Τετάρτη 7 Μαΐου 2014

Τηγανίτες πατάτας με μανιτάρια και τυρί

λουλούδια για κέντημα

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη ‎إنسج كلماتكُ بِالحرير‎.
  • — μαζί με Fatma Akdeniz.


    Φωτογραφία: :)
  • Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Gli angeli del Puntocroce.
  • Φωτογραφία

  • Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη ‎إنسج كلماتكُ بِالحرير‎.


    Φωτογραφία: ♥ ♥

    ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΖΕΡΒΟΣ

    Zυμωτό ψωμί με γλυκάνισο

    Ζωγραφικός πίνακας που απεικονίζει τον Ανωγειανό αντάρτη...

    Ζωγραφικός πίνακας που απεικονίζει τον Ανωγειανό αντάρτη Μανώλη Σπιθούρη που επιβίωσε τραυματισμένος βαρύτατα επί οκτώ μέρες και νύχτες, χωρίς νερό, φαγί και φάρμακα σε μια τρύπα του Ψηλορείτη. Η ιστορία του μέσα από το συγκλονιστικό βίντεο που ακολουθεί. Δείτε το!
    http://www.youtube.com/watch?v=UvoYxHdq7RI




    Φωτογραφία: Ζωγραφικός πίνακας που απεικονίζει τον Ανωγειανό αντάρτη Μανώλη Σπιθούρη που επιβίωσε τραυματισμένος βαρύτατα επί οκτώ μέρες και νύχτες, χωρίς νερό, φαγί και φάρμακα σε μια τρύπα του Ψηλορείτη. Η ιστορία του μέσα από το συγκλονιστικό βίντεο που ακολουθεί. Δείτε το!
http://www.youtube.com/watch?v=UvoYxHdq7RI

    Ο ΛΥΚΟΣ

    Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΤΑΚΗ - PATAKIS PUBLICATIONS.

    «Ήταν λες και ήμουν αλεξίσφαιρος. Πόσες φορές είχα εξαπατήσει τον θάνατο; Αδύνατο να τις μετρήσω. Ήθελα πράγματι να πεθάνω; Μήπως με κατέτρωγαν οι τύψεις τόσο, που προσπαθούσα να αυτοκτονήσω; Το πράγμα μού προκαλεί σύγχυση τώρα που το καλοσ...Δείτε περισσότερα








    Φωτογραφία: «Ήταν λες και ήμουν αλεξίσφαιρος. Πόσες φορές είχα εξαπατήσει τον θάνατο; Αδύνατο να τις μετρήσω. Ήθελα πράγματι να πεθάνω; Μήπως με κατέτρωγαν οι τύψεις τόσο, που προσπαθούσα να αυτοκτονήσω; Το πράγμα μού προκαλεί σύγχυση τώρα που το καλοσκέφτομαι. Είχα διακινδυνεύσει τη ζωή μου χίλιες φορές, αλλά δεν είχα πάθει ούτε μια γρατσουνιά. Είχα οδηγήσει μεθυσμένος, είχα πετάξει μαστουρωμένος, είχα σταθεί στην άκρη ουρανοξύστη έτοιμος να πέσω στο κενό, είχα κάνει κατάδυση στον ωκεανό ενώ βρισκόμουν σε κατάσταση μπλακάουτ, είχα παίξει εκατομμύριο δολάρια σε καζίνα σε ολόκληρο τον κόσμο και δεν έδειχνα ούτε μια μέρα μεγαλύτερος από είκοσι ενός ετών.
Είχα ένα σωρό παρατσούκλια: Γκόρντον Γκέκο, Ντον Κορλεόνε, Κάιζερ Σόζε – καμιά φορά με αποκαλούσαν ακόμα και Βασιλιά. Αλλά το αγαπημένο μου ήταν Λύκος της Γουόλ Στριτ, επειδή μου ταίριαζε γάντι. Ήμουν ο έσχατος λύκος που έμοιαζε αμνός: Είχα όψη και συμπεριφορά παιδιού χωρίς να είμαι παιδί. Ήμουν τριάντα ενός ετών και οσονούπω θα γινόμουν εξήντα: Ζούσα σκυλίσια χρόνια, γερνώντας μια επταετία τον χρόνο. Όμως είχα πλούτη και ισχύ, μια κούκλα γυναίκα κι ένα κοριτσάκι τεσσάρων μηνών που ήταν η ζωντανή, η αναπνέουσα τελειότητα».   

Διαβάστε το πρώτο κεφάλαιο του βιβλίου εδώ: http://bit.ly/1dpaeAm

Αφήστε το σχόλιό σας κάτω από αυτή την ανάρτηση μέχρι και τη Δευτέρα 20/1, για να κερδίσετε ένα αντίτυπο του βιβλίου του Τζόρνταν Μπέλφορντ «Ο λύκος της Wall Street», πάνω στο οποίο βασίστηκε η ομώνυμη ταινία του Martin Scorsese με τον Leonardo DiCaprio που συγκέντρωσε χθες πέντε υποψηφιότητες για Όσκαρ και κέρδισε Χρυσή Σφαίρα Α΄ Ανδρικού Ρόλου. Οι τρεις νικητές που θα κληρωθούν θα ανακοινωθούν με δικό μας σχόλιο την Τρίτη 21/1.

Καλή επιτυχία!

    Πωλ Σεζάν (19 Ιανουαρίου 1839 – 22 Οκτωβρίου 1906)

    Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Bigbook.gr.

    Ο Πωλ Σεζάν (19 Ιανουαρίου 1839 – 22 Οκτωβρίου 1906) ήταν σημαντικός Γάλλος ζωγράφος. Το έργο του αντιπροσωπεύει την μετάβαση από τον ιμπρεσιονισμό στο κίνημα του κυβισμού.

    Ο Σεζάν γεννήθηκε στην Αιξ-αν-Προβάνς της Γαλλίας όπου και πέρασε ...Δείτε περισσότερα

    Φωτογραφία: Ο Πωλ Σεζάν (19 Ιανουαρίου 1839 – 22 Οκτωβρίου 1906) ήταν σημαντικός Γάλλος ζωγράφος. Το έργο του αντιπροσωπεύει την μετάβαση από τον ιμπρεσιονισμό στο κίνημα του κυβισμού.

Ο Σεζάν γεννήθηκε στην Αιξ-αν-Προβάνς της Γαλλίας όπου και πέρασε τα πρώτα του μαθητικά χρόνια. Την περίοδο 1859-1861 σπούδασε νομικά ενώ παράλληλα παρακολουθούσε και μαθήματα ζωγραφικής. Παρά τις αντιδράσεις του πατέρα του, αποφάσισε να ακολουθήσει το επάγγελμα του καλλιτέχνη και για το σκοπό αυτό, το 1861 επισκέφτηκε το Παρίσι μαζί με τον συγγραφέα Εμίλ Ζολά, με τον οποίο συνδεόταν φιλικά.
Οι Χαρτοπαίκτες (1890-1895)

Κατά την παραμονή του στο Παρίσι γνωρίστηκε με τον Καμίλ Πισαρό και άλλους καλλιτέχνες που ανήκαν στο κίνημα του ιμπρεσιονισμού. Ο Σεζάν επηρεάστηκε σημαντικά από τους ιμπρεσιονιστές ζωγράφους, ωστόσο πρόσθεσε και προσωπικά χαρακτηριστικά στους πίνακες του. Σύμφωνα με τον ίδιο, ήθελε να μετατρέψει τον ιμπρεσιονισμό "σε κάτι στέρεο που διαρκεί όσο και η τέχνη που εκτίθεται στα μουσεία". Η μεγαλύτερη συνεισφορά του στον ιμπρεσιονισμό θεωρείται η πρόσθεση καθαρών γεωμετρικών στοιχείων που αργότερα επηρέασαν και το κίνημα του κυβισμού.

Σε όλη τη διάρκεια της σταδιοδρομίας του συμμετείχε σε λίγες εκθέσεις -- μεταξύ των οποίων ανήκουν και οι κοινές εκθέσεις των ιμπρεσιονιστών -- ενώ έζησε και αρκετά απομονωμένος, στην Προβηγκία της νότιας Γαλλίας, μακριά από το Παρίσι που αποτελούσε το κέντρο της καλλιτεχνικής δραστηριότητας της εποχής. Τα έργα του επικεντρώνονται σε μία περιορισμένη θεματολογία και κυρίως σε θέματα νεκρής φύσης, τοπίων και προσωπογραφιών.

Η επίδρασή του σε μεταγενέστερους ζωγράφους υπήρξε πολύ μεγάλη και θεωρείται ο πατέρας της μοντέρνας τέχνης.

Πέθανε στις 22 Οκτωβρίου του 1906 από πνευμονία.

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CF%89%CE%BB_%CE%A3%CE%B5%CE%B6%CE%AC%CE%BD

    Ωραίες μπορντούρες

    Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη ‎إنسج كلماتكُ بِالحرير‎.
    — μαζί με Yoli Pineda.

    Φωτογραφία: ♥

    Πλάτων - Κριτίας και η Προϊστορία της πόλης των Αθηνών

    ΚΟΡΦΕΣ - ΝΟΜΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

    Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Κρήτη Πόλεις και χωριά.
    ΚΟΡΦΕΣ - ΝΟΜΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

    Φωτογραφία: ΚΟΡΦΕΣ - ΝΟΜΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

    Η ΜΑΧΗ ΠΟΥ ΔΟΞΑ ΦΕΡΝΕΙ ΣΤΟΥΣ ΑΝΔΡΕΙΟΥΣ

  • Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΤΑΚΗ - PATAKIS PUBLICATIONS.

  • Ο Πατ Τίλλμαν, διάσημος αθλητής, καθ' όλα επιτυχημένος και ευτυχισμένος άντρας δίπλα στη γυναίκα που αγαπούσε, έσπασε ένα συμβόλαιο αξίας πολλών εκατομμυρίων δολαρίων με την Εθνική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία για να καταταγεί εθελοντικά στον στ...Δείτε περισσότερα





    Φωτογραφία: Ο Πατ Τίλλμαν, διάσημος αθλητής, καθ' όλα επιτυχημένος και ευτυχισμένος άντρας δίπλα στη γυναίκα που αγαπούσε, έσπασε ένα συμβόλαιο αξίας πολλών εκατομμυρίων δολαρίων με την Εθνική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία για να καταταγεί εθελοντικά στον στρατό και να γίνει σύμβολο πατριωτισμού σε όλο τον δυτικό κόσμο μετά τα χτυπήματα της 11ης Σεπτεμβρίου 2001. Όταν σκοτώθηκε σε μια έρημη λοφοπλαγιά του Αφγανιστάν, δύο χρόνια αργότερα, έγινε το παιχνίδι της προπαγάνδας του Λευκού Οίκου, που παραποίησε την αλήθεια με τον πιο χονδροειδή και απίστευτο τρόπο…

Στη Μάχη που δόξα φέρνει στους ανδρείους, ο πολυβραβευμένος συγγραφέας του Χωρίς Οξυγόνο αποκαλύπτει μέσα από μια εκπληκτική αφήγηση την οδύσσεια ενός νεαρού άντρα που είχε καταφέρει να κάνει πραγματικότητα το όνειρό του και αποφάσισε να θυσιάσει τα πάντα για την πατρίδα του, η οποία σε καμία στιγμή δε στάθηκε στο ύψος αυτής της θυσίας...

http://bit.ly/1hOfQIQ

    Η αρχαία θεότητα Ιτωνία

    Οι 100 εθελοντές από την Αϊτή...

    για ... κέντημα

    Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Handmade.
    schema 1

    Φωτογραφία: schema 1

    Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Handmade.

    Φωτογραφία

    Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη ‎إنسج كلماتكُ بِالحرير‎.

    Φωτογραφία: ^_^

    Αθηναϊκά Τετράδραχμα


    Αθηναϊκά Τετράδραχμα - Το πιο διαδεδομένο Νόμισμα στον αρχαίο Κόσμο !

    Athenian Tetradrachm coin, the most widespread coin of the antiquity !

    Το αθηναϊκό τετράδραχμο αποτέλεσε το πλέον διαδεδομένο νόμισμα την περίοδο της ακμής της Αθήνας τ...Δείτε περισσότερα

    Φωτογραφία: Αθηναϊκά Τετράδραχμα - Το πιο διαδεδομένο Νόμισμα στον αρχαίο Κόσμο !

Athenian Tetradrachm coin, the most widespread coin of the antiquity !

Το αθηναϊκό τετράδραχμο αποτέλεσε το πλέον διαδεδομένο νόμισμα την περίοδο της ακμής της Αθήνας τον 5ο αιώνα π.Χ. έως και την εποχή του Μεγάλου Αλέξανδρου όπου επικράτησαν τα Μακεδονικά νομίσματα. Γινόταν δεκτό στις συναλλαγές σε όλον τον ελληνικό κόσμο ακόμα και στις πόλεις εκείνες οι οποίες δεν κρατούσαν φιλική στάση προς την Αθήνα. Στην μια όψη του απεικονίζεται η Αθηνά και στην άλλη το σύμβολο της πόλης των Αθηνών την γλαύκα (κουκουβάγια). Το νόμισμα αυτό ήταν ποιο γνωστό απλώς ως Αθηναϊκή γλαύκα. 

The tetradrachm was an Ancient Greek silver coin equivalent to four drachmae. In Athens it replaced the earlier "heraldic" type of didrachms and it was in wide circulation from ca. 510 to ca. 38 BC
The transition from didrachms to tetradrachms occurred during ca. 525-510 BC; the abandonment of the "heraldic"-type didrachms and the Archaic tetrardachms (early "owls") of the polis of Athens apparently took place shortly after the Battle of Salamis, 480 BC.

    Ὁ γιατρός τοῦ δρόμου!!

    ΒΥΡΩΝ ΛΕΟΝΤΑΡΗΣ «Άνθρωποι»

    ΒΥΡΩΝ ΛΕΟΝΤΑΡΗΣ «Άνθρωποι»

    … και τώρα πια δεν έχουμε ούτε δάχτυλα
    ούτε επιστροφή, να πιάσουμε.
    Κοιτάξαμε τριγύρω μας την πόλη βουλιαγμένη
    μες στην ομίχλη των πουλιών, που φύγαν με τα πλοία,...Δείτε περισσότερα

    Φωτογραφία: ΒΥΡΩΝ ΛΕΟΝΤΑΡΗΣ «Άνθρωποι»
 
 … και τώρα πια δεν έχουμε ούτε δάχτυλα
ούτε επιστροφή, να πιάσουμε.
Κοιτάξαμε τριγύρω μας την πόλη βουλιαγμένη
μες στην ομίχλη των πουλιών, που φύγαν με τα πλοία,
ακούσαμε τον ήλιο να βουίζει σ’ άδεια λατομεία,
όπου η βροχή τής χτεσινής μας νιότης λιμνασμένη

λασπώνει τη ματιά με τα νεκρά φτερά των σπουργιτιών.
Σκύψαμε πάνω από γκρεμούς ν’ αφουγκραστούμε
τον πόνο μας και πάνω από ρυάκια για να δούμε
τα μάτια σου στα μάτια μας – κλειδί των φεγγαριών.
Τη νύχτα αναζητήσαμε – κι αυτή μας πλημμυρά,
ποθήσαμε τη σιωπή – μα ήρθε η απουσία,
τα γιασεμιά αγαπήσαμε – κι εκείνα τη χαρά
και στα κοχύλια ακούμε τη δική μας ιστορία:
Είμαστε απλοί, ανεπίστρεπτοι και σύντομοι διαβάτες,
δε μας πλανεύει τ’ όνειρο ενός εξαίσιου τέλους,
τα ωραία κορίτσια ερωτευτήκαμε – κι εκείνα τους αγγέλους,
χαμογελάσαμε στην άνοιξη – κι εκείνη στα παιδιά της.
Κλάψαμε για ό,τι χάσαμε∙ ήμασταν άνθρωποι πολύ,
άνθρωποι ως την τελευταία αιμόπτυση της δύσης,
άνθρωποι να προσμένουμε στο μώλο, που δε θα γυρίσεις,
άνθρωποι να ποθούμε αυτό, που ξέμαθε να μας ποθεί.
ΠΗΓΗ http://greekpoems.wordpress.com/ 


ΠΙΝΑΚΑΣ - René Magritte

    GIORGOS ALKAIOS - ARETI KETIME - AMA DE SE DW

    Τήλος

    Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Panagiwtis Ntouskas.

    Η Τήλος είναι ένα από τα Δωδεκάνησα, το έβδομο σε φθίνουσα κατάταξη έκτασης. Βρίσκεται 22 μίλια ΒΔ. της Ρόδου και 222 μίλια από τον Πειραιά. Έχει σχήμα ακανόνιστο και η έκτασή της είναι 61,487 τ.χλμ. ενώ ο πληθυσμός της, κατά την τελευταία ...Δείτε περισσότερα

    Φωτογραφία: Η Τήλος είναι ένα από τα Δωδεκάνησα, το έβδομο σε φθίνουσα κατάταξη έκτασης. Βρίσκεται 22 μίλια ΒΔ. της Ρόδου και 222 μίλια από τον Πειραιά. Έχει σχήμα ακανόνιστο και η έκτασή της είναι 61,487 τ.χλμ. ενώ ο πληθυσμός της, κατά την τελευταία απογραφή (2001), ανήρχετο σε 533 κατοίκους. Γενικά το έδαφός της είναι ορεινό και βραχώδες με μία μικρή πεδιάδα στο κέντρο της που καταλήγει στη παραλία του Ερίστου. Υψηλότερη κορυφή είναι του Προφήτη Ηλία με υψόμετρο 650 περίπου μέτρα. Το συνολικό ανάπτυγμα των ακτών της νήσου φθάνει τα 63 χλμ. Στο νησί υπάρχουν τρεις οικισμοί: το Μεγάλο Χωριό με 233 κατοίκους, τα Λιβάδια με 278 και ο Άγιος Αντώνιος με 22.

Η Τήλος διαθέτει δε πολλά αρχαιολογικά μνημεία. Έγινε γνωστή όταν το 1970 ο καθηγητής παλαιοντολογίας Νικόλαος Συμεωνίδης ανακάλυψε στο σπήλαιο Χαρκαδιό, στην περιοχή της Μυσσαριάς, νεκροταφείο ελεφάντων νάνων οι οποίοι βρέθηκαν απομονωμένοι στο νησί μετά την καταβύθιση της Αιγηϊδος, της οποίας οι κορυφές συνθέτουν το σημερινό αρχιπέλαγο του Αιγαίου. Στη νήσο εδρεύει μικρό παλαιοντολογικό μουσείο όπου εκτίθενται κάποια από αυτά τα ευρήματα.

    OI ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΗΤΑΝ ΤΥΧΑΙΑ;

    ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ( (9 Δεκεμβρίου 1867 - 14 Ιανουαρίου 1951) Στέλλα Βιολάντη - (απόσπασμα)


    ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ( (9 Δεκεμβρίου 1867 - 14 Ιανουαρίου 1951)

    Στέλλα Βιολάντη - (απόσπασμα)

    (Ο ΧΡΗΣΤΑΚΗΣ ΖΑΜΑΝΟΣ υπηρετούσε ως υπάλληλος στο αγγλικό τυπογραφείο της Ζακύνθου, όπου και γνώρισε τη Στέλλα, την κόρη του πλούσιου μεγαλέμπορ...Δείτε περισσότερα

    Φωτογραφία: ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ( (9 Δεκεμβρίου 1867 - 14 Ιανουαρίου 1951) 

Στέλλα Βιολάντη - (απόσπασμα)

(Ο ΧΡΗΣΤΑΚΗΣ ΖΑΜΑΝΟΣ υπηρετούσε ως υπάλληλος στο αγγλικό τυπογραφείο της Ζακύνθου, όπου και γνώρισε τη Στέλλα, την κόρη του πλούσιου μεγαλέμπορου Παναγή Βιολάντη. Μην έχοντας πώς να της εκμυστηρευτεί τον έρωτά του της έστειλε ένα γράμμα και με τον ίδιο τρόπο τού απάντησε θετικά κι εκείνη. Παίρνοντας το ανέλπιστο γράμμα ο καυχησιάρης νέος δεν κρατήθηκε και έσπευσε να ανακοινώσει το περιεχόμενό του· η είδηση όμως έφτασε κι ως τ' αυτιά του πατέρα της, ο οποίος θεώρησε προσβολή τη σύνδεση του ονόματος της κόρης του με το όνομα ενός παρακατιανού του. Πλημμυρισμένος από οργή, αφού της έκανε αυστηρότατες παρατηρήσεις, την έδειρε και την έριξε στη σοφίτα του αρχοντικού του, όπου και την εγκατέλειψε· στο μεταξύ ο Χρηστάκης Ζαμάνος είχε παντρευτεί άλλη, ενώ η ανυποψίαστη Στέλλα μαράζωνε από τον καημό της.)

Ήταν παραμονές της Παναγίας. Μεθαύριο το σπίτι είχε διπλογιόρτι —Μαρία έλεγαν τη Βιολάνταινα— και τι καλά αν μπορούσε να γίνει καμιά οικονομία, να έλθει η συμφιλίωση, να κατεβεί και η Στέλλα, να καθίσει στο τραπέζι, να φανεί στον κόσμο...
— Ήλθα να σου πω δυο λόγια, της είπε η Βιολάνταινα χαρούμενη.
Η Στέλλα, καθώς κρατούσε το μέτωπο με τα δύο χέρια, εσήκωσε τα μάτια κι εκοίταξε τη μητέρα της έκπληκτη. Δεν ήταν συνηθισμένη σε τέτοιο ύφος.
— Ακούς;
— Τι είναι; ψιθύρισε η Στέλλα.
Με λίγα λόγια η Βιολάνταινα διατύπωσε την πρότασή της: Να πέσει στα πόδια του πατέρα της και να του γυρέψει συχώρεση· να του πει πως μετανόησε για το κίνημά της· να του υποσχεθεί πως στο εξής δε θα έκανε τίποτα χωρίς το θέλημά του· να τον βεβαιώσει πως έπαυσε πια να συλλογίζεται το Χρηστάκη, κι εκείνος ήταν πρόθυμος να τη συχωρέσει, και μέρα που ξημέρωνε μεθαύριο, να τη δεχθεί στην αγκαλιά του, και γρήγορα να φροντίσει να την παντρέψει, όπως της πρέπει, μ' ένα καλό και άξιο... αμή τι;
Η Στέλλα την άκουσε χωρίς να την διακόψει, με το ίδιο ύφος που έπαιρνε και όταν την εκτυπούσαν. Έπειτα κατέβασε τα χέρια από το κεφάλι, κοίταξε τη μητέρα της κατάματα, και με όλη την ηρεμία, με όλη τη γαλήνη της σταθερότητας, επρόφερε:
— Όχι!
Η Βιολάνταινα εσκίρτησε τρομαγμένη· έπλεξε τα χέρια, και με φωνή υπόκωφη, σε τόνο μομφής υπέρτατης, το ξαναείπε:
— Όχι!
— Όχι! είπε η Στέλλα· και τη φορά αυτή ένα κύμα ετάραξε την πρώτη γαλήνη, και η άρνηση εβγήκε από τα χείλη της με πείσμα μαζί και περιφρόνηση.
— Μα, παιδί μου, συλλογίζεσαι τι λες; συλλογίζεσαι τι κάνεις; ερώτησε η Βιολάνταινα· κι εγύρισε πίσω της, κι εκλείδωσε από φόβο τη θύρα.
— Όχι! είπε η Στέλλα και εκ τρίτου· και τώρα ήταν ολόκληρη τρικυμία αγανακτήσεως, και μαζί με τη φωνή, εσηκώθη και αυτή ορθή, υψηλή, αγέρωχη.
Κι εμίλησε:
— Όχι, χίλιες φορές όχι! Ό,τι έκαμα ήταν κακό, το ξέρω· μα το έκαμα τώρα. Του έγραψα «είμαι δική σου», και θα είμαι για πάντα. Ναι, να πέσω στα πόδια του πατέρα μου, και να του φιλήσω τα χέρια, και να του γυρέψω συχώρεση γι' αυτό που έκαμα, έτσι χωρίς να θέλω, σε μια στιγμή τρέλας, αδυναμίας... Μα να με συχωρέσει κι εκείνος και να μου δώσει το Χρηστάκη... Α, μη σου κακοφαίνεται και σώπα! Καλός, κακός, αυτός είναι τώρα για μένα. Ακούστηκα μαζί του, και αυτό μου φθάνει. Έπειτα, τι σας μέλει εσάς; Εγώ θα είμαι ευτυχισμένη, εμένα μ' αρέσει. Πως είναι φτωχός; Πφ! βλέπω τι ευτυχία που έχετε οι πλούσιοι στα σπίτια σας... Επιτέλους αλλιώτικα δε γίνεται· άλλον εγώ δεν παίρνω!
— Μα ορίζεις εσύ τον εαυτό σου; επρόλαβε να ρωτήσει η Βιολάνταινα.
— Τον ορίζω!
— Όχι· ο πατέρας σου σε ορίζει· ο πατέρας σου ορίζει και μένα και το Νταντή, και τη Νιόνια και όλους.
— Δεν ξέρω για σας, μα εμένα δε με ορίζει. Εγώ, εγώ ορίζω τον εαυτό μου· να, κοίταξε, τον ορίζω!... τον ορίζω!...
Κι έκαμψε το δάχτυλό της, και το εδάγκασε στον κόμπο με λύσσα, καθώς μιλούσε. Και ο πόνος έδωσε στη φωνή της κάτι το απείρως τραγικό· και η Βιολάνταινα, και αυτή ακόμη, αισθάνθη ότι ήταν μεγάλη η στιγμή εκείνη.
— Τι θέλεις να πεις μ' αυτό; ρώτησε με τρόμο.
— Να, ότι τον εαυτό μου τον κάνω ό,τι θέλω... Μπορώ να κόψω τώρα το χέρι μου και να το πετάξω από το παράθυρο; Ε, ορίζω τον εαυτό μου. Ο πατέρας μου τίποτα δεν μπορεί να κάμει· πως θα με δείρει; πως θα με κλείσει; πως θα με σκοτώσει; Τι με τούτο; Πάλι εγώ κάνω ό,τι θέλω —τον εαυτό μου— και σα δε θέλω εγώ, άλλον άνθρωπο δεν παίρνω. Όχι· ποτέ δε θα με δώσει σε όποιον θέλει εκείνος. Σας το λέω για να το ξέρετε μια για πάντα, γιατί δεν θα το ξαναπώ: Ή το Χρηστάκη ή κανέναν. Εγώ είμαι η Στέλλα του Βιολάντη!
Κι εκτύπησε το στήθος της το πλατύ με δύναμη, κι από τα μάτια της τα αδάκρυτα ετοξεύθη άγρια αστραπή. Ω, ήταν ωραία τη στιγμή εκείνη! Το πάθος της εχρωμάτισε, της εζωογόνησε το κατάλευκο πρόσωπο· τα πέταλα του κρίνου επήραν ένα ρόδινο χρώμα αδύνατο· ίχνος κακοπάθειας δεν εφαίνετο πλέον, και για μια στιγμή, η κόρη έλαμψε με την πρώτη της ομορφιά την υπερήφανη, με την πρώτη υγεία και ζωή.
Η Βιολάνταινα αναγκάσθηκε να χαμηλώσει το κεφάλι. Έβλεπε έξαφνα εμπρός της μια δύναμη νέα, που δεν την ήξερε, που δεν την εφαντάζετο ως τώρα. Αλήθεια, αυτή ήταν η Στέλλα του Βιολάντη, η κόρη του πατέρα της.
— Εκατάλαβα, εψιθύρισε με λύπη· μα δε συλλογίζεσαι, δυστυχισμένη, τι θα πάθεις, αν ακούσει τέτοιο πράμα ο πατέρας σου;
— Δεν τον φοβάμαι! εφώναξε η Στέλλα· και τι θα μου κάμει; Θα με σκοτώσει... είναι άλλο; Ε, δε με μέλει, σου είπα. Εγώ δε γυρεύω να ζήσω, παρά να ζήσω ευτυχισμένη. Αν δεν μπορώ, καλύτερα να με σκοτώσει... Καλύτερα να πεθάνω... Στάσου να σου πω· αν δεν έγραφα εκείνο το γράμμα, δε θα μ' έγνοιαζε· μα τώρα που το έγραψα, θα κάμω ό,τι μπορώ για να σώσω την υπόληψή μου. Θα μου τη σώσει ο γάμος; Θα μου τη σώσει ο θάνατος; Μου είναι αδιάφορο. Είδες αν άνοιξα το στόμα μου να παραπονεθώ ποτέ για τα βασανιστήρια που μου κάνετε τόσον καιρό;...
— Καλέ τίνος τα λες αυτά τα παραμύθια; είπε η Βιολάνταινα με μορφασμό ανυπομονησίας. Και τι πως έγραψες ένα γράμμα, που στο κάτω κάτω το πήραμε πίσω;... Εγώ να σου πω τι είναι: είναι... που αγαπάς το Χρηστάκη.
Η Στέλλα κλονίσθηκε από παλμό δυνατό. Στην αρχή τής ήλθε να το αρνηθεί, να το κρύψει. Όχι, δεν ήταν αυτός ο λόγος... Αλλά έπειτα συλλογίσθηκε ότι μια που άρχισε, έπρεπε να τα πει όλα· και σα να το ήξερε πως ήταν η τελευταία φορά που θα μιλούσε, άντλησε διαμιάς όσο θάρρος υπήρχε στα βάθη της παρθενικής της ψυχής, και είπε:
— Ναι, τον αγαπώ. Αν δεν τον αγαπούσα, δε θα του έδινα ακρόαση· αν δεν τον αγαπούσα, δε θα μ' έγνοιαζε για το γράμμα, —ούτε η πρώτη είμαι ούτε η ύστερη— δε θα επίμενα ολωσδιόλου, και θα έπαιρνα όποιον ήθελε ο πατέρας μου. Μα τον αγαπώ, και θα κάμω ό,τι μπορέσω για να τον πάρω.
— Βγάλ' το αυτό από το νου σου, γιατί ο πατέρας σου δεν τ' ακούει! είπε η Βιολάνταινα.
— Ποιος το ξέρει!... Μπορεί στο τέλος να με λυπηθεί και να δει το σωστό. Έχουμε τόσα παραδείγματα!
— Α! τέτοιες ελπίδες έχεις; ω, κακομοίρα, κακομοίρα! δεν τον ξέρεις τον πατέρα σου!
— Μπορεί· μα εμένα δε με χωράει άλλο ετούτο το σπίτι.
Διαμιάς η Στέλλα έγινε μελαγχολική. Εκάθισε πάλι στο διβανάκι, και με φωνή περίλυπη, σα να μιλούσε μονάχη της, εξακολούθησε:
— Όχι! δε με χωράει το σπίτι... Σε κάθε χτύπημα που μου δίνουν, ακούω μέσα μου σα μια φωνή να μου λέει: «Φύγε!... Φύγε!...»
Η Βιολάνταινα όρμησε έξω φρενών, με τα χέρια σηκωμένα, με τα μάτια άγρια.
— Τι είπες; εφώναξε· να φύγεις; ω, συφορά μου και μαυρίλα μου!... να φύγεις;
— Δεν είπα τέτοιο πράμα! είπε η Στέλλα με περιφρόνηση. Σεις μου το λέτε με τον τρόπο σας.
— Όχι, το είπες! αντείπε η Βιολάνταινα· είπες πως θα φύγεις! και για κοίταξε καλά, γιατί εγώ δεν...
Ο θυμός έπνιξε τη φωνή της. Κι έβλεπε τριγύρω της, σαν να εζητούσε ν' αρπάξει τίποτα για να κτυπήσει τη Στέλλα.
Ο τρόπος αυτός ανέβασε στην επιφάνεια όλο το πείσμα της κόρης. Όχι, δεν το είπε! Της έβαζαν στο στόμα λόγο που δεν είπε. Το εσυλλογίσθη, πέρασε κι αυτό από τον νου της, αλλά όχι, δεν το είχε αποφασίσει. Και ίσως δε θα το έκανε ποτέ, όσο σκληρά και αν την τυραννούσαν, γιατί ήταν η Στέλλα του Βιολάντη, και είχε την περηφάνια της, και θα προτιμούσε να πεθάνει, παρά ν' ακουσθεί πως ξεπόρτισε. Αλλ' αφού ήταν έτσι, αφού ήθελαν με το στανιό να την πείσουν πως το είπε, καλά λοιπόν, να ιδούν!
— Ναι, το είπα! εφώναξε δυνατότερα από τη μητέρα της. Το είπα και θα το κάμω!
Μιλούσε με όλο το απεγνωσμένο θάρρος ανθρώπου που αυτοκτονεί. Η Βιολάνταινα τα έχασε· ο θυμός της εκόπη, τα γόνατά της ελύθηκαν, κι έπεσε σε μια καρέκλα, όγκος αδρανής. Αλλά ήταν μια στιγμή μόνο αδυναμίας. Αμέσως εσηκώθη, και κεραυνοβολούσα τη Στέλλα με το βλέμμα, εξεστόμισε σε μια βάναυση φράση όλη την εντύπωση που της έκανε το ξαφνικό ξύπνημα της δυνατής εκείνης ψυχής, που την εδοκίμαζε η βία και το μαρτύριο:
— Εκατάλαβα· εσύ, παιδί μου, έχεις το διάολο μέσα σου!

ΠΗΓΗ http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSB106/544/3561,14830/

    Δημοφιλείς αναρτήσεις