Πέμπτη 24 Μαΐου 2012

Ιωάννης Φουράκης - Συνέντευξη

http://www.metafysiko.gr/?p=6865

O Ιωάννης Φουράκης για τα Παιδιά του 1983


metafysikogr_fourakis&paidia83
Η τελευταία συνέντευξη του Έλληνα ερευνητή στον Μηνά Παπαγεωργίου
O Ιωάννης Φουράκης αποτέλεσε τον βασικό πρωταγωνιστή της υπόθεσης για τα Παιδιά του Απριλίου του 1983». Είναι ο άνθρωπος ο οποίος έθεσε πρώτος τις συνωμοσιολογικές προεκτάσεις στην έρευνα της Ακαδημίας Αθηνών, είναι ο πρώτος ο οποίος μίλησε για την ιδιαιτερότητα ορισμένων από τα παιδιά των οποίων η “σύλληψη” έγινε τον Αύγουστο του 82’, είναι ο άνθρωπος ο οποίος κατάφερε να συνδέσει μεταξύ τους διάφορα γεγονότα και παράξενα περιστατικά, τόσο πραγματιστικά όσο και μεταφυσικά, να χαράξει ένα σταυροδρόμι στο οποίο συναντήθηκαν αρκετές επιστήμες και εν τέλει να δημιουργήσει ένα συνωμοσιολογικό σενάριο το οποίο και ακολούθησε τα επόμενα χρόνια ορισμένες πολύ ενδιαφέρουσες νεομυθολογικές προεκτάσεις.
Τα όσα θα ακολουθήσουν, αποτελούν μέρος της τελευταίας συνέντευξης που έδωσε ο κ. Φουράκης. Τον συνάντησα ένα βράδυ του Νοεμβρίου του 2008 στην οικία του κάπου στην Αγία Παρασκευή. Ζεστός και φιλικός, απάντησε με ευθύτητα σε όλες τις ερωτήσεις που του έθεσα.
Ο δημοφιλής Έλληνας ερευνητής έφυγε από αυτό τον κόσμο τον Δεκέμβριο του 2010, αφήνοντας όμως πίσω του ένα πλούσιο -αμφιλεγόμενο για πολλούς- συγγραφικό έργο, αλλά και έναν μεγάλο κύκλο νέων –κυρίως- μαθητών.

Πως ξεκινήσατε να ερευνάτε το ζήτημα των παιδιών του ’83. Ποιες πληροφορίες έφτασαν πρώτες στα αυτιά σας και τι βήματα ακολουθήσατε κατά τα πρώτα στάδια των ερευνών σας;
Η πρώτη μου επαφή με το θέμα, έγινε όταν ένας φίλος καθηγητής από την Σπάρτη, μου έστειλε εκείνο το ερωτηματολόγιο… Θυμάμαι πως του καθηγητή (ο οποίος και είχε αναλάβει να το διανείμει στα παιδιά που φοιτούσαν τότε στο λύκειο), του είχαν προκαλέσει εντύπωση ορισμένες από τις ερωτήσεις.
Μετά από λίγο καιρό και ενώ είχα βάλει στην άκρη το θέμα για να το μελετήσω αργότερα, ήρθε σε επαφή μαζί μου η κα. Στέλλα Καρανικόλα από τη Θεσσαλονίκη, μητέρα μαθητή λυκείου που είχε γεννηθεί τον Απρίλιο του ’83. Με ενημέρωσε πως και το δικό της παιδί έλαβε το ερωτηματολόγιο. Της είχαν επίσης προκαλέσει εντύπωση (τόσο ως εκπαιδευτικός αλλά και ως μητέρα), κάποιες από τις ερωτήσεις που περιλαμβάνονταν σε αυτό. Η κα. Καρανικόλα εν τω μεταξύ, πήγε και κατέθεσε στον εισαγγελέα Θεσσαλονίκης μια μηνυτήρια αναφορά κατά αγνώστων, ζητώντας να πληροφορηθεί σχετικά με τους σκοπούς της έρευνας. Τα στοιχεία αυτά, δηλαδή το έγγραφο του εισαγγελέα και τη μηνυτήρια αναφορά της κας Καρανικόλα, τα έχω καταχωρήσει στο βιβλίο μου με τίτλο «Κύδος Ελλήνων». Μετά και από αυτό το περιστατικό, άρχισα πράγματι να ερευνώ εντατικότερα το θέμα.
Στην πορεία αυτής της έρευνας ξεχώρισα τις βασικές ερωτήσεις, αφού φυσικά καταχώρησα ολόκληρα τα ερωτηματολόγια και τις επιμέρους «πονηρές» ερωτήσεις. Ξεκίνησα λοιπόν τη διαδικασία της έρευνας με τη βοήθεια της συνεργάτιδας και φίλης μου βιολόγου Δήμητρας Βεκρή. Επικοινωνήσαμε με το Πανεπιστήμιο Imperial του Λονδίνου το οποίο φερόταν ως πηγή δημιουργίας αυτού του ερωτηματολογίου και της διοχετεύσεώς του σε διάφορες άλλες χώρες.
Όπως ήδη ξέρετε, την έρευνα αυτή τη χρηματοδότησε η Ευρωπαϊκή Ένωση. Και η εκτέλεσή της, ήρθε μέσω της Ακαδημίας Αθηνών. Ο κ. Ματσανιώτης ήταν τότε Γενικός Γραμματέας της Ακαδημίας και ταυτόχρονα καθηγητής της παιδιατρικής χειρουργικής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Συνεργαζόμενος με την κα. Μπακούλα, διευθύντρια της Παιδιατρικής Κλινικής, ξεκίνησαν αυτή την επιστημονική έρευνα. Η έρευνα αυτή βέβαια κατ’ εμέ, πλήν των άλλων, διεξήχθη από τους Έλληνες επιστήμονες τόσο για επιστημονικούς λόγους, όσο και για οικονομικούς. Κι όπως θα ξέρετε, δυστυχώς στα ερευνητικά κέντρα όλων των Πανεπιστημίων του κόσμου, αλλά κυρίως στην Ελλάδα, ο βασικός αντικειμενικός στόχος των ερευνητών, είναι η δέσμευση των κονδυλίων της έρευνας. Πέρα όμως από αυτό το θέμα το οποίο εξετάζει ήδη η Δικαιοσύνη, έχω στην κατοχή μου όλα τα σχετικά έγγραφα και έχω εντοπίσει μια επισήμανση που αναφέρει ότι τα ερωτηματολόγια αυτά τα οποία και περιείχαν πονηρές χωρίς εισαγωγικά για εμένα ερωτήσεις, είχαν σταλεί από μια παιδίατρο που έμενε στο Παγκράτι, η οποία ήταν απλός συνεργάτης της κας. Μπακούλα. Η κυρία αυτή λοιπόν, ονόματι Καρανίκα, έστειλε τα ερωτηματολόγια αυτά στα 7.000 από τα 11.400 παιδιά που είχαν γεννηθεί τον Απρίλιο του ’83, καθώς επίσης και στους γονείς τους.

Έχετε υποστηρίξει πως στην υπόθεση των γεννηθέντων τον Απρίλιο του 1983, οφείλουμε να ερευνήσουμε το μήνα της σύλληψής τους, δηλαδή τον Αύγουστο του 1982… Εάν δεν κάνω λάθος μάλιστα είχατε και μια προσωπική εμπειρία εκείνη την περιόδο.
Ακριβώς. Ανασύροντας λοιπόν γεγονότα από την μνήμη μου, θυμήθηκα ότι τον Αύγουστο του ’82, και πιο συγκεκριμένα την 14η Αυγούστου, βρισκόμουν στο χωριό μου Δραπανιά της επαρχίας Κισσάμου του νομού Χανίων, όπου η γυναίκα μου και η μητέρα μου με πίεζαν να πάω στον εσπερινό την Παναγίας που ήταν στην πάνω Δραπανιά, δηλαδή σε μια γειτονιά του χωριού μου. Εγώ αρνήθηκα κάτι τέτοιο και προτίμησα να το ρίξω στο διάβασμα πάνω, στην ταρατσούλα του σπιτιού. Διάβαζα έναν αρχαίο συγγραφέα, ο οποίος και αναφερόταν στην περιοχή μου και ειδικά στο σημερινό χωριό Ρόκα. Εκεί βρισκόταν σε μια κορφή και ο ναός της Ροκίας Αρτέμιδος.
Στις 3 τη νύχτα, και αφού η μητέρα και η γυναίκα μου είχαν επιστρέψει από την εκκλησία, χτυπάει το «καμπανάκι» στο μυαλό μου να ξεκινήσω για τον ναό της Αρτέμιδος, ο οποίος και απέχει κάπου 7-8 χιλιόμετρα μακριά από το χωριό μου περνώντας μέσα από λαγκάδια και ρεματιές. Βεβαίως την Ρόκα, την είχα επισκεφτεί παλαιότερα εκατοντάδες φορές, αλλά ποτέ δεν είχα ανέβει στο ναό που βρισκόταν στην κορυφή του λόφου. Τελικά αποφάσισα να ξεκινήσω για να τον βρω μέσα στη νύχτα, ενώ θυμάμαι πως μου γάβγιζαν σκυλιά από τα σπίτια χωριανών που βρίσκονταν χτισμένα στις παρυφές της κορυφής. Κανένας όμως χωριανός δεν με πήρε είδηση για να με κυνηγήσει. Ανέβηκα στην κορυφή, βρήκα κάποια αγριολούλουδα, καθώς επίσης και μια αρχαία επιγραφή, πιθανότατα από το θέατρο που υπήρχε στο σημείο παλαιότερα. Εναπόθεσα τα λουλούδια και στο νου μου ήρθε ένας ύμνος προς την Αρτέμιδα από τα Ορφικά του Καλλίμαχου. Απήγγειλα αυτό τον ύμνο και κάθισα σε ένα βράχο.
Η κορυφή αυτή, είναι απέναντι από τον κόλπο Κισσάμου στο βάθος, όπου και βρίσκεται το νησί Γραμβούσα. Η Γραμβούσα με τη σειρά της (και συνεχίζοντας βόρεια) βρίσκεται απέναντι από τα Κύθηρα. Θυμάμαι ότι εκείνη τη νύχτα ήταν ξαστεριά. Κάποια στιγμή, εκεί στα καλά καθούμενα, βλέπω πάνω από τη Γραμβούσα στα δυτικά, να περνούν τρία έντονα φωτεινά αντικείμενα προς τα βόρεια, τα οποία προχωρούσαν πολύ αργά . Εκεί ολόκληρο το τοπίο και το πέλαγος έλαμψαν! Αυτό το γεγονός με εντυπωσίασε, το έψαξα αργότερα και πράγματι ανακάλυψα πως την περίοδο εκείνη παρατηρήθηκε ένας μικρός βομβαρδισμός μετεώρων στην περιοχή εκείνη. Το συζήτησα με κάποιους αστροφυσικούς, άλλοι το δέχτηκαν, άλλοι το απέρριψαν.
Θεωρείτε ότι αυτό το φαινόμενο που παρατηρήσατε έπαιξε κάποιο ρόλο στην υπόθεση που εξετάζουμε εδώ;
paidia_tou_83_coverΤο αστρονομικό φαινόμενο για μένα ήταν η επιρροή στη νοητική δομή των παιδιών που συλλήφθηκαν την περίοδο εκείνη. Βεβαίως, όπως ξέρετε, το σπέρμα – γονίδιο είναι φωτόνιο. Και το φωτόνιο εισέρχεται (μιλώντας ίσως με μεταφυσικούς όρους) στον εγκέφαλο από το «μαλακό», αποτελώντας ταυτόχρονα και το γονίδιο που περιέχει όλες τις πληροφορίες του παρελθόντος. Και όταν πια το οποιοδήποτε παιδί, διαθέτει ένα φωτόνιο από ένα συγκεκριμένο γαλαξιακό ή ηλιακό χώρο, είναι σε θέση να δεσμεύσει τις μνήμες που αυτό κουβαλάει. Διότι αν μπούμε στη διαδικασία να καταφύγουμε στον Πλάτωνα και στην σύγχρονή αν θέλετε ψυχολογία (παρ’ όλο που δεν δέχομαι τον όρο ψυχολογία, ψυχίατρος και ψυχιατρική), εκεί θα δουμε πως η ύπαρξη των μνημών αυτών αποτελούν μια πραγματικότητα. Και η πραγματικότητα αυτή σχετίζεται με κάτι που έχω επισημάνει αρκετές φορές στο παρελθόν.
Αν ανοίξετε ένα βιβλίο ανατομίας θα διαβάσετε ότι το πρωτοκάριο ή αλλιώς πρωτοκύτταρο, εισέρχεται στο μηρό. Το πρωτοκάριο-πρωτοκύτταρο είναι αυτό που ονομάζουμε το πρώτο γονίδιο. Και όταν λέμε ότι αυτό εισέρχεται στο μηρό, η σκέψη μας αμέσως πηγαίνει στον Όμηρο. Ο Όμηρος δεν υπήρξε σαν φυσικό πρόσωπο όπως εμείς το εννοούμε, αλλά είχε να κάνει ως όρος, με όλες τις καταγραφές του παρελθόντος. Το «Ο» είναι άρθρο. Εάν κάτι τέτοιο ισχύει, τότε η λέξη μπορεί να μετατραπεί στο «Ο μηρός». Και σε ότι αφορά τα παραπάνω, στο τελευταίο μου βιβλίο με τίτλο «Αρχή και τέλος» αναφέρω ότι ο Όμηρος δεν έγραψε ποτέ καμία «Ηλιάδα», τη βρήκε έτοιμη, γραμμένη από την Ελένη του Μουσαίου κατά την παράδοση η οποία ήρθε από τη Σελήνη. Έχω μπει στη διαδικασία να εξηγήσω όλα αυτά τα πράγματα. Ανακεφαλαιώνοντας, πιστεύω ότι όντως αυτά τα παιδιά μεταφέρουν μνήμες.

Αντιλαμβάνομαι ότι αναφέρεστε σε μια συγκεκριμένη ιδιαιτερότητα του ελληνικού γεωγραφικού χώρου…
Σύντομα θα υπάρξουν σχετικές ανακοινώσεις από ομάδα επιστημόνων-, ότι αιθέρας δεν υπάρχει στον πλανήτη μας αλλά μόνο σε ένα συγκεκριμένο γεωγραφικό χώρο, στο Αιγαίο, όπου περιφέρεται ένα σύννεφο αιθέρα. Ο αιθέρας, ο οποίος είναι η ψυχή του σύμπαντος, δεν υπάρχει πουθενά αλλού στον πλανήτη μας. Και όταν οι συγκεκριμένοι επιστήμονες που έχω υπ’ όψιν μου προβούν σε αυτές τις ανακοινώσεις, θα είναι εύκολο να δούμε τους συνδυασμούς που θα είμαστε σε θέση να κάνουμε. Ανάμεσα σε αυτούς αναφέρω αυτόν του αιθέρα με το νησί που βρίσκεται νότια της Κρήτης…
Αναφέρεστε στο νησί της Γαύδου;
Ακριβώς. Αυτή τη στιγμή που κουβεντιάζουμε έχουν διασκορπιστεί σε μικρές σπηλιές και σε καλύβες της Γαύδου δεκάδες Ρώσοι επιστήμονες, (ίσως και άλλων χωρών, αλλά κυρίως Ρώσοι), που ισχυρίζονται πως είναι ασθενείς από το Τσερνομπίλ και υποστηρίζουν ότι εκεί μπορούν να θεραπευτούν! Τώρα γιατί αυτό συμβαίνει στη Γαύδο και γιατί παλιότερα ο πατέρας Bush ήθελε να αγοράσει το νησί για λογαριασμό Αμερικάνικης εταιρίας, ή να το νοικιάσει και να το κάνει σταθμό μεταφοράς container, πηγαίνοντας εκεί επί κυβέρνησης Μητσοτάκη, είναι ένα άλλο θέμα…

Είχατε επαφές με παιδιά που γεννήθηκαν τον Απρίλιο του 1983; Αν ναι, ποια ήταν εκείνα τα χαρακτηριστικά τους που σας εντυπωσίασαν;
Κατόρθωσα να έρθω σε επαφή με πάρα πολλά παιδιά της κατηγορίας αυτής και δίχως να έχω γνώσεις ανατομίας, ούτε ιατρικής , παρατήρησα ότι όλα αυτά τα 30- 40 αγόρια και κορίτσια που είδα συνολικά (από τα 11.000 που γεννήθηκαν τον Απρίλη του 1983), είχαν ένα όμοιο συγκεκριμένο σημάδι κάπου στην σπονδυλική στήλη, πίσω στην πλάτη. Επιπροσθέτως, επειδή έκτοτε μελέτησα πάρα πολύ τη φυσιογνωμική των αρχαίων και νεοτέρων επιστημόνων, εντόπισα ότι όλα αυτά τα παιδιά τα οποία είδα, έχουν στους οφθαλμούς τους κάποιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό. Για να γίνω πιο συγκεκριμένος, μιλώ για τα όσα είπε ο Μέγας Αλέξανδρος στον Διογένη. Το χωρίο περιλαμβάνεται στους διαλόγους τους στο βιβλίο του Δίωνος Χρυσοστόμου. Έτσι λοιπόν ξεκίνησα και έκανα την έρευνα.
Μερικά από τα παιδιά αυτά, πολλές φορές, μ’ έχουν προειδοποιήσει δια τηλεφώνου ή με μηνύματα στο e-mail για γεγονότα που θα συμβούν σε συγκεκριμένες ημέρες και ώρες και ειδικότερα για περιστατικά που με αφορούν προσωπικά. Συμβουλές του τύπου «όταν θα πας εκεί θα αντιμετωπίσεις αυτούς τους ανθρώπους» ή «Πρόσεξε» ή «Δέξου την συμβουλή αυτή»…

Τελικά θεωρείτε ότι από την υπόθεση των Παιδιών του 1983 θα προκύψουν οι άνθρωποι εκείνοι που θα οδηγήσουν τον ελληνισμό σε μια νέα ελπιδοφόρα πορεία;
Λοιπόν, εγώ πιστεύω ακράδαντα, αν και δεν μπορώ να το αποδείξω με στοιχεία, ότι ήρθε ή έρχεται ο σωτήρας των Ελλήνων και του Ελληνισμού. Διότι Έλληνας δεν είναι ο οποιοσδήποτε! Εγώ τουλάχιστον δεν πιστεύω ότι είμαι Έλληνας, αλλά πολίτης του κράτους που ονομάζεται Ελλάδα. Ο πραγματικός Έλληνας είναι ιερέας, είναι απεσταλμένος, είναι θεία μορφή, είναι κατηχητής και σωτήρας… Αυτή είναι η όλη πορεία της ελεύσεως του Έλληνα. Έλληνες δεν είναι οι Πελασγοί και πολύ καλώς οι ξένοι μας λένε Γραικούς. Εμείς ανθρωπολογικά και πολιτισμικά είμαστε Γραικοί, είμαστε απόγονοι του Γραικού, δεν είμαστε απόγονοι του Έλληνα. Απόγονοι του Έλληνα είναι ελάχιστοι. Άλλωστε και ο Θουκυδίδης αναφέρθηκε στην εξάπλωση των Ελλήνων στον Πελασγικό χώρο.

Σημείωση: Το κείμενο αποτελεί μέρος της συνέντευξης που έδωσε ο Ιωάννης Φουράκης στον Μηνά Παπαγεωργίου. Ολόκληρο το κείμενο της συνέντευξης υπάρχει στο βιβλίο του τελευταίου με τίτλο «Υπόθεση Παιδιά του 1983: Οι Έλληνες Indigo», εκδόσεις Δίον.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω 
 

Ελένη Κεκροπούλου: Η ανακάλυψη ενός χαμένου απόκρυφου Ευαγγελίου

http://www.metafysiko.gr/?p=7026

Ελένη Κεκροπούλου: Η ανακάλυψη ενός χαμένου απόκρυφου Ευαγγελίου


metafysikogr_kekropoulou

Πριν από έναν περίπου μήνα (Μάρτιος 2012) τα Τουρκικά Μέσα ενημέρωσης μετέδωσαν την είδηση της ανακάλυψης του χαμένου και απόκρυφου ευαγγελίου του Βαρνάβα, τονίζοντας μάλιστα το ενδιαφέρον που έδειξε το Βατικανό για την εξέλιξη αυτή. Επικοινώνησα με την Ελένη Κεκροπούλου, υπεύθυνη των εκδόσεων Ενάλιος, που τα τελευταία χρόνια έχουν εκδώσει μια σειρά από ποιοτικά βιβλία αναφορικά με τα λεγόμενα «ψευδεπίγραφα» ευαγγέλια, αλλά και των πρώιμη ιστορία του χριστιανισμού.
Info
Το ευαγγέλιο του Βαρνάβα

Πρόκειται για ένα χαμένο ευαγγέλιο που αποδίδεται στον μαθητή του Ιησού Βαρνάβα. Τα μοναδικά σχετικά χειρόγραφα που είχαμε στη διάθεσή μας μέχρι σήμερα, προέρχονταν από ένα ιταλικό χειρόγραφο του 16ου αιώνα και μια αντιγραφή ισπανικού χειρογράφου από τον 18ο αιώνα.
Εν πολλοίς περιγράφει τη ζωή του Ιησού (παρουσιάζοντας αρκετές ομοιότητες με τα κανονικά ευαγγέλια), εντύπωση όμως προκαλούν διάφορα χωρία που φαίνεται να συμφωνούν με την ισλαμική ερμηνεία της Αγίας Γραφής. Επίσης αξίζει να αναφέρουμε ότι το κείμενο δεν υιοθετεί την τριαδικότητα του χριστιανικού Θεού, όπως και πολλές από τις απόψεις του Παύλου, ενώ υπάρχουν αναφορές και για τον Μωάμεθ.

Μηνάς Παπαγεωργίου
—————————————————————
Συνέντευξη με την Ελένη Κεκροπούλου
Θα μπορούσατε να μας εξηγήσετε συνοπτικά τι ακριβώς εννοούμε με τον όρο απόκρυφα ευαγγέλια; Για ποιο λόγο θεωρούνται ψευδεπίγραφα από τα κυρίαρχα χριστιανικά ιερατεία;

Για να κατανοήσουμε τον όρο απόκρυφα ευαγγέλια, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι ο πρώιμος χριστιανισμός είχε μεγάλη ποικιλομορφία, προτού κατασταλάξει στον κανόνα της που τον αποτέλεσε  κυρίως η Καινή Διαθήκη.  Υπήρχε η τάση να γράφονται ευαγγέλια, τα οποία  απηχούσαν τις ιδέες διαφορετικών θρησκευτικών ομάδων. Κυρίως υπήρχε μια λυσσαλέα αντιπαλότητα ανάμεσα σε γνωστικούς χριστιανούς: Σ’ αυτούς που φιλοσοφικά ερμήνευαν τις γραφές και στους ορθόδοξους,  αυτούς που  τελικά επικράτησαν και που ερμήνευαν κατά κυριολεξία τις γραφές και όχι φιλοσοφικά.  Ο όρος «Ψευδεπίγραφα» επιβλήθηκε από τους νικητές αυτής της σύγκρουσης, δηλαδή τους ιδρυτές της Εκκλησίας ως εξουσίας, όπως την γνωρίζουμε σήμερα. Εννοούν με τον όρο αυτόν, ότι όσα φέρουν το όνομα αποστόλων του Ιησού, είναι χαλκευμένα και όχι  γραμμένα δια χειρός των ομώνυμων αποστόλων και δια του πνεύματος του Αγίου. Ομως και τα Τέσσερα Ευαγγέλια που αποτελούν τον Κανόνα της Καινής Διαθήκης, θα μπορούσε κανείς να τα αποκαλέσει ψευδεπίγραφα, αφού πλέον είναι γνωστόν τοις πάσι στον χώρο της ερευνητικής θρησκειολογίας και θεολογίας ότι δεν έχουν γραφεί δια χειρός των αποστόλων, γι’ αυτό και τα λένε άλλωστε… Συνοπτικά.  Οταν εισήλθαν στην Καινή Διαθήκη, ήσαν όλα ανώνυμα. Πολύ αργότερα τους δόθηκαν τα ονόματα των φερομένων ως συγγραφέων τους. Για περαιτέρω μελέτη σας παραπέμπω στα βιβλία της Elaine Pagels και του Bart Ehrman, της Karen King, του James Robinson, οι οποίοι είναι κορυφαίοι θρησκειολόγοι – ερευνητές.

Ποιο είναι το περιεχόμενο του ευαγγελίου του Βαρνάβα το οποίο βρέθηκε πριν από έναν περίπου μήνα στη γειτονική Τουρκία;
Το Ευαγγέλιο του Βαρνάβα, αναμενόταν ότι θα βρεθεί.  Κατά πάσα πιθανότητα έχει σχέση με την Επιστολή Βαρνάβα, μια πρωτορθόδοξη επιστολή, όπου υποστηρίζει ότι ο Ιουδαϊσμός είναι μια ψεύτικη θρησκεία και ότι η Παλαιά Διαθήκη είναι χριστιανικό βιβλίο. Ο Βαρνάβας είχε ενσωματώσει στην αποστολή του στην Αντιόχεια, τον πλέον εξέχοντα προσχωρήσαντα από τον ιουδαϊσμό στον χριστιανισμό: τον φαρισαίο Παύλο (Σαούλ) από την Ταρσό της Κιλικίας της Μ.Ασίας. Αυτό, θαρρώ τα λέει όλα, αφού ο δικός μας χριστιανισμός σήμερα είναι «παυλικιανός», δηλαδή το δημιούργημα του Παύλου, σκοπός του οποίου ήταν ο προσηλυτισμός στην νέα θρησκεία των «απερίτμητων εθνικών». Προτείνω για μελέτη τα έργα του εκδότη της Βιβλιοθήκης του Ναγκ Χαμαντί, James M. Robinson.

Ποιο ήταν το θρησκευτικό προφίλ των ανθρώπων που ακολουθούσαν κείμενα σαν αυτό που αποδίδεται στον Βαρνάβα και ποια συμπεράσματα βγαίνουν για τη σχέση χριστιανισμού Ισλάμ;
Στόχος τους, όπως ανέφερα και πιο πάνω, ήταν ο προσηλυτισμός όσο το δυνατόν περισσοτέρων εθνικών (Βλ.  σελ. 15-16, Τα Μυστικά του Ιούδα, James Robinson),  ώστε να υπερκεραστεί ο Ιουδαϊσμός που τότε ήταν κυρίαρχη θρησκεία στην Μέση Ανατολή.  Το ζήτημα είναι ότι ο στόχος τους ήταν ο Ιουδαϊσμός, αλλά τελικώς κατάφεραν να  ισοπεδώσουν τον Ελληνισμό, ο οποίος δεν μπορεί να νοηθεί χωρίς το είδος της φιλοσοφικής (και οικολογικής ) θρησκείας που ασκούσαν οι Ελληνες.  Οι νικητές μιας κατάστασης δεν επικρατούν χρησιμοποιώντας την διαλεκτική  πειθώ. Αν ήταν έτσι τα πράγματα, ο Ελληνισμός ως κίνημα πολιτικοθρησκευτικοφιλοσοφικό θα είχε επικρατήσει.  Δεν επικράτησε, γιατί δεν είχε δόγμα, δεν πίστευε στην… αμαρτία και ο προσηλυτισμός ήταν κάτι άγνωστο.  Η τακτική του Βαρνάβα και του Παύλου ήταν ο απόλυτος προσηλυτισμός.

gospel barnabas
 

Θα μπορούσατε να μας αναφέρετε εν συντομία τα πιστεύω ορισμένων χριστιανικών αιρέσεων που κυνηγήθηκαν από την επίσημη Εκκλησία κατά τους πρώτους μεταχριστιανικούς αιώνες; Σε τι συμπεράσματα μπορεί να οδηγηθεί ο μελετητής αναφορικά με τη φύση του χριστιανισμού κατά τα πρώτα χρόνια διάδοσής του;
Υπήρχαν οι εβραιοχριστιανοί Εβιωναίοι (ή εβιωνίτες, από την εβραϊκή λέξη εβιονίμ που θα πει πτωχός),  οι οποίοι πίστευαν ότι ο Ιησούς ήταν ο Μεσσίας. Αυτοί είχαν ως κύριο ιερό βιβλίο τους το Ευαγγέλιο του Ιακώβου του Δικαίου και αισθάνονταν αποστροφή για τον Παύλο, τον οποίο θεωρούσαν αποστάτη του Νόμου. Υπήρχαν οι αντι-εβραίοι Μαρκιωνίτες,  οπαδοί του Μαρκίωνος εκ Σινώπης, που πίστευαν ότι ο Ιησούς ήταν Σωτήρας σταλμένος από τον θεό και ο Παύλος ήταν ο απόστολός του, απέρριπταν την Εβραϊκή Βίβλο και τον θεό του Ισραήλ. Ο χριστιανός απολογητής Τερτυλλιανός έχει γράψει μια πραγματεία με τίτλο Κατά Μαρκίωνος, πολύ αποκαλυπτική  κατά τα άλλα, για τον Μαρκιωνισμό. Επίσης μπορεί κανείς να συναντήσει τους χριστιανούς Γνωστικούς, που πάτησαν πάνω στον Νεοπλατωνισμό της Ελληνιστικής εποχής και δημιούργησαν έναν ιδιότυπο χριστιανισμό που μας αποκαλύφθηκε μετά την μεγάλη ανακάλυψη της  λεγόμενης «βιβλιοθήκης»του Ναγκ Χαμαντί. Η βιβλιοθήκη αυτή περιέχει ένα πλήθος ευαγγελίων, πράξεων και επιστολών, που δείχνουν πόσες χριστιανικές αιρέσεις υπήρχαν και τι φοβερές μάχες έγιναν μεταξύ των διαφόρων σεκτών για την επικράτηση της μίας και μοναδικής,  η οποία και μονοπώλησε το δικαίωμα στην Αλήθεια. Υπάρχει και η ομάδα εκείνων που μπορούμε να τους ονομάσουμε πρωτορθόδοξους και φαίνεται πως είναι εκείνοι που κατάφεραν να πάρουν, θα λέγαμε, «την παρτίδα»…

Ποια η σχέση όλων ανεξαιρέτως των ευαγγελίων με την ιστορική πραγματικότητα των γεγονότων της περιόδου που αναφέρονται;
Με την ιστορική πραγματικότητα, μάλλον καμμία σχέση δεν έχουν, αφού ο κεντρικός ήρωας των ιστοριών τους, ο Ιησούς, δεν είναι βέβαιον ότι υπήρξε. Για το ζήτημα αυτό σας παραπέμπω σε όλους τους συγγραφείς της εποχής του, που δια της κοινής λογικής θα φανταζόταν κανείς ότι θα έσπευδαν να γράψουν ο καθένας την δική του εκδοχή της ιστορίας για ένα τόσο συνταρακτικό γεγονός, θεανθρώπου πατήσαντος την γην και πάνω απ’ όλα θαυματουργού. Δεν θα έγραφε αναλυτικά ο Φλάβιος Ιώσηπος; Δεν θα έγραφε ο Πλούταρχος που έγραψε για τα πάντα; Δεν θα έγραφαν οι Ρωμαίοι συγγραφείς που είχαν μια τάση προς το να γράφουν υπερβολές για διασημότητα και χρήμα;  Αντιθέτως, η μόνη γραπτή απόδειξη που έχουμε, είναι τα τέσσερα Συνοπτικά Ευαγγέλια, που όπως είπα πιο πάνω, ήσαν αρχικά  ανώνυμα και γράφτηκαν από 70 έως και εκατό χρόνια μετά Χριστόν.
 

Ποια η ανταπόκριση του ελληνικού κοινού στις εκδόσεις των απόκρυφων χριστιανικών κειμένων που έχετε κυκλοφορήσει από τις εκδόσεις Ενάλιος;
Το ελληνικό κοινό είναι κατά μείζονα λόγο χριστιανικό, οπότε εγώ ως… αδαής αναρωτιέμαι: μπορεί κάποιος που διατείνεται ότι είναι πιστός χριστιανός να είναι συνάμα και Ελλην; Αυτά τα δύο είναι εντελώς ασύμβατες ποιότητες. Θα σας παραπέμπψω στην καθ’ όλα εκπληκτική ρήση του Κοσμά του Αιτωλού που πολλοί δοξάζουν το ιερό όνομά του, όταν απευθυνόμενος σε ρακένδυτους και εξαθλιωμένους Ελληνες ραγιάδες που είχαν ξεχάσει, υποθέτω στα τριακόσια χρόνια οθωμανικής δουλείας το ηρωϊκό τους παρελθόν είπε το περίφημο: « Αδελφοί μου, έμαθα πως με την χάριν του Θεού, δεν είσθε Έλληνες, δεν είσθε ασεβείς, αιρετικοί άθεοι, αλλ’ είσθε ορθόδοξοι Χριστιανοί!» Επίσης  καταθέτω και ένα άλλο αμίμητο ρηθέν: «Ομιλώ απλώς Ελληνικά, ουδέποτε ισχυρίσθηκα ότι είμαι Εληνας, και αν με ρωτήσει κανείς τι είμαι, του απαντώ: Είμαι Χριστιανός!» Τάδε έφη ο πρώτος Πατριάρχης ο διορισμένος από τον…. Μωάμεθ τον Πορθητή, στον ίδιο τον Πορθητή, σε… συνέντευξη που του πήρε ο τελευταίος! Δεν ήταν άλλος από τον Γεννάδιο Σχολάριο. Ωστόσο, για να σοβαρευτούμε, υπάρχει πράγματι ένας ικανός αριθμός αναγνωστών Ελλήνων που έχουν την περιέργεια και την δίψα για γνώση και έρευνα,  που οδηγούν στην αλήθεια.  Αυτούς τους ανθρώπους εγώ τους αποκαλώ «την μόνη ελπίδα». Σ’ αυτούς ο Ενάλιος απευθύνεται, κι ο ίδιος διψασμένος για γνώση και αλήθεια. Είναι οξύμορο, αλλά στη χώρα που γέννησε τον Πολιτισμό χρειαζόμαστε Φως,  περισσότερο φως. Οι σκιές του Μεσαίωνα δεν έχουν διαλυθεί ολότελα.

Who is Who: Η Ελένη Κεκροπούλου γεννήθηκε στον Ζυγό της Καβάλας, αλλά μεγάλωσε στα Τρίκαλα της Θεσσαλίας που τα θεωρεί δεύτερη, αγαπημένη πατρίδα της. Σπούδασε Πολιτικές Επιστημές και Νομικά στο Πανεπιστήμιο των Αθηνών καθώς και ξένες γλώσσες. Επί δεκαοκτώ χρόνια υπήρξε μεταφράστρια λογοτεχνίας, έχουσα μεταφράσει από αγγλικά, γαλλλικά, ισπανικά, πορτογαλικά και ιταλικά πάνω από διακόσια βιβλία, ενώ έχει μεταγράψει στην νεοελληνική έργα του Πλουτάρχου, του Παρμενίδη και του Πλάτωνα. Τα τελευταία χρόνια, υπηρετεί τις Εκδόσεις Ενάλιος των οποίων είναι ιδρυτικό μέλος.
 

Σημείωση: Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο εβδομαδιαίο περιοδικό του Ελεύθερου Τύπου, τα “Φαινόμενα”.

Σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή , επικόλληση πάνω 
 

Ευρωπαϊκή Ημέρα Πάρκων

24 Μαΐου | Ευρωπαϊκή Ημέρα Πάρκων



 Έχει καθιερωθεί από το 1999 και την Europarc, την Ομοσπονδία Εθνικών Δρυμών και Πάρκων της Ευρώπης να γιορτάζεται η 24η Μαΐου ως  η Ευρωπαϊκή Ημέρα Πάρκων.
Ο στόχος της γιορτής είναι ξεκάθαρος: να μας θυμίσει τη σημασία των πάρκων για το περιβάλλον και τη ζωή μας, να μας κάνει να εκτιμήσουμε τους θησαυρούς της φύσης, για την κάθε χώρα της Ευρώπης ξεχωριστά. Μήνυμά τους:
«Κοίτα τον ουρανό. Άγγιξε ένα δέντρο. Νιώσε τον αέρα. Βρες τον εαυτό σου»
Μπορεί να μην υπάρχουν παντού γύρω μας πάρκα και δάση, αλλά ας κάνουμε μια επίσκεψη στο κοντινότερο και ας θυμηθούμε τη σημασία της ύπαρξης του…
                                   
                                          --------------------------------------------------

http://enlefko.blogspot.com/2012/05/blog-post_24.html

Ευρωπαϊκή ημέρα πάρκων, στη χώρα με τα λιγότερα πάρκα


Ευρωπαϊκή Ημέρα Πάρκων σήμερα!
Γιορτάζεται στις 24 Μαΐου, γιατί αυτή την ημερομηνία του 1909 δημιουργήθηκαν τα πρώτα 9 εθνικά πάρκα στη Σουηδία.
Τη μέρα αυτή τη θυμούνται κάθε χρόνο, από το 1999, σε διάφορες πόλεις της Ευρώπης με σκοπό την ευαισθητοποίηση των πολιτών και τη γνωριμία τους με τους εναπομείναντες αστικούς βιότοπους.

Σημαντική λεπτομέρεια:

Η Αθήνα διαθέτει τους λιγότερους ανοιχτούς χώρους από κάθε άλλη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα.
Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος περιγράφει ως «ανεκτή» την αναλογία 10 τ.μ. πρασίνου ανά κάτοικο, ενώ η Αθήνα προσφέρει μόλις 2,5 τ.μ. σε κάθε έναν από τους κατοίκους της.

Θυμίζω:

Το Σύδνεϋ, θα μπορούσε να παινεύεται ότι είναι μια «πόλη κήπος» με τόσα πολλά υπέροχα πάρκα και τεράστιες πράσινες εκτάσεις.
Ίσως ακούγονται ουτοπικά αυτά για την Ελλάδα, όμως οι Βοτανικοί κήποι βρίσκονται στις παρυφές του επιχειρηματικού κέντρου της πόλης, ακριβώς κάτω από τους ουρανοξύστες.

Μου έκανε εντύπωση που έβλεπα τους γραβατωμένους επισκέπτες να χαλαρώνουν στο διάλειμμα της δουλειάς και να κάνουν ένα πικ νικ στο μέσον της ημέρας. 

Σ αυτά τα μεγάλα λιβάδια, άλλοι έπαιζαν ποδόσφαιρο, κάποιοι νεαροί μαθητές καθόταν στο γρασίδι η ήταν ξαπλωμένοι χρησιμοποιώντας τις σάκες για προσκέφαλο. Επιχειρηματίες με σκούρα κουστούμια διάβαζαν μυθιστορήματα καθισμένοι στα παγκάκια, ενώ κάποια άλλοι στο διάλλειμα της δουλειάς το ρίχνουν στο jogging.
---------------------------------------------------

Μάι 23

24 Μαΐου: Ευρωπαϊκή Ημέρα Πάρκων

Αναρτήθηκε την Δευτέρα, 23 Μάι 2011, στην κατηγορία Εκδηλώσεις
Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Πάρκων γιορτάζεται από το 1999 σε διάφορες πόλεις της Ευρώπης με σκοπό την ευαισθητοποίηση των πολιτών και τη γνωριμία τους με τους εναπομείναντες αστικούς βιότοπους.
Αρχείο ορνιθολογικής
Η περιοχή της Αθήνας διαθέτει τους λιγότερους ανοιχτούς χώρους από κάθε άλλη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα. Και ενώ ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος περιγράφει ως «ανεκτή» την αναλογία 10 τ.μ. πρασίνου ανά κάτοικο, η Αθήνα προσφέρει μόλις 2,5 τ.μ. σε κάθε έναν από τους κατοίκους της.
Οι ανοιχτοί και δενδροφυτεμένοι  χώροι μέσα στην πόλη μειώνονται συνεχώς ενώ ο πολεοδομικός ιστός απλώνεται σαν πυκνό πέπλο σχεδόν σε όλο το Λεκανοπέδιο της Αττικής. Λόφοι που έμειναν αδόμητοι, πάρκα που γλίτωσαν την οικοπεδοποίηση, αρχαιολογικοί χώροι και ρέματα προσφέρουν σήμερα «ανάσες ζωής» μέσα στον αφιλόξενο τσιμεντένιο περίγυρο. Αυτές οι περιοχές φιλοξενούν πλήθος πουλιών και άλλων ζώων συνιστώντας «αστικούς» βιότοπους με τεράστια οικολογική και κοινωνική αξία.
Σε μια προσπάθεια ανάδειξης των σημαντικών αυτών χώρων, η Ορνιθολογική έχει επενδύσει σε δράσεις για την προστασία των περιοχών αυτών, όσο και για την ενημέρωση, ευαισθητοποίηση αλλά και για την ενεργοποίηση του κόσμου στην προστασία των χώρων αυτών.
Συγκεκριμένα, από το 2005, η Ορνιθολογική υλοποιεί Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ευαισθητοποίησης στο Πάρκο «Α. Τρίτσης», με την υποστήριξη του Οργανισμού Διοίκησης και Διαχείρισης του Πάρκου «Α. Τρίτσης», στοχεύοντας στη γνωριμία των παιδιών – και ενηλίκων – με τα πουλιά που ζουν κοντά μας και στην άμεση επαφή με την άγρια φύση και τη ζωή στα διάφορα οικοσυστήματα. Επιπλέον, αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς για δημιουργική δραστηριότητα και μάθηση γύρω από το φυσικό περιβάλλον στις αστικές περιοχές μέσα σε ένα πανέμορφο πάρκο, μοναδικό στη χώρα μας.
Ένα ακόμη παράδειγμα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης μικρών και μεγάλων για τη σημαντικότητα των αδόμητων χώρων στις πόλεις είναι το «Δίκτυο Αδόμητων Χώρων: για τα πουλιά και τον άνθρωπο». Για πρώτη φορά την άνοιξη του 2009, σε συνεργασία με Δήμους και την εκπαιδευτική κοινότητα, υλοποιήσαμε δράσεις ανάδειξης συγκεκριμένων αδόμητων χώρων.
Στο πλαίσιο Πιλοτικού Εκπαιδευτικού Προγράμματος (2009-2010) για τη σημασία των αδόμητων – πράσινων χώρων στην πόλη, το οποίο χρηματοδοτήθηκε με δωρεά από το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος», δημιουργήθηκε αυτό το Δίκτυο όπου μαθητικές ομάδες σχολείων Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης της Αττικής και της Θεσσαλονίκης με τη συνεργασία των αντίστοιχων υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, υλοποίησαν εξορμήσεις σε πάρκα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Στους μαθητές που επισκέφτηκαν τα πάρκα, δόθηκε η ευκαιρία να αξιολογήσουν τα «συστατικά στοιχεία» των πάρκων, να καταγράψουν τα είδη των πουλιών, να συναρμολογήσουν, κωδικοποιήσουν και τοποθετήσουν φωλιές, να παρακολουθήσουν τις ανθρώπινες δραστηριότητες, να περιηγηθούν στους χώρους του κάθε πάρκου και φυσικά να γνωρίσουν καλύτερα τους «πνεύμονες» του αστικού περιβάλλοντος.
Φέτος, με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα Πάρκων, οι εκδηλώσεις που θα υλοποιηθούν στο Πάρκο «Α. Τρίτσης» μέσα στο Μάιο με την υποστήριξη του Οργανισμού Διοίκησης και Διαχείρισης του Πάρκο «Α. Τρίτσης» είναι:
- Έκθεση ζωγραφικής του Παναγιώτη Λιόση: «Τραγούδι της Άνοιξης» με θέμα τα πουλιά, με την υποστήριξη του Οργανισμού Διοίκησης και Διαχείρισης. Η Έκθεση πραγματοποιείται στο Πάρκο «Α. Τρίτσης», από 14 – 30 Μαΐου, ώρες 6.00μμ – 9.00μμ
- Έκθεση και βράβευση των έργων του 14ου Μαθητικού Διαγωνισμού Κατασκευής Ξύλινης Φωλιάς για Πουλιά που διοργανώνει το 2ο ΕΠΑ.Λ – Τ.Ε.Ε. Γαλατσίου στο Πάρκο «Α. Τρίτσης», Παρασκευή 27 Μαΐου

Περισσότερες πληροφορίες για το Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης μπορείτε να βρείτε εδώ: http://park.ornithologiki.gr
Περισσότερες πληροφορίες για το Δίκτυο Αδόμητων Χώρων, μπορείτε να βρείτε εδώ: http://mybirdpark.ornithologiki.gr

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω 

Η πυραμίδα της Βοσνίας στο μικροσκόπιο

Η πυραμίδα της Βοσνίας στο μικροσκόπιο


Τον τελευταίο καιρό, παγκόσμιο ενδιαφέρον έχει προκαλέσει η ανακοίνωση ενός Βόσνιου αρχαιολόγου, σχετικά με την ανακάλυψη μίας πυραμίδας εφάμιλλης - όπως πιστεύει - με αυτές τις Αιγύπτου ή της Κεντρικής Αμερικής.
Πρόκειται για έναν λόφο, 32 χιλιόμετρα ΒΔ του Σαράγεβο, ο οποίος έχει ένα αρκετά συμμετρικό σχήμα που παραπέμπει σε πυραμίδα. Έτσι ο Semir Osmanagic πιστεύει ότι κάτω απ' το χώμα κρύβεται μια πυραμιδική κατασκευή την οποία σκοπεύει να αποκαλύψει σύντομα επιχειρώντας ανασκαφές. Όλα αυτά θορύβησαν τους αρχαιολογικούς κύκλους με αποτέλεσμα αρχαιολόγοι από διάφορες γωνιές της Γης να σπεύσουν στην Βοσνία-Ερζεγοβίνη για να εξετάσουν την περίπτωση.
Αρχαιολόγοι από την Αυστραλία (όπως ο Royce Richards), τη Σκοτία, την Ιρλανδία, την Αυστρία και τη Σλοβενία θα ξεκινήσουν σύντομα μια ομαδική ανασκαφή για να ρίξουν φως στο ζήτημα. Η προσπάθεια αναμένεται να ξεκινήσει στις 14 Απριλίου του 2006, στην περιοχή του Visoko.
Ο Osmanagic, ο οποίος έχει μελετήσει για 15 χρόνια πυραμιδικές κατασκευές ανά τον κόσμο, είναι πεπεισμένος ότι ο λόφος κρύβει τη μεγαλύτερη πυραμιδική κατασκευή της Ευρώπης. Την αισιοδοξία του ενισχύει το γεγονός ότι, κάποιες προκαταρκτικές ανασκαφές στο λόφο, έφεραν στο φως πέτρινους όγκους σαφώς επεξεργασμένους από ανθρώπινο χέρι, καθώς και υπόγεια τούνελ!
Αν η ύπαρξη της πυραμίδας επαληθευτεί, θα αλλάξει η άποψη των ιστορικών για τον ευρωπαϊκό πολιτισμό, ειδικά όταν χρονολογηθεί η πυραμίδα (αν βέβαια ανακαλυφθεί !). Προς το παρόν θεωρητικοί επιστήμονες υποστηρίζουν ότι, ο λαός των Ιλλυρίων που κατοίκησε το βαλκανικό χώρο πριν την κάθοδο σλαβικών φύλων (πριν από 1.400 χρόνια) είχαν το τεχνολογικό επίπεδο για να πραγματοποιήσουν ανάλογες κατασκευές.
Πηγές:

σημ. Αν οι σύνδεσμοι δεν ανοίγουν κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω 
 

Η τέχνη του καλλωπισμού στην Αρχαία Αίγυπτο

http://www.nea-acropoli-ioannina.gr/arxaiwn-politismwn/h-texnh-tou-kallwpismou-sthn-arxaia-aigupto.html 

Αναδημοσίευση άρθρου από την Νέα Ακρόπολη

Η τέχνη του καλλωπισμού στην Αρχαία Αίγυπτο

Σύμφωνα με παραστάσεις από ναούς, τάφους, αλλά και από διάφορα κείμενα που έχουν σωθεί, φαίνεται ότι η τέχνη του καλλωπισμού ήταν πολύ σημαντική για τους αρχαίους Αιγυπτίους. Ο καλλωπισμός τους περιλάμβανε περίτεχνα κοσμήματα, αρωματικά έλαια, περούκες και έντονο μακιγιάζ. Ήταν πολύ καθαροί και φρόντιζαν με προσοχή τα ρούχα τους και το σώμα τους. Όσο μεγαλύτερο κύρος είχε ένα πρόσωπο, τόσο πιο περίτεχνο ήταν το βάψιμο και το ντύσιμό του.

ΑΡΩΜΑΤΑ

Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι έτριβαν το δέρμα τους με λάδια και αρώματα. Τα αρωματικά έλαια μαλάκωναν την επιδερμίδα και την προστάτευαν από τον ήλιο και από τις αμμοθύελλες. Ήταν πολύ σημαντικό για τους Αιγυπτίους να μυρίζουν όμορφα, επειδή η δυσοσμία του σώματος ήταν ένδειξη αμαρτίας. Για να είναι σίγουροι ότι θα μύριζαν όμορφα καθόλη τη διάρκεια της ημέρας, τοποθετούσαν πάνω στο κεφάλι τους έναν κώνο, ο οποίος ήταν ποτισμένος με μια γλυκιά αλοιφή, που τις ζεστές νύχτες έλιωνε αργά πάνω στα μαλλιά τους. Ράντιζαν τα ρούχα τους με άρωμα φτιαγμένο από μύρο, λιβάνι και αρωματικά φυτά. Οι κυρίες μασούσαν χάπια από μέλι για να έχουν γλυκιά αναπνοή.

 

ΜΑΛΛΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΟΥΚΕΣ

Με τη χένα, που την έφτιαχναν από τα τριμμένα φύλλα ενός φυτού, έβαφαν τα μαλλιά τους. Πολλές Αιγύπτιες που ξύριζαν τα κεφάλια τους ή είχαν κοντά μαλλιά φορούσαν περούκες. Σε ειδικές περιπτώσεις οι περούκες τους είχαν πλούσιες μπούκλες ή ήταν στολισμένες με χάντρες. Η βάση ήταν ένα δίχτυ από πλεγμένες τρίχες, όπου στερεώνονταν οι μπούκλες. Τα προσκεφάλια των κρεβατιών τους κρατούσαν τον αυχένα σε σχήμα ημισελήνου. Έτσι δε χαλούσε το χτένισμα των γυναικών.

Πολλοί πίστευαν ότι οι τρίχες στο σώμα και στο πρόσωπο ήταν ανθυγιεινές. Οι γυναίκες έβγαζαν τα φρύδια τους και οι αξιωματούχοι της Αυλής συχνά φορούσαν ψεύτικες κοντές γενειάδες, αν και οι περισσότεροι άνδρες ήταν καλοξυρισμένοι. Συνήθιζαν να ξυρίζουν το κεφάλι και το κορμί τους, με μπρούντζινες λεπίδες. Οι ιερείς ξύριζαν όλο το κεφάλι τους και το σώμα. Τα κεφάλια των παιδιών ήταν ξυρισμένα. Άφηναν μόνο μια μακριά πλεχτή αλογοουρά στο πλάι, την "αλογοουρά της νεότητας".

Αν και φορούσαν όλοι περούκες, δεν ήθελαν να αποκτήσουν φαλάκρα. Για να το αποφύγουν έτριβαν το κεφάλι τους με διάφορα παρασκευάσματα, όπως κοπριά γκαζέλλας και λίπος ιπποπόταμου. Πίστευαν ακόμα ότι το αίμα του μαύρου ταύρου περιείχε κάτι μαγικό που εμπόδιζε το άσπρισμα των μαλλιών.

ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ

Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι φορούσαν ελαφριά και δροσερά ρούχα από λεπτό, άβαφο λινό ύφασμα. Τα ρούχα τους απλώς τυλίγονταν γύρω από το σώμα, για αυτό και είχαν ελάχιστες ραφές.

Οι γυναίκες στην εποχή του Αρχαίου βασιλείου φορούσαν απλό, ίσιο φόρεμα με τιράντες, φτιαγμένο από ένα ορθογώνιο κομμάτι λινό, με ραφή στη μία πλευρά. Για να μην ζεσταίνονται, χρησιμοποιούσαν πολύ λεπτά υφάσματα και δε φορούσαν εσώρουχα. Αυτό το απλό ντύσιμο δεν άλλαξε, αν και στα χρόνια του Μέσου Βασιλείου πλούσιες και φτωχές άρχισαν να φορούν κολιέ με πολύχρωμα σχέδια. Η μόδα του Νέου Βασιλείου ήταν πιο κομψή: Φορούσαν πλισέ χιτώνες με κρόσσια πάνω από το ίσιο φόρεμα.

Οι άνδρες την εποχή του Αρχαίου Βασιλείου τύλιγαν γύρω από τη μέση τους ένα λινό ύφασμα με πιέτες, που το στερέωναν με κόμπο ή με πόρπη. Στα χρόνια του Μέσου βασιλείου η μόδα άλλαξε και όλοι φορούσαν πιο μακριές και ίσιες φούστες. Το χειμώνα, όταν έκανε κρύο, φορούσαν μακριούς μανδύες. Στα χρόνια του Νέου Βασιλείου φορούσαν περίζωμα ή ποδιά με πλισέδες (μικρές πιέτες) και κρόσσια, που ήταν πολύ της μόδας.

Το λινό ήταν πολύ διαδεδομένο ύφασμα εκείνη την εποχή, επειδή το λινάρι ευδοκιμούσε στο αλλουβιακό έδαφος του Νείλου.

Το λευκό ήταν το χρώμα της αγνότητας και τα ρούχα στα χρόνια του Αρχαίου και του Μέσου Βασιλείου ράβονταν κυρίως από λευκό, λινό ύφασμα. Έβαφαν μερικές φορές το λινό με καφέ και γαλάζιες βαφές, αλλά δε μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν άλλα, πιο ζωηρά χρώματα, όπως πράσινο και κόκκινο, επειδή χρειάζονταν ειδικό στερεωτικό για τη σταθεροποίηση του χρώματος. Στα χρόνια του Νέου Βασιλείου ανακαλύφθηκε αυτό το στερεωτικό, κι έτσι τα ρούχα έγιναν πιο ζωηρόχρωμα και τα σχέδια τους πιο περίτεχνα.

ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ

Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι στόλιζαν όλο τους το σώμα, φορώντας κάθε είδους κοσμήματα, από σκουλαρίκια μέχρι βραχιόλια στους αστραγάλους. Κοσμήματα φορούσαν όλοι: πλούσιοι και φτωχοί, άνδρες και γυναίκες, ακόμα και μερικά ιερά ζώα! Τα βαριά κοσμήματα, που στόλιζαν τα απλά ρούχα των Αιγυπτίων, ήταν ένδειξη υψηλής κοινωνικής θέσης.

Τα ακριβά κοσμήματα κατασκευάζονταν από χρυσό και ημιπολύτιμες πέτρες. Τα πιο φτηνά ήταν από γυαλί και φαγεντιανή (πορσελάνη), υλικό από τριμμένο χαλαζία ή άμμο, που το θέρμαιναν σε καλούπια και το στίλβωναν. Οι ημιπολύτιμες πέτρες ή το χρωματιστό γυαλί, "συγκρατούνταν" στη θέση τους από λεπτές μεταλλικές λωρίδες, τεχνική που σήμερα λέγεται κλουαζονέ.

Συχνά είχαν διπλή λειτουργία: ήταν στολίδια και ταυτόχρονα φυλαχτά, που προστάτευαν από κάθε κακό όποιον τα φορούσε. Ορισμένες πέτρες, όπως το καρνεόλιο, το λάπις λάζουλι και το τιρκουάζ, είχαν για τους αρχαίους Αιγυπτίους μαγικές ιδιότητες. Μαγικά μοτίβα ήταν οι μορφές των θεών. Μερικές φορές τα παιδιά φορούσαν στα μαλλιά τους ένα ψάρι-φυλαχτό, για να τα προφυλάξει από τον πνιγμό. Οι έγκυες γυναίκες φορούσαν φυλαχτά με την Τοέρις, θεά της μητρότητας, με μορφή ιπποπόταμου, για να τις βοηθήσει στη γέννα.

ΜΑΚΙΓΙΑΖ

Τα είδη για το μακιγιάζ φυλάγονταν σε όμορφες κασετίνες. Τα βλέφαρα βάφονταν με πράσινο χρώμα, από τριμμένη μαλακή πέτρα, το μαλαχίτη, καθώς επίσης και με γαλάζιο, από ψήγματα χαλκού. Οι Αιγύπτιες τόνιζαν το περίγραμμα των ματιών τους με μαύρο κολ, που το έφτιαχναν από μολυβδομετάλλεμα και νερό. Έτσι τα μάτια τους φαίνονταν μεγαλύτερα και προστατεύονταν από τον ήλιο. Τα μάγουλα και τα χείλη τα έβαφαν με κόκκινη ώχρα. Φορούσαν στα χείλη τους κόκκινη θεραπευτική αλοιφή και έβαφαν επίσης κόκκινα τα νύχια των χεριών και των ποδιών τους. Χρησιμοποιούσαν ειδικές κρέμες για να έχουν φωτεινό πρόσωπο, αλλά και για να αποφύγουν τις ανεπιθύμητες ρυτίδες.

Οι καθρέφτες ήταν απαραίτητοι για το μακιγιάζ και το χτένισμα. Ο αιγυπτιακός καθρέφτης ήταν ένας στρογγυλός, πολύ γυαλιστερός μεταλλικός δίσκος, συνήθως από μπρούντζο. Το σχήμα και η λάμψη του θύμιζε στους Αιγυπτίους το ζωοδότη ήλιο, για αυτό και οι καθρέφτες ήταν σημαντικά θρησκευτικά αντικείμενα. Στα χρόνια του νέου Βασίλειο διακοσμούσαν συχνά το πίσω μέρος του καθρέφτη με ιερά σύμβολα.
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα αντιγραφή, επικόλληση πάνω
 

Καρμπονάρα φούρνου


Υλικά  :  ένα χαρτί μακαρόνια 6 Νο, 3 κουτιά κρέμα γάλακτος, 200-300 γρ φέτες ζαμπόν, 200-300 γρ.  φέτες μπέικον, 200-300 γρ μανιτάρια, 2 πιπεριές πράσινες, 400 γρ. τυρί  ό,τι είδος θέλετε ή και μείγμα διαφορετικών τυριών (αρκεί να είναι όλα κίτρινα) , 1 κύβο βοδινό, 1 κουταλιά φυτίνη, λίγο λάδι

Εκτέλεση : Βάζουμε το λάδι (1/2 ποτήρι, όχι πολύ μεγάλο) σε ένα τηγάνι να κάψει λίγο. ΄Εχουμε ετοιμάσει απο πριν τα μανιτάρια συρωμένα και κομμένα σε μέγεθος μικρό 1 cm2 , Με ξύλινη κουτάλα τα σωτάρουμε ελαφρά και προσθέτουμε σε ίδιο μέγεθος κομμένες τις πιπεριές ενώ ανακατεύουμε συνεχώς και τα αλαντικά σε μέγεθος 2 cm2. Μόλις βάλουμε τα αλαντικά σβήνουμε το μάτι και συνεχώς ανακατεύομε με ξύλινη πάντα κουτάλα μέχρι να εξασθενήσει εντελώς η πυρά.  Έπειτα αφήνουμε στην άκρη  αυτό το υλικό αφού το βγάλουμε με τρυπητή κουτάλα από το τηγάνι  και ετοιμάζουμε τα μακαρόνια.    Σε μια κατσαρόλα βάζομε νερό λιγότερο από μέχρι τη μέση να βράσει. Μόλις αρχίσει να βράζει ρίχνομε τον κύβο και τον αφήνομε 5 λεπτά σε βράσιμο. Ρίχνομε τα μακαρόνια κομμένα στη μέση  και φροντίζουμε να μην κολλήσουν μεταξύ τους. Αυτό που πρέπει να προσέξουμε είναι να μείνουν τα μακαρόνια λίγο κίτρινα, και το νερό στο τέλος να είναι πολύ λίγο να μή φαίνεται. Όταν σβήσουμε το μάτι ρίχνουμε το βούτυρο  Η κατσαρόλα παραμένει στο μάτι πάνω μέχρι να εξασθενήσει η πυρά. Εν τώ μεταξύ έχουμε ανάψει το φούρνο να ετοιμάζεται στους 180. Επίσης έχουμε έτοιμο ξυσμένο το τυρί. Σε ένα ταψί ευρύχωρο για την ποσότητά μας απλώνουμε λίγο λάδι να μή κολλήσει και σε στρώματα βάζουμε μακαρόνια, τυρί, υλικό αλαντικών και πάλι μακαρόνια, τυρί, υλικό αλαντικών Τελειώνουμε πάλι με τυρί. Τέλος ρίχνομε την κρέμα γάλακτος  Αν χρειάζεται βάζουμε περισσότερη απο τη συνταγή. Αυτό που έχει σημασία είναι η κρέμα να σκεπάσει τα υλικά όλα . Ψήνουμε μέχρι να δούμε ότι αρχίζει να παίρνει χρώμα. Σβήνουμε το φούρνο εγκαίρως και το αφήνουμε να τελειώσει με την πυρά. Καλή επιτυχία! και Καλή σας όρεξη!
Η συνταγή είναι δική μου

Τετάρτη 23 Μαΐου 2012

Τελείωσε το Πάσχα

Σήμερα τελείωσε το 40ήμερο του Πάσχα. Χθές το βράδυ στις εκκλησίες έγινε νυχτερινή λειτουργία.
Όπως μου είπε μια θεία μου έγινε η Αναστάσιμη λειτουργία πάλι. Έτσι κλείνει το διάστημα των 40 ημερών. Σήμερα δε το απόγευμα στον εσπερινό όπου πήγα κι εγώ ο κόσμος προσκύνησε την εικόνα της ανάστασης που ήταν όλες τις ημέρες στο κλίτος του ναού  και ο ιερέας έπειτα την ξαναφύλαξε στο ιερό. Εκεί θα μείνει μέχρι το επόμενο Πάσχα. Επίσης ο ιερέας μοίρασε στον κόσμο σακουλάκια που περιέχουν λουλούδια από τον επιτάφιο. Λέγεται ότι προσφέρουν προστασία και καλή τύχη. Εύχομαι να είναι έτσι για όλο τον κόσμο. Και του χρόνου!

Ευτυχία είναι...

Να αγκαλιάζεις το Σύμπαν με τη σκέψη και το συναίσθημα και να αισθάνεσαι το θερμό αγκάλιασμά του

Να αισθάνεσαι την ομορφιά της φύσεως , την αγνότητά της, το φώς της και να τα καταλαβαίνεις βαθειά

Να βλέπεις την αρμονία που συνέχει το πάν, να ακούς τη μουσική των άστρων, και να αισθάνεσαι τον εαυτό σου αρμονικό προς αυτά

Να μπορείς να απολαμβάνεις σαν μια υπέροχη συμφωνία τον ψιθυρισμό του δάσους, τον παφλασμό του κύμματος, το σφύριγμα του ανέμου και αυτή τη στιγμή να μή ζητάς τίποτε άλλο

Να αισθάνεσαι τον εαυτό σου ελεύθερο, να μήν εξαρτάσαι από πουθενά και από κανένα, να μπορείς να κινείσαι ελεύθερα χωρίς εμπόδια καιμ φραγμούς

Να χαίρεσαι πάντοτε τη χαρά της παρούσης στιγμής, χωρίς σκέψεις, χωρίς μέριμνες

Να αισθάνεσαι ότι είσαι μια ύπαρξη θεϊκής καταγωγής με προοπτική απέραντης πνευματικής σταδιοδρομίας

πηγή: περιοδικό "πνευματικοί σταλακτίτες" τεύχος 1
         κατ/τος Ράδιο Μαρκάκη

diadrastiko: Το μυστήριο με τα ανάκτορα του Μενελάου

diadrastiko: Το μυστήριο με τα ανάκτορα του Μενελάου:
Η κοιλάδα του Αγίου Βασιλείου της Σπάρτης με τον αρχαιολογικό χώρο – όπου βρίσκονται τα ανάκτορα – να εκτείνεται γύρω από τον βυζαντινό ...

Η Χελώνα της Ελένης Κουτούφαρη -Σέττα

http://www.onestory.gr/post/23569731347

_Η ΧΕΛΩΝΑ

της Ελένης Κουτούφαρη - Σέττα *
.
Ήταν μια από εκείνες τις μέρες του χειμώνα  τις μίζερες, που δεν φυσά να φύγει η μούχλα από τα κεραμίδια, δεν έχει Ήλιο να σε ζεστάνει καθώς κάτι ελεεινά γκρίζα σύννεφα τον έχουν αποκλεισμένο και έπρεπε οπωσδήποτε να πάω να κλειστώ στην μισοφωτισμένη και απρόσωπη αίθουσα του σχολείου.
Η μανά μου για μια ακόμα φόρα έκανε επιδρομή στην κρυψώνα μου και έσκισε τα σκίτσα που είχα φυλάξει και το είπε στο δάσκαλο κουνώντας απειλητικά το δάχτυλο μπροστά στη άγαρμπη μύτη του.
Μάνα Καλ.
- Ο δικός μου ο γιος θα γίνει η γιατρός η δικηγόρος γι αυτό τον στέλνω στο σχολειό και όχι για να μουντζουρώνει χαρτιά και να ζωγραφίζει.
- Ποτέ κανείς δεν έχει καταφέρει να ζήσει με ζωγραφιές αυτά είναι δουλείες για αριστοκράτες.
Δάσκαλος
- Κυρά μου τι να κάνω δεν είμαι ποια σε θέση να τον ελέγξω.
- Όλη μέρα κοιτά αποχαυνωμένος έξω από το παράθυρο και αναστενάζει.
- Ενώ το ευλογημένο το χεράκι του φτιάχνει απίθανα σκίτσα σε ότι βλέπει άλλα και ακαταλαβίστικα που όπως φαίνεται τα φαντάζεται.
Μάνα Καλ.
- Όχι κυρ δάσκαλε πρέπει να μάθει γράμματα δεν μπορεί  κάποιος τρόπος θα υπάρχει θα μάθει έστω και με το ζόρι.
- δεν ξοδεύω την ζωή μου στα χωράφια και στη σκάφη, ούτε ο άντρας μου στα καμίνια που ψήνεται όλη μέρα για να φτιάξω έναν αποτυχημένο καλλιτέχνη τζίτζικα που θα τραγουδά από κλαρί σε κλαρί και θα πεθαίνει από την πείνα. 
Δάσκαλος
- Έχεις δίκιο κυρία μου κι εγώ συμφωνώ τα καλλιτεχνικά είναι μάθημα για τα πλουσιόπαιδα δεν θα έπρεπε να τα διδάσκουμε στα σχολεία τα δικά μας. Τι να την κάνει την αισθητική παιδεία ο φτωχός?  μήπως θα δει την πείνα του με ποιο όμορφα χρώματα η θα πληρώσει τα βερεσέδια με στίχους. 
- άφησε  τον σε μένα…
Κι έτσι με την ευχή της μάνας μου, τρώω το ξύλο της χρονιάς μου και μόνο κρυφά πια, μπορώ να σκιτσάρω η να γράψω κάτι άλλο έκτος από την αναθεματισμένη ορθογραφία που δεν θα τη μάθω ποτέ. Είναι ώρα που το έσκασα στο διάλλειμα από το σχολείο και έχω κρυφτεί στην μεγάλη σπηλιά πάνω από το σπιτι μου για να μη γίνω στόχος .
Ένα περίεργο πράγμα όλοι με ξέρουν και όλοι έχουν την ίδια γνώμη για μένα . το καημένο λένε δεν θα έχει καλή κατάληξη νεραϊδοπαρμένο είναι. Πιθανόν να ακούγονται και έξω από το κεφάλι μου οι μουσικές που με συντροφεύουν και ίσως πάνω από το σώμα μου ένα μικρό συννεφάκι κόμικς να λέει εδώ είμαι κοιτάξτε με δεν θα παραδοθώ ποτέ αν δεν βγάλω από μέσα μου όλα αυτά τα χρώματα τους στίχους και τους ήχους που με πνίγουν.
Έχω από πολύ μικρό που άκουσα την ιστορία του Άργους την ιδέα ότι στη σπηλιά που κρύβομαι και την κατοικεί ένας μυστήριος τύπος που όλοι φοβούνται έκτος από μένα που με φοβάται ο ιδιος, εχει κρύψει ο Απόλλωνας την λύρα του. Έψαξα κάποιες φορές αλλά δεν βρήκα τίποτα.
Σήμερα όμως ήρθα με σχέδιο αφού δεν το βρήκα τα θειο όργανο θα το φτιάξω. Μια χελώνα μεγαλούτσικη κυκλοφορεί στη περιοχή θα την πιάσω και θα την μετατρέψω σε λύρα. Έχω όμως ένα μικρό πρόβλημα η μάλλον μεγάλο δεν μπορώ να σκοτώσω την χελωνίτσα δεν μου πάει ρε παιδί μου έκτος που κάνει χχχχχχ με κοιτάζει μ’ εκείνα τα  μάτια τα περίεργα και μου κόβει κάθε κακή διάθεση. Δεν έχει λύρα ούτε και σήμερα μόνο φωνές και τιμωρία.
.
Η Ελένη Κουτούφαρη - Σέττα γεννήθηκε στο χωριό Άγιος Πολύκαρπος του δήμου Ραχών Ικαρίας. Με την τέχνη έχει ιδιαίτερη σχέση και ειδικά τη λαϊκή, είναι επιμελήτρια του μουσείου λαϊκής τέχνης και αγροτικής ζωής στην Αγία Άννα Ευβοίας αλλά και συνεργάτης του μικρού λαογραφικού μουσείου στην γενέτειρα της. Γράφει από νεαρή ηλικία κυρίως ποιήματα.
[ facebook ] [ e-mail ]

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δημοφιλείς αναρτήσεις