνεις περιπατητικὸ ἀστέρι ἢ ξύλα
ἀναμμένα γιὰ τὰ Χριστούγεννα-στὸ τζάκι τοῦ Νέγρου
ἢ τοῦ Ἕλληνα χωρικοῦ. Νὰ τὴν κάνεις ἀνθισμένη μηλιὰ
στὰ παράθυρα τῶν φυλακισμένων. Ἐγὼ
μπορεῖ νὰ μὴν ὑπάρχω ὡς αὔριο.
Ἂν μποροῦσες νὰ ἀκουστεῖς
θὰ σοῦ ἔδινα τὴν ψυχή μου
νὰ τὴν κάνεις τὶς νύχτες
ὁρατὲς νότες, ἔγχρωμες,
στὸν ἀέρα τοῦ κόσμου.
Νὰ τὴν κάνεις ἀγάπη.

Παγκόσμια Ημέρα Παρηγορητικής Φροντίδας 13 Οκτωβρίου

πηγήhttp://www.yyka.gov.gr/articles/news/1410-pagkosmia-hmera-parhgorhtikhs-frontidas

Παγκόσμια Ημέρα Παρηγορητικής Φροντίδας

Τι είναι Παρηγορητική Φροντίδα;

Παγκόσμια Ημέρα Παρηγορητικής ΦροντίδαςΣύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και τον ορισμό που εξέδωσε το 2002:

Παρηγορητική Φροντίδα είναι μια προσέγγιση που βελτιώνει την ποιότητα ζωής των ασθενών και της οικογένειάς τους που υποφέρουν από νοσήματα πτωχής πρόγνωσης ή προοδευτικά επιδεινούμενα, μέσω της πρόληψης, εκτίμησης και αντιμετώπισης του πόνου και των λοιπών συνοδών συμπτωμάτων, καθώς και των ψυχολογικών, κοινωνικών και πνευματικών αναγκών τους.

Το σύνθημα της φετινής Παγκόσμιας Ημέρας είναι «Ζωντανοί ως το τέλος: Παρηγορητική Φροντίδα για έναν κόσμο που γερνά».

Με αυτό το σύνθημα γίνεται μια προσπάθεια να τονιστεί  το γεγονός ότι οι ευρωπαϊκές χώρες χρειάζεται να επανεξετάσουν στρατηγικές για την προθανάτια φροντίδα λόγω της γήρανσης του πληθυσμού.
Πάνω από 1 εκατομμύριο άνθρωποι πεθαίνουν κάθε εβδομάδα σε όλο τον κόσμο. Ο αριθμός θανάτων από καρκίνο υπολογίζεται σε 6 εκατομμύρια, με 10 εκατομμύρια νέα περιστατικά κάθε χρόνο και με πρόβλεψη να αυξηθούν σε 15 εκατομμύρια το 2020.
Πολλά εκατομμύρια ανθρώπων υποφέρουν από νόσους απειλητικές για τη ζωή, που θα μπορούσαν να ανακουφιστούν με την εφαρμογή της Παρηγορητικής Φροντίδας.
Όλοι αυτοί οι άνθρωποι θα έρθουν αντιμέτωποι με τον πόνο, την κατάθλιψη και το άγχος του θανάτου. Για αυτό το λόγο χρειάζεται να αναπτυχθούν στρατηγικές παρηγορητικής φροντίδας ώστε να αντιμετωπιστεί το βάρος αυτών των νόσων, ένα βάρος που το επωμίζονται τόσο οι ασθενείς ώστε και οι οικογένειες τους.

Η παρηγορητική φροντίδα, δηλαδή όλες οι επιστημονικές πράξεις που στοχεύουν στην αντιμετώπιση του πόνου και όλων των συνοδών συμπτωμάτων, είναι συνυφασμένη με τις ανίατες ασθένειες, όπως ο καρκίνος, το ΑΙDS, τα εγκεφαλικά επεισόδια, τα νευρολογικά νοσήματα, οι βαριές νεφρικές και καρδιακές ανεπάρκειες.

Ο σκοπός της παρηγορητικής φροντίδας είναι να παρέχει μια ολιστική αντιμετώπιση των ασθενών μέσα από μια πολυπαραγοντική προσέγγιση, που υποστηρίζει το δικαίωμα στην ποιότητα ζωής και την αξιοπρέπεια στο θάνατο.

Θα μπορούσε κανείς να πει ότι η παρηγορητική φροντίδα είναι η υπέρτατη μορφή αναγνώρισης της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και ότι είναι ότι πιο ευγενές μπορεί να προσφέρει η ιατρική επιστήμη στον άνθρωπο. Δεδομένου ότι είναι αδύνατο να θεραπεύουμε όλους τους ασθενείς και να αντιμετωπίζουμε επιτυχώς όλα τα νοσήματα, ύψιστο χρέος της ιατρικής και του ανθρώπου απέναντι στον συνάνθρωπο είναι να προσπαθεί να ανακουφίζει και να υποστηρίζει τον ασθενή μέχρι το τέλος της ζωής του. Κι όταν η θεραπευτική προσέγγιση φτάσει σε αδιέξοδο, ένα μένει να έχουμε στο μυαλό μας: το δικαίωμα σε μια αξιοπρεπή ζωή το ενστερνιζόμαστε όλοι, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το ίδιο σημαντικό είναι και το δικαίωμα σε έναν αξιοπρεπή θάνατο.  

Εκτενέστερα, η παρηγορητική φροντίδα:

Παρέχει ανακούφιση του άλγους και των άλλων συμπτωμάτων που προκαλούν δυσφορία (πόνος, δύσπνοια, ναυτία κλπ).

Επιβεβαιώνει τη ζωή και θεωρεί το θάνατο ως μια φυσιολογική διαδικασία.

Δεν αποσκοπεί ούτε στην επίσπευση ούτε στην αναβολή του θανάτου.

Ενοποιεί τις ψυχολογικές και πνευματικές όψεις της φροντίδας του ασθενούς.

Παρέχει ένα σύστημα υποστήριξης προκειμένου να βοηθήσει τους ασθενείς να ζήσουν όσο πιο ενεργητικά είναι δυνατό μέχρι το θάνατο.

Παρέχει ένα σύστημα υποστήριξης προκειμένου να βοηθήσει την οικογένεια να αντεπεξέλθει κατά τη διάρκεια της νόσου του ασθενούς και κατά το δικό της ακόλουθο πένθος.

Χρησιμοποιεί μια ομαδική προσέγγιση για την αντιμετώπιση των αναγκών των ασθενών και των οικογενειών τους, συμπεριλαμβανομένης της συμβουλευτικής υποστήριξης κατά το πένθος, εάν ενδείκνυται.

Προάγει την ποιότητα της ζωής και μπορεί επίσης να επηρεάσει θετικά την πορεία της νόσου.

Μπορεί να εφαρμοστεί από τα αρχικά στάδια της πορείας της νόσου, σε συνδυασμό με άλλες θεραπείες που προορίζονται να παρατείνουν τη ζωή, όπως είναι η χημειοθεραπεία ή η ακτινοθεραπεία, και περιλαμβάνει τη διερεύνηση εκείνη που απαιτείται προκειμένου οι δυσβάσταχτες κλινικές επιπλοκές να γίνουν κατανοητές και να αντιμετωπιστούν καλύτερα.

Μήνυμα του ΠΟΥ για την Παγκόσμια Ημέρα Ξενώνων και Παρηγορητικής Φροντίδας:
’Σύμφωνα με τον ορισμό του ΠΟΥ, η παροχή Παρηγορητικής Φροντίδας δεν πρέπει να αποτελεί τη φροντίδα στο τέλος της ζωής αλλά θα πρέπει να ξεκινάει από τη στιγμή της διάγνωσης μιας νόσου που δεν έχει θεραπεία και να συνεχίζει σε όλη τη διάρκειά της.
Είναι ανεκτίμητη για τους ασθενείς και τις οικογένειές τους. Η φυσική, ψυχολογική και πνευματική υποστήριξη τους βοηθάει να χειριστούν τη νόσο. Κάθε ανθρώπινο ον δικαιούται φροντίδα. Κανένας άνθρωπος δεν πρέπει να υποφέρει χωρίς λόγο. Δυστυχώς όμως, πολλοί υποφέρουν ακόμη και σήμερα γιατί δεν τους διατίθενται φάρμακα για ανακούφιση του πόνου τους, κυρίως οπιοειδή, ή γιατί δεν έχουν πρόσβαση σε τέτοιου είδους φροντίδα όπως είναι η Παρηγορητική Φροντίδα και η Φροντίδα Ξενώνα.
Ο Π.Ο.Υ προτείνει όλες οι χώρες να δημιουργήσουν σαφή και ικανή πολιτική και προγράμματα Δημόσιας Υγείας που να περιλαμβάνουν την αντιμετώπιση συμπτωμάτων, την ψυχοκοινωνική και πνευματική υποστήριξη των ασθενών και των φροντιστών τους.
Ο Π.Ο.Υ επίσης αναγνωρίζει ότι τα προγράμματα τα σχετικά με την Παρηγορητική Φροντίδα θα πρέπει να ενσωματωθούν στον προϋπολογισμό κάθε χώρας και στις υπάρχουσες δομές υγείας, διότι υπάρχουν πολλές ιδιαιτερότητες σε κάθε χώρα σε σχέση με την πολιτισμική αντίληψη για την Παρηγορητική Φροντίδα και τη διαθεσιμότητα πόρων.
Η παροχή κατ’ οίκον φροντίδας από εκπαιδευμένους φροντιστές προερχόμενους από την κοινότητα ή την οικογένεια, είναι ο καλύτερος τρόπος για παροχή Παρηγορητικής Φροντίδας στην πλειονότητα των ασθενών που τη χρειάζονται και κυρίως στις χώρες με πτωχή οικονομία’.

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι:

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΠΙΝΑΚΑΣ - Frederico Cervelli «ΟΡΦΕΑΣ και ΕΥΡΥΔΙΚΗ»

ΠΙΝΑΚΑΣ - Frederico Cervelli «ΟΡΦΕΑΣ και ΕΥΡΥΔΙΚΗ»
 
 Ο Ορφέας, γιός του βασιλιά της Θράκης Οίαγρου ή Θίαγρου και της Μούσας Καλλιόπης και αδελφός του τραγουδιστή Λίνου που δίδαξε τον Ηρακλή τραγούδι και μουσική, μυθικός ήρωας της αρχαίας Ελλάδας, ήταν γνωστός για την "μαγική" δύναμη της λύρας του, τη μουσική και τη ποίησή του. Ο μύθος λέει ότι ο ίδιος ο θεός Απόλλωνας του δίδαξε την μουσική και του χάρισε την λύρα του. Ο Ορφέας έπαιζε τόσο αρμονικά τη λύρα και τραγουδούσε τόσο γλυκά, που λένε ότι τίποτε και κανείς δεν μπορούσε να αντισταθεί στη μουσική του, ακόμα και τα αγρίμια του δάσους μαζεύονταν γύρω του να τον ακούσουν.
Μετά την Αργοναυτική εκστρατεία, ο Ορφέας επέστρεψε στην Θράκη και ζούσε όπως και πριν, τριγυρνώντας μέσα στο δάσος, παίζοντας τη λύρα του και τραγουδώντας. Εκεί συναντήθηκε με την νύμφη Ευριδίκη την οποία αργότερα παντρεύτηκε. Η ευτυχία τους όμως δεν κράτησε για πολύ. Η Ευρυδίκη πέθανε μετά το δάγκωμα ενός φιδιού και ο Ορφέας μένει με τη θλίψη.
Το τραγούδι του λένε ότι ήταν τόσο λυπητερό που ακόμα και οι πέτρες ράγιζαν. Δεν τον παρηγορούσε τίποτε. Οι θεοί του Ολύμπου του επέτρεψαν να κατέβει στον Άδη, στο βασίλειο του Πλούτωνα, με οδηγό τον Ερμή, για να ξαναβρεί την Ευρυδίκη και με την απόφαση είτε να την φέρει πίσω στον κόσμο είτε να μείνει για πάντα εκεί μαζί της. Με τη μελωδία της μουσικής του, σαγήνευσε και αποκοίμησε τον φοβερό Κέρβερο, τον φύλακα των ψυχών και κατάφερε να περάσει τις πύλες του Άδη. Ο Πλούτωνας τον φιλοξένησε στο παλάτι του και λύγισε στα παρακάλια του, στην θλίψη και στον πόνο της μαγευτικής μουσικής του και δέχτηκε να αφήσει την Ευρυδίκη να φύγει, με έναν όρο: Στον δρόμο της επιστροφής για τον επάνω κόσμο, μπροστά θα πηγαίνει αυτός και πίσω του θα ακολουθεί η Ευρυδίκη με τον Ερμή. Μέχρι να φθάσουνε στον προορισμό τους ο Ορφέας δεν έπρεπε ούτε μια φορά να γυρίσει να δει την Ευρυδίκη, αλλιώς θα την έχανε για πάντα! Ο Ορφέας δέχθηκε τον όρο του Πλούτωνα και με την συνοδεία του Ερμή ξεκίνησαν να επιστρέψουν στην γη. Φθάνοντας όμως κοντά στην έξοδο, ο Ορφέας έχασε την υπομονή του, παρασύρθηκε από την αγάπη του και την λαχτάρα να ξαναδεί την Ευρυδίκη και γύρισε να την κοιτάξει. Η Ευρυδίκη ξαφνικά χάθηκε, επιστρέφοντας στο σκοτεινό παλάτι του Άδη και ο Ορφέας έμεινε ξανά μόνος του για πάντα! Άδικα έκλαψε και θρήνησε για την ανοησία του ο Ορφέας. Προσπαθώντας να ξεπεράσει τον πόνο του άρχισε να τριγυρίζει πάλι στα δάση με την λύρα του και να τραγουδά γα τον χαμό της Ευρυδίκης. Πολλές νύμφες του δάσους θέλησαν να ζήσουν μαζί του, αυτός όμως τις αγνοούσε και καμιά δεν πήρε ποτέ τη θέση της Ευρυδίκης πλάι του. http://hvasso53.wordpress.com/
 
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Διεθνής Ημέρα Μείωσης των Φυσικών Καταστροφών 13 Οκτωβρίου

πηγή http://www.zougla.gr/perivallon/article/die8nis-imera-miosis-ton-fisikon-katastrofon

Διεθνής Ημέρα Μείωσης των Φυσικών Καταστροφών

Πρώτη καταχώρηση: Σάββατο, 13 Οκτωβρίου 2012, 00:45
Η Διεθνής Ημέρα Μείωσης των Φυσικών Καταστροφών καθιερώθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 1989 και εορτάζεται κάθε χρόνο στις 13 Οκτωβρίου, με το σκεπτικό ότι ο άνθρωπος είναι αδύνατον να κυριαρχήσει στις δυνάμεις της φύσης, είναι όμως δυνατόν να μειώσει τις καταστροφικές τους συνέπειες.

Οι φτωχές και αναπτυσσόμενες χώρες υφίστανται τις μεγαλύτερες απώλειες σε ανθρώπινο δυναμικό, αλλά και δυσβάστακτες ζημιές, εξαιτίας της έλλειψης υποδομών, αλλά και τεχνογνωσίας για την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών (σεισμοί, πλημμύρες, τσουνάμι, κατολισθήσεις και ξηρασία).


Επιμέλεια: Μίτση Σκέντζου
Τελευταία ενημέρωση: Σάββατο, 13 Οκτωβρίου 2012, 00:52

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Πορτοκαλόπιτα μαλεμπί



Αποτέλεσμα εικόνας για Πορτοκαλόπιτα μαλεμπίΠορτοκαλόπιτα μαλεμπί

(για την κρέμα μαλεμπί πορτοκαλιού)
6 κούπες γάλα(δοσομετρική κούπα)
2 κούπες νερό
1 κούπα ζάχαρη
1 1/2 κούπα νισεστέ
1 κουταλάκι εσάνς πορτοκαλιού

Τα υπόλοιπα υλικά
1 πακέτο μπισκότα πτι-μπερ(θα περισσέψουν περίπου 10)
1 βάζο μαρμελάδα πορτοκάλι
3 φύλλα ζελατίνη (περίπου 5 γρ.)
1 κρασοπότηρο ζεστό νερό

Κρατάμε 1 κούπα νερό και διαλύουμε το νισεστέ. Βάζουμε το υπόλοιπο νερό και το γάλα σε μια μεγάλη κατσαρόλα πάνω σε μέτρια φωτιά.

Όταν έλθει σε σημείο βρασμού, ρίχνουμε ανακατεύοντας ζωηρά, τη ζάχαρη και μετά από λίγο το διαλυμένο νισεστέ. Συνεχίζουμε το ανακάτεμα με ένα σύρμα και σε λιγότερο από 1 λεπτό η κρέμα μας θα έχει πήξει. Ανακατεύουμε ζωηρά με το σύρμα για να μην μας σβολιάσει όσο είναι πάνω στη φωτιά.

Κατεβάζουμε από τη φωτιά και αφήνουμε για 5-10 λεπτά, ανακατεύοντας που και που για να μην πιάσει κρούστα.

Αδειάζουμε τη μισή κρέμα σε ένα παραλληλόγραμμο πυρέξ 35χ 25 ή τετράγωνο 30χ30, το οποίο έχουμε ραντίσει με κρύο νερό.
Στρώνουμε στην επιφάνειά του μπισκότα πτι μπέρ, κόβουμε με μια ροδέλα κοπής πίτσας, μισά μπισκότα και αν χρειαστεί καλύπτουμε με αυτά τα κενά.

Αδειάζουμε την υπόλοιπη κρέμα πάνω από τα μπισκότα και την στρώνουμε ομοιόμορφα.

Βάζουμε το πυρέξ στο ψυγείο και αφήνουμε το γλυκό να κρυώσει μέχρι να φτιάξουμε την επικάλυψη.

Εν τω μεταξύ μουλιάζουμε σε κρύο νερό την ζελατίνη για 5 λεπτά, την στύβουμε και την διαλύουμε μέσα σε ένα μπολ όπου έχουμε βάλει το ζεστό νερό. Αδειάζουμε τη μαρμελάδα σε ένα κατσαρολάκι και την ζεσταίνουμε να διαλυθεί για 2-3 λεπτά.

Κατεβάζουμε από τη φωτιά και την ρίχνουμε μέσα στο μπολ με την διαλυμένη ζελατίνη. Ανακατεύουμε πολύ καλά και αφήνουμε την μαρμελάδα να κρυώσει.

Φυσικά αν θέλουμε αφήνουμε σκέτη τη μαρμελάδα και την απλώνουμε στο γλυκό, απλά δεν θα σταθεί καλά στην επιφάνεια και θα λειτουργήσει περισσότερο σαν σιρόπι.

Βγάζουμε το γλυκό από το ψυγείο διακοσμούμε την επιφάνεια με λεπτά κομμάτια σάρκας πορτοκαλιού, καλύπτουμε με την μαρμελάδα πορτοκάλι και βάζουμε ξανά το γλυκό στο ψυγείο για 4 ώρες περίπου.

Κόβουμε το γλυκό σε τετράγωνα κομμάτια και σερβίρουμε.

mariplateau.blogspot.gr


Διατροφή για... γερό μυαλό!

Απλές λύσεις


 Διατροφή για... γερό μυαλό!

Ποιες τροφές και συστατικά «τροφοδοτούν» τους μικρούς μας φίλους με ενέργεια, εξυπνάδα, μνήμη, συγκέντρωση, κριτική ικανότητα;

Η σύσταση κάθε ανθρώπινου οργανισμού είναι βιοχημική, με αποτέλεσμα να χρειάζεται τα κατάλληλα «καύσιμα» για να λειτουργήσει αλλά και να αποδώσει στο μέγιστο βαθμό! Οι επιστήμονες, έπειτα από πολλές σχετικές έρευνες, έχουν καταλήξει πως μία ισορροπημένη διατροφή βοηθά στην καλή λειτουργία αλλά και ανάπτυξη του παιδικού εγκεφάλου.

Ο εγκέφαλος των παιδιών αναπτύσσεται κατά 70% στην εμβρυϊκή ηλικία ενώ το υπόλοιπο 30% αναπτύσσεται κατά τη διάρκεια της προσχολικής ηλικίας. Με μια διατροφή η οποία εμπεριέχει τα κατάλληλα θρεπτικά συστατικά ένα παιδί μπορεί να αναπτύξει την ικανότητά του για μάθηση, την μνήμη και απομνημόνευση, τη συγκέντρωση, την κρίση, την ευφυΐα αλλά και τα συναισθήματά του.

Υπάρχουν πάνω από 100 δισεκατομμύρια συνδέσεις στον ανθρώπινο εγκέφαλο των οποίων η ανάπτυξη βασίζεται στην υιοθέτηση μίας ισορροπημένης διατροφής αλλά και στη σωματική άσκηση.

Βασικό για μια ισορροπημένη διατροφή που συμβάλλει στην πνευματική διαύγεια των μικρών μας φίλων είναι η σωστή κατανομή των γευμάτων μέσα στην ημέρα, η σωστή αναλογία στην πρόσληψη πρωτεϊνών, υδατανθράκων, λιπών, νερού, βιταμινών και μεταλλικών αλάτων, αλλά και η επαρκής πρόσληψη ενέργειας, δηλαδή γλυκόζης από τον οργανισμό μας (κάθε τροφή μετά την απορρόφησή της και την πέψη από τον οργανισμό μετατρέπεται σε γλυκόζη).

★*Τροφές με νοημοσύνη!
Ανακαλύψτε ποιες είναι οι ουσίες και τα συστατικά των οποίων η σωστή πρόσληψη θα δώσει στα παιδιά σας όλα τα εφόδια για μια σωστή ανάπτυξη σε σωματικό, διανοητικό αλλά και πνευματικό επίπεδο.

• Νερό:
Το νερό είναι πηγή ζωής και ευεξίας και άκρως ζωτικό για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου, μιας και ο τελευταίος αποτελείται από νερό κατά 78%. Σε περίπτωση αφυδάτωσης του εγκεφάλου, ένα παιδί παρουσιάζει έλλειψη συγκέντρωσης, λήθαργο αλλά και πονοκεφάλους.

• Υδατάνθρακες:
Οι υδατάνθρακες όπως η γλυκόζη και η φρουκτόζη (υπάρχει στα φρούτα και το μέλι), η ζάχαρη, η λακτόζη ( υπάρχει στα γαλακτοκομικά προϊόντα), το άμυλο (υπάρχει στα δημητριακά, στα όσπρια, στα λαχανικά, στα ριζώδη, στα χορταρικά και στο ψωμί), το γλυκογόνο (υπάρχει στο κρέας), βελτιώνουν τις πνευματικές επιδόσεις, την ικανότητα κρίσης αλλά και τη μνήμη ενός παιδιού. Πιο συγκεκριμένα το πρωινό με υδατάνθρακες είναι ό,τι καλύτερο μπορεί να φάει το μικρό σας για να αυξήσει ακόμα και τις σχολικές του επιδόσεις.

• Λίπη:
Η παρουσία των λιπαρών οξέων στον οργανισμό, α-λινολενικό (ω-3) ( θα τα βρείτε στα ψάρια, όπως η σαρδέλα και ο σολομός) και λινελαϊκό οξύ (ω-6), το οποίο εμπεριέχεται στα περισσότερα φυτικά έλαια, βοηθούν στην σύνθεση του δοκοσαεξανοΐκού και του αραχιδονικού οξέως, συστατικών απαραίτητων για την σωστή λειτουργία και την υγεία του εγκεφάλου. Για το λόγο αυτό η συμπληρωματική χορήγηση των ω-3 και ω-6 λιπαρών οξέων στις φόρμουλες των βρεφών έχει αποδειχτεί ευεργετική για τη νοητική τους εξέλιξη.

• Ιώδιο:
Η πρόσληψη ιωδίου στην διατροφή των παιδιών σχετίζεται με την σκελετική και νευρολογική ανάπτυξη τους, μέσω δύο ορμονών του θυρεοειδούς με τις οποίες συνδέεται. Εάν το ιώδιο είναι ανεπαρκές τότε μπορεί να εμφανιστεί υποθυρεοειδισμός, νοητική καθυστέρηση ή χαμηλός δείκτης νοημοσύνης. Πηγή ιωδίου στη διατροφή είναι το αλάτι, ψάρια και τα θαλασσινά.

• Σίδηρος:
Ο σίδηρος είναι ένα από τα πιο θρεπτικά και πολύτιμα συστατικά για την καλή λειτουργία του παιδικού αλλά και ενήλικου οργανισμού. Παρόλα αυτά έχει αποδειχτεί πως αρκετά παιδιά δεν είχαν την απαραίτητη πρόσληψη σιδήρου, με αποτέλεσμα να εμφανίσουν αναιμία αλλά και χαμηλή επίδοση στα μαθήματα του σχολείου και ιδιαίτερα στα μαθηματικά. Σημαντική ηλικία για την πρόσληψη σιδήρου είναι το διάστημα από 6 έως 24 μήνες ζωής, όπου και είναι περίοδος ταχείας ανάπτυξης και μεγάλων θρεπτικών απαιτήσεων.
Η καλύτερη πηγή σιδήρου είναι τα αυγά, τα όσπρια, το σπανάκι, το κρέας και το συκώτι. Για να έχει, όμως, το μικρό σας την μέγιστη απορροφητικότητα σιδήρου στον οργανισμό του, είναι σημαντικό να συνοδεύετε τα φαγητά που εμπεριέχουν σίδηρο με βιταμίνη C (εσπεριδοειδή, ντομάτα, ακτινίδιο), καθώς να αποφεύγετε να τις συνοδεύετε με μεγάλες ποσότητες ασβεστίου (γαλακτοκομικά προϊόντα) ή φυτικών ινών.

• Βιταμίνες B:
Η παρουσία των βιταμινών B (Β1, Β2, Β3, Β5,Β6, Β12) είναι απαραίτητη για τη διατροφή των παιδιών καθώς η έλλειψή της δημιουργεί προβλήματα στη λειτουργία του εγκεφάλου και του κεντρικού νευρικού συστήματος, με αποτέλεσμα να παρουσιάζονται προβλήματα συγκέντρωσης αλλά και χαμηλή ικανότητα εκμάθησης. Αντιθέτως, η επαρκής πρόσληψη των βιταμινών B είναι μια βοηθά τα παιδιά στο να έχουν καλύτερες σχολικές επιδόσεις και πιο συγκεκριμένα στο να έχουν καλή μνήμη αλλά και ικανότητα επίλυσης προβλημάτων.

Λοιπά συστατικά:
Η κατανάλωση ψευδάργυρου (οστρακοειδή ψάρια, άπαχο κρέας, σπόροι κολοκύθας), ιχθυελαίων (EPA, DHA) (σκουμπρί, τόνος, σολομός, αντσούγιες, ρέγκα, πέστροφα, σαρδέλες (ή μπορούν να παραχθούν από το λινολεϊκό οξύ) ασβεστίου (γιαούρτι, τυρί, γάλα, tofu, αμύγδαλα, πράσινα φυλλώδες λαχανικά, σαρδέλες), Boron (φιστίκια, αμύγδαλα, καρύδια) αλλά και Β-καροτίνης (καρότο, πατάτα, πορτοκάλι, ντομάτα, πορτοκάλια, κίτρινα φρούτα, λαχανικά και πράσινα φυλλώδες λαχανικά) είναι συνδεδεμένη με την πνευματική ανάπτυξη των παιδιών και συγκεκριμένα με τις ικανότητες της συγκέντρωσης και της μνήμης.

«Μαγειρέψτε» θετική ενέργεια

Η διατροφή δεν επηρεάζει μονάχα την σωματική, την πνευματική και τη διανοητική ανάπτυξη των παιδιών αλλά επηρεάζει την διάθεση και τα συναισθήματά τους. Δώστε, λοιπόν, στο μικρό σας:

• Ζυμαρικά, για να φτιάξει η διάθεσή του. Τα ζυμαρικά εμπεριέχουν την ουσία σεροτονίνη, η οποία είναι υπεύθυνη για την καλή μας διάθεση. Ακόμα, λίγη μαύρη σοκολάτα η οποία μεταβολίζεται σε σεροτονίνη, κακό δεν κάνει… Από την άλλη οι ποσότητες σεληνίου αλλά και μαγνησίου που περιέχει είναι καλοί σύμβουλοι των παιδιών για την καλή τους ψυχολογία…

• Ξηρούς καρπούς, για να χαλαρώσει. Οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε μαγνήσιο, το οποίο ηρεμεί το νευρικό σύστημα, μπλοκάροντας έτσι την «είσοδο» διαφόρων διεγερτικών ερεθισμάτων στον εγκέφαλο. Συμβουλευτείτε τον γιατρό και εφόσον το μικρό σας δεν έχει κάποια αλλεργία μπορείτε να του δώσετε. Μια καλή ιδέα είναι να τρίψετε καρύδι στο γιαούρτι του παιδιού σας και να το φάει με ευκολία.

• Κοτόπουλο για… ηρεμία! Τα πουλερικά και ιδιαίτερα η γαλοπούλα είναι πλούσια σε τρυπτοφάνη, που συμβάλλει στην παραγωγή σεροτονίνης ανεβάζοντας τη διάθεση αλλά και την ηρεμία στα… ύψη!

• Μπανάνα για ευεξία. Η μπανάνα είναι εμπεριέχει κάλιο και μαγνήσιο, ουσίες οι οποίες χαλαρώνουν τις συσπάσεις των μυών, με αποτέλεσμα να ηρεμεί το μικρό σας!

Δίκαιη κατανομή γευμάτων!

Η μνήμη, η συγκέντρωση και οι καλές διανοητικές επιδόσεις δεν σχετίζονται μονάχα με το τι τρώει ένα παιδί αλλά και με την ισορροπημένη κατανομή των γευμάτων μέσα στη μέρα. Γι’ αυτό, λοιπόν, δώστε προσοχή στις παρακάτω συμβουλές, οι οποίες αφορούν το καθημερινό διατροφικό του πρόγραμμα:

Η αξία του πρωινού είναι μεγάλη αλλά και αδιαμφισβήτητη. Ένα καλό πρωινό παρέχει στον οργανισμό την απαιτούμενη ενέργεια ώστε να ξεκινάει κάθε μέρα με γερές βάσεις! Ακόμα, σύμφωνα με πολλές μελέτες που έχουν γίνει κατά διαστήματα, έχει παρατηρηθεί πως τα παιδιά που τρώνε ένα καλό πρωινό, έχουν καλύτερες επιδόσεις στο σχολείο. Ιδανικές τροφές τις οποίες τα μικρά σας μπορούν να καταναλώσουν και να γεμίσουν ενέργεια είναι οι εξής: το γάλα ή το γιαούρτι, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα φρούτα, οι φρυγανιές ολικής αλέσεως με μέλι ή μαρμελάδα ή πραλίνα φουντουκιού, το τοστ, ο φυσικός χυμός πορτοκάλι ή ανάμικτος χυμός φρούτων εποχής κ.λπ.

Εάν το παιδί σας πηγαίνει στο νηπιαγωγείο ή στο σχολείο, ένα κολατσιό είναι ό,τι πρέπει για να διατηρήσει το μικρό σας σε μία ισορροπία. Γι αυτό μπορείτε να του δίνετε μαζί τοστ, φρούτα ή ένα κομμάτι πίτα, φτιαγμένη πάντα από τα χεράκια σας!
Το μεσημεριανό, όπως και το βραδινό φαγητό του παιδιού σας θα είναι το φαγητό που έχει το σπιτικό σας μενού κάθε ημέρα, αρκεί να φροντίζετε να καλύπτει εβδομαδιαίως όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για την πνευματική, νοητική αλλά και σωματική του ανάπτυξη.

tlife.gr

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δημοφιλείς αναρτήσεις