Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2015

Στο παζλ της φύσης

Στο παζλ της φύσης κάθε κομμάτι και ζωή κάθε ζωή και Θεός.
Ο μικρός αδέσποτος τιγρέ γάτος της γειτονιάς , απο μωρό με μισό το ένα μάτι πάντα εκλιπαρούσε για ένα μου χάδι και πάντα το είχε όπως έχει και το καθημερινό γεύμα απο τους γείτονες.... η Τζίνα μου βόσκει στο δροσερό χορτάρι μικρά χόρτα και μεγάλα όχι για να κατεβάσει γάλα αλλά για να καθαρίσει το στομάχι απο τις τρίχες που πιθανόν έχει φάει ναι... το ηλιοβασίλεμα με λαμπρότητα νεφοσκεπή στον ορίζοντα πάλι σήμερα γενναιόδωρο σε αποχρώσεις λάμψεις σκιές και σιγά-σιγά θαμπώνει....ο ιβίσκος απτόητος για τις εξελίξεις κρατά τα κόκκινα σκήπτρα του επιδεικτικά προς τον φτωχό κισσό που σύντομα θα χαθεί απο το πλάνο της χειμωνιάτικης φύσης... αλλά οι γάτες πάντα θα υπάρχουν είτε μοναχικές είτε με οικογένεια και πάντα η μάνα γάτα θα κοιτά κατάματα τον άγνωστο επισκέπτη όταν δίπλα έχει το μικρό της.... όλα αυτά κομμάτια απο το παζλ της ζωής ...ας μην τα χάσουμε...

Σπάνια ελληνικά χειρόγραφα

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια παλιότερη δημοσίευση από 6 Δεκεμβρίου 2013.
σαν σήμερα, 2 χρόνια πριν
Τα ομηρικά έπη, έργα του Σοφοκλή, του Πλάτωνα και του Ιπποκράτη που περιλαμβάνονται σε σπάνια χειρόγραφα της ελληνικής συλλογής της Αποστολικής Βιβλι...
tovima.gr|Από tovima.gr — Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.

Σπάνια ελληνικά χειρόγραφα στο διαδίκτυο

ψηφιοποιήθηκαν από βιβλιοθήκες του Βατικανού και της Οφξόρδης
Σπάνια ελληνικά χειρόγραφα στο διαδίκτυο
Χωρίο από τη «Γένεση» της Βίβλου. Διακοσμημένο ελληνικό χειρόγραφο σε μικρογράμματη γραφή του 10ου αιώνα (Από τη συλλογή της Αποστολικής Βιβλιοθήκης του Βατικανού).

72

εκτύπωση 
 
Τα ομηρικά έπη, έργα του Σοφοκλή, του Πλάτωνα και του Ιπποκράτη που περιλαμβάνονται σε σπάνια χειρόγραφα της ελληνικής συλλογής της Αποστολικής Βιβλιοθήκης του Βατικανού καθώς και ελληνικά χειρόγραφα από την εξαιρετική συλλογή της Βοδληιανής Βιβλιοθήκης της Οφξόρδης είναι προσβάσιμα σε όλους στο διαδίκτυο από τον κοινό ιστότοπο των δύο βιβλιοθηκών. Ο ιστότοπος εγκαινιάστηκε επισήμως την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου και ο χρήστης του διαδικτύου θα βρίσκει εκεί έναν διαρκώς αυξανόμενο αριθμό ψηφιοποιημένων χειρογράφων, αρχετύπων και παλαίτυπων βιβλίων από τις συλλογές των δύο εκπληκτικών βιβλιοθηκών.

Όπως γράφαμε τον περασμένο Μάιο στο «Βήμα», στο άρθρο «Δημόσιες ψηφιακές βιβλιοθήκες εναντίον google», οι δύο βιβλιοθήκες, από τις παλαιότερες και σημαντικότερες βιβλιοθήκες στον κόσμο, αποφάσισαν να συνεργαστούν για τη δημιουργία μιας κοινής ψηφιακής βιβλιοθήκης που χρηματοδοτεί το Ίδρυμα Πολόνσκι. Το πρόγραμμα ψηφιοποίησης αναμένεται να διαρκέσει τέσσερα χρόνια και στη διάρκειά του θα ψηφιοποιηθούν και θα είναι ελεύθερα προσβάσιμες στους ερευνητές και στο ευρύ κοινό ενάμισι εκατομμύριο σελίδες αρχαίων, κυρίως, κειμένων. Ελληνικά και εβραϊκά χειρόγραφα, αρχέτυπα του 15ου αιώνα, ανεκτίμητο ερευνητικό υλικό για την ιστορία του δυτικού πολιτισμού, που βρισκόταν μοιρασμένο εδώ και αιώνες στις δύο βιβλιοθήκες, θα ενωθεί στο διαδίκτυο.

Ανάμεσα στα τεκμήρια της Βοδληιανής που θα ψηφιοποιηθούν είναι ένα από τα καταστατικά επιτεύγματα της τυπογραφίας του Γουτεμβέργιου, ένα από τα 50 σωζόμενα αντίτυπα της Βίβλου. Τυπωμένη με κινητά μεταλλικά στοιχεία το 1455, η Βίβλος του Γουτεμβέργιου θεωρείται το βιβλίο-σταθμός που σηματοδοτεί την αρχή της «επανάστασης της τυπογραφίας».

Στον ιστότοπο δημοσιεύονται επίσης επιστημονικές μελέτες σχετικά με κείμενα που απόκεινται στις δύο βιβλιοθήκες αλλά και συνεντεύξεις με τους βιβλιοθηκονόμους τους καθώς και με τον αρχιεπίσκοπο του Καντέρμπουρι Τζάστιν Ουέλμπι. Όπως δήλωσε ο τελευταίος στη βρετανική εφημερίδα «Guardian», «η ψηφιοποίηση του υλικού αυτού είναι υψίστης και παγκόσμιας σημασίας» καθώς θα ενωθούν στο διαδίκτυο κείμενα τα οποία αρχικά ανήκαν στην ίδια συλλογή ή στον ίδιο κώδικα αλλά βρίσκονταν επί αιώνες μοιρασμένα στις δυο βιβλιοθήκες. «Τα κείμενα αυτά, με την εικόνα τους, την υλική τους υπόσταση εμπνέουν τη λατρεία προς τον Θεό», λέει σε σχετικό podcast ο Αρχιεπίσκοπος του Καντέρμπουρι για τα πρώτα έντυπα θρησκευτικά βιβλία.

Για την ιστορία, θυμίζουμε ότι η Βατικανή Βιβλιοθήκη ιδρύθηκε το 1451 από τον Πάπα Νικόλαο Ε΄. Περιλαμβάνει κείμενα των Πατέρων της Εκκλησίας και έργα Φιλοσοφίας, Ιστορίας και Φυσικών Επιστημών. Τον αρχικό πυρήνα της αποτελεί μια συλλογή του Πάπα Νικόλαου Ε΄ από 1.200 χειρόγραφους ελληνικούς, λατινικούς και εβραϊκούς κώδικες που μεταφέρθηκαν στη Ρώμη από τη Δύση και την Ανατολή. Στη Βατικανή Βιβλιοθκη απόκειται ο αρχαιότερος εβραϊκός κώδικας και ένα αντίγραφο της Βιβλίου γραμμένο στην Ιταλία που χρονολογείται στα 1100. Η βιβλιοθήκη φημίζεται για τη σπάνια συλλογή της από 8.900 αρχέτυπα.

Πυρήνα της Βοδληιανής Βιβλιοθήκης, η οποία άνοιξε για τους ερευνητές το 1602, αποτέλεσε η πλούσια βιβλιοθήκη του Δούκα Χάμφρεϊ (1390-1447) του 1488. Σήμερα περιλαμβάνει και παλαιότερες συλλογές και αποτελεί μία από τις έξι αποθετήριες βιβλιοθήκες του Ηνωμένου Βασιλείου, στην οποία υποχρεούνται, βάσει νόμου, να καταθέτουν αντίτυπα των εκδόσεών τους οι βρετανοί εκδότες.


Οι ελληνικές συλλογές της Βατικανής Βιβλιοθήκης

«Η μεγάλη σημασία της συλλογής ελληνικών χειρογράφων της Βατικανής Βιβλιοθήκης δεν εδράζεται στον πλούτο της, μολονότι περιλαμβάνει 5.000 τόμους» διαβάζουμε στον κοινό ιστότοπο των δυο βιβλιοθηκών. Για την ακρίβεια, μόνο τέσσερις-πέντε βιβλιοθήκες στον κόσμο μπορούν να τη συναγωνιστούν σε αριθμό ελληνικών τόμων. Η σημασία της συλλογής έγκειται όμως κυρίως στην ποιότητα του υλικού. «Πολλά από τα χειρόγραφα της συλλογής είναι ανυπολόγιστης αξίας, είτε λόγω της ιστορικής σημασίας των κειμένων που περιέχουν είτε λόγω της απαράμιλλης ομορφιάς τους. Έργα του Ομήρου, του Σοφοκλή, του Πλάτωνα και του Ιπποκράτη καθώς και χειρόγραφα της Καινής Διαθήκης και κείμενα των Πατέρων της Εκκλησίας εικονογραφούνται με θαυμάσιες βυζαντινές μικρογραφίες».


Η ιστορία του βιβλίου, από το χειρόγραφο στο ψηφιακό κείμενο

Στο μπλογκ που φιλοξενείται στον ιστότοπο διακεκριμένοι μελετητές παρουσιάζουν κείμενα, περιγράφουν κώδικες και σχολιάζουν ζητήματα σχετικά με την πατρότητα ή τη χρονολόγησή τους. Συναρπαστικές για όσους γοητεύονται από την τέχνη του βιβλίου είναι οι βήμα-βήμα περιγραφές και οι φωτογραφίες των εργασιών συντήρησης και αποκατάστασης των πολύτιμων τεκμηρίων στα εργαστήρια συντήρησης των δύο βιβλιοθηκών και οι αναρτήσεις που αφορούν ποικίλα θέματα της Ιστορίας του βιβλίου.

Ακούστε εδώ έναν ευφυή παραλληλισμό των παλίμψηστων χειρογράφων του Μεσαίωνα με τη σύγχρονη τεχνολογία του hypertext και την αναγνωστική συμπεριφορά στον καιρό του διαδικτύου.

Δείτε την υποδειγματική ψηφιοποίηση και περιγραφή των ψηφιακών τεκμηρίων και τον κατάλογο των ψηφιοποιημένων και υπό ψηφιοποίηση αρχέτυπων και παλαίτυπων βιβλίων από τις δύο βιβλιοθήκες.

κάστανα ...ποικιλοτρόπως

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Fatto in Casa Da Benedetta.
 
Fatto in Casa Da Benedetta
Come cuocere le castagne con 3 modi semplici e veloci.
in Microonde - al Forno - al Sale

VIDEO COMPLETO QUI---> https://youtu.be/qnRxWmGqqIY

Beautiful Hairstyle

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Vlechten met Daan.
 
Vlechten met Daan
Beautiful Hairstyle !!!
By:@hairandmakeupbysteph

When you're trying to sleep

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Woman's Day Magazine.
 
Woman's Day Magazine
When you're trying to sleep but your cat won't let you

Скоро-Скоро

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Kitty Campus.
 
Скоро-Скоро Рождество)

ΔΙΔΑΧΕΣ

 
Αναστάσιος Θεοδωρίδης
ΔΙΔΑΧΕΣ
Προφητεία Κοσμά του Αιτωλού: "Οι Τούρκοι θα φθάσουν ως τα Εξαμίλια..."
21:36
05/12/2015


Ο Κοσμάς ο Αιτωλός , γνωστός και ως Πατροκοσμάς, έζησε σε χρόνους δύσκολους για το γένος. Έφερε το μήνυμα της σωτηρίας, της αλήθειας, της αγάπης και της μετανοίας. Στήριξε σε χρόνια δύσκολα τον λαό στην πίστη γιατί γνώριζε ότι μέσα από τους εξισλαμισμούς υπήρξε μέγιστος κίνδυνος να χαθεί το γένος, γιατί γνώριζε πως όποιος χάνεται για την πίστη χάνεται και για την Ελλάδα. Ήξερε ότι αυτός ο λαός πρέπει να μείνει σταθερός στις ρίζες και στα πιστεύματά του, στα ήθη του και στη γλώσσα των Πατέρων του.

Δεν ήταν λίγες οι φορές που στα λόγια του αναφέρθηκε στο ρόλο της Τουρκίας, αλλά και στο μέλλον της. Ξαναδιαβάζοντας κανείς τις διδαχές του, καταννοεί πως τα σημάδια των καιρών, καθιστούν τον Κοσμά τον Αιτωλό πιο επίκαιρο από ποτε.
«Οι Τούρκοι θα φύγουν, αλλά θα ξανάρθουν πάλι και θα φθάσουν ως τα Εξαμίλια. Στο τέλος θα τους διώξουν εις την Κόκκινη Μηλιά. Από τους Τούρκους το 1/3 θα σκοτωθεί, το άλλο 1/3 θα βαπτιστεί και μονάχα το 1/3 θα πάει στην Κόκκινη Μηλιά.
Όταν δείτε το χιλιάρμενον στα ελληνικά ύδατα, τότε θα λυθεί το ζήτημα της Πόλης. Από τα τρία μπουγάζια στενά, Κρα, Κράψη και Μουζίνα, θα περνούν πολλά στρατεύματα για την Πόλη. Καλόν είναι τα γυναικόπαιδα να βγουν στα βουνά. Θα σας ρωτούν αν είναι μακρυά η Πόλη, εσείς να μη λέτε την αλήθεια, διότι θα σας κακοποιήσουν. Θα υπάρξει ουδετερότητα της Ελλάδας κατά την τριήμερη σύγκρουση στην Πόλη. Στην Πόλη θα χυθεί αίμα τριχρονίτικο δαμάλι θα πλεύση. Και συνεχίζει ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός για το ρόλο της Τουρκίας :
“Οι Τούρκοι θα μάθουν το μυστικό τρεις μέρες γρηγορότερα από τους Χριστιανούς”. Εύλογα κάποιος αναρωτιέται ποιο είναι αυτό το μυστικό. Το μυστικό λέει ο Πατροκοσμάς σχετίζεται με το πράσινο φως για να χτυπήσουν τη Συρία. “Οι Τούρκοι θα το μάθουν πιο σύντομα σε σχέση με τους λοιπούς χριστιανούς συμμάχους στη Βορειοανατολική Συμμαχία (ΝΑΤΟ).

από τον Ποντιακό χορό...

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη tro(ma)ktiko.
 
tro(ma)ktiko
Oταν το ΟΑΚΑ στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 ανατρίχιασε από τον Ποντιακό χορό...

Κοσμάς ο Αιτωλός

Κοσμάς ο Αιτωλός

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Κοσμάς ο Αιτωλός
Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός ⬆
Άγιος
Γέννηση 1714 Αιτωλία
Κοίμηση 1779 Μπεράτι
Εορτασμός 24 Αυγούστου
Ο Κοσμάς ο Αιτωλός (1714 - 24 Αυγούστου 1779), γνωστός και ως Πατροκοσμάς, ήταν Ελληνορθόδοξος μοναχός. Το κατά κόσμον όνομά του ήταν Κώνστας, ενώ το επώνυμό του παραμένει άγνωστο.[εκκρεμεί παραπομπή] Το 1961 ανακηρύχθηκε άγιος της Ορθόδοξης Εκκλησίας και εορτάζεται στις 24 Αυγούστου.Η δράση του συνδέεται με τον παλιότερο θρησκευτικό ουμανισμό και με τον Διαφωτισμό[1]

Πίνακας περιεχομένων

Βίος

Γεννήθηκε στην Αιτωλία και όπως αναφέρει ο ίδιος αόριστα "Η πατρίδα μου είναι Ελλάδα από το Απόκουρον". Κατά τον βιογράφο και σύγχρονό τoυ Νικόδημο Αγιορείτη γεννήθηκε στο χωριό Μέγα Δένδρο Απόκουρου κοντά στο Θέρμο ενώ κάποιοι μελετητές θεωρούν πιθανό το γειτονικό Ταξιάρχη[2]. Ο πιθανός χρόνος γέννησής του είναι το 1714 διότι ο Νικόδημος ο Αγιορείτης αναφέρει πως πέθανε σε ηλικία 65 ετών. Οι Παπακυριακού και Κώνστας την τοποθετούν στα 1700-1707[3]. Πιστεύεται από χριστιανούς ότι διέθετε προφητικές και θαυματουργικές ικανότητες[4]. Το κοσμικό του όνομα ήταν Κώνστας. [5]
Μαθήτευσε στα διδασκαλεία της Παρνασσίδας και της Ναυπακτίας πλάι σε ονομαστούς ιεροδιδασκάλους: τα στοιχειώδη γράμματα τα έμαθε από τον ιεροδιάκονο Γεράσιμο Λύτσικα, ενώ γύρω στα είκοσι, τα γραμματικά, δηλαδή την εγκύκλιο παιδεία την έλαβε από τον ιεροδιάκονο Ανανια, ενώ δίδασκε συγχρόνως και ως υποδιδάσκαλος.[6] Το 1749 πήγε στην Αθωνιάδα Σχολή του Αγίου Όρους (χερσόνησος του Άθω), όπου έκανε σπουδές ανωτέρου επιπέδου στη θεολογία και τη φιλοσοφία. Εκεί υπήρξε μοναχός για δύο περίπου χρόνια στη μονή Φιλοθέου του Αγίου Όρους. Στα 1759 εγκατέλειψε το μοναστήρι και με εντολή του Πατριάρχη Σεραφείμ ξεκίνησε τις περιοδείες του στη Δυτική και Βόρεια Ελλάδα και την Ήπειρο προκειμένου να αντιμετωπίσει τον αυξανόμενο τότε εξισλαμισμό των Χριστιανών[7]. Παρακινούσε με θέρμη τους Ορθοδόξους Χριστιανούς να ιδρύσουν σχολεία που θα διδάσκουν την ορθοδοξία. Το σχολείο αντιμετωπίζεται από τον Κοσμά σαν απαραίτητη προϋπόθεση για την προώθηση της ορθοδοξίας και η εκπαίδευση σαν ένα εργαλείο κατήχησης στην ορθοδοξία[8]. Εκτός από τη σημασία της Ελληνικής γλώσσας αναφέρεται συχνά και στο "ποθούμενο" που ήταν η απελευθέρωση του γένους. [εκκρεμεί παραπομπή] Η αποδοχή του κηρύγματός του συνδέεται με την αναβίωση των χιλιαστικών δοξασιών στα μέσα του 18ου αιώνα.[9] Ένα από τα χαρακτηριστικά του είναι η απόλυτη αφιλοχρηματία. Έλεγε επί λέξει: «Δεν έχω άλλο ράσο από αυτό που φορώ».
Μέσα σε 16 χρόνια ίδρυσε περίπου 200 σχολεία[10]. Στις Διδαχές του παρότρυνε τους γονείς να σπουδάζουν τα παιδιά τους Ελληνικά, τα οποία είναι η «γλώσσα της Εκκλησίας».
«Να σπουδάζετε και εσείς, αδελφοί μου, να μανθάνετε γράμματα όσον ημπορείτε. Και αν δεν εμάθετε οι πατέρες, να σπουδάζετε τα παιδιά σας, να μανθάνουν τα ελληνικά, διότι και η Εκκλησία μας είνε εις την ελληνικήν. Και αν δεν σπουδάσεις τα ελληνικά, αδελφέ μου, δεν ημπορείς να καταλάβης εκείνα οπού ομολογεί η Εκκλησία μας».
Σύμφωνα με τον ιστορικό Πασχάλη Κιτρομηλίδη, η δράση του Κοσμά αποτελεί "ιδιοσυγκρατική έκφραση της Ρωσικής προπαγάνδας"· Ο Κοσμάς σχετιζόταν με τον Ευγένιο Βούλγαρη και την Αθωνιάδα Σχολή, ενώ ο Πατριάρχης Σεραφείμ συνδεόταν με την πολιτική της Ρωσίας στην Οθωμανική αυτοκρατορία.[9] Μετά την Ελληνική επανάσταση του 1770 στην Πελοπόννησο, κατά την περίοδο των Ορλωφικών, οι Τούρκοι τον υποπτεύονταν ως πράκτορα των Ρώσων. Κατά άλλους ερευνητές στην καταδίκη του Κοσμά συνέβαλαν κάποιοι Εβραίοι της Ηπείρου διότι με το κήρυγμά του κατόρθωσε να μεταφερθεί η διενέργεια του παζαριού από την Κυριακή στο Σάββατο, γεγονός που έφερε οικονομικές ζημίες στους Εβραίους[11]. Τελικά συνελήφθη και εκτελέστηκε στις 24 Αυγούστου,ημέρα Σάββατο του 1779 στο χωριό Κολικόντασι κοντά στην πόλη του Βερατίου στην σημερινή Αλβανία[12].Ο Άγιος συχνά αναφερόταν στα κηρύγματά του αρνητικά για τους Εβραίους, πάντως σε κήρυγμά του είχε πει ρητά:«Όσοι αδικήσατε χριστιανούς ή Εβραίους ή Τούρκους, να δώσετε το άδικον οπίσω». Εναντίον του υπήρξαν επίσης οι Ενετοί, οι κοτσαμπάσηδες, οι πλούσιοι και άλλοι ισχυροί οι οποίοι θεωρούσαν ότι θίγονται. Αντίθετα, ο Κοσμάς είχε τη λαϊκή στήριξη από Χριστιανούς και ακόμα και από Τούρκους. Δεν υπήρξε καμία επίσημη κατηγορία εναντίον του ούτε δικάστηκε πριν τον θάνατό του[13]. Για την καχυποψία των Ενετών απέναντί του σώζονται μέχρι σήμερα αναφορές κατασκόπου τους για το πρόσωπό του στα ενετικά αρχεία.[14]
Αργότερα, υπό την επίδραση εθνικιστικού μύθου, ο Κοσμάς θεωρήθηκε πρόωρος εκφραστής των εθνικών ιδεωδών.[9] Παρόμοια άποψη εκφράζουν και οι εκπρόσωποι της αλβανικής εθνικιστικής διανόησης οι οποίοι τον θεωρούν είτε ως πράκτορα του σουλτάνου είτε ως σπορέα της ελληνικής εθνικής ιδεολογίας στο αλβανικό έδαφος. Το μένος των Αλβανών εθνικιστών εναντίον του ιερομάρτυρα Πατροκοσμά εκδηλώθηκε και στην επέτειο των 300 χρόνων από τη γέννησή του και στον εορτασμό της μνήμης του στο χώρο όπου μαρτύρησε, το 2014 στο Κολικόντασι.[15] Είναι γεγονός ότι ο Πατροκοσμάς είχε μια ηπιώτερη στάση ένταντι των μουσουλμάνων σε σύγκριση με τους εβραίους ή τους καθολικούς, ίσως λόγω του ότι οι πρώτοι αποδέχονταν τη δυνατότητα της μετάνοιας. Αυτή του η πεποίθηση επιβεβαιώθηκε με έναν δραματικό τρόπο, καθώς ο Αλή Πασάς, είτε για λόγους ευγνωμοσύνης είτε σε ένδειξη μετάνοιας, ζήτησε να γίνει η ανακομιδή των λειψάνων του αγίου και να χτιστεί ναός στο όνομά του, ο οποίος ολοκληρώθηκε το 1814.[16]
Ανακηρύχθηκε επίσημα άγιος από το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως στις 20 Απριλίου 1961 και η μνήμη του τιμάται στις 24 Αυγούστου. Επίσης, εκτός από την Ελλάδα τιμάται αρκετές φορές και από την Ρωσία, την Σερβία, την Βουλγαρία, την Αρμενία, τις ΗΠΑ, την Κύπρο, την Ουκρανία, την Ρουμανία, το Μαυροβούνιο και την ΠΓΔΜ.

εικόνα που έχουν δει λίγοι

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη ΠΕΡΙ ΠΑΤΡΗΣ.

Μία εικόνα που έχουν δει λίγοι!
Η γιαγιά της Παναγίας Αγία Μαρία, η μητέρα της Παναγίας Αγία Άννα και η Παναγία που κρατάει στα χέρια Της τον Χριστό

ΑΝΝΑ, ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη ΠΕΡΙ ΠΑΤΡΗΣ.
9 Δεκεμβρίου: Της Αγίας Άννας, μητέρας της Θεοτόκου
ΑΝΝΑ, ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ
Αν και δεν αναφέρεται σε κανένα βιβλίο της Καινής Διαθήκης, η Άννα κατέχει περίοπτη θέση στην ευσέβεια της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Οι όποιες πληροφορίες για την Άννα αντλούνται από τα Απόκρυφα Ευαγγέλια, ιδίως το Πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου και το Περί Νηπιότητας του Σωτήρος. Το όνομά της είναι ο εξελληνισμένος τύπος της εβραϊκής λέξης «Hannah», που σημαίνει εύνοια, χάρη.
Σύμφωνα με το Πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου, η Άννα ήταν σύζυγος του Ιωακείμ. Το ζευγάρι δεν είχε παιδιά και παρακαλούσε τον Θεό να του χαρίσει ένα. Το αίτημά τους δεν έμεινε αναπάντητο από τον Θεό, ο οποίος απέστειλε άγγελο να τους γνωστοποιήσει ότι, όχι μόνο θα αποκτούσαν τέκνο, αλλά ότι αυτό θα γινόταν διάσημο σε όλο τον κόσμο («λαληθήσεται το σπέρμα σου εν όλη την οικουμένη»).
Πράγματι, η γηραιά Άννα απέκτησε ένα κοριτσάκι «εξ επαγγελίας, αλλά και κατά τους νόμους της φύσεως», σύμφωνα με την Ορθόδοξη θεολογία. Το ονόμασε Μαριάμ και ήταν προορισμένη να γίνει η μητέρα του Χριστού.
Η Ορθόδοξη Εκκλησία τιμά τρεις φορές την Αγία Άννα κατά την διάρκεια του εορταστικού κύκλου: Στις 9 Δεκεμβρίου την Σύλληψή της, στις 25 Ιουλίου την Κοίμησή της και στις 9 Σεπτεμβρίου, μαζί με τον σύζυγό της Ιωακείμ.
Κατά τον 5ο αιώνα η αυτοκράτειρα του Βυζαντίου Ευδοξία ανήγειρε ναό προς τιμήν της στα Ιεροσόλυμα, όπου, κατά την παράδοση, γεννήθηκε η Άννα. Το 550 ο Ιουστινιανός ίδρυσε ναό στην Κωνσταντινούπολη προς τιμήν της Αγίας Άννας.
Η Αγία Άννα (Hannah στα Αραβικά) τιμάται και από την Μουσουλμανική Θρησκεία. Στο Κοράνι, η Άννα αναφέρεται ως σεβάσμια και πνευματική γυναίκα, μητέρα της Παναγίας.
Λείψανα της Αγίας Άννας υπάρχουν στην αγιορείτικη σκήτη της Αγίας Άννας (Μονή Μεγίστης Λαύρας), στον Ιερό Ναό της Αγίας Άννας Κατερίνης, καθώς και σε πολλά ιερά προσκυνήματα του κόσμου.
http://www.sansimera.gr/

από την Έ διδαχή του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού

Χιλιάδες, μυριάδες άνδρες και γυναίκες εις τον κόσμον, οπού εφύλαξαν παρθενίαν και δεν έκαμον παιδιά. Και αν έχης συ την κατάραν, την έχουν και εκείνοι· την έχω και εγώ οπού είμαι καλόγηρος.
Και τι σε βλάπτει να γεννήσης όλους τούτους τους ανθρώπους τέκνα πνευματικά; Πάρε, αδελφέ μου, δύο παιδιά πτωχά εις το σπίτι σου να τα κάμης τέκνα σου πνευματικά, να έχης μισθόν από τον Θεόν και τιμήν από τους ανθρώπους· να γεννήσης την ταπείνωσιν, νηστείαν, προσευχήν, ελεημοσύνην, αγάπην εις τον Θεόν και εις τους αδελφούς σου, και τότε σώζεσαι.
Εσύ πάλιν, αδελφέ μου,οπού κάμνεις τα παιδιά, να κλαίης και να λυπάσαι, διότι όσας αμαρτίας κάμνουν τα παιδιά σου αναφέρονται και εις την ψυχήν σου.
Μένεις ανύπανδρος; Ένα χρέος χρωστάς. Υπανδρεύθης;
Έχεις χρέος να σώσης και την γυναίκα σου, δύο παιδιά, τρία, πέντε ή δέκα έκαμες. Όσα παιδιά και αν κάμης, τόσα χρέη χρεωστείς.
Δεν ακούεις οπού λέγουν τα παιδιά σου: Ανάθεμα τον πατέρα τον πατέρα οπού τα έσπερνε; Εγώ αγροικώ πολλούς οπού το λέγουν. Διά τούτο, αδελφέ μου, εσύ οπού κάμνεις τα παιδιά, να τα παιδεύης και να τα μανθάνης γράμματα και εξόχως ελληνικά, διότι η Εκκλησία μας είναι εις την ελληνικήν γλώσσαν.
Δεν σας λέγω περισσότερα, διότι είσθε φρόνιμοι και γνωστικοί.

-Απόσπασμα από την Έ διδαχή του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού-
Ελληνική Πατρολογία

Δημοφιλείς αναρτήσεις