Σάββατο 9 Απριλίου 2016

5 ΠΑΝΕΜΟΡΦΑ ΚΟΥΤΑΒΑΚΙΑ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το άλμπουμ του George Orfanidis.
"ΚΑΠΟΙΟΣ ΗΛΙΘΙΟΣ ΚΑΙ ΑΝΕΥΘΥΝΟΣ ΣΥΜΠΟΛΙΤΗΣ ΜΑΣ ΠΑΡΑΤΗΣΕ 5 ΠΑΝΕΜΟΡΦΑ ΚΟΥΤΑΒΑΚΙΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΧΩΡΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ.ΑΝΑΖΗΤΑΜΕ ΦΙΛΟΞΕΝΙΕΣ Η ΥΙΟΘΕΣΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΠΡΙΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ ΓΙ ΑΥΤΑ.ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΜΕΡΕΣ ΕΧΕΙ ΓΕΜΙΣΕΙ Η ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΜΕ ΠΑΡΑΤΗΜΕΝΑ ΖΩΑΚΙΑ ΚΑΙ ΖΗΤΑΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΑΣ ΜΗΠΩΣ ΤΑ ΣΩΣΟΥΜΕ.ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΚΟΡΙΤΣΑΚΙΑ.6975601188."
"ΚΑΠΟΙΟΣ ΗΛΙΘΙΟΣ ΚΑΙ ΑΝΕΥΘΥΝΟΣ ΣΥΜΠΟΛΙΤΗΣ ΜΑΣ ΠΑΡΑΤΗΣΕ 5 ΠΑΝΕΜΟΡΦΑ ΚΟΥΤΑΒΑΚΙΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΧΩΡΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ.ΑΝΑΖΗΤΑΜΕ ΦΙΛΟΞΕΝΙΕΣ Η ΥΙΟΘΕΣΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΠΡΙΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ ΓΙ ΑΥΤΑ.ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΜΕΡΕΣ ΕΧΕΙ ΓΕΜΙΣΕΙ Η ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΜΕ ΠΑΡΑΤΗΜΕΝΑ ΖΩΑΚΙΑ ΚΑΙ ΖΗΤΑΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΑΣ ΜΗΠΩΣ ΤΑ ΣΩΣΟΥΜΕ.ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΚΟΡΙΤΣΑΚΙΑ.6975601188."
"ΚΑΠΟΙΟΣ ΗΛΙΘΙΟΣ ΚΑΙ ΑΝΕΥΘΥΝΟΣ ΣΥΜΠΟΛΙΤΗΣ ΜΑΣ ΠΑΡΑΤΗΣΕ 5 ΠΑΝΕΜΟΡΦΑ ΚΟΥΤΑΒΑΚΙΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΧΩΡΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ.ΑΝΑΖΗΤΑΜΕ ΦΙΛΟΞΕΝΙΕΣ Η ΥΙΟΘΕΣΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΠΡΙΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ ΓΙ ΑΥΤΑ.ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΜΕΡΕΣ ΕΧΕΙ ΓΕΜΙΣΕΙ Η ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΜΕ ΠΑΡΑΤΗΜΕΝΑ ΖΩΑΚΙΑ ΚΑΙ ΖΗΤΑΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΑΣ ΜΗΠΩΣ ΤΑ ΣΩΣΟΥΜΕ.ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΚΟΡΙΤΣΑΚΙΑ.6975601188.""ΚΑΠΟΙΟΣ ΗΛΙΘΙΟΣ ΚΑΙ ΑΝΕΥΘΥΝΟΣ ΣΥΜΠΟΛΙΤΗΣ ΜΑΣ ΠΑΡΑΤΗΣΕ 5 ΠΑΝΕΜΟΡΦΑ ΚΟΥΤΑΒΑΚΙΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΧΩΡΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ.ΑΝΑΖΗΤΑΜΕ ΦΙΛΟΞΕΝΙΕΣ Η ΥΙΟΘΕΣΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΠΡΙΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ ΓΙ ΑΥΤΑ.ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΜΕΡΕΣ ΕΧΕΙ ΓΕΜΙΣΕΙ Η ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΜΕ ΠΑΡΑΤΗΜΕΝΑ ΖΩΑΚΙΑ ΚΑΙ ΖΗΤΑΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΑΣ ΜΗΠΩΣ ΤΑ ΣΩΣΟΥΜΕ.ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΚΟΡΙΤΣΑΚΙΑ.6975601188."

  Ο George Orfanidis πρόσθεσε 6 νέες φωτογραφίες στο άλμπουμ: ΤΑ ΕΚΚΛΗΣΑΚΙΑ.
ΚΑΠΟΙΟΣ ΗΛΙΘΙΟΣ ΚΑΙ ΑΝΕΥΘΥΝΟΣ ΣΥΜΠΟΛΙΤΗΣ ΜΑΣ ΠΑΡΑΤΗΣΕ 5 ΠΑΝΕΜΟΡΦΑ ΚΟΥΤΑΒΑΚΙΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΧΩΡΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ.ΑΝΑΖΗΤΑΜΕ ΦΙΛΟΞΕΝΙΕΣ Η ΥΙΟΘΕΣΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΠΡΙΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ ΓΙ ΑΥΤΑ.ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΜΕΡΕΣ ΕΧΕΙ ΓΕΜΙΣΕΙ Η ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΜΕ ΠΑΡΑΤΗΜΕΝΑ ΖΩΑΚΙΑ ΚΑΙ ΖΗΤΑΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΑΣ ΜΗΠΩΣ ΤΑ ΣΩΣΟΥΜΕ.ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΚΟΡΙΤΣΑΚΙΑ.6975601188.

Τα αυστηρά οικολογικά μέτρα των αρχαίων Ελλήνων

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Μήπως σας μυρίζει πολύ η ατμόσφαιρα και αισθάνεστε δύσπνοια μετά το…
mixanitouxronou.gr|Από ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

Μήπως σας μυρίζει πολύ η ατμόσφαιρα και αισθάνεστε δύσπνοια μετά το απόγευμα; Φυσικά η αιτία είναι η υπερβολική χρήση των τζακιών, λόγω της αύξησης της τιμής του πετρελαίου. Κάθε δράση φέρνει αντίδραση, όπως έλεγαν και οι αρχαίοι, που έκαναν την οικολογία πράξη και μας παρέδωσαν έναν καταγάλανο αττικό ουρανό, ώστε να έχουμε τη δυνατότητα να τον μαυρίσουμε. Οι πρόγονοί μας ήταν μακράν οι πρώτοι οικολόγοι του πλανήτη, με κριτήριο την ποιότητα ζωής στις πόλεις-κράτη που δημιούργησαν, όταν άλλοι λαοί ζούσαν νομαδικά. Νόμος είναι το δίκιο της φύσης Για παράδειγμα, απαγορευόταν σε κάθε ιδιοκτήτη να κόβει πάνω από δύο δένδρα ελιάς τον χρόνο. Μέχρι δύο ελαιόδεντρα τον χρόνο είχε δικαίωμα να κόψει ο κάθε ιδιοκτήτης στην αρχαία Αθήνα. Μέχρι δύο ελαιόδεντρα τον χρόνο είχε δικαίωμα να κόψει ο κάθε ιδιοκτήτης στην αρχαία Αθήνα. Ο Σόλων είχε καθιερώσει αμοιβή 5 δραχμές για τη θανάτωση αρσενικού λύκου, αλλά μόνον μία δραχμή για κάθε νεαρή λύκαινα, γιατί ο στόχος ήταν η μείωση, όχι όμως και η εξόντωση του είδους. Νομοθετικά μέτρα υπήρχαν και για την αντιμετώπιση της ρύπανσης των πόλεων. Έτσι, η μεταφορά των σκουπιδιών και της κόπρου έπρεπε να γίνεται σε μεγάλη απόσταση. Για τον έλεγχο των κρηνών υπήρχε στην αρχαία Αθήνα αιρετός και όχι κληρωτός αρμόδιος. Το κυνήγι της πισίνας Ο Πεισίστρατος γέμισε την Αθήνα με κρήνες και καταιωνιστήρες, απαγόρευσε όμως τις δεξαμενές (πισίνες), για τον κίνδυνο των μολύνσεων από τα στάσιμα ύδατα και της σπατάλης νερού. Για την προστασία του περιβάλλοντος της πόλης, τα τυροκομεία και τα βυρσοδεψεία, που ανέδιδαν δυσάρεστες οσμές, ήταν υποχρεωτικό να εγκατασταθούν εκτός των οικισμών, όπως και τα νεκροταφεία. Τα εργαστήρια ήταν εγκαταστημένα κατά ομοειδείς συντεχνίες και καθώς το μέγεθός τους ήταν μικρό, με μέσο όρο απασχολουμένων τα 10 άτομα, δεν φαίνεται να ενοχλούσαν ιδιαίτερα το περιβάλλον. Προστατευτικά μέτρα λαμβάνονταν και σε άλλα μέρη της Ελλάδας, όπου υπήρχαν ειδικά προβλήματα τοπικού χαρακτήρα. Στο Λαύριο, τοποθετούσαν τα καμίνια για το λιώσιμο των μετάλλων νοτιοανατολικά των οικισμών, επειδή οι επικρατούντες στην περιοχή άνεμοι είναι βόρειοι και βορειοδυτικοί. Στη Θήβα υπήρχε το αξίωμα της «τελεαρχίας», δηλαδή της φροντίδας ώστε να μη σκορπίζονται στους δρόμους της πόλης απόβλητα και νερά ρευμάτων. Πολλές πόλεις είχαν απαγορεύσει την εκτροφή κατοικίδιων, εξαιτίας των καταστροφών που προκαλούσαν στις καλλιέργειες και το πράσινο γενικά. Εν αρχή ην η χωροταξία Χαρακτηριστικό του σεβασμού των αρχαίων Ελλήνων προς το περιβάλλον, είναι το γεγονός ότι στη χωροθέτηση των οικισμών τους, κύριο μέλημα έθεταν την επιλογή υγιεινής τοποθεσίας, δεύτερο την επιλογή οχυρής τοποθεσίας και τρίτο την επιλογή πλούσιας τοποθεσίας. Είσαι ότι ζεις Ο Ιπποκράτης στο βιβλίο του Περί αέρων, υδάτων, τόπων τονίζει, ότι από τις συνθήκες του περιβάλλοντος δεν διαμορφώνονται μόνο ο χαρακτήρας και η δημιουργικότητα των λαών, αλλά και η ίδια η υγεία τους –οι ασθένειες που τους βασανίζουν– είναι αποτέλεσμα του μικροκλίματος, της διατροφής, της ποιότητας του πόσιμου νερού κ.λπ. Η τάξη της φύσης Για τους φιλοσόφους προείχε η φυσική τάξη. Κάθε απόκλιση από αυτή, αποτελούσε «ύβριν» από τη σκοπιά της ηθικής και της δικαιοσύνης και άσκοπη ενέργεια από τη σκοπιά της οικονομίας. Επιδίωκαν την αυτάρκεια στην παραγωγή αγαθών, αλλά όχι την υπερβολική κατανάλωση. Ήθελαν ωραία κτίρια, αλλά αποδοκίμαζαν την περιττή πολυτέλεια. Ουκ εν τω πολλώ το ευ! Ο Ξενοφών ασχολήθηκε διεξοδικά με τη σχέση πόρων – εδάφους – ανθρώπινης εργασίας. Ο Αριστοτέλης θεωρεί αντικείμενο της οικονομίας, την παραγωγή αγαθών μόνο για άμεση χρήση. Και οι δύο επισημαίνουν τους κινδύνους που συνεπάγεται η υπερβολική παραγωγή αγαθών. Η υπερεπάρκεια οδηγεί στον άσκοπο πλουτισμό και παρασύρει στον ευδαιμονισμό, την εκμετάλλευση ανθρώπων, την κατασπατάληση πόρων, τη δημιουργία πλαστών αναγκών και τελικά τη διαστροφή του ανθρώπινου χαρακτήρα. Στην αρχαία Ελλάδα η δημόσια υγεία είχε μεγάλη σημασία και υπήρχαν γιατροί για τους άπορους, οι οποίοι πληρώνονταν χάρη σε έναν κεφαλικό φόρο, το "ιατρικόν". Στην αρχαία Ελλάδα η δημόσια υγεία είχε μεγάλη σημασία και υπήρχαν γιατροί για τους άπορους, οι οποίοι πληρώνονταν χάρη σε έναν κεφαλικό φόρο, το «ιατρικόν». Η αισθητική υπεροχή Για τους αρχαίους, τα μεγάλα δημόσια κτίρια και τα σπίτια θεωρούνταν αυτονόητο ότι έπρεπε να υποτάσσονται στην κλίμακα του χώρου, να εντάσσονται στην αισθητική διαμόρφωση του περίγυρου, να υπακούουν στις επιταγές του μέτρου και της ισορροπίας. Η αίσθηση του «μέτρου» δεν είναι μόνο θέμα αισθητικής αλλά και κανόνας ηθικής και πολιτικής συμπεριφοράς. «Το ιατρικόν» Η υγεία στην αρχαία Ελλάδα θεωρούνταν ύψιστο αγαθό και κάθε ηλικία του ανθρώπου είχε αφιερωθεί σε κάποιον θεό-προστάτη. Μέτρα για την υγιεινή του περιβάλλοντος υπήρχαν πολλά, τόσο για την αποξήρανση των ελών, όσο και για την ύδρευση και αποχέτευση των οικισμών. Για την προστασία της δημόσιας υγείας φαίνεται ότι σε πολλές πόλεις υπήρχαν δημόσιοι γιατροί και η πολιτεία παρείχε δωρεάν περίθαλψη στους απόρους, έχοντας επιβάλει για τον σκοπό αυτόν ειδικό κεφαλικό φόρο, το «ιατρικόν». Ο θεσμός όμως αυτός δεν ίσχυε στην Αθήνα, όπου ο Πλάτων απέτρεπε από τη χρήση φαρμάκων, συνιστώντας την καταφυγή σε φυσιοθεραπευτικά μέσα. Τα κείμενα είναι από την έρευνα των αρχιτεκτόνων Ειρήνης Βαλλερά και Μαρίας Κορμά. Ολόκληρη την εργασία μπορείτε να τη βρείτε στο περιοδικό ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ (τεύχος 35)...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/ta-afstira-ikologika-metra-ton-archeon-ellinon-pou-mas-kanoun-na-ntrepomaste-gia-tin-ikologiki-mas-sinidisi/
Μήπως σας μυρίζει πολύ η ατμόσφαιρα και αισθάνεστε δύσπνοια μετά το απόγευμα; Φυσικά η αιτία είναι η υπερβολική χρήση των τζακιών, λόγω της αύξησης της τιμής του πετρελαίου. Κάθε δράση φέρνει αντίδραση, όπως έλεγαν και οι αρχαίοι, που έκαναν την οικολογία πράξη και μας παρέδωσαν έναν καταγάλανο αττικό ουρανό, ώστε να έχουμε τη δυνατότητα να τον μαυρίσουμε. Οι πρόγονοί μας ήταν μακράν οι πρώτοι οικολόγοι του πλανήτη, με κριτήριο την ποιότητα ζωής στις πόλεις-κράτη που δημιούργησαν, όταν άλλοι λαοί ζούσαν νομαδικά. Νόμος είναι το δίκιο της φύσης Για παράδειγμα, απαγορευόταν σε κάθε ιδιοκτήτη να κόβει πάνω από δύο δένδρα ελιάς τον χρόνο. Μέχρι δύο ελαιόδεντρα τον χρόνο είχε δικαίωμα να κόψει ο κάθε ιδιοκτήτης στην αρχαία Αθήνα. Μέχρι δύο ελαιόδεντρα τον χρόνο είχε δικαίωμα να κόψει ο κάθε ιδιοκτήτης στην αρχαία Αθήνα. Ο Σόλων είχε καθιερώσει αμοιβή 5 δραχμές για τη θανάτωση αρσενικού λύκου, αλλά μόνον μία δραχμή για κάθε νεαρή λύκαινα, γιατί ο στόχος ήταν η μείωση, όχι όμως και η εξόντωση του είδους. Νομοθετικά μέτρα υπήρχαν και για την αντιμετώπιση της ρύπανσης των πόλεων. Έτσι, η μεταφορά των σκουπιδιών και της κόπρου έπρεπε να γίνεται σε μεγάλη απόσταση. Για τον έλεγχο των κρηνών υπήρχε στην αρχαία Αθήνα αιρετός και όχι κληρωτός αρμόδιος. Το κυνήγι της πισίνας Ο Πεισίστρατος γέμισε την Αθήνα με κρήνες και καταιωνιστήρες, απαγόρευσε όμως τις δεξαμενές (πισίνες), για τον κίνδυνο των μολύνσεων από τα στάσιμα ύδατα και της σπατάλης νερού. Για την προστασία του περιβάλλοντος της πόλης, τα τυροκομεία και τα βυρσοδεψεία, που ανέδιδαν δυσάρεστες οσμές, ήταν υποχρεωτικό να εγκατασταθούν εκτός των οικισμών, όπως και τα νεκροταφεία. Τα εργαστήρια ήταν εγκαταστημένα κατά ομοειδείς συντεχνίες και καθώς το μέγεθός τους ήταν μικρό, με μέσο όρο απασχολουμένων τα 10 άτομα, δεν φαίνεται να ενοχλούσαν ιδιαίτερα το περιβάλλον. Προστατευτικά μέτρα λαμβάνονταν και σε άλλα μέρη της Ελλάδας, όπου υπήρχαν ειδικά προβλήματα τοπικού χαρακτήρα. Στο Λαύριο, τοποθετούσαν τα καμίνια για το λιώσιμο των μετάλλων νοτιοανατολικά των οικισμών, επειδή οι επικρατούντες στην περιοχή άνεμοι είναι βόρειοι και βορειοδυτικοί. Στη Θήβα υπήρχε το αξίωμα της «τελεαρχίας», δηλαδή της φροντίδας ώστε να μη σκορπίζονται στους δρόμους της πόλης απόβλητα και νερά ρευμάτων. Πολλές πόλεις είχαν απαγορεύσει την εκτροφή κατοικίδιων, εξαιτίας των καταστροφών που προκαλούσαν στις καλλιέργειες και το πράσινο γενικά. Εν αρχή ην η χωροταξία Χαρακτηριστικό του σεβασμού των αρχαίων Ελλήνων προς το περιβάλλον, είναι το γεγονός ότι στη χωροθέτηση των οικισμών τους, κύριο μέλημα έθεταν την επιλογή υγιεινής τοποθεσίας, δεύτερο την επιλογή οχυρής τοποθεσίας και τρίτο την επιλογή πλούσιας τοποθεσίας. Είσαι ότι ζεις Ο Ιπποκράτης στο βιβλίο του Περί αέρων, υδάτων, τόπων τονίζει, ότι από τις συνθήκες του περιβάλλοντος δεν διαμορφώνονται μόνο ο χαρακτήρας και η δημιουργικότητα των λαών, αλλά και η ίδια η υγεία τους –οι ασθένειες που τους βασανίζουν– είναι αποτέλεσμα του μικροκλίματος, της διατροφής, της ποιότητας του πόσιμου νερού κ.λπ. Η τάξη της φύσης Για τους φιλοσόφους προείχε η φυσική τάξη. Κάθε απόκλιση από αυτή, αποτελούσε «ύβριν» από τη σκοπιά της ηθικής και της δικαιοσύνης και άσκοπη ενέργεια από τη σκοπιά της οικονομίας. Επιδίωκαν την αυτάρκεια στην παραγωγή αγαθών, αλλά όχι την υπερβολική κατανάλωση. Ήθελαν ωραία κτίρια, αλλά αποδοκίμαζαν την περιττή πολυτέλεια. Ουκ εν τω πολλώ το ευ! Ο Ξενοφών ασχολήθηκε διεξοδικά με τη σχέση πόρων – εδάφους – ανθρώπινης εργασίας. Ο Αριστοτέλης θεωρεί αντικείμενο της οικονομίας, την παραγωγή αγαθών μόνο για άμεση χρήση. Και οι δύο επισημαίνουν τους κινδύνους που συνεπάγεται η υπερβολική παραγωγή αγαθών. Η υπερεπάρκεια οδηγεί στον άσκοπο πλουτισμό και παρασύρει στον ευδαιμονισμό, την εκμετάλλευση ανθρώπων, την κατασπατάληση πόρων, τη δημιουργία πλαστών αναγκών και τελικά τη διαστροφή του ανθρώπινου χαρακτήρα. Στην αρχαία Ελλάδα η δημόσια υγεία είχε μεγάλη σημασία και υπήρχαν γιατροί για τους άπορους, οι οποίοι πληρώνονταν χάρη σε έναν κεφαλικό φόρο, το "ιατρικόν". Στην αρχαία Ελλάδα η δημόσια υγεία είχε μεγάλη σημασία και υπήρχαν γιατροί για τους άπορους, οι οποίοι πληρώνονταν χάρη σε έναν κεφαλικό φόρο, το «ιατρικόν». Η αισθητική υπεροχή Για τους αρχαίους, τα μεγάλα δημόσια κτίρια και τα σπίτια θεωρούνταν αυτονόητο ότι έπρεπε να υποτάσσονται στην κλίμακα του χώρου, να εντάσσονται στην αισθητική διαμόρφωση του περίγυρου, να υπακούουν στις επιταγές του μέτρου και της ισορροπίας. Η αίσθηση του «μέτρου» δεν είναι μόνο θέμα αισθητικής αλλά και κανόνας ηθικής και πολιτικής συμπεριφοράς. «Το ιατρικόν» Η υγεία στην αρχαία Ελλάδα θεωρούνταν ύψιστο αγαθό και κάθε ηλικία του ανθρώπου είχε αφιερωθεί σε κάποιον θεό-προστάτη. Μέτρα για την υγιεινή του περιβάλλοντος υπήρχαν πολλά, τόσο για την αποξήρανση των ελών, όσο και για την ύδρευση και αποχέτευση των οικισμών. Για την προστασία της δημόσιας υγείας φαίνεται ότι σε πολλές πόλεις υπήρχαν δημόσιοι γιατροί και η πολιτεία παρείχε δωρεάν περίθαλψη στους απόρους, έχοντας επιβάλει για τον σκοπό αυτόν ειδικό κεφαλικό φόρο, το «ιατρικόν». Ο θεσμός όμως αυτός δεν ίσχυε στην Αθήνα, όπου ο Πλάτων απέτρεπε από τη χρήση φαρμάκων, συνιστώντας την καταφυγή σε φυσιοθεραπευτικά μέσα. Τα κείμενα είναι από την έρευνα των αρχιτεκτόνων Ειρήνης Βαλλερά και Μαρίας Κορμά. Ολόκληρη την εργασία μπορείτε να τη βρείτε στο περιοδικό ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ (τεύχος 35)...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/ta-afstira-ikologika-metra-ton-archeon-ellinon-pou-mas-kanoun-na-ntrepomaste-gia-tin-ikologiki-mas-sinidisi/

το πιο υγιεινό λαχανικό

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
 
Όταν τρώγεται ωμό μπορεί να προλάβει ή να επιδράσει θεραπευτικά στον καρκίνο Σύμφωνα με ένα νέο...
serresnews.blogy.gr
Όταν τρώγεται ωμό μπορεί να προλάβει ή να επιδράσει θεραπευτικά στον καρκίνο
 
Σύμφωνα με ένα νέο βαθμολογικό πίνακα, ο οποίος συντάχθηκε από ειδικούς ερευνητές διατροφολόγους του πανεπιστημίου William Paterson του Νιου Τζέρσεϊ και ο οποίος δείχνει τη θρεπτική πυκνότητα των διαφορετικών φρούτων και λαχανικών, το νεροκάρδαμο είναι το λαχανικό που βρίσκεται στην κορυφή της λίστας.
 
Έχει την επιστημονική ονομασία Ναστούρτιο το φαρμακευτικό και είναι γνωστό ως νεροκάρδαμο. Η καταγωγή του είναι από την Ευρώπη και σήμερα βρίσκεται σε πολλές περιοχές της γης κοντά σε λίμνες, ρυάκια ποταμούς και χαράδρες. Ως φρέσκο τρώγεται σε διάφορες σαλάτες και σάντουιτς ενώ βράζεται και τρώγεται ως λαχανικό, σε σούπες κ.λ.π.
 
Ανάμεσα στα θρεπτικά συστατικά του είναι τα εξής:
 
Κάλιο, φυτικές ίνες, πρωτεΐνες, ασβέστιο, σίδηρο (περισσότερο από το σπανάκι), θειαμίνη, ριβοφλαβίνη, νιασίνη, φυλλικό οξύ, ψευδάργυρος και οι βιταμίνες Α, Β6, Β12, C (περισσότερη από τα λεμόνια και τα πορτοκάλια), D, E και KA.
 
Το νεροκάρδαμο ήταν γνωστό από την αρχαιότητα. Ο Ιπποκράτης το είχε περιγράψει ως διεγερτικό και αποχρεμπτικό. Εδώ και χιλιάδες χρόνια έχει χρησιμοποιηθεί από τη λαϊκή ιατρική για τη θεραπεία του βήχα και της βρογχίτιδας. Επίσης, έχει αναφερθεί ότι όταν τρώγεται ωμό μπορεί να προλάβει ή να επιδράσει θεραπευτικά στον καρκίνο. Στην Κινέζικη ιατρική χρησιμοποιείται για συρρίκνωση όγκων, βελτίωση της νυχτερινής όρασης και την παραγωγή της χολής, ενώ η δράση του επεκτείνεται και σε περιπτώσεις πονόλαιμου, δυσκολίας στην ούρηση, παρωτίτιδας και κακής… αναπνοής.
 
Παρασκευή ροφήματος με νεροκάρδαμο:
 
Για να προετοιμάσετε ένα ρόφημα, προσθέστε 2 κουταλάκια του αποξηραμένου βοτάνου σε μία κούπα νερό που έχετε βράσει (μέχρι 3 φορές την ημέρα). Επειδή το Ναστουρτιο έχει διουρητικές ιδιότητες η χρήση του δεν πρέπει να ξεπερνάει τη προτεινόμενη μέγιστη ημερήσια δόση (6,0γρ.) και δεν θα πρέπει να καταναλώνεται από παιδιά κάτω των 4 ετών.
 

Το Σχέδιο και Όσα Θα Συμβούν

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ… Γράφει ο Μικρός Ήρωας Δικαίος Γεώργιος. Βγήκαν στην φόρα και οι συνομιλίες του Καντάφι με τον βρετανό πρωθυπουργό και μας έδειξαν την αλήθεια,…
national-pride.org

Epirus Coast

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Greece High Definition.
 
 
35.087 προβολές

Παραδώσαμε χάρτες του Έβρου στους Τούρκους

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Οι Έλληνες στρατιωτικοί διοικητές των συνοριακών φυλακίων Κήπων, Πυθίου και Καστανιών που βρίσκονται στον ποταμό Έβρο, παρέδωσαν στις 10 Δεκεμβρίου όλους τους χάρτες με τα μυστικά περάσματα ...
national-pride.org

Οι Έλληνες στρατιωτικοί διοικητές των συνοριακών φυλακίων Κήπων, Πυθίου και Καστανιών που βρίσκονται στον ποταμό Έβρο, παρέδωσαν στις 10 Δεκεμβρίου όλους τους χάρτες με τα μυστικά περάσματα από την Τoυρκία στην Ελλάδα μέσω Έβρου στον Τούρκο ακόλουθο άμυνας, αντισυνταγματάρχη Σουλεϊμάν Γιουκσέλ, εκπρόσωπο του Γενικού Επιτελείου Στρατού της Τουρκίας.

Η απίστευτη αυτή παραχώρηση έγινε με σκοπό δήθεν να κλείσουν τα κενά στην συνοριακή γραμμή που επιτρέπουν σε οικονομικούς μετανάστες να μπουν από την Τουρκία στην Ελλάδα.


Η συμφωνία για την παραχώρηση αυτών των χαρτών με τα μυστικά περάσματα έγινε κατά την επίσκεψη του Έλληνα αρχηγού ΓΕΣ, αντιστράτηγου Φραγκούλη Φράγκου στην Άγκυρα και τη συνάντηση που είχε εκεί χερσαίων δυνάμεων της Τουρκίας στρατηγό Έρνταλ Τσεϊλάλογλου.

Η παράδοση αυτών των πολύ σημαντικών απόρρητων χαρτών γίνεται σε μία εποχή που η Τουρκία προμηθεύεται ειδικά οχήματα που μπορούν αν μετατραπούν σε γέφυρες για το πέρασμα δυνάμεων και τεθωρακισμένων από τον ποταμό Έβρο για την Ελλάδα.

Έτσι για μια ακόμα φορά η Ελλάδα υποκύπτει στις δήθεν προσπάθειες αντιμετώπισης των μεταναστών που έρχονται από την Τουρκία παραδίδοντας πολύ σημαντικούς χάρτες που αποκαλύπτουν τα μυστικά περάσματα στον ποταμό Έβρο.

πηγη

 

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΗΣΙΑ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Κοσμικά ή απομονωμένα, με καταπράσινα νερά και βουνά, ιστορικά ή παραδοσιακά, τα στολίδια του πελάγους σας υπόσχονται ονειρεμένες διακοπές
discovergreece.com

Μύκονος, Σαντορίνη, Κρήτη, Σκιάθος, Ρόδος, Κεφαλονιά, Ζάκυνθος: από την μία άκρη του πελάγους έως την άλλη, τα ελληνικά νησιά αποτελούν τον ιδανικό τόπο διακοπών. Δεν είναι μόνο τα καταπράσινα νερά και οι ειδυλλιακές παραλίες, που έχουν κάνει τις διακοπές στα ελληνικά νησιά πολυπόθητο όνειρο. Δεν είναι το φως που λούζει το πέλαγος, δεν είναι η ιδιαίτερη αρχιτεκτονική ή η γνήσια φύση. Είναι η μοναδική εμπειρία, που βιώνει ο καθένας προσωπικά σε αυτές τις μικρές οάσεις που θα βρείτε στην Ελλάδα.
Ένα ρομαντικό ηλιοβασίλεμα στην Οία της Σαντορίνης, που θα ζωγραφίσει ροζ τον ορίζοντα μπροστά σου. Ένα ξημέρωμα στη Μικρή Βενετία της Μυκόνου, που θα σας βρει εξαντλημένο από τη διασκέδαση. Μια στιγμή απόλυτης πολυτέλειας με θέα στο πέλαγος από τη σουίτα σας στην Ελούντα της Κρήτης. Μια βόλτα στο παρελθόν στην Παλιά Πόλη της Ρόδου και στην αρχοντική Κέρκυρα. Μια μικρή «αρχοντική» απόδραση δίπλα στην Αθήνα, στα νησιά του Αργοσαρωνικού -Ύδρα, Σπέτσες, Αίγινα, Πόρο. Μια αποστολή για να ανακαλύψετε τα κρυφά ανεξερεύνητα «διαμάντια», από την Ανάφη, την Κίμωλο και το Καστελόριζο μέχρι τη Σύμη, την Αλόννησο, τη Σαμοθράκη και τους Παξούς.
Και φυσικά, μια ιστιοπλοϊκή εξερεύνηση στα νησιά του Αιγαίου, που θα σας αποκαλύψει το μεγαλείο του. Στις διάσημες Κυκλάδες με τις ολόλευκες Χώρες και στις εναλλακτικές Μικρές Κυκλάδες της απομόνωσης, αλλά και στα Δωδεκάνησα, που θα συναντήσετε νησιά μέσα στο πράσινο και μικρούς παραδείσους πολυτέλειας -όπως την Πάτμο, τη Σύμη- και παράδοσης -όπως την Κάλυμνο, την Κάρπαθο, την Αστυπάλαια.
Εμπειρίες που ολοκληρώνονται με τα χαμόγελα των ντόπιων, τη φιλοξενία και τα γαστρονομικά τοπικά θαύματα της μεσογειακής κουζίνας, αλλά και με δραστηριότητες στην ελληνική φύση, στον βυθό, στα κύματα και στα βουνά.

πλεκτή καζάκα

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη Μάγδα.
Μάγδα
Μεγάλωσα λίγο το κόκκινο.. .

ΕΛΛΗΝΑΣ Ο ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ Kick boxing

ΚΑΙ ΝΑΙ, ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΥ ΠΟΛΕΜΑ ΑΚΟΜΑ!!!
ΠΟΣΟΙ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΑΝ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΑΛΗΚΑΡΙ ΜΑΣ;;;;;
ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ ΛΕΒΕΝΤΗ!!!!!!!!! ΠΑΝΤΑ ΤΕΤΟΙΑ!!!!!!


 
kalamatanews.blogy.gr
 
Ο Ερμής Βελής ανακηρύχτηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής του King Boxing, σε αγώνα που διεξήχθη στη Ζυρίζη της Ελβετίας, κατακτώντας την παγκόσμια ζώνη «Hero Legends».
Ο 25χρονος  αθλητής που ζει στην Τεγέα κατέκτησε τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή στην κατηγορία 78 κιλών, βγάζοντας knock out τον Αλγερινό αντίπαλό του στον δεύτερο γύρo.

ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΛΕΒΕΝΤΗ ΜΑΣ ΣΕ ΜΑΧΗ....
 

Τα εγκαίνια του πρώτου ναού ...

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη Ελλαδα ΜΟΥ.
 
Ελλαδα ΜΟΥ
15 Φεβρουαρίου 360 μ.Χ.: Τα εγκαίνια του πρώτου ναού της Αγίας του Θεού Σοφίας
Η Αγία Σοφία είναι το πρώτο κτίσμα που χτυπάει στα μάτια του επισκέπτη, καθώς εισέρχεται από την Προποντίδα. Το ξεχωριστό αυτό σημείο είχαν επιλέξει για να χτίσουν τους ναούς τους, αιώνες πριν από τους Βυζαντινούς, οι ειδωλολάτρες. Ο πρώτος ναός της Αγίας Σοφίας θεμελιώθηκε από τον Μεγάλο Κωνσταντίνο το 330 μ.Χ. όταν ονόμασε τη μετέπειτα Κωνσταντινούπολη πρωτεύουσα της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Η ανέγερση του ναού ολοκληρώθηκε από τον γιο του Κωνστάντιο και τα εγκαίνια έγιναν στις 15 Φεβρουαρίου του 360. Κατά την εποχή του Αρκαδίου, το 404, η πρώτη Αγιά Σοφιά πυρπολείται και θα κτισθεί εκ νέου από τον Θεοδόσιο Β”. Τα εγκαίνια θα γίνουν στις 10 Οκτωβρίου του 415, όμως ο ναός θα πυρποληθεί και πάλι το 532, κατά τη Στάση του Νίκα. Έτσι, ο αυτοκράτορας Ιουστινιανός Α” αποφασίζει να κατασκευάσει την εκκλησία από την αρχή, στον ίδιο χώρο, αλλά πολύ πιο επιβλητική, για να δεσπόζει στη Βασιλεύουσα. Τα θεμέλια αυτού του μεγαλοπρεπή ναού θα μπουν στις 23 Φεβρουαρίου του 532, με σχέδια που εκπόνησαν οι αρχιτέκτονες Ανθέμιος Τραλλιανός και Ισίδωρο ο Μιλήσιος. Για την ολοκλήρωση του κολοσσιαίου έργου δούλεψαν αδιάκοπα επί έξι χρόνια 10.000 τεχνίτες, ενώ ξοδεύτηκαν 320.000 λίρες (περίπου 120.000.000 ευρώ). Από κάθε σημείο όπου υπήρχε Ελληνισμός, έγινε προσφορά: Τα πράσινα μάρμαρα από τη Μάνη και την Κάρυστο, τα τριανταφυλλιά από τη Φρυγία και τα κόκκινα από την Αίγυπτο. Από τον υπόλοιπο κόσμο προσφέρθηκαν τα πολύτιμα πετράδια, ο χρυσός, το ασήμι και το ελεφαντόδοντο, για τη διακόσμηση του εσωτερικού. Τα εγκαίνια έγιναν στις 27 Δεκεμβρίου του 537 από τον Ιουστινιανό, ο οποίος βλέποντας την υπεροχή της Αγίας Σοφίας έναντι του ξακουστού ναού του Σολομώντα, αναφωνεί: «Δόξα των Θεώ το καταξιωσάντι με τελέσαι τοιούτον έργον. Νενίκηκά σε Σολομών». Για χίλια και πλέον χρόνια (537-1453), η Αγία Σοφία θα αποτελέσει το κέντρο της ορθοδοξίας και του ελληνισμού. Εκεί, ο λαός θα γιορτάσει τους θριάμβους, θα θρηνήσει τις συμφορές και θα αποθεώσει τους νέους αυτοκράτορες. Η τελευταία λειτουργία τελέστηκε στις 29 Μαΐου του 1453. Ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος Παλαιολόγος ΙΑ” Δραγάτσης, αφού προσευχήθηκε μαζί με το λαό και ζήτησε συγνώμη για λάθη που πιθανόν έκανε, έφυγε για τα τείχη, όπου έπεσε μαχόμενος. Μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης, η Αγία Σοφία έγινε τζαμί και με την επανάσταση του Κεμάλ Ατατούρκ μετατράπηκε σε μουσείο.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
αναδημοσίευση από:http://www.pronews.gr/portal

ΟΙ ΟΜΟΡΦΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΜΑΣ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Ελλάδα See you in Greece.
 
Ελλάδα See you in Greece
ΟΙ ΟΜΟΡΦΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΜΑΣ ‪#‎SeeyouinGreece‬

πλεκτό καλάθι

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Diademas y Complementos Isabel.
0:00
2.414.806 προβολές
Diademas y Complementos Isabel
Estoy haciendo un cesto con cuerda y ganchillo, es muy fácil y queda muy majo.
En mi blog podéis ver fotos de cómo se empieza http://diademasycomplementosisabel.blogspot.com.es/…/cesta-….
Y en este vídeo veréis cómo se hace un capazo completo. http://youtu.be/Y_LI5CS7ZIg

Η Άνδρος μιας άλλης εποχής

Η ΑΝΔΡΟΣ ΜΑΣ... ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ!!!

Την Ανδρο, ιδιαίτερη πατρίδα της μητέρας της, της ζωγράφου Νίκης Καραγάτση, την αντίκρισε για πρώτη φορά ένα απομεσήμερο του Ιουλίου του 1946, όταν το…
masternews.gr|Από masternews

Η Άνδρος μιας άλλης εποχής – Μια διαδρομή στο κυκλαδίτικο νησί του 1970!

Την Ανδρο, ιδιαίτερη πατρίδα της μητέρας της, της ζωγράφου Νίκης Καραγάτση, την αντίκρισε για πρώτη φορά ένα απομεσήμερο του Ιουλίου του 1946, όταν το θρυλικό ατμόπλοιο «Μοσχάνθη» της εταιρείας Τόγια, προπολεμικής κατασκευής, έπειτα από ένα περιπετειώδες ταξίδι 18 ωρών (!), μπήκε στον κόλπο της Χώρας
Την αγάπησε αμέσως. Ηταν δέκα ετών κοριτσάκι τότε. «Θυμάμαι τη μαμά μου στο κατάστρωμα να μου εκθειάζει το νησί: “Βλέπεις το σπίτι με τα καφέ παντζούρια πάνω από την αποβάθρα; Είναι το σπίτι μας. Το έχτισε ο προπάππος μας, ο καπετάν Κλεάνθης Πολέμης. Εκείνη η αμμουδιά είναι ο Νειμποριός. Εκεί θα πηγαίνουμε για μπάνιο. Και το βράδυ θα βολτάρεις με τις φίλες σου στην Αγορά”».

Ακριβώς έτσι κύλησαν τα παιδικά, εφηβικά και πρώιμα νεανικά καλοκαίρια της Μαρίνας Καραγάτση, μέχρι που τελείωσε το γυμνάσιο. Επειτα, άλλοι τόποι την ξελόγιασαν και απαρνήθηκε την Ανδρο για περισσότερα από δέκα χρόνια. Το 1967 επέστρεψε παντρεμένη με τον Νεοϋορκέζο ζωγράφο Φίλιππο Τάρλοου και με ένα μωρό στην αγκαλιά, τον Δημήτρη της. Για διακοπές στην αρχή.
Ομως, το 1976 ο σύζυγός της την έπεισε να εγκατασταθούν μόνιμα στο νησί. Ηθελε να το ζωγραφίσει όσο ήταν ακόμα «αθώο». Δεν ήταν εύκολο.
Η Μαρίνα αντιστάθηκε σθεναρά στα σχέδιά του. «Του έλεγα: Εγώ Αθηναία γεννήθηκα και Αθηναία θα πεθάνω. Κι έπειτα, εσύ όλη μέρα θα ζωγραφίζεις. Εγώ τι θα απογίνω εκεί, μακριά από τους φίλους, τις γκαλερί, τα θέατρα, τα σινεμά; Και ο Δημήτρης πώς θα αφήσει τη Σχολή Μωραΐτη για να βρεθεί σε ένα μίζερο επαρχιακό σχολείο;»



Τελικά υποχώρησε. «Το είδα, ίσως, και ως μια απέλπιδα προσπάθεια να κρατηθεί ζωντανός ο γάμος μας, που ήδη αντιμετώπιζε αρκετά προβλήματα», εξηγεί.
Η μετακόμιση έγινε, λοιπόν, και το ανδριώτικο σπίτι της οικογένειας από παραθεριστικό μετατράπηκε σε χειμωνιάτικο και από τυπικά αστικό σε κάπως πιο καλλιτεχνικό – με το απαραίτητο ατελιέ για τον Τάρλοου. Ο γάμος, πάντως, δεν έμελλε να σωθεί. Ενα χρόνο μετά, ο Αμερικανός ζωγράφος έφυγε.
Η γυναίκα και ο γιος του αποφάσισαν να παρατείνουν τη διαμονή τους. Εκείνη άλλωστε, στην προσπάθειά της να σπάσει κάπως η ανία των πρώτων μηνών στο νησί, είχε ήδη ανακαλύψει έναν νέο συναρπαστικό κόσμο. Με μια Canon αυτόματη στο σακίδιό της, έπαιρνε τον μπλε Σκαραβαίο της, εξερευνούσε και φωτογράφιζε την «άλλη» Ανδρο.



Αυτόπτης μάρτυρας μιας… κοσμογονίας
Ενα μεγάλο μέρος από τις ασπρόμαυρες εικόνες της εκείνων των χρόνων περιλαμβάνεται στο λεύκωμα «Διαδρομές στην Ανδρο του ’70», που πρόσφατα κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Αγρα. Δεν είναι λήψεις τουριστικές. Δεν αναζητούν το φολκλόρ. Κάθε άλλο.
«Σύντομα συνειδητοποίησα ότι, εκτός από την εύπορη, αστική Χώρα, με την κλειστή ναυτική κοινωνία της, υπήρχε και η απόμακρη, σιωπηλή Ανδρος: τα χωριά του Κορθιού με τα σταχτοπράσινα λιθόχτιστα σπίτια τους και τους “κεντημένους” περιστεριώνες. Τα ορεινά αρβανιτοχώρια, όπου οι άνθρωποι καλλιεργούσαν ακόμα τη γη με πρωτόγονα αλέτρια και τα βόδια έσερναν υνί. Τα Αϊπάτια, οι Χώνες, το Βουνί, οι Κατακαλαίοι, η Βόρη, το Βιτάλι, ο Αμόλοχος, η Αχλα. Ενας κόσμος σχεδόν ανέγγιχτος από κάθε αλλαγή για αιώνες, που εκείνη την περίοδο εξαφανιζόταν με ραγδαία ταχύτητα», λέει η κόρη του συγγραφέα Μ. Καραγάτση.



Καθισμένη σε μια πολυθρόνα, στο ευήλιο κολωνακιώτικο διαμέρισμά της, με τον γκρίζο γάτο της Ντόντιν («βαφτίστηκε» έτσι προς τιμήν του Ρώσου σκηνοθέτη Λεβ Ντόντιν) στην αγκαλιά της, ξεφυλλίζει το λεύκωμα και η ματιά της στέκεται περισσότερο σε κάποιες εικόνες – ίσως και με πιο πολλή τρυφεράδα. «Αυτές είναι οι αδελφές Ζέρβα, η Κατερινιώ και η Μαρία, οι Ζέρβαινες, όπως τις έλεγαν οι ντόπιοι.
Τις έβλεπα κάθε Κυριακή στην εκκλησία, σε διπλανά στασίδια, με σχεδόν πανομοιότυπο ντύσιμο και τσιμπιδάκια στα άσπρα μαλλιά τους. Αυτός είναι ο Νικολός Γλυνός στο καφενείο του, που, επειδή είχε ναργιλέ, το προτιμούσε πάντα ο Ανδρέας Εμπειρίκος. Να κι ο Λευτέρης Βαρθολομαίος με την εγγονή του.
Εχουν φορτώσει στο μουλάρι τη βαλίτσα τους και κατευθύνονται προς το λιμάνι. Βλέπεις τη βαλίτσα; Εχει και ροδάκια! Οι καιροί έχουν αρχίσει να αλλάζουν… Κι εδώ είναι οι γυναίκες από τα Αηδόνια, που πλένουν τα ρούχα τους στην κρήνη του χωριού».
Πορτρέτα ανθρώπων δίπλα σε τοπία, «απάτητες» παραλίες, ξωκλήσια, τσαγκαράδικα, λιοτρίβια, μπακάλικα, ακόμη και το τελευταίο ξύλινο σαχνισί (προεξοχή κτιρίου στηριγμένη σε ξύλινα δοκάρια) στη Χώρα. Οι φωτογραφίες της καταγράφουν το τέλος μιας ολόκληρης εποχής, πριν από τα κύματα των τουριστικών, την «ανάπτυξη», τις επιδοτήσεις, τα ευρωπαϊκά προγράμματα – και τις κοσμογονικές αλλαγές που επέφεραν.



Στο τέλος του καλοκαιριού του 1980, η Μαρίνα Καραγάτση αποχαιρέτησε την Ανδρο και επέστρεψε στην Αθήνα. Αυτό το «πείραμα ζωής» είχε κάνει τον κύκλο του. Ο Δημήτρης Τάρλοου γράφτηκε στην Γ΄ Γυμνασίου της Σχολής Μωραΐτη.
Στην Ανδρο εκείνη εξακολουθεί να πηγαίνει, μόνο τα καλοκαίρια όμως. «Και σπάνια βγαίνω πια από το σπίτι. Μόνο στη θάλασσα πηγαίνω. Να δω τι; Το Μπατσί, όπου το 1956 πέρασα ένα υπέροχο καλοκαίρι μαζί με τη μητέρα μου, τον Ανδρέα Εμπειρίκο, τη γυναίκα του και τον Ελύτη, δεν υπάρχει πια.
Τότε είχε μόνο μια σειρά σπιτάκια και μια έρημη ακρογιαλιά. Στο ξενοδοχείο Κρίνος, όπου έμενε ο Εμπειρίκος, τρώγαμε σπιτικό φαγητό. Σήμερα, όποτε περνώ από εκεί, βλέπω μια μεγάλη, άναρχη, άσχημη πόλη…».

Δημοφιλείς αναρτήσεις