Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2013

ΚΙΚΗ ΔΗΜΟΥΛΑ "Γας Ομφαλός"

ΤΑ ΡΑΝΤΙΣΜΕΝΑ(Ομάδα καλλιτεχνικών, λογοτεχνικών, αναζητήσεων).


Φωτογραφία: ΚΙΚΗ ΔΗΜΟΥΛΑ "Γας Ομφαλός"

Ἀναστηλώνεται Νοέμβρης τῶν Δελφῶν.
Ἀπόβροχο στὶς μετῶπες τῆς ἀπορρόφησής του.
Σύννεφα ποὺ δὲν θὰ φύγουν μοιράζονται θρόνους.
Ζωφόροι φύλλων κίτρινων κοσμοῦν
Ἀντισεισμικὰ ἀνάκτορα ἀνέμων.

Πομπὴ σκαλοπατιῶν.
Προπορεύονται οἱ ἀρχὲς τοῦ τόπου, σαρκοφάγοι.
Ἀκολουθοῦν βασιλεῖς, προσκυνητὲς τῆς προφητείας
ἀρχηγοὶ πολέμων μὲ δῶρα ποὺ στέλνει ἡ φιλοδοξία
στοὺς μάντεις της, αἰῶνες κοιλαράδες βραδυκίνητοι
μὲ τὶς ἐπαναλήψεις παλλακίδες τους.
Φρουρὰ τῆς ροῆς σωματοφύλακες ἑκατέρωθεν, 
σαρκοφάγοι πάλι μὲ τὶς περικνημίδες τους
-τσουκνίδες καὶ ξερόχορτα.

Καθ᾿ ὁδόν, στέψη σκέψης
ποὺ ἔκανα γιὰ σένα, ἐπ᾿ ἀνδραγαθία:
μὲ τὴν ἀπουσία σου μεγάλωσες
ἐξάπλωσες τῶν ἀφανῶν τὶς κτήσεις.
Ταξιθέτριες πέτρες στὸ θέατρο.
Στὴ σειρὰ τῶν ἐπισήμων κάθονται θυμάρια.
Τζαμπατζῆδες θεατρόφιλοι βράχοι τριγύρω
κρέμονται σκαρφαλωμένοι στὸν ἀπόηχο.
Στὸν κορυφαῖο ρόλο της ἡ τραγῳδὸς αὐλαία.
Ἐνθουσιώδους παρακμῆς χειροκροτήματα,
μπιζάρουν μέλισσες κι ἄλλα βομβώδη
μελιστάλακτα κεντριά, αἰώρησης κάνιστρα
μὲ φρεσκοκομμένες πεταλοῦδες
ραίνουν τὴν πρωταγωνίστρια ἑρμηνεία μας.

Ψηλά, ἀπὸ τὸ στάδιο, ἐξακοντίζονται ἰαχὲς
κύκλοι δρομεῖς ἐπευφημοῦνται
νικητὴς ἀνακηρύσσεται
ἕνας ἕνας ποὺ κλείνει.

Ἐπακολουθῶ. Στέρνες βωμοὶ ἄδυτα θυσιῶν
ὑδραγωγεῖα κινήτρων, ἡ ἀρχαιότερη Πυθία:
ἡ σαρκοφάγος πάλι. Ἀλλὰ ἡ ζωὴ
τὸν ἀποφεύγει τὸν χρησμό της.

Στάση σκέψης ποὺ κάνω γιὰ ὅλες 
τὶς σπασμένες ἀρτιότητες: «στὸ κάτω μέρος
μαρμάρινης τρεχούσης γυναικός»,
βῆμα ἀβοήθητο ποδιοῦ πρὸς χαμένο σῶμα,
μόνο ἡ κουλουριασμένη κίνηση
ἀνώνυμου νεκροῦ πολεμιστῆ
δίπλα σὲ ἀπόστρατη ἀσπίδα
καὶ «δούλης νεαρᾶς τὸ σπασμένο κάτοπτρο»
-τώρα πῶς θὰ καλλωπίζεται ἡ ὑποδούλωση.
Σφὶγξ καθρεφτίζει τὸ ἀναπάντητο.

Καντίνες. Κάτι γιὰ τὸ δρόμο. Σάντουιτς, 
ἀναψυκτικά, ἐμφιαλωμένο λάλον ὕδωρ.

Μάρμαρα πάλι, ἀφιερώματα σὲ πέτρες
χαραγμένες. Δύσκολα διαβάζω.
Τὸ σκληρὸ ἔμαθα πὼς χαράζει
ἀλλὰ ὄχι πῶς χαράζεται.
Ἀργὰ συλλαβίζοντας ἀναστηλώνω
μόνον τὴ λέξη ΕΠΤΟΗΘΗ. Μόνο; Ὄχι καὶ μόνο.
Ἀκουστὸ ἀνὰ τὸν κόσμο τὸ Ἐπτοήθη.
Μαντεῖο.
Γᾶς ὀμφαλός.

Δελφοί
ΚΙΚΗ ΔΗΜΟΥΛΑ "Γας Ομφαλός"

Ἀναστηλώνεται Νοέμβρης τῶν Δελφῶν.
Ἀπόβροχο στὶς μετῶπες τῆς ἀπορρόφησής του.
Σύννεφα ποὺ δὲν θὰ φύγουν μοιράζονται θρόνους.
Ζωφόροι φύλλων κίτρινων κοσμοῦν
Ἀντισεισμικὰ ἀνάκτορα ἀνέμων.

Πομπὴ σκαλοπατιῶν.
Προπορεύονται οἱ ἀρχὲς τοῦ τόπου, σαρκοφάγοι.
Ἀκολουθοῦν βασιλεῖς, προσκυνητὲς τῆς προφητείας
ἀρχηγοὶ πολέμων μὲ δῶρα ποὺ στέλνει ἡ φιλοδοξία
στοὺς μάντεις της, αἰῶνες κοιλαράδες βραδυκίνητοι
μὲ τὶς ἐπαναλήψεις παλλακίδες τους.
Φρουρὰ τῆς ροῆς σωματοφύλακες ἑκατέρωθεν,
σαρκοφάγοι πάλι μὲ τὶς περικνημίδες τους
-τσουκνίδες καὶ ξερόχορτα.

Καθ᾿ ὁδόν, στέψη σκέψης
ποὺ ἔκανα γιὰ σένα, ἐπ᾿ ἀνδραγαθία:
μὲ τὴν ἀπουσία σου μεγάλωσες
ἐξάπλωσες τῶν ἀφανῶν τὶς κτήσεις.
Ταξιθέτριες πέτρες στὸ θέατρο.
Στὴ σειρὰ τῶν ἐπισήμων κάθονται θυμάρια.
Τζαμπατζῆδες θεατρόφιλοι βράχοι τριγύρω
κρέμονται σκαρφαλωμένοι στὸν ἀπόηχο.
Στὸν κορυφαῖο ρόλο της ἡ τραγῳδὸς αὐλαία.
Ἐνθουσιώδους παρακμῆς χειροκροτήματα,
μπιζάρουν μέλισσες κι ἄλλα βομβώδη
μελιστάλακτα κεντριά, αἰώρησης κάνιστρα
μὲ φρεσκοκομμένες πεταλοῦδες
ραίνουν τὴν πρωταγωνίστρια ἑρμηνεία μας.

Ψηλά, ἀπὸ τὸ στάδιο, ἐξακοντίζονται ἰαχὲς
κύκλοι δρομεῖς ἐπευφημοῦνται
νικητὴς ἀνακηρύσσεται
ἕνας ἕνας ποὺ κλείνει.

Ἐπακολουθῶ. Στέρνες βωμοὶ ἄδυτα θυσιῶν
ὑδραγωγεῖα κινήτρων, ἡ ἀρχαιότερη Πυθία:
ἡ σαρκοφάγος πάλι. Ἀλλὰ ἡ ζωὴ
τὸν ἀποφεύγει τὸν χρησμό της.

Στάση σκέψης ποὺ κάνω γιὰ ὅλες
τὶς σπασμένες ἀρτιότητες: «στὸ κάτω μέρος
μαρμάρινης τρεχούσης γυναικός»,
βῆμα ἀβοήθητο ποδιοῦ πρὸς χαμένο σῶμα,
μόνο ἡ κουλουριασμένη κίνηση
ἀνώνυμου νεκροῦ πολεμιστῆ
δίπλα σὲ ἀπόστρατη ἀσπίδα
καὶ «δούλης νεαρᾶς τὸ σπασμένο κάτοπτρο»
-τώρα πῶς θὰ καλλωπίζεται ἡ ὑποδούλωση.
Σφὶγξ καθρεφτίζει τὸ ἀναπάντητο.

Καντίνες. Κάτι γιὰ τὸ δρόμο. Σάντουιτς,
ἀναψυκτικά, ἐμφιαλωμένο λάλον ὕδωρ.

Μάρμαρα πάλι, ἀφιερώματα σὲ πέτρες
χαραγμένες. Δύσκολα διαβάζω.
Τὸ σκληρὸ ἔμαθα πὼς χαράζει
ἀλλὰ ὄχι πῶς χαράζεται.
Ἀργὰ συλλαβίζοντας ἀναστηλώνω
μόνον τὴ λέξη ΕΠΤΟΗΘΗ. Μόνο; Ὄχι καὶ μόνο.
Ἀκουστὸ ἀνὰ τὸν κόσμο τὸ Ἐπτοήθη.
Μαντεῖο.
Γᾶς ὀμφαλός.

Δελφοί

Γιαούρτι με ψητά σταφύλια και σάλτσα μελιού

Απλές λύσεις.

Γιαούρτι με ψητά σταφύλια και σάλτσα μελιού

Το γιαούρτι μπορεί να συνδυαστεί με πολλούς τρόπους και να μας προσφέρει θρεπτικά επιδόρπια

• 600 γρ. γιαούρτι στραγγιστό
• 200 γρ. καλά παγωμένη κρέμα γάλακτος, χτυπημένη σε σαντιγί
• 2 φλιτζ. τσαγιού ανάμεικτες ρώγες από σταφύλι, χωρίς τα κουκούτσια
• 1/2 κ.σ. ελαιόλαδο
• 1/2 φλιτζ. τσαγιού μέλι
• 1/2 φλιτζ. τσαγιού Μοσχάτο κρασί ή άλλο διαθέσιμο
• 1 φύλλο αρμπαρόριζας
• μερικά φύλλα δυόσμου

Σε ένα μεγάλο μπολ βάζουμε το γιαούρτι, το ανακατεύουμε με τη σαντιγί και το αφήνουμε στο ψυγείο να κρυώσει για περίπου 1 ώρα.

Σε ένα κατσαρολάκι βάζουμε το κρασί με το μέλι και την αρμπαρόριζα και, όταν πάρουν βράση, προσθέτουμε τα σταφύλια. Τα αφήνουμε να βράσουν για μόλις 2 λεπτά και με μια τρυπητή κουτάλα τα βγάζουμε από το κατσαρολάκι και τα μεταφέρουμε σε ένα μικρό ταψί.

Τα ανακατεύουμε με το ελαιόλαδο και τα ψήνουμε στο γκριλ μέχρι να καραμελώσουν ελαφρώς -για περίπου 7-8 λεπτά- ή σε προθερμασμένο φούρνο στους 180ºC για περίπου 7 λεπτά. Τα αφήνουμε να κρυώσουν πριν τα χρησιμοποιήσουμε.

Στο μεταξύ, προσθέτουμε τον δυόσμο στο κατσαρολάκι με τη σάλτσα, τη σιγοβράζουμε μέχρι να δέσει και τη σουρώνουμε όσο είναι ζεστή – δηλαδή απαλλασσόμαστε από τον δυόσμο και την αρμπαρόριζα.

Τελικά βάζουμε το μείγμα γιαουρτιού σε κολονάτα ποτήρια ή σε μπολάκια, ισιώνουμε την επιφάνεια με ένα κουτάλι, μοιράζουμε από πάνω τα καραμελωμένα σταφύλια και γαρνίρουμε με τη σάλτσα μελιού.

Πηγή: infokids.gr

Πήλινγκ προσώπου με μήλο

Απλές λύσεις.

► Πήλινγκ προσώπου με μήλο

Για λαμπερή και απαλή επιδερμίδα
Εκμεταλλευτείτε το μήλο, το βασικό φρούτο της εποχής και φτιάξτε ένα εκπληκτικό scrub προσώπου, που θα κάνει την επιδερμίδα σας να λάμψει και να γίνει πιο απαλή, διώχνοντας παράλληλα τα αντιαισθητικά νεκρά κύτταρα.

Πρόκειται για ένα πήλινγκ κατάλληλο για κάθε τύπο δέρματος.

Θα χρειαστείτε:

- 1 κουταλιά του γλυκού χυμό μήλου
- 2 κουταλιές του γλυκού μαύρη ζάχαρη

Τρόπος παρασκευής:

Λιώστε το μήλο και πάρτε μόνο τον χυμό του, βάλτε τον σε ένα μπολ και προσθέστε τη ζάχαρη. Ανακατέψτε πολύ καλά μέχρι να πάρετε ένα ομογενές μείγμα.

Τρόπος εφαρμογής:

Πάρτε μια ποσότητα από το μείγμα και απλώστε τη στο πρόσωπο σας. Κάντε μασάζ με απαλές κυκλικές κινήσεις για περίπου 2 λεπτά και ξεπλυθείτε με άφθονο χλιαρό νερό.

Κάνοντας αυτό το scrub 2 φορές την εβδομάδα θα δείτε τεράστια διαφορά στην επιδερμίδα σας. Το δέρμα σας θα είναι απαλό, βελούδινο και πολύ λαμπερό, χωρίς ίχνος νεκρών κυττάρων.

Πηγή: beautetinkyriaki.gr

Επισήμανση

Γειά σας φίλοι μου!

Θέλω  να επισημάνω ότι οι φιλοζωικές αναρτήσεις είναι απο άλλους χρήστες. 
Ο σύνδεσμος είναι στην αρχή της κάθε ανάρτησης και εκεί θα πρέπει να απευθύνεστε αν τυχόν σας ενδιαφέρει το θέμα.

ΑΝΕΜΟΜΥΛΟΙ ΟΡΟΠΕΔΙΟΥ ΛΑΣΙΘΙΟΥ... ΜΝΗΜΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ

Κ.ΒΑΡΝΑΛΗΣ "Πρόλογος"

ΤΑ ΡΑΝΤΙΣΜΕΝΑ(Ομάδα καλλιτεχνικών, λογοτεχνικών, αναζητήσεων).

Φωτογραφία: Κ.ΒΑΡΝΑΛΗΣ "Πρόλογος"

Ξαφνικὰ μοῦ φασκιώνουνε τὰ μάτια
γιὰ νὰ βλέπω τὸ φῶς τὸ ἀληθινό!
Μὲ καρυδώνουν, γιὰ νὰ μὴ φωνάζω:
«Ὄρσε, Ἑλλάδα Γραικύλων ἀντιχρίστων!»
Ἄχερα μὲ μπουκώνουν κάθε μέρα.
Καὶ ποιοί; Τοῦ σκλαβοπάζαρου ἡ σαβούρα.
Καὶ πῶς; Ἔχουν ἀφέντη τὰ σκυλιὰ
καὶ δαγκάνουν τὰ πόδια σου, Ἱστορία.

Πῶς θὰ σωθοῦμε ἀπ᾿ τὴν «ἐλευθερία»
τῆς σκλαβιᾶς μας κι ἀπὸ τὸν «ὑπὲρ πατρίδος»
τῶν προδοτῶν; Καὶ πότε ἀπ᾿ τοὺς θεοὺς
τῶν ἀθέων καὶ τῶν ἀνθρωποφάγων;
Κ.ΒΑΡΝΑΛΗΣ "Πρόλογος"

Ξαφνικὰ μοῦ φασκιώνουνε τὰ μάτια
γιὰ νὰ βλέπω τὸ φῶς τὸ ἀληθινό!
Μὲ καρυδώνουν, γιὰ νὰ μὴ φωνάζω:
«Ὄρσε, Ἑλλάδα Γραικύλων ἀντιχρίστων!»
Ἄχερα μὲ μπουκώνουν κάθε μέρα.
Καὶ ποιοί; Τοῦ σκλαβοπάζαρου ἡ σαβούρα.
Καὶ πῶς; Ἔχουν ἀφέντη τὰ σκυλιὰ
καὶ δαγκάνουν τὰ πόδια σου, Ἱστορία.

Πῶς θὰ σωθοῦμε ἀπ᾿ τὴν «ἐλευθερία»
τῆς σκλαβιᾶς μας κι ἀπὸ τὸν «ὑπὲρ πατρίδος»
τῶν προδοτῶν; Καὶ πότε ἀπ᾿ τοὺς θεοὺς
τῶν ἀθέων καὶ τῶν ἀνθρωποφάγων;

Η ΠΕΤΡΟΧΤΙΣΤΗ ΓΕΦΥΡΑ ΤΟΥ 1884 ΣΤΟΝ ΜΥΡΤΟ

«Και τα ψάρια τραγουδούν»

Εκδόσεις Καστανιώτη.
Φωτογραφία: «Και τα ψάρια τραγουδούν», ένα σπουδαίο μυθιστόρημα που θα ενθουσιάσει όσους αναγνώστες πιστεύουν ότι η λογοτεχνία πρέπει να ασχολείται με τα μεγάλα θέματα της ύπαρξης, της ηθικής και της κοινωνίας. Χάλντορ Λάξνες, ο Ισλανδός νομπελίστας συγγραφέας που αξίζει να ανακαλύψετε. Μόλις κυκλοφόρησε. http://ow.ly/qmtNa
«Και τα ψάρια τραγουδούν», ένα σπουδαίο μυθιστόρημα που θα ενθουσιάσει όσους αναγνώστες πιστεύουν ότι η λογοτεχνία πρέπει να ασχολείται με τα μεγάλα θέματα της ύπαρξης, της ηθικής και της κοινωνίας. Χάλντορ Λάξνες, ο Ισλανδός νομπελίστας συγγραφέας που αξίζει να ανακαλύψετε. Μόλις κυκλοφόρησε. http://ow.ly/qmtNa

ΠΑΛΙΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ " ΡΟΜΑΝΤΖΟ"

ΤΑ ΧΑΝΙΑ ΣΤΟ ΧΘΕΣ... ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ !!!

με βελόνες

Red Heart Spiral Crochet Lapghan 
Juanita Quinones.
Thank you very much to Red Heart Yarns and Crochetville for the grand prize that I won at the CGOA Fun Night in Concord, NC this past October 5th. Here is the finished Spiral Crochet Lapghan. The pattern can be found at http://www.redheart.com/free-patterns/spiral-crochet-lapghan

I'm looking forward to doing some more with the Boutique yarn. Thanks again.

Ακούστε τη μουσική των Αρχαίων Ελλήνων!

Οι πρόσφυγες της Αλικαρνασσού

Σπανιες Ασπρομαυρες φωτογραφιες απο Ελλαδα.

Φωτογραφία: Οι πρόσφυγες της Αλικαρνασσού το 1930 ,Κρήτη

Η εικόνα αποτυπώνει μια ιστορική στιγμή για την προσφυγούπολη της Νέας Αλικαρνασσού. Ο τότε κοινοτάρχης του οικισμού, που δημιουργήθηκε από τους πρόσφυγες της Μικράς Ασίας, Μ. Ελευθεριάδης και κάτοικοι της κοινότητας παραλαμβάνουν τις πρώτες σωλήνες που χρησιμοποιήθηκαν στην ύδρευση της περιοχής. Το στιγμιότυπο απαθανατίστηκε στο λιμάνι του Ηρακλείου, το 1930. Διακρίνονται κάτοικοι με τις σωλήνες στα χέρια, οι ίδιοι που με εθελοντική εργασία μετέφεραν, με κάρα, τα υλικά για το έργο.
Οι πρόσφυγες της Αλικαρνασσού το 1930 ,Κρήτη

Η εικόνα αποτυπώνει μια ιστορική στιγμή για την προσφυγούπολη της Νέας Αλικαρνασσού. Ο τότε κοινοτάρχης του οικισμού, που δημιουργήθηκε από τους πρόσφυγες της Μικράς Ασίας, Μ. Ελευθεριάδης και κάτοικοι της κοινότητας παραλαμβάνουν τις πρώτες σωλήνες που χρησιμοποιήθηκαν στην ύδρευση της περιοχής. Το στιγμιότυπο απαθανατίστηκε στο λιμάνι του Ηρακλείου, το 1930. Διακρίνονται κάτοικοι με τις σωλήνες στα χέρια, οι ίδιοι που με εθελοντική εργασία μετέφεραν, με κάρα, τα υλικά για το έργο.

Δημοφιλείς αναρτήσεις