Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2015

Ρώσικη σαλάτα

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
Κάντε κλικ στον τίτλο ή τη φωτογραφία για να δείτε τα υλικά και την εκτέλεση της συνταγής.
icookgreek.com|Από Konstantina Athanasiou

Ρώσικη σαλάτα

Ρώσικη σαλάτα
4.8/5 κατάταξη (5 ψήφοι)

  • Προετοιμασία: 10 λεπτά
  • Μαγείρεμα: 20 λεπτά
  • Μερίδες: 4
  • Δυσκολία: εύκολο

Υλικά

  • αρακάς: 1 φλιτζάνι του τσαγιού
  • πατάτες: 3 κομμένες σε κυβάκια
  • φασολάκια φρέσκα: 1 φλιτιζάνι του τσαγιού
  • καρότα: 1 φλιτζάνι του τσαγιού, κομμένο σε κυβάκια
  • κρεμμυδάκια φρέσκα: 3
  • αγγουράκια τουρσί: 2 ψιλοκομμένα
  • μαγιονέζα: 1 φλιτζάνι του τσαγιού
  • μουστάρδα: 1 κουταλιά της σούπας
  • αυγά: 2 βρασμένα σφιχτά
  • κάππαρη: λίγη, ψιλοκομμένη
  • αλάτι: λίγο
  • πιπέρι άσπρο: φρεσκοτριμμένο

Εκτέλεση

συνέχεια

http://www.icookgreek.com/%CF%83%CF%85%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B3%CE%AD%CF%82/item/%CF%81%CF%8E%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%B7-%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%AC%CF%84%CE%B1

ΑΓΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ–ΚΑΪΜΑΚΤΣΑΛΑΝ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Επιβλητικά βουνά, οικισμοί μοναδικής αρχιτεκτονικής, η αρχαία Πέλλα και το υψηλότερο χιονοδρομικό κέντρο της Ελλάδας ιδανικά για χειμερινές διακοπές
discovergreece.com

Επιβλητικά βουνά, οικισμοί μοναδικής αρχιτεκτονικής, η αρχαία Πέλλα και το υψηλότερο χιονοδρομικό κέντρο της Ελλάδας ιδανικά για χειμερινές διακοπές

Άγιος Αθανάσιος Πέλλας: ένα «παραμυθένιο» χειμερινό θέρετρο με «έδρα» τη Μακεδονία. Καϊμακτσαλάν: ένα από τα πλέον υπερσύγχρονα χιονοδρομικά κέντρα της Ελλάδας, στα 2.480 μέτρα. Ο συνδυασμός τους μοναδικός: ένας ιδιαίτερα προβεβλημένος χειμερινός προορισμός, με υψηλών προδιαγραφών παρεχόμενες υπηρεσίες. Εάν δε προσθέσει κανείς σε αυτά, τα σημαντικά αξιοθέατα της ευρύτερης περιοχής, τότε κατανοεί εύκολα τους λόγους για τους οποίους ο συγκεκριμένος προορισμός έχει γίνει τα τελευταία χρόνια τόσο δημοφιλής. Αξίζει κανείς να τον ανακαλύψει είτε είναι λάτρης του σκι είτε επιθυμεί απλώς να απολαύσει την άγρια ομορφιά που δεσπόζει στη γωνιά αυτή της Μακεδονίας.

Αξίζει να δείτε στον Άγιο Αθανάσιο

Άγιος Αθανάσιος Πέλλας: Η «κοσμοπολίτικη» αναγέννηση ενός παραδοσιακού οικισμού
Εξαιρετικό δείγμα καλαίσθητης οικιστικής ανάπτυξης. Επισκεφθείτε τον Άγιο Αθανάσιο και απολαύστε ένα μοναδικό ταξίδι στην παραδοσιακή μακεδονίτικη αρχιτεκτονική, τα πλακόστρωτα καλντερίμια του και τις υπηρεσίες υψηλού επιπέδου που θα βρείτε στα καταλύματά του. Ο Άγιος Αθανάσιος. Ένα εγκαταλελειμμένο χωριό στα 1.200 μέτρα που το 1992 χαρακτηρίστηκε «παραδοσιακός οικισμός» και ξεκίνησε μία καινούργια «παραμυθένια» ζωή. Σήμερα συγκαταλέγεται ανάμεσα στους πλέον προβεβλημένους, δημοφιλείς και δυναμικά αναπτυσσόμενους χειμερινούς προορισμούς της Μακεδονίας.

Καϊμακτσαλάν: χιονοδρομικό κέντρο στα 2480 μέτρα
Αγαπημένος χειμερινός προορισμός για τους λάτρεις του σκι, το Καϊμακτσαλάν είναι το μοναδικό χιονοδρομικό κέντρο στην Ελλάδα που ο σκιέρ μπορεί να φτάσει στα 2.480 μέτρα ύψος. Έχει δε τη μεγαλύτερη διάρκεια λειτουργίας, καθώς η ποιότητα του χιονιού είναι εξαιρετική, και το τοπίο στους ανατολικούς πρόποδες του όρους Βόρα μοναδικό. Το Καϊμακτσαλάν (λευκή κορυφή) των χιονοδρόμων έχει ομαλές πίστες και όλες τις απαιτούμενες παροχές με σαλέ, σχολές και ενοικίαση εξοπλισμού.

Πέλλα: οι πολύτιμοι αρχαίοι θησαυροί της Μακεδονίας
Η μεγίστη των μακεδονικών πόλεων, η αρχαία Πέλλα, ανακαλύφθηκε σε μια γη που ακόμα και σήμερα κρύβει θησαυρούς. Ο κάμπος είναι διάσπαρτος με τύμβους Μακεδόνων και απομεινάρια αρχαίων οικισμών. Χρυσά κοσμήματα και νομίσματα αναπαύονται μέσα στους αγρούς, στις τάφρους και στις λαγκαδιές.

Λουτρά Αριδαίας: «θερμή» ευεργεσία της φύσης
Εικόνα αξεπέραστη. Ποιος δεν θέλει να κάνει θερμά λουτρά σε φυσικές πισίνες μέσα σε μια πανέμορφη ρεματιά, ενώ γύρω τα πάντα θα είναι καλυμμένα από το χιόνι και τους ατμούς; Ποιος αρνείται την απόλυτη ευεξία μετά από ένα χαμάμ σε κλειστή πισίνα μαζί με τους φίλους του; Ποιος δεν θέλει διακοπές με παραπάνω επιλογές, όπως να περπατήσει σε φαράγγι, να κάνει ορειβασία και αναρρίχηση; Όλα μπορούν να συμβούν στα λουτρά Πόζαρ στην Αριδαία. Αρκεί να κάνετε το ταξίδι σας στη Μακεδονία πραγματικότητα!

Εικόνες από τον Άγιο Αθανάσιο 

συνέχεια  http://www.discovergreece.com/el/mainland/macedonia/agios-athanasios

6 βραδινές συνήθειες

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
 
Δήμητρα Τσιγγενέ Οι περισσότερες από εμάς περνάμε τα βράδια μας χαζεύοντας στην τηλεόραση, στον υπολογιστή ή στο κινητό μας. Άλλες πάλι προτιμάμε να βγαίνουμε…
biologikaorganikaproionta.com

Απουσία


Απουσία
Το αγέρι αντάμα με το γκρίζο
κι η μοναξιά φιλί στο έρημο στρατί
εγώ στα χνάρια τα παλιά γυρίζω
κι όλο ρωτώ το πώς και το γιατί


Φθινόπωρο σε βρήκε σ άλλα μέρη
πριν φύγεις φύτεψες ένα μικρό κλαδί
θυμάμαι είπες θαρθεις καλοκαίρι
απ το κλαδί βγήκε δεντρί μα εσύ ακόμα εκεί

Μαρία Δημητρίου
Φωτογραφία της Maria Dimitriou.Φωτογραφία της Maria Dimitriou.

Φωτογραφία της Maria Dimitriou.

Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2015

Πώς θα φτιάξετε την τέλεια ζεστή σοκολάτα!

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
 
Υγεία - Μια ζεστή σοκολάτα ένα φθινοπωρινό απόγευμα, ένα χειμωνιάτικο πρωινό σε κάνει να νιώθεις αληθινή ζεστασιά μέσα σου γιατί σου θυμίζει κάτι από τα παιδικά σο
biologikaorganikaproionta.com

Το Βυζαντινό Κάστρο της Πάτρας

 
Bυζαντινών Ιστορικά
Το Βυζαντινό Κάστρο της Πάτρας
Το Κάστρο της Πάτρας, μεγάλο βυζαντινό οχυρωματικό έργο του β΄ μισού του 6ου μ.Χ. αι., είναι κτισμένο σε χαμηλό λόφο, ακριβώς πάνω από την πεδινή έκταση που καταλαμβάνει ο πυρήνας της σύγχρονης πόλης και σε απόσταση 500 περίπου μέτρων από τη θάλασσα. Τα περισσότερα από τα τείχη του είναι όρθια και εμφανίζουν μεσαιωνικές, ενετικές και τουρκικές προσθήκες και μετατροπές.
Με το τέλος του αρχαίου κόσμου, δύο μεγάλοι σεισμοί το 521 και 551 μ.Χ. φαίνεται να μετέτρεψαν σε ερείπια τα αρχαία οικοδομήματα της ακρόπολης, η αρχική χρήση των οποίων φαίνεται πως τότε θα πρέπει να είχε εγκαταλειφθεί οριστικά, με την επικράτηση του χριστιανισμού και το πνεύμα του διατάγματος του Ιουστινιανού. Το ερείπια αυτά χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή του βυζαντινού Κάστρου…
Κείμενο και εικόνες στο ….
http://vizantinaistorika.blogspot.gr/

Οδοιπορικό στη Σφάκα

Πώς να ενεργοποιήσεις τη «μαγική» ορμόνη που καίει το λίπος

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
 
Υγεία - Οι επιστήμονες του University of Harvard ανακάλυψαν τη “μαγική» ορμόνη που καίει το λίπος και βάζει φωτιά στον μεταβολισμό. Το όνομα αυτής… ιριζίνη και η γ
biologikaorganikaproionta.com

"Mood Blanket October Square"

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη Petals to Picots.


Petals to Picots μαζί με Alison Yeaman και 2 ακόμη
This "Mood Blanket October Square" by Pukado is just one of the amazing crochet patterns featured this week on Hookin' on Hump Day! Stop by for the free pattern link and so many more ... http://www.petalstopicots.com/…/hookin-hump-day-81-link-pa…/

"ΑΡΧΑΙΟ" ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ


Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
apollonios on livestream.com. Broadcast Live Free Είμαι Έλλην, ως εκ τούτου δεν δύναμαι να είμαι Χριστιανός! Απολλώνιος Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων…
apollonios.pblogs.gr|Από phaistos networks s.a.

 

"ΑΡΧΑΙΟ" ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ:ΔΙΑ-ΜΟΡΦΩΝΕ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΙΣ!!ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

31 Οκτ 2014

3 Σχόλια



alt
 
Το αρχαίο ελληνικό θέατρο, θεσμός της αρχαιοελληνικής πόλης-κράτουςδιδασκαλία και τέλεση θεατρικών παραστάσεων, επ' ευκαιρία των εορτασμών του Διονύσου, αναπτύχθηκε στα τέλη της αρχαϊκής περιόδου και διαμορφώθηκε πλήρως κατά την κλασική περίοδο -κυρίως στην Αθήνα. Φέρει έναν έντονο θρησκευτικό και μυστηριακό χαρακτήρα κατά τη διαδικασία της γέννησής του, αλλά και έναν εξίσου έντονο κοινωνικό και πολιτικό χαρακτήρα κατά την περίοδο της ανάπτυξής του.
Στην αρχαία Ελλάδα θέατρο ονομάζονταν αρχικά το ακροατήριο και αργότερα η ονομασία επικράτησε για τον τόπο των παραστάσεων με το σύνολο των κτισμάτων του. Ήδη, σταμινωικά ανάκτορα υπήρχαν ειδικοί χώροι με δύο κλίμακες σε ορθή γωνία που προορίζονταν για θρησκευτικούς χορούς και τις λειτουργίες. Σχετικά δείγματα βρέθηκαν στη Φαιστό, στην Κνωσό κ.α. Η αρχαιότερη μορφή του ελληνικού κοίλου (6ος αι. π.Χ.), της θέσης δηλαδή των θεατών, ήταν ένα σύνολο ξύλινων εδωλίων που τοποθετούνταν γύρω από ένα επίπεδο κυκλικό χώρο, την ορχήστρα, όπου εκτυλισσόταν το δράμα. Στην μετέπειτα εξέλιξη του θεάτρου, όταν τη δράση ανέλαβαν αποκλειστικά οι ηθοποιοί, δημιουργήθηκε η υπερυψωμένη πάνω από την ορχήστρα σκηνή και το προσκήνιο.

Τα μέρη του αρχαίου ελληνικού θεάτρου


Κάτοψη αρχαίου ελληνικού θεάτρου και τα μέρη σκηνής, ορχήστρας και κοίλου


alt
Άποψη του θεάτρου της Επιδαύρου

Τα κύρια μέρη του αρχαίου ελληνικού θεάτρου ήταν η σκηνή, η ορχήστρα και το κοίλον, με τα ακόλουθα επιμέρους μέρη:

Η σκηνή: ορθογώνιο, μακρόστενο κτήριο, που προστέθηκε κατά τον 5ο αι. π.Χ. στην περιφέρεια της ορχήστρας απέναντι από το κοίλον. Στην αρχή ήταν ισόγεια και χρησιμοποιούταν μόνο ως αποδυτήρια, όπως τα σημερινά παρασκήνια.
Το προσκήνιο: μια στοά με κίονες μπροστά από τη σκηνή. Ανάμεσα στα διαστήματα των κιόνων βρίσκονταν θυρώματα και ζωγραφικοί πίνακες (τα σκηνικά). Τα θυρώματα του προσκηνίου απέδιδαν τρεις πύλες, από τις οποίες έβγαιναν οι υποκριτές. Το προσκήνιο ήταν αρχικά πτυσσόμενο, πιθανώς ξύλινο.
Τα παρασκήνια: τα δύο άκρα της σκηνής που προεξέχουν δίνοντάς της σχήμα Π στην κάτοψη.
Οι πάροδοι: οι διάδρομοι δεξιά και αριστερά από τη σκηνή που οδηγούν στην ορχήστρα. Συνήθως σκεπάζονταν με αψίδες.

Η ορχήστρα: Η ημικυκλική (ή κυκλική, π.χ. Επίδαυρος) πλατεία στο κέντρο του θεάτρου. Συνήθως πλακόστρωτη. Εκεί δρούσε ο χορός.
Η θυμέλη: ο βωμός του Διονύσου στο κέντρο της ορχήστρας.
Ο εύριπος: αγωγός απορροής των υδάτων στην περιφέρεια της ορχήστρας από το μέρος του κοίλου.

Το κοίλον: όλος ο αμφιθεατρικός χώρος (με τα εδώλια, τις σκάλες και τα διαζώματα) γύρω από την ορχήστρα όπου κάθονταν οι θεατές.
Οι αναλημματικοί τοίχοι: οι τοίχοι στήριξης του εδάφους στα άκρα του κοίλου.
Οι αντηρίδες: πυργοειδείς τοίχοι κάθετοι προς τους αναλημματικούς που χρησιμεύουν στην καλύτερη στήριξή τους.
Τα διαζώματα: οριζόντιοι διάδρομοι που χωρίζουν τις θέσεις των θεατών σε οριζόντιες ζώνες.
Οι σκάλες: κλιμακωτοί εγκάρσιοι διάδρομοι για την πρόσβαση των θεατών στις θέσεις τους.
Οι κερκίδες : ομάδες καθισμάτων σε σφηνοειδή τμήματα που δημιουργούνται από τον χωρισμό των ζωνών με τις σκάλες.
Τα εδώλια: τα καθίσματα, οι θέσεις των θεατών.
Η προεδρία : η πρώτη σειρά των καθισμάτων όπου κάθονταν οι επίσημοι.

Το θέατρο του Διονύσου


Για να κατανοήσουμε καλύτερα τις παραμέτρους που χαρακτηρίζουν το αρχαίο θέατρο στην ανάπτυξή του, θα χρησιμοποιήσουμε ως παράδειγμα το θέατρο του Διονύσου, καθώς οι σωζόμενες τραγωδίες και κωμωδίες του 5ου και του 4ου π.Χ. αι. γράφτηκαν -τουλάχιστον οι περισσότερες- για να παιχτούν στο θέατρο του Διονύσου στην Αθήνα. Το θέατρο του Διονύσου θεμελιώθηκε πιθανώς τον 6ο π.Χ. αι., στην περίοδο της δυναστείας των Πεισιστρατιδών. Έκτοτε ανοικοδομήθηκε και επεκτάθηκε πολλές φορές, και έτσι είναι δύσκολο να καθορίσουμε ποια ήταν η αρχική μορφή του.

Το θέατρο ήταν αρχικά μόνο ένα μέρος του περίβολου ή τεμένους του Διονύσου. Ο περίβολος περιείχε μόνο τον αρχαιότερο ναό του Διονύσου και ένα θυσιαστικό βωμό. Αργότερα προστέθηκε μια αίθουσα ή στοά εξαλείφοντας τον παλαιότερο ναό και χτίστηκε ένας δεύτερος ναός επεκτείνοντας τα όρια του περίβολου νότια. Η ψηλότερη σειρά θέσεων του θεάτρου υψωνόταν περίπου 35 μέτρα επάνω από το χαμηλότερο μέρος του περιβόλου, και πριν από την κατασκευή της στοάς και της σκηνής οι θεατές μπορούσαν να δουν το ναό και το θυσιαστικό βωμό από το θέατρο. Το πιο σημαντικό για τους Αθηναίους βέβαια ήταν το γεγονός ότι ο ίδιος Διόνυσος (αντιπροσωπευόμενος από το λατρευτικό του άγαλμα στην μπροστινή σειρά) μπορούσε να βλέπει όχι μόνον τις παραστάσεις που δίνονταν προς τιμήν του, αλλά και τις θυσίες που προσφέρονταν στο βωμό του.

Στα μέσα του 5ου αι. π.Χ., ανοικοδομώντας την αρχαία ακρόπολη, ο Περικλής έχτισε το ωδείον ανατολικά του θεάτρου. Αυτό το κτήριο ήταν κατά προσέγγιση τετραγωνικό στη μορφή με μια στέγη που περιγράφηκε ως πυραμιδική ή κωνική. Το ωδείον του Περικλή χρησιμοποιήθηκε ποικιλοτρόπως. Μία από τις χρήσεις του ήταν η τέλεση του προαγώνος, μια τελετή στην οποία οι δραματικοί ποιητές ανήγγειλαν τους τίτλους των έργων τους και εισήγαγαν τους ηθοποιούς τους. Επίσης, τα μέλη του χορού περίμεναν στο ωδείον για να κάνουν την είσοδό τους στη σκηνή.

Καθώς η ελληνική δραματουργία γεννήθηκε ταυτόχρονα με το χορό, το σημαντικότερο κομμάτι απόδοσης του έργου ήταν η ορχήστρα, δηλαδή η θέση για το χορό, (όρχησις). Ο τραγικός χορός συνίστατο από 12 ή 15 άτομα (χορευτές), πιθανώς νέους λίγο πριν τη στρατιωτική τους θητεία, μετά από μερικά χρόνια εκπαίδευσης. Οι Αθηναίοι άλλωστε διδάσκονταν τραγούδι και χορό από πολύ νεαρή ηλικία. Σε αντίθεση με τον πολυπληθή χορό, υπήρχαν μόνο τρεις ηθοποιοί στην αθηναϊκή τραγωδία του 5ου Π.Κ.Ε. αιώνα. Η αρχική λέξη που απέδιδε την έννοια "ηθοποιός" ήταν υποκριτής, και υποδήλωνε τον ηθοποιό που απαντούσε στον χορό. Ο Θέσπις λέγεται πως εισήγαγε και ήταν ταυτόχρονα ο πρώτος ηθοποιός, ο πρωταγωνιστής. Η εισαγωγή ενός δεύτερου ηθοποιού (δευτεραγωνιστής) αποδίδεται στον Αισχύλο και του τρίτου (τριταγωνιστής) στον Σοφοκλή. Από τη μακρινή αρχαιότητα δεν έχουν διασωθεί έργα με έναν μόνο ηθοποιό, αν και οι Πέρσες του Αισχύλου απαιτούν μόνο δύο ηθοποιούς.

Συνήθως κάθε ηθοποιός ανελάμβανε να υποδυθεί διάφορους ρόλους, και είναι συνήθως δυνατό να διαιρεθούν τα μέρη ομιλίας της ελληνικής τραγωδίας σύμφωνα με τους χαρακτήρες που βρίσκονται επί σκηνής. Συχνά η απόδοση των ρόλων είχε μια εσωτερική θεματική ενότητα, σχετική με το έργο. Αυτός είναι πιθανώς ο λόγος που οι θεατές μπορούσαν να ξεχωρίζουν τους ηθοποιούς, παρά το γεγονός ότι ήταν καλυμμένοι με κοστούμια και μάσκες, καθώς υπήρχε βραβείο για τον καλύτερο ηθοποιό το 449 Π.Κ.Ε. Σε ιδιαίτερες περιπτώσεις ένας ενιαίος ρόλος μπορούσε να να κατανεμηθεί σε δύο ή περισσότερους ηθοποιούς, όπως στον Οιδίποδα επί Κολωνώ.

Οι τραγικοί ποιητές του 5ου π.Χ. αι., ειδικότερα ο Φρύνιχος και ο Αισχύλος όχι μόνο συνέθεταν τα έργα τους αλλά τα σκηνοθετούσαν, τα χορογραφούσαν και έπαιζαν σ' αυτά ως ηθοποιοί. Ουσιαστικά δίδασκαν μέσω της θεατρικής παραγωγής, γεγονός που αποδίδει στην αρχαιοελληνική δραματουργία -εκτός του πολιτικού και θρησκευτικού-και παιδευτικό χαρακτήρα. Άλλωστε, βάσει των επιγραφικών στοιχείων που διαθέτουμε, οι επιγραφές στις οποίες αναγράφονταν οι νικητές των δραματικών αγώνων οι θεατρικές παραστάσεις αποδίδονται ως διδασκαλίαι.

Δημοφιλείς αναρτήσεις