Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2012

"Το Μυστικό του Αδάμ"


2012: Η ανθρωπότητα βρίσκεται μπροστά στην ανακάλυψη του μυστικού της προέλευσής της.
Ο διάσημος επιστήμονας Αδάμ Ρούσος δέχεται ένα απρόσμενο τηλεφώνημα από τον Αχιλλέα Ευαγγέλου, αρχαιολόγο και παλιό συνεργάτη του πατέρα του, ο οποίος τον ενημερώνει ότι έχει κάνει μια σπουδαία ανακάλυψη και του ζητά να έρθει από τη Νέα Υόρκη στην Αθήνα για να τον βοηθήσει στην έρευνά του. Όταν ο Αδάμ φτάνει στην Ελλάδα, μαθαίνει από την κόρη του Αχιλλέα, Αλεξία, ότι ο αρχαιολόγος έχει εξαφανιστεί. Στο μυστικό γραφείο του Ευαγγέλου ο Αδάμ και η Αλεξία ανακαλύπτουν ότι ερευνούσε την εξαφάνιση της Ατλαντίδας και την εξέλιξη του ανθρώπινου DNA σε συνδυασμό με τις προφητείες των Μάγια για το 2012. Έκπληκτοι έρχονται αντιμέτωποι με στοιχεία που ανατρέπουν κάθε βεβαιότητα για την ύπαρξη και τη φύση του ανθρώπου... Ένα συνταρακτικό μυθιστόρημα που η δράση του εξελίσσεται μεταξύ Ελλάδας, Μεξικού και Αγγλίας. Θεμελιωμένο επιστημονικά και βασισμένο σε στοιχεία έρευνας, "Το Μυστικό του Αδάμ" παρουσιάζει μια διαφορετική εκδοχή για το τι θα συμβεί το 2012 σύμφωνα με τις προφητείες.

"21 Δεκεμβρίου 2012: Μόνο ένα μέρος της ανθρωπότητας -όσοι έχουν επεκτείνει την εσωτερική τους όραση και την ικανότητα να διασχίζουν τη μεγάλη πύλη των διαστάσεων- θα έχει τη δυνατότητα να γνωρίσει την προέλευσή του και να κοιτάξει ξανά προς τα άστρα..."

Άγγελος Γουλανδρής (1964)


«Η διαχείριση της Γης είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα του 21ου αιώνα. Χρειαζόμεθα μια νέα προσέγγιση στην οργάνωση και διαχείριση της φύσης. Το περιβάλλον θα αποτελέσει την πρώτη προτεραιότητα στις σχέσεις των κρατών. Οι ιδεολογικές διαφορές θα υποχωρήσουν προ των οικολογικών πιέσεων».

Άγγελος Γουλανδρής (1964)

Ο Άγγελος Γουλανδρής,(1921-2/11/1996) ιδρυτής, και πρόεδρος επί 32 χρόνια του Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, καταγόταν από παλιά ναυτική οικογένεια της Άνδρου.

Η χώρα του, σαν βιολογικός χώρος ιδιαίτερου ενδιαφέροντος, τον απασχόλησε από νωρίς. Από τους πρώτους διέβλεψε σε χρόνο ανύποπτο τις επιπτώσεις της εποχής μας στο φυσικό περιβάλλον και έδρασε έγκαιρα.

Το 1964 ίδρυσε το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, με σκοπό την προώθηση της επιστημονικής έρευνας στον ελληνικό φυσικό χώρο και της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Αποστολή του Μουσείου ήταν να συνειδητοποιήσουν οι Έλληνες τον πλούτο των φυσικών πόρων της χώρας τους και να αναλάβουν την ευθύνη προστασίας τους. Στον σκοπό αυτό αφιερώθηκε, προσφέροντας εκτός από την οικονομική του στήριξη και τη σφραγίδα της προσωπικής του κατεύθυνσης και φιλοσοφίας. Ο Άγγελος Γουλανδρής θεωρούσε ότι το έργο του αποτελεί για την Ελλάδα ουσιαστική επένδυση, την οποία ολοκλήρωσε με τη δημιουργία του Κέντρου ΓΑΙΑ.

Ο Άγγελος Γουλανδρής τιμήθηκε το 1979 από την Ακαδημία Αθηνών με το Αργυρούν Μετάλλιο των Φυσικών Επιστημών και το 1990 από το Ωνάσειο Ίδρυμα με το Διεθνές Βραβείο για τον «Άνθρωπο και το Περιβάλλον». Το 1988 ανακηρύχθηκε επίτιμος διδάκτωρ του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης.

Τον λίγο ελεύθερο χρόνο του, ο Άγγελος Γουλανδρής τον διέθεσε στην ζωγραφική και την γλυπτική, με τις οποίες απέδωσε μαθηματικούς και γεωμετρικούς κανόνες της κοσμικής ισορροπίας.

ΒΥΡΩΝ ΛΕΟΝΤΑΡΗΣ (από τη Συλλογή " Έως")

ΒΥΡΩΝ ΛΕΟΝΤΑΡΗΣ (από τη Συλλογή " Έως")


Έμπλεος από σένα
πώς κι από πού να σε φωνάξω;
Χύνεται μέσα μου η φωνή μου
και δεν μ' ακούς και δε μ'ακούω
και σε ζητώ και δε σε βρίσκω
γιατί είσαι όπου είμαι
κι είμαι όπου είσαι
και κανείς μας δεν είναι όπου είναι.

Απροσδιόριστοι στον κόσμο
Ένα κυμάτισμα είμαστε ένα τρέμισμα
έρωτα το είπαν
ποίηση το είπαν...


Ας ήταν να βρεθούμε
έξω από μένα
έξω από σένα
γιατί περνάει η ώρα και βραδιάζω.

Στα δυτικά μου πάντα ήθελα να' σουν
να μου γνέφεις
απ' τα βαθιά των ημερών.

ΠΙΝΑΚΑΣ - ELAINE MURPHY

Ο δρόμος της αυτοεξάρτησης

Ένας από τους όρους της αυτοεξάρτησης, είναι ότι μέσω της άδειας που έχω δώσει στον εαυτό μου να είμαι αυθεντικός, συνειδητοποιώ αυτομάτως ότι μου αξίζει οποιαδήποτε ανταμοιβή παρουσιάζεται, για τις σωστές αποφάσεις που παίρνω. Γιατί, ό,τι έκανα δεν ήταν... υποχρέωσή μου, αλλά δική μου απόφαση. Μπορούσα να πάρω αυτήν ή την άλλη απόφαση, συνεπώς, μου ανήκει ο έπαινος για την επιτυχία.
είναι ο δρόμος της ανάληψης της ευθύνης για τον εαυτό μας. Για να βαδίσεις αυτόν τον δρόμο χρειάζεται: Να είσαι σε θέση να το κάνεις, να έχεις τα κατάλληλα εφόδια και να πάρεις την απόφαση. Δεν υπάρχει συγκεκριμένο μέρος για να προετοιμαστεί κανείς για τον δρόμο. Θα ανακαλύπτουμε τους όρους και τις συνθήκες στη διαδρομή. Θα βελτιώνουμε τα εφόδιά μας όσο προχωράμε. Θα παγιώνεται η απόφασή μας όσο περισσότερο δρόμο αφήνουμε πίσω μας.
Χόρχε Μπουκάϊ

Ο Κάρτερ μελετά τη σαρκοφάγο του Τουταγχαμών

Ο Κάρτερ μελετά τη σαρκοφάγο του Τουταγχαμών

Ο Τουταγχαμών, σήμερα, είναι αναμφισβήτητα ο πιο γνωστός Φαραώ της Αιγύπτου. Ωστόσο, πριν από την ανακάλυψη του τάφου του στην Κοιλάδα των Βασιλέων δεν ήταν παρά μόνο μια μικρή μορφή της 18ης Δυναστείας.

Γεννήθηκε γύρω στο 1347 π.Χ. και πέθανε ξαφνικά, σε ηλικία 18 ετών. Τα αίτια του θανάτου του δεν είναι ξεκάθαρα. Μία κρανιοεγκεφαλική κάκωση, που εντοπίστηκε κατά την εξέταση της μούμιας με Ακτίνες Χ, μαρτυρά ότι ο θάνατός του ήταν βίαιος, αλλά κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα αν επρόκειτο για δολοφονική επίθεση ή ατύχημα.

Ο τάφος του ανακαλύφθηκε στις 4 Νοεμβρίου του 1922 από τον βρετανό αρχαιολόγο Χάουαρντ Κάρτερ και η σαρκοφάγος ανοίχτηκε στις 16 Φεβρουαρίου του 1923. Ήταν ο πρώτος βασιλικός τάφος που βρέθηκε ασύλητος, γεγονός που αποδίδεται από πολλούς στο θρύλο της κατάρας που τον συνόδευε. Ο Κάρτερ, ως επιστήμονας, τον απέρριψε από την πρώτη στιγμή.

Πιθανολογείται ότι οι ρίζες αυτού του θρύλου βρίσκονται σ' ένα μυθιστόρημα, το «Χαμένος στην πυραμίδα: Η κατάρα της μούμιας», που γράφτηκε από τη Λουίζα Μέι Άλκοτ το 1896. Ως θεωρία τροφοδοτήθηκε από δημοσιεύματα της εποχής, τα οποία επικεντρώθηκαν στους θανάτους ανθρώπων που εμπλέχτηκαν στις ανασκαφές, όπως ο Λόρδος Κάρναρβον που χρηματοδότησε την αποστολή.

Ωστόσο, μία έρευνα του επιδημιολόγου Μαρκ Νέλσον, του πανεπιστημίου Μόνας της Αυστραλίας, αποφαίνεται ότι βάση στατιστικών δεν υπάρχει τίποτα τα αξιοσημείωτο, που να στηρίζει αυτό το θρύλο. Από τους 24 ανθρώπους που εκτέθηκαν στην υποτιθέμενη κατάρα πέθαναν μόνο οι έξι, πολύ λιγότεροι δηλαδή από τους επιζήσαντες. Εξάλλου, κανείς από αυτούς που απεβίωσαν δεν ήταν κάτω των 70 ετών, επομένως ο θάνατός τους δεν μπορεί να θεωρηθεί πρόωρος.

Διαβάστε περισσότερα: http://www.sansimera.gr/articles/67#ixzz2BEz35MV2

ΟΝΕΙΡΟ ΡΑΚΗΣ του Λευτέρη Κρητικού

πηγή http://www.onestory.gr/post/17906275616

ΟΝΕΙΡΟ ΡΑΚΗΣ

του Λευτέρη Κρητικού *
.
Χαράζει. Ξαγρύπνησα όλο το βράδυ. Παρέα με αναμνήσεις κι ένα μπουκάλι ρακής μισογεμάτο διαρκώς. Σαν είδα από το φινιστρίνι της καμπίνας τα πρώτα φώτα της Σούδας, έκαμα το σταυρό μου και βγήκα έξω στο κατάστρωμα. Πόσα χρόνια είχαν περάσει! Το πρωινό αεράκι ήρθε να με δροσίσει ξεπλένοντας της ρακής τις τσίμπλες. Έφερε μαζί του και χαιρετισμό, καλωσόρισμα από νότες κρωξιμάτων αγουροξυπνημένων γλαροπουλιών. Αλλά τι νότες! Ευλογημένες κοντυλιές σαν από επιδέξιου λυράρη χέρια! Πρωινός όρθρος με τα όλα του! Πόσο μου έλειψε τελικά το νησί…ένα ευλόγησον Δέσποτα έφυγε από τα χείλη μου, λες κι ήταν η δικιά μου η μπουρού αντιχαιρέτισμα. Το πλοίο γλίστραγε στην ήρεμη θάλασσα κι ας ήταν Δεκέμβρης μήνας. Κι όπως χάραζε στην πλεύση του τ’ αμίλητα νερά, ήταν λες κι ερωτοτροπούσε με παρελθόντων χρόνων πλόες. Ξάφριζε το παρελθόν κάνοντάς το πέρα με χάρη και μαστοριά πεπειραμένου εραστή. Απελευθερώνοντας όλη τη γλύκα του έρωτα από την αρμύρα του άγουρου πόθου. Έτσι κι εγώ. Όσο μπαίναμε ολοένα και βαθύτερα στον κόλπο της Σούδας, τόσο απογαλακτιζόμουν από το παρόν και βυθιζόμουνα στο τότε. Γινόμουν άλλος άνθρωπος. Το είχα ανάγκη ή με συνέπαιρνε το κύμα των αναμνήσεων; Δεν ξέρω κι ούτε με νοιάζει. Στην Κρήτη ο χρόνος μετρά αλλιώς. Ανάποδα. Κι ο χώρος δεν είναι ποτέ ίδιος. Τρανή απόδειξη τα Χανιά. Είσαι και δεν είσαι στο σήμερα των άλλων. Τι ώρα είναι; ρωτάς. Εξαρτάται, σου απαντούν. Από τι; Διαπορείς. Από τον τόπο που βρίσκεσαι! Μα στα Χανιά δεν είμαι; και ναι και όχι! σου απαντούν. Είσαι όπου νομίζεις. Έστω. Νομίζω πως είμαι στα Χανιά. Ε, τότε η ώρα είναι να τα μαζεύεις και να γυρίσεις εκεί που δεν θα νομίζεις, αλλά θα είσαι! Αμπελοφιλοσοφίες. Μπορεί. Ο χρόνος όμως είναι σχετικός με ένα σημείο αναφοράς. Κι αυτό δεν είναι αμπέλου σοφία, αλλά γεγονός. Παράδειγμα. Καθώς χαράζει και το πλοίο κατευθύνεται στο λιμάνι της Σούδας, ένας ταξιδιώτης ξενυχτισμένος παρατηρεί το έμπα του πλοίου και στο μυαλό του οι λεπτοδείκτες των αναμνήσεών του δείχνουν επτά η ώρα το απόγευμα. Και σκέφτεται ότι για όσο διάστημα παραμείνει στα Χανιά η ώρα δεν πρόκειται ν’ αλλάξει. Γι αυτό, βγάζει από το χέρι το ρολόι του, διορθώνει την ώρα να δείχνει τη σωστή και μετά το πετά στη θάλασσα. Ώσπου να πέσει στο νερό το ρολόι, το καράβι είχε απομακρυνθεί. Πόσο χρειάστηκε; δευτερόλεπτα; τόσο χρειάστηκε για να τον παρατήσει σύξυλο κι η Μαρία η Χανιώτισσα πριν από κάτι χρόνια ένα απόγευμα στις επτά κι ενώ ετοιμαζόταν να πάρει το πλοίο για τον Πειραιά με το απολυτήριο του στρατού στο ένα χέρι και το δαχτυλίδι των αρραβώνων τους στο άλλο.
Εντάξει, μου κόστισε ο χωρισμός. Είχα κάνει όνειρα. Ξέρω, δικά μου τα όνειρα, δικό σου το μάλαμά τους όμως. Ξεκινάγαμε από το φρούριο του Φιρκά και περιδιαβαίναμε τα βενετσιάνικα σοκάκια. Ντυνόσουν νεράιδα, πριγκίπισσα, κυρία των τιμών κι εγώ μεθούσα κρύβοντας την τύφλα μου στη μάσκα του γονδολιέρη υπηρέτη σου. Πως τον έλεγαν το δρόμο με τις καμάρες και τους θόλους; Εκεί που θόλωνα πάντα καθώς σ’ έβλεπα σαν αερικό να ίπτασαι από τη μια ως την άλλη άκρη χορεύοντας το χορό των επτά πέπλων. Μετά με τράβαγες σιωπηλά μην μας ακούσει ο Αλλάχ, χριστιανοί εμείς, να καμωνόμαστε πως πίνουμε νερό από την κρήνη του. Τι κι αν έμοιαζε με ερείπιο; σώπασε, μου έλεγες. Άνοιξε την καρδιά σου σαν τριαντάφυλλο και σίγουρα θα δροσιστείς. Μα μήπως περίμενες και καθόλου; ώσπου να καταλάβω είχες ήδη φτάσει έξω από την πόρτα της ερειπωμένης συναγωγής χτυπώντας το μάνταλο συνθηματικά για καλησπέρα στου ραβίνου την ιώβεια υπομονή. Θα λειτουργήσει πάλι! Ωραία θα είναι! Διαφορετικά! Και δώστου τρεχάλα μέχρι τη Δημοτική Αγορά. Παραβγαίνουμε; η δεν αντέχεις; Από εκεί πιάναμε την κατηφόρα να βγούμε στα Νεώρια. Και μετά γραμμή για το Φάρο. Θυμάσαι στο Φάρο; Κάναμε έρωτα με θέα την ξάγρυπνη πόλη που κράταγε το ίσο στο ρυθμό μας. Κι εσύ αναστέναζες σύγκορμη, ενώ εγώ δάκρυζα έμπλεος ευτυχίας. Να χέσω τη Βενετία! Σου ψιθύριζα…η μαγεία μετακόμισε εδώ από τότε που οι δόγηδες έγιναν τσαρλατάνοι των καρτ ποστάλ αναμνήσεων. Από τότε που η μαντάμ Ορτάνς άνοιξε σπιτικό για όλους τους άπιστους ερωτύλους σφετεριστές του ιερότερου πάθους όλων. Του έρωτα. Ξαφνιάζεσαι; δεν θα έπρεπε! Μωρό μου δεν είσαι Χανιώτισσα! Είσαι οι τέσσερις ναύαρχοι εραστές της Ορτάνς που, ενώ διδάσκονταν το πάθος, συνωμοτούσαν για το κουφάρι ενός έθνους! Μα τι αξία έχει ένας ανέραστος λαός; Κι εσύ Μαράκι μου αυτό έκανες! Ενώ με ερωτεύτηκες ως Κρητικοπούλα, με απέρριψες ως φίλια δύναμη για το χαμένο κορμί μου. Από την άλλη δεν είμαι σίγουρος. Ούτε και τότε ήμουν. Δεν σε ξαναείδα από τότε. Δεν επεδίωξες να με δεις ποτέ. Ούτε καν να μ’ ακούσεις. Λες και πέθανα. Λες και δεν έζησες μαζί μου. Να γιατί ο χρόνος στα Χανιά είναι σχετικός. Κατάλαβες ξένε; βλέπεις εγώ νόμιζα τότε. Ενώ εσύ ήσουν σίγουρη για ότι ήθελες να ζήσεις. Αρμένιζες σαν ωραία μοιραία. Ήσουν παντού κι από παντού. Στο σώμα σου ο χάρτης ολάκερης της γης. Κι εγώ ο πολυεθνικός εραστής σου. Κάθε σου σημείο μια χώρα ανεξερεύνητου κάλλους. Κι ο θαυμασμός μου ένα ατελείωτο ερωτηματικό. Πόσο μεγάλη είναι η γη του παραδείσου; στον επόμενο τόνο η ώρα θα είναι Μαρία συνεχώς! Έτσι σου έλεγα, θυμάσαι; και γέλαγες, γέλαγες…πόσο μου άρεσε το χαμόγελό σου! Ήταν σαν να έβλεπα την Άνοιξη με χείλη! Κι εσύ όμως χαιρόσουν! Αργότερα κατάλαβα ότι το έκανες για να με ευχαριστήσεις…δεν ήσουν ερωτευμένη τελικά μαζί μου…σε μένα έβλεπες μια διέξοδο. Ένα φως στο χρόνο που έμενε στάσιμος. Μα έτσι είναι ο χρόνος, στάσιμος! Εμείς νομίζουμε ότι προχωρά. Λάθος. Απλά γερνάμε. Κι ο χρόνος είναι ο καθρέπτης που μας δείχνει πως ήμασταν κάποτε. Γιατί αυτό δείχνει ο χρόνος. Το παρελθόν. Κι όταν πια μας θλίβει και μας κουράζει, τότε πεθαίνουμε. Αυτός όμως εξακολουθεί να είναι εκεί. Ακόμα κι όταν εμείς θα έχουμε φύγει. Γι αυτό αποφάσισα να γυρίσω. Να του δείξω ότι έχω καταλάβει το παιχνίδι του. Δεν τον φοβάμαι. Κι ας με έχει κάνει πιο γέρο. Κι ας μου άσπρισε τα μαλλιά. Σκασίλα μου. Δεν νιώθει. Δεν αισθάνεται. Δεν υπάρχει. Δεν σε είχε ποτέ. Κι όπως και να είσαι τώρα, για μένα θα είσαι πάντα η Μαρία. Θυμάσαι μια μαντινάδα που σου έλεγα; Χαρίνω σε, χαρίνω σε, χαρίνω σε, χαρώ σε, από τη χέρα σε κρατώ και πάλι αναζητώ σε…να τον χέσω για χρόνο! Ένα τίποτα είναι!
Για δες όμως! Φτάσαμε! Ώρα να αποβιβαστώ. Θέλω να προλάβω να πιω καφέ στην «Κωνσταντινούπολη». Πριν βγει ο ήλιος και μου κλέψει τη φωτογραφία σου από τα μάτια μου. Πάντα βράδυ συναντιόμαστε. Με το φως του ήλιου δεν σ’ είχα δει ποτέ. Μόνο τα ξωτικά βγαίνουν βράδυ. Έλεγε η γιαγιά μου. Μπορεί και να ήσουν.
Ήθελε να έρθει μαζί μου κι ο Τάσος. Δε γούσταρα. Εγωιστής όπως κι όλοι οι φίλοι μου. Όπως άλλωστε κι εγώ. Όλοι μας προτιμούμε το μονόλογο κι έτσι σε ουσιαστικά ζητήματα αρνούμαστε ο ένας του άλλου τη συντροφιά.
Ας είναι. Άφεριμ και μη εισενέγκεις ημάς εις πειρασμόν. Θα πιω καφέ, μετά θα φάω κάτι κι έπειτα θα πάω για ύπνο μέχρι το βράδυ. Θέλω να τριγυρίσω πάλι στα μέρη μας. Για ξενοδοχείο διάλεξα να μείνω στο βενετσιάνικο αρχοντικό που με είχες πάει εσύ πρώτη φορά. Θα έχω και θέα όλη την πόλη. Εσένα θα σε βάλω δραγουμάνο στα πορτοπαράθυρα. Όποτε θέλεις θα τ’ ανοίγεις κι όποτε θέλεις θα τα κλείνεις. Από την άλλη…μόνος κι έρημος…δεν θέλω…θέλω παρέα για να βγω το βράδυ. Πρέπει να έχω παρέα. Δεν θ’ αντέξω μόνος την απουσία σου. Με παίρνει ο ύπνος στη σκέψη σου.
Ανέκαθεν με υπνώτιζες. Με ταξίδευες αλλού. Ονειρευόμουν πλάι σου και μακριά σου κατάστρωνα σχέδια. Έτσι και τώρα. Φαντάζομαι έναν άγνωστο και βγαίνουμε να τα πούμε πίνοντας . Τον βάζω απέναντί μου με σκοπό να τον βομβαρδίσω με την οπτασία σου. Πώς να είναι τώρα ξένε; θα με θυμάται; Δεν του αφήνω περιθώρια να σκεφτεί. Έχω έτοιμες τις ερωτήσεις που θέλω να μου κάνει. Συμφωνεί. Δεν μπορεί να κάνει κι αλλιώς. Μάλλον αυτός είναι ο λόγος που έχουν απομακρυνθεί όλοι οι φίλοι μου. Αυτοί έχουν επιλογές. Μπορούν να πράξουν κι αλλιώς.
Είναι χειμώνας κι είμαστε στα Χανιά. Σε κάποιο μπαρ. Συμφωνείς; έχω άλλες επιλογές; όχι! Εντάξει τότε. Θα παραγγείλω και για σένα.  
Σταματώ για να πάρω μια ανάσα αλλά και για να γευτώ την γουλιά του ποτού μου. Bourbon. Πίνω το αγαπημένο μου. Το έχουν κι ας είναι σπάνιο. Αναρωτιέμαι συχνά, τα σπάνια πράγματα είναι από την φύση τους γοητευτικά ή μήπως η γοητεία κρύβεται στη φθίνουσα δύναμη της σπάνεως ; ποτέ δεν απαντώ κι ούτε καν αποπειρώμαι να βρω απάντηση αλλού γιατί φοβάμαι θα χαθεί η γοητεία της απορίας μου…είναι πολλά άλλωστε αυτά που θέλω να παραμένουν αναπάντητα…έτσι συνεχίζω και καταπιάνομαι συνεχώς μαζί τους διευρύνοντας τον ορίζοντα της περιπλάνησής μου…
Ρώτησε με. Με ρωτάει γιατί κάποιος ερωτεύεται. Του απαντώ εκ μέρους μου και μόνο. Γιατί διευρύνω τον ορίζοντα της περιπλάνησης μου. Δεν αναζητώ προορισμό ούτε καταφύγιο, πορεύομαι από ευχαρίστηση για το ταξίδι. Οπότε και δεν σκοπεύω να σταματήσω ποτέ.
Πάμε παρακάτω. Έξω το κρύο γίνεται καλός αγωγός της κουβέντας μας και την παρασέρνει στο λιμάνι, στο πέλαγος, στον ουρανό με τ’ άστρα . Χιλιάδες, εκατομμύρια, δισεκατομμύρια κουβέντες κάτω από τον ίδιο έναστρο άπειρο ουρανό συναντώνται, συγκρούονται, απομακρύνονται, φωταγωγώντας έτσι την πάλη του ανθρώπου να κερδίσει την θέση του στην αιωνιότητα μιας στιγμής του σύμπαντος . Πόσο γρήγορα τελειώνει το bourbon.
Άλλη ερώτηση. Ρωτάς γιατί να θέλω να δημοσιοποιήσω τον έρωτά μου. Γιατί θέλω η αγωνία μου να κρατήσει περισσότερο! Για την ακρίβεια θέλω να την φυλακίσω ισόβια. Για να μπορώ να ζω ελεύθερος. Θέλω να είμαι ειλικρινής με τους φόβους και τις ανασφάλειές μου, δεν θέλω να κρύβομαι μόνιμα λαθροθηρεύοντας εκ των υστέρων την απόδρασή μου. Θέλω να είμαι συνεπής με τον εαυτό μου, για να δύναμαι να αποφεύγω τα ψέματα έναντι όλων, μα κυρίως έναντι του ίδιου μου του εαυτού.
Ο κόσμος στο μπαρ σιγά-σιγά πυκνώνει. Άντρες γυναίκες οσμίζονται οι μεν των δε το φύλο. Αν και χειμώνας ανθίζουν οι αισθήσεις και διαχέεται πλούσια στην ατμόσφαιρα το άρωμα της αδρεναλίνης του έρωτα. Κάποιοι αδημονούν ήδη να σφιχταγκαλιαστούν και να γλιστρήσουν ο ένας πάνω στου άλλου την κυκλώπεια στύση. Άντρες γυναίκες συζητούν πολιορκώντας και πολιορκούμενοι. Αρσενικό και θηλυκό κουμπώνουν και ξεκουμπώνονται ψάχνοντας το sex γυρεύοντας την αγάπη. Οι στατιστικές λένε πως ένα στα δύο ζευγάρια έχει σεξουαλικό πρόβλημα. Ένας στους δύο ανθρώπους δεν μπορεί να χαρεί τον έρωτα. Άρα δεν μπορεί ν’ αγαπήσει και ν’ αγαπηθεί. Ντουμάνι τώρα η ατμόσφαιρα. Τσιγάρα κι αλκοόλ γίνονται πούσι κι απομένουν οι θωπείες και τα αλαφροΐσκιωτα αγγίγματα να βρουν στήθια ερεθισμένα και πέη στριμωγμένα σε σώβρακα με σπασουάρ. Εφηβαία κάθιδρα αφήνουν τη λύσσα τους για sex να πνίγεται στο αλκοόλ ενός άσβηστου τσιγάρου.
Φοβάσαι μην και αντιγράψει κάποιος τον τρόπο που ερωτεύεσαι; Χέστηκα!
ε λοιπόν όχι…δεν με φοβίζει κανένα ενδεχόμενο για καμία ξεπατικούρα από οποιονδήποτε, προγενέστερο, μεταγενέστερο στους αιώνες των αιώνων αμήν…
Έπιασε αέρας έξω. Φουσκώνει αργά μα σταθερά το αντάριασμα των αισθήσεων. Θαλασσοταραχή στο λιμάνι.
Thelonious monk στα ηχεία με πλήκτρα φωτιά να ανεβάζουν θερμοκρασία και παλμούς στο κόκκινο.
Γιατί δεν πίνεις; πιες και συ να συντονιστούμε καλύτερα…της είπε ο μουσάτος προφανώς για να χαλαρώσει τα δεσμά των αναστολών της και να βρει αργότερα την ευκαιρία να διεισδύσει εντός της με άνεση…θα την καταφέρει άραγε; άγνωστο! Άλλωστε αυτό το παιχνίδι είναι αιώνιο…κι η νύχτα το κάνει πιο γοητευτικό…πιο μεθυστικό…έχει σημασία αν φορά ζαρτιέρες ; αν το σλιπάκι της είναι string; αν το στρογγύλεμα του στήθους οφείλεται σε wonder bra ή οτιδήποτε άλλο προσθετικό έξαψης ; όταν σβήσουν τα μάτια απλώνεται ο πόθος κι όλα φαντάζουν συμπαντικά κι απόλυτα…
Τι να σημαίνει άραγε ερωτευμένος; τι σημαίνει εξιλαστήρια στύση; ψυχαναλυτής ορμών…μπορεί να σημαίνει αυτό!
Να πω κι εγώ τη γνώμη μου; εσένα ποιος σε ρώτησε; Άστη να μιλήσει! Πως σε λένε κορίτσι μου; Μαρία! Θαυμάσια! Η γνώμη σου μετράει και μεθάει όπως ο άκρατος οίνος που ήπιε ο Κύκλωπας. Τελικά να την πω ή όχι; μα δεν κατάλαβες; μας την είπες!
Αρχίζει να χαράζει. Αστραπές είναι. Μπουμπουνητά στη διαπασών. Το σύμπαν έχει πάρτι σε μια άπειρη κουκίδα ηλιακού πλανητικού συστήματος. Βεγγαλικά πανίσχυρα σχίζουν τον ουρανό σε σύννεφα οργής που ξεσπούν τοπικά και καταιγιστικά με απίστευτη, πυρηνική ορμή. Τελικά ένα γλέντι είναι παντού ένα γλέντι εντυπώσεων με εκρήξεις ήχων στερεοφωνικά μεταδιδόμενες σε πολλαπλά μήκη κύματος διαφόρων μέγκαχερτζ.
Στο μπαρ όλοι έχουμε γίνει ένα κουβάρι μέθης . Όποιος βρει την άκρη του είναι ξεμέθυστος , ξενέρωτος, ανέραστος και δεν συμμαζεύεται. Coltrane είναι αυτό που ακούγεται; τι σημασία έχει; Καλά, έτσι το είπα! Η μαγεία άλλωστε δεν έχει ταυτότητα. Μόνο βαθμούς, όπως το αλκοόλ, η μυωπία, ο σεισμός, η θερμοκρασία. Κι η jazz είναι μαγεία…80 βαθμών αλκοόλ, δέκα μυωπίας, δέκα της κλίμακας Ρίχτερ, 300 και βάλε Κελσίου…
Μπορεί ο έρωτας ν’ αποτυπωθεί στο χαρτί; Εξαρτάται. Από τι; από το κατά πόσο έχει σχέση ο συγγραφέας με τον πνευματικό άνθρωπο. Ας πούμε, ο Χίτλερ υπήρξε συγγραφέας. Ο Νταλί. Πάρα πολλοί άνθρωποι χρίστηκαν συγγραφείς γιατί απέκτησαν ένα αναγνωστικό κοινό. Υπό αυτή την έννοια ο συγγραφέας είναι πνευματικός άνθρωπος. Αυτομάτως όμως οινοπνευματίζεται η συγγραφική δραστηριότητα κι απομυθοποιείται ο ακαδημαϊκός χαρακτήρας της έννοιας «πνευματικός» άνθρωπος. Επομένως ο συγγραφέας είναι πνευματικός άνθρωπος, όσο το πνεύμα του είναι παρακολουθηματικό της προόδου και του πολιτισμού. Κι ο έρωτας όπως γνωρίζεις είναι πρόοδος και πολιτισμός. Γι αυτό κι εγώ έγινα συγγραφέας.
Πόσα έχουμε πιει μέχρι τώρα; κόπασε η καταιγίδα…κι οι αστραπές έπαψαν…έμεινε από βεγγαλικά ο ουρανός…ένας βορειοανατολικός άνεμος βάλθηκε να συμμαζέψει τ’ απομεινάρια του πάρτι…άρχισε να ρουφά μανιωδώς τα πάντα…φάνηκαν τα πρώτα ξάστερα σημάδια τ’ ουρανού…ξημερώνει…
Το μπαρ έχει αρχίσει ν’ αδειάζει. Τα πρώτα κορμιά κυλιούνται ήδη ξέστρωτα κι ιδρωμένα σε ουράνιες οργασμικές πλαγιές. Αγκομαχητά, λυγμοί ανηφόρας σε βυζιά στητά, δάκρυα σπέρματος, πέη ιριδίζοντα να ρίχνουν μπετά θεμέλιας ηδονής, γλουτοί παλλόμενοι να ζυμώνουν αναστεναγμούς, να φουσκώνουν και τέλος να εκσπερματώνουν και να τελειώνουν εν μέσω κλαγγών κι αλαλαγμών για τα τρόπαια πάθους μιας καταιγιστικής, αστραπιαίων διαστάσεων, νύχτας πάθους. Μαρία που είσαι; 
Υπάρχουν συνταγές για καλό sex; υπάρχουν συνταγές για το πώς να γράφει κάποιος; εγώ λέω πως όχι…όλα είναι θέμα διάθεσης και στύσης…ο συγγραφέας πρέπει να είναι μονίμως σε κατάσταση στύσης αν θέλει να μην αναρωτιέται για τέτοια πράγματα…
Το μπαρ νύσταξε στο πρώτο φέγγος του πρωινού. Έχουν απομείνει μονάχες ψυχές οι αζευγάρωτοι μιας θυελλώδους νύχτας. Άντρες γυναίκες που έμειναν μόνοι άλλη μια νύχτα ωμού κάλλους. Τα ετερώνυμα έλκονται και τα ομώνυμα απωθούνται. Μαγνήτες καθορίζουν την σεξουαλική ζωή μας. Άραγε η γυναίκα μου, η γυναίκα σου, το ξέρουν ότι κατά βάθος δεν τις γουστάρουμε αλλά είναι που μας ανάβουν υπέρμετρα στη κλίμακα πηδήματος ο λόγος που τις κάναμε επίσημα συζύγους μας ; περίεργο πράγμα ο έρωτας…ότι αγαπάς το εξαϋλώνεις κι ότι σε αφήνει παγερά αδιάφορο το εξυψώνεις χύνοντας…μακάρι να ήξερα γιατί μου σηκώνεται κάθε φορά που τη βλέπω ξαπλωμένη στο κρεβάτι…όταν σκύβει να βάλει τα ρούχα στο πλυντήριο…στην κουζίνα όταν πλένει τα πιάτα…όταν βγαίνει από το μπάνιο με το μπουρνούζι της να θωπεύει τα βυζιά της…στο μπαλκόνι όταν απλώνει τη μπουγάδα…στο τηλέφωνο που μιλάει με τα πόδια σταυρωτά να κουμπώνουν την είσοδο της κρεβατοκάμαρας…στο καθρέπτη της να χτενίζεται και ν’ αφήνει επίτηδες το είδωλο στήθους της να μου βγάζει ξεδιάντροπα την γλώσσα ρόγα της…αφού δεν ταιριάζουμε τι γυρεύω μαζί της; κι αυτή πάλι γιατί λιγώνεται κάθε που μ’ ακουμπά με τα μάτια κλειστά; δεν ξέρω λοιπόν τι μου γίνεται ή ελπίζω ότι δεν θα μάθω ποτέ γιατί μου συμβαίνει αυτό; δεν έχω απάντηση…δεν ξέρω τι είναι αυτό για το οποίο ένας αναγνώστης θα βρεθεί κοντά μου… 
μπορεί ο εαυτός του, μπορεί το αντίδοτο του εαυτού του, μπορεί ένα ποδήλατο, μια φασολάδα, ένα κουμπί, μια ανάσα, ένας στομαχόπονος, μια γκόμενα, ένας γκόμενος, μια τελεία, μια περισπωμένη ή ακόμα και μια ξαπλωτή μαλακία…το μόνο για το οποίο είμαι σίγουρος είναι ότι η Μαρία με έπεισε να αγαπήσω τις γυναίκες. Και να ερωτευτώ ξανά. Και ν’ αρχίσω να γράφω για να νικήσω το χρόνο…ελπίζοντας τα γραφτά μου να τον κοροϊδεύουν κατάμουτρα όταν θα έχω πάψει να υπάρχω…  
Ξημέρωσε. Το μπαρ έκλεισε διώχνοντάς μας. Πήραμε την κατηφόρα για το λιμάνι. Θάλασσα παντού. Γλιστράμε προσέχοντας να πατάμε στο αλάτι της να μην πέσουμε. Κρύο για σηκωμένους γιακάδες και τσιγάρα μπουριά ψευδαίσθητης ζεστασιάς. Δεν ξέρω αν σε κάλυψαν οι απαντήσεις μου. Δεν ξέρω αν έχει σημασία. Ξέρω ότι έχουμε ανάγκη έναν καφέ. Ζεστό με φουσκάλες θαλπωρής να μας αποζημιώσουν για τη νύχτα που χάθηκε χωρίς να γευτούμε τη γυναικεία μας αγκαλιά…τελικά η Μαρία ήταν το άλλοθί μου…πάντα ήθελα ένα όνειρο θέρους στο καταχείμωνο ζωής μου…
Πρέπει να φύγω…η πτήση μου δεν μπορεί να περιμένει…πρέπει να γυρίσω πίσω…στον κόσμο μου…στις αλήθειες μου…στα ψέματά μου…στο χρόνο μου…τι είναι τα Χανιά για μένα…γενέθλια ψυχή…τόπος συμπαντικός…μια πιστολιά σπέρματος…ένα γενναίο σφιχτό βυζί…ένα σεντόνι εμβωτισμένο υμέναιου αίματος…τα Χανιά είναι η Κρήτη…ο Καζαντζάκης…ο Ροδινός…ο πεντοζάλης των αισθήσεων…μαλεβιζιώτικος άνεμος έκστασης…χανιώτικος συρτός οίνος παραισθήσεων…η ελευθερία η θάνατος…ο πρώτος παγκόσμιος πολιτισμός…ο μινώταυρος προπατορικός φόβος…ένα ποτό πριν το μεθύσι κι ένα ποτό μετά…ο εγωισμός…η προσμονή της νίκης…η ταπείνωση…το όλον…το μηδέν των υπαρξιστών και το είναι των αρχαίων Ελλήνων…όλα είναι η Κρήτη…η μαγεία…ο ανικανοποίητος πόθος…το καράβι που έχασες…το αεροπλάνο που δεν πήρες…το εισιτήριο που δεν είχες λεφτά να αγοράσεις…
η επανάσταση…ναι η Κρήτη είναι η επανάσταση…είναι ο λόγος που θέλεις να αγωνιστείς και να νικήσεις…
Από τη ρεσεψιόν είμαι! Ξημέρωσε για τα καλά! Μήπως θέλετε το πρωινό σας στο δωμάτιο γιατί κλείνει η κουζίνα σε λίγο; Τι μέρα είναι; πόσο κοιμήθηκα; που είμαι; τι έχασα; Το συνέδριο αρχίζει στις δώδεκα. Προλαβαίνετε, μην ανησυχείτε! Ευχαριστώ. Ποιο συνέδριο; εγώ για τη Μαρία δεν είμαι εδώ; τι γίνεται ρε; πόσο ήπια τελικά; όλο το μπουκάλι! Ένα μπουκάλι ρακή μόνος μου! να κι η τσάντα μου. Τα ρούχα μου. Κοστούμι, γραβάτα, κασμιρένιο παλτό. Το πορτοφόλι μου. Οι κάρτες μου, λεφτά, φωτογραφίες. Τα παιδιά μου. Κι αυτή πρέπει να είναι η γυναίκα μου. Όλα μου είναι ρε! δεν έχω τίποτε ξένο πάνω μου! εκτός από το όνειρο! Αυτό δεν ήταν δικό μου! δεν μπορεί να ήταν δικό μου…εγώ ένας πωλητής ηλιακών θερμοσίφωνων είμαι!  
.
Ο Λευτέρης Κρητικός γεννήθηκε έναν αιώνα μετά τον Καβάφη, έξι χρόνια μετά τον θάνατο του Καζαντζάκη και το πρώτο του λογοτεχνικό κείμενο παραδόθηκε στην πυρά την χρονιά που αποχαιρέτησε τα εγκόσμια ο Σκαρίμπας. Κατάγεται από την Κρήτη. Το 1994 απέκτησε μια κόρη. Αρέσκει του πολλά η μουσική, η λογοτεχνία και η μαγειρική. Το μυθιστόρημά του “Το οροπέδιο ύψος των μυρμηγκιών” κυκλοφορεί ελεύθερα σε ψηφιακή μορφή μέσω της ανοικτής βιβλιοθήκης www.openbook.gr
[ facebook ] [ email ]

8 τροφές - φάρμακα

 8 τροφές - φάρμακα

8-trofes-farmaka-farmaka
Όταν οι επιστήμονες ανακάλυψαν αρχικά τη δύναμη των αντιοξειδωτικών να καταστρέφουν τις βλαβερές για τα κύτταρα ελεύθερες ρίζες, η «μάχη» ξεκίνησε!

Ήξεραν ότι αυτά τα συστατικά που εμποδίζουν τον καρκίνο και τις καρδιακές παθήσεις βρίσκονται στα πολύχρωμα φρούτα, τα λαχανικά και τους ξηρούς καρπούς, αλλά τώρα αποκαλύπτουν νέες τροφές που τα περιέχουν.

Ο αριθμός και η ποικιλία αυτών των σημαντικών ουσιών που βρίσκονται σε μερικά τρόφιμα, συνεχίζει να αυξάνεται και αυτό είναι καλό, επειδή η πρόσληψη αντιοξειδωτικών από όσο το δυνατόν περισσότερες πηγές, είναι πιο ευεργετική από ό,τι από λίγα και τα πιο γνωστά.

Αν ακολουθούμε ένα πλούσιο διαιτολόγιο, με πολλές ωφέλιμες τροφές, θα έχουμε όλο το φάσμα των πλεονεκτημάτων που αυτό προσφέρει.

Δείτε μερικές τροφές που «κρύβουν» αντιοξειδωτικά…

Ζυμαρικά ολικής άλεσης

Τα ζυμαρικά από αλεύρι ολικής άλεσης έχουν τρεις φορές περισσότερα αντιοξειδωτικά από ό,τι τα απλά, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου Scranton. Η ερευνητική ομάδα σύγκρινε τα δύο είδη ζυμαρικών και τρεις μάρκες.

Πολλές επιδημιολογικές μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση δημητριακών ολικής αλέσεως μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο των καρδιακών παθήσεων. Θεωρούνταν ότι αυτό ήταν λόγω των ινών και της επιρροής τους στη χοληστερόλη, αλλά φαίνεται ότι η θετική επίδραση προέρχεται από τις πολυφαινόλες. Οι συγκεντρώσεις των αντιοξειδωτικών στο αλεύρι ολικής άλεσης που χρησιμοποιείται στα ζυμαρικά ολικής άλεσης, είναι συγκρίσιμες με εκείνες που βρίσκονται στα φρούτα και τα λαχανικά.

Popcorn

Τα popcorn έχουν 4 φορές περισσότερες πολυφαινόλες –ισχυρές ενώσεις που καταπολεμούν τον καρκίνο- από το μέσο όρο του ποσού που βρίσκεται στα φρούτα, λένε οι ειδικοί. Όταν παρασκευάζονται στο σπίτι, είναι μια τροφή πλήρης και γεμάτη πολυφαινόλες.

Αυγά

Τα αυγά δεν θεωρούνται πλούσια πηγή του αντιοξειδωτικού λουτεΐνη (η οποία προστατεύει τα μάτια από την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας και τον καταρράκτη), επειδή έχουν χαμηλή συγκέντρωση σε αυτό το συστατικό, σε σχέση με κορυφαίες πηγές όπως το σπανάκι.

Ωστόσο, επιστήμονες στο Jean Mayer USDA Human Nutrition Research Center on Aging στο Πανεπιστήμιο Tufts, ανακάλυψαν ότι η λουτεΐνη στους κρόκους των αυγών, απορροφάται πιο αποτελεσματικά από εκείνη στο σπανάκι, πιθανώς επειδή το λίπος των κρόκων βοηθά τον οργανισμό μας να επεξεργαστεί τις αντιοξειδωτικές ουσίες πολύ καλύτερα. Έτσι, ακόμα κι αν ένα αυγό έχει μόνο το 5% περίπου της λουτεΐνης που υπάρχει σε μόλις 1/4 φλιτζάνι σπανάκι, μπορούμε να την απορροφήσει τρεις φορές πιο αποτελεσματικά.

Φασόλια

Μια μελέτη του 2004 που πραγματοποιήθηκε στις ΗΠΑ, διαπίστωσε ότι ορισμένες ποικιλίες ξερών φασολιών περιέχουν υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών. Στ η μελέτη, οι επιστήμονες σύγκριναν τα ποσοστά αντιοξειδωτικών στα κονσερβοποιημένα και τα ξερά φασόλια και διαπίστωσαν ότι, ενώ όλα τα φασόλια σε κονσέρβα περιέχουν αντιοξειδωτικά, τα μικρά κόκκινα φασόλια έχουν τα υψηλότερα επίπεδα, ακολουθούμενα από τα σκούρα κόκκινα και τα μαύρα φασόλια. Συγκεκριμένα, τα πιο σκούρα κονσερβοποιημένα φασόλια έχουν τρεις φορές περισσότερο φυτοχημικά -φυτικά συστατικά που εξαφανίσουν τις ελεύθερες ρίζες για την προστασία των κυττάρων και την αποκατάσταση των ζημιών στο DNA- από τα λευκά φασόλια.Θυμηθείτε να ξεπλένετε τα κονσερβοποιημένα φασόλια καθώς έχουν αρκετό αλάτι.

Γιαούρτι

Σας αρέσει το γιαούρτι; Θα λατρέψετε όσα θα σας πούμε: Μόλις 1 φλιτζάνι γιαουρτιού χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, παρέχει τουλάχιστον το 25% της ημερήσιας ανάγκης μας για ριβοφλαβίνη -το ίδιο ποσοστό που παρέχει 1 φλιτζάνι βρασμένο σπανάκι.

Αν και δεν είναι αντιοξειδωτικό, η ριβοφλαβίνη (μία βιταμίνη του συμπλέγματος Β) είναι σημαντική για την προώθηση αντιοξειδωτικής δράσης. Χωρίς αυτή, το αντιοξειδωτικό γλουταθειόνη –που βρίσκεται ήδη στα κύτταρά μας- δε μπορεί να καταστρέψει τις ελεύθερες ρίζες, οι οποίες μπορούν να οδηγήσουν σε αυξημένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, καρκίνου και άλλων χρόνιων παθήσεων. Επειδή η ριβοφλαβίνη είναι υδατοδιαλυτή, παραμένει στον οργανισμό λίγες μόνο ώρες και πρέπει να αναπληρώνεται καθημερινά. Και το γιαούρτι είναι το «κλειδί».

Λάδι κανόλα (canola)

Το καλό για την καρδιά, λάδι canola, από σπόρους ελαιοκράμβης (που είναι πιο οικονομικό και έχει πιο ήπια γεύση από το ελαιόλαδο), είναι πλούσιο στο αντιοξειδωτικό αλφατοκοφερόλη. Μόλις 1 κουταλιά της σούπας περιέχει 16% της συνιστώμενης ημερήσια ποσότητας.

Η αλφατοκοφερόλη είναι ένα από τα οκτώ αντιοξειδωτικά στη βιταμίνη Ε, που οι επιστήμονες έχουν βρει ότι εμποδίζει τα λίπη στην «κακή» LDL χοληστερόλη από την οξείδωση και το σχηματισμό ελεύθερων ριζών, που οδηγούν δυνητικά σε καρδιαγγειακές παθήσεις και άλλες χρόνιες παθήσεις. Για να προσλαμβάνετε τις απαραίτητες ποσότητες, χρησιμοποιήστε λάδι canola, όταν ψήνετε ή θέλετε ουδέτερη γεύση στο σοτάρισμα.

Βιολογικό γάλα

Προτιμήστε το βιολογικό γάλα για μια ισχυρότερη δόση αντιοξειδωτικών, συμπεριλαμβανομένης της βιταμίνης Ε και των καροτενοειδών βήτα-καροτίνη και λουτεΐνη.

Έρευνες έχουν δείξει ότι τα αντιοξειδωτικά στο γάλα από αγελάδες που εκτρέφονται βιολογικά, είναι περίπου 40 - 50% περισσότερα από ό, τι στο γάλα από αγελάδες που τρέφονται συμβατικά. Αυτές οι αγελάδες τρώνε περισσότερο χορτάρι και τα βοσκοτόπια παρέχουν περισσότερα αντιοξειδωτικά από ό,τι μια διατροφή με σιτηρά, ακόμη και αν αυτή εμπλουτίζεται με συμπληρώματα.

Αν δε σας αρέσει πολύ το γάλα, επιλέξτε το ανάλογο τυρί και βούτυρο με περισσότερα αντιοξειδωτικά από τις συμβατικές ποικιλίες.

Φυσικές γλυκαντικές ουσίες

Η λευκή ή εξευγενισμένη ζάχαρη προτιμάται από τους περισσότερους. Εάν κόψουμε την υπερβολική ζάχαρη και χρησιμοποιούμε φυσικές γλυκαντικές ουσίες όπως η μελάσα, το μέλι, η μαύρη ζάχαρη και το σιρόπι σφενδάμου όποτε είναι δυνατόν, θα επιτύχουμε το ισοδύναμο των αντιοξειδωτικών από μια επιπλέον μερίδα ξηρών καρπών ή φρούτων στην καθημερινή διατροφή μας.

Αυτό ισχυρίζονται ερευνητές στο Virginia Tech University, που εξέτασαν την περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικές ουσίες πολλών φυσικών γλυκαντικών ουσιών και διαπίστωσαν ότι η μελάσα (ιδιαίτερα οι σκούρες ποικιλίες) έχει τα υψηλότερα ποσά. Η μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of the American Dietetic Association, έδειξε ότι το μέλι, η μαύρη ζάχαρη και το σιρόπι σφενδάμου, περιέχουν επίσης υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών.

clickatlife

Περί διαλογισμού

http://gerasimos-politis.blogspot.gr/2011/08/blog-post_13.html

Περί διαλογισμού

Νοητικες Προβολες, Αδειασμα σκεψεων - Διαλογισμος και Τεχνικες
Περί διαλογισμού - Διαλογισμός, νους
.....Ας υποθέσουμε ότι μας ενδιαφέρει κάτι.Χωρίς να θέλουμε να γίνουμε ωμοί, αν παρατηρήσουμε προσεκτικά το τι υπάρχει μέσα μας, θα διαπιστώσουμε ότι η προτίμησή μας αποτελείται από κάποιες εικόνες στον μυαλό μας
...Είναι όμως απλώς οι σκέψεις μας. Ερωτευτήκαμε τις σκέψεις μας! Το φαινόμενο αυτό είναι ναρκισσιστικό και δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα.
...Όταν αδειάσει ο νους μας, θα αδειάσει και από όλες τις εξαρτήσεις μας, τις ανόητες πίστεις μας, τις προκαταλήψεις μας και
τις φιλοδοξίες μας.


ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΣ – ΠΟΣΟ ΝΑ ΑΔΕΙΑΣΟΥΜΕ;

Έχουμε καταλήξει έως τώρα ότι ο διαλογισμός είναι ζήτημα χειρισμού της προσοχής και της επίγνωσης γενικότερα. Παρακολουθούμε προσεκτικά ό,τι υποπίπτει στην αντίληψή μας χωρίς να απορρίπτουμε, να επιλέγουμε, ή να κρίνουμε. Αν κάτι από αυτά υπάρχει λόγος να γίνει, τότε παρακολουθούμε επίσης την διαδικασία της επιλογής ή της κρίσης μας. Δεν πιεζόμαστε να επιτύχουμε κάποιον στόχο, απλώς παρατηρούμε αυτά που συμβαίνουν μέσα μας και γύρω μας δίνοντας όλη μας την προσοχή, χωρίς ένταση όμως. Γίνεται αντιληπτό ότι αυτή η αυξημένη προσοχή είναι κάτι που μπορεί να υπάρχει ολόκληρη την ημέρα, παράλληλα με κάθε άλλη δραστηριότητα. Δεν απαιτεί ιδιαίτερο χρόνο. Απαιτεί μόνο την επιθυμία μας να το κάνουμε.

Τι συμβαίνει τώρα όταν το κάνουμε αυτό. Κατ΄ αρχήν αδειάζει ο νους μας με φυσικό τρόπο και δημιουργείται μέσα μας μια κατάσταση αυξημένης προσοχής και εσωτερικής σιωπής. Ας υποθέσουμε ότι μας ενδιαφέρει κάτι. Πιστεύουμε σε μια ιδεολογία, σε κάποια πολιτική παράταξη έστω. Χωρίς να θέλουμε να γίνουμε ωμοί, αν παρατηρήσουμε προσεκτικά το τι υπάρχει μέσα μας, θα διαπιστώσουμε ότι η προτίμησή μας αποτελείται από κάποιες εικόνες στον μυαλό μας. Την εικόνα του αρχηγού της παράταξης, την εικόνα του συμβόλου της, το πως κουνάει τα χέρια του, τον τόνο της φωνής του, κάποια δημοσιεύματα εφημερίδων, τις παιδικές μας αναμνήσεις (πιθανώς από τους γονείς μας που είχαν τις ίδιες προτιμήσεις) και από κάποιες φαντασιώσεις ότι συζητάμε με πολιτικούς αντιπάλους, ίσως σε κάποιο καφενείο και με επιχειρήματα τους κατατροπώνουμε. Όλες αυτές οι ασήμαντες εικονίτσες στο μυαλό μας έχουν κερδίσει ας πούμε την συμπάθειά μας και μας δημιουργούν μια αίσθηση ασφάλειας, ότι ανήκουμε κάπου, ότι είμαστε κάτι. Είναι όμως απλώς οι σκέψεις μας. Ερωτευτήκαμε τις σκέψεις μας! Το φαινόμενο αυτό είναι ναρκισσιστικό και δεν έχει καμία σχέση με την εξωτερική πραγματικότητα.

Τι συμβαίνει τώρα όταν διαλογιζόμαστε; Οι σκέψεις μας αποδυναμώνονται και ίσως τελικά σταματήσουν. Τι θα απογίνει η πίστη μας στον αρχηγό μας και στην παράταξή μας; Φυσιολογικά θα σβήσει και αυτή γιατί αποτελείται από σκέψεις, από νοητικές εικόνες. Αν όμως η συναισθηματική προσκόλληση στις εσωτερικές μας εικόνες είναι μεγάλη, θα σταματήσει εκεί ο διαλογισμός και δεν θα προχωρήσει σε μεγαλύτερο βάθος, γιατί θα προσκρούσει στο φράγμα των συναισθημάτων μας και των ανασφαλειών μας. Βρισκόμαστε λοιπόν μπροστά σε ένα, ίσως αστείο, δίλημμα. Ή ο διαλογισμός, ή το κόμμα μας. Αν προτιμήσουμε τον διαλογισμό (και η επιλογή αυτή δεν γίνεται με την επιφανειακή μας σκέψη αλλά είναι μια πολύ βαθύτερη διαδικασία) τότε μοιραία θα χάσουμε την πολιτική μας τοποθέτηση, την αίσθηση της ασφάλειας και του αυτοπροσδιορισμού που παρέχει. Θα αδειάσουμε και θα μείνουμε γυμνοί. Το κενό αυτό είναι ο πραγματικός διαλογισμός. Είναι μια κάθαρση.

Αναφέραμε την πολιτική τοποθέτηση ως ένα παράδειγμα. Το ίδιο συμβαίνει όταν ερωτευόμαστε μια γυναίκα. Ερωτευόμαστε την νοητική μας προβολή, την ίδια μας την σκέψη γι αυτή την γυναίκα, ή οποία συνήθως είναι φαντασιώσεις που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα (όσοι γνωρίζουν έστω και λίγο την ψυχολογία του Γιούνγκ θα αναγνωρίσουν την προβολή ενός αρχετύπου - συγκεκριμένα της "Άνιμα"). Και αυτός είναι ο λόγος που πολύ συχνά οι σχέσεις διαλύονται, όταν με αυτό το άτομο ζήσουμε λίγο χρόνο και δούμε την πραγματικότητα η οποία διαφέρει πολύ από τα αρχικά μας ονειροπολήματα. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με την θρησκευτική μας πίστη. Συνηθίζουμε να ταυτίζουμε την πίστη με τις οργανωμένες θρησκείες, γιατί αυτές παρέχουν τις απαραίτητες εικόνες και εντυπώσεις για να τις αποθηκεύσουμε στην μνήμη μας και να τις μετατρέψουμε σε νοητικές προβολές. Μια εξωθεσμική πίστη δεν μας δίνει τίποτα. Μας αφήνει μόνους μας, για να επικοινωνήσουμε με τον Θεό, χωρίς μεσολαβητές και άλλους επιτήδειους. Δεν θα μας παρέξει εξ' άλλου κάποια ενδεχόμενη αίσθηση ασφάλειας, κάποια οικονομική υποστήριξη, γνωριμίες, τα "μέσα", επαγγελματική αποκατάσταση κ.α. και όλα αυτά τα οποία βρίσκει κανείς όταν συμμετέχει σε ομάδες με μεγάλο αριθμό μελών.

Όλα αυτά ακούγονται σκληρά. Αν η ίδια λογική εφαρμοστεί στις έννοιες της πατρίδας, των εθίμων, της κοινωνίας, της οικογένειας και άλλων πολλών, στο τέλος τις θα μας απομείνει; Θα καταρρεύσουν οι πλάνες και τα τείχη και θα μας μείνει η πραγματικότητα. Ο αληθινός διαλογισμός, αργά ή γρήγορα θα συγκρουστεί με όλα αυτά. Θα τα σβήσει με μια κίνηση και θα μας αφήσει, άδειους και απογυμνωμένους, μόνους μας με την πραγματικότητα του κόσμου και του εαυτού μας.

Ο διαλογισμός δεν είναι μια τεχνική, την οποία μαθαίνουμε για να αποκτήσουμε την ικανότητα της συγκέντρωσης και της χαλάρωσης, ώστε να ανακτούμε δυνάμεις και να συνεχίζουμε ακούραστοι το έργο της εκμετάλλευσης των άλλων και της καταστροφής του εαυτού μας. Όταν αδειάσει ο νους μας, θα αδειάσει και από όλες τις εξαρτήσεις μας, τις ανόητες πίστεις μας, τις προκαταλήψεις μας και τις φιλοδοξίες μας. Δεν θα αδειάσει μόνο από το τρέχον και ίσως επιφανειακό ονειροπόλημα.

Το ερώτημα όμως που πρέπει να απευθύνουμε στον εαυτό μας είναι: Αντέχω να αδειάσω, ή προτιμάω να κρατήσω τα παιχνίδια μου;



ΟΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΥ

Η πρώτη ερώτηση που κάνει κανείς όσον αφορά την πρακτική εξάσκηση του διαλογισμού είναι για τις τεχνικές. Πως δηλαδή γίνεται ο διαλογισμός στην πράξη. Εδώ έχουν γραφτεί και ειπωθεί πολλά, αυτό που έχει όμως την μεγαλύτερη σημασία είναι το τι λειτουργεί στην δική μας περίπτωση. Αυτό που είναι αποτελεσματικό για μας. Όχι για τους άλλους. Λογικό όμως είναι κάτι που θα φέρει αποτελέσματα σε μας να μην βοηθήσει κάποιους άλλους και αντίστροφα. Οι απόψεις που θα αναπτύξω στην συνέχεια είναι απολύτως προσωπικές, δεν θα ήθελα να απορρίψω καμία τεχνική, το μόνο όμως που μπορώ να κάνω είναι να περιγράψω το τι λειτούργησε στην δική μου περίπτωση, ελπίζοντας ότι αυτό θα βοηθήσει και ορισμένους άλλους. Αν εκφραστώ αρνητικά για κάποιες τεχνικές αυτό σημαίνει απλώς ότι δεν λειτούργησαν σε μένα, ίσως και να με εμπόδισαν, όχι όμως ότι δεν θα ήταν χρήσιμες σε άλλους ανθρώπους διαφορετικής ιδιοσυγκρασίας.

Για να ξεκινήσουμε μπορούμε να πούμε ότι ο καλύτερος διαλογισμός είναι αυτός που γίνεται χωρίς την χρήση καμίας τεχνικής. Μόνο η ουσία του διαλογισμού που είναι η συνειδητή, συγκεντρωμένη και δεκτική παρατήρηση. Μια χαλάρωση όλων των λειτουργιών του ανθρώπου, σώμα, συναίσθημα, νους, και η ταυτόχρονη δημιουργία κατάστασης συνειδητής εσωτερικής σιωπής. Δεν χρειάζεται ούτε καν να καθίσουμε κάπου ακίνητοι με κλειστά τα μάτια. Αν όμως αποφασίσουμε να κάνουμε κάτι τέτοιο έχουμε μια απλή τεχνική με κάποια αξία.

Κάτι άλλο το οποίο είναι χρήσιμο και ίσως αποτελεί την μοναδική πραγματικά αξιόλογη τεχνική διαλογισμού είναι η συνειδητή αναπνοή. Η αβίαστη συγκέντρωση της προσοχής μας στην αναπνοή, χωρίς όμως εξαναγκασμούς με βάση κάποια πρότυπα όσον αφορά το πόση ώρα θα κρατήσει αυτό, το ποιος θα είναι ο ρυθμός της και το αν θα παρατηρούμε άλλα πράγματα ταυτόχρονα. Κατά έναν άγνωστο και αδιόρατο τρόπο η συνειδητή επίγνωση της αναπνοής ρυθμίζει την κυκλοφορία της ενέργειας μέσα μας, πράγμα το οποίο προκαλεί μια γενική χαλάρωση και μια σαφή νοητική διαύγεια. Τα αποτελέσματα της συνειδητής αναπνοής υπό φυσιολογικές συνθήκες είναι άμεσα και πολλές φορές εξαιρετικά αποτελεσματικά. Δεν χρειάζεται να εκτελέσουμε ασκήσεις με συγκεκριμένο ρυθμό και κρατήματα, όπως στην Γιόγκα. Αρκεί η συνειδητή παρατήρηση.

Τι γίνεται τώρα με την πληθώρα των τεχνικών οραματισμού που υπάρχουν; Είναι πραγματικά πάρα πολλές. Τις βρίσκουμε σε διάφορες σχολές, σε σεμινάρια, σε βιβλία, στο ίντερνετ. Ένας οραματισμός κατ΄ αρχήν είναι μια ψευδής εικόνα. Κάτι που υπάρχει μέσα στο μυαλό μας. Ας υποθέσουμε ότι οραματιζόμαστε με κάποια μορφή (σαν φως, σαν άνθρωπο, ή σαν σύμβολο), τον ανώτερο εαυτό μας. Αυτό που οραματιζόμαστε δεν είναι ο πραγματικός ανώτερος εαυτός μας αλλά μια νοητική εικόνα δικής μας κατασκευής. Αποσκοπεί στο να δημιουργήσει μια τέτοια νοητική και συναισθηματική κατάσταση μέσα μας ώστε να επικοινωνήσουμε με τον πραγματικό ανώτερο εαυτό μας, ξεπερνώντας τελικά τις δικές μας νοητικές εικόνες. Το αν θα "κολλήσουμε" σε μια εικόνα, ή αν θα επιτρέψουμε στο σύμβολο αυτό να επιδράσει μέσα μας και να γίνει "αγωγός" κάποιων ανώτερων επηρειών είναι ένα πολύ μεγάλο θέμα. Θεωρώ ότι είναι κάτι που μπορεί να γίνει, θα το θεωρούσα όμως ριψοκίνδυνο χωρίς την κατάλληλη καθοδήγηση διότι πολλές φαντασιώσεις μπορεί να παρεισφρήσουν. Οραματισμός σε σύμβολα θα μπορούσε να προκαλέσει εξειδικευμένα εσωτερικά αποτελέσματα αν εκτελεστεί προσεκτικά, όμως αυτό είναι κάτι πέρα από το αντικείμενο αυτής της ιστοσελίδας. (Σχετικές μελέτες θα βρείτε στο παράρτημα "Παραδοσιακή Μύηση και Εσωτερισμός").

Όπως το χρήμα πρέπει να κυκλοφορεί ελεύθερα μέσα στην κοινωνία ώστε να έχουμε μια υγιή οικονομία, ή όπως το αίμα πρέπει να κυκλοφορεί στον οργανισμό μας, έτσι και η ενέργεια πρέπει να κινείται μέσα μας ελεύθερα. Αυτό το εξασφαλίζει ο διαλογισμός. Η διακοπή της δημιουργίας νοητικών εικόνων, συναισθηματισμών και εντάσεων επιτρέπει την ελεύθερη ροή. Τότε κάτι μέσα μας που δεν το γνωρίζουμε, κάνει ορισμένες ρυθμίσεις. Όχι αυτές που θα θέλαμε εμείς και που θα ικανοποιούσαν τις επιθυμίες μας. Φυσικά δεν είναι κακό να προσπαθούμε να ικανοποιήσουμε τις επιθυμίες μας, δεν χρειάζεται όμως να νομίζουμε ότι αυτό το "κάτι" μέσα μας επιθυμεί ακριβώς τα ίδια, ή με τον ίδιο τρόπο. Ίσως ναι, ίσως και όχι. Υπάρχει εξ΄ άλλου ο μεγάλος κίνδυνος να προκαλέσουμε μέσα μας εικονικές εμπειρίες. Η τεχνική έχει την δυνατότητα να κατασκευάσει ψεύτικες, αλλά γοητευτικές εμπειρίες, που δεν είναι παρά προβολές του υποσυνείδητού μας. Η επιθυμία για απόκτηση εμπειριών είναι αυτή που οδηγεί πολλούς στο να εκτελούν τεχνικές, με την χρήση οραματισμών, γιατί σε κάποια στιγμή αφηρημάδας μέσα στην άσκηση αναλαμβάνει η φαντασία και βλέπουμε ένα όνειρο. Αυτό το εκλαμβάνουμε ως ανώτερη εμπειρία, προς τέρψιν του πάντα πεινασμένου για δόξα εγώ μας.

Όλα αυτά είναι ιδωμένα από μια καθαρά προσωπική οπτική γωνία και δεν σημαίνει ότι οπωσδήποτε ισχύουν για όλους. Ούτε σημαίνει ότι μια σύνθετη τεχνική δεν μπορεί να λειτουργήσει θετικά. Δεν είναι καλό να πιστεύουμε ότι η δική μας προοπτική είναι η μόνη που έχει κάποια αξία. Η ζωή κρύβει εκπλήξεις και κάτι που δεν μπορούμε να το καταλάβουμε καθόλου και να το λειτουργήσουμε, ίσως το χρησιμοποιεί αποτελεσματικά κάποιος άλλος. Από την άλλη μεριά όμως μπορούμε να μιλήσουμε μόνο για λογαριασμό του εαυτού μας και να πούμε ό,τι έχουμε καταλάβει εμείς, όσο περιορισμένο και αν είναι. Επίσης δεν πρέπει ποτέ να ξεχνούμε ότι ο Θεός δεν έχει δώσει μυαλό μόνο σε μας, μόνο στην δική μας οικογένεια, μόνο στην δική μας πατρίδα, μόνο στην δική μας θρησκεία. Το έχει δώσει και σε άλλους. Αυτή η προοπτική ίσως είναι ενοχλητική για το εγώ μας, καλό θα ήταν όμως να μάθουμε πλέον να ζούμε με αυτήν. Η αποκλειστικότητα και ο φανατισμός δεν ωφέλησαν ποτέ κανέναν.

Πηγή: http://www.innerwork.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις