Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2013

Αχλαδένια απόλαυση

Αχλαδένια απόλαυση
Bαθμολογία:
       
1 ψήφοι
Προστέθηκε από , 26.03.10

Περιγραφή

Δροσερό επιδόρπιο με απλά υλικά.
Αχλαδένια απόλαυση

    Τι χρειαζόμαστε:

    • 1 μεγάλο αχλάδι ζουμερό
    • 1 μήλο (επίσης μεγάλο)
    • 100 γρ. ζάχαρη
    • 1 γιαούρτι
    • 200 ml. κρέμα γάλακτος
    • 1 κουταλιά κανέλα
    Στα γρήγορα
    Κατηγορία
    Μέθοδος
    Διατροφή












    Φτιάχνει
    6 μπολάκια

    Πως το κάνουμε:


    Μολιέρος

    Molière - Nicolas Mignard (1658).jpgΜολιέρος Παρίσι 15 Ιανουαρίου 1622 - Παρίσι 17 Φεβρουαρίου 1673. Γάλλος ποιητής, ηθοποιός και θεατρικός συγγραφέας. Τη θεατρική του σταδιοδρομία ξεκίνησε από το Παρίσι, όπου επί δύο χρόνια έδινε παραστάσεις, με αποτέλεσμα να χρεοκοπήσει και να φυλακιστεί. Όταν αποφυλακίστηκε πήγε στην Λιόν, την οποία χρησιμοποίησε ως έδρα για τις θεατρικές του εξορμήσεις στην επαρχία, όπου έπαιζε κυρίως φαρσοκωμωδίες. Στη Λιόν ανέβασε την πρώτη του άρτια κωμωδία, τον "Απερίσκεπτο" (1655), που γνώρισε μεγάλη επιτυχία. Μετά από αυτό γεμάτος αισιοδοξία ξαναγύρισε στο Παρίσι. Μέσα σε 15 χρόνια (1658-1673) έγραψε 20 κωμωδίες, τις οποίες σκηνοθέτησε ο ίδιος, παίζοντας συγχρόνως και τους κυριότερους ρόλους. Η δόξα του είχε φτάσει στο αποκορύφωμά της και τα πλούτη του προκαλούσαν το φθόνο των συναδέλφων του. Όσο όμως αγαπήθηκε από το λαό, τόσο μισήθηκε από τους ισχυρούς της εποχής του, τα ελαττώματα των οποίων δεν δίσταζε να καυτηριάζει στις κωμωδίες του. Η υπερκόπωση τελικά τον οδήγησε στο θάνατο στις 17 Φεβρουαρίου 1673. αφού πρώτα είχε καταρρεύσει πάνω στην σκηνή. Η κηδεία του έγινε μυστικά, γιατί ως ηθοποιός ήταν αφορισμένος από τον Πάπα. Και μόνο με τη μεσολάβηση του βασιλιά δέχτηκε ο αρχιεπίσκοπος να στείλει ιερέα για την κηδεία.

    Από τα έργα της πρώτης περιόδου του Μολιέρου δε σώθηκαν παρά μόνο δύο φαρσοκωμωδίες. Σώθηκαν όμως αρκετές από τις κωμωδίες, που τον δόξασαν κατά τη δεύτερη συγγραφική του περίοδο στο Παρίσι. Τα σπουδαιότερα από τα έργα αυτά είναι: "Ο Ταρτούφος", "Ο Φιλάργυρος", "Ο Σγαναρέλος", "Ο Αρχοντοχωριάτης", "Ο κατα φαντασίαν ασθενής", "Σχολείο Γυναικών", κ.ά.
     

    Το " Θηρίο"


    Στις 17 Φεβρουαρίου του 1869.......

    Η Ιστορία του σιδηρόδρομου Πειραιάς - Κηφισιά ... (Φωτο : Το " Θηρίο" στην Γ' Σεπτεμβρίου 1920 )
     Μηχανή ατμήλατου σιδηροδρόμου στον Πειραιά

    Ο Αστικός Σιδηρόδρομος Πειραιά - Κηφισιάς, γνωστός ως «Ηλεκτρικός», μετράει σχεδόν ενάμισι αιώνα ζωής. Ατμοκίνητος αρχικά και ηλεκτροκίνητος αργότερα, ο σιδηρόδρομος συνέδεσε το 1869 την Αθήνα με τον Πειραιά, που μέχρι τότε οι άμαξες και τα παμφορεία ήταν το μόνο μέσο συγκοινωνίας μεταξύ τους. Η πρώτη ιδέα για τη δημιουργία του τέθηκε από τον Φρειδερίκο Φεράλδη το 1835, ένα χρόνο αφότου η Αθήνα έγινε πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους, αλλά απορρίφθηκε από την τότε κυβέρνηση. Οκτώ χρόνια αργότερα, το 1843, ο Αλέξανδρος Ραγκαβής επαναλαμβάνει δημόσια την πρόταση, αλλά και πάλι δεν υπήρξε ανταπόκριση. Το 1855 ο πρωθυπουργός και υπουργός Εξωτερικών, Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος, καταθέτει το πρώτο νομοσχέδιο για την ίδρυση σιδηροδρόμου Αθήνας - Πειραιά. Είναι ο Νόμος ΤΖ «περί συστάσεως σιδηροδρόμου Απ' Αθηνών εις Πειραιά», ο οποίος δίνει το δικαίωμα εκμετάλλευσης στην εταιρία που θ' αναλάμβανε το έργο για 55 χρόνια. Το 1857 το δικαίωμα αυτό αυξάνεται σε 75 χρόνια.

    Έπειτα από ανεπιτυχείς προσπάθειες ανάθεσης του έργου, το 1867 κατακυρώνεται στον άγγλο επιχειρηματία Εδουάρδο Πίκερινγκ, ο οποίος το Νοέμβριο του ίδιου έτους αρχίζει να κατασκευάζει το έργο. Ένα χρόνο μετά, το 1868, ο Πίκερινγκ μεταβιβάζει τις υποχρεώσεις του στην ιδρυθείσα από όμιλο Ανώνυμη Εταιρία του «Απ' Αθηνών εις Πειραιά Σιδηροδρόμου» - Σ.Α.Π. Α.Ε. Στις 17 Φεβρουαρίου του 1869 η εταιρία έχει τελειώσει το έργο και γίνεται η πρώτη δοκιμή της διαδρομής. Τα επίσημα εγκαίνια γίνονται μέσα σε ατμόσφαιρα γενικής χαράς, στις 27 Φεβρουαρίου 1869, με επιβάτες στο πρώτο δρομολόγιο τη Βασίλισσα Όλγα, τον Πρωθυπουργό Ζαΐμη, υπουργούς, στρατιωτικούς, διπλωμάτες και άλλους επισήμους. Επιτέλους, το όνειρο γίνεται πραγματικότητα. Η ατμομηχανή με 6 βαγόνια καλύπτει τη διαδρομή των 8 χιλιομέτρων από το Θησείο στον Πειραιά περίπου σε 19 λεπτά. Οι δύο πόλεις, Αθήνα και Πειραιάς, έχουν πλέον συνδεθεί με σιδερένιες γραμμές. Τα σχόλια του τύπου της εποχής πολλά και καλά. Στις 3 Μαρτίου του 1869 ο «Αιών» γράφει: «Ο σιδηρόδρομος ήρξατο τακτικώς εργαζόμενος από της τελευταίας Παρασκευής. Η συρροή των επιβατών είναι μεγίστη. Οι πάντες δ' ομολογούσι τας μεγίστας ωφελείας, ας η κάταρξις του έργου τούτου υπισχνείται. Ευχόμεθα και αύθις, ίνα η μικρά αύτη γραμμή υπάρξει η αρχή του καθ' όλην την επικράτειαν συμπλέγματος σιδηροδρόμων».
    Από το πρώτο επίσημο δρομολόγιο, το 1869, έως τις 16 Σεπτεμβρίου του 1904 οπότε πραγματοποιήθηκε η ηλεκτροδότηση του σιδηροδρόμου, μεσολάβησαν η στρώση διπλής γραμμής και η έναρξη κατασκευής σήραγγας το 1889 από το Θησείο μέχρι την Ομόνοια (Λυκούργου και Αθηνάς), όπου δημιουργήθηκε και ο παλιός σταθμός της Ομόνοιας, ο οποίος εγκαινιάστηκε στις 17 Μαΐου του 1895. Η υπόγεια σήραγγα και η ηλεκτροδότηση προκάλεσε πάλι πολλά και ποικίλα σχόλια του Τύπου της εποχής. Αξίζει να αναφερθούν μερικά που καταδεικνύουν την αντίδραση του κόσμου της εποχής εκείνης σε κάθε καινοτομία. «Τι να σου πω, αδελφέ, λέγει κάποιος εκ των προσκεκλημένων. Νομίζω ότι πρόκειται να μας κλείσουν «κατά βαρβάρων» με τον Υπόγειον. Και κύψας εις το αυτί του πλησίον του ισταμένου ηρώτησε σοβαρώς: - Έκαμες την διαθήκην σου; - Όχι. - Εξωμολογήθης τουλάχιστον; - Ούτε. - Εγώ δεν είχα το θάρρος να έλθω απροετοίμαστος. Αυτή η σήραγξ μου φαίνεται σαν καρμανιόλα.» Σε άλλο δημοσίευμα, στις 18 Σεπτεμβρίου του 1904, ο χρονογράφος των «Καιρών» με το ψευδώνυμο «Φαληριώτης», γράφει για τον ηλεκτρικό, πλέον, σιδηρόδρομο: - Ένα δια το Φάληρον πρώτης. - Μετ' επιστροφής; - Απλούν, απλούν. Δεν μπορώ να είμαι βέβαιος αν θα φθάσω ζωντανός... Το 1926 οι ΣΑΠ (Σιδηρόδρομοι Αττικής) που εκμεταλλεύονται το «Θηρίο» της Κηφισιάς, δηλαδή τη Γραμμή από Πλατεία Αττικής μέχρι Κηφισιά, με διακλάδωση από Ν. Ηράκλειο μέχρι Λαύριο, και οι «Τροχιόδρομοι Αθηνών - Πειραιώς» που εκμεταλλεύονται τα Τραμ, συνεργάζονται με τον αγγλικό όμιλο «Πάουερ». Από τη συνεργασία αυτή προκύπτουν δύο Εταιρίες: Η «Ηλεκτρική Εταιρία Μεταφορών» (ΗΕΜ) που αναλαμβάνει την εκμετάλλευση των Τραμ και της Γραμμής της Κηφισιάς και οι «Ελληνικοί Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι» (ΕΗΣ).

    Οι ΕΗΣ αναλαμβάνουν τις υποχρεώσεις της πρώην ΣΑΠ και ταυτόχρονα τη δέσμευση να βελτιώσουν την υπάρχουσα γραμμή και να επεκτείνουν την υπόγεια σήραγγα ως το σταθμό «Αττική» με διπλή γραμμή για να ενωθεί ο Ηλεκτρικός με την Κηφισιά, με υπόγειο σταθμό κάτω από την «Ομόνοια». Τα έργα ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 1928 και στις 21 Ιουλίου του 1930 εγκαινιάζεται από τον Ελευθέριο Βενιζέλο ο υπόγειος σταθμός «Ομόνοια». Αργότερα, το 1948 και το 1949 εγκαινιάζονται αντίστοιχα οι σταθμοί «Βικτώρια» και «Αττική». Το 1937 η ΗΕΜ αναλαμβάνει την Ηλεκτροκίνηση του σιδηροδρόμου Κηφισιάς και το 1938 καταργεί το Θηρίο για την πραγματοποίηση του έργου. Τα έργα, όμως, λόγω της κρίσιμης περιόδου, δεν ολοκληρώνονται και φτάνουμε έτσι στο 1950, οπότε παραχωρείται από την ΗΕΜ στην ΕΗΣ η ολοκλήρωση του έργου Ηλεκτροκίνησης και η εκμετάλλευση του σιδηροδρόμου Αθηνών - Κηφισιάς. Οι ΕΗΣ συνεχίζουν τα έργα που καταλήγουν σταδιακά το 1957 με τη λειτουργία του σταθμού της Κηφισιάς. Έτσι, η συγκοινωνία από Πειραιά μέχρι Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο είναι πλέον πραγματικότητα. Την 1 Ιανουαρίου του 1976 οι ΕΗΣ περιέρχονται στο Ελληνικό Δημόσιο και μετονομάζονται σε ΗΣΑΠ. Α.Ε. (Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι Αθηνών - Πειραιώς). Σε όλη αυτή τη διαδρομή του, από το 1869 έως σήμερα, ο σιδηρόδρομος έζησε στιγμές μεγαλείου και συμφορές. Μετέφερε βασιλείς, υψηλούς επισκέπτες, έδωσε το παρών στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896, μετέφερε στρατιώτες του πολέμου 1912 - 1913. Βομβαρδίστηκε και επέζησε, πραγματοποιώντας εκατομμύρια δρομολόγια, που εξυπηρέτησαν δισεκατομμύρια επιβάτες.

    Διαβάστε περισσότερα: http://www.sansimera.gr/articles/97#ixzz2L8dMgPDd

    Κωνσταντινούπολις, Ἀρχαιολογικὸν Μουσεῖον




    Κωνσταντινούπολις, Ἀρχαιολογικὸν Μουσεῖον

    Κωνσταντινούπολις, Ἀρχαιολογικὸν Μουσεῖον 

    Ἡ Ἀττάλεια (σημερινὴ Antalya) εἶναι μία παραθαλάσσια πόλη τῆς Μεσογείου στὴν νότια ἀκτὴ τῆς τουρκίας, στὴν παλιὰ Παμφυλία. Ἡ περιοχὴ κατοικήθηκε ἀπὸ τοὺς Ἑλληνιστικοὺς χρόνους, καὶ στὴν γύρω περιοχὴ ὑπάρχουν πολλοὶ ἀρχαῖοι οἰκισμοί.


    Σήμερα, θεωρεῖται «ἡ πρωτεύουσα τοῦ τουρκικοῦ τουρισμοῦ». Ἡ παλιὰ πόλη, τὸ Kaleici μὲ τὰ παλιὰ Ἑλληνικὰ σπίτια ποὺ ἒχουν κριθεῖ ὡς ἰδιαιτέρου κάλλους καὶ πολιτιστικὴ κληρονομιὰ καὶ εἶναι πλέον ὑπό προστασία, ἀποτελεῖ τὸ ἱστορικὸ ἀξιοθέατο τῆς πόλης. Ἡ Ἀττάλεια ἰδρύθηκε ἀπὸ τὸν Ἂτταλο Β’, βασιλέα τῆς Περγάμου τὸν 2ο αἰῶνα π.Χ. Εἶναι ὁ ἲδιος ποὺ ἲδρυσε τὴν περίφημη στοὰ τοῦ Ἀττάλου στὴν πόλη τῶν Ἀθηνῶν.

    Ἡ Ἀττάλεια εἶναι μόνο μία ἀναφορὰ ἀπὸ τὶς πολλὲς ποὺ μποροῦμε νὰ κάνουμε γιὰ τὰ Ἑλληνικὰ στοιχεῖα ποὺ κατακλύζουν τὴν σημερινὴ τουρκία...

    Οἱ τοῦρκοι ἐμφανίζουν τὸν Ἑλληνικὸ πολιτισμὸ ὡς δικό τους, λὲς καὶ τὰ ἐδάφη αὐτὰ δὲν ὑπῆρξαν ποτὲ Ἑλλάδα...

    Ὁ Ἑλληνικὸς Πολιτισμὸς εἶναι τὸ βασικὸ ἒκθεμα τῶν μουσείων τους…

    Ὁ “τουρκικὸς” Πολιτισμός… --> http://wp.me/p2VN9U-ev

    Φετουτσίνι με κολοκύθια και σαφράν


                          Φετουτσίνι με κολοκύθια και σαφράν
    Bαθμολογία:
           
    4 ψήφοι
    Προστέθηκε από , 01.01.05
    κύρια φωτογραφία συνταγής Φετουτσίνι με κολοκύθια και σαφράν

    Τι χρειαζόμαστε:

    • 500 γρ. φετουτσίνι
    • 60 γρ. βούτυρο
    • 100 γρ. λιωμένο κρεμμύδι
    • 700 γρ. κολοκυθάκια (κομμένα σε μεγάλα σπιρτόξυλα)
    • 1 φλ. τσαγιού κρέμα γάλακτος
    • ½ γρ. σαφράν
    • 6 κ.σ. ψιλοτριμμένη παρμεζάνα
    • αλάτι, πιπέρι

    Πως το κάνουμε:


    Καλοκαιρινή Στραπατσάδα!

    Καλοκαιρινή Στραπατσάδα!
    Bαθμολογία:
           
    12 ψήφοι
    Προστέθηκε από , 23.06.08

    Περιγραφή

    Το πιο γρήγορο και εύκολο καλοκαιρινό φαγητό!

    Καλοκαιρινή Στραπατσάδα!

    Τι χρειαζόμαστε:

    • 2-3 πιπεριές πράσινες (κομμένες σε ροδέλες)
    • 2 ντομάτες (πολτοποιημένες στο μούλτι)
    • 2 αυγά (χτυπημένα)
    • λίγη φέτα (περίπου 2-3 σπιρτόκουτα) (τριμμένη)
    • λίγη ρίγανη (1 πρέζα)
    • λάδι (εγώ πάντα βάζω ελαιόλαδο)

    Στα γρήγορα
    Κατηγορία
    Μέθοδος









    Σερβίρει
    2-3 άτομα

    Πως το κάνουμε:


    Eγώ λουλούδια δεν εκτρέφω



    Eγώ λουλούδια δεν εκτρέφω στο μπαλκόνι μου.
    Bάσκανος μίμηση ολόγυρα με ξεραίνει.

    Έναν κάπως είρωνα, νεαρό πανσέ
    μου χάρισαν προχτές
    και σε αγάπη δεισιδαίμονα τον κρύβω.

    Tο ένα μάτι του λιλά με γρίλιες κίτρινες
    για να μην μπαίνει αδιακρισία άπλετη
    το άλλο μπλε με δέσιμο χρυσό ολόγυρα
    ματόχαντρο, φυλαχτό της ανταπόκρισης.

    Aλλήθωρη ανταπόκριση θα πεις.
    Mα τι απ' όσα αγαπήσαμε μας κοίταζε ευθέως;

    Mε προσοχή ποτίζω στάλα στάλα γύρω γύρω
    μακριά από το πανκ έφηβο βλέμμα
    έχοντας σουρώσει τις κατεστημένες ρυτίδες
    μην πέσει χρόνος το νερό.

    Bγαίνοντας κι απόψε να ρυθμίσω
    της αλληγορίας τη ροή συνέλαβα
    τον ανθό σύντροφό μου δοσμένον
    σε παρατεινόμενο ακούραστα φιλί
    υπό νέας ωραιοτάτης πανσελήνου.

    Δι' απεσταλμένης αποστάσεως, θα πεις.
    Mα ποιο που μας συνέβη εγγύτατο φιλί
    ήταν αυτοπροσώπως.

    Κική Δημουλά

    ΣΚΥΛΟΙ ΕΝΤΟΠΙΖΟΥΝ ΤΡΟΥΦΕΣ


    ΣΚΥΛΟΙ ΕΝΤΟΠΙΖΟΥΝ ΤΡΟΥΦΕΣ
    Η λέξη «τρούφα» συνειρμικά παραπέμπει στη Γαλλία και στα γουρούνια που χρησιμοποιούν για τον εντοπισμό της υπόγειας και πολύτιμης αυτής πρώτης ύλης για τη μαγειρική. Τα πράγματα έχουν αλλάξει τώρα. Τρούφες υπάρχουν σε πολλά άλλα μέρη εκτός Γαλλίας και ο εντοπισμός τους έχει πλέον ανατεθεί στα σκυλιά. Ημίαιμα και καθαρόαιμα σκυλιά, σωστά εκπαιδευμένα, μπορούν να κάνουν αυτή τη δουλειά. Οι Ιταλοί περηφανεύονται για τα σκυλιά μιας Ιταλικής φυλής που λέγεται Lagotto Romagnolo (φωτο), τα οποία όπως ισχυρίζονται είναι πολύ αποτελεσματικά.

    ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΡΑΛΛΗΣ - ΠΙΝΑΚΑΣ " Η ΛΕΙΑ"


     

    ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΡΑΛΛΗΣ (16/2/ 1852 – 2/10/1909)
    ΠΙΝΑΚΑΣ " Η ΛΕΙΑ"

    Ο Θεόδωρος Ιακώβου Ράλλης (Κωνσταντινούπολη 1852 – Λονδίνο 1909), γνωστός και ως Théodore Jacques Ralli ή Rallis, ήταν Έλληνας ζωγράφος της «γαλλικής ακαδημαϊκής σχολής» του ύστερου 19ου αιώνα. Σήμερα θεωρείται ο πιο χαρακτηριστικός έλληνας οριενταλιστής ζωγράφος.

    Ἀμπελόκηποι, J.L.S. BARTHOLDY, VOYAGE EN GRECE

    http://anihneftes.blogspot.gr/2011/11/jls-bartholdy-voyage-en-grece.html

    Ἀμπελόκηποι, J.L.S. BARTHOLDY, VOYAGE EN GRECE







      Ο ὀνομασίες πολλῶν περιοχῶν τῆς Ἑλλάδος, κρύβουν ἱστορίες ποὺ ἒχουν τὶς ρίζες τους στοὺς ἀρχαίους χρόνους. Τὸ παρακάτω κείμενο, εἶναι ἀπόσπασμα ἀπὸ τὸ βιβλίο τοῦ J.L.S. BARTHOLDY, VOYAGE EN GRECE ποὺ ἐκδόθηκε τὸ 1807 στὸ Παρίσι.

    ~~~

     «Ὁ κ. Fauvel, πρόξενος τῆς Γαλλίας στὴν Ἀθήνα, ἒκανε μία πολὺ ἐνδιαφέρουσα ἀνακάλυψη, χάρη σὲ ἓνα δέντρο. Ὑπῆρχε κοντὰ στὴν πόλη τῶν Ἀθηνῶν μία τοποθεσία ποὺ τὴν ὀνόμαζαν «οἱ Κῆποι». Ἐκεῖ ἦταν χτισμένος ἓνας ναὸς τῆς Ἀφροδίτης μ`ἓνα ἂγαλμα τῆς θεᾶς. Ἡ ἐπιγραφὴ ἒλεγε: « Ἡ θεία Ἀφροδίτη, ἡ ἀρχαιότερη θεὰ τῆς μοίρας». Βρισκόταν ἐκεῖ ἓνα ἀκόμη ἂγαλμα τοῦ Ἀλκαμένους, ποὺ τὸ θεωροῦσαν οἱ Ἀθηναῖοι ὡς ἓνα ἀπὸ τὰ πρῶτα ἀριστουργήματα τῆς τέχνης. (Διάλογοι τοῦ Λουκιανοῦ).

    Ἐκεῖ κοντὰ ὑπῆρχε ἓνα κλειστὸ μέρος, ὃπου βρισκόταν ἡ εἲσοδος ἑνὸς φυσικοῦ ὑπογείου. Ἐκεῖ ἦταν ἀκριβῶς ὃπου, ἀπὸ τὸ ἱερὸ τῆς προστάτιδος τῶν Ἀθηνῶν (τῆς Παλλάδος Ἀθηνᾶς), οἱ Κανηφόρες (ἱέρειες) κουβαλοῦσαν τὰ μυστηριακὰ κάνιστρά τους μέσα στὴν ἀκρόπολη κι ἒβγαζαν ἀπό`κεῖ ἂλλα ἀντικείμενα ποὺ καὶ αὐτὰ τὰ ἒκρυβαν ἀπὸ τὰ ἀδιάκριτα βλέμματα.
    Αὐτοὶ οἱ ἀρχαῖοι κῆποι ὀνομάζονται μέχρι σήμερα Ἀγγελόκηποι καί, κατ`ἂλλους , Ἀμπελόκηποι.


    Οἱ σύγχρονοι Ἀθηναῖοι, διαθέτουν πολλὰ ἐξοχικὰ σπίτια καὶ ἑλαιοφυτίες ἐκεῖ. Ὁ κ. Fauvel, ποὺ ἒκανε συχνὰ τοὺς περιπάτους του ἐκεῖ, παρατήρησε μιὰ μέρα, ἀνάμεσα στοὺς θάμνους καὶ στὰ φρύγανα ποὺ ἒζωναν μία ἒρημη ἑλληνική ἐκκλησία, τὸν κορμὸ μιᾶς πολὺ χοντρῆς καὶ πολὺ παλιᾶς μυρτιᾶς. Ἀσυνήθιστο καθὼς εἶναι αὐτὸ τὸ φυτὸ στὴ χώρα, πλησίασε περισσότερο καὶ βάλθηκε νὰ περιεργάζεται πιὸ προσεχτικὰ τὸ ἐκκλησάκι καὶ τὸν τρόπο μὲ τὸν ὁποῖο εἶχε τοποθετηθεῖ ἐκεῖ. Ἀνακάλυψε στὴν ἀρχὴ ἓνα πηγάδι, ποὺ τὸ χεῖλος του ἦταν ἀρχαῖο. Λίγο πιὸ πέρα, ἰωνικὰ κιονόκρανα μετρίων διαστάσεων καὶ κομμάτια ἐπιστυλίου.
    Τότε ὁ κ. Fauvel, ποὺ κουβαλᾶ στὸ κεφάλι του κάθε ἀράδα ἀπὸ τὸν Παυσανία, ἂρχισε νὰ ὑποψιάζεται ὃτι ἐκεῖ ἦταν ἲσως ὁ ναὸς τῆς Ἀφροδίτης στοὺς Κήπους,, λαμβάνοντας προπαντὸς ὑπόψιν ὃτι οἱ Ἓλληνες χρησιμοποιοῦσαν κατὰ προτίμηση τὸν ἰωνικὸ ρυθμὸ γιὰ τὰ κτίσματα ποὺ ἀφιέρωναν σ`αὐτὴν τὴν θεά. Μπαίνοντας στὸ ἐκκλησάκι, πλεῖστα ὃσα ἀρχαῖα ὑπολείματα τὸν διαβεβαίωσαν γι` αὐτὴν τὴν ἂποψη. Καὶ μεταξὺ ἂλλων, δύο κιονόκρανα μὲ τὶς ἀρχαῖες τους βάσεις, οἱ σύγχρονοι Ἓλληνες εἶχαν τὴν βαρβαρότητα νὰ τοποθετήσουν ὡς κολόνες. Ἀλλά δὲν τοῦ ἀπέμεινε πιὰ καμία ἀμφιβολία, ὃταν στὰ δεξιὰ τοῦ ἱεροῦ διέκρινε ἓνα μικρὸ ἂνοιγμα, ποὺ χρησίμευε γιὰ εἲσοδος σὲ ἓνα ἀρκετὰ εὑρύχωρο ὑπόγειο, ποὺ στὰ μάτια του φάνηκε ὡς ἒργο τῆς φύσεως.

    Περιεργάστηκα καὶ ἐγώ ἐκεῖνο τὸ ὑπόγειο στὸ φῶς τῆς ἡμέρας. Βρῆκα ἐκεῖ δύο πανάρχαια ἀνάγλυφα: τὸ ἓνα παριστάνει τὴν Ἀθηνᾶ νὰ ἀδειάζῃ μιὰ κούπα ὑπὸ μορφὴ σπονδῆς πάνω σὲ ἓνα φίδι μὲ κεφάλι κριαριοῦ. Ἡ θεά εἶναι ὁπλισμένη καὶ κρατᾶ τὸ δόρυ της. Στὸ ἂλλο διακρίνει κανεῖς τὴν Κυβέλη, τὴ Μεγάλη Μητέρα, μ`ἓνα στέμμα ἀπὸ τείχη στὸ κεφάλι της καὶ μ`ἓνα πηδάλιο πλοίου στὰ χέρια. Κοντά της ἓνας δράκοντας στὸν ὁποῖο ἐτοιμάζεται νὰ δώσῃ νὰ πιῇ. Δὲν ἀποκλείεται ἐπίσης αὐτὸ τὸ ἀνάγλυφο νὰ παριστᾶ τὴν Δήμητρα ἢ τὴν κόρη της. Ὃσο γιὰ τὰ χαρακτηριστικὰ ποὺ μόλις περιέγραψα, δὲν μπορεῖ νὰ ὑπάρξῃ καμία ἀμφιβολία ὡς πρὸς αὐτά, μιᾶς καὶ τὰ ἀνάγλυφα εἶναι τέλεια διατηρημένα…»
     
    Τὸ συγκεκριμένο ὁδοιπορικό… διαδραματίστηκε τὸ 1803….. καὶ ἡ Ἀθήνα τότε εἶχε 9000 κατοίκους...!
    Ὁ ἰωνικὸς κίων εἶναι ἀπὸ www.hellenica.de
    Ἡ εἰκόνα τῶν Ἀθηνῶν εἶναι άπὸ τὸ βιβλίο τοῦ Edward Dodwell (1767-1832), Views in Greece, London, 1821

    ατομικές γαλατόπιτες

    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=297701653670545&set=a.267802963327081.59781.264580240316020&type=1&theater

    Ευκολες ατομικές γαλατόπιτες με μέλι και καραμελωμένο σουσάμι

    1 λιτρο γάλα
    2 φλιτζάνια του τσαγιού σιμιγδάλι ψιλό
    3 αυγά
    1/2 κούπα ζάχαρη
    1/2 κούπα μέλι
    Το ξύσμα απο ένα πορτοκάλι
    2 κουταλιές της σούπας φρέσκο βούτυρο
    1 φύλλο σφολιάτας ξεπαγωμένο
    1 κουταλάκι του γλυκού κανέλα
    1 αυγό για το άλειμα στο τέλος


    Για την καραμέλα
    1/2 κούπα ζάχαρη
    1 κουταλιά της σούπας νερό
    2 κουταλιές της σούπας σουσάμι

    Ξεκινάμε με την κρέμα μας βάζοντας σε κατσαρόλα εκτός εστίας το γάλα με την ζάχαρη και το μέλι. Ανακατεύουμε να διαλυθούν και προσθέτουμε το σιμιγδάλι.
    σημ.  Αν  δεν  ανοίγουν  οι σύνδεσμοι  κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση  πάνω

    Μελίνα Μερκούρη - "η λατέρνα"


      

    Στίχοι: Άγγελος Τερζάκης
    Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις
    Πρώτη εκτέλεση: Μαίρη Λω
    Άλλες ερμηνείες: Μελίνα Μερκούρη

    Κάθε που βραδιάζει στη μικρή τη γειτονιά
    μ' ήλιο ή με χαλάζι με νοτιά και με χιονιά
    έρχεται ν' αράξει μάθε του έρωτα φονιά
    μια λατέρνα κούτσα-κούτσα στη γωνιά.

    Γλυκόλαλη, γλυκόλαλη λατέρνα στη βραδιά
    σαν το πουλί, σαν το πουλί φτεροκοπάει η καρδιά.
    και ξανανθίζει στη μαραμένη τη γειτονιά
    ξεγελασμένη μεσ' στο χειμώνα κι η λεμονιά.

    Σ' ένα δρόμο σ' ένα στενό, μες
    στο σύθαμπο το γαλανό
    έχουν στήσει τώρα φωλιά
    του Παραδείσου θαρρείς τα πουλιά.

    Γλυκόλαλη, γλυκόλαλη λατέρνα στη βραδιά
    σαν το πουλί, σαν το πουλί φτεροκοπάει η καρδιά.
    και ξανανθίζει στη μαραμένη τη γειτονιά
    ξεγελασμένη μεσ' στο χειμώνα κι η λεμονιά.

    Από την ταινία ΠΟΤΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ (1960)

    Ο έρωτας το «μαγικό» φίλτρο κατά του στρες


    Ο έρωτας το «μαγικό» φίλτρο κατά του στρες

    Οι ερευνητές μελέτησαν άτομα που μόλις είχαν ερωτευτεί και παρατήρησαν ότι τα επίπεδα της ορμόνης του στρες, γνωστή ως κορτιζόλη, ήταν ιδιαιτέρως αυξημένα. Αυτό όμως συμβαίνει μονο στην αρχή μιας σχέσης και οι επιστήμονες τονίζουν ότι μετά από 1-2 χρόνια τα επίπεδα της ορμόνης επανέρχονται στο φυσιολογικό και τοτε αυξάνονται τα επιπεδα μιας άλλης ορμόνης που μας γεμίζει αισιοδοξία. Το αποτέλεσμα; Ο έρωτας μπορεί να δράσει στο μέλλον προστατευτικά κατά του στρες.
    Η ανθρωπολόγος Δρ Φίσερ από το Πανεπιστήμιο Rutgers τόνισε: «Με τον έρωτα ο εγκέφαλος γεμίζει από ντοπαμίνη με αποτέλεσμα να έχεις αισιοδοξία, ενέργεια και γενικά τα «όπλα» κατά του στρες.» Η ανθρωπολόγος ακόμη υπογράμμισε ότι το σεξ με τον ιδανικό σύντροφο έχει πολλά οφέλη που μπορούν να μειώσουν το αίσθημα του άγχους: ''Η διάθεση βρίσκεται στα ύψη, μειώνεται η αρτηριακή πίεση του αίματος, μπορείς να έχεις έναν σωστό ύπνο, το δέρμα είναι υγιές και μπορεί ακόμη να ανακουφίστείς από σωματικούς πόνους", συμπλήρωσε η Δρ Φίσερ.

    Για να μειώσετε το άγχος σας δεν είναι απαραίτητο να κάνετε σεξ. Τα ίδια σχεδόν οφέλη μπορείτε να αποκομίσετε αν δώσετε ένα παθιασμένο φιλί, αγκαλιάσετε το αγαπημένο σας πρόσωπο, το υποστηρίξετε συναισθηματικά ή το κοιτάξετε στα μάτια. Ακόμη και με αυτές τις απλές αλλά ερωτικές κινήσεις η οξυτικίνη, η ορμόνη του έρωτα, θα εκκριθεί στο αίμα σας. Με την έκκριση της θα μειωθούν τα επίπεδα της κορτιζόλης και έτσι θα αντιμετωπίσετε πιο αποτελεσματικά τις στρεσογόνες καταστάσεις.

    lifezone.gr

    Γιατί οι αρχαίοι Έλληνες «έβαζαν νερό» στο κρασί τους;


    http://tothermometro.blogspot.gr/2013/02/blog-post_4392.html

    Γιατί οι αρχαίοι Έλληνες «έβαζαν νερό» στο κρασί τους;

    Οι πρόγονοί μας, γράφει ο Μ. Α. Τιβέριος,  σπάνια έπιναν «άκρατον τον οίνον». 
    Η μείξη του με νερό τους εξασφάλιζε, εκτός από την πνευματική διαύγεια και την ψύξη του ποτού.


    Είχαν οι αρχαίοι Έλληνες υποκατάστατα των σημερινών ψυγείων και ακόμη, είχαν την δυνατότητα να ψύχουν τα διάφορα ποτά τους; Και στα δύο αυτά ερωτήματα η απάντηση είναι θετική. Ωστόσο ακόμη και η πιο σύντομη ανάπτυξή τους απαιτεί έκταση που ξεπερνά τον περιορισμένο χώρο μιας επιφυλλίδας. Έτσι θα περιοριστώ στο δεύτερο ερώτημα, επιφυλασσόμενος σε μια άλλη, ελπίζω επίσης καλοκαιριάτικη, επιφυλλίδα να ασχοληθώ και με το πρώτο. 

    Όπως είναι γνωστό, το κατ' εξοχήν ποτό των αρχαίων Ελλήνων ήταν ο «θείος οίνος». Άνδρες, γυναίκες και παιδιά γεύονταν το ένθεο αυτό ποτό και ιδιαίτερα οι πρώτοι, που συνομιλούσαν και φλυαρούσαν ατέλειωτες ώρες κάθε μέρα στους ανδρώνες πίνοντας κρασί. Οι συμμετέχοντες στις κρασοκατανύξεις αυτές συνήθως δεν έχαναν τη διαύγεια του νου τους επειδή το κρασί που κατανάλωναν ήταν νερωμένο. Σπάνια, και για πολύ συγκεκριμένους σκοπούς, οι αρχαίοι Έλληνες έπιναν ανέρωτο κρασί, «άκρατον οίνον». 

    Η ανάμειξη του κρασιού με το νερό γινόταν μέσα σε μεγάλα ευρύστομα αγγεία, γνωστά ως κρατήρες, και η συνήθης αναλογία ήταν τρία μέρη νερού προς ένα οίνου. Αυτή την αναλογία προτείνει και ο Ησίοδος, ο ποιητής της υπαίθρου, δεν λείπουν ωστόσο γραπτές μαρτυρίες που κάνουν λόγο για μείξη με νερό σε μεγαλύτερη αναλογία. Αυτή ακριβώς η κυριαρχία του νερού ήταν που απέτρεπε πολλές δυσάρεστες καταστάσεις για τους πότες. Χαρακτηριστικά είναι τα λόγια που βάζει ο κωμικός ποιητής Αλέξις (4ος-3ος αι. π.Χ.) στο στόμα του Σόλωνα: «Ήδη από τα κάρα τον πουλάνε (τον οίνον) νερωμένο, όχι βέβαια για να κερδίσουν κάτι παραπάνω, αλλά γιατί προνοούν για τους αγοραστές, να έχουν μετά την οινοποσία το κεφάλι ελαφρύ» (μτφρ. Μ. Κοπιδάκη).

    Το νερό που χρησιμοποιούσαν για το αραίωμα του κρασιού φρόντιζαν να προέρχεται από «σκιαράν παγάν» (πηγή), από «κρήνην αέναον και απόρρυτον» ή από «ψυχρόν φρέαρ». Έτσι μαζί με τη μείξη του κρασιού τους οι αρχαίοι πετύχαιναν συγχρόνως και την ψύξη του. Πολύ διαδεδομένη ήταν και η πρακτική να χρησιμοποιούν και νερό που προερχόταν από λιώσιμο χιονιού, το οποίο, ως γνωστόν, το συντηρούσαν ακόμη και το καλοκαίρι και το εμπορεύονταν. 

    Ωστόσο είχαν εφεύρει και ιδιαίτερους τρόπους ψύξης του κρασιού. Γύρω στα μέσα του 6ου αι. π.Χ. επινόησαν ένα αγγείο ειδικής κατασκευής που επέτρεπε την ψύξη του οίνου και τη διατήρησή του σε ψυχρή κατάσταση όσο αυτός βρισκόταν αποθηκευμένος σε μεγάλα στενόστομα αγγεία, στους αμφορείς, προτού μεταφερθεί στους κρατήρες. Πιο συγκεκριμένα κατασκεύασαν έναν ειδικό τύπο αμφορέα με κύριο γνώρισμα τα διπλά του τοιχώματα. Με την βοήθεια των εσωτερικών τοιχωμάτων δημιουργούνταν ο κατ' εξοχήν χώρος του αγγείου, μέσα στον οποίο έχυναν, από το στόμιό του, το κρασί. Ο χώρος που σχηματιζόταν από τα εξωτερικά τοιχώματα και περιέβαλλε τον εσωτερικό γέμιζε με τη βοήθεια μιας προχοής που βρισκόταν στο πάνω μέρος με ψυχρό νερό ή χιόνι. 

    Έτσι πετύχαιναν τη μόνιμη ψύξη του κρασιού, αφού εύκολα μπορούσαν να ανανεώνουν το ψυκτικό μέσο, όταν αυτό έλιωνε και ζεσταινόταν, με φρέσκο. Διά μέσου μιας οπής που βρισκόταν στο κάτω μέρος του αγγείου απομάκρυναν το ζεστό νερό και στη συνέχεια, σφραγίζοντάς την, έριχναν στον εξωτερικό χώρο του φρέσκο χιόνι ή κρύο νερό. Τέτοια αγγεία, γνωστά στους αρχαιολόγους ως αμφορείς - ψυκτήρες, κατασκευάζονταν στο δεύτερο μισό του 6ου αι. π.Χ. στην Αθήνα, αλλά και σε ένα άλλο μέρος του αρχαίου ελληνικού κόσμου, πιθανόν στο Ρήγιο της Μεγάλης Ελλάδας, στη Ν. Ιταλία. Ανάλογες κατασκευαστικές λεπτομέρειες που πετύχαιναν την ψύξη του κρασιού και γενικότερα υγρών συναντούμε σποραδικά και σε άλλα οινοφόρα αγγεία των αρχαίων Ελλήνων, όπως π.χ. σε οινοχόες.

    Μέσα στο τρίτο τέταρτο του 6ου αι. π.Χ. Αθηναίοι κεραμείς βρήκαν έναν άλλο τρόπο ψύξης κρασιού που εξυπηρετούσε καλύτερα τις ανάγκες των συμποσιαστών. Ο προηγούμενος, που μόλις περιγράψαμε, απαιτούσε τη γρήγορη κατανάλωση του κρασιού από τη στιγμή που αυτό περνούσε από τον αμφορέα - ψυκτήρα στον κρατήρα. Αν όμως ο ρυθμός κατανάλωσης ήταν αργός, τότε το κρασί μέσα στον κρατήρα θα έχανε τη δροσιά του. 

    Έτσι δημιουργήθηκε η ανάγκη να εφευρεθεί ένας άλλος τρόπος που θα εξασφάλιζε μόνιμη ψύξη του κρασιού. Δηλαδή, όταν αυτό θα γέμιζε τα κρασοπότηρα των αρχαίων γλεντζέδων, γνωστά κυρίως ως κύλικες, θα έπρεπε να είναι ακόμη κρύο ή δροσερό. Επινοήθηκε έτσι ένα χαρακτηριστικό μανιταρόσχημο αγγείο, το οποίο, αφού το γέμιζαν με κρασί, το τοποθετούσαν μέσα στον κρατήρα που ήταν γεμάτος με κρύο νερό ή χιόνι. Πετύχαιναν δηλαδή έναν τρόπο ψύξης που θυμίζει αυτόν με τον οποίο σήμερα διατηρούμε κρύο ένα μπουκάλι σαμπάνιας ή κρασιού καθώς το τοποθετούμε μέσα σε δοχείο που περιέχει παγάκια. Το κρασί το αντλούσαν από το στενόστομο μανιταρόσχημο αγγείο, τον ψυκτήρα, όπως ονομαζόταν στην αρχαιότητα, με τη βοήθεια μιας κουτάλας που είχε μακριά λαβή. Το σκεύος αυτό οι αρχαίοι το ονόμαζαν αρύταινα ή κύαθο. Είναι πολύ πιθανό ότι το κρασί στους ψυκτήρες αυτούς ήταν ανέρωτο, οπότε το αραίωμά του γινόταν εκ των υστέρων, μέσα στα ίδια τα κρασοπότηρα, με κρύο νερό που έφερναν με ένα κανάτι, την αρχαία οινοχόη. Έτσι, εκτός από τη μείξη του κρασιού, πετύχαιναν συγχρόνως και την καλύτερη ψύξη του.

    Ότι οι μανιταρόσχημοι ψυκτήρες, οι οποίοι με το ψηλό πόδι και το φουσκωτό σώμα τους «επέπλεαν» μέσα στο κρύο νερό (ή στο χιόνι) του κρατήρα, περιείχαν κρασί είναι σήμερα βέβαιο. Εκτός από ορισμένες σχετικές παραστάσεις, το μαρτυρούν και τρία ιδιόμορφα αγγεία που έγιναν σχετικά πρόσφατα γνωστά στην έρευνα. Πρόκειται ουσιαστικά για τρεις κρατήρες που στο εσωτερικό τους έχουν ενσωματωμένο έναν ψυκτήρα. 

    Δηλαδή, κρατήρας και ψυκτήρας αποτελούν στις περιπτώσεις αυτές ένα ενιαίο κατασκευαστικά σύνολο και γι' αυτό τα αγγεία αυτά τα αποκαλούμε κρατήρες - ψυκτήρες. Στο κάτω μέρος τους φέρουν προχοή, η παρουσία της οποίας δικαιολογείται μόνο αν δεχθούμε ότι διά μέσου αυτής απομακρυνόταν το ζεστό πια νερό του αγγείου, όταν ανανέωναν το ψυκτικό υλικό του. Επομένως το κρασί υποχρεωτικά πρέπει να βρισκόταν στον ψυκτήρα των αγγείων αυτών. Άλλωστε, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι τα αγγεία αυτά είχαν λειτουργία ανάλογη με αυτήν των αμφορέων - ψυκτήρων που είδαμε παραπάνω. Ο τρόπος ψύξης που μόλις περιγράψαμε ήταν σε χρήση για 80 περίπου χρόνια και πιο συγκεκριμένα από το 530 ως το 460/50 π.Χ.

    Οπωσδήποτε οι κρατήρες - ψυκτήρες δεν φαίνεται να ήταν ιδιαίτερα συχνοί στην αρχαιότητα. Σποραδικά απαντώνται και σε άλλες εποχές, όπως π.χ. ένας που βρέθηκε στη μυκηναϊκή Τίρυνθα και χρονολογείται στον 13ο αι. π.Χ. Η σπανιότητά τους πρέπει να οφείλεται στο γεγονός ότι οι αρχαίοι προτιμούσαν λίγο περισσότερο το κόκκινο κρασί που δεν απαιτεί ιδιαίτερη ψύξη. Κυρίως όμως στο ότι, όπως ήδη είπαμε παραπάνω, το νερό με το οποίο αραίωναν το κρασί φρόντιζαν να είναι «παγωμένο» έτσι ώστε δεν απαιτούνταν καμία φροντίδα για περαιτέρω ψύξη του θείου αυτού ποτού.


    Μιχάλης Α. Τιβέριος
    Καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας ΑΠΘ
    tovima.gr (04/07/1999)

    Δημοφιλείς αναρτήσεις