Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2012

ELVIS

Από παλιό περιοδικό Ε

Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-

 





Μυστικά για καθαρό σπίτι

 Μυστικά για καθαρό σπίτι

10 tips που πρέπει να γνωρίζετε παντός καιρού.

1. Γεμίστε τα άδεια μπουκάλια από τα αρώματα σας με χοντρό αλάτι. Αφήστε τα για 2 μήνες κλειστά και έπειτα χρησιμοποιήστε τα.

2. Για να ξεκολλήσετε τα αυτοκόλλητα από τοίχους, χρησιμοποιήστε λίγο καθαρό οινόπνευμα.


3. Το καλοκαίρι φροντίστε να έχετε air condition ψηλά, ενώ στην θέρμανση χαμηλά. Με αυτό τον τρόπο αποφεύγετε την ψύξη το καλοκαίρι γιατί ο ψυχρός αέρας πάει κάτω, αντίθετα με το θερμό που ανεβαίνει πάνω.

4. Αν υπάρχει υγρασία ή μυρωδιά μούχλας στη βαλίτσα σας, ρίξτε λίγη ζάχαρη. Θα απορροφήσει την υγρασία και η δυσάρεστη μυρωδιά θα εξαφανιστεί.

5. Για να αποφύγετε τυχόν σκόνη στα βιβλία σας, αλλάζετε τους τακτικά θέση, φροντίζοντας μάλιστα να ανοίγετε και τις σελίδες τους.

6. Το παρκέ θα πρέπει να καθαρίζεται συχνά με ηλεκτρική σκούπα και με ένα ελάχιστα υγρό πανί. Τα κεριά και τα λάδια που περιέχονται σε κάποια προϊόντα θα πρέπει να αποφεύγονται λόγω του ότι μπορεί να θαμπώσουν το πάτωμα.


7. Αποφεύγετε να βάζετε νωπά ρούχα στο καλάθι με τα άπλυτα σας, γιατί αν μείνουν αρκετές μέρες, υπάρχει ο κίνδυνος να αναπτυχθεί μούχλα και στα υπόλοιπα.

8. Εάν ο καθρέφτης σας έχει γρατσουνιές, δοκιμάστε να τρίψετε λίγη οδοντόπαστα (όχι gel) με ένα μαλακό ύφασμα

9. Για να ζωντανέψετε τους λευκούς καναπέδες χρησιμοποιείστε μικρά μαξιλάρια ή και κάποιο ριχτάρι σε όμορφα χρώματα και ιδιαίτερα σχέδια.

10. Όταν μπείτε στη διαδικασία να ξεπαγώσετε τον καταψύκτη σας, ψεκάστε τον με λίγο λάδι. Τις επόμενες φορές ο πάγος θα βγαίνει πολύ εύκολα.

myself.gr

Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ "Ὁ γυρισμὸς τοῦ ξενιτεμένου"


Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ "Ὁ γυρισμὸς τοῦ ξενιτεμένου"
- Παλιέ μου φίλε τί γυρεύεις;

χρόνια ξενιτεμένος ἦρθες
μὲ εἰκόνες ποὺ ἔχεις ἀναθρέψει

κάτω ἀπὸ ξένους οὐρανοὺς
μακριὰ ἀπ᾿ τὸν τόπο τὸ δικό σου.

- Γυρεύω τὸν παλιό μου κῆπο·

τὰ δέντρα μοῦ ἔρχουνται ὡς τὴ μέση
κι οἱ λόφοι μοιάζουν μὲ πεζούλια
κι ὅμως σὰν ἤμουνα παιδὶ
ἔπαιζα πάνω στὸ χορτάρι
κάτω ἀπὸ τοὺς μεγάλους ἴσκιους
κι ἔτρεχα πάνω σὲ πλαγιὲς
ὥρα πολλὴ λαχανιασμένος.

- Παλιέ μου φίλε ξεκουράσου
σιγὰ-σιγὰ θὰ συνηθίσεις·
θ᾿ ἀνηφορίσουμε μαζὶ
στὰ γνώριμά σου μονοπάτια
θὰ ξαποστάσουμε μαζὶ
κάτω ἀπ᾿ τὸ θόλο τῶν πλατάνων
σιγὰ-σιγὰ θὰ ῾ρθοῦν κοντά σου
τὸ περιβόλι κι οἱ πλαγιές σου.

- Γυρεύω τὸ παλιό μου σπίτι
μὲ τ᾿ ἀψηλὰ τὰ παραθύρια
σκοτεινιασμένα ἀπ᾿ τὸν κισσὸ
γυρεύω τὴν ἀρχαία κολόνα
ποὺ κοίταζε ὁ θαλασσινός.
Πῶς θὲς νὰ μπῶ σ᾿ αὐτὴ τὴ στάνη;
οἱ στέγες μου ἔρχουνται ὡς τοὺς ὤμους
κι ὅσο μακριὰ καὶ νὰ κοιτάξω
βλέπω γονατιστοὺς ἀνθρώπους
λὲς κάνουνε τὴν προσευχή τους.

- Παλιέ μου φίλε δὲ μ᾿ ἀκοῦς;
σιγὰ-σιγὰ θὰ συνηθίσεις
τὸ σπίτι σου εἶναι αὐτὸ ποὺ βλέπεις
κι αὐτὴ τὴν πόρτα θὰ χτυπήσουν
σὲ λίγο οἱ φίλοι κι οἱ δικοί σου
γλυκὰ νὰ σὲ καλωσορίσουν.

- Γιατί εἶναι ἀπόμακρη ἡ φωνή σου;
σήκωσε λίγο τὸ κεφάλι
νὰ καταλάβω τί μοῦ λὲς
ὅσο μιλᾶς τ᾿ ἀνάστημά σου
ὁλοένα πάει καὶ λιγοστεύει
λὲς καὶ βυθίζεσαι στὸ χῶμα.

- Παλιέ μου φίλε συλλογίσου
σιγὰ-σιγὰ θὰ συνηθίσεις
ἡ νοσταλγία σου ἔχει πλάσει
μιὰ χώρα ἀνύπαρχτη μὲ νόμους
ἔξω ἀπ᾿ τὴ γῆς κι ἀπ᾿ τοὺς ἀνθρώπους.

- Πιὰ δὲν ἀκούω τσιμουδιὰ
βούλιαξε κι ὁ στερνός μου φίλος
παράξενο πὼς χαμηλώνουν
ὅλα τριγύρω κάθε τόσο
ἐδῶ διαβαίνουν καὶ θερίζουν
χιλιάδες ἅρματα δρεπανηφόρα.

Ἀθήνα, ἄνοιξη ῾38

Σε 10 λεπτά τα παιδιά γίνονται παθητικοί καπνιστές


Σε 10 λεπτά τα παιδιά γίνονται παθητικοί καπνιστές

Σε 10 λεπτά τα παιδιά γίνονται παθητικοί καπνιστές
Δέκα λεπτά παραμονής στο ίδιο αυτοκίνητο με έναν καπνιστή, είναι αρκετά για ένα παιδί που βρίσκεται στο πίσω κάθισμα, ώστε να εκτεθεί σε αύξηση έως 30% των επικίνδυνων ρυπογόνων ουσιών του αέρα λόγω του παθητικού καπνίσματος, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Αμάντα Νόρθκρος της Σχολής Δημόσιας Υγείας του πανεπιστημίου της Καλιφόρνια - Μπέρκλεϊ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό για θέματα ελέγχου του καπνίσματος "Tobacco Control", επισημαίνουν ότι μπορεί το κάπνισμα να απαγορεύεται σε δημόσιους χώρους, όμως παραμελούνται τα αυτοκίνητα ως παράγων κινδύνου για τη δημόσια υγεία.


H μελέτη επισημαίνει ότι στα αυτοκίνητα (ιδίως όταν τα παράθυρα είναι κλειστά) η ρύπανση του αέρα λόγω του τσιγάρου συχνά είναι χειρότερη από ό,τι στα εστιατόρια ή τα μπαρ.

Δέκα λεπτά παραμονής στο ίδιο αυτοκίνητο με έναν καπνιστή, είναι αρκετά για ένα παιδί που βρίσκεται στο πίσω κάθισμα, ώστε να εκτεθεί σε αύξηση έως 30% των επικίνδυνων ρυπογόνων ουσιών του αέρα λόγω του παθητικού καπνίσματος, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Οι επιστήμονες υπογραμμίζουν ότι τα παιδιά είναι πολύ ευάλωτα στις συνέπειες του παθητικού καπνίσματος που υφίστανται στα αυτοκίνητα και στα σπίτια τους.

Οι ερευνητές αξιολόγησαν την ποιότητα του αέρα σε ένα όχημα μετά το κάπνισμα τριών τσιγάρων από τους επιβάτες στη διάρκεια μιας ώρας.

Η μέτρηση των ρύπων -τόσο με κλειστά όσο και με μισάνοιχτα παράθυρα- έγινε στο πίσω κάθισμα, όπου συνήθως κάθονται τα παιδιά.

Οι ρύποι που μετρήθηκαν (εντός κι εκτός του αυτοκινήτου) ήσαν τα σωματίδια του αέρα, οι πολυκυκλικοί αρωματικοί υδρογονάνθρακες, το μονοξείδιο του άνθρακα και η νικοτίνη.

Η έκθεση ιδιαίτερα στους αρωματικούς υδρογονάνθρακες έχει από προηγούμενες έρευνες συνδεθεί με διαταραχές του ανοσοποιητικού συστήματος, αλλαγές στο δείκτη νοημοσύνης, αλλεργίες κ.α.


Η μελέτη έδειξε ότι τα επίπεδα των ρύπων μέσα στο αυτοκίνητο -είτε με κλειστά είτε με μισάνοιχτα έως δέκα εκατοστά παράθυρα- είναι τριπλάσια σε σχέση με τα αντίστοιχα επίπεδα στο εξωτερικό περιβάλλον.

Το μέσο επίπεδο σωματιδίων μέσα στο όχημα ήταν από 746,1 έως 1.172 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο (ανάλογα με τη θέση των παράθυρων), ενώ το μέσο μέγεθος των αέριων σωματιδιακών ρύπων ήταν 0,3 μικρόμετρα.

Το μέσο επίπεδο του μονοξειδίου του άνθρακα έφθανε τα 2,8 μέρη ανά εκατομμύριο (ppm) αμέσως μετά το σβήσιμο των τσιγάρων, ενώ οι πολυκυκλικοί αρωματικοί υδρογονάνθρακες ήσαν περίπου δέκα φορές περισσότεροι μέσα στο αυτοκίνητο των καπνιστών από ό,τι έξω από αυτό.

Τέλος, τα επίπεδα νικοτίνης στον αέρα κυμαίνονταν από 5,06 έως 411,3 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο (ανάλογα με το αν ήσαν κλειστά τα παράθυρα).

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ερευνητών, ακόμα και δέκα λεπτά παραμονής ενός παιδιού σε ένα αυτοκίνητο όπου κάποιος καπνίζει, αυξάνει σημαντικά, κατά 18% έως 30%, την έκθεσή του σε επικίνδυνους για την υγεία του ρύπους. Γι' αυτό, τονίζουν την ανάγκη να προστατεύονται τα παιδιά από το παθητικό κάπνισμα στα αυτοκίνητα, είτε με πρωτοβουλία των γονέων, είτε των δημοσίων Αρχών.

nooz.gr

Χαλβάς με κακάο



Αποτέλεσμα εικόνας για Χαλβάς με κακάο
Χαλβάς με κακάο

• 3/4 κούπας ηλιέλαιο (ή ακόμη καλύτερα σησαμέλαιο)
• 2 κούπες σιμιγδάλι χοντρό
• 4 κ.σ. κακάο
• 4 κούπες νερό
• 3 κούπες ζάχαρη

Βάζουμε σε κατσαρόλα τη ζάχαρη και το νερό να βράσουν.Μόλις πάρει βράσει το σιρόπι μας και λιώσει η ζάχαρη, κατεβάζουμε από τη φωτιά.


Σε ένα τηγάνι βάζουμε το λάδι που θα χρησιμοποιήσουμε με το σιμιγδάλι και τα καβουρδίζουμε μέχρι να πάρουν χρώμα.

Προσθέτουμε το κακάο και ανακατεύουμε καλά.

Ρίχνουμε αμέσως και με προσοχή(γιατί πιτσιλάει) το σιρόπι. Ανακατεύουμε, σε μέτρια φωτιά, μέχρι να φουσκώσει ο χαλβάς και να απορροφηθούν όλα τα υγρά.

Αδειάζουμε το χαλβά στο σκεύος που θέλουμε και σκεπάζουμε με μεμβράνη την επιφάνεια μέχρι να κρυώσει.

Αναποδογυρίζουμε σε πιατέλα και σερβίρουμε!!!
magyreuontas.blogspot.gr

Οι μικροί …βιβλιοναύτες …Κάθε Σάββατο στο βιβλιοπωλείο « Δοκιμάκης »





Οι μικροί …βιβλιοναύτες …Κάθε Σάββατο στο βιβλιοπωλείο « Δοκιμάκης »

Το βιβλιοπωλείο « Δοκιμάκης » σας προσκαλεί στο χώρο του ( Καντανολέων 4, Ηράκλειο) κάθε Σάββατο στις 11.00 π.μ. όπου η εκπαιδευτικός Μαρία Καριωτάκη θα πραγματοποιεί δραστηριότητες φιλαναγνωσίας.


Δραστηριότητες ( Δεκέμβριος 2012 - Ιούνιος 2013)
1. Τα βιβλία του Ευγένιου Τριβιζά κάνουν γιορτή ( Σάββατο 1 – 12 – 2012)
2. Οι κοκκινοσκουφίτσες θα μας τρελάνουν! ( Σάββατο 8 - 12- 2012)
3. Αν οι γνώσεις είναι θησαυρός τα βιβλία είναι θησαυροφυλάκια!
(Σάββατο 15 – 12- 2012)
4. Ανακαλύπτουμε τα μυστικά των βιβλίων: (Σάββατο 12 – 1 -2012)
5. Το “Γιατί” των παιδιών φέρνει ελπίδα ! ( Ο Βαγγέλης Ηλιόπουλος μας παρουσιάζει το νέο του βιβλίο ( Σάββατο 19 – 1- 2013)
6. Κυρία Βαρβαρούση θα μας μάθετε να ζωγραφίζουμε;
Η εικονογράφος – συγγραφέας θα βρίσκετε μαζί μας ( Σάββατο 26 – 1 – 2013)
7. Ποιος πήρε το τυρί μου; ( Σάββατο 2 – 2 – 2013)
8. Τα παραπολυπαραμύθια: ( Σάββατο 9 – 2 – 2013)
9. Σειρές Μυθιστορημάτων , μάθετε να τις ξεχωρίζετε και επιλέξετε με ευκολία το μυθιστόρημα που σας ταιριάζει ( Σάββατο 16 – 2 - 2013)
10. Ο λύκος των παραμυθιών απολογείται, ελάτε όλοι να τον δείτε !
( Σάββατο 23 – 2 – 2013)
11. Φέρτε μας το αγαπημένο σας βιβλίο! (Σάββατο 2 – 3 – 2013)
12. Βιβλία που έγιναν ταινίες ( Σάββατο 23 – 3 -2013)
13. "Στον βυθό με τα σοκολατόδενδρα: για έναν δίκαιο και βιώσιμο κόσμο, και « Ένα τόσο δα λεκεδάκι ». Η Ελένη Σβορώνου σε ένα βιωματικό σεμινάριο με αφορμή τα δύο της βιβλία από τη σειρά : Ντετέκτιβ Βεντουζίνι ( Σάββατο 30 – 3 – 2013).
14. Αφιέρωμα στα κόμικς και στα Graphic Novel: (Σάββατο 6 – 4 – 2013)
15. Διαβάζουμε μαγεμένα βιβλία!: ( Σάββατο 13 – 4 – 2013)
16. Βιβλιοδιαφημίσεις και βιβλιοενημερώσεις: ( Σάββατο 20-4 – 2013)
17. Κύριε εκδότη… μιλήστε μας για το επάγγελμά σας!( Σάββατο 18 – 5 – 2013)
18. Καλημέρα …κ. Λότη Πέτροβιτς – Ανδρουτσοπούλου ! ( Σάββατο 25 - 5 – 2013)
19. Οι εικόνες έχουν κάτι να μας πουν ( Σάββατο 1 – 6 – 2013)
*Δηλώστε συμμετοχή:
Οι δραστηριότητες είναι αυτοτελείς και απευθύνονται σε παιδιά από 5 έως 12 ετών. Ελέγξτε το θέμα και την ηλικιακή ομάδα στην οποία απευθύνονται και δηλώστε συμμετοχή στο τηλέφωνο 2810 288544, στο βιβλιοπωλείο ΔΟΚΙΜΑΚΗΣ ( Καντανολέων 4 , Ηράκλειο) ή στο mail : sales@bigbook.gr
(Μην ξεχάστε να γράψετε: Το ονοματεπώνυμο, την ηλικία, το σχολείο, την τάξη, διεύθυνση και τηλέφωνο επικοινωνίας ).
Μπορείτε να δηλώνετε συμμετοχή κατά τη διάρκεια της εβδομάδας για τη δραστηριότητα που έπεται. Οι ομάδες θα κλείνουν στα 15 πρώτα παιδιά εκτός από τις παρουσιάσεις βιβλίων που είναι χωρίς περιορισμό σε άτομα .

Το μυστικό που θα κάνει το πιλάφι σας σπυρωτό


 Το μυστικό που θα κάνει το πιλάφι σας σπυρωτό

Για να μην γίνεται μια μάζα το ρύζι

Η αλήθεια είναι ότι όταν φτιάχνουμε πιλάφι το ρύζι κολλάει εύκολα και γίνεται μια μάζα.

Ένα πολύ απλό μυστικό για να γίνει το πιλάφι σας σπυρωτό είναι να ρίξετε στην κατσαρόλα που βράζει λίγο χυμό λεμονιού.

Οι κόκκοι δεν θα κολλήσουν εύκολα μεταξύ τους. Για ακόμα καλύτερο αποτέλεσμα χρησιμοποιήστε ρύζι σπυρωτό και προσέξτε να μην το παραβράσετε.

Η μετενσάρκωση στην αρχαία Ελλάδα

Αναδημοσίευση άρθρου από Νέα Ακρόπολη

http://www.nea-acropoli-ioannina.gr/filosofias/h-metensarkwsh-sthn-arxaia-ellada.html

Η μετενσάρκωση στην αρχαία Ελλάδα

Το ανήσυχο και διψασμένο για γνώση ανθρώπινο πνεύμα δεν αρκείται στην έρευνα και ανακάλυψη των νόμων που είναι βασικοί για την εξέλιξη και την εκτέλεση του προορισμού του πάνω στη Γη. Με αγωνία ενδιαφέρεται να μάθει τι πρόκειται να συμβεί μετά θάνατον, τι θα γίνει η ψυχή του, θα επιζήσει η γήινη προσωπικότητά του, θα επανέλθει στη Γη για να εμψυχώσει ένα άλλο σώμα και πως μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο;

Οι αρχαίοι διανοητές εξετάζουν το φυσικό σώμα του ανθρώπου όχι ως κάτι ξεχωριστό, όπως κάνει η σύγχρονη επιστήμη (ανατομικά, βιολογικά, φυσιολογικά), αλλά πάντοτε σε σχέση με την ψυχή που εδρεύει σε αυτό.

Χάρη στην ψυχή, το σώμα κινείται, λειτουργεί, ζει. Είναι απλά το όργανο που αυτή χρησιμοποιεί. Σώμα χωρίς ψυχή είναι αδιανόητο. Για τους Πυθαγόρειους και Πλατωνικούς η λέξη άνθρωπος σήμαινε κάτι πολύ περισσότερο από τον ορατό άνθρωπο και, στην κυριολεξία, με τον όρο αυτόν εννοούσαν αποκλειστικά τον άνθρωπο, ως το πνεύμα και την ψυχή την ενσαρκωμένη προσωρινά στο ανθρώπινο σώμα. «άνθρωπος εστί ψυχή σώματι χρωμένη» (Πλάτων, Τιμαίος 42 D, Φαίδων 111 Α)

Η ψυχή έλκει την καταγωγή της από το νοητικό πεδίο, για να εκδηλώσει την διαπλαστική και οργανική της ικανότητα. Κατέχει διάμεση θέση μεταξύ νοητού και αισθητού και έρχεται να εμψυχώσει τα σώματα, γεννώντας το χώρο και το χρόνο. Αποτελεί τμήμα της παγκόσμιας ψυχής του κόσμου η οποία μερίζεται σε ατομικές ψυχές, με σκοπό την απόκτηση της εμπειρίας του υλικού πεδίου.
Η ΣΠΕΙΡΑ ΤΗΣ ΚΑΘΑΡΣΗΣ
Το θέμα της μετενσάρκωσης απασχόλησε τον Πυθαγόρα και αποτέλεσε σπουδαίο έρεισμα για την ηθική και θρησκευτική του δοξασία. Επειδή, όμως, το πρόβλημα της επιβίωσης της ψυχής και της μελλοντικής της σταδιοδρομίας ανάγεται σε πνευματικές σφαίρες και προϋποθέτει πνευματική εξέλιξη, πρέπει να απασχολούσε μόνον τους μαθητές ανώτερου βαθμού, αυτούς που ήδη είχαν μυηθεί στην όλη κοσμοθεωρία και βιοθεωρία του μεγάλου φιλόσοφου. Επομένως, πρέπει να ήταν μυστική και να μην την κοινοποιούσαν στο λαό. Το σημαντικό όμως αυτό θέμα, αναπτυσσόταν ασφαλώς τόσο στους «ακροαματικούς» όσο και στους ανώτερους μυητικούς βαθμούς. Κι όπως είναι φυσικό, στους πρώτους από εξωτερικής πλευράς, ενώ στους άλλους από εσωτερικής.

Η εξωτερική διδασκαλία για τη μετεμψύχωση, που απέβλεπε στην ηθική προετοιμασία και επιλογή των ικανών καθώς και στην παρηγορητική ικανοποίηση των αδαών, διαδόθηκε ευρύτατα και διασώθηκαν αρκετά στοιχεία για το θέμα. Όπως είναι φυσικό, οι πληροφορίες αυτές υπέστησαν πολλές παραποιήσεις εκ μέρους των αμύητων και ως αποτέλεσμα, το όλο ζήτημα με την πάροδο των χρόνων πήρε την απλοϊκή γνωστή του μορφή. Έτσι, κατέληξαν οι μεταγενέστεροι να αποδώσουν στον Πυθαγορισμό ποικίλα απλοϊκά και παιδαριώδη μυθεύματα που αναφέρονται στο βίο του μύστη και στη διδασκαλία του.

Αντιθέτως, το θέμα της μετενσάρκωσης ήταν διαδεδομένο σε όλα τα στρώματα του λαού με μορφή εξωτερικών μύθων που περιλάμβαναν στοιχεία δεοντολογικά, όπως η τιμωρία μετά θάνατον, η κρίση των ψυχών κλπ. Στην πυθαγόρεια παράδοση, η ένωση της ψυχής με το σώμα θεωρείται πτώση, μια παρά φύση κατάσταση και η μετενσάρκωση θεωρείται η μόνη εξελικτική σπειροειδής διαδρομή κάθαρσης. Τη θεωρία της μετενσάρκωσης διδάχθηκε ο Πυθαγόρας από το δάσκαλό του Φερεκύδη τον Σύρο, ενώ πολλοί υποστηρίζουν ότι την αποκόμισε από τον Ορφισμό, στα μυστήρια του οποίου είχε μυηθεί.

Ο Ηρόδοτος (ΙΙ 123), σε σχετικό εδάφιο για τη μετενσάρκωση, υποστηρίζει ότι οι Αιγύπτιοι ήταν πρώτοι που πίστευαν στην αθανασία της ψυχής και ότι αυτή, μετά τη φθορά του σώματος, επανενσαρκώνεται σε άλλο πλάσμα που γεννιέται εκεί τη στιγμή, μέχρις ότου διανύσει ολόκληρο τον κύκλο των ζωικών υπάρξεων (ζώα, αμφίβια και πτηνά). Τότε επανέρχεται και εγκαθίσταται σε ένα ανθρώπινο σώμα. Η όλη εξέλιξη διαρκεί 3.000 χρόνια. Ο Ηρόδοτος ισχυρίζεται ότι η θεωρία αυτή οικειοποιήθηκαν και δίδαξαν μερικοί Έλληνες υπονοώντας ασφαλώς τον Πυθαγόρα και τον Εμπεδοκλή.
ΠΤΩΣΗ Ή ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ;
Ο Πλάτωνας (Φαίδρος 245 C) κάνει λόγο για την αθανασία της ψυχής, λέγοντας ότι αυτή φέρει εξ αρχής φτερούγες οι οποίες, όσο διατηρούνται δυνατές, τη συγκρατούν στις υπερουράνιες περιοχές, ενώ όταν χάσει αυτή τη δύναμη, ενσαρκώνεται κατά πρώτον σε ανθρώπινα σώματα, για να μπορέσει να επιτύχει εκ νέου την άνοδό της, ενώ, αν δεν τα καταφέρει, είναι δυνατόν να «βυθιστεί» σε σώματα ζώων.

Υπογραμμίζει ότι η ψυχή ενός αληθινού φιλόσοφου ύστερα από 3.000 χρόνια μπορεί να αποκτήσει και πάλι τα φτερά της και να ξαναγυρίσει εκεί που ανήκει, ενώ για τις κοινές ψυχές απαιτείται διάσημα τουλάχιστον 10.000 χρόνων. Οι γεννήσεις σε ανθρώπινα ή και σε ζωικά σώματα είναι μάλλον το επακόλουθο μιας πτώσης ή υποβάθμισης από έναν ανώτερο κόσμο σε άλλον κατώτερο, με τη δυνατότητα, όμως να ανυψωθεί και πάλι προς την πηγή του Ανώτερου. Ο Πλάτωνας είναι γνωστό ότι θεωρούσε το σώμα τάφο της ψυχής και στον Κρατύλο συμπλέει με τη διδασκαλία του Ορφέα, ότι δηλαδή η ψυχή τιμωρείται μέσω της ένωσής της με το σώμα.

Ο μύθος της πτώσης των ψυχών από τον υπερκόσμιο ουρανό σε ένα υλικό σώμα αποτελεί την πρώτη άποψη της παλιάς αντίθεσης μεταξύ των φιλοσόφων, ενώ η άλλη υποστηρίζει την κάθοδο της ψυχής του ήδη. Η διαφορά των εννοιών είναι μέγιστη και αυτός που αναλαμβάνει να δώσει σαφείς και ακριβείς απαντήσεις στο ερώτημα «γιατί η ψυχή εγκαταλείπει την ευδαιμονία της και έρχεται να δοκιμαστεί ενσαρκωμένη στη Γη» είναι ο Πλωτίνος, ο καθαυτό ιδρυτής του Νεοπλατωνισμού ο οποίος απαντά στις Εννεάδες (IV 3,14) ότι, αν σε παρέμενε στο νοητό κόσμο η ψυχή, θα διατελούσε σε αδράνεια, χωρίς να μπορεί να προσφέρει τίποτα στην καθολική εξέλιξη, αλλά ούτε και η ίδια θα εμπλουτιζόταν με την πείρα που της είναι αναγκαία για να δράσει. Μέσα από τις δοκιμασίες πάνω στη Γη κινητοποιεί και δραστηριοποιεί τις υπάρχουσες γνώσεις της, εφαρμόζει τις άπειρες δυνατότητες της και επανέρχεται πιο ισχυρή και τελειότερη από όσο ήταν πριν κατέλθει.

Ο ίδιος συνεχίζει, υποστηρίζοντας ότι, ακόμα κι αν η κάθοδος της ψυχής σε ένα σώμα θεωρηθεί αναγκαιότητα της παγκόσμιας οργάνωσης ή λειτούργημα και όχι τιμωρία, δεν παύει να είναι για την ψυχή μια μεγάλη δοκιμασία από την οποία αυτή πρέπει να βγει νικήτρια. Εξαρτάται, λοιπόν, από την ενσαρκωμένη ψυχή αν η δοκιμασία της θα είναι ωφέλιμη και αποδοτική για την εξέλιξή της. Ο Πλωτίνος παρατηρεί ότι όλες οι ψυχές δεν συμπεριφέρονται με τον ίδιο τρόπο στη δοκιμασία της ενσάρκωσης. Μερικές υποκύπτουν στο κακό και στην αδικία. Η ψυχή που βάρυνε λόγω των σωματικών δεσμεύσεων δεν μπορεί να επανέλθει μετά το θάνατο στο νοητό κόσμο. Θα ενσαρκωθεί σε άλλο σώμα ανθρώπου η ζώου, σύμφωνα με τις προδιαθέσεις που απέκτησε κατά τη διάρκεια ζωής της. Έτσι, η τιμωρία των μοχθηρών και η ανταμοιβή των καλών υφίσταται μέσα στην αιώνια τάξη του κόσμου.

Ο Ολυμπιόδωρος (σχόλια Φαίδωνα του Πλάτωνα) περιγράφει την κάθοδο της ψυχής με θαυμαστό τρόπο: «Η ψυχή κορικώς κατέρχεται (σ.σ. με τον τρόπο της Περσεφόνης) σε γένεση, (σ.σ. Κόρη είναι το όνομα της Περσεφόνης), μερίζεται όμως από τη γένεση Διονυσιακώς, τοποθετείται στο σώμα Προμηθεϊκώς, άρα απελευθερώνεται από τα δεσμά της με τη χρησιμοποίηση της δύναμης του Ηρακλέους, επανασυναρμολογείται σε σύνολο με τη βοήθεια του Απόλλωνος και της Σωτήρος Αθηνάς και εξαγνίζεται με τη φιλοσοφική πειθαρχία».

Η σοφία των αρχαίων έκρυβε πίσω από τους μύθους του Ηρακλή, του Οδυσσέα και άλλων που κατέβηκαν στον ήδη και γρήγορα επέστρεψαν από αυτόν την απελευθέρωση από τη δουλεία της ενσάρκωσης, μέσω της εξαγνιστικής πειθαρχίας. Ο Πρόκλιος αναφέρει ότι ο Ηρακλής, εξαγνισμένος με ιερές μυήσεις, πήρε θέση ανάμεσα στους θεούς. Είναι γνωστή η τρομερή κατάσταση της ψυχής του όσο διάστημα ήταν αιχμάλωτος της σωματικής του φύσης.

Ο Πίνδαρος σε ένα απόσπασμα ενός ποιήματος που αναφέρει το διάλογο του Πλάτωνα Μένων αναφέρει πως η Περσεφόνη στέλνει τις ψυχές που δέχθηκε στα βασίλεια του Άδη για κάθαρση, ύστερα από εννέα χρόνια στον πάνω κόσμο. Και ότι από τις ψυχές αυτές προέρχονται μεγαλοφυείς βασιλιάδες και δυνατοί άνδρες τόσο σε δύναμη όσο και σε σοφία.
Ο Εμπεδοκλής ασχολείται με τη θεωρία της περιπλάνησης των ψυχών σε μια σειρά από διασωθέντα αποσπάσματα (Diels, Προσωκρατικοί). Στο απόσπασμα Β 115 λέει ότι, εάν μια ψυχή κηλιδωθεί από πράξη φόνου, επιορκίας ή άλλου εγκλήματος, «ντύνεται» τη μορφή θνητού και περιφέρεται μακριά από την χώρα των Μακάρων και παραδίνεται από το ένα στοιχείο στο άλλο. «Ένας εξ αυτών είμαι κι εγώ, ένας από τους θεούς εξόριστος και περιπλανώμενος, διότι ακολούθησα τις προτροπές της Διχόνοιας», ομολογεί ο ίδιος ο Εμπεδοκλής. Στο απόσπασμα Β 117 ισχυρίζεται ότι υπήρξε νεανίας, κόρη, θάμνος, πτηνό κι άφωνο ψάρι.
Η ΑΛΛΗΓΟΡΙΑ ΤΗΣ «ΘΕΙΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ»
Η θεωρία της μετενσάρκωσης παραδέχεται τόσο την πτώση της ψυχής σε ζωικά σώματα ένεκα τιμωρίας όσο και την αναγωγή των αξιών σε σώματα ηρώων, αντίθετα με τη σύγχρονη θεωρία της μετενσάρκωσης που θεωρεί τη γραμμική εξέλιξη των ψυχών μέσω της βελτίωσης από τις προοδευτικές ενσαρκώσεις στη Γη.

Ο Πορφύριος, από τους σημαντικότερους νεοπλατωνικούς φιλοσόφους, αρνείται σε δυο σημεία την πλατωνική θέση, λέγοντας ότι η ανθρώπινη ψυχή δεν μπορεί να τεθεί σε σώμα ζώου, όπως και ότι η ανθρώπινη ψυχή «άπαξ καθαρθείσα», δεν επανέρχεται πλέον σε σώμα ανθρώπου, αλλά ακολουθεί το πεπρωμένο της που είναι η αποθέωση, δηλαδή η εγκατάστασή της σε Μακάρια Πεδία.

Εξαίρεση αποτελούν οι ψυχές των ηρώων που επανέρχονται οικιοθελώς στη Γη και ενσαρκώνονται, για να καθοδηγήσουν τους ανθρώπους. Τέτοια περίπτωση θεωρεί τον Πυθαγόρα που ενσαρκώθηκε με σκοπό να μεταλαμπαδεύσει την πείρα του στην ανθρωπότητα. Το γεγονός ότι ο Πυθαγόρας μυήθηκε στα διάφορα Μυστήρια δεν αλλάζει την κατάσταση, γιατί έπρεπε να «αναμνηστεί» την αλήθεια που «εν σπέρματι» κατείχε και να προσαρμοστεί στο χώρο και στο χρόνο που γεννήθηκε.

Ο Ιεροκλής στο υπόμνημά του Χρυσά Έπη του Πυθαγόρα (στ. 55) σχολιάζοντας το στίχο «Ούτε τα ανέλπιστα να ελπίζεις ούτε και τίποτα να σου διαφεύγει εκ των όντων», καταφέρεται σαφώς εναντίον της πλάνης εκείνων που ερμηνεύσουν κατά γράμμα την πυθαγόρεια και πλατωνική διδασκαλία για τη μετεμψύχωση:
«Εάν κάποιος περιμένει μετά το σωματικό του θάνατο να ντυθεί η ψυχή του το σώμα ενός άλογου ζώου, λόγω των ατελειών του ή φυτού, λόγω της αδράνειας των αισθημάτων του και ο ίδιος, παίρνοντας δρόμο αντίθετο από εκείνους που μεταβάλουν την ουσία του ανθρώπου σε ανώτερο ον, πιστεύει σε ανέλπιστες αξίες, κατακρημνίζοντας την ψυχή του σε μια κατώτερη ουσία, απατάται και αγνοεί τελείως το είδος της ψυχής η οποία ουδέποτε μπορεί να αλλάξει».

Ισχυρίζεται ότι η θεωρία της μετεμψύχωσης δεν είναι παρά μια εικόνα, μια αλληγορία, για να μας διδάξει ότι ο άνθρωπος γίνεται όμοιος με τα ζώα ένεκα των ελαττωμάτων του ή θεός ένεκα της αρετής του.

Για τη μετά θάνατον του σώματος αθανασία της ψυχής πολλά ειπώθηκαν κατά τη διάρκεια των αιώνων από τα διάφορα φιλοσοφικά κινήματα (Παράδεισος και Κόλαση, Τάρταρα, Ηλύσια πεδία κλπ). Όλα αυτά όμως είναι αλληγορίες και υποθέσεις τις οποίες οι εκάστοτε διανοητές συνέλαβαν και διατύπωσαν μυθολογικά και των οποίων η αληθοφάνεια δεν είναι δυνατό να αποδειχθεί διανοητικά ή με συλλογισμούς.

Εκείνο που πρέπει ο άνθρωπος να αντιληφθεί και να παραδεχθεί είναι ότι οι νόμοι που διέπουν τη μεταθανάτια ζωή είναι ανώτεροι της ανθρώπινης διάνοιας, είναι αδέκαστοι, αλλά συγχρόνως δίκαιοι και είναι αδύνατον να αστοχήσουν ή να παραπλανηθούν.
Ο Ιεροκλής διακηρύσσει: «Ευσεβής είναι εκείνος που κατέχει τη Θεία Επιστήμη και προσφέρει εις το Θείον ως άριστη τιμή τη δική του τελείωση. Κάθε άνθρωπος, προσπαθώντας κατά άλλον τρόπο να τιμήσει το Θείον και μη προσφέροντας ως θυσία τον ίδιο τον εαυτό του, γινόμενος παρανάλωμα εξωτερικής ευπορίας, εκτελεί πράξη άχρηστη και μάταιη».

"Η νέα ζωή δεν αρχίζει να αναπτύσσεται εκεί ακριβώς που είχε σταματήσει. Δεν επαναλαμβάνει και δεν συνεχίζει μόνον την προηγούμενη επιφανειακή προσωπικότητα και την εξωτερική εμφάνισή μας. Διαδραματίζεται μια αφομοίωση, μια αποβολή, μια ενδυνάμωση και μια αλλαγή των παλιών χαρακτηριστικών και κινήτρων, μια ανακατάταξη της προηγούμενης εξέλιξης και μια επιλογή μελλοντικών στόχων, χωρίς να καρποφορήσει και να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της εξέλιξης. Γιατί κάθε γέννηση είναι μια καινούρια αρχή η οποία, αν και στηρίζεται στο παρελθόν, δεν αποτελεί τη μηχανική του προέκταση. Η αναγέννηση δεν είναι μια διαρκής επανάληψη, αλλά μια διαδικασία, το μηχανικό μέρος μιας εξελικτικής διαδικασίας."
Σρι Ορομπίντο

"Απλώς και μόνον το γεγονός ότι οι άνθρωποι μιλούν για αναγέννηση και ότι μια τέτοια ιδέα υφίσταται, σημαίνει ότι ένα απόθεμα ψυχικών εμπειριών που σχετίζονται με αυτόν τον όρο θα πρέπει πράγματι να υπάρχει. Η αναγέννηση είναι μια επιβεβαίωση που θα πρέπει να περιλαμβάνεται ανάμεσα στις πιο βασικές για την ανθρωπότητα."
Καρλ Γιούνγκ

Γ. ΤΖΙΑΣ «Εκ του ασφαλούς»


Γ. ΤΖΙΑΣ «Εκ του ασφαλούς»

Σ’ αλουμινένια καλούπια κλείσαμε τα όνειρα ̇
έτσι
γεννήθηκε πρόωρα το πρέπει.
Σε τσιμεντένια κουτιά στριμώξαμε το συναίσθημα ̇
έτσι
ανδρώθηκε το άρρωστο εγώ.
Στη τετράγωνη λογική του σήμερα υποταχθήκαμε ̇
έτσι
ο θυμός μας έγινε μυαλωμένος.
Τώρα που τα χρόνια μας
μάζεψαν επικίνδυνα
μετανοούσες κι ανέραστες γεροντοκόρες ̇
θιασώτες
αμετανόητοι του χθες
των παιδιών μας την οργισμένη αντίδραση,
εκ του ασφαλούς
υποκριτικά χειροκροτούμε.

(γιώργος θ. τζιας, από «τ’ αδέσποτα»)

ΠΙΝΑΚΑΣ - Marcel Duchamp

4 τρόποι για να μην... γριπωθείς


4 τρόποι για να μην... γριπωθείς

Πλένε τα χέρια σου - συχνά

Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να εμποδίσεις ένα κρύωμα να σου χτυπήσει την πόρτα είναι και ο πιο απλός: πλένε συχνά τα χέρια σου. Δε σημαίνει ότι θα γίνεις υποχόνδριος σαν τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο στο "The Aviator". Ωστόσο θα πρέπει να μάθεις να πλένεις τα χέρια σου σωστά. Κάνε σαπουνάδα με χλιαρό νερό και σαπούνι και τρίψε τα χέρια σου για περίπου 15 δευτερόλεπτα, ανάμεσα στα δάχτυλα στο πάνω μέρος και μέχρι τον καρπό, στις παλάμες και τα νύχια. Έχε στο μυαλό σου ότι το απλό κρύωμα αλλά και η γρίπη προκαλείται από ιούς, οπότε ένα αντιβακτηριδιακό σαπούνι, θα έχει καλύτερα αποτελέσματα. Αν δεν είσαι σπίτι σου, καλύτερα σκούπισε τα χέρια σου όχι με κανονική πετσέτα, αλλά με χαρτοπετσέτες. Ακόμα καλύτερα, πιάσε το πόμολο της τουαλέτας με την ίδια πετσέτα, καθώς θα βγαίνεις από αυτή.


Στο γραφείο απόφευγε να ακουμπάς χωρίς λόγο σε πόμολα άλλων γραφείων, ποντίκια και πληκτρολόγια συναδέλφων σου. Αν είναι αδύνατο να μην πιάσεις κάτι από τα παραπάνω, προσπάθησε τότε να μην ακουμπήσεις το πρόσωπό σου (μάτια, μύτη, στόμα) μέχρι να πλύνεις τα χέρια σου και απόφυγε να φας στο γραφείο σου.

Τέλος, έχε πάντα σε κάποιο συρτάρι του γραφείου σου μαντιλάκια με οινόπνευμα για να μπορείς να απολυμαίνεις το γραφείο σου συχνά πυκνά.

Πίνε πολλά υγρά

Το νερό, ο χυμός, το πράσινο τσάι και οι χλιαρές σούπες αποτελούν καλές επιλογές για να αποφύγεις ένα κρύωμα. Η ενυδάτωση του οργανισμού βοηθά αποτελεσματικά στο να "ξεπλένονται" οι τοξίνες. Πρόκειται για τις βλαβερές ουσίες, προιόντα - σκουπίδια που παράγουν οι ιοί και ευθύνονται για την σωματική σου κόπωση και τη μυϊκή σου ατονία. Πίνοντας επαρκή υγρά, όταν θα είσαι ήδη άρρωστος, θα σε βοηθήσει να αντικαταστήσεις αυτά που έχασες κατά τη διάρκεια του πυρετού, αλλά και των βλεννών που έχεις. Επίσης, και μία βιταμίνη C ημερησίως, μπορεί ν’ αποτελέσει μια καλή ασπίδα για τον οργανισμό σου.

Χαλάρωσε

Το στρες είναι ικανό να ρίξει στο καναβάτσο το ανοσοποιητικό σου σύστημα. Αν είσαι φορτισμένος για μεγάλες περιόδους, έχεις περισσότερες πιθανότητες να αρρωστήσεις. Για να καταφέρεις να το αντιμετωπίσεις θα πρέπει να ξεκουράζεσαι αρκετά. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι ίσως θα πρέπει να κοιμάσαι μία ώρα νωρίτερα απ’ ότι συνήθως, ειδικά τις κρύες νύχτες του χειμώνα. Με τον τρόπο αυτό, θα μπορεί να σε βλέπει το φως της ημέρας περισσότερες ώρες, ώστε να μεγιστοποιείται η ενέργειά σου. Πέραν όλων των υπολοίπων, προσπάθησε να ακολουθείς ορισμένες τεχνικές χαλάρωσης, όπως ο διαλογισμός. Επιστημονικές έρευνες έχουν δείξει ότι τέτοιου είδους ασκήσεις ενδυναμώνουν ικανοποιητικά το ανοσοποιητικό σύστημα.
Κόψε τις κακές συνήθειες

Η πορόληψη σώζει - κι όπως ισχύει σε τόσα άλλα θέματα, το να προλαμβάνεις κάποιες καταστάσεις μπορεί να αποδειχθεί σωτήριο. Ούτως ή άλλως γνωρίζεις ότι κανείς δε νοιάζεται περισσότερο για την υγεία σου από εσένα. Κόψε λοιπόν το κάπνισμα και το υπερβολικό ποτό. Έπρεπε να το είχες κάνει εδώ και καιρό και τώρα, έχεις ένα ακόμα λόγο. Πέρα από τη σαφή και μεγάλη επιβάρυνση που προκαλεί το κάπνισμα στο αναπνευστικό σου, το ανοσοποιητικό σου σύστημα δέχεται επίσης ένα ισχυρό ντισκαλιφιέ χτύπημα, το οποίο δε μπορεί να αντιμετωπίσει.

Σε επίπεδο οργάνωσης προσωπικού, αν περνάει η γνώμη σου στο αφεντικό λόγω θέσης, φρόντισε να πείσεις για τη σημασία του να παίρνει κάθε ασθενής αναρρωτική άδεια (όποτε είναι δυνατόν), ώστε να μην κολλήσουν και οι υπόλοιποι.

Τέλος, κάθε πρωί που φτάνεις στο γραφείο, καθάριζε προληπτικά το χώρο σου με μαντιλάκια οινοπνεύματος, ακόμα κι αν ξέρεις ότι το προηγούμενο βράδυ πέρασε από εκεί η καθαρίστρια. Εξίσου σημαντικό: Φρόντισε ανά τακτά χρονικά διαστήματα να ανοίγεις το παράθυρο του γραφείου, ώστε να ανακυκλώνεται ο αέρας.

Φτιάχνουμε χρωματιστά κριτσίνια για τα παιδιά


Φτιάχνουμε χρωματιστά κριτσίνια για τα παιδιά

Αναζητάτε έξυπνες και πάνω απ΄ όλα οικονομικές λύσεις για το σνακ του παιδιού στο σχολείο και στο σπίτι;

• 12 κριτσίνια ανάλατα
• 175 γραμ. σοκολάτα γάλακτος
• τρούφα πολύχρωμη
• ζελεδάκια
• καραμελάκια

Λιώνετε τη σοκολάτα γάλακτος σε ένα σκεύος με χοντρό πάτο. Παίρνετε ένα ένα τα κριστίνια και τα βουτάτε στη λιωμένη σοκολάτα μέχρι τη μέση.

Εν συνεχεία πασπαλίζετε τα κριτσίνια με την τρούφα, τα ζελεδάκια και τα καραμελάκια και τα αφήνετε για λίγο στο ψυγείο για να σταθεροποιηθούν. Μόλις σταθεροποιηθούν τα σερβίρετε.

infokids.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις