Τετάρτη 29 Αυγούστου 2012

Οι σκέψεις αποφασίζουν

πηγή :  http://www.facebook.com/photo.php?fbid=513867055293966&set=a.197669460247062.59663.193914440622564&type=1&theater

                              Εμείς δημιουργούμε τη δική μας πραγματικότητα

Όχι μόνο φέρνουμε άτομα και κύτταρα στη ζωή, αλλά σύμφωνα με τους μεταφυσικούς χορογραφούμε και το χορό τους. Εφόσον η συνείδηση είναι πηγή για τα πάντα, τότε τίποτε δε συμβαίνει εκτός κι αν το κάνουμε εμείς να συμβεί. Οι σκέψεις αποφασίζουν ποια από έναν άπειρο αριθμό πιθανών και εφικτών γεγονότων θα εμφανιστούν τελικά στη δική μας πραγματικότητα. Έτσι η μεταφυσική λέει ότι τίποτε δε γίνεται τυχαία. Δημιουργούμε (ή επιτρέπουμε να εμφανιστεί) το κάθε συμβάν στη ζωή μας. Δεν υπάρχουν εξαιρέσεις. Δεν υπάρχει παραπομπή ή μικρά γράμματα, ούτε κρυμμένες έννοιες: εμείς τα δημιουργούμε όλα.
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Γιαουρτογλυκό διαίτης

Γιαουρτογλυκό διαίτης με μπισκότα κανέλας

Μια δροσερή συνταγή για κορίτσια και αγόρια που κάνουν δίαιτα μεν, αλλά τρελαίνονται για τα γλυκά!


7 μεγάλες μπανάνες

3 κ.σ. καστανή ζάχαρη
3 κ.σ. θυμαρίσιο μέλι
300 γραμμ. γιαούρτι
2 κ.σ. χυμός λεμονιού
4 φλιτζάνια του τσαγιού σαντιγί
1 φλιτζάνια του τσαγιού μπισκότα κανέλας

Τοποθέτησε 2 μπανάνες καθαρισμένες σε ταψί, πασπάλισέ τες με ζάχαρη και βάλτες στο φούρνο στους 180 βαθμούς για να καραμελώσουν.

Σε μπολ, ρίξε τις υπόλοιπες μπανάνες καθαρισμένες μαζί με το χυμό λεμονιού και λιώσ' τες με πιρούνι.

Πρόσθεσε το μέλι και ανακάτεψε καλά. Σε άλλο μπολ ανάμειξε τη σαντιγί και το γιαούρτι και ένωσέ τα με τον πολτό μπανάνας.

Σε 6 πολύχρωμα ποτήρια στρώσε μέχρι τη μέση το μείγμα με τις μπανάνες, το γιαούρτι και πασπάλισε με λίγα θρυμματισμένα μπισκότα κανέλας και μερικές φέτες από τις καραμελωμένες μπανάνες. Βάλ' τα στο ψυγείο να παγώσουν πριν τα σερβίρεις.

Shape.gr


Πίτες







Από παλιό περιοδικό
Στα τρυπημένα σημεία λέει " 2 κουταλάκια " "κασέρι γραβιέρα"
Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-


Διατροφικές συμβουλές

Από παλιό περιοδικό
 Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-

 


  

Σύμβολα

πηγή : http://www.nea-acropoli-ioannina.gr/eswterismou/h-mustikh-glwssa-twn-sumbolwn.html 

Αναδημοσίευση άρθρου από την Νέα Ακρόπολη

Η μυστική γλώσσα των συμβόλων

Η μυστική γλώσσα των συμβόλων

ΕΙΣΑΓΩΓΗ:

Το Ιερό πάντα θεωρήθηκε σαν ένας μεσολαβητής μεταξύ του Θείου στοιχείου και του ανθρώπινου, επιτρέπει την ανθρώπινη συνείδηση να ανυψωθεί, επιτρέπει μια ουσιαστική μετάλλαξη, μια υπέρβαση προς τα πάνω. Η εκδήλωση του Ιερού γίνεται με διάφορους τρόπους και όταν αυτό φανερώνεται, τότε μιλάμε για τη λεγόμενη Ιεροφάνεια. Η Ιεροφάνεια έχει 5 βασικές όψεις: τη Θεοφάνεια, το Σύμβολο, το Μύθο, την Τελετή και τη Μύηση.
Όσον αφορά το Σύμβολο, η Ε.Π.Μπλαβάτσκυ, μας λέει ότι «Το σύμβολο είναι ένα διαμάντι πολύεδρο και καθεμία από τις έδρες του δείχνει ποικίλες ερμηνείες, αλλά αναφέρεται και σε ποικίλες επιστήμες».
Ο Mircea Eliade, μας λέει ότι το σύμβολο δεν είναι σημαντικό μόνο γιατί παρατείνει μια ιεροφάνεια ή την υποκαθιστά, αλλά κυρίως  γιατί μπορεί να συνεχίσει τη διαδικασία ιεροφανοποίησης και ιδιαίτερα γιατί, περιστασιακά, είναι το ίδιο μια ιεροφάνεια, δηλαδή γιατί φανερώνει μια ιερή ή κοσμολογική αλήθεια που καμία άλλη «εκδήλωση» δεν έχει τη δυνατότητα να αποκαλύψει. Μας λέει επίσης ότι, αποκαλύπτει πάντα, όποιο κι αν είναι το περιεχόμενό του, τη βασική ενότητα πολλών τομέων της ύπαρξης.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το σύμβολο εξακολουθεί να παίζει σημαντικό ρόλο σε όλες τις κοινωνίες. Η αποστολή του παραμένει αναλλοίωτη: να μετατρέπει ένα αντικείμενο ή μια πράξη σε κάτι διαφορετικό από αυτό που φαινόταν να είναι. Είναι αυτό μέσω του οποίου γίνονται κατανοητά τα Αρχέτυπα στον άνθρωπο.
Υποστηρίζει ότι ένας συμβολισμός είναι ανεξάρτητος από το γεγονός της κατανόησης ή μη της έννοιάς του, διατηρεί τη σύστασή του παρόλους τους υποβιβασμούς και τη διατηρεί έστω και όταν λησμονηθεί, απόδειξη τα προϊστορικά αυτά σύμβολα που το νόημά τους χάθηκε για αιώνες, για να «ξανά – ανακαλυφθεί» πολύ αργότερα.

Ο Πλάτωνας μιλούσε για τα Σύμβολα, μέσα από τα Αρχέτυπα:  που βρίσκονται πολύ πιο πέρα από τον υλικό κόσμο που ζούμε σήμερα.

ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ:

Η Λέξη σύμβολο προέρχεται από το ρήμα «συμβάλλω» που σημαίνει φέρνω μαζί μου, μέσα μου, σημαίνει «αυτό που παρέχει κάτι περισσότερο». Έτσι, παίζει το ρόλο του αγγελιοφόρου, του μεσολαβητικού στοιχείου μεταξύ δύο επιπέδων συνείδησης, μεταξύ του βέβηλου και του ιερού.

 

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΛΟΥ

Τα σύμβολα είναι τα σώματα, οι κρυσταλλοποιημένες μορφές μέσω των οποίων εκδηλώνονται τα Αρχέτυπα.
Βασικά χαρακτηριστικά του συμβόλου αποτελούν τα εξής:
· Ο συγχρονισμός των εννοιών που φανερώνει.
· Αποκαλύπτει πάντα, τη βασική ενότητα πολλών τομέων ύπαρξης.
· Είναι πολυδιάσταστο, κρύβει πολλές έννοιες και μιλάει στον καθένα με τη δική του «γλώσσα» ανάλογα με το επίπεδο συνείδησης και αντίληψης των πραγμάτων.
· Ένα αντικείμενο που μετατρέπεται σε σύμβολο, τείνει να συμπέσει με το Όλο.
· Επιτρέπει το πέρασμα, την κυκλοφορία από το ένα επίπεδο στο άλλο, από έναν τρόπο ζωής σε άλλον, ενώνοντας όλα τα επίπεδα, χωρίς να τα συγχωνεύει.
·Τα σύμβολα ανεξάρτητα από τη φύση τους, είναι πάντοτε συναφή και συστηματικά.
· Δεν είναι ανθρώπινο κατασκεύασμα, αλλά «φυσικό προϊόν», αλλά ταυτόχρονα και «μεταφυσικό» γιατί υπερβαίνει το φυσικό επίπεδο.

ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ– ΆΜΕΣΗ / ΈΜΜΕΣΗ ΓΝΩΣΗ

Η συμβολική λειτουργία, είναι μια γνώση και μια γλώσσα. Είναι ένας τρόπος έκφρασης και επικοινωνίας. Σκοπός της είναι να εκφράσει τα πράγματα και να τα κάνει γνωστά και είναι νοητικής φύσης. Ο τρόπος γνώσης του συμβολισμού, είναι αυτός της έμμεσης γνώσης. Η άμεση γνώση αφορά ό,τι μαθαίνουμε με την άμεση επαφή και πρόσβαση που μπορούμε να έχουμε σε ένα αντικείμενο, όπου ο νους μπορεί να  ζυγίσει, να μετρήσει και να προσδιορίσει τα πράγματα. Αυτή τη γνώση συνήθως τη χρησιμοποιούμε όταν θέλουμε να μάθουμε τον υλικό κόσμο. Όταν όμως τα πράγματα απουσιάζουν, δεν τα βλέπουμε και δε μπορούμε να τα αγγίξουμε με άμεσο τρόπο, πρέπει να τα προσεγγίσουμε με έμμεσο. Όσο περισσότερο ο άνθρωπος αναπτύσσει την έμμεση γνώση, δηλαδή την αφαίρεση και τη φαντασία, τόσο περισσότερο εξανθρωπίζεται, διότι το ζωικό μας μέρος δεν μπορεί να κατανοήσει κάτι που είναι απόν.

ΣΥΜΒΟΛΑ - ΣΗΜΑΤΑ

Όταν χρησιμοποιεί κανείς έμμεσους τρόπους γνώσης, φτάνει στο πλαίσιο του σήματος, από όπου προέρχεται η λέξη σημάδι. Σημαδεύω σημαίνει δείχνω μια παρουσία.
Το σήμα είναι η πρώτη έκφραση του έμμεσου τρόπου γνώσης. Μπορεί να είναι εντελώς τυχαίο, συμβατικό και γενικά δείχνει αντικείμενα στα οποία μπορούμε να έχουμε άμεση πρόσβαση σε άλλες καταστάσεις. Είναι ανθρώπινο κατασκεύασμα, άρα είναι τεχνητό, χρονικό και περιστασιακό.
Το σύμβολο δεν είναι τυχαίο, γιατί είναι φυσικό. Οδηγεί άμεσα στη σημασία των πραγμάτων. Έχει διάφορες διαστάσεις. Είναι αρκετό για να εκφράσει αυτά που θέλουμε και ταυτόχρονα ποτέ δεν είναι αρκετό, γιατί πάντα φέρνει άλλες σημασίες. Είναι ένα άπειρο πρότυπο, ξεφεύγει από τα όρια του χρόνου, γιατί πάντα είναι Ένα και Πολύπλοκο ταυτόχρονα. Εκφράζει το Ιερό, το Αρχετυπικό. Για να μπορεί κανείς να έρθει πραγματικά σε επαφή με την έννοια που φέρνει ένα σύμβολο, πρέπει να ενωθεί μαζί του και αυτό δεν μπορούμε να το κάνουμε με λογική διεργασία, αλλά με συγκέντρωση, διαλογισμό και παρατήρηση.
Οδηγεί από το αισθητό, στο συμβολικό, αλλά εξαιτίας της φύσης του είναι απρόσιτο. Η εμβάθυνση στα σύμβολα είναι ένας δρόμος που οδηγεί στο βάθος της ψυχής. Η επαφή με το πραγματικό σύμβολο, μας αποκαλύπτει κάτι και τότε μας μεταλλάσσει. Αυτή η ανακάλυψη συμβαίνει μέσα από μια  βαθιά διαίσθηση και ταύτιση.
Τα σύμβολα μας θυμίζουν την αόρατη πλευρά μας. Μπορούν να μας θυμίσουν ότι έχουμε μια αθάνατη ψυχή, μπορούν να μας εμπνεύσουν.

ΣΥΜΒΟΛΟ – ΈΜΒΛΗΜΑ- ΠΑΡΑΒΟΛΗ - ΜΥΘΟΣ

Η αρμονική συγκρότηση συμβόλων αποτελεί το Έμβλημα. Το έμβλημα περιλαμβάνει μεγαλύτερη σειρά ιδεών, απ’ ότι το σύμβολο και χρησιμεύει για να διαφωτίσει μια μοναδική ειδική ιδέα. Είναι ένας «πίνακας» που αντιπροσωπεύει μια σειρά αρχών οι οποίες αναγνωρίζονται από εκείνους που έχουν εκπαιδευτεί ειδικά, δηλαδή τους μυημένους. Όλες οι εσωτερικές εταιρείες, χρησιμοποίησαν εμβλήματα και σύμβολα.
Η Παραβολή είναι ένα σύστημα εμβλημάτων σε κίνηση. Μια αλληγορική αναπαράσταση των πραγματικοτήτων της ζωής, των συμβάντων, των γεγονότων. Από μια παραβολή έβγαινε πάντα ένα ηθικό συμπέρασμα που ήταν ένα πραγματικό γεγονός της ανθρώπινης ζωής, έτσι, έβγαινε και ένα συμπέρασμα για ένα πραγματικό και ιστορικό συμβάν, από τα εμβλήματα και τα σύμβολα που διατηρούνταν στα παλιά αρχεία των ναών.
Όλες οι σκέψεις και οι συγκινήσεις, όλη η γνώση και η μάθηση που αποκαλύφθηκαν και κατακτήθηκαν από τις πρώτες φυλές, βρήκαν τη σκηνογραφική τους παράσταση στην αλληγορία και την παραβολή.
Ένα αρμονικό συγκρότημα παραβολών αποτελεί το Μύθο. Ο Μύθος μεταβιβάζει στον άνθρωπο τις αρχετυπικές αλήθειες, χάρη στην ποιοτική και συμβολική γλώσσα του που είναι προσιτή σε όλους.

Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΛΩΝ

Τα σύμβολα έχουν επάνω μας κάποια δύναμη και εμείς μπορούμε να ασκήσουμε κάποια δύναμη επάνω σε αυτά. Η συμβολική λειτουργία διευκολύνει την αφύπνιση του εσωτερικού  ανθρώπου. Με το σύμβολο επίσης ξεπερνάει κάποιος την ατομική σκέψη, για να φτάσει σε συμπαντικές σκέψεις, σε αρχέτυπα, σε ιδέες για αιώνια θέματα, στο αμετάβλήτο. Η δύναμη των συμβόλων προκαλεί μια αποκάλυψη, μια κατανόηση όχι μόνο εννοιολογική ή λογική αλλά και συνολική και κοσμική. Μέσω αυτού ενωνόμαστε με ό,τι έχουμε κοινό με όλη την ανθρωπότητα: την κοινοποίηση του ανέκφραστου.
Δημιουργεί μια συνείδηση ταυτότητας πέρα από το χρόνο και το χώρο. Η ενσωμάτωση των συμβόλων από τα άτομα και την κοινωνία, επιτρέπει μια ένωση που ξεπερνάει τις ατομικότητες του κάθε μέλους της κοινωνίας. Όταν ένα άτομο φτάνει να ενσωματώσει μέσα του τη δύναμη ενός συμβόλου, επικοινωνεί με ολόκληρο το σύμπαν. Οι λαοί επικοινωνούν μέσω  των συμβόλων. Ταυτίζονται με τα σύμβολά τους και μετατρέπονται στα ίδια τους τα σύμβολα.
Η συμβολική διάσταση είναι αυτή που μπορεί να  οδηγήσει στο επίπεδο των ουσιών, των αρχετύπων. Η συμβολική λειτουργία απελευθερώνει το συμβολισμό, παρέχει μεγάλη εκφραστική ικανότητα στα ανθρώπινα συναισθήματα και επιτρέπει μια τέλεια διαισθητική κατανόηση. Αυτό επιτρέπει στο πλήθος να κατανοεί χωρίς πολλά λόγια, πράγμα που κάνει πιο ισχυρή την ένωση.
Επίσης το σύμβολο επιτρέπει τη μετάλλαξη, γιατί με τη φαντασία μπορεί να δει κανείς τον εαυτό του διαφορετικά, να σκέφτεται διαφορετικά. Αυτό ανοίγει το δρόμο για να γίνει διαφορετικός. Γι’ αυτό το λόγο το μέλλον εκφράζεται πάντα αινιγματικά ή με προφητείες σε συμβολική γλώσσα. Το σύμβολο επιτρέπει στο ον να μεταλλαχθεί για να δρα και δεν μπορεί κανείς να δρα χωρίς να έχει μεταλλαχθεί.
Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι ο ίδιος ο άνθρωπος είναι ένα σύμβολο.

Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΥ

Στην αρχαιότητα, εκτός από την καθημερινή γλώσσα που χρησιμοποιούσε ο λαός, υπήρχε και μια άλλη γλώσσα, την οποία γνώριζαν μόνο οι ιερείς, οι μυημένοι στα μυστήρια της φύσης και της ζωής. Αυτή η γλώσσα ως έκφραση του ιερού, αντί για απλούς χαρακτήρες, χρησιμοποιούσε δυναμικά στοιχεία, ζωντανές εικόνες, παραστάσεις, ζώα, … με μια λέξη Σύμβολα.
Η αρχαία αυτή γλώσσα προκαλούσε με συγκεκριμένο τρόπο, σειρές ιδεών, νοητικά αντίγραφα αισθητών πραγμάτων, που μπορούσαν να διαταχθούν σε πίνακες και πραγμάτων που μπορούσαν να ταξινομηθούν σαν πραγματικά, χωρίς να είναι αισθητά.
Η γλώσσα του συμβολισμού μπορούσε να χρησιμεύει για την αποκρυπτογράφηση της φύσης. Η εικόνα ενός φυσικού πράγματος μπορεί να προκαλέσει τη γέννηση ιδεών που αναφέρονται σε αντικείμενα αυτής της τάξης και ακτινοβολούν σε διάφορες κατευθύνσεις, ακόμη και αντίθετες.
Σύμφωνα με την Ε.Π.Μπ, όλα τα αρχαία κείμενα γράφονταν σε μια γλώσσα που ήταν παγκόσμια και γνωστή και παρόμοια σε όλα τα έθνη, που τώρα μόνο πολύ λίγοι την κατανοούν.
Σύμφωνα με τον Σκίνερ (μυστικιστής και καμπαλιστής), η ιδιαιτερότητα της συμβολικής γλώσσας ήταν ότι μπορούσε να περιέχεται σε μια άλλη, κρυμμένη και να μην γίνεται αντιληπτή παρά μόνο με τη βοήθεια καθοδήγησης.
Το κύριο χαρακτηριστικό αυτής της γλώσσας ήταν ότι μπορούσε να περιληφθεί σε μια άλλη και να κρυφτεί κατά κάποιον τρόπο που να μην μπορεί κανείς να υποψιαστεί, χωρίς τη βοήθεια ειδικής διδασκαλίας. Ήταν μια γλώσσα που αποκάλυπτε το μυστήριο και ξύπναγε τις Αλήθειες μέσα στον άνθρωπο.
Έτσι, και με βάση τη Σοφία που κρύβουν τα Σύμβολα, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι: «Ο καλύτερος τρόπος για να φτάσει κανείς στα μυστικά των συμβόλων είναι να ακολουθήσει την ελληνική σύσταση του «Γνώθι σ’ αυτόν», που ισούται με το να ανακαλύψει το μυστήριο, που κρύβεται πίσω από ένα από τα μεγαλύτερα σύμβολα: το Ανθρώπινο Ον, το οποίο είναι ένα σύμβολο Αθάνατης Ψυχής και ένα Σύμβολο του Σύμπαντος» (Η δύναμη των συμβόλων, Alex Warren, περιοδικό Νέα Ακρόπολη, τεύχος 105, σελ 21).

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:


1.Η Μυστική δοξασία, Ε.Π. Μπλαβάτσκυ., εκδόσεις Πνευματικός Ήλιος, Αθήνα 2002.
2.Λεξικό Συμβόλων, Κούπερ, εκδόσεις Πύρινος Κόσμος, Αθήνα 1992.
3.Πραγματεία πάνω στην Ιστορία των Θρησκειών, Mircea Eliade, εκδ. Ι. Χατζηνικολή, Αθήνα 1981.
4.Το Φιλοσοφικό Δέντρο, Karl Jung, εκδόσεις Γερ. Αναγνωστίδη, Αθήνα.
5.Ο Σμβολισμός στην Ελληνική Μυθολογία, Paul Diel, Εκδ. Χατζηνικολή, Αθήνα 1980.
6.Εγχειρίδιο Συμβολολογίας, Δρ. Χ.Α. Λιβράγκα.
7.Περιοδικό «Νέα Ακρόπολη», τεύχος 105.
8.Για την Ψυχολογία του Ασυνείδητου, Karl Jung, εκδόσεις Γερ. Αναγνωστίδη, Αθήνα.
9.Κάρλ Γιούνγκ, Η Ζωή και το Έργο του, Gerhard Wehr, Εκδόσεις Αρχέτυπο, Αθήνα 2003.
Joomla SEF URLs by Artio
 
 
 

"ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΠΟΙΗΤΗΣ"


                                       Ν-ΔΗΜΟΥ "ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΠΟΙΗΤΗΣ"
                                                                                                                                     
Ι
Δεν είμαι ποιητής

Θα έλεγα κανείς
δεν είναι ποιητής.
Μερικοί
γράφουν ποιήματα.

«Είμαι ποιητής»
προϋποθέτει το αδύνατον,
την μονιμότητα της Χάρης.

Είσαι ποιητής
μόνον όταν
και όσο
γράφεις Ποίημα.


                              

ΙΙ

Δεν υπάρχει ποίηση

Δεν υπάρχει ποίηση.
Υπάρχουν ποιήματα.
Η Ποίηση είναι μία πεθαμένη γριά.
Αφηρημένη Πλατωνική Ιδέα.
Τα ποιήματα είναι ζωντανά.
Χειροπιαστά.
Γατάκια ή Φρούτα.

ΙΙΙ

Παγίδα

Το να γράφεις είναι μάταιο
Το να μη γράφεις αδύνατο.
Έτσι κάθε μέρα ματαιοπονείς
γιατί το μόνο πιο οδυνηρό
από τη γραφή
είναι να μη γράφεις καθόλου.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ στο Κάβο Μαλέα

ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ


Ο Άγιος Γεώργιος είναι κτισμένος σε απόσταση 50μ από την Αγία Ειρήνη κι αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα, από αρχιτεκτονική σημασία, μνημεία της Λακωνίας.
Ο ναός του Αγίου Γεωργίου Βρίσκεται στο Κάβο Μαλέα, στο Δ.Δ Αγίου Νικολάου. Ο ναός και τα συγκροτούντα αυτόν οικοδομήματα, είναι προσκολλημένα στη βορειοανατολική πλευρά παλαιότερου και πολύ μεγαλύτερου ναού, στον οποίο διακρίνονται δύο τουλάχιστον οικοδομικές φάσεις. 

Σαν χρονολογία κτίσεως θεωρείται το μεσοδιάστημα του 13ου – 14ου αι. το συγκρότημα των χαλασμάτων της μονής αποτελείται από πλήθος οικοδομών και κτισμάτων τριών ναών, περιβάλλετε δε από μαντρότοιχο και είχε είσοδο από δυτικά. Επειδή η περιοχή του Μαλέα υπήρξε πειρατικός στόχος, είχε ληφθεί μέριμνα ο μαντρότοιχος να είναι πολύ ισχυρός, ενώ σχηματίζονταν και πύργοι για καλύτερη προφύλαξη.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Ήρεμη Σοφία

πηγή : http://www.facebook.com/photo.php?fbid=514293818584623&set=a.281420251871982.88600.193914440622564&type=1&theater

O ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΓΙΟΓΚΑΝΑΝΤΑ ΤΑΞΙΔΕΥΕ ΜΕ ΤΟ ΜΑΘΗΤΗ ΤΟΥ ΣΕ ΕΝΑ ΤΡΑΙΝΟ.
Ο ΜΑΘΗΤΗΣ, ΠΡΟΣΒΑΛΛΕ ΣΥΝΕΧΩΣ ΤΟΝ ΔΑΣΚΑΛΟ, ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΚΙΜΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΤΑΡΑΞΙΑ ΤΟΥ.
 
ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΙΠΕ: ΔΑΣΚΑΛΕ, ΤΡΕΙΣ ΜΕΡΕΣ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΡΟΣΒΑΛΛΩ ΚΙ ΕΣΥ ΕΙΣΑΙ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΑΚΑΡΙΟΤΗΤΑΣ! ΠΩΣ ΤΟ ΚΑΤΑΦΕΡΝΕΙΣ;
-ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ, ΑΝ ΜΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΕΝΑ ΔΩΡΟ, ΚΙ ΕΓΩ ΑΡΝΗΘΩ ΝΑ ΤΟ ΔΕΧΤΩ, ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΝΑ ΑΝΗΚΕΙ ΤΟ ΔΩΡΟ;

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Πράσινες τηγανιτές ντομάτες



Πράσινες τηγανιτές ντομάτες (νηστίσιμες)

1 κιλό ντομάτες άγουρες
Αλάτι
Πιπέρι
Αλεύρι για το πασπάλισμα
Ελιές ψιλοκομμένες προαιρετικά
Πιπεριές ψιλοκομμένες προαιρετικά
Λάδι για τηγάνισμα
Ρίγανη

Πλένουμε τις ντομάτες και τις κόβουμε σε χονδρές ροδέλες, τις αλατίζουμε και τέλος τις αλευρώνουμε και τις τηγανίζουμε σε καυτό λάδι και από τις δύο πλευρές.

Μετά τις βάζουμε σε απορροφητικό χαρτί για να τραβήξει το λάδι.

Για περισσότερη γεύση ρίχνουμε από επάνω ελιές και ψιλοκομμένη πιπεριά και αν θέλουμε και λίγη ρίγανη.

ucook.gr



Χωρίς χημικά

πηγή : http://www.facebook.com/photo.php?fbid=339552626136135&set=a.220205228070876.51146.100243396733727&type=1&theater

Η συμβουλή της ημέρας!
 
Θέλετε να καθαρίσετε το φούρνο σας χωρίς τη χρήση χημικών καθαριστικών; Μπορείτε να φτιάξετε μια πάστα με τα εξής υλικά: 5 κουταλιές μαγειρική σόδα, 3 σταγόνες σαπούνι για πιάτα και 4 κουταλιές λευκό ξύδι. Με τη βοήθεια ενός σφουγγαριού, απλώστε τη πάστα στο εσωτερικό του φούρνου και μετά τρίψτε καλά μέχρι να καθαρίσει. Εναλλακτικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε 1 φλιτζ. χοντρό αλάτι μαζί με ένα φλιτζ. σόδα και ένα φλιτζ. νερό.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

"Κατάσταση πολιορκίας"


ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ "Κατάσταση πολιορκίας"

Πολιορκούμεθα λοιπόν

Πολιορκούμεθα από ποιον

Από σένα κι από μένα απ’ τον τάδε και τον δείνα

Πολιορκούμεθα στενά

Από σύνορα, τελωνεία, ελέγχους διαβατηρίων, την Ιντερπόλ, τη στρατιωτική

Αστυνομία, τα τανκς, τη ρητορεία, τη βλακεία,

Απ’ τα παράσημα, τις στολές, τους εκφωνηθέντας λόγους

Τις υποσχέσεις, τις ψευτιές, την κουτοπονηριά

Τη δήθεν αγανάκτηση των ιθυνόντων, την υποκρισία

Την τηλεόραση, τη ραδιοφωνία, τα σαπούνια, τ’ απορρυπαντικά

Τις διαφημίσεις, τον τουρισμό, τα οργανωμένα ταξίδια, τις κρουαζιέρες

Τις γκαζιέρες, τα ψυγεία, τις κατασκηνώσεις, τους προσκόπους,

Τ’ άρθρα για την εκπαίδευση, την πολυκοσμία, τη σκόνη, τις ποιητικές συλλογές

Την έλλειψη ύδατος, τα λιπάσματα, τα νεύρα, την κακή χώνεψη, τη φαλάκρα,

Τους εφοπλιστές, το ποδόσφαιρο, τα λεωφορεία, την ακρίβεια, τις παθήσεις

Της σπονδυλικής στήλης, τη γραφειοκρατία, την καθυστέρηση, τις διαβεβαιώσεις,

Τις κριτικές, την εκκλησία, τα βασανιστήρια, τους καιροσκόπους,

Την υποψία, τους κατατρεγμούς, το φόβο, τη θρασύτητα, τους διαγωνισμούς

Καλλονής, την έλλειψη χρημάτων, την έλλειψη δικαιωμάτων, πολιορκούμεθα από τους βάναυσους

Τους άναρθρους, από τις μαύρες σκέψεις μας. Από τον εαυτό μας

Κι απ’ ό,τι άλλο βάλει ο νους σας πολιορκούμεθα στενά.

Μονή Οδηγήτριας

πηγή : http://www.facebook.com/photo.php?fbid=495621080449784&set=a.410332992311927.101779.409941222351104&type=1&theater 

Μονή της Θεοτόκου της Οδηγήτριας - Λευκάδα


Είναι το παλαιότερο χριστιανικό μνημείο που σώζεται στο νησί.

Βρίσκεται κοντά στην Απόλπαινα, μέσα στον ελαιώνα. Η ίδρυσή της πιστεύεται πως έγινε στα 1449 – 1450, ενώ άλλοι την τοποθετούν παλιότερα, κατά τον τον 11ο αιώνα. Το καθολικό της, ο ναός της Παναγίας της Οδηγήτριας, είναι μονόκλιτη βασιλική με ξύλινη στέγη και διατηρείται σε καλή κατάσταση.

Στον ανατολικό και νότιο τοίχο του σώζονται τμήματα τοιχογραφίας ξεχωριστής τέχνης, που συνδυάζει την Παλαιολόγεια με τη δυτική τεχνοτροπία.

Εδώ έζησε την τελευταία περίοδο του βίου της, από το 1463 έως το 1474 και εδώ ετάφη, η μοναχή Ελένη Παλαιολογίνα, κόρη του Δεσπότη του Μυστρά Θωμά Παλαιολόγου και σύζυγος του δεσπότη της Σερβίας Βράνκοβιτς

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

“Ταγκό για τρεις”

πηγή : http://www.facebook.com/photo.php?fbid=462080740493305&set=a.460453717322674.107575.108511895850193&type=1&theater

Δημήτρης Μαραμής – Κορίνα Λεγάκη

 
Παρουσίαση του δίσκου “Ταγκό για τρεις”
Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου 2012 Βασιλική Αγίου Μάρκου - Ηράκλειο Ώρα Έναρξης: 20:00

Ο συνθέτης Δημήτρης Μαραμής και η ερμηνεύτρια Κορίνα Λεγάκη μετά την διετή επιτυχημένη συνεργασία τους, έρχονται στην Κρήτη να μας παρουσιάσουν τον νέο τους δίσκο “Ταγκό για τρεις” των εκδόσεων Μελάνι. 


Πρόκειται για ένα βιβλίο – cd το οποίο περιλαμβάνει 5 τραγούδια +1 ορχηστρικό σε μουσική του Δημήτρη Μαραμή, στίχους Μιχάλη Γκανά και ποίηση Κώστα Καρυωτάκη και Μαρίας Πολυδούρη. Επίσης περιλαμβάνονται αποσπάσματα από το διήγημα “Η ιστορία του ταγκό” του Χ.Λ.Μπόρχες, καθώς και εικαστικά έργα του Γιάννη Γκανά.

Είσοδος ελεύθερη 
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Καλομελέτα κι έρχεται...

πηγή :  http://www.facebook.com/photo.php?fbid=513868841960454&set=a.197669460247062.59663.193914440622564&type=1&theater

 "δημιουργείς τη δική σου πραγματικότητα"

Οι καθοδηγητικές πηγές που είναι προσβάσιμες σε όλους μας σήμερα, καθώς και οι αρχαίες διδασκαλίες, είναι σαφείς πως το ότι "δημιουργείς τη δική σου πραγματικότητα" δεν έχει συμβολικό νόημα. Είναι κυριολεκτικό. Η εξωτερική μας πραγματικότητα αντανακλά πιστά τον εσώτερο κόσμο μας: "Η μεταλλαγή των σκέψεων, των αισθημάτων και των πεποιθήσεων σε φυσικά και αντικειμενικά κατανοητά φαινόμενα είναι τόσο φυσιολογική όσο και το νερό που μετατρέπεται σε πάγο, για παράδειγμα, ή η μεταλλαγή μιας κάμπιας σε πεταλούδα". Έτσι αν περιμένουμε τη ζωή να είναι γεμάτη πόνο και βάσανα, τότε θα έχουμε μια τέτοια ζωή. Αν περιμένουμε τη ζωή να μοιράζει άφθονη αγάπη, χαρά και γέλιο, τότε αυτή είναι "η αναμενόμενη πραγματικότητα" που θα δημιουργήσουμε. Από τη δική τους τη σκοπιά και οι αισιόδοξοι και οι απαισιόδοξοι είναι σωστοί. Η ζωή είναι μια αυτοεκπληρούμενη προφητεία.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Φτηνή θέρμανση


Έξυπνες λύσεις για φτηνή θέρμανση τον χειμώνα που έρχεται


«Πονοκέφαλος» είναι για κάθε οικογένεια η ιδέα του ότι ο χειμώνας έρχεται καθώς ο οικογενειακός προϋπολογισμός επιβαρύνεται με τα έξοδα θέρμανσης τα οποία κάθε χρόνο και αυξάνεται.

Χαρακτηριστικό είναι πως ενώ πέρσι μία οικογένεια δαπάνησε 1.300 ευρώ για την θέρμανσή της, φέτος θα κληθεί να καταβάλει περισσότερα από 1.885.

Η κατάσταση σύμφωνα με ΤΑ ΝΕΑ είναι χειρότερη στην Βόρεια Ελλάδα όπου η κατανάλωση υπολογίζεται σε περισσότερα από 2.000 λίτρα. Ενώ λοιπόν οι Βορειοελλαδίτες πλήρωσαν πέρσι 2.000 ευρώ για θέρμανση φέτος αναμένεται να δώσουν έως και 2.900 ευρώ.

Τι επιλογές έχουμε εάν θέλουμε να αποφύγουμε το πετρέλαιο;

Φυσικό αέριο
Τα κατά: Το κόστος εγκατάστασης λέβητα το οποίο για μία πολυκατοικία 15 διαμερισμάτων ανέρχεται στα 3.500-4.000 ευρώ.
Τα υπέρ: Η ΕΠΑ Αττικής επιδοτεί την εγκατάσταση λέβητα, προσφέροντας ευκολίες αποπληρωμής με διμηνιαίες δόσεις.

Ηλεκτρικά καλοριφέρ
Τα κατά: Πολύ υψηλό το κόστος κατανάλωσης, καθώς οι συγκεκριμένες συσκευές «καίνε» αρκετές κιλοβατόρες, με τελικά την οικογένεια να καλείται να καταβάλει το ποσό των 2.600 ευρώ ή 2.188 σε περίπτωση που υπάρχει χρέωση νυχτερινού ρεύματος.

Θέρμανση με κλιματιστικό
Τα κατά: Η ποιότητα της θέρμανσης είναι σχετικά υποδεέστερη εν συγκρίσει με άλλες επιλογές
Τα υπέρ: Έχουν υψηλή απόδοση κάνουμε οικονομία στο ρεύμα, ενώ και οι τιμές των συσκευών είναι σε ικανοποιητικές τιμές.

Σόμπες πέλετ
Τα κατά: Χρειάζεται χώρος αποθήκευσης των πέλετ, που δεν τον έχουν τα περισσότερα διαμερίσματα. Κατά την εγκατάσταση πρέπει να γίνουν ορισμένα μερεμέτια για την εξαγωγή των καυσαερίων.
Τα υπέρ: Ο καταναλωτής συνολικά για το έτος θα κληθεί να πληρώσει περίπου 1.400 ευρώ, με το κόστος της συσκευής να κοστίζει από 900 έως και 2.000 ευρώ. Επίσης η απόδοση είναι 4-5 φορές υψηλότερη σε σχέση με τις σόμπες ξύλου.

Καυστήρας βιομάζας
Τα κατά: Το κόστος αγοράς που κυμαίνεται από 2.500 έως 5.500 ευρώ, ενώ χρειάζεται και μεγάλος αποθηκευτικός χώρος.
Τα υπέρ: Είναι από τις πιο οικολογικές λύσεις, ενώ ετησίως ο καταναλωτής θα πληρώσει 1.120 ευρώ.

Ενεργειακό τζάκι
Τα κατά: Το κόστος για την μετατροπή ενός συμβατικού τζακιού σε ενεργειακό το οποίο κοστίζει περίπου τα 3.000 ευρώ.
Τα υπέρ: Η κατανάλωση σε ξύλα στην σαιζόν ανέρχεται σε 4-6 τόνους. Όταν σβήσει το τζάκι οι τοίχοι του σπιτιού έχουν ζεσταθεί με αποτέλεσμα να παραμένει ο χώρος ζεστός.

iefimerida.gr

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Σπιτικό Χάμπουργκερ



Σπιτικό Χάμπουργκερ


Φτιάξτε τα δικά σας σπιτικά χάμπουργκερ. Τα παιδιά σας θα ξετρελαθούν από τη νοστιμιά τους και εσείς το ίδιο !!.


• 700 γρ. κιμάς μοσχαρίσιος
• 1 μεγάλο αυγό
• ½ φλ.τρίμματα ψωμιού
• ½ κουτ. γλ ξερός δυόσμος
• 1 κ.γ. ρίγανη τριμμένη
• 1 κουτ.γλ κρεμμύδι τριμένο
• 2 κουτ. γάλα
• 2 σκελίδες σκόρδο
• 2 κουτ λάδι
• Αλάτι και πιπέρι ανάλογα με το γούστο σας
• 4 κουτ. κέτσαπ ή μπαρμπεκιου σος
• Φύλλα Σαλάτα (μαρούλι)
• Στρογγυλά ψωμάκια
• Φέτες τυρί cheddar ή άλλο τυρί τοστ
• Φετούλες ντομάτας
• Αγγουράκια τουρσί

Αδειάζεται τον κιμά σε μπολ και τον ανακατεύετε με το αυγό, τα τρίμματα του ψωμιού, τα μυρωδικά, το γάλα.

Λιώνετε το σκόρδο και το ανακατεύετε με τον κιμά

Βρέχετε ελαφρά τα χέρια σας και ζυμώνετε καλά τον κιμά για μερικά λεπτά.

Πλάθετε 4-6 στρογγυλά μπιφτεκάκια – χάμπουργκερ ( μην τα πιέζετε, γιατί δεν θα γίνουν ζουμερά)


Ανεμώλια - Ι. ΖΟΥΡΓΟΣ


ανεμώλια

Ανεμώλια (e – book / epub)Τα "Ανεμώλια" είναι ένα βιβλίο για την αντρική φιλία και τη φυγή. Μια παρέα φίλων από παιδιά δραπετεύει μ ένα ιστιοπλοϊκό στην αρχή του καλοκαιριού αφήνοντας πίσω για πάντα όλη την προηγούμενη ζωή τους. Μέσα από τις περιπέτειες του ταξιδιού, το πικρό χιούμορ, τα απρόοπτα και την παλινδρομική μνήμη του αφηγητή αναδύεται ο πρόσφατος νεοελληνικός μηδενισμός και η δίνη στην οποία έχει πέσει η χώρα τα τελευταία τριάντα χρόνια. "Ανεμώλια" στη γλώσσα του Ομήρου είναι τα λόγια του ανέμου, τα μάταια, τα ανώφελα. 
Σ αυτό το μυθιστόρημα που το διατρέχει μια συνεχής συνομιλία με τον ομηρικό κόσμο, ανεμώλια είναι η διαφυγή από τον κόσμο της αρσενικής απελπισίας, η απόδραση από την ασφυκτική καθημερινότητα αλλά και η δίψα για την αναζήτηση της νεότητας κι εκείνης της ομορφιάς που καταλύει τον χρόνο.

Η Δημιουργία του κόσμου

Σύμφωνα με τον Ησίοδο ο Δίας και ο Προμηθέας βρίσκονταν σε μεγάλη αντιμαχία. Έτσι με εντολή του Δία ο Ήφαιστος πλάθει με χώμα και νερό την Πανδώρα,την πρώτη γυναίκα. Η Αφροδίτη και οι Χάριτες τη στολίζουν με χάρη, η Αθηνά της διδάσκει τις τέχνες και τέλος ο Ερμής της φυτεύει μέσα στα στήθη της τα ψέματα και τα πλάνα λόγια που μπορούν να προκαλέσουν μεγάλη συμφορά. Η Πανδώρα άνοιξε και το καπάκι από το κουτί που περιείχε όλα τα κακά του κόσμου κι έτσι "μύρια πάθη στους ανθρώπους σκόρπισαν".

Πρωταγόρας (Πλατωνικός διάλογος)
Σύμφωνα με τον πλατωνικό διάλογο οι θεοί έπλασαν τα ζώα μέσα από γη και φωτιά, σμίγοντας και όσα με τη φωτιά και με τη γη γίνονταν κράμα. Όταν έπρεπε να τα στείλουν στο φως πρόσταξαν τον Προμηθέα και τον Επιμηθέα να τα στολίσουν και να μοιράσουν δυνάμεις στο καθένα, όπως έπρεπε. Ο Προμηθέας ζήτησε από τον Επιμηθέα να κάνει τη διανομή, αλλά επειδή ο δεύτερος δεν ήταν όσο σοφός απαιτούσε το έργο έκανε κακή διαχείριση, ξόδεψε όλες τις δυνάμεις και άφησε αστόλιστο το γένος των ανθρώπων. Ο Προμηθέας ψάχνοντας να βρει σωτηρία για τους ανθρώπους έκλεψε από τον Ήφαιστο και την Αθηνά την έντεχνη σοφία μαζί με τη φωτιά και τους τα χάρισε. Βέβαια για την πράξη του αυτή ο Προμηθέας τιμωρήθηκε σκληρά από
τους θεούς.
Σε άλλους μύθους ο Προμηθέας ενώνεται με την πρώτη γυναίκα την Πανδώρα, που γεννά το Δευκαλίωνα και την Πύρρα και γίνεται ο γενάρχης των ανθρώπων γενικά και των Ελλήνων ειδικά. Ο Προμηθέας δίδαξε στους ανθρώπους τις τέχνες και τις επιστήμες με τις οποίες επιβίωσαν.

Ο Δευκαλίωνας και η Πύρρα
Στον Πίνδαρο και στον Απολλόδωρο συναντάμε μετακατακλυσμιαίες ανθρωπογονίες. Τα πολύ παλιά χρόνια επειδή οι άνθρωποι είχαν γίνει κακοί ο Δίας αποφάσισε να τους εξαφανίσει με κατακλυσμό. Με συμβουλή του Προμηθέα (του προστάτη των ανθρώπων) ο Δευκαλίωνας κατασκεύασε μια λάρνακα και κλείστηκε μέσα σε αυτήν μαζί με τη γυναίκα του την Πύρρα και όλα τα απαραίτητα εφόδια. Όταν τα νερά του κατακλυσμού σκέπασαν τα πάντα, η λάρνακα του Δευκαλίωνα που ταξίδευε πολλές μέρες προσάραξε σε μια βουνοκορφή, στον Παρνασσό (ή στην Όρθρη ή στον Άθω ή στη Δωδώνη). Όταν η βροχή σταμάτησε και τα νερά αποτραβήχτηκαν ο Δευκαλίωνας και η Πύρρα βγήκαν από τη λάρνακα και αφού ευχαρίστησαν το Δία που τους έσωσε του ζήτησαν να δημιουργήσει εκ νέου ανθρώπους. Ακολουθώντας τις οδηγίες του θεού, ο Δευκαλίων και η Πύρρα σκέπασαν τα πρόσωπά τους και στη συνέχεια έπαιρναν πέτρες από τη γη και τις έριχναν πίσω από την πλάτη τους χωρίς να κοιτάζουν. Από τα λιθάρια που έριξε ο Δευκαλίωνας γεννήθηκαν οι άνδρες, ενώ από τα λιθάρια που έριξε η Πύρρα γεννήθηκαν οι γυναίκες. Οι άνθρωποι που δημιουργήθηκαν από τις πέτρες ονομάστηκαν λαός, δηλαδή οι άνθρωποι που γεννήθηκαν από τις πέτρες, επειδή στα αρχαία Ελληνικά η πέτρα ονομάζεται λας. Από το Δευκαλίωνα και την Πύρρα γεννήθηκε και ο Έλληνας, από τον οποίο έλκουμε το όνομά μας.

Συμπόσιον ( και πάλι Πλάτωνας)
Σύμφωνα με αυτόν το μύθο το ανθρώπινο γένος στην αρχή διακρινόταν σε τρία φύλα, αρσενικό, θηλυκό και μεικτό. Το κάθε σώμα ήταν σφαιρικό και είχε διπλές σειρές από μέλη και όργανα. Διέθετε υπερβολική δύναμη και αλαζονεία, και οι θεοί επειδή ήθελαν να περιορίσουν αυτά τα φαινόμενα έκοψαν το κάθε σώμα στα δύο, δηλαδή από κάθε σώμα δημιουργήθηκαν δυο άνθρωποι. Οι άνθρωποι αυτοί επειδή είναι και επειδή νιώθουν μισοί επιδιώκουν με τον έρωτα, ετεροφυλόφιλο ή ομοφυλόφιλο, να ενωθούν πάλι με το χαμένο μισό τους. Ο Πλάτωνας ξεφεύγοντας από τη φυσιογνωμία του μύθου προσπαθεί να εξηγήσει την οποιαδήποτε ερωτική έλξη σαν τάση επανασύνδεσης του καθενός με το χαμένο κομμάτι του.



Πηγές:
Ησίοδος, Θεογονία
Πλάτων, Πρωταγόρας
Πλάτων, Συμπόσιο
Οβίδιος, Μεταμορφώσεις
Απολλόδωρος, Βιβλιοθήκη - 

Δημοφιλείς αναρτήσεις