Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2013

AΣΤΡΟΝΟΜΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ(ΤΟΥ 4.000 Π.Χ!)

Ημερολόγιο με βάση τη συνοδική περίοδο του πλανήτη Αφροδίτη, με πολλαπλές εφαρμογές στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων φαίνεται ότι χρησιμοποιούσαν οι κάτοικοι του Αιγαίου την Πρωτοκυκλαδική Ι και ΙΙ περίοδο (δηλαδή από την 4η χιλιετία πΧ), σύμφωνα με εργασία του ερευνητή των Αιγιακών γραφών, Μηνά Τσικριτσή, του καθηγητή φυσικής διαστήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών, Ξενοφώντα Μουσά και τον Δημήτρη Τσικριτσή, υποψήφιο διδάκτορα στο πανεπιστημίου του Εδιμβούργου.
Η εργασία θα παρουσιαστεί τη Δευτέρα το πρωί κατά τη διάρκεια των εργασιών του 21ου συνεδρίου της SEAC (Societe Europeenne pour l'Astronomie dans la Culture) με θέμα «Αστρονομία: Μητέρα του Πολιτισμού και οδηγός για το μέλλον», που θα διεξαχθεί στην αίθουσα «Ι. Δρακόπουλος» του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Στην επιστημονική μελέτη παρουσιάζονται αποτελέσματα που βασίζονται σε μελέτη των συμβόλων που επαναλαμβάνονται στα τηγανόσχημα από διάφορες περιοχές του Αιγαίου. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι υπολογίζουν το χρόνο με βάση την κίνηση του πλανήτη Αφροδίτη, αλλά και άλλων δύο πλανητών, του Δία και του Άρη, όπως επίσης και του Ηλίου.

Οι ερευνητές κατέληξαν στα συμπεράσματα αυτά μελετώντας τα κυκλαδικά τηγανόσχημα σκεύη, που εμφανίζονται στον Αιγαιακό πολιτισμό και έχουν διχαλωτή ή τετράπλευρη λαβή ενώ η «βάση» τους φέρει συνήθως εγχάρακτη διακόσμηση με ομόκεντρους κύκλους, απλές ή τρέχουσες σπείρες, ακτινωτά μοτίβα, ενίοτε δε και απεικονίσεις κωπήλατων πλοίων.

Όπως τονίζει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο κ. Τσικριτσής, η πρώτη αναφορά για τον πλανήτη Αφροδίτη εμφανίζεται ιστορικά σε πινακίδα (Κ160 στο Βρετανικό Μουσείο) των βαβυλωνίων του 16ου αιώνα πΧ. Στην σελιδόσχημη επιγραφή επί βασιλιά Ammizadusa καταγράφονται 21 αναφορές εμφάνισης και εξαφάνισης της Αφροδίτης σε σχέση με καιρικά φαινόμενα. Η καταγραφή όμως των εξαφανίσεων της Αφροδίτης δεν συνδέεται με χρήση ημερολόγιου, όπως εμφανίζεται μετά από χιλιετίες (περίπου το 700 μΧ) στους Μάγια που έχουν γνώση της περιόδου της συνόδου της των 584 ημερών.

Στην επιστημονική μελέτη παρουσιάζονται αποτελέσματα που βασίζονται σε μελέτη των συμβόλων που επαναλαμβάνονται στα τηγανόσχημα από διάφορες περιοχές του Αιγαίου. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι υπολογίζουν το χρόνο με βάση την κίνηση του πλανήτη Αφροδίτη, αλλά και άλλων δύο πλανητών, του Δία και του Άρη, όπως επίσης και του Ηλίου.
«Με δυο λέξεις υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι στο τέλος της Νεολιθικής εποχής, οι άνθρωποι στην Ελλάδα γνώριζαν ότι η Γη χρειάζεται 365 ημέρες για να κάνει μία πλήρη περιφορά γύρω από τον Ήλιο, η Αφροδίτη χρειάζεται 584 ημέρες να έλθει στο ίδιο σημείο του ουρανού (πχ σε σύνοδο με τη Γη), ενώ ο πλανήτης Δίας 399 ημέρες», τονίζει ο κ. Τσικριτσής .
Οι αστρονομικές γνώσεις των κατοίκων του Αιγαίου απεικονίζονται στα τηγανόσχημα και στις διάφορες πυξίδες (αγγεία) στις οποίες σημειώνουν τις κινήσεις των αστεριών και πλανητών.

Τα τηγανόσχημα, μάλλον, αποτελούν ένα είδος τέχνης, στα οποία φαίνεται ότι οι νεολιθικοί άνθρωποι τα χρησιμοποιούσαν για να συσχετίζουν δραστηριότητες και συμβάντα του βίου τους, της ύπαρξης τους και του περιβάλλον τους, με τις κινήσεις των πλανητών και ειδικά με την κίνηση του πλανήτη Αφροδίτη.
Στα τηγανόσχημα αγγεία, υπάρχει και ένα είδος συμβολικής, απλής, αλλά όχι απλοϊκής, γραφής που επιτρέπει στυλιζαρισμένα να εκφράζουν τις αστρονομικές γνώσεις, και αποτελούν ένα είδος πολύπλοκων ημερολογίων με πολλές εφαρμογές.

Όπως εξηγεί ο κ. Τσικριτσής, η Αφροδίτη εμφανίζεται πριν την ανατολή του Ήλιου για 263 ημέρες και στην συνέχεια μετά τη δύση του Ηλίου για άλλες τόσες ημέρες. «Οι 263 ημέρες αντιστοιχούν περίπου σε 9 σεληνιακούς μήνες (265 μέρες), που μπορούμε να συμπεράνουμε ότι οι αρχαίοι άνθρωποι συνδέουν με την κύηση, την πρόβλεψη της γέννας και σε όλα τα τηγανόσχημα υπάρχει σχηματικά, αλλά πολύ ρεαλιστικά το αιδοίο», λέει ο ερευνητής και προσθέτει: «Υπάρχουν σε πάρα πολλά τηγανόσχημα αγγεία χαράξεις που αναλογούν στον αριθμό των ημερών της ανθρώπινης κύησης. Φαίνεται ότι στον Αιγαιακό πολιτισμό συσχέτιζαν την κίνηση της Αφροδίτης με το βιολογικό κύκλο της κύησης. Μεταξύ των άλλων αριθμών, που είναι γραμμένοι με την συμβολική αυτή γραφή, οι γυναίκες του Αιγαίου καθημερινά, πιθανώς έβαζαν ένα σημάδι με ένα χρώμα στα έκτυπα τρίγωνα ή μηνίσκους που υπάρχουν στα τηγανόσχημα, για να παρακολουθήσουν τον κύκλο της έμμηνου ρύσης τους. Με αυτό τον τρόπου μια γυναίκα μέσα σε 32 ημέρες θα μπορούσε να διαπιστώσει αν είχε μείνει έγκυος, εφόσον είχε καθυστέρηση των εμμήνων και στη συνέχεια να προσδιορίσει τον χρόνο της γέννας».

Στα τηγανόσχημα εμφανίζεται ο Ηλιος και το ηλιακό ημερολόγιο

Τα κτερίσματα της Πρωτοκυκλαδικής Ι και ΙΙ περιόδου από τη Νάξο 3200 - 2300 π.Χ είναι ενδιαφέροντα γιατί τα νεκροταφεία τους αντικατοπτρίζουν μία πλούσια κοινωνία που είχε πρόσβαση σε πολυτελή αγαθά κύρους, λέει ο κ. Τσικριτσής.

Στην περιοχή βρέθηκαν ειδώλια από παριανό μάρμαρο και μεταλλικά κοσμήματα που συνόδευαν τους νεκρούς. Αγγεία αυτού του τύπου βρίσκονται κυρίως σε τάφους, δεν λείπουν, όμως, και παραδείγματα από οικισμούς, γεγονός που υποδηλώνει ότι είχαν χρήση και στην καθημερινή ζωή. Μαζί με τα τηγανόσχημα βρέθηκαν μικρά πήλινα δοχεία που περιείχαν χρώμα κόκκινο και γαλάζιο. Η ύπαρξη του χρώματος πιθανόν να συνδέεται άμεσα με τα τηγανόσχημα.

Από την πλευρά του ο κ. Μουσάς επισημαίνει πως «είναι φανερό από τις αναλύσεις των "γραμμένων" αριθμών στα τηγανόσχημα ότι παρατηρούσαν τις κινήσεις των πλανητών, κατέγραφαν την πορεία τους, γνώριζαν τη συνοδική τους περίοδο (όπου η Γη, ο πλανήτης και ο Ήλιος ξαναβρίσκονται στην ίδια ευθεία) και με αυτές τις κινήσεις, του Ηλίου, της Αφροδίτης, του Δία και του Άρη τηρούσαν ημερολόγια χρήσιμα για την ζωή τους».
Αξιοσημείωτο είναι ότι στα τηγανόσχημα η Αφροδίτη απεικονίζεται με οκτάκτινο αστέρι και συνδέεται με την οκταετηρίδα που χρησιμοποιούν οι Έλληνες (99 μήνες με δυο «Ολυμπιάδες» 49 και 50 σεληνιακών μηνών).

«Είναι φανερό, ότι οι άνθρωποι της εποχής εκείνης χρησιμοποιούσαν πολύπλοκα σεληνοηλιακά ημερολόγια, όπως αυτά που έχει ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων», τονίζει ο κ. Μουσάς.

Το συνέδριο, που θα διεξαχθεί από τη Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου έως την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου, διοργανώνουν το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο της Αθήνας, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και το Νομισματικό Μουσείο.

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: www.imerisia.gr

Έλληνες Ολυμπιονίκες

 Για μεγέθυνση πατείστε ροδάκι να ανοίξει νεά καρτέλα με φακό +-
απο παλιά Ραδιοτηλεόραση

Κ. ΚΑΒΑΦΗΣ "Ο Σεπτέμβρης του 1903"

ΤΑ ΡΑΝΤΙΣΜΕΝΑ(Ομάδα καλλιτεχνικών, λογοτεχνικών, αναζητήσεων).
Φωτογραφία: Κ. ΚΑΒΑΦΗΣ "Ο Σεπτέμβρης του 1903"

Τουλάχιστον με πλάνες ας γελιούμαι τώρα·
την άδεια την ζωή μου να μη νιώθω.

Και ήμουνα τόσες φορές τόσο κοντά.
Και πώς παρέλυσα, και πώς δειλίασα·
γιατί να μείνω με κλειστά τα χείλη·
και μέσα μου να κλαίει η άδεια μου ζωή,
και να μαυροφορούν οι επιθυμίες μου.

Τόσες φορές τόσο κοντά να είμαι
στα μάτια, και στα χείλη τα ερωτικά,
στ’ ονειρεμένο, το αγαπημένο σώμα.
Τόσες φορές τόσο κοντά να είμαι. 


(Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993) 


ΠΙΝΑΚΑΣ - Γ. ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ
Κ. ΚΑΒΑΦΗΣ "Ο Σεπτέμβρης του 1903"

Τουλάχιστον με πλάνες ας γελιούμαι τώρα·
την άδεια την ζωή μου να μη νιώθω.

Και ήμουνα τόσες φορές τόσο κοντά.
Και πώς παρέλυσα, και πώς δειλίασα·
γιατί να μείνω με κλειστά τα χείλη·
και μέσα μου να κλαίει η άδεια μου ζωή,
και να μαυροφορούν οι επιθυμίες μου.

Τόσες φορές τόσο κοντά να είμαι
στα μάτια, και στα χείλη τα ερωτικά,
στ’ ονειρεμένο, το αγαπημένο σώμα.
Τόσες φορές τόσο κοντά να είμαι.


(Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993)


ΠΙΝΑΚΑΣ - Γ. ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ

Φτιάξε κρέμα σώματος με λεβάντα !


http://www.back-to-nature.gr/2013/01/blog-post_4779.html

Φτιάξε κρέμα σώματος με λεβάντα !

Αφήνει βελούδινη την επιδερμίδα και την αγκαλιάζει με μια χαλαρωτική ευωδιά.
Αυτή η πλούσια κρέμα σώματος γίνεται εύκολα και μπορείτε να την προσαρμόσετε στις ανάγκες της επιδερμίδας σας χρησιμοποιώντας το κατάλληλο έλαιο βάσης- δηλαδή, αν έχετε πολύ ξηρή επιδερμίδα προτιμήστε το ελαιόλαδο, αν θέλετε μια πιο ελαφριά υφή το αμυγδαλέλαιο είναι ιδανικό. Και βέβαια, μπορείτε να αντικαταστήσετε το αιθέριο έλαιο λεβάντας με οποιο άλλο σας αρέσει. Μην ξεχνάτε: όσο αγνά και αν είναι τα υλικά, πάντα να δοκιμάζετε το προϊόν σε μια μικρή επιφάνεια στο εσωτερικό του χεριού σας για να είστε απόλυτα σίγουρη πως δεν θα έχετε κάποια αλλεργική αντίδραση.

Θα χρειαστείτε :
  • 3/4 φλιτζ. εξτρα παρθένο ελαιόλαδο ή αμυγδαλέλαιο
  • 1/2 φλιτζ αγνό έλαιο καρύδας
  • 2 κουτ. αγνό shea butter
  • 2 κουτ. κερί μέλισσας
  • 1 φλιτζ. απεσταγμένο νερό + 2 κουταλιές
  • 30 σταγόνες αιθέριο έλαιο λεβάντας
Εκτέλεση :
Βάλτε το ελαιόλαδο ή το αμυγδαλέλαιο, το έλαιο καρύδας, το shea butter και το κερί μέλισσας σε ένα πυρίμαχο δοχείο. Γεμίστε μια κατσαρόλα με νερό μέχρι τη μέση και τοποθετήστε το δοχείο μέσα στο νερό. Σε χαμηλή φωτιά ανακατεύετε συνεχώς το μείγμα μέχρι το έλαιο καρύδας, το shea butter και το κερί να λιώσουν και να ομογενοποιηθούν. Βάλτε το μείγμα σε βάζο και αφήστε το να έρθει σε θερμοκρασία δωματίου. Στο μεταξύ, ζεστάνετε το απεσταγμένο νερό μέχρι να είναι χλιαρό και ρίξτε το στο βάζο με τα έλαια και το κερί. Προσθέστε το αιθέριο έλαιο λεβάντας. Με ένα ραβδομπλέντερ χτυπήστε τα υλικά μέχρι να αποκτήσουν υφή κρέμας, σα να ετοιμάζετε σπιτική μαγιονέζα. Μεταφέρετε την κρέμα σώματος σε ένα αποστειρωμένο, αεροστεγές βάζο και αφήστε την να κρυώσει εντελώς. Φυλάξτε τη μακριά από ζέστη και ήλιο- έχει διάρκεια ζωής αρκετούς μήνες. 

Σόφτμπολ - Ταεκβοντό

Για μεγέθυνση πατείστε ροδάκι να ανοίξεο νέα καρτέλα με φακό +-
απο παλιά Ραδιοτηλεόραση

Α. Εμπειρίκος Απόσπασμα από «Αρχάγγελος τον Σεπτέμβριο Βοών μέσα στην πλάση»

ΤΑ ΡΑΝΤΙΣΜΕΝΑ(Ομάδα καλλιτεχνικών, λογοτεχνικών, αναζητήσεων).
Α. Εμπειρίκος Απόσπασμα από
«Αρχάγγελος τον Σεπτέμβριο Βοών μέσα στην πλάση»


Τις μέρες τις γλυκιές του Σεπτεμβρίου, όταν δεν έχει ακόμη βρέξει και είναι το άκουσμα των ήχων πιο αραιό και η γεύσις των ωρών και από του θέρους πιο πυκνή, όταν στους κήπους σκάνε τα ρόδια, και πάλλονται υψιτενείς οι στήμονες των λουλουδιών, και σφύζουν στις πορφύρες των φλεγόμενοι οι ιβίσκοι, όλοι σαν υπερβέβαιοι γαμβροί που στων νυμφών κτυπούν τις θύρες, τότε, σαν να ‘ναι πάντα καλοκαίρι (γιατί όποια κι αν είναι η εποχή, ο πόθος είναι πάντα θέρος) αναγαλλιάζουν οι ψυχές, και ο Έρωτας, ο πιο ξανθός αρχάγγελος του Παραδείσου, βοά και λέγει στο κάθε που άγγιξε κορμί:
Τα ρούχα πέτα, γδύσου.
Τίποτε μη φοβάσαι.
Έαρ, χειμώνας, θέρος-
όπου κι αν είσαι-
είναι η ρομφαία μου μαζί σου.”

ΒΑΦΛΕΣ

Αρτοποιεια & Συνταγες.
Φωτογραφία: ΒΑΦΛΕΣ

ΥΛΙΚΑ
125 γραμμάρια αλεύρι για όλες τις χρήσεις
2 αυγά
120 ml γάλα
120 ml νερό
2 γρ. αλάτι
30 γρ λιωμένο βούτυρο
λιγο μπεικιν
ΕΚΤΕΛΕΣΗ
1.Σε ένα μεγάλο μπώλ ανακατέψτε το αλεύρι με τα αυγά. 
Σιγά σιγά προσθέστε το γάλα και το νερό, ανακατεύοντας. 
Προσθέστε το αλάτι και το βούτυρο και χτυπήστε το μείγμα 
μέχρι να ανακατευθούν όλα τα συστατικά καλά χωρις σβολους.

2.Ζεστάνετε ένα ελαφρά λαδομένο τηγάνι πάνω στο μάτι 
της κουζίνας σε μέση θερμοκρασία. Ρίξτε περίπου 1/4 κούπας
από το μείγμα στο τηγάνι για κάθε κρέπα. Κουνήστε το τηγάνι 
κυκλικά ώστε το μείγμα να απλωθεί σε όλη την επιφάνεια του 
τηγανιού εξίσου.

3.Ψήστε την κρέπα για περίπου 2 λεπτά μέχρι να σκουρίνει 
η κάτω πλευρά της κρέπας. Με μια σπάτουλα αλλάξτε πλευρά 
στην κρέπα ώστε να ψηθεί και απο την άλλη πλευρά με τον 
ίδιο τρόπο. 
ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!
ΒΑΦΛΕΣ

ΥΛΙΚΑ
125 γραμμάρια αλεύρι για όλες τις χρήσεις
2 αυγά
120 ml γάλα
120 ml νερό
2 γρ. αλάτι
30 γρ λιωμένο βούτυρο
λιγο μπεικιν
ΕΚΤΕΛΕΣΗ
1.Σε ένα μεγάλο μπώλ ανακατέψτε το αλεύρι με τα αυγά.
Σιγά σιγά προσθέστε το γάλα και το νερό, ανακατεύοντας.
Προσθέστε το αλάτι και το βούτυρο και χτυπήστε το μείγμα
μέχρι να ανακατευθούν όλα τα συστατικά καλά χωρις σβολους.

2.Ζεστάνετε ένα ελαφρά λαδομένο τηγάνι πάνω στο μάτι
της κουζίνας σε μέση θερμοκρασία. Ρίξτε περίπου 1/4 κούπας
από το μείγμα στο τηγάνι για κάθε κρέπα. Κουνήστε το τηγάνι
κυκλικά ώστε το μείγμα να απλωθεί σε όλη την επιφάνεια του
τηγανιού εξίσου.

3.Ψήστε την κρέπα για περίπου 2 λεπτά μέχρι να σκουρίνει
η κάτω πλευρά της κρέπας. Με μια σπάτουλα αλλάξτε πλευρά
στην κρέπα ώστε να ψηθεί και απο την άλλη πλευρά με τον
ίδιο τρόπο.
ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!

Παράθυρο με θέα

Για μεγέθυνση πατείστε ροδάκι να ανοίξει νέα καρτέλα με φακό +-
απο τεύχος Voyager

Το τέλος των διακοπών την Κούβα

Για μεγέθυνση πατείστε ροδάκι να ανοίξει νέα καρτέλα με φακό+-
από τεύχος voyager

Σήμερα...



Στα χέρια του Πύρρου...

Για μεγέθυνση πατείστε ροδάκι να ανοίξει νέα καρτέλα με φακό+-

ΝΤΟΝΑΤΣ

Αρτοποιεια & Συνταγες.
Φωτογραφία: (Bessy) Καλημέρα σας! Σήμερα θα βάλω κάτι που λατρεύουν μικροί και μεγάλοι! Οπου δείτε φλιτζάνια,ανατρέξτε στις αντιστοιχίες,έτσι θα τα μάθετε κιολας! Η συνταγή ήταν έτσι ακριβώς.Η διακόσμηση με το καλάθι,είναι δική μου!<3 έκανα και μερικά γεμιστά! Θα βάλω αργότερα με γλάσο,αυτά ειναι τα κλασσικά!

ΝΤΟΝΑΤΣ

ΥΛΙΚΑ

ΖΥΜΗ

2 ΚΟΥΤΑΛΙΕΣ ΤΗΣ ΣΟΥΠΑΣ ΒΟΥΤΥΡΟ
1 1/2 ΦΛΙΤΖΑΝΙ ΓΑΛΑ
5 ΚΟΥΤΑΛΙΕΣ ΤΗΣ ΣΟΥΠΑΣ ΖΑΧΑΡΗ ΚΡΥΣΤΑΛΙΚΗ
4 ΦΛΙΤΖΑΝΙΑ ΑΛΥΡΙ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΧΡΗΣΕΙΣ
1 ΠΑΤΑΤΑ(60 ΓΡ) ΒΡΑΣΜΕΝΗ(ΕΓΩ ΠΑΝΤΩΣ ΠΕΤΥΧΑ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ) ΒΡΑΖΟΥΜΕΜΕ ΤΗ ΦΛΟΥΔΑ ΓΙΑ ΠΕΡΙΠΟΥ 40'Τ ΣΙΜΠΗΣΤΕ ΤΗ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΑΝ ΕΧΕΙ ΒΡΑΣΕΙ
2 ΑΥΓΑ
2 ΦΑΚΕΛΑΚΙΑ ΜΑΓΙΑ ΞΕΡΗ
1 1/2 ΚΟΥΤΑΛΑΚΙ ΤΟΥ ΓΛΥΚΟΥ ΑΛΑΤΙ
ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΜΟΣΧΟΚΑΡΥΔΟ ΤΡΙΜΜΕΝΟ

ΜΕΤΑ ΤΟ ΨΗΣΙΜΟ

1/2 ΦΛΙΤΖΑΝΙ ΒΟΥΤΥΡΟ ΛΙΩΜΕΝΟ( ΑΝΑΤΡΕΞΤΕ ΣΤΙΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΕΣ ΠΟΥ ΕΧΩ ΠΟΣΤΑΡΕΙ) ΕΤΣΙ ΕΓΡΑΦΕ Η ΣΥΝΤΑΓΗ
1 1/2 ΦΛΙΤΖΑΝΙ ΖΑΧΑΡΗ ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΚΗ
1 ΦΛΙΤΖΑΝΙ ΑΧΝΗ

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΤΗ ΖΥΜΗ:
ΒΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΒΟΥΤΥΡΟ ΣΕ ΚΑΤΣΑΡΟΛΑΚΙ.ΡΙΧΝΟΥΜΕ ΤΟ ΓΑΛΑ.
ΠΡΟΣΘΕΤΟΥΜΕ ΤΗ ΖΑΧΑΡΗ.
ΤΟΠΟΘΕΤΟΥΜΕ ΤΟ ΚΑΤΣΑΡΟΛΑΚΙ ΣΕ ΧΑΜΗΛΗ ΦΩΤΙΑ
ΖΕΣΤΑΙΝΟΥΜΕ ΤΟ ΜΕΙΓΜΑ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΛΙΩΣΕΙ ΤΟ ΒΟΥΤΥΡΟ ΚΑΙ Η ΖΑΧΑΡΗ,ΑΝΑΚΑΤΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΜΙΑ ΚΟΥΤΑΛΑ.
ΑΠΟΣΥΡΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗ ΦΩΤΙΑ ΚΑΙ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΝΑ ΚΡΥΩΣΕΙ.
ΚΟΣΚΙΝΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΑΛΕΥΡΙ ΠΑΝΩ ΣΕ ΛΑΔΟΚΟΛΛΑ.
ΞΕΦΛΟΥΔΙΖΟΥΜΕ ΤΗ ΠΑΤΑΤΑ ΚΑΙ ΤΗ ΛΙΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΕΝΑ ΠΙΡΟΥΝΙ.
 ΧΤΥΠΑΜΕ ΕΛΑΦΡΩΣ ΤΑ ΑΥΓΑ ΣΕ ΕΝΑ ΜΠΟΛ.
 ΒΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΜΙΣΟ ΚΟΣΚΙΝΙΣΜΕΝΟ ΑΛΕΥΡΙ(2 ΦΛΙΤΖΑΝΙΑ) ΣΤΟ ΚΑΔΟ ΣΤΟΥ ΜΙΞΕΡ.
ΠΡΟΣΘΕΤΟΥΜΕ ΤΗ ΜΑΓΙΑ.
ΡΙΧΝΟΥΜΕ ΤΟ ΚΡΥΟ ΜΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΒΟΥΤΥΡΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΧΤΥΠΗΜΕΝΑ ΑΥΓΑ ΚΑΙ ΤΗ ΠΑΤΑΤΑ,ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΟ ΑΛΑΤΙ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΤΟ ΜΟΣΧΟΚΑΡΥΔ0.
ΧΤΥΠΑΜΕ ΣΤΗ ΜΕΤΡΙΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΓΙΑ 5'
 ΧΑΜΗΛΩΝΟΥΜΕ ΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΚΑΙ ΡΙΧΝΟΥΜΕ ΛΙΓΟ ΛΙΓΟ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΑΛΕΥΡΙ. ΧΤΥΠΑΜΕ ΓΙΑ ΑΛΛΑ 5'.ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΜΕ ΤΗ ΖΥΜΗ ΣΕ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΜΠΟΛ,ΚΑΛΥΠΤΟΥΜΕ ΜΕ ΜΕΒΡΑΝΗ ΚΑΙ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΣΕ ΖΕΣΤΟ ΜΕΡΟΣ ΝΑ ΦΟΥΣΚΩΣΕΙ ΓΙΑ 1 ΩΡΑ ΠΕΡΙΠΟΥ.
 ΑΛΕΥΡΩΝΟΥΜΕ ΜΙΑ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΔΙΠΛΑΣΣΙΑΣΤΕΙ ΣΕ ΟΓΚΟ ΤΗ ΤΟΠΟΤΕΤΟΥΜΕ ΣΕ ΑΥΤΗ.
ΑΝΟΙΓΟΥΜΕ ΜΕ ΠΛΑΣΤΗ ΣΕ ΦΥΛΛΟ ΠΑΧΟΥΣ 1εκ.
 ΚΟΒΟΥΜΕ ΔΙΣΚΟΥΣ ΜΕ ΟΔΗΓΟ ΕΝΑ ΑΝΑΠΟΔΟΓΥΡΙΣΜΕΝΟ ΜΠΟΛ ΔΙΑΜΕΤΡΟΥ 12εκ(ΑΝ ΕΧΕΤΕ ΚΟΥ ΠΑΤ ΑΚΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ).
ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΤΟ ΣΧΗΜΑ ΔΑΧΤΥΛΙΔΙΟΥ,ΚΟΒΟΥΜΕ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΩΣ ΟΔΗΓΟ ΕΝΑ ΑΝΑΠΟΔΟΓΥΡΙΣΜΕΝΟ ΣΦΗΝΑΚΙ Η ΠΟΤΗΡΑΚΙ ΤΟΥ ΛΙΚΕΡ(ΕΓΩ ΤΟ ΕΚΑΝΑ ΜΕ ΕΝΑ ΚΑΠΑΚΙ ΑΠΟ ΝΕΡΟ).
 ΣΤΡΩΝΟΥΜΕ ΛΑΔΟΚΟΛΛΑ ΣΕ ΤΑΨΙ,ΒΑΖΟΥΜΕ ΤΑ ΝΤΟΝΑΤΣ.
ΤΑ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΠΑΛΙ ΣΕ ΖΕΣΤΟ ΜΕΡΟΣ ΓΙΑ 20' ΠΕΡΙΠΟΥ,ΕΝ ΤΩ ΜΕΤΑΞΥ,ΠΡΟΘΕΡΜΑΙΝΟΥΜΕ ΤΟ ΦΟΥΡΝΟ ΣΤΟΥς 200 ΒΑΘΜΟΥΣ.ΠΑΡΙΝΟΥΜΕ ΤΑ ΦΟΥΣΚΩΜΕΝΑ ΝΤΟΝΑΤΣ ΚΑΙ ΨΗΝΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΙΣ ΠΑΝΩ-ΚΑΤΩ ΓΙΑ ΠΕΡΙΠΟΥ 15',ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΧΡΩΜΑ.
ΤΑ ΑΛΕΙΦΟΥΜΕ ΑΜΕΣΩΣ ΜΕ ΤΟ ΛΙΩΜΕΝΟ ΒΟΥΤΥΡΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ 2 ΠΛΕΥΡΕΣ.ΒΟΥΤΑΜΕ ΤΑ ΜΙΣΑ ΣΤΗ ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΚΗ ΖΑΧΑΡΗ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑ ΜΙΣΑ(ΤΑ ΠΑΣΠΑΛΙΖΟΥΜΕ  ΜΕ ΑΧΝΗ). 

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!
 
(Bessy)
ΝΤΟΝΑΤΣ

ΥΛΙΚΑ

ΖΥΜΗ

2 ΚΟΥΤΑΛΙΕΣ ΤΗΣ ΣΟΥΠΑΣ ΒΟΥΤΥΡΟ
1 1/2 ΦΛΙΤΖΑΝΙ ΓΑΛΑ
5 ΚΟΥΤΑΛΙΕΣ ΤΗΣ ΣΟΥΠΑΣ ΖΑΧΑΡΗ ΚΡΥΣΤΑΛΙΚΗ
4 ΦΛΙΤΖΑΝΙΑ ΑΛΥΡΙ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΧΡΗΣΕΙΣ
1 ΠΑΤΑΤΑ(60 ΓΡ) ΒΡΑΣΜΕΝΗ(ΕΓΩ ΠΑΝΤΩΣ ΠΕΤΥΧΑ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ) ΒΡΑΖΟΥΜΕΜΕ ΤΗ ΦΛΟΥΔΑ ΓΙΑ ΠΕΡΙΠΟΥ 40'Τ ΣΙΜΠΗΣΤΕ ΤΗ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΑΝ ΕΧΕΙ ΒΡΑΣΕΙ
2 ΑΥΓΑ
2 ΦΑΚΕΛΑΚΙΑ ΜΑΓΙΑ ΞΕΡΗ
1 1/2 ΚΟΥΤΑΛΑΚΙ ΤΟΥ ΓΛΥΚΟΥ ΑΛΑΤΙ
ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΜΟΣΧΟΚΑΡΥΔΟ ΤΡΙΜΜΕΝΟ

ΜΕΤΑ ΤΟ ΨΗΣΙΜΟ

1/2 ΦΛΙΤΖΑΝΙ ΒΟΥΤΥΡΟ ΛΙΩΜΕΝΟ( ΑΝΑΤΡΕΞΤΕ ΣΤΙΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΕΣ ΠΟΥ ΕΧΩ ΠΟΣΤΑΡΕΙ) ΕΤΣΙ ΕΓΡΑΦΕ Η ΣΥΝΤΑΓΗ
1 1/2 ΦΛΙΤΖΑΝΙ ΖΑΧΑΡΗ ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΚΗ
1 ΦΛΙΤΖΑΝΙ ΑΧΝΗ

ΕΚΤΕΛΕΣΗ στην πηγή

Το αίνιγμα της συνείδησης

 http://www.antifono.gr
 

Το αίνιγμα της συνείδησης

Αργότερα ο επίσκοπος Αυγουστίνος διατύπωσε γύρω στο έτος 400 μ.X. τον εξής προβληματισμό: «Όταν ένα υλικό πράγμα ιδωθεί με τα μάτια του νου, δεν είναι πια υλικό πράγμα αλλά ένα καθρέφτισμα αυτού του πράγματος, και η μονάδα που αντιλαμβάνεται αυτό το καθρέφτισμα στο νου δεν είναι ούτε υλικό σώμα ούτε το καθρέφτισμα του φυσικού αντικειμένου». Αυτή η διάκριση ανάμεσα σε ένα υλικό σώμα, που μπορεί να αντιλαμβάνεται τον περιβάλλοντα κόσμο, και έναν άυλο νου – ή μια άυλη ψυχή – που μπορεί να έχει συνειδητή επίγνωση του κόσμου ονομάζεται στη φιλοσοφία δυϊσμός. Πρόκειται, με δυο λόγια, για ένα διαχωρισμό ανάμεσα στο κόσμο των αισθήσεων και τον κόσμο της συνείδησης, ανάμεσα στο σώμα και την ψυχή/ νου ως δύο εντελώς διαφορετικών ουσιών. Καρτέσιος: H ψυχή εδρεύει στην επίφυση 0 Γάλλος φιλόσοφος και μαθηματικός Καρτέσιος (Rene Descartes) ανέπτυξε περισσότερο αυτή την άποψη για τη συνείδηση στο έργο του “Στοχασμοί περί της Πρώτης Φιλοσοφίας” (Meditationes de prima philosophia) το 1641. Περιγράφει την ψυχή σαν «άυλο, σκεπτόμενο πράγμα», που αποτελεί την ουσία του ανθρώπου και εμπεριέχει όλες τις σκέψεις, ελπίδες και αμφιβολίες του, καθώς και την πίστη του. Κατά τον Καρτέσιο, σώμα και ψυχή βρίσκονται σε αλληλεπίδραση μεταξύ τους, η ψυχή όμως μπορεί να υπάρξει και ανεξάρτητα από το σώμα. O Καρτέσιος προσπάθησε να εντοπίσει πού εδρεύει η ψυχή και την τοποθέτησε στον εγκέφαλο, σε αντίθεση με άλλους φιλοσόφους, που υποστήριζαν ότι η ψυχή αιωρείται ελεύθερα ή βρίσκεται παντού. O Καρτέσιος γνώριζε ότι η δομή του εγκεφάλου είναι συμμετρική, ότι δηλαδή οι περισσότερες δομές είναι διπλές και βρίσκονται και στα δύο ημισφαίρια. Επειδή η ψυχή αποτελεί την ουσία του ανθρώπου, δεν μπορεί παρά να έχουμε μόνο μία, συλλογίστηκε ο Καρτέσιος· γι’ αυτό και θα πρέπει να εδρεύει σε μια δομή του εγκεφάλου που είναι μοναδική. Υπέθεσε λοιπόν ότι η ψυχή βρίσκεται στην επίφυση, μια δομή του μεσεγκεφάλου. Σήμερα ξέρουμε ότι η επίφυση είναι υπεύθυνη για την παραγωγή της ορμόνης σεροτονίνη, η οποία ελέγχει τον ημερονύκτιο βιορυθμό μας. Υπάρχουν και σήμερα θεωρίες που υποστηρίζουν ότι ο αδένας αυτός παίζει σημαντικό ρόλο στη συνείδηση μας – κάτι που, ωστόσο, δεν τεκμηριώνεται επιστημονικά. O Θεός σύνδεσμος σώματος-ψυχής Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τον Καρτέσιο και τον καρτεσιανό δυϊσμό ήταν ότι έπρεπε να εξηγήσει πώς η άυλη ψυχή μπορούσε να ενσωματωθεί στο υλικό τμήμα της επίφυσης και κατά συνέπεια στο σώμα, αφού σώμα και ψυχή αποτελούνταν από δύο τελείως διαφορετικές ουσίες. O Γάλλος φιλόσοφος δε βρήκε ικανοποιητική απάντηση, οπαδοί του όμως υποστήριξαν ότι μόνο ο Θεός μπορούσε να είναι ο σύνδεσμος μεταξύ σώματος και ψυχής. Οι υποστηρικτές του δυϊσμού δεν έχουν καταφέρει μέχρι σήμερα να εξηγήσουν με σαφήνεια τη σχέση ανάμεσα στο σώμα και την ψυχή. Στο άλλο στρατόπεδο βρίσκεται ο υλισμός, το φιλοσοφικό σύστημα που διδάσκει ότι η ψυχή που έχει συνείδηση και ο υλικός εγκέφαλος είναι το ίδιο και το αυτό και ότι ο άνθρωπος δε διαθέτει κάτι άυλο. Η νόηση είναι λειτουργία της ύλης, η συνείδηση είναι απόρροια των διεργασιών του εγκεφάλου – επομένως παύει να υπάρχει αμέσως μόλις πάψει να λειτουργεί ο εγκέφαλος . Σε ορισμένες υλιστικές θεωρίες, κεντρικό ρόλο παίζει ο όρος “νευρωνικό αντίστοιχο”: Για κάθε επιμέρους λειτουργία της συνείδησης υπάρχει μια νευρωνική δραστηριότητα που μπορεί να την εξηγήσει. Οι περισσότεροι νευροφυσιολόγοι υιοθετούν την άποψη ότι η συνείδηση και όλα τα ανθρώπινα συναισθήματα προέρχονται από βιοχημικές αντιδράσεις στον εγκέφαλο. Είναι όμως πολύ δύσκολο να αποδείξει κανείς εμπειρικά την ορθότητα της θεωρίας και να αναγνωρίσει τους συγκεκριμένους νευρικούς ερεθισμούς που αντιστοιχούν στη συνείδηση. Το ιδανικό θα ήταν να μπορούσαμε να εξακριβώσουμε τι συμβαίνει στη συνείδηση με ένα εγκεφαλογράφημα, όπως κάνουν οι νευρολόγοι όταν θέλουν να εντοπίσουν, για παράδειγμα, τους νευρώνες που ευθύνονται για την κίνηση του χεριού. Αναλύοντας τομογραφίες του εγκεφάλου πριν, κατά και μετά την κίνηση, οι νευρολόγοι εξακριβώνουν ποια κέντρα του εγκεφάλου ενεργοποιούνται. Αυτή η απλή μέθοδος, όμως, δεν μπορεί να εφαρμοστεί στη μελέτη των – σαφώς πολυπλοκότερων – διεργασιών της συνείδησης. Υπάρχουν πολλές σχολές στην υλιστική φιλοσοφία, αλλά στην αρχή όλοι οι υλιστές ήταν σύμφωνοι ότι η ψυχή, ο φορέας της συνείδησης, είναι εγκαταστημένη σε περιορισμένο τμήμα του εγκεφάλου, μια θέση παρόμοια με εκείνη του Καρτέσιου για την επίφυση. Τον περασμένο αιώνα, όμως, η επιστήμη έκανε μεγάλες προόδους.Έτσι, οι νευροφυσιολόγοι συνειδητοποίησαν την πολυπλοκότητα που παρουσιάζει η λειτουργία του εγκεφάλου – οι απαντήσεις που έδιναν μέχρι τότε τόσο οι υλιστικές όσο και οι δυϊστικές φιλοσοφικές θεωρίες αποδείχθηκαν προβληματικές. Πολλαπλά προσχέδια Ο Τσέχος ψυχολόγος Max Wertheimer έκανε το 1912 ένα σημαντικό πείραμα. Οι συμμετέχοντες σε αυτό έβλεπαν δύο εικόνες που εναλλάσσονταν πολύ γρήγορα, από τις οποίες η μία είχε έναν μπλε κύκλο στην πάνω αριστερή γωνία και η άλλη έναν κόκκινο κύκλο στην κάτω δεξιά γωνία. Αποδείχθηκε ότι οι συμμετέχοντες αντιλαμβάνονταν τις δύο εικόνες ως μία εικόνα, στην οποία ο κύκλος κινούνταν διαρκώς από τη μία γωνία στην άλλη και στο μέσον άλλαζε χρώμα από μπλε σε κόκκινο. H δεύτερη εικόνα επηρέαζε, λοιπόν, την αντίληψη των παρατηρητών για την πρώτη εικόνα, με αποτέλεσμα η αλλαγή του χρώματος να γίνεται αντιληπτή πριν ακόμη οι συμμετέχοντες αποκτήσουν συνείδηση της δεύτερης εικόνας. Το φαινόμενο αυτό, γνωστό ως «φαινόμενο phi», οφείλεται σε μια διεργασία του εγκεφάλου η οποία συμπληρώνει το χρονικό και χωρικό χάσμα μεταξύ των εικόνων και μας δίνει έτσι την αίσθηση της κίνησης. Τα κινούμενα σχέδια είναι ένα κλασικό παράδειγμα του πώς λειτουργεί αυτό το φαινόμενο. Ερμηνεύοντας αυτό το πείραμα, ο Αμερικανός φιλόσοφος και καθηγητής γνωσιολογίας Daniel Dennett κατέληξε, μερικές δεκαετίες αργότερα, στο συμπέρασμα ότι η συνείδηση δεν αντιλαμβάνεται τα γεγονότα με χρονολογική σειρά. Αν η συνείδηση εδραζόταν σε συγκεκριμένη περιοχή του εγκεφάλου, τα νευρικά ερεθίσματα από το μάτι θα έπρεπε να φτάνουν στον εγκέφαλο με τη σειρά με την οποία προκλήθηκαν και οι εθελοντές σε δύο ανεξάρτητα πειράματα θα είχαν συνειδητοποιήσει ότι ο κύκλος ήταν πρώτα μπλε και μετά κόκκινος. Γι’ αυτό, ο Αμερικανός φιλόσοφος κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η συνείδηση δεν εδράζεται σε κάποια συγκεκριμένη περιοχή του εγκεφάλου, αλλά θα πρέπει να βασίζεται στη συνεργασία πολλών εγκεφαλικών περιοχών. Στο μεταξύ, οι νευρολόγοι έχουν διαπιστώσει ότι ασθένειες και ατυχήματα που προκαλούν βλάβες στον εγκέφαλο ατόμων οδηγούν σχεδόν πάντα σε αλλαγές της προσωπικότητας τους. Και αυτό ενισχύει ακόμη περισσότερο την άποψη ότι η συνείδηση δε συνδέεται με κάποια συγκεκριμένη περιοχή του εγκεφάλου. O Dennett προσπάθησε το 1991 να «θάψει» μια για πάντα το δυϊσμό του Καρτέσιου, που, κατά τη γνώμη του, είχε ασκήσει μια υπερβολική επίδραση στις υπάρχουσες θεωρίες για τη συνείδηση. Παρουσίασε τη δική του θεωρία, το λεγόμενο «μοντέλο πολλαπλών προσχεδίων» – «multiple drafts model». Σύμφωνα με τη θεωρία αυτή, κάθε αισθητήριο ερέθισμα είτε εξετάζεται από τον εγκέφαλο μεμονωμένα είτε συνδυάζεται με ένα άλλο ερέθισμα που είχε προσληφθεί νωρίτερα, αλλά δεν έχει γίνει ακόμη αντιληπτό από τη συνείδηση, οπότε τα δύο ερεθίσματα συγχωνεύονται και παράγουν μια ενιαία συνειδητή εμπειρία. Όπως υποδηλώνει η ονομασία της θεωρίας, αντιλαμβανόμαστε τον εξωτερικό κόσμο σε μικρά, μεμονωμένα «κομμάτια», που θυμίζουν βιαστικά προσχέδια. Όπως από αυτά μπορεί να προκύψει μέχρι και ένα μυθιστόρημα, έτσι και τα διάφορα αισθητήρια ερεθίσματα συγκεντρώνονται, ενοποιούνται και σχηματίζουν μια γενική, συνειδητή εμπειρία. H συνείδηση δεν εμφανίζεται αμέσως μόλις αντιληφθούμε κάτι. θα πρέπει, αντίθετα, να την αντιμετωπίζουμε ως αποτέλεσμα μιας συνεχούς επεξεργασίας ενός αδιάκοπου ρεύματος πληροφοριών. Και, επιπλέον, όλα τα ερεθίσματα δεν καταλήγουν στη συνείδηση μας. Τα ζώα έχουν συνείδηση; Σε αυτό το μοντέλο των πολλαπλών προσχεδίων δεν έχει νόημα να μιλάμε για συνείδηση παρά μόνο στο βαθμό που αυτή επηρεάζει τις πράξεις μας. Από την άλλη, η θεωρία του Dennett δίνει τη δυνατότητα διαφοροποίησης της έννοιας της συνείδησης, έτσι ώστε να μπορούμε να μιλάμε για ύπαρξη συνείδησης ακόμη και στα ζώα και τις μηχανές.H θεωρία του Αμερικανού φιλοσόφου δε δίνει συγκεκριμένη απάντηση στο ερώτημα πού εδρεύει η συνείδηση. Πολλοί νευρολόγοι έχουν ασχοληθεί με το θέμα τις τελευταίες δεκαετίες. Οι περισσότεροι υποστηρίζουν την κεντρική ιδέα του Dennett, ότι η συνείδηση έχει φυσική μορφή και συνδέεται με περισσότερες από μία περιοχές του εγκεφάλου. 0 Βρετανός μοριακός βιολόγος και νευροβιολόγος Francis Crick, βραβευμένος με Νόμπελ το 1962 για τις ανακαλύψεις του πάνω στη δομή του DNA, προσπάθησε να εντοπίσει την έδρα της συνείδησης. Πέθανε το 2004, πριν ολοκληρώσει την έρευνα του, όμως ο συνάδελφος του Christof Koch συνέχισε το έργο του και δημοσίευσε το 2005 τη θεωρία τους. Το παράδειγμα του ρόδου Οι Francis Crick και Christof Koch θεώρησαν ιδιαίτερης σημασίας το γεγονός ότι οι συνειδητές εντυπώσεις από ένα αντικείμενο ενσωματώνονται σχεδόν πάντα σε μια συγκεκριμένη εμπειρία. H όψη, το χρώμα και η μυρωδιά του ρόδου συνδέονται με τη συναισθηματική μας εικόνα για το ρόδο ως σύμβολο της αγάπης. Ξέρουμε ότι η επεξεργασία των διαφόρων αισθητηριακών ερεθισμάτων και των συναισθημάτων λαμβάνει χώρα σε διαφορετικά κέντρα του εγκεφάλου, γι’ αυτό και πρέπει να συνεργαστούν πολλά τμήματα του εγκεφάλου για να έχουμε μια ολοκληρωμένη συνειδητή εμπειρία του ρόδου. Οι δύο ερευνητές άρχισαν να μελετούν την ανατομία του εγκεφάλου προκειμένου να ανακαλύψουν τη δομή που είναι αρμόδια γι’ αυτή τη λειτουργία συντονισμού. Οι έρευνες τους οδήγησαν οε μια περιοχή φαιάς ουσίας κάτω από το κεντρικό τμήμα του φλοιού των δύο εγκεφαλικών ημισφαιρίων. Το εν λόγω στρώμα νευρώνων, που το πάχος τους δεν ξεπερνά το ένα χιλιοστό, λέγεται ταινιοειδής πυρήνας (Claustrum) ή προ-τείχισμα. Το βρίσκουμε σε όλα τα θηλαστικά, αλλά η λειτουργία του παραμένει ανεξακρίβωτη. Οι δύο ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι νευρώνες αυτού του πυρήνα συνδέονται με όλα σχεδόν τα τμήματα του φλοιού, όπου εδρεύουν οι ανώτερες εγκεφαλικές λειτουργίες, όπως η γλώσσα, η λήψη αποφάσεων και οι αισθήσεις. Οι συνδέσεις είναι αμφίδρομες: οι νευρώνες του ταινιοειδούς πυρήνα δέχονται αλλά και αποστέλλουν πληροφορίες στο φλοιό του εγκεφάλου. Επιπλέον, επικοινωνούν με το βαθύτερο τμήμα του εγκεφάλου, απ’ όπου προέρχονται τα βασικά συναισθήματα. Με άλλα λόγια, ο ταινιοειδής πυρήνας μοιάζει με έναν κεντρικό διακόπτη, που συνδέει μεγάλες περιοχές του εγκεφάλου. H θεωρία αυτή δεν έχει ακόμη αποδειχθεί. Ερευνητές έχουν προτείνει διάφορα πειράματα για να διαπιστωθεί αν ο πυρήνας αυτός παίζει κάποιο ρόλο στη συνείδηση μας. Σε ένα από αυτά τα πειράματα, προβλέπεται να τοποθετηθούν ηλεκτρόδια στον ταινιοειδή πυρήνα και να ενεργοποιηθούν τα εγκεφαλικά κύτταρα αυτού του λεπτού στρώματος με ρεύμα χαμηλής τάσης. Αν οι επιστήμονες καταφέρουν δι’ αυτού του τρόπου να προκαλέσουν σκέψεις, εντυπώσεις ή συναισθήματα στη συνείδηση του εθελοντή, η θεωρία των Crick και Koch θα αποδειχθεί σωστή. H ανθρώπινη συνείδηση εξακολουθεί να απασχολεί φιλοσόφους, νευροφυσιολόγους και άλλους επιστήμονες. Έχουν διατυπωθεί πολλές θεωρίες σχετικά με το τι είναι η συνείδηση, πώς δημιουργείται και πού εδρεύει, αλλά οι συγκεκριμένες, τεκμηριωμένες γνώσεις μας σε αυτό τον τομέα παραμένουν φτωχές, θα περάσουν πολλά χρόνια μέχρι να εξηγηθεί πώς γίνεται απλά οπτικά ερεθίσματα να ταξιδεύουν στον εγκέφαλο για να καταλήξουν, π.χ., στην απόλαυση που μας χαρίζει το αυγουστιάτικο φεγγάρι. Αναζητώντας το μυστικό της συνείδησης εδώ και 2.000 χρόνια Για αιώνες το μυστήριο της ανθρώπινης συνείδησης απασχολούσε κυρίως τους φιλοσόφους. Αργότερα προστέθηκαν οι ψυχολόγοι και οι νευροφυσιολόγοι. 60πΧ: Ο Ρωμαίος πολιτικός και φιλόσοφος Κικέρων ήταν από τους πρώτους που χρησιμοποίησε την έννοια conscientis (= συνείδηση). O Κικέρων εννοούσε κατά βάση την ηθική συνείδηση, ένα σύστημα αξιών. 400 μ.Χ. : Ο επίσκοπος Αυγουστίνος διακρίνει το υλικό σώμα από την άυλη ψυχή.1250: Ο Ιταλός φιλόσοφος και θεολόγος Θωμάς Ακινάτης υποστηρίζει ότι ακόμη και τα μικρά παιδιά έχουν συνείδηση του «είναι». Διαχωρίζει την αισθητηριακή αντίληψη από την επίγνωση ότι έχουμε αντιληφθεί κάτι. 1640: Με τη φράση «Σκέπτομαι άρα υπάρχω», ο Γάλλος φιλόσοφος και μαθηματικός Καρτέσιος (Rene Descartes) εισάγει μια δυϊστική αντίληψη, σύμφωνα με την οποία ο υλικός εγκέφαλος αντιλαμβάνεται ό,τι η άυλη ψυχή συνειδητοποιεί. Κατά τον Καρτέσιο, η ψυχή εδρεύει στην επίφυση. 1690: Ο Άγγλος φιλόσοφος John Locke χρησιμοποιεί για πρώτη φορά τη λέξη «συνείδηση» με τη σημερινή της έννοια. Υποστηρίζει ότι το εγώ διαμορφώνεται από την ίδια τη ζωή, από τις εντυπώσει και τις εμπειρίες μας. Γύρω στο 1700: Ο μαθηματικός και φιλόσοφος Gottfried Wilhelm Leibniz υποστηρίζει ότι ο εγκέφαλος που αντιλαμβάνεται και η ψυχή που συνειδητοποιεί είναι δύο τελείως διαφορετικά πράγματα. Αναφέρει σαν παράδειγμα μια ψείρα, που, αν γύριζε μέσα στο κεφάλι μας, δε θα έβρισκε ούτε μια σκέψη ή ιδέα. 1960: Ο Αμερικανός νευροβιολόγος Roger Walcott Sperry ανακαλύπτει ότι, αν η σύνδεση μεταξύ δεξιού και αριστερού ημισφαιρίου στον εγκέφαλο καταστραφεί, η συνείδηση του ατόμου χωρίζεται σε δύο ανεξάρτητα μέρη, που το καθένα μπορεί να έχει τις δικές του σκέψεις. 1980: Ο υλιστής Αμερικανόε φιλόσοφος Daniel Dennett υποστηρίζει ότι η συνείδηση και όλα τα ανθρώπινα συναισθήματα προέρχονται από βιοχημικές διεργασία του εγκεφάλου. 1990:Ο ρωσικής καταγωγής νευρολόγος Mikhail Lebedev αποδεικνύει ότι άτομα στα οποία έχει ερεθιστεί ένα μικρό εγκεφαλικό κέντρο στο μετωπιαίο λοβό βιώνουν οπτικές ψευδαισθήσεις, που δεν έχουν σχέση με τα πραγματικά οπτικά ερεθίσματα. 2004: Ο Francis Crick, που ανακάλυψε τη διπλή έλικα του DNA, υποστηρίζει ότι η συνείδηση συνδέεται με ένα λεπτό στρώμα φαιάς ουσίας – πάχους μικρότερου του ενός χιλιοστού – , το λεγόμενο ταινιοειδή πυρήνα, που έχει επαφή με όλα σχεδόν τα κέντρα του εγκεφάλου, με νευρώνες και στα δύο ημισφαίρια. Πρόκειται για τον ταινιοειδή πυρήνα, που συνδέεται αφ’ ενός με το μεγαλύτερο τμήμα του εγκεφαλικού φλοιού, όπου εντοπίζονται οι ανώτερες νοητικές λειτουργίες, και αφ’ ετέρου με τα βαθύτερα τμήματα του εγκεφάλου, όπου έχουν την προέλευση τους τα συναισθήματα.
πηγή:http://sciencearchives.wordpress.com/2013/05/14/%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CE%AF%CE

ΑΓΝΟΔΙΚΗ

Φωτογραφία: ΑΓΝΟΔΙΚΗ: Η πρώτη γυναικολόγος τον 4ο αιώνα (355-280 πχ.),ντύθηκε άντρας και κατάφερε να παρακολουθήσει μαθήματα γυναικολογίας.
 Μέχρι των ημερών της οι νόμοι της Πολιτείας απαγόρευαν την άσκηση του ιατρικού επαγγέλματος από μέρους των δούλων, ιδιαίτερα δε από μέρους των γυναικών έστω και ελεύθερων. Λόγω δε των απαγορευτικών εκείνων νόμων πολλές γυναίκες ντρέπονταν να καλούν ιατρούς, άνδρες, όταν ασθενούσαν ακόμη και κατά τους τοκετούς, με συνέπεια να πεθαίνουν σε μεγάλο βαθμό οι επίτοκοι.....

    Η Αγνοδίκη τότε.....http://mythiki-anazitisi.blogspot.gr/2013/03/blog-post_7734.htmlΜυθικη Αναζητηση.

ΑΓΝΟΔΙΚΗ: Η πρώτη γυναικολόγος τον 4ο αιώνα (355-280 πχ.),ντύθηκε άντρας και κατάφερε να παρακολουθήσει μαθήματα γυναικολογίας.
Μέχρι των ημερών της οι νόμοι της Πολιτείας απαγόρευαν την άσκηση του ιατρικού επαγγέλματος από μέρους των δούλων, ιδιαίτερα δε από μέρους των γυναικών έστω και ελεύθερων. Λόγω δε των απαγορευτικών εκείνων νόμων πολλές γυναίκες ντρέπονταν να καλούν ιατρούς, άνδρες, όταν ασθενούσαν ακόμη και κατά τους τοκετούς, με συνέπεια να πεθαίνουν σε μεγάλο βαθμό οι επίτοκοι.....

Η Αγνοδίκη τότε.....http://mythiki-anazitisi.blogspot.gr/2013/03/blog-post_7734.html

Οι πρώτες μονοδρομήσεις κυκλοφορίας στην Αθήνα


http://mikros-romios.gr/4062/kykloforia/

Οι πρώτες μονοδρομήσεις κυκλοφορίας στην Αθήνα

Γράφει ο Ελευθέριος Γ. Σκιαδάς
ΟΔΟΣ_ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΟι παλαιότεροι θυμούνται σίγουρα τον πανζουρλισμό που επικρατούσε στους δρόμους των Αθηνών μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 1960, αφού όλοι οι δρόμοι ήταν διπλής κατευθύνσεως. Πότε άρχισαν οι μονοδρομήσεις; Το σύστημα, στην αρχή για τους μεγάλους δρόμους του κέντρου των Αθηνών, εφαρμόσθηκε το καλοκαίρι του 1960. Η Πανεπιστημίου έγινε κάθοδος και οι Ακαδημίας και Σταδίου άνοδοι. 
Η μονοδρόμηση των μεγάλων οδικών αρτηριών επέφερε και σειρά αλλαγών. 
 Δεκατρείς δρόμοι έγιναν πλέον μόνον άνοδοι (Πινδάρου, Λυκαβηττού, Αμερικής, Σίνα κ.ά.) και δεκατέσσερις κάθοδοι (Βουκουρεστίου, Ομήρου, Μασσαλίας, Ιπποκράτους, Ζωοδόχου Πηγής κ.ά.). Στο Σύνταγμα προβλέφθηκε κυκλική κίνηση, με κάθοδο την ‘Οθωνος και άνοδο τη Γεωργίου Α’. Διπλής κατευθύνσεως παρέμειναν πολλοί δρόμοι, όπως οι Βασ. Σοφίας, Βασ. Αμαλίας, Αθηνάς, Πειραιώς, Αγ. Κωνσταντίνου, Πατησίων κ.ά.
Οι μεγάλες αλλαγές συνδυάσθηκαν με την έναρξη λειτουργίας της αυτόματης σηματοδότησης σε πενήντα διασταυρώσεις, δηλαδή τη λειτουργία των φωτεινών φαναριών πάνω σε ιστούς, όπως έφτασαν μέχρι τις ημέρες μας. Ο «εγκέφαλος» του συστήματος, ο οποίος είχε τοποθετηθεί στα υπόγεια της Παλαιάς Βουλής με χειριστές άνδρες της Τροχαίας, προέβλεπε «πράσινο κύμα». Δηλαδή, το αυτοκίνητο που κινείτο με 30 χιλιόμετρα την ώρα έβρισκε «πράσινα» όλα τα φανάρια στις μεγάλες οδικές αρτηρίες.
Για να πεισθεί ο κόσμος και να ενημερωθεί για τις μεγάλες αλλαγές πραγματοποιήθηκε «επικοινωνιακό μπαράζ» με μεγάφωνα, φυλλάδια, πινακίδες, κινηματογραφικές ταινίες, ομιλίες στα σχολεία κ.ά. Τελικά το μέτρο εφαρμόσθηκε την τελευταία ημέρα του Ιουλίου 1960 και ανάλογα με τις αλλαγές που επήλθαν σημείωσε εξαιρετική επιτυχία. Ωστόσο, ένα μήνα μετά την εφαρμογή του σημειώνονταν πολλές παραβάσεις, τόσο εκ μέρους των πεζών όσο και εκ μέρους των αυτοκινήτων. Οπότε εφαρμόσθηκε το μέτρο της επιβολής επιτόπου προστίμων σε οχήματα και πεζούς.

το κάλλος

Ancient Greek Civilization - Αρχαία Ελλάς.
Φωτογραφία: Στις γυναίκες, θεές και θνητές, η έξαρση της ομορφιάς είναι συχνή, γιατί στα χρόνια εκείνα το κάλλος ήταν μια από τις κύριες αρετές της γυ­ναίκας. Παράλληλα με μερικούς γενικούς χαρα­κτηρισμούς (καλή, περικαλλής), ο έπαινος αναφέ­ρεται στα μαλλιά τους (καλλίκομος, ευπλόκαμος κ.ά.), στα μάτια τους (βοώπις), στο πρόσωπο τους γενικά (καλλιπάρηος), στα άκρα τους (λευκώλενος, αργυρόπεζα, καλλίσφυρος). 

Ancient greek Beauty
Photo by Calliope 
http://www.aegeanews.gr/default.asp?id=27&lg_id=1&Records=Details&_id=392957
Στις γυναίκες, θεές και θνητές, η έξαρση της ομορφιάς είναι συχνή, γιατί στα χρόνια εκείνα το κάλλος ήταν μια από τις κύριες αρετές της γυ­ναίκας. Παράλληλα με μερικούς γενικούς χαρα­κτηρισμούς (καλή, περικαλλής), ο έπαινος αναφέ­ρεται στα μαλλιά τους (καλλίκομος, ευπλόκαμος κ.ά.), στα μάτια τους (βοώπις), στο πρόσωπο τους γενικά (καλλιπάρηος), στα άκρα τους (λευκώλενος, αργυρόπεζα, καλλίσφυρος).

Ancient greek Beauty
Photo by Calliope
http://www.aegeanews.gr/default.asp?id=27&lg_id=1&Records=Details&_id=392957

Δημοφιλείς αναρτήσεις