Παρασκευή 28 Μαρτίου 2014

Ο ΕΛΥΤΗΣ "ΗΛΙΟΣ Ο ΠΡΩΤΟΣ" απόσπασμα

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη ΤΑ ΡΑΝΤΙΣΜΕΝΑ(Ομάδα καλλιτεχνικών, λογοτεχνικών, αναζητήσεων).

Ο ΕΛΥΤΗΣ "ΗΛΙΟΣ Ο ΠΡΩΤΟΣ" απόσπασμα

Στα χτήματα βαδίσαμε όλη μέρα
Με τις γυναίκες τους ήλιους τα σκυλιά μας
Παίξαμε τραγουδήσαμε ήπιαμε νερό
Φρέσκο καθώς ξεπήδαγε από τους αιώνες.
Το απομεσήμερο για μια στιγμή καθίσαμε
Και κοιταχτήκαμε βαθιά μέσα στα μάτια.
Μια πεταλούδα πέταξε απ' τα στήθια μας
Ήτανε πιο λευκή
απ' το μικρό λευκό κλαδί της άκρης των ονείρων μας
Ξέραμε πως δεν ήταν να σβηστεί ποτές
Πως δε θυμότανε καθόλου τι σκουλήκια έσερνε.
Το βράδυ ανάψαμε φωτιά
Και τραγουδούσαμε γύρω τριγύρω:

Φωτιά ωραία φωτιά μη λυπηθείς τα κούτσουρα
Φωτιά ωραία φωτιά μη φτάσεις ως τη στάχτη
Φωτιά ωραία φωτιά καίγε μας
λέγε μας τη ζωή.

Εμείς τη λέμε τη ζωή την πιάνουμε απ' τα χέρια
Κοιτάζουμε τα μάτια της που μας ξανακοιτάζουν
Κι αν είναι αυτό που μας μεθάει μαγνήτης το γνωρίζουμε
Κι αν είναι αυτό που μας πονάει κακό το 'χουμε νιώσει
Εμείς τη λέμε τη ζωή πηγαίνουμε μπροστά
Και χαιρετούμε τα πουλιά της που μισεύουνε
Είμαστε από καλή γενιά.


Φωτογραφία: Ο ΕΛΥΤΗΣ "ΗΛΙΟΣ Ο ΠΡΩΤΟΣ" απόσπασμα 

Στα χτήματα βαδίσαμε όλη μέρα
Με τις γυναίκες τους ήλιους τα σκυλιά μας
Παίξαμε τραγουδήσαμε ήπιαμε νερό
Φρέσκο καθώς ξεπήδαγε από τους αιώνες.
Το απομεσήμερο για μια στιγμή καθίσαμε
Και κοιταχτήκαμε βαθιά μέσα στα μάτια.
Μια πεταλούδα πέταξε απ' τα στήθια μας
Ήτανε πιο λευκή
απ' το μικρό λευκό κλαδί της άκρης των ονείρων μας
Ξέραμε πως δεν ήταν να σβηστεί ποτές
Πως δε θυμότανε καθόλου τι σκουλήκια έσερνε.
Το βράδυ ανάψαμε φωτιά
Και τραγουδούσαμε γύρω τριγύρω:

Φωτιά ωραία φωτιά μη λυπηθείς τα κούτσουρα
Φωτιά ωραία φωτιά μη φτάσεις ως τη στάχτη
Φωτιά ωραία φωτιά καίγε μας
λέγε μας τη ζωή.

Εμείς τη λέμε τη ζωή την πιάνουμε απ' τα χέρια
Κοιτάζουμε τα μάτια της που μας ξανακοιτάζουν
Κι αν είναι αυτό που μας μεθάει μαγνήτης το γνωρίζουμε
Κι αν είναι αυτό που μας πονάει κακό το 'χουμε νιώσει
Εμείς τη λέμε τη ζωή πηγαίνουμε μπροστά
Και χαιρετούμε τα πουλιά της που μισεύουνε
Είμαστε από καλή γενιά.

 

Αποκαλεί την Ελλάδα «δεύτερο σπίτι»

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε σύνδεσμο από Επιστροφή στη φύση/Back to nature.

Μέσα απο το φακό του Μπουασονά

 

Χ Α Ρ Ι Τ Ε Σ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Ancient Greek Civilization - Αρχαία Ελλάς.


Χ Α Ρ Ι Τ Ε Σ

The three Graces - Charites

Οι Χάριτες, αρχαιοελληνικές θεότητες, ήταν προσωποποιήσεις της χάρης και της ομορφιάς. Στον Όμηρο η Χάρις αναφέρεται ως σύζυγος του Ηφαίστου και αλλού μνημονεύονται αόριστα χωρίς ιδιότητα και αριθμό, όπως εκείνες που ύφαιναν τον πέπλο της Αφροδίτης. Αναφέρεται επίσης η Πασιθέη, την οποία η Ήρα υποσχέθηκε ως σύζυγο στον Ύπνο. Κατά τον Ησίοδο, οι Χάριτες ήταν τρεις: η Αγλαΐα η νεότερη, η Ευφροσύνη και η Θάλεια, κόρες του Δία από την Ευρυνόμη, κόρη του Ωκεανού. Άλλοι συγγραφείς αναφέρουν άλλες θεότητες ή θνητές ως μητέρα τους: την Ήρα, την Ευνομία, τη Λήθη, την Αρμονία, την Αφροδίτη (με τον Διόνυσο ως πατέρα), την Κορωνίδα και τη Αίγλη από τον Ήλιο.

In Greek mythology, a Charis (Ancient Greek: Χάρις, or Grace is one of three or more minor goddesses of charm, beauty, nature, human creativity, and fertility, together known as the Charites /Χάριτες, or Graces. The usual list, from youngest to oldest is Aglaea ("Splendor"), Euphrosyne ("Mirth"), and Thalia ("Good Cheer"). In Roman mythology they were known as the Gratiae, the "Graces". In some variants, Charis was one of the Graces and was not the singular form of their name.
The Charites were usually considered the daughters of Zeus and Eurynome, though they were also said to be daughters of Dionysus and Aphrodite or of Helios and the naiad Aegle. Other possible names of their mother by Zeus are Eurydome, Eurymedousa, and Euanthe.Homer wrote that they were part of the retinue of Aphrodite. The Charites were also associated with the Greek underworld and the Eleusinian Mysteries.
— μαζί με ΜΑΡΤΙΝΑ-ΕΛΕΝΗ ΜΑΡΤΙΝΑ-ΕΛΕΝΗ.

Φωτογραφία: Χ Α Ρ Ι Τ Ε Σ 

The three Graces - Charites

Οι Χάριτες, αρχαιοελληνικές θεότητες, ήταν προσωποποιήσεις της χάρης και της ομορφιάς. Στον Όμηρο η Χάρις αναφέρεται ως σύζυγος του Ηφαίστου και αλλού μνημονεύονται αόριστα χωρίς ιδιότητα και αριθμό, όπως εκείνες που ύφαιναν τον πέπλο της Αφροδίτης. Αναφέρεται επίσης η Πασιθέη, την οποία η Ήρα υποσχέθηκε ως σύζυγο στον Ύπνο. Κατά τον Ησίοδο, οι Χάριτες ήταν τρεις: η Αγλαΐα η νεότερη, η Ευφροσύνη και η Θάλεια, κόρες του Δία από την Ευρυνόμη, κόρη του Ωκεανού. Άλλοι συγγραφείς αναφέρουν άλλες θεότητες ή θνητές ως μητέρα τους: την Ήρα, την Ευνομία, τη Λήθη, την Αρμονία, την Αφροδίτη (με τον Διόνυσο ως πατέρα), την Κορωνίδα και τη Αίγλη από τον Ήλιο.

In Greek mythology, a Charis (Ancient Greek: Χάρις, or Grace is one of three or more minor goddesses of charm, beauty, nature, human creativity, and fertility, together known as the Charites /Χάριτες,  or Graces. The usual list, from youngest to oldest is Aglaea ("Splendor"), Euphrosyne ("Mirth"), and Thalia ("Good Cheer"). In Roman mythology they were known as the Gratiae, the "Graces". In some variants, Charis was one of the Graces and was not the singular form of their name.
The Charites were usually considered the daughters of Zeus and Eurynome, though they were also said to be daughters of Dionysus and Aphrodite or of Helios and the naiad Aegle. Other possible names of their mother by Zeus are Eurydome, Eurymedousa, and Euanthe.Homer wrote that they were part of the retinue of Aphrodite. The Charites were also associated with the Greek underworld and the Eleusinian Mysteries.

Πλεκτό έργο τέχνης

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Música de la Nostra Vida.

foto web




Φωτογραφία: http://youtu.be/uIA0vaNzhOk
foto web



 

 

ΧΑΜΕΝΕΣ ΖΩΕΣ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Bigbook.gr.


Ένας άνθρωπος παρασύρεται στον αγριεμένο ωκεα­­νό της ζωής και της ιστορίας του τόπου του. Δίχως πολλές ελπίδες καταφέρνει κάθε φορά να πιάνεται από κάποια «σανίδα», αλλά πολύ γρήγορα τη χάνει κι αυτή μέσα στην παραζάλη των αγριεμένων κυμάτων που την χτυπούν αλύπητα.

Οι ήρωες είναι πρόσωπα βγαλμένα απ’ τον κρατήρα ενός ηφαιστείου. Πυρακτωμένο το ανθρώπινο μάγμα, ξεχειλίζει και κατακλύζει έναν τόπο που αγωνίζεται εναντίον των ξένων κατακτητών και των εγχώριων προδοτών, για να μετατρέψει αυτήν την τέφρα σε γόνιμο λίπασμα που θα γεννήσει ένα καλύτερο μέλλον.

Τόποι ιεροί καλούνται να γίνουν πεδία λήθης των ανθρώπινων παθών, αλλά καταλήγουν να γίνουν ένας κανονικός «Γολγοθάς» για όσους επιχειρήσουν να τους πλησιάσουν.

ΑΡΧΗ
ΚΡΗΤΗ
ΕΛΛΑΔΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΚΟΣΜΟΣ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΘΛΗΤΙΚΑ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΥΓΕΙΑ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΑΓΡΟΤΙΚΑ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
BLOG VIEW

Ένα ιστορικό μυθιστόρημα από τον Μιχάλη Τζανάκη
Ένα ιστορικό μυθιστόρημα από τον Μιχάλη Τζανάκη

Κατηγορία: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 22/11/2013 - 14:03 - Τελευταία Ενημέρωση: 22/11/2013 - 22:07 0 212.jpg

Το ιστορικό μυθιστόρημα του αρθρογράφου του Candianews, Μιχάλη Τζανάκη, με τον τίτλο «Χαμένες Ζωές», βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα που διαδραματίστηκαν στην Κρήτη, κυκλοφόρησε αυτές τις ημέρες, από τις εκδόσεις «Πανέκτυπον».

Ένας άνθρωπος παρασύρεται στον αγριεμένο ωκεα­­νό της ζωής και της ιστορίας του τόπου του. Δίχως πολλές ελπίδες καταφέρνει κάθε φορά να πιάνεται από κάποια «σανίδα», αλλά πολύ γρήγορα τη χάνει κι αυτή μέσα στην παραζάλη των αγριεμένων κυμάτων που την χτυπούν αλύπητα.

Οι ήρωες είναι πρόσωπα βγαλμένα απ’ τον κρατήρα ενός ηφαιστείου. Πυρακτωμένο το ανθρώπινο μάγμα, ξεχειλίζει και κατακλύζει έναν τόπο που αγωνίζεται εναντίον των ξένων κατακτητών και των εγχώριων προδοτών, για να μετατρέψει αυτήν την τέφρα σε γόνιμο λίπασμα που θα γεννήσει ένα καλύτερο μέλλον.

Τόποι ιεροί καλούνται να γίνουν πεδία λήθης των ανθρώπινων παθών, αλλά καταλήγουν να γίνουν ένας κανονικός «Γολγοθάς» για όσους επιχειρήσουν να τους πλησιάσουν.

ΧΑΜΕΝΕΣ ΖΩΕΣ

Ακόμα κι ο ωκεανός όμως, όπως και το κάθε ηφαίστειο, κάποια στιγμή καταλαγιάζουν. Όχι όμως και η ζωή της Σοφίας…

Σ’ αυτήν την ιστορία συμφύρονται όλα εκείνα τα στοιχεία που αποτελούν τις ζωτικές δυνάμεις, οι οποίες κινούν την ατομική και συλλογική ιστορία. Δυνάμεις αντίρροπες και αντιθετικές αναμετριούνται επίμονα με στόχο να εξουθενώσουν η μία την άλλη. Έρωτες, θυσίες, προδοσίες, αγώνες, ηθική, πίστη, πάθη, θάνατος, πόλεμος όλα ανακατεύονται –άλλοτε δύσμορφα κι άλλοτε ομοιόμορφα– για να κατακαθίσει στο τέλος το απόσταγμα όλων αυτών, που δεν είναι άλλο από την ίδια τη ΖΩΗ.

Αν μη τι άλλο, οι πρωταγωνιστές αυτού του ιστορικού μυθιστορήματος δεν έπληξαν καθόλου στη ζωή τους, αλλά προσπάθησαν το ακατόρθωτο: «να παλεύουν διαρκώς μέχρι να πιάσουν τ’ άστρα». Τελικά φαίνεται πως τα κατάφεραν και τ’ ακούμπησαν, έστω φευγαλέα.
— στην τοποθεσία Bigbook.gr.

 

(Φίλιππος Μανδηλαράς, «Ιστορίες από το περιβόλι των τεσσάρων εποχών»

  1. «Πρωταπριλιά!» φώναξε ο Απρίλης ενθουσιασμένος που τον πίστεψε ακόμη μια φορά η Άνοιξη και βάλθηκε να τρέχει στο περιβόλι. «Στην έφερα! Στην έφερα!»
    Η Άνοιξη τον ακολούθησε γελώντας. Κάθε χρόνο γινόταν το ίδιο. Κάθε χρόνο της ξεφούρνιζε ένα... απίθανο ψέμα κι αυτή τον πίστευε. Μετά κυνηγιόντουσαν στο περιβόλι και, όπου περνούσε ο Απρίλης, τα λουλούδια έβγαζαν το κεφαλάκι τους για να τον θαυμάσουν, οι πεταλούδες έβγαιναν από το κουκούλι τους για να τον ακολουθήσουν, τα πουλιά έπιαναν να κελαηδούν το ομορφότερο τραγούδι τους. Γιατί έτσι ήταν ο Απρίλης: Μαζί του έφερνε τη ζεστασιά στο περιβόλι, το γέλιο και τη χαρά.

    (Φίλιππος Μανδηλαράς, «Ιστορίες από το περιβόλι των τεσσάρων εποχών»
    , εικ.: David Hitch / Υποψήφιο για Κρατικό Βραβείο: http://bit.ly/1itPEBh)
    Δείτε περισσότερα

  2. Φωτογραφία: «Πρωταπριλιά!» φώναξε ο Απρίλης ενθουσιασμένος που τον πίστεψε ακόμη μια φορά η Άνοιξη και βάλθηκε να τρέχει στο περιβόλι. «Στην έφερα! Στην έφερα!»
Η Άνοιξη τον ακολούθησε γελώντας. Κάθε χρόνο γινόταν το ίδιο. Κάθε χρόνο της ξεφούρνιζε ένα απίθανο ψέμα κι αυτή τον πίστευε. Μετά κυνηγιόντουσαν στο περιβόλι και, όπου περνούσε ο Απρίλης, τα λουλούδια έβγαζαν το κεφαλάκι τους για να τον θαυμάσουν, οι πεταλούδες έβγαιναν από το κουκούλι τους για να τον ακολουθήσουν, τα πουλιά έπιαναν να κελαηδούν το ομορφότερο τραγούδι τους. Γιατί έτσι ήταν ο Απρίλης: Μαζί του έφερνε τη ζεστασιά στο περιβόλι, το γέλιο και τη χαρά. 

(Φίλιππος Μανδηλαράς, «Ιστορίες από το περιβόλι των τεσσάρων εποχών», εικ.: David Hitch / Υποψήφιο για Κρατικό Βραβείο: http://bit.ly/1itPEBh)

Αρμονική μπορντούρα

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη ‎إنسج كلماتكُ بِالحرير‎.

باترونا لعلبة حلو و بكيت محارم — μαζί με Fethiye Gökyar Özçelik.

Πώς θα γίνετε αγρότες των πόλεων

ΟΙ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΤΟΥ ΦΕΓΓΑΡΙΟΥ

 
Μ. Χατζηδάκι:Οι γειτονιές του φεγγαριού Xωρίον ο πόθος
M.ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ:ΟΙ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΤΟΥ ΦΕΓΓΑΡΙΟΥ, ΧΩΡΙΟΝ Ο ΠΟΘΟΣ Α.ΟΙ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΤΟΥ ΦΕΓΓΑΡΙΟΥ Τραγούδι: Φλέρη Νταντωνάκη 1. Η μικρή Ραλλού (Ν.Γκάτσου) Από το «Χρυσάφι ...

Δημοφιλείς αναρτήσεις