Τετάρτη 2 Αυγούστου 2017

Γιατί η Θεά Αθηνά Επέλεξε τον Ελλαδικό Χώρο

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
Σύμφωνα με τον Πλάτωνα οι `Ελληνες είναι γόνοι των Ολυμπίων , καθώς προήλθαν από την ένωση ουράνιου και γήινου γενετικού υλικού, όταν η Αθηνά παρέλαβε σπέρμα από τη Γη και τον `Ηφαιστο για να προέλθουν από αυτό οι Αθηναίοι.
( Τίμαιος, παράγραφος 23): «Η Αθηνά παρέλαβε σπέρμα για σας (τους Αθηναίους) από τη Γη και τον `Ηφαιστο».
Ο Πλάτωνας αναφέρει επίσης ότι η Αθηνά εγκατέστησε τους Αθηναίους στην Αττική αφού εξέτασε πρώτα την ευκρασία των εποχών αυτού του τόπου, με την πρόβλεψη ότι ο αττικός χώρος θα αναδείξει ανθρώπους με μεγάλη ευφυία, καθώς το κλίμα επηρεάζει τόσο τη σωματική διάπλαση του ανθρώπου όσο και τον χαρακτήρα και τη ψυχολογία του ( Τίμαιος, παράγραφος 24):
«`Ολη, λοιπόν, αυτή τη διοργάνωση και τη σύνταξη η θεά αφού έκανε, σας εγκατέστησε πρώτα εσάς (τους Αθηναίους), εκλέγοντας η ίδια τον τόπο στον οποίο έχετε γεννηθεί και εξετάζοντας καλά την ευκρασία των εποχών του τόπου αυτού, με την πρόβλεψη ότι θα αναδείξει ανθρώπους με πολύ φρόνηση. Επειδή όμως η θεά ήταν φιλοπόλεμη και αγαπούσε τη σοφία, αφού εξέλεξε ως μελλοντικό τόπο κατοικίας για να φέρει εσάς τους καταλληλότερους για τους ανωτέρω σκοπούς της άνδρες, πρώτον εγκατέστησε τους προγόνους σας. Κατοικούσατε, λοιπόν, στον τόπο αυτόν από παλιά χρησιμοποιώντας τέτοιους νόμους και ακόμα περισσότερο με πάρα πολύ καλή ευνομία, αφού είχατε ξεπεράσει όλους τους ανθρώπους σε κάθε είδους αρετή, καθώς είναι φυσικό, εφ’ όσον είσαστε γεννήματα και θρέμματα θεών».
Συγκεκριμένα, η Αττική έχει πολύ χαμηλή υγρασία, υψηλή ηλιοφάνεια αλλά και όχι μέτριες θερμοκρασιακές διαφορές, που σημαίνει ότι το κλίμα της συμβάλλει στη νοητική ανάταση και δραστηριοποίηση των κατοίκων της.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα για το πώς επηρεάζει το κλίμα τον άνθρωπο είναι το εξής: Οι βόρειοι λαοί είναι πιο σφιχτοί, ψυχροί και αναλυτικοί στην νοοτροπία τους, ενώ αυτοί που ζουν σε ζεστά κλίματα είναι λιγότερο δημιουργικοί και έχουν μεγαλύτερη τάση προς τις ηδονές. Ως προς το θέμα της επίδρασης του κλίματος στον άνθρωπο, ο Ιπποκράτης αναφέρει τα εξής (Περί Ανέμων, Υδάτων και Τόπων): «`Οσοι κατοικούν σε τόπο λεπτό, ξηρό και γυμνό, όπου οι εποχιακές μεταβολές παρουσιάζουν μεγάλες αντιθέσεις, γίνονται εύρωστοι και σφιχτοδεμένοι, μάλλον ξανθοί παρά μελαχρινοί, υπεροπτικοί και ιδιότροποι στον χαρακτήρα και την ιδιοσυγκρασία». Επίσης, αναφέρει ότι η δειλία και η οκνηρία των κατοίκων της Ασίας οφείλεται στο μαλακό και χωρίς έντονες μεταβολές κλίμα.
Η Αθηνά επέλεξε τον ελληνικό χώρο, όχι μόνο γιατί το κλίμα του συμβάλλει στη νοητική ανάταση και δραστηριοποίηση των κατοίκων του, αλλά και γιατί ο ελληνικός χώρος και τα προϊόντα που παράγει είναι καθοριστικός παράγοντας για τη γέννηση και την ύπαρξη πολιτισμού . Το γεγονός αυτό οφείλεται στο ότι όλες οι ελληνικές οροσειρές αποτελούνται από ασβεστόλιθο, ο οποίος βοηθάει στη διανοητική εξέλιξη του ανθρώπου όχι μόνο γιατί όταν ο άνθρωπος κατοικεί σε περιοχή που είναι γρανιτώδης ή ερημώδης οι νοητικές του ικανότητες μειώνονται στο 1/10, αλλά και γιατί ο ασβεστόλιθος συγκρατεί την ηλιακή ακτινοβολία Α και Β και τη μεταβιβάζει στα είδη του φυτικού και ζωικού βασιλείου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο ελληνικός χώρος να είναι μοναδικός στο να παράγει συγκεκριμένα και ανώτερα ποιοτικά είδη του φυτικού και ζωικού βασιλείου.
Για παράδειγμα, η μαστίχα της Χίου, η οποία διαθέτει μοναδικές ευεργετικές και θεραπευτικές ιδιότητες, δεν μπορεί να παραχθεί πουθενά αλλού στον κόσμο. Το πεύκο της Μυτιλήνης, που από το ξύλο του οι αρχαίοι `Ελληνες κατασκεύαζαν τις τριήρεις γιατί δεν σαπίζει στη θάλασσα, αναπτύσσεται μόνο στη Λέσβο. Η αιγαιακή σαρδέλα περιέχει 800 φορές περισσότερο ασβέστιο από οποιοδήποτε γάλα. Το γάλα του αιγοπρόβατου του ελληνικού χώρου είναι μοναδικό για την ανασύνθεση της χοληστερίνης, η οποία δομεί τα εγκεφαλικά κύτταρα.
Αυτό σημαίνει ότι η διατροφή που βασίζεται στα προϊόντα που παράγει ο ελληνικός χώρος έχει ως αποτέλεσμα το να προκύψουν ανώτερες εγκεφαλικές λειτουργίες.
Και οι ανώτερες εγκεφαλικές λειτουργίες είναι βεβαίως καθοριστικός παράγοντας για τη γέννηση και την ύπαρξη πολιτισμού. Αν και ασβεστολιθικά πετρώματα υπάρχουν σε πολλά σημεία του κόσμου, αυτά δεν έχουν την ίδια ποιοτική σύνθεση με τα ασβεστολιθικά πετρώματα του ελληνικού χώρου.
Η Αθηνά, η θεά της Σοφίας , χάρισε στους Αθηναίους ένα δέντρο που φύτρωνε για πρώτη φορά στη γη, την ελαία, η οποία είναι και το σύμβολό της.
Το ελαιόλαδο, το οποίο προέρχεται από την ελαία, είναι καθοριστικός παράγοντας για τη δημιουργία και την εξέλιξη της διάνοιας! Το νευρικό σύστημα ελέγχει όλα όσα συμβαίνουν μέσα στο ανθρώπινο σώμα και αποτελείται από τα νεύρα, τον νωτιαίο μυελό και τον εγκέφαλο. Τα νευρικά κύτταρα ή νευρώνες μεταδίδουν μηνύματα προς και από τον εγκέφαλο. Κάθε νευρώνας είναι σε επαφή με περίπου 25.000 άλλα νευρικά κύτταρα.
Ο νευρώνας έχει έναν πυρήνα στο κέντρο του. Επίσης έχει πολλές αποφυάδες που ονομάζονται δενδρίτες. Κάθε νευρώνας έχει επίσης μία αποφυάδα λεπτή και μακριά που ονομάζεται νευροάξονας. Οι νευροάξονες είναι οι αποστολείς των μηνυμάτων, ενώ οι δενδρίτες είναι οι παραλήπτες των μηνυμάτων. Οι νευροάξονες που περιβάλλονται από μία ουσία, τη μυελίνη, μπορούν να μεταβιβάσουν νευρικούς παλμούς μέχρι και τέσσερις φορές πιο γρήγορα από τους νευροάξονες που δεν περιβάλλονται από μυελίνη.
Η μυελίνη, η οποία συντίθεται από την κατανάλωση πρωτεϊνών, δίνει τη δυνατότητα στον νευροδιαβιβαστικό παλμό να φτάσει ταχύτητα από 90 μέχρι 100 μέτρα το δευτερόλεπτο. Η μυελίνη, όμως, που συντίθεται από την κατανάλωση ελαιόλαδου δίνει τη δυνατότητα στον νευροδιαβιβαστικό παλμό να φτάσει ταχύτητα από 120 μέχρι 150 μέτρα το δευτερόλεπτο!
Από τα παραπάνω προκύπτει, λοιπόν, ότι η Αθηνά δημιούργησε από το σπέρμα που πήρε από τη Γη και τον `Ηφαιστο τους ανθρώπους που ονομάστηκαν `Ελληνες και τους εγκατέστησε στον χώρο που είναι καθοριστικός παράγοντας για τη γέννηση και την ύπαρξη πολιτισμού, την Ελλάδα, για να παίξουν καθοριστικό ρόλο στην πνευματική εξέλιξη της ανθρωπότητας, όπως και έγινε.
Στην Ελλάδα γεννήθηκε η φιλοσοφία, το θέατρο, η ιδέα της δημοκρατίας και οι επιστήμες.
keythonimos
μέσω enneaetifotos

Τρίτη 1 Αυγούστου 2017

Ομιλείτε κρητικά

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Κατά τον ύστερο μεσαίωνα η διάλεκτος του νησιού εξελίχθηκε σε λόγια γλώσσα, και εκφράστηκε μέσα από την ποίηση του Κορνάρου του Χορτάτση και άλλων, το…

Μηνιαίος οδηγός φύτευσης

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη e-kipos.gr.











Πότε φυτεύουμε τους σπόρους μας
Αναλυτικός οδηγός φύτευσης ανά μήνα από το e-kipos.gr!
👉 Για περαιτέρω πληροφορίες και τηλεφωνικές παραγγελίες καλέστε στο 210 28 19 862
 
Ένας σύντομος οδηγός για το πότε φυτεύουμε κάθε σπόρο! Στο σχολείο όλοι σχεδόν δοκιμάσαμε το πείραμα με τα φασόλια και το βρεγμένο βαμβάκι! Για κάποιους η γνώση
e-kipos.gr

Ένας σύντομος οδηγός για το πότε φυτεύουμε κάθε σπόρο!
Στο σχολείο όλοι σχεδόν δοκιμάσαμε το πείραμα με τα φασόλια και το βρεγμένο βαμβάκι! Για κάποιους η γνώση σταμάτησε εκεί, για όλους ήταν η αρχή για μια μεγάλη αγάπη! Την αγάπη για τη δημιουργία ενός όμορφου κήπου. Ξέρεις όμως ποιες είναι οι βασικές ανάγκες που έχει ένας σπόρος για να αναπτυχθεί;

Για την ανάπτυξη κάθε σπόρου βασική προϋπόθεση είναι η ποιότητα του εδάφους, οι κατάλληλες καιρικές συνθήκες, η επάρκεια χώματος, ο αρκετός χώρος φύτευσης και ο χρόνος απασχόλησης. Όσο πιο πολύ ασχοληθείς με τους σπόρους που φυτεύεις, τόσο καλύτερα θα αποδώσουν! Εκτός από τις βασικές προϋποθέσεις όμως κάθε σπόρος έχει και την εποχή του! Οπότε πάμε να δούμε πότε πρέπει να φυτεύουμε κάθε σπόρο:

kalokairi

Ιούνιος: ντομάτες, εποχιακά καλλωπιστικά (μπουκαμβίλιες, πικροδάφνες, ερωτάκια, πετούνιες, αγάπανθους και πολλά άλλα)
Ιούλιος: ραπανάκια, καρότα, παντζάρια, ραδίκια, μπρόκολα, κουνουπίδια και λάχανα.
Αύγουστος: κουνουπίδια, μπρόκολα, μαρούλια, πράσα

fthinoporo

Σεπτέμβριος: πανσέδες, σκυλάκια, νάρκισσους, υάκινθους, ανεμώνες, νεραγκούλες, κρόκους
Οκτώβρης: μαϊντανό, σπανάκι, ραδίκι, ρόκα, ραπανάκι, μπιζέλι και μοσχομπίζελο, κρεμμύδι, σκόρδο.
Νοέμβρης: μαρούλια, λάχανα, κουνουπίδια και μπρόκολα, φρέσκα κρεμμυδάκια, μαϊντανό, ρόκα και άνηθο.

xeimonas

Δεκέμβριος: εσπεριδοειδή και οπωροφόρα δέντρα.
Ιανουάριος: κρεμμύδια, μαρούλια, σέλινα, πρώιμη ντομάτα (σε καλυμμένο χώρο) και ετήσιο γαρίφαλο.
Φεβρουάριος: σπαράγγια, αγκινάρες, κουκιά, παντζάρια, πατάτες και φασόλια και σε σπορείο για μελιτζάνα, ντομάτα, πιπεριά, πράσο, βασιλικό, ετήσιο γαρίφαλο και πετούνια.

anoiksi

Μάρτιος: μαρούλι, κολοκύθια και καλαμπόκι και μεταφυτέψτε στον κήπο κρεμμύδια, μαρούλια και σκόρδο, γαρίφαλα, καλέντουλα, κατιφέ, σκυλάκι, πετούνια και πολύχρωμη ζίννια.
Απρίλιος: αγγούρι, καλαμπόκι, κολοκυθάκια, μπάμιες, ντομάτες, πιπεριές, καρπούζια και πεπόνια. Μεταφυτέψτε μπάμιες, καλαμπόκι και αναρριχητικές φασολιές.
Μάιος: αγγούρι, καλαμπόκι, κολοκυθάκι, μαϊντανό, πιπεριές, ντομάτες, πεπόνια και καρπούζια.
Βρες όποιο σπόρο ζητάς εδώ!

https://e-kipos.gr/blogs/news/odigos_fytefsis

Τάδε έφη και έγγραψε Μακρυγιάννης

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του Ελληνο Ρωμηοι.
ΞΥΠΝΕΙΣΤΕ και ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ
¨τα παραμύθια της Χαλιμάς¨ του Μακρυγιάννη ζωντανεύουν στις ημέρες μας
Τάδε έφη και έγγραψε Μακρυγιάννης
¨Αναγνώστες, αναγνώστες, αναγνώστες διαβάστε σας παρακαλώ, με προσοχή αυτά που σημειώνει ο χειρότερος απ’ούλο το πλάσμα του Θεού και αγράμματος ¨΄
δεν είναι παραμύθια της Χαλιμάς,
είναι αγανάκτηση Θεού και οδηγίες σε μας τους αμαρτωλούς. Ανθρώπους…
τον πήρε ο Χριστός εις το χέρι, και ευτύς βγαίνει ένας και είχε μία μεγάλη τρομπέτα και την έβαλε εις το στόμα του και φώναξε πρώτα αριστερά και δεύτερα δεξιά, και ευτύς κίμησαν δύο καβαλαραίγοι με τις σημαίες,
και συγχρόνως ο σταυρός, και ακολουθούσαν μαζί τους από πίσω στρατεύματα,
ύστερα άρχισε μία θάλασσα και γιομάτη όλο καράβια, μεγάλα και τρανά, με διάφορες σημαίες,
και πλήθος από αυτά, πνιμένη όλη η θάλασσα,
όλο διάβαιναν¨¨ ύστερα άρχισαν μυρμήγκοι στρατευμάτων,
μαύροι, κόκκινοι και τα εξής:
Διαβαίνοντας και αυτά πολλή ώρα, παρουσιάζεται μία σαν αντάρα, καπνός πολύς, και ένας μεγάλος ποταμός όλο αίμα¨
΄και τελειώνοντας αυτά, άρχισαν τούρκικα γράμματᨨ
ο τουράς τους πρωτοβήκε και κίνησε ομπρός, και κοντά τα γράμματα.
Τελειώνοντας αυτά, περνούν γράμματα δικά μας,
έλεγαν: «Παίρνει τέλος.»…: »παίρνει τέλος το βασίλειον»…. «Θεία δίκη δίνει τέλος εις την ασέβειαν»…
Δι αυτό της Τουρκίας, είναι καιρός
οπού είδα εις τον ύπνο μου ότι ένας λαμπροφορεμένος ως δεσπότης μου δίνει δύο χαρτιά τούρκικα και μου λέγει:
¨Δώστα του Σπυρίδωνα, ότ’είναι τα παλιά προικοσύφωνα της Τουρκίας και να της τα δώσει,ότι εγώ έκαμα νέα.¨
ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ»ΟΡΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΘΑΜΑΤΑ» ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ

Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας Θα γίνουν αυτά που λένε τα χαρτιά του Ουρανού. « Δι αυτό της Τουρκίας, είναι καιρός οπού είδα εις τον ύπνο μου ότι…
triklopodia.gr
Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας 
Θα γίνουν αυτά που λένε τα χαρτιά του Ουρανού. 
« Δι αυτό της Τουρκίας, είναι καιρός 
οπού είδα εις τον ύπνο μου ότι ένας λαμπροφορεμένος ως δεσπότης μου δίνει δύο χαρτιά τούρκικα και μου λέγει: 
¨Δώστα του Σπυρίδωνα, ότ’είναι τα παλιά προικοσύφωνα της Τουρκίας και να της τα δώσει,ότι εγώ έκαμα νέα.¨»  
ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ»ΟΡΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΘΑΜΑΤΑ» ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ  
ΚΟΚΚΙΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
1 ΚΟΥΡΔΙΚΟ
2. ΓΕΡΜΑΝΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ
3. S400- ΑΟΖ
και το κερασάκι
« Γερμανός οικονομολόγος: Καλό για την Ελλάδα ένα προσωρινό Grexit»  

Και μαζί με όλα αυτά το ΑΙΓΑΙΟ από εδώ και πέρα θα είναι γεμάτο με πολεμικούς στόλους. 
ΞΥΠΝΕΙΣΤΕ και ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ 
¨τα παραμύθια της Χαλιμάς¨ του Μακρυγιάννη ζωντανεύουν στις ημέρες μας 
Τάδε έφη και έγγραψε Μακρυγιάννης 
¨Αναγνώστες, αναγνώστες, αναγνώστες διαβάστε σας παρακαλώ, με προσοχή αυτά που σημειώνει ο χειρότερος απ’ούλο το πλάσμα του Θεού και αγράμματος ¨΄ 
δεν είναι παραμύθια της Χαλιμάς, 
είναι αγανάκτηση Θεού και οδηγίες σε μας τους αμαρτωλούς. Ανθρώπους… 
τον πήρε ο Χριστός εις το χέρι, και ευτύς βγαίνει ένας και είχε μία μεγάλη τρομπέτα και την έβαλε εις το στόμα του και φώναξε πρώτα αριστερά και δεύτερα δεξιά, και ευτύς κίμησαν δύο καβαλαραίγοι με τις σημαίες, 
και συγχρόνως ο σταυρός, και ακολουθούσαν μαζί τους από πίσω στρατεύματα, 
ύστερα άρχισε μία θάλασσα και γιομάτη όλο καράβια, μεγάλα και τρανά, με διάφορες σημαίες, 
και πλήθος από αυτά, πνιμένη όλη η θάλασσα, 
όλο διάβαιναν¨¨ ύστερα άρχισαν μυρμήγκοι στρατευμάτων, 
μαύροι, κόκκινοι και τα εξής: 
Διαβαίνοντας και αυτά πολλή ώρα, παρουσιάζεται μία σαν αντάρα, καπνός πολύς, και ένας μεγάλος ποταμός όλο αίμα¨ 
΄και τελειώνοντας αυτά, άρχισαν τούρκικα γράμματᨨ 
ο τουράς τους πρωτοβήκε και κίνησε ομπρός, και κοντά τα γράμματα. 
Τελειώνοντας αυτά, περνούν γράμματα δικά μας, 
έλεγαν: «Παίρνει τέλος.»…: »παίρνει τέλος το βασίλειον»…. «Θεία δίκη δίνει τέλος εις την ασέβειαν»… 
Δι αυτό της Τουρκίας, είναι καιρός 
οπού είδα εις τον ύπνο μου ότι ένας λαμπροφορεμένος ως δεσπότης μου δίνει δύο χαρτιά τούρκικα και μου λέγει: 
¨Δώστα του Σπυρίδωνα, ότ’είναι τα παλιά προικοσύφωνα της Τουρκίας και να της τα δώσει,ότι εγώ έκαμα νέα.¨ 
ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ»ΟΡΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΘΑΜΑΤΑ» ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ.ΣΕΛ.197-199. http://orthodoxathemata.blogspot.gr/ 
Το1821 δεν ολοκληρώθηκε, το 1921-22 κλαίγαμε στην προκυμαία της Σμύρνης , το 2021-22,  200 χρόνια μετά το ηρωικό 21  θα σουλατσάρουμε στις νέες ανακαινισμένες προκυμαίες της Κωνσταντινούπολης στον Βόσπορο και στον Κεράτιο . 
Ο Τούρκος επιβίωσε με πολεμικά τετελεσμένα για αυτό και σήμερα η έξοδος του από την Ιστορία θεωρείται τετελεσμένη. 
Μέσα σε ένα 24ωρο πιθανής εμπλοκής με τους γείτονες θα καταλάβουμε πολλά και διάφορα. 
Τότε έχουμε την ανάγκη την αηδία μας προς αυτούς που έκλεψαν τις ζωές μας με την μνημονιακή καταιγίδα  να την μετατρέψουμε σε εφαλτήριο ψυχραιμίας ,ηρωισμού και ανθρωπιάς. 
Τότε πρέπει να ανακαλύψουμε πάλι τι σημαίνει Δημοκρατία και συνάνθρωπος. 
Αλληλοδιάδοχα γεγονότα στο ίδιο χρονικό διάστημα μπορούν να μας πουν τι έρχεται. 
Το φθινόπωρο πρέπει να προμηθευτούμε τους πνευματικούς πυροκροτητές του 1821 για να επιβιώσουμε από ταις μπόρες-μπόρες που θα έρχονται 
Το παραμύθι της χλιδάτης μεταπολίτευσης παίρνει τέλος και τα ¨παραμύθια ¨ του Μακρυγιάννη και του Αγίου Παισίου κατά τους γνωστικούς-νεοποχίτες των ημερών μας ήδη λαμβάνουν σάρκα και οστά. 
Χρειαζόμαστε ¨ψυχές –πυροκροτητές¨ για την νέα πνευματική επανάσταση του 1821. 
Ψάξτε να βρείτε αν στον διπλανό σας, μέσα στα ίδια μέλη της οικογένειας σας αλλά και στους εαυτούς σας κρύβονται τέτοιες ¨ψυχές –πυροκροτητές¨, όπως μας επισημαίνει ο Άγιος Παίσιος, τους έχει άμεση ανάγκη η Πατρίδα μας. 
« Ἔτσι ἀπὸ μερικὰ παλληκάρια κρατήθηκε τὸ Ἔθνος! 
Ὅσοι πεθαίνουν παλληκαρίσια, δὲν πεθαίνουν. Ἂν δὲν ὑπάρχει ἡρωισμός, δὲν γίνεται τίποτα. Καὶ νὰ ξέρετε ὁ πιστὸς εἶναι καὶ γενναῖος. Ὁ Μακρυγιάννης ὁ καημένος τί τράβηξε! Καὶ σὲ τί χρόνια! 
– «Κάπνισαν τὰ μάτια μου», λέει κάπου Γέροντα. 
– Ναὶ κάπνισαν τὰ μάτια του. Ἀπὸ τὴν ἔνταση καὶ τὴν ἀγωνία ποὺ εἶχε, ἦταν σὰν νὰ ἔβγαζαν ὑδρατμοὺς τὰ μάτια του. Βρέθηκε σ’ ἐκείνη τὴν κατάσταση καὶ ἀπὸ πόνο καὶ ἀγάπη θυσιαζόταν συνέχεια. Δὲν σκέφθηκε, δὲν ὑπολόγισε ποτὲ τὸν ἑαυτό του. Δὲν φοβήθηκε μὴν τὸν σκοτώσουν, ὅταν ἀγωνιζόταν γιὰ τὴν Πατρίδα. 
Ὁ Μακρυγιάννης ζοῦσε πνευματικὲς καταστάσεις. Ἀν γινόταν καλόγερος, πιστεύω ὅτι ἀπὸ τὸν Ἅγιο Ἀντώνιο δὲ θὰ εἶχε μεγάλη διαφορά. Τρεῖς χιλιάδες μετάνοιες ἔκανε καὶ εἶχε καὶ τραύματα καὶ πληγές. Ἄνοιγαν οἱ πληγές του, ἔβγαιναν τὰ ἔντερά του, ὅταν ἔκανε μετάνοιες, καὶ τὰ ἔβαζε… μέσα. 
Τρεῖς δικές μου μετάνοιες κάνουν μία δική του. Ἔβρεχε τὸ πάτωμα μὲ τὰ δάκρυά του. 
Ἐμεῖς, ἂν ἤμασταν στὴ θέση του, θὰ πηγαίναμε στὸ νοσοκομεῖο νὰ μᾶς ὑπηρετοῦν… 
Ἀπόσπασμα ἀπὸ τὸ βιβλίο: Γέροντος Παϊσίου Λόγοι Β΄, «Πνευματικὴ Ἀφύπνιση» ,σ. 205-206, ἔκδ. Ι. Η. Ἰω. Θεολόγου, Σουρωτὴ Θεσσαλονίκης olympiada στο Απριλίου 28, 2015 
Με Πίστη και Ελπίδα  
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας 

Αγία Ελέσα Οσιομάρτυς

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑΚΑ.
 
ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑΚΑ
www.monastiriaka.gr
Εορτάζει στις 1 Αυγούστου
Αγία Ελέσα Οσιομάρτυς που μαρτύρησε στα Κύθηρα.

Η Αγία Ελέσα γεννήθηκε στην Πελοπόννησο. Ο πατέρας της ήταν ένας πλούσιος άρχοντας Έλληνας, αλλά ειδωλολάτρης και ονομαζόταν Ελλάδιος. Η μητέρα της όμως, Ευγενία, ήταν μια αγία γυναίκα με πολλές αρετές και πλούσια χαρίσματα. Δεν είχε παιδιά και γι’ αυτό παρακάλεσε τον Θεό να την λυπηθεί και να την αξιώσει να γεννήσει ένα παιδί. Μια μέρα ενώ βρισκόταν μόνη στο σπίτι και προσευχόταν, άκουσε μια φωνή από τον ουρανό που της έλεγε «Σε ελέησε ο Θεός σε ότι του ζήτησες, και σου έδωσε καρπόν κοιλίας». Όταν γεννήθηκε η Ελέσα (την ονόμασαν Ελέσα από τη φωνή που είχε ακούσει η μητέρα της «ἐλέησέ σε ὁ Θεός»), η μητέρα της την αφιέρωσε στον Κύριο και την βάπτισε χριστιανή, στο όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος.
Όσο μεγάλωνε στην ηλικία, τόσο δυνάμωνε η πίστη της και η αγάπη της προς το Θεό. Μετά από την αγία κοίμηση της μητέρας της, ενώ η αγία ήταν 14 χρονών, σκέφτηκε ότι δεν θα μπορούσε να ζήσει με τον ειδωλολάτρη πατέρα της ο οποίος ήθελε να την παντρέψει με έναν άρχοντα. Γι' αυτό μετά από πολλή προσευχή και όταν βρήκε κατάλληλη ευκαιρία, έφυγε αφού μοίρασε πολλές ελεημοσύνες σε φτωχούς και σε ορφανά, μαζί με δύο δούλες της και ασκήτευε σε ένα βουνό των Κυθήρων.
Όμως ο πατέρας της, έψαξε και την βρήκε και προσπάθησε να την γυρίσει πάλι πίσω στο σπίτι τους. Στην άρνηση όμως της Αγίας, ο πατέρας της εξοργισμένος την κατεδίωξε. Η Αγία διωκόμενη έφθασε στή ρίζα του βουνού που σήμερα ονομάζεται βουνό της Αγίας Ελέσας και παρεκάλεσε το Θεό λέγοντας «σκίσε γη και κρύψε με». Από τη σχισμή που ανοίχθηκε στο βουνό πέρασε η Αγία και έφθασε στην κορυφή, όπου κατέφθασε αλλόφρων ο πατέρας της και την αποκεφάλισε την 1η Αυγούστου 375 μ.Χ. Στον τόπο του μαρτυρίου της η υπηρέτριά της την έθαψε.
Οι πρώτοι χριστιανοί που ήλθαν στο νησί για να προσκυνήσουν τον τάφο της Αγίας, ανήγειραν μικρό ναΐσκο χωμένο κατά το πλείστον εντός του εδάφους, στον οποίο οι προσκυνητές κατέβαιναν με 5-6 σκαλοπάτια. Η Αγία Τράπεζα του ναΐσκου εστήθη πάνω από τον τάφο της Αγίας. Η παράδοση λέει ότι κατά τους παλαιοτάτους χρόνους έρχονταν προσκυνητές από τη Μάνη κατά την 1η Αυγούστου και τιμούσαν την μνήμη της Αγίας. Αυτός ο μικρός Ναός σωζόταν μέχρι το 1867 μ.Χ. ως ιδιόκτητος της οικογενείας Κασιμάτη - Γεράκα. Το 1871 μ.Χ. ανηγέρθη ο σημερινός ευρύχωρος Ναός με συνδρομές των χριστιανών πάνω στα ερείπια του παλαιού Ναού, ο οποίος επιχωματώθηκε για να ισοπεδωθεί το έδαφος στο σημείο όπου θα ανεγειρόταν ο νέος Ναός. Πάνω ακριβώς από τον παλαιό Ναό εκτίσθη το άγιο Βήμα και πάνω από το σημείο, όπου ήταν ο τάφος της Αγίας εκτίσθη και του νέου Ναού η Αγία Τράπεζα. Την ίδια περίοδο χτίστηκαν γύρω από το Ναό και τα πρώτα κελλιά ισόγεια με βόλτα (καμάρες). Ο Ναός ήταν συναδελφικός με αδελφούς τους Βενέρηδες του χωριού Γερακιάνικα. Το 1945 μ.Χ. ο Ναός έγινε ενοριακός του γειτονικού χωριού Πούρκου. Κατά τη δεκαετία του '50 ξεκίνησε ο εξωραϊσμός και η ανάδειξη του Προσκυνήματος με την εκτέλεση μεγάλων έργων, όπως ήταν ο εξωραϊσμός του ναού, η ανέγερσις νέου κωδωνοστασίου, η διαμόρφωση του περιβάλλοντος, η ανέγερση ηγουμενείου και σύγχρονων κελλίων, ο ηλεκτροφωτισμός και η κατασκευή αυτοκινητόδρομου, που ήταν και το δυσκολώτερο έργο, λόγω του δυσπρόσιτου της περιοχής, που δημιουργείται από τους κάθετους απόκρημνους βράχους.
Η Αγία Ελέσα με τον Όσιο Θεόδωρο θεωρούνται προστάτες των Κυθήρων και ο λαός πιστεύει ότι η Αγία έχει «χαλινώσει» τα φίδια των Κυθήρων και δεν είναι δηλητηριώδη.
Σημείωση: Η μνήμη της συγκεκριμένης Αγίας δεν αναφέρεται πουθενά στους Συναξαριστές, τη βρίσκουμε σαν μάρτυρα μόνο στα Κύθηρα. http://www.saint.gr/2188/saint.aspx

Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΑ ΣΤΗΝ ΣΠΙΝΑΛΟΓΚΑ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Βρίσκεται στην βορειοανατολική Κρήτη στην είσοδο του κόλπου της Ελούντας στην περιοχή του Μεραμπέλου του νομού Λασιθίου. Το παλαιότερο...
kritipoliskaihoria.gr 
 
Βρίσκεται στην βορειοανατολική Κρήτη στην είσοδο του κόλπου της Ελούντας στην περιοχή του Μεραμπέλου του νομού Λασιθίου. Το παλαιότερο όνομα του νησιού ήταν Καλιδών και χρησιμοποιήθικε σαν φρούριο των Ολουνιτών. Το όνομα Σπιναλόγκα το πήρε απο τους Ενετούς και σημαίνει Μακρύ Αγκάθι.
Η απόφαση για την ίδρυση του λεπροκομείου, με το όνομα «Άγιος Παντελεήμων», υπογράφηκε στις 30 Μαΐου του 1903 και σε πρώτη φάση μεταφέρθηκαν στις 14 Δεκεμβρίου 1904 στην Σπιναλόγκα περίπου 250 ασθενείς από όλη την Κρήτη.




Το νότιο τμήμα του ναού του Αγ. Παντελεήμονα, με τοιχοποιίες από μεγαλύτερους και κατεργασμένους λίθους, σχηματίζει αρμό με το κεντρικό και είναι εμφανώς νεότερο. Τα δύο τοξωτά ανοίγματα επικοινωνίας με το κεντρικό κλίτος είναι προφανές ότι διανοίχτηκαν εκ των υστέρων, γι’ αυτό τα εσωράχια τους φέρουν επένδυση από μικρού πάχους λαξευμένους θολίτες, ενώ στα αντίστοιχα βόρεια τόξα υπάρχει στρώμα παλαιάς κεραμοκονίας. Η εντοιχισμένη στη δυτική όψη του κλίτους αναμνηστική επιγραφή αναφέρει «ΩΚΟΔΟΜΗΘΗ ΕΝ ΕΤΕΙ ΣΩΤΗΡΙΩ. 2 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1900», δηλαδή κατά τη διάρκεια της γαλλικής προστασίας.

ΟΥΤΟς Ο ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ/ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΠΑΝ/ΤΕΛΕΗΜΟΝΟΣ ΟΙΚΟΔΟΜΗ/ΘΗ ΥΠΟ ΕΞΟΔΟΣ ΙΑΚΩΒΟΥ/ ΤΖΥΡΙΤΑ ΕΙΣ ΒΟΗΟΙΑΝ (sic) ΤΟΥ/ ΟΙΚΟΥ ΑΥΤΟΥ ΚΑΤΑ ΤΟ ΑΨΘ’ ΜΑΥΩ Θ’.

Η επιγραφή αναφέρει ρητά «οικοδομήθη», άρα η χρονολογία 9 Μαίου 1709 αφορά τα εγκαίνια του ναού. Ωστόσο, τα ερωτηματικά σχετικά με το πόσο εφικτή ήταν η ανέγερσή του μετά το 1700 παραμένουν. Είναι γνωστό ότι τα τελευταία χρόνια της Βενετοκρατίας υπήρξαν για τη Σπιναλόγκα αφάνταστα δύσκολαεπειδή, αρκετά πριν από τον πόλεμο 1714-15, οι τουρκικές αρχές έιχαν απαγορε’υσει κάθε προμήθεια υλικών και αγαθών από την Κρήτη. Τα οικήματα που κατέρρεαν δεν ήταν δυνατόν να επισκευαστούν, από έλλειψη ασβέστη και ξυλείας. Το έργο της ανέγερσης δεν υπήρξε ασφαλώς εύκολο. Είναι εξάλλου χαρακτηριστικό ότι ο ναός κτίστηκε απάνω στα ερείπια του κεντρικού συγκροτήματος στρατώνων, το οποίο φαίνεται ότι είχε ήδη καταρρεύσει χωρίς ελπίδα επισκευής, σηματοδοτώντας έτσι την οριστική επικράτηση του ορθοδόξου κρητικού έναντι του βενετικού στοιχείου στην κοινότητα της Σπιναλόγκας.
Κατά την αποκατάσταση του ναού, το 1990-91, αφαιρέθηκαν τα εξωτερικά επιχρίσματα και οι λιθοδομές των όψεων αρμολογήθηκαν και αφέθηκαν εμφανείς. Αντικαταστάθηκαν οι πλάκες στα πλευρικά κλίτη με στέγες, απομακρύνθηκε το νεότερο κωδωνοστάσιο, και τοποθετήθηκαν ξύλινα κουφώματα στη θέση των σιδερένιων, που υπήρχαν προηγουμένως. Αφαιρέθηκαν τα τμήματα του τέμπλου που υπήρχαν στα πλάγια διαμερίσματα, όπου παραμένει μόνον η μικρή υπερύψωση του δαπέδου και τέλος επισκευάστηκαν όλα τα εσωτερικά επιχρίσματα.
(Τα στοιχεία για το ναό του Αγ. Παντελεήμονα της Σπιναλόγκας, είναι από τη διδακτορική διατριβή της Μαρίας Αρακαδάκη, «ΤΟ ΦΡΟΥΡΙΟ ΤΗΣ ΣΠΙΝΑΛΟΓΚΑΣ (1571-1715), Συμβολή στη μελέτη των επάκτιων και νησιωτικών οχυρών της Βενετικής Δημοκρατίας», Έκδοση Νομαρχ. Αυτοδιοίκησης Λασιθίου, Άγ. Νικόλαος 2001).


Δημοφιλείς αναρτήσεις