Παρασκευή 3 Μαΐου 2013

Ας πάρουμε δύναμη - Aς αναγεννηθούμε

9 ώρες πριν


Αυτά τα λόγια τα έγραψε ένας φίλος σε μία ομάδα βιβλίου. 
Σας τα παραθέτω γιατί πιστεύω πως κρύβουν μέσα τους πολλή σοφία!
 


Από Γιάννης Ζαραμπούκας:  
 
Αυτό το Πάσχα ας αφήσουμε πίσω τα προβλήματα μας,ό,τι μας στενοχώρησε και ό,τι πας πλήγωσε και μαζί με την Ανάσταση του Κυρίου ας αναγεννηθούμε κι εμείς ψυχικά. Ας πάρουμε δύναμη απ' αυτή την εκούσια θυσία που προβάλλει την αγάπη του Θεού για εμάς τους ανθρώπους και ας προσπαθήσουμε κι εμείς με την σειρά μας να διορθώσουμε τα λάθη μας, να μετανοήσουμε αληθινά για τις πράξεις αυτές που είτε εσκεμμένα είτε εν αγνοία μας πλήγωσαν πολλούς από τους ανθρώπους που βρίσκονται γύρω μας και ας αγωνιστούμε για την καλυτέρευση τόσο της δικής μας ζωής όσο και για αυτή των συνανθρώπων μας που αυτούς τους δύσκολους καιρούς μας έχουν πραγματικά ανάγκη όπως και ο Ιησούς βοήθησε χιλιάδες ανθρώπους πριν την σταύρωση του για διδάξει σε μας την αγνή ανυστερόβουλη αγάπη και προσφορά προς αυτούς που η ζωή δυστυχώς δεν τους χαμογέλασε!
Τέλος ας αφήσουμε το Άγιο φως να μπει στις ψυχές μας και να μας γεμίσει με όλα αυτά τα γαλήνια και αγνά συναισθήματα τα οποία δυστυχώς λόγω της σκληρής καθημερινότητας κοντεύουμε να ξεχάσουμε..Καλή Ανάσταση να έχουμε λοιπόν με μπόλικη χαρά, αγάπη, υγεία και ευτυχία :)

Κεφτέδες με όσπρια

Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-

Από ένθετο του ΖΑΠΙΝΓΚ
Πολίτικα νηστίσιμα
από την Μίμα Καρβούνη

Εύκολο και φεύγει γρήγορα


Video (deutsch) * Häkelmuster "Bridget"

http://www.nadelspiel.com/2013/05/01/hakeln-hakelmuster-bridget/
  
Εύκολο και φεύγει γρήγορα Ένας συνδιασμός από ποδαράκια και αλυσιδάκια που δημιουργεί ένα δροσερό αεράτο πλεκτό για τα καλοκαιρινά βράδια. Μπορεί να συνδυαστεί με ένα τιραντένιο τοπ από μέσα που θα αφήνει ελεύθερη σε κοινή  θέα τη μέση κάτω απο το πλεκτό αυτό αριστούργημα. 
Καλή Επιτυχία!

"Γράφοντας από, με και για την ψυχή…"

http://www.ideostato.gr/2013/05/on-line.html


"Γράφοντας από, με και για την ψυχή…" Εργαστήριο εκφραστικής γραφής on line




Για εσάς που αγαπάτε το γράψιμο, αλλά και για όσους δεν το έχετε χρησιμοποιήσει ποτέ μέχρι σήμερα ως μέσο έκφρασης των συναισθημάτων, η Εκφραστική Γραφή μπορεί να γίνει ο πιο οικονομικός προσωπικός σας σύμβουλος για την υπόλοιπη ζωή σας. Με την Εκφραστική Γραφή μπορείτε να μάθετε πώς να καταγράφετε και να επεξεργάζεστε τις προσωπικές σας εμπειρίες ακούγοντας την εσωτερική σας φωνή. Μέσα από μια σειρά 4 εργαστηρίων εξ” αποστάσεως που ξεκινούν στις 16 Μαΐου 2013 μπορείτε να συμμετέχετε στην ομάδα απ’ όπου και αν βρίσκεστε, οποιαδήποτε ώρα και μέρα της εβδομάδας. Κάθε εργαστήριο περιλαμβάνει γραπτές ασκήσεις, αναγνώσματα και συζητήσεις on line και βασίζεται σε συγκεκριμένες τεχνικές που έχουν αναπτυχθεί από ειδικούς επιστήμονες στο χώρο της εκφραστικής και θεραπευτικής γραφής.

Τι είναι η εκφραστική γραφή  – Πώς δουλεύει;

Η Εκφραστική Γραφή περιλαμβάνει συγκεκριμένες τεχνικές και μεθόδους με τις οποίες μπορεί ο καθένας να εκφραστεί ελεύθερα μέσω του γραπτού λόγου, να πει την ιστορία του και να διοχετεύσει τα συναισθήματά του στο χαρτί χωρίς το φόβο της κριτικής, του σωστού ή λάθους. Είναι ιδιαίτερα επιτυχημένος τρόπος έκφρασης  και χρησιμοποιείται πολύ στο εξωτερικό (ΗΠΑ και Ευρώπη) για τη βελτίωση της ψυχικής και σωματικής υγείας. Από τα μεγαλύτερα προτερήματα αυτής της μεθόδου είναι ότι είναι πολύ οικονομική, καθώς απ’ τη στιγμή που θα μάθει κανείς τις ασκήσεις και τεχνικές, στη συνέχεια θα μπορεί να τις εφαρμόζει μόνος του για την υπόλοιπη ζωή του. Με ένα χαρτί και μολύβι ή έναν υπολογιστή θα έχει για πάντα μαζί του τον πιο αξιόπιστο σύμβουλο: τον εαυτό του.
Κάνει για μένα;
Αν θέλεις:
  • Να εξερευνήσεις άγνωστες πτυχές του εαυτού σου
  • Να βρεις έναν τρόπο για να εκφράζεις τα συναισθήματα και τη γνώμη σου χωρίς το φόβο της κριτικής
  • Να μάθεις ν’ ακούς την εσωτερική σου φωνή
  • Να θυμηθείς τη δημιουργική πλευρά του εαυτού σου, να χαλαρώσεις και να διασκεδάσεις γράφοντας
  • Ν’ ανακαλύψεις νέους τρόπους αντίδρασης στον κόσμο γύρω σου
Τότε αυτό το εργαστήριο είναι για σένα.
Γιατί, σημασία δεν έχουν τα γεγονότα γύρω μας, αλλά ο τρόπος που εμείς τα βλέπουμε, τα εκφράζουμε και τα επεξεργαζόμαστε.
Τι να μην περιμένεις: το συγκεκριμένο εργαστήριο δε μπορεί να έχει θεραπευτικά αποτελέσματα, ούτε ν’ αντικαταστήσει θεραπευτικές συνεδρίες ή την επίσκεψη σε ψυχολόγο.
Μπορώ να συμμετέχω;
Αν είσαι ενήλικας και θέλεις να βάλεις στη ζωή σου το γράψιμο, μπορείς να συμμετέχεις. Δε χρειάζεται καμία προηγούμενη εμπειρία με τη συγγραφή.
Τι χρειάζεται να ξέρω για να συμμετέχω on line;
Μόνο να έχεις πρόσβαση σε υπολογιστή και ίντερνετ. Δεν απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις, αρκεί να γνωρίζεις πώς να στέλνεις email και για τα υπόλοιπα θα υπάρχει ακριβής καθοδήγηση. Το εργαστήριο θα είναι ανοιχτό καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας. Θα προηγηθεί μικρή συζήτηση μέσω τηλεφώνου ή Skype.
«Γιατί μπορώ να σε βοηθήσω μ’ αυτό το εργαστήριο»
Είμαι η Δήμητρα Διδαγγέλου και η εκφραστική γραφή συνδυάζει τις δύο μεγάλες μου αγάπες: το γράψιμο και την ψυχολογία. 
Έχω σπουδάσει Ψυχολογία (Αριστοτέλειο Παν/μιο Θεσ/κης) κι έχω Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην «Ψυχολογία και Μ.Μ.Ε» (Πάντειο Παν/μιο).
Έχω άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος του ψυχολόγου και είμαι μέλος της ΕΣΗΕΑ και του Science View.
Έχω εκπαιδευτεί στη θεραπευτική κι εκφραστική γραφή (Therapeutic Writing Institute, Denver, USA), στη φιλοσοφική συμβουλευτική και ψυχοθεραπεία, στη συστημική θεωρία και στον επαγγελματικό προσανατολισμό. Έχω παρακολουθήσει σεμινάρια κι εργαστήρια, τόσο στην επιστήμη της ψυχολογίας, όσο και στη δημοσιογραφία και τη δημιουργική γραφή. Γράφω διηγήματα και λογοτεχνία ντοκουμέντου.
Τα τελευταία δέκα χρόνια έχω εργαστεί ως δημοσιογράφος στην τηλεόραση (ΕΡΤ), σε έντυπα (NEA, Ταχυδρόμος) και ιστοσελίδες, καθώς και στην ανεξάρτητη παραγωγή ντοκιμαντέρ με στόχο την ενημέρωση του κοινού σε θέματα ψυχικής υγείας. Είμαι δημιουργός του επιτυχημένου ηλεκτρονικού περιοδικού ψυχολογίας «Ψυχο-γραφήματα» (www.psychografimata.com).
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:
Διάρκεια: 4 εβδομάδες
Ημερομηνίες: 16/5 – 12/6/2013
Κόστος: 20 ευρώ ανά εβδομαδιαίο εργαστήριο/ 15 για άνεργους και φοιτητές
Email επικοινωνίας: expressive.writing@yahoo.com
Τηλέφωνο: 694 8549865
Περιορισμένος αριθμός – στην ομάδα θα συμμετέχουν μέχρι 10 άτομα

Αγκινάρες σε λάδι

Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +- 

Από ένθετο του ΖΑΠΙΝΓΚ
Πολίτικα νηστίσιμα
από την Μίμα Καρβούνη

Μεγάλη Παρασκευή - Τα άγια πάθη του Κυρίου


 
Μεγάλη Παρασκευή - Τα άγια πάθη του Κυρίου
Την Παρασκευή, στέλνεται ο Ιησούς δέσμιος από τον Καϊάφα στον τότε ηγεμόνα της Ιουδαίας Πόντιο Πιλάτο. Αυτός, αφού Τον ανέκρινε με πολλούς τρόπους και αφού ομολόγησε δυο φορές ότι ο Ιησούς είναι αθώος, έπειτα, για να ευχαριστηθούν οι Ιουδαίοι, τον καταδικάζει σε θάνατο• και αφού τον μαστίγωσε σαν δραπέτη δούλο τον Δεσπότη των όλων, Τον παρέδωσε για να σταυρωθεί. Από ’κει και πέρα ο Ιησούς, αφού παραδόθηκε στους στρατιώτες, γυμνώνεται, φοράει κόκκινη χλαμύδα, στεφανώνεται με ακάνθινο στεφάνι, κρατάει κάλαμο σα σκήπτρο, προσκυνείται χλευαστικά, φτύνεται και χτυπιέται στο πρόσωπο και στο κεφάλι. Μετά, φορώντας πάλι τα ρούχα του και βαστάζοντας το Σταυρό, πηγαίνει προς τον Γολγοθά, τον τόπο της καταδίκης και εκεί, γύρω στην Τρίτη ώρα της ημέρας, σταυρώνεται μεταξύ δυο ληστών, βλασφημείται από αυτούς που είχαν πάει στον Γολγοθά μαζί του, μυκτηρίζεται από τους αρχιερείς, ποτίζεται από τους στρατιώτες με ξύδι ανακατεμένο με χολή. Γύρω στην ενάτη ώρα, αφού βγάζει πρώτα φωνή μεγάλη, και λέει: «Τετέλεσται», εκπνέει «ο αμνός του Θεού, ο αίρων την αμαρτίαν του κόσμου», την ώρα κατά την οποία σφάζονταν, σύμφωνα με τον νόμο, ο πασχαλινός αμνός, ο οποίος καθιερώθηκε ως έθιμο στους Ιουδαίους, προτυπώνοντας τον Εσταυρωμένο Χριστό, πρίν από 1043 χρόνια.

Το δεσποτικό αυτό θάνατο και η άψυχη κτίση, πενθώντας, τον τρέμει και αλλοιώνεται από το φόβο αλλά ο Δημιουργός της κτίσεως ακόμα και όταν είναι νεκρός, λογχίζεται την ακήρατη πλευρά Του και ρέει απ’ αυτή αίμα και νερό. Τέλος, κατά τη δύση του ηλίου, έρχεται ο Ιωσήφ από Αριμαθείας και ο Νικόδημος μαζί με αυτόν, και οι δυο κρυφοί μαθητές του Ιησού, αποκαθηλώνουν από το Σταυρό το πανάγιο του διδασκάλου σώμα, το αρωματίζουν, το τυλίγουν με καθαρό σεντόνι και αφού το έθαψαν σε καινούργιο τάφο, κυλούν στο στόμιο του μεγάλο λίθο.

Αυτά τα φρικτά και σωτήρια πάθη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού επιτελούμε σήμερα και εις ανάμνηση αυτών παραλάβαμε από αποστολική διαταγή, τη νηστεία της Παρασκευής.

Σαλάτα με αποξηραμένα φρούτα

Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +- 

Από ένθετο του ΖΑΠΙΝΓΚ
Πολίτικα νηστίσιμα
από την Μίμα Καρβούνη

 

Μαρίκα Κοτοπούλη


 
Η Μαρίκα Κοτοπούλη ήταν μεγάλη Ελληνίδα ηθοποιός.
Γεννήθηκε στις 3 Μαΐου 1887 στην Αθήνα. Ήταν κόρη της ηθοποιού Ελένης και του Δημήτρη Κοτοπούλη.

Εμφανίστηκε στη σκηνή βρέφος σε περιοδεία των γονέων της στο έργο "Ο αμαξάς των Άλπεων". Διακρίθηκε περισσότερο ως τραγωδός στα έργα ξένων κι Ελλήνων κλασικών συγγραφέων. Επίσης η ερμηνεία από την Κοτοπούλη των σύγχρονων συγγραφέων θεωρείται ανεπανάληπτη. Λέγεται πως η Μαρίκα Κοτοπούλη δε διακρινόταν για την εξωτερική της εμφάνιση, ωστόσο πάνω στη σκηνή ήταν τόσο δυνατή η ταύτισή της με τους ρόλους της, που την μετέβαλλαν σε καλλονή και γοήτευε και τους πιο δύσκολους θεατές της.

Η προσφορά της στη σκηνική κληρονομιά είναι τεράστια και για πολύ θα αποτελεί παράδειγμα μεγάλης καλλιτεχνικής αξίας.

Εκτός από το θέατρο, η Κοτοπούλη έπαιξε και στον κινηματογράφο, στην ελληνοτουρκική παραγωγή Κακός δρόμος (1933), βασισμένη σε μυθιστόρημα του Γρηγορίου Ξενόπουλου.

Η Μαρίκα Κοτοπούλη πέθανε στις 3 Σεπτεμβρίου 1954. Άλλες πηγές αναφέρουν ως ημερομηνία θανάτου την 11 Σεπτεμβρίου 1954.

Στην Αθήνα υπάρχει και το "Μουσείο Μαρίκας Κοτοπούλη" το οποίο βρίσκεται στην οδό Αλέξανδρου Παναγούλη στο Δήμο Ζωγράφου.

http://tv-greek-sansimera.blogspot.gr/2009/09/blog-post_03.html

3 Μαϊου ..Παγκόσμια Ημέρα Ελευθεροτυπίας.

3 Μαϊου ..Παγκόσμια Ημέρα Ελευθεροτυπίας.

Η Παγκόσμια Ημέρα Ελευθεροτυπίας καθιερώθηκε με πρωτοβουλία της Παγκόσμιας Ένωσης Εφημερίδων (ΠΕΕ) και από το 1993 γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 3 Μαΐου, σε ανάμνηση της Διακήρυξης του Βίντχουκ, μία έκκληση ελευθεροτυπίας που υπέγραψαν αφρικανοί δημοσιογράφοι το 1991 για ελεύθερα, ανεξάρτητα και πλουραλιστικά Μ.Μ.Ε.

Η Παγκόσμια Ημέρα Ελευθεροτυπίας μάς υπενθυμίζει τη σπουδαιότητα της προστασίας του θεμελιωδών δικαιωμάτων της ελευθερίας της έκφρασης και της ελευθερίας του Τύπου, όπως κατοχυρώνονται από το άρθρο 19 της Παγκόσμιας Διακήρυξης για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα του ΟΗΕ, αλλά και από το Σύνταγμά μας. Χωρίς αυτά τα δύο θεμελιώδη δικαιώματα, η Δημοκρατία είναι κενή περιεχομένου.

Διαβάστε περισσότερα: http://www.sansimera.gr/worldays/19#ixzz2SCvTpXD3

Λίμνη Βαϊκάλη

http://www.apocalypsejohn.com/2013/05/limnh-vaikalh-entypwsiakotera-fysika-thaymata-ths-ghs.html

Λίμνη Βαϊκάλη - Ένα από τα εντυπωσιακότερα φυσικά θαύματα της Γης

Η λίμνη Βαϊκάλη βρίσκεται στα νότια της ρωσικής περιοχής της Σιβηρίας, μεταξύ Irkutsk Oblast και της Δημοκρατίας του Buryat. Είναι η βαθύτερη (1.620 μέτρα), η αρχαιότερη με ηλικία γύρω στα 30 εκατομμύρια χρόνια αλλά και η δεύτερη πιο ογκώδες λίμνη, μετά την Κασπία Θάλασσα. Χάρη στο μέγεθος της και μόνο, η λίμνη είναι γνωστή ως ένα από τα εντυπωσιακότερα φυσικά θαύματα της γης μια και μόνη της περιέχει το ένα πέμπτο των παγκόσμιων αποθεμάτων γλυκού νερού. Το χειμώνα, για περίπου πέντε μήνες από τον Ιανουάριο μέχρι το Μάιο, η Βαϊκάλη παγώνει τόσο συχνά που ο Υπερσιβηρικός Σιδηρόδρομος για συντομία περνάει πάνω από την επιφάνεια της. Στην περιοχή ο άνεμος σε συνδυασμό με την διαφορά της θερμοκρασίας, το παγετό και τον ήλιο δημιουργούν μια παράξενη κρούστα στον πάγο. Ο πάγος είναι διαφανής, μπορείς να δεις σε βάθος 50 μέτρων και λάμπει κάτω από το φως του ήλιου. Την ημέρα τα κομμάτια πάγου παίρνουν ένα υπέροχο τυρκουάζ χρώμα και θυμίζουν θραύσματα πολύ ακριβού κρυστάλλου.

Δεν υπάρχει τελειομανία. Λευτέρης Βογιατζής


«Δεν υπάρχει τελειομανία.
Η τελειομανία είναι κάτι στείρο...
Η λεπτομέρεια είναι η ραχοκοκαλιά. Χωρίς τη λεπτομέρεια, το επίκεντρο, η βάση, δεν αποκτά φως. 
Το ένα είναι βοηθός του άλλου. Κάποτε μπορεί να έλεγα ασχολούμαι με λεπτομέρειες και χάνω την ουσία. 
Δεν υπάρχει αυτό. Σημασία έχει ο τρόπος που ασχολείσαι με ό,τι ασχολείσαι. Και όχι μια γενική εντύπωση του τι είναι σωστό και τι είναι καλό. Αυτά δεν ισχύουν στη δημιουργία ούτε στη διδασκαλία. Κάνουν κακό. Τα παιδιά συνηθίζουν σε μια ομαδοποίηση και όχι στην ατομικότητα. Κι εννοώ την ατομικότητα που δεν διαθέτει την έπαρση του "εγώ είμαι και κανείς άλλος δεν είναι". Αντιθέτως. Δεν πρέπει να τονίζεται, αλλά να γίνεται. Και για να γίνει, θέλει ταλέντο...»,

Λευτέρης Βογιατζής - Σκηνοθέτης και ηθοποιός. Πέθανε σήμερα σε ηλικία 68 χρόνων

ΠΑΛΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ


ΠΑΛΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ

Κι ως έγειρε με τη σιωπή
στην αγκαλιά του όρμου
κύλησαν στα χαλίκια οι πληγές
-πληγές οι λέξεις στων ανθρώπων τις φωνές-
Τα ωσσανά,τα σταύρωσαν η άμμος τα ρουφάει.

Να ζεις ντυμένος σάρκα είναι βαρύ
όταν ποθείς το απέραντο γαλάζιο.
Στην ερημιά μπορείς να τη γδυθείς
Να γίνεις γλάρος,βράχος,κρίταμο
Ψάρι και φύκι να χορέψεις,να κυλήσεις.
-Ενα γεράκι κράζει στη σιγή.
Στο κοκκινόχωμα πώς σέρνεται ένα φίδι!-
Κροκί ανθάκι βάλσαμου
τον ήλιο να γευτείς
Και να χυθείς και να χαθείς
σ΄ένα μονάχα Ελθέ το Πάρειμι ν'ακούσεις
και να Ζήσεις....

αθ

πινακας:Χαζαρίδης

H τραγωδία που σημάδεψε τον Επιτάφιο το 1882

http://mikros-romios.gr/2270/epitafios/

H τραγωδία που σημάδεψε τον Επιτάφιο το 1882

του Ελευθερίου Γ. Σκιαδά.
Το ούτως ή άλλως πένθιμο κλίμα του Επιταφίου συνοδεύτηκε από τραγικό δυστύχημα πριν από 130 περίπου χρόνια. Ήταν το 1882 στον ναό της Ζωοδόχου Πηγής, όπου κάποιοι απατεώνες του κοινού ποινικού δικαίου προσπάθησαν να δημιουργήσουν αναταραχή και να βρουν την ευκαιρία να αφαιρέσουν από τις πιστές ό,τι πολύτιμο είχαν πάνω τους. Μάλλον ούτε οι ίδιοι θα μπορούσαν να φανταστούν ότι θα προκαλούσαν ένα από τα πλέον περίεργα και πολύνεκρα δυστυχήματα με είκοσι θύματα!
Στην κατανυκτική ατμόσφαιρα της Μεγάλης Παρασκευής εντός του ναού ξαφνικά κάποιος φώναξε: «Φωτιά! Καιγόμαστε!». Ο πανικός που επικράτησε ήταν απλά ο πρόλογος του δράματος που θα επακολουθούσε. Οι γυναίκες, σε κατάσταση αλλοφροσύνης, όρμησαν έξαλλες προς την έξοδο. Ιδιαίτερα εκείνες που βρίσκονταν στον γυναικωνίτη, τη μόνο έξοδο του οποίου αποτελούσε μια στενή και γυριστή σκάλα πλάτους εξήντα εκατοστών. Εκεί σφηνώθηκαν καμιά πενηνταριά γυναίκες και ο πανικός απλώθηκε σε όλη την Εκκλησία. Προηγήθηκε ένα δυνατό τρίξιμο της σκάλας και το κιγκλίδωμα του γυναικωνίτη υποχώρησε.
Μια μικρή πορτίτσα προς την έξοδο ήταν κλειδωμένη. Σε χώρο δύο τετραγωνικών στοιβάχτηκαν δεκάδες σώματα και χρειάστηκαν τρεις στρατιώτες και αστυνομική δύναμη για να ρίξουν την πόρτα. Αλλά το κακό είχε γίνει. Έχασαν τη ζωή τους δεκαεπτά γυναίκες και τρία παιδάκια που καταπατήθηκαν μέσα στον πανικό. Οι εικόνες που περιγράφουν το κακό είναι από τις σκληρότερες για τα ελληνικά δημοσιογραφικά χρονικά. Ιδιαίτερα για τα παιδιά και μία από τις γυναίκες που κυριολεκτικά καρφώθηκε στο κάγκελο που είχε υποχωρήσει. Και εκείνοι που προκάλεσαν το κακό, μια παρέα οργανωμένων πορτοφολάδων, προσπάθησαν να ολοκληρώσουν το μακάβριο έργο τους ακόμη και όταν είδαν να χάνονται τόσοι άνθρωποι.
Ωστόσο, οι δράστες εντοπίσθηκαν και οι ποινές που τους επιβλήθηκαν ήταν αυστηρότατες, ιδιαίτερα για εκείνον που έσπειρε πανικό στο εκκλησίασμα και βύθισε στο πασχαλινό πένθος όλη τη χώρα.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ: «Εαρινή Συμφωνία»


 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ: «Εαρινή Συμφωνία»

«Ακου τα σήμαντρα
των εξοχικών εκκλησιών.
Φτάνουν από πολύ μακριά
από πολύ βαθιά.
Απ’ τα χείλη των παιδιών
απ’ την άγνοια των χελιδονιών
απ’ τις άσπρες αυλές της Κυριακής
απ’ τ’ αγιοκλήματα και τους περιστεριώνες
των ταπεινών σπιτιών.

Ακου τα σήμαντρα
των εαρινών εκκλησιών.
Είναι οι εκκλησίες
που δε γνώρισαν τη σταύρωση
και την ανάσταση.

Γνώρισαν μόνο τις εικόνες
του Δωδεκαετούς
που ‘χε μια μάνα τρυφερή
που τον περίμενε τα βράδια στο κατώφλι
έναν πατέρα ειρηνικό που ευώδιαζε χωράφι
που ‘χε στα μάτια του το μήνυμα
της επερχόμενης Μαγδαληνής.

Χριστέ μου
τι θα ‘τανε η πορεία σου
δίχως τη σμύρνα και το νάρδο
στα σκονισμένα πόδια σου;».

Η Πρωτομαγιά στην Αρχαία Ελλάδα

http://www.ellinikoarxeio.com/2013/05/protomagia-stin-arxaia-ellada.html

Η Πρωτομαγιά στην Αρχαία Ελλάδα


Γνωστός στους διάφορους πολιτισμούς με διαφορετικά ονόματα, ο Μάιος ονομάστηκε έτσι από τη ρωμαϊκή θεότητα Maja (Μάγια) της οποίας το όνομα προήλθε με τη σειρά του από την ελληνική λέξη Μαία, τροφός και μητέρα. Η Μάγια ταυτίστηκε και με την Ατλαντίδα νύμφη Μαία, μητέρα του Ερμή στον οποίο και αφιερώθηκε ο μήνας. Σύμφωνα με τον τρόπο διαίρεσης του χρόνου των αρχαίων Ελλήνων, ο Μάιος αντιστοιχούσε σε μέρος του Μουνιχιώνα και του Θαργηλιώνα που σημαίνει το μήνα που ο ήλιος καίει, θερμαίνει τη γη. Ήδη από τους Ρωμαίους, η αρχή του μήνα σηματοδοτούνταν από τον εορτασμό της Αγαθής Θεάς ενώ σε όλη τη διάρκειά του τελούνταν γιορτές συνδεδεμένες με την ευφορία των αγρών.

Η φυσιογνωμία του Μαΐου στη λαϊκή αντίληψη είναι δίσημη: συνυπάρχει σ αυτήν το καλό και το κακό, η αναγέννηση και ο θάνατος. Όλες αυτές οι ιδιότητες συγκλίνουν και συγκεντρώνονται στην πρώτη του μέρα, την Πρωτομαγιά. Ο εθιμικός εορτασμός της ως της τελικής νίκης του καλοκαιριού κατά του χειμώνα και της κατίσχυσης της ζωής επί του θανάτου έχει μακρότατη παράδοση με ρίζες που ανάγονται σε προχριστιανικές αγροτικές λατρευτικές τελετές που αποσκοπούσαν στη γονιμότητα των αγρών και, κατ επέκταση, και των ζώων και των ανθρώπων.

Οι αρχαίοι Έλληνες, ως φλογεροί φυσιολάτρες, γιόρταζαν το άνοιγμα των λουλουδιών και το φτάσιμο της άνοιξης. Aπό τα αρχαιότερα χρόνια του πολιτισμού τους, που έφθασε στην Eλλάδα από τη Θράκη το ρόδο, μαζί με τις Oρφικές διδασκαλίες, το άνθος αυτό έγινε σύμβολο και υμνήθηκε ως η νύμφη των ανθέων. Ο Aνακρέων ύμνησε έτσι το άνθος αυτό του Mαγιού:

«Pόδον, άνθος των ερώτων
αναμίξωμεν τω Bάκχω
ρόδον, ω+ ωραίον άνθος
ενθέντες τοις κροτάφοις
ευθυμήσωμεν εν τούτοις».


Η γιορτή, όμως, της άνοιξης, η αρχαία Πρωτομαγιά, πήρε σιγά-σιγά κι επίσημη μορφή. Από τις παλαιότερες γιορτές, δημιουργήθηκαν τα Ανθεστήρια, η γιορτή των λουλουδιών. Αυτή ήταν η πρώτη επίσημη γιορτή ανθέων των Ελλήνων. Ιδρύθηκε πρώτα στην Αθήνα, όπου με μεγαλοπρέπεια βάδιζαν προς τα ιερά πομπές με κανηφόρες, που έφερναν άνθη. Έπειτα τα Ανθεστήρια διαδόθηκαν και σ άλλες πόλεις της Ελλάδος και πήραν πανελλήνια μορφή.

Στα Ανθεστήρια της Ελλάδας «ανασταινόταν» ο… σκοτωμένος Ευάνθης θεός, επίθετο του Διόνυσου, που από το χυμένο αίμα του φύτρωσε, σύμφωνα με το μύθο, η άμπελος. Δρώμενο της Πρωτομαγιάς στην Ελλάδα κατά τα νεότερα χρόνια ήταν η ανάσταση του Μαγιόπουλου. Ένας έφηβος εμιμείτο στα ξέφωτα του δάσους τον πεθαμένο, τάχατες, Διόνυσο. Κοπέλες τον στόλιζαν με άνθη και του τραγουδούσαν τον «κομμό, το θρήνο και τον οδυρμό, μέχρι που να «αναστηθεί» και μαζί με αυτόν όλη η φύση.

Όταν προσωποποιήθηκαν οι ιδιότητες της Φύσης και αποδόθηκαν σε συγκεκριμένους θεούς, τότε τις αρχικές εκείνες γιορτές της Άνοιξης μοιράστηκαν μεταξύ τους η Ίσιδα, ο Διόνυσος, η Δήμητρα, ο Απόλλωνας, η Χλωρίδα (Flora) και αν κάποιος άλλος θεός θεωρήθηκε επόπτης της φυσικής παραγωγής ή αίτιος της βλάστησης των φυτών.

Και λοιπόν αντί για την αρχική και ενστικτώδη εκείνη χαρά των ανθρώπων από τη θέα της ζωής που ξαναγεννιέται στη φύση, γιόρταζαν οι δικοί μας πρόγονοι , από υποχρέωση πια, γιορτές, σαν τα Ανθεσφόρια περίπου, τα Ηροσάνθεια, τα Χλόεια, τα Θαλήσια και τέλος τα περίφημα Διονύσια για των οποίων την εξύμνηση συναγωνίζονται οι μεγαλύτεροι λυρικοί ποιητές της Ελλάδας που για την ανοιξιάτικη λαμπρότητά τους ψάλλει ο ουράνιος Πίνδαρος ότι:

Φοίνικος έρνος οπότ΄οιχθέντος Ωράν θαλάμου.
Εύοδμον επαιωσιν έαρ, φυτά νεκτάρεα.
Τότε βάλλεται , τότ΄επ΄αμβρόταν χέρσον εραταί
ίων φόβαι ρόδα τε κόμαισι μίγνυται,
αχεί τ΄ομφαί μελέων συν αυλοίς,
αχεί τε Σεμέλαν ελικάμπυκα χοροί.

(Το βλαστάρι του φοίνικα, των Ωρών σαν ανοίξει ο θάλαμος
και τα μυρωδάτα φυτά μυριστούν την εύοσμη άνοιξη,
τότε πετιέται, τότε στη γη των αθανάτων σωρός
χαριτωμένοι μενεξέδες και τριαντάφυλλα
με τα μαλλιά ανακατεύεται
και ηχεί γλυκιά φωνή με λυρικούς αυλούς
και σέρνουνε χορούς για την ανθοστεφάνωτη Σεμέλη).


Αργότερα, με το πέρασμα των αιώνων, η αρχική έννοια της Πρωτομαγιάς χάθηκε και τα έθιμα επιβίωσαν απλώς ως λαϊκές γιορτές στις οποίες συμπεριλαμβάνονται περιφορά δέντρων, πράσινων κλαδιών ή στεφάνων με λουλούδια, ανακήρυξη του βασιλιά ή της βασίλισσας του Μάη, χορός γύρω από ένα δέντρο ή ένα στολισμένο κοντάρι-γαϊτανάκι. Πρόκειται για μια από τις ελάχιστες γιορτές χωρίς θρησκευτικό περιεχόμενο που έχουν διατηρηθεί ως τις μέρες μας με εκδηλώσεις που απαντώνται στον λαϊκό πολιτισμό πολλών ευρωπαϊκών λαών.

Το στεφάνι
Το πρωτομαγιάτικο στεφάνι είναι, σχεδόν, το μοναδικό έθιμο που εξακολουθεί να μας συνδέει με την παραδοσιακή Πρωτομαγιά, μια γιορτή της άνοιξης και της φύσης με πανάρχαιες ρίζες, πλούσια σε εκδηλώσεις σε παλαιότερες εποχές. Στις μέρες μας η Πρωτομαγιά με το μάζεμα των λουλουδιών για το πρωτομαγιάτικο στεφάνι, ενισχύει τις σχέσεις του ανθρώπου με τη φύση, από την οποία οι περισσότεροι έχουμε απομακρυνθεί, ζώντας στις πόλεις.
Σύμφωνα με τη διευθύντρια του Κέντρου Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών, Αικατερίνη Καμηλάκη, το στεφάνι κατασκευαζόταν με βέργα από ευλύγιστο και ανθεκτικό ξύλο κλήματος ή άλλο και στολιζόταν με λουλούδια και κλαδάκια καρποφόρων δέντρων, όπως η αμυγδαλιά, η συκιά και η ροδιά. Ακόμα, το διακοσμούσαν με στάχυα από σιτάρι και κριθάρι, με κρεμμύδι αλλά και σκόρδο για το μάτι. Η χρησιμοποίηση πρασινάδας και όχι τόσο λουλουδιών με σκοπό τη μετάδοση της γονιμότητάς τους ήταν το κύριο χαρακτηριστικό των μαγιάτικων συνηθειών. Στον αγροτικό χώρο, μάλιστα, δε θεωρείτο απαραίτητο το πλέξιμο στεφανιών. Αρκούσε η τοποθέτηση πάνω από την πόρτα του σπιτιού μιας δέσμης από χλωρά κλαδιά ελιάς, συκιάς, νερατζιάς, πορτοκαλιάς και άλλα μαζί με λουλούδια. Απαραίτητη ήταν, επίσης, η ύπαρξη μεταξύ τους φυτών αποτρεπτικών… του κακού, όπως είναι η τσουκνίδα, το σκόρδο και άλλα.

Σύμφωνα με κείμενο του καθηγητή Κλασικής Αρχαιολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, Μιχάλη Τιβέριου, το μαγιάτικο κλαδί ή το άνθινο στεφάνι, έχει κατά πάσα πιθανότητα τις ρίζες του στην αρχαιότητα: «Είναι γνωστό ότι στην αρχαία Ελλάδα τέτοια κλαδιά ή στεφάνια τα χρησιμοποιούσαν πολύ συχνά. Δεν είναι υπερβολικό να πούμε ότι δεν έλειπαν από καμία σημαντική εκδήλωση του δημόσιου, ιδιωτικού και θρησκευτικού βίου. Επιπλέον, είναι αξιοπρόσεκτο ότι μια σημαντική γιορτή ενός μήνα των αρχαίων, του Θαργηλίωνος, που αντιστοιχούσε, περίπου, με το δικό μας Μάιο, περιλάμβανε στα δρώμενά της την κατασκευή ενός κλαδιού ανάλογου με το μαγιάτικο. Το κλαδί αυτό δεν το έφτιαχναν με άνθη, αλλά με κλαδιά οπωροφόρων δέντρων, στα οποία αναρτούσαν κρεμμύδι και σκόρδο».

Στις μέρες μας που έχουμε καθιερώσει στεφάνια από λουλούδια του αγρού ή των κήπων, τα οποία τοποθετούμε για μερικές μέρες στην κύρια είσοδο των σπιτιών μας. Δύσκολα μπορεί, πια, να ανιχνευτεί συμβολισμός στο σύγχρονο πρωτομαγιάτικο στεφάνι, κατά το Μιχάλη Τιβέριο, αφού για τους περισσότερους δεν αποτελεί, ίσως, τίποτα περισσότερο από μια όμορφη και μυρωδάτη σύνθεση λουλουδιών, χωρίς να παραπέμπει σε συσχετισμούς σύμφωνα με τους οποίους «χαρίζει» στους ενοίκους ενός σπιτιού υγεία, καλή τύχη, ειρήνη, ευτυχία και ευφορία. Σίγουρα, όμως, η κατασκευή του χαρίζει ευφορία σε μεγάλους και μικρούς, που ξεφεύγοντας από τις πόλεις αναζητούν τη χαρά της άνοιξης στην ολάνθιστη φύση.

πηγή

Διαβάστε περισσότερα: http://www.ellinikoarxeio.com/2013/05/protomagia-stin-arxaia-ellada.html#ixzz2SEE5MSOI

είχαν μορφή Αρχαίων Ναών

http://anoixti-matia.blogspot.gr/2013/05/20.html?spref=fb

Γιατί οι τράπεζες (έως και τις αρχές του 20ου αιώνα) είχαν μορφή Αρχαίων Ναών;;;

Η μορφή των κτιρίων πού στεγάζουν τα σύγχρονα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα – σε κτίρια που κατασκευάστηκαν έως και τις αρχές του 20ου αιώνα – αντιγράφουν τους αρχαίους Ελληνικούς ναούς...
Γιατί επελέχθη αυτή η μορφή; Αυτοί που τα κατασκεύασαν γνώριζαν κάτι που εμάς μας διαφεύγει;

Μελετητές που ως αντικείμενό τους έχουν την ψυχολογία ( ατομική και των μαζών ), την αρχιτεκτονική, την ιστορία, υποστηρίζουν ότι ένα χρηματοπιστωτικό ίδρυμα εδράζεται πάνω σ’ αυτό που ονομάζουμε... ΠΙΣΤΗ-trust-ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ.

Ουδείς θα τοποθετούσε τα χρήματά του σε ξένα χέρια εάν φοβόταν πως θα τα χάσει αφού από τους ιδιοκτήτες των ιδρυμάτων αυτών λείπει η φερυγγυότης , η εμπιστοσύνη .

Στην Αρχαία Ελλάδα οι πόλεις πρώτα και μετέπειτα οι πολίτες τοποθετούσαν τον πλούτο τους στους ναούς. Οι πόλεις που ανήκαν στην Αθηναϊκή συμμαχία τοποθετούσαν την χρηματική συνεισφορά τους στον ναό του Απόλλωνος στην Δήλο, διότι εκεί ευρίσκετο το ΤΑΜΕΙΟ της συμμαχίας. Το ταμείο αυτό μεταφέρθηκε αργότερα στον Παρθενώνα, στον ναό της Παλλάδος Αθηνάς.

Κάτι ανάλογο συνέβαινε στους Δελφούς. Η κάθε πόλη τοποθετούσε τα πολύτιμα αφιερώματά της σε ειδικά κατασκευασμένα οικήματα τα οποία είχαν την μορφή των ναών και τα αποκαλούσαν ΘΗΣΑΥΡΟΥΣ.

Αυτοί που γνωρίζουν τα βάθη της ανθρώπινης ψυχής και χειρίζονται τις πιο λεπτές, τις πιο απόκρυφες επιθυμίες, τους φόβους και τις προσδοκίες μας, γνωρίζουν για εμάς πράγματα που εμείς αγνοούμε . Πού ούτε υποψιαζόμαστε πως υπάρχουν. Είναι εκεί μέσα μας βαθειά, μας υποκινούν, μας παρακινούν, μας αποτρέπουν, μας ενεργοποιούν χωρίς εμείς να το αντιλαμβανόμεθα.

Κάποιοι το φαινόμενο αυτό το αποκαλούν γονιδιακή η κυτταρική μνήμη. Είναι μία μνήμη που έρχεται από πολύ μακριά, από την προϊστορία ίσως, από τότε που βρισκόμασταν στις σπηλιές όπως γράφει στην τραγωδία του ο Αισχύλος «Προμηθεύς».

Αυτή η μνήμη όταν ενεργοποιηθεί μας παρακινεί να κάνουμε έργα στην ζωή μας που σε πρώτη ματιά φαίνονται ανεξήγητα, «αψυχολόγητα» θα έλεγαν κάποιοι.

Ο θησαυρός των Αθηναίων στους Δελφούς αποτελούσε ένα από τα εντυπωσιακότερα κτίσματα του ιερού του Απόλλωνα.

Να πάρουμε δηλαδή τον ιδρώτα μιας ζωής (ίσως αυτή η ζωή να ήταν του πατέρα μας) και να τον τοποθετήσουμε στα χέρια αγνώστων γιατί με χίλιους τρόπους μας έπεισαν πως πρέπει να τους έχουμε ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ;

Ο θησαυρός των Αθηναίων στους Δελφούς όπως είναι σήμερα.


Parapona-Rodou

σχέδιο με πεταλούδες

  
 
Ένα πολύ ωραίο σχέδιο με πεταλούδες . Μπορείτε να το εφαρμόσετε με πολλούς τρόπους. Σε πλεκτό ή σε κέντημα. Σε μονόχρωμο ή πολύχρωμο .  
Σε κουρτίνα, πετσέτα, τραπεζομάντηλο, σεμέν μαξιλάρια, σεντόνια ή 
όπου αλλού θέλετε . Οι πεταλούδες πάνε παντού.  Καλή επιτυχία!

ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΚΕΙΝΟ ΤΟ ΦΙΛΙ


 
ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΚΕΙΝΟ ΤΟ ΦΙΛΙ
ΠΟΥ ΑΡΝΙΟΣΟΥΝΑ ΝΑ ΔΟΣΕΙΣ
ΣΤΑ ΧΕΙΛΗ ΜΟΥ ΤΑ ΑΝΥΔΡΑ
ΩΣΠΟΥ ΝΑ ΤΑ ΜΑΤΩΣΕΙΣ

ΓΙΑΤΙ ΜΩΡΟ ΜΟΥ Ο ΕΡΩΤΑΣ
ΝΤΥΝΕΤΑΙ ΠΑΝΩΦΟΡΙΑ
ΤΑ ΠΑΘΗ ΤΟΥ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΕΙ ΑΠΟ ΛΟΓΙΑ

ΑΠΛΑ ΤΑ ΧΕΙΛΗ ΣΜΙΓΟΥΝΕ
ΤΑΞΙΔΙ ΜΕΣ ΤΗΝ ΠΛΑΝΗ
ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΑΡΧΗ ΧΑΡΑΖΟΥΝΕ
ΚΑΙ ΒΓΑΙΝΟΥΝΕ ΣΕΡΓΙΑΝΙ
ΣΤΑ ΜΑΓΙΚΑ ΠΑΡΑΘΥΡΑ
ΤΩΝ ΟΜΟΡΦΩΝ ΜΑΤΙΩΝ ΣΟΥ
ΤΟΝ ΕΡΩΤΑ ΕΔΙΑΒΑΣΑ
ΚΙ ΕΓΙΝΑ ΔΕΣΜΙΟΣ ΣΟΥ

ΕΜΕΘΥΣΑ ΑΠΟ ΕΡΩΤΑ
ΣΤΑ ΛΟΓΙΑ ΣΟΥ ΤΑ ΠΛΑΝΑ
ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΣΟΥ ΚΟΙΝΩΝΗΣΑ
ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ ΤΟ ΔΡΑΜΑ

ΤΑΞΙΔΙ ΕΞΕΚΙΝΗΣΑ
ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΣΟΥ ΤΟ ΛΑΓΝΟ
ΚΙ ΥΣΤΕΡΑ ΘΑΛΑΣΣΑ ΑΓΡΙΑ
ΜΕ ΠΕΤΑΞΕΣ ΣΤΗΝ ΑΜΜΟ

ΤΩΡΑ ΠΝΙΓΩ ΤΗΝ ΘΛΙΨΗ ΜΟΥ
ΣΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ ΤΑ ΒΑΘΗ
ΝΑ ΜΗΝ ΤΑ ΜΑΘΕΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
ΝΑ ΜΗΝ ΔΑΚΡΥΣΕΙ ΜΑΤΙ
ΚΑΤΕΡΙΝΑ

Ρίχνει την πίεση το ασπράδι του αυγού.

http://epistrofi-sti-fysi.blogspot.gr/2013/05/blog-post_7034.html

Ρίχνει την πίεση το ασπράδι του αυγού.














Μια ουσία που υπάρχει στο ασπράδι του αυγού το πεπτίδιο RVPSL. μειώνει την πίεση, παρουσιάζοντας περίπου την ίδια αποτελεσματικότητα με τα φάρμακα που συνήθως χορηγούνται για αυτήν την περίπτωση, όπως προκύπτει από μελέτη που πραγματοποιήθηκε στην Κίνα.


Όπως ανέφεραν οι επιστήμονες στην παρουσίαση της μελέτης τους, το συγκεκριμένο πεπτίδιο μπλοκάρει τη δράση μιας ουσίας, την οποία παράγει ο οργανισμός όταν η πίεση του αίματος ανεβαίνει.

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι η καθημερινή κατανάλωση ασπραδιού μπορεί να βοηθήσει τους ασθενείς να καταπολεμήσουν την πίεση, αρκεί βέβαια να συμφωνεί και ο γιατρός που τους παρακολουθεί.
Η μελέτη παρουσιάστηκε στο συνέδριο της Αμερικανικής Χημικής Εταιρείας, που έλαβε χώρα στη Ν. Ορλεάνη. Όπως είπε ο επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας, δρ Ζιπένγκ Γιου, «τα αποτελέσματά της ενισχύουν τα συμπεράσματα που είχαν προκύψει και σε παλαιότερες έρευνες» και πως είναι τόσο ενθαρρυντικά, που τους επιτρέπουν να ξεκινήσουν σύντομα τις σχετικές δοκιμές και σε ασθενείς.
Μάλιστα, συμπλήρωσε ότι η κατανάλωση ασπραδιών θα μπορούσε να λειτουργήσει σ' αυτό το θέμα και προληπτικά και διευκρίνισε ότι το πεπτίδιο στο οποίο οφείλεται η συγκεκριμένη δράση δεν καταστρέφεται με το μαγείρεμα.
Κατά καιρούς, του αυγό έχει κατηγορηθεί για την πρόκληση διαφόρων προβλημάτων υγείας λόγω της υψηλής χοληστερόλης, όμως οι πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει πως όταν καταναλώνεται με μέτρο οι επιδράσεις του είναι μόνο θετικές.

Δημοφιλείς αναρτήσεις