Εδώ θα βρείτε ένα μωσαϊκό θεμάτων . Κλείσαμε 10ετία και γι αυτό κάποιες αναρτήσεις έχουν αλλοιωθεί. Οι σελίδες που αναφέρω είναι τα νέα μου ιστολόγια που αλληλοστηρίζονται με αυτό εδώ το παλιό ... Σας ευχαριστώ!
Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2016
Βοσκαρουδάκι αμούστακο
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
Από τις εμφανίσεις του Γιάννη Χαρούλη στην κεντρική σκηνή του "Σταυρού του Νότου " την Άνοιξη του…
youtube.com
Τα 11 πιο όμορφα ελληνικά χωριά
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
«Στρατοπεδεύουμε» στα ορεινά, αλλά και στα πεδινά, περιδιαβαίνουμε λιθόστρωτα καλντερίμια, υποκλινόμαστε μ
www.diaforetiko.gr
Ο Σόλων ως πρόδρομος της αττικής τραγωδίας
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη Φιλοσοφείν περιοδικό.
Ο Σόλων ως πρόδρομος της αττικής τραγωδίας
Διάφορες θεωρίες προτάθηκαν, για να ερμηνεύσουν την εμφάνιση της αττικής τραγωδίας. Μία από αυτές, του G. Else,[1] φαίνεται να δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο πολιτικό στοιχείο ως παράγοντα που διαμόρφωσε την τραγωδία. Ως θεωρία που προσπαθεί να ερμηνεύσει τα πάντα από μια ορισμένη σκοπιά είναι εξίσου μονομερής όπως άλλες θεωρίες που ανάγουν τη γέννηση του θεάτρου αποκλειστικά στις τελετές προς τιμήν του Διονύσου. Εντούτοις αξίζει να κρατήσουμε απ’ αυτήν τον τονισμό του πολιτικού στοιχείου. Κατά τη γνώμη του Else τον αληθινό πρόδρομο της τραγωδίας πρέπει να τον αναζητήσουμε στο πρόσωπο του Σόλωνα. Ο Σόλωνας συνδυάζει τον πολιτικό και τον ποιητή και μέχρι την εποχή του Αισχύλου είναι ουσιαστικά ο μόνος Αθηναίος ποιητής του οποίου σώζονται τα έργα. Οι πολιτικές του ιδέες εκφράστηκαν αρχικά με το ελεγειακό δίστιχο, το αποδεκτό μέσο για παραίνεση και συμβουλή, και κατόπιν με τον ιαμβικό και τροχαϊκό στίχο. Ο Σόλων υπήρξε, λοιπόν, σημαντική πηγή για την τραγωδία, επειδή στην δική του προσωπική ένωση του ποιητή με τον πολιτικό προοικονομείται η ένωση τραγωδίας και πολιτικού στοιχείου. Ο Σόλων φαίνεται ότι επέλεξε να εκφραστεί σε τροχαϊκά και ιαμβικά μέτρα, τα κατοπινά μέτρα της τραγωδίας, προφανώς επειδή ένιωσε ότι το ελεγειακό μέτρο ήταν πολύ απρόσωπο και απόμακρο, για να εκφράσει τις προσωπικές του απόψεις. Αντ’ αυτού επιλέγει μέτρα που είχαν ήδη χρησιμοποιηθεί από τον Αρχίλοχο, αλλά τα εμποτίζει με μια σοβαρότητα και αίσθηση δημόσιας ευθύνης, η οποία κατά βάθος αντιτίθεται στο αρχιλόχειο πνεύμα. Είναι η σοβαρότητα του ηρωικού πνεύματος που ο Σόλων το προσγειώνει στον αθηναϊκό ρεαλισμό και διαμορφώνει απ’ αυτό μια μορφή ευθείας αυτοπαρουσίασης μπροστά στο λαό της Αθήνας (Else 43). Ο Σόλων μας παρουσιάζει τον εαυτό του πάνω απ’ όλα ως δημόσιο πρόσωπο, το οποίο δεν κυριαρχείται από το πάθος, αλλά ερμηνεύει λογικά το χαρακτήρα και τα κίνητρα των ανθρώπων. Όλο το σολώνειο οικοδόμημα εγκιβωτίζεται μέσα στο πλαίσιο της Δίκης, η οποία αποδίδει σε κάθε άνθρωπο την πρέπουσα θέση του. Αυτή η τελευταία ιδέα αποτελεί προίκα του Σόλωνα στην τραγωδία (Else 47).
Ο Σόλων επομένως αποτελεί έναν πολιτικό που εξηγεί ποιητικά τις πράξεις του σαν να ήταν μπροστά σε μια ομάδα πολιτών και όχι τόσο σαν να ήταν μπροστά στους θεούς. Η ποίησή του αποτελεί μίγμα πολιτικού λόγου και νομικών επιχειρημάτων. Το γεγονός ότι αυτού του είδους η έκφραση είναι φυσική γι’ αυτόν και αντιληπτή από το κοινό του δείχνει το βαθμό, στον οποίο ποίηση και πολιτική ενσωμάτωναν η μία την άλλη ήδη από τον 6ο αιώνα π.Χ. στην Αθήνα.
Οι τύραννοι στην Αθήνα κατανόησαν νωρίς τη σχέση ποίησης και πολιτικής νομιμότητας. Ο Πεισίστρατος κατάλαβε τη δύναμη της ποίησης, όταν αυτή προσδένεται σε πολιτικούς σκοπούς. Έτσι προσπάθησε να καρπωθεί το ρόλο της ποίησης ως δημόσιου παράγοντα θεμελιώνοντας τις δύο μεγαλύτερες αθηναϊκές ποιητικές γιορτές, τα Παναθήναια και τα Μεγάλα Διονύσια.[2] Στα Διονύσια η τραγωδία γίνεται δημόσια θεσμοθετημένο θέαμα και ενσωματώνεται στη ζωή του συνόλου των Αθηναίων πολιτών (Else 47-49). Η βαρύτητα που αποκτούν οι θεατρικές παραστάσεις στη δημόσια ζωή της Αθήνας φαίνεται από το γεγονός ότι η χρηματοδότησή τους αποτελεί μια τιμητική όσο και δυσβάσταχτη λειτουργία, όπως είναι λ.χ. και η τριηραρχία. Αλλά και οι γενικότερες συνθήκες παραγωγής και παράστασης των τραγωδιών φαίνεται να ευνοούν την πολιτικοποίηση του θεσμού: υπεύθυνοι για τη διοργάνωση των δραματικών αγώνων είναι οι ανώτατοι άρχοντες του κράτους.[3] Ο ποιητής που ήθελε να ανεβάσει έργο του έπρεπε πρώτα να απευθυνθεί στον αρμόδιο άρχοντα, για να λάβει χορό.[4] Έτσι εξαρτιόταν απόλυτα από την πολιτεία και τους αξιωματούχους της το αν ένας ποιητής θα είχε τη δυνατότητα να παρουσιάσει στο κοινό το έργο του. Αντίθετα από τους λυρικούς ποιητές, όπως ο Πίνδαρος ή ο Σιμωνίδης, οι οποίοι εξαρτώνταν από τυράννους ή βασιλείς, οι τραγικοί ποιητές κατά κάποιο τρόπο εξετάζονται, μέσω των αρχόντων, απ’ όλη την πόλη, την πολιτική κοινότητα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η τραγική τέχνη να υπόκειται στην επίδραση του ανταγωνισμού των πολιτικών δυνάμεων για επιρροή και να αποτελεί μέρος αυτής της πάλης. Ο ποιητής έπρεπε κατά κάποιο τρόπο να αποτελεί εκπρόσωπο ορισμένων πολιτικών τάσεων. Επιπλέον, η ίδια η πολύπλοκη διαδικασία της ψηφοφορίας για την ανάδειξη του νικητή ήταν ανοιχτή σε πολιτικές επιδράσεις: οι κριτές ορίζονταν κατόπιν μιας σειράς κληρώσεων και επιλογών και έπρεπε να εκπροσωπούν το σύνολο του λαού, επομένως και τις πολιτικές του πεποιθήσεις αλλά και τις ειδικότερες τάσεις της στιγμής. Η κρίση τους μπορεί να επηρεαζόταν όχι μόνο από τις λογοτεχνικές τους προτιμήσεις και τις φιλοσοφικές τους απόψεις αλλά και από τις πολιτικές τους συμπάθειες, καθώς και από την αντίδραση των θεατών. Την επομένη της λήξης των αγώνων γινόταν συνεδρίαση στο θέατρο, για να κρίνει ο δήμος το σύνολο της διοργάνωσης της γιορτής αλλά και ειδικά όλους τους συντελεστές της. Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα η τραγική ποίηση να υποστηρίζεται από μια περίπλοκη πολιτική πατρωνία.
Η τραγωδία ένωσε τον επικό ήρωα, ο οποίος αυτοπαρουσιάζεται –όπως ο Σόλωνας- χωρίς τη μεσολάβηση του ραψωδού (Else 64), και το μη ηρωικό στοιχείο στην ομάδα του χορού, μια ομάδα πολιτών που ενσαρκώνει το πολιτικό στοιχείο (Else 66). O χορός αποτελεί σημαντικό στοιχείο στη δημοκρατική αυτοσυνειδησία της πόλης. Πρόσφατες μελέτες υποδεικνύουν ότι είναι πιο δημοκρατικός κι από την ίδια την πόλη, αφού περιλαμβάνει γέρους, γυναίκες, σκλάβους, ξένους. Έτσι η τραγωδία ενοποιεί πνευματικά την Αττική. Φέρνει το πολύ μακρινό παρελθόν στο παρόν, συνδέει τους μεγάλους άνδρες με τους ταπεινούς. Όλοι οι Αθηναίοι, αριστοκράτες και κοινοί θνητοί, συναντιούνται σε ένα κοινό πεδίο και κοινωνούν με το ηρωικό πνεύμα (Else 76). Αυτή η ένωση των Αθηναίων στο όνομα των ομηρικών αρετών εξουδετερώνει πολλά από τα διασπαστικά στοιχεία της φυλετικής κοινωνίας και προετοιμάζει το κοινό συναισθηματικό έδαφος, για να ριζώσουν οι κλεισθένειες καινοτομίες. Κατά κάποιο τρόπο, λοιπόν, οι μέγιστες επιτυχίες της Αθήνας στο οικονομικό, στρατιωτικό και πολιτικό πεδίο προετοιμάζονται από την τραγωδία. Ο Αισχύλος θα υψώσει την τραγωδία ακόμη ψηλότερα και η αισχύλεια τραγωδία θα αποτελέσει την έσχατη πραγμάτωση της σολώνειας αντίληψης για την τέχνη: το δράμα όχι μόνο δίνει τη δυνατότητα στον ήρωα να αντιμετωπίσει την απροσδιοριστία της ύπαρξης, αλλά και στους απλούς πολίτες του χορού να δράσουν ηρωικά. Αυτό είχε αντίκτυπο στις στρατιωτικές επιτυχίες των Αθηναίων: ένας ολόκληρος λαός ζει και πεθαίνει σαν ήρωας. Η διάδοση της ομηρικής αρετής της στρατιωτικής δόξας στο σώμα των Αθηναίων πολιτών έχει πρωταρχική σημασία για την επιβίωση και τη δόξα της πόλης, η οποία κορυφώνεται με την επιτυχία της οπλιτικής δημοκρατίας.
[1] The Origin and Early Form of Tragedy, New York 1965.
[2] Πρέπει να επισημανθεί η ειρωνεία του γεγονότος πως αν και οι τραγικοί αγώνες θεσμοθετήθηκαν την εποχή της τυραννίας, εντούτοις η τραγωδία απετέλεσε το κατεξοχήν μέσο δαιμονοποίησης των τυράννων. Τέτοιου είδους παρατηρήσεις οδήγησαν τον Connor το 1989, να προτείνει μια εναλλακτική ριζοσπαστική άποψη για το χρόνο και το λόγο θεσμοθέτησης των Μεγάλων Διονυσίων. Για τον Connor τα Μεγάλα Διονύσια θεσμοθετήθηκαν μετά την πτώση των τυράννων ως μέσο για τον εορτασμό της νέας ελευθερίας και κοινωνικής τάξης που προέκυψε στην τελευταία δεκαετία του 6ου αιώνα Η θεωρία του Connor απαιτεί η ενσωμάτωση της πόλης των Ελευθερών στην Αττική να έγινε μετά την κλεισθένεια μεταρρύθμιση της αθηναϊκής πολιτείας.
[3] Ο επώνυμος άρχων για τα Μεγάλα Διονύσια, ο άρχων βασιλεύς για τα Λήναια.
[4] Οι άρχοντες εξέταζαν κυρίως τα χορικά των τραγωδιών, επειδή αυτά αποτελούσαν το πλέον ιδεολογικό και πολιτικό μέρος του έργου (βλ. π.χ. το τέλος των Ευμενίδων, όπου ο Αισχύλος συζητά τις αρμοδιότητες του Αρείου Πάγου). http://heterophoton.blogspot.gr/
Διάφορες θεωρίες προτάθηκαν, για να ερμηνεύσουν την εμφάνιση της αττικής τραγωδίας. Μία από αυτές, του G. Else,[1] φαίνεται να δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο πολιτικό στοιχείο ως παράγοντα που διαμόρφωσε την τραγωδία. Ως θεωρία που προσπαθεί να ερμηνεύσει τα πάντα από μια ορισμένη σκοπιά είναι εξίσου μονομερής όπως άλλες θεωρίες που ανάγουν τη γέννηση του θεάτρου αποκλειστικά στις τελετές προς τιμήν του Διονύσου. Εντούτοις αξίζει να κρατήσουμε απ’ αυτήν τον τονισμό του πολιτικού στοιχείου. Κατά τη γνώμη του Else τον αληθινό πρόδρομο της τραγωδίας πρέπει να τον αναζητήσουμε στο πρόσωπο του Σόλωνα. Ο Σόλωνας συνδυάζει τον πολιτικό και τον ποιητή και μέχρι την εποχή του Αισχύλου είναι ουσιαστικά ο μόνος Αθηναίος ποιητής του οποίου σώζονται τα έργα. Οι πολιτικές του ιδέες εκφράστηκαν αρχικά με το ελεγειακό δίστιχο, το αποδεκτό μέσο για παραίνεση και συμβουλή, και κατόπιν με τον ιαμβικό και τροχαϊκό στίχο. Ο Σόλων υπήρξε, λοιπόν, σημαντική πηγή για την τραγωδία, επειδή στην δική του προσωπική ένωση του ποιητή με τον πολιτικό προοικονομείται η ένωση τραγωδίας και πολιτικού στοιχείου. Ο Σόλων φαίνεται ότι επέλεξε να εκφραστεί σε τροχαϊκά και ιαμβικά μέτρα, τα κατοπινά μέτρα της τραγωδίας, προφανώς επειδή ένιωσε ότι το ελεγειακό μέτρο ήταν πολύ απρόσωπο και απόμακρο, για να εκφράσει τις προσωπικές του απόψεις. Αντ’ αυτού επιλέγει μέτρα που είχαν ήδη χρησιμοποιηθεί από τον Αρχίλοχο, αλλά τα εμποτίζει με μια σοβαρότητα και αίσθηση δημόσιας ευθύνης, η οποία κατά βάθος αντιτίθεται στο αρχιλόχειο πνεύμα. Είναι η σοβαρότητα του ηρωικού πνεύματος που ο Σόλων το προσγειώνει στον αθηναϊκό ρεαλισμό και διαμορφώνει απ’ αυτό μια μορφή ευθείας αυτοπαρουσίασης μπροστά στο λαό της Αθήνας (Else 43). Ο Σόλων μας παρουσιάζει τον εαυτό του πάνω απ’ όλα ως δημόσιο πρόσωπο, το οποίο δεν κυριαρχείται από το πάθος, αλλά ερμηνεύει λογικά το χαρακτήρα και τα κίνητρα των ανθρώπων. Όλο το σολώνειο οικοδόμημα εγκιβωτίζεται μέσα στο πλαίσιο της Δίκης, η οποία αποδίδει σε κάθε άνθρωπο την πρέπουσα θέση του. Αυτή η τελευταία ιδέα αποτελεί προίκα του Σόλωνα στην τραγωδία (Else 47).
Ο Σόλων επομένως αποτελεί έναν πολιτικό που εξηγεί ποιητικά τις πράξεις του σαν να ήταν μπροστά σε μια ομάδα πολιτών και όχι τόσο σαν να ήταν μπροστά στους θεούς. Η ποίησή του αποτελεί μίγμα πολιτικού λόγου και νομικών επιχειρημάτων. Το γεγονός ότι αυτού του είδους η έκφραση είναι φυσική γι’ αυτόν και αντιληπτή από το κοινό του δείχνει το βαθμό, στον οποίο ποίηση και πολιτική ενσωμάτωναν η μία την άλλη ήδη από τον 6ο αιώνα π.Χ. στην Αθήνα.
Οι τύραννοι στην Αθήνα κατανόησαν νωρίς τη σχέση ποίησης και πολιτικής νομιμότητας. Ο Πεισίστρατος κατάλαβε τη δύναμη της ποίησης, όταν αυτή προσδένεται σε πολιτικούς σκοπούς. Έτσι προσπάθησε να καρπωθεί το ρόλο της ποίησης ως δημόσιου παράγοντα θεμελιώνοντας τις δύο μεγαλύτερες αθηναϊκές ποιητικές γιορτές, τα Παναθήναια και τα Μεγάλα Διονύσια.[2] Στα Διονύσια η τραγωδία γίνεται δημόσια θεσμοθετημένο θέαμα και ενσωματώνεται στη ζωή του συνόλου των Αθηναίων πολιτών (Else 47-49). Η βαρύτητα που αποκτούν οι θεατρικές παραστάσεις στη δημόσια ζωή της Αθήνας φαίνεται από το γεγονός ότι η χρηματοδότησή τους αποτελεί μια τιμητική όσο και δυσβάσταχτη λειτουργία, όπως είναι λ.χ. και η τριηραρχία. Αλλά και οι γενικότερες συνθήκες παραγωγής και παράστασης των τραγωδιών φαίνεται να ευνοούν την πολιτικοποίηση του θεσμού: υπεύθυνοι για τη διοργάνωση των δραματικών αγώνων είναι οι ανώτατοι άρχοντες του κράτους.[3] Ο ποιητής που ήθελε να ανεβάσει έργο του έπρεπε πρώτα να απευθυνθεί στον αρμόδιο άρχοντα, για να λάβει χορό.[4] Έτσι εξαρτιόταν απόλυτα από την πολιτεία και τους αξιωματούχους της το αν ένας ποιητής θα είχε τη δυνατότητα να παρουσιάσει στο κοινό το έργο του. Αντίθετα από τους λυρικούς ποιητές, όπως ο Πίνδαρος ή ο Σιμωνίδης, οι οποίοι εξαρτώνταν από τυράννους ή βασιλείς, οι τραγικοί ποιητές κατά κάποιο τρόπο εξετάζονται, μέσω των αρχόντων, απ’ όλη την πόλη, την πολιτική κοινότητα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η τραγική τέχνη να υπόκειται στην επίδραση του ανταγωνισμού των πολιτικών δυνάμεων για επιρροή και να αποτελεί μέρος αυτής της πάλης. Ο ποιητής έπρεπε κατά κάποιο τρόπο να αποτελεί εκπρόσωπο ορισμένων πολιτικών τάσεων. Επιπλέον, η ίδια η πολύπλοκη διαδικασία της ψηφοφορίας για την ανάδειξη του νικητή ήταν ανοιχτή σε πολιτικές επιδράσεις: οι κριτές ορίζονταν κατόπιν μιας σειράς κληρώσεων και επιλογών και έπρεπε να εκπροσωπούν το σύνολο του λαού, επομένως και τις πολιτικές του πεποιθήσεις αλλά και τις ειδικότερες τάσεις της στιγμής. Η κρίση τους μπορεί να επηρεαζόταν όχι μόνο από τις λογοτεχνικές τους προτιμήσεις και τις φιλοσοφικές τους απόψεις αλλά και από τις πολιτικές τους συμπάθειες, καθώς και από την αντίδραση των θεατών. Την επομένη της λήξης των αγώνων γινόταν συνεδρίαση στο θέατρο, για να κρίνει ο δήμος το σύνολο της διοργάνωσης της γιορτής αλλά και ειδικά όλους τους συντελεστές της. Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα η τραγική ποίηση να υποστηρίζεται από μια περίπλοκη πολιτική πατρωνία.
Η τραγωδία ένωσε τον επικό ήρωα, ο οποίος αυτοπαρουσιάζεται –όπως ο Σόλωνας- χωρίς τη μεσολάβηση του ραψωδού (Else 64), και το μη ηρωικό στοιχείο στην ομάδα του χορού, μια ομάδα πολιτών που ενσαρκώνει το πολιτικό στοιχείο (Else 66). O χορός αποτελεί σημαντικό στοιχείο στη δημοκρατική αυτοσυνειδησία της πόλης. Πρόσφατες μελέτες υποδεικνύουν ότι είναι πιο δημοκρατικός κι από την ίδια την πόλη, αφού περιλαμβάνει γέρους, γυναίκες, σκλάβους, ξένους. Έτσι η τραγωδία ενοποιεί πνευματικά την Αττική. Φέρνει το πολύ μακρινό παρελθόν στο παρόν, συνδέει τους μεγάλους άνδρες με τους ταπεινούς. Όλοι οι Αθηναίοι, αριστοκράτες και κοινοί θνητοί, συναντιούνται σε ένα κοινό πεδίο και κοινωνούν με το ηρωικό πνεύμα (Else 76). Αυτή η ένωση των Αθηναίων στο όνομα των ομηρικών αρετών εξουδετερώνει πολλά από τα διασπαστικά στοιχεία της φυλετικής κοινωνίας και προετοιμάζει το κοινό συναισθηματικό έδαφος, για να ριζώσουν οι κλεισθένειες καινοτομίες. Κατά κάποιο τρόπο, λοιπόν, οι μέγιστες επιτυχίες της Αθήνας στο οικονομικό, στρατιωτικό και πολιτικό πεδίο προετοιμάζονται από την τραγωδία. Ο Αισχύλος θα υψώσει την τραγωδία ακόμη ψηλότερα και η αισχύλεια τραγωδία θα αποτελέσει την έσχατη πραγμάτωση της σολώνειας αντίληψης για την τέχνη: το δράμα όχι μόνο δίνει τη δυνατότητα στον ήρωα να αντιμετωπίσει την απροσδιοριστία της ύπαρξης, αλλά και στους απλούς πολίτες του χορού να δράσουν ηρωικά. Αυτό είχε αντίκτυπο στις στρατιωτικές επιτυχίες των Αθηναίων: ένας ολόκληρος λαός ζει και πεθαίνει σαν ήρωας. Η διάδοση της ομηρικής αρετής της στρατιωτικής δόξας στο σώμα των Αθηναίων πολιτών έχει πρωταρχική σημασία για την επιβίωση και τη δόξα της πόλης, η οποία κορυφώνεται με την επιτυχία της οπλιτικής δημοκρατίας.
[1] The Origin and Early Form of Tragedy, New York 1965.
[2] Πρέπει να επισημανθεί η ειρωνεία του γεγονότος πως αν και οι τραγικοί αγώνες θεσμοθετήθηκαν την εποχή της τυραννίας, εντούτοις η τραγωδία απετέλεσε το κατεξοχήν μέσο δαιμονοποίησης των τυράννων. Τέτοιου είδους παρατηρήσεις οδήγησαν τον Connor το 1989, να προτείνει μια εναλλακτική ριζοσπαστική άποψη για το χρόνο και το λόγο θεσμοθέτησης των Μεγάλων Διονυσίων. Για τον Connor τα Μεγάλα Διονύσια θεσμοθετήθηκαν μετά την πτώση των τυράννων ως μέσο για τον εορτασμό της νέας ελευθερίας και κοινωνικής τάξης που προέκυψε στην τελευταία δεκαετία του 6ου αιώνα Η θεωρία του Connor απαιτεί η ενσωμάτωση της πόλης των Ελευθερών στην Αττική να έγινε μετά την κλεισθένεια μεταρρύθμιση της αθηναϊκής πολιτείας.
[3] Ο επώνυμος άρχων για τα Μεγάλα Διονύσια, ο άρχων βασιλεύς για τα Λήναια.
[4] Οι άρχοντες εξέταζαν κυρίως τα χορικά των τραγωδιών, επειδή αυτά αποτελούσαν το πλέον ιδεολογικό και πολιτικό μέρος του έργου (βλ. π.χ. το τέλος των Ευμενίδων, όπου ο Αισχύλος συζητά τις αρμοδιότητες του Αρείου Πάγου). http://heterophoton.blogspot.gr/
12 συμβουλές του Φενγκ Σούι
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Εναλλακτική Δράση.
Δείτε
τους βασικούς τρόπους για να προσκαλέσετε την καλή τύχη και το χρήμα
στο σπίτι σας σύμφωνα με το Feng Shui. Τι έχετε να χάσετε;
12 χρήσιμες συμβουλές φενγκ σούι για το χώρο σας. Κάτι θα ξέρουν οι Κινέζοι...!
enallaktikidrasi.com
Δείτε τους βασικούς τρόπους για να προσκαλέσετε την καλή τύχη και το
χρήμα στο σπίτι σας σύμφωνα με το Feng Shui. Τι έχετε να χάσετε;
1. Ξεκινήστε βάζοντας τάξη
Η ακαταστασία, το μπέρδεμα των αντικειμένων και γενικότερα ο χαμός μέσα στο σπίτι σας είναι ένδειξη στάσιμης ενέργειας. Το φενγκ σούι υποστηρίζει ότι τα χρήματα «σκουντουφλάνε» ακριβώς εκεί! Βάλτε τάξη, λοιπόν, και η ενέργεια και η τύχη θα κυκλοφορούν στον χώρο προς όφελός σας. Μαζί με αυτές θα κυκλοφορείτε κι εσείς πιο ελεύθερα!
2. Επιδιορθώστε ό,τι είναι χαλασμένο
Οτιδήποτε δεν λειτουργεί ή είναι σπασμένο, υποδηλώνει τομείς του σπιτιού αλλά και του εαυτού σας που δεν πάνε καλά. Για να ρέει η ενέργεια του χρήματος άφθονη, ήρθε η στιγμή να επισκευάσετε το χαλασμένο χερούλι, το καζανάκι που τρέχει, το ρολόι που έχει σταματήσει τρία χρόνια τώρα και το ντουλάπι που δεν κλείνει καλά! Και ότι είναι αδύνατον να επισκευαστεί μην το κρατάτε. Πετάξτε το!
3. Χρησιμοποιήστε το μοβ και το πράσινο
Αν θέλετε να επιταχύνετε την επέλαση της καλής σας τύχης, βάλτε μοβ και πράσινο σε διάφορα σημεία του σπιτιού. ‘Οχι απαραίτητα στους τοίχους, αλλά σε υφάσματα, μαξιλάρια και διακοσμητικά. Κατά το φενγκ σούι το χρήμα πάει και πέφτει όπου δει αυτά τα χρώματα. Πάλι καλά, γιατί είναι και μια χαρά συνδυασμός…
4. Μεταχειρίζεστε σωστά τα ευρώ σας;
Κρατήστε τα χαρτονομίσματά σας απλωμένα σε μεγάλα πορτοφόλια και όχι διπλωμένα ή τσακισμένα. Το φενγκ σούι υποστηρίζει ότι με αυτόν τον τρόπο θα έρθουν και άλλα. Φυλάξτε τα βιβλιάρια και τα μπλοκ επιταγών σας σε κουτί χρώματος -καλά το μαντέψατε – πράσινο ή μοβ. Το κουτί πρέπει να είναι τοποθετημένο στην έξω αριστερή γωνία του γραφείου σας παρακαλώ. Και μην φυλάτε αποδείξεις εξόδων μαζί με τα χρήματα σας, όπως πχ. μέσα στο πορτοφόλι σας.
5. Μην είστε τσιγκούνηδες
Τα λεφτά είναι και αυτά μια μορφή ενέργειας που πρέπει να κυλάει μέσα και έξω από τη ζωή σας. Δηλαδή, μην το πολυσκέφτεστε και με χαρά δώστε όχι μόνο τα χρήματά σας αλλά και τα καλά σας συναισθήματα. Το σύμπαν θα σας ανταμείψει φέρνοντας τα πίσω σε εσάς πολλαπλασιασμένα!
6. Το χρήμα και η τύχη φεύγουν από τα σιφόνια
Γι’ αυτό κλείνετε το καπάκι της λεκάνης, βάλτε τις τάπες στα σιφόνια και έχετε πάντα κλειστή την πόρτα της τουαλέτας.
Το μοβ και το πράσινο χρώμα καθώς και ένα μπουκέτο φρέσκα λουλούδια θα σας φέρουν καλή τύχη.
7. Ένα ενυδρείο με 9 χρυσόψαρα (και πιο συγκεκριμένα οκτώ κόκκινα ή χρυσά και ένα μαύρο) τοποθετημένο στο σαλόνι σας θα ξεκλειδώσει άμεσα τη ροή χρήματος.
8. Ένα στοιχείο με τρεχούμενο νερό θα σας φέρει πολλή τύχη και θετική ενέργεια. Αν είστε μεγιστάνας, φτιάξτε σιντριβάνια, αν πάλι όχι, τότε ένα μικρό επιτραπέζιο διακοσμητικό με τρεχούμενο νερό θα είναι αρκετό. Το ξέρω, δεν σας αρέσει, αλλά μπρος στα πλούτη τι είναι λίγο τρεχούμενο νερό…
9. Κρεμάστε μικρά καμπανάκια που θα έχετε δέσει με κόκκινη κορδέλα ή κλωστή στην εξώπορτα σας. Καλούν και αυτά το χρήμα (μαζί με τα Χριστούγεννα…)
10. Έχετε τσαμπιά με μαύρα σταφύλια μόνιμα τοποθετημένα σε ένα μπολ στην κουζίνα σας. Φέρνουν καλή τύχη. Τα σταφύλια μπορείτε να τα απολαύσετε μαζί με το κρασάκι σας, αλλά μην ξεχάσετε να τα αντικαταστήσετε!
11. Βάλτε φρέσκα λουλούδια στα βάζα σας και μην χρησιμοποιείτε ποτέ αποξηραμένα.
12. Τα κλαδιά από μπαμπού ίσως να ξέρετε ότι φέρνουν καλή τύχη και χρήματα, αυτό όμως που δεν ξέρετε είναι ότι χρειάζεστε εννέα κλαδιά για να ενεργοποιηθούν οι ιδιότητες τους!
Τέλος, καλή τύχη και πολύ χρήμα φέρνουν και τα διακοσμητικά με δράκους, τίγρεις και ελέφαντες, αλλά είπαμε… να έρθει η τύχη σας αλλά όχι και να φύγει το γούστο σας!
spirossoulis.com
1. Ξεκινήστε βάζοντας τάξη
Η ακαταστασία, το μπέρδεμα των αντικειμένων και γενικότερα ο χαμός μέσα στο σπίτι σας είναι ένδειξη στάσιμης ενέργειας. Το φενγκ σούι υποστηρίζει ότι τα χρήματα «σκουντουφλάνε» ακριβώς εκεί! Βάλτε τάξη, λοιπόν, και η ενέργεια και η τύχη θα κυκλοφορούν στον χώρο προς όφελός σας. Μαζί με αυτές θα κυκλοφορείτε κι εσείς πιο ελεύθερα!
2. Επιδιορθώστε ό,τι είναι χαλασμένο
Οτιδήποτε δεν λειτουργεί ή είναι σπασμένο, υποδηλώνει τομείς του σπιτιού αλλά και του εαυτού σας που δεν πάνε καλά. Για να ρέει η ενέργεια του χρήματος άφθονη, ήρθε η στιγμή να επισκευάσετε το χαλασμένο χερούλι, το καζανάκι που τρέχει, το ρολόι που έχει σταματήσει τρία χρόνια τώρα και το ντουλάπι που δεν κλείνει καλά! Και ότι είναι αδύνατον να επισκευαστεί μην το κρατάτε. Πετάξτε το!
3. Χρησιμοποιήστε το μοβ και το πράσινο
Αν θέλετε να επιταχύνετε την επέλαση της καλής σας τύχης, βάλτε μοβ και πράσινο σε διάφορα σημεία του σπιτιού. ‘Οχι απαραίτητα στους τοίχους, αλλά σε υφάσματα, μαξιλάρια και διακοσμητικά. Κατά το φενγκ σούι το χρήμα πάει και πέφτει όπου δει αυτά τα χρώματα. Πάλι καλά, γιατί είναι και μια χαρά συνδυασμός…
4. Μεταχειρίζεστε σωστά τα ευρώ σας;
Κρατήστε τα χαρτονομίσματά σας απλωμένα σε μεγάλα πορτοφόλια και όχι διπλωμένα ή τσακισμένα. Το φενγκ σούι υποστηρίζει ότι με αυτόν τον τρόπο θα έρθουν και άλλα. Φυλάξτε τα βιβλιάρια και τα μπλοκ επιταγών σας σε κουτί χρώματος -καλά το μαντέψατε – πράσινο ή μοβ. Το κουτί πρέπει να είναι τοποθετημένο στην έξω αριστερή γωνία του γραφείου σας παρακαλώ. Και μην φυλάτε αποδείξεις εξόδων μαζί με τα χρήματα σας, όπως πχ. μέσα στο πορτοφόλι σας.
5. Μην είστε τσιγκούνηδες
Τα λεφτά είναι και αυτά μια μορφή ενέργειας που πρέπει να κυλάει μέσα και έξω από τη ζωή σας. Δηλαδή, μην το πολυσκέφτεστε και με χαρά δώστε όχι μόνο τα χρήματά σας αλλά και τα καλά σας συναισθήματα. Το σύμπαν θα σας ανταμείψει φέρνοντας τα πίσω σε εσάς πολλαπλασιασμένα!
6. Το χρήμα και η τύχη φεύγουν από τα σιφόνια
Γι’ αυτό κλείνετε το καπάκι της λεκάνης, βάλτε τις τάπες στα σιφόνια και έχετε πάντα κλειστή την πόρτα της τουαλέτας.
Και τώρα στα διακοσμητικά…
Κατά το φενγκ σούι, πολλά αντικείμενα είναι μαγνήτες για το χρήμα και την καλή τύχη. Δεν χρειάζεται να βάλετε όλα τα αυτά τα αντικείμενα μέσα στο σπίτι σας. Διαλέξτε ποια αρέσουν σε εσάς και τοποθετήστε τα κατά βούληση:Το μοβ και το πράσινο χρώμα καθώς και ένα μπουκέτο φρέσκα λουλούδια θα σας φέρουν καλή τύχη.
7. Ένα ενυδρείο με 9 χρυσόψαρα (και πιο συγκεκριμένα οκτώ κόκκινα ή χρυσά και ένα μαύρο) τοποθετημένο στο σαλόνι σας θα ξεκλειδώσει άμεσα τη ροή χρήματος.
8. Ένα στοιχείο με τρεχούμενο νερό θα σας φέρει πολλή τύχη και θετική ενέργεια. Αν είστε μεγιστάνας, φτιάξτε σιντριβάνια, αν πάλι όχι, τότε ένα μικρό επιτραπέζιο διακοσμητικό με τρεχούμενο νερό θα είναι αρκετό. Το ξέρω, δεν σας αρέσει, αλλά μπρος στα πλούτη τι είναι λίγο τρεχούμενο νερό…
9. Κρεμάστε μικρά καμπανάκια που θα έχετε δέσει με κόκκινη κορδέλα ή κλωστή στην εξώπορτα σας. Καλούν και αυτά το χρήμα (μαζί με τα Χριστούγεννα…)
10. Έχετε τσαμπιά με μαύρα σταφύλια μόνιμα τοποθετημένα σε ένα μπολ στην κουζίνα σας. Φέρνουν καλή τύχη. Τα σταφύλια μπορείτε να τα απολαύσετε μαζί με το κρασάκι σας, αλλά μην ξεχάσετε να τα αντικαταστήσετε!
11. Βάλτε φρέσκα λουλούδια στα βάζα σας και μην χρησιμοποιείτε ποτέ αποξηραμένα.
12. Τα κλαδιά από μπαμπού ίσως να ξέρετε ότι φέρνουν καλή τύχη και χρήματα, αυτό όμως που δεν ξέρετε είναι ότι χρειάζεστε εννέα κλαδιά για να ενεργοποιηθούν οι ιδιότητες τους!
Τέλος, καλή τύχη και πολύ χρήμα φέρνουν και τα διακοσμητικά με δράκους, τίγρεις και ελέφαντες, αλλά είπαμε… να έρθει η τύχη σας αλλά όχι και να φύγει το γούστο σας!
spirossoulis.com
Η ύπουλη εγκεφαλική ασθένεια
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Bossnews.gr.
Δώστε μεγάλη ΠΡΟΣΟΧΗ: Η ύπουλη εγκεφαλική ασθένεια που μοιάζει με γρίπη και σαρώνει αυτή την εποχή!
expresstime.gr|Από ExpressTime
Η εγκεφαλίτιδα μπορεί να προκαλέσει γριππώδη συμπτώματα, όπως πυρετό ή
σοβαρή κεφαλαλγία (πονοκέφαλος). Μπορεί επίσης να προκαλέσει σύγχυση
στην σκέψη και τη λήψη αποφάσεων, επιληπτικές κρίσεις, ή προβλήματα με
τις αισθήσεις και την κίνηση.
Ωστόσο, σε πολλές περιπτώσεις η εγκεφαλίτιδα εκδηλώνεται μόνο με ήπια συμπτώματα που μοιάζουν με εκείνα της γρίπης ή ακόμα και χωρίς καθόλου συμπτώματα.
Οι σοβαρές περιπτώσεις εγκεφαλίτιδας, αν και είναι σχετικά σπάνιες, μπορεί αποδειχτούν απειλητικές για τη ζωή του ασθενούς. Επειδή η πορεία εξέλιξης της κάθε μίας περίπτωσης εγκεφαλίτιδας μπορεί να είναι απρόβλεπτη, είναι σημαντικό να γίνει εγκαίρως η διάγνωση και να ξεκινήσει η θεραπεία.Συμπτώματα
Οι περισσότεροι άνθρωποι με ιογενή εγκεφαλίτιδα είτε δεν έχουν καθόλου συμπτώματα ή έχουν συμπτώματα που μοιάζουν με εκείνα μιας ήπιας γρίπης, όπως τα παρακάτω:
Πονοκέφαλος
Πυρετός
Πόνοι στους μυς ή τις αρθρώσεις
Κόπωση ή αδυναμία
Οι σοβαρές περιπτώσεις απαιτούν άμεση ιατρική φροντίδα. Πρόσθετες ενδείξεις και συμπτώματα της σοβαρής εγκεφαλίτιδας μπορεί να περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:
Σύγχυση, ταραχή ή ψευδαισθήσεις
Επιληπτικές κρίσεις
Απώλεια της αίσθησης ή παράλυση σε ορισμένες περιοχές του προσώπου ή του σώματος
Μυϊκή αδυναμία
Διπλωπία
Λανθάνουσα αίσθηση όσφρησης (ο ασθενής αντιλαμβάνεται αναίτια μθρωδιές όπως καμένο κρέας ή χαλασμένα αυγά κλπ)
Προβλήματα με την ομιλία ή την ακοή
Λιποθυμικές τάσεις
Σημάδια και συμπτώματα σε βρέφη και μικρά παιδιά μπορεί επίσης να περιλαμβάνουν:
Διόγκωση στα μαλακά σημεία του κρανίου (στα βρέφη)
Ναυτία και έμετος
Ακαμψία του σώματος
Κλάμα χωρίς σταματημό
Κακή διατροφή ή αν το βρέφος δεν ξυπνάει “ζητώντας” να φάει
Ευερεθιστότητα
πηγη: iatropedia
Ωστόσο, σε πολλές περιπτώσεις η εγκεφαλίτιδα εκδηλώνεται μόνο με ήπια συμπτώματα που μοιάζουν με εκείνα της γρίπης ή ακόμα και χωρίς καθόλου συμπτώματα.
Οι σοβαρές περιπτώσεις εγκεφαλίτιδας, αν και είναι σχετικά σπάνιες, μπορεί αποδειχτούν απειλητικές για τη ζωή του ασθενούς. Επειδή η πορεία εξέλιξης της κάθε μίας περίπτωσης εγκεφαλίτιδας μπορεί να είναι απρόβλεπτη, είναι σημαντικό να γίνει εγκαίρως η διάγνωση και να ξεκινήσει η θεραπεία.Συμπτώματα
Οι περισσότεροι άνθρωποι με ιογενή εγκεφαλίτιδα είτε δεν έχουν καθόλου συμπτώματα ή έχουν συμπτώματα που μοιάζουν με εκείνα μιας ήπιας γρίπης, όπως τα παρακάτω:
Πονοκέφαλος
Πυρετός
Πόνοι στους μυς ή τις αρθρώσεις
Κόπωση ή αδυναμία
Οι σοβαρές περιπτώσεις απαιτούν άμεση ιατρική φροντίδα. Πρόσθετες ενδείξεις και συμπτώματα της σοβαρής εγκεφαλίτιδας μπορεί να περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:
Σύγχυση, ταραχή ή ψευδαισθήσεις
Επιληπτικές κρίσεις
Απώλεια της αίσθησης ή παράλυση σε ορισμένες περιοχές του προσώπου ή του σώματος
Μυϊκή αδυναμία
Διπλωπία
Λανθάνουσα αίσθηση όσφρησης (ο ασθενής αντιλαμβάνεται αναίτια μθρωδιές όπως καμένο κρέας ή χαλασμένα αυγά κλπ)
Προβλήματα με την ομιλία ή την ακοή
Λιποθυμικές τάσεις
Σημάδια και συμπτώματα σε βρέφη και μικρά παιδιά μπορεί επίσης να περιλαμβάνουν:
Διόγκωση στα μαλακά σημεία του κρανίου (στα βρέφη)
Ναυτία και έμετος
Ακαμψία του σώματος
Κλάμα χωρίς σταματημό
Κακή διατροφή ή αν το βρέφος δεν ξυπνάει “ζητώντας” να φάει
Ευερεθιστότητα
πηγη: iatropedia
έξω από τις ακτές της…Σάμου
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Freepen.gr.
ΠΟΤΕ ΧΑΣΑΜΕ ΤΟ ΑΙΓΑΙΟ; Διάσωση ναυαγών έξω από τις ακτές της…Σάμου διεκδίκησε η Τουρκία http://www.freepen.gr/2016/01/blog-post_911.html
στα Βιρίζια
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
Το
«φυσικό φαινόμενο» στα Βιρίζια που σόκαρε… Ιανουάριος 14, 2016 Στο φόβο
του «φυσικού φαινομένου», ζουν εδώ και ένα χρόνο τα Βορίζια… Ενός
φαινομένου που σόκαρε, καθώς ένα μεγάλο μέρος του χωριού βρέθηκε μέσα σε
τόνους λάσπες…
e-mesara.gr|Από Super User
Το «φυσικό φαινόμενο» στα Βιρίζια που σόκαρε…
Στο φόβο του «φυσικού φαινομένου», ζουν εδώ και ένα χρόνο τα Βορίζια…
Ενός φαινομένου που σόκαρε, καθώς ένα μεγάλο μέρος του χωριού βρέθηκε μέσα σε τόνους λάσπες και πέτρες!
Έγιναν ζημιές σε σπίτια, αυτοκίνητα, ενώ κινδύνεψαν και άνθρωποι!
Τα νερά του Φαραγγίτη ποταμού που κατεβαίνει από το Βοριζανό αόρι μετέφεραν τόνους από νερά, λάσπες και πέτρες.
Ο
ποταμός αυτός «σέρνει» σπάνια, αλλά όταν κατεβάσει νερά είναι φόβος και
τρόμος. Και τούτο γιατί κατεβαίνει με μεγάλο βουητό, αφού έρχεται από
ψηλά…
Ο όγκος των νερών του δημιουργείται όταν υπάρχει χιόνι στο βουνό και βρέξει δυνατά, λιώνοντας το χιόνι…
Οι φωτογραφίες που δημοσιεύει το “e-mesara.gr” νομίζουμε ότι μιλούν μόνες τους και ξυπνούν μνήμες, που ευχόμαστε να μην επαναληφθούν…
ολοι οι ρεμπετες του ντουνια-μαρκος βαμβακαρης
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
ο
ενας και μοναδικος μαρκος βαμβακαρης σε μια ακομα επιδειξη υψηλης
ρεμπετικης τεχνης.....συγνωμη για την κακη ποιοτητα του βιντεο αλλα
βιαζομουν να…
youtube.com
Συμφωνίες θανατικής ποινής
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Candia News.
Κωνσταντοπούλου: Συμφωνίες θανατικής ποινής για τον ελληνικό λαό τα μνημόνια
Τη
θέση ότι η λιτότητα, το δημόσιο χρέος και η άρνηση παροχής ρευστότητας
από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα χρησιμοποιούνται ως εργαλεία
εξαφάνισης των…
candianews.gr
Τη θέση ότι η λιτότητα, το δημόσιο χρέος και η άρνηση παροχής
ρευστότητας από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα χρησιμοποιούνται ως
εργαλεία εξαφάνισης των δημοκρατικών διαδικασιών, διατύπωσε η Ζωή
Κωνσταντοπούλου, μιλώντας από το βήμα του διεθνούς συνεδρίου «Ασπίδα της
Ευρώπης: Η Χάρτα Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ», που πραγματοποιήθηκε
χθες στις Βρυξέλλες και διοργάνωσε, κατόπιν πρωτοβουλίας της Ιταλίδας
ευρωβουλευτού Μπάρμπαρα Σπινέλι , η ομάδα της Αριστεράς στο
Ευρωκοινοβούλιο.
Η Ζωή Κωνσταντοπούλου μίλησε στη θεματική ενότητα «Οικονομική κρίση και λιτότητα: Μία αντιδημοκρατική κατάσταση εκτάκτου ανάγκης;», υπογραμμίζοντας πως από το 2010 η Δημοκρατία στην Ελλάδα, αργά αλλά σταθερά, αναστέλλεται και αντικαθίσταται από ένα νέο καθεστώς, των Μνημονίων, που έχουν εγκαθιδρύσει οι ελληνικές κυβερνήσεις και η Τρόικα. «Ένα καθεστώς, στο πλαίσιο του οποίου, η εκάστοτε κυβέρνηση αναλαμβάνει τη δέσμευση να υιοθετήσει συγκεκριμένες πολιτικές που ορίζονται στο Μνημόνιο, με αντάλλαγμα τα δάνεια για την εξόφληση του φερόμενου δημόσιου χρέους της χώρας », ανέφερε.
Πρόσθεσε ότι ενώ τα Μνημόνια βαφτίστηκαν προγράμματα διάσωσης, στην πραγματικότητα πρόκειται για συμφωνίες θανατικής ποινής για τον ελληνικό λαό, τους ευρωπαϊκούς λαούς, αλλά και ευθύ πραξικόπημα ενάντια στη Δημοκρατία. «Η θυσία ανθρώπων και ολόκληρων γενεών για να σωθούν οι τράπεζες και οι τραπεζίτες δεν μπορεί ποτέ να είναι επιλογή. Η παραβίαση της λαϊκής εντολής προς ικανοποίηση των δανειστών, δεν μπορεί ποτέ να είναι επιλογή» ανέφερε.
Η κ. Κωνσταντοπούλου τόνισε ότι «μια αντιδημοκρατική κατάσταση εκτάκτου ανάγκης εγκαθιδρύεται στην Ευρώπη, με πρόσχημα την οικονομική κρίση και με εργαλείο τη λιτότητα, το δημόσιο χρέος και την άρνηση παροχής ρευστότητας από την ΕΚΤ, για να επιτευχθεί η εξαφάνιση των δημοκρατικών και κοινοβουλευτικών διαδικασιών, η εξαφάνιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, η υποταγή των πληθυσμών μέσα από την υπακοή των κυβερνήσεων στις επιταγές οργανισμών που δεν διέπονται από την παραμικρή δημοκρατική νομιμοποίηση».
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στα πολιτικά γεγονότα και εξελίξεις στην Ελλάδα από το 2010, ενώ μίλησε, επίσης, για τις ολέθριες επιπτώσεις των μέτρων λιτότητας στο βιοτικό επίπεδο του πληθυσμού της Ελλάδας, επισημαίνοντας ότι η εφαρμογή τους οδήγησε, μεταξύ άλλων, στην παραβίαση θεμελιωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων: περικοπές μισθών και συντάξεων, πρόκληση μιας επιδημίας αυτοκτονιών από απόγνωση, περικοπές στην υγεία και την παιδεία, εκτίναξη της ανεργίας σε επίπεδα ρεκόρ, κατακόρυφη αύξηση του ποσοστού των πολιτών που διαβιούν κάτω από το όριο της φτώχειας, με 300.000 οικογένειες να ζουν χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα και κάθε παιδί που γεννιέται σήμερα να χρωστάει περίπου 40,000 ευρώ, ως αναλογία στο δημόσιο χρέος που επιχειρείται να φορτωθεί στην κοινωνία.
NewsBeast.gr
Η Ζωή Κωνσταντοπούλου μίλησε στη θεματική ενότητα «Οικονομική κρίση και λιτότητα: Μία αντιδημοκρατική κατάσταση εκτάκτου ανάγκης;», υπογραμμίζοντας πως από το 2010 η Δημοκρατία στην Ελλάδα, αργά αλλά σταθερά, αναστέλλεται και αντικαθίσταται από ένα νέο καθεστώς, των Μνημονίων, που έχουν εγκαθιδρύσει οι ελληνικές κυβερνήσεις και η Τρόικα. «Ένα καθεστώς, στο πλαίσιο του οποίου, η εκάστοτε κυβέρνηση αναλαμβάνει τη δέσμευση να υιοθετήσει συγκεκριμένες πολιτικές που ορίζονται στο Μνημόνιο, με αντάλλαγμα τα δάνεια για την εξόφληση του φερόμενου δημόσιου χρέους της χώρας », ανέφερε.
Πρόσθεσε ότι ενώ τα Μνημόνια βαφτίστηκαν προγράμματα διάσωσης, στην πραγματικότητα πρόκειται για συμφωνίες θανατικής ποινής για τον ελληνικό λαό, τους ευρωπαϊκούς λαούς, αλλά και ευθύ πραξικόπημα ενάντια στη Δημοκρατία. «Η θυσία ανθρώπων και ολόκληρων γενεών για να σωθούν οι τράπεζες και οι τραπεζίτες δεν μπορεί ποτέ να είναι επιλογή. Η παραβίαση της λαϊκής εντολής προς ικανοποίηση των δανειστών, δεν μπορεί ποτέ να είναι επιλογή» ανέφερε.
Η κ. Κωνσταντοπούλου τόνισε ότι «μια αντιδημοκρατική κατάσταση εκτάκτου ανάγκης εγκαθιδρύεται στην Ευρώπη, με πρόσχημα την οικονομική κρίση και με εργαλείο τη λιτότητα, το δημόσιο χρέος και την άρνηση παροχής ρευστότητας από την ΕΚΤ, για να επιτευχθεί η εξαφάνιση των δημοκρατικών και κοινοβουλευτικών διαδικασιών, η εξαφάνιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, η υποταγή των πληθυσμών μέσα από την υπακοή των κυβερνήσεων στις επιταγές οργανισμών που δεν διέπονται από την παραμικρή δημοκρατική νομιμοποίηση».
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στα πολιτικά γεγονότα και εξελίξεις στην Ελλάδα από το 2010, ενώ μίλησε, επίσης, για τις ολέθριες επιπτώσεις των μέτρων λιτότητας στο βιοτικό επίπεδο του πληθυσμού της Ελλάδας, επισημαίνοντας ότι η εφαρμογή τους οδήγησε, μεταξύ άλλων, στην παραβίαση θεμελιωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων: περικοπές μισθών και συντάξεων, πρόκληση μιας επιδημίας αυτοκτονιών από απόγνωση, περικοπές στην υγεία και την παιδεία, εκτίναξη της ανεργίας σε επίπεδα ρεκόρ, κατακόρυφη αύξηση του ποσοστού των πολιτών που διαβιούν κάτω από το όριο της φτώχειας, με 300.000 οικογένειες να ζουν χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα και κάθε παιδί που γεννιέται σήμερα να χρωστάει περίπου 40,000 ευρώ, ως αναλογία στο δημόσιο χρέος που επιχειρείται να φορτωθεί στην κοινωνία.
NewsBeast.gr
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Maria Dimitriou 1 Απριλίου στις 3:51 μ.μ. · exypnes-idees.gr 7 Μοναδικά φυτά εσωτερικού χώρου που δεν χρε...
-
Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση . 17 Ιουλίου 2017 · Η Anna Nikolaidou κοινοποίησε ένα βίντεο σ...
-
Ο Σταφυλίνακας Kλικ στη φωτογραφία για περισσότερα http://toperivoli.com/content/%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%86%CF%85%CE%BB%CE%...
-
http://share24.gr/9-tropi-gia-na-antidrasis-otan-kapios-se-pligosi/ 9 Τρόποι για να Αντιδράσεις Όταν Κάποιος σε Πληγώσει - share24.gr...
-
Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση του George Styl Όταν ήμουν μικρός η γιαγιά μου τα έβαζε στο καντήλι για φυτίλι !!! Ξε...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο . 4 σημάδια-καμπανάκια ότι ο μεταβολισμός σας είναι στα κόκκινα και κιν...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Bossnews.gr . · Πως να απαλλαγείτε από το νύχι που μπαίνει μέσα στο δέρμ...
-
Maria Dimitriou 22 Αυγούστου στις 12:22 π.μ. · olympospress.blogspot.com Γιατί οι Δελφοί έστειλαν τους Σ...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση της Dimitra Nikolaou . Η αρμπαρόριζα η θαυματουργή για τα νεύρα ...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Διατροφη Υγεια . Αγιόκλημα: Ένα θαυματουργό φαρμακευτικό φυτό που πρέπει να...