Παρασκευή 7 Απριλίου 2017

Η Ναυμαχία της Άνδρου 7 Απριλίου του 1790

http://www.stoxos.gr/2013/04/1790-5-9.html

ΑΝ Σ' ΑΡΕΣΕΙ ΜΠΑΡΜΠΑ ΛΑΜΠΡΟ ΞΑΝΑΠΕΡΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΔΡΟ... ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ 1790 ΣΤΗΝ ΝΑΥΜΑΧΙΑ ΤΗΣ ΑΝΔΡΟΥ Ο ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΤΣΩΝΗΣ ΧΑΝΕΙ 5 ΑΠΟ ΤΑ 9 ΠΛΟΙΑ ΤΟΥ...


Η Ναυμαχία της Άνδρου σημειώθηκε επί τουρκοκρατίας στις 7 Απριλίου του 1790 στον πορθμό του Καφηρέα, (Εύβοιας - Άνδρου) παρά τους ακραίους ΒΔ. όρμους της Άνδρου, εξ ου και η ονομασία της.

Σ΄ αυτήν την ναυμαχία ενεπλάκησαν τα 9 πλοία του Λάμπρου Κατσώνη με τουρκική μοίρα 15 πλοίων στην οποία προσέτρεξε προς βοήθειά της και μια αλγερινή αποτελούμενη επίσης από 15 πλοία. Παρά τον άνισο σε αριθμό εχθρικών πλοίων ο Κατσώνης δεν δείλιασε να ναυμαχήσει. Κατά τη ναυμαχία αυτή που συνεχίστηκε και την επόμενη ημέρα ο Κατσώνης έχασε 5 πλοία (2 που καταλήφθηκαν από Αλγερινούς και 3 που αυτοπυρπολήθηκαν από τους κυβερνήτες τους για να μη γίνουν λάφυρα του εχθρού) καθώς και 650 άνδρες αξιωματικούς και ναύτες, εκτός των τραυματιών. Από τους Τούρκους και Αλγερινούς βεβαιώνονταν ότι φονεύθηκαν περί τους 3.000.

Στη συνέχεια ο Κατσώνης ανασυγκροτώντας το υπόλοιπο του στόλου του κατέφυγε στο Πόρτο Κάγιο στο Ακρωτήριο Ταίναρο.

Σημειώνεται ότι την εποχή εκείνη ο στόλος του Λάμπρου Κατσώνη είχε χαρακτηριστεί από τις ναυτικές Μεγάλες Δυνάμεις ως πειρατικός πλην όμως είχε την κάλυψη και την υποστήριξη της Αυτοκράτειρας της Ρωσίας Αικατερίνης της Μεγάλης. Από αυτή τη ναυμαχία βγήκε η παροιμία: "Αν σ' αρέσει Μπάρμπα-Λάμπρο ξαναπέρνα από την Άνδρο".

Βάτραχοι (1998)

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια παλιότερη δημοσίευση.

ΒΑΤΡΑΧΟΙ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΟΥΣ,1998, ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ

Ὀρέστης Πυλαρινός
Βάτραχοι (1998) Εθνικό Θέατρο: Κεντρική Σκηνή Θεατρικό έργο Τίτλος: Βάτραχοι Είδος: Αρχαίο…
youtube.com

Βάτραχοι (1998)
Εθνικό Θέατρο: Κεντρική Σκηνή

Θεατρικό έργο
Τίτλος: Βάτραχοι
Είδος: Αρχαίο Δράμα | Αττική Κωμωδία
Έτος: -405
Συγγραφέας: Αριστοφάνης
Μετάφραση: Κώστας Τσιάνος

για την Σητεία!


Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Ένα εκπληκτικό βίντεο με τίτλο «Sitia: Discover the authentic Crete» με τις ομορφιές της Σητείας έφτιαξε ο δήμος στο πλαίσιο διαφημιστικής καμπάνιας για την…
newsit.gr

Εκπληκτικό βίντεο - διαφήμιση για την Σητεία! Δες γιατί πρέπει να πας στην Κρήτη!


Εκπληκτικό βίντεο - διαφήμιση για την Σητεία! Δες γιατί πρέπει να πας στην Κρήτη!
Διαδώστε αυτό το άρθρο
Τελευταία ενημέρωση: 13.08.2015 | 16:22
Πρώτη δημοσίευση: 13.08.2015 | 16:16

 


Ένα εκπληκτικό βίντεο με τίτλο «Sitia: Discover the authentic Crete» με τις ομορφιές της Σητείας έφτιαξε ο δήμος στο πλαίσιο διαφημιστικής καμπάνιας για την προβολή της περιοχής.  

 Στο βίντεο, διάρκειας τριών λεπτών παρουσιάζονται, μεταξύ άλλων, οι καταγάλανες παραλίες, οι αρχαιολογικοί χώροι και τα σπήλαια της Σητείας αναδεικνύοντας, έτσι, τις μαγικές τοποθεσίες της Κρήτης, ως ένα κάλεσμα προς τους όλους εκείνους που θέλουν να επισκεφθούν και να γνωρίσουν από κοντά το νησί.Το βίντεο είναι παραγωγή του Οργανισμού Ανάπτυξης Σητείας Α.Α.Ε. ΟΤΑ σε συνεργασία με την εταιρεία IINDIGO VIEW PRODUCTIONS Ε.Π.Ε. και την καλλιτεχνική εποπτεία του σκηνοθέτη Θοδωρή Παπαδουλάκη.Δείτε το βίντεο: 

30-40.000 ετών είναι η Ελληνική Γλώσσα!

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Ακριβώς πριν από 21 χρόνια, τον Ιούνιο του 1992, δημοσιεύθηκε σε ένα έγκριτο περιοδικό, στον ‘Δαυλό’, συνέντευξη του Ανθρωπολόγου Άρη Πουλιανού. Ο διαπρεπής και αναγνωρισμένος για το επιστημονικό του έργο σε παγκόσμια κλίμακα, αναφέρθηκε στον ...
elikoncc.info

30-40.000 ετών είναι η Ελληνική Γλώσσα! Όπως αναφέρει ο ανθρωπολόγος Άρης Πουλιανός !!!

1 Απριλίου 2014
By

Ακριβώς πριν από 21 χρόνια, τον Ιούνιο του 1992, δημοσιεύθηκε σε ένα έγκριτο περιοδικό, στον ‘Δαυλό’, συνέντευξη του Ανθρωπολόγου Άρη Πουλιανού.
Ο διαπρεπής και αναγνωρισμένος για το επιστημονικό του έργο σε παγκόσμια κλίμακα, αναφέρθηκε στον πλασματικό Ινδοευρωπαϊσμό και στην Ελληνική Γλώσσα, την οποία αναγάγει στην Άνω Παλαιολιθική εποχή, δηλαδή πριν από 30 έως 40.000 χρόνια.
Στην ερώτηση του «Δαυλού»:

θα μπορούσατε να μας δώσετε μια γενική εικόνα της Ανθρωπολογίας των λαών των Βαλκανίων, με την οποίαν, ως γνωστόν, ασχολείσθε τα τελευταία 35 χρόνια, ο Άρης Πουλιανός θα απαντήσει:

«Ευχαρίστως για τον «Δαυλό» να σας πω λίγα συμπεράσματα, που στηρίζονται σε μεγάλο πλήθος στατιστικών παρατηρήσεων- άνω των 20.000 ανθρωπομετρήσεων και ανθρωποσκοπήσεων στον ευρωπαϊκό χώρο, ιδιαίτερα στα Βαλκάνια.
Τα συμπεράσματα αποτελούν σύνθεση διαφορετικών συνόλων προηγούμενων εργασιών, που πρώτη φορά δίδονται στην δημοσιότητα.
1. Στο χώρο αυτό, ιδιαίτερα στην Ήπειρο, Μακεδονία και Θράκη, η παρουσία του ανθρώπου είναι συνεχής, τουλάχιστον πριν από τρία εκατομμύρια χρόνια. Ειδικώς η Μακεδονία είναι και χώρος, όπου εξελίχθη ο ίδιος ο άνθρωπος και από την δική μας χερσόνησο απλώθηκε προς βορρά και δυσμάς, τουλάχιστον στην Ευρώπη.
2. Στην Μακεδονία αναπτύχθηκε ο Πετραλώνειος πολιτισμός, ο αρχαιότερος επί του ευρωπαϊκού εδάφους, και οι Αρχάνθρωποι της Χαλκιδικής πρέπει να θεωρούνται οι ιδρυτές αυτού του πολιτισμού, καθώς και τα ίχνη φωτιάς που βρέθηκαν στο σπήλαιο Πετραλώνων είναι τα αρχαιότερα που βρέθηκαν μέχρι σήμερα στη γη μας.

3.Οι σύγχρονοι άνθρωποι (Homo Sapiens) είναι οι συνεχιστές αυτών των πρωτανθρώπων της Μακεδονίας, όπου μίλησαν και πρωτακούστηκε ανθρώπινη λαλιά σ’ αυτόν τον τόπο, τουλάχιστον πριν 700.000 χρόνια.
4. Στη συγκριτική αυτή μελέτη η θεωρητική βάση της μεθοδολογίας μας στηρίζεται στο γεγονός ότι τα στοιχεία της Αρχαιολογίας, Γλωσσολογίας και γενικά της Ιστορίας είναι πολύ ελλειπή και δεν καλύπτουν διάστημα μεγαλύτερο των 6.000 περίπου χρόνων. Αντίθετα τα στοιχεία της Ανθρωπολογίας, δηλαδή, οι μορφολογικές ιδιότητες ή διαφορές μιας ομάδας πληθυσμού, αποτελούν την κύρια πηγή της Ιστορίας.
5. Εξ ίσου βασική θεωρητική αρχή της μελέτης μας είναι το αξίωμα, ότι η οποιαδήποτε διάδοση ανθρωπολογικών τύπων πάντοτε συνοδεύεται με την διάδοση κάποιας γλώσσας ή πολιτισμού. Αντίθετα η γλώσσα και ο πολιτισμός είναι ανεξάρτητα από την διάδοση των ανθρωπολογικών τύπων, δηλ. μπορούν να διαδοθούν και χωρίς αυτόν.
6. Με τις προϋποθέσεις αυτές διαπιστώσαμε στο χώρο που περιγράφουμε δύο βασικούς ανθρωπολογικούς τύπους ή ποικιλίες: α) την Αιγαιακή, και β) την Ηπειρωτική (Continental). Σαν επίστρωμα πάνω σ’ αυτές τις δύο βασικές συναντάται μια τρίτη πιο ανοιχτόχρωμη στα βουνά της Ροδόπης και σ’ ορισμένα άλλα σημεία, προφανώς προελεύσεως βορειότερα του Δουνάβεως.
7. Η Ελληνική Γλώσσα, σύμφωνα με τα γλωσσικά δεδομένα, ομιλείται στην Ήπειρο-Μακεδονία – Θράκη, τουλάχιστον πριν από 5.000 χρόνια, και με τα ανθρωπολογικά- πολύ παλαιότερα.
[Κατά τη διάρκεια των ανθρωπολογικών μας ερευνών στο Μαυροβούνιο, βορείως των Σκοπίων, περιοχή Ζάμπλιακ-Σέτινε, διαπιστώσαμε ότι οι κάτοικοι της περιοχής δεν ξέχασαν ακόμη τα ελληνικά, δηλ. η διαδικασία του εκσλαβισμού δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί. Επίσης όταν ανέφερα στην Βουλγαρική Ακαδημία Επιστημών τα πορίσματα των ανθρωπολογικών μου ερευνών στην Βουλγαρία, ο τ. πρόεδρος της Ακαδημίας αυτής μεγάλος γλωσσολόγος Βλαντίμιρ Γκεοργκίεφ μου δήλωσε: «Ναι, είμαστε οι παρά πέντε λεπτών Έλληνες». (στην «Αλεξιάδα» της, η Άννα Κομνηνή (Α’ τόμος, σελ. 186)περιγράφει, πως οι Χριστιανοί της Μ.Ασίας έχασαν την ελληνική τους γλώσσα). Αναφέρω ακόμη, ότι στον Καύκασο οι πιο «φανατικοί Έλληνες» που συνάντησα ποτέ είναι οι τουρκόφωνοι Έλληνες- περιοχή Τσάλκας, 42 χωριά κλπ.]
8. Μετακινήσεις λαών κατά τον Μεσαίωνα στην ΝΑ Ευρώπη, και η διάδοση ιδιαίτερα των σλαβικών γλωσσών που συνδέεται μ’ αυτές, δεν επέφεραν παρά ελάχιστες αλλαγές τα μορφολογικά γνωρίσματα των λαών της περιοχής και σε ορισμένα μόνο σημεία.
9.Οι Τούρκοι της Μ.Ασίας στην πλειοψηφία τους είναι αυτόχθονες. Από ανθρωπολογική σκοπιά ο πρώτος εμφύλιος που αναφέρεται στην Ιστορία είναι ο Τρωϊκός Πόλεμος.
10. Αν οι λαοί της Νοτιοανατολικής Ευρώπης μελετήσουν την προϊστορία τους και εμβαθύνουν στις ρίζες τους, θα διαπιστώσουν τη μεγάλη συγγένεια αίματος που έχουν μεταξύ τους και θα θλίβονται πολύ για την γλώσσα των Θεών του Ολύμπου, και γλώσσα του Ομήρου, που έχασαν.
Στην ερώτηση του «Δαυλού» για τον πληθυσμό των Σκοπίων ο ανθρωπολόγος Άρης Πουλιανός θα πει:

«Οι Σλαβόφωνοι των Σκοπίων και του Πιρίν της Βουλγαρίας είναι εκσλαβισθέντες Έλληνες. Το φαινόμενο της γλώσσας είναι κοινωνικό, (και όπως τονίσαμε παραπάνω) δεν ανταποκρίνεται πάντα στο φυλετικό τύπο ενός λαού. Συγκεκριμένα η ελληνική γλώσσα υπεχώρησε τον Μεσαίωνα απ’ αυτά τα εδάφη, χωρίς να αλλάξει η σύνθεση του πληθυσμού, παρά μ’ ένα μικρό ποσοστό σλαβόφωνων, κ’αυτών όχι αμιγώς Σλάβων, διότι οι κυρίως Σλάβοι πρωτοπαρουσιάζονται στην ΝΑ Πολωνία και Δυτική Ουκρανία. Από εκεί αρχίζει η εξάπλωση της γλώσσας τους και σιγά-σιγά «κατεβαίνει» στα Βαλκάνια.
Ερώτηση Δαυλού: Από πότε υπάρχει η ελληνική γλώσσα;
Άρης Πουλιανός: Τουλάχιστον από την Άνω Παλαιολιθική, δηλ. πριν από 30-40.000 χρόνια. Αποτελεί τη ρίζα της λεγόμενης «Ινδοευρωπαϊκής» οικογένειας γλωσσών, διότι «Ινδοευρωπαϊκή φυλή», όπως την εννοούν μερικοί αρχαιολόγοι και φιλόλογοι, δεν υπάρχει. Από την Σουηδία μέχρι τις Ινδίες, όπου μιλιέται η λεγόμενη «Ινδοευρωπαϊκή», ο χώρος κατοικείται από διάφορους λαούς, διαφόρου φυλετικής προελεύσεως.

Η συνέντευξη υπάρχει και στην διαδικτυακή έκδοση (αρχειακή) του Δαυλού, στο τεύχος 126- του Ιουνίου του 1992, στην ηλεκτρονική διεύθυνση:http://www.davlos.gr/webfiles/pdf/126.pdf

awakengr.com
Πηγή: http://pisoapothnkoyrtina.blogspot.com/2014/03/30-40000.html#ixzz2xdBpAzUQ

Η τηγανίτα του «φτωχού»

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

piperatoi.gr

http://www.piperatoi.gr/2016/04/blog-post_12.html

Η τηγανίτα του «φτωχού»

Περιγραφή
Μια πολύ εύκολη και φθηνή σε

υλικά συνταγή. Την ονόμασα του φτωχού γιατί θυμάμαι από τότε που πήγαινα δημοτικό η μαμά μου μας ανάφερε τη γιαγιά της που τις έφτιαχνε όταν ήταν πιτσιρίκια στα δύσκολα χρόνια της φτώχιας στο χωριό.

Τι χρειαζόμαστε:

2 κούπες αλεύρι για όλες τις χρήσεις
2 αυγά μικρά
λίγο αλάτι
νερό
ελαιόλαδο για το τηγάνισμα

Πώς το κάνουμε:

Χτυπάμε τα 2 αυγά σε ένα μπολ. Βάζουμε το αλεύρι και ανακατεύουμε. Αραιώνουμε το μείγμα με νερό όσο πάρει μέχρις ότου γίνει μια ημίρρευστη ζύμη (λίγο πιο παχύρρευστη από κρέπας). Βάζουμε λίγο αλατάκι και ανακατεύουμε. Στο τηγάνι βάζουμε ελαιόλαδο ίσα να καλυφθεί η επιφάνειά του και λίγο παραπάνω, δεν χρειάζεται να κολυμπάνε, και όταν κάψει με μια μεγάλη κουτάλα (όχι για σούπες, την πιο μικρή) ρίχνουμε 4-5 κουταλιές όσες χωράει το τηγάνι. Όταν τις βγάλουμε από το τηγάνι τις βάζουμε σε απορροφητικό χαρτί για το εξτρά λάδι και ρίχνουμε από πάνω ζάχαρη ή μέλι με κανέλα.

Λίγα μυστικά ακόμα
Πολλές φορές η μάνα μου αντί για αυγά για να φουσκώσουν έβαζε ούζο, κάτι που έδινε και τελείως διαφορετική γεύση.

Δημοφιλείς αναρτήσεις