Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2014

Ο Λέων «δείχνει» ανδρική ταφή στην Αμφίπολη


Στον ταφικό δρόμο που οδηγεί προς την είσοδο του μακεδονικού τάφου, συνεχίζεται η αρχαιολογική ανασκαφή στον λόφο Καστά της Αμφίπολης. Ο δρόμος εντοπίσθηκε τις τελευταίες ημέρες και τώρα διερευνάται, χωρίς προς το παρόν να δίνει στοιχεία για την ταυτότητα ή τη σημασία του νεκρού που έχει ταφεί εκεί.

Ενδεχομένως σε βαθύτερα στρώματα να προκύψουν κάποια στοιχεία, όπως κατάλοιπα της ταφικής πυράς, τα οποία θα βοηθήσουν περαιτέρω τους επιστήμονες. Οι οποίοι κλίνουν περισσότερο προς την εκδοχή ανδρικής ταφής, λόγω του Λέοντα της Αμφίπολης που έστεκε στην κορυφή του τύμβου.

Σε αυτή την περίπτωση, ενισχύεται η πιθανότητα να πρόκειται για τάφο εταίρου, από εκείνους που ακολούθησαν τον Μέγα Αλέξανδρο στην εκστρατεία του (Νέαρχος,Λαομέδων), και ο οποίος θα πρέπει να πέθανε σχετικά νωρίς. Διότι, όπως σημειώνουν γνώστες της μακεδονικής Ιστορίας και Αρχαιολογίας, μόνο μέχρι το μοίρασμα του βασιλείου στους επιγόνους υπήρχε τόσο χρήμα.

Δοξασίες

Δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα οι δοξασίες που κυκλοφορούν περί τοιχογραφιών στις παρειές του δρόμου ή περί μήκους 20 μέτρων. Χάρη όμως στον εντοπισμό του, οι μηχανικοί, όταν φτάσει ο καιρός, θα μπορέσουν να ανοίξουν τον τάφο από την είσοδο.


Από το 1964, τον λόφο Καστά ανέσκαπτε ο σεβαστός αρχαιολόγος Δημήτρης Λαζαρίδης, ο οποίος είχε ανακαλύψει τμήματα μαρμάρινων φτερών, που είχε αποδώσει σε Νίκες. Με την ανακάλυψη των φτερωτών Σφιγγών- Λεόντων, των αγαλμάτων που φυλάνε τις πύλες, όπως έγραψε χθες το «Εθνος», καθίσταται προφανές ότι ανήκαν σε αυτές. Ο Λαζαρίδης έφερε τότε στο φως ένα μεγάλο τετράπλευρο οικοδόμημα διαστάσεων 10x10 μέτρων με 5 μ. ύψος το οποίο πρώτος αναγνώρισε ως το «ταφικό σήμα» του τύμβου. Σήμερα αποδεικνύεται πως ήταν το υποθεμέλιο του βάθρου πάνω στο οποίο ήταν ο περίφημος Λέων της Αμφίπολης.

Στα 10 μέτρα κάτω από αυτό, ο αρχαιολόγος βρήκε τάφους της εποχής του σιδήρου, όπως και αρχαϊκούς ασύλητους κιβωτιόσχημους. Ηταν θαμμένες γυναίκες και παιδιά, όπως και άνδρες με τον οπλισμό τους. Οι έρευνες συνεχίστηκαν κατά τη δεκαετία του ?80 από την έφορο αρχαιοτήτων Χάιδω Κουκούλη, που βρήκε κι άλλους τάφους της ίδιας εποχής, συνολικά 70.

Οταν το 2009 ανέλαβε την ΚΗ' Εφορεία η Κατερίνα Περιστέρη συνέχισε να σκάβει στο ίδιο επίπεδο. Το 2012 όμως αποφασίζει να ψάξει χαμηλότερα για να βρει τα όρια αυτού του τύμβου και έφτασε στον περίβολο.

Μοναδικός σε διαστάσεις και σε επιμέλεια, χωρίς αντίστοιχό του στη Μακεδονία και στα Βαλκάνια, ο τύμβος της Αμφίπολης φθάνει τα 23 μέτρα ύψος με 158,40 διάμετρο και περίβολο ύψους 3 μέτρων αποτελούμενο από μαρμάρινες βάσεις, ορθοστάτες, ανωδομή και επιστέψεις.

Ο περίβολος και η τεχνοτροπία

Ο περίβολος, για τον οποίο θα πρέπει να απαιτήθηκαν περί τα 2.500 κυβικά λευκού, καλοδουλεμένου μαρμάρου Θάσου είναι ένας τέλειος κύκλος κατασκευασμένος με απίστευτη γεωμετρική ακρίβεια, «από αρχιτέκτονα που είχε υψηλή γνώση της γεωμετρίας» όπως επισήμανε με θαυμασμό ο αρχιτέκτονας της ανασκαφής κ. Μιχάλης Λεφαντζής κατά την παρουσίαση του Αρχαιολογικού Έργου Μακεδονίας-Θράκης.

Η τετράπλευρη κτιστή κατασκευή η οποία είχε θεωρηθεί από τον Δ. Λαζαρίδη ταφικό σήμα, στην πραγματικότητα είναι το θεμέλιο του βάθρου επάνω στο οποίο βρισκόταν ο Λέων της Αμφίπολης. Η έρευνα εντόπισε 400 και πλέον μαρμάρινα αρχιτεκτονικά μέλη γύρω από το άγαλμα που ανήκουν στον περίβολο του τύμβου (ορισμένα ενσωματωμένα στο βάθρο του λιονταριού). «Όλα τα μέλη του περιβόλου είναι της ίδιας τεχνοτροπίας με το λιοντάρι» επισήμανε κατά την επιστημονική συνάντηση. «Για μένα μάλιστα η τυπολογία αυτού του περιβόλου δεν υπάρχει αλλού στη Μακεδονία. Αρχιτεκτονικά πρόκειται για ένα υβρίδιο». Ενδεχομένως, το ίδιο και ο τάφος.


Πηγή: Αγγελική Κώττη, Έθνος

Γιατί διαβάζουμε ποίηση Robin Williams


Καροτέλαιο

Καροτέλαιο
Πλούσιο σε βιταμίνη Α καταπολεμά κηλίδες και ρυτίδες με μεγάλη επιτυχία. Διαθέτει φολικό οξύ, καροτίνη, βιταμίνη C και πηκτίνη. Περιέχει επίσης πολλά μεταλικά άλατα: σίδηρο, ασβέστιο, φώσφορο, κάλιο, μαγνήσιο, μαγγάνιο. Ανανεώνει τα κύτταρα, συσφίγγει την επιδερμίδα, συμβάλει στην ανανέωση και την αντιγήρανση. Έχει επίσης καθαριστικές ιδιότητες και διατηρεί τη νεότητα σε σώμα και πρόσωπο.
Χρησιμοποιείται στην αρωματοποιία, σαπωνοποιία, σε κρέμες μαυρίσματος, σε αντιγηραντικά προϊόντα, στην περιποίηση και ανάπτυξη των μαλλιών, στην επούλωση πληγών γιατί απαλύνει το δέρμα, ειδικά στην περίπτωση εγκαύματος κτλ.
Είναι ένα έλαιο πολύ εύκολο το οποίο μπορείτε να κάνετε μόνοι σας στο σπίτι!

Υλικά
4 μέτρια καρότα
Ηλιέλαιο ή λάδι jojoba ή σιτέλαιο
2 κάψουλες βιταμίνης

Παρασκευή
Πλένουμε και τρίβουμε τα καρότα με ένα καθαρό σφουγγάρι από τη σκληρή μεριά χωρίς να τα ξεφλουδίσουμε.
Τα τρίβουμε στον τρίφτη και τα βάζουμε στο βάζο το οποίο γεμίζουμε με λάδι μέχρι να καλυφθούν τα καρότα. Αφήνουμε το βάζο σε σκοτεινό μέρος για ένα μήνα ανακινώντας τακτικά.
Όταν περάσει ο μήνας, σουρώνουμε το λάδι και πετάμε μέσα τις βιταμίνες.
Όλα τα σκεύη που θα χρησιμοποιηθούν, φροντίζουμε να είναι αποστειρωμένα.

Ιπποκράτης: ‘Εκανε εγχειρήσεις σε εγκέφαλο και ...

 
Γεννήθηκε τον 5ο π.Χ. αιώνα στην Κω, όπου και σπούδασε ιατρική, στο φημισμένο Ασκληπιείο. Μαθήτευσε κοντά σε σο...
www.diaforetiko.gr

Η Παναγιά της Πέτρας, Λέσβος

Η Παναγιά της Πέτρας, Λέσβος
Στην κορυφή του βράχου της Πέτρας ύψους σαράντα περίπου μέτρων, με 114 σκαλοπάτια, βρίσκεται ο Ιερός Ναός της Παναγίας της Γλυκοφιλούσας, σε θέση οχυρή και απόρθητη, που κατά τους χρόνους της ηγεμονίας των Γατελούζων στη Λέσβο ήταν μικρό φρούριο. Το φρούριο ήταν απρόσιτο από τις τρεις πλευρές λόγω του απόκρημνου βράχου και μόνο από την ανατολική μπορούσε κάποιος να αναρριχηθεί μέχρι τα τείχη του οχυρού, αλλά και εύκολα να αποκρουσθεί από τους αμυνόμενους.
Σύμφωνα με την παράδοση, η Παναγία έκανε το θαύμα της κατά την κατασκευή του ναού. Συγκεκριμένα, μια μέρα κατά την περάτωση του ιερού, ένας ντόπιος κάτοικος θέλησε να δροσίσει τους εργάτες στην σκαλωσιά και τους ανέβαζε νερό από τα αδιαμορφοποίητα ακόμα τοτε σκαλοπάτια. Λίγο πριν πατήσει στο κεφαλόσκαλο, παραπάτησε και άρχισε να πέφτει στο κενό. Εκεί λοιπόν που όλοι είχαν παγώσει, αναμένοντας να ακούσουν τον επιθανάτιο βρόγχο του άτυχου ανθρώπου, αυτός ξεπρόβαλλε και πάλι στα σκαλοπάτια, κρατώντας τον δίσκο με τα ποτήρια του νερού, δίχως να έχει πάθει την ελάχιστη αμυχή...

οι αρχαίοι Έλληνες προτιμούσαν το κρύο νερό

 
Eίναι μερικές αλήθειες που κάνουν την διαφορά.Είναι αλήθειες και μυστικά που αφορούν την Ελλάδα και τον κόσμο.
thesecretrealtruth.blogspot.com|Από The Secret Real Truth
Πόσοι από εσάς πλένονται με κρύο νερό; Σίγουρα το Χειμώνα το «κρύο» πλύσιμο ακούγεται τρομακτικό αλλά το Καλοκαίρι, που οι συνθήκες θερμοκρασίας το ευνοούν,  πρέπει να το τολμήσετε!
Οι ειδικοί υποστηρίζουν πως το κρύο μπάνιο έχει πολλά οφέλη για τον οργανισμό μας και καλό είναι να το εντάξουμε στις καθημερινές μας συνήθειες. Άλλωστε, οι ευεργετικές ιδιότητες του κρύου νερού ήταν γνωστές στους αρχαίους πολεμιστές Σαμουράι γι’ αυτό και κάθε πρωί έριχναν πάνω τους έναν κουβά με κρύο νερό προκειμένου να καθαρίσουν σώμα και πνεύμα. Επίσης, οι αρχαίοι Έλληνες προτιμούσαν μετά το ζεστό μπάνιο να ρίχνουν κρύο νερό πάνω τους («ψυχρολουσία»).

Ας δούμε μερικές από τις ευεργετικές ιδιότητες που έχει το κρύο μπάνιο:
1. Ενίσχυση ανοσοποιητικού συστήματος Σύμφωνα με έρευνες, οι γυναίκες που τακτικά χρησιμοποιούν κρύο νερό στο μπάνιο τους, εμφανίζουν και αύξηση του αριθμού των λευκών αιμοσφαιρίων σε σχέση με εκείνες που χρησιμοποιούν ζεστό. Τα λευκά αιμοσφαίρια βοηθούν τον οργανισμό μας έναντι των λοιμώξεων, των ιών και των ασθενειών. Με το κρύο νερό, οι ρυθμοί του μεταβολισμού αυξάνονται με αποτέλεσμα να ενεργοποιούν το ανοσοποιητικό σύστημα και να προκαλούν αύξηση των λευκών αιμοσφαιρίων.
2. Βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος και αποτοξίνωση Με το ζεστό νερό, το αίμα κινείται προς το δέρμα και με το κρύο συμβαίνει το αντίθετο. Το σώμα μας αντιδρά προς το κρύο νερό, αυξάνοντας τη ροή του αίματος προς τα όργανα προκειμένου να παραμείνουν ζεστά. Με αυτόν τον τρόπο, το αίμα κυκλοφορεί καλύτερα, κάτι που συμβάλλει στην διατήρησης καλής πίεσης ενώ προλαμβάνει την σκλήρυνση αρτηριών και βοηθάει στην αποβολή τοξινών από τον οργανισμό.
3. Διατήρηση υγιούς δέρματος και λαμπερών μαλλιών Συνήθως το πρωί ρίχνουμε ζεστό νερό στο πρόσωπό μας, κάτι που ανοίγει τους πόρους και καθαρίζει το δέρμα. Ωστόσο, καλό είναι μετά να ρίχνουμε και κρύο νερό προκείμενου να κλείσουν οι πόροι. Επιπλέον, με το κρύο νερό τα αιμοφόρα αγγεία συστέλλονται, εξαφανίζεται το πρήξιμο στο πρόσωπο καθώς και οι μαύροι κύκλοι! Αποτελεί ένα μυστικό για λαμπερό, υγιές και σφιχτό δέρμα.
Εξίσου ωφέλιμο είναι το κρύο νερό και για τα μαλλιά. Εμποδίζει τους εξωτερικούς ρύπους να εισέλθουν διότι κλείνει τους πόρους. Επίσης, ενισχύει την κυκλοφορία του αίματος και βοηθάει στην καταπολέμηση της ξηροδερμίας και της λιπαρότητας. Δοκιμάστε να ξεβγαλθείτε με κρύο νερό και αμέσως θα δείτε πιο λαμπερά και υγιή τα μαλλιά σας!
4. Πρόκληση ευεξίας Με το κρύο νερό, το σημείο του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνο για την αύξηση της νοραδρεναλίνης, ερεθίζεται με αποτέλεσμα να προκαλείται ευεξία και η διάθεση να ανεβαίνει. Το νευρικό σύστημα ισορροπεί και το άγχος μειώνεται!
Προτιμήστε ένα κρύο ντους, ρίξτε κρύο νερό στο πρόσωπο και στα μαλλιά σας και θα αισθανθείτε αμέσως τις ευεργετικές του ιδιότητες!

Φλέρυ Νταντωνάκη - Με την Ελλάδα καραβοκύρη - Fleury Dantonaki

"Η λύσσα" του Αυγούστου Κορτώ

Ξεφυλλίστε τις πρώτες σελίδες του ‪#‎βιβλίου‬ "Η λύσσα" του συγγραφέα Αυγούστου Κορτώ από τον σύνδεσμο που ακολουθεί --->http://goo.gl/64VXIa
---
Σ’ ένα απομονωμένο χωριό της Πίνδου ξεσπά μια επιδημία λύσσας που κατασπαράζει το χωριό με τρομακτικούς ρυθμούς. O αφηγητής της ιστορίας προσπαθεί ν’ ανιχνεύσει την προέλευση του Κακού ή να βρει κάποια ελπίδα σωτηρίας…

Ο Αύγουστος Κορτώ διολισθαίνει δεξιοτεχνικά από την αγωνία της πλοκής στην αγωνία της ύπαρξης οδηγώντας τον αναγνώστη σε ένα συναρπαστικό εσωτερικό θρίλερ…
http://www.minoas.gr/book-3936.minoas ‪#‎διαβάζω‬ ‪#‎diavazo‬

Συμωνίδης: Το νανούρισμα της Δανάης στον μικρό Περσέα

Συμωνίδης: Το νανούρισμα της Δανάης στον μικρό Περσέα
<..Ο Ακρίσιος, ο βασιλιάς του Άργους, έλαβε χρησμό που έλεγε ότι θα τον σκότωνε ο γιος που θα γεννούσε η κόρη του η Δανάη. Γι᾽ αυτό έκλεισε την ανύπαντρη κόρη του σ᾽ έναν υπόγειο χάλκινο θάλαμο. Ο Δίας μεταμορφώθηκε σε χρυσή βροχή και ενώθηκε με τη Δανάη. Από την ένωση αυτήν γεννήθηκε ο Περσέας...http://mythiki-anazitisi.blogspot.gr/2013/12/blog-post_7317.html

Παναγία η Νικοποιός, Ναός του Αγίου Μάρκου στη Βενετία

Παναγία η Νικοποιός, Ναός του Αγίου Μάρκου στη Βενετία
Η ιδιαίτερη ευλάβεια του βυζαντινού στρατού στην Παναγία αποδεικνύεται περίτρανα και από την ύπαρξη της εικόνας της «Παναγίας Νικοποιού», που σώζεται στον Άγιο Μάρκο της Βενετίας, μεταφερμένη εκεί απ’ τους σταυροφόρους της 4ης Σταυροφορίας. Η παλαιά αυτή εικόνα την οποία οι Βυζαντινοί αποκαλούσαν «Στρατηγό των Λεγεώνων», «Ακατανίκητη» και «Αήττητη», θεωρούνταν προστάτιδα του βυζαντινού στρατού και οι απεικονίσεις της χρησιμοποιούνταν ως λάβαρο στους πολέμους. Η αυθεντική αυτή εικόνα φυλασσόταν σε παρεκκλήσιο που έφερε το όνομά της στο Μέγα Παλάτιον.
Ο εθνικός μας ποιητής Κωστής Παλαμάς, αποδίδοντας με ποιητικό και συγκινητικό τρόπο αυτή την υπέρμετρη λατρεία στο πρόσωπο της Παναγίας εκ μέρους του βυζαντινού στρατού, βάζει στα χείλη του πολεμιστή αυτοκράτορα Βασιλείου Β΄ του Βουλγαροκτόνου τα εξής υπέροχα λόγια:

«Μαρία Κυρά Αθηνιώτισσα, πιο γαλανή, πιο ωραία,
στον πιο ωραίο, πιο γαληνό μέσα στους θρόνους θρόνο,
νικήτρια εσύ της Αθηνάς και σκέπη της Αθήνας.
Στον πόλεμο οδηγήτρα Εσύ μεσίτρα στην ειρήνη,
Υπέρμαχη Στρατήγισσα, σ’ Εσέ τα νικητήρια!».
Yπενθυμίζουμε ότι ο Μέγας Στρατηλάτης Βασίλειος ο Β΄ μετά τους νικηφόρους πολέμους του επί των Βουλγάρων (1014) πραγματοποίησε επίσκεψη- προσκύνημα στην Αθήνα και στο Παρθενώνα που κατά τα βυζαντινά χρόνια είχε μετατραπεί σε εκκλησία της Παναγίας.

ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗ ΝΑΥΜΑΧΙΑ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Οι Έλληνες αρχικά προωθήθηκαν αργά προς τον εχθρό ψέλνοντας τον παιάνα “Απόλλων, σωτήρα θεέ” καθώς ο «Δελφίνιος Απόλλων» εθεωρείτο προστάτης των ναυτικών. Μόλις άρχισαν να δέχονται βλήματα από την Ψυτάλλεια άρχισαν να κωπηλατούν προς τα πίσω αλλά με τις πρώρες στραμμένες προς τον εχθρό. Ο περσικός στόλος άρχισε να προχωρεί με αυτοπεποίθηση αλλά και να αντιμετωπίζει τα πρώτα προβλήματα καθώς έπρεπε να στενέψει το μέτωπό του για να μπει στο χώρο μεταξύ της Κυνόσουρας και της νησίδας του Αι Γιώργη. [ 38 more words. ]
theancientweb.wordpress.com

http://theancientweb.wordpress.com/2014/10/13/%CE%BF%CE%B9-%CE%B4%CF%81%CE%B1%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%83-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%BD%CE%B1%CF%85%CE%BC%CE%B1%CF%87%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%83-%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CE%BC%CE%B9%CE%BD%CE%B1%CF%83/

ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗ ΝΑΥΜΑΧΙΑ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ ΩΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ



Οι Έλληνες αρχικά προωθήθηκαν αργά προς τον εχθρό ψέλνοντας τον παιάνα “Απόλλων, σωτήρα θεέ” καθώς ο «Δελφίνιος Απόλλων» εθεωρείτο προστάτης των ναυτικών. Μόλις άρχισαν να δέχονται βλήματα από την Ψυτάλλεια άρχισαν να κωπηλατούν προς τα πίσω αλλά με τις πρώρες στραμμένες προς τον εχθρό. Ο περσικός στόλος άρχισε να προχωρεί με αυτοπεποίθηση αλλά και να αντιμετωπίζει τα πρώτα προβλήματα καθώς έπρεπε να στενέψει το μέτωπό του για να μπει στο χώρο μεταξύ της Κυνόσουρας και της νησίδας του Αι Γιώργη. Οι Έλληνες είχαν πάψει να «ανακρούουν πρύμνα» καθώς πλέον τα πλευρά τους ήταν εξασφαλισμένα. Και δεν έψαλλαν πλέον τον ύμνο του Απόλλωνα. Μια βοή σηκώθηκε  από τον ελληνικό στόλο, υπόκωφη σαν απειλή; ένας καινούργιος παιάνας ακούστηκε:
«Παιδιά των Ελλήνων! Εμπρός ελευθερώστε πατρίδες,
ελευθερώστε τα παιδιά, τις γυναίκες, των πατρώων θεών τα ιερά,
τους τάφους των προγόνων, τώρα είναι υπέρ πάντων ο αγώνας!»
Όσοι από τον περσικό στόλο καταλάβαιναν ελληνικά πάγωσαν. Δεν ήταν απλό εμβατήριο για να δίνει απλώς κουράγιο. Απευθυνόταν στους επίστρατους Έλληνες του περσικού στόλου και ήταν κάλεσμα σε ανταρσία και εξέγερση. Σίγουρα έσκιζε την καρδιά των Ιώνων κωπηλατών σαν πυρωμένο μαχαίρι! Βλαστήμιες και κατάρες ήταν η απάντηση των Περσών αγηματαρχών που ίσως και να χρησιμοποίησαν μαστίγια για να αποτρέψουν πιθανή απειθαρχία. Στα φοινικικά και καρικά πλοία, δύσμοιροι αιχμάλωτοι θυσιάστηκαν πάνω στις πλώρες για να εξευμενιστούν οι θεοί των βαρβάρων και να τους συνδράμουν στη μάχη αλλά και για να εκφοβιστούν οι αντίπαλοι.
Αυτό ήταν πάρα πολύ για τον Αθηναίο τριήραρχο Αμεινία από την Παλλήνη. Έδωσε διαταγή στον κελευστή του να χτυπήσει τα κρόταλα «πρόσω ολοταχώς» και η τριήρης του όρμησε σαν ξύλινη τορπίλη πάνω στο πλησιέστερο φοινικικό πλοίο που πάλευε με τα ρεύματα. Η βαρύτερη αθηναϊκή τριήρης τράνταξε τη φοινικική. Μερικοί κωπηλάτες σουβλίστηκαν από τα σπασμένα κουπιά και άλλοι σακατεύτηκαν. Αρκετοί Φοίνικες πεζοναύτες πετάχτηκαν στο νερό και μερικοί έπεσαν στο διάκενο μεταξύ των καταστρωμάτων για να σακατευτούν κι αυτοί. Ώσπου να συνέλθουν οι υπόλοιποι, οι Αθηναίοι οπλίτες όρμησαν στο κατάστρωμά τους και άρχιζαν να τους σφάζουν.


Συγχρονη αναπράσταση οπλίτη από την φρατρια τοων Φιλαϊδών στην οπόια ανήκε ο Αμεινίας. Ευγεική παραχώρηση του συλλόγου “Κορύβαντες””
Οι αρμενιστές του Αμεινία όρμησαν πίσω από τους οπλίτες με λοστούς και τσεκούρια και άρχισαν να πελεκούν το ακρόπρωρο του εχθρού. Οι Φοίνικες προσπάθησαν να παραδοθούν αλλά οι αγανακτισμένοι Αθηναίοι τους σκώτωσαν χωρίς δεύτερη σκέψη. Κανένα έλεος για τους ιερόσυλους ανθρωποσφάχτες! Το ακρόπρωρο του φοινικικού πλοίου έπεσε με παφλασμό στη θάλασσα, σπάζοντας θα έλεγε κανείς την αρπάγη του φόβου που έσφιγγε τις καρδιές των Ελλήνων καταδεικνύοντας ότι ο εχθρός δεν μπορούσε να τους κάμψει ψυχολογικά.
Οι Αθηναίοι που είχαν υποστεί την αγωνία από την αρχική τους αδυναμία να εμποδίσουν τον εχθρό να ρημάζει τη γη τους έδιναν διέξοδο στην αγανάκτησή τους κωπηλατώντας όσο ποτέ άλλοτε. Κάθε πλοίο με το έμβολό του είχε γίνει όργανο εκδίκησης. Οι Αθηναίοι εκμεταλλευόμενοι των συνωστισμό, τα ευνοϊκά ρεύματα και την εκδικητική μανία των πεζοναυτών τους άρχισαν να παίρνουν το πάνω χέρι σε σχέση με τους Φοίνικες αντιπάλους τους. Πολλά πλοία της δεύτερης και τρίτης φοινικικής γραμμής μάχης βλέποντας τους Αθηναίους πεζοναύτες να σφάζουν τα εχθρικά πληρώματα χωρίς να πιάνουν αιχμαλώτους τρομοκρατήθηκαν και εξώκοιλαν τα πλοία τους στη ακτή του Περάματος για να τους αποφύγουν.

συνέχεια στο σύνδεσμο

Κρέμα βανίλια-σοκολάτα

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Ετοιμάζετε την κρέμα αραβοσίτου σύμφωνα με τις οδηγίες που αναγράφει η συσκευασία. Ζεσταίνετε πολύ ελαφρά το ½ φλιτζάνι γάλα και προσθέτετε το λικέρ για άρωμα. Βρέχετε τα μπισκότα στο αρωματισμένο γάλα και τα μοιράζετε σε 8...
icookgreek.com|Από Klio Kabouri

Υλικά

  • μπισκότα πτι μπερ: 150 γρ.
  • κρέμα αραβοσίτου βανίλια: 2 φάκελοι
  • γάλα εβαπορέ: σύμφωνα με την ποσότητα που υποδεικνύει η συσκευασία της κρέμας αραβοσίτου και ½ φλιτζάνι επιπλέον για να περιχύσετε τα μπισκότα
  • σοκολάτα κουβερτούρα σπασμένη σε κομματάκια: 200 γρ.
  • αυγά: 2
  • κρέμα γάλακτος: 350 ml
  • ζάχαρη 2 κουταλιές της σούπας
  • αμυγδαλόψιχα καβουρντισμένη: 60 γρ., χοντροκομμένη
  • κακάο: λίγο για το πασπάλισμα
  • λιμοντσέλο ή άλλο λικέρ για άρωμα
  • συνέχεια στο σύνδεσμο
  • http://www.icookgreek.com/συνταγές/γλυκίσματα/item/κρέμα-βανίλια-σοκολά

Παύλος Μελάς Εθνικό Ιστορικό Μουσείο)

 
Ο Παύλος Μελάς (από πίνακα του Γ. Ιακωβίδη, 1904-1908, Αθήνα, Εθνικό Ιστορικό Μουσείο)
Τον Φεβρουάριο του 1904 μπήκαν στη Μακεδονία οι πρώτοι Έλληνες αξιωματικοί, μεταξύ των οποίων και ο Παύλος Μελάς (1870-194), αξιωματικός του πυροβολικού και γαμπρός επ’ αδελφή του Ίωνα Δραγούμη. Έλαβε μέρος στον πόλεμο του 1897 και μπήκε μυστικά για πρώτη φορά στη Μακεδονία τον Φεβρουάριο του 1904, μαζί με τον Κοντούλη, τον Παπούλα και τον Κολοκοτρώνη. Επέστρεψε τον Ιούλιο για δεύτερη φορά, ως δήθεν ζωέμπορος με το όνομα Πέτρος Δέδες.
Στις 18 Αυγούστου του 1904, για τρίτη και τελευταία φορά, πέρασε τα σύνορα από τη μεριά της Κοζάνης επικεφαλής 35 ανδρών από Μακεδόνες, Κρητικούς, Λάκωνες κλπ., ως αρχηγός των Σωμάτων Μοναστηρίου–Καστοριάς. Έδρασε στη Μακεδονία με το ψευδώνυμο καπετάν Μίκης Ζέζας, σύνθεση των ονομάτων των παιδιών του. Στις 13 Οκτωβρίου 1904 προδόθηκε στους Τούρκους και σκοτώθηκε σε συμπλοκή με τουρκικά στρατεύματα στη Στάτιστα Καστοριάς (το σημερινό Μελά). Ο θάνατός του γενίκευσε τη συμμετοχή Ελλήνων ενόπλων στον Μακεδονικό αγώνα, γεγονός που αναπτέρωσε τις ελπίδες των Μακεδόνων κι ανέκαψε το έργο των βουλγαρικών κομιτάτων. Ο Μητροπολίτης Γερμανός Καραβαγγέλης έλεγε σε γνωστό του: «Όπου να ’ναι φτάνουν από κάτω και ελληνικά σώματα. Κρητικοί και Μανιάτες. Θα δεις κάθε κλαδί και παλικάρι». Και πραγματικά δεν διαψεύσθηκε. Στο μακροχρόνια και σκληρό εκείνο αγώνα, εθελοντές ξεκίνησαν από όλα τα μέρη της ελεύθερης Ελλάδας, μετά την πανελλήνια συγκίνηση που προκάλεσε ο θάνατος του Μελά, και είναι αναρίθμητες οι πράξεις ηρωισμού κι αυτοθυσίας ενός αγώνα που παρατάθηκε ως το καλοκαίρι του 1908, οπότε θεσπίστηκε το νέο τουρκικό Σύνταγμα.

Erwin Johann Eugen Rommel

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
 
Στρατάρχης Rommel 14/10/2014Το πρόσωπο της ημέραςistorikos 
 
Ο Γερμανός στρατάρχης Erwin Johann Eugen Rommel, έχοντας γίνει γνωστός, κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, ως “Η Αλεπού της Ερήμου”, οδηγήθηκε σε αυτοκτονία, την 14η Οκτωβρίου 1944. Αιτία του θανάτου του ήταν η υποψία του Γερμανού δικτάτορος…
istorikoiperipatoi.gr
Ο Γερμανός στρατάρχης Erwin Johann Eugen Rommel, έχοντας γίνει γνωστός, κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, ως “Η Αλεπού της Ερήμου”, οδηγήθηκε σε αυτοκτονία, την 14η Οκτωβρίου 1944. Αιτία του θανάτου του ήταν η υποψία του Γερμανού δικτάτορος Αδόλφου Χίτλερ, για συνωμοσία του Rommel εναντίον του. 
Ο Erwin Rommel γεννήθηκε στις 15 Νοεμβρίου 1891, στην πόλη Heidenheim an der Brenz,  του κρατιδίου Βάδης-Βουρτεμβέργης. Ήταν γιός του καθηγητού Γυμνασίου, Erwin Rommel και της Helene Rommel. Σπούδασε στην Στρατιωτική Σχολή της πόλεως Danzig, από όπου αποφοίτησε, με τον βαθμό του Ανθυπολοχαγού, το 1912. Κατά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, κατετάγηκε στο Alpen Korps και υπηρέτησε την πατρίδα του, με αυτοθυσία, στο πεδίο της μάχης. Στην μάχη του Caporetto, συνέλαβε μία σημαντική δύναμη των Ιταλών, με λιγότερες αριθμητικώς δυνάμεις. Κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, υπηρέτησε ως Υποστράτηγος και εφήρμοσε τον αστραπιαίο πόλεμο (Blitzkrieg), επιτυγχάνοντας σημαντικές νίκες. Από το 1941, μετετέθηκε στην Αφρική, ως διοικητής του περιφήμου Afrika Korps. Συχνά κατόρθωνε να αποπροσανατολίζει τις δυνάμεις των αντιπάλων, κερδίζοντας επαξίως τον τίτλο Desert Fox (Αλεπού της Ερήμου).
Στις 20 Ιουλίου 1944, πραγματοποιήθηκε μία απόπειρα δολοφονίας του Χίτλερ. Ο Rommel κατηγορήθηκε ως συμμέτοχος στην συνωμοσία και κλήθηκε να πιεί υδροκυάνιο, με την προϋπόθεση να αφεθεί ελεύθερη η οικογένεια του.
 

«Aφήστε μας να πούμε δυο τραγούδια και θα παίξουμε και...

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
mixanitouxronou.gr
Οι παλιότεροι τον θυμούνται σαν τραγουδιστή της ροκ, μέλος των ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ, που τραγουδούσε το αγαπημένο «Γαρύφαλλε γαρύφαλλε». Οι νεότεροι τον γνώρισαν από τα σόου και τα τηλεπαιχνίδια. Ο Μπονάτσος ήταν ένας καλλιτέχνης, που κέρδιζε το κοινό με το χιούμορ και τις πλάκες του. Οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ και ο Βλάσσης, εμφανίστηκαν στη μουσική σκηνή στα τέλη της δεκαετίας του ’60. Οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟ ΚΙΟΥ είχαν δημιουργήσει ένα μύθο γύρω από τι σημαίνει το όνομα του συγκροτήματος Οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ είχαν δημιουργήσει ένα μύθο γύρω από το τι σημαίνει το όνομα του συγκροτήματος. Αίσθηση προκάλεσε το περίεργο όνομα του συγκροτήματος. Στην αρχή τα μέλη δεν αποκάλυπταν τι σημαίνει. Κάθε φορά που τους ρωτούσαν, απάνταγαν και κάτι διαφορετικό. Μέχρι και αρχαίο μουσικό όνομα υποστήριξαν ότι είναι το «ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ». Τελικά, σύντομα αποκαλύφθηκε ότι δεν ήταν τίποτα άλλο, από τα αρχικά των επιθέτων των μελών του συγκροτήματος. Από τους ΠΕΛΟΜΑ, αμέσως ξεχώρισε για το εκρηκτικό ταμπερα...

Διαβάστε όλο το άρθρο: www.mixanitouxronou.gr/vlassis-bonatsos-pros-exalo-astinomiko-afiste-mas-na-poume-dio-tragoudia-ke-tha-paixoume-ke-ton-ethniko-imno/
Οι παλιότεροι τον θυμούνται σαν τραγουδιστή της ροκ, μέλος των ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ, που τραγουδούσε το αγαπημένο «Γαρύφαλλε γαρύφαλλε». Οι νεότεροι τον γνώρισαν από τα σόου και τα τηλεπαιχνίδια. Ο Μπονάτσος ήταν ένας καλλιτέχνης, που κέρδιζε το κοινό με το χιούμορ και τις πλάκες του. Οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ και ο Βλάσσης, εμφανίστηκαν στη μουσική σκηνή στα τέλη της δεκαετίας του ’60. Οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟ ΚΙΟΥ είχαν δημιουργήσει ένα μύθο γύρω από τι σημαίνει το όνομα του συγκροτήματος Οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ είχαν δημιουργήσει ένα μύθο γύρω από το τι σημαίνει το όνομα του συγκροτήματος. Αίσθηση προκάλεσε το περίεργο όνομα του συγκροτήματος. Στην αρχή τα μέλη δεν αποκάλυπταν τι σημαίνει. Κάθε φορά που τους ρωτούσαν, απάνταγαν και κάτι διαφορετικό. Μέχρι και αρχαίο μουσικό όνομα υποστήριξαν ότι είναι το «ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ». Τελικά, σύντομα αποκαλύφθηκε ότι δεν ήταν τίποτα άλλο, από τα αρχικά των επιθέτων των μελών του συγκροτήματος. Από τους ΠΕΛΟΜΑ, αμέσως ξεχώρισε για το εκρηκτικό ταμ...

Διαβάστε όλο το άρθρο: www.mixanitouxronou.gr/vlassis-bonatsos-pros-exalo-astinomiko-afiste-mas-na-poume-dio-tragoudia-ke-tha-paixoume-ke-ton-ethniko-imno/
 
Οι παλιότεροι τον θυμούνται σαν τραγουδιστή της ροκ, μέλος των ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ, που τραγουδούσε το αγαπημένο «Γαρύφαλλε γαρύφαλλε». Οι νεότεροι τον γνώρισαν από τα σόου και τα τηλεπαιχνίδια. Ο Μπονάτσος ήταν ένας καλλιτέχνης, που κέρδιζε το κοινό με το χιούμορ και τις πλάκες του. Οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ και ο Βλάσσης, εμφανίστηκαν στη μουσική σκηνή στα τέλη της δεκαετίας του ’60. Οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟ ΚΙΟΥ είχαν δημιουργήσει ένα μύθο γύρω από τι σημαίνει το όνομα του συγκροτήματος Οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ είχαν δημιουργήσει ένα μύθο γύρω από το τι σημαίνει το όνομα του συγκροτήματος. Αίσθηση προκάλεσε το περίεργο όνομα του συγκροτήματος. Στην αρχή τα μέλη δεν αποκάλυπταν τι σημαίνει. Κάθε φορά που τους ρωτούσαν, απάνταγαν και κάτι διαφορετικό. Μέχρι και αρχαίο μουσικό όνομα υποστήριξαν ότι είναι το «ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ». Τελικά, σύντομα αποκαλύφθηκε ότι δεν ήταν τίποτα άλλο, από τα αρχικά των επιθέτων των μελών του συγκροτήματος. Από τους ΠΕΛΟΜΑ, αμέσως ξεχώρισε για το εκρηκτικό ταμπερα...

Διαβάστε όλο το άρθρο: www.mixanitouxronou.gr/vlassis-bonatsos-pros-exalo-astinomiko-afiste-mas-na-poume-dio-tragoudia-ke-tha-paixoume-ke-ton-ethniko-imno/
 http://www.mixanitouxronou.gr/vlassis-bonatsos-pros-exalo-astinomiko-afiste-mas-na-poume-dio-tragoudia-ke-tha-paixoume-ke-ton-ethniko-imno/
 
Οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟ ΚΙΟΥ είχαν δημιουργήσει ένα μύθο γύρω από τι σημαίνει το όνομα του συγκροτήματος
Οι παλιότεροι τον θυμούνται σαν τραγουδιστή της ροκ, μέλος των ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ, που τραγουδούσε το αγαπημένο «Γαρύφαλλε γαρύφαλλε». Οι νεότεροι τον γνώρισαν από τα σόου και τα τηλεπαιχνίδια. Ο Μπονάτσος ήταν ένας καλλιτέχνης, που κέρδιζε το κοινό με το χιούμορ και τις πλάκες του. Οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ και ο Βλάσσης, εμφανίστηκαν στη μουσική σκηνή στα τέλη της δεκαετίας του ’60....

Διαβάστε όλο το άρθρο: www.mixanitouxronou.gr/vlassis-bonatsos-pros-exalo-astinomiko-afiste-mas-na-poume-dio-tragoudia-ke-tha-paixoume-ke-ton-ethniko-imno/
Οι παλιότεροι τον θυμούνται σαν τραγουδιστή της ροκ, μέλος των ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ, που τραγουδούσε το αγαπημένο «Γαρύφαλλε γαρύφαλλε». Οι νεότεροι τον γνώρισαν από τα σόου και τα τηλεπαιχνίδια. Ο Μπονάτσος ήταν ένας καλλιτέχνης, που κέρδιζε το κοινό με το χιούμορ και τις πλάκες του. Οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ και ο Βλάσσης, εμφανίστηκαν στη μουσική σκηνή στα τέλη της δεκαετίας του ’60....

Διαβάστε όλο το άρθρο: www.mixanitouxronou.gr/vlassis-bonatsos-pros-exalo-astinomiko-afiste-mas-na-poume-dio-tragoudia-ke-tha-paixoume-ke-ton-ethniko-imno/
Αίσθηση προκάλεσε το περίεργο όνομα του συγκροτήματος. Στην αρχή τα μέλη δεν αποκάλυπταν τι σημαίνει. Κάθε φορά που τους ρωτούσαν, απάνταγαν και κάτι διαφορετικό. Μέχρι και αρχαίο μουσικό όνομα υποστήριξαν ότι είναι το «ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ». Τελικά, σύντομα αποκαλύφθηκε ότι δεν ήταν τίποτα άλλο, από τα αρχικά των επιθέτων των μελών του συγκροτήματος. Από τους ΠΕΛΟΜΑ, αμέσως ξεχώρισε για το εκρηκτικό ταμπεραμέντο του, ο Βλάσσης Μπονάτσος. Έκανε πλάκες, έλεγε αστεία και χρησιμοποιούσε ατάκες που πέρναγαν στο λεξιλόγιο των νέων. Ο Βλάσσης «δεν κολλούσε πουθενά», έλεγαν όσοι τον γνώρισαν. Τη δεκαετία του ’70 δε δίστασε να τα βάλει ακόμα και με έναν αστυνομικό, που πήγε να διακόψει μια από τις συναυλίες του συγκροτήματος....

Διαβάστε όλο το άρθρο: www.mixanitouxronou.gr/vlassis-bonatsos-pros-exalo-astinomiko-afiste-mas-na-poume-dio-tragoudia-ke-tha-paixoume-ke-ton-ethniko-imno/
Οι παλιότεροι τον θυμούνται σαν τραγουδιστή της ροκ, μέλος των ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ, που τραγουδούσε το αγαπημένο «Γαρύφαλλε γαρύφαλλε». Οι νεότεροι τον γνώρισαν από τα σόου και τα τηλεπαιχνίδια. Ο Μπονάτσος ήταν ένας καλλιτέχνης, που κέρδιζε το κοινό με το χιούμορ και τις πλάκες του. Οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ και ο Βλάσσης, εμφανίστηκαν στη μουσική σκηνή στα τέλη της δεκαετίας του ’60. Οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟ ΚΙΟΥ είχαν δημιουργήσει ένα μύθο γύρω από τι σημαίνει το όνομα του συγκροτήματος Οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ είχαν δημιουργήσει ένα μύθο γύρω από το τι σημαίνει το όνομα του συγκροτήματος. Αίσθηση προκάλεσε το περίεργο όνομα του συγκροτήματος. Στην αρχή τα μέλη δεν αποκάλυπταν τι σημαίνει. Κάθε φορά που τους ρωτούσαν, απάνταγαν και κάτι διαφορετικό. Μέχρι και αρχαίο μουσικό όνομα υποστήριξαν ότι είναι το «ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ». Τελικά, σύντομα αποκαλύφθηκε ότι δεν ήταν τίποτα άλλο, από τα αρχικά των επιθέτων των μελών του συγκροτήματος. Από τους ΠΕΛΟΜΑ, αμέσως ξεχώρισε για το εκρηκτικό ταμπερα...

Διαβάστε όλο το άρθρο: www.mixanitouxronou.gr/vlassis-bonatsos-pros-exalo-astinomiko-afiste-mas-na-poume-dio-tragoudia-ke-tha-paixoume-ke-ton-ethniko-imno/

Δημοφιλείς αναρτήσεις