Τρίτη 31 Ιουλίου 2012

Ὁ ἐφευρέτης τῆς ἀσπιρίνης

πηγή : http://filonoi.gr/m-efevretis-tis-aspirinis/

Ὁ ἐφευρέτης τῆς ἀσπιρίνης


Τό ἔχω ξαναπεῖ καί ξαναγράψει καί ἀπό τοῦτο ἐδῶ τό «βῆμα», πολλές φορές. Ὅποια «πέτρα» νά σηκώσῃς, ὅσο, ὅπου κι ἄν ψάξῃς, μένεις ἔκθαμβος ἀπό τό μεγαλεῖο καί τήν γνῶσι τοῦ γίγαντα Ἑλληνισμοῦ.
Εἰδικότερα, σήμερα, θά ἀναφερθῶ στόν Ἱπποκράτη (460 – 377 π.χ.). Τόν δέκατο ὄγδοο ἀπόγονο τοῦ θεοποιημένου Ἀσκληπιοῦ.
Ὅσο θά ὑπάρχῃ ἡ ἀνθρωπότης, δέν θά πάψῃ ποτέ νά μνημονεύῃ τό ὄνομα τοῦ τρισολβίου αὐτοῦ ἀνθρώπου, διότι εἶχε σπλάχνα συμπόνοιας καί τό ἀπέδειξε, μέ τό νά γίνῃ ὁ πατέρας τῆς ἰαματικῆς ἐρεύνης πού σήμερα ὀνομάζουμε ἰατρική!
Αὐτός λοιπόν, ὁ ἐντελῶς κανονικός ἄνθρωπος, μεταξύ πολλῶν ἄλλων ἰαματικῶν δώρων πού ἔκανε στήν ἀνθρωπότητα εἶναι καί ὁ ἐφευρέτης τῆς εὐεργετικῆς ἀσπιρίνης.
Ἕνα φάρμακο πού ἀκόμα καί στίς μέρες μας, πολλές φορές εἶναι ἀναντικατάστατο καί σώζει ζωές.
Ὁ Γαληνός (129 – 201 μ.χ.) ἔλεγε γιά τόν Ἱπποκράτη «πάλιν ὥσπερ ἀπό θεοῦ φωνῆς τῆς Ἱπποκράτους ἀρξάμεθα λέξεως». Ὁ Γαληνός μᾶς ἄφησε θυσαυρούς γνώσεων καί φαρμάκων. Στά σχόλιά του «περί ἰτέας», ἀποδίδει τήν εὕρεσιν τοῦ φαρμάκου στόν Ἱπποκράτη καί παραθέτοντας λεπτομέρειες παρασκευῆς, συμπληρώνει: φάρμακον εἰς πολλά χρήσιμον, οὐδέν γάρ ἐστί χρησιμότερον». (Γαληνός: ΠΕΡΙ ΚΡΑΣΕΩΣ ΦΑΡΜΑΚΩΝ – ΠΕΡΙ ΙΤΕΑΣ).
Τό βασικό συστατικό τῆς ἀσπιρίνης, τό ἀκετυλο – σαλικυλικό ὀξύ, ὑποδηλώνει σαφῶς τήν καταγωγή της, ἀφοῦ salix λέγεται λατινικά ἡ ιτιά!

(Στοιχεῖα γιά τό ἄρθρο πῆρα ἀπό τό «Θἐατρο τῆς Σωτηρίας» τοῦ Μιχάλη Καλόπουλου)

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Κερασόπιτα

Κερασόπιτα
Bαθμολογία:
       
24 ψήφοι
Προστέθηκε από , 24.05.09

Περιγραφή

Καιρό ψάχνω συνταγή κερασόπιτας, να μοιάζει με αυτή του ζαχαροπλαστείου. Τώρα που βγήκαν τα φρέσκα κεράσια, καιρός να τη φτιάξουμε ξανά και ξανά πανεύκολα!
 Photo

Τι χρειαζόμαστε:

  • 450 γρ. κεράσια φρέσκα
  • 200 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
  • 1 φακελάκι baking powder
  • ελάχιστο αλάτι
  • 2 αυγά
  • 150 γρ. ζάχαρη
  • 1/2 φλυτζάνι βούτυρο σε θερμοκρασία δωματίου
  • 80 ml γάλα
  • βανίλια και ξύσμα λεμονιού ή πορτοκαλιού
Στα γρήγορα
Κατηγορία
Εποχιακά
Μέθοδος
Διατροφή
Δυσκολία
Περιέχει





                                                 Σερβίρει
8 - 10 άτομα

 

Πως το κάνουμε:

Διαβάστε περισότερο: Κερασόπιτα http://www.sintagespareas.gr/sintages/kerasopita.html#ixzz21kZ9E8lq
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Ἡ Ὑπερτροφὴ κάππαρη

πηγή : http://filonoi.gr/ypertrofh-kaparh/

Ἡ Ὑπερτροφὴ κάππαρη

Ἡ Ὑπερτροφὴ κάππαρη.2

Πολλὲς φορὲς μὲ ἐρωτοῦν γιατὶ εἶμαι κατὰ τῶν ἐμβολίων. 
Δέν φοβᾶμαι τίς σοβαρές ἀσθένειες; Δέν φοβᾶμαι τίς ἐπιδημίες;
Δέν φοβᾶμαι τήν μεγαλυτέρα εὐαισθησία ἑνός παιδιοῦ ἤ ἀκόμη κι ἐνός βρέφους, στήν ἔκθεσιν του σέ ἰούς καί μικρόβια;
Σαφῶς καὶ φοβᾶμαι. Κι ὅλα αὐτὰ εἶναι ὑπαρκτα.
Ἀλλὰ ἐὰν ἡ Φύσις δημιούργησε μίαν ἀσθένεια, τότε αὐτομάτως δημιούργησε καὶ τὸ φάρμακό της.
Κι ὅλα αὐτὰ τὰ φάρμακα εἶναι ἐκεῖ ἔξω. Τὸ μόνον που χρειάζεται νὰ κάνουμε εἶναι νὰ τὰ ἀναζητήσουμε ἤ νὰ τὰ καλλιεργήσουμε.
Κάτι τελευταῖο, πρὶν σᾶς ἀφήσω μὲ τὴν κάππαρη.
Τὰ μόνα ποὺ δὲν δημιούργησε ἡ Φύσις εἶναι τὰ ὅπλα μαζικῆς θανατώσεως πληθυσμῶν.
Ἀλλὰ αὐτὸ ποὺ ξέρει νὰ κάνει καλά, ἀπὸ ἀρχῆς γενέσεως κόσμου, εἶναι νὰ δημιουργῇ πάντα ἀντίδοτον σὲ κάθε δηλητήριον. Ἔτσι καὶ τώρα, εἶναι δεδομένον πὼς θὰ πράξῃ τὰ ὅμοια.
Φιλονόη.

Κάππαρη η καλοκαιρινή υπέρτροφή-φάρμακο

  
Πώς σώζουν τα λαχανικά-Η έλλειψη οξυγόνου βλάπτει το… συκώτι!
Σε συνθήκες έλλειψης οξυγόνου σωρεύεται λίπος στα ζωτικά μας όργανα, προσοχή σε υπνική άπνοια και διάφραγμα!
Όπως αναφέρεται σε άρθρο της το οποίο δημοσιεύθηκε το 2010 στην επιστημονική επιθεώρηση «Biochemical and Biophysical Research Communications» (τεύχος 398, σελίδες 74-78), υπάρχει μια φυτική ουσία που αναστέλλει την ενεργότητα του HIF-1 σε κύτταρα ηπατοκαρκινώματος. Αποτέλεσμα της αναστολής ήταν τα καρκινικά κύτταρα να μην μπορούν να επιβιώσουν σε συνθήκες υποξίας.
 Η ουσία αυτή ονομάζεται καμπφερόλη (kaempferol) και εντοπίζεται σε λαχανικά όπως η κάππαρη, το μπρόκολο, το πράσο και το σπανάκι.
 

Έχοντας διαπιστώσει την υπό όρους αντικαρκινική δράση της καμπφερόλης, οι έλληνες ερευνητές δοκίμασαν να τη χρησιμοποιήσουν και στην περίπτωση της έκτοπης συσσώρευσης λίπους.
Διαπίστωσαν ότι η δράση της στην αναστολή του HIF-1 είχε όντως το αναμενόμενο αποτέλεσμα, κάτι που αυξάνει τις ελπίδες τους για την ανάπτυξη φαρμακευτικής αγωγής για το λιπώδες ήπαρ:
«Η παρεμπόδιση της κυτταρικής “παχυσαρκίας” μέσω της χορήγησης ενός φυσικού φλαβονοειδούς μάς δίνει ελπίδες ότι τα αποτελέσματά μας θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη νέων φαρμάκων κατά των παθολογικών επιπτώσεων της παχυσαρκίας ή άλλων διαταραχών που προκαλούν μειωμένη οξυγόνωση» σημειώνει ο έλληνας ερευνητής.
Το γονίδιο HIF1 δημιουργεί υποξία δηλαδή έλλειψη οξυγόνου χαρακτηριστικό όλων των καρκίνων. Η κάπαρη δίνει το περισσότερο οξυγόνο στον οργανισμό.
Κάππαρη-Capparis spinosa


Άλλοι την αποκαλούν «κυνόσβατο», άλλοι «καπρία», άλλοι «μήλο του κόρακα», άλλοι «φιδόσκορδο», άλλοι «φιδοστάφυλο», άλλοι «θαλλία», άλλοι «πετραία», άλλοι «ολόφυτο», άλλοι «ιωνίτη», άλλοι «αείχλωρο», άλλοι «ιππομανές» και άλλοι «τριχομανές».

Περιγραφή
Είναι αγκαθωτός θάμνος, ο οποίος είναι στρωμένος κυκλικά στη γη, με αγκάθια αγκιστρωτά σαν τη βάτο, φύλλα στρογγυλά, όμοια με της κυδωνιάς, και καρπό σαν της ελιάς, ο οποίος όταν ανοίξει, βγάζει ένα λευκό άνθος, που όταν πέσει, αποκαλύπτεται κάτι μακρουλό σαν βελανίδι. Αυτό, αν ανοίξει, έχει κουκούτσια μικρά σαν του ροδιού και κόκκινα.
Έχει ξυλώδεις ρίζες, μεγάλες και πάρα πολλές. Φυτρώνει ως επί το πλείστον στις πετρώδεις και άγονες περιοχές, νησιά και οικόπεδα. Ο καρπός και ο βλαστός τρώγονται παστωμένοι.

Δράσεις-χρήσεις
Ταράζει την κοιλιά, ενοχλεί το στομάχι και προκαλεί δίψα, ενώ αν φαγωθεί βραστή, είναι πιο καλή για το στομάχι από την ωμή.
Ο καρπός της, όταν πίνεται σε ποσότητα δύο δραχμών μαζί με κρασί για τριάντα μέρες, λιώνει τις σκληρύνσεις της σπλήνας.
 

Προκαλεί την ούρηση και ματωμένα κόπρανα, ενώ όταν πίνεται, βοηθά την ισχιαλγία, την παράλυση, τις ρήξεις νευρικών και μυϊκών ινών, προκαλεί την έμμηνο ρύση και αποβάλλει το φλέγμα.
Ο καρπός, αν βραστεί με ξίδι και γίνουν πλύσεις του στόματος, σταματά τον πόνο του δοντιού.
Ο φλοιός της ρίζας ξερός ενδείκνυται σε όσα προαναφέραμε και καθαρίζει κάθε χρόνιο, ακάθαρτο και σκληρυμένο έλκος.

Γίνεται κατάπλασμα μαζί με έμπλαστρο από αλεύρι ωμού κριθαριού στις παθήσεις της σπλήνας, ενώ αν δαγκώνεται με το πονεμένο δόντι το βοηθά, και λιωμένη μαζί με ξίδι καθαρίζει τους λευκούς αλφούς.
Τα φύλλα και η ρίζα λιωμένα διαλύουν τα σκληρώματα και τα οιδήματα των αδένων του λαιμού, ενώ ο χυμός τους, αν ενσταλαχτεί στα αυτιά, σκοτώνει τα σκουλήκια μέσα σε αυτά.

Πηγή: Διοσκουρίδης-Περί απλών φαρμάκων
 
Πηγή: Βοτανική πρακτική προσαρμοσμένη εις την ιατρική καιοικονομία-Διονύσιος Πύρρος/ Τόμος Α’ (Φτιάχνω μόνος μου)

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Ο "ελέφτερος άνθρωπος" στο «Εντευκτήριο»

πηγή : http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=103&artid=145458 

Ν. ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ

«Φασίστες και μπολσεβίκοι να με διαγράψουν απ' τα τεφτέρια»

Δημοσιεύτηκε: Κυριακή, 15 Ιουλίου 2012 | ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ
Ανέκδοτες επιστολές του Νίκου Καζαντζάκη, που αποκαλύπτουν ενδιαφέρουσες πτυχές της προσωπικότητας και της σκέψης του μεγάλου λογοτέχνη, δημοσιεύονται στο νέο τεύχος του περιοδικού «Εντευκτήριο»

«Η ακορεστη τραγική, όχι περιέργεια, μα επαφή με τη ζωή και με τα μεγάλα προβλήματα του καιρού μας είναι το κέντρο του εσωτερικού μου στρόβιλου. Κ' επειδή είμαι "ελέφτερος άνθρωπος" μπορώ και διακρίνω πως κ' οι πιο παράταιρες σήμερα προσπάθειες, από τον μπολσεβικισμό ίσαμε το φασισμό, συνεργάζουνται χωρίς να το ξέρουν και να το θέλουν. Γι' αφτό ό,τι κι αν γράψω δεν μπορεί ν' αρέσει σε καμιά παράταξη. Παρακαλώ και τους φασίστες και τους μπολσεβίκους να με διαγράψουν από τα τεφτέρια τους. Είναι ολότελα αντίθετο στη φύση μου ν' ανήκω σε συμορία ή σε κοπάδι. Ή σε hommes d' action» γράφει από την Αίγινα, στις 18.6.1933, ο Νίκος Καζαντζάκης προς τον νεαρό φίλο του, νομικό και λόγιο, Νικόλαο Πάτρα, σε μία από τις πέντε επιστολές του της περιόδου 1931-1933, που δημοσιεύονται στο «Εντευκτήριο», παρουσιασμένες από τον Χρήστο Καββαδά.


Κι ακόμη, η πλούσια ύλη του τεύχους περιλαμβάνει: Πεζά των Δημήτρη Νόλλα, Θανάση Θ. Νιάρχου, Πάμπλο Γκουτιέρεθ, θεατρικοί μονόλογοι του Χρήστου Μπήτσικα, ποίηση των Γιώργου Βέλτσου, Μιχάλη Γκανά, Γιάννη Κοντού, Νατάσας Χατζιδάκι, Νάκη Σκορδίλη, Μεχμέτ Αλί Οτσομπανλάρ, Θοδωρή Ρακόπουλου, Ρέζα Σιρμάζ, άρθρα της Κατερίνας Κωστίου και του Αρη Στυλιανού για τον Δ. Ν. Μαρωνίτη.

Επίσης, μικρό αφιέρωμα στον ποιητή, κριτικό και βιβλιογράφο Δημήτρη Δασκαλόπουλο. Γράφουν οι Χ. Λ. Καράογλου, Νάσος Βαγενάς, Γιώργος Γεωργούσης και Νικήτας Παρίσης, ενώ ο τιμώμενος προδημοσιεύει σελίδες από ανέκδοτο αυτοβιογραφικό χρονικό, με αναφορές στις σχέσεις του με τον Στρατή Τσίρκα, τον Γ. Π. Σαββίδη, τον Ζήσιμο Λορεντζάτο, τον Δ. Ν. Μαρωνίτη και τον Οδυσσέα Ελύτη.

Η Πνευματική Αναζήτηση

πηγή : http://gerasimos-politis.blogspot.com/2011/12/blog-post_03.html#.UBGQHJE7c7o

Η Πνευματική Αναζήτηση

Γεράσιμος Πολίτης 2011-12-03T22:46:00+02:00

Η Πνευματική Αναζήτηση - Αυτογνωσία - Αλήθεια
Κάτω απ’ όλες τις επιθυμίες μας βρίσκεται η αληθινή επιθυμία: η αναζήτηση της αλήθειας. Η πραγμάτωσή της μπορεί να είναι αληθινά απελευθερωτική γιατί καθιστά όλες τις άλλες επιθυμίες ανάξιες λόγου. Η απόκτηση οποιουδήποτε άλλου πράγματος γίνεται εντελώς ασήμαντη μπροστά στην ανάγκη για την ανακάλυψη της αλήθειας. Ακόμη και η παρούσα προσωπική κατάσταση – ευχάριστη ή δυσάρεστη – έχει δευτερεύουσα σημασία μπροστά στην αλήθεια. Αυτό που ενδιαφέρει είναι η Ουσία. Αυτό που ενδιαφέρει είναι η επιστροφή στον Εαυτό.

Όμως, ακόμη κι αυτή η ποιοτική αναζήτηση δεν αποτελεί και δεν δημιουργεί μια κατάσταση γαλήνης και ησυχίας μέσα μας. Η αναζήτηση της αλήθειας μπορεί να γίνει μια φωτιά που κατακαίει όλες τις άλλες επιθυμίες, αλλά ουσιαστικά πρόκειται για την ίδια πλάνη καλυμμένη κάτω από την ένδυση της πνευματικότητας. Η αναζήτηση της Ουσίας βασίζεται στην πλάνη της χωριστικότητας, στην πεποίθηση ότι δεν είμαστε ήδη η Ουσία. Και αυτό κάνει την αναζήτηση να μην σταματά ποτέ.

Όταν η συγκέντρωση της προσοχής μας παραμένει στην αναζήτηση της Ουσίας, της απελευθέρωσης ή της φώτισης, και δεν στρέφεται σ’ αυτή την ίδια την ανάγκη της αναζήτησης, τότε είναι σχεδόν σίγουρο ότι δημιουργούμε τις καλύτερες προϋποθέσεις για να είμαστε συνεχώς δυστυχισμένοι, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που γινόμαστε δυστυχισμένοι με τα πιο επιφανειακά πράγματα της ζωής. Η επιβεβαίωση αυτής της πραγματικότητας μπορεί εύκολα να δοθεί από κάθε πνευματικό αναζητητή.

Στην πραγματικότητα, μπορεί να περάσουμε πολλά χρόνια της ζωής μας έχοντας ως κεντρικό σημείο της προσωπικής μας ιστορίας την ανάγκη μας για φώτιση, απελευθέρωση κοκ. Έτσι η ιστορία μας γίνεται πολύ καλύτερη από μια καθαρά υλιστική προσέγγιση της ζωής και της καθημερινότητας μας, πολύ πιο πνευματική και ίσως και «ανώτερη» απ’ αυτή που κάναμε μέχρι πρότινος, ή που κάνουν οι άλλοι.

Μπορούμε όμως να δούμε ότι χωρίς να το καταλάβουμε όλη αυτή η πνευματική αναζήτηση δημιουργεί ένα κλείσιμο και ένα σφίξιμο του εαυτού αντί για άνοιγμα και χαλάρωση; Μπορούμε να δούμε ότι ζούμε τη ζωή με ένα συνεχές αίσθημα ανικανοποίητου, με μια καινούργια και λεπτοφυή εξάρτηση; Η γεύση της Ουσίας γίνεται αιτία για έντονη επιθυμία, ακριβώς σαν κι αυτή που έχουμε νοιώσει για τόσα άλλα πράγματα. Και η μη ικανοποίησή της γεννάει απογοήτευση και δυστυχία.

Το ερώτημα που μπαίνει στο σημείο αυτό είναι το εξής: Έχουμε τη διάθεση να πάμε βαθύτερα σ’ αυτό που βιώνουμε την παρούσα στιγμή; Μπορούμε να στρέψουμε την προσοχή μας από το αντικείμενο της επιθυμίας μας – φώτιση, ενότητα κοκ – σ’ αυτή την ίδια την ανάγκη που νοιώθουμε στο νου και στο σώμα μας; Τι είναι αυτή η ανάγκη; Πώς την νοιώθουμε; Τι έχει να μας πει αν μείνουμε μαζί της;

Η αληθινή απελευθέρωση έρχεται όταν συνειδητοποιήσουμε ότι η ανάγκη για την απόκτηση της αλήθειας είναι ίδια με την ανάγκη ικανοποίησης κάθε άλλης επιθυμίας μας. Παρότι το αντικείμενο είναι εντελώς διαφορετικής ποιοτικής τάξης, αν παραμείνουμε προσκολλημένοι πάνω του είναι σίγουρο ότι θα υποφέρουμε. Αν αντίθετα στρέψουμε την προσοχή μας σ’ αυτή την ίδια την εμπειρία της επιθυμίας και της ανάγκης που νοιώθουμε, μετακινούμαστε χωρίς προσπάθεια εκεί όπου ουσιαστικά θέλουμε τόσο πολύ με το μυαλό μας να φτάσουμε: στην αλήθεια της ύπαρξης όπως αυτή παρουσιάζεται στην παρούσα στιγμή. Μόνο αυτή η απλή κίνηση μπορεί να ανοίξει τις πόρτες της ύπαρξής μας, κι αυτές οι πόρτες είναι παρούσες κάθε στιγμή, είναι η παρούσα στιγμή.

Πηγή: open-mind.name
Αναρτήθηκε από:

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δημοφιλείς αναρτήσεις