Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2016

Είστε υπέρ ή κατά;

Η Σφίγγα Μέρκελ παλεύει με τον Κένταυρο Τσίπρα

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Από τους αρχαιοελληνικούς μύθους εμπέεται η σκιτσογράφος της βρετανικής εφημερίδας Guardian Elli Foreman-Peck, για να σχολιάσει την επικαιρότητα στη…
newsbomb.gr|Από Νewsbomb

Από τους αρχαιοελληνικούς μύθους εμπέεται η σκιτσογράφος της βρετανικής εφημερίδας Guardian, Elli Foreman-Peck, για να σχολιάσει την οικονομικοπολιτική επικαιρότητα στη χώρα μας.
Έτσι η Άνγκελα Μέρκελ, εμφανίζεται ως μυστηριώδης Σφίγγα, να παλεύει με τον... Κένταυρο Αλέξη Τσίπρα, με τρόπαιο το ευρώ.
Σημαντική λεπτομέρεια της γελοιογραφίας: η καγκελάριος της Γερμανίας, κάθεται πάνω σε ένα βουνό από χαρτονομίσματα!

Τι σημαίνει διατροφικά το μανταρίνι

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Υγεία - Το μανταρίνι είναι ένα χαρακτηριστικό φρούτο του χειμώνα, ιδιαίτερα αγαπητό από μικρούς και μεγάλους, γεγονός που οφείλεται όχι μόνο στη νοστιμιά του, αλλά
earthshareme.com

Κραυγή στα πέρατα (1954) «ΑΠΟΨΕ ΧΤΥΠΟΥΝΕ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ».

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη Επιφωνήματα.
Για τη μνήμη....
«Η 30 Ιανουαρίου 1950 είναι η μέρα του ξυλοδαρμού των εξορίστων γυναικών στο κολασμένο νησί της Μακρονήσου…»
Κραυγή στα πέρατα (1954)

.........................................................................................................
Στ’ ακροθαλάσσι μας φτεροκοπούν αλκυόνες .
Περνάει φλογάτη μια βραγιά από ανεμώνες,
που τις μαστίγωσε ο χιονιάς, κι’ ο φασισμός.

Καλωσορίσατε. Σα φύλλα από βιολέττες,
τα λόγια αυτά από τα τραγούδια μου μαδώ,
καθώς ο μπάτης το μαντήλι μου φουσκώνει
Πάω να σας δείξω ουρανό –και δείχνω σκόνη…

Δεν έχουμε άλλο τίποτα εδώ. (Μενέλαος Λουντέμης, απόσπασμα από το ποίημα
«Έρχονται οι γυναίκες στη Μακρόνησο»)
...........................................................................................................
Τον Ιανουάριο του 1950 μεταφέρθηκαν και οι γυναίκες εξόριστες από το Τρίκερι στη Μακρόνησο και εγκαταστάθηκαν στο Ειδικόν Σχολείον Αναμορφώσεως Γυναικών που ανήκε στη δικαιοδοσία του Α’ Ειδικού
Τάγματος Οπλιτών. Κάτω από αβάστακτες συνθήκες βίας, οι γυναίκες θα χωριστούν κι αυτές σε «ανανήψασες» και αμετανόητες.

«Η 30 Ιανουαρίου 1950 είναι η μέρα του ξυλοδαρμού των εξορίστων γυναικών στο κολασμένο νησί της Μακρονήσου…» θα πει η Νίτσα Γαβριηλίδου, εξόριστη στο Μακρονήσι. «Στο ημερολόγιο, η μέρα αυτή είναι των Τριών Ιεραρχών, μα για μας τις εξόριστες, ήταν η χειρότερη μέρα της ζωής μας… Τις γυναίκες… τις μεταχειρίστηκαν με τον ίδιο βάναυσο τρόπο που μεταχειρίστηκαν και τους άντρες. Άλλωστε, ο Βασιλόπουλος μας το δήλωσε κατηγορηματικά μόλις φτάσαμε: «Να μην έχουμε αυταπάτες πως σαν γυναίκες θα μας σεβαστούν. Στη Μακρόνησο δεν υπάρχουν εύνοιες και διακρίσεις. Μας περιμένει αυτό που πάθαν χιλιάδες άντρες. Στο χέρι μας είναι να διαλέξουμε» και με έμφαση αποτελείωνε: «Πάντως, να ξέρετε πως εδώ είναι Μακρόνησος και όποιος δεν υπογράφει πεθαίνει». Κι όπως μας το είπαν έτσι και το πραγματοποίησαν. Οι μαστόροι αυτοί της βίας και του εγκλήματος δε σεβάστηκαν ούτε ηλικιωμένες γυναίκες, ούτε άρρωστες κατάκοιτες, ούτε παιδιά και μωρομάνες. Μας πέρασαν όλες από το ίδιο κόσκινο. Καμιά μας δε θα ξεχάσει το φτερούγισμα εκείνο της ψυχής μας, όταν μας πλησίαζαν μέσα στη νύχτα οι Αλφαμίτες με τους φακούς κι αρπάζανε ανάμεσά μας, άλλες να τις πάνε στα γραφεία του Α2 για αλφάδιασμα, άλλες τις απομόνωναν σε σκηνές και τις χτυπούσαν κι άλλες τις στήναν και μπροστά μας για να βλέπουμε το βούρδουλα να πέφτει στα κορμιά τους. Το βράδυ εκείνο που αποφάσισαν να χτυπήσουν τις γυναίκες, όλες οι σκηνές των φαντάρων, όλοι οι κλωβοί των ιδιωτών, ακόμη κι οι χαράδρες, όλα είχαν βουβαθεί παντελώς. Τη νύχτα εκείνη η σκέψη του καθενός πετούσε στις γυναίκες. Ο πατέρας που είχε την κόρη του, ο γιος τη μάνα, την αδελφή του, όλων η σκέψη βρισκόταν στον κλωβό των γυναικών. Το βράδυ εκείνο της 30 Ιανουαρίου του 1950 μία μόνο σκέψη κυριαρχούσε στη Μακρόνησο: «ΑΠΟΨΕ ΧΤΥΠΟΥΝΕ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ».
πηγή www.sarantakos.com/liter/lountemis9.htm

ΤΖΙΜ ΛΟΝΤΟΣ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη Ἑλληνοϊστορεῖν.
 
Ἑλληνοϊστορεῖν
Σαν σήμερα, στα 1934, ένας από τους ογκωδέστερους σε πλήθος θεατών αγώνας πάλης διεξάγεται στο Σικάγο, με 20.000 θεατές να παρακολουθούν τον Έλληνα Τζιμ Λόντος να κερδίζει τον Τζόε Σαλβόντι.
Από το 1930 μέχρι το 1946, ο Λόντος έχασε μόνο μια φορά, από ένα μέτριο αθλητή στη Βοστώνη, τον Μαχόνεϊ. Ήταν τραυματισμένος, αλλά αν ακύρωνε το παιχνίδι, θα πλήρωνε ρήτρα 10 χιλιάδες δολάρια.
Αποσύρθηκε το 1946, περνώντας σαν ένας από τους μεγαλύτερους πρωταθλητές στην ιστορία. Κατά την εκτίμησή του, έλαβε μέρος σε πάνω από 2.500 αγώνες και έχασε μόνο λίγους. Ασχολήθηκε με τα ορφανά ελληνόπουλα του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.
[Οπτικοακουστικό: Ο ΤΖΙΜ ΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΕΦΑΛΟΚΛΕΙΔΩΜΑΤΑ ΠΟΥ ΥΠΕΣΤΗ Η ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΗ ΦΙΛΙΑ ΤΟ 1936 https://www.youtube.com/watch?v=6KBS0KurR74]
[Ἑλληνικό Ἡμερολόγιο http://ellinoistorin.gr/]

Έξι υπέροχα παλαιοβιβλιοπωλεία της Αθήνας

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
Από την ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ Επισκεφθήκαμε έξι παλιοβιβλιοπωλεία στην Αθήνα. Τα επιλέξαμε επειδή έχουν και πολύ καλή παρουσία και καταλόγους στο διαδίκτυο. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε, πριν ξεκινήσετε για το κυνήγι θησαυρών, να ενημερωθείτε πλήρως για αυτά τα οποία διαθέτουν. Από τη βόλτα μας καταλάβαμε ότι ένα μεγάλο ενδιαφέρον των αγοραστών και συλλεκτών παλαιών βιβλίων κινείται γύρω από τις πρώτες εκδόσεις της λογοτεχνίας, την ιστορία, τη λαογραφία και τη νομική. Τα επόμενα παλαιοβιβλιοπωλεία βρίσκονται στο κέντρο της πόλης. Φροντίστε να έχετε χρόνο. Και οι έξι παλαιοβιβλιοπώλες μας είναι εξαιρετικά πρόθυμοι να σας βοηθήσουν να ανακαλύψετε αυτό που σας λείπει. 1. Ο κύριος Δημήτρης Ρέτσας είναι παλαιοβιβλιοπώλης τα τελευταία τριάντα χρόνια. Είναι 73 ετών και ούτε λόγος να βγει στη σύνταξη. Το παλαιοβιβλιοπωλείο είναι η ζωή του. «Το παλιό βιβλίο το αγαπούσα από μικρός. Ημουν συλλέκτης, ψώνιζα σε αυτό το δρόμο και εδώ έκανα και το μαγαζί μου. Ημουν επιμελητής και διορθωτής. Κάποια στιγμή η δουλειά δυσκόλεψε και έκανα το βήμα.» Τα βιβλία που κυνηγάει ο Δημήτρης Ρέτσας είναι τα σπάνια και τα δυσεύρετα, πρώτες εκδόσεις λογοτεχνίας με εικονογράφηση, ιστορικά και λαογραφικά. Στο μαγαζί του στο Μοναστηράκι, υπάρχουν μόνο βιβλία, γύρω στους 7.000 τόμους. «Υπάρχουν και μόδες», μας λέει. «Μπορεί μια έκδοση του Εγγονόπουλου σε μια εποχή να πιάνει καλύτερη τιμή από μια του Παλαμά. Καμιά φορά ακόμα και οι συλλέκτες μπερδεύουν τη συλλογή με την επένδυση. Ο κόσμος που συλλέγει παλαιά και σπάνια βιβλία είναι πάντα λίγος. Εμένα, προσωπικά μου αρέσει πολύ το ψιλολοΐδι, ένα μικρό ας πούμε φυλλαδιάκι που μπορεί να είναι αριστούργημα» http://www.retsasbooks.gr/ Παλαιοβιβλιοπωλείο Δημήτρη Ρέτσα. Άστιγγος 6, Μοναστηράκι, Αθήνα 10555. Τηλ.: 210 3251405, 210 6232373, Κιν.: 6982715347 2. Τον Αύγουστο του 2006, η Εύη Φλίνδρη έφτιαξε το παλαιοβιβλιοπωλείο Βιβλιοθήρας, στην οδό Κιάφας. Με σπουδές στη φιλοσοφική αποφάσισε να ασχοληθεί μόνο με αυτά που αγαπά. «Αποκλείω από το μαγαζί μου τα βιβλία που δε θα διάβαζα. Την κακή λογοτεχνία, ή βιβλία για τις θετικές επιστήμες». Ανακαλύπτει τα βιβλία που την ενδιαφέρουν κυρίως στα συνοικιακά βιβλιοπωλεία. Με το μπλογκ της δουλεύει με όλη την Ελλάδα. «Δε μου αρέσει να παίρνω παραγγελίες για να βρω κάτι. Υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι και μπορούν να βρουν αυτό που ψάχνουν από άλλους». Είναι ελαστική στις τιμές και στα ράφια υπάρχει πλούσια συλλογή βιβλίων ιστορίας, τοπικής ιστορίας, νομικά και θεατρικά βιβλία και παρτιτούρες. http://bibliothiras.blogspot.gr/ ΠΑΛΑΙΟΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΒΙΒΛΙΟΘΗΡΑΣ Οδός: Κιάφας 4 Περιοχή: Κέντρο Αθήνας Τηλ. : 210 3301786 Κινητό: 694 808 95 48 Email: bibliothiras@gmail.com 3. Μετά από 22 χρόνια στο εξωτερικό ο οικονομολόγος Λάκης Βουγιούκας έκανε αλλαγή πλεύσης και το 2006 άνοιξε το παλαιοβιβλιοπωλείο του στην οδό Τζαβέλλα. «Σαν φοιτητής προτιμούσα να δώσω μια λίρα και να πάρω ένα παλιό βιβλίο του Ντίκενς αντί για ένα καινούργιο που είχε την ίδια τιμή". "Το βιβλίο είναι σαν φετίχ για μένα. Η αγορά έχει ανοίξει πολύ σήμερα με το διαδίκτυο και μας βοηθά πολύ. Είναι όμως εντελώς διαφορετική. Τίποτα πάντως δεν υποκαθιστά το ίδιο το βιβλιοπωλείο. Οσα χρόνια και να ασχολούμαι με τα βιβλία είναι απίστευτο να βλέπω κάθε φορά πόσο ωραία βιβλία κυκλοφορούν. Πάντα στενοχωριέμαι όταν πουλώ ένα ωραίο βιβλίο αλλά η πώληση σε καθιστά ικανό να αγοράσεις». Στα ράφια υπάρχουν πολλά περιηγητικά βιβλία, ξένα περιοδικά από το 1830 έως το 1900, βιβλία ιστορικού λαογραφικού και τοπικού περιεχομένου. Προμηθεύεται τα βιβλία από το εξωτερικό, από δημοπρασίες, παζάρια και ιδιωτικές βιβλιοθήκες. http://tzavella3.blogspot.gr/ Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στέλνοντας ένα ηλεκτρονικό μήνυμα στο tzavella3@gmail.com, τηλεφωνικά (2103802816 και 6947549945), με fax: 2103210873 ή επισκεπτόμενοι το χώρο μας στη Τζαβέλλα 3, Εξάρχεια . Οι ώρες λειτουργίας του εργαστηρίου/καταστήματος είναι 2-8 μμ τις καθημερινές. 4. Ο Δημήτρης Γκεζερλής έκανε το χόμπι του δουλειά και από το 2007, άνοιξε με τον αδερφό του παλαιοβιβλιοπωλείο στην οδό Σόλωνος και λίγο αργότερα και στην οδό Θεμιστοκλέους. «Το 90% του τζίρου μας το κάνουμε από πολύ παλιά και σπάνια βιβλία και κυρίως απευθυνόμαστε σε συλλέκτες. Υπάρχουν αρκετοί οι οποίοι δεν ενδιαφέρονται για το βιβλίο, αλλά για την έκδοση. Βιβλία αναζητάμε σε δημοπρασίες, παλιές βιβλιοθήκες και ψάχνουμε κάποια πολύ ειδικά βιβλία». Στα ράφια είδαμε βιβλία αποκρυφιστικά, ένα εγχειρίδιο για καθαρισμό αλόγων του 1920, ένα εγχειρίδιο δύτου του 1905 και ένα για την πυροβολική. Υπάρχουν κάποια παλαιά αλλά όχι σπάνια βιβλία με τιμές που ξεκινούν από 4 ευρώ και άλλα που φτάνουν και τις 2.500. http://www.gezerlis-books.gr/ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΑ ΓΚΕΖΕΡΛΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΟ: ΣΟΛΩΝΟΣ 99, ΑΘΗΝΑ 106-78 ΥΠΟΚ/ΜΑ: ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΕΟΥΣ 23-25,ΑΘΗΝΑ 106-77 ΤΗΛ +30.210.3813190- +30.6936.957259 - +30.6938687797 5. Ψηλά στην Ιπποκράτους, στο παλαιοβιβλιοπωλείο Ιστωρ, μόλις περάσεις την πόρτα, ακούς όπερα. Νομίζεις ότι βρίσκεσαι σε σκηνή από ταινία. Ο ιδιοκτήτης του, Γιάννης Πανουτσόπουλος, το αγόρασε πριν από 17 χρόνια από έναν άλλο παλαιοβιβλιοπώλη. «Πήγα να πάρω ένα βιβλίο και αγόρασα το μαγαζί», μας λέει. Μέσα στους 40.000 τόμους μπορείτε να βρείτε βιβλία ακόμα και από ένα ευρώ. "Το βιβλίο δε με ενδιαφέρει σαν συλλεκτικό είδος ή σαν αντίκα. Με ενδιαφέρει περισσότερο από τη μεριά του αναγνώστη που θέλει να διαβάσει. Αυτό μπορεί να συμβεί και με ένα παλιότερο βιβλίο και με ένα πιο καινούργιο. Θα ήθελα να είναι πιο εξοικειωμένος ο κόσμος με τα παλαιοβιβλιοπωλεία. Είναι πιο εύκολο να με βρει κάποιος από την Ισπανία, από αυτόν που μένει στη διπλανή πολυκατοικία». http://www.booksistor.gr/ "Βιβλιοπωλείο Ίστωρ" - Ιπποκράτους 157 τηλ: 210.64.35.762 6. Στον Γιώργο Ζούκα, μπορείτε να πάτε με ραντεβού. Θα βρείτε απίστευτα βιβλία, μέσα στους 10.000 τόμους που κατακλύζουν το γραφείο του. Εκτός από παλαιά βιβλία θα βρείτε και σχεδόν καινούργια, μερικά αδιάβαστα, ατσάκιστα τα οποία θα αγοράσετε με μεγάλη έκπτωση. Μετά από 30 χρόνια στο χώρο του βιβλίου, το 2007 αποφάσισε να κάνει το δικό του χώρο. Μπορείτε να βρείτε βιβλιογραφίες, ακόμα και ειδικές κατηγορίες, ιστορικά βιβλία της δεκαετίας του 40 και του 50 και μεγάλη ποικιλία λογοτεχνικών βιβλίων. Ο Γιώργος Ζούκας προμηθεύεται τα βιβλία του αποκλειστικά από άλλα βιβλιοπωλεία και δεν αγοράζει ποτέ από ιδιωτικές βιβλιοθήκες που διαλύονται. Φωτογραφίες: Αλέξανδρος Ακρίβος http://vivlioanihneftis.wordpress.com/ Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στέλνοντας μήνυμα στο zookout@windowslive.com ή τηλεφωνώντας στο 693-9613081. Πηγή: www.lifo.gr
Από την ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ Επισκεφθήκαμε έξι παλιοβιβλιοπωλεία στην Αθήνα. Τα επιλέξαμε επειδή έχουν και πολύ καλή παρουσία και καταλόγους στο διαδίκτυο. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε, πριν ξεκινήσετε για το κυνήγι θησαυρών, να ενημερωθείτε πλήρως για αυτά τα οποία διαθέτουν. Από τη βόλτα μας καταλάβαμε ότι ένα μεγάλο ενδιαφέρον των αγοραστών και συλλεκτών παλαιών βιβλίων κινείται γύρω από τις πρώτες εκδόσεις της λογοτεχνίας, την ιστορία, τη λαογραφία και τη νομική. Τα επόμενα παλαιοβιβλιοπωλεία βρίσκονται στο κέντρο της πόλης. Φροντίστε να έχετε χρόνο. Και οι έξι παλαιοβιβλιοπώλες μας είναι εξαιρετικά πρόθυμοι να σας βοηθήσουν να ανακαλύψετε αυτό που σας λείπει. 1. Ο κύριος Δημήτρης Ρέτσας είναι παλαιοβιβλιοπώλης τα τελευταία τριάντα χρόνια. Είναι 73 ετών και ούτε λόγος να βγει στη σύνταξη. Το παλαιοβιβλιοπωλείο είναι η ζωή του. «Το παλιό βιβλίο το αγαπούσα από μικρός. Ημουν συλλέκτης, ψώνιζα σε αυτό το δρόμο και εδώ έκανα και το μαγαζί μου. Ημουν επιμελητής και διορθωτής. Κάποια στιγμή η δουλειά δυσκόλεψε και έκανα το βήμα.» Τα βιβλία που κυνηγάει ο Δημήτρης Ρέτσας είναι τα σπάνια και τα δυσεύρετα, πρώτες εκδόσεις λογοτεχνίας με εικονογράφηση, ιστορικά και λαογραφικά. Στο μαγαζί του στο Μοναστηράκι, υπάρχουν μόνο βιβλία, γύρω στους 7.000 τόμους. «Υπάρχουν και μόδες», μας λέει. «Μπορεί μια έκδοση του Εγγονόπουλου σε μια εποχή να πιάνει καλύτερη τιμή από μια του Παλαμά. Καμιά φορά ακόμα και οι συλλέκτες μπερδεύουν τη συλλογή με την επένδυση. Ο κόσμος που συλλέγει παλαιά και σπάνια βιβλία είναι πάντα λίγος. Εμένα, προσωπικά μου αρέσει πολύ το ψιλολοΐδι, ένα μικρό ας πούμε φυλλαδιάκι που μπορεί να είναι αριστούργημα» http://www.retsasbooks.gr/ Παλαιοβιβλιοπωλείο Δημήτρη Ρέτσα. Άστιγγος 6, Μοναστηράκι, Αθήνα 10555. Τηλ.: 210 3251405, 210 6232373, Κιν.: 6982715347 2. Τον Αύγουστο του 2006, η Εύη Φλίνδρη έφτιαξε το παλαιοβιβλιοπωλείο Βιβλιοθήρας, στην οδό Κιάφας. Με σπουδές στη φιλοσοφική αποφάσισε να ασχοληθεί μόνο με αυτά που αγαπά. «Αποκλείω από το μαγαζί μου τα βιβλία που δε θα διάβαζα. Την κακή λογοτεχνία, ή βιβλία για τις θετικές επιστήμες». Ανακαλύπτει τα βιβλία που την ενδιαφέρουν κυρίως στα συνοικιακά βιβλιοπωλεία. Με το μπλογκ της δουλεύει με όλη την Ελλάδα. «Δε μου αρέσει να παίρνω παραγγελίες για να βρω κάτι. Υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι και μπορούν να βρουν αυτό που ψάχνουν από άλλους». Είναι ελαστική στις τιμές και στα ράφια υπάρχει πλούσια συλλογή βιβλίων ιστορίας, τοπικής ιστορίας, νομικά και θεατρικά βιβλία και παρτιτούρες. http://bibliothiras.blogspot.gr/ ΠΑΛΑΙΟΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΒΙΒΛΙΟΘΗΡΑΣ Οδός: Κιάφας 4 Περιοχή: Κέντρο Αθήνας Τηλ. : 210 3301786 Κινητό: 694 808 95 48 Email: bibliothiras@gmail.com 3. Μετά από 22 χρόνια στο εξωτερικό ο οικονομολόγος Λάκης Βουγιούκας έκανε αλλαγή πλεύσης και το 2006 άνοιξε το παλαιοβιβλιοπωλείο του στην οδό Τζαβέλλα. «Σαν φοιτητής προτιμούσα να δώσω μια λίρα και να πάρω ένα παλιό βιβλίο του Ντίκενς αντί για ένα καινούργιο που είχε την ίδια τιμή". "Το βιβλίο είναι σαν φετίχ για μένα. Η αγορά έχει ανοίξει πολύ σήμερα με το διαδίκτυο και μας βοηθά πολύ. Είναι όμως εντελώς διαφορετική. Τίποτα πάντως δεν υποκαθιστά το ίδιο το βιβλιοπωλείο. Οσα χρόνια και να ασχολούμαι με τα βιβλία είναι απίστευτο να βλέπω κάθε φορά πόσο ωραία βιβλία κυκλοφορούν. Πάντα στενοχωριέμαι όταν πουλώ ένα ωραίο βιβλίο αλλά η πώληση σε καθιστά ικανό να αγοράσεις». Στα ράφια υπάρχουν πολλά περιηγητικά βιβλία, ξένα περιοδικά από το 1830 έως το 1900, βιβλία ιστορικού λαογραφικού και τοπικού περιεχομένου. Προμηθεύεται τα βιβλία από το εξωτερικό, από δημοπρασίες, παζάρια και ιδιωτικές βιβλιοθήκες. http://tzavella3.blogspot.gr/ Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στέλνοντας ένα ηλεκτρονικό μήνυμα στο tzavella3@gmail.com, τηλεφωνικά (2103802816 και 6947549945), με fax: 2103210873 ή επισκεπτόμενοι το χώρο μας στη Τζαβέλλα 3, Εξάρχεια . Οι ώρες λειτουργίας του εργαστηρίου/καταστήματος είναι 2-8 μμ τις καθημερινές. 4. Ο Δημήτρης Γκεζερλής έκανε το χόμπι του δουλειά και από το 2007, άνοιξε με τον αδερφό του παλαιοβιβλιοπωλείο στην οδό Σόλωνος και λίγο αργότερα και στην οδό Θεμιστοκλέους. «Το 90% του τζίρου μας το κάνουμε από πολύ παλιά και σπάνια βιβλία και κυρίως απευθυνόμαστε σε συλλέκτες. Υπάρχουν αρκετοί οι οποίοι δεν ενδιαφέρονται για το βιβλίο, αλλά για την έκδοση. Βιβλία αναζητάμε σε δημοπρασίες, παλιές βιβλιοθήκες και ψάχνουμε κάποια πολύ ειδικά βιβλία». Στα ράφια είδαμε βιβλία αποκρυφιστικά, ένα εγχειρίδιο για καθαρισμό αλόγων του 1920, ένα εγχειρίδιο δύτου του 1905 και ένα για την πυροβολική. Υπάρχουν κάποια παλαιά αλλά όχι σπάνια βιβλία με τιμές που ξεκινούν από 4 ευρώ και άλλα που φτάνουν και τις 2.500. http://www.gezerlis-books.gr/ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΑ ΓΚΕΖΕΡΛΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΟ: ΣΟΛΩΝΟΣ 99, ΑΘΗΝΑ 106-78 ΥΠΟΚ/ΜΑ: ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΕΟΥΣ 23-25,ΑΘΗΝΑ 106-77 ΤΗΛ +30.210.3813190- +30.6936.957259 - +30.6938687797 5. Ψηλά στην Ιπποκράτους, στο παλαιοβιβλιοπωλείο Ιστωρ, μόλις περάσεις την πόρτα, ακούς όπερα. Νομίζεις ότι βρίσκεσαι σε σκηνή από ταινία. Ο ιδιοκτήτης του, Γιάννης Πανουτσόπουλος, το αγόρασε πριν από 17 χρόνια από έναν άλλο παλαιοβιβλιοπώλη. «Πήγα να πάρω ένα βιβλίο και αγόρασα το μαγαζί», μας λέει. Μέσα στους 40.000 τόμους μπορείτε να βρείτε βιβλία ακόμα και από ένα ευρώ. "Το βιβλίο δε με ενδιαφέρει σαν συλλεκτικό είδος ή σαν αντίκα. Με ενδιαφέρει περισσότερο από τη μεριά του αναγνώστη που θέλει να διαβάσει. Αυτό μπορεί να συμβεί και με ένα παλιότερο βιβλίο και με ένα πιο καινούργιο. Θα ήθελα να είναι πιο εξοικειωμένος ο κόσμος με τα παλαιοβιβλιοπωλεία. Είναι πιο εύκολο να με βρει κάποιος από την Ισπανία, από αυτόν που μένει στη διπλανή πολυκατοικία». http://www.booksistor.gr/ "Βιβλιοπωλείο Ίστωρ" - Ιπποκράτους 157 τηλ: 210.64.35.762 6. Στον Γιώργο Ζούκα, μπορείτε να πάτε με ραντεβού. Θα βρείτε απίστευτα βιβλία, μέσα στους 10.000 τόμους που κατακλύζουν το γραφείο του. Εκτός από παλαιά βιβλία θα βρείτε και σχεδόν καινούργια, μερικά αδιάβαστα, ατσάκιστα τα οποία θα αγοράσετε με μεγάλη έκπτωση. Μετά από 30 χρόνια στο χώρο του βιβλίου, το 2007 αποφάσισε να κάνει το δικό του χώρο. Μπορείτε να βρείτε βιβλιογραφίες, ακόμα και ειδικές κατηγορίες, ιστορικά βιβλία της δεκαετίας του 40 και του 50 και μεγάλη ποικιλία λογοτεχνικών βιβλίων. Ο Γιώργος Ζούκας προμηθεύεται τα βιβλία του αποκλειστικά από άλλα βιβλιοπωλεία και δεν αγοράζει ποτέ από ιδιωτικές βιβλιοθήκες που διαλύονται. Φωτογραφίες: Αλέξανδρος Ακρίβος http://vivlioanihneftis.wordpress.com/ Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στέλνοντας μήνυμα στο zookout@windowslive.com ή τηλεφωνώντας στο 693-9613081. Πηγή: www.lifo.gr

Η ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ (ΒΟΡΕΙΟΥ) ΗΠΕΙΡΟΥ

Οι αρχαίοι Έλληνες ανακάλυψαν την Αμερική

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

Οι αρχαίοι Έλληνες ανακάλυψαν την Αμερική, υποστηρίζει Ιταλός καθηγητής πανεπιστημίου

Το 1492 είναι μια από τις πιο σημαντικές χρονιές στην ιστορία. Ο κόσμος ξαφνικά “μεγάλωσε” μετά την ανακάλυψη της Αμερικανικής Ηπείρου και η Ευρώπη έπαψε να είναι το κέντρο της γης. Ωστόσο, ένας Ιταλός φυσικός, φιλόλογος και ιστορικός των επιστημών ο οποίος διδάσκει σε πανεπιστήμιο της Ρώμης, ο Lucio Russo, επιμένει πως αυτός ο “Νέος Κόσμος” ήταν ήδη γνωστός στους αρχαίους Έλληνες.

Αυτό φαίνεται να υποστηρίζει και στο βιβλίο του, “Η ξεχασμένη Αμερική: Η σχέση μεταξύ των πολιτισμών και το λάθος του Πτολεμαίου” τον οποίο και “κατηγορεί” όπως επίσης και τους “δύσπιστους” Ρωμαίους για την απώλεια της γνώσης των αρχαίων Ελλήνων.

Μεταξύ των πολλών, όπως υποστηρίζει ο Russo, στοιχείων που ενισχύουν την άποψη πως υπήρχε επαφή μεταξύ των αρχαίων Ευρωπαίων και των ιθαγενών Αμερικανών, είναι μερικά προ-Κολομβιανά κείμενα που κατάφεραν να “επιβιώσουν” της καταστροφής που επέφερε η ισπανική κατάκτηση.

Η λάθος μετάφραση για εκείνους που “ήρθαν από την Ανατολή”

Σε ένα βιβλίο, σχετικά με την προέλευση
των Μάγια - όπως αναφέρει μιλώντας στο Epoch Times -υπάρχουν αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία. Οι “πατέρες” του συγκεκριμένου πολιτισμού, σύμφωνα πάντα με το κείμενα αυτά, ήταν “μαύροι και λευκοί, με διάφορα πρόσωπα και μιλούσαν διάφορες γλώσσες” και ήρθαν από την Ανατολή. “Και δεν είναι ξεκάθαρο πως διέσχισαν τη θάλασσα”. Ωστόσο, οι ερευνητές αποφάσισαν να μεταφράσουν τη λέξη που χρησιμοποιούσαν οι Μάγια για τη “θάλασσα” ως “λίμνη”.
 Επίσης, υπάρχουν αρκετές απεικονίσεις Μάγια αλλά και κείμενα στα οποία γίνονται αναφορές σε άνδρες με μούσια. Μόνο που οι ιθαγενείς της Αμερικανικής Ηπείρου δεν άφηναν γένια.
 Υπάρχουν όμως και αρκετά έργα Ρωμαίων στα οποία εμφανίζεται το φρούτο ανανάς, το οποίο “εισήχθη” όμως στην Ευρώπη, μόνο μετά την κατάκτηση του Νέου Κόσμου, δηλ. Το 1492, αφού ευδοκιμούσε στη Ν.Αμερική.

Ο δογματισμός της επιστήμης

Ο Russo, ο οποίος διδάσκει στο πανεπιστήμιο Tor Vergata της Ρώμης, υποστηρίζει πως ο λόγος για τον οποίο οι ερευνητές πιστεύουν πως η Αμερικανική Ήπειρος δεν ήταν γνωστή στους αρχαίους Έλληνες, έχει να κάνει με τον δογματισμό και όχι με την έλλειψη αποδείξεων.

Για χρόνια, κυριαρχεί η θεωρία πως ο πολιτισμός εξελίσσεται σε προκαθορισμένα στάδια. Για παράδειγμα: ένας πολιτισμός ανακάλυψε τη φωτιά, μετά ανακάλυψε τον τροχό, τη γραφή κοκ φτάνοντας μέχρι τα επιτεύγματα της σύγχρονης τεχνολογίας και τη Δημοκρατία. Όλοι οι πολιτισμοί, εκτιμάται πως “πέρασαν” από αυτά τα στάδια και μπορούν να ιεραρχηθούν βάσει των επιτευγμάτων τους.

Όμως ο Russo, παρουσιάζει ένας εντελώς διαφορετικό σενάριο: οι ανακαλύψεις, όπως πχ η γραφή δεν αναπτύχθηκαν αυτόνομα και ανεξάρτητα σε κάθε πολιτισμό αλλά πέρασαν από τον ένα στον άλλο. Υποστηρίζει δε, πως είναι λανθασμένη η αντίληψη πως η επιστήμη εξελίσσεται χρόνο με το χρόνο. Εξάλλου υπάρχουν πολλά παραδείγματα επιστημονικής και πολιτισμικής παρακμής όπως η καταστροφή του πολιτισμού των Καρχηδονίων και των Ελλήνων, από τους οποίους οι Ρωμαίοι κληρονόμησαν μόνο ένα μικρό μέρος των επιστημονικών τους γνώσεων.



Ένα από τα σχετικά παραδείγματα που αναφέρει ο Rosso, αφορά τα επιτεύγματα στον τομέα της ναυσιπλοϊας. “Το μέγεθος των πλοίων κατά την Ελληνιστική περίοδο ξεπεράστηκε μόνο την περίοδο του Ναπολέοντα ενώ ο Κολόμβος, όπως αναφέρεται, σχεδίασε το ταξίδι βασιζόμενος σε μέρος των μαθηματικών γνώσεων της Ελληνιστικής περιόδου που είχαν καταφέρει να διασωθούν. Όπως τονίζεται, οι Έλληνες ήταν εξάλλου ο μόνος πολιτισμός της εποχής του που είχε κατανοήσει πως η Γη είναι στρογγυλή. Η γνώση αυτή όμως στη συνέχεια “χάθηκε”.

Ακόμη και σήμερα όπως τονίζει στο Epoch Times ο Russo, βρισκόμαστε σε μια περίοδο “επιστημονικής κρίσης” η οποία όμως είναι διαφορετική από αυτή των ρωμαϊκών χρόνων καθώς η σημερινή παρακμή, σύμφωνα με τον καθηγητή, “κρύβεται” πίσω από τα τεχνολογικά επιτεύγματα.

Το λάθος του Πτολεμαίου και πως οι άνθρωποι “ξέχασαν” την Αμερική

Παρά ταύτα, το ερώτημα παραμένει. Πως μπορεί οι άνθρωποι να “έχασαν” τη γνώση μιας ολόκληρης ηπείρου; Το λάθος, σύμφωνα με τον καθηγητή, εντοπίζεται στον Πτολεμαίο ο οποίος έφτιαξε έναν “παγκόσμιο” χάρτη συνδυάζοντας τους επικρατέστερους ισχυρισμούς από τις διαθέσιμες αρχαίες πηγές.

Το βασικό πρόβλημα κατά τον καθηγητή είναι η “τοποθέτηση” των Τυχερών Νησιών, τα οποία οι αρχαίοι Έλληνες αποκαλούσαν Κανάριες Νήσους. Στην πραγματικότητα όμως οι Έλληνες αναφέρονταν στις Αντίλλες, σύμφωνα τουλάχιστον με τον Russo. Η “παρεξήγηση” οφείλεται κατά τον ίδιο, στου Ρωμαίους και όχι μόνο, και στη δυσπιστία όσο και αδυναμία τους να “ανοιχτούν” στους ωκεανούς.


Ακολουθώντας τους κανόνες τη φιλολογικής όσο και μαθηματικής λογικής, ο Russo εξηγεί στον αναγνώστη, ένα ένα τα λάθη του Πτολεμαίου – τα οποία θεωρούνται πολύ μεγάλα- και παράλληλα αποδεικνύει πως οι γνώσεις των αρχαίων Ελλήνων για τον πλανήτη μας ήταν πολύ ακριβείς. Ο Πτολεμαίος, όπως τονίζει ο καθηγητής, υπολόγισε λάθος το γεωγραφικό πλάτος των Κανάριων Νήσων, κατά 15 μοίρες με αποτέλεσμα στο δικό του χάρτη να εμφανίζονται εκεί που θα αναέμενε κανείς να είναι οι Αντίλλες. Φυσικά η Αμερική δεν εμφανίζεται στο χάρτη του.

Σύμφωνα με τον Russo, το βιβλίο προκάλεσε δύο ειδών αντιδράσεις. Οι επιστήμονες και οι φιλόλογοι έδειξαν ενθουσιασμό, σε αντίθεση με τους ιστορικούς και τους γεωγράφους, που όπως τονίζει ο συγγραφέας, αδυνατούν να κατανοήσουν κάποιες λογικές πτυχές του έργου του.

“Έχουμε πολλά να μάθουμε από τους αρχαίους Έλληνες. Για παράδειγμα θα πρέπει να προσπαθήσουμε να περιορίσουμε την τάση που υπάρχει για υπερβολική εξειδίκευση” γιατί τα ποιο ενδιαφέρονται πράγματα μπορούν να γίνουν κατανοητά μόνο από αυτούς που εστιάζουν σε περισσότερες από μια πτυχές της ανθρώπινης γνώσης.



www.huffingtonpost.gr/  ΑΠΟ ΤΟ /m.theepochtimes.com/

Η μοιραία πτήση του ελικοπτέρου στα Ίμια

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Στις 04.30 τα ξημερώματα της 31ης Ιανουαρίου του 1996, ελικόπτερο του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού απονηώθηκε Περισσότερα
mixanitouxronou.gr
ΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ LIFESTYLE 60s-70s-80s WEB TV ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ Βρίσκεστε: ΑΡΧΙΚΗΑΡΧΕΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝWEB TVΗ μοιραία πτήση του ελικοπτέρου στα Ίμια, που κόστισε τη ζωή τριών αξι... Η μοιραία πτήση του ελικοπτέρου στα Ίμια, που κόστισε τη ζωή τριών αξιωματικών 30/01/2014 Κατηγορίες: WEB TV, ΣΥΝΕΒΗ ΣΗΜΕΡΑ Στις 04.30 τα ξημερώματα της 31ης Ιανουαρίου του 1996, ελικόπτερο του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού απονηώθηκε από τη φρεγάτα «Ναυαρίνο». Οι καιρικές συνθήκες ήταν άσχημες. Αποστολή του ήταν, να επιβεβαιώσει αν υπήρχαν κομάντος του τουρκικού στρατού στη μικρή Ίμια. Το πλήρωμα του ελικοπτέρου ανέφερε, ότι εντόπισε περί τους 10 με τη σημαία τους. Λίγη ώρα μετά κι ενώ πετούσε μεταξύ των βραχονησίδων Πίτα και Καλόλιμνος, ανέφερε βλάβη και χάθηκε από τα ραντάρ. Τα τρία μέλη του πληρώματος, ο υποπλοίαρχος Χριστόδουλος Καραθανάσης, ο υποπλοίαρχος Παναγιώτης Βλαχάκος και ο αρχικελευστής Έκτορας Γιαλοψός, σκοτώθηκαν. Η επίσημη άποψη του ελληνικού κράτους ήταν, ότι το σκάφος κατέπεσε λόγω κακοκαιρίας και απώλειας προσανατολισμού του πιλότου. Ωστόσο, στην Ελλάδα υπάρχει ευρέως διαδεδομένη η άποψη, ότι το ελικόπτερο καταρρίφθηκε, είτε από το τουρκικό Ναυτικό είτε από τους Τούρκους καταδρομείς....

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/imia-1996-mirea-ptisi/
ΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ LIFESTYLE 60s-70s-80s WEB TV ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ Βρίσκεστε: ΑΡΧΙΚΗΑΡΧΕΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝWEB TVΗ μοιραία πτήση του ελικοπτέρου στα Ίμια, που κόστισε τη ζωή τριών αξι... Η μοιραία πτήση του ελικοπτέρου στα Ίμια, που κόστισε τη ζωή τριών αξιωματικών 30/01/2014 Κατηγορίες: WEB TV, ΣΥΝΕΒΗ ΣΗΜΕΡΑ Στις 04.30 τα ξημερώματα της 31ης Ιανουαρίου του 1996, ελικόπτερο του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού απονηώθηκε από τη φρεγάτα «Ναυαρίνο». Οι καιρικές συνθήκες ήταν άσχημες. Αποστολή του ήταν, να επιβεβαιώσει αν υπήρχαν κομάντος του τουρκικού στρατού στη μικρή Ίμια. Το πλήρωμα του ελικοπτέρου ανέφερε, ότι εντόπισε περί τους 10 με τη σημαία τους. Λίγη ώρα μετά κι ενώ πετούσε μεταξύ των βραχονησίδων Πίτα και Καλόλιμνος, ανέφερε βλάβη και χάθηκε από τα ραντάρ. Τα τρία μέλη του πληρώματος, ο υποπλοίαρχος Χριστόδουλος Καραθανάσης, ο υποπλοίαρχος Παναγιώτης Βλαχάκος και ο αρχικελευστής Έκτορας Γιαλοψός, σκοτώθηκαν. Η επίσημη άποψη του ελληνικού κράτους ήταν, ότι το σκάφος κατέπεσε λόγω κακοκαιρίας και απώλειας προσανατολισμού του πιλότου. Ωστόσο, στην Ελλάδα υπάρχει ευρέως διαδεδομένη η άποψη, ότι το ελικόπτερο καταρρίφθηκε, είτε από το τουρκικό Ναυτικό είτε από τους Τούρκους καταδρομείς....

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/imia-1996-mirea-ptisi/

το «ιερό φρούτο των Ιμαλαΐων»

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
Ανακαλύψτε ένα πολύτιμο βότανο, που αποτελούσε και φυσικά συνεχίζει να αποτελεί «πανάκεια» για πάρα πολλά είδη ασθενειών.
vita.gr

Ανακαλύψτε ένα πολύτιμο βότανο, που αποτελούσε και φυσικά συνεχίζει να αποτελεί «πανάκεια» για πάρα πολλά είδη ασθενειών.
Το Ιπποφαές ή αλλιώς το «ιερό φρούτο των Ιμαλαΐων», ευδοκιμεί σε αρκετές περιοχές της Ευρώπης και της Ανατολικής Ασίας και οφείλει το όνομά του στα στρατεύματα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, που παρατήρησαν ότι τα άρρωστα και τραυματισμένα άλογα τους, ανάρρωναν γρηγορότερα τρώγοντας τα φύλλα και τους καρπούς του φυτού. Το Ιπποφαές αποτελούσε και φυσικά συνεχίζει να αποτελεί «πανάκεια» για πάρα πολλά είδη ασθενειών, αφού περιέχει περισσότερα από 190 πολύτιμα βιοενεργά φυτοθρεπτικά συστατικά, (εκ των οποίων τα 106 περιέχονται στο έλαιο του ιπποφαούς), δηλαδή ουσίες που μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών παθήσεων, σακχαρώδους διαβήτη και ορισμένων μορφών καρκίνου. Ας δούμε τα οφέλη που έχει για την υγεία μας!
1. Ενισχύει το ανοσοποιητικό μας, ενώ μας προστατεύει από τον καρκίνο με την πληθώρα των αντιοξειδωτικών του.
2. Προστατεύει το νευρικό μας σύστημα και συμβάλλει στη μείωση του άγχους.
3. Ρυθμίζει το μεταβολισμό μας.
4. Συντελεί στην αντιμετώπιση της υπερπλασίας του προστάτη, των παθήσεων του ήπατος, καθώς και των γαστρεντερικών προβλημάτων, όπως η ελκώδης κολίτιδα, η οισοφαγίτιδα, η νόσος του Crohn.
5. Παρέχει προστασία από καρδιαγγειακά προβλήματα.
6. Μειώνει την κακή χοληστερίνη και το σάκχαρο στο αίμα.
7. Προστατεύει τα αγγεία, ενώ ενισχύει την κυκλοφορία του αίματος.
8. Ανακουφίζει από τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης και από τους πόνους της περιόδου.
9. Προστατεύει το αναπαραγωγικό σύστημα τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες.
10. Επανορθώνει τους ιστούς και τα κύτταρα μετά από μεγάλη έκθεση σε ακτινοβολία.
11. Ασκεί προληπτική δράση εναντίον οφθαλμικών παθήσεων, όπως ο καταρράκτης και η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.
12. Αποτοξινώνει τον οργανισμό μας.
13. Οξυγονώνει και ανανεώνει τα κύτταρα.
14. Βοηθά στην εξάλειψη των σημαδιών της πρόωρης γήρανσης.
15. Συντελεί στη βελτίωση των δερματικών παθήσεων, όπως η ακμή, οι δυσχρωμίες, το έκζεμα, τα εγκαύματα, η ψωρίαση.
16. Προσφέρει μια γενικότερη ευεξία και ενέργεια στον ανθρώπινο οργανισμό.
17. Τέλος, παρέχει γρήγορη ανάρρωση και επούλωση των πληγών. 
Έτσι, λοιπόν, καλό είναι να φροντίσετε να εντάξετε το ιπποφαές στη διατροφή σας είτε ως συμπλήρωμα διατροφής υπό μορφή μαλακών καψουλών, είτε σε μορφή ελαίου, και πάντα με τη βοήθεια του φαρμακοποιού σας, ώστε ο οργανισμός σας να επωφεληθεί στο έπακρο των θρεπτικών συστατικών που περικλείει το πολύτιμο αυτό βότανο! 

Δήμητρα Κατσαφάδου-Χημικός-ΜcS Aνόργανης Χημείας

το 1926, ιδρύεται η Γενική Ασφάλεια του κράτους

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη Ἑλληνοϊστορεῖν.
 
Ἑλληνοϊστορεῖν
Σαν σήμερα το 1926, ιδρύεται η Γενική Ασφάλεια του κράτους.
Αιτία για την πρώτη αυτόνομη Ελληνική Υπηρεσία Πληροφοριών, στάθηκε το γεγονός της δολοφονίας, του Ιταλού Στρατηγού Ερρίκο Τελλίνι, το 1923, με αποτέλεσμα τον βομβαρδισμό και την κατάληψη της Κέρκυρας (βλ. σχετικό θέμα για τον βομβαρδισμό και την κατάληψη της Κέρκυρας από τους ιταλούς: http://ellinoistorin.gr/?p=13053%C2%A0+%C2%A0).
Για να αντιμετωπίσει τον Ιταλικό επεκτατισμό, η Ελλάδα ίδρυσε το «Κέντρο Πληροφοριών Κέρκυρας» την Άνοιξη του 1924, το οποίο εγκαταστάθηκε με κάλυψη την τοπική φρουρά της Κέρκυρας και λειτούργησε έως το Φθινόπωρο του 1925.
Η ίδρυση του ΚΚΕ και η ποικιλοτρόπως δηλωμένη θέση του για την αυτονόμηση Μακεδονίας και Θράκης (βλ. σχετικό κείμενο: http://www.e-istoria.com/310.html), είχε ως αποτέλεσμα την ίδρυση της «Υπηρεσίας Ειδικής Ασφαλείας», τον Σεπτέμβριο του 1925. Η ΥΕΑ, θα διαρκέσει τέσσερεις μήνες, για να αντικατασταθή από την «Υπηρεσία Γενικής Ασφάλειας του Κράτους», με το νομοθετικό διάταγμα 22 της 29ης Ιανουαρίου 1926.
[Ἑλληνικό Ἡμερολόγιο http://ellinoistorin.gr/]

Η Παναγία της Τήνου

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Η Παναγία της Τήνου Δεν έχει περάσει παρά ένας χρόνος από την ιστορική ήμερα, που ο επίσκοπος Πατρών Γερμανός ύψωσε το λάβαρο της επαναστάσεως. Στο μοναστήρι του Κεχροβουνίου, πού φαντάζει κάτασπρ...
oikohouse.wordpress.com


Η Παναγία της Τήνου
Δεν έχει περάσει παρά ένας χρόνος από την ιστορική ήμερα, που ο επίσκοπος  Πατρών Γερμανός ύψωσε το λάβαρο της επαναστάσεως.
Στο μοναστήρι του Κεχροβουνίου, πού φαντάζει κάτασπρο πάνω στο νησάκι της Τήνου, η μοναχή Πελαγία, υστέρα από τη βραδινή προσευχή, αποσύρθηκε στο κελί της να ησυχάσει.
Ε­νώ είχε αποκοιμηθεί, ένοιωσε ξαφνικά μιαν άρρητη ευωδία, κι αμέσως άκουσε την πόρτα του κελιού ν’ ανοίγει με πάταγο. Μια μεγαλόπρεπη γυναίκα, πού άστραφτε σαν Βασίλισσα, μπήκε μέσα και στάθηκε απέναντι από το κρεβάτι της.
– Σήκω γρήγορα, της είπε. Πήγαινε να συναντήσεις τον Σταματέλλο Καγκάδη, και πες του πώς στο χωράφι του Αντώνη Δοξαρά είναι χωμένη χρόνια τώρα ή ει­κόνα μου. Να φροντίσει να τη βγάλει και να χτίσει το σπίτι μου.
Ή γερόντισσα ξύπνησε τρομαγμένη, άλλα από τα­πείνωση δεν υπάκουσε στην εντολή.
Την άλλη εβδομάδα, την ώρα πού ή μοναχή προ­σευχόταν, δέχτηκε στον ίδιο τόπο για δεύτερη φορά την επίσκεψη της Παναγίας.
Τη φορά αυτή ή Θεοτόκος συνόδευε τα λόγια της μ’ ένα γλυκό μειδίαμα, σαν να έλεγε: «Γνωρίζω τούς λογισμούς και δισταγμούς σου, άλλα μη φοβάσαι. Εσένα διάλεξα για να εκπληρώσεις τη βουλή μου. Λοιπόν, μη διστάζεις».
Αλλά ο δισταγμός κρατούσε ακόμη δέσμια την αγα­θή γερόντισσα. Γ’ αυτό η Θεοτόκος την επισκέπτεται και τρίτη φορά, την 29η Ιουλίου 1822, σε ώρα πάλι προσευχής.
Την είδε τότε η μοναχή να στέκεται μπρο­στά της ακίνητη και να εκπέμπει τριγύρω της ένα ουράνιο φως, απαλό και λευκό. Ύστερα κάρφωσε το βλέμ­μα επάνω της και είπε:
– Πελαγία, γιατί δεν υπάκουσες στην εντολή μου; Την επαναλαμβάνω τώρα για τελευταία φορά.
Εκείνη τρομαγμένη επιστράτευσε όλο το θάρρος της και ρώτησε:
– Ποιά είσαι, Κυρία, πού με διατάζεις τέτοια πράγ­ματα και οργίζεσαι μαζί μου;
Τότε η Κυρία φάνηκε πώς ανέκτησε την πρώτη γλυκύτητα, σήκωσε το χέρι σαν να έδειχνε όλο τον κόσμο και είπε χαριτωμένα:
– «Ευαγγελίζου γη χαράν μεγάλην».
– «Αινείτε ουρανοί Θεού την δόξαν», ψέλλισε ή μο­ναχή κι έπεσε στα γόνατα.
Ή καμπάνα σήμανε για τον όρθρο. Ή μοναχή Πελαγία σηκώθηκε, έκανε τον σταυρό της και κατηφόρισε για τον ναό. «Όταν διηγήθηκε στην ηγούμενη το δράμα της, εκείνη την άκουσε με προσοχή και δέος. Τέλος της είπε:
– Πελαγία, το όραμά σου είναι θεϊκό και σε μακα­ρίζω. Αύριο το πρωί να ενεργήσεις σύμφωνα με την εν­τολή πού έλαβες.
Την επομένη η εκλεκτή της Παναγίας ξεκίνησε για την Κάρυά, όπου συνάντησε τον Σταματέλλο Καγκάδη. Κι αυτός συγκινημένος την παρέπεμψε στον επίσκοπο Γαβριήλ.
Ο επίσκοπος παρακολούθησε δακρυσμένος την αφήγηση. Ύστερα με σοβαρή και τρεμάμενη φωνή έ­δωσε την ακόλουθη εξήγηση:
– Το δράμα σου, γερόντισσα, είναι πολύ σημαντικό. Η Παναγία, ή υπέρμαχος Στρατηγός, πού πάντοτε μάς προστατεύει, είδε τα δεινοπαθήματά μας, γ’ αυτό ευαγ­γελίζεται στο δούλο γένος μας την απελευθέρωση του από τον βαρβαρικό ζυγό. Και μάς φανερώνει την αγία εικόνα της, για να ενδυναμώσει το έθνος μας στον αγώνα αυτό.
Οι καμπάνες του ιερού ναού των Ταξιαρχών αναστατώνουν τούς κατοίκους. Ο δεσπότης με λόγια θερμά συγκλονίζει τον λαό, ο όποιος με θρησκευτική έξαρση αποδύεται στην προσπάθεια για την εύρεση της εικό­νας.
Ζητούν αμέσως άδεια από τη γυναίκα τού Δοξαρά, για ν’ αρχίσουν τις ανασκαφές στο κτήμα του. Εκείνη όμως αρνείται, με τη δικαιολογία ότι δεν έχει τέτοια πληρεξουσιότητα από τον σύζυγό της, ό όποιος λείπει στην Κων/πολη. Εξ άλλου το κτήμα είναι καλλιεργη­μένο και δεν πρέπει να καταστραφεί.
Τη νύχτα βλέπει στον ύπνο της φοβερό όνειρο. Έ­νας άγριος φουστανελοφόρος την απειλεί πώς, αν δεν δώσει την άδεια, θα την εξοντώσει. Τρομαγμένη εκείνη ξυπνά και τρέχει να βγει από το σπίτι.
Στην πα­ραζάλη της όμως, αντί ν’ ανοίξει την πόρτα του δωμα­τίου, άνοιξε της ιματιοθήκης και κλείστηκε μέσα. Το πρωί τη βρήκαν εκεί λιπόθυμη. Μόλις συνήλθε ειδοποίησε τον Επίσκοπο πώς όχι μόνο δίνει την άδεια, άλ­λα προσφέρει  και το ίδιο ακόμη το κτήμα για ανέγερση ναού, αν βρεθεί ή εικόνα.
Έτσι λοιπόν αρχίζουν οι ανασκαφές στο κτήμα του Δοξαρά  τον Σεπτέμβριο του 1822. Δουλεύουν εργάτες απ’ όλο το νησί, αλλά η εικόνα δεν φανερώνεται. Ο ζήλος μαραίνεται και σε δύο μήνες το σκάψιμο σταματά.
Τότε επεμβαίνει ή Μεγαλόχαρη με νέο θαύμα για να υπενθυμίσει στους κατοίκους το χρέος τους.
Η σύζυ­γος και η αδελφή του Καγκάδη, τον όποιο η Θεοτόκος υπέδειξε ονομαστικά για την εύρεση της εικόνας: αρρωσταίνουν βαριά. Ο κίνδυνος αυτός τον κάνει να συ­ναισθανθεί την ιερή ευθύνη πού είχε επωμιστεί από τη Θεοτόκο.
Σπεύδει λοιπόν στον επίσκοπο και τον παρακαλεί να προκαλέσει γενική κινητοποίηση αρχόντων και λαού. Είναι πρόθυμος και χρήματα να δώσει προ- κειμένου να ξαναρχίσουν οι ανασκαφές.
Πράγματι το σκάψιμο ξαναρχίζει. Οι χωρικοί δου­λεύουν με βάρδιες, άλλα τούς τριγυρίζει και πάλι η αποκαρδίωση. Η μεγάλη όμως ήμερα πλησιάζει. Στις 30 Ιανουαρίου 1823 σκάβουν με τη σειρά τους στο χωράφι οι Φαλαταδιανοί.
Γύρω στο μεσημέρι η όξινα τού Δημήτρη Βλάσση χτυπά πάνω σε ξύλο. Ρίγησε ο ευλαβής χωρικός από συγκίνηση, και πλημμυρισμένος χαρά πήρε στα χέρια το κομμάτι πού βρήκε.
Πράγματι, είχε βρει την εικόνα, άλλα μόνο τη μισή τον Άγγελο. Σε λίγο βρήκαν και την άλλη μισή. Κάποια αξίνα την είχε χωρίσει στα δύο, χωρίς να βλάψει καθόλου τα πρόσωπα. Η τομή από θεία επέμβαση είχε γίνει κάθετα. Η ιερή εικόνα καθαρίστηκε και πρόβαλε η γλυκειά  μορφή της Παρθένου.
Παριστάνει τον Ευαγγελισμό και πρόκειται για ένα αριστούργημα τέχνης.

(Εμφανίσεις και θαύματα της Παναγίας σελ. 67. Ιεράς Μονής  Παρακλήτου)

Πηγή:Ιερός Ναός Αγίου Σώστη
Εικόνα από το ΔΟΓΜΑ
 

Δημοφιλείς αναρτήσεις