Παρασκευή 9 Μαρτίου 2018

6 λόγοι που κάνουν κάθε Κρητικό να νιώθει πραγματικά Ευλογημένος!

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη DayNight.

Το κείμενο που ανατρίχιασε με τις αλήθειες του!
Γράφει ο Φουστούκ
 
Δεν έχει να κάνει με τον τοπικισμό, με τον οποίο συχνά πυκνά διάφοροι «χρεώνουν» τους κατοίκους του νησιού. Αν και εδώ που τα λέμε, ο αγνός τοπικισμός δεν ξεφυτρώνει από το πουθενά. Είναι το απόσταγμα αιώνιων προσπαθειών και διεκδικήσεων, ποταμών αίματος και ιδρώτα, συνεχούς ενέργειας και κάματου. Είναι αυτό που μένει για να υπερηφανεύεται εκείνος που κληρονομικά το απέκτησε.
Γράφει ο Φουστούκ
Η Κρήτη και τα όσα αυτή πρεσβεύει, λοιπόν, αποτελούν λόγους ικανούς για να κάνουν κάποιον τοπικιστή που χωρίς να μειώνει την αξία και την ουσία των υπολοίπων, έχει επίγνωση της δικής του αξίας και διαφορετικότητας.

Κι αυτή η επίγνωση κάνει κάθε Κρητικιά και κάθε Κρητικό να νιώθουν ευλογημένοι διότι…

1. Στέκει στο Νησί που γεννήθηκε και αναπτύχθηκε ο Μινωικός Πολιτισμός. Ο πρώτος υψηλός πολιτισμός του προϊστορικού Αιγαίου, αλλά και ολόκληρης της Ευρώπης.
https://www.youtube.com/watch?v=NEpJTxpRYpQ

2. Ακούει στον κρητικό αέρα τις νότες μιας αέναης Μουσικής Παράδοσης που δικαιωματικά έχει κερδίσει την εκτίμηση όλων των Ελλήνων και όχι μόνο. Ευλογία για κάθε χορδή λίρας που πάλλεται, για κάθε μαντινάδα που σκαρφίζεται και κάθε πεντοζάλι που χορεύεται σε κύκλο περήφανο, λεβέντικο, ξεσηκωτικό…
https://www.youtube.com/watch?v=UYZMrFWnMes

3. Βλέπει και απολαμβάνει σε καθημερινή βάση το απερίγραπτο και ποικιλόμορφο φυσικό κάλλος ενός Νησιού που αγκαλιάζει Ψηλορείτες, Λευκά Όρη και Σαμαριές, δροσίζεται από τα άγια νερά του Μπάλου, των Φαλασάρνων, της Πρέβελης και ξαποσταίνει στη σκιά του Φοινικόδασους στο Βάι.
https://www.youtube.com/watch?v=eCsotmHCbZo

4. Θυμάται τους Αγώνες στους οποίους συμμετείχαν μπόλικα από τα παρακλάδια του γενεαλογικού του δέντρου. Άλλος στην Μακεδονία κι άλλος στη Βόρεια Ήπειρο, άλλος απέναντι στον Γερμανό κατακτητή κι άπαντες στο κάλεσμα της Μητέρας Ελλάδας για Ένωση, οι Κρήτες δεν σταμάτησαν να βροντοφωνάζουν «παρών» όταν κι όποτε οι καιροί το απαίτησαν.
https://www.youtube.com/watch?v=Y2kwk8lAlxY

5. Καμαρώνει για τη συμβολή της ως η Ναυαρχίδα του Ελληνικού Τουρισμού, της πλέον αξιόπιστης πηγής εσόδων του νεοελληνικού κράτους. Μονάχα πέρυσι, περισσότεροι από 3 εκατ. τουρίστες πρωταντίκρυσαν την κρητική γη κατά την επίσκεψή τους στην Ελλάδα.
https://www.youtube.com/watch?v=A40iNV_e7DU

6. Περπατά στο χώμα που γέννησε τους Τεράστιους. Στο χώμα που ακούμπησε το πινέλο του Θεοτοκόπουλου, στο χώμα που πάτησε για να πάρει ανάσες η φωνή του Ξυλούρη, στο χώμα που γέμισε μελάνι την πένα του Κορνάρου, του Καζαντζάκη, του Ελύτη…
https://www.youtube.com/watch?v=ljLVkhxBR54

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\




ΤΟ ΘΕΙΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ ΑΛΦΑΒΗΤΟΝ

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

Δια της παρούσης έρευνας επιχειρείται η αποκωδικοποίηση
συνέχεια  http://www.hellinon.net/NeesSelides/NEOTERES/EllinikoAlfavito.htm 

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\



Μισούν την Ελλάδα γιατί δημιούργησε πολιτισμό

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.·
Στη στήλη του, που συνήθως ασχολείται με πολιτιστικά θέματα, ο Άσπντεν που είναι αρθρογράφος των Financial Times υπενθυμίζει στους αναγνώστες ότι έχει και ελληνικό αίμα στις φλέβες του- από την πλευρά της μητέρας του- πριν προχωρήσει στην ανάλυσή του.

 

Οπως σημειώνει, τις τελευταίες ημέρες παρακολούθησε τα όσα συνέβησαν μετά από την εκλογική νίκη του ΣΥΡΙΖΑ και τις διαπραγματεύσεις για το ελληνικό χρέος.

 

«Αυτό που μου έκανε όμως εντύπωση ήταν το επίπεδο του σαρκασμού και της απερίφραστης εχθρότητας που διακατέχει αυτή τη συζήτηση», σημειώνει ο Ασπντεν.

 

«Οι Ελληνες είναι τεμπέληδες, ανίκανοι, διεφθαρμένοι. Τους αξίζει να υποστούν τις συνέπειες της ανεπάρκειάς τους. Προτιμούν να χορεύουν αντί να δουλεύουν, να κοιμούνται αντί να ξυπνούν. Θα πρέπει να τους εγκαταλείψουμε. Δεν μπορούν να φροντίσουν τους εαυτούς τους ή τον πολιτισμό τους. Αν δεν είχε λεηλατήσει ο Λόρδος Ελγιν τα γλυπτά του Παρθενώνα, είπε ένας διακεκριμένος Βρετανός πολιτικός αναλυτής πρόσφατα, πιθανότατα θα είχαν καταλήξει σε βάση σε κάπου που φτιάχνουν κεμπάμπ», γράφει ο Ασπντεν, που τα αποδίδει όλα αυτά σε ένα βαθύ κόμπλεξ πολιτιστικής κατωτερότητας.

 

«Είναι προφανής μία μνησικακία γιατί η Ελλάδα δημιουργούσε την ευρωπαϊκή κουλτούρα την εποχή που οι σκανδιναβικές φυλές χτυπούσαν η μία την άλλη με ρόπαλα στο κεφάλι. Μία οργισμένη πικρία ότι τα πιο σημαντικά πολιτιστικά κινήματα της Ευρώπης- η Αναγέννηση, ο Διαφωτισμός- είναι κάτι παραπάνω από εξέλιξη όσων εφευρέθηκαν και συζητήθηκαν όλα αυτά τα χρόνια στα σοκάκια της Αθήνας», τονίζει ο Βρετανός αρθρογράφος.

 

Οσο για το επιχείρημα ότι όλα αυτά συνέβησαν πριν από πολύ καιρό και στο ερώτημα για το τι ισχύει για τη σύγχρονη Ελλάδα, σημειώνει ότι η Ευρώπη είναι δούλος και του σημερινού τρόπου ζωής των Ελλήνων, κάνοντας αναφορά στα όσα προέβαλαν ταινίες όπως το «Mamma Mia», το «Ποτέ την Κυριακή» και ο «Ζορμπάς».

 

«Δεν είναι περίεργο που η Ευρώπη ενοχλείται. Φανταστείτε τον εκνευρισμό της επίσης όταν ανακάλυψε ότι ο νέος υπουργός Οικονομικών, ο Γιάνης Βαρουφάκης, ήταν ένας γοητευτικός, εύγλωττος άνθρωπος, που μιλά καλύτερα αγγλικά από τους περισσότερους Βρετανούς βουλευτές και ήταν ικανός να παραθέσει Ντίλαν Τόμας στο βρετανικό ραδιόφωνο, το πρωί μετά από την εκλογική νίκη του κόμματός του.

 

Οι δύσμοιροι ευρωκράτες απάντησαν σε αυτή την επίθεση στις προκαταλήψεις τους, στρέφοντας την προσοχή στο μαύρο δερμάτινο παλτό και τη μηχανή Yamaha. Πώς τολμούν οι πολιτικοί να ντύνονται σαν κανονικοί άνθρωποι;».

 

Ο Ασπντεν στο άρθρο του εύχεται καλή τύχη στον ΣΥΡΙΖΑ, σημειώνοντας ότι οι εχθροί τους είναι τρομεροί, αλλά προσθέτοντας ότι ο πολιτισμός είναι με το μέρος τους.

 

«Χωρίς την Ελλάδα δεν υπάρχει Ευρώπη. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Ελλάδα, τραυματισμένη από τη ναζιστική κατοχή, τον εμφύλιο πόλεμο και μία υποστηριζόμενη από τη CIA δικτατορία, έχει να μάθει πολλά από την υπόλοιπη Ευρώπη των γραφειοκρατών. Αλλά τους έχει διδάξει πώς να ζουν. Και δεν είναι ώρα να διαγράψουμε ακόμη αυτό το συγκεκριμένο χρέος», σημειώνει.

 

Ο Βρετανός καταλήγει ότι μετά από 11 χρόνια, θα κάνει ένα διάλειμμα από αυτή την εβδομαδιαία στήλη για τον πολιτισμό. «Ισως επιστρέψω όταν ο Ελληνας πρωθυπουργός φορέσει γραβάτα. Μην κρατάτε την αναπνοή σας», γράφει κλείνοντας.

 

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr  


\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\




ΠΟΙΟΙ ΠΟΛΕΜΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑ 300 ΧΡΟΝΙΑ"

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη ΕΛΛΑΝΙΑ ΠΥΛΗ.·
ΕΧΕΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ…ΠΟΙΟΙ ΠΟΛΕΜΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑ 300 ΧΡΟΝΙΑ


Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΔΕΝ ΚΟΣΤΙΖΕΙ, ΑΣ ΤΗΝ ΜΟΙΡΑΣΤΟΥΜΕ!

Έχετε καταλάβει τι έγινε με την επανάσταση του 1821? Πώς οι μεγάλες δυνάμεις βοήθησαν δήθεν για να διορίσουν τον βαυαρό Όθωνα στην συνέχεια σκοτώνοντας τον Καποδίστρια στήνοντας το τραπεζικό καθεστός του Ροθτσάιλντ, περνώντας επίσημα τον θεσμό διακυβέρνησης για να έχουν την κηδεμονία του πλούτου τους για να τους κουμαντάρουν οικονομικά?

Έχετε καταλάβει την συνθήκη των σεβρών το 1919 και πως δημιούργησαν τις συνθήκες καταστροφής και σφαγής του ελληνισμού της Ιωνίας?


Έχετε καταλάβει ότι η χρηματοδότηση των μπολσεβίκων και ή επανάσταση έγινε για να φύγει από την μέση ο Τσάρος και οι έλληνες της Ρωσίας και να χρηματοδοτήσουν στην συνέχεια τον Κεμάλ με 10 εκ. χρυσά ρούβλια από τα ελληνικά καταπιιστεύματα για να τον βοηθήσουν στέλνοντας Τσετσένους για να σφάξουν τους έλληνες της Ιωνίας !


Έχετε καταλάβει ότι επί Λένιν δεν επιτρεπόταν να μετακινηθεί άνθρωπος από την Σοβιετική Ένωση χωρίς την άδεια του καθεστώτος. Άρα για να φύγουν οι Τσετσένοι και να βρεθούν στην Ιωνία – Μικρά Ασία και να σφάξουν τους έλληνες είναι ξεκάθαρο ότι τους έστειλαν οι μπολσεβίκοι.


Έχετε καταλάβει ότι με ελληνικό χρυσό (τράπεζα της Ανατολής) στήθηκε η Federal Bank της Αμερικής το 1913 και η σφαγή της Μ. Ασίας έγινε και για να σκεπαστεί η κλοπή των 7000 τόνων χρυσού?


Έχετε καταλάβει ότι με τον ίδιο χρυσό στήθηκε η τράπεζα HSBC στο αγγλικό Χόγκ – Κόγκ 1932;


Έχετε καταλάβει ότι με τα ίδια καταπιστεύματα στήθηκε και η ΒIS το 1932 στην Ελβετία?


Έχετε καταλάβει ότι το 1933 πτώχευσαν την Ελλάδα για 50 εκατομμύρια δολλάρια για να πάρουν ολοκληρωτικά τα καταπιστεύματα και τα εθνικά περουσιακά υπό την κηδεμονία τους?


Έχετε καταλάβει ότι με τα ίδια χρήματα της BIS χρηματοδότησαν τον Χίτλερ για να ξανασφάξει τους έλληνες, δίνοντας τεράστια δάνεια από τον ελληνικό χρυσό το 1942?


Έχετε καταλάβει ότι από το 1948 όλοι οι ηγέτες της Ελλάδας διορίζονται από τους ίδιους τους “οικονομικούς εξοντωτές”, με αποτέλεσμα να φέρουν την οικονομία της στα μνημόνια με σκοπό την ολοκληρωτική εξόντωση των ελλήνων?


Εχετε καταλάβει ότι οι περισσότεροι έλληνες δεν έχουν συναίσθηση της πραγματικότητας και συνεχίζουν να αρνούνται να δεχτούν ότι όλα αυτά γίνονται για τον έλεγχο και τη εξόντωση?


Γιατί? Ούτε αυτό για την ώρα μπορούν να καταλάβουν





Πηγή:

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\




Βασίλης Αυλωνίτης (1904 – 1970)



Από τους σημαντικότερους κωμικούς του ελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου. Πέθανε στις 10 Μαρτίου του 1970...
sansimera.gr
Από τους σημαντικότερους κωμικούς του ελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου. Γεννήθηκε στην Αθήνα την 1η Ιανουαρίου του 1904. Η σκηνή τον έλκυε από παιδί και το ταλέντο του ήταν πηγαίο. Ωστόσο, δεν σπούδασε υποκριτική και η πρώτη εμφάνισή του ως ηθοποιός ήταν μάλλον τυχαία.
Αφού τελείωσε το σχολείο και απολύθηκε από το στρατό, έπιασε δουλειά στο θέατρο «Έντεν» του Θησείου ως βοηθός στα σκηνικά. Τα βράδια, μετά την παράσταση, ακολουθούσε τους ηθοποιούς σ’ ένα γειτονικό ταβερνάκι και όταν ερχόταν στο κέφι διασκέδαζε με τα καμώματά του τους θεατρίνους και τους θαμώνες.
Ένα από εκείνα τα βράδια του 1924, τον σπρώξανε ξαφνικά για «πλάκα» και βγήκε στη σκηνή. Στην αρχή τα ’χασε, αμέσως όμως και με το πρώτο γέλιο της πλάκας συνήλθε κι άρχισε να χορεύει, κουνώντας τα χέρια και τα πόδια του κωμικά, κάνοντας διάφορες γκριμάτσες. Ο κόσμος τρελάθηκε στο γέλιο και το χειροκρότημα που για πρώτη φορά εισέπραξε ήταν ενθουσιώδες. Εκείνο το βράδυ, στο θέατρο «Έντεν» του Θησείου, γεννήθηκε ένας μεγάλος κωμικός.
Το επίσημο ντεμπούτο του έγινε λίγους μήνες αργότερα, με το θίασο της Ελένης Ζαφειρίου, στο έργο «Ερωτικές Γκάφες». Ακολούθησαν πολλές οπερέτες και κωμωδίες έως το 1928, οπότε συγκρότησε δικό του θίασο και ασχολήθηκε με την επιθεώρηση. Το καλοκαίρι του 1960 συνεργάστηκε με τους Νίκο Ρίζο, Γιάννη Γκιωνάκη, Τάκη Μηλιάδη και Ρένα Βλαχοπούλου, στο θέατρο «Μετροπόλιταν», στο έργο του Γ. Γιαννακόπουλου «Κάθε καρυδιάς καρύδι». Την επόμενη χρονιά δημιουργήθηκε η θιασαρχική τριάδα «Βασίλης Αυλωνίτης - Γεωργία Βασιλειάδου - Νίκος Ρίζος», που διατηρήθηκε, σημειώνοντας μεγάλη επιτυχία, έως το 1965, παρουσιάζοντας διάφορες κωμωδίες, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στη Γερμανία για τους μετανάστες.
Στον κινηματογράφο εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1929, στην ταινία «Μαρία η Πενταγιώτισσα» του Αχιλλέα Μαδρά. Ακολούθησαν άλλες ογδόντα, από τις οποίες ξεχωρίζουν «Η ωραία των Αθηνών» (1954), «Λατέρνα Φτώχεια και Φιλότιμο» (1955), «Το Αμαξάκι» (1957), «Λατέρνα Φτώχεια και Γαρύφαλλο» (1957), «Ο Θησαυρός του Μακαρίτη» (1959), «Ο Κλέαρχος η Μαρίνα και ο Κοντός» (1960), «Η Χιονάτη και τα 7 Γεροντοπαλίκαρα» (1960), «Η Κυρία Δήμαρχος» (1960), «Τέρμα τα Δίφραγκα» (1962), «Οι Γαμπροί της Ευτυχίας» (1962), «Κορόιδο Γαμπρέ» (1962), «Ο Παράς κι ο Φουκαράς» (1964), «Η Σοφερίνα» (1964), «Ησαΐα χόρευε» (1966), «Ο Πεθερόπληκτος» (1968), «Κάθε Κατεργάρης στον Πάγκο του» (1969).
Για τελευταία φορά εμφανίστηκε στην ταινία «Η Αριστοκράτισσα και ο Αλήτης» το 1970. Λίγες μέρες αφότου ολοκληρώθηκαν τα γυρίσματα, στις 10 Μαρτίου, πέθανε από καρδιακή προσβολή.


Μανόλης Αναγνωστάκης (1925 – 2005)


Ένας από τους κορυφαίους ποιητές της πρώτης μεταπολεμικής γενιάς. Γεννήθηκε στις 9 Μαρτίου του 1925...
sansimera.gr

Ένας από τους κορυφαίους ποιητές της πρώτης μεταπολεμικής γενιάς. Ποιητής με πολιτική συνείδηση, φυλακίστηκε και καταδικάσθηκε σε θάνατο για τις ιδέες του και χαρακτηρίστηκε ως ο «ποιητής της ήττας», καθώς με τους στίχους του εξέφρασε τη διάψευση των οραμάτων της Αριστεράς. Το ποιητικό του έργο καθόρισε την ομάδα των στρατευμένων ποιητών της μεταπολεμικής ποίησης.
Ο Μανόλης Αναγνωστάκης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη στις 9 Μαρτίου του 1925. Σπούδασε Ιατρική και ειδικεύτηκε ως ακτινολόγος στη Βιέννη (1955-1956). Άσκησε το επάγγελμα του ακτινολόγου στη Θεσσαλονίκη και το 1978 μετεγκαταστάθηκε στην Αθήνα.
Πήρε μέρος στην Αντίσταση ως στέλεχος της ΕΠΟΝ στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Για την πολιτική του δράση στο φοιτητικό κίνημα φυλακίστηκε στο διάστημα 1948-1951, ενώ το 1949 καταδικάστηκε σε θάνατο από έκτακτο στρατοδικείο.
Εμφανίστηκε στη λογοτεχνία το 1942 από το περιοδικό «Πειραϊκά Γράμματα». Εκτελώντας χρέη και αρχισυντάκτη, το 1944 συνεργάστηκε με το φοιτητικό περιοδικό «Ξεκίνημα» (1944), πόλο συσπείρωσης των προοδευτικών νέων λογοτεχνών της πόλης, και το 1945 εξέδωσε με δικά του έξοδα την πρώτη του ποιητική συλλογή με τίτλο «Εποχές». Αν και προχώρησε στην έκδοση μιας σειράς ποιητικών συλλογών τις επόμενες δεκαετίες, θα έπρεπε να περιμένει ως το 1979, σχεδόν 35 χρόνια μετά την πρώτη έκδοση του βιβλίου του, ώστε να δει να τυπώνεται η συγκεντρωτική έκδοση των ποιημάτων του χωρίς δικά του έξοδα.
Δημοσίευσε ποιήματα και κριτικά σημειώματα σε πολλά περιοδικά, ενώ είχε και πυκνή παρουσία στην εφημερίδα «Αυγή», με κείμενα για θέματα λογοτεχνικά και πολιτικά. Εξέδωσε το περιοδικό «Κριτική» (Θεσσαλονίκη, 1959-1961), υπήρξε μέλος της εκδοτικής ομάδας των «Δεκαοκτώ κειμένων» (1970), των «Νέων Κειμένων» και του περιοδικού «Η Συνέχεια» (1973).
Τα ποιήματα που ο Μανόλης Αναγνωστάκης άφησε πίσω του δημοσιευμένα είναι 88 και γράφτηκαν από το 1941 έως το 1971. Από το 1979 που κυκλοφόρησε ο συγκεντρωτικός τόμος των ποιημάτων του, και από το 1983 που κυκλοφόρησε ιδιωτικά το αυτοβιογραφικό σχόλιο «Y.Γ.» δεν υπήρξε καμία δημόσια παρέμβασή του.
«Στο αλλοιωμένο τοπίο της εποχής μας δεν θα ξαναγράψω», είχε ξεκαθαρίσει, γιατί «το έργο μου το ολοκλήρωσα. Επιλέγω τη σιωπή». Ίσως επειδή, όπως είχε πει σε μία από τις σπάνιες συνεντεύξεις του, «η ποίηση είναι έργο της νεότητας. Χρειάζεται ενθουσιασμό, αυταπάτες, ψευδαισθήσεις. Αυτά τα έχουν οι νέοι. Όσο μεγαλώνεις, κατέχεις καλύτερα τα μέσα σου. Γίνεσαι τεχνίτης, αλλά ένα ποίημα δεν χρειάζεται να είναι τέλειο για να είναι καλό».
Ο Αναγνωστάκης είχε προαναγγείλει τη σιωπή του με τους στίχους:
Το θέμα είναι τώρα τι λες.
Καλά φάγαμε, καλά ήπιαμε.
Καλά τη φέραμε τη ζωή μας ως εδώ.
Μικροζημίες και μικροκέρδη συμψηφίζοντας.
Το θέμα είναι τώρα τι λες. (Στόχος, 1970)
Ποιήματά του μεταφράστηκαν στα αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ιταλικά, ενώ μελοποιήθηκαν από συνθέτες, όπως ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Θάνος Μικρούτσικος, ο Μιχάλης Γρηγορίου, ο Γιάννης Μαρκόπουλος και ο Δημήτρης Παπαδημητρίου. Τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Ποίησης (1986) και το Μεγάλο Βραβείο Λογοτεχνίας (2002), ενώ αναγορεύτηκε επίτιμος διδάκτορας του πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Το πιο γνωστό του ποίημα ήταν το Μιλώ, που μελοποίησε ο Μίκης Θεοδωράκης.
Η ποίηση του Μανόλη Αναγνωστάκη δεν είναι απαισιόδοξη. Όσο κι αν οι στίχοι του φτάνουν κάποτε στην απελπισία, στο βάθος του ορίζοντα διακρίνεται ένα φως που μοιάζει περισσότερο με την αναλαμπή της αυγής και λιγότερο με το λυκόφως. Η δύναμη του ποιητικού του έργου, υπερβαίνοντα τις κομματικές ταμπέλες, κατάφερε να εκφράσει την αβεβαιότητα, την αποξένωση, αλλά και τις ελπίδες μιας ολόκληρης εποχής.
Έφυγε από τη ζωή τα ξημερώματα της 23ης Ιουνίου 2005, καταβεβλημένος από χρόνια αναπνευστικά και καρδιαγγειακά προβλήματα.

Διαβάστε

  • «Ποιήματα 1941-1971» (Εκδόσεις Νεφέλη)
  • Αλέξανδρου Αργυρίου: «Μανόλης Αναγνωστάκης: Νοούμενα και υπονοούμενα της ποίησής του» (Εκδόσεις Γαβριηλίδης)


Κις σε βάση από πατάτα

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Απλές λύσεις.
Κις σε βάση από πατάτα | tlife.gr

Κις σε βάση από πατάτα


Έχεις ακούσει που λένε "έφαγα κόλλημα"; Ε, κάτι τέτοιο με είχε πιάσει με την πατάτα και τον τρόπο που μπορεί να γίνει τραγανή βάση για τάρτα! Λίγο η φαντασία, λίγο καποιες απαραίτητες πληροφορίες από το διαδίκτυο, έτοιμη η potato-quiche που ειλικρινά έχει θα σε τρελάνει! Ο πιο εύκολος τρόπος να φτιάξεις αλμυρή τάρτα με απόλυτη επιτυχία.

Για τη βάση από πατάτα
• 1 κιλό πατάτες καθαρισμένες
• 1 μεγάλο κρεμμύδι ψιλοκομμένο
• 1/2 φλιτζάνι αλεύρι για όλες τις χρήσεις
• Αλάτι
• Λίγη ξερή ρίγανη
• 2 κ.σ. ελαιόλαδο

Για τη γέμιση
• 1 φλιτζάνι γάλα
• 3 φέτες μπέικον κομμένες σε λωρίδες
• 50 γρ. σαλάμι μπίρας (υπολόγισε μια φέτα με πάχος ένα δάκτυλο)
• 1 φλιτζάνι ανάμικτα κίτρινα τυριά
• 2 αυγά
• 1 πιπεριά ψιλοκομμένη
• 1 μικρό ξερό κρεμμύδι
• Μαύρο πιπέρι

Τρίψε το κρεμμύδι στον τρίφτη και άφησε σε σουρωτήρι να στραγγίξει για 10 λεπτά. Πίεσε καλά ανάμεσα στα χέρια σου να φύγει όλη του η υγρασία και ρίξε σε μεγάλο μπολ μαζί με το αλεύρι και λίγο αλάτι

Πάρε τις πατάτες και τρίψτες επίσης στον τρίφτη. Πίεσε καλά να φύγουν τα πολλά υγρά και ενσωμάτωσέ τες στο μείγμα με το κρεμμύδι και το αλεύρι. Πλάσε καλά τα υλικά σου και πρόσθεσε και λίγη ρίγανη

Λάδωσε ελαφρά μια φόρμα για τάρτα 20 εκατοστών και στρώσε τη βάση πατάτας με τα χέρια σου φροντίζοντας να καλύψεις και τα τοιχώματα. Βάλε σε προθερμασμένο φούρνο στους 200oC για 30 λεπτά. Αφού περάσουν τα 30 λεπτά, λάδωσε την επιφάνεια της βάσης με ελαιόλαδο και βάλε πάλι τη βάση στο φούρνο για 15 λεπτά

Στο μεταξύ ετοίμασε τη γέμιση. Σε αντικολλητικό σκεύος βάλε το μπέικον να γίνει τραγανό. Αφού πάρει χρώμα, πρόσθεσε και το σαλάμι και συνέχισε το σοτάρισμα.

Βγάλε τα αλλαντικά σε ένα πιάτο χωρίς να χαμηλώσεις τη φωτιά ρίξε το κρεμμύδι σε φετούλες να γυαλίσει και αμέσως συμπλήρωσε και την πιπεριά. Μπορείς να ρίξεις ένα σφηνάκι νερό στο τηγάνι για να μην κολλήσουν τα υλικά σου. Αφού μαλακώσουν τα λαχανικά σου κατέβασέ τα από τη φωτιά

Χτύπησε τα αυγά σε ένα μπολ, πρόσθεσε το γάλα, το τυρί και στη συνέχεια το μπέικον με το σαλάμι και τα κρεμμύδια με την πιπεριά. Ανακάτεψε καλά

Γύρισε το μείγμα στη βάση, άπλωσε σε όλη την επιφάνεια και γύρισε το κις στο φούρνο στους 180oC για περίπου 30 λεπτά

Πηγή: tlife.gr  https://www.tlife.gr/syntages/kis-se-vasi-apo-patata/


\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\



Είναι η εποχή του!

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Κρήτη:γαστρονομικός περίπλους.
 
Είναι η εποχή του! Αξιοποιούμε το περίσσευμα της βραστής σαλάτας κουνουπιδιού, με μια εύκολη παραδοσιακή συνταγή. Άλλοι το βράζουν και "επί τούτου" γιατί είναι πολύ νόστιμο έτσι: http://cretangastronomy.blogspot.gr/2013/11/blog-post_14.html

 

Κουνουπίδι τηγανητό με κουρκούτι


Είναι η εποχή του!


Το κουνουπίδι είναι στην εποχή του. Εμείς το προτιμούμε βραστό με ελαιόλαδο και λεμόνι ή γιαχνί με μάραθο. Τελευταία το φτιάχνω αρκετές
φορές και σαν ωμή σαλάτα . Όταν λοιπόν περισσέψει κουνουπίδι βρασμένο, ή
ομελέτα θα φτιάξω  ή αυτά τα τηγανητά μπουκετάκια
κουνουπιδιού. Τρώγονται αποκλειστικά ζεστά , καυτά θα έλεγα, με μπόλικο λεμόνι. Μπορούμε να τα σερβίρουμε σαν ορεκτικό, όπως τα υπόλοιπα τηγανητά λαχανικά ή σαν  συνοδευτικό κάποιου οσπρίου.


Η συνταγή είναι παραδοσιακή. Άλλωστε το κουνουπίδι δεν είναι το πρώτο  λαχανικό που τηγανίζουμε σε χυλό. Για να μην
αναφέρω τώρα όλα τα καλοκαιρινά, υπενθυμίζω τις λιαστές τηγανητές ντομάτες,
αξεπέραστη λιχουδιά και μάλιστα νηστίσιμη (μη ξεχνάμε, από αύριο αρχίζει η
νηστεία των Χριστουγέννων).


 Ο χυλός που χρησιμοποιώ είναι ο κλασικός που έχω δώσει εδώ. Για να δώσουμε όμως γεύση στο
κουνουπίδι – που δεν αρέσει σε όλους ομολογουμένως- μπορούμε να προσθέσουμε στο χυλό λίγο
τριμμένο τυρί ή ένα αυγό ή και τα δύο.
Ας δούμε λοιπόν πώς το φτιάχνουμε.

Υλικά:

1 πιάτο γεμάτο κουνουπίδι βρασμένο, στραγγισμένο,  χωρισμένο σε μπουκετάκια
Αλάτι
Προαιρετικά, λίγο τριμμένο τυρί  ή/και 1 αυγό
Λεμόνι για το σερβίρισμα.
Ελαιόλαδο για το τηγάνισμα

Επί το έργον:

Φτιάχνουμε το χυλό και τον αφήνουμε να περιμένει τουλάχιστον
μισή ώρα. Είναι απαραίτητη αυτή η αναμονή για να «δένει» με τα λαχανικά.


Αλατίζουμε ελαφρά το κουνουπίδι αν είναι ανάλατο. Βάζουμε το ελαιόλαδο  να κάψει
(αλλά όχι να καπνίσει).


Βουτάμε
τα μπουκετάκια του κουνουπιδιού  στο χυλό
(πρέπει να στέκει πάνω τους) και τα αφήνουμε στο καυτό ελαιόλαδο.


Αφήνουμε να
ροδοκοκκινίσουν από τη μια πλευρά, γυρίζουμε από την άλλη


 και όταν είναι έτοιμα
τα βγάζουμε σε χαρτί κουζίνας.


Τα σερβίρουμε αμέσως με μπόλικο λεμόνι.


Παρατηρήσεις:

1)Αν περισσέψουν πολύ μικρά κομματάκια κουνουπιδιού, τα
αδειάζουμε στο χυλό και βγάζουμε το μείγμα με ένα κουτάλι, σαν τηγανίτες στο τηγάνι.


2)Καλό είναι το κουνουπίδι να κρατά ελάχιστα και να μην
είναι λιωμένο. Γίνονται και πιο νόστιμα και πιο εμφανίσιμα έτσι τα μπουκετάκια μας.

3)Εννοείται ότι η ποσότητα του χυλού προσαρμόζεται στην ποσότητα του κουνουπιδιού που έχουμε…
]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]

Δημοφιλείς αναρτήσεις