Τετάρτη 26 Ιουλίου 2017

Πολλαπλασιάστε τη Συκιά

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

Η συκιά καλλιεργείται από την αρχαιότητα. Υπάρχουν στοιχεία για την καλλιέργεια της, που χρονολογούνται από το 5.000 π.Χ.. Είναι ένα μικρό δέντρο θερμού…
share24.gr
Η συκιά καλλιεργείται από την αρχαιότητα. Υπάρχουν στοιχεία για την καλλιέργεια της, που χρονολογούνται από το 5.000 π.Χ.. Είναι ένα μικρό δέντρο θερμού κλίματος που μπορεί να αναπτυχθεί σχεδόν οπουδήποτε, με ορισμένες ποικιλίες να επιβιώνουν σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Οι συκιές έχουν καλή παραγωγή για περίπου 15 χρόνια από την εγκατάστασή τους.
Εάν σας αρέσει να τρώτε σύκα (νωπά, αποξηραμένα ή σε κονσέρβες) και έχετε ήδη μια γερασμένη συκιά στην αυλή σας ή κάποιος στη γειτονιά ή φίλος έχει να σας προμηθεύσει μοσχεύματα, ίσως να αναρωτιέστε πώς να πολλαπλασιάσετε τη συκιά για να την ανανεώσετε, αντί να αγοράσετε ένα άλλο φυτό, από το φυτώριο, για να το αντικαταστήσετε. Ο πολλαπλασιασμός με μοσχεύματα είναι ένας οικονομικός τρόπος για να συνεχίσετε να έχετε παραγωγή ή να αυξήσετε την παραγωγή.

Η μέθοδος για να ξεκινήσετε τον πολλαπλασιασμό

Για να πολλαπλασιάσετε μια συκιά από μοσχεύματα, με αγενή αναπαραγωγή, είναι μια απλή διαδικασία που μπορεί να γίνει με έναν από αυτούς τους τρεις τρόπους. Κάθε μία από αυτές τις μεθόδους είναι απλή και εύκολη και η επιλογή για το ποια θα χρησιμοποιήσετε εξαρτάται, ενδεχομένως, από την εποχή του έτους που θα ξεκινήσετε και το κλίμα της περιοχής σας.

Πολλαπλασιασμός με Καταβολάδες

Η πρώτη μέθοδος για τον πολλαπλασιασμό της συκιάς στην ύπαιθρο εξαρτάται από τις θερμοκρασίες που επικρατούν την εποχή που πέφτει το δέντρο σε λήθαργο, οι οποίες δεν πρέπει να πέφτουν ποτέ κάτω από το μηδέν και να επικρατεί παγετός. Ο πολλαπλασιασμός με καταβολάδες είναι ένας εύκολος τρόπος ριζοβολίας για τη συκιά, τμήμα της οποίας, που φύεται από την βάση, κάμπτεται και θάβεται στο έδαφος από το οποίο εξέχει 20 εκατοστά η κορυφή του βλαστού, επιτρέποντας έτσι στο θαμμένο μέρος να ριζοβολήσει πριν αποκοπεί από το μητρικό δέντρο. Ενώ αυτή είναι η απλούστερη μέθοδος πολλαπλασιασμού, μπορεί να αποδειχθεί δύσκολη στη συνέχεια γιατί είναι δύσκολη η μεταφορά του ριζικού συστήματος στη νέα θέση.
Επίσης, υπάρχει και η μέθοδος της εναέριας καταβολάδας, κατά την οποία επιλέγεται ένας νεανικός κλάδος του δέντρου από τον οποίο αφαιρούμε τμήμα του φλοιού 30 εκατοστά κάτω από την άκρη της κορυφής του και το καλύπτουμε με χώμα, το οποίο συγκρατείται καλά δεμένο με πλαστικό κάλυμμα.

Πολλαπλασιασμός με παραφυάδες

Η συκιά αναπτύσσει βλαστούς στη βάση του κορμού που ονομάζονται παραφυάδες, Οι παραφυάδες της βάσης αποσπούνται έρριζες, δηλαδή με τις ρίζες τους, από τη βάση του δέντρου. Μπορείτε να τις τοποθετήσετε απ’ ευθείας σε οποιοδήποτε σημείο του κήπου θέλετε. Είναι η πιο απλή διαδικασία πολλαπλασιασμού της συκιάς με το μειονέκτημα ότι το νέο δέντρο δεν θα μπει σε καρποφορία γρήγορα, όπως θα γίνει με τα χειμερινά ξυλοποιημένα μοσχεύματα που θα δούμε αμέσως μετά.

Ριζοβολία μοσχευμάτων σε εξωτερικούς χώρους

Η πιο δημοφιλής μέθοδος πολλαπλασιασμού της συκιάς είναι μέσω της ριζοβολία μοσχευμάτων σε εξωτερικούς χώρους. Τις τελευταίες μέρες του χειμώνα, όταν η συκιές είναι ακόμα σε λήθαργο και αφού ο κίνδυνος του παγετού έχει περάσει, πάρτε μοσχεύματα από μικρά κλαδιά δύο έως τριών ετών. Το πάχος τους θα πρέπει να είναι γύρω στα 1,5 με 2 εκατοστά, περίπου ένα δάχτυλο, και 25 εκατοστά σε μήκος. Η τομή στο κάτω άκρο πρέπει να ίσια επίπεδη, ενώ στο πάνω άκρο σε κλίση. Καλύψτε τις τομές για να μην μολυνθούν από ασθένειες και βρέξτε την επίπεδη τομή της βάσης με ορμόνη ριζοβολίας.
Αρχίζοντας με τη μέθοδο αυτή, χρησιμοποιήσετε έξι έως οκτώ μοσχεύματα ώστε να έχετε κάποια περιθώρια για μερικά που δεν θα πετύχουν. Αν καταφέρετε να βλαστήσουν όλα τα μοσχεύματα, μπορείτε να δώσετε αυτά που περισσεύουν σε φίλους.
Φυτέψτε το κάθε μόσχευμα με την επίπεδη τομή της βάσης, η οποία θα δώσει τις ρίζες, προς τα κάτω 15 εκατοστά σε μια τρύπα με πλάτος 15 εκατοστά και βάθος 30 εκατοστά, την οποία θα γεμίσετε με χώμα κατάλληλο για ριζοβολία μοσχευμάτων. Ποτίστε καλά, αλλά μην το παρακάνετε. Τον επόμενο χρόνο, τα μοσχεύματα θα μεγαλώσουν λίγο πάνω από το 1 μέτρο και τα νέα δεντράκια θα είναι έτοιμα για μεταφύτευση όταν θα πέσουν σε λήθαργο το επόμενο φθινόπωρο.


Ριζοβολία μοσχευμάτων σε εσωτερικό χώρο

Η τρίτη μέθοδος πολλαπλασιασμού αναφέρεται στον πολλαπλασιασμό της συκιάς σε εσωτερικό χώρο. Αυτή η μέθοδος είναι κατάλληλη για ξεκίνημα, όταν ο καιρός την άνοιξη είναι άστατος.Ακολουθήστε την παραπάνω μέθοδο για τη λήψη μοσχευμάτων. Στρώστε το κάτω μέρος ενός δοχείου διαμέτρου 15-20 εκατοστών με φύλλα εφημερίδας και προσθέσετε επάνω από αυτά 5 εκατοστά άμμο ή χώμα κατάλληλο για ριζοβολία μοσχευμάτων. Τοποθετείστε σε αυτό το δοχείο τέσσερα από τα μοσχεύματα που λάβατε σε όρθια θέση και ρίξτε γύρω τους χώμα. Ποτίστε το δοχείο καλά και τοποθετήστε ένα 2λιτρο πλαστικό μπουκάλι, αφού αφαιρέσετε τη βάση του, σε όρθια θέση πάνω από τα μοσχεύματα για προστασία.
Τοποθετήστε τα δοχεία με τα μοσχεύματα σε ένα μέρος με θερμοκρασία δωματίου, που το βλέπει το φως (όχι άμεσα οι ακτίνες του ήλιου). Ποτίστε μόνο όταν το χώμα γίνει ξηρό. Όταν παρατηρήσετε τα μοσχεύματά σας να βγάζουν τους πρώτους βλαστούς, αφαιρέσετε το μπουκάλι που τα προστατεύει.
Όταν οι συκιές σας αρχίσουν να έχουν έντονη ανάπτυξη , μεταφυτέψτε τις με τη μπάλα χώματος σε μεγαλύτερες γλάστρες ή στον κήπο σας, όταν ο καιρός το επιτρέψει. Κρατήστε τα φυτά υγρά ποτίζοντάς τα συχνά για το υπόλοιπο του καλοκαιριού και παρακολουθήστε τα καθώς μεγαλώνουν.

Πολλαπλασιασμός με εμβολιασμό

Μπορείτε να αλλάξετε την ποικιλία της συκιάς σας ή να κάνετε μια άγρια συκιά ήμερη με εμβολιασμό τύπου Τ. Την διαδικασία την έχουμε εξηγήσει σε αυτό το άρθρο. Στην περίπτωσή μας, αυτό που θα πρέπει να προσέξουμε είναι να κάνουμε στο υποκείμενο τομή ανάποδου Τ σε ετήσιους καλά ξυλοποιημένους βλαστούς, ώστε ο οφθαλμός που θα μπολιάσουμε να μην καταστραφεί από το γάλα της συκιάς. Η διαδικασία αυτή είναι λίγο δύσκολη και χρειάζεται εξάσκηση και υπομονή να την πετύχετε.
Του Θανάση Αργυρόπουλου (Γεωπόνος ΑΠΘ) επικοινωνία στο share24gr@gmail.com

Τρίτη 25 Ιουλίου 2017

Αγία Άννα στη Γερακιανή Λαγκάδα

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
Στο βάθος της Γερακιανής λαγκάδας βρίσκεται το εξωκλήσι της Αγίας Άννας. Η εκκλησία είναι χτισμένη περίπου το 1850 πάνω σε βράχο στα ερείπια άλλης…
iscreta.gr


Στο βάθος της Γερακιανής λαγκάδας βρίσκεται το εξωκλήσι της Αγίας Άννας.
2

Η εκκλησία είναι  χτισμένη περίπου το 1850  πάνω σε βράχο στα ερείπια άλλης  εκκλησίας.  Κάτω  από το ιερό αναβλύζει πηγή με παγωμένο, πεντακάθαρο νερό. Τα χωριά Αρμάχα και Γεράκι υδρεύονται από εκεί.
Περικλείεται από τα βουνά Βουργιωμένο, Σαρακινό και Αφέντη.
Το τοπίο είναι επιβλητικό και υπέροχο. Το μάτι στο βάθος συναντά το Κρητικό πέλαγος. Τα ψηλά βουνά με τους αιωνόβιους πρίνους και τις καρυδιές συνθέτουν ένα μοναδικό, καταπληκτικό  τοπίο.
Η πρόσβαση γίνεται από το χωριό Γεράκι με καλό χωματόδρομο ( 40 λεπτά μετά το Γεράκι) αλλά και από το οροπέδιο Λασιθίου .
Ο Θρύλος …

3 

Η περιοχή ανήκε σε Μπαρίτες Τούρκους. Όταν η πρώτη εκκλησία της Αγίας Άννας καταστράφηκε από τους 
Τούρκους, η εικόνα της Αγίας έφυγε να μην πέσει στα χέρια αλλόθρησκων και πήγε στην Κερά Φωτεινή , στη Χαύρα στη σχισμή ενός βράχου. (300 μέτρα βόρεια της εκκλησίας)
Τη βρίσκανε οι πιστοί , την έφερναν πίσω αλλά αυτή 
ξαναέφευγε μέχρι που κρύφτηκε βαθειά στο βράχο
και εκεί είναι ακόμα…
Κατά τον Αντώνη Θ. Βασιλάκη (ερευνητή προϊστορικών 
γραφών)  Στο όρος Λυκαίο της Πελοποννήσου (Αρκαδίας), όπου 
λατρευόταν ο Δίας Λαφύστιος (από εκεί ήρθε με  τους  Αρκάδες ,    η λατρεία , στην Γερακιανή λαγκάδα) και γινόταν κρυφά ανθρωποθυσίες, υπήρχε η  πηγή  κοντά στο  ιερό με τις τρεις νύμφες που λατρευόταν σε αυτήν.
 Μια από αυτές ήταν η Αγνώ (ησημερινή Άννα). Σε εποχή 
ξηρασίας,ο ιερέας,έκοβε ένα κλαδί βελανιδιάς και τάρασε  τα νερά της πηγής. Τότε σηκωνόταν σύγνεφο και άρχιζε να 
βρέχει.Η πηγή  στην  Γερακιανή  λαγκάδα  , είναι από την  μινωική  εποχή. 

Γύρωστο1952-53,πάνω από την Αγιά Άννα , στο σόπατο, 
σύνορο νομού Ηρακλείου – Λασυθίου,  βρεθήκαν μινωικά
 κεραμικά. Εκεί πρέπει να είναι ο βωμός του Δια. Η περιοχή 
είναι αρχαιολογικά, ανεξερεύνητη….
5 

Την εκκλησία της Αγίας Άννας και φυσικά την ευρύτερη 
περιοχή την επισκέπτονται πλήθος τουρίστες κατά  τους  θερινούς μήνες. (οργανώνονται εκδρομές)  Γίνεται μεγάλο πανηγύρι και πλήθος πιστών πηγαίνει στη 
Χάρη της. (25 Ιουλίου)
45

Οι βοσκοί καλοδέχονται τους προσκυνητές με άφθονο κρασί ,ρακή,τυρί και κρέας από τα ζώα τους. Είναι πολύ συνισθισμένο να “τάζουν” στη χάρη της Αγίας ένα πολύ καλό ζώο . Για να εκπληρωθεί το τάμα ή να ευχαριστήσουν την προστάτιδά τους Αγία.

1

Για το χωριό Γεράκι μπορείτε να δείτε εδώ
1379547_10200157956271865_1155709518_n 
επιμέλεια - φωτογραφίες: Παπουτσάκη Βασιλική


Δευτέρα 24 Ιουλίου 2017

Αγία Χριστίνα η μεγαλομάρτυς 24/07/2017

 
Παναγία μου,μητέρα της αγάπης ..Αγγελιοφόρε των ουρανών
Αγία Χριστίνα η μεγαλομάρτυς 24/07/2017
Το αδιάφθορο Λείψανο της Μεγαλομάρτυρος Χριστίνας, άγνωστο πότε, μεταφέρθηκε από την Συρία όπου μαρτύρησε στην Κωνσταντινούπολη και κατατέθηκε σε Ναό προς τιμήν της στην περιοχή του Ιερού Παλατίου, απ’ όπου αφαιρέθηκε κατά την Φραγκοκρατία και μεταφέρθηκε στη Βενετία. Το 1252 μ.Χ. το Λείψανο κατατέθηκε στη Μονή του Αγίου Μάρκου στο Τορσέλλο και το 1340 μ.Χ. μεταφέρθηκε στο Ναό του Αγίου Ματθαίου στο Μουράνο. Το 1435 μ.Χ. ο Πάπας Ευγένιος Δ’ διέταξε την μεταφορά του στο Ναό του Αγίου Αντωνίου, επίσης στο Τορσέλλο. Το 1793 μ.Χ. μεταφέρθηκε στη Μονή της Μάρτυρος Ιουστίνης Βενετίας και το 1810 μ.Χ. στο Ναό του Αγίου Φραγκίσκου της Αμπέλου, όπου και σήμερα φυλάσσεται, κατατεθημένο σε κρυστάλλινη λάρνακα.

...ένα αρχοντικό σπίτι στην Καστέλα...

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση της Ράνια Ρανι.
Ο λόγος για το σπίτι που γεννήθηκε η μεγάλη Πειραιώτισσα ηθοποιός Δέσπω Διαμαντίδου και από τη δεκαετία του 1950 στέγασε αρχικά τη σχολή Δαυράδου-Μπαχλιτζανάκη και κατόπιν τα Εκπαιδευτήρια Μπαχλιτζανάκη, έως και το 2002 με το κλείσιμο της σχολής…
Εκεί, στην αρχοντική Καστέλλα, λίγο μετά την παλιά «συνοικία των θεών» ή «συνοικία των επαύλεων» του Ερνέστου Τσίλλερ….
 
Θέατρο, Πολιτισμος, παραστασεις, gossip, celebrities, modeling, πρεμιερες
Πριν μερικές μέρες έκλεισαν 101 χρόνια από τη γέννηση τις Δέσπως Διαματίδου.
Ένας Πειραιώτης θυμάται, διηγιέται και μας παρουσιάζει το σπίτι όπου γεννήθηκε η μεγάλη μας ηθοποιός. ...

Η Δέσπω Διαμαντίδου μετράει 59 ταινίες, με αξιοσημείωτη τη συμμετοχή της, το 1975 στην ταινία του Γούντι Άλεν «Ο Ειρηνοποιός».


Γεννήθηκε σε ένα αρχοντικό σπίτι στην Καστέλα του Πειραιά στις 13 Ιουλίου του 1916, το οποίο αργότερα έγινε σχολείο και σήμερα δυστυχώς καταρρέει.
Ακολουθούν το κείμενο και οι φωτογραφίες του Κου Μίλτου Κλαπαδάκη*

Θυμάμαι σαν τώρα την ημερομηνία που πήρα το ενδεικτικό από την ΣΤ΄ Δημοτικού των Εκπαιδευτηρίων Μπαχλιτζανάκη…
ήταν βλέπετε 15 του Ιούνη του 1993, 12 ακριβώς χρόνια από την ημέρα που πρωτοείδα το φως σε ετούτο τον κόσμο… 


 Ήταν η τελευταία φορά που κατέβαινα εκείνη τη μεγαλόπρεπη μαρμάρινη σκάλα στο πλάι της Κάνιγγος, που αντίκρυσα μέσα από το παλιό αρχοντικό τα Βοτσαλάκια και το νησάκι του Κουμουνδούρου («Σταλίδα» για όσους επιμένουν σε μια φορμαλιστική ανάγνωση των πραγμάτων), που διάβηκα τη μεγάλη σιδερένια πόρτα μετά από επτά χρόνια καθημερινής παρουσίας…


Πόσες ιστορίες έχει, άραγε, να διηγηθεί το αρχοντικό... πόσες παιδικές φωνές... γέλια και χαρές... τα πρώτα παιχνίδια... τα πρώτα άγχη... τα πρώτα ερωτικά σκιρτήματα...

Μα να, ξεπροβάλλει από την αυλή ο Χρήστος, ο Στέφανος, ο Δημήτρης και ο Σπύρος, ο Θανάσης και ο Γιώργος και έρχονται και τα κορίτσια μαζί, η Άννα με την Αγγελική και η Μπέτυ με τη Λουκία…


Ο λόγος για το σπίτι που γεννήθηκε η μεγάλη Πειραιώτισσα ηθοποιός Δέσπω Διαμαντίδου και από τη δεκαετία του 1950 στέγασε αρχικά τη σχολή Δαυράδου-Μπαχλιτζανάκη και κατόπιν τα Εκπαιδευτήρια Μπαχλιτζανάκη, έως και το 2002 με το κλείσιμο της σχολής…

Εκεί, στην αρχοντική Καστέλλα, λίγο μετά την παλιά «συνοικία των θεών» ή «συνοικία των επαύλεων» του Ερνέστου Τσίλλερ….

Αμέσως μετά την Πλατεία Αλεξάνδρας και την πάλαι ποτέ οικία Πατσιάδη, ο παραλιακός δρόμος μάς οδηγεί νωχελικά προς την Καστέλλα, προσφέροντάς μας απλόχερα την εξαιρετική θέα προς την παραλία Βοτσαλάκια ή Παρασκευά (από τα εξοχικό κέντρο που υπήρχε εκεί κάποτε) και το νησάκι του Κουμουνδούρου.

Στην γειτονιά του Τσίλλερ ανεγέρθησαν πολλά νεοκλασικά κτίρια και επαύλεις, κάποια εκ των οποίων διασώζονται έως σήμερα, όπως η οικία Πατσιάδη, το Μιχαλήνειο Κέντρο Προστασίας Παιδιού και η οικία Μαζαράκη, ακριβώς δίπλα από το «Μπαχλιτζανάκη» που σήμερα στεγάζει ναυτιλιακή εταιρία.

Στο σημείο ακριβώς εκείνο, τη συνοικία των επαύλεων συναντά η λεγόμενη «συνοικία του Τσοκαρόπουλου» από το ομώνυμο ζυθοποιείο/ζυθοπωλείο που λειτουργούσε εκεί. 

Στον αριθμό 15, λοιπόν, της οδού Ναυάρχου Παύλου Κουντουριώτη, εκεί που διασταυρώνεται με την Κάνιγγος και την Ουίλσωνος συναντάμε το αρχιτεκτονικό στολίδι που έμεινε εντέλει γνωστό στον Πειραιά ως «Μπαχλιτζανάκη»…

Πρόκειται για ένα ιδιότυπο διατηρητέο κτίριο, με κολώνες δωρικού ρυθμού και ένα ιδιαίτερο περιστύλιο και τριγωνική μετώπη, το οποίο αποδίδεται άλλοτε στον Τσίλερ και άλλοτε σε κάποιον εκ των μαθητών του…

Μεγάλα δωμάτια, ψηλοτάβανες αίθουσες, εσωτερικές σκάλες, οφφίς και δαιδαλώδεις διάδρομοι στα υπόγεια του αρχοντικού, στους χώρους του βοηθητικού προσωπικού και των αποθηκών του….. Και ταυτόχρονα μια αίσθηση παρελθόντος μεγαλείου του παλιού αστικού Πειραιά…

Το κτίριο έχει χαρακτηρισθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού ως «εξαιρετικά ενδιαφέρουσα κατασκευή των αρχών του 20ου αιώνα. Πρόκειται για εξόχως ενδιαφέρον και μοναδικό στην περιοχή της Καστέλλας δείγμα μεγαλοαστικής κατοικίας, η διατήρηση της οποίας θα συμβάλλει στην προστασία του παραλιακού μετώπου της Καστέλλας» (ΥΑ ΥΠΠΟ ΔΝΣΑΚ/53051/1328/30-6-2009 ΦΕΚ 336/ΑΑΠ/15-7-2009) 


Το ακίνητο, εγκαταλελειμμένο και ακατοίκητο εδώ και 15 περίπου έτη, σήμερα φέρεται ως ιδιοκτησία ιδιωτών και συγκεκριμένα είτε μέλους της εφοπλιστικής οικογένειας Μάτσα είτε μελών της οικογένειας Μεϊμέτη. 

Πάντα εκεί... στην ίδια θέση, λίγο μετά την «συνοικία των θεών»... παραδομένο στη φθορά του χρόνου και στην αρμύρα της θάλασσας, ξεχασμένο από τους ανθρώπους...

κουρασμένο πια μα αγέρωχο... περιμένει…κανείς δεν ξέρει τι….κανείς δεν ξέρει για πόσο……

Η θέα συγκλονιστική...και το νησάκι του Κουμουνδούρου δυο απλωτές... Ο Πειραιάς μιας άλλης εποχής....

Η αναπαλαίωση και η ανακαίνιση κτιρίων όπως το «Μπαχλιτζανάκη» αναδεικνύουν την ταυτότητα της πόλης και εξασφαλίζουν την ιστορική της συνέχεια.


Όχι όμως στον Πειραιά….. στον Πειραιά που μας πληγώνει μα και μας πεισμώνει…. γιατί, όπως λέει και ένας παλιός φίλος, «τυχεροί μα και καταραμένοι όσοι έλαχε να γεννηθούμε σε αυτή τη γωνιά της ιστορίας»….

ΥΓ: Αυτό το μικρό κειμενάκι το αφιερώνω στον πατέρα μου, στον Μανώλη…. Κάποτε, όταν ήμουν μικρός, αντιμετώπιζα με περιέργεια και αδιαφορία τη συνήθειά του να αγοράζει βιβλία, λευκώματα, αφιερώματα, παλιές φωτογραφίες για τον Πειραιά…. Τώρα τον καταλαβαίνω… και τον ευχαριστώ… απλά….

 
Μίλτος Κλαπαδάκης είναι δικηγόρος Πειραιώς, ιδρυτικό μέλος της Πρωτοβουλίας Πολιτών Πειραιά (Π3).
E-mail: mklapadakis@yahoo.gr


 
ΠΗΓΕΣ:
1. «Νεοκλασικά σπίτια της Αθήνας και του Πειραιά», Σκοπελίτης Β. Στέλιος, Εκδόσεις ΓΝΩΣΗ

"Γαμπρός απ΄ το Λονδίνο"



Aξέχαστες Ατάκες Ελληνικού Κινηματογράφου
"Γαμπρός απ΄ το Λονδίνο"
Ατάκα με πολύ γέλιο...

Απίθανη ζύμη για... τεμπέλες

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του Giorgos Ntaliaris.
Δείτε τι μπορείτε να δημιουργήσετε με μισό κιλό αλεύρι που φουσκώνει μόνο του και ένα κουτάκι μπύρας
 
LIFE-EVENTS.GR
life-events.gr
 

Δείτε τι μπορείτε να δημιουργήσετε με μισό κιλό αλεύρι που φουσκώνει μόνο του και ένα κουτάκι μπύρας
Γράφει η Θένια Μυλωθρίδου
Υπάρχουν κάποιες συνταγές που χαρακτηρίζονται εύκολες και απλές, ιδανικές για... τεμπέλες, ή νέες νοικοκυρές, φοιτήτριες αλλά και άνδρες που δεν το έχουν ιδιαίτερα με τη μαγειρική ή πολύ απλά δεν τους αρέσει. Εγώ από την πλευρά μου πάλι, θα τις αποκαλούσα έξυπνες και εξαιρετικά πρακτικές, για όλους όσους θέλουν να κάνουν κάτι γρήγορο, εντυπωσιακό και συνάμα γευστικό. Γιατί να δυσκολεύουμε άλλωστε τη ζωή μας!!!
Το Life-Events.gr σας προτείνει τη ζύμη, που γίνεται σε 5 μόλις λεπτά και με 2 μόνο υλικά. Και το καλύτερο; Δεν χρειάζεται ιδιαίτερο ζύμωμα, ούτε χρόνο για να φουσκώσει.

19807446 484658491878206 1739751867 o

ΥΛΙΚΑ
500 γρ. αλεύρι που φουσκώνει μόνο του
1 κουτάκι μπύρας
ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Σε ένα βαθύ μπολ κοσκινίζετε το αλεύρι, κάνετε μία λακουβίτσα, προσθέτετε τη μπύρα και ζυμώνετε, μέχρι η ζύμη να γίνει λεία και να μη κολλάει στα χέρια σας. Από εδώ και πέρα, μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε όπως θέλετε...

19820921 484658205211568 2080479996 o

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
1. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη ζύμη σας για να κάνετε πίτσα. Την ανοίγετε και προσθέτετε υλικά της αρεσκείας σας, ψήνετε σε προθερμασμένο φούρνο.

19814066 484657611878294 2107654357 o

2. Μπορείτε να κάνετε πεϊνιρλί ή καλτσόνε. Προσθέσετε σάλτσα για να το κάνει πιο ζουμερό και γευστικό και από εκεί και πέρα, ό,τι θέλετε, όπως αλλαντικά, μανιτάρια, τυρί που λιώνει.

19807130 484658441878211 1418098197 o

3. Μπορείτε να κάνετε ψωμάκια μπύρας, προσθέτοντας στη ζύμη λίγο αλάτι, κάνετε μικρές μπάλιτσες και ψήνετε. Αν θέλετε για χρώμα αλείφετε με αυγό και προσθέτετε σουσάμι. Εναλλακτικά στα ψωμάκια μπορείτε να βάλετε μυρωδικά, τυρί, ελιές και ο,τιδήποτε άλλο θέλετε.

19814123 484658375211551 296210074 o

4. Μπορείτε να κάνετε λουκανοπιτάκια, τυροπιτάκια και γενικώς ό,τι σας αρέσει και είναι του γούστου σας.
* Ο χρόνος ψησίματος φυσικά ποικίλλει ανάλογα με το τι θα κάνετε και το φούρνο σας. Φυσικά και θα καταλάβετε όταν είναι έτοιμο. Να θυμάστε πάντως πως δε θέλει ιδιαίτερη ώρα. Από 20 έως και 40 λεπτά.
Καλή σας επιτυχία και καλή όρεξη!!!

19807552 484658475211541 1946772053 o

ΓΑΜΟΣ ΑΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ





Ταινίες Ελληνικού Κινηματογράφου.
ΓΑΜΟΣ ΑΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ - ΒΑΣΙΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ - 1964.

ΜΙΝΩΑΣ Ο Α΄ ΜΕΓΑΣ ΝΟΜΟΘΕΤΗΣ…

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη ΕΛΛΑΝΙΑ ΠΥΛΗ.
ΠΟΙΟΣ ΜΩΥΣΗΣ?? ΤΑΥΡΟΚΑΘΑΨΙΑ, ΜΙΝΩΑΣ Ο Α΄ ΜΕΓΑΣ ΝΟΜΟΘΕΤΗΣ…
 
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΔΕΝ ΚΟΣΤΙΖΕΙ, ΑΣ ΤΗΝ ΜΟΙΡΑΣΤΟΥΜΕ!
ellaniapili.blogspot.com
 
Τα Ταυροκαθάψια είναι μία εορτή που μας παραπέμπει απ’ ευθείας στην Μινωϊκή Κρήτη. Όμως αυτό το είδος των ταυρομαχιών ελάμβανε χώρα και σε άλλες ελληνικές περιοχές όπως αυτή της Ελευσίνας αλλά και της Εφέσου της Μικράς Ασίας. Είναι μία καθαρά ελληνική εορτή η οποία στον αποσυμβολισμό της αναπαριστά τον πόλεμο του Δία κατά του Κρόνου.


Υπάρχει όμως και μία άλλη αποσυμβολική έννοια του εορτασμού των Ταυροκαθαψίων όπου εκεί φαίνεται η ικανή γνώση των νέων της Μινωϊκής Κρήτης που αποδεικνύεται μέσα από την ισορροπία την οποία επιτύγχαναν στις ασκήσεις τους με τους ταύρους. Η τέλεια ισορροπία, η απόλυτη αυτοσυγκέντρωση είναι αποτελέσματα της γνώσης που λαμβάνουν από τους δασκάλους τους, αλλά και επίσης απόδειξη πως είναι έτοιμη να βγουν σε μία κοινωνία όπου όχι μόνο η μόρφωση αλλά και η εκπαίδευση είναι οι κύριοι αρωγοί μιας σωστής, από κάθε άποψης ζωής.

Ο Δίας είναι ο ταυρομάχος και ο Κρόνος ο ταύρος. Ο Δίας είναι η συμπαντική αρμονία και ο Κρόνος είναι η ημιτελής και άναρχη δόμηση του Κόσμου.

Η εποχή αυτή κατά την οποία λάμβαναν χώρα και άλλες εξίσου αξιόλογες εκφράσεις ( 4η π.Χ. χιλιετηρίδα), είναι η εποχή της έξαρσης της δημιουργικής πνοής των Ελλήνων της νέας γενιάς, της λεγόμενης «του Δευκαλίωνα».

« Κέκροπος δε αποθανόντος, εβασίλευσεν ο Κραναός, εφ’ ου τον επί Δευκαλίωνος λέγεται κατακλυσμόν γενέσθαι…»

« Κραναόν δε εκβαλών, Αμφικτύωνα εβασίλευσεν Αθηνών και το εν Ακροπόλει ξόανον της Αθηνάς ιδρύσατο, και των Παναθηναίων την εορτήν συνεστήσατο…»

« Ερεχθονίου δε αποθανόντος και ταφέντος εν τω τεμένει της Αθηνάς, Πανδίων εβασίλευσε…»

« Πανδίων δε ετέκνωσε Πρόκρην … παίδας δε διδύμους, Ερεχθέα και Βούτην…»

« Πανδίωνος δε αποθανόντος οι παίδες τα πατρώα εμερίσαντο, και την μεν βασιλεία των Αθηνών, Ερεχθεύς λαμβάνει, την δε ιερωσύνην της Αθηνάς και του Ποσειδώνος, Βούτης…»

Μέσα από τις παραπάνω αναφορές του Απολλοδώρου βλέπουμε πρόσωπα και πράγματα της τότε εποχής. Χρήσιμες πληροφορίες για την κοινωνική, πολιτική αλλά και γενικότερα την ζωή μιας εποχής που λάμπρυνε από κατορθώματα, επιτεύγματα και πολιτισμικές εκδηλώσεις σ’ έναν χώρο που έμελλε να λάμψει ένας ανώτερος πολιτισμός! Ένας μοναδικός πολιτισμός που θα κληρονομούσε ακόμη μεγαλύτερη αίγλη από τους συνεχιστές στις επόμενες για χιλιετίες γενιές.

Ο Μίνωας δεν ήταν μονάχα ένας ξακουστός βασιλιάς, αλλά και ένας εξαίρετος νομοθέτης. Κάθε εννιά χρόνια ανέβαινε στο όρος Δίκτη και διανυκτέρευε στην σπηλιά που λεγόταν πως ανατράφηκε ο Δίας από τους Ιδαίους Δακτύλους. Εκεί περίμενε την επιφοίτηση του Μεγάλου Διός, του Πνεύματος του Μεγάλου προγόνου του, του Πατέρα των Θεών και των ανθρώπων, για τους νόμους που έπρεπε να θεσπίσει ώστε να διακυβερνήσει δίκαια τους υπηκόους του.

Ένας παντοδύναμος Μίνωας, καθισμένος στον αλαβάστρινο θρόνο του, τον στολισμένο με γυπαετούς, κρατώντας στο δεξί του χέρι το χρυσό του σκήπτρο, και περιτριγυρισμένος από βουκρανοφόρους φρουρούς, έχοντας στο πλευρό του σοφούς συμβούλους, όπως ο νομοθέτης Ραδάμανθυς, ο αρχιτέκτων Δαίδαλος και ο γνώστης της ιερογλυφικής γραφής της εποχής των Θεών, αρχιερέας των Αθηνών Βούτης.

«… Μίνως δε Κρήτην κατοικών, έγραψε νόμους και γήμας Πασιφάην του Ηλίου και Πεσηϊδος …»( Απολλόδωρος, βιβλ. Γ΄ εδφ. 7).

Ήταν τόσο δίκαιος ο Μίνωας, που μετά τον θάνατό του έγινε κριτής των ψυχών στον Άδη.


Δείτε επίσης:

Δημοφιλείς αναρτήσεις