•
Όσο για τον Ιωνά εμείς έχουμε το Λουκιανό να μας διηγείται πως τον
ηρωά του τον καταπίνει ένα κήτος και τις περιπέτειες του μέσα σ΄αυτό
ακόμα και τον ψευταρά τον πινόκio ένα τέτοιο κήτος τον έχει καταπιεί.
Είναι στην παράδοση πολλών λαών ιστορίες τέτοιου είδους, όπως για
παράδειγμα όταν μιλάνε για ένα πύρινο φίδι που καταπίνει πολλούς και που
όταν οι ήρωες βγαίνουν από αυτό, επιστρέφουν αλλαγμένοι με νέες και θαυμαστές ιδέες. Δεν μπορώ εδώ να μην αναφερθώ στο φίδι δράκο μέσα από τον οποίο βγαίνει ο Ιάσων.
• Τώρα όσο για τα φίδια υπάρχει ένα ιερογλυφικό της Αιγύπτου που μέσα
σε ένα σχήμα σαν αυγό υπάρχει ένα σύμβολο που θυμίζει φίδι. « Αυτό
ερμηνεύεται σαν νερά του ουρανού». Υπάρχει μια φωτογραφία στο Μεξικό
ενός ιπτάμενου φιδιού δράκου πάνω στο οποίο κάθετε ο Κουετζακοάτλ. Στη
σελ.317 του βιβλίου του Θ. Αξιώτη « η αποκρυπτογράφιση του δίσκου της
φαιστού» λέει ο συγγραφέας: «Ο θεός αυτός της βροχής είναι και χορευτής
του ζωδιακού. Οι Ινδιάνοι Τσερόκι έχουν επιγραφές που γράφουν σε αρχαία
μινωική γλώσσα "ΓΙΑ ΤΟΝ ΓΙΕΧΟΥ" Οι ερευνητές προσπαθούν να λύσουν το
αίνιγμα της καταγωγής του θεού». Υπάρχει τώρα μια ενδιαφέρουσα
ιστορία στο βιβλίο του Νίκου Μπουντούκη "Οι μυστικές βραχογραφίες των
ιερών σπηλαίων" όπου αναφέρει μια ιστορία που διηγείται ο Παυσανίας για
τους απογόνους 10ης γενιάς του Κέφαλου που ρωτάν το μαντείο των Δελφών
πως θα γίνουν ξανά αθηναίοι πολίτες. Εν ολίγοις τους λέει θα πάτε στην
αττική και όπου δείτε μια τριήρη να πλέει στη στεριά εκεί θα κάνετε
θυσίες στον Απόλλωνα και το άγος του προγόνου σας θα λυθεί οπότε θα
γίνεται δεκτοί ως Αθηναίοι πολίτες.
• Αυτοί, ακολουθώντας τις
οδηγίες έφτασαν στην περιοχή που τώρα είναι η μονή Δαφνίου είδαν λοιπόν
ένα φίδι. Λέει ο Παυσανίας χαρακτηριστικά "όταν οι δύο νέοι έφτασαν στο
Ποικίλο όρος είδαν φίδι "δράκων εφάνη" να σέρνεται βιαστικά στη φωλιά
του και έκαμαν εκεί θυσία στον Απόλλωνα και μόλις επέστρεψαν στην πόλη
τους έκαναν Αθηναίους πολίτες". Η ανάλυση του συγγραφέα Ν. Μπουντούκη,
δίνει φως στο περίεργο της υπόθεσης στο ότι ενώ το μαντείο τους μίλησε
για τριήρη αυτοί έπραξαν ότι τους είχε ζητηθεί στη θέα ενός φιδιού,
όταν αναφέρει πως σε μια γιορτή των αθηναίων τα ανθεστήρια, κινούσαν μια
τριήρη στη στεριά με το ξόανο του Διονύσου, η άλλη πλευρά του
Απόλλωνα..και πιθανότατα η τριήρης είναι ο ....δράκος. "δράκων εφάνη"
συνεχίζει ο συγγραφέας πρόκειται για ένα ρήμα που χρησιμοποιούνταν
επίσης σε τελετές που σχετίζονταν με επιφάνειες θεοτήτων όπως του
Διονύσου.
• "Φίδι παρουσιάζεται τονίζει ο Π. Λεκατσάς κι ο Διόνυσος
(φάνηθι δράκων, τον κράζει ο χορός των Βακχών) όταν γεννιέται
στεφανώνεται με φίδια από τον πατέρα του, κι οι σχετισμοί του με τα
φίδια τονώνονται αδιάκοπα από τους φιδοχειρισμούς του θάσου του"
Όπως στην περίπτωση του Κοαζεκοάτλ έτσι και στην αρχαία Αθήνα ένα όχημα
ένας…όφις φέρει στη ράχη του το θεό. Απόλλων όμως σημαίνει και
ακτινοβολία κατά την ανάλυση που κάνει ο Άγγελος Πολίτης στο βιβλίο του «
Τρίτος Όλυμπος». Μήπως ο όφις σημαίνει την ακτινοβολία που φέρει τη
ζωή; Είναι τυχαίο που το γεγονός γίνεται αρχές άνοιξης;
Συνάμα δεν
γίνεται να μην παρατηρήσουμε και τη συνάφεια στη λατρεία δύο απόμακρων
πολιτισμών όπως οι Μάγιας και οι Αθηναίοι που σημαίνει πως δύο πράγματα
μπορεί να έχουν συμβεί. Ή ύπαρξη ενός προκατακλυσμιαίου πολιτισμού οπότε
υπάρχει μια κοινή παγκόσμια θρησκεία ή γνώση που μετατρέπεται σε
θρησκεία μέσω των μύθων και των παραδόσεων για να μείνει ζωντανή, ή
πράγματι ο τρόπος λατρείας μεταφέρθηκε σε εκείνα τα μέρη από τη
Μεσόγειο.
Ας μην παραβλέψουμε και τη συνάφεια του ονόματος ΓΙΕΧΟΥ με τον Ιάκχο. Κλεμμένο και αυτό;