Εδώ θα βρείτε ένα μωσαϊκό θεμάτων . Κλείσαμε 10ετία και γι αυτό κάποιες αναρτήσεις έχουν αλλοιωθεί. Οι σελίδες που αναφέρω είναι τα νέα μου ιστολόγια που αλληλοστηρίζονται με αυτό εδώ το παλιό ... Σας ευχαριστώ!
Κυριακή 23 Δεκεμβρίου 2012
Η συντήρηση του κλιματιστικού είναι υποχρεωτική;
17 Δεκεμβρίου
Η συντήρηση του κλιματιστικού είναι υποχρεωτική;
Παρά το γεγονός ότι αρκετοί καταναλωτές δεν ασχολούνται με τη συντήρηση του κλιματιστικού τους, η συγκεκριμένη διαδικασία είναι απαραίτητη προκειμένου να διασφαλίσουμε μέγιστη διάρκεια ζωής για το κλιματιστικό, μέγιστη απόδοση σε θέρμανση και ψύξη, καθαρό περιβάλλον στο εσωτερικό του σπιτιού και, τέλος, εξοικονόμηση ενέργειας και συνεπώς εξοικονόμηση χρημάτων.
thermansipress.gr
Παρά το γεγονός ότι αρκετοί καταναλωτές δεν ασχολούνται με τη συντήρηση του κλιματιστικού τους, η συγκεκριμένη διαδικασία είναι απαραίτητη προκειμένου να διασφαλίσουμε μέγιστη διάρκεια ζωής για το κλιματιστικό, μέγιστη απόδοση σε θέρμανση και ψύξη, καθαρό περιβάλλον στο εσωτερικό του σπιτιού και, τέλος, εξοικονόμηση ενέργειας και συνεπώς εξοικονόμηση χρημάτων.
thermansipress.gr
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ - Ἡ Εὐρυκόμη
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ - Ἡ Εὐρυκόμη
«Θάλασσα, πότε θέλ᾿ ἰδῶ τὴν ὄμορφη Εὐρυκόμη;
Πολὺς καιρὸς ἐπέρασε καὶ δὲν τὴν εἶδα ἀκόμη.
Πόσες φορὲς κοιτάζοντας ἀπὸ τὸ βράχο γέρνω
Καὶ τὸν ἀφρὸ τῆς θάλασσας γιὰ τὰ πανιά της παίρνω! Φέρ᾿ τηνε, τέλος, φέρ᾿ τηνε». Αὐτὰ ὁ Θύρσης λέει,
Καὶ παίρνει ἀπὸ τὴ θάλασσα καὶ τὴ φιλεῖ καὶ κλαίει·
Καὶ δὲν ἠξέρει ὁ δύστυχος ὁποῦ φιλεῖ τὸ κῦμα
Ἐκεῖνο, ποὺ τῆς ἔδωσε καὶ θάνατο καὶ μνῆμα.
ΠΙΝΑΚΑΣ- Edvard Munch "Girl on the Beach"
Ο ΝΑΟΣ ΤΩΝ ΜΟΥΣΩΝ
[...]
Το ελληνικό κοινό με το ευχάριστο αυτό ανάγνωσμα θα κατανοήσει αφενός
την τεράστια σημασία που είχε ο μύθος της κλασικής ελληνικής αρχαιότητας
για ολόκληρο τον δυτικό πολιτισμό, ο οποίος αναζητεί μέσω αυτού νέες
πολιτισμικές ταυτότητες, και αφετέρου τα ερεθίσματα που η εν λόγω
παράδοση προσφέρει σε λόγιους, σε λογοτέχνες και γενικότερα δημιουργούς.
Οι ελληνικοί μύθοι, τους οποίους κάνει κτήμα της η Ρώμη, γίνονται οι σταθερές πολιτιστικές "αναφορές" εξέλιξης και σηματοδότησης της πορείας της Ευρώπης. Μια προσεκτική ανάγνωση των σχολίων, που παρατίθενται από τον de Marolles στο τέλος των αφηγήσεών του, είναι αρκετή για να μας πείσει ότι από τον Μεσαίωνα ως και τον Διαφωτισμό οι μύθοι διατήρησαν αναλλοίωτο όχι μόνο το αυστηρά φιλολογικό ενδιαφέρον τους αλλά αποτέλεσαν το έρεισμα ευρύτερων πολιτικών ηθικών και κοινωνικών σκέψεων.
Η έντονη παρουσία του μύθου στα γράμματα και τις τέχνες δεν σταματάει όμως τον 18ο αιώνα. Κλασικισμός, νεοκλασικισμός, ρομαντισμός, ακόμη και ο υπερρεαλισμός αναζητούν μέσα από τους μύθους τις μορφές και τα πρότυπα τα οποία θα σηκώσουν το βάρος μιας νέας κατάστασης πραγμάτων. Το έργο του αββά de Morolles και τα εξήντα χαρακτικά που έχουν φιλοτεχνηθεί από σημαντικούς καλλιτέχνες της εποχής για να εικονογραφήσουν τα σημαντικότερα γεγονότα της μυθικής αρχαιότητας, όπως τονίζεται στον πρόλογο της γαλλικής έκδοσης, κυκλοφορεί σήμερα στα ελληνικά σε ομοιοτυπική αναπαραγωγή. Η μετάφραση της Μαρίας Γυπαράκη, που απέδωσε αριστοτεχνικά και με ακρίβεια τη χάρη του λόγου της εποχής και με την απαιτούμενη προσοχή τα εμπεριστατωμένα σχόλια του συγγραφέα, καθώς και η πιστή αναπαραγωγή των καλλωπιστικών και τυπογραφικών στοιχείων του πρωτοτύπου, εξασφαλίζουν την πιστή αναδημιουργία ενός τόμου που φιλοδοξεί να είναι συγχρόνως βιβλίο τέχνης και βιβλίο κειμένου. [...] Νίκος Χαϊδεμένος, ο εκδότης
http://www.bigbook.gr/ index.php?lang_id=1&mode=si ngleBook&book_id=180119
Οι ελληνικοί μύθοι, τους οποίους κάνει κτήμα της η Ρώμη, γίνονται οι σταθερές πολιτιστικές "αναφορές" εξέλιξης και σηματοδότησης της πορείας της Ευρώπης. Μια προσεκτική ανάγνωση των σχολίων, που παρατίθενται από τον de Marolles στο τέλος των αφηγήσεών του, είναι αρκετή για να μας πείσει ότι από τον Μεσαίωνα ως και τον Διαφωτισμό οι μύθοι διατήρησαν αναλλοίωτο όχι μόνο το αυστηρά φιλολογικό ενδιαφέρον τους αλλά αποτέλεσαν το έρεισμα ευρύτερων πολιτικών ηθικών και κοινωνικών σκέψεων.
Η έντονη παρουσία του μύθου στα γράμματα και τις τέχνες δεν σταματάει όμως τον 18ο αιώνα. Κλασικισμός, νεοκλασικισμός, ρομαντισμός, ακόμη και ο υπερρεαλισμός αναζητούν μέσα από τους μύθους τις μορφές και τα πρότυπα τα οποία θα σηκώσουν το βάρος μιας νέας κατάστασης πραγμάτων. Το έργο του αββά de Morolles και τα εξήντα χαρακτικά που έχουν φιλοτεχνηθεί από σημαντικούς καλλιτέχνες της εποχής για να εικονογραφήσουν τα σημαντικότερα γεγονότα της μυθικής αρχαιότητας, όπως τονίζεται στον πρόλογο της γαλλικής έκδοσης, κυκλοφορεί σήμερα στα ελληνικά σε ομοιοτυπική αναπαραγωγή. Η μετάφραση της Μαρίας Γυπαράκη, που απέδωσε αριστοτεχνικά και με ακρίβεια τη χάρη του λόγου της εποχής και με την απαιτούμενη προσοχή τα εμπεριστατωμένα σχόλια του συγγραφέα, καθώς και η πιστή αναπαραγωγή των καλλωπιστικών και τυπογραφικών στοιχείων του πρωτοτύπου, εξασφαλίζουν την πιστή αναδημιουργία ενός τόμου που φιλοδοξεί να είναι συγχρόνως βιβλίο τέχνης και βιβλίο κειμένου. [...] Νίκος Χαϊδεμένος, ο εκδότης
http://www.bigbook.gr/
Μην καταπιέζετε το φτάρνισμα
Μην καταπιέζετε το φτάρνισμα
Πόσες φορές δεν θελήσατε να φταρνιστείτε και για κάποιο λόγο καταπιέσατε την ανάγκη σας αυτή; Σίγουρα πολλές, και έχει συμβεί σε όλους μας. φτάρνισμα; Διαβάστε και θα εκπλαγείτε.
Οι αστικοί μύθοι έλεγαν ότι ποτέ δεν πρέπει να καταπιέζουμε το φτάρνισμα μας γιατί μπορεί να... εκραγεί το κεφάλι μας. Φυσικά κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Κανένα κεφάλι δεν πρόκειται να σκάσει, αν και συχνά όταν καταπιέζουμε το φτάρνισμα νιώθουμε ένα πόνο – στιγμιαίο- στα μάτια στη μύτη και στα αυτιά.
Σύμφωνα με τους γιατρούς το φτάρνισμα είναι μια διαδικασία η οποία για να γίνει συμμετέχουν πολλές περιοχές του εγκεφάλου μας. Για να ξεκινήσει όμως η διαδικασία αυτή χριεάζεται να διεγερθούν με κάποιο τρόπο οι μεμβράνες της μύτης. Αλήθεια σε πόσες ταινίες δεν έχουμε δει να γαργαλάνε κάποιον με ένα φτερό στη μύτη και να φταρνίζεται.
Μόλις λοιπόν πυροδοτηθεί η διαδικασία του φταρνίσματος και ενεργοποιηθεί ο εγκέφαλος ακολουθεί μια ταχύτατη όσο και στιγμιαία αποβολή αέρα από το στόμα μας. Η εκτόξευση αυτή εκτός από αέρα περιλαμβάνει και εκατομμύρια σταγονίδια σάλιου, τα οποία βγαίνουν από το στόμα με την ταχύτητα τυφώνα. Ναι καλά διαβάσατε οι ταχύτητα εκτόξευσης αέρα και σάλιου κατά το φτάρνισμα ξεπερνάει τα 160 χιλιόμετρα την ώρα.
Η ένταση που βιώνει η μύτη και το στόμα μας και η ενέργεια που βγαίνει, εάν παρεμποδιστεί, με το να κλείσουμε τη μύτη μας, ή το στόμα μας, ή να προσπαθήσουμε να μειώσουμε την ένταση του φταρνίσματος, μπορεί να... αυτοτραυματιστούμε. Δηλαδή μπορεί να συμβούν τα εξής:
Να ματώσει η μύτη μας, να βουλώσουν στην καλύτερη περίπτωση τα αυτιά μας, και στη χειρότερη να πάθουμε ρήξη τυμπάνου. Επίσης μπορεί να πάθουμε ξαφνικούς ιλίγγους ή κάποιο οίδημα στο πρόσωπο μας. Το χειρότερο όμως που μπορούμε να πάθουμε είναι να αποκολληθεί ο αμφιβληστροειδής του ματιού μας.
Τρομάξατε με όσα διαβάσατε; Την επόμενη φορά που θα θελήσετε να φταρνιστείτε, απλά καλύψτε το στόμα και τη μύτη σας με ένα μαντήλι και “δώστε του να καταλάβει”. Κάντε το άφοβα και με ένταση...
iatropedia.gr
Πόσες φορές δεν θελήσατε να φταρνιστείτε και για κάποιο λόγο καταπιέσατε την ανάγκη σας αυτή; Σίγουρα πολλές, και έχει συμβεί σε όλους μας. φτάρνισμα; Διαβάστε και θα εκπλαγείτε.
Οι αστικοί μύθοι έλεγαν ότι ποτέ δεν πρέπει να καταπιέζουμε το φτάρνισμα μας γιατί μπορεί να... εκραγεί το κεφάλι μας. Φυσικά κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Κανένα κεφάλι δεν πρόκειται να σκάσει, αν και συχνά όταν καταπιέζουμε το φτάρνισμα νιώθουμε ένα πόνο – στιγμιαίο- στα μάτια στη μύτη και στα αυτιά.
Σύμφωνα με τους γιατρούς το φτάρνισμα είναι μια διαδικασία η οποία για να γίνει συμμετέχουν πολλές περιοχές του εγκεφάλου μας. Για να ξεκινήσει όμως η διαδικασία αυτή χριεάζεται να διεγερθούν με κάποιο τρόπο οι μεμβράνες της μύτης. Αλήθεια σε πόσες ταινίες δεν έχουμε δει να γαργαλάνε κάποιον με ένα φτερό στη μύτη και να φταρνίζεται.
Μόλις λοιπόν πυροδοτηθεί η διαδικασία του φταρνίσματος και ενεργοποιηθεί ο εγκέφαλος ακολουθεί μια ταχύτατη όσο και στιγμιαία αποβολή αέρα από το στόμα μας. Η εκτόξευση αυτή εκτός από αέρα περιλαμβάνει και εκατομμύρια σταγονίδια σάλιου, τα οποία βγαίνουν από το στόμα με την ταχύτητα τυφώνα. Ναι καλά διαβάσατε οι ταχύτητα εκτόξευσης αέρα και σάλιου κατά το φτάρνισμα ξεπερνάει τα 160 χιλιόμετρα την ώρα.
Η ένταση που βιώνει η μύτη και το στόμα μας και η ενέργεια που βγαίνει, εάν παρεμποδιστεί, με το να κλείσουμε τη μύτη μας, ή το στόμα μας, ή να προσπαθήσουμε να μειώσουμε την ένταση του φταρνίσματος, μπορεί να... αυτοτραυματιστούμε. Δηλαδή μπορεί να συμβούν τα εξής:
Να ματώσει η μύτη μας, να βουλώσουν στην καλύτερη περίπτωση τα αυτιά μας, και στη χειρότερη να πάθουμε ρήξη τυμπάνου. Επίσης μπορεί να πάθουμε ξαφνικούς ιλίγγους ή κάποιο οίδημα στο πρόσωπο μας. Το χειρότερο όμως που μπορούμε να πάθουμε είναι να αποκολληθεί ο αμφιβληστροειδής του ματιού μας.
Τρομάξατε με όσα διαβάσατε; Την επόμενη φορά που θα θελήσετε να φταρνιστείτε, απλά καλύψτε το στόμα και τη μύτη σας με ένα μαντήλι και “δώστε του να καταλάβει”. Κάντε το άφοβα και με ένταση...
iatropedia.gr
προτεραιότητα σου θα πρέπει να είναι η πνευματική σου ελευθερία
Osho,
Είναι εφικτό να αναζητά κανείς το μονοπάτι της αλήθειας και ταυτόχρονα
να αγωνίζεται για να ελευθερώσει τη χώρα του από την τυραννία;
Δεν υπάρχει καμιά διαμάχη ανάμεσα στην αναζήτησή σου για την αλήθεια και την πνευματική ελευθερία και στον αγώνα σου εναντίον της πολιτικής τυραννίας – αν και τα ζητήματα γίνονται λίγο πιο πολύπλοκα.
Η προτεραιότητα θα πρέπει να είναι η επίτευξη της δικής σου πνευματικής ελευθερίας, επειδή οι πολιτικές τυραννίες έρχονται και φεύγουν. Καμιά τυραννία δεν έχει διαρκέσει για πάντα. Και δεν μπορείς να είσαι απόλυτα σίγουρος για το ότι η μία πολιτική τυραννία από την οποία θα έχεις απαλλαγεί, δεν θα αντικατασταθεί από μια άλλη.
Μην τρέφεις υπερβολικές ελπίδες σε ένα όμορφο μέλλον. Η ιστορία μας διδάσκει κάτι άλλο. Οι άνθρωποι θα παραμείνουν στην ίδια άσχημη κατάσταση. Θα υπομένουν τους ίδιους τρόμους και κάτω από ένα καινούργιο καθεστώς. Μόνο οι σφαγείς έχουν αλλάξει.
Ασφαλώς και δεν εναντιώνομαι στο να αγωνίζεσαι για την ελευθερία του έθνους σου, μην το κάνεις όμως αυτό προτεραιότητα. Η προτεραιότητα σου θα πρέπει να είναι η πνευματική σου ελευθερία, την οποία δεν μπορεί να σου την πάρει κανένας. Αν καταφέρνεις να πολεμάς ταυτόχρονα και την τυραννία, τότε το υποστηρίζω απόλυτα. Αυτό όμως δεν είναι εύκολο. Για την ακρίβεια είναι πάρα πολύ δύσκολο. Την στιγμή που αρχίζεις να πολεμάς εναντίον κυβερνήσεων, μπλέκεσαι τόσο πολύ, που ξεχνάς τελείως τον εαυτό σου.
Είναι άσχημο να παραμένεις κάτω από οποιουδήποτε είδους σκλαβιά. Η μεγαλύτερη σκλαβιά όμως είναι της ψυχής σου. Ελευθέρωσε την ψυχή σου από το παρελθόν – ελευθέρωσέ την από τις καταβολές και τους προγραμματισμούς με τους οποίους ανατράφηκες. Η αναζήτησή σου για την αλήθεια θα πρέπει να παραμένει η βασική και υπέρτατη φροντίδα σου. Αν σου έχει απομείνει ενέργεια, μπορείς να πολεμάς και πολιτικές τυραννίες. Να ξέρεις όμως ότι πρόκειται να απογοητευτείς. Στη διάρκεια των αιώνων, όλοι όσοι είχαν την ιδέα ότι «θα ελευθερωθούμε», απογοητεύτηκαν.
Η δική μου ελπίδα δεν είναι πια στις υποσχέσεις των επαναστατών. Η δική μου ελπίδα είναι στη γέννηση του ρέμπελου, του ανθρώπου που είναι ανυπόταχτος, αδάμαστος. Και για να μπορέσει να γεννηθεί ο ρέμπελος, η βασική αναγκαιότητα, η ουσιαστική μεταμόρφωση είναι η ελευθερία της ατομικότητάς σου από το παρελθόν σου, από τις καταβολές και τους προγραμματισμούς με τους οποίους ανατράφηκες. Ο διαλογισμός θα βοηθήσει στο να σε κάνει άτομο. Και μόνο μια κοινότητα ατόμων που είναι πνευματικά ελεύθερη, που έχει σπάσει όλες τις γέφυρες που πηγαίνουν πίσω στο παρελθόν, θα έχει τα μάτια που εστιάζουν στα πιο μακρινά αστέρια.
Όλοι τους θα είναι κατά κάποιο τρόπο ποιητές, ονειροπόλοι, μύστες και διαλογιστές. Και αν δεν γεμίσουμε τον κόσμο με τέτοιους ανθρώπους, ο κόσμος απλώς θα αντικαθιστά τη μια τυραννία με κάποια άλλη κι αυτό θα είναι απολύτως μάταιο.
Εσύ είσαι η προτεραιότητα. Πήγαινε στις ρίζες σου, βρες τον εαυτό σου, γίνε ρέμπελος κι άφησε κι άλλους ανθρώπους να γίνουν ρέμπελοι. Κι αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος με τον οποίο μπορείς να βοηθήσεις την ανθρωπότητα να δημιουργήσει ένα χρυσό μέλλον.
Δεν υπάρχει καμιά διαμάχη ανάμεσα στην αναζήτησή σου για την αλήθεια και την πνευματική ελευθερία και στον αγώνα σου εναντίον της πολιτικής τυραννίας – αν και τα ζητήματα γίνονται λίγο πιο πολύπλοκα.
Η προτεραιότητα θα πρέπει να είναι η επίτευξη της δικής σου πνευματικής ελευθερίας, επειδή οι πολιτικές τυραννίες έρχονται και φεύγουν. Καμιά τυραννία δεν έχει διαρκέσει για πάντα. Και δεν μπορείς να είσαι απόλυτα σίγουρος για το ότι η μία πολιτική τυραννία από την οποία θα έχεις απαλλαγεί, δεν θα αντικατασταθεί από μια άλλη.
Μην τρέφεις υπερβολικές ελπίδες σε ένα όμορφο μέλλον. Η ιστορία μας διδάσκει κάτι άλλο. Οι άνθρωποι θα παραμείνουν στην ίδια άσχημη κατάσταση. Θα υπομένουν τους ίδιους τρόμους και κάτω από ένα καινούργιο καθεστώς. Μόνο οι σφαγείς έχουν αλλάξει.
Ασφαλώς και δεν εναντιώνομαι στο να αγωνίζεσαι για την ελευθερία του έθνους σου, μην το κάνεις όμως αυτό προτεραιότητα. Η προτεραιότητα σου θα πρέπει να είναι η πνευματική σου ελευθερία, την οποία δεν μπορεί να σου την πάρει κανένας. Αν καταφέρνεις να πολεμάς ταυτόχρονα και την τυραννία, τότε το υποστηρίζω απόλυτα. Αυτό όμως δεν είναι εύκολο. Για την ακρίβεια είναι πάρα πολύ δύσκολο. Την στιγμή που αρχίζεις να πολεμάς εναντίον κυβερνήσεων, μπλέκεσαι τόσο πολύ, που ξεχνάς τελείως τον εαυτό σου.
Είναι άσχημο να παραμένεις κάτω από οποιουδήποτε είδους σκλαβιά. Η μεγαλύτερη σκλαβιά όμως είναι της ψυχής σου. Ελευθέρωσε την ψυχή σου από το παρελθόν – ελευθέρωσέ την από τις καταβολές και τους προγραμματισμούς με τους οποίους ανατράφηκες. Η αναζήτησή σου για την αλήθεια θα πρέπει να παραμένει η βασική και υπέρτατη φροντίδα σου. Αν σου έχει απομείνει ενέργεια, μπορείς να πολεμάς και πολιτικές τυραννίες. Να ξέρεις όμως ότι πρόκειται να απογοητευτείς. Στη διάρκεια των αιώνων, όλοι όσοι είχαν την ιδέα ότι «θα ελευθερωθούμε», απογοητεύτηκαν.
Η δική μου ελπίδα δεν είναι πια στις υποσχέσεις των επαναστατών. Η δική μου ελπίδα είναι στη γέννηση του ρέμπελου, του ανθρώπου που είναι ανυπόταχτος, αδάμαστος. Και για να μπορέσει να γεννηθεί ο ρέμπελος, η βασική αναγκαιότητα, η ουσιαστική μεταμόρφωση είναι η ελευθερία της ατομικότητάς σου από το παρελθόν σου, από τις καταβολές και τους προγραμματισμούς με τους οποίους ανατράφηκες. Ο διαλογισμός θα βοηθήσει στο να σε κάνει άτομο. Και μόνο μια κοινότητα ατόμων που είναι πνευματικά ελεύθερη, που έχει σπάσει όλες τις γέφυρες που πηγαίνουν πίσω στο παρελθόν, θα έχει τα μάτια που εστιάζουν στα πιο μακρινά αστέρια.
Όλοι τους θα είναι κατά κάποιο τρόπο ποιητές, ονειροπόλοι, μύστες και διαλογιστές. Και αν δεν γεμίσουμε τον κόσμο με τέτοιους ανθρώπους, ο κόσμος απλώς θα αντικαθιστά τη μια τυραννία με κάποια άλλη κι αυτό θα είναι απολύτως μάταιο.
Εσύ είσαι η προτεραιότητα. Πήγαινε στις ρίζες σου, βρες τον εαυτό σου, γίνε ρέμπελος κι άφησε κι άλλους ανθρώπους να γίνουν ρέμπελοι. Κι αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος με τον οποίο μπορείς να βοηθήσεις την ανθρωπότητα να δημιουργήσει ένα χρυσό μέλλον.
Υπέροχες πατάτες στη γάστρα με κρεμώδη σος
Υπέροχες πατάτες στη γάστρα με κρεμώδη σος
Ένα «κολασμένο» φαγητό για κάθε γιορτινό τραπέζι που σέβεται τον εαυτό του.
• 5-6 μεσαίες πατάτες
• 2 μεγάλα κρεμμύδια
• 15-20 γαύροι, καθαρισμένοι και στεγνοί
• 2κ.σ. βούτυρο
• 250ml κρέμα γάλακτος
• τριμμένη φρυγανιά
• φρεσκοτριμμένο μαύρο πιπέρι
Προθερμάνετε το φούρνο στους 200C.
Καθαρίστε και κόψτε τις πατάτες σε μακριές, λεπτές λωρίδες και βάλτε τις σε παγωμένο νερό.
Ψιλοκόψτε τα κρεμμύδια.
Λαδώστε ένα μεγάλο πυρίμαχο σκεύος και απλώστε μία στρώση πατάτες, μία κρεμμύδι και μία γαύρο. Συνεχίστε με την ίδια σειρά μέχρι να τελειώσουν τα υλικά.
Ρίξτε από πάνω την κρέμα γάλακτος, έπειτα το βούτυρο, τη φρυγανιά και το πιπέρι.
Βάλτε το πυρέξ στο φούρνο για 40 με 50 λεπτά ή μέχρι οι πατάτες να γίνουν μαλακές και να τρυπιούνται με ένα πιρούνι και όλα τα υγρά να έχουν απορροφηθεί. Βγάλτε το από το φούρνο, αφήστε το λίγη ώρα να σταθεί και σερβίρετε.
queen.gr
Σάββατο 22 Δεκεμβρίου 2012
Σήμερα...
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
http://el.wikipedia.org
Αγία Αναστασία η Φαρμακολύτρια
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Η Αναστασία η Φαρμακολύτρα ήταν μάρτυρας της ορθόδοξης εκκλησίας.
Βιογραφικά στοιχεία
Πατέρας της ήταν ο Πρετέξτατος, ισχυρός προύχοντας την Ρωμαϊκή εποχή, αλλά και ειδωλολάτρης. Η μητέρα της Φλαβία ήταν χριστιανή.
Η Αναστασία βαφτίστηκε χριστιανή και ανατράφηκε από την μητέρα της.
Όταν πέθανε η μητέρα της, την ανατροφή της Αναστασίας ανέλαβε ο
Χρυσόγοος, επίσης ευσεβής χριστιανός. Όταν η Αναστασία έφτασε σε ώριμη
ηλικία, ο πατέρας της την πίεζε να παντρευτεί τον Ρωμαίο εθνικό Ποπλίο. Η
Αναστασία απέφυγε τον Ποπλίο σαρκικά, ενώ αυτός της κατέτρωγε την
περιουσία σε ειδωλολατρικές και άσωτες εκδηλώσεις. Η Αναστασία υπέφερε
πολύ, διότι δεν μπορούσε να εκπληρώσει ελεύθερα τις χριστιανικές της
υποχρεώσεις. Ο Πόπλιος είδε ότι δεν μπορούσε να αλλαξοπιστήσει την
γυναίκα του και την έκλεισε σε βαριά φυλακή. Τον δε Χρυσογόνο τον
έκλεισε ο Διοκλητιανός
σε φυλακή και τον βασάνιζε. Σώζεται αλληλογραφία μεταξύ της Αγίας
Αναστασίας, τόν καιρό πού τήν είχε φυλακίσει ο άνδρας της, γιά νά
εμποδίσει τήν φιλάνθρωπη δράση της, καί του Χρυσογόνου, πού τόν είχαν
φυλακίσει, γιατί δίδασκε μέ παρρησία καί πολλή επιτυχία τό Χριστιανισμό.
Τόν Χρυσόγονο ακολούθησε η Αναστασία στήν μαρτυρική του πορεία από τή
Ρώμη στή Νικομήδεια, αφού εν τώ μεταξύ αποφυλακίσθηκε μετά τό θάνατο του συζύγου της (ο Πόπλιος πήγε πρέσβης στην Περσία
όπου τον βρήκε αιφνίδιος θάνατος).Η Αναστασία αφότου αφέθηκε ελεύθερη
χρησιμοποιούσε τις φαρμακευτικές της γνώσεις για να θεραπεύει τους
φυλακισμένους.
Η μνήμη της τιμάται στις 22 Δεκεμβρίου.
---------------------------------------
http://vatopaidi.wordpress.com
Βίος της Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολυτρίας
1. Καταγωγή καί δράση της Αγίας Αναστασίας
Γεννήθηκε καί μεγάλωσε στή Ρώμη στό τέλος του 3ου μ.Χ αιώνος. Ήταν
κόρη αρχοντικής καί πλούσιας οικογένειας. Παρά τήν σκληρή επαγρύπνηση
του ειδωλολάτρη πατέρα της Πραιτεξτάτου, η Χριστιανή μητέρα της Φαύστα
τήν οδήγησε στόν Χριστιανό διδάσκαλο Χρυσόγονο πού της δίδαξε τό
Χριστιανισμό καί άναψε τόν έρωτα καί τήν αγάπη της πρός τόν Χριστό.
Αποφασισμένη νά ζήσει μοναχική ζωή διά βίου, εν αγνεία καί παρθενία,
υποχρεώθηκε εν τούτοις πιεζόμενη από τόν πατέρα της, νά παντρευτεί τόν
ειδωλολάτρη αξιωματούχο του αυτοκράτορος Διοκλητιανού Πούπλιο, τήν πρός
τόν οποίο όμως σαρκική συνάφεια απέφευγε, όπως λέγει τό συναξάριο, διά
τήν απιστίαν αυτού, προφασιζόμενη ότι ήταν ασθενής· «νοσείν αεί
προφασιζομένη». Ο αιφνίδιος καί θεόσταλτος θάνατος του συζύγου της
ελευθέρωσε όλες τίς δυνατότητες της Αναστασίας, πού διέθεσε στό εξής, η
περικαλλέστατη αυτή καί αρχοντική νεαρή γυναίκα, όλα της τά πλούτη, τό
χρόνο, τή δράση καί τήν αγάπη της στό νά επισκέπτεται στίς φυλακές τούς
φυλακισμένους Χριστιανούς, νά τούς ενισχύει καί νά τούς ενθαρρύνει, ώστε
νά μήν δειλιάσουν μπροστά στό μαρτύριο. Έγινε «αλείπτρια», προπονήτρια
πολλών μαρτύρων πού οφείλουν τό ένδοξο μαρτυρικό τους τέλος στήν
ενθάρρυνση της Αναστασίας.
2. Ενισχύει στή Θεσσαλονίκη τίς αδελφές οσιομάρτυρες, Αγάπη, Χιονία καί Ειρήνη
Γιά τό έργο της αυτό δέν περιορίστηκε στή Ρώμη, αλλά άπλωσε τήν αγάπη
της μέχρι τήν Ανατολή, μέχρι τή Νικομήδεια, αφού διέτρεξε τό Ιλλυρικό
καί τή Μακεδονία, όπου έδρασε ιδιαίτερα στήν πόλη της Θεσσαλονίκης. Οι
τρεις γνωστές αδελφές Αγάπη, Χιονία καί Ειρήνη πού μαρτύρησαν επί
Διοκλητιανού στή Θεσσαλονίκη, πρίν από τό μαρτυρικό τους θάνατο γνώρισαν
τήν φροντίδα καί τήν αγάπη της Αγίας Αναστασίας, η οποία γιά τό λόγο
αυτό φυλακίσθηκε καί βασανίσθηκε σέ φυλακή της Θεσσαλονίκης. Είναι
μάλιστα πολύ πιθανό ότι τό όρος στό οποίο τοξεύθηκε από στρατιώτη η
τρίτη από τίς αδελφές, η αγία Ειρήνη, είναι τό όρος όπου σήμερα είναι η
Μονή της Αγίας Αναστασίας, η οποία φρόντισε καί ενεταφίασε τά τίμια
σώματα των τριών αδελφών παρθενομαρτύρων, των οποίων τή μνήμη η Εκκλησία
γιορτάζει στίς 16 Απριλίου.
3. Χρυσόγονος καί Ζωΐλος
Δέν είναι όμως μόνον οι τρεις παρθενομάρτυρες της Θεσσαλονίκης μέ τίς
οποίες συνδέθηκε η Αγία Αναστασία. Αναφερθήκαμε προηγουμένως στόν
διδάσκαλό της Χρυσόγονο, ο οποίος υπέστη μαρτυρικό θάνατο στήν
Νικομήδεια της Μικράς Ασίας κατά τόν συναξαριστή, κατ’ άλλους δέ στήν
Ακυϊλία της Ιλλυρίας. Σώζεται αλληλογραφία μεταξύ της Αγίας Αναστασίας,
τόν καιρό πού τήν είχε φυλακίσει ο άνδρας της, γιά νά εμποδίσει τήν
φιλάνθρωπη δράση της, καί του Χρυσογόνου, πού τόν είχαν φυλακίσει, γιατί
δίδασκε μέ παρρησία καί πολλή επιτυχία τό Χριστιανισμό. Τόν Χρυσόγονο
ακολούθησε η Αναστασία στήν μαρτυρική του πορεία από τή Ρώμη στή
Νικομήδεια, αφού εν τώ μεταξύ αποφυλακίσθηκε μετά τό θάνατο του συζύγου
της. Του συμπαρεστάθη καί τον ενεδυνάμωσε, η τολμηρή αυτή μαθήτρια τόν
πρεσβύτη δάσκαλο. Μετά τόν δι’ αποκεφαλισμού μαρτυρικό του θάνατο, ο
Χρυσόγονος εμφανίσθηκε σέ όραμα στόν ιερέα Ζωΐλο, του υπέδειξε τόν τόπο
πού βρισκόταν τό άγιό του λείψανο καί του απεκάλυψε ότι ο αυτοκράτωρ
Διοκλητιανός έδωσε εντολή νά βασανιστούν οι τρεις αδελφές Αγάπη, Χιονία
καί Ειρήνη, τίς οποίες όμως θά ερχόταν νά ενθαρρύνει η Αναστασία, όπως
καί έγινε. Τό ίδιο όραμα είδε συγχρόνως καί η Αναστασία, πού ανέλαβε
πράγματι νά συμπαρασταθεί στίς τρεις μέλλουσες μάρτυρες. Ο ιερεύς
Ζωΐλος, πλησίον του οποίου έμεναν οι τρεις αδελφές, δέχτηκε σέ λίγες
μέρες τήν προαναγγελθείσα επίσκεψη της Αναστασίας, η οποία προσκύνησε τό
άγιο λείψανο του διδασκάλου της καί ανέλαβε τίς τρεις αδελφές, οι
οποίες όπως είπαμε, μαρτύρησαν στή Θεσσαλονίκη. Ο Ζωΐλος εντός ολίγου
απέθανεν εν Κυρίω, όπως του είχε προαναγγείλει ο Χρυσόγονος, μαζί μέ τόν
οποίο εορτάζεται στίς 22 Δεκεμβρίου, ημέρα του μαρτυρίου καί της μνήμης
της Αγίας Αναστασίας. Στόν συναξαριστή ο Ζωΐλος παρουσιάζεται ως
μάρτυς. Χρυσόγονος, Ζωΐλος, Αγάπη, Χιονία, Ειρήνη αποτελούν τήν πρώτη
ομάδα αγίων, μέ τήν οποία συνδέθηκε η Αγία μας, ακολουθούν όμως καί
άλλες.
ΜΑΡΙΑ ΚΕΝΤΡΟΥ- ΑΓΑΘΟΠΟΥΛΟΥ, Όλες οι παραμονές Χριστουγέννων ένα αμύγδαλο πικρό
ΜΑΡΙΑ ΚΕΝΤΡΟΥ- ΑΓΑΘΟΠΟΥΛΟΥ,
Όλες οι παραμονές Χριστουγέννων ένα αμύγδαλο πικρό
Ευτυχώς σκοτεινιάζει κι απόψε
Το μωσαϊκό της κουζίνας μου
Δείχνει κιόλας μεσάνυχτα
Μ' εκείνο το ένδοξο άσπρο-μαύρο
Μου πέφτει ένα αμύγδαλο
Το ψάχνω πάνω στο άσπρο-μαύρο
(Πάντα προς το μαύρο κλείνει η αφή των πραγμάτων)
Τα πόδια μου στο δόκανο
Να σε δω να υποφέρεις αληθινά
Ακόμα έχεις απάνω σου ένα κλάμα ψυχρό
Ένα χαμόγελο ψεύτικο
Κάθισε κοντά μου και πες μου τι βλέπεις
Μες στον παλιό καθρέφτη
Όλες οι καμπάνες σημαίνουν Χριστούγεννα
Κι εγώ δεν έχω τίποτε άλλο να ζήσω
Πάρεξ τη γεύση ενός αίματος που αρνούμαι να πιω
Αν μη τι άλλο εγώ πέταξα το σώμα μου
Μες στην αγάπη όπου σαπίζει τώρα
Με λογική και σύνεση με θεία παραδοχή
Την τρέλα τη μαθαίνει κανείς μέσα σε μια στιγμή
Ακόμα έχεις απάνω σου ένα κλάμα ψυχρό
Ένα χαμόγελο ψεύτικο
Κάθισε κοντά μου και πες μου τι βλέπεις
Μες στον παλιό καθρέφτη
Όλες οι καμπάνες σημαίνουν Χριστούγεννα
Κι εγώ δεν έχω τίποτε άλλο να ζήσω
Πάρεξ τη γεύση ενός αίματος που αρνούμαι να πιω
Αν μη τι άλλο εγώ πέταξα το σώμα μου
Μες στην αγάπη όπου σαπίζει τώρα
Με λογική και σύνεση με θεία παραδοχή
Την τρέλα τη μαθαίνει κανείς μέσα σε μια στιγμή
Η ΑΓΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Η MEΓΑΛΟΜΑΡΤΥΣ ΚΑΙ ΦΑΡΜΑΚΟΛΥΤΡΙΑ
http://www.paratiritis-news.gr
Επίσκεψη στο Μοναστήρι της Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολύτριας
Το
μοναστήρι της Αγίας Αναστασίας, έχει εντυπωσιακή θέση και κτίρια
ευρισκόμενο στις νότιες πλαγιές του Ομβριανού, παρακλαδιού του Χορτιάτη.
Είναι αφιερωμένο στην Αγία Αναστασία την Φαρμακολύτρια που έζησε και
μαρτύρησε στην Θεσσαλονίκη με κάψιμο στην πυρά κατά τους διωγμούς του
Διοκλητιανού.
Καταθέτοντας τα ιστορικά στοιχεία ο κ. Σιδηράς ανέφερε ότι «το μοναστήρι χτίστηκε για πρώτη φορά το 888 μ.Χ. από την αυτοκράτειρα - Αυγούστα Θεοφανώ, γυναίκα του αυτοκράτορα Λέοντος ΣΤ’ του Σοφού, η οποία ευλαβούνταν ιδιαίτερα την Αγία Αναστασία Φαρμακολύτρια. Μετά το 888 η πρώτη μαρτυρία που έχουμε για αυτό είναι ότι το 1522, δηλαδή μετά από επτά αιώνες, ο μοναχός Θεωνάς, ο οποίος αργότερα έγινε Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης και σήμερα είναι Άγιος της Εκκλησίας, που ολόκληρο το λείψανό του βρίσκεται μέσα στη μονή, ίδρυσε τη μονή πάλι επ’ ονόματι της Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολύτριας η οποία είναι προστάτιδα και πνευματική έφορος της μονής. Το 1821 η μονή καταστρέφεται από τους Τούρκους. Σήμερα σώζονται μόνο τα θεμέλια με τις καμάρες. Η μονή ανήκει στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και διοικείται από αυτό, δεσπότης και κεφαλή είναι ο εκάστοτε Οικουμενικός Πατριάρχης. Ηγούμενος, όπως και σε όλα τα πατριαρχικά μοναστήρια ,δεν είναι αρχιμανδρίτης, αλλά μητροπολίτης του Πατριαρχείου. Στην μονή ηγούμενος είναι ο Μητροπολίτης Μιλήτου Απόστολος Τα μοναστήρια που υπάγονται στο Πατριαρχείο καλούνται Πατριαρχικά και Σταυροπηγιακά. Πατριαρχικά γιατί διοικούνται απ’ ευθείας από το Οικουμενικό Πατριαρχείο και Σταυροπηγιακά διότι τοποθετούσαν, έμπηγαν σταυρό στα θεμέλια της εκκλησιάς, Σταυροπήγιο – πήγνυμι σταυρόν – τοποθετώ σταυρό. Ο Σταυρός στέλνονταν από το Οικουμενικό Πατριαρχείο αφού καθαγιάζονταν πρώτα εκεί και τοποθετούνταν στα θεμέλια του ναού για να είναι η ορατή απόδειξη ότι είναι έδαφος του Πατριαρχείου. Έχουμε σε όλη την Βόρειο Ελλάδα αυτό το Σταυροπήγιο, τον Άγιο Τίμιο Πρόδρομο Ιωάννη Σερρών που ένα κομμάτι του κάηκε το χειμώνα και στη Θεσσαλονίκη την Πατριαρχική και Σταυροπηγιακή Μονή Βλατάδων. Μέσα στη μονή σώζεται ολόκληρο το λείψανό του Αγίου Θεωνά του Αρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης, η κάρα της Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολύτριας και τμήμα του τιμίου ξύλου.
Στη μονή λειτούργησε (1922) και ιερατική σχολή που είχε και γυμνασιακό τμήμα όπου τα φτωχόπαιδα πήγαιναν γυμνάσιο εκεί. Η ιερατική σχολή έκλεισε το 1971. Πολλοί καθηγητές της Θεολογικής Σχολής αλλά και άλλων σχολών που ήταν φτωχοί ήρθαν εδώ φοίτησαν στο γυμνάσιο και ονομάζονται «Αγιαναστασίτες». Το κτίριο της Ιερατικής Σχολής σώζεται.».
Ιερομόναχος Χρυσόγονος, «Η Αγία Αναστασία χαρακτηρίζεται μεγαλομάρτυς λόγω των μεγάλων ταλαιπωριών και βασάνων που υπέστη και Φαμακολύτρια γιατί έχει την δύναμη να λύνει τις φαρμακείες, δηλαδή τα μάγια»
Κατά την υποδοχή των προσκυνητών του Συλλόγου παρέστη ο εκπρόσωπος του μητροπολίτου Μιλήτου Αποστόλου, ιερομόναχος Χρυσόγονος ο οποίος απευθυνόμενος προς τα μέλη και τους φίλους του Συλλόγου αναφέρθηκε στο βίο της Αγίας Αναστασίας αλλά και στο ιστορικό της μονής.
«Η προστάτης και πάτρων του μοναστηριού η Αγία Αναστασία η Φαρμακολύτρια συνέδεσε μεγάλο μέρος του έργου της αγάπης και της φιλανθρωπίας με τη Μακεδονία, με την πόλη της Θεσσαλονίκης, και όπως πιστεύουν πολλοί επιστήμονες ίσως και με τον τόπο που είναι χτισμένο το μοναστήρι. Η Αγία Αναστασία γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Ρώμη στο τέλος του 3ου μ.Χ. αιώνα. Διδάσκαλός της ήταν ο Άγιος Χρυσόγονος ο οποίος της δίδαξε τα χριστιανικά διδάγματα. Η Αγία Αναστασία επισκέπτονταν τους διωκόμενους χριστιανούς μέσα στις φυλακές προσφέροντάς τους συμπαράσταση υλική και πνευματική. Μαρτύρησε το έτος 303 -304 κατά το διωγμό του Διοκλητιανού. Χαρακτηρίζεται μεγαλομάρτυς λόγω των μεγάλων ταλαιπωριών και βασάνων που υπέστη για την υπομονή και επιμονή που έδειξε στο μαρτύριό της. Επίσης χαρακτηρίζεται και Φαρμακολύτρια γιατί έχει την δύναμη να θεραπεύει σωματικά και ψυχικά σε όσους με επιμονή επικαλούνται την βοήθειά της και διότι λύνει τις φαρμακείες, δηλαδή τα μάγια.
Οι Θεσσαλονικείς και οι κάτοικοι των περιχώρων για να τιμήσουν την Αγία Αναστασία έκτισαν εκτός από ένα ναό στη Θεσσαλονίκη, ο οποίος δεν σώζεται σήμερα, και ένα μικρό μοναστήρι, το οποίο εμαγαλύνθη και είναι ένα από τα πιο περίλαμπρα και βασιλικά μοναστήρια, όταν η Αγία Θεοφανώ, βασίλισσα του Βυζαντίου, το ευεργετεί οικονομικώς το αίσιον έτος 888 και το καθιστά από απλό προσκύνημα μεγάλο βασιλικό μοναστήρι. Για αυτό και η Αγία Θεοφανώ τιμάται εδώ στο μοναστήρι ως η πρώτη κτήτωρ. Κτίζοντας το μοναστήρι έφερε από την Κωνσταντινούπολη τα λείψανα της Αγίας Αναστασίας που βρίσκονται αριστερά στο ναό σε ένα προσκυνητάρι, η τιμία κάρα και μέρος του δεξιού ποδιού της Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολύτριας. Το ιερό λείψανο της Αγίας Θεοφανούς φυλάσσεται άφθαρτο στον Πατραρχικό Ναό του Αγίου Γεωργίου στην Κωνσταντινούπολη. Επειδή το 1821 κάηκε το μοναστήρι από τους Οθωμανούς καταστράφηκαν τα πολύτιμα αρχεία, η πλούσια βιβλιοθήκη και θαυμαστά κειμήλια με αποτέλεσμα να μην γνωρίζουμε επαρκή στοιχεία για την ιστορία του μοναστηριού από τον 9ο αιώνα που κτίσθηκε για πρώτη φορά το μοναστήρι έως τον 16ο αιώνα που ανακαινίζεται και ξανακτίζεται το μοναστήρι από τον Άγιο Θεωνά. Συγκεκριμένα το 1522 ο άγιος Θεωνάς βρίσκει το μοναστήρι σε ερειπιώδη κατάσταση και το μεταβάλλει πολύ γρήγορα σε μεγάλο επιβλητικό μοναστήρι. Στην εποχή του είχε την μεγαλύτερη ακμή και είχε φθάσει τους 150 μοναχούς. Επίσης είχε μοναχούς σε πολλά μετόχια στις περιοχές της Μακεδονίας και των Βαλκανίων οι μοναχοί είχαν φθάσει τους 500. Σήμερα όμως στο μοναστήρι έχει μικρό αριθμό μοναχών οι οποίοι καθημερινά προσεύχονται και εργάζονται εδώ. Ο Άγιος Θεωνάς ήταν ηγούμενος εδώ και συχνά ασκήτευε πάνω στο βουνό που τώρα υπάρχει εξωκκλήσι και αγίασμα επ’ ονόματί του. Μετέπειτα έγινε Αρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης. Το ιερό λείψανό του βρίσκεται μέσα στο ναό. Από το 1920 μέχρι το 1971 λειτουργούσε παράλληλα με το μοναστήρι και εκκλησιαστική σχολή. Το μοναστήρι υπάγεται πνευματικώς και διοικητικώς απ’ ευθείας στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και γύρω από το μοναστήρι είναι κτισμένα δέκα μικρά εξωκκλήσια. Τέλος το μοναστήρι πανηγυρίζει και εορτάζει στις 22 Δεκεμβρίου της Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολύτριας. Επίσης μια άλλη μεγάλη εορτή στο μοναστήρι μας είναι του Αγίου Θεωνά, τον οποίο εορτάζουμε πανηγυρικά την Μεγάλη Τεσσαρακοστή και συγκεκριμένα την τέταρτη Κυριακή των Νηστειών τρεις Κυριακές πριν το Πάσχα».
Ακολούθως ο Ιερομόναχος Χρυσόγονος, τέλεσε δέηση υπέρ των μελών του ΔΣ και του Θρησκευτικού Συλλόγου, των προσκυνητών και των οικογενειών τους.
Καταθέτοντας τα ιστορικά στοιχεία ο κ. Σιδηράς ανέφερε ότι «το μοναστήρι χτίστηκε για πρώτη φορά το 888 μ.Χ. από την αυτοκράτειρα - Αυγούστα Θεοφανώ, γυναίκα του αυτοκράτορα Λέοντος ΣΤ’ του Σοφού, η οποία ευλαβούνταν ιδιαίτερα την Αγία Αναστασία Φαρμακολύτρια. Μετά το 888 η πρώτη μαρτυρία που έχουμε για αυτό είναι ότι το 1522, δηλαδή μετά από επτά αιώνες, ο μοναχός Θεωνάς, ο οποίος αργότερα έγινε Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης και σήμερα είναι Άγιος της Εκκλησίας, που ολόκληρο το λείψανό του βρίσκεται μέσα στη μονή, ίδρυσε τη μονή πάλι επ’ ονόματι της Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολύτριας η οποία είναι προστάτιδα και πνευματική έφορος της μονής. Το 1821 η μονή καταστρέφεται από τους Τούρκους. Σήμερα σώζονται μόνο τα θεμέλια με τις καμάρες. Η μονή ανήκει στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και διοικείται από αυτό, δεσπότης και κεφαλή είναι ο εκάστοτε Οικουμενικός Πατριάρχης. Ηγούμενος, όπως και σε όλα τα πατριαρχικά μοναστήρια ,δεν είναι αρχιμανδρίτης, αλλά μητροπολίτης του Πατριαρχείου. Στην μονή ηγούμενος είναι ο Μητροπολίτης Μιλήτου Απόστολος Τα μοναστήρια που υπάγονται στο Πατριαρχείο καλούνται Πατριαρχικά και Σταυροπηγιακά. Πατριαρχικά γιατί διοικούνται απ’ ευθείας από το Οικουμενικό Πατριαρχείο και Σταυροπηγιακά διότι τοποθετούσαν, έμπηγαν σταυρό στα θεμέλια της εκκλησιάς, Σταυροπήγιο – πήγνυμι σταυρόν – τοποθετώ σταυρό. Ο Σταυρός στέλνονταν από το Οικουμενικό Πατριαρχείο αφού καθαγιάζονταν πρώτα εκεί και τοποθετούνταν στα θεμέλια του ναού για να είναι η ορατή απόδειξη ότι είναι έδαφος του Πατριαρχείου. Έχουμε σε όλη την Βόρειο Ελλάδα αυτό το Σταυροπήγιο, τον Άγιο Τίμιο Πρόδρομο Ιωάννη Σερρών που ένα κομμάτι του κάηκε το χειμώνα και στη Θεσσαλονίκη την Πατριαρχική και Σταυροπηγιακή Μονή Βλατάδων. Μέσα στη μονή σώζεται ολόκληρο το λείψανό του Αγίου Θεωνά του Αρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης, η κάρα της Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολύτριας και τμήμα του τιμίου ξύλου.
Στη μονή λειτούργησε (1922) και ιερατική σχολή που είχε και γυμνασιακό τμήμα όπου τα φτωχόπαιδα πήγαιναν γυμνάσιο εκεί. Η ιερατική σχολή έκλεισε το 1971. Πολλοί καθηγητές της Θεολογικής Σχολής αλλά και άλλων σχολών που ήταν φτωχοί ήρθαν εδώ φοίτησαν στο γυμνάσιο και ονομάζονται «Αγιαναστασίτες». Το κτίριο της Ιερατικής Σχολής σώζεται.».
Ιερομόναχος Χρυσόγονος, «Η Αγία Αναστασία χαρακτηρίζεται μεγαλομάρτυς λόγω των μεγάλων ταλαιπωριών και βασάνων που υπέστη και Φαμακολύτρια γιατί έχει την δύναμη να λύνει τις φαρμακείες, δηλαδή τα μάγια»
Κατά την υποδοχή των προσκυνητών του Συλλόγου παρέστη ο εκπρόσωπος του μητροπολίτου Μιλήτου Αποστόλου, ιερομόναχος Χρυσόγονος ο οποίος απευθυνόμενος προς τα μέλη και τους φίλους του Συλλόγου αναφέρθηκε στο βίο της Αγίας Αναστασίας αλλά και στο ιστορικό της μονής.
«Η προστάτης και πάτρων του μοναστηριού η Αγία Αναστασία η Φαρμακολύτρια συνέδεσε μεγάλο μέρος του έργου της αγάπης και της φιλανθρωπίας με τη Μακεδονία, με την πόλη της Θεσσαλονίκης, και όπως πιστεύουν πολλοί επιστήμονες ίσως και με τον τόπο που είναι χτισμένο το μοναστήρι. Η Αγία Αναστασία γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Ρώμη στο τέλος του 3ου μ.Χ. αιώνα. Διδάσκαλός της ήταν ο Άγιος Χρυσόγονος ο οποίος της δίδαξε τα χριστιανικά διδάγματα. Η Αγία Αναστασία επισκέπτονταν τους διωκόμενους χριστιανούς μέσα στις φυλακές προσφέροντάς τους συμπαράσταση υλική και πνευματική. Μαρτύρησε το έτος 303 -304 κατά το διωγμό του Διοκλητιανού. Χαρακτηρίζεται μεγαλομάρτυς λόγω των μεγάλων ταλαιπωριών και βασάνων που υπέστη για την υπομονή και επιμονή που έδειξε στο μαρτύριό της. Επίσης χαρακτηρίζεται και Φαρμακολύτρια γιατί έχει την δύναμη να θεραπεύει σωματικά και ψυχικά σε όσους με επιμονή επικαλούνται την βοήθειά της και διότι λύνει τις φαρμακείες, δηλαδή τα μάγια.
Οι Θεσσαλονικείς και οι κάτοικοι των περιχώρων για να τιμήσουν την Αγία Αναστασία έκτισαν εκτός από ένα ναό στη Θεσσαλονίκη, ο οποίος δεν σώζεται σήμερα, και ένα μικρό μοναστήρι, το οποίο εμαγαλύνθη και είναι ένα από τα πιο περίλαμπρα και βασιλικά μοναστήρια, όταν η Αγία Θεοφανώ, βασίλισσα του Βυζαντίου, το ευεργετεί οικονομικώς το αίσιον έτος 888 και το καθιστά από απλό προσκύνημα μεγάλο βασιλικό μοναστήρι. Για αυτό και η Αγία Θεοφανώ τιμάται εδώ στο μοναστήρι ως η πρώτη κτήτωρ. Κτίζοντας το μοναστήρι έφερε από την Κωνσταντινούπολη τα λείψανα της Αγίας Αναστασίας που βρίσκονται αριστερά στο ναό σε ένα προσκυνητάρι, η τιμία κάρα και μέρος του δεξιού ποδιού της Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολύτριας. Το ιερό λείψανο της Αγίας Θεοφανούς φυλάσσεται άφθαρτο στον Πατραρχικό Ναό του Αγίου Γεωργίου στην Κωνσταντινούπολη. Επειδή το 1821 κάηκε το μοναστήρι από τους Οθωμανούς καταστράφηκαν τα πολύτιμα αρχεία, η πλούσια βιβλιοθήκη και θαυμαστά κειμήλια με αποτέλεσμα να μην γνωρίζουμε επαρκή στοιχεία για την ιστορία του μοναστηριού από τον 9ο αιώνα που κτίσθηκε για πρώτη φορά το μοναστήρι έως τον 16ο αιώνα που ανακαινίζεται και ξανακτίζεται το μοναστήρι από τον Άγιο Θεωνά. Συγκεκριμένα το 1522 ο άγιος Θεωνάς βρίσκει το μοναστήρι σε ερειπιώδη κατάσταση και το μεταβάλλει πολύ γρήγορα σε μεγάλο επιβλητικό μοναστήρι. Στην εποχή του είχε την μεγαλύτερη ακμή και είχε φθάσει τους 150 μοναχούς. Επίσης είχε μοναχούς σε πολλά μετόχια στις περιοχές της Μακεδονίας και των Βαλκανίων οι μοναχοί είχαν φθάσει τους 500. Σήμερα όμως στο μοναστήρι έχει μικρό αριθμό μοναχών οι οποίοι καθημερινά προσεύχονται και εργάζονται εδώ. Ο Άγιος Θεωνάς ήταν ηγούμενος εδώ και συχνά ασκήτευε πάνω στο βουνό που τώρα υπάρχει εξωκκλήσι και αγίασμα επ’ ονόματί του. Μετέπειτα έγινε Αρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης. Το ιερό λείψανό του βρίσκεται μέσα στο ναό. Από το 1920 μέχρι το 1971 λειτουργούσε παράλληλα με το μοναστήρι και εκκλησιαστική σχολή. Το μοναστήρι υπάγεται πνευματικώς και διοικητικώς απ’ ευθείας στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και γύρω από το μοναστήρι είναι κτισμένα δέκα μικρά εξωκκλήσια. Τέλος το μοναστήρι πανηγυρίζει και εορτάζει στις 22 Δεκεμβρίου της Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολύτριας. Επίσης μια άλλη μεγάλη εορτή στο μοναστήρι μας είναι του Αγίου Θεωνά, τον οποίο εορτάζουμε πανηγυρικά την Μεγάλη Τεσσαρακοστή και συγκεκριμένα την τέταρτη Κυριακή των Νηστειών τρεις Κυριακές πριν το Πάσχα».
Ακολούθως ο Ιερομόναχος Χρυσόγονος, τέλεσε δέηση υπέρ των μελών του ΔΣ και του Θρησκευτικού Συλλόγου, των προσκυνητών και των οικογενειών τους.
----------------------------------------------
Η ΑΓΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Η MEΓΑΛΟΜΑΡΤΥΣ ΚΑΙ ΦΑΡΜΑΚΟΛΥΤΡΙΑ
Kαλημέρα ! Σήμερα 22 Δεκεμβρίου γιορτάζει η Αγία Αναστασία η Μεγαλομάρτυς και Φαρμακολύτρια !
Αναδημοσιεύω την εγγραφή μου για τον βίο της αγίας που είναι η αγία
μου,μιας και φέρω το όνομά της ! Για να θυμηθούν οι παλιοί φίλοι και να
μαθαίνουν οι νέοι φίλοι.
Χρόνια πολλά σέ όσες γιορτάζουν !
Η ΑΓΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Η ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΣ ΚΑΙ ΦΑΡΜΑΚΟΛΥΤΡΙΑ
Η αγία μεγαλομάρτυς Αναστασία, η φαρμακολύτρια, ζούσε στη Ρώμη επί
Διοκλητιανού και καταγόταν από πλούσια οικογένεια. Η Αναστασία
διακρινόταν για την ομορφιά του σώματος, τη μόρφωση, το άμεμπτο ήθος και
τη σωφροσύνη της. Ο πατέρας της ήταν ειδωλολάτρης ,Ρωμαίος πατρίκιος,
Πραιτεξτάτος ονομαζόμενος και ή μητέρα της Φούστα.Τη χριστιανική πίστη
διδάχτηκε από τη μητέρα της και το θεόπνευστο διδάσκαλό της, το
Χρυσογόνο. Παρά τη θέλησή της παντρεύτηκε τον Πούπλιο, άντρα άσωτο και
ασεβή.Αυτός ήταν φανατικός ειδωλολάτρης και μισούσε θανάσιμα τους
χριστιανούς. Η Αναστασία, όμως, όχι.Γι' αυτό και δεν άργησε να δεχθεί το
άγιο Βάπτισμα και να γίνει χριστιανή.
Μετά το βάπτισμά της περιερχόταν κρυφά τα σπίτια των φτωχών και
παρείχε οικονομική ενίσχυση Εβαζε φτωχά ρούχα και πήγαινε στις φυλακές,
οπού έδινε τροφές και χρήματα στους φυλακισμένους χριστιανούς μάρτυρες.
Φρόντιζε τις πληγές τους, τους ελευθέρωνε από τα δεσμά τους. «Εντεύθεν,
κρυφίως περιερχομένη τας οικίας των πτωχών και τας φυλακάς των του
Χριστού μαρτύρων και προσφέρουσα αυτοίς τα επιτήδια, σπογγίζουσα αυτών
τας πληγάς, λύουσα αυτούς των δεσμών και τας οδύνας αυτών θεραπεύουσα,
ενωμάσθη εκ τούτου «φαρμακολύτρια».
Ο δάσκαλος της Χρυσόγονος της έμαθε τον τρόπο. Μάζευε τα άνθη
συγκεκριμένων φυτών, τα έβραζε, τοποθετούσε το απόσταγμα σε φιαλίδια,
και με τις κατάλληλες αναλογίες κάθε φορά, κατάφερνε να γιατρεύει
αρρώστους. Η πεποίθηση ότι πολλές αρρώστιες και προβλήματα έχουν την
αιτία τους στη μαγεία, ξόρκια και μαγγανείες, της έδωσε το προσωνύμιο Φαρμακολύτρια. Αρχικά η λέξη φαρμακός σήμαινε μάγος και όχι φαρμακοποιός.
Ιδιαίτερη φροντίδα έδειχνε η Αναστασία στην ενίσχυση του φρονήματος
των υποψηφίων μαρτύρων της πίστεως και στην περισυλλογή και ταφή των
λειψάνων τους. Αξιώθηκε από το Θεό να εμψυχώσει και ετοιμάσει για το
μαρτύριο τις αδελφές Αγάπη, Χιονία και Ειρήνη (μνήμη τους 16 Απριλίου)
και τα λείψανά τους τα ενταφίασε με την πρέπουσα ευλάβεια ενώ ευχήθηκε
να τις ακολουθήσει στο μαρτύριο
Όταν
έμαθε αυτό ο σύζυγός της, εξοργισμένος της είπε ότι, αν δεν αλλάξει το
χριστιανικό της φρόνημα, θα γίνει ο χειρότερος εχθρός της. Αρχικά
προσπάθησε να την μεταπείσει με συμβουλές. όμως, η Αναστασία παρέμενε ακλόνητη στην πίστη της ακόμα και όταν την κακοποίησε.
Η Αναστασία, χωρίς να ταραχτεί, απάντησε στο
σύζυγό της ότι αυτά που λέει δεν την εκπλήσσουν, ούτε τη φοβίζουν. Διότι
ο ίδιος ο Κύριος Ιησούς Χριστός ενημέρωσε τους αγωνιζόμενους πιστούς Του ότι: «Εχθροί του ανθρώπου οι οικιακοί αυτού»
(Ματθ. ι΄ 36). Δηλαδή, εχθροί του πιστού ανθρώπου θα είναι οι άνθρωποι
του σπιτιού του, που δε θα δεχθούν το Ευαγγέλιο, το οποίο φέρνει την
αληθινή και ουράνια ειρήνη.
Το μαρτύριό της πέρασε από πολλά στάδια: ανάκριση, υποσχέσεις,
απειλές, αλλά η αγία τα αντιμετώπισε με παρρησία και καρτερία. Ο ιερέας
των ειδώλων, που προσπάθησε να την αποσπάσει από την πίστη της,
χτυπήθηκε από θεόσταλτη πληγή χάνοντας το φως του.
Τότε ο Ποπλίων χωρίς δισταγμό την κατήγγειλε στο Διοκλητιανό. Αυτός τη φυλάκισε και κατόπιν την εξόρισε σε ένα νησί, όπου υπέστη μαρτυρικό θάνατο μέσα στη φωτιά το έτος 290.
Το λείψανο της αγίας το πήρε μια γυναίκα αρχόντισσα που λεγόταν
Απολλωνία,αφου χρηιμοποίησε τη γνωριμία της με τη σύζυγο του
επάρχου.Ενεταφίασε το σώμα της στον κήπο της,όπου αργότερα έκτισε και
ναό προς τιμή της.
Στα χρόνια του βυζαντινού αυτοκράτορα Λέοντος Α' τα λείψανά της
μετακομίστηκαν στην Κων/πολη, ενώ στη Ρώμη αφιερώθηκε στη μνήμη της ήδη
από τον 4ο μ.Χ. αιώνα παλαιά βασιλική (ναός). Σημερα μέρη των ιερών
λειψάνων της αγίας,η κάρα της αγίας και μέρος απο το δεξιό της πόδι
βρίσκονται στην Ιερά Πατριαρχική και Σταυροπηγιακή Μονή της Αγίας
Αναστασίας της Φαρμακολύτριας στην Χαλκιδική. Η Εκκλησία τιμά τη μνήμη
της στις 22 Δεκεμβρίου.
Αναστασία είναι ένα γυναικείο όνομα, που σημαίνει "αυτή που θα αναστηθεί".
Μονή Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολύτριας
Λίγα λόγια για το μοναστήρι της Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολύτριας που βρίσκεται στην Χαλκιδική .
Η Μονή Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολύτριας κατά την παράδοση ιδρύθηκε
από την αυτοκράτειρα Θεοφανώ, σύζυγο του Λέοντα ΣΤ' Σοφού, το 888 μ.Χ.
Ωστόσο, δεν υπάρχουν ιστορικές μαρτυρίες για την ύπαρξη μονής κατά τα
βυζαντινά χρόνια. Στις αρχές του του 16ου αιώνα ,το 1522 ο Άγιος Θεωνάς,
μετέπειτα μητροπολίτης Θεσσαλονίκης, με τη συνοδεία του, προερχόμενοι
από το Άγιον Όρος επανίδρυσε το μοναστήρι της Αγίας Αναστασίας της
Φαρμακολυτρίας, ανακαινίζοντας εκ βάθρων ένα παλαιότερο μονύδριο, το
οποίο η παράδοση ανάγει στα τέλη του 8ου αιώνα. Το καθολικό της μονής
ανήκει στον τύπο της τρίκλιτης βασιλικής με τρούλο και ανάγεται στα
χρόνια μετά την ανακαίνιση του 1830. Η νότια και δυτική πτέρυγα
αποτελούν μέρος των κτηριακών εγκαταστάσεων του 16ου αι. Το μοναστήρι,
που βρισκόταν σε ακμή κατά τη διάρκεια του 16ου και του 17ου αιώνα,
έχοντας πολλά μετόχια και κτήματα στην Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Βλαχία και Ρωσία
και μεγάλο αριθμό μοναχών, υπέστη πολλά δεινά στην Επανάσταση του 1821
και το κτιριακό συγκρότημά του πυρπολήθηκε απο τους Οθωμανούς. Στα
χρόνια που ακολούθησαν ανοικοδομήθηκε σταδιακά, έτσι ώστε όλα τα
σημερινά κτίσματά του χρονολογούνται στον 19ο αιώνα. Η ανακαίνισή της
άρχισε, μαζί με αυτήν του καθολικού, γύρω στα 1830. Στη μονή ανήκει και
το εξωκκλήσιο των Αγίων Κηρύκου και Ιουλίττης, το οποίο ιστορήθηκε από
Γαλατσιάνους ζωγράφους το 19ο αιώνα, και αποτελεί ένα από τα ελάχιστα
σωζόμενα δείγματα μεταβυζαντινής ζωγραφικής στο χώρο της Χαλκιδικής.
Από
το 1921 μέχρι το 1971 λειτούργησε στο μοναστήρι εκκλησιαστική σχολή,
της οποίας το κτίριο δεσπόζει στον χώρο της μονής. Η μονή ανήκει στο
Οικουμενικό Πατριαρχείο και είναι σταυροπηγιακή (απο την στερέωση
σταυρού σταλμένου απο τον Πατριάρχη στα θεμέλια σαν ένδειξη της δικαιοδοσίας του).
Από anastaciag
@ Τετάρτη, 22 Δεκεμβρίου 2010 9:01 πμ
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Maria Dimitriou 1 Απριλίου στις 3:51 μ.μ. · exypnes-idees.gr 7 Μοναδικά φυτά εσωτερικού χώρου που δεν χρε...
-
Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση . 17 Ιουλίου 2017 · Η Anna Nikolaidou κοινοποίησε ένα βίντεο σ...
-
Ο Σταφυλίνακας Kλικ στη φωτογραφία για περισσότερα http://toperivoli.com/content/%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%86%CF%85%CE%BB%CE%...
-
http://share24.gr/9-tropi-gia-na-antidrasis-otan-kapios-se-pligosi/ 9 Τρόποι για να Αντιδράσεις Όταν Κάποιος σε Πληγώσει - share24.gr...
-
Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση του George Styl Όταν ήμουν μικρός η γιαγιά μου τα έβαζε στο καντήλι για φυτίλι !!! Ξε...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο . 4 σημάδια-καμπανάκια ότι ο μεταβολισμός σας είναι στα κόκκινα και κιν...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Bossnews.gr . · Πως να απαλλαγείτε από το νύχι που μπαίνει μέσα στο δέρμ...
-
Maria Dimitriou 22 Αυγούστου στις 12:22 π.μ. · olympospress.blogspot.com Γιατί οι Δελφοί έστειλαν τους Σ...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση της Dimitra Nikolaou . Η αρμπαρόριζα η θαυματουργή για τα νεύρα ...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Διατροφη Υγεια . Αγιόκλημα: Ένα θαυματουργό φαρμακευτικό φυτό που πρέπει να...