Δευτέρα 1 Οκτωβρίου 2012

Κοτομπιφτέκια γεμιστά

Κοτομπιφτέκια γεμιστά
 
• 1 κιλό κιμά κοτόπουλο
• 1 κρεμμύδι ξερό
• 1 ντομάτα
• 2 κ. σούπας ελαιόλαδο
• 1 αυγό
• 1 κ.σ. ξύδι
• 1 κ.σ. μουστάρδα
• 1 κ.σ. ρίγανη
• 2 φέτες ψωμί μουλιασμένο σε γάλα
• 1 κ. σ. μαϊντανό ψιλοκομμένο
• Λίγη φρυγανιά τριμμένη ή αλεσμένα κράκερ
• Λίγη φέτα ή άλλο τυρί της αρεσκείας σας για γέμισμα
• Αλάτι
• Φρεσκοτριμμένο πιπέρι

Βάζουμε τον κιμά σε μπολ. Τρίβουμε το κρεμμύδι στον κιμά και στη συνέχεια την ντομάτα. Προσθέτουμε το ελαιόλαδο, το ξίδι, το αυγό, τη μουστάρδα, τη ρίγανη και το μαϊντανό. Στύβουμε το ψωμί και ψιχουλιάζουμε στο μείγμα. Αλατοπιπερώνουμε και ζυμώνουμε καλά.

Προσθέτουμε λίγη φρυγανιά στο μείγμα ώστε να πλάθεται (για να σφίξει ο κιμάς). Εναλλακτικά μπορούμε να προσθέσουμε αλεσμένο κράκερ. Θα δώσει έξτρα γεύση.

Αφήνουμε τον κιμά να σταθεί για 30΄ στο ψυγείο. Πλάθουμε μια μπάλα (περίπου 150 γραμμ.) με τη ζύμη του κιμά. Κάνουμε με το δάχτυλο τρύπα (βαθούλωμα) στη μέση. Το γεμίζουμε με 1 κομμάτι τυρί και κλείνουμε καλά. Το πατάμε ελαφρά να πάρει σχήμα μπιφτεκιού.

Αφού τα ετοιμάσουμε όλα, τα ψήνουμε με έναν από τους παρακάτω τρόπους

1. Τα βάζουμε σε λαδωμένη σχάρα μπάρμπεκιου, σε δυνατή φωτιά, για περίπου 7΄-8΄ από κάθε πλευρά.

2. Τα αραδιάζουμε σε ταψί, περιχύνουμε λίγο ελαιόλαδο και 1/2 φλιτζ. ζωμό κρέατος. Ψήνουμε για περίπου 20΄.

3. Τα ψήνουμε στην τοστιέρα σε δυνατή φωτιά.

4. Τα ψήνουμε στο γκριλ, βάζοντάς τα σε σχάρα με ταψάκι από κάτω, για 6΄-7΄ από κάθε πλευρά.

5. Ζεσταίνουμε σε μεγάλο αντικολλητικό τηγάνι 4 κ.σ. ελαιόλαδο, ροδίζουμε για 1΄ από κάθε πλευρά τα μπιφτέκια και συμπληρώνουμε ζωμό κότας ή λαχανικών μέχρι τη μέση των μπιφτεκιών. Σκεπάζουμε με καπάκι, ψήνουμε 5΄ από τη μία πλευρά και 5΄ από την άλλη. Στο τέλος αφήνουμε τη σάλτσα σε δυνατή φωτιά να γλασάρει και να πυκνώσει.

argiro.gr
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Ν ΒΡΕΤΤΑΚΟΣ "Πικραμένος αναχωρητής"

Ν ΒΡΕΤΤΑΚΟΣ "Πικραμένος αναχωρητής"

Θα φύγω σε ψηλό βουνό, σε ριζιμιό λιθάρι

να στήσω το κρεβάτι μου κοντά στη νερομάνα
του κόσμου που βροντοχτυπούν οι χοντρές φλέβες του ήλιου,

ν' απλώσω εκεί την πίκρα μου, να λυώσει όπως το χιόνι.

Μήν πιάνεσαι απ' τους ώμους μου και στριφογυρίζεις

άνεμε!
φεγγαράκι μου!
Καλέ μου!
Αυγερινέ μου!

Φέξε το ποροφάραγκο! Βοήθα ν' ανηφορήσω!

Φέρνω ζαλιά στις πλάτες μου τα χέρια των νεκρών!
Στη μια μεριά έχω τα όνειρα, στην άλλη τις ελπίδες!
Κι ανάμεσα στις δυο ζαλιές το ματωμένο στέφανο!

Μη με ρωτάς καλέ μου αϊτέ, μη με ξετάζεις ήλιε μου!
 Ρίχτε στο δρόμο συνεφιά να μη γυρίσω πίσω!
Κυττάχτηκα μες στο νερό, έκατσα και λογάριασα,
ζύγιασα το καλό και το κακό του κόσμου. Κι αποφάσισα,
να γίνω το μικρότερο αδερφάκι των πουλιών!

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Ποιο light προϊόν μπορεί να ρίξει την πίεση;

Διατροφή

Ποιο light προϊόν μπορεί να ρίξει την πίεση;

Όσοι καταναλώνουν συχνά γιαούρτι χαμηλών λιπαρών διατρέχουν μικρότερο κίνδυνο να εκδηλώσουν υπέρταση σε σχέση με όσους δεν έχουν αυτή τη συνήθεια σύμφωνα με νέα έρευνα.

Αμερικανοί ειδικοί προτού καταλήξουν στο παραπάνω συμπέρασμα παρακολουθούσαν την πορεία της υγείας περισσοτέρων από 2.000 εθελοντών για δεκαπέντε χρόνια. Αυτό που ανακάλυψαν είναι ότι ένα μπολάκι λάιτ γιαούρτι κάθε τρεις μέρες, περιόριζε τον κίνδυνο υπέρτασης κατά 31%.

Το ποσοστό αυτό παρέμενε και όταν οι ερευνητές έλαβαν υπ’ όψιν άλλους παράγοντες που επηρεάζουν την πίεση, όπως η διατροφή ή το κάπνισμα.

«Το χαμηλό σε λιπαρά γιαούρτι αποτελεί ένα πλούσιο σε θρεπτική αξία γαλακτοκομικό προϊόν και μπορεί να έχει ωφέλιμη επίδραση στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης και στην πρόληψη της υπέρτασης», δήλωσε η επικεφαλής της έρευνας δρ Χουίφεν Γουάνγκ, από το Πανεπιστήμιο Tufts στη Βοστώνη.

Σύμφωνα με στοιχεία από υγειονομικούς οργανισμούς των ΗΠΑ, ένας στους τρεις ενήλικες πάσχει από υπέρταση, αλλά πάνω από ένας στους δύο πάσχοντες είναι αρρύθμιστοι.

Η δρ Ντεσπάϊνα Χάιντ, διαιτολόγος στο Ιατρικό Κέντρο Langone του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης τόνισε: «Το γιαούρτι αποτελεί καλή πηγή ασβεστίου που πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι συμβάλλει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης». Από την άλλη προειδοποίησε ότι αυτή η ευεργετική επίδραση ισχύει μόνο για τις λάιτ μορφές του γιαουρτιού: «Το πλήρες γιαούρτι, όπως και το πλήρες γάλα, περιέχει πολλά κορεσμένα λίπη, τα οποία είναι επιζήμια για την καρδιαγγειακή υγεία», συνέχισε.

lifezone.gr

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

...μου διδάσκουν το φως


 Αν με βλέπουν να στέκομαι

όρθιος, ακίνητος, μες

στα λουλούδια μου, όπως

αυτή τη στιγμή,

θα νόμιζαν πως τα διδάσκω. Ενώ

είμαι εγώ που ακούω

κι αυτά που μιλούν.

Έχοντάς με στο μέσο

μου διδάσκουν το φως.


Νικηφόρος Βρεττάκος

Πλανήτης για ΟΛΟΥΣ!: Πλανήτης για ΟΛΟΥΣ; Μήπως είναι ουτοπία, φαντασί...

Πλανήτης για ΟΛΟΥΣ!:
Πλανήτης για ΟΛΟΥΣ; Μήπως είναι ουτοπία, φαντασί...
: Πλανήτης για ΟΛΟΥΣ; Μήπως είναι ουτοπία, φαντασία, ψέμμα ή η απόλυτη αλήθεια; Μήπως από τη Γέννηση του πλανήτη μας, πάτησε πάνω ...

Όταν το κίτρινο συνάντησε το γκρι!

Όταν το κίτρινο συνάντησε το γκρι! 
Ο καθένας μας έχει την αδυναμία του σε διάφορα χρώματα και τα προτιμά για την διακόσμηση του σπιτιού του. Μήπως όμως πρέπει να εξετάσουμε τις αποχρώσεις του κίτρινου και του γκρι; Τα καταφέρνουν να εντυπωσιάζουν και μόνα τους, αλλά ο συνδυασμός τους, είναι αυτός που πραγματικά τα αναδεικνύει!

Το ευχάριστο ύφος του κίτρινου και το σοφιστικέ του γκρι κάνουν το χώρο κάθε άλλο παρά βαρετό. Μες στην απλότητα του γκρι, η έκπληξη του κίτρινου και μεσα στην υπερβολή του κίτρινου, η ουδετερότητα του γκρι. Δόσεις γενναιόδωρες και σωστά μοιρασμένες με περισσότερο γκρι και λιγότερο κίτρινο!

Ένα μυστικό: όταν τα γκρι μας δείχνουν αρκετά σκούρα, ή περισσότερο απ’ όσο θα έπρεπε, είναι οι τόνοι λευκού που θα φωτίσουν και πάλι το χώρο. Αυτός ο συνδυασμός ταιριάζει σε όλα τα δωμάτια του σπιτιού!

Δεν συμφωνείτε ότι το γκρι κάνει το κίτρινο να λάμπει, ενώ αντίστοιχα το κίτρινο κάνει το γκρι να δείχνει πιο βαθύ;

Πάρτε λοιπόν κι εσείς ιδέες και κάντε το χώρο σας να λάμπει!

Λικέρ πορτοκάλι με κανέλα


Λικέρ πορτοκάλι με κανέλα


10 μεγάλα πορτοκάλια (ακέρωτα και βιολογικά)

700 ml βότκα
250 ml κονιάκ

1/2 ξυλάκι κανέλας

600 ml νερό

600 γραμμ. ζάχαρη

1 αποστειρωμένο μεγάλο βάζο που κλείνει αεροστεγώς



Πλένουμε καλά τα πορτοκάλια και με κοφτερό μαχαίρι αφαιρούμε με προσοχή μόνο το εξωτερικό μέρος της φλούδας (μόνο το κίτρινο δηλαδή). Η φλούδα πρέπει να είναι όσο πιο λεπτή γίνεται. Εάν αφήσουμε το άσπρο μέρος θα πικρίσει το λικέρ!

Βάζουμε τις φλούδες σε μπολ. Τις πασπαλίζουμε με 2-3 κ.σ. από τη συνολική ζάχαρη και τις ζουλάμε με τα χέρια, να μαραθούν ελαφρώς. Τις βάζουμε στο αποστειρωμένο βάζο και ρίχνουμε μέσα το κονιάκ και τη βότκα. Σφραγίζουμε το βάζο και το αφήνουμε να σταθεί κλειστό για 10 μέρες.

Βάζουμε το νερό και τη ζάχαρη σε μια κατσαρόλα κι ανακατεύουμε μέχρι να πάρει βράση. Βράζουμε για 2΄-3΄. Αφήνουμε το σιρόπι να κρυώσει και το προσθέτουμε κρύο στο βάζο με τις φλούδες. Ρίχνουμε και την κανέλα. Σφραγίζουμε το βάζο και αφήνουμε το λικέρ να ωριμάσει για άλλη 1 εβδομάδα.

Σουρώνουμε το λικέρ σε τουλπάνι ή σε φίλτρο του καφέ. Το βάζουμε σε μπουκάλια και το σερβίρουμε παγωμένο.

Χρόνος ωρίμανσης: 3 εβδομάδες


                                        

Αέρας Αύγουστος



To περιοδικός Κουκούτσι προτείνει το εξαιρετικό ποιητικό βιβλίο του Κώστα Κουτσουρέλη, Αέρας Αύγουστος, εκδόσεις Περιπσπωμένη.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Ανορεξία : Ποιους απειλεί;


Ανορεξία : Ποιους απειλεί;

Περισσότερα από τα μισά κορίτσια ηλικίας 14 με 15 ετών δεν είναι ευχαριστημένα με την εικόνα του σώματός τους, παρόλο που μπορεί να είναι απολύτως υγιή ή λιποβαρή δηλ. να έχουν σωματικό βάρος κάτω από το φυσιολογικό, σύμφωνα με έρευνα.

Σύμφωνα μάλιστα με την έρευνα πολλά κορίτσια αυτής της ηλικίας παραλείπουν γεύματα με σκοπό να αδυνατίσουν παρόλο που δεν χρειάζονται κάτι τέτοιο.

Κατά τη διάρκεια της έρευνας, 31.354 αγόρια και κορίτσια ηλικίας 10 έως 15 ερωτήθηκαν σχετικά με τις διατροφικές τους συνήθειες και την εικόνα που είχαν για το σώμα τους.

Τα μισά από τα κορίτσια που ρωτήθηκαν, ηλικίας 12 και 13 χρονών, είπαν ότι ήθελαν να είναι λεπτότερα.

Και το 58 % των κοριτσιών, ηλικίας 14 ή 15, είπαν ότι ήθελαν να χάσουν βάρος, σύμφωνα με μελέτη που διενεργήθηκε από τη μονάδα αγωγής υγείας στα σχολεία.

Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του πολιτισμού μας είναι η ενασχόληση με το βάρος μας και την εικόνα του σώματος μας η οποία σε συνδυασμό με τη χαμηλή αυτοεκτίμηση, αποτελούν βασικούς παράγοντες για την ανάπτυξη των διατροφικών διαταραχών.

Με αφορμή αυτά τα ανησυχητικά νέα αποφασίσαμε να κάνουμε ένα θέμα για τη νευρική ανορεξία.

Τι είναι η ανορεξία

Οι εννέα στις δέκα περιπτώσεις διαταραχών πρόσληψης τροφής αφορούν γυναίκες, κυρίως εφήβους, ηλικίας 12-20 ετών. Οι διαταραχές πρόσληψης τροφής αποτελούν ψυχικά νοσήματα και εκδηλώνονται είτε με τη ψυχογενή ανορεξία, είτε με τη ψυχογενή βουλιμία που αποτελούν την άλλη όψη του ίδιου νομίσματος. Οι διαταραχές αυτές συνήθως εμφανίζονται νωρίς στη ζωή του ατόμου και αρχίζουν κατά την εφηβεία, αλλά μπορούν να αρχίσουν και κατά την πρώιμη ενήλικη ζωή. Παρατηρούνται συχνότερα σε κορίτσια εφηβικής ηλικίας και σε νεαρές γυναίκες, αλλά μπορεί να παρουσιαστούν και στους άνδρες.

Αν κάποιος έχει ψυχογενή ανορεξία επιβάλλει στον εαυτό του αυστηρούς διατροφικούς περιορισμούς για να χάσει βάρος, παρόλο που μπορεί να μην έχει περιττά κιλά. Οι διατροφικές στερήσεις έχουν ως αποτέλεσμα το άτομο να οδηγείται και σε επεισόδια υπερφαγίας και συχνά να προκαλεί εμετό για να αποβάλει τις θερμίδες που προσέλαβε. Άλλες φορές καταφεύγει στη χρήση φαρμάκων (π.χ. διουρητικά, καθαρτικά) για να απαλλαγεί από τις θερμίδες που πήρε. Πρόκειται για μια παθολογική προσήλωση στην επιθυμία χαμηλού βάρους. Για να χαρακτηριστεί κάποιος ανορεξικός πρέπει να έχει κρίσεις υπερφαγίας όταν εμφανίζονται με συχνότητα πάνω δύο φορές την εβδομάδα, για τουλάχιστον δύο μήνες. Σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να αποτελεί ένα περιστασιακό σύμπτωμα.

Τα συμπτώματα

• Αδυναμία συγκέντρωσης

• Σημαντική απώλεια βάρους

• Δυσκοιλιότητα

• Ωχρό και ξηρό δέρμα

• Κόπωση

• Δυσκολίες στη μνήμη

• Αρρυθμίες

• Αμηνόρροια

Τραυματισμοί του φάρυγγα, αιμορραγίες στον οισοφάγο, γαστρεντερικές διαταραχές και φθορές των δοντιών είναι συχνές στους ανορεξικούς και οφείλονται στην πρόκληση εμετού.

Ψυχολογικές επιπτώσεις

• Έλλειψη αυτοπεποίθησης

• Χαμηλή αυτοεκτίμηση

• Κοινωνική απομόνωση: Μπορεί να αποφεύγει συμμαθητές και φίλους

• Καταστολή της σεξουαλικότητας που είναι ένα ακόμη γνώρισμα της ψυχογενούς ανορεξίας

• Διαταραχή της εικόνας του σώματος (η κοπέλα παρόλο που είναι αδύνατη, μπορεί να θεωρεί τον εαυτό της υπέρβαρο)

• Παθολογική ενασχόληση με την τροφή

• Ακόμη το άτομο διακατέχεται από το φόβο ότι θα παχύνει

Πως μπορεί να βοηθήσει ο γονιός

Αποφύγετε τον πανικό και προσπαθήστε να αντιδράσετε ψύχραιμα και μεθοδικά

Πολλοί ειδικοί επισημαίνουν πως ίσως είναι άσκοπο να τονίζετε στο παιδί πως έχει αδυνατίσει και να επιμένετε να φάει. Θυμηθείτε ότι είναι στην εφηβεία και ενδέχεται να αντιδράσει.

Προσπαθήστε να επικοινωνήσετε με το παιδί σας ώστε να καταλάβετε τι ακριβώς συμβαίνει.

Μην ξεχνάτε ότι η ενημέρωση είναι δύναμη. Ενημερωθείτε όσο καλύτερα μπορείτε για την ανορεξία.

Η θεραπεία

Ατομική ή ομαδική ψυχοθεραπεία, διαιτητική συμβουλευτική και ψυχολογική υποστήριξη ή ακόμη και φάρμακα αποτελούν μερικές από τις ενδεδειγμένες θεραπείες, ανάλογα με τη διάρκεια και τη βαρύτητα της κατάστασης.

Αυτό το γνωρίζατε ;

Σύμφωνα με έρευνα από το πανεπιστήμιο της Οξφόρδης όσοι γεννήθηκαν την άνοιξη έχουν περισσότερες πιθανότητες να εκδηλώσουν νευρική ανορεξία.

Το Παλλάδιο

Στην «Θεογονία» του Ησίοδου και στον «Ομηρικό Ύμνο» η θεά Αθηνά ονομάζεται Τριτογένεια, επειδή γεννήθηκε κοντά σε μια πηγή που ονομαζόταν Τριτωνίς. Οι αρχαίοι συγγραφείς διαφωνούν όσον αφορά τη χώρα που βρισκόταν η πηγή. Άλλοι έλεγαν πως βρισκόταν στην Βοιωτία, άλλοι πως βρισκόταν στην Κρήτη, άλλοι στην Αφρική (τη Λιβύη) και μερικοί στα πέρατα της γης, συγχέοντας την Αθηνά με τον Ωκεανό.

 Πολλές πόλεις επέμεναν πως η θεά γεννήθηκε σ’ αυτές κι είχαν για επιχείρημα τους πως κατείχαν τα Παλλάδια, τα αγάλματα της Αθηνάς, που είχαν πέσει ως έλεγαν, απ΄ τον ουρανό.

Όμως το Παλλάδιο, το πιο ονομαστό είναι το Παλλάδιο της Τροίας. Γράφει ο Απολλόδωρος ο Αθηναίος «ήταν ένα άγαλμα ύψους τριών πήχεων και παράσταινε τη θεά με τα πόδια ενωμένα και στο χέρι της το δεξιό κρατούσε ένα δόρυ όρθιο και στ’ αριστερό ρόκα και αδράχτι». Κατά το μύθο, το άγαλμα ετούτο το είχε η ίδια η θεά κατασκευάσει σύντροφος της Αθηνάς ήταν η Παλλάδα. Οι δυο νεαρές κοπέλες, η Παλλάδα και η Αθηνά,
γυμνάζονταν με ασκήσεις αρκετά βίαιες και μια μέρα τσακώθηκαν κι η Παλλάδα ετοιμαζόταν να χτυπήσει την θεά, μα ο Δίας που φοβήθηκε μήπως πάθει τίποτα η δική του κόρη, έβαλε μπροστά της ως ασπίδα την αιγίδα, τρόμαξε η Παλλάδα απ’ τη φοβερή ασπίδα και η Αθηνά τη χτύπησε και την άφησε νεκρή. Βαθιά απελπισμένη η θεά, έφτιαξε ένα ξύλινο ομοίωμα της νεκρής Παλλάδας κι έβαλε στο στήθος του την τρομερή αιγίδα και το τοποθέτησε προς τιμή της δίπλα στ’ άγαλμα του Δία. Και προσθέτει ο Απολλόδωρος : «Όταν η Ηλέκτρα (η θυγατέρα του Άτλαντα που απ’ αυτήν ο Δίας απόκτησε τον Ιασίωνα και τον Δάρδανο), μετά την ερωτική τους συνομιλία με το Δία, κατέφυγε κοντά στο άγαλμα αυτό, το «Παλλάδιο», ξάφνου ετούτο γκρεμίστηκε μαζί της στο Ίλιο, όπου ο Ίλος έφτιαξε ειδικό ναό γι’ αυτό και απέδωσε θεϊκές τιμές».

Κατά άλλο μύθο, το «Παλλάδιο» το έδωσε ο Δίας στον Δάρδανο, το βασιλιά των Τρώων και η σωτηρία της πόλης θα εξαρτιόνταν στο μέλλον από τη διατήρησή του. Ο Δάρδανος το τοποθέτησε στο άδυτο του ναού (στο μέρος που απαγορεύονταν η είσοδος). Και ένα δεύτερο Παλλάδιο τοποθετήθηκε στη σηκό του ιερού, όπου επιτρεπόταν η είσοδος και του λαού.

Στην «Ιλιάδα» ζητάει ο Έκτορας από τη μητέρα του να πάει μαζί με τις καλύτερες γυναίκες της πόλης στο ναό και να παρακαλέσει την Τρωάδα Αθηνά: «Πάτε στης Αθηνάς το ναό, πάρτε μαζί σας αρώματα και βάλτε στα γόνατα της θεάς τον πολυτιμότερο, το μεγαλύτερο απ’ όσους υπάρχουν στο παλάτι πέπλο, εκείνον που σου αρέσει περισσότερο και δώσ’ της την υπόσχεση πως θα θυσιάσεις στο ναό της δώδεκα δαμάλες, αν θελήσει να λυπηθεί το Ίλιο, τις γυναίκες της Τροίας και τα παιδιά τους, αν δεχτεί ν’ απομακρύνει από τα ιερά τείχη μας το γιο του Τυδέα». Γιος του Τυδέα ήταν ο Διομήδης, ένας από εκείνους που ήθελαν να αρπάξουν το τρωικό Παλλάδιο, για να επιταχύνουν την πτώση της Τροίας. Από τους σχετικούς μύθους με το Παλλάδιο προκύπτει πως η Αθηνά ήταν προστάτιδα του Ίλιου, όπως ήταν και πολλών άλλων ελληνικών πόλεων.(http://pantheon.20m.com)
Μελετώντας λοιπόν την θεογονία με τις Τιτανομαχίες, τις Γιγαντομαχίες, από εκείνη όμως την θέση που επιτρέπουν τα σύγχρονα τεχνολογικά και επιστημονικά κριτήρια, θα δούμε ότι είναι σχεδόν αδύνατον, να παραβλέψουμε ότι η πανάρχαια πληροφορία η οποία έφτασε σε εμάς ως μύθος, μας διηγείται ουσιαστικά γεγονότα και καταστάσεις όπως εκείνοι οι πόλεμοι, οι οποίοι δεν συνέβησαν μέσα στην φαντασία του συγγραφέα, αλλά συνέβησαν πραγματικά και αφορούν γιγαντιαίες συγκρούσεις δυνάμεων, τις οποίες σήμερα εμείς θα τολμούσαμε να χαρακτηρίσουμε ως παγκόσμιες, πυρηνικές ή και διαστημικές!

Στην αρχαία ιστορία λοιπόν πολλών λαών, είναι καταγεγραμμένη με τον ανάλογο τρόπο πάντα, η ίδια πληροφορία η οποία δηλώνει την τότε ύπαρξη ενός τουλάχιστον πολιτισμού που περιγράφεται με υπερτεχνολογικές δυνατότητες, ίχνη του οποίου ίσως να μην υπάρχουν σήμερα μόνο μέσα στον γραπτό ή τον προφορικό λόγο, αλλά και σε εκείνον τον τόπο, όπου η πολιτισμική διάβρωση δεν μπόρεσε να εξαφανίσει. Δηλαδή στο διάστημα!
Παρακολουθώντας λοιπόν τις παρακάτω περιγραφές, ως σημαντική πληροφορία, μπορούμε να αντιληφθούμε την ύπαρξη εκείνου του πολιτισμού, με όλα τα τεχνολογικά του θαύματα, τα οποία μέχρι σήμερα διεκδικούσαν την ταυτότητα της φαντασίας και του παραμυθιού, επειδή οι καταγραφείς της ιστορίας τους στερούνταν το συγκριτικό μέγεθος το οποίο παρέχει η σημερινή εποχή.

ΗΣΙΟΔΟΥ ΘΕΟΓΟΝΙΑ
Σήμερα μεταξύ των αρχαίων αγαλμάτων της Αθηνάς συμπεριλαμβάνονται και εκείνα τα αγάλματα της τα οποία αποκαλούνται Παλλάδια...
Πίστευαν ότι τα Παλλάδια έπεφταν από τον ουρανό, και ότι το αληθινό ήταν ένα, το οποίο κατασκεύασαν και φιλοτέχνησαν η ίδια η Αθηνά μαζί με τον Δία, ενώ όλα τα άλλα ήταν αντίγραφα παρά το γεγονός ότι διατηρούσαν τις ιδιότητες του αυθεντικού. Πάντα γίνονταν πολύς αγώνας ώστε να αποκτηθεί κάποια πόλη Παλλάδιο, έτσι λοιπόν τα τιμούσαν ιδιαίτερα.

Ο Οδυσσέας και ο Διομήδης άρπαξαν κρυφά το Παλλάδιο το οποίο υπήρχε στην Τροία, δώρο που έριξε ο Ζευς σ’ αυτήν ώστε να έχει την προστασία του, κάνοντας τους Τρώες να ανησυχούν για την τύχη τους...
...Η πεποίθηση ότι το Παλλάδιο το έστελνε ο Δίας από τον ουρανό, δηλαδή ότι αυτό έπεφτε από τον ουρανό, κατ’ επέκταση ότι αυτό ερχόνταν από το πουθενά, δηλώνει σε εμάς ότι αυτό είχε την ιδιότητα να εμφανίζεται και να υλοποιείται εκ του μηδενός!

Φαίνεται πάλι ότι δεν είναι τυχαίο ότι η θεά Παλλάδα Αθηνά είχε την ιδιότητα να παρουσιάζεται!
...η ιδιότητα αυτή της Παλλάδος Αθηνάς, να παρουσιάζεται, έχει άμεση σχέση με την ιδιότητα που είχε το Παλλάδιο να εμφανίζεται εκ του μηδενός, κάτι το οποίο καταγράφηκε στην ιστορία του μύθου, ως πτώση από τον ουρανό.

(Πηγή: Ελευθέριος Σαραγάς, περιοδικό Ιχώρ, τεύχος 14,)
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

«Αν οι καρχαρίες ήταν άνθρωποι»…



 
 https://www.youtube.com/watch?v=NHkrH3S6sbo

ΜΠ ΜΠΡΕΧΤ , «Αν οι καρχαρίες ήταν άνθρωποι»…«Αν οι Καρχαρίες ήταν Άνθρωποι» - Μια επίκαιρη αλληγορία του Μπρεχτ [ΒΙΝΤΕΟ]«Αν οι Καρχαρίες ήταν Άνθρωποι» - Μια επίκαιρη αλληγορία του Μπρεχτ [ΒΙΝΤΕΟ]

«Αν οι Καρχαρίες ήταν Άνθρωποι» - Μια επίκαιρη αλληγορία του Μπρεχτ [ΒΙΝΤΕΟ]

«”Αν οι καρχαρίες ήταν άνθρωποι”, ρώτησε τον κύριο Κ., η κόρη της σπιτονοικοκυράς του, “θα φερόντουσαν τότε καλύτερα στα μικρά ψαράκια;”.

“Βέβαια”, απάντησε αυτός, “αν οι καρχαρίες ήταν άνθρωποι, θα έκτιζαν στη θάλασσα γερά κουτιά για τα μικρά ψαράκια. Εκεί μέσα θα έβαζαν όλων των ειδών τις τροφές, φυτά και μικρά ζωάκια. Θα πρόσεχαν ώστε τα κουτιά να έχουν πάντα φρέσκο νερό, και θα έπαιρναν κάθε απαραίτητο μέτρο υγιεινής. Όταν, για παράδειγμα, κανένα ψαράκι θα πληγωνόταν στα πτερύγιά του, θα του τα έδεναν αμέσως, ώστε να μην πεθάνει μέσα στους καρχαρίες προτού να έρθει η ώρα του. Για να μην είναι τα ψαράκια ποτέ λυπημένα θα γίνονταν μεγάλα πάρτυ στο νερό. Γιατί τα ευτυχισμένα ψαράκια είναι πιο νόστιμα από τα λυπημένα. Και, φυσικά, θα υπήρχαν και σχολεία στα μεγάλα κουτιά. Εκεί τα μικρά ψαράκια θα μάθαιναν πώς να μπαίνουν κολυμπώντας στο στόμα των καρχαριών. Θα χρειάζονταν, για παράδειγμα, γεωγραφία για για να μπορούν να βρουν τους καρχαρίες που θα τεμπέλιαζαν κάπου εκεί. Το κύριο μάθημα θα ήταν, φυσικά, η ηθική μόρφωση των μικρών ψαριών. Θα διδάσκονταν πως το σπουδαιότερο και το ωραιότερο πράγμα για ένα μικρό ψαράκι είναι να προσφέρει τον εαυτό του χαρούμενα, και πως όλα πρέπει να πιστεύουν στους καρχαρίες, και πάνω απ’ όλα όταν λένε πως θα φτιάξουν ένα ωραίο μέλλον. Θα τα μάθαιναν ότι το μέλλον τους είναι σίγουρο μόνο εφόσον μάθουν να υπακούουν. Και πως όλα πρέπει να αποφεύγουν όλες τις ταπεινές, υλιστικές και μαρξιστικές τάσεις και να πληροφορούν αμέσως τους καρχαρίες, αν κάποιο απ’ αυτά θα είχε τέτοιες τάσεις….

Αν οι καρχαρίες ήταν άνθρωποι, θα υπήρχε, βέβαια, και τέχνη. Θα υπήρχαν ωραίες εικόνες με δόντια καρχαριών, σε υπέροχα χρώματα, με τα στόματά τους και τους λαιμούς τους σα γνήσια γήπεδα όπου κανείς μπορεί να κυλιστεί και να παίξει. Τα θέατρα στο βυθό της θάλασσας θα έδειχναν έργα με ηρωικά μικρά ψαράκια να κολυμπούν ενθουσιασμένα μέσα στο λαιμό των καρχαριών, και η μουσική θα ήταν τόσο όμορφη που θα οδηγούσε τα ψαράκια σαν σε όνειρο, και αυτά κάνοντας τις πιο όμορφες σκέψεις θα κυλούσαν μέσα στο λαιμό των καρχαριών. Και θα υπήρχε, βέβαια, και θρησκεία…που θα δίδασκε ότι η αληθινή ζωή αρχίζει ουσιαστικά μέσα στα στομάχια των καρχαριών. Και αν οι καρχαρίες ήταν άνθρωποι, τότε τα μικρά ψάρια θα έπαυαν να είναι ίσα μεταξύ τους, όπως τώρα. Μερικά θα είχαν θέσεις και θα ήταν πιο πάνω από τα άλλα. Και τα μεγαλύτερα ψάρια θα είχαν δικαίωμα να τρώνε τα μικρότερα. Και αυτό θα ήταν υπέροχο για τους καρχαρίες, γιατί τότε θα μπορούσαν να καταβροχθίζουν ακόμα μεγαλύτερες μπουκιές. Και τα πιο σπουδαία από τα μικρά ψάρια, αυτά που θα είχαν θέσεις, θα διάταζαν τα άλλα. Και θα γινόντουσαν δάσκαλοι, αξιωματικοί και μηχανικοί που φτιάχνουν κουτιά. Με λίγα λόγια, θα μπορούσε να υπάρξει πολιτισμός στη θάλασσα μόνο αν οι καρχαρίες ήταν άνθρωποι”.

(«Μπέρτολτ Μπρεχτ, Kalendergescichten”, παρμένο από το «Έβερετ Ρέιμερ, Το σχολείο είναι νεκρό, εκδ. Νεφέλη)

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ "ΡΩΜΙΟΣΥΝΗ"

ΡΩΜΙΟΣΥΝΗ



ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ "ΡΩΜΙΟΣΥΝΗ"

 Αὐτὰ τὰ δέντρα δὲ βολεύονται μὲ λιγότερο οὐρανό,
αὐτὲς οἱ πέτρες δὲ βολεύονται κάτου ἀπ᾿ τὰ ξένα βήματα,
αὐτὰ τὰ πρόσωπα δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸν ἥλιο, αὐτὲς οἱ καρδιὲς δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸ δίκιο. 

Ἐτοῦτο τὸ τοπίο εἶναι σκληρὸ σὰν τὴ σιωπή, σφίγγει στὸν κόρφο του τὰ πυρωμένα του λιθάρια,σφίγγει στὸ φῶς τὶς ὀρφανὲς ἐλιές του καὶ τ᾿ ἀμπέλια του,σφίγγει τὰ δόντια. Δὲν ὑπάρχει νερό. Μονάχα φῶς.


Ὁ δρόμος χάνεται στὸ φῶς κι ὁ ἴσκιος τῆς μάντρας εἶναι σίδερο.
Μαρμάρωσαν τὰ δέντρα, τὰ ποτάμια κ᾿ οἱ φωνὲς μὲς στὸν ἀσβέστη τοῦ ἥλιου.
Ἡ ρίζα σκοντάφτει στὸ μάρμαρο. Τὰ σκονισμένα σκοίνα.
Τὸ μουλάρι κι ὁ βράχος. Λαχανιάζουν. 

Δὲν ὑπάρχει νερό.
Ὅλοι διψᾶνε. Χρόνια τώρα. 
Ὅλοι μασᾶνε μία μπουκιὰ οὐρανὸ πάνου ἀπ᾿ τὴν πίκρα τους.
Τὰ μάτια τους εἶναι κόκκινα ἀπ᾿ τὴν ἀγρύπνια,
μία βαθειὰ χαρακιὰ σφηνωμένη ἀνάμεσα στὰ φρύδια τους
σὰν ἕνα κυπαρίσσι ἀνάμεσα σὲ δυὸ βουνὰ τὸ λιόγερμα.
Τὸ χέρι τους εἶναι κολλημένο στὸ ντουφέκι
τὸ ντουφέκι εἶναι συνέχεια τοῦ χεριοῦ τους
τὸ χέρι τους εἶναι συνέχεια τῆς ψυχῆς τους -
ἔχουν στὰ χείλια τους ἀπάνου τὸ θυμὸ
κ᾿ ἔχουνε τὸν καημὸ βαθιὰ-βαθιὰ στὰ μάτια τους
σὰν ἕνα ἀστέρι σὲ μία γοῦβα ἁλάτι.
 
Ὅταν σφίγγουν τὸ χέρι, ὁ ἥλιος εἶναι βέβαιος γιὰ τὸν κόσμο
ὅταν χαμογελᾶνε, ἕνα μικρὸ χελιδόνι φεύγει μὲς ἀπ᾿ τ᾿ ἄγρια γένειά τους
ὅταν κοιμοῦνται, δώδεκα ἄστρα πέφτουν ἀπ᾿ τὶς ἄδειες τσέπες τους
ὅταν σκοτώνονται, ἡ ζωὴ τραβάει τὴν ἀνηφόρα μὲ σημαῖες καὶ μὲ ταμποῦρλα.
Τόσα χρόνια ὅλοι πεινᾶνε, ὅλοι διψᾶνε, ὅλοι σκοτώνονται
πολιορκημένοι ἀπὸ στεριὰ καὶ θάλασσα,
ἔφαγε ἡ κάψα τὰ χωράφια τους κ᾿ ἡ ἁρμύρα πότισε τὰ σπίτια τους
ὁ ἀγέρας ἔριξε τὶς πόρτες τους καὶ τὶς λίγες πασχαλιὲς τῆς πλατείας
ἀπὸ τὶς τρῦπες τοῦ πανωφοριοῦ τους μπαινοβγαίνει ὁ θάνατος
ἡ γλῶσσα τους εἶναι στυφὴ σὰν τὸ κυπαρισσόμηλο
πέθαναν τὰ σκυλιά τους τυλιγμένα στὸν ἴσκιο τους
ἡ βροχὴ χτυπάει στὰ κόκκαλά τους.
Πάνου στὰ καραούλια πετρωμένοι καπνίζουν τὴ σβουνιὰ καὶ τὴ νύχτα
βιγλίζοντας τὸ μανιασμένο πέλαγο ὅπου βούλιαξε
τὸ σπασμένο κατάρτι τοῦ φεγγαριοῦ.
 
Τo ψωμὶ σώθηκε, τὰ βόλια σώθηκαν,
γεμίζουν τώρα τὰ κανόνια τους μόνο μὲ τὴν καρδιά τους.
Τόσα χρόνια πολιορκημένοι ἀπὸ στεριὰ καὶ θάλασσα
ὅλοι πεινᾶνε, ὅλοι σκοτώνονται καὶ κανένας δὲν πέθανε -

πάνου στὰ καραούλια λάμπουνε τὰ μάτια τους,

μία μεγάλη σημαία, μία μεγάλη φωτιὰ κατακόκκινη

καὶ κάθε αὐγὴ χιλιάδες περιστέρια φεύγουν ἀπ᾿ τὰ χέρια τους

γιὰ τὶς τέσσερις πόρτες τοῦ ὁρίζοντα.

Δημοφιλείς αναρτήσεις