Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2013

Ελληνισμός η Εντονη Αγάπη προς τον Κόσμο και προς το Παν


-)(- Ελληνισμός η Εντονη Αγάπη προς τον Κόσμο και προς το Παν.


Της Αλεξάνδρας Γιαννοπούλου
Στην ελληνική παράδοση, ο ΕΡΩΣ ( =ΑΓΑΠΗ , κάθε είδους Αγάπη )(Έρως Αρετής , Έρως γης ,Έρως θαλάσσης , Έρως επιστήμης , Έρως μητρός , Έρως τέχνης , Έρως γυναικός κλπ) είναι η πρωτίστη και συνεχής αιτία της κοσμογονίας και της κοσμοποιοίας(Τόσο στην Ορφική, όσο και στην Ησιόδεια κοσμογονία) . Είναι έννοια αφηρημένη , πολυσυλλεκτική , είναι το σύνολο της συμπαντικής Αγάπης , Αγάπη προς το σύνολο του εκδηλωμένου κόσμου, προς τον άνθρωπο, προς το φυτό, το ζώο, την πέτρα, το ποτάμι, προς κάθε μορφή, προς μία έννοια, προς μία κατάσταση, προς ένα πράγμα, προς τα πάντα,από την πρωτογενή ύλη μέχρι τους Θεούς.Είναι η ελκτική και συνεκτική δύναμη που συγκρατεί την ύλη και δημιουργεί, διατυπώνει κάθε μορφολογία.Είναι ο αρχαιότερος των εγκοσμίων Θεών και υπεύθυνος για κάθε δημιουργία.Η ενέργειά του υπάρχει σε όλους τους Θεούς αλλά και σε όλους τους ανθρώπους,ζώα,φυτά κλπ,σε όλη την υλική εκδήλωση, διακατέχει το παν, πληρεί τον κόσμο. Είναι ενδεικτικό ότι άλλες θεότητες – προσωποποιημένες στο θείο επίπεδο έννοιες όπως η Αρετή, η Αρμονία, η Ευνομία, η Μνημοσύνη, η Πειθώ κλπ βρίσκονται στο γενεαλογικό δέντρο της θεογονίας σε κατοπινά στάδια και γενεές. Αυτό το γεγονός καταδεικνύει την τεράστια σημασία και έμφαση που έχει ο Έρωτας (=Αγάπη) στην Ελληνική θρησκεία καθώς βρίσκεται στην αρχή της κοσμογονίας και θεογονίας ως το πρώτιστο και μοναδικό στοιχείο κοσμοποιοίας στο σύμπαν ενώ ταυτόχρονα είναι η ελκτική δύναμη που συγκρατεί την ύλη στο μεγάκοσμο (πλανητικά συστήματα) και τον μικρόκοσμο (υποδιαιρέσεις της ύλης). Και όπως προαναφέραμε, όχι μόνο συγκρατεί την ύλη αλλά επίσης την κινητοποιεί δημιουργώντας συμπλέγματα και μορφές περισσότερο η λιγότερο εξελιγμένες. Δημιουργεί έτσι όλες τις μορφές του αισθητού κόσμου αλλά και του νοητού καθώς ο κόσμος των νοητών είναι μια προβολή και επεξεργασία των δεδομένων του αισθητού κόσμου.Ο Ελληνικός κόσμος λοιπόν είναι ένας κόσμος στον οποίο το κύριο στοιχείο είναι η Αγάπη. Ένας κόσμος έντονης Αγάπης.Η Αγάπη είναι ο βιότοπος του Ελληνισμού και ο καθολικώς προσδιοριστικός όρος του ελληνικού πολιτισμού. Όλα τα γεννήματα του Έρωτος (της Αγάπης): ο κόσμος τα φυτά τα ζώα οι άνθρωποι και οι θεοί φέρουν μέσα τους την ενέργεια του Έρωτος. -«Ούτω πολλαχόθεν ομολογείται ο Έρως εν τοις Θεοίς πρεσβύτατος είναι.» Πλάτων. Πράγματι από πάρα πολλούς ομολογείται, ότι ο Έρως είναι ο παλαιότερος από τους Θεούς. -«Πρώτιστον μέν Έρωτα θεών μητίσαντο πάντων» Παρμενίδης (στ.13). -«Σεμνός Έρως Αρετής.» Φωκυλίδης Ο Έρωτας για την Αρετή είναι άξια επιθυμία. -«Σε όσους γιατρούς υπάρχει και φιλανθρωπία, εκεί υπάρχει και Έρωτας για την επιστήμη.» Ιπποκράτης. -«Ουκ έστι μητρός ουδέν ήδιον τέκνοις. Εράτε μητρός, παίδες, ως ούκ έστ’έρως τοιούτος άλλος όστις ηδίων εράν».Τίποτε πιο αγαπητό στα παιδιά από τη μητέρα. Αγαπάτε, ω τέκνα την μητέρα σας. Δεν υπάρχει πιο αγνός και πιο γλυκός Έρωτας από αυτόν. Ευριπίδης (Απ.358,1-3). -«…Έρως πατρώας τήσδε γής…» Αισχύλος. Αγ.540. -«Έρως των θεών βασιλεύει» Αγάθων. -«Ο Έρωτας στρέφεται πάντοτε προς αυτό, την παντοτινή κατοχή του αγαθού». Διοτίμα η Μαντινεία. -«Τίποτα πιο δυνατό από τον Έρωτα δεν υπάρχει». Μένανδρος. -«Ο Έρωτας της ψυχής είναι πολύ ανώτερος από τον Έρωτα του σώματος». Ξενοφών. Συμπόσιο.
Ο Ζευς, ο ύψιστος των Θεών, έχει πολλά ονόματα που σημαίνουν Αγάπη (Ο Ζευς είναι Αγάπη). Για καμμία άλλη ιδιότητα του Διός (δικαιοσύνη, ισχύς, κλπ.) δεν υπάρχουν τόσα πολλά επίθετα όσα για την Αγάπη:
Ο «ΦΙΛΙΟΣ ΖΕΥΣ» (φιλώ=αγαπώ) δηλαδή ο Ζευς που είναι Αγάπη και που ευνοεί κάθε εκδήλωσή της. Συχνά επικαλούνταν το Φίλιο Ζευ λέγοντας μόνο το επίθετο: (μα τον Φίλιο, νη τον Φίλιο, προς Φιλίου κλπ). Υπήρχαν και ναοί αφιερωμένοι στον Φίλιο Ζευ, όπως π.χ. στη Μεγαλόπολη Αρκαδίας ( Παυσανίας 8.31), στην Αθήνα, την Επίδαυρο, την Πέργαμο, κλπ. Το επίθετο φίλιος-φιλία έχουν και άλλοι θεοί: «Φίλιος Ερμής», «Φίλιος Έρως», «Φιλία Φύσις», «Φίλιος Απόλλων», «Φιλία Νύξ»κλπ. Ο «Φιλήσιος Δίας» (Με την ίδια ακριβώς έννοια με τον: Φίλιο Δία). Ο «Ζευς Εταιρείος» (εταιρείος = πλήρης Αγάπης προς τον άλλον) (έτερος = ο άλλος, προυποθέτει ύπαρξη δύο μερών) . Ο Ζευς Εταιρείος είναι προστάτης της Αγάπης μεταξύ των ανθρώπων, της φιλίας, της συναδέλφωσης και επίσης της κοινωνικής οργάνωσης των ανθρώπων. Στη Μαγνησία και στη Μακεδονία εορτάζονταν προς τιμήν του τα «εταιρίδεια»(εορτή του Εταιρείου Διός) (Ηγήσανδρος εν (Υπομνήμασι) παρ Αθην. 572D). O «Εταίριος Δίας» (με την ίδια έννοια). Ο «Εταιρήιος Δίας» (με την ίδια έννοια). Ο «Εταιρίδας Ζευς» (με την ίδια έννοια). Ο «Ζευς Φίλος» (φίλος = αγαπημένος, αγαπητός, φιλώ = αγαπώ). Ο «Ζευς Οικείος» είναι προστάτης της οικειότητας, της Αγάπης και της Φιλίας που πρέπει να αισθάνονται οι άνθρωποι στις διαπροσωπικές τους σχέσεις. (Τα πολλά επίθετα του Διός σε σχέση με την έννοια της Αγάπης απλά υπενθυμίζουν και υπογραμμίζουν αυτό το δεδομένο). Ο «Πρευμενής Δίας» δηλαδή ο πράος, ευμενής, ο φίλα διακείμενος, ο αγαθός. Ο «Ξένιος Δίας» (ο οποίος αναφέρεται στην καλή αντιμετώπιση, την καλή προδιάθεση και φιλική, αγαπητική συμπεριφορά και στάση προς τον ξένο, καθώς επίσης και στη φιλοξενία αλλά και στην φροντίδα η περιποίηση φίλου η ξένου. Επίσης, «ξενία» είναι η φιλική σχέση μεταξύ πόλεων η εθνών. Ο Δίας είναι ο δημιουργός και προστάτης των φιλικών σχέσεων μεταξύ εθνών και πόλεων). Ο «Ξείνιος Ζευς» (με την ίδια έννοια). Ο «Πολυξενώτατος Ζευς» (με την ίδια έννοια). Ο «Εύξεινος Δίας» (με την ίδια έννοια). Ο «Ομονώος Ζεύς»(από τη λέξη: ομόνοια) φέρνει στους ανθρώπους ομόνοια, σύμπνοια, συμπόρευση. Ο «Ομολώιος Ζευς» (από το: ομολογία = ομόνοια). Στη Θεσσαλία και στη Βοιωτία (Στον Ορχομενό και στη Θήβα) εορτάζονταν τα Ομολώια (εορτές του Ομολωίου Διός). Το ίδιο επίθετο έχει και η Δήμητρα: «Ομολώια Δήμητρα». O «Ζεύς Ομολούιος» (έχει την ίδια έννοια με το: ομονώος, ομολώιος). Ο «Πίστιος Ζευς» (πίστις = η εμπιστοσύνη, δηλαδή ο Δίας που προάγει την εμπιστοσύνη μεταξύ των ανθρώπων, την καλή πίστη ). Ο «Θεόταιρος Ζευς» (θεός και εταίρος, θεός – εταίρος, δηλαδή ο φίλος ανθρώπων και θεών). Ο «Φρατρίος Ζευς» (φράτηρ = αδελφός, Φρατρίος Ζευς = Αδελφικός Ζευς) δηλαδή ο Δίας που προστατεύει και δημιουργεί κάθε συναίσθημα αδελφοσύνης, αδελφότητας μεταξύ των ανθρώπων. Για το λόγο αυτό, ο Φατρίος Ζευς συνέχει, (είναι το συνεκτικό στοιχείο) μιας οικογένειας, μίας ομάδας, μίας αδελφότητας, ενός γένους, ενός λαού. Ο «Φατρίος Ζευς» (με την ίδια έννοια). Ο «Έκαλος Ζευς» Λατρεία του Διός, ως θεού της αγάπης και της φροντίδας για τον συνάνθρωπο, της φιλοξενίας, πολύ συγγενής προς την λατρεία του Διός Ξενίου. (Εκάλη, ήταν μια υπέργηρη γυναίκα που περιποιήθηκε και φιλοξένησε τον ήρωα Θησέα, όταν αυτός κουρασμένος από μια καταιγίδα, αναζήτησε φιλοξενία, και ενώ πήγαινε να αντιμετωπίσει τον ταύρο του Μαραθώνος. Η Εκάλη, έταξε στον Δία για την αίσια επάνοδο του ήρωα, όπως και έγινε, αλλά η ίδια, δεν πρόλαβε να τον δει γιατί πέθανε πρίν την επιστροφή του). Ο «Εκαλείος Δίας» (Με την ίδια έννοια). Ο «Εκαλήσιος Δίας» (Με την ίδια έννοια). Ο «Ομαγύριος Ζεύς» (συνάγων,συνενώνων, συναθροίζων, συγκαλών) Ο Ζευς δηλαδή που φέρνει κοντά τους ανθρώπους. Ο «Ομηγύριος Ζευς» (με την ίδια ακριβώς έννοια). Ο «Πρόξενος Δίας» (1) δημιουργών και εφορεύων επι της επισήμου χαρακτήρος λαμβάνουσας φιλίας μεταξύ μιας πόλεως και ενός ξένου, ενός πλέον γενομένου δημόσιου φίλου. Για παράδειγμα, οι Αθηναίοι και ο Αλέξανδρος ο Ά της Μακεδονίας (Ηρόδ.8.136,143) 2) προστάτης, βοηθός, επίκουρος προς τους ανθρώπους). Ο «Ειρηναίος Ζευς» που δημιουργεί την ειρήνευση στους ανθρώπους, η οποία δεν είναι μόνο η αποφυγή πολέμου, αλλά και η κοινωνία εν Αγάπη. Ο «Φιλότεκνος Δίας». Ο Δίας που αγαπάει τα παιδιά του. Παιδιά του Διός είναι οι θεοί και οι άνθρωποι.(Ο Όμηρος αποκαλεί τον Δία: «Πατήρ ανδρών θεών τε» (Πατέρα θεών και ανθρώπων). Επίσης, ο Δίας έχει το επίθετο: «Ζεύς Πατήρ», που δείχνει και αυτό το επίθετο αυτή την σχέση Αγάπης και στοργής με τα παιδιά του, τους ανθρώπους. Η επίκληση του Διός πολύ συχνά ξεκινάει στους ύμνους και στις προσευχές με το: «Ζευ Πάτερ».
Ο φιλεύσπλαχνος Δίας είναι προστάτης των πιο ευπαθών ομάδων των ανθρώπων και όλων των ανθρώπων που βρίσκονται σε μια αδυναμία, σε αδύνατη θέση. Είναι προστάτης των φτωχών, των ξένων «είναι του Διός όλοι οι φτωχοί και οι ξένοι» (Όμηρος, Οδύσσεια). Επίσης, αποκαλείται: «Φύξιος» γιατί είναι προστάτης των φυγάδων, «Ασυλαίος» (ο παρέχων άσυλο). «Ικέτας» γιατί είναι προστάτης των ικετών, «Ικέσιος» (θεός της συγχώρεσης) και «Ικετήσιος».Με όμοια σημασία: «Ικτήρ», «Ικταίος», «Αφίκτωρ» (ικτήρ = ικέτης).
Ο «Προστροπαίος Ζεύς»: Λατρεία του Διός, ως θεού που δέχεται με ευμένεια τις προσευχές, τα αιτήματα και τις ικεσίες των ανθρώπων. Ο «Προστρόπιος Ζευς» (με την ίδια έννοια με τον Προστροπαίο Δία). Είναι επίσης προστάτης των ταπεινών, των καταφρονεμένων και των κατατρεγμένων. Όταν ο Χίλων ο Λακεδαιμόνιος ρωτήθηκε: Με τι ασχολείται ο Δίας; Απάντησε: «Με το να υψώνει τους ταπεινούς και να χαμηλώνει τους αλαζόνες» (Διογένης Λαέρτιος. Βίοι Φιλοσόφων. Α,69). Επίθετα του Διός που επίσης είναι δηλωτικά Αγάπης είναι: Ο «Δίας Σωτήρ» (ως έμπρακτη εκδήλωση Αγάπης). Ο «Δίας Σαώτης» (με την ίδια έννοια με το: Σωτήρ. Σαώτης = Σωτήρ). Ο «Ζευς Μειλίχιος» (πράος,πραυντικός) κλπ.(προς τιμήν του Μειλιχίου Διός ετελούντο τα Διάσια στην Αθήνα (Θουκ.1.126). Ο «Μείλιχος Δίας» (με την ίδια έννοια). Ο «Μηλείχιος Δίας» (με την ίδια έννοια). Ο «Δίας Μελισσαίος» (έχει την ίδια έννοια με τον: Δία Μειλίχιο, Μείλιχο Δία, Μηλείχιο Δία). Ο «Ζευς Πανήμερος» (ο απολύτως ήμερος, ο πράος). Ο «Ζευς Πανάμαρος» (με την ίδια έννοια με το: Ζευς Πανήμερος). Ο «Ζευς Παναμέριος» (με την ίδια έννοια). Ο «Ζευς Πανημέριος» (με την ίδια έννοια). Ο «Ζευς Ημέριος» δηλαδή ο Ζευς που εξημερώνει. Ο «Ημεράσιος Δίας» (με την ίδια έννοια).
Ο «Ζευς Ήπιος». Ο «Ζευς Ερκείος» που είναι προστάτης της αγάπης ανάμεσα στα μέλη μιας οικογένειας (όπως και η Εστία). (Ερκείος, από το:Έρκος = προαύλιο, γιατί το άγαλμά του ήταν τοποθετημένο σε κάθε σπίτι στο κεντρικό προαύλιο γύρω από το οποίο αναπτύσσονταν τα δωμάτια στο αρχαίο ελληνικό σπίτι).
O «Δίας Μεσέρκειος» (με την ίδια έννοια). Ο «Ομόριος Ζευς» είναι ο προστάτης της καλής γειτονίας, της αγάπης και της φιλίας μεταξύ των γειτόνων (ομού και όριον, όμορος = ο γειτονικός). Ο «Ομάριος Δίας» (Με την ίδια έννοια). Ο «Ζεύς Αγαθός» (ως σύνοψη της αγαθής και αγαθοποιού υποστάσεως, ταυτότητος του Διός). Ο «Ζευς Άγιος»και ο «Ζευς Τέλειος» (κάθε ένα από τα δύο αυτά επίθετα ως ο δημιουργός κάθε αρετής και τελειότητος). (Σχετική επιγραφή: «Διί Αγίω»). Ο «Ζευς Αρωγός» (αρωγός = βοηθός) δηλαδή ο Ζευς που βοηθάει, προστατεύει και συντρέχει τους ανθρώπους. Ο «Ζευς Επίκουρος» (με την ίδια έννοια: επίκουρος = βοηθός). Ο «Δίας Αγνός» (αγαθός, αγνός). Ο «Άριστος Δίας» (ο ως προς όλα άριστος). Ο «Αρισταίος Δίας» (με την ίδια έννοια με τον Άριστο Δία). -«..ο Ζεύς, δηλαδή το αγαθόν και το άριστον» Ορφεύς (Ορφικά. αποσπ. 107). -«Ζευ, μεγάλαι δ’ αρεταί θνατοίς έπονται εκ Σέθεν» Πίνδαρος (Ισθμιονικ.Γ,4-5). Ζευ, οι μεγάλες αρετές έρχονται στους θνητούς από Σένα.
Θεότητες που εφορεύουν, έχουν ως αντικείμενό τους την Αγάπη είναι επίσης: -Η Αφροδίτη -Η Φιλότης (=Αγάπη)(κόρη της Νυκτός) η οποία όπως και ο Έρως προσωποποιεί και αυτή την Αγάπη.
-Ο Ίμερος (Ο Ίμερος ο οποίος είναι θεός που έχει πολύ κοντινά χαρακτηριστικά με τον Έρωτα, κατοικεί κοντά στην κορυφή του Ολύμπου μαζί με τις Μούσες και τις Χάριτες). -Ο Αντέρως ο οποίος εκφράζει την αμοιβαία Αγάπη. Αντιστοιχεί στο πρόσωπο που το αγαπούν, που δέχεται την Αγάπη. (Στο μουσείο του Ηρακλείου υπάρχει ανάγλυφο πάνω σε κυκλική επιφάνεια, που απεικονίζονται ο Έρως και ο Αντέρως ως δύο όμοιοι μικροί ερωτιδείς (νήπια) με φτερά που αγκαλιάζονται μεταξύ τους, ως εικαστική απόδοση της αμοιβαίας αγάπης). -Ο Πόθος (Ο Πόθος είναι θεός ο οποίος σημασιολογικά δηλώνει την Αγάπη που συνοδεύεται από σφοδρή επιθυμία) -Η Πειθώ η οποία παρακινεί τους νέους να ανοίξουν την καρδιά τους στην Αγάπη και να εξομολογηθούν την αγάπη τους ο ένας στον άλλον. -Οι Ερωτιδείς (μικροί Έρωτες). - Η Ειρήνη (Η οποία εκτός από αποφυγή πολέμου, σημαίνει και κοινωνία εν Αγάπη) - Η Ομόνοια. Σημαντικός είναι ο ναός της Ομόνοιας στον Ακράγαντα της Σικελίας - O Οίστρος ( Ο οποίος εκφράζει υπερβολική αγάπη, πόθο και θέληση, επιθυμία για κάτι ). - Η Αρετή (Που εμπεριέχει όλες τις αρετές, και την Αγάπη προς τον συνάνθρωπο). - Η Εύκλεια ( «ευ» και «κλέος» με την έννοια ότι η καλή δόξα είναι και προυποθέτει Αγάπη των ανθρώπων προς ένα συγκεκριμένο πρόσωπο, λόγω των ενάρετων πράξεών του). Σημαντικά λατρευτικά κέντρα της Εύκλειας είναι η Αθήνα, οι Δελφοί, Η Θήβα και η Κόρινθος στην οποία γιορτάζονταν τα «Εύκλεια».
Να σημειώσουμε εδώ ότι η έννοια της Αγάπης ενυπάρχει και σε άλλες ιδιότητες των θεών: Η Ήρα, η Ερατώ, και ο Υμέναιος είναι προστάτες της συζυγικής Αγάπης.
Η Εστία προστατεύει την Αγάπη ανάμεσα στα μέλη μιας οικογένειας. Η Μητέρα των Θεών, η Ρέα, η Λητώ και η Ειλείθυια είναι προστάτες της μητρικής Αγάπης. Οι Διόσκουροι είναι προσωποποίηση της αδελφικής Αγάπης, της «φιλαδελφίας». Κάθε θεός, θα έλεγε κανείς, εκφράζει στην ουσία την Αγάπη για ένα διαφορετικό αντικείμενο: Η Αθηνά εμφυσά στους ανθρώπους την Αγάπη για τη γνώση και τη μόρφωση. Ο Απόλλων εκπροσωπεί την Αγάπη για τις τέχνες όπως και οι Μούσες. Ο Ήφαιστος την Αγάπη για την τεχνουργία, ο Ασκληπιός την Αγάπη για την Ιατρική κλπ. Η ίδια η ελληνική λατρεία δεν είναι τίποτε άλλο από μια σχέση Αγάπης ανάμεσα στους ανθρώπους και τους θεούς *ΠΗΓΗ:Theseus Aegean

Πίσω στο χρόνο - Ολυμπιακός ύμνος των Παλαμά, Σαμάρα

Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-

Στα τρυπημένα σημεία λέει: κακώς, τελικά μπορούμε
 
 

Συναγρίδα με πράσα, κρεμμύδια και πολλά μυρωδικά

Συναγρίδα με πράσα, κρεμμύδια και πολλά μυρωδικά
Προστέθηκε από , 16.08.12

Περιγραφή

Υπέροχη συνταγή με ψάρι και πολλά λαχανικά. Υγειινό, εύκολο και πεντανόστιμο. Δοκιμάστε το και δεν θα χάσετε.....

κύρια φωτογραφία συνταγής Συναγρίδα με πράσα, κρεμμύδια και πολλά μυρωδικά 

Τι χρειαζόμαστε:

  • 2 Συναγρίδες (1 κιλό και οι δυο μαζί)
  • 3 μεγάλες πατάτες
  • 4 ή 3 μεγάλα ξερά κρεμμύδια
  • 1 κιλό πράσα το λευκό μέρος τους
  • 3 καρότα ή 150 γρ. baby καροτάκια
  • 2 ντομάτες ώριμες
  • 1/2 ματσάκι μαιντανό
  • Δεντρολίβανο
  • Θυμάρι
  • Φρεσκοτριμμένο πιπέρι (ποικιλία απο διάφορα πιπέρια πράσινο, λευκό, μαύρο και ροζ)
  • Μοσχοκάρυδο
  • Ελαιόλαδο
  • 2 μεγάλα λεμόνια
  • άνθος αλατιού
Στα γρήγορα
Κατηγορία
Μέθοδος
Περιέχει

 

 

Πως το κάνουμε:


Μια φορά κι έναν καιρό



Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας τρυφεράκανθος που ζούσε στο λιβάδι με τα στάχυα, τις κόκκινες ανεμώνες και τα τριφύλλια. Είχε φίλο του τον ήλιο που τον ξυπνούσε το πρωί. Το φεγγάρι που τον νανούριζε με τον αυλό του τις νύχτες. Τον αγέρα που του τραγουδούσε γλυκά και μια γέφυρα-ουράνιο τόξο για να σεργιανάει στον ουρανό. Δεν είχε όμως φίλους τ’ άλλα ζωντανά του λιβαδιού, που τον περιγελούσαν επειδή ήταν διαφορετικός και διασκέδαζαν μαζί του. Έτσι ο τρυφεράκανθος μια μέρα ζήτησε από το ξωτικό του δάσους να γίνει ακανθόχοιρος για να πληγώνει όποιον τον πειράζει. Τότε όμως άρχισαν οι περιπέτειές του, γιατί ο ακανθόχοιρος που ήταν τρυφεράκανθος κι εξακολουθούσε να έχει τρυφερή ψυχή έχασε τους φίλους του και ήρθε αντιμέτωπος με μεγαλύτερη μοναξιά...

Ένα υπέροχο παραμύθι για την ψυχολογική και τη σωματική βία που απευθύνεται σε παιδιά από 8 ετών και άνω. Ο δυνατός λόγος της Ελένης Πριοβόλου, τυλιγμένος με την ομορφιά της παραμυθιακής διήγησης, συγκινεί και αφοπλίζει. Η συγγραφέας χειρίζεται με τον δικό της ιδιαίτερο τρόπο τις έννοιες της φιλίας, της συνύπαρξης και της αγάπης, καταφέρνοντας να αφυπνίσει και να ευαισθητοποιήσει μικρούς και μεγάλους για τη βία.

Η εικονογράφηση της Κατερίνας Βερούτσου υπηρετεί και αναδεικνύει το κείμενο, δημιουργώντας μια εικονοποιία πλημμυρισμένη από χρώματα, συγκίνηση και ευαισθησία.

Η Ελένη Πριοβόλου κατάγεται από το Αγγελόκαστρο Αιτωλοακαρνανίας, όπου έζησε και τα παιδικά της χρόνια. Σπούδασε κοινωνιολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σήμερα ζει στην Αθήνα. Εκτός από τη λογοτεχνία για ενηλίκους, ασχολείται με την παιδική και νεανική λογοτεχνία, το παιδικό θέατρο και το παραμύθι. Επίσης έγραψε το σενάριο της τηλεοπτικής παιδικής σειράς Η καραβέλα του ουρανού για την ΕΤ2. Το 2009 απέσπασε το Βραβείο Λογοτεχνικού Βιβλίου για Μεγάλα Παιδιά του περιοδικού Διαβάζω για το βιβλίο της Το σύνθημα, ενώ το 2010, το μυθιστόρημά της Όπως ήθελα να ζήσω κέρδισε το Βραβείο Αναγνωστών.

Η Κατερίνα Βερούτσου γεννήθηκε στην Πάτρα. Μεγάλωσε στην Νέα Υόρκη των ΗΠΑ και στο Μόντρεαλ του Καναδά. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών του Μόντρεαλ (Concordia University of Montreal). Από το 1982 ζει μόνιμα στην Αθήνα και εργάζεται ως εικονογράφος παιδικών βιβλίων. Έχει συνεργαστεί με πολλούς εκδοτικούς οίκους και έχει στο ενεργητικό της περισσότερα από ογδόντα πέντε βιβλία. Έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει ασχοληθεί επίσης επαγγελματικά με τη φωτογραφία, τη ζωγραφική και τη σκηνογραφία για τηλεόραση και θέατρο. Είναι κάτοχος του Κρατικού Βραβείου Εικονογράφησης 2009.

Ολυμπιακά δρώμενα 12


Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-

Στα τρυπημένα σημεία λέει: ικανοποιημένος, είδε και

Διακοσμητικά λάθη...


 
 
Διακοσμητικά λάθη... πως να τα αποφύγετε

1.Περισσότερα από ένα σημεία εστίασης.

Σε κάθε χώρο πρέπει να υπάρχει μόνο ένα σημείο εστίασης. Αν δυσκολεύεστε να το βρείτε ακολουθείστε τον εξής κανόνα: Στο σαλόνι και το καθιστικό εστιάστε στον τοίχο της τηλεόρασης ή στο τζάκι ή στη θέα από τη μπαλκονόπορτα. Στη κρεββατοκάμαρα το σημείο εστίασης είναι το κεφαλάρι του κρεββατιού και στο μπάνιο ο τοίχος του νιπτήρα.

2. Διασκορπισμένες συλλογές.

Δώστε έμφαση συγκεντρώνοντας όλες τις οικογενειακές φωτογραφίες σε ένα τοίχο ή εκθέτοντας όλες τις κρυστάλλινες μινιατούρες σας σε ένα τραπεζάκι.
Όταν διασκορπίζετε αντικείμενα σαν αυτά, ουσιαστικά τα
αποδυναμώνετε οπτικά αντί να
τα αναδείξετε όπως θα θέλατε.

3.Πίνακες κρεμασμένοι πολύ ψηλά.

Σε γενικές γραμμές προσπαθείστε ώστε το κάτω μέρος του πίνακα να απέχει τουλάχιστον 22 εκ. μέχρι το πολύ 50 εκ. από την επιφάνεια του επίπλου πάνω από το οποίο θα το κρεμάσετε. Αν θέλετε να κρεμάσετε κάτι στις σκάλες ή μόνο του σε ένα τοίχο , π.χ στο χώλ, πρέπει το κάτω μέρος του να απέχει περίπου 168 εκατοστά από το δάπεδο.

4. Μίξη πολλών χρωμάτων ξύλου.

Ο κανόνας είναι ένας και πολύ απλός: ποτέ μη χρησιμοποιήσετε περισσότερες από τρεις αποχρώσεις ξύλου σε ένα δωμάτιο. Με αυτό κατά νου θα πρέπει να επιλέξετε ξύλινο δάπεδο, ντουλάπια, τραπέζια και άλλα ξύλινα έπιπλα. Αν κάποια παλιά αλλά αγαπημένα κομμάτια ξεφεύγουν από αυτό τον κανόνα βάψτε τα σε μία επιθυμητή απόχρωση ώστε να ενταχθούν αρμονικά στον χώρο σας.

spitikaidiakosmisi.blogspot.gr

Κέρατα γεμιστά με τυρί φέτα

Κέρατα γεμιστά με τυρί φέτα
Bαθμολογία:
       
36 ψήφοι
Προστέθηκε από , 04.07.09

Κέρατα γεμιστά με τυρί φέτα

 

Περιγραφή

Ιδανικό και για μπουφέ.

Τι χρειαζόμαστε:

  • πιπεριές πράσινες μακριές (κέρατα)
  • φέτα θρυμματισμένη
  • λίγο μαιντανό
  • λίγο ελαιόλαδο
  • λίγο μπέικον ψιλοκομμένο (προαιρετικά)

Στα γρήγορα
Κατηγορία
Μέθοδος
Δυσκολία
Ειδικές περιστάσεις

 

 

 

Πως το κάνουμε:


14 Φεβρουαρίου ...Valentine's Day

14 Φεβρουαρίου ...Valentine's Day



Η ταύτιση του εορτασμού της μνήμης του Αγίου Βαλεντίνου με την Ημέρα των Ερωτευμένων ξεκίνησε από την Αγγλία του ύστερου Μεσαίωνα, έχοντας παγανιστικές και χριστιανικές αναφορές.

Στα χρόνια της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, από τις 13 έως τις 15 Φεβρουαρίου, γιόρταζαν τα Λουπερκάλια προς τιμή του θεού Φαύνου (του Πάνα των Ελλήνων). Οι Ρωμαίοι θυσίαζαν κατσίκια και σκυλιά, ενώ νεαρά αγόρια χτυπούσαν με λωρίδες από δέρμα κατσίκας τις νεαρές κοπέλες για να τους μεταδώσουν τη γονιμότητα. Μία ανάλογη γιορτή υπήρχε και στην Αρχαία Αθήνα τον μήνα Γαμηλιώνα (αντιστοιχούσε στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου και το πρώτο του Φεβρουαρίου), τα Θεογάμια, προς τιμή του Δία και της Ήρας.

Η γιορτή καταργήθηκε από την Εκκλησία τον 5ο αιώνα μ.Χ., ως ειδωλολατρική. Στη θέση της (14 Φεβρουαρίου) μπήκε ο εορτασμός της μνήμης του Αγίου Βαλεντίνου, μάρτυρα της χριστιανικής πίστης από τη Ρώμη, με απόφαση του Πάπα Γελάσιου. Ο Βαλεντίνος, σύμφωνα με τον θρύλο, υπήρξε ιερωμένος του 3ου αιώνα, ο οποίος σε πείσμα των αυτοκρατορικών διαταγών δεχόταν να παντρέψει νεαρούς στην ηλικία ερωτευμένους, γλιτώνοντας με αυτό τον τρόπο τους άρρενες από τη στρατιωτική θητεία. Με άλλα λόγια, επρόκειτο για πραγματικό προστάτη των ερωτευμένων και των αντιρρησιών συνείδησης, θα λέγαμε σήμερα! Ένας άλλος θρύλος λέει ότι όσο καιρό ο Βαλεντίνος ήταν μέσα στη φυλακή, αρνούμενος να αποκηρύξει την πίστη του, ερωτεύτηκε την τυφλή κόρη του δεσμοφύλακά του, στην οποία μάλιστα έστειλε κι ένα γράμμα με την υπογραφή: Με αγάπη από τον Βαλεντίνο σου.

Ο Άγιος Βαλεντίνος
Τη νοηματοδότηση που έχει σήμερα η γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου την απέκτησε στα χρόνια του ύστερου Μεσαίωνα, γύρω στον 14ο αιώνα. Την πρώτη γραπτή αναφορά την έχουμε το 1382 στο ποίημα Το Κοινοβούλιο των Πτηνών (Parlement of Foules) του πατέρα της αγγλικής λογοτεχνίας Τζέφρι Τσόσερ. Το ποίημα των 699 στίχων είναι ένα ενύπνιο εμπνευσμένο από την παράδοση, κατά την οποία κάθε χρόνο την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου τα πουλιά συγκεντρώνονται μπροστά στη θεά της φύσης για να διαλέξουν ερωτικούς συντρόφους («...for this was Saint Valentine's Day, when every bird cometh there to choose his mate...»).

Στις αρχές του 17ου αιώνα η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου ως Γιορτή των Ερωτευμένων θα πρέπει να ήταν αρκετά γνωστή στην Αγγλία, αν λάβουμε υπόψη μας τη σχετική αναφορά στον Άμλετ του Σέξπιρ (Τραγούδι της Οφέλιας από την 4η πράξη, Μετάφραση Κωνσταντίνος Χατζόπουλος, 1916):

Καλό πρωί! Είναι σύσκοτο. Τον Άγιο Βαλεντίνο
γιορτάζω κι ήρθα κόρη εδώ
στο παραθύρι σου να ιδώ
ταίρι με σε αν θα γίνω.
Σηκώθη ο νιος και ντύνεται κι ευτύς την πόρτα ανοίγει
και μπαίνει μέσα η κορασιά,
που κορασιά δε θά 'ναι πλιά,
όταν απόκει φύγει.

Το 1840 ήταν κοινός τόπος η ανταλλαγή, μεταξύ των ερωτευμένων, μικρών χειρόγραφων σημειωμάτων με ευχές (valentines). Το ίδιο χρονικό διάστημα η γιορτή διαδόθηκε και στην Αμερική, όπου η ανταλλαγή ευχετήριων καρτών βοηθήθηκε από τη βιομηχανοποίηση και τα φθηνά ταχυδρομικά τέλη. Με την πάροδο του χρόνου το επιχειρηματικό δαιμόνιο και η πολιτιστική επιβολή των αγγλοσαξόνων έδωσαν στη γιορτή τον οικουμενικό χαρακτήρα που γνωρίζουμε σήμερα.

Τα τελευταία χρόνια η εμπορευματοποίηση της γιορτής έχει φθάσει στο κατακόρυφο. Μετά τις κάρτες, τις ηλεκτρονικές κάρτες μέσω Ίντερνετ (e-cards), τα λουλούδια και τα σοκολατάκια, σειρά έχει η βιομηχανία των κοσμημάτων να οικειοποιηθεί την ημέρα των ερωτευμένων. Ο τζίρος του Αγίου Βαλεντίνου μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες ξεπέρασε το 2010 τα 15 δισεκατομμύρια δολάρια, το ισόποσο του ΑΕΠ της Μποτσουάνα.

Η γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου προκαλεί αντιδράσεις στον μη Χριστιανικό κόσμο. Στην Ινδία οι φανατικοί ινδουιστές και μουσουλμάνοι αντιτίθεται στη γιορτή. Τη θεωρούν πολιτιστικό μίασμα και προϊόν της παγκοσμιοποίησης. Στο Πακιστάν, το τοπικό ισλαμικό κόμμα ζητά την κατάργησή της, καθώς, όπως υποστηρίζει, αντιβαίνει τον Ισλαμικό Πολιτισμό. Την ίδια άποψη έχουν και οι συντηρητικοί κύκλοι του θεοκρατικού Ιράν.
Η ελληνική εκδοχή της Γιορτής των Ερωτευμένων

Ο Άγιος Υάκινθος
Ο Άγιος Βαλεντίνος δεν μνημονεύεται πουθενά στο ορθόδοξο εορτολόγιο και, όπως ήταν φυσικό, η ορθόδοξη Εκκλησία ποτέ δεν τον παραδέχτηκε. «Ο άγιος αυτός είναι για μας ανύπαρκτος. Είναι μια μυθοπλασία δυτικής προέλευσης», δηλώνουν άνθρωποι της Εκκλησίας. Με τη σειρά της και η Καθολική Εκκλησία στην αναθεώρηση του γενικού εορτολογίου της το 1969 υποβίβασε την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου σε τοπική εορτή, επειδή δεν γνώριζε σχεδόν τίποτα για τον βίο του, παρά μόνο ότι ετάφη στη Βία Φλαμίνια της Ρώμης στις 14 Φεβρουαρίου.

Όταν, όμως, ο ξενόφερτος άγιος άρχισε να μπαίνει για τα καλά και στη ζωή των Ελλήνων και η ημέρα αυτή να καθιερώνεται και στη χώρα μας ως η ημέρα των ερωτευμένων στα τέλη της δεκαετίας του ‘70 με πρωτοβουλία των ανθοπωλών, εκπρόσωποι της Εκκλησίας πρότειναν οι Έλληνες ερωτευμένοι να τιμούν και να γιορτάζουν αγίους που υπάρχουν στο ορθόδοξο εορτολόγιο.

Το 1994, ο τότε εκπρόσωπος Τύπου της Ιεράς Συνόδου, Γιάννης Χατζηφώτης, πρότεινε να καθιερωθεί ως ημέρα των ερωτευμένων η γιορτή του Αγίου Υακίνθου, που τιμάται στις 3 Ιουλίου. Ο Υάκινθος καταγόταν από την Καισάρεια της Καπαδοκίας και υπηρετούσε ως κουβικουλάριος (θαλαμηπόλος) του ρωμαίου αυτοκράτορα Τραϊανού. Άνθρωπος εμπιστοσύνης του αυτοκράτορα, ο Υάκινθος προσηλυτίσθηκε στον Χριστιανισμό, προκαλώντας την οργή του Τραϊανού, που όταν το έμαθε διέταξε να τον φυλακίσουν χωρίς να του δίνουν καθόλου φαγητό, εκτός κι αν ήθελε να φάει ειδωλόθυτα. Σαράντα μέρες πέρασε έτσι ο Υάκινθος, χωρίς να αγγίξει τα ειδωλόθυτα. Την 41η, όμως, παρέδωσε το πνεύμα του στον Κύριο, σε ηλικία 20 ετών.

Στην καθιέρωση της 3ης Ιουλίου ως ημέρα του έρωτα και της ποίησης πρωτοστάτησε ο γνωστός τραγουδοποιός από τα Ανώγεια της Κρήτης, Λουδοβίκος των Ανωγείων, που μαζί με ανθρώπους του πνεύματος και των γραμμάτων προχώρησαν στην ανέγερση ενός ναού σε μια πανέμορφη τοποθεσία, σε υψόμετρο 1.200 μέτρων στον Ψηλορείτη. Μπροστά από το εκκλησάκι αυτό, που είναι το μοναδικό στην Ελλάδα αφιερωμένο στον Άγιο, κάθε καλοκαίρι πραγματοποιούνται εκδηλώσεις με την επωνυμία Υακίνθεια.

Το 2000 ο μακαριστός Aρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, στην προσπάθειά του να φέρει πιο κοντά τη νεολαία στην Εκκλησία, πρότεινε να εορτάζεται η γιορτή των ερωτευμένων στις 13 Φεβρουαρίου, ημέρα που η Ορθοδοξία τιμά τη μνήμη των Αποστόλων Ακύλα και Πρίσκιλλας, ενός ενάρετου ζευγαριού Ιουδαίων σκηνοποιών, που ζούσε στην Κόρινθο και ασπάστηκε τον Χριστιανισμό.

Υπάρχει και μια τρίτη πρόταση, μάλλον από αρχαιόπληκτους, να εορτάζονται ως προστάτες των ερωτευμένων στις 14 Φεβρουαρίου ο πολυμήχανος Οδυσσέας και η πιστή του Πηνελόπη.

Διαβάστε περισσότερα: http://www.sansimera.gr/worldays/134#ixzz2Kr0WtNSs

Επιχείρηση: ντουλάπα


 Επιχείρηση: ντουλάπα

Πως να πολλαπλασιάσεις τους αποθηκευτικούς σου χώρους και να δημιουργήσεις έξτρα τετραγωνικά από "το πουθενά".

Τα ρούχα σου ξεχειλίζουν από τις ντουλάπες και δεν ξέρεις που να τα βάλεις; Θέλεις να δημιουργήσεις αποθηκευτικούς χώρους στο υπνοδωμάτιο αλλά νομίζεις πως δεν έχεις τη δυνατότητα; Ζεις σε μικρό διαμέρισμα και δεν σου αρκούν τα τετραγωνικά; Τα πάντα είναι ζήτημα σωστής διαχείρισης! Θα εκπλαγείς αν δεις πως μπορείς να εκμεταλλευτείς τις μικρές γωνιές του σπιτιού σου και να δημιουργήσεις ντουλάπες σε μέρη που δεν φανταζόσουν... όπως στο κεφαλάρι του κρεβατιού ή στο διάδρομο.

Κάθε εσοχή ή ακόμα και ένας ολόκληρος τοίχος μπορεί να μετατραπεί σε μια οργανωμένη ντουλάπα! Θα χρειαστείς ένα κουρτινόξυλο που να στερεώνεται στην οροφή και ύφασμα κουρτίνας ανάλογα με το μέγεθος του τοίχου που θέλεις να καλύψεις! Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις σύρμα κουρτίνας και ένα απλό ύφασμα, όπως ένα λευκό σεντόνι που θα πιάσεις με τα κλιπ. Στο εσωτερικό της ντουλάπας μπορείς να χρησιμοποιήσεις ράγα και ράφια για κουτιά. Στην περίπτωση που νοικιάζεις το σπίτι, προτίμησε να "κρύψεις" μέσα τις συρταριέρες ή άλλα έπιπλα που έχει για ρούχα αντί να ξοδέψεις χρήματα σε ειδικές κατασκευές.
Οι ράγες που βιδώνονται στην οροφή είναι μια πολύ οικονομική λύση για να καλύψεις την απουσία αποθηκευτικών χώρων. Στην αγορά θα βρεις πολλές λύσεις οικονομικές και μη, για να εκμεταλευτείς το ύψος του σπιτιού σου! Η τοποθέτηση είναι πολύ απλή, αφού το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να βιδώσεις στην οροφή τις αλυσίδες από τις οποίες κρέμεται η ράγα. Η ιδέα αυτή ταιριάζει τέλεια και σε χώρους όπως η είσοδος και το χολ του σπιτιού. Μια έξυπνη DIY ιδέα είναι να χρησιμοποιήσεις αντί για ράγα ένα μακρόστενο αφρόξυλο το οποίο θα κρεμάσεις με αλυσίδα από την οροφή. Ταιριάζει υπέροχα σε εξοχικά!

Πριν από λίγες δεκαετίες φιλοξενούσαν σερβίτσια και συλλογές από ποτήρια του κρασιού. Οι προτεραιότητες άλλαξαν και τα ψηλοτάκουνα έκλεισαν "θεωρείο" στις βιτρίνες. Ο καλύτερος τρόπος για να δείξεις τη συλλογή παπουτσιών σου, αλλά και για να τα βλέπεις καθημερινά, είναι τοποθετώντας τα μέσα σε μια βιτρίνα. Εάν έχεις κληρονομήσεις και τη vintage βιτρίνα της γιαγιάς σου, τότε ακόμα καλύτερα! Τοποθέτησε τα ανάλογα με το ύψος και το χρώμα και χώρισε τα σε καλοκαιρινά και χειμερινά!

Δεν υπάρχει καλύτερη ονειροπαγίδα από τα αγαπημένα σου φορέματα κρεμασμένα πάνω από το προσκέφαλο σου! Φανταζόσουν ότι θα μπορούσες να "αποθηκεύσεις" όλα σου τα ρούχα πάνω από το κρεβάτι σου; Θα χρειαστείς κρεβάτι χωρίς κεφαλάρι και μια ράγα που θα κρεμάσεις κατα μήκος του κρεβατιού! Στα πλάγια μπορείς (αντί για κομοδίνα) να βάλεις δύο στήλες από ράφια και συρτάρια. Μην ξεχνάς ότι τα κρεβάτια με αποθηκευτικό χώρο κάτω από το στρώμα είναι ιδανικά για να τοποθετείς τα παπλώματα, τα σεντόνια και τα μαξιλάρια σου.
Ονειρεύεσαι ένα "δωμάτιο ντουλάπα"; Φτιάξε ένα μέσα στο υπνοδωμάτιο σου! Εφόσον σου το επιτρέπουν τα τετραγωνικά σου, χώρισε το δωμάτιο με συρόμενες γυάλινες πόρτες και οργάνωσε το εσωτερικό ανάλογα με τις ανάγκες σου! Προτίμησε διάφανο γυαλί εάν δεν θέλεις να "βαρύνεις" το χώρο και γυαλί με αμμοβολή εάν θέλεις να εξασφαλίσεις την ιδιωτικότητα σου! Φρόντισε για καλό φωτισμό του χώρου γιατί δεν θα υπάρχει φυσικό φως και δεν μπορείς να ντυθείς σωστά εάν δεν βλέπεις τις λεπτομέρειες των ρούχων σου.

Η χρήση του καθρέφτη σε δωμάτια με λίγα τετραγωνικά είναι ευεργετική! Με αυτό τον τρόπο μπορείς να διπλασιάσεις το μέγεθος κάθε χώρου, να εκμηδενίσεις τον τεράστιο όγκο της ντουλάπας σου και να κρύψεις όλο το "χάος" που υπάρχει μέσα! Προτίμησε συρόμενες πόρτες γιατί έτσι μπορείς να έχεις το κρεβάτι σου και όλα τα άλλα έπιπλα πολύ κοντά στη ντουλάπα, χωρίς να κάνεις πρόβλεψη για το αν θα ανοίγουν οι πόρτες!

missbloom.gr

Κάρολος Ροβέρτος Δαρβίνος (αγγλ. Charles Robert Darwin)



Charles Darwin 1880.jpgΟ Κάρολος Ροβέρτος Δαρβίνος (αγγλ. Charles Robert Darwin) (12 Φεβρουαρίου, 1809 - 19 Απριλίου, 1882) ήταν Άγγλος φυσιοδίφης, συλλέκτης και γεωλόγος ο οποίος έμεινε στην ιστορία ως ο θεμελιωτής της θεωρίας της εξέλιξης, καθώς και ως εισηγητής του μηχανισμού της φυσικής επιλογής, μέσω του οποίου πρότεινε ότι συντελείται η εξέλιξη.[1] Η θεωρία της εξέλιξης αποτελεί σήμερα αναπόσπαστο μέρος της βιολογίας. Δεν είχε κοινοπολιτειακή υπηκοότητα, αλλά είχε αποκτήσει τον τίτλο του Εταίρου της Βασιλικής Εταιρείας, που δίνονταν σε πολίτες ή μόνιμους κατοίκους της Κοινοπολιτείας των Εθνών.

Ο Δαρβίνος ανέπτυξε μεγάλο ενδιαφέρον για τη φυσική ιστορία όταν σπούδαζε ιατρική στο πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου και μετά θεολογία στο πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ. Το πενταετές ταξίδι του με το πλοίο Beagle (Ιχνηλάτης) τον κατέστησε διάσημο ως γεωλόγο και η έκδοση του ημερολογίου του για το ταξίδι ως διάσημο και πολύ καλό συγγραφέα. Οι παρατηρήσεις του στην βιολογία τον οδήγησαν να μελετήσει την ποικιλομορφία των ειδών και να αναπτύξει τη θεωρία του για το μηχανισμό της φυσικής επιλογής το 1838. Είχε πολύ καλή επίγνωση του γεγονότος ότι πολλοί άλλοι είχαν τιμωρηθεί αυστηρά για τέτοιες "αιρετικές" ιδέες, όμως, συνέχισε τις έρευνες του, μιλώντας μόνο στους πιο στενούς του φίλους, μέχρι να συγκεντρώσει τις αποδείξεις που χρειαζόταν. Το 1858 όμως, όταν έμαθε ότι ο Άλφρεντ Ράσελ Γουάλας είχε αναπτύξει μια παρόμοια θεωρία, αναγκάστηκε να δημοσιοποιήσει πρόωρα τη θεωρία του.

Το βιβλίο του On the Origin of Species by Means of Natural Selection, or The Preservation of Favoured Races in the Struggle for Life (που συνήθως αναφέρεται ως Η καταγωγή των ειδών) που εκδόθηκε το 1859 καθιέρωσε την εξέλιξη από κοινή καταγωγή ως την πρωταρχική επιστημονική εξήγηση για την ποικιλότητα στην φύση. Σε μεταγενέστερα βιβλία, εξέτασε την ανθρώπινη εξέλιξη και την σεξουαλική επιλογή, στο The Descent of Man, and Selection in Relation to Sex και το The Expression of the Emotions in Man and Animals. Έγραψε μια σειρά από βιβλία που αναφέρονται στις έρευνες του για τα φυτά. Το τελευταίο του βιβλίο του Δαρβίνου ασχολείται με τους γεωσκώληκες και την επίδραση τους στο έδαφος.

Σε αναγνώριση της σπουδαιότητάς του, ο Δαρβίνος τάφηκε στο Αββαείο του Γουέστμινστερ, κοντά στον Ουίλιαμ Χέρσελ και τον Ισαάκ Νεύτωνα.
Ο Δαρβίνος σε ηλικία επτά ετών το 1816, ένα χρόνο πριν τον θάνατο της μητέρας του.

Φωτ:Ο Κάρολος Δαρβίνος σε πορτραίτο από τον Τζων Κόλιερ, 1883

http://el.wikipedia.org/wiki/Κάρολος_Δαρβίνος

Δημοφιλείς αναρτήσεις