Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2012

“Βρέχει” το κρεβάτι του;

“Βρέχει” το κρεβάτι του; Τι να κάνεις!

Μήπως το παιδί σου βρέχει το κρεβατάκι του; Τι πρέπει να κάνεις; Η ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος, συγγραφέας Αλεξάνδρα Καππάτου σου εξηγεί!

Γιατί το παθαίνει;

Η ικανότητα του παιδιού να ελέγχει τους σφιγκτήρες του οργανώνεται σταδιακά, από το τέλος του πρώτου έτους και θεωρούμε ότι έχει κατακτηθεί οριστικά μόνον εφόσον έχει γίνει αυτόματη, δηλαδή γύρω στα τρία με τέσσερα χρόνια. Αυτή η πορεία εξαρτάται από τη νευρολογική ωρίμανση του παιδιού αλλά και από τα μηνύματα που παίρνει από το περιβάλλον του.

Υπάρχουν, όμως, παιδιά που για διάφορους λόγους δυσκολεύονται, κυρίως την νύχτα, να ελέγξουν την κύστη τους και «βρέχονται». Αυτό αποκαλείται «ενούρηση» και χαρακτηρίζεται από την επανειλημμένη κένωση της κύστης του παιδιού -στο κρεβάτι ή στα ρούχα- χωρίς την θέλησή του. Αποτελεί πρόβλημα όταν εξακολουθεί να συμβαίνει μετά τα πέντε χρόνια και με συχνότητα τουλάχιστον δυο φορές το μήνα -για τα μεγαλύτερα παιδιά, μια φορά το μήνα.

Η νυχτερινή ενούρηση έχει χαρακτηριστεί ως το πιο συχνό και χρόνιο πρόβλημα των παιδιών αλλά και των γονιών τους. Πρόκειται για ένα σύμπτωμα που αφορά το 10-15 % των παιδιών με μια σαφή υπεροχή των αγοριών (2 προς 1 ) σε σχέση με τα κορίτσια.

Υπάρχει ένα ποσοστό ενουρήσεων, που εξελικτικά θεραπεύονται και η συχνότητα του συμπτώματος μειώνεται όσο μεγαλώνει το παιδί. Η ενούρηση διακρίνεται σε οργανική, όταν οφείλεται σε μια σωματική νόσο, όπως, π.χ. στον σακχαρώδη διαβήτη, σε λοίμωξη του ουροποιητικού συστήματος ή σε επιληπτική διαταραχή, και σε λειτουργική, όταν δεν μπορεί να αποδοθεί σε κάποια οργανική διαταραχή.

Η νυχτερινή ενούρηση χαρακτηρίζεται πρωτοπαθής, όταν το παιδί δεν έχει υπάρξει στεγνό ποτέ για διάστημα μεγαλύτερο των έξι μηνών, και δευτεροπαθής, όταν το παιδί στο παρελθόν έχει υπάρξει στεγνό για ένα χρόνο. Περίπου το 75% των ενουρητικών παιδιών έχουν πρωτοπαθή ενούρηση.

Υπάρχουν ενδείξεις ότι η πρωτοπαθής ενούρηση οφείλεται σε βιολογικούς- γενετικούς παράγοντες και πρέπει να θεωρείται καθυστέρηση της ωρίμανσης. Όσον αφορά την δευτεροπαθή ενούρηση, εμφανίζεται συχνά γύρω στα πέντε με οχτώ χρόνια έπειτα από κάποιο γεγονός, όπως για παράδειγμα, ο ερχομός καινούργιου παιδιού στην οικογένεια, η επιστροφή στο σχολείο, ένα ταξίδι κι ο αποχωρισμός από τους γονείς του, τα προβλήματα στη σχέση μεταξύ των γονιών, η συγκρουσιακή ατμόσφαιρα κ.λπ.
Η ενούρηση διακρίνεται στους εξής τύπους: αποκλειστικά νυχτερινή ενούρηση, αποκλειστικά ημερήσια ενούρηση, νυχτερινή και ημερήσια ενούρηση.

Συχνά, στην ίδια οικογένεια κάποιος από τους γονείς ή τα άλλα παιδιά τους ίσως ήταν επίσης ενουρητικά. Αρκετοί γονείς συνήθως επικαλούνται το βαθύ ύπνο του παιδιού ως αιτία της ενούρησης. Χαρακτηριστικά αναφέρουν ότι κοιμάται τόσο βαθιά, που δεν καταλαβαίνει ότι θέλει να ουρήσει και έτσι «βρέχεται».
Ανεξάρτητα όμως από την αιτιολογία της ενούρησης, το σύμπτωμα είναι πηγή ντροπής, ταπείνωσης και δυσφορίας για το παιδί. Νιώθει ανίσχυρο, αβοήθητο και ανίκανο να ελέγξει την κατάσταση.

Η προσωπικότητα του ενουρητικού παιδιού έχει γίνει αντικείμενο πολλών μελετών, οι οποίες καταλήγουν ότι δεν υπάρχει ένα και μοναδικό προφίλ. Ένα ενουρητικό παιδί μπορεί να επηρεάσει την οικογενειακή νοοτροπία και σταδιακά να την μετατρέψει σε μια παθολογική συμπεριφορά. Έτσι, η οικογενειακή απάντηση στην ενούρηση του παιδιού μπορεί να εμπεριέχει επιθετικότητα, τιμωρία, απειλή, κοροϊδία, ή και φυσική βία.

Πώς μπορούν να βοηθήσουν οι γονείς;

-Να μην δίνουν πολλά υγρά στο παιδί πριν από τον ύπνο, χωρίς ωστόσο να υπερβάλλουν.
-Να ξυπνούν το παιδί τους τη νύχτα για ένα διάστημα 3 με 4 εβδομάδων, μία έως μιάμισή ώρα από την στιγμή που κοιμήθηκε.
-Να αποφεύγουν τις παρατηρήσεις ή την ειρωνεία.
-Αν το πρόβλημα παραμένει η αναζήτηση βοήθειας από ειδικό είναι απαραίτητη.

Αντιμετώπιση

Ο ειδικός θα αξιολογήσει το χρόνο που εμφανίστηκε η ενούρηση, αν, για παράδειγμα, το παιδί δεν ήταν ποτέ στεγνό ή ένα διάστημα ήταν στεγνό και ύστερα από κάποιο γεγονός άρχισε πάλι να βρέχεται το βράδυ, πόσο καιρό συμβαίνει αυτό, με τι ρυθμό, ποια στάση κρατά η οικογένεια προς το σύμπτωμα, ποιες είναι οι αντιδράσεις του παιδιού, τι είδους τακτικές αντιμετώπισης έχουνε ήδη εφαρμοστεί κ.α. Αν αποδειχθεί ότι η ενούρηση έχει οργανική αιτιολογία (π.χ., διαβήτης, επιληψία, ανωμαλίες ουροποιητικού κ.λπ. ), αντιμετωπίζεται καταρχήν το οργανικό πρόβλημα. Η ενημέρωση του παιδιού σχετικά με το θέμα της ενούρησης ίσως κριθεί από τον ειδικό απαραίτητη, προκειμένου να απενοχοποιηθεί το παιδί αλλά και να απομυθοποιηθεί το σύμπτωμα. Έτσι το παιδί θα πάψει να νιώθει θύμα αυτή της κατάστασης.

Η αντιμετώπιση της ενούρησης κατευθύνεται:
-Στην επανεκπαίδευση του παιδιού σχετικά με την καθαριότητα, η οποία μπορεί να ήταν πολύ πιεστική ή πρώιμη κ.λπ.
-Στη βελτίωση της σχέσης του παιδιού με την οικογένεια.
-Σε κάποιες περιπτώσεις, η φαρμακευτική αγωγή έχει καλά αποτελέσματα, όμως πριν από την ηλικία των έξι ετών δεν προτιμάται.

tlife.gr

Ο μικρός Νικόλας


Ο μικρός Νικόλας (γαλλ. Le petit Nicolas) είναι δημιούργημα του (σεναριογράφου) Ρενέ Γκοσινί (Rene Goscinny, 1926-5-11-1977) και του (σκιτσογράφου) Ζαν Ζακ Σανπέ (Jean-Jacques Sempé, 1932-...). Είναι ο κεντρικός ήρωας της σειράς βιβλίων "Οι περιπέτειες του μικρού Νικόλα", ένα αθώο και χαριτωμένο παιδάκι που ζει με την οικογένειά του και τους φίλους του σε κάποια (μη καθορισμένη) πόλη της Γαλλίας τη δεκαετία του 1950.

Οι ιστορίες δημοσιεύτηκαν την περίοδο 1956-1964, αρχικά στη βελγική εφημερίδα Le Mystique και αργότερα (από το 1959) στις γαλλικές Sud Ouest και Pilot.

Οι κύριοι χαρακτήρες που εμφανίζονται επανειλημμένα στις περιπέτειες του μικρού Νικόλα είναι:

Νικόλας: ο βασικός χαρακτήρας της σειράς, ένα ατίθασο μα καλό παιδάκι

Συμμαθητές του Νικόλα:

Αλσέστ : ο χοντρός που τρώει συνεχώς. Είναι ο καλύτερος φίλος του Νικόλα.
Ζοφρουά : έχει έναν πολύ πλούσιο πατέρα.
Κλοτέρ : ο τελευταίος μαθητής της τάξης.
Εντ : ο δυνατός της τάξης, που του αρέσει να μοιράζει γροθιές.
Ιωακείμ : είναι καλός στους βόλους
Ανιάν (: ο σπασίκλας της τάξης και ο μόνος που φοράει γυαλιά.
Μεξάν : έχει τα πιο μακριά πόδια και τρέχει πολύ γρήγορα.
Ρούφους : έχει πατέρα αστυνομικό και παίρνει πολύ στα σοβαρά το επάγγελμα του πατέρα του. ΄Έχει μια αστυνομική σφυρίχτρα.
Άννα-Μαρία : ένα κορίτσι που μένει δίπλα στο Νικόλα. Θέλει να την παντρευτεί.
Λουιζέτ : ΄κόρη ενός φίλου του μπαμπά του Νικόλα.

Άλλοι:

Η μητέρα του Νικόλα: κλαίει συχνά όταν ο μικρός Νικόλας της δυσκολεύει τη ζωή κι όταν ο άντρας της δεν την καταλαβαίνει.
Ο πατέρας του Νικόλα: εργάζεται σε γραφείο και γκρινιάζει για τη δουλειά του.
Δασκάλα: προσπαθεί να βάλει σε τάξη τα ατίθασα παιδιά. Παρόλο που είναι αυστηρή, ο μικρός Νικόλας την αγαπά.
Διευθυντής του σχολείου: εμφανίζεται συνήθως όταν η κατάσταση στην τάξη τεθεί εκτός ελέγχου.
Ντιπόν: ο επιστάτης του σχολείου. Είναι πολύ αυστηρός και οι μαθητές τον φοβούνται.Το παρατσούκλι του είναι "Σουπιάς" διότι λέει όλη την ώρα τα παιδιά να τον κοιτάνε στα μάτια.
Μπλεντόρ : ο γείτονας του Νικόλα. Τσακώνεται συνέχεια με τον μπαμπά του Νικόλα.
Κος Κουρτεπλάκ : ένας άλλος, σνομπ γείτονας.

Τα βιβλία της σειράς "Οι περιπέτειες του μικρού Νικόλα" είναι:

Ο μικρός Νικόλας. 19 ιστορίες. Τίτλος πρωτοτύπου: Le Petit Nicolas (1960)
Ο μικρός Νικόλας διασκεδάζει. 17 ιστορίες. Τίτλος πρωτοτύπου: Les Récrés du petit Nicolas (1961)
Οι διακοπές του μικρού Νικόλα. 18 ιστορίες. Τίτλος πρωτοτύπου: Les Vacances du petit Nicolas (1962)
Ο μικρός Νικόλας και η παρέα του. 16 ιστορίες. Τίτλος πρωτοτύπου: Le Petit Nicolas et les copains (1963)
Ο μικρός Νικόλας και τα προβλήματα του Γιοακίμ (επανεκδοθέν υπό τον τίτλο: Ο μικρός Νικόλας... έχει προβλήματα). 15 ιστορίες. Τίτλος πρωτοτύπου: Joachim a des ennuis (1964), επανεκδοθέν υπό τον τίτλο: Le Petit Nicolas a des ennuis.
Ο μικρός Νικόλας σε νέες περιπέτειες
Ο μικρός Νικόλας σε νέες περιπέτειες Νο2
Ο μικρός Νικόλας με τρισδιάστατες εικόνες
Ο μικρός Νικόλας και το κόκκινο μπαλόνι

Photo frm :http://animationblogspotcom-kyrallina.blogspot.gr/2012/04/blog-post.html

Μαρία Ιορδανίδου

Η Μαρία Ιορδανίδου ήταν πεζογράφος. Στα έργα της υπάρχει αμεσότητα, απλό ύφος, ζωντανοί διάλογοι και νοσταλγική διάθεση.

Γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη το 1897 και έζησε τα παιδικά της χρόνια στον Πειραιά και το Βατούμ της Ρωσίας. Φοίτησε σε ρωσικό γυμνάσιο, στη Σταυρούπολη, όπου τη βρήκε η Οκτωβριανή Επανάσταση. Το 1919 γύρισε στην Κωνσταντινούπολη και λίγο αργότερα πήγε στην Αλεξάνδρεια, όπου παντρεύτηκε τον Ιορδάνη Ιορδανίδη, καθηγητή στο «Βικτόρια Κόλετζ». Το 1923 επέστρεψαν μαζί στην Αθήνα, αλλά σύντομα ο Ιορδανίδης έφυγε, πιθανόν για τη Ρωσία.

Εξαιτίας των συνθηκών της ζωής της η Ιορδανίδου απέκτησε μεγάλη γλωσσομάθεια και εργάστηκε ως ιδιωτική υπάλληλος. Έγινε γνωστή στο λογοτεχνικό χώρο με το έργο Λωξάντρα, που έγραψε σε ηλικία 65 χρονών, το 1962, και γνώρισε πολλές επανεκδόσεις. Η Λωξάντρα περιγράφει με μεγάλη ζωντάνια και χιούμορ τα έθιμα και τη ζωή των Ελλήνων της Πόλης και βασίζεται στις αναμνήσεις της Ιορδανίδου πριν από τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Είναι ουσιαστικά η ιστορία της γιαγιάς της [1]. Τη ζωή της στη Ρωσία περιγράφει η Ιορδανίδου στο βιβλίο της Διακοπές στον Καύκασο (1965), ενώ στο Σαν τα τρελά πουλιά (1978) μιλά για τα χρόνια στην Αλεξάνδρεια και την Αθήνα κατά το Μεσοπόλεμο. Τελευταίο της έργο είναι Η αυλή μας (1981).

Τα έργα της γνώρισαν μεγάλη εκδοτική επιτυχία. Βραβεύτηκε το 1978 από το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως με τον Χρυσό Σταυρό και το Οφίκιο της Αρχόντισσας του Οικουμενικού Θρόνου. Πέθανε στις 6 Νοεμβρίου του 1989 και κηδεύτηκε στο νεκροταφείο της Νέας Σμύρνης.

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%B1_%CE%99%CE%BF%CF%81%CE%B4%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%B4%CE%BF%CF%85

Για τη μουσική

[ Για τη μουσική]


Κάθισα πλάι σε μια κοπέλα που η καρδιά μου αγαπάει, κι άκουγα τα λόγια της….Η μαγευτική φωνή της Αγαπημένης μου μπήκε στην καρδιά μου. Τούτη είναι η μουσική, ω φίλοι μου, γιατί την άκουσα μέσα απ’ τα στενάγματά εκείνης που αγαπούσα…Με τα μάτια της ακοής μου, είδα την καρδιά της Αγαπημένης μου.





Θεϊκή μουσική

Κόρη της ψυχής του Έρωτα

Δοχείο της πίκρας και της Αγάπης

Όνειρο της ανθρώπινης καρδιάς

Καρπέ της θλίψης

Ανθί της ευτυχίας, ευωδιά και

Μπουμπούκι της χαράς

Γλώσσα των εραστών

Που φανερώνεις μυστικά

Μάνα των δακρύων του κρυφού έρωτα

Εμπνεύστρια ποιητών…

Ενότητα σκέψης μέσα

Σε κομμάτια από λέξεις

Που παίρνεις ομορφιά

Και πλάθεις έρωτα

Κρασί της χαρούμενης καρδιάς

Μέσα στον κόσμο των ονείρων…

Ω μουσική

Στα βάθη σου αφήνουμε τις καρδιές

Και τις ψυχές μας

Εσύ μας δίδαξες να βλέπουμε με τ’ αφτιά μας

Και ν’ ακούμε με τις καρδιές μας.

(Χαλίλ Γκιμπράν, Η φωνή του δασκάλου)


...έχω τη δυνατότητα να μην ακούω...


Έβριζε κάποιος τον Αρίστιππο. Ο τελευταίος δεν απαντούσε, αλλά έφευγε γρήγορα.
Ο υβριστής τον ρώτησε θυμωμένος "Γιατί φεύγεις;"
Και ο φιλόσοφος απάντησε: "Αν εσύ έχεις τη δυνατότητα να βρίζεις, εγώ έχω τη δυνατότητα να μην ακούω τις βρισιές σου".

Καλή όρεξη 2

Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-

Τυλιχτά μελιτζάνας - Καρυδόπιτα

 

Παγκόσμια Ημέρα Πολεοδομίας - Χωροταξίας 8/11

Παγκόσμια Ημέρα Πολεοδομίας - Χωροταξίας

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 8 Νοεμβρίου 2012, 04:23
Ads by Google
Επαγγελματικός ΦωτισμόςΠροτάσεις και λύσεις για όλες τις ανάγκες και τις απαιτήσεις σας.
www.fotistiki.com

Η 8η Νοεμβρίου γιορτάζεται κάθε χρόνο ως Παγκόσμια Ημέρα Πολεοδομίας - Χωροταξίας για να καταδείξει τη συνεισφορά του πολεοδομικού και χωροταξικού σχεδιασμού στην ποιότητα ζωής των οικισμών και του φυσικού περιβάλλοντος.

Εμπνευστής της, από το 1949 ήδη, ο αργεντίνος καθηγητής πολεοδομίας Κάρλος Μαρία ντέλα Παολέρα.


Σήμερα γιορτάζεται σε περισσότερες από τριάντα χώρες του κόσμου.
Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 8 Νοεμβρίου 2012, 04:2

Εικονοθεραπεία 31

Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-

 

Εκκλησία Μιχαήλ Αρχαγγέλου, Κάντανος

Κοντά στην Κάντανο βρίσκονται πολλές ενδιαφέρουσες βυζαντινές εκκλησίες. Στα Καβαλαριανά (πάρτε το δρόμο ανατολικά της Καντάνου προς Καβαλαριανά και Ανισαράκι) βρίσκεται η βυζαντινή εκκλησία του Μιχαήλ Αρχάγγελου με τοιχογραφίες του Ιωάννη Παγωμένου (βλέπετε: Μάζα), χρονολογημένες το 1327. Οι δεκατέσσερις δωρητές του ναού φαίνονται σε δύο ομάδες. Στο δρόμο μετά τα Καβαλαριανά, υπάρχει μια πινακίδα στ' αριστερά που δείχνει ένα μονοπάτι το οποίο οδηγεί προς την εκκλησία.
 

Φωτογραφίες από Εκκλησία Μιχαήλ Αρχαγγέλου, Κάντανος:


Η Βυζαντινή εκκλησία του Μιχαήλ Αρχάγγελου στα Καβαλαριανά
Η Βυζαντινή εκκλησία του Μιχαήλ Αρχάγγελου στα Καβαλαριανά
Ο Παντοκράτορας από την εκκλησία του Μιχαήλ Αρχάγγελου στα Καβαλαριανά
Ο Παντοκράτορας από την εκκλησία του Μιχαήλ Αρχάγγελου στα Καβαλαριανά
Οι δωρητές της εκκλησίας του Μιχαήλ Αρχάγγελου στα Καβαλαριανά
Οι δωρητές της εκκλησίας του Μιχαήλ Αρχάγγελου στα Καβαλαριανά
Ένας δωρητής της εκκλησίας του Μιχαήλ Αρχάγγελου στα Καβαλαριανά
Ένας δωρητής της εκκλησίας του Μιχαήλ Αρχάγγελου στα Καβαλαριανά
Μια τοιχογραφία από την εκκλησία του Μιχαήλ Αρχάγγελου στα Καβαλαριανά
Μια τοιχογραφία από την εκκλησία του Μιχαήλ Αρχάγγελου στα Καβαλαριανά
Μια τοιχογραφία από την εκκλησία του Μιχαήλ Αρχάγγελου στα Καβαλαριανά
Μια τοιχογραφία από την εκκλησία του Μιχαήλ Αρχάγγελου στα Καβαλαριανά
Μια τοιχογραφία από την εκκλησία του Μιχαήλ Αρχάγγελου στα Καβαλαριανά
Μια τοιχογραφία από την εκκλησία του Μιχαήλ Αρχάγγελου στα Καβαλαριανά
 
Επισκεφθείτε την περιοχή του αξιοθεάτου: Κάντανος

Το μοναστήρι του Μιχαήλ Αρχάγγελου στην Θάσο

http://thassospress.blogspot.gr

Το μοναστήρι του Μιχαήλ Αρχάγγελου στην Θάσο

Το μοναστήρι του Μιχαήλ Αρχαγγέλου είναι το μοναδικό απομεινάρι απο όλα σχεδόν τα αγιορείτικα μετόχια και μονύδρια της μονής Φιλοθέου στην περιοχή του Θεολόγου. Κτισμένο σε μια από τις πιο γραφικές τοποθεσίες της Θάσου, στέκει με μια μυστηριακή σιωπή στα απόκρημνα βράχια του Ντεμιρ Χαλκά. Θρύλοι και παραδόσεις τυλίγουν το χρονικό ίδρυσης της μονής. Σύμφωνα με κάποια ιστόρηση του 1923 που κυκλοφόρησε η μονή Φιλοθέου, το μικρό εκκλησάκι του Μιχαήλ Αρχαγγέλου φέρεται να έκτισε «κατ' εντολήν» του Αρχιστράτηγου Μιχαήλ, κάποιος όσιος Λουκάς. Η παράδοση αναφέρει ττως ο όσιος Λουκάς έζησε για αρκετά χρόνια στην περιοχή του Θεολόγου όπου έκτισε μικρό εκκλησάκι, πιθανότατα στη θέση του σημερινού Αη - Γιάννη, προς τιμήν του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου, από την επωνυμία του οποίου πήρε το όνομα ο Θεολόγος.
Ωστόσο ο ακριβής χρόνος ίδρυσης της μονής του Μιχαήλ Αρχαγγέλου δεν είναι γνωστός. Το πρώτο επίσημο έγγραφο που αναφέρεται στο μοναστήρι είναι ο χρυσόβουλος λόγος του 1287 του αυτοκράτορα Ανδρόνικου Β' Παλαιολόγου όπου μνημονεύεται ότι η μονή Φιλοθέου κατείχε «μονύδριον τιμώμενον επί τω ονόματι του αρχιστράτηγου των άνω δυνάμεων Μιχαήλ, κείμενον επί τη των Θασίων λίθων αρχαία λατομεία συν πάση τη περιοχή και διακατοχή αυτού των τε περιβολιών και ελαιώνος και χωραφιών». Εδώ σαφώς αναφέρεται ότι το 1287 και ίσως πολύ νωρίτερα, στη θέση του σημερινού μοναστηριού υπήρχε κτισμένο μονύδριο. Στη θέση του μονυδρίου πρέπει να κτίστηκε το μοναστήρι, σύμφωνα με κάποιες ενδείξεις το έτος 1821.
Το 1835 όπως φαίνεται σε μια χαραγμένη πλάκα που βρίσκεται στη δυτική είσοδο του ναού, πρέπει να έγιναν κάποιες επιδιορθώσεις ή το πιθανότερο να ολοκληρώθηκε τότε το χτίσιμο της εκκλησίας που έχει σήμερα 2μ μήκος, 5μ. πλάτος και 3μ. ύψος.
Το έτος 1890 η Ιερά Μονή Φιλοθέου δίνει άδεια στο ιερομόναχο του μοναστηριού Ζώσιμο Φιλοθεΐτη να κτίσει μικρή σκεπή στο νάρθηκα της εκκλησίας και μικρό δωμάτιο δίπλα ακριβώς από τη δυτική είσοδο του ναού.
Στο μοναστήρι φυλάγεται η εικόνα (εξαπτέρυγο) του Μιχαήλ Αρχαγγέλου οπου είναι φυλαγμένο ένα κομμάτι του Τίμιου Ήλου, μέρος δηλαδή καρφιού από εκείνα που χρησιμοποιήθηκαν για τη σταύρωση του Χριστού. Η παράδοση θέλει τον Άγιο να μεταφέρει ο ίδιος του Τίμιο Ήλο από τη μονή Φιλοθέου, που αφιέρωσε ο αυτοκράτορας του Βυζαντίου Νικηφόρος Βοτανειάτης, στη Θάσο.
Η μοναδικότητα και η χάρη του ιερού κειμηλίου προσέδωσαν στο μοναστήρι ιδιαίτερη μεγαλοπρέπεια και προσελκύουν πολλούς προσκυνητές. Για τη Θάσο και ιδιαίτερα για τους κατοίκους του Θεολόγου ο Μιχαήλ Αρχάγγελος είναι ο προστάτης τους, είναι ο Άγιός τους. «Όταν λένε τη λέξη Αγιος ή Μιχαήλ Αρχάγγελος εννοούν τον Τίμιο Ήλο μαζί με τον Αρχάγγελο που εικονίζεται πάνω στο εξαπτέρυγο Στη συνείδησή τους και οι δυο αυτές έννοιες είναι ταυτισμένες απόλυτα και γι’αυτό σημαίνουν το ίδιο πράγμα».
Η Μονή Φιλοθέου για να μην χάσει τα πνευματικά δικαιώματα πάνω στον Τίμιο Ήλο έχτισε στο Θεολόγο «μετόχι» με μικρό ναϊσκο μέσα και είχε μόνιμα εκεί έναν μοναχό ως οικονόμο - μετοχιάριο που οι Θεολογίτες τον έλεγαν «πριματ’ κό». Αυτός εκτός από το ιερό κειμήλιο μεριμνούσε για τη διαχείριση των κτημάτων και την αποστολή λαδιού, μελιού, κεριού και άλλων προϊόντων στη Μονή Φιλοθέου. Πολλές φορές εξυπηρετούσε τις πνευματικές και λατρευτικές ανάγκες του χωριού και υπέγραφε μαζί με άλλους μάρτυρες διάφορα δικαιοπρακτικά έγγραφα.
Η περιουσία της μονής του Μιχαήλ Αρχαγγέλου, όπως και όλων των μονών του Αγίου Ορούς στη Θάσο, με τον αγροτικό νόμο της 13ής Ιουνίου 1927 περί απαλλοτριώσεων των μετοχιών Θάσου και Λήμνου, κηρύχθηκε αναγκαστικώς απαλλοτριωτέα και διανεμήθηκε το 1931 σε 72 ακτήμονες. Ωστόσο η μονή Φιλοθέου εξακολούθησε και μετά την απαλλοτρίωση να στέλνει οικονόμους στο μετόχι του Θεολόγου μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1950. Από το 1957 μέχρι το 1974 την ευθύνη του Μετοχίου την είχαν λαϊκοί. Στο διάστημα αυτό το μοναστήρι παρέμεινε έρημο, αλλά σε καλή κατάσταση, συντηρούμενο με τις φροντίδες των κατοίκων. Ζωντάνευε για λίγες μέρες, όταν γιόρταζε, από τα πανηγύρια των Θεολογιτών και των άλλων κατοίκων της Θάσου.
Τον Οκτώβριο του 1974 έρχονται στη μονή οι πρώτες εφτά μοναχές από το μοναστήρι της Παναγίας Οδηγήτριας Πορταριάς Βόλου με επικεφαλής την ηγουμένη Εφραιμία, Έκτοτε το ιστορικό μοναστήρι του Μιχαήλ Αρχαγγέλου λειτουργεί με κοινοβιακό τρόπο ως γυναικείο ησυχαστήριο, που εξαρτάται πνευματικά από τη μονή Φιλοθέου του Αγίου Ορους.

Δημοφιλείς αναρτήσεις