Σάββατο 20 Οκτωβρίου 2012

ΑΝΤΩΝΗΣ ΖΑΜΠΕΤΑΚΗΣ "Γ ρ ά μ μ α"



ΑΝΤΩΝΗΣ ΖΑΜΠΕΤΑΚΗΣ "Γ ρ ά μ μ α"


Μιλώ


Ερμηνεύω στις λέξεις σου αυθαίρετα


παραμύθια κι ονείρατα παραβλέποντας

προτροπές και κανόνες και θέσεις

να προσέχω στο μίγμα τις δόσεις

Ρώτα

Μην εξηγείσαι


Δε σε διάλεξα εγώ

Σε διάλεξε νύχτα

σιγής πανσελήνων

Σιγής ίδιας μ' εκείνη

που προμηνά τους σεισμούς

τους θανάτους

τον έρωτα


Ή, μπορεί

να μη σε διάλεξε καν

μήτε η νύχτα

Μπορεί Εσύ

να τη διάλεξες

Το πιο πιθανό


Κι ας μην ξέρεις τι ακριβώς

προμηνά

Κι ας φαντάζει παράξενη

εξώκοσμη σαν τη βλέπεις

στο φώς της ημέρας

Κι ας αρνιέσαι

πριν αλέκτωρ φωνήση


Κουβαλάς τα σημάδια της


Φοράς

των λυγμών της τα πέπλα

τα σκοτεινά και διάφανα

Κι έχεις τη δύναμη

σπαράζοντας να κυριαρχείς

και νηφάλια να δραπετεύεις


Και να συντρίβεσαι στη νηνεμία

της σιωπής λαχταρώντας

ουρλιάσματα λύκων

Πάλι απλώνομαι

Πάλι

προσπαθώ να μιλήσω

φωτίζοντας μ' ένα κερί

κάποιο χάραμα

Και γίνομαι ομίχλη


Μπερδεύω τα πρόσωπα


Λέω "εσύ" κι είναι "εγώ"

λέω "εγώ" κι είναι "εσύ"


Μπερδεύω τα θέλω


'Ισως γιατί δεν τα ξέρω

Κι αρνιέμαι.. πριν αλέκτωρ φωνήση..


'Ισως γιατί τα ξέρω..

Και κλαίω.. ως ο Πέτρος, πικρώς..

Παγκόσμια Ημέρα Οστεοπόρωσης 20 Οκτωβρίου 2012

πηγή http://www.zougla.gr

Παγκόσμια Ημέρα Οστεοπόρωσης

Πρώτη καταχώρηση: Σάββατο, 20 Οκτωβρίου 2012, 02:13
Ads by Google
Master in Management 

Study Globally-recognised Degree in Birmingham. Experienced Tutors!
www.FBT-Global.com/MBA

Η Παγκόσμια Ημέρα Οστεοπόρωσης εορτάζεται στο πλαίσιο της «Εβδομάδας Δράσης για τα Οστά και τις Αρθρώσεις».

Η Εβδομάδας Δράσης για τα Οστά και τις Αρθρώσεις ξεκινά στις 12 Οκτωβρίου με την Παγκόσμια Ημέρα Αρθρίτιδας, συνεχίζεται με την Παγκόσμια Ημέρα Σπονδυλικής Στήλης στις 16 Οκτωβρίου, με την Παγκόσμια Ημέρα Τραύματος στις 17 Οκτωβρίου και ολοκληρώνεται στις 20 Οκτωβρίου με την Παγκόσμια Ημέρα Οστεοπόρωσης.


Στατιστικά Στοιχεία:


Οστεοπόρωση: Μεταβολικό νόσημα των οστών, το οποίο χαρακτηρίζεται από μειωμένη οστική μάζα (πυκνότητα του οστού) και διαταραχή της μικρο-αρχιτεκτονικής τους, με αποτέλεσμα τον αυξημένο κίνδυνο κατάγματος.


Πλήττει περισσότερο τις γυναίκες από τους άνδρες.


Μία στις τρεις γυναίκες άνω των 50 ετών υποφέρει από κατάγματα που προκλήθηκαν από οστεοπόρωση.

Μία στις τρεις Ελληνίδες, νεότερες των 50 ετών, θα εμφανίσει οστεοπόρωση. Οι γυναίκες αυτές έχουν μειωμένη οστική μάζα -ένδειξη προδιάθεσης εμφάνισης της ασθένειας- γεγονός ωστόσο που αγνοούν στη συντριπτική τους πλειονότητα αφού δεν κάνουν τον έλεγχο.

Αιτίες για την αύξηση της συχνότητας εμφάνισης της οστεοπόρωσης στις Ελληνίδες είναι η κακή διατροφή και η έλλειψη άσκησης.


Επιμέλεια: Μίτση Σκέντζου
Τελευταία ενημέρωση: Σάββατο, 20 Οκτωβρίου 2012, 02:20
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Σήμερα...


ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!




Άγιος Αρτέμιος

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση
O Άγιος Αρτέμιος
Ο Άγιος Αρτέμιος θεωρείται Μεγαλομάρτυς του Χριστιανισμού και σύμφωνα με τον Συναξαριστή ήταν "Δουξ και Αυγουστιάλιος" επί Μ. Κωνσταντίνου.
Ο Άγιος Αρτέμιος αποκεφαλίστηκε στην Αντιόχεια κατόπιν διαταγής του Αυτοκράτορα Ιουλιανού επειδή δημόσια τον κατέκρινε για την θεωρούμενη "αποστασία" του, από τον χριστιανισμό. Αργότερα το λείψανο του Αγίου μεταφέρθηκε και θάφτηκε στον ναό του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου στη Κωνσταντινούπολη όπου κατά την παράδοση εκεί συνέβαιναν και πολλά θαύματα.
Στον Άγιο Αρτέμιο που η μνήμη του εορτάζεται από την Ορθόδοξη Εκκλησία στις 20 Οκτωβρίου κατ΄ έτος, αποδίδονται ιάσεις κήλης και συναφών παθήσεων. Διεσώθη μάλιστα κάποιου μοναχού ονόματι Ιωάννη Ροδίου "Υπόμνημα ήγουν εξήγησις του Αγίου και ενδόξου μεγαλομάρτυρος και θαυματουργού Αρτεμίου" που φέρεται στη συλλογή της "Εκκλησιαστικής Ιστορίας" του Φιλοστοργίου, καθώς και διάφορες "Διηγήσεις θαυμάτων", 45 τον αριθμό, του Αγίου.
Στην Αγιογραφία ο Άγιος Αρτέμιος εικονίζεται κυρίως με στολή Ρωμαίου στρατηγού. Επί του ονόματος του Αγίου οι χριστιανοί φέρουν τα ονόματα Αρτέμιος ή Αρτέμης και Άρτεμη.
Στην Αθήνα υφίσταται Ιερός Ναός του Αγίου Αρτεμίου, στη συνοικία Γούβα (πίσω και ανατολικά του Α΄ Νεκροταφείου). Υπάρχει επίσης μεγαλοπρεπής Ι. Ναός εντός της Σχ. Αστυνομίας επί της Λ. Μεσογείων στους Αμπελοκήπους που είναι ανοιχτός στο κοινό και λειτουργεί κανονικά.
Ο Μεγαλομάρτυς Αρτέμιος έχει οριστεί ως προστάτης Άγιος της Ελληνικής Αστυνομίας[1].
 -------------------------------------

Άγιος Γεράσιμος

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση
Για άλλους Αγίους με το ίδιο όνομα δείτε Άγιος Γεράσιμος (αποσαφήνιση)
Ο Άγιος Γεράσιμος ο Νοταράς είναι άγιος της ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας. Γεννήθηκε στα Τρίκαλα Κορινθίας το 1506.

Πίνακας περιεχομένων

Βιογραφία

Ο πατέρας του, Δημήτριος ήταν από το γνωστό Βυζαντινό γένος των Νοταράδων, και κατά την παράδοση ήταν συγγενής του μεγάλου Δούκα Λουκά Νοταρά που καθαιρέθηκε κατά την Άλωση της Κωνσταντινουπόλεως.
Ο Γεράσιμος, του οποίου το κοσμικό όνομα δεν είναι γνωστό, έφυγε έφηβος από το σπίτι του. Το 1527 πήγε στην Ζάκυνθο για να συμπληρώσει τη μόρφωσή του. Αργότερα πήγε στην Ιερουσαλήμ και έμεινε δώδεκα χρόνια υπηρετώντας στο ναό της Αναστάσεως. Περιόδευσε στην Αίγυπτο και τη Συρία για να επιστρέψει το 1559 στην Κεφαλονιά όπου και ίδρυσε το μοναστήρι του.
Ο Άγιος Γεράσιμος εκοιμήθη την 15η Αυγούστου του 1579. Επειδή την ημέρα αυτή γιορτάζεται η κοίμηση της Θεοτόκου, η γιορτή του Άγιου Γεράσιμου είναι ακριβώς την επόμενη μέρα. Ο Άγιος Γεράσιμος γιορτάζεται επίσης και στις 20 Οκτωβρίου, η οποία μέρα αποτελεί και επίσημη αργία στο νησί της Κεφαλονιάς. Ας σημειωθεί επίσης ότι το όνομα "Γεράσιμος" είναι από τα πιο κοινά αντρικά ονόματα στο νησί, ενώ δεν είναι λίγες οι γυναίκες με το όνομα "Γερασιμούλα".

Το ανέπαφο σκήνος

Το σκήνος του Άγιου Γεράσιμου έμεινε ως εκ θαύματος ανέπαφο. Όταν στις 20 Οκτωβρίου 1581 ανακτίθη, ο παριστάμενος πατριαρχικός έξαρχος Γαβριήλ Σεβήρος αποφάσισε τον εκ νέου ενταφιασμό, μέχρι που την 20ή Οκτωβρίου 1582 ανακτήθηκε εκ νέου, πάλι ανέπαφο από την φθορά του χρόνου. Είναι ένα από τα τρία άφθορα λείψανα στο Ιόνιο, του Άγιου Σπυρίδωνα, του Αγίου Γερασίμου και του Αγίου Διονυσίου.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΑΡΘΟΥΡΟΣ ΡΕΜΠΩ (20 Οκτωβρίου 1854 - 10 Νοεμβρίου 1891) ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ ΣΤΗΝ ΚΟΛΑΣΗ απόσπασμα

 


ΑΡΘΟΥΡΟΣ ΡΕΜΠΩ (20 Οκτωβρίου 1854 - 10 Νοεμβρίου 1891)
             ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ ΣΤΗΝ ΚΟΛΑΣΗ
απόσπασμα

Μια νύχτα πήρα την ομορφιά στα γόνατά μου

και τη βρήκα πικρή και τη βλαστήμησα

οπλίστηκα ενάντια στη δικαιοσύνη. Δραπέτευσα...
Ω μάγισσες, μιζέρια, μίσος
εσείς θα διαφυλάξετε το θησαυρό μου.
Κατόρθωσα να σβήσω απ' τα λογικά μου
κάθε ελπίδα ανθρώπινη.


Με ύπουλο σάλτο χίμηξα σα θηρίο
πάνω σ' όλες τις χαρές σας να τις κατασπαράξω.
Επικαλέστηκα τους δήμιους 
να δαγκάσω, πεθαίνοντας,
τα κοντάκια των όπλων τους.
Επικαλέστηκα κάθε οργή και μάστιγα
να πνιγώ στο αίμα, στην άμμο
η απόγνωση ήταν ο θεός μου.
Κυλίστηκα στη λάσπη
στέγνωσα στον αέρα του εγκλήματος
ξεγέλασα τη τρέλα
και η άνοιξη μου πρόσφερε 
το φρικαλέο γέλιο του ηλίθιου.

ΜΑΤΑ ΧΑΡΙ (1876-15/10/1917)

ΜΑΤΑ ΧΑΡΙ (1876-15/10/1917)
 
Το όνομα Μάτα Χάρι (στα ινδονησιακά «ήλιος») ήταν ψευδώνυμο της Ολλανδής Μαργαρίτα Τσέλε (πλήρες όνομα Margaretha Geertruida "Grietje" Zelle MacLeod 1876-1917) που υπήρξε σπουδαία χορεύτρια ινδικών χορών, εταίρα, αλλά και φημισμένη κατάσκοπος στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο.

Η Μαργαρίτα Τσέλε είχε παντρευτεί αρχικά τον λοχαγό του ολλανδικού αποικιακού στρατού Ροδόλφο ΜακΛάουντ, τον οποίο αργότερα διαζεύχθηκε. Στη συνέχεια επέστρεψε από τις Ολλανδικές Ινδίες στην Ευρώπη, όπου άρχισε να εμφανίζεται στα σημαντικότερα κοσμικά κέντρα διασκέδασης στο Παρίσι καθώς και σε άλλες πρωτεύουσες της Ευρώπης, ως Ινδή χορεύτρια με το όνομα Μάτα Χάρι. Έχοντας ολλανδικό διαβατήριο, λόγω της ουδετερότητας της χώρας, μπορούσε σ΄ όλη τη διάρκεια του πολέμου να μετακινείται ελεύθερα από τη μία χώρα στην άλλη.

Τελικά το 1917 συνελήφθη από τους Γάλλους με την κατηγορία του διπλού κατασκόπου κατά συρροή, προσάπτοντας της ευθύνες για το θάνατο 50.000 Γάλλων στρατιωτών. Τελικά καταδικάστηκε σε θάνατο και εκτελέστηκε στις 15 Οκτωβρίου 1917, στην περιοχή της Βιγκένας.

Κ ΟΥΡΑΝΗΣ "Koρίτσια τοῦ παλιοῦ καιροῦ..."


Κ ΟΥΡΑΝΗΣ "Koρίτσια τοῦ παλιοῦ καιροῦ..."

Κορίτσια τοῦ παλιοῦ καιροῦ, Ἀθηναΐς, Εἰρήνη:
μορφές, μέσα στὴ μνήμη μου, χιμαιρικὲς κι ὡραῖες,
σὰ ρόδινες σ᾿ ἀκίνητα βάλτων νερὰ νυμφαῖες,
-τὸν τόπο ἀφότου ἀφήσατε, τί νά ῾χετε ἀπογίνει,
κορίτσια τοῦ παλιοῦ καιροῦ, Ἀθηναΐς, Εἰρήνη;

Ποιοὶ τάχα νὰ σᾶς χαίρουνται, σὲ ποιὰ νὰ ζεῖτε ξένα,
ὢ σεῖς ποὺ μὲ μαγεύατε, παιδί, στὴν ἐπαρχία,
ὅπως μαγεύουν ἔναστρης νυχτιᾶς τὴν ἡσυχία
γλυκιὲς φωνὲς ποὺ τραγουδᾶν τραγούδια εὐτυχισμένα,
ποιοὶ τάχα νὰ σᾶς χαίρουνται, σὲ ποιὰ νὰ ζεῖτε ξένα;

Σὰ νά ῾ρθαν καὶ σᾶς πήρανε κουρσάρικα καράβια,
οὔτ᾿ ἕνα μήνυμα ἀπὸ σᾶς δὲν ᾖρθε τώρα χρόνια!
Ρημάξανε τὰ σπίτια σας -κι ἀπ᾿ τὰ ψηλὰ μπαλκόνια
μόνες οἱ γριὲς οἱ βάγιες σας κοιτᾶνε πρὸς τὰ βράδια:
σὰ νά ῾ρθαν καὶ σᾶς πήρανε κουρσάρικα καράβια...

ΠΙΝΑΚΑΣ -Renoir‑"Two Young Girls at the piano"

Η Ιερά Μονή Παναγίας Κάτω Ξενιάς

Η Ιερά Μονή Παναγίας Κάτω Ξενιάς

Η Ιερά Μονή Παναγίας Κάτω Ξενιάς, που βρίσκεται σε απόσταση 16 χιλιομέτρων από την πόλη του Αλμυρού, είναι κτισμένη σε ένα μικρό οροπέδιο με πλούσια βλάστηση και άφθονα νερά.

Η ακριβής χρονολογία ιδρύσεως είναι άγνωστη. Από τα εντοιχισμένα ανάγλυφα που βρίσκονται στην κόγχη του Ιερού, συμπεραίνουμε ότι ιδρύθηκε περί τον 12ο και 13ο αιώνα και αποτελούσε αρχικά μετόχι της Άνω Μονής Ξενιάς, αφιερωμένο στον Άγιο Νικόλαο.

Άρρηκτα συνδεδεμένη με τις δύο Ιερές Μονές είναι η θαυματουργός Εικόνα της Παναγίας Ξενιάς, η οποία αποτελεί την έφορο, την προστάτιδα και καταφυγή όλων των πιστών της περιοχής. Οι ιστορικές συγκυρίες και οι διάφορες ανάγκες, επέβαλλαν στους μοναχούς να αρχίσουν περί το 1704 να μεταφέρονται και να εγκαθίστανται στο μετόχι του Αγίου Νικολάου, φέροντας μαζί τους τα Ιερά Κειμήλια και την θαυματουργό Εικόνα της Παναγίας Ξενιάς.

Με την πάροδο του χρόνου, το μετόχι γνώρισε μεγάλη πνευματική και οικονομική άνθιση και με την ονομασία «Κάτω Μονή Ξενιάς» αντικατέστησε την κυρίαρχο Άνω Μονή, η οποία έπεσε σε παρακμή. Μεγάλη υπήρξε η προσφορά της Ιεράς Μονής, τόσο η πνευματική όσο και η κοινωνική, κατά τους αγώνες για την απελευθέρωση από τους Τούρκους και κατά τους πρόσφατους Εθνικούς αγώνες.

Η Ιερά Μονή λειτουργούσε έως το 1970 ως ανδρώα, έκτοτε μετατράπηκε σε γυναικεία και παραμένει έως σήμερα.

Το 1980 καταστράφηκε από τον τοπικό σεισμό, με αποτέλεσμα η νέα Μονή να αρχίσει να κτίζεται σε μικρή απόσταση από την Παλαιά επάνω στον λόφο «Καστρούλι». Το 1990 έγιναν τα θυρανοίξια της Νέας Ιεράς Μονής και το 2001 τα εγκαίνια του Ιερού Ναού, ενώ συνεχίζονται οι εργασίες αποπερατώσεως του κτηριακού συγκροτήματος τής Νέας Μονής.

Τα αρνητικά μας συναισθήματα, με τον καιρό, μετατρέπονται σε αναποδιές



Αποτελεί εδραιωμένη πεποίθηση ότι τα εξωτερικά γεγονότα είναι αυτά που ρυθμίζουν τη συμπεριφορά μας και προσδιορίζουν τις ψυχικές μας διαθέσεις. Συμβαίνει κάτι, συναντάμε κάποιον ή μαθαίνουμε μια είδηση και πιστεύουμε πως η ψυχολογική κατάσταση που αισθανόμαστε, εκνευρισμός, άγχος ή έκπληξη, είναι αποτέλεσμα, συνέπεια, εκείνου του συμβάντος, εκείνης της συνάντησης, εκείνης της είδησης. Με τον ίδιο τρόπο που, μέχρι να εφευρεθεί η φωτογραφία, ήταν αδύνατο να καθοριστεί η ακριβής διαδοχή των οπλών του αλόγου όταν καλπάζει, γιατί οι κινήσεις του ήταν πιο γρήγορες από αυτές που μπορεί να δει το μάτι μας, έτσι και οι σκέψεις, τα συναισθήματα, οι αισθήσεις, τα αισθήματα, σαν ηλεκτρονικές λάμψεις, διασχίζουν τα μυστηριώδη δάση των νευρώνων μας, με μια ταχύτητα που πλησιάζει εκείνη του φωτός και μοιάζει αδύνατο να προσδιορίσουμε τη σωστή χρονική διαδοχή σε σχέση με τα εξωτερικά συμβάντα. Ένα γεγονός συμβαίνει και εμείς πιστεύουμε πως η ψυχολογική μας διάθεση είναι το αποτέλεσμα εκείνου του γεγονότος. Δικαιολογούμε δηλαδή την κατάσταση του Είναι μας με βάση το εξωτερικό γεγονός, ενώ έχει συμβεί ακριβώς το αντίθετο. Στην πραγματικότητα οι ψυχικές καταστάσεις τού Είναι αναγγέλλουν και καθορίζουν τα γεγονότα της ζωής μας. Τα αρνητικά μας συναισθήματα, με τον καιρό, μετατρέπονται σε αναποδιές για τις οποίες μετά διαμαρτυρόμαστε. Για να μου συμβεί ένα συγκεκριμένο γεγονός, ευχάριστο ή δυσάρεστο, πρέπει νωρίτερα να έχω δημιουργήσει εσωτερικά τις συνθήκες για να συμβεί.

Elio D’ Anna Η Σχολή των Θεών

Δημοφιλείς αναρτήσεις