Κυριακή 11 Νοεμβρίου 2012

Η μεταφυσική στην Αίγυπτο

Αναδημοσίευση άρθρου από Νέα Ακρόπολη

Η μεταφυσική στην Αίγυπτο

Η θρησκεία της Αιγύπτου συνδυάζει ηθική και μεταφυσική σε μία σύνθεση η οποία στοχεύει στην εξέλιξη του ανθρώπου και στην απελευθέρωση της ψυχής του. Το πέρασμα από τη γη αυτή είναι μία περίοδος δοκιμασίας και μαθητείας, η οποία ανανεώνεται τόσες φορές όσες χρειάζεται, έως ότου η Ψυχή, απελευθερωμένη, να μην έχει πια ανάγκη να στηρίζεται στη σαρκική ύλη. Η διαδικασία της απελευθέρωσης ξεκινάει από την αγνότητα. Και ηθική είναι τόσο μια δίκαιη και ευγενής ζωή, όπου προσέχουμε τα λάθη και τα ελαττώματα μας, όσο και η βοήθεια των θεών προς εκείνους οι οποίοι ενεργούν με δικαιοσύνη και σοφία.

Στο μεταξύ, ανάμεσα σε κάθε ζωή σ' αυτό τον κόσμο, υπάρχει μία περίοδος ανάπαυσης, κατά τη διάρκεια της οποίας, και σύμφωνα με τις πράξεις του, ο καθένας βρίσκεται, λιγότερο ή περισσότερο, κοντά στους Θεούς. Όμως και σ' αυτό το "Υπερπέραν" συνεχίζονται οι δοκιμασίες και η μαθητεία, γιατί η Ψυχή ποτέ δεν κοιμάται.

Τελικός στόχος είναι το Βασίλειο του Πνεύματος, των πραγματικών και μόνιμων όντων, εκεί όπου κατοικούν τα άστρα, οι θεοί και τα πνεύματα, οι αγνές ιδέες - μέσα στην ειρήνη (Χετέπ) και στη Δικαιοσύνη (Μαάτ). Τα κείμενα των σαρκοφάγων περιγράφουν τις γεμάτες κινδύνους πορείες, τις πόρτες και τις στροφές που πρέπει να ακολουθήσουν οι ψυχές των νεκρών για να φτάσουν στην Πόρτα του Ουρανού.

Στην αρχαία Αίγυπτο ο Άνθρωπος θεωρήθηκε ως αξεχώριστο από το Σύμπαν ον. Είναι ενωμένος με τον κόσμο με μια αλληλεπίδραση, που γίνεται δυνατή χάρη στη ζωτική δύναμη, η οποία ονομάζεται "Σεκέμ" και εμψυχώνει όλο το σύμπαν. Για κάθε ον, για κάθε μέρος του σύμπαντος - και φυσικά για τον άνθρωπο - η ουσία της εξέλιξης, είναι να γνωρίσει το όνομά του, το ΡΕΝ, εκεί βρίσκεται η πραγματική του ταυτότητα. Το ΡΕΝ είναι το Εγώ, το οποίο εκφράζεται στη ζωή μέσα από διάφορες μάσκες. Για τους Αιγυπτίους, ο άνθρωπος αποτελείται από 7 φορείς Συνείδησης, οι οποίοι χρησιμεύουν για την έκφραση του Εγώ στους εκδηλωμένους κόσμους. Η Συνείδηση και η βούληση επιτρέπουν στον άνθρωπο να συντονίσει και να εναρμονίσει τα 7 στοιχεία του. Η εναρμόνιση αυτή έχει ως αποτέλεσμα μια δυναμική ενότητα, μια μονάδα ανώτερου επιπέδου η οποία ταυτίζεται με το Κοσμικό Ιερό Ρεν. Η διαδικασία επιτυγχανόταν μέσα από τη Μύηση, που είχε σκοπό την Αυτογνωσία, τη γνώση του Εσωτερικού Οντος, του αληθινού Εαυτού του Οντος.

Οι 7 φορείς του ανθρώπου ονομάζονταν στην Αιγυπτιακή Μεταφυσική ως εξής:
1. ΚΑΤ, είναι το ανθρώπινο σώμα.
2. ΚΕΙΒΙΤ, είναι η σκιά ή το είδωλο της ψυχής, το στοιχείο που ορίζει τη μορφή του σώματος, το ενεργοποιεί και το ελευθερώνει από την ακινησία.
3. ΚΑ, είναι το αφηρημένο ομοίωμα της προσωπικότητας, η εκδήλωση της ζωτικής ενέργειας, όσον αφορά τις δημιουργικές και συντηρητικές λειτουργίες της. Χάρη σ΄ αυτόν το φορές, ο άνθρωπος συμμετέχει και ενώνεται με την Παγκόσμια Ζωή. Αποτελεί της έδρα των συναισθημάτων και σ' αυτόν καθρεφτίζεται το μέρος του Ουρανού που αντιστοιχεί σε κάθε άνθρωπο. Γι' αυτό επηρεάζεται έντονα από τα άστρα και συσχετίζεται με την Αστρολογία. Είναι το Αστρικό Σώμα του Δυτικού Εσωτερισμού.
4. ΑΒ, είναι η καρδιά ως έδρα της νοημοσύνης, της φρόνησης, των παθών και της ανδρείας. Είναι αυτό που ζυγίζεται στη ιερή ζυγαριά της θείας Δίκης, γιατί αυτό φορτώνεται με το βάρος των ανθρώπινων πράξεων στη ζωή. Το ΑΒ εμπεριέχει την ψυχή του Κεφέρ, του ιερού σκαραβαίου, ο οποίος συμβολίζει κάθε πνευματική ιδιότητα που βρίσκεται σε κατάσταση ανάπτυξης. Η καρδιά πρέπει λοιπόν να εξαγνιστεί από τις κακίες του κόσμου των φαινομένων, για να ελευθερωθεί ο ιερός σκαραβαίος, δηλαδή το πνεύμα.
5. ΒΑ, είναι η αιώνια ανθρώπινη ψυχή. Συμβολίζεται με ένα χελιδόνι με ανθρώπινο κεφάλι. Είναι η ταξιδιάρικη ψυχή ενός ζωντανού όντος, το οποίο είναι ικανό να εκδηλώνεται στον υλικό κόσμο. Αυτή η αρχή είναι δεμένη μυστικά με το ΚΑ και το ΑΒ, τα οποία είναι, κάπως, σαν τη σκιά της.
6. ΑΚ, είναι το πνεύμα που εγκαταλείπει το σώμα τη στιγμή του θανάτου. Είναι μια φωτεινή αρχή που συμβολίζεται με την ίβυδα . Το να γίνει κανείς ΑΚΟΥ σημαίνει να φτάσει στην τελειότητα.
7. ΣΑΧΟΥ ή ΑΤΜΟΥ, είναι το πνευματικό σώμα, απελευθερωμένο από το ΚΑΤ, το φυσικό σώμα. Είναι το φωτεινό περιτύλιγμα του αιώνιου πνεύματος που συνδέει τον άνθρωπο με το ΠΑΝ. Είναι εκείνο το Αγνότατο στοιχείο το οποίο μένει αιωνίως μονάδα, άτομο, πέρα από κάθε αλλαγή και κίνηση του χώρου και του χρόνου.
Υπήρχαν άλλες δύο αρχές, το Ατομικό Ρεν και το Κοσμικό Ρεν της Ηλιακής Συνείδησης, οι οποίες, μαζί με τους 7 φορείς του ανθρώπου, ολοκλήρωναν τη Θεία Εννεάδα.

Κρέπες με λαχανικά

Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-

Οι περίφημες "τάπες"

Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-

Δερμάτινα σαλόνια: ναι ή όχι;




Δερμάτινα σαλόνια: ναι ή όχι;

Είναι cool και επανέρχονται δυναμικά στη διακόσμηση σαλονιού. Τα δερμάτινα σαλόνια έκαναν θραύση τη δεκαετία του 80, πήραν δεύτερο ρόλο από το 90 και μετά ενώ τα 4-5 τελευταία χρόνια κυριαρχούν ξανά στα trends διακόσμησης. Δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς το γιατί.

Το minimal luxury στυλ που προσφέρουν στο χώρο δεν μπορεί να το αντικαταστήσει κανένα άλλο υλικό. Πριν προχωρήσετε όμως στην αγορά ενός σαλονιού από δέρμα, μάθετε τα πλεονεκτήματα αλλά και τα μειονεκτήματά του, ώστε να αποφασίσετε σωστά.

Στα δερμάτινα σαλόνια λέμε ναι!

Είναι κάτι παραπάνω από cool και το ξέρουμε καλά. Δεν είναι απλά ακόμα ένα διακοσμητικό στοιχείο. Τα δερμάτινα σαλόνια δημιουργούν ένα μοναδικό εφέ στο χώρο που συνδυάζει πολυτέλεια με αστική αισθητική. Η λεία επιφάνεια του καναπέ προσφέρει μία άνετη αίσθηση που χαλαρώνει άμεσα τους καλεσμένους. Το δέρμα δένει τέλεια με το ξύλο αλλά και με το γυαλί, δίνοντας πολλές διαφορετικές λύσεις ανανέωσης για το χώρο, εάν αυτό χρειαστεί.

Προτιμήστε να το συνδυάσετε με ένα ξύλινο τραπέζι σαλονιού ή μια ξύλινη βιβλιοθήκη για να τονίσετε την επιβλητικότητα του χώρου ή κάντε αντίθεση του χρώματος του καναπέ με το χαλί. Αν ο δερμάτινος καναπές είναι σε καφέ χρώμα, επιλέξτε ένα πλούσιο λευκό χαλί για κοντράστ. Τα δερμάτινα σαλόνια έχουν και ένα έξτρα πλεονέκτημα. Τον εύκολο καθαρισμό τους! Φαγητό, ποτά ή μπογιές, ό,τι κι αν στάξει πάνω τους, καθαρίζει με ένα πέρασμα!

Ηρωικό όχι στα δερμάτινα σαλόνια.

Είναι ωραία αλλά δεν κάνουν για όλους. Τα δερμάτινα σαλόνια αν και ανθεκτικά, σε περίπτωση που φθαρούν, χαραχτούν ή σκιστούν, είναι πολύ δύσκολο να επιδιορθωθούν. Όχι πως είναι αδύνατο, απλά η διαδικασία απαιτεί μεγάλο κόστος. Το κυριότερο όμως μειονέκτημα του δερμάτινου σαλονιού είναι το ίδιο το υλικό του. Το χειμώνα είναι κρύο ενώ το καλοκαίρι πάρα πολύ ζεστό. Για έναν καναπέ βασικό του σπιτιού σας το πρώτο που θέλετε να σας προσφέρει είναι άνεση. Με τον δερμάτινο καναπέ θα πρέπει να βρείτε ιδέες που να βοηθούν τη θερμοκρασία του υλικού. Ριχτάρια και μαξιλαράκια είναι αγαπημένες και οικονομικές λύσεις για κάθε δερμάτινο καναπέ. Επίσης στην αρχή ο δερμάτινος καναπές είναι ένα από τα έπιπλα σαλονιού που λόγω του σκληρού υλικού του απαιτεί ένα εύλογο χρονικό διάστημα χρήσης μέχρι να μαλακώσει αρκετά.

Έξτρα πληροφορίες για τα δερμάτινα σαλόνια.

Τα δερμάτινα σαλόνια φθείρονται το ίδιο εύκολα με τα υφασμάτινα κλασικά σαλόνια. Απλά στη δεύτερη περίπτωση αν έχετε κάλυμμα, το αλλάζετε. Ακόμη, να έχετε στο νου σας πως μπορεί μεν οι δερμάτινοι καναπέδες και οι πολυθρόνες να καθαρίζονται εύκολα, κάποιοι τύποι δέρματος όμως απαιτούν καθαρισμό με ειδικά απορρυπαντικά σπρέι ή υγρά καθαριστικά τα οποία προσθέτουν ένα έξτρα κόστος στον οικογενειακό προϋπολογισμό σας. Τέλος, να θυμάστε πως τους πρώτους μήνες από την αγορά σας, ο αέρας στο σαλόνι σας θα επηρεαστεί από τη δερμάτινη μυρωδιά του καναπέ. Εάν αυτό σας ενοχλεί, επενδύστε σε αρωματικά χώρου της επιλογής σας.

Ανεξάρτητα από τα υπέρ και τα κατά, τα δερμάτινα σαλόνια είναι γεγονός πως επανέρχονται δυναμικά. Θα τα βρείτε σε μία μεγάλη γκάμα σχεδίων ειδικά για σύγχρονα σαλόνια με άποψη.

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ



" Τώρα χτυπάει πιο γρήγορα το όνειρο μες το αίμα
Του κόσμου η πιο σωστή στιγμή σημαίνει:
Ελευθερία,
Έλληνες μες στα σκοτεινά δείχνουν το δρόμο:
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

Για σένα θα δακρύσει από χαρά ο ήλιος". Ο.ΕΛΥΤΗΣ

ΠΑΝΑΚΑΣ –Ε. Φ.ΝΤΕΛΑΚΡΟΥΑ
Δικό μου σχόλιο:
Αν δεν κάνω λάθος είναι η σφαγή της Χίου 
διαφορετικά διορθώστε με

Βάλτε χρώμα στη ζωή

Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-

Στα τρυπημένα σημεία λέει  πόνους, αόρατες

Εικονοθεραπεία 32

Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-


Πίτα με κολοκυθάκια



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΤΑ ΜΕ ΚΟΛΟΚΥΘΑΚΙΑ
Υπέροχη όσο είναι ζεστή, αλλά επίσης καλή και ως κρύο πρόγευμα. Δύο είδη τυριού, κολοκυθάκια, λιγάκι ικανότητα μαγειρικής, πολύ περισσότερο επιθυμία και δημιουργικότητα και θα λάβετε υπέροχο γεύμα, ιδανικό για κάθε περίσταση. Για ολόκληρη την προετοιμασία θα χρειαστείτε περίπου μιάμιση ώρα, διάστημα το οποίο, πιστέψτε με, δεν θα ξοδέψετε μάταια. Με την πρώτη μπουκιά θα πειστείτε ότι κάνατε θαυμάσια επιλογή όταν αποφασίσατε να ετοιμάσετε αυτήν την ελληνική πίτα με κολοκυθάκια.

• 125 ml. ελαιόλαδο
• 250 ml. ψιλοκομμένο φρέσκο σκόρδο
• 3 κολοκυθάκια μεσαίου μεγέθους (βάρους περίπου 700γρ.)
• 5 ή 6 αυγά, ανάλογα με το μέγεθός τους
• 250 ml. στραγγιστό γιαούρτι
• 250 ml. αλεύρι
• 3 κουταλάκια μπέικιν πάουντερ
• 150 γρ. τυρί φέτα
• 150 γρ. μοτσαρέλα
• ψιλοκομμένο μαϊντανό
• μαυροπίπερο, αλάτι
• 12 λεπτά κυκλάκια κολοκυθάκι για διακόσμηση

Λόγω της ιδιαίτερης πυκνότητας που έχει το ελληνικό στραγγιστό γιαούρτι, καλύτερα χρησιμοποιείστε τέτοιο για την συνταγή αυτή. Ως αντικατάστατο αυτού, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και απλό γιαούρτι, το οποίο όμως θα στραγγίσετε καλά από τα επιπλέον υγρά. Τα κολοκυθάκια δεν τα ξεφλουδίζετε, απλά τα πλένετε καλά και τα κόβετε σε κυβάκια. Κόβετε επίσης και το φρέσκο σκόρδο σε ροδέλες.

Σε μεγαλύτερο σκεύος ζεσταίνετε ελαιόλαδο και προσθέτετε τα κολοκυθάκια και το σκόρδο και έπειτα αλατίζετε και συνεχίζετε σε χαμηλή φωτιά επί 20 λεπτά της ώρας, έως ότου μαλακώσουν καλά τα κολοκυθάκια, χωρίς όμως να αρχίσουν να διαλύονται.

Σε μεγαλύτερο σκεύος τοποθετείτε τα αυγά και το στραγγιστό γιαούρτι και ανακατεύετε πολύ καλά. Έπειτα προσθέστε το αλεύρι, στο οποίο νωρίτερα έχετε ανακατέψει και το μπέικιν πάουντερ. Όταν το μείγμα ανακατευτεί καλά, προσθέστε την φέτα, τη μοτσαρέλα και τα μαλακά πλέον κολοκυθάκια. Ανακατέψτε και προσθέστε αλάτι, μαϊντανό και μαυροπίπερο.

Βάλτε όλο το μείγμα σε ταψί καλά λαδωμένο και από πάνω αραδιάστε τα κυκλάκια κολοκυθάκι. Σε καλά ζεσταμένο φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου, ψήνετε για μια ώρα. Αφήνετε την ψημένη πλέον πίτα να κρυώσει για 15 λεπτά και έπειτα την κόβετε σε κομμάτια.

balkon3.com

Η Αριάδνη

Αναδημοσίευση άρθρου από Νέα Ακρόπολη

http://www.nea-acropoli-ioannina.gr/istorika-proswpa/h-ariadnh.html

Αποτέλεσμα εικόνας για Η Αριάδνη

Η Αριάδνη

Κόρη του βασιλιά της Κρήτης Μίνωα και της κόρης του Ήλιου Πασιφάης. Ετυμολογικά το όνομά της, Αριάδνη ή Αριάγνη σημαίνει την ιερή την αγνή ή σύμφωνα με άλλους σχολιαστές, η ρίζα αδ- προέρχεται από το ρήμα ανδάνω, εκ του ήδομαι που σημαίνει τέρπω, ευαρεστώ.

Μ' αυτήν την έννοια η Αριάδνη είναι η φιλήδονη, μία έκφραση της Πάνδημου Αφροδίτης. Μία ακόμα παράφραση του ονόματός της είναι το «Αριδήλα», που σημαίνει την πολύ φωτεινή, αυτήν που φαίνεται από μακριά. Αυτό το όνομα το πήρε όταν ανέβηκε με τον Διόνυσο στον ουρανό.

Ο Μύθος
Η αρχαιότερη κρητική παράδοση, συνδέει την Αριάδνη με τον Διόνυσο, σ' αυτόν τον μύθο όμως εμπλέκεται και η αθηναϊκή παράδοση που συνδέει την Αριάδνη με τον Αττικό ήρωα Θησέα.

Σύμφωνα με την επικρατέστερη εκδοχή του μύθου, η Αριάδνη ερωτεύεται τον Θησέα, που φτάνει στην Κρήτη για να σκοτώσει τον ετεροθαλή αδελφό της Μινώταυρο, ο οποίος κατασπάραζε 7 νέους και 7 νέες από την Αθήνα. Γίνεται συνεργός του και δίνοντάς του το νήμα (μίτος), τον βοηθά να βγει από τον λαβύρινθο.

Ο Θησέας επιστρέφοντας από την Κρήτη στην Αθήνα, παίρνει μαζί του την Αριάδνη, όμως σε μία στάση που κάνουν στην Νάξο την εγκαταλείπει ενώ κοιμόταν. Εκεί ο Διόνυσος, άρχοντας της Νάξου την ερωτεύεται και την κάνει ουράνια σύζυγό του. Την οδηγεί στον Όλυμπο, όπου ο Δίας της χαρίζει την αθανασία. Λέγεται ακόμη πως ο Διόνυσος της χάρισε ένα χρυσό στέμμα με πολύτιμους λίθους, έργο του Ήφαιστου.

Αυτός είναι ο βασικός κορμός του μύθου, ο οποίος όμως έχει αρκετές παραλλαγές. Από τη συσχέτιση των παραδόσεων προκύπτει πως δύο είναι κυρίως οι μύθοι που συνδέονται με την Αριάδνη: ο μύθος της εγκαταλειμμένης από τον Θησέα απαρηγόρητης γυναίκας και εκείνος της ευτυχισμένης συζύγου του Διονύσου. Η Αριάδνη από τον Διόνυσο απέκτησε τέσσερις γιους (Θόας, Στάφυλλος, Οινοπίων, Πεπάρηθος), αναφέρονται όμως και παιδιά της από τον Θησέα.

Πριν αποκτήσει το χαρακτήρα θνητής ηρωίδας σχετιζόταν στην Κρήτη με τη Θεά-Φύση ή μεγάλη μητέρα, θεότητα που αποτελούσε την προσωποποίηση της φύσης που γεννιέται και πεθαίνει κατά τη διάρκεια του έτους. Η Αριάδνη πεθαίνει στη γη και ξαναζεί στον ουρανό, κοιμάται και ξυπνάει, όπως και η φύση. Τα χαρακτηριστικά της μοιάζουν μ' αυτά της Περσεφόνης. Αριάδνη και Αριδήλα, στα δυτικά νησιά, ονόμαζαν μία θεά με δύο μορφές και με διπλή μοίρα, καλή και κακή. Επίσης λατρευόταν με διάφορους τρόπους και σε άλλες περιοχές : στη Νάξο, την Δήλο, την Κύπρο, τη Ρώμη κ.α.

Η Αριάδνη συνδέεται στενά και με την θεά Αθηνά, σαν Εργάνη Αθηνά, θεά της τέχνης και ιδιαίτερα της υφαντικής, όπως και η Αριάδνη εξαιτίας του μίτου. Σε συμβολικό επίπεδο έχει τις ιδιότητες της αράχνης, είναι αυτή που υφαίνει τον κόσμο, όπως η Μάγια στις βεδικές παραδόσεις.

Σύμφωνα με μία πιο εσωτερική ερμηνεία του μύθου, η Αριάδνη είναι η ίδια η αντανάκλαση της ψυχής του ανθρώπου - ήρωα (Θησέας), που δίνοντας του τον μίτο, τον οδηγεί στον λαβύρινθο της Μάγια και του επιτρέπει όχι μόνο να βγει έξω, αλλά να φτάσει, πριν, στο κέντρο του λαβύρινθου, να αποκαλύψει δηλαδή το μυστικό της Μάγια, να κατανοήσει τον μηχανισμό αυτό, των ψευδαισθήσεων και μάλιστα να οδηγήσει και άλλους ανθρώπους.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

• «Πάπυρος Λαρούς Μπριτάνικα», Εκδοτικός Οργανισμός Πάπυρος. 1984, 1996
• «Η Μυθολογία των Ελλήνων», Κ. Κερένυϊ. Εδόσεις: Εστία, 1966
• «Γυναίκες και Ιερό», εκδόσεις: Αρχέτυπο, 2001
• «Παιχνίδια στον Καθρέφτη», Delia S. Guzman. Εκδόσεις : Νέα Ακρόπολη, 1993

Όποιος αγαπάει ένα πουλί



Όποιος αγαπάει ένα πουλί, ένα άστρο, ένα παιδί, αυτός πάντα του βλέπει όμορφα όνειρα κι ο κόσμος γίνεται όμορφος ως πέρα απ’ τον ύπνο του, ως πίσω απ’ τα κλεισμένα μάτια του, ως μέσα στο πιο άγνωστο χαμόγελό του. ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ

Δημοφιλείς αναρτήσεις