Εδώ θα βρείτε ένα μωσαϊκό θεμάτων . Κλείσαμε 10ετία και γι αυτό κάποιες αναρτήσεις έχουν αλλοιωθεί. Οι σελίδες που αναφέρω είναι τα νέα μου ιστολόγια που αλληλοστηρίζονται με αυτό εδώ το παλιό ... Σας ευχαριστώ!
Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2013
Μαρία Κάλλας
Bigbook.gr.
Η
Μαρία Κάλλας (Νέα Υόρκη, 2 Δεκεμβρίου 1923 - Παρίσι 16 Σεπτεμβρίου
1977) υπήρξε κορυφαία υψίφωνος και η πλέον γνωστή παγκοσμίως ντίβα της
όπερας.
Λίγο μετά την απελευθέρωση της Ελλάδας από τις δυνάμεις του Άξονα η Κάλλας, εξ αιτίας της υποβάθμισής της στη Λυρική Σκηνή και εν μέσω της πολεμικής των συναδέλφων της που την κατηγορούσαν για συνεργασία με τους κατακτητές, αποφασίζει να επιστρέψει στις Η.Π.Α. Προκειμένου να εξασφαλίσει τα εισιτήριά της δίνει μια αποχαιρετιστήρια παράσταση στην Αθήνα. Το Σεπτέμβριο του 1945 βρίσκεται στη Νέα Υόρκη και ξεκινά την προσπάθεια για ανεύρεση εργασίας αρχικά στη Μητροπολιτική Όπερα, δεν καταφέρνει όμως να υπογράψει συμβόλαιο.
Εντούτοις η ακρόασή της από τον Έντουαρντ Τζόνσον, διευθυντή της Όπερας, φέρνει την προσφορά δύο ρόλων στα έργα "Φιντέλιο" του Μπετόβεν και Μαντάμ Μπατερφλάι του Πουτσίνι. Η Κάλλας απορρίπτει τους ρόλους. Δε θέλει να τραγουδήσει τον "Φιντέλιο" στα αγγλικά, ενώ αισθάνεται πολύ εύσωμη ώστε να ερμηνεύσει την αιθέρια "Μπάτερφλάι".
Η γνωριμία της με τον καλλιτεχνικό διευθυντή της Αρένας της Βερόνα, Τζοβάννι Τζενατέλλο την οδηγεί στην Ιταλία. Εκεί στις 3 Αυγούστου 1947 κάνει την πρώτη της εμφάνιση στην Αρένα της Βερόνα με τη "Τζοκόντα" του Αμιλκάρε Πονκιέλι. Τον ίδιο χρόνο ερμηνεύει την Ιζόλδη από το "Τριστάνος και Ιζόλδη" στη Βενετία υπό την καθοδήγηση του μαέστρου Τούλιο Σεραφίν. Συνάμα έρχεται και η γνωριμία της με τον μουσικόφιλο Ιταλό βιομήχανο Τζοβάννι Μπατίστα Μενεγκίνι, με τον οποίο παντρεύονται στις 21 Απριλίου 1949. Ο Μενεγκίνι έχοντας και ρόλο μάνατζερ άσκησε καταλυτική επιρροή στην καριέρα της Κάλλας, υποβάλλοντάς την σε δίαιτα με σκοπό να αποκτήσει καλύτερη εμφάνιση και αποτρέποντάς την από κάθε βιοτική ενασχόληση με την οικονομική κάλυψη, που της παρείχε. Έτσι τον ίδιο χρόνο η Κάλλας κάνει καλλιτεχνικές εμφανίσεις στο Μπουένος Άιρες και το 1950 στο Μεξικό.
Τα στάδια της αποθέωσης
Στις 7 Δεκεμβρίου 1951 η Κάλλας ανοίγει τη σαιζόν στη Σκάλα του Μιλάνου με τους "Σικελικούς Εσπερινούς", εμφάνιση που της προσφέρει μεγάλη αναγνώριση. Κατά τη διάρκεια των επόμενων επτά ετών η Σκάλα θα είναι η σκηνή των μέγιστων θριάμβων της σε ένα ευρύ φάσμα ρόλων. Το 1955 ανεβάζει την ιστορική παράσταση της "Τραβιάτα" του Βέρντι σε σκηνοθεσία Λουκίνο Βισκόντι.
Στις 27 Οκτωβρίου 1956 εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης ως "Νόρμα" στο ομώνυμο έργο του Μπελλίνι. Στις 5 Αυγούστου 1957 επιστρέφει στην Αθήνα και εμφανίζεται στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών. Δύο μήνες πριν είχε γνωρίσει τον εφοπλιστή Αριστοτέλη Ωνάση σε δεξίωση της κοσμικογράφου Έλσα Μαξγουελ. Η γνωριμία τους θα εξελιχθεί σε μία από τις πλέον συζητημένες σχέσεις στην ιστορία.
Το 1960 τραγουδά στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου "Νόρμα" και το επόμενο έτος "Μήδεια" σε σκηνοθεσία Αλέξη Μινωτή. Το 1962 επανέρχεται στη Σκάλα του Μιλάνου και αποθεώνεται σαν Μήδεια σε σκηνοθεσία Αλέξη Μινωτή και κοστούμια Γιάννη Τσαρούχη. Τον Ιανουάριο του 1964 πείθεται από το Φράνκο Τζεφιρέλι να συμμετάσχει σε μία νέα παραγωγή της "Τόσκα" στη σκηνή του Κόβεντ Γκάρντεν (Covent Garden). Η παράσταση εκθειάζεται από τους κριτικούς ενώ ακολουθεί την ίδια χρονιά νέος καλλιτεχνικός θρίαμβος στην Όπερα των Παρισίων με τη "Νόρμα". Παρά τα φωνητικά προβλήματα που έχει αρχίσει να αντιμετωπίζει το παρισινό κοινό την υποδέχεται θερμά.
Στις 5 Ιουλίου 1965 εμφανίζεται για τελευταία φορά σε παράσταση όπερας στο Κόβεντ Γκάρντεν με την "Τόσκα" σε σκηνοθεσία Φράνκο Τζεφιρέλι. Στα 1966 απεκδύεται την αμερικανική υπηκοότητα και λαμβάνει την ελληνική. Με αυτή της την ενέργεια λύεται και τυπικά ο γάμος της με τον Μενεγκίνι. Πλέον ελπίζει ότι ο Αριστοτέλης Ωνάσης θα της ζητήσει να παντρευτούν κάτι που τελικά δεν γίνεται, μια και στις 8 Ιουλίου 1968 ο Έλληνας μεγιστάνας παντρεύεται τη χήρα του Αμερικανού Προέδρου Κέννεντυ, Τζάκυ. Αυτή του η πράξη βυθίζει σε κατάθλιψη την κορυφαία υψίφωνο.
Τελευταίες σκηνές πριν το τέλος
Το 1969 γυρίζει σε ταινία τη "Μήδεια" του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Πιερ Πάολο Παζολίνι. Η ταινία δεν έχει τύχη στις κινηματογραφικές αίθουσες. Στις 25 Μαΐου 1970 μεταφέρεται στο νοσοκομείο και γίνεται γνωστό ότι επεχείρησε να αυτοκτονήσει λαμβάνοντας μεγάλη δόση βαρβιτουρικών.
Το 1973 σκηνοθετεί στο Τορίνο μαζί με τον Τζουζέπε ντι Στέφανο το έργο "Σικελικοί Εσπερινοί" (I Vespri Siciliani) και την ίδια χρονιά ξεκινά μαζί του μια παγκόσμια καλλιτεχνική περιοδεία. Στις 8 Δεκεμβρίου η Κάλλας τραγούδησε στην Όπερα των Παρισίων, όπου το κοινό την κάλεσε στη σκηνή 10 φορές καταχειροκροτώντας την. Η τελευταία της εμφάνιση έγινε στην πόλη Σαππόρο της Ιαπωνίας στις 11 Δεκεμβρίου του 1974.
Η Μαρία Κάλλας πέρασε στην αιωνιότητα στις 16 Σεπτεμβρίου 1977 στο Παρίσι. Η κηδεία της έγινε στις 20 Σεπτεμβρίου και, αφού το σώμα της αποτεφρώθηκε όπως επιθυμούσε, την άνοιξη του 1979 η τέφρα της σκορπίστηκε στο Αιγαίο.
Τo 2010, νέο φως στο μυστήριο που περιβάλλει το θάνατο της Μαρίας Κάλλας έρχεται να ρίξει ιταλική έρευνα, η οποία ανατρέπει την άποψη ότι η δημοφιλής σοπράνο πέθανε από υψηλή δόση βαρβιτουρικών (διότι της είχε στοιχίσει η επώδυνη σχέση της με τον Αριστοτέλη Ωνάση).
Σύμφωνα με τους Ιταλούς φωνίατρους Φράνκο Φούσι και Νίκο Παολίλο, που παρουσίασαν τα αποτελέσματα της μελέτης τους στο Πανεπιστήμιο της Μπολόνια, η τραγουδίστρια υπέφερε από δερματομυοσίτιδα, μία εκφυλιστική νόσο που φθείρει τους μυς και τους ιστούς, συμπεριλαμβανομένου του λάρυγγα. Έτσι, μοιάζει να εξηγείται και η συνεχής παρακμή του μεγαλείου της φωνής της, που είχε αρχίσει να γίνεται αισθητή από τις αρχές της δεκαετίας του ’60.[εκκρεμεί παραπομπή]
Σύμφωνα με την επίσημη ιατρική έκθεση, ο θάνατος της Κάλλας στις 16 Σεπτεμβρίου του 1977 οφειλόταν σε καρδιακή ανακοπή. Όπως εξηγούν οι δύο Ιταλοί επιστήμονες, η θεραπεία για τη δερματομυοσίτιδα βασίζεται σε κορτιζονούχα και ανοσοκατασταλτικά σκευάσματα, τα οποία είναι πιθανό να επιφέρουν σταδιακά καρδιακή ανεπάρκεια. Επομένως, ο Φούσι και ο Παολίλο συμφωνούν με την επίσημη ιατρική έκθεση, μόνο που διευκρινίζουν ότι η ανακοπή δεν ήταν τυχαίο γεγονός, αλλά το αποτέλεσμα της εκφυλιστικής μυασθένειας. Αφετηρία για τις ιταλικές έρευνες αποτέλεσαν οι ηχογραφήσεις της διάσημης σοπράνο, τόσο από το στούντιο όσο και από ζωντανές εμφανίσεις της. Με τη μέθοδο της φασματογραφικής ανάλυσης οι επιστήμονες εξέτασαν τις ηχογραφήσεις ίδιων κομματιών από διαφορετικές χρονικές περιόδους και διαπίστωσαν τις αλλοιώσεις στη φωνή της καλλιτέχνιδας, η οποία έφτασε τα τέλη της δεκαετίας του ’70 να γίνει μέτζο σοπράνο. Οι δύο φωνίατροι ανέλυσαν επίσης και τα τελευταία βίντεο της Κάλλας, στα οποία ήταν εμφανής και η μυϊκή χαλάρωση που είχε υποστεί, αφού ο θώρακας της δεν διατεινόταν κατά τη διάρκεια των αναπνοών. Η μελέτη αυτή έρχεται να ρίξει νέο και πιθανότατα καθοριστικό φως στη διάγνωση της δερματομυοσίτιδας, που είχε σχηματίσει ο ιατρός Μάριο Τζακοβάτσο, ο οποίος είχε επισκεφτεί την τραγουδίστρια το 1975, αλλά είχε κρατήσει κρυφή τη διάγνωση του μέχρι το 2002.
Ταινίες για την Κάλλας
E la nave va, 1983 (ελλ.: Και το πλοίο φεύγει), σε σκηνοθεσία του Φεντερίκο Φελίνι
Callas Forever, 2002 (ελλ.: Κάλλας για πάντα), σε σκηνοθεσία του Φράνκο Τζεφιρέλι και στο ρόλο της Κάλλας η Φανί Αρντάν
Το μεγάλο μυστικό
Στο κινηματογραφικό ντοκυμαντέρ "Απόλυτη Κάλλας" του Γάλλου σκηνοθέτη Φιλίπ Κολί, βασισμένο σε ιστορικά αρχεία, αποκαλύπτεται μια μυστική πτυχή της ζωής της μεγάλης "ντίβας".
Συγκεκριμένα αποκαλύπτεται ότι η Μαρία Κάλλας στις 30 Μαρτίου του 1960 γέννησε ένα άρρεν βρέφος πλην όμως νεκρό που φέρεται ως καρπός του έρωτά της με τον Αριστοτέλη Ωνάση. Ο Κολί ισχυρίζεται ότι επαλήθευσε το ατυχές αυτό γεγονός με πιστοποιητικό γέννησης, στο οποίο αναφέρεται με το όνομα Όμηρος, αλλά με επίθετο "μη αναγνώσιμο". Επίσης ισχυρίζεται ότι κατέχει φωτογραφίες από το νεκροταφείο Μπρέσο του Μιλάνου όπου, κατά τους ισχυρισμούς του, θάφτηκε το νεογέννητο υπό "άκρα μυστικότητα".
Υποτροφίες Μαρία Κάλλας
Το 1960 και το 1961, η Μαρία Κάλλας πρόσφερε τα έσοδά της από τις παραστάσεις της στην Επίδαυρο για την ίδρυση φορέα που θα πρόσφερε υποτροφίες σε νέους καλλιτέχνες. Ο φορέας για τις Υποτροφίες Μαρία Κάλλας ιδρύθηκε και έκανε τον πρώτο διαγωνισμό το 1963
http://el.wikipedia.org/wiki/Μαρία_Κάλλας
Λίγο μετά την απελευθέρωση της Ελλάδας από τις δυνάμεις του Άξονα η Κάλλας, εξ αιτίας της υποβάθμισής της στη Λυρική Σκηνή και εν μέσω της πολεμικής των συναδέλφων της που την κατηγορούσαν για συνεργασία με τους κατακτητές, αποφασίζει να επιστρέψει στις Η.Π.Α. Προκειμένου να εξασφαλίσει τα εισιτήριά της δίνει μια αποχαιρετιστήρια παράσταση στην Αθήνα. Το Σεπτέμβριο του 1945 βρίσκεται στη Νέα Υόρκη και ξεκινά την προσπάθεια για ανεύρεση εργασίας αρχικά στη Μητροπολιτική Όπερα, δεν καταφέρνει όμως να υπογράψει συμβόλαιο.
Εντούτοις η ακρόασή της από τον Έντουαρντ Τζόνσον, διευθυντή της Όπερας, φέρνει την προσφορά δύο ρόλων στα έργα "Φιντέλιο" του Μπετόβεν και Μαντάμ Μπατερφλάι του Πουτσίνι. Η Κάλλας απορρίπτει τους ρόλους. Δε θέλει να τραγουδήσει τον "Φιντέλιο" στα αγγλικά, ενώ αισθάνεται πολύ εύσωμη ώστε να ερμηνεύσει την αιθέρια "Μπάτερφλάι".
Η γνωριμία της με τον καλλιτεχνικό διευθυντή της Αρένας της Βερόνα, Τζοβάννι Τζενατέλλο την οδηγεί στην Ιταλία. Εκεί στις 3 Αυγούστου 1947 κάνει την πρώτη της εμφάνιση στην Αρένα της Βερόνα με τη "Τζοκόντα" του Αμιλκάρε Πονκιέλι. Τον ίδιο χρόνο ερμηνεύει την Ιζόλδη από το "Τριστάνος και Ιζόλδη" στη Βενετία υπό την καθοδήγηση του μαέστρου Τούλιο Σεραφίν. Συνάμα έρχεται και η γνωριμία της με τον μουσικόφιλο Ιταλό βιομήχανο Τζοβάννι Μπατίστα Μενεγκίνι, με τον οποίο παντρεύονται στις 21 Απριλίου 1949. Ο Μενεγκίνι έχοντας και ρόλο μάνατζερ άσκησε καταλυτική επιρροή στην καριέρα της Κάλλας, υποβάλλοντάς την σε δίαιτα με σκοπό να αποκτήσει καλύτερη εμφάνιση και αποτρέποντάς την από κάθε βιοτική ενασχόληση με την οικονομική κάλυψη, που της παρείχε. Έτσι τον ίδιο χρόνο η Κάλλας κάνει καλλιτεχνικές εμφανίσεις στο Μπουένος Άιρες και το 1950 στο Μεξικό.
Τα στάδια της αποθέωσης
Στις 7 Δεκεμβρίου 1951 η Κάλλας ανοίγει τη σαιζόν στη Σκάλα του Μιλάνου με τους "Σικελικούς Εσπερινούς", εμφάνιση που της προσφέρει μεγάλη αναγνώριση. Κατά τη διάρκεια των επόμενων επτά ετών η Σκάλα θα είναι η σκηνή των μέγιστων θριάμβων της σε ένα ευρύ φάσμα ρόλων. Το 1955 ανεβάζει την ιστορική παράσταση της "Τραβιάτα" του Βέρντι σε σκηνοθεσία Λουκίνο Βισκόντι.
Στις 27 Οκτωβρίου 1956 εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης ως "Νόρμα" στο ομώνυμο έργο του Μπελλίνι. Στις 5 Αυγούστου 1957 επιστρέφει στην Αθήνα και εμφανίζεται στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών. Δύο μήνες πριν είχε γνωρίσει τον εφοπλιστή Αριστοτέλη Ωνάση σε δεξίωση της κοσμικογράφου Έλσα Μαξγουελ. Η γνωριμία τους θα εξελιχθεί σε μία από τις πλέον συζητημένες σχέσεις στην ιστορία.
Το 1960 τραγουδά στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου "Νόρμα" και το επόμενο έτος "Μήδεια" σε σκηνοθεσία Αλέξη Μινωτή. Το 1962 επανέρχεται στη Σκάλα του Μιλάνου και αποθεώνεται σαν Μήδεια σε σκηνοθεσία Αλέξη Μινωτή και κοστούμια Γιάννη Τσαρούχη. Τον Ιανουάριο του 1964 πείθεται από το Φράνκο Τζεφιρέλι να συμμετάσχει σε μία νέα παραγωγή της "Τόσκα" στη σκηνή του Κόβεντ Γκάρντεν (Covent Garden). Η παράσταση εκθειάζεται από τους κριτικούς ενώ ακολουθεί την ίδια χρονιά νέος καλλιτεχνικός θρίαμβος στην Όπερα των Παρισίων με τη "Νόρμα". Παρά τα φωνητικά προβλήματα που έχει αρχίσει να αντιμετωπίζει το παρισινό κοινό την υποδέχεται θερμά.
Στις 5 Ιουλίου 1965 εμφανίζεται για τελευταία φορά σε παράσταση όπερας στο Κόβεντ Γκάρντεν με την "Τόσκα" σε σκηνοθεσία Φράνκο Τζεφιρέλι. Στα 1966 απεκδύεται την αμερικανική υπηκοότητα και λαμβάνει την ελληνική. Με αυτή της την ενέργεια λύεται και τυπικά ο γάμος της με τον Μενεγκίνι. Πλέον ελπίζει ότι ο Αριστοτέλης Ωνάσης θα της ζητήσει να παντρευτούν κάτι που τελικά δεν γίνεται, μια και στις 8 Ιουλίου 1968 ο Έλληνας μεγιστάνας παντρεύεται τη χήρα του Αμερικανού Προέδρου Κέννεντυ, Τζάκυ. Αυτή του η πράξη βυθίζει σε κατάθλιψη την κορυφαία υψίφωνο.
Τελευταίες σκηνές πριν το τέλος
Το 1969 γυρίζει σε ταινία τη "Μήδεια" του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Πιερ Πάολο Παζολίνι. Η ταινία δεν έχει τύχη στις κινηματογραφικές αίθουσες. Στις 25 Μαΐου 1970 μεταφέρεται στο νοσοκομείο και γίνεται γνωστό ότι επεχείρησε να αυτοκτονήσει λαμβάνοντας μεγάλη δόση βαρβιτουρικών.
Το 1973 σκηνοθετεί στο Τορίνο μαζί με τον Τζουζέπε ντι Στέφανο το έργο "Σικελικοί Εσπερινοί" (I Vespri Siciliani) και την ίδια χρονιά ξεκινά μαζί του μια παγκόσμια καλλιτεχνική περιοδεία. Στις 8 Δεκεμβρίου η Κάλλας τραγούδησε στην Όπερα των Παρισίων, όπου το κοινό την κάλεσε στη σκηνή 10 φορές καταχειροκροτώντας την. Η τελευταία της εμφάνιση έγινε στην πόλη Σαππόρο της Ιαπωνίας στις 11 Δεκεμβρίου του 1974.
Η Μαρία Κάλλας πέρασε στην αιωνιότητα στις 16 Σεπτεμβρίου 1977 στο Παρίσι. Η κηδεία της έγινε στις 20 Σεπτεμβρίου και, αφού το σώμα της αποτεφρώθηκε όπως επιθυμούσε, την άνοιξη του 1979 η τέφρα της σκορπίστηκε στο Αιγαίο.
Τo 2010, νέο φως στο μυστήριο που περιβάλλει το θάνατο της Μαρίας Κάλλας έρχεται να ρίξει ιταλική έρευνα, η οποία ανατρέπει την άποψη ότι η δημοφιλής σοπράνο πέθανε από υψηλή δόση βαρβιτουρικών (διότι της είχε στοιχίσει η επώδυνη σχέση της με τον Αριστοτέλη Ωνάση).
Σύμφωνα με τους Ιταλούς φωνίατρους Φράνκο Φούσι και Νίκο Παολίλο, που παρουσίασαν τα αποτελέσματα της μελέτης τους στο Πανεπιστήμιο της Μπολόνια, η τραγουδίστρια υπέφερε από δερματομυοσίτιδα, μία εκφυλιστική νόσο που φθείρει τους μυς και τους ιστούς, συμπεριλαμβανομένου του λάρυγγα. Έτσι, μοιάζει να εξηγείται και η συνεχής παρακμή του μεγαλείου της φωνής της, που είχε αρχίσει να γίνεται αισθητή από τις αρχές της δεκαετίας του ’60.[εκκρεμεί παραπομπή]
Σύμφωνα με την επίσημη ιατρική έκθεση, ο θάνατος της Κάλλας στις 16 Σεπτεμβρίου του 1977 οφειλόταν σε καρδιακή ανακοπή. Όπως εξηγούν οι δύο Ιταλοί επιστήμονες, η θεραπεία για τη δερματομυοσίτιδα βασίζεται σε κορτιζονούχα και ανοσοκατασταλτικά σκευάσματα, τα οποία είναι πιθανό να επιφέρουν σταδιακά καρδιακή ανεπάρκεια. Επομένως, ο Φούσι και ο Παολίλο συμφωνούν με την επίσημη ιατρική έκθεση, μόνο που διευκρινίζουν ότι η ανακοπή δεν ήταν τυχαίο γεγονός, αλλά το αποτέλεσμα της εκφυλιστικής μυασθένειας. Αφετηρία για τις ιταλικές έρευνες αποτέλεσαν οι ηχογραφήσεις της διάσημης σοπράνο, τόσο από το στούντιο όσο και από ζωντανές εμφανίσεις της. Με τη μέθοδο της φασματογραφικής ανάλυσης οι επιστήμονες εξέτασαν τις ηχογραφήσεις ίδιων κομματιών από διαφορετικές χρονικές περιόδους και διαπίστωσαν τις αλλοιώσεις στη φωνή της καλλιτέχνιδας, η οποία έφτασε τα τέλη της δεκαετίας του ’70 να γίνει μέτζο σοπράνο. Οι δύο φωνίατροι ανέλυσαν επίσης και τα τελευταία βίντεο της Κάλλας, στα οποία ήταν εμφανής και η μυϊκή χαλάρωση που είχε υποστεί, αφού ο θώρακας της δεν διατεινόταν κατά τη διάρκεια των αναπνοών. Η μελέτη αυτή έρχεται να ρίξει νέο και πιθανότατα καθοριστικό φως στη διάγνωση της δερματομυοσίτιδας, που είχε σχηματίσει ο ιατρός Μάριο Τζακοβάτσο, ο οποίος είχε επισκεφτεί την τραγουδίστρια το 1975, αλλά είχε κρατήσει κρυφή τη διάγνωση του μέχρι το 2002.
Ταινίες για την Κάλλας
E la nave va, 1983 (ελλ.: Και το πλοίο φεύγει), σε σκηνοθεσία του Φεντερίκο Φελίνι
Callas Forever, 2002 (ελλ.: Κάλλας για πάντα), σε σκηνοθεσία του Φράνκο Τζεφιρέλι και στο ρόλο της Κάλλας η Φανί Αρντάν
Το μεγάλο μυστικό
Στο κινηματογραφικό ντοκυμαντέρ "Απόλυτη Κάλλας" του Γάλλου σκηνοθέτη Φιλίπ Κολί, βασισμένο σε ιστορικά αρχεία, αποκαλύπτεται μια μυστική πτυχή της ζωής της μεγάλης "ντίβας".
Συγκεκριμένα αποκαλύπτεται ότι η Μαρία Κάλλας στις 30 Μαρτίου του 1960 γέννησε ένα άρρεν βρέφος πλην όμως νεκρό που φέρεται ως καρπός του έρωτά της με τον Αριστοτέλη Ωνάση. Ο Κολί ισχυρίζεται ότι επαλήθευσε το ατυχές αυτό γεγονός με πιστοποιητικό γέννησης, στο οποίο αναφέρεται με το όνομα Όμηρος, αλλά με επίθετο "μη αναγνώσιμο". Επίσης ισχυρίζεται ότι κατέχει φωτογραφίες από το νεκροταφείο Μπρέσο του Μιλάνου όπου, κατά τους ισχυρισμούς του, θάφτηκε το νεογέννητο υπό "άκρα μυστικότητα".
Υποτροφίες Μαρία Κάλλας
Το 1960 και το 1961, η Μαρία Κάλλας πρόσφερε τα έσοδά της από τις παραστάσεις της στην Επίδαυρο για την ίδρυση φορέα που θα πρόσφερε υποτροφίες σε νέους καλλιτέχνες. Ο φορέας για τις Υποτροφίες Μαρία Κάλλας ιδρύθηκε και έκανε τον πρώτο διαγωνισμό το 1963
http://el.wikipedia.org/wiki/Μαρία_Κάλλας
ΠΟΝΤΙΑΚΌ ΨΩΜΊ ΜΕ ΠΡΟΖΎΜΙ
Xristos Kesoglou.
ΠΏΣ ΘΑ ΦΤΙΆΞΕΤΕ ΠΟΝΤΙΑΚΌ ΨΩΜΊ ΜΕ ΠΡΟΖΎΜΙ
Το Pontos-News.Gr σας προτείνει χωριάτικο ψωμί με προζύμι, όπως το έφτιαχναν οι Πόντιες νοικοκυρές. Τη συνταγή θα την προσαρμόσουμε στην σύγχρονη κουζίνα και θα σας δώσουμε εναλλακτικές προτάσεις. Υλικά:
2 κιλά αλεύρι για ψωμί*
500 γρ προζύμι**
2 κ.σ αλάτι
1 κ.σ ζάχαρη
ελαιόλαδο
χλιαρό νερό
* Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εναλλακτικά αλεύρι ολικής αλέσεως, πολύσπορο ή καλαμποκάλευρο μισό-μισό με το απλό αλεύρι.
**Προζύμι μπορείτε να φτιάξετε μόνες σας ή να προμηθευτείτε από το φούρνο
Στον Πόντο οι νοικοκυρές έψηναν το ψωμί σε ξυλόφουρνους. Έριχναν μπόλικα ξύλα για να ανάψει ο φούρνος κι όταν καίγονταν τα αφαιρούσαν. Άφηναν το φούρνο να κρυώσει κι όταν έβαζαν το χέρι τους μέσα και άντεχαν μετρώντας μέχρι το 30, η θερμοκρασία ήταν ιδανική για να ψήσουν το ψωμί.
Εκτέλεση:
Παίρνουμε το προζύμι προσθέτουμε 300 γρ αλεύρι και χλιαρό νερό και φτιάχνουμε μια ζύμη πολύ μαλακή. Την σκεπάζουμε και την αφήνουμε όλη νύχτα.
Το πρωί βάζουμε σε μια λεκάνη το υπόλοιπο αλεύρι τη ζάχαρη και το αλάτι και στη μέση ρίχνουμε το προζύμι που έχει ήδη φουσκώσει. Ρίχνουμε χλιαρό νερό, όχι καυτό, όσο χρειάζεται για να γίνει μια ζύμη που να μην κολλάει στα χέρια. Το ζυμώνουμε πολύ καλά, το σκεπάζουμε και αφήνουμε σε ζεστό μέρος να ξαναφουσκώσει.
Το ζυμάρι μας είναι έτοιμο αν το πιέσουμε με το δάχτυλο μας και παραμείνει το αποτύπωμα. Τότε πλάθουμε τέσσερα καρβέλια και τα τοποθετούμε σε λαδωμένα ταψάκια και τα αφήνουμε να ξαναφουσκώσουν.
Ψήνουμε στους 220° για 35 -45 λεπτά. Για να βεβαιωθούμε ότι είναι έτοιμο μπήγουμε το μαχαίρι κι αν βγει καθαρό έχει ψηθεί.
Βγάζουμε το ψωμί από τα ταψάκια και τα αφήνουμε να κρυώσουν σε σχάρα, για να μην βγάλουν υδρατμούς από κάτω, σκεπασμένα με πετσέτες για να μην ξεραθούν.
Τμήμα σύνταξης
Pontos-News.Gr
Το Pontos-News.Gr σας προτείνει χωριάτικο ψωμί με προζύμι, όπως το έφτιαχναν οι Πόντιες νοικοκυρές. Τη συνταγή θα την προσαρμόσουμε στην σύγχρονη κουζίνα και θα σας δώσουμε εναλλακτικές προτάσεις. Υλικά:
2 κιλά αλεύρι για ψωμί*
500 γρ προζύμι**
2 κ.σ αλάτι
1 κ.σ ζάχαρη
ελαιόλαδο
χλιαρό νερό
* Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εναλλακτικά αλεύρι ολικής αλέσεως, πολύσπορο ή καλαμποκάλευρο μισό-μισό με το απλό αλεύρι.
**Προζύμι μπορείτε να φτιάξετε μόνες σας ή να προμηθευτείτε από το φούρνο
Στον Πόντο οι νοικοκυρές έψηναν το ψωμί σε ξυλόφουρνους. Έριχναν μπόλικα ξύλα για να ανάψει ο φούρνος κι όταν καίγονταν τα αφαιρούσαν. Άφηναν το φούρνο να κρυώσει κι όταν έβαζαν το χέρι τους μέσα και άντεχαν μετρώντας μέχρι το 30, η θερμοκρασία ήταν ιδανική για να ψήσουν το ψωμί.
Εκτέλεση:
Παίρνουμε το προζύμι προσθέτουμε 300 γρ αλεύρι και χλιαρό νερό και φτιάχνουμε μια ζύμη πολύ μαλακή. Την σκεπάζουμε και την αφήνουμε όλη νύχτα.
Το πρωί βάζουμε σε μια λεκάνη το υπόλοιπο αλεύρι τη ζάχαρη και το αλάτι και στη μέση ρίχνουμε το προζύμι που έχει ήδη φουσκώσει. Ρίχνουμε χλιαρό νερό, όχι καυτό, όσο χρειάζεται για να γίνει μια ζύμη που να μην κολλάει στα χέρια. Το ζυμώνουμε πολύ καλά, το σκεπάζουμε και αφήνουμε σε ζεστό μέρος να ξαναφουσκώσει.
Το ζυμάρι μας είναι έτοιμο αν το πιέσουμε με το δάχτυλο μας και παραμείνει το αποτύπωμα. Τότε πλάθουμε τέσσερα καρβέλια και τα τοποθετούμε σε λαδωμένα ταψάκια και τα αφήνουμε να ξαναφουσκώσουν.
Ψήνουμε στους 220° για 35 -45 λεπτά. Για να βεβαιωθούμε ότι είναι έτοιμο μπήγουμε το μαχαίρι κι αν βγει καθαρό έχει ψηθεί.
Βγάζουμε το ψωμί από τα ταψάκια και τα αφήνουμε να κρυώσουν σε σχάρα, για να μην βγάλουν υδρατμούς από κάτω, σκεπασμένα με πετσέτες για να μην ξεραθούν.
Τμήμα σύνταξης
Pontos-News.Gr
Μια φορά κι έναν καιρό… ήταν ένα θρανίο !
http://www.cretalive.gr/opinions/view/mia-fora-ki-enan-kairo-htan-ena-thranio/106244
Μια φορά κι έναν καιρό… ήταν ένα θρανίο !
Το θρανίο μου έμεινε σε εκείνη την αποθήκη… Αν το έπαιρνα θα πρεπε να πάρω όλα όσα κομμάτια ήταν εκεί και δεν ήξερα αν θα άντεχαν στο χρόνο …προτίμησα τις αναμνήσεις μου!
της Ελένης Μπετεινάκη
Λίγο πριν το ηλιοβασίλεμα, σ ένα μέρος που κάποτε έσφυζε από ζωή, σε μια παλιά αποθήκη. Άκουγα ακόμα γέλια, φωνές , κουβέντες κι ας ήταν στην πραγματικότητα μόνο τα τζιτζίκια. Είχε ακόμα ζέστη και υγρασία , μόλις είχε μπει ο Σεπτέμβρης. Ανέβαινα ένα ένα τα σκαλιά. Σιγά, προσεκτικά χωρίς να ακουμπάω πουθενά .Το κάγκελο ήταν τόσο σκουριασμένο που αν το κρατούσες , θα σπαγε ... Κι ύστερα βρέθηκα σε μια τεράστια αίθουσα. Αν και ήξερα τι περίπου θα έβλεπα και τι έψαχνα, ένοιωσα ένα πολύ παράξενο συναίσθημα. Το στομάχι μου ήταν λίγο σφιγμένο και η σκέψη μου ανάκατη .Σκόνη παντού και σπασμένα γυαλιά, κομμάτια ξύλα σκεπασμένα από σκόνη και αναμνήσεις… Έμπαινε το φως απ τα σπασμένα παράθυρα κι έπαιζε περίεργα παιχνίδια με τα εγκαταλελειμμένα ξύλα που κάποτε ήταν έπιπλα. Ένα μικρό ποντίκι πέρασε βιαστικά να χωθεί στην τρύπα του θορυβημένο από την φασαρία που προκαλούσαν τα βήματα μας στον ερημωμένο χώρο. Πλησίασα και ακούμπησα το χέρι μου στην επιφάνεια κι άρχισα να « διώχνω » την σκόνη χρόνων απ το μόνο όρθιο- ολόκληρο θρανίο που βρισκόταν εκεί , κι ένοιωσα να ξεκλειδώνω ένα τεράστιο σεντούκι αναμνήσεων, καλά κρυμμένων για παραπάνω από σαράντα χρόνια. Υπήρχε ακόμα χρώμα και σκαλισμένο τ΄ όνομά μου, τα ονόματα των φιλενάδων μου, τα ονόματα των συγκατοίκων όλα εκείνα τα χρόνια που μας φιλοξένησε κι άρχισα να θυμάμαι . Να θυμάμαι και ν΄ αναπολώ…
Τότε τα σχολεία άνοιγαν αμέσως μετά τη γιορτή του Σταυρού που αν έπεφτε Σαββατοκύριακο κερδίζαμε ακόμα δυο μέρες ως τη Δεύτερα. Σε ένα κτίριο πετρόκτιστο , παλιό, επιβλητικό με μια τεράστια ξύλινη εξώπορτα με τζάμι και κάγκελα. Το μοναδικό Δημοτικό Σχολείο των Αρχανών . Με σανίδες στο πάτωμα που έτριζαν σε κάθε βήμα. Κρατούσα το χέρι της μητέρας μου κι ίδρωνα απ την αγωνία και τον φόβο αν θα τα καταφέρω. Θα ήμουν επιτέλους μαθήτρια της Α΄ Δημοτικού. Η τεράστια αυλή γεμάτη παιδιά και χαρούμενες δυνατές φωνές. Μαζευτήκαμε όλοι εκεί , μπήκαμε σε τάξη και σε σειρά με το σφύριγμα από τη σφυρίχτρα του κ. Νίκου.Η καρδιά μου κτυπούσε πολύ δυνατά. Όλα ήταν πελώρια και καινούργια . Οδηγίες, παραγγέλματα , τίποτα δεν θυμάμαι, μόνο τα μικρά μου βήματα στη σκάλα που με οδήγησαν κάποια στιγμή στην τάξη μου. Πρόλαβα το δεύτερο θρανίο από την μεριά των μεγάλων παραθύρων που έβλεπαν το Γιούχτα , γκρίζο ψηλό και επιβλητικό πάντα. Δυσκολεύτηκα να ανέβω στο θρανίο μου. Ήταν πολύ ψηλό και πολύ μεγάλο. Τα πόδια μου κρέμονταν και φοβόμουνα να κουνηθώ μήπως και πέσω. Όλη τη χρονιά είχα τον ίδιο φόβο .Και τότε μπήκε μέσα η δασκάλα μας. Ήρεμη, χαρούμενη, γελαστή .Μας μοίρασε τα βιβλία . Δυο ή τρία ήταν μαζί με το αλφαβητάρι κι όμως πόσο βαριά για τα μικρά μου χέρια; Μας έδωσε και μια λίστα με ένα σωρό πράγματα που χρειαζόμασταν για να ξεκινήσει η καινούργια , η πρώτη μου σχολική χρονιά. Θα μάθαινα άραγε να γράφω κι εγώ, θα μπορούσα να διαβάζω τόσο γρήγορα όσο ο αδελφός μου; Και σαν κτύπησε πάλι το δυνατό καμπανάκι που κρεμόταν στην είσοδο του σχολείου είδα τη μητέρα μου να με περιμένει με τα μάτια της γεμάτα στοργή και θάρρος και έτσι όλα πήραν την κανονική τους ροή. Τα απόγευμα κατεβήκαμε στο Ηράκλειο. Θα έπαιρνα την πρώτη μου τσάντα. Ήμουν τόσο χαρούμενη που σχεδόν πετούσα σ όλο το δρόμο. Σαν φτάσαμε στο βιβλιοπωλείο , « βρήκαμε » μια μεγάλη ουρά από μαμάδες και παιδιά με χαρούμενα πρόσωπα και πολλά χαρτάκια στα χέρια, να περιμένουν στα σκαλάκια της « Πηγής του Βιβλίου» . Ένας χώρος που μύριζε φρεσκοτυπωμένο χαρτί, μελάνι και γομολάστιχα. Ψηλά ράφια , γεμάτα βιβλία, πάγκους με τετράδια μικρού μεγέθους χωρίς ήρωες ή χρώματα ιδιαίτερα, χάρτες, χάρακες αλλά πιο πολύ θυμάμαι εκείνη την υδρόγειο σφαίρα που γύριζε γύρω γύρω και μπορούσε κανείς να ταξιδέψει σε όποια χώρα ήθελε μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα. Κι ο κ. Βύρωνας πάντα γελαστός πίσω από τα γυαλιά του με υπομονή και χαμόγελο γέμιζε την σακούλα μ όλα τα χρειαζούμενα . Η τσάντα μου ήταν μια μεγάλη σάκα δερμάτινη , σκούρο χρώμα θυμάμαι, να μην λερώνει , έλεγε η μαμά, και την κράτησα μέχρι που τέλειωσε το δημοτικό σχολείο.
Τι παιχνίδια παίζει καμία φορά η ζωή !
Από όλες αυτές τις σκέψεις μου με ξανάφερε στην πραγματικότητα ένα περιστέρι που είχε έρθει να σκαλίσει λίγο τη σκόνη. Κι ήρθα ξανά στο σήμερα και σκέφτηκα τα παιδιά στο σχολείο , τα χαμογελαστά και αμήχανα πρόσωπα που είδα προχθές. Χαμογέλασα κι εγώ , γιατί σκέφτηκα , πως θα ένοιωθαν κι αυτά την πρώτη τους μέρα στο σχολειό . Πως θα έβλεπαν την πρώτη τους δασκάλα, στο δικό μου πρόσωπο πια, και χωρίς να το θέλω σύγκρινα εκείνη την εποχή με τη σημερινή. Τώρα στην εποχή των μνημονίων και των μαζικών αποφάσεων , της ισοπέδωσης όλων των θεσμών και δικαιωμάτων, ξεκινάει το σχολείο με μεγάλη ανασφάλεια, με πολλά προβλήματα, με πραγματικά αβέβαιο μέλλον για μας και τα παιδιά μας. Με απεργίες που δεν είναι εφικτές να κρατήσουν πολύ , με αποφάσεις ακραίες και παράλογες , με μια πολύ πληγωμένη Παιδεία για ένα κράτος που το νοιάζουν μόνο οι αριθμοί κι όχι οι άνθρωποι, οι ψυχές, η ΖΩΗ ΜΑΣ , αλλά και με όνειρα για κάποιους γραφικούς που σε πείσμα των καιρών συνεχίζουν και ελπίζουν, ονειρεύονται, δημιουργούν με μοναδικό τους εφόδιο τα μεγάλα αθώα παιδικά μάτια και ένα μικρό χεράκι να τους πιάνει το δικό τους, όταν έρχεται το διάλλειμα.
Το θρανίο μου έμεινε σε εκείνη την αποθήκη… Αν το έπαιρνα θα πρεπε να πάρω όλα όσα κομμάτια ήταν εκεί και δεν ήξερα αν θα άντεχαν στο χρόνο …προτίμησα τις αναμνήσεις μου!
Καλή σχολική χρονιά !
http://zhtunteanagnostes.blogspot.gr/
Λίγο πριν το ηλιοβασίλεμα, σ ένα μέρος που κάποτε έσφυζε από ζωή, σε μια παλιά αποθήκη. Άκουγα ακόμα γέλια, φωνές , κουβέντες κι ας ήταν στην πραγματικότητα μόνο τα τζιτζίκια. Είχε ακόμα ζέστη και υγρασία , μόλις είχε μπει ο Σεπτέμβρης. Ανέβαινα ένα ένα τα σκαλιά. Σιγά, προσεκτικά χωρίς να ακουμπάω πουθενά .Το κάγκελο ήταν τόσο σκουριασμένο που αν το κρατούσες , θα σπαγε ... Κι ύστερα βρέθηκα σε μια τεράστια αίθουσα. Αν και ήξερα τι περίπου θα έβλεπα και τι έψαχνα, ένοιωσα ένα πολύ παράξενο συναίσθημα. Το στομάχι μου ήταν λίγο σφιγμένο και η σκέψη μου ανάκατη .Σκόνη παντού και σπασμένα γυαλιά, κομμάτια ξύλα σκεπασμένα από σκόνη και αναμνήσεις… Έμπαινε το φως απ τα σπασμένα παράθυρα κι έπαιζε περίεργα παιχνίδια με τα εγκαταλελειμμένα ξύλα που κάποτε ήταν έπιπλα. Ένα μικρό ποντίκι πέρασε βιαστικά να χωθεί στην τρύπα του θορυβημένο από την φασαρία που προκαλούσαν τα βήματα μας στον ερημωμένο χώρο. Πλησίασα και ακούμπησα το χέρι μου στην επιφάνεια κι άρχισα να « διώχνω » την σκόνη χρόνων απ το μόνο όρθιο- ολόκληρο θρανίο που βρισκόταν εκεί , κι ένοιωσα να ξεκλειδώνω ένα τεράστιο σεντούκι αναμνήσεων, καλά κρυμμένων για παραπάνω από σαράντα χρόνια. Υπήρχε ακόμα χρώμα και σκαλισμένο τ΄ όνομά μου, τα ονόματα των φιλενάδων μου, τα ονόματα των συγκατοίκων όλα εκείνα τα χρόνια που μας φιλοξένησε κι άρχισα να θυμάμαι . Να θυμάμαι και ν΄ αναπολώ…
Τότε τα σχολεία άνοιγαν αμέσως μετά τη γιορτή του Σταυρού που αν έπεφτε Σαββατοκύριακο κερδίζαμε ακόμα δυο μέρες ως τη Δεύτερα. Σε ένα κτίριο πετρόκτιστο , παλιό, επιβλητικό με μια τεράστια ξύλινη εξώπορτα με τζάμι και κάγκελα. Το μοναδικό Δημοτικό Σχολείο των Αρχανών . Με σανίδες στο πάτωμα που έτριζαν σε κάθε βήμα. Κρατούσα το χέρι της μητέρας μου κι ίδρωνα απ την αγωνία και τον φόβο αν θα τα καταφέρω. Θα ήμουν επιτέλους μαθήτρια της Α΄ Δημοτικού. Η τεράστια αυλή γεμάτη παιδιά και χαρούμενες δυνατές φωνές. Μαζευτήκαμε όλοι εκεί , μπήκαμε σε τάξη και σε σειρά με το σφύριγμα από τη σφυρίχτρα του κ. Νίκου.Η καρδιά μου κτυπούσε πολύ δυνατά. Όλα ήταν πελώρια και καινούργια . Οδηγίες, παραγγέλματα , τίποτα δεν θυμάμαι, μόνο τα μικρά μου βήματα στη σκάλα που με οδήγησαν κάποια στιγμή στην τάξη μου. Πρόλαβα το δεύτερο θρανίο από την μεριά των μεγάλων παραθύρων που έβλεπαν το Γιούχτα , γκρίζο ψηλό και επιβλητικό πάντα. Δυσκολεύτηκα να ανέβω στο θρανίο μου. Ήταν πολύ ψηλό και πολύ μεγάλο. Τα πόδια μου κρέμονταν και φοβόμουνα να κουνηθώ μήπως και πέσω. Όλη τη χρονιά είχα τον ίδιο φόβο .Και τότε μπήκε μέσα η δασκάλα μας. Ήρεμη, χαρούμενη, γελαστή .Μας μοίρασε τα βιβλία . Δυο ή τρία ήταν μαζί με το αλφαβητάρι κι όμως πόσο βαριά για τα μικρά μου χέρια; Μας έδωσε και μια λίστα με ένα σωρό πράγματα που χρειαζόμασταν για να ξεκινήσει η καινούργια , η πρώτη μου σχολική χρονιά. Θα μάθαινα άραγε να γράφω κι εγώ, θα μπορούσα να διαβάζω τόσο γρήγορα όσο ο αδελφός μου; Και σαν κτύπησε πάλι το δυνατό καμπανάκι που κρεμόταν στην είσοδο του σχολείου είδα τη μητέρα μου να με περιμένει με τα μάτια της γεμάτα στοργή και θάρρος και έτσι όλα πήραν την κανονική τους ροή. Τα απόγευμα κατεβήκαμε στο Ηράκλειο. Θα έπαιρνα την πρώτη μου τσάντα. Ήμουν τόσο χαρούμενη που σχεδόν πετούσα σ όλο το δρόμο. Σαν φτάσαμε στο βιβλιοπωλείο , « βρήκαμε » μια μεγάλη ουρά από μαμάδες και παιδιά με χαρούμενα πρόσωπα και πολλά χαρτάκια στα χέρια, να περιμένουν στα σκαλάκια της « Πηγής του Βιβλίου» . Ένας χώρος που μύριζε φρεσκοτυπωμένο χαρτί, μελάνι και γομολάστιχα. Ψηλά ράφια , γεμάτα βιβλία, πάγκους με τετράδια μικρού μεγέθους χωρίς ήρωες ή χρώματα ιδιαίτερα, χάρτες, χάρακες αλλά πιο πολύ θυμάμαι εκείνη την υδρόγειο σφαίρα που γύριζε γύρω γύρω και μπορούσε κανείς να ταξιδέψει σε όποια χώρα ήθελε μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα. Κι ο κ. Βύρωνας πάντα γελαστός πίσω από τα γυαλιά του με υπομονή και χαμόγελο γέμιζε την σακούλα μ όλα τα χρειαζούμενα . Η τσάντα μου ήταν μια μεγάλη σάκα δερμάτινη , σκούρο χρώμα θυμάμαι, να μην λερώνει , έλεγε η μαμά, και την κράτησα μέχρι που τέλειωσε το δημοτικό σχολείο.
Τι παιχνίδια παίζει καμία φορά η ζωή !
Από όλες αυτές τις σκέψεις μου με ξανάφερε στην πραγματικότητα ένα περιστέρι που είχε έρθει να σκαλίσει λίγο τη σκόνη. Κι ήρθα ξανά στο σήμερα και σκέφτηκα τα παιδιά στο σχολείο , τα χαμογελαστά και αμήχανα πρόσωπα που είδα προχθές. Χαμογέλασα κι εγώ , γιατί σκέφτηκα , πως θα ένοιωθαν κι αυτά την πρώτη τους μέρα στο σχολειό . Πως θα έβλεπαν την πρώτη τους δασκάλα, στο δικό μου πρόσωπο πια, και χωρίς να το θέλω σύγκρινα εκείνη την εποχή με τη σημερινή. Τώρα στην εποχή των μνημονίων και των μαζικών αποφάσεων , της ισοπέδωσης όλων των θεσμών και δικαιωμάτων, ξεκινάει το σχολείο με μεγάλη ανασφάλεια, με πολλά προβλήματα, με πραγματικά αβέβαιο μέλλον για μας και τα παιδιά μας. Με απεργίες που δεν είναι εφικτές να κρατήσουν πολύ , με αποφάσεις ακραίες και παράλογες , με μια πολύ πληγωμένη Παιδεία για ένα κράτος που το νοιάζουν μόνο οι αριθμοί κι όχι οι άνθρωποι, οι ψυχές, η ΖΩΗ ΜΑΣ , αλλά και με όνειρα για κάποιους γραφικούς που σε πείσμα των καιρών συνεχίζουν και ελπίζουν, ονειρεύονται, δημιουργούν με μοναδικό τους εφόδιο τα μεγάλα αθώα παιδικά μάτια και ένα μικρό χεράκι να τους πιάνει το δικό τους, όταν έρχεται το διάλλειμα.
Το θρανίο μου έμεινε σε εκείνη την αποθήκη… Αν το έπαιρνα θα πρεπε να πάρω όλα όσα κομμάτια ήταν εκεί και δεν ήξερα αν θα άντεχαν στο χρόνο …προτίμησα τις αναμνήσεις μου!
Καλή σχολική χρονιά !
http://zhtunteanagnostes.blogspot.gr/
Ντόναλντ Ντακ
Bigbook.gr.
Ο
Ντόναλντ Ντακ (πλήρες όνομα Ντόναλντ Φάουντλιροϊ Ντακ, αγγλ. Donald
Duck) είναι χαρακτήρας κινουμένων σχεδίων της Ντίσνεϋ. Η πρώτη του
εμφάνιση σε ταινία έγινε στις 16 Σεπτεμβρίου 1934. Ο Ντόναλντ Ντακ
σχεδιάστηκε από τους Αρτ Μπάμπιτ και
Ντικ Χουέμερ, ενώ είναι και ο χαρακτήρας που έχει παίξει στις
περισσότερες ταινίες κινουμένων σχεδίων (173 συνολικά, από τότε που
πρωτοεμφανίστηκε μέχρι το 1995). Η πρώτη εμφάνιση του Ντόναλντ ήταν στο
καρτούν της Silly Symphonies The Wise Little Hen. Ως το 1985 η
χαρακτηριστική φωνή του Ντόναλντ ανήκε στον ηθοποιό Κλάρενς Νας. Μετά το
θάνατο του Νας, στη διάσημη πάπια δάνεισε τη φωνή του ο Τόνι Ανσέλμο.
Ο Ντόναλντ Ντακ είναι ένα παπί που λατρεύει τη δράση, είναι έξυπνος, πονηρός και οξύθυμος και κατά καιρούς τεμπέλης. Ζει μαζί με τα 3 ανίψια του (Χιούη, Λιούη, Ντιούη) στην Λιμνούπολη. Στην ίδια πόλη μένουν και άλλοι χαρακτήρες όπως ο Σκρουτζ Μακ Ντακ (ο τσιγκούνης θείος του), ο Φέθρυ (ξάδερφος του Ντόναλντ και μεγάλος γκαφατζής), ο Γκαστόνε (ο τυχερός του ξάδερφος που είναι και αντίζηλός του) και η μεγάλη αγάπη του, η Νταίζυ Ντακ. Επίσης στην ίδια πόλη μένει ο εφευρέτης Κύρος Γρανάζης, καθώς και μία πληθώρα άλλων χαρακτήρων που πλαισιώνουν πολύ όμορφα το Duck Universe. Τις νύχτες ο Ντόναλντ φοράει την μάσκα του και μάχεται ενάντια σε εγκληματίες ως υπερήρωας με το όνομα Φάντομ Ντακ, και σώζει την πόλη από το κακό.Ένας σημαντικός δημιουργός του Ντόναλντ Ντακ είναι ο Καρλ Μπαρκς (1901-2000), ο οποίος δημιούργησε και εμπλούτισε την προσωπικότητα του, πλαισιώνοντας τον με ένα πλήθος συγγενών, φίλων και εχθρών που έγιναν επίσης αθάνατοι όπως ο Σκρουτζ Μακ Ντακ, ο Γκαστόνε και οι Μουργόλυκοι. Άλλος σημαντικός σχεδιαστής του ήρωα είναι ο Ντον Ρόσα.
Το όνομα του Ντόναλντ Ντακ έχει υποστεί αρκετές αλλαγές, ώστε να είναι πιο οικείο στην εκάστοτε γλώσσα που τα κόμικ του μεταφράζονται, ή οι ταινίες του μεταδίδονται:
Αραβικές χώρες: Μπατούτα
Βουλγαρία: Πατόκα Ντόναλντ
Δανία: Άντερς Αντ
ΗΠΑ: Ντόναλντ Ντακ
Ινδονησία: Ντόναλ Μπέμπεκ
Ισλανδία: Αντρές Εντ
Ισπανία: Ελ Πάτο Ντόναλντ
Ιταλία: Παπερίνο
Κίνα: Τανγκ Λάο Για
Ουγγαρία: Ντόναλντ Κάτσσα
Σερβία-Κροατία: Πάγια Πάτακ
Σουηδία: Κάλε Άνκα
Φινλανδία: Άκου Άνκα
http://el.wikipedia.org/wiki/Ντόναλντ_Ντακ
Ο Ντόναλντ Ντακ είναι ένα παπί που λατρεύει τη δράση, είναι έξυπνος, πονηρός και οξύθυμος και κατά καιρούς τεμπέλης. Ζει μαζί με τα 3 ανίψια του (Χιούη, Λιούη, Ντιούη) στην Λιμνούπολη. Στην ίδια πόλη μένουν και άλλοι χαρακτήρες όπως ο Σκρουτζ Μακ Ντακ (ο τσιγκούνης θείος του), ο Φέθρυ (ξάδερφος του Ντόναλντ και μεγάλος γκαφατζής), ο Γκαστόνε (ο τυχερός του ξάδερφος που είναι και αντίζηλός του) και η μεγάλη αγάπη του, η Νταίζυ Ντακ. Επίσης στην ίδια πόλη μένει ο εφευρέτης Κύρος Γρανάζης, καθώς και μία πληθώρα άλλων χαρακτήρων που πλαισιώνουν πολύ όμορφα το Duck Universe. Τις νύχτες ο Ντόναλντ φοράει την μάσκα του και μάχεται ενάντια σε εγκληματίες ως υπερήρωας με το όνομα Φάντομ Ντακ, και σώζει την πόλη από το κακό.Ένας σημαντικός δημιουργός του Ντόναλντ Ντακ είναι ο Καρλ Μπαρκς (1901-2000), ο οποίος δημιούργησε και εμπλούτισε την προσωπικότητα του, πλαισιώνοντας τον με ένα πλήθος συγγενών, φίλων και εχθρών που έγιναν επίσης αθάνατοι όπως ο Σκρουτζ Μακ Ντακ, ο Γκαστόνε και οι Μουργόλυκοι. Άλλος σημαντικός σχεδιαστής του ήρωα είναι ο Ντον Ρόσα.
Το όνομα του Ντόναλντ Ντακ έχει υποστεί αρκετές αλλαγές, ώστε να είναι πιο οικείο στην εκάστοτε γλώσσα που τα κόμικ του μεταφράζονται, ή οι ταινίες του μεταδίδονται:
Αραβικές χώρες: Μπατούτα
Βουλγαρία: Πατόκα Ντόναλντ
Δανία: Άντερς Αντ
ΗΠΑ: Ντόναλντ Ντακ
Ινδονησία: Ντόναλ Μπέμπεκ
Ισλανδία: Αντρές Εντ
Ισπανία: Ελ Πάτο Ντόναλντ
Ιταλία: Παπερίνο
Κίνα: Τανγκ Λάο Για
Ουγγαρία: Ντόναλντ Κάτσσα
Σερβία-Κροατία: Πάγια Πάτακ
Σουηδία: Κάλε Άνκα
Φινλανδία: Άκου Άνκα
http://el.wikipedia.org/wiki/Ντόναλντ_Ντακ
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Maria Dimitriou 1 Απριλίου στις 3:51 μ.μ. · exypnes-idees.gr 7 Μοναδικά φυτά εσωτερικού χώρου που δεν χρε...
-
Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση . 17 Ιουλίου 2017 · Η Anna Nikolaidou κοινοποίησε ένα βίντεο σ...
-
Ο Σταφυλίνακας Kλικ στη φωτογραφία για περισσότερα http://toperivoli.com/content/%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%86%CF%85%CE%BB%CE%...
-
http://share24.gr/9-tropi-gia-na-antidrasis-otan-kapios-se-pligosi/ 9 Τρόποι για να Αντιδράσεις Όταν Κάποιος σε Πληγώσει - share24.gr...
-
Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση του George Styl Όταν ήμουν μικρός η γιαγιά μου τα έβαζε στο καντήλι για φυτίλι !!! Ξε...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο . 4 σημάδια-καμπανάκια ότι ο μεταβολισμός σας είναι στα κόκκινα και κιν...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Bossnews.gr . · Πως να απαλλαγείτε από το νύχι που μπαίνει μέσα στο δέρμ...
-
Maria Dimitriou 22 Αυγούστου στις 12:22 π.μ. · olympospress.blogspot.com Γιατί οι Δελφοί έστειλαν τους Σ...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση της Dimitra Nikolaou . Η αρμπαρόριζα η θαυματουργή για τα νεύρα ...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Διατροφη Υγεια . Αγιόκλημα: Ένα θαυματουργό φαρμακευτικό φυτό που πρέπει να...