Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου 2018

2019 ιδέες δώρων

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία.

Ελευθερουδάκης - Etiquette Ηράκλειο
Καλά Χριστούγεννα με 2019 ιδέες δώρων
<< Είμαστε ΕΔΩ για ΕΣΑΣ >>
ελάτε ΤΩΡΑ στην οδο 1821 αρ.10 στην του ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

Καλικάντζαροι

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Πληροφορίες για αυτόν τον ιστότοπο
taxidistoanexigito.blogspot.com
Καλικάντζαροι: Μακραίωνη, πανελλήνια παραμυθία Το Δωδεκαήμερο, από…

 Καλικάντζαροι: Μακραίωνη, πανελλήνια παραμυθία

Το Δωδεκαήμερο, από τα Χριστούγεννα ως την παραμονή των Φώτων, σ' ολόκληρη την Ελλάδα, πιστεύουν πως βγαίνουν οι Καλικάντζαροι. Όπως τους φαντάζεται ο λαός, είναι «μαυριδεροί με κόκκινα μάτια, με τρίχινα πόδια, με χέρια σαν της μαϊμούς κι έχουν όλο το κορμί τους τριχωτό. Έρχονται τα δωδεκαήμερα και μπαίνουν στα σπίτια. Τους αρέσουν οι τηγανίτες και τ’ αϊ-βασιλιάτικα γλυκά».

Όλο το Δωδεκαήμερο και ως την παραμονή των Θεοφανείων, σε πολλές περιοχές ανάβουν φωτιές. Σ’ άλλους τόπους διατηρούν αναμμένο δαυλό στη γωνιά, για να φύγουν οι Καλικάντζαροι.


Ο Νικόλαος Πολίτης, στην περισπούδαστη πραγματεία του «Οι Καλικάντζαροι», έχει τη γνώμη ότι η συνήθεια να μασκαρεύονται από τα Χριστούγεννα ως τα Φώτα «παρέχε το ενδιαφέρον εις την φαντασίαν του λαού να πλάσει τους Καλικάντζαρους. Ο τρόπος ον ενέπνεον εις τα παιδιά μεν πάντοτε, πολλάκις δε εις τους ενήλικας, προσέδιδε δαιμονιώδη φύσιν εις τους οχληρούς και ταραχώδεις εκείνους πανηγυριστάς των Καλανδών, μέχρις ότου παντελώς συνέχισε και αφομοίωσεν αυτούς προς τα παντοία δείγματα των δεισιδαιμόνων παραστάσεων».

Ο Ν. Πολίτης μας πληροφορεί ακόμα, πως οι άνθρωποι πίστευαν ότι οι Καλικάντζαροι είναι βρικόλακες Ατσιγγάνων. Έτσι εξηγείται και η ονομασία τους. Το πρώτο συνθετικό «Κάλι» είναι ονομασία Ατσιγγάνων. Το δεύτερο συνθετικό είναι ονομασία των Ατσιγγάνων της Αιγύπτου, που ήρθαν στην Ελλάδα τον 14ο αιώνα. Ονομάζονταν «Γαντζάροι». Οι Καλι-Γαντζάροι έγιναν Καλι-Καντάροι με αφομοίωση, που άλλαξε το Καλίγι σε Καλίκι.

Στην Κύπρο τους λένε και Καραμάνους. Αλλά Καρα-Μαύρους και Μάνους ονομάζουν τους Ατσιγγάνους. «Καρά» σημαίνει μαύρος και «Μάνους» άνθρωπος. Ο Πολίτης αναφέρει επίσης: «Οι Καλικάντζαροι πηγαίνουν εις την εκκλησίαν σαν κι εμάς και μόνον όταν βγαίνουν τ’ άγια γίνουντ’ άφαντοι». Το άλλο όνομά τους «Κάηδες», που το συναντάμε στη Ρόδο και την Κάρπαθο, χαρακτηρίζει Ατσιγγάνους που ήταν, όπως πίστευαν, απόγονοι του Κάιν.

Την παραμονή των Φώτων οι Καλικάντζαροι γυρίζουν στο υποχθόνιο βασίλειό τους, αφού αφήσουν τις στέγες των σπιτιών όπου έμειναν δώδεκα μέρες και, σύμφωνα με την παλιά παράδοση, όταν ο παπάς με τη σειρά του αγιάσει τα σπίτια.

Από μια άλλη άποψη, οι Καλικάντζαροι είναι επινόηση των πρώτων χριστιανών, που είχαν σκοπό, με αυτό τον τρόπο, να προκαλέσουν τη φρίκη και το δέος στους αβάφτιστους και στους αδιάλλακτους. Απόδειξη αυτού είναι ότι οι Καλικάντζαροι εγκαταλείπουν τις στέγες των σπιτιών την παραμονή των Φώτων, που γίνεται ο μικρός αγιασμός. Με τον καιρό όμως οι Καλικάντζαροι έγιναν στη συνείδηση του λαού «χαριτωμένα δαιμονάκια», που δεν προκαλούν φρίκη. Δεν αφήνουν, όμως, ευκαιρία, που να μην πειράξουν τους ανθρώπους τις δώδεκα μέρες που κρατά η δράση τους.

Στην Αντισσα της Λέσβου λένε, πως οι Καλικάντζαροι έρχονται την πρώτη μέρα του Δωδεκάμερου, που είναι τα Χριστούγεννα. Όποιος πεθάνει και πάει στον άλλο κόσμο άψαλτος κι αλιβάνιστος, βρικολακιάζει και γίνεται Καλικάντζαρος. Αυτός είναι δαίμονας με ανθρώπινη μορφή, μαύρος και ασχημομούρης, με κόκκινα μάτια σαν τη φωτιά, στραβός και ασχημομούρης, στραβοκάνης με πόδια σαν του τράγου, χέρια αρκουδίσια, κι όλο του το κορμί μαλλιαρό. Άλλοι κουτσοί, στραβοκάνηδες, κι άλλοι στραβοί, αλλήθωροι. Άλλοι μονόματοι, κι άλλοι μονοπόδαροι. Άλλοι ψηλοί, κι άλλοι κοντοί. Είναι τα στοιχειά, που δώδεκα μήνες κρατά στην εξουσία του ο Χριστός και μας φυλάει από το κακό, και δώδεκα μέρες αφύλαχτα, γιατί τα νερά δεν είναι αγιασμένα. Είναι αβάφτιστα και τότες τα στοιχειά αμολημένα, πειράζουνε τους ζωντανούς.

Μπαίνουν από τις καπνοδόχους στα σπίτια και βρωμάνε τα φαγητά και τα γλυκά. Πειράζουν τις γυναίκες και τις ψαχουλεύουν στα γυμνά τους. Όλο το Δωδεκαήμερο, ως τη μέρα των Φώτων που θ’ αγιαστούνε τα νερά με το μεγάλο αγιασμό, γυρίζουν και κυνηγάνε τους ανθρώπους. Γι’ αυτό οι γυναίκες τα Χριστούγεννα κάνουν αγιωτικά και θυμιάζουν για να μην μπουν οι Καλικάντζαροι στο σπίτι τους και τις πειράξουνε. Τώρα που ξέρουν πώς έγιναν οι Καλικάντζαροι και βγαίνουν κάθε χρόνο τα Χριστούγεννα, όταν πεθάνει κάποιος και δεν έχουν παπά να τον ψάλουν και να τον θυμιάσουν, του βάζουν και παίρνει μαζί του ένα εικόνισμα, κι έτσι δε βρικολακιάζει.

Τα παιδιά που γεννιούνται τη μεγάλη βδομάδα των Χριστουγέννων, και γεννιέται κι ο Χριστός, αν δε βαφτιστούν ως τα Φώτα, γίνονται Καλ’κατζαρέλια, μικροί Καλικάντζαροι. Γι’ αυτό τα βαφτίζουν ανήμερα τα Φώτα, ακόμα και χωρίς παπά. Και δε φοβούνται πια μη γίνουν Καλικάντζαροι, γιατί βαφτίζονται μέσα στ’ αγιασμένα νερά, που είναι κείνη τη μέρα σαν τ’ άγιο μύρος.

Στην Κάρπαθο, οι μανάδες δένουν τη μέση των παιδιών τους, που είναι στις κούνιες, με «βάτους» τις χριστουγεννιάτικες μέρες, για να μην τους κάνουν κακό οι «Κάγοι», οι Καλικάντζαροι, που θα φύγουν απ’ τα σπίτια, όπως πιστεύουν, σαν περάσει η γιορτή τ’ Αϊ-Γιάννη.

Στη Ρόδο, όποιο παιδί γεννηθεί ανήμερα τα Χριστούγεννα, το λένε «Κάο», Καλικάντζαρο. Λέγεται, λοιπόν, ότι οι «Κάηδες» σηκώνονται τη νύχτα απ’ το κρεβάτι τους το πρώτο δεκαήμερο, κι ασυναίσθητα γυρίζουν έξω. Για να μην αγριέψει όμως το παιδί, οι δικοί του φροντίζουν να του κάνουν το «μονομερίτικο» ρούχο. Φωνάζουν, δηλαδή, στο σπίτι τους γυναίκες που να λέγονται Μαρίες και τους δίνουν μία μπάλα μπαμπάκι. Αυτές το κλώθουν, το κάνουν νήμα, το υφαίνουν και ράβουν ένα ρούχο, που θα το φορέσει ο Κάος. Όλη αυτή η δουλιά πρέπει να γίνει μέσα σε μια μέρα, γι’ αυτό και το ρούχο λέγεται «μονομερίτικο».

Στη Θράκη πιστεύουν ότι οι Καλικάντζαροι συνηθίζουν να κατεβαίνουν τη νύχτα από το τζάκι και ν’ αρπάζουν τα λουκάνικα, κι ότι χορεύουν γύρω από τα πηγάδια, όπου, αν πάει κανείς, τον βάζουν με το στανιό να χορέψει μαζί τους.

Στην Κυνουρία χαράζουν με κάρβουνο σταυρούς στις πόρτες και στα παράθυρα, για να μην μπαίνουν μέσα οι «Λυκοκαντζάροι».

Στην Κύπρο πιστεύουν πως ο Καλικάντζαρος μπορεί να «αιχμαλωτιστεί», φτάνει ο άνθρωπος να τον δέσει από το πόδι με «μόλινο» (λινή κλωστή). Την παραμονή των Φώτων τελειώνει η δράση των Καλικαντζάρων πάνω στη Γη. Βιάζονται τότε να χωθούν γρήγορα πίσω στα βάθη της Γης, προτού ο παπάς αρχίσει ν’ αγιάζει τα νερά. Και για να μην ξεμείνει κανένας πάνω στη Γη, παρακινεί ο ένας τον άλλο να φύγουν. Λένε: «Φορτώστε να φορτώσουμε, κι αϊντέστε να φύγουνε, τ’ έφτασε ο τουρλόπαπας, με την αγιαστούρα του».

Την τελευταία μέρα που θα φύγουν οι «Πλανήταροι» ή «Καραμάνοι», στην Κύπρο οι νοικοκυρές τους περιποιούνται, για να τους εξευμενίσουν. Τους ψήνουν «ξεροτήανα» (λουκουμάδες) με μπόλικο λάδι για να φάνε οι «Πλανήταροι που γυρίζουν από σπίτι σε σπίτι και χαιρετιούνται που θα φύγουν». Επειτα τα περιχύνουν με μέλι.
 
 Όλη η οικογένεια συγκεντρώνεται, τώρα, γύρω από το τηγάνι με το ζεστό λάδι που αχνίζει. Πρώτο, όμως, οι Καλικάντζαροι θ’ γευτούν τα ξεροτήανα, που η νοικοκυρά θα ρίξει στη στέγη του σπιτιού και θα λέει: «Τσιτσί, τσιτσί λουκάνικο, κομμάτι ξεροτήανο, ρίξε στους Καλικάντζαρους, να φάσιν και να φύουσιν».
 
 Στην Κύπρο τους φαντάζονται σαν κουβάρια. Καθώς σκύβουν οι άνθρωποι να τους πάρουν εκείνα αρχίζουν να τρέχουν. Λίγο πιο πέρα αλλάζουν μορφή και γίνονται γαϊδουράκια και γκαμήλες. Όταν ο άνθρωπος ξεγελιέται κι ανεβαίνει στην πλάτη τους, τότε αυτά ψηλώνουν σα βουνό και τον ρίχνουν κάτω.

Στη Λήμνο πιστεύουν πως ο Χριστός είπε στους ανθρώπους να φυλάγονται το Δωδεκαήμερο από τους Καλικάντζαρους.

Στην Κομοτηνή φοβούνται τόσο πολύ τους «Καρκατζέλ», ώστε τη νύχτα δε σφυρίζουν ποτέ, για να μη μαζευτούν πολλοί μαζί και τους κάνουν κακό.

Στη Χίο, την παραμονή των Χριστουγέννων ο νοικοκύρης του σπιτιού φέρνει ένα μεγάλο ξύλο από τα χωράφια του και το βάζει μέσα στο σπίτι, στη μέση της κάμαρας. Το «χριστόξυλο», όπως το λένε, το ραίνουν καρύδια κι αμύγδαλα, που μαζεύουν τα παιδιά και τα τρώνε. Κατόπι η νοικοκυρά παίρνει το κούτσουρο και το βάζει στο τζάκι, όπου θα καίγεται συνέχεια όλο το Δωδεκαήμερο. Όταν περάσει το Δωδεκαήμερο θα μαζέψουν τη στάχτη και θα τη ρίξουν στις τέσσερις γωνιές του σπιτιού, για να προστατεύεται από τα «δαιμόνια», που αυτές τις μέρες ανεβαίνουν απ’ τα βάθη της Γης και πειράζουν τους ανθρώπους.

Σε πολλά χωριά, στην Πελοπόννησο, από τη μέρα των Χριστουγέννων ζωγραφίζουν σ’ όλες τις πόρτες και τα παράθυρα του σπιτιού ένα σταυρό με κάρβουνο, για να μην μπουν και να διώξουν τους Καλικάντζαρους.

Στα Εφτάνησα πιστεύουν ότι τα «Λυκοτσαρδά» ή «Παγανά» είναι αόρατες δυνάμεις που μπορούν να κάνουν χιλιάδες κακά. Είναι τα κακοποιά σύνεργα του σκότους και των ποταμίσιων νερών, που παρουσιάζονται με το πρώτο άστρο των Χριστουγέννων, κι εξασφαλίζονται με το αγίασμα των νερών, τα Φώτα.
 

Εντίθ Πιάφ ( 19 Δεκεμβρίου 1915 – 10 Οκτωβρίου 1963 )

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
homouniversalisgr.blogspot.com
Η Εντίθ Πιάφ (Édith Piaf, ορθή απόδοση ονόματος: Εντίτ Πιάφ, Παρίσι, 19 Δεκεμβρίου 1915 – Γκρας, 10 Οκτωβρίου 1963) ήταν Γαλλίδα τραγουδ...

Εντίθ Πιάφ ( 19 Δεκεμβρίου 1915 – 10 Οκτωβρίου 1963 )

Η Εντίθ Πιάφ (Édith Piaf, ορθή απόδοση ονόματος: Εντίτ Πιάφ, Παρίσι, 19 Δεκεμβρίου 1915 – Γκρας, 10 Οκτωβρίου 1963) ήταν Γαλλίδα τραγουδίστρια, η πιο σημαντική παρουσία στη γαλλική σκηνή των βαριετέ. Το πραγματικό της όνομα ήταν Εντίθ Τζοβάνα Γκασιόν (Édith Giovanna Gassion). Τραγούδια όπως το La vie en rose (1946) και το Non, je ne regrette rien (1960), εκτόξευσαν τη φήμη της και την κατέστησαν την πιο δημοφιλή τραγουδίστρια της Γαλλίας.
Γεννήθηκε στις 19 Δεκεμβρίου 1915, κάτω από μια λάμπα υγραερίου. Ο πατέρας της, Λουί Αλφόνς Γκασσιόν, ήταν ακροβάτης του δρόμου και η μητέρα της, Ανιτά Μεγιάρ (Anita Maillard), ήταν λυρική τραγουδίστρια, γνωστή με το ψευδώνυμο Line Marsa. Λίγες εβδομάδες μετά τη γέννησή της την εγκατέλειψε και η μικρή Εντίθ περνάει τα πρώτα της χρόνια πρώτα κοντά στη μητρική της γιαγιά. Το 1917 ο πατέρας της, που εργαζόταν ως ακροβάτης στο τσίρκο Ciotti, την πήγε στη δική του μητέρα, η οποία ζούσε στο Μπερνέ (Bernay) της Νορμανδίας και ήταν ιδιοκτήτρια ενός οίκου ανοχής. Το 1919 η Εντίθ αρρωσταίνει από κάποια πάθηση στον εγκέφαλο και τυφλώνεται. Μετά από δύο χρόνια όμως θεραπεύεται χωρίς τη βοήθεια γιατρού και η όρασή της επανέρχεται. Ήταν επτά ετών όταν ο πατέρας της άρχισε να την παίρνει μαζί του στις περιοδείες που έκανε με το τσίρκο και γυρνά μαζί του όλη τη Γαλλία. Στα εννιά της η Εντίθ άρχισε να τραγουδάει στους δρόμους. Αν και ο πατέρας της ήθελε να την κάνει ακροβάτη, γρήγορα κατάλαβε πως η κόρη του είχε «όλο το ταλέντο στο λαιμό και καθόλου στο κορμί» – όπως χαρακτηριστικά έλεγε ο ίδιος.


Η καριέρα

Στα 15, έχοντας ανακαλύψει τη θαυμάσια φωνή της, εγκατέλειψε τον πατέρα της για να ζήσει στο Παρίσι, τραγουδώντας στους δρόμους. Στα 17 συναντά τον Λουί Ντυπόν (Louis Dupont), ζουν μαζί και σε ένα χρόνο, στις 11/2/1933, κάνουν ένα κοριτσάκι, τη Μαρσέλ, που όμως μετά από δύο χρόνια πεθαίνει από μηνιγγίτιδα. Εκείνη συνεχίζει να τραγουδά στους δρόμους της Πιγκάλ, όπου και γνωρίζει τον Λουί Λεπλέ (Louis Leplée), διευθυντή του πιο κομψού παρισινού καμπαρέ στα Ηλύσια Πεδία. Μαγεμένος από τη φωνή της, υπογράφει συμβόλαιο μαζί της και τη βαφτίζει «Môme Piaf» (μικρό σπουργίτι). Το 1935 της βγάζει και τον πρώτο της δίσκο. Λίγο αργότερα όμως ο μέντοράς της Λεπλέ δολοφονείται και η ίδια κατηγορείται πως γνωρίζει τον δολοφόνο αλλά δεν τον καταδίδει. Αν και αθωώθηκε με τη βοήθεια ενός νέου συντρόφου, του τραγουδοποιού Ρεμόν Ασό (Raymond Asso), που είναι τρελά ερωτευμένος μαζί της, φεύγει για να ζήσει στην επαρχία αλλά επιστρέφει στο Παρίσι το 1937.

Κατά τη διάρκεια του Β' Παγκόσμιου Πολέμου και τη γερμανική κατοχή, δίνει συναυλίες για αιχμαλώτους πολέμου. Εισάγει πλαστές άδειες εργασίας στα κέντρα κράτησης αιχμαλώτων και βοηθάει πολλούς Γάλλους φαντάρους να δραπετεύσουν. Γύρω στα 23 της είναι πια μια μεγάλη προσωπικότητα και γυρίζει την πρώτη της ταινία, που θριαμβεύει. Από τότε συνεχίζει μια πετυχημένη καριέρα και κάνει μια έντονη ζωή, δίπλα σε αρκετούς συντρόφους. Στα 30 της ερωτεύεται τον Υβ Μοντάν και αναλαμβάνει να στήσει την καριέρα του. Στα τέλη του 1945, γράφει μόνη της την τεράστια επιτυχία της La vie en rose, που στην αρχή περνά απαρατήρητη. Καθ’ όλη την καριέρα της γράφει περίπου 80 τραγούδια.
συνεχεια

πεντανόστιμα πιτόψωμα στο τηγάνι!

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
xrysessyntages.gr
Σίγουρα, θα θυμάστε τα σαββατοκύριακα που μπορεί να πηγαίνατε στο…
 
Σίγουρα, θα θυμάστε τα σαββατοκύριακα που μπορεί να πηγαίνατε στο χωριό και όλο το σπίτι της γιαγιάς μύριζε ζυμωμένο σπιτικό ψωμί! Δεν υπάρχουν πολλά πράγματα που να μυρίζουν καλύτερα από το σπιτικό ψωμί. Τα σπιτικά ψωμιά και τα ψωμιά του εμπορίου διαφέρουν αρκετά σε ποιότητα – και τα σπιτικά ψωμιά είναι επίσης πολύ πιο νόστιμα αλλά και πιο θρεπτικά.
Επίσης, αυτά έχουν και τέλειο άρωμα, γεγονός που τα κάνει ακόμη πιο λαχταριστά. Ωστόσο, δεν γνωρίζουμε όλοι μας  πώς να φτιάξουμε ψωμί στο σπίτι, και οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι είναι περίπλοκο. Ωστόσο, υπάρχει μια απλή συνταγή με εύκολα διαθέσιμα υλικά που θα σας βοηθήσουν να κάνετε ένα ωραίο σπιτικό πιτόψωμο!
Δείτε τι πρέπει να κάνετε:
Συστατικά:
  • 3 φλιτζάνια αλεύρι
  • 1 ποτήρι ζεστό νερό
  • 1 πακέτο μαγιά
  • ½ κουταλιά της σούπας μπέικιν πάουντερ
  • ½  κουταλιά της σούπας φυτικό έλαιο
  • ½  κουταλιά της σούπας αλάτι
  • Λίγο έξτρα παρθένο ελαιόλαδο
  • 2 φλιτζάνια αλεύρι (προαιρετικό)
Παρασκευή:
Ανακατέψτε τη μαγιά, το νερό, και το αλεύρι σε ένα μεγάλο μπολ μέχρι να έχετε ένα ομοιογενές μείγμα, τότε αφήστε το για 15 λεπτά μέχρι να παρατηρήσετε φυσαλίδες στην επιφάνεια. Τώρα, προσθέστε το λάδι και το αλάτι, και στη συνέχεια, προσθέστε 2 ακόμη φλιτζάνια αλεύρι και ζυμώστε για περίπου 10 λεπτά. Αφήστε το μείγμα να ξεκουραστεί για 2 ώρες μέχρι η ζύμη να διπλασιάζεται σε μέγεθος.

Μόλις η ζύμη είναι έτοιμη, κόψτε τη σε 8 κομμάτια και αρχίστε να τη ζυμώνετε ώστε να πάρει σχήμα. Καλύψτε τη αργότερα με ένα διηθητικό χαρτί και αφήστε τη για 30 λεπτά. Μετά από μισή ώρα, τεντώστε τη ζύμη με τον πλάστη για να σχηματίσετε 12 εκατοστών πίτες με πλάτος 5 mm. . Βάλτε σε ένα τηγάνι, λίγο ελαιόλαδο να ζεσταθεί και προσθέστε τις πίτες μία προς μία, και τηγανίστε τες για περίπου 2 λεπτά ανά πλευρά. Αν προτιμάτε το φούρνο, βάλτε τις πίτες σε ένα ταψί αλειμμένο με λάδι και ψήστε για 10 λεπτά στους 240 βαθμούς.
Εκτός του οτι είναι πεντανόστιμα , αυτά τα σπιτικά πιτόψωμα είναι και πολύ θρεπτικά. Γαρνίρετε με λίγο τυρί, ελιές, μαρούλι, σαρδέλες, ντομάτες, αυγά ή μανιτάρια και απολαύστε!
ΠΗΓΗ
 

Η Αγία Ιουλιανή

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Πληροφορίες για αυτόν τον ιστότοπο
ekklisiaonline.gr
 
ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ: Η Αγία Ιουλιανή εορτάζεται σήμερα Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου 2018. Οι γονείς της Ιουλιανής ήταν ειδωλολάτρες και θέλησαν να τη μνηστεύσουν με κάποιο διακεκριμένο αξιωματούχο της Αντιόχειας, τον Ελεύσιο. Αλλά η Ιουλιανή αρνήθηκε σθεναρά. Η άρνησή της κατέπληξε τους γονείς της, διότι μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν τους είχε φέρει καμιά αντίρρηση και ήταν υπάκουη κόρη. Ποιοι γιορτάζουν σήμερα.
 
συνέχεια
 

ΤΑ ΗΛΙΟΣΤΑΣΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ...

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση.
Ο Nikos Pazaitis κοινοποίησε ένα σύνδεσμο στην ομάδα ΓΙΑ ΣΩΣΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΔΩ.
 
Πληροφορίες για αυτόν τον ιστότοπο
oraiokastromekatiallo.blogspot.com
 
Γαλάξια, Τρίεσπερο Ηρακλέους, Ισημερίες, Τροπή ηλίου, Ηλιοστάσιο.
Πρόκειται για μία πρωτίστως ελληνική εορτή με μικρές παραλλαγές βάση του τόπου και των εθίμων, που στην αρχή οι πρώτοι πολυθεϊστές αντιγραφείς των Ελλήνων, πχ. Ρωμαίοι την ‘’υιοθέτησαν’’, αλλά που στην συνέχεια, άλλοι λαοί, στην προσπάθειά τους να την προσαρμόσουν στα δικά τους μέτρα, την αντέγραψαν κακέκτυπα και συνεπώς την ευτέλισαν.
Ερώτηση: Θα τους την χαρίσουμε;
Σύμφωνα με τις διασωθείσες και εναπομείνουσες πηγές όπως μερικές εξ αυτών αναφέρονται κατωτέρω, η σύνδεση των λημμάτων του τίτλου (Γαλάξια, Τριέσπερο Ηρακλέους, Ισημερίες, Τροπή ηλίου, Ηλιοστάσιο), μας οδηγεί στην εθιμική εορτή των Ηλιοστασίων.
Συγκεκριμένα:
1) ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΗΛΙΟΣΤΑΣΙΟ
Γαλάξια: Δύο εορτές φέρονται με την ονομασία Γαλάξια.
Η μία τελείται στην Αθήνα, την Θήβα και την Δήλο προς τιμήν του Απόλλωνα την 22α του μηνός Ποσειδεώνος (Δεκεμβρίου), δηλαδή την ημέρα του αστρονομικού φαινομένου, του χειμερινού ηλιοστασίου, και η άλλη, τελείτε (αντιθετικά της πρώτης) προς τιμήν της Ρέας-Κυβέλης τον μήνα Ελαφηβολιώνα (Μάρτιο).
‘’Εορτή Αθήνησι μητρί Θεών αγομένη’’ την ονομάζει ο Ησύχιος ο Αλεξανδρεύς στο γνωστό λεξικό του.
Οι πρόγονοί μας ονόμαζαν τριπλή νύχτα (τριέσπερο) την νύχτα του χειμερινού ηλιοστασίου διότι κατά την παράδοσή μας ‘’συνελήφθη’’ ο Ηρακλής (γνωστός ο μύθος περί Διός και Αλκμήνης) και η γιορτή ξεκινούσε την νύχτα της 21ης-22ας και κορυφωνόταν την 25η όταν μετά από την στασιμότητα του ηλίου άρχιζε να μεγαλώνει η ημέρα, για να φτάσει στην μεγαλύτερή της διάρκεια την ημέρα της 21ης Ιουνίου.
Για την χρήση του επιθέτου ‘’τριέσπερον’’ και την σύνδεσή του με τον Ηρακλή και τις ηλιακές θεότητες {Τιτάνες (Κρόνος), Ήλιος (αδελφές του Ήλιου Σελήνη και Ηώ)}, Απόλλων έχουμε τα ακόλουθα:
1) Ως επίθετο του Ηρακλέους, ‘’ου η σύληψης εγένετο εις τρεις κατά συνέχειαν νύκτας.’’ ΛΥΚΟΦΡΩΝ 33.
2) Κατά Διόδωρο Σικελιώτη. 4.9,2 ‘’τον γαρ Δία μισγόμενον Αλκμήνη τριπλασίαν την νύκτα ποιήσαι και τω πλήθει του προς την παιδοποιίαν αναλωθέντος χρόνου προσημήναι την υπερβολήν της του γεννηθησομένου ρώμης.’’
Εκ των ανωτέρω συνάγεται ότι τόσο τα προς τιμήν του Απόλλωνα και ηλιακών θεοτήτων (Γαλάξια), όσο και το τριέσπερο του Ηρακλέους, αναμφισβήτητα εορτάζονταν τον σημερινό Δεκέμβριο και δη συνέπιπταν τυχαία; με τις ημέρες του χειμερινού ηλιοστασίου. Όπως προαναφέρθηκε, ο Ησύχιος αποκαλεί την εορτή ‘’…Μητρί Θεών αγομένη’’.
Επιπλέον πηγές:
 
συνεχεια   
 

Μωσαϊκό: Σήμερα...

Μωσαϊκό: Σήμερα...:   ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ! ΙΟΥΛΙΑΝΗ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ   http://www.saint.gr/2816/saint.aspx Αγία Ιουλιανή Ημερομ...



Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2018

Μωσαϊκό: Σήμερα...

Μωσαϊκό: Σήμερα...: ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ! ΙΓΝΑΤΙΟΣ http://el.wikipedia.org Ιγνάτιος Αντιοχείας Από τη Βικιπαίδε...



Σήμερα...





ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
ΙΓΝΑΤΙΟΣ

http://el.wikipedia.org

Ιγνάτιος Αντιοχείας

Ζουζουνομανούλες

για μεγέθυνση πατήστε ροδάκι 
να ανοίξει νέα καρτέλα με φακό

Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΗΤΑΝ ΕΛΛΗΝΑΣ

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Κωνσταντινος Νικολαου Γαγλιας.
 
ΚΑΛΆ ΗΛΙΟΥΓΕΝΝΑ ΑΛΛΆ ΚΑΙ ΚΑΛΆ ΧΡΙΣΤΟΎΓΕΝΝΑ ΦΩΤΌΣ 💥 ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΘΕΊΑΣ ΒΟΉΘΕΙΑΣ ΝΑ ΕΊΣΤΕ ΠΆΝΤΑ ΚΑΛΆ ΚΑΊ ΠΆΝΤΑ ΑΓΑΠΗΤΟΊ ΈΝ ΚΥΡΙΩ ΚΥΡΙΑΡΧΟΙ ΗΜΏΝ ΓΕΝΝΑΊΟΙ ΑΔΕΛΦΟΊ ΣΎΝ ΈΛΛΗΝΕΣ 💥 ΆΓΡΥΠΝΟΙ ΝΑΟΎ ΝΌΗΣΗΣ ΓΛΏΣΣΑΣ ΚΑΙ ΟΜΙΛΊΑΣ ΣΤΡΑΤΙΏΤΕΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΈΝΕΙΆ ΤΟΥ ΠΑΤΡΌΣ ΚΑΙ ΜΗΤΡΟΣ ΘΕΟΎ ΣΗΜΑΙΑΣ 👑 ΜΕ ΤΌΝ ΑΛΙΘΗΝΟ ΈΛΛΗΝ 💥 ΙΆΣΩΝ ΙΗΣΟΎ ! ΝΆ ΓΙΑΤΡΈΨΕΙ ΤΉΣ ΚΑΡ ΔΙΕΣ ΜΑΣ ΜΕ ΔΙΑ ΝΌΗΣΗ ΜΕ ΔΙΆ ΝΟΙΑ ΜΕ ΠΑΙ ΔΕΙΑ 💥 ΑΠΌ ΤΉΝ ΦΟΒΕΡΉ ΑΡΡΏΣΤΙΑ ΤΉΣ ΕΞΟΝΤΏΣΕΙΣ ΤΟΎ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΎ..... ΧΡΌΝΙΑ ΠΟΛΛΆ ΕΛΛΆΔΑ ΜΑΣ 💗 ΜΗΤΈΡΑ ΤΏΝ ΜΗΤΈΡΩΝ ΠΑΤΈΡΩΝ ΚΑΙ ΑΔΕΛΦΏΝ ΗΜΏΝ ΤΟΎ ΈΝ ΤΟΙΣ ΟΥΡΑΝΟΊΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΎ ΠΑΝΤΟΔΎΝΑΜΟΥ ΠΑΤΡΌΣ ΗΜΩΝ ΘΕΟΥ ΣΗΜΑΊΑΣ 👑 ΓΈΝΟΙΤΟ 👑💗💥


ellaniapili.blogspot.com
https://ellaniapili.blogspot.gr/2016/12/blog-post_752.html?m=1

Από την εκπομπή ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ FM 90.1 Παρουσιαστές: Α. Μαζαράκης - Γ. Λεκάκης Καλεσμένος ο Ευάγγελος Λ. Τρίγκας, δικηγόρος και συγγραφεας του βιβλίου "Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΗΤΑΝ ΕΛΛΗΝΑΣ-ΙΑΣΩΝ ΠΑΝΔΙΡΑΣ"

Περίληψη βιβλίου: Για πρώτη φορά μετά από 2000 χρόνια αποκαλύπτονται μεταξύ άλλων: Γιατί ο Χριστός δεν ήταν Εβραίος και γιατί τον οικειοποιήθηκαν οι Εβραίοι. Ποιο το ελληνικό γένος του, ποιος ο πατέρας, η μητέρα και το ονοματεπώνυμο του Χριστού. Πού γεννήθηκε, γιατί δεν έκανε περιτομή, ποια τα φυσιογνωμικά χαρακτηριστικά του, ποια η πατρίδα του, η γλώσσα του, η θρησκεία του, πού και τι σπούδασε, πότε επέστρεψε στην Παλαιστίνη, τι δίδαξε και πόσο χρονών σταυρώθηκε. Είναι ο Χριστός συγγραφέας των Ευαγγελίων; Ποιοι νόθευσαν τα Ευαγγέλια και ποιοι διαστρέβλωσαν το νόημα τους; Ο Χριστός πίστευε στον Ιεχωβά ή στο Δία; Γιατί ο Χριστός δεν ίδρυσε νέα θρησκεία και γιατί δεν νομιμοποίησε την Παλαιά Διαθήκη;





\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\




 


Δημοφιλείς αναρτήσεις