Παρασκευή 29 Μαρτίου 2019

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 29 ΜΑΡΤΙΟΥ 1870

 
Aristotelis Dim
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 29 ΜΑΡΤΙΟΥ 1870.—Γεννιέται ο Παύλος Μελάς, Έλληνας αξιωματικός πυροβολικού και πρωτεργάτης του Μακεδονικού αγώνα. 
Κατάγεται από τη μεγάλη και ιστορική οικογένεια των Μελάδων της Ηπείρου, με ρίζες που φθάνουν ως την Κωνσταντινούπολη (πριν την Άλωση), ανάμεσα στις πιο ισχυρές στρατιωτικές και πολιτικές οικογένειες του Βυζαντίου, των Κεφαλάδων ή κατά άλλους των Μελανιάδων (λόγω του χαρακτηριστικού μελαμψού χρώματος του προσώπου τους), ενώ κατά άλλους των Στρατηγόπουλων.
Η επιστολή που έγραψε στον πατέρα του την ημέρα αποφοιτήσεώς του από την Σχολή Ευελπίδων σκιαγραφεί τον ήρωα. «Σεβαστέ μου πατέρα … Προχθές το πρωί έδωσα τον νενομισμένον όρκον … Σας βεβαιώ ότι ορκίσθην έχων πλήρη συναίσθησιν των υπό του όρκου επιβαλλομένων καθηκόντων, σταθεράν δε απόφαση να τα εκτελέσω.
Διά τούτο και εκ βάθους καρδίας, ωρκίσθην υπακοήν εις τους νόμους της Πατρίδος, σέβας, πίστιν και αφοσίωσιν εις τον Βασιλέα μου, και ότι θέλω υπερασπίσει μέχρι τελευταίας πνοής την σημαίαν και την Πατρίδαν … 

Πριν τελειώσω την επιστολή μου σας παρακαλώ, Σεβαστέ μου πατέρα, να μ’ ευχηθείτε όπως ο Θεός με βοηθήσει να τηρήσω εντίμως τον όρκον μου, μέχρι τελευταίας στιγμής της ζωής μου»

Μωσαϊκό: ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ ( (29 Μαρτίου 1870 – 13 Οκτωβρίου 190...

Μωσαϊκό: ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ ( (29 Μαρτίου 1870 – 13 Οκτωβρίου 190...: ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ ( (29 Μαρτίου 1870 – 13 Οκτωβρίου 1904) ΠΙΝΑΚΑΣ- Γ. ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ Σε κλαίει λαός. Πάντα χλωρό να σειέται το χορτάρι στο...

 Αποτέλεσμα εικόνας για ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ ( (29 Μαρτίου 1870 – 13 Οκτωβρίου 1904) ΠΙΝΑΚΑΣ- Γ. ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ

Μωσαϊκό: Μίλτος Σαχτούρης

Μωσαϊκό: Μίλτος Σαχτούρης: Ο Μίλτος Σαχτούρης (Αθήνα, 29 Ιουλίου 1919 – Αθήνα, 29 Μαρτίου 2005) ήταν ένας από τους σημαντικότερους μεταπολεμικούς Έλληνες ποιητές ...

Μωσαϊκό: Ο θρυλικός μαραθώνιος

Μωσαϊκό: Ο θρυλικός μαραθώνιος: http://arxaia-ellinika.blogspot.gr/2013/03/o-thrylikos-marathwnios-tou-spyrou-loyh-martiou-29-1896.html Ο θρυλικός μαραθώνιος το...

 

Εύκολο δίδυμο αλυσίδα

71.561 προβολές
Hobby World
Kolay ikili zincir yapımı
Εύκολο δίδυμο αλυσίδα φτιαγμένο

υλικά για εργόχειρα

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
Η εικόνα ίσως περιέχει: εσωτερικός χώροςΔεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

 









Η Рукодільний Ангел πρόσθεσε 104 νέες φωτογραφίες στο άλμπουμ: HARDANGER - альбом для тех, кто хочет освоить новую технику.
В альбоме использованы материалы сайтов: Школа хардангера http://hardanger-school.ru/
Аукара http://www.aukara.ru/14018
https://zlataya.info/publ/n_uch/vidy/hardanger5/23-1-0-271
Στο άλμπουμ που χρησιμοποιούνται υλικά των χώρων: σχολείο hardangera http://hardanger-school.ru/
Aukara http://www.aukara.ru/14018
https://zlataya.info/publ/n_uch/vidy/hardanger5/23-1-0-271

μαστίχα Χίου

 
politischios.gr

Η Μαστίχα Χίου ή αλλιώς Pistacia lentiscus var. 
Chia είναι ένας αειθαλής θάμνος της οικογένειας Anacardiaceae που καλλιεργείται στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στο νότιο μέρος του νησιού της Χίου. 
Η ρητίνη του φυτού χρησιμοποιείται πάνω από 2.500 χρόνια στην παραδοσιακή ελληνική θεραπευτική για διάφορες παθήσεις όπως η δυσπεψία, οι στομαχικές διαταραχές και η επούλωση πληγών. Πιο συγκεκριμένα, οι δράσεις της αναφέρονται ήδη  από το 500 π.Χ. από τον Ηρόδοτο, τον 1ο αιώνα μ.Χ. από τον Διοσκουρίδη, και τον 2ο αιώνα μ.Χ. από το Γαληνό.
Τη σύγχρονη εποχή, ποικίλες επιστημονικές μελέτες έχουν διεξαχθεί σε σχέση με την in vivo και την in vitro δράση της έναντι του Helicobacter pylori (Hp) που θεωρείται ως ο κύριος υπεύθυνος για την εμφάνιση έλκους στομάχους. Ευρύτερα, αντικείμενα εκτενούς έρευνας έχουν υπάρξει οι αντιμικροβιακές, αντιφλεγμονώδεις, αντιμυκητιασικές, αντιοξειδωτικές, υπολιπιδαιμικές, αντί Crohn και κυτταροτοξικές δράσεις της. Παράλληλα, η Μαστίχα Χίου από το 1997, έχει χαρακτηρισθεί ως Προϊόν Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (Π.Ο.Π.) και έχει καταχωρηθεί στον σχετικό Κοινοτικό Κατάλογο των Προϊόντων Π.Ο.Π. ενώ το 2014, η μαστιχοκαλλιέργεια εγγράφτηκε στον κατάλογο της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της ανθρωπότητας (UNESCO 2003). Επίσης, σημαντική διάκριση για τη Μαστίχα αποτελεί τον Ιούλιο του 2015 η μονογραφία της από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων EMA ως παραδοσιακό φάρμακο φυτικής προέλευσης με δύο θεραπευτικές ενδείξεις. Ειδικότερα, η πρώτη ένδειξη είναι για την αντιμετώπιση ήπιων δυσπεπτικών διαταραχών και η δεύτερη για τη συμπτωματική θεραπεία ήπιων φλεγμονών του δέρματος και επούλωση μικρών πληγών.
Αξίζει να τονιστεί πως η παραγωγή της Μαστίχας γίνεται μόνο στο νότιο τμήμα της Χίου, στα Μαστιχοχώρια, γεγονός που οφείλεται σε κάποια εδαφολογικά και κλιματολογικά στοιχεία εκτός από τη μακρόχρονη παράδοση. Μάλιστα, η υψηλή ζήτησή της αλλά και η χαμηλή παραγωγή της φέρονται ως τα πιθανότερα αίτια και της εκτεταμένης νοθείας της. Το γεγονός αυτό ενισχύεται και από την απουσία αξιόπιστων αναλυτικών μεθοδολογιών για τον προσδιορισμό των χαρακτηριστικών δευτερογενών μεταβολιτών της με αποτέλεσμα η αυθεντική Μαστίχα Χίου να μην μπορεί να διακριθεί από τα νοθευμένα προϊόντα της.
Όσον αφορά το γαστρεντερολογικό κλάδο, η Μαστίχα Χίου έχει μελετηθεί ως προς τη δράση της έναντι στο Hp σε κλινικές μελέτες. Πιο συγκεκριμένα, στην κλινική μελέτη (Dabos et al., 2010), 52 ασθενείς με Hp χωρίστηκαν σε 4 ομάδες. Ειδικότερα, η ομάδα Α έλαβε κεκαθαρμένη Μαστίχα 350 mg τρεις φορές/ημέρα (t.i.d.) για 14 ημέρες, η ομάδα Β έλαβε κεκαθαρμένη Μαστίχα 1,05 g τρεις φορές/ημέρα (t.i.d.) για 14 ημέρες, η ομάδα C παντοπραζόλη 20 mg δύο φορές/ημέρα (b.i.d.) και 350 mg Μαστίχας τρεις φορές/ημέρα (t.i.d.) για 14 ημέρες, ενώ η ομάδα D το κλασικό σχήμα εκρίζωσης (παντοπραζόλη, αμοξυκιλλίνη, κλαριθρομυκίνη) για 10 ημέρες. Τα αποτελέσματα έδειξαν επιτυχή εκρίζωση στην ομάδα Α στους 4/13 ασθενείς, στην ομάδα Β στους 5/13 ασθενείς, ενώ στην ομάδα C δεν παρουσιάσθηκε εκρίζωση. Το κλασσικό τριπλό σχήμα υπερείχε με την ομάδα D να έχει πετύχει εκρίζωση στους 10/13 ασθενείς. Οι βακτηριοκτόνες ιδιότητες της Μαστίχας έναντι του Hp που έχουν αποδειχτεί in vivo έχουν ως αποτέλεσμα να συνιστάται χορήγηση Μαστίχας σε υψηλή δόση για εκρίζωση του Hp σε ασθενείς που αρνούνται να λάβουν ή αντιμετωπίζουν ανεπιθύμητες ενέργειες από την αγωγή εκρίζωσης με τα αντιβιοτικά.
Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης που παρουσιάσθηκαν στο 22ο Ελληνικό Συνέδριο ΕΕΜΕΛΟΠ στην Αθήνα το 2017 από το Σουγιουλτζή Σ., μελετήθηκε το Mastihatherapy caps 350 mg στη μείωση βακτηριακού φορτίου Hp και στην εκρίζωση σε κλινική μελέτη 62 ασθενών που χωρίστηκαν σε 2 ομάδες. Η ομάδα Α με 30 ασθενείς με Hp έλαβε τριπλό 10ήμερο σχήμα εκρίζωσης, ενώ η ομάδα Β με 32 ασθενείς με Hp έλαβαν τριπλό 10ήμερο σχήμα εκρίζωσης και Mastihatherapy caps. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως στην ομάδα Α υπήρξε εκρίζωση στους 21/30 ασθενείς (70%) ενώ στην ομάδα Β υπήρξε εκρίζωση στους 28/32 ασθενείς (87,5%). Η συγχορήγηση Μαστίχας με το κλασσικό τριπλό σχήμα εκρίζωσης αύξησε τα ποσοστά εκρίζωσης από το 70% στο 87,5% και μείωσε σημαντικά το βακτηριακό φορτίο Hp όπως εκτιμήθηκε με δοκιμασία αναπνοής ουρίας (UBT). Αξίζει να τονιστεί πως ο στόχος εκρίζωσης από μη αποδεκτός που είναι ≤80% στην ομάδα Α, έγινε αποδεκτός που είναι ≥ 85% στην ομάδα Β με τη συγχορήγηση Μαστίχας.  
Συνεπώς, η ανεύρεση αξιόπιστων αναλυτικών μεθοδολογιών για την ταυτοποίησή της αυθεντικότητάς της ως μέρος του πρωτοκόλλου κυκλοφορίας ενός φαρμάκου, θα οδηγήσει σε προϊόντα της με βελτιωμένες ιδιότητες συμπεριλαμβανομένου και του γαστρεντερολογικού κλάδου. Για όλα τα παραπάνω, η Μαστίχα αποτελεί ένα μοναδικό θησαυρό της ελληνικής φύσης, καθώς εμπλέκεται στις θεραπευτικές και διατροφικές πτυχές των ανθρώπων διαφορετικών εποχών από το μακρινό παρελθόν στο σήμερα, όντας διαχρονική.
Βασιλική Κ. Παχή, Χημικός, MSc, Υπ. Διδάκτωρ Φαρμακευτικής ΕΚΠΑ
 

Μωσαϊκό: Καρλ Ορφ

Μωσαϊκό: Καρλ Ορφ: O Καρλ Ορφ (γερμ. Carl Orff, 10 Ιουλίου 1895 - 29 Μαρτίου 1982) ήταν Γερμανός συνθέτης και μουσικοπαιδαγωγός του 20ού αιώνα. Από τα π...

 Carl Orff profile view.jpg

Η πηγή όλων των ασθενειών

 
fumara.gr

Το σώμα μας το ίδιο μπορούμε να πούμε με απόλυτη σιγουριά ότι είναι ο εκφραστής της ψυχικής μας κατάστασης.

Και τα δύο συνυπάρχουν με αξιοζήλευτη ισορροπία και στο σώμα μας αποτυπώνεται ότι υπάρχει μέσα στον ψυχικό μας κόσμο.
Δυσάρεστες ψυχικές καταστάσεις όπως η θλίψη, η μελαγχολία και η στεναχώρια επιδρούν με αρνητικό τρόπο στο σώμα μας και εμφανίζονται με επίπονα και πολλές φορές δυσάρεστα σωματικά συμπτώματα.
Ο Ιπποκράτης , ο πατέρας της Ιατρικής, έγραψε αιώνες ολόκληρους πριν μία φράση η οποία συμπυκνώνει μέσα της μία από τις μεγαλύτερες αλήθειες:
»Η στεναχώρια είναι η πηγή όλων των ασθενειών.’’
Μελετώντας την επίδραση της στεναχώριας σε βασικά όργανα του σώματός μας μπορούμε να αναφέρουμε κάποιες άσχημες συνέπειες της στεναχώριας:
Καρδιά: Η μεγάλη στεναχώρια μπορεί να επιφέρει αρρυθμία στην καρδιά, αύξηση της πίεσης, έντονη δυσφορία. Η δύναμη της στεναχώριας είναι τόσο μεγάλη που μπορεί να προσκαλέσει ακόμα και έμφραγμα.
Πεπτικό σύστημα: Η στεναχώρια προκαλεί πολλές διαταραχές στο στομάχι, από έντονο κοιλόπονο και δυσκοιλιότητα, μέχρι στην πιο ακραία μορφή γαστρορραγία.
Θυρεοειδής: Η στεναχώρια χτυπά πάρα πολύ τον θυρεοειδή, τον μεγαλύτερο αδένα που υπάρχει στο σώμα μας και ρυθμίζει τις λειτουργίες του οργανισμού μας. Επηρεάζοντας τη λειτουργία του , οδηγεί σε διάφορες παθήσεις.

Πνεύμονας: Η στεναχώρια χτυπάει πολύ το αναπνευστικό μας σύστημα, τους πνεύμονές μας. Έχει διαπιστωθεί ότι άτομα που εμφάνισαν αναπνευστικές παθήσεις , είχαν βιώσει άσχημες και στενάχωρες καταστάσεις.
Δέρμα: Το δέρμα αποτελεί ίσως το πιο εύκολο ‘’θύμα’’ της στεναχώριας. Η κακή διάθεση επιδρά στο δέρμα μας περισσότερο από οπουδήποτε αλλού αφού δερματικές παθήσεις , κοκκινίλες, εκζέματα και δερματίτιδες οφείλονται στο μεγαλύτερο βαθμό τους στη στεναχώρια ή το άγχος.
Μαλλιά: Τα μαλλιά μας επηρεάζονται και αυτά εξίσου πολύ από τη στεναχώρια με γνωστό σύμπτωμα την τριχόπτωση και την ελάττωση της ποιότητας.
Η στεναχώρια , πραγματικά, εξασθενεί τις άμυνες του οργανισμού μας. Έχει διαπιστωθεί ότι η καρδιακή ανακοπή και το εγκεφαλικό, συνδέεται με μεγάλη στεναχώρια τις περισσότερες φορές ( άνθρωποι που θρηνούσαν , για παράδειγμα, λόγω της απώλειας ενός αγαπημένου προσώπου είχαν περισσότερες πιθανότητες να υποστούν ένα από τα δύο).
Οι άσχημες διαπροσωπικές σχέσεις, οικονομικά προβλήματα, η δύσκολη καθημερινότητα και επαγγελματικές ή συναισθηματικές απογοητεύσεις, εντείνουν τη στεναχώρια μας τις περισσότερες φορές. Πώς μπορεί ένας άνθρωπος να προστατεύσει τον εαυτό του, τη ζωή του;
• Με το να υιοθετήσει έναν τρόπο ζωής στον οποίο αποφεύγει συνήθειες οι οποίες έχουν αποδειχθεί ότι είναι βλαπτικές για την υγεία μας. Το κάπνισμα, το ποτό και η ανθυγιεινή διατροφή εντείνει πολλές φορές τη διόγκωση του προβλήματος. Η υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής, η καλή διατροφή, η άθληση και ενασχόληση με αθλήματα και ο επαρκής ύπνος βοηθούν στο να νοιώθουμε ελκυστικοί , όμορφοι και συμβάλλουν στη διατήρηση της υγείας μας.
• Με το να μην φορτωνόμαστε όλες τις επιθυμίες και τα θέλω των άλλων. Πολλές φορές η στεναχώρια απορρέει από τη διαπίστωση ότι δε μπορούμε να ικανοποιήσουμε – και είναι λογικό – τις επιθυμίες όλων και ίσως νοιώθουμε, λανθασμένα , να φοβόμαστε μήπως οι άλλοι αποσύρουν την αγάπη τους. Τα παιδιά πολλές φορές νοιώθουν στεναχώρια επειδή νοιώθουν ότι δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των γονιών, ένας άνεργος μπορεί να νοιώθει στεναχώρια επειδή δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του. Με το να ξεκαθαρίσουμε μέσα μας τις ανάγκες και τα δικά μας θέλω και το γεγονός ότι δεν μπορούμε να ευχαριστούμε τους πάντες, αποβάλλουμε από μέσα μας τη στεναχώρια και τις ενοχές που προκύπτουν από το βάρος της μη εκπλήρωσης των προσδοκιών των άλλων.
• Με το να μη μεγεθύνουμε με το μυαλό μας διάφορες καταστάσεις, χωρίς να έχουμε – όπως συμβαίνει τις περισσότερες φορές- επίγνωση της πραγματικότητας και όλων των γεγονότων. Με το να γνωρίζουμε την αλήθεια μίας κατάστασης, χωρίς να υπερβάλλουμε και να φτιάχνουμε σενάρια καταστροφής, μειώνουμε τη στεναχώρια.
• Με το να αποδεχτούμε ότι κάποιες καταστάσεις δεν αλλάζουν. Ένας κακός χωρισμός , μία απώλεια, μία αποτυχία στις εξετάσεις αργά ή γρήγορα θα κάνει την εμφάνιση στη ζωή του κάθε ανθρώπου. Η στεναχώρια για κάτι που μπορεί να μην αλλάξει, είναι και καταστροφική και περιττή. Ας αναλογιστεί ο κάθε άνθρωπος τι μπορεί να τον διδάξει μία επώδυνη κατάσταση. Η αποδοχή, πολλές φορές, είναι φάρμακο.
• Με το να απομακρυνόμαστε από τους τοξικούς ανθρώπους. Οι άνθρωποι που δε μας εκτιμούν, μας φθονούν ή μας βλάπτουν δεν έχουν θέση στη ζωής μας, μόνο στεναχώρια μας προσφέρουν.
• Με το να προσέχουμε την υγεία μας. Η παρακολούθηση της υγείας μας , μας προφυλάσσει και μας προστατεύει από ανυπόστατα -μερικές φορές- σενάρια.
• Με το να αρχίσουμε να εκτιμάμε τα καλά πράγματα που μας προσφέρει η ζωή. Πολλές φορές θεωρούμε δεδομένα πράγματα όπως ο ήλιος, μία βόλτα με φίλους, το να δούμε μία ταινία ή το γεγονός ότι ξυπνήσαμε και γεμίζουμε στεναχώρια για όλα αυτά που δεν έχουμε. Με το να αρχίσουμε να εκτιμάμε κάθε τι στη ζωή , τότε θα διώξουμε τον αρνητισμό.
Η ψυχική μας υγεία είναι προπομπός της σωματικής.
Οφείλουμε να τη σεβόμαστε και να τη φροντίζουμε, όπως το σώμα μας. Η στεναχώρια και η θλίψη όχι μόνο δεν επιλύουν κανένα πρόβλημα, αλλά οδηγούν σε μαρασμό και ανοσοποιούν την κριτική μας ικανότητα και τα αντανακλαστικά για να ανταπεξέλθουμε με ωριμότητα και ψυχραιμία.
Της Μαρίας Σκαμπαρδώνη
 

Τα Αρχαία Ελληνικά



Όποιος δεν χρησιμοποιεί σωστά την γλώσσα, δεν μπορεί να μεταφέρει τις σκέψεις του στον έξω κόσμο. Δεν μπορεί να επικοινωνήσει με τους γύρω του, δεν μπορεί να ενεργήσει γρήγορα.

Ο βασικός λόγος που τα ελληνόπουλα δεν μαθαίνουν Αρχαία Ελληνικά στο σχολείο είναι διότι το υπουργείο παραπαιδείας εδώ και δεκαετίες έχει θέσει ως σκοπό του να μην διδάσκεται σωστά η Αρχαία Ελληνική Γλώσσα.

Η γλώσσα είναι εργαλείο σκέψεως. 

Όσο πιό πολλές λέξεις χρησιμοποιούμε, όσο πιό αφηρημένες έννοιες συλλαμβάνουμε, όσο πιό καλή σύνταξη προτάσεων οικοδομούμε, τόσο περισσότερο ακονίζουμε την σκέψη μας. Όποιος δεν χρησιμοποιεί σωστά την γλώσσα, δεν μπορεί να μεταφέρει τις σκέψεις του στον έξω κόσμο. Δεν μπορεί να επικοινωνήσει με τους γύρω του, δεν μπορεί να ενεργήσει γρήγορα.

Αυτός μάλλον πρέπει να είναι ο σκοπός του υπουργείου παραπαιδείας για να διδάσκει με τέτοιο βασανιστικό τρόπο την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα στα δύσμοιρα ελληνόπουλα.

Επιβάλλει στους μαθητές να μαθαίνουν αμέτρητους τύπους, καταλήξεις και κανόνες. Αυτό αποτελεί σαδομαζοχιστική τάση. Μετά 3 χρόνια διδασκαλίας οι Έλληνες μαθητές δεν μπορούν να καταλάβουν τί θέλει να πει ένα απλό Αρχαίο Κείμενο. Και ακόμη χειρότερα: Οι μαθητές δεν μπορούν να γράψουν ένα απλό κείμενο στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, αλλά ούτε και να μιλήσουν Αρχαία Ελληνικά.

Αλλά αυτός ακριβώς είναι ο βασικός σκοπός εκμαθήσεως μίας γλώσσης, το να γράφεις, το να σκέφτεσαι και το να μιλάς με αυτή την γλώσσα. Και όχι απλώς να γνωρίζεις τους γραμματικούς κανόνες και το συντακτικό.

Γιατί λοιπόν τα ελληνόπουλα δεν μαθαίνουν την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα; Διότι απλούστατα το υπουργείο παραπαιδείας δεν ακολουθεί κανόνες διδασκαλίας που ισχύουν για όσους μαθαίνουν μία ξένη γλώσσα ή κανόνες που ακολουθούνται για τα νήπια.

Για παράδειγμα όποιος πηγαίνει σε ένα φροντιστήριο ξένων γλωσσών για να μάθει την αγγλική γλώσσα, μετά από 3-4 μαθήματα ο καθηγητής ζητά από τον μαθητή να προφέρει κάποιες λέξεις. Να συντάξει μία απλή πρόταση, πχ «This is a cat». Του ζητά να συντάξει μία μικρή παράγραφο με την χρήση της αγγλικής γλώσσης.

Δηλαδή από τις πρώτες εβδομάδες ένας καθηγητής ξένων γλωσσών προσπαθεί να χρησιμοποιήσει όλους τους αισθητήρες του εγκεφάλου για να κάνει τον μαθητή να μιλήσει την ξένη γλώσσα. Οι καλοί καθηγητές ξέρουν ότι ο μαθητής πρέπει να διαβάζει δυνατά μία λέξη για να μαθαίνει την προφορά της, να την αντιγράφει σωστά για να μαθαίνει την ορθογραφία της, και να σχηματίζει προτάσεις έτσι ώστε η γλωσσική του μνήμη να συμπλέκει συνεχώς λέξεις με εικόνες για να αρχίσει ο μαθητής να σκέφτεται στην ξένη γλώσσα αντί απλώς να μεταφράζει από την μητρική του γλώσσα το νόημα που θέλει να εκφράσει.

Άρα το βασικό κλειδί για να μάθουμε μία γλώσσα είναι από την πρώτη ημέρα ει δυνατόν, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την μιλάμε!! Πότε επιτέλους θα κατανοήσει το υπουργείο παραπαιδείας ότι με την διδασκαλία ατελείωτων συντακτικών και γραμματικών κανόνων δεν πρόκειται ποτέ να μιλήσεις μία γλώσσα;

Ακόμη και αν κάποιος μαθητής απομνημονεύσει όλους τους γραμματικούς κανόνες η ψυχολογία διδάσκει ότι μετά από κάποιο χρονικό διάστημα θα τους ξεχάσει. Οτιδήποτε δεν χρησιμοποιείς, το ξεχνάς.

Γιατί δεν σκέπτονται οι κύριοι του υπουργείου παραπαιδείας πώς τα νήπια μαθαίνουν τα Νέα Ελληνικά; Μήπως οι μητέρες στέκονται πάνω από την κούνια τους και αρχίζουν να τους μαθαίνουν τις χρονικές καταλήξεις των ρημάτων; Προφανώς όχι. Αρχίζουν και τους προφέρουν λέξεις τις οποίες τα βρέφη σιγά-σιγά συνδυάζουν στο μυαλό τους με εικόνες, αντικείμενα, μορφασμούς προσώπων κλπ. Τα νήπια δεν καταλαβαίνουν αφηρημένες έννοιες αλλά κατανοούν αντικείμενα όπως τόπι, νερό, μαμά, κούκλα, κ.α.

Έτσι ακριβώς θα μάθουν και τα ελληνόπουλα τα Αρχαία Ελληνικά, συνδυάζοντας λέξεις με αντικείμενα και εικόνες.

Στην χώρα μας τα τελευταία χρόνια εισήλθαν πολλοί ξένοι, νόμιμοι και παράνομοι. Ωρισμένοι από αυτούς έμαθαν τα Νέα Ελληνικά σε πολύ καλό επίπεδο. Πώς τα έμαθαν; Μήπως με την μέθοδο του υπουργείου παραπαιδείας; Μήπως άρχισαν να μαθαίνουν συντακτικό και γραμματική; Ή μήπως η πρώτη λέξη που έμαθαν ήταν «δουλειά»; Οι ξένοι άρχισαν να μαθαίνουν μικρές προτάσεις όπως «θέλω δουλειά», «ψάχνω για σπίτι», «πού είναι το ταχυδρομείο;», «ήρθε ο λογαριασμός της ΔΕΗ» κλπ. Έτσι άρχισαν οι ξένοι να μαθαίνουν την νεοελληνική γλώσσα.

Έτσι θα μάθουν και τα ελληνόπουλα την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα. Πρέπει να την μιλήσουν. Αυτό το έγκλημα έχει διαπράξει το υπουργείο παραπαιδείας. Δεν επιβάλλει στο αναλυτικό πρόγραμμα την ΟΜΙΛΙΑ της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσης μέσα στην σχολική τάξη. Όταν ένας μαθητής αρχίζει να επαναλαμβάνει «τίς βούλεται αγορεύειν;» τότε αρχίζει να μαθαίνει Αρχαία Ελληνικά. Στην αρχή δεν χρειάζεται ανάλυση υποκειμένου, αντικειμένου, ρήματος και απαρεμφάτου. Αυτά θα γίνουν πολύ αργότερα, για όσους ενδιαφέρονται.

Οι περισσότεροι Έλληνες αγρότες είναι αγράμματοι, δεν ξέρουν τί σημαίνει απαρέμφατο, και όμως μιλούν τα Νέα Ελληνικά. Δεν χρειάζονται ατελείωτοι γραμματικοί κανόνες για να μιλήσει κάποιος την Αρχαία Ελληνική. Απαιτείται να την χρησιμοποιεί στην ομιλία του. Απαιτείται η καθημερινή χρήση της Αρχαίας μας Γλώσσης στην οικία, στο σχολείο, στην εργασία. Μικρές προτάσεις στην αρχή, με απλά νοήματα.

Δεν είναι δυνατόν τα νήπια, οι ξένοι που μαθαίνουν Νέα Ελληνικά, και όσοι Έλληνες διδάσκονται ξένες γλώσσες να ακολουθούν αυτή την βασική μέθοδο διδασκαλίας, ενώ οι μαθητές των Ελληνικών σχολείων να διδάσκωνται ανουσίους γραμματικούς κανόνες, επειδή έτσι αρέσει σε κάποιους ημιμαθείς γραφειοκράτες του υπουργείου παραπαιδείας. Και φυσικά μετά από ένα χρόνο, αφού τελειώσουν το λύκειο, οι μαθητές δεν θυμούνται τίποτε. Και το χειρότερο είναι ότι δεν δύνανται να συντάξουν ούτε μία πρόταση στα Αρχαία Ελληνικά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι όσοι πηγαίνουν να δώσουν εξετάσεις για ένα πτυχίο σε μία ξένη γλώσσα, εκτός από το να διαβάσουν ένα κείμενο και να το αναλύσουν, τους ζητούν να γράψουν ένα κείμενο και να δώσουν μία προφορική συνέντευξη.

Όμως αυτό δεν ισχύει στις εξετάσεις για τα Αρχαία Ελληνικά. Επί δεκαετίες δεν ζητείται από τους μαθητές να γράψουν ένα κείμενο στα Αρχαία Ελληνικά ούτε να δώσουν συνέντευξη στα Αρχαία Ελληνικά. Κάτι που το κάνουν όσοι δίνουν εξετάσεις για μία ξένη γλώσσα ακόμη και από το πρώτο τρίμηνο διδασκαλίας.

Δημοφιλείς αναρτήσεις