Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2012

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ


syrostoday.grΚοινή χρήση
800 × 533 - Στο χωριό Κίνι, βρίσκεται το γυναικείο μοναστήρι της Αγίας Βαρβάρας
 -----------------------------------------------------------------------


 
xristianos.grΚοινή χρήση
768 × 474 - Ιερά Πανήγυρις Ιερού Ναού Αγίας Βαρβάρας Πολιούχος της πόλεως Δράμας
 --------------------------------------------

https://www.google.com/maps/uv?hl=el&pb=!1s0x14a1a208ee78ac13%3A0x95252e81b4acc6cc!
Ιερός Ναός Αγίας Βαρβάρας (Ενοριακός)
Τις λατρευτικές ανάγκες της συνοικίας, που είναι από τις σχετικά νεό­τερες της πόλης, εξυπηρετούσε ένα παλιό, μικρό κτίσμα του ναού μέχρι ία τέλη της δεκαετίας του 1970. Το οικόπεδο πάνω στο οποίο χτίστηκε ο νέος μεγάλος ναός είναι δωρεά της Αγγελικής Παναγιώτη Γρηγοράκου.
Το 1975, η συνοικία Αγίας Βαρβάρας ανακηρύχτηκε ενορία. Στη συ­νέχεια θα γίνουν αρκετές προσπάθειες για την ανέγερση νέου μεγάλου οικοδομήματος στη θέση του παλιού κτίσματος, χωρίς όμως αίσια κατάληξη. Αιτία ήταν το μικρό εμβαδόν του οικοπέδου, που δεν ξεπερνούσε τα 400 τ.μ., με αποτέλεσμα να μη χορηγεί τη σχετική άδεια η υπηρεσία Ναοδομίας της Αρχιεπισκοπής Αθηνών. Τελικά, οι προσπάθειες του τόπε εφημέριου πατέρα Κυριάκου Παπαδόπουλου ο οποίος είναι μέχρι και σήμερα προϊστάμενος του Ναού θα καρποφορήσουν και η σχετική έγκριση θα δοθεί στα τέλη του 1979.
Η σύσταση δραστήριας ερανικής επιτροπής και οι πρόθυμες τακτικές συνει­σφορές μικρών και μεγάλων ποσών από όλους τους ενορίτες θα κάνουν δυνατή τη θεμελίωση του ναού μέσα σε ελάχιστους μήνες. Το νέο οικοδόμημα περικάλυψε την πα­λιά εκκλησία, η οποία εξακολούθησε να χρησιμοποιείται για όλες τις λα­τρευτικές ανάγκες, στα 2-3 χρόνια που απαιτήθηκαν για να ολοκληρω­θούν οι οικοδομικές εργασίες. Ο νέος ιερός ναός της Αγίας Βαρβάρας α­ποπερατώθηκε το 1992 και τα εγκαίνια έγιναν στις 27 Μαΐου 2000.
Να σημειωθεί ότι μέχρι το 1975, που έγινε η ανακήρυξη ιης ενορίας Αγίας Βαρβάρας, ο φερώνυμος ναός αποτελούσε παρεκκλήσιο του ναού της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος.
Μετά την αποπεράτωση του ναού, δημιουργήθηκε μικρή υπόγειο αί­θουσα στη νότια πλευρά του οικοδομήματος, όπου στεγάστηκε παρεκ­κλήσιο του Αγίου Φανουρίου.
Τηλέφωνα Επικοινωνίας:  210-2814063
 -------------------------------------------------------------------------



Ιερός Ναός Αγίας Βαρβάρας Παλαιού Φαλήρου

Κατά το έτος 1882 με όραμα -όπως λέγεται- υποδείχθηκε από την αγία Βαρβάρα σε ευσεβείς κατοίκους του Μπραχαμίου Αττικής ο τόπος όπου υπήρχε ιερός Ναός.
Κατασκευάστηκε τότε προσωρινό λίθινο εικονοστάσι και αργότερα ξύλινο Ναΰδριο.
Το 1905, μετά από πολλές προσπάθειες, ανηγέρθη από τους ευσεβείς κατοίκους της περιοχής λίθινο οικοδόμημα με ξύλινη στέγη, το οποίο ετέθη σε δημόσια λατρεία μέχρι το έτος 1936.
Εν συνεχεία, το 1956, με την άοκνη φροντίδα του τότε εφημερίου π. Δημητρίου Αγιουτάκη και των συνεργατών του, κατασκευάστηκε ο τρούλλος του ήδη υπάρχοντος ιερού Ναού και έγινε η κεράμωση, τα εσωτερικά επιχρίσματα και η πλακόστρωση του δαπέδου.
Ο θεμέλιος λίθος των έργων επεκτάσεως του ιερού Ναού ετέθη το 1965. Ολόκληρο το έργο περατώθηκε τρία χρόνια αργότερα, με γενναίες εισφορές εκ μέρους επωνύμων και ανωνύμων ευσεβών χριστιανών, ευλαβών προσκυνητών και δωρητών.
Ο Ενοριακός αυτός ιερός Ναός επιτελεί σημαντικό ποιμαντικό έργο με τη λειτουργική ζωή, το έργο της κατηχήσεως και της προνοιακής δράσεως, καθώς και άλλων ποιμαντικών δραστηριοτήτων που γίνονται αθόρυβα, στα πλαίσια μιας αληθινής εκκλησιαστικής κοινότητας. Πανηγυρίζει την 4η Δεκεμβρίου, εορτή της αγίας ενδόξου μεγαλομάρτυρος
Βαρβάρας.
Σήμερα στον ιερό Ναό υπηρετούν οι Ιερείς: π. Νικόλαος Παπουδάκης (210-9829719) και π. Δημήτριος Λακαφώσης (210-9823774).

Πληροφορίες
Λεωφ. Αγίας Βαρβάρας 110,
175 63 Παλαιό Φάληρο.
Τηλ.: 210-9810220, ΦΑΞ: 210-9852542 Πηγή: imns.gr


Τὴν σπουδήν σου τῇ κλήσει κατάλληλον, ἐργασάμενη φερώνυμε, τὴν ὁμώνυμόν σου πίστιν, εἰς κατοικίαν κεκλήρωσαι,
Παρασκευὴ Ἀθληφόρε· ὅθεν προχέεις ἰάματα, καὶ πρεσβεύεις ὑπὲρ τῶν ψυχῶν ἡμῶν.


 ------------------------------------------------------

Ναός Αγίας Βαρβάρας - Αστροχώρι Άρτας

Δημοσίευση  ΑΛΚΗΣ στό Τρι Sep 14, 2010 1:17 am
Στη θέση που είναι σήμερα η εκκλησία της Αγίας Βαρβάρας Αστροχωρίου, τα πολύ παλιά χρόνια, ήταν μοναστήρι αφιερωμένο στη μνήμη της μεγαλομάρτυρας Αγίας Βαρβάρας, το οποίο ήταν μετόχι της Ιεράς Μονής Μπότσης (Μεγαλόχαρης).

Εκτός από το μικρό ναό της Αγίας Βαρβάρας το μοναστήρι είχε ηγουμενείο, κελιά, αποθήκη και γύρω γύρω περιβαλλόταν από ασβεστόκτιστο περιτείχισμα, που οι χωριανοί το λέγανε "κουλούρι". Μάλιστα το κουλούρι αυτό υπήρχε ως τις δικές μας ημέρες και είχε δέκα "πολεμίστρες" (τουφεκοθυρίδες).
Η υπαγωγή του μοναστηριού
Το μοναστήρι της Αγίας Βαρβάρας (σήμερα ενοριακός ναός του χωριού),υπαγόταν στην επιοσκοπή Ραδοβιζίου, που είχε έδρα της το χωριό Βελενζικό και η οποία υπαγόταν στη Μητρόπολη της Λάρισας. Η επισκοπή Ραδοβιζίου διατηρήθηκε μέχρι το έτος 1830 και κατόπιν η έδρα της μεταφέρθηκε στη Λιτζά Αγράφων.
Τον Ιούλιο του έτους 1889, όλα τα χωριά του Ραδοβιζίου που υπάγονταν ως τότε στη Μητρόπολη της Λάρισας, αποσπάστηκαν και ενώθηκαν με τη Μητρόπολη Άρτας.

Η καταστροφή του μοναστηριού
Όταν ο Κουρτ πασάς ήταν γενικός δερβέναγας της Ηπείρου, της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας, πέρασε και από το Αστροχώρι.
Χωρίς να σεβαστεί τα προνόμια που είχε εκχωρήσει ο Σουλτάνος στην εκκλησία, αφού πρώτα λεηλάτησε το μοναστήρι της Αγίας Βαρβάρας, στη συνέχεια μετέβαλε τα κτήματα του μοναστηριού σε τσιφλίκι του.
Ο ηγούμενος Άνθιμος, αρνιόνταν να του εκχωρήσει τη μοναστηριακή περιουσία, γι' αυτό, ύστερα από φρικτά βασανιστήρια εφόνευθη.
Για το πότε καταστράφηκε το μοναστήρι της Αγίας Βαρβάρας, δεν γνωρίζουμε ακριβή χρονολογία, γιατί δεν υπάρχουν έγγραφα στοιχεία, αλλά ούτε και μαρτυρίες διασώθηκαν. Αν όμως λάβουμε υπόψη μας ότι ο Κουρτ πασάς πέθανε το έτος 1787, τότε καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι το μοναστήρι καταστράφηκε πριν από τη χρονολογία αυτή. 

Ο Ναός της Αγίας Βαρβάρας Αστροχωρίου
Μετά την καταστροφή του μοναστηριού της Αγίας Βαρβάρας Αστροχωρίου από τον Κουρτ πασά, δεν ξαναπάτησε καλόγερος ο' αυτό και, με το πέρασμα του χρόνου, τα πάντα παραμελήθηκαν στο μοναστήρι. Στο μεταξύ οι οικογένειες του χωριού όλο και αυξάνονταν. Συγκεκριμένα, το έτος 1854, ο αριθμός των οικογενειών ανερχόταν σε τριάντα έξι (36) και, καθώς οι οικογένειες ήταν πολυμελείς, ο μικρός ναός του μοναστηριού δεν τους χωρούσε όλους.
Ύστερα απ' αυτό, ομόφωνα οι χωριανοί πήραν την απόφαση να κατεδαφίσουν το μικρό Ναό του μοναστηριού, τα κελιά και την αποθήκη και στην ίδια θέση να κτίσουν με την προσωπική τους εργασία εκκλησία μεγαλύτερη, αφιερωμένη στη μνήμη της Αγίας Βαρβάρας.
Το κτίσιμο της εκκλησίας που έχει σχήμα ορθογωνίου παραλληλεπιπέδου, με διαστάσεις 17,15 μ. μήκους, 10,50 μ. πλάτους, είχε αναλάβει, σύμφωνα με πληροφορίες, ένας Τζουμερκιώτης μάστορας του οποίου το όνομα ήταν Κώστας.
Έξω από το "κουλούρι" της εκκλησίας, ήταν δυο πανύψηλα και υπεραιωνόβια πουρνάρια. Μάλιστα το ένα από αυτά, υπήρχε ως τις δικές μας ημέρες και σε ένα κλωνάρι του ήταν κρεμασμένη η καμπάνα της εκκλησίας.
Πότε άρχισαν οι εργασίες για την ανέγερση της εκκλησίας και πόσα χρόνια αυτές διάρκεσαν δεν γνωρίζουμε. Το βέβαιο πάντως είναι ότι οι εργασίες τελείωσαν το έτος 1860,
Το τέμπλο της εκκλησίας κατασκευάστηκε το έτος 1872 και τα εγκαίνιά της έγιναν αρκετά χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα το έτος 1923, από τον τότε Μητροπολίτη Άρτας.
Η εκκλησία της Αγίας Βαρβάρας είναι κτισμένη σε μια θαυμάσια τοποθεσία, γιατί κάτω απ' αυτήν είναι το Βρυσικό, με τα πολλά και κρύα νερά και τα υπεραιωνόβια πλατάνια. Πρόκειται για ένα υπέροχο τοπίο, το οποίο δυστυχώς δεν έχει αξιοποιηθεί.

panoramio.comΚοινή χρήση
500 × 375 - Η καθολική εκκλησία της αγίας Βαρβάρας στον Κυπριανό

Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2012

Η καρυδόπιτα της Γωγώς

Η καρυδόπιτα της Γωγώς
Bαθμολογία:
       
6 ψήφοι
Προστέθηκε από , 22.01.07

Περιγραφή

Η συνταγή είναι από την κουμπάρα μου τη Γωγώ. Τέλεια όπως όλες οι συνταγές που μου έχει δώσει...
Η καρυδόπιτα της Γωγώς
photo: golfo

Τι χρειαζόμαστε:

  • 9 αβγά
  • 1 ½ φλ. ζάχαρη
  • 1 ½ φλ. αλεύρι φαρίνα
  • 2 φλ. σιμιγδάλι χοντρό
  • 1 ½ φλ. βούτυρο
  • 2 φλ. καρύδια κομμένα
  • 3/4 φλ γάλα
  • 1 κ.γ. σόδα
  • 2 κ.γ. μπέικιν πάουντερ
  • λίγη κανέλα, λίγο γαρύφαλο
  • 1 βανίλια

Σιρόπι
:

  • 3 φλ. ζάχαρη
  • 3 φλ. νερό
  • λίγη φλούδα λεμονιού
Στα γρήγορα
Κατηγορία
Μέθοδος
Διατροφή
Περιέχει

 

 

 

Πως το κάνουμε:

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Η Ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων (62)

Από παλιά Ραδιοτηλεόραση

Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-

Στα τρυπημένα σημεία λέει 12 μ. Παρασκευόπουλος 18ος, Κάσδαγλη, θέση, ενώ

Β΄ Διεθνείς Ολυμπιακοί Αγώνες των Αθηνών (1906): 
Η ελληνική συμμετοχή

Χριστουγεννιάτικο design


 Χριστουγεννιάτικο design

Η χριστουγεννιάτικη διακόσμηση είναι γνωστή. Τα κλασικά δέντρα, με τα κλασικά στολίδια, τις κλασικές γιρλάντες, τις κλασικές κάλτσες για τα δώρα, τα κλασικά δώρα. Εντάξει, οι περισσότεροι αυτό που ζητάμε από την χριστουγεννιάτικη διακόσμηση, είναι να δημιουργήσουμε ατμόσφαιρα και να φέρουμε έτσι το πνεύμα των εορτών στο σπίτι. Άλλωστε πρόκειται για περιοδική διακόσμηση
και όχι για κάποιο διακοσμητικό μοτίβο που θα έχει μεγάλη διάρκεια και θα πρέπει να ληφθούν υπόψη πολλοί παράγοντες ώστε να υπάρχει ένα τέλειο και ολοκληρωμένο αποτέλεσμα. Στα περισσότερα σπίτια ισχύει αυτό και δεν έχουμε καμία αντίρρηση.

Υπάρχουν όμως και αυτοί που θέλουν να κάνουν κάτι διαφορετικό. Που δεν αρκούνται στο να φέρουν στο σπίτι τους μόνο το πνεύμα των ημερών και την εορταστική ατμόσφαιρα. Για εσάς που θέλετε να δημιουργήσετε design και όχι μια κοινή (απλή ή πιο πλούσια) χριστουγεννιάτικη διακόσμηση, βρήκαμε τις φωτογραφίες του Chris Everard.

Άνετα πολλά από αυτά τα στοιχεία θα μπορούσαν να αποτελέσουν μόνιμη διακόσμηση για όλο το χρόνο, έτσι βέβαια, θα μου πείτε, τα Χριστούγεννα δεν θα έχουν το κάτι διαφορετικό που θα κάνει αυτή την εποχή να ξεχωρίζει. Δεν θα έχει, δηλαδή, τα Χριστούγεννα τη χάρη των Χριστουγέννων.

Σκοπός αυτής της παρουσίασης δεν είναι να κάνετε στο σπίτι σας μια μόνιμη χριστουγεννιάτικη διακόσμηση, αλλά να σας δώσει ιδέες για να εναρμονίσετε την χριστουγεννιάτικη διακόσμηση, όσο το δυνατόν περισσότερο, με το ύφος και το διάκοσμο του σπιτιού σας. Και για να δούμε τι διαφορετικό υπάρχει πέρα από τα κλασικά και εικονογραφημένα.

viewdeco.gr

Οι πέντε τύποι προσευχής



Οι πέντε τύποι προσευχής


Η ύπαρξή μας είναι το αποτέλεσμα των σκέψεών μας…
Ο Gregg Braden, επιστήμονας, φιλόσοφος και συγγραφέας, μας δίνει τους 4 τύπους προσευχής σύμφωνα με τους σύγχρονους μελετητές.

Ο πρώτος τύπος προσευχής είναι η «Καθημερινή Προσευχή», μια άτυπη πρόταση που λέγεται αυθόρμητα μέσα στη καθημερινότητα π.χ. «Θεέ μου βοήθα με».

Ο δεύτερος τύπος είναι η «Απαιτητική Προσευχή», με την οποία αιτούμαστε τη βοήθεια, τη συμμετοχή του Θεού, των Αγγέλων, της Ανώτερης Δύναμης, διεκδικώντας το δικαίωμα μας π.χ. στη θεραπεία.

Ο τρίτος τύπος είναι η «Τελετουργική Προσευχή», με την οποία δοξολογούμε το θείο ακολουθώντας συγκεκριμένο τελετουργικό.

Ο τέταρτος τύπος είναι η «Διαλογιστική Προσευχή», χωρίς λόγια, με επικέντρωση στην εσωτερική σιωπή, αντιλαμβανόμενοι πιθανώς μια διάχυτη παρουσία.
Στη θέση τη λέξης «προσευχή» μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και τις λέξεις «αίτημα», «δήλωση» ή «πρόθεση».

Υπάρχει και ένας πέμπτος τρόπος που συναντάται στα Θιβετιανά μοναστήρια, στα προχριστιανικά κείμενα και στις παραδόσεις των Σαμάνων τις Αμερικανικής Ηπείρου. Αυτή η προσευχή βασίζεται στο συναίσθημα. Αυτός που προσεύχεται οραματίζεται ότι το αίτημά του έχει ήδη γίνει και βιώνει το αίσθημα πληρότητας από την πραγματοποίησή του. Αυτή η μορφή προσευχής εμπεριέχει τη δύναμη της υλοποίησης των επιθυμιών μας, των στόχων μας.


Πώς όμως γίνεται αυτό;
Σύμφωνα με την Κβαντική Θεωρία, η παρατήρηση του κόσμου από τον άνθρωπο δίνει μορφή στο σύμπαν. Δεν ελέγχουμε το σύμπαν, αλλά, συμμετέχουμε στη δημιουργία του. Η προσδοκία είναι πράξη δημιουργίας. «Δεν είμαστε απλώς θεατές που βρέθηκαν τυχαία σε μια κοσμική σκηνή, είμαστε διαμορφωτές και δημιουργοί που ζούμε σε ένα συμμετοχικό σύμπαν (John Wheeler, από τους πρωτοπόρους της Κβαντικής Φυσικής).
Η Lynne McTaggart, δημοσιογράφος και συγγραφέας, το περιγράφει με απλά λόγια: «Υπάρχει μια μεγάλη ποσότητα λάσπης εκεί έξω, που είναι η δυνητική ζωή μας. Κι εμείς, με την ίδια την πράξη της εμπλοκής, με την πράξη της προσοχής μας και την παρατήρησή μας κάνουμε αυτό το ζελέ να σταθεροποιηθεί. Η εμπλοκή μας δημιουργεί την πραγματικότητα».
Αν λοιπόν η δύναμη της δημιουργίας, της υλοποίησης βρίσκεται στη σκέψη και στο συναίσθημά μας, τότε ίσως η διαδικασία μπορεί να συμπτυχθεί σε τέσσερα στάδια:


1. Βάλτε στόχο
Ζητήστε, ονειρευτείτε, δοκιμάστε χωρίς περιορισμούς από πεποιθήσεις και προκαταλήψεις.


2. Οραματιστείτε.
Φανταστείτε τη ζωή σας όπως επιθυμείτε, αφήστε να σας κατακλύσει το αίσθημα πραγματοποίησης του στόχου σας και νοιώστε τον ενθουσιασμό της επίτευξης.
«Η φαντασία είναι τα πάντα, είναι η ανεπίσημη πρώτη προβολή του κινηματογραφικού έργου της ζωής» (Άλμπερτ Αϊνστάιν).


3. Ασχοληθείτε με το τι επιδιώκετε και όχι με το πώς θα επιτευχθεί.
Το πώς αφήστε το στη σοφία της ζωής. Κι εδώ είναι που χρειάζεται η πίστη. Πίστη στη σοφία της Δημιουργίας και εμπιστοσύνη στις διαδικασίες της.


4. Απεμπλακείτε από το αποτέλεσμα.

Όσο κι αν ακούγεται οξύμωρο να βάζουμε στόχο, αλλά, να αδιαφορούμε για το αποτέλεσμα, αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να κρατήσουμε ψηλά το ηθικό και θετική τη διάθεσή μας.
Νιώστε ευγνωμοσύνη γι’ αυτά που ήδη έχετε και αποφύγετε να εστιάζετε σ΄ αυτά που σας λείπουν.

Ένα εύλογο ερώτημα είναι: αν ορίζουμε την πραγματικότητά μας, τότε γιατί δεν επιδρούμε άμεσα στο παρόν μας και δεν επηρεάζουμε μεγάλα γεγονότα, όπως πχ την παγκόσμια ειρήνη;

Ο Δρ Joe Dispenza, ειδικευμένος στη νευροφυσιολογία του εγκεφάλου, εξηγεί:
Ο υπατομικός κόσμος ανταποκρίνεται στην παρατήρησή μας, αλλά η προσοχή του μέσου ανθρώπου αποσπάται κάθε 6-10 δευτερόλεπτα. Οπότε πώς να μπορέσει το πολύ μεγάλο να ανταποκριθεί σε κάποιον που δεν μπορεί να εστιάσει και να συγκεντρωθεί; Ίσως να είμαστε απλώς κακοί παρατηρητές. Ίσως να μην έχουμε αποκτήσει την τεχνική της παρατήρησης. Αν είμαστε πρόθυμοι να αφιερώνουμε ένα κομμάτι της μέρας μας στην παρατήρηση, να σχεδιάζουμε ένα νέο πιθανό μέλλον για μας, και αν το κάνουμε σωστά και το παρατηρούμε σωστά, θα πρέπει να έχουμε την ευκαιρία να το δούμε να εμφανίζεται στη ζωή μας.
Χρειάζεται λοιπόν συνεχή εξάσκηση και τότε οι δυνατότητες του Σύμπαντος ξεδιπλώνονται άπειρες μπροστά μας, ή καλύτερα μέσα μας.

ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΟ ΚΑΤΑΚΟΛΟ


ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΟ ΚΑΤΑΚΟΛΟ

Στην ανατολική πλευρά της κεντρικής πλατείας του Κατακόλου, απέναντι από το σιδηροδρομικό σταθμό λειτουργεί (υπό την αιγίδα του Δήμου Πύργου) το Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας όπου εκτίθενται 250 περίπου αξιόπιστα και λειτουργικά ομοιώματα εφευρέσεων των αρχαίων Ελλήνων. μετά από 20χρονη έρευνα, μελέτη και κατασκευή του Κώστα Κοτσανά. Πρόκειται για το πληρέστερο και το πλέον αξιόπιστο μουσείο του είδους του παγκοσμίως. Εγκαινιάσθηκε στις 11 Μαρτίου 2011 από τον ομότιμο καθηγητή του Ε.Μ.Π και πρόεδρο της ΕΜΑΕΤ Θεοδόση Τάσιο.
Σκοπός του μουσείου είναι να αναδείξει αυτή τη σχετικά άγνωστη πτυχή του πολιτισμού των αρχαίων Ελλήνων και να αποδείξει ότι η αρχαιοελληνική τεχνολογία λίγο πριν το τέλος του αρχαιοελληνικού κόσμου ήταν εξαιρετικά όμοια με τις απαρχές της σύγχρονης τεχνολογίας μας.

Τα εκθέματα συνοδεύονται από πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό (στα ελληνικά και αγγλικά) ενώ πολλά από αυτά είναι διαδραστικά. Η έκθεση (ταξινομημένη σε ενότητες) ακολουθεί όλες τις σύγχρονες εκπαιδευτικές αντιλήψεις της Παιδαγωγικής και Μουσειακής Αγωγής ώστε να δρα πολυεπίπεδα ως προς το μέγεθος της αρχαίας ελληνικής τεχνολογικής σκέψης και τεχνικής τόσο στην εκπαιδευτική κοινότητα όλων των βαθμίδων όσο και στο ευρύτερο κοινό.
Τα έργα είναι ταξινομημένα σε ενότητες και η περιήγηση περιλαμβάνει:
α) την ενότητα των 29 αρχαιοελληνικών ρολογιών όπου δεσπόζουν το ξυπνητήρι του Πλάτωνος, το εντυπωσιακό υδραυλικό ωρολόγιο του Αρχιμήδη και το θαυμαστό αυτόματο ρολόι του Κτησίβιου (ένα θαύμα του αυτοματισμού),
β) την ενότητα με τα καταπληκτικά «μαγικά» αυτόματα των Αλεξανδρινών Μηχανικών και την επιβλητική σε φυσικό μέγεθος «αυτόματη υπηρέτρια» (το πρώτο λειτουργικό ρομπότ της ιστορίας),
γ) τις ενότητες με το σταθερό και το κινητό αυτόματο θέατρο του Ήρωνος (δηλ. τον «κινηματογράφο» και το «αυτοκίνητο - κουκλοθέατρο» των αρχαίων Ελλήνων αντίστοιχα),
δ) την ενότητα με τις εφευρέσεις του Αρχιμήδη (του σπουδαιότερου επιστήμονα όλων των εποχών),
ε) την ενότητα με τις εφευρέσεις του Πυθαγόρα, του Πλάτωνα, του Αριστοτέλη και του Αρχύτα,
στ) την ενότητα με την ιατρική, την αγροτική, την υφαντική και την αθλητική αρχαιοελληνική τεχνολογία όπου εντυπωσιάζουν ο «αργαλειός της Πηνελόπης» και η «ύσπληγα» δηλ. ο μηχανισμός της αποφυγής της πρόωρης εκκίνησης των αθλητών (σε φυσικό μέγεθος και τα δύο),
ζ) την ενότητα με τις μεθόδους οικοδόμησης του αρχαιοελληνικού αρχιτεκτονικού θαύματος όπου εντυπωσιάζουν οι κάθε είδους γερανοί,
η) την ενότητα με τους επικουρικούς μηχανισμούς του αρχαιοελληνικού θεάτρου («από μηχανής θεός», «περίακτοι», «εκκύκλημα», κ.ά.),
θ) την ενότητα με τα επιστημονικά όργανα, τα εργαλεία και τα μηχανήματα των αρχαίων Ελλήνων (διόπτρα, οδόμετρο, τόρνος, εσωτερικός σπειροτόμος, παντογράφος, κ.ά)
ι) την ενότητα με την υδραυλική τεχνολογία τους,
ια) την ενότητα με τα εκπληκτικά τους αστρονομικά μετρητικά όργανα (υπολογιστικός μηχανισμός των Αντικυθήρων, αστρολάβος, τετράντας, κ.ά)
ιβ) την ενότητα με την αρχαιοελληνική πολιορκητική τεχνολογία (τα «τεθωρακισμένα» και το «πυροβολικό» των αρχαίων Ελλήνων) όπως η ελέπολις του Επιμάχου, η χελώνη και το τρύπανο του Διάδη, ο πολυβόλος καταπέλτης του Διονυσίου, κ.ά,
ιγ) την ενότητα με τη αρχαιοελληνική ναυπηγική τεχνολογία όπου παρουσιάζεται η ιστορική εξέλιξη των ελληνικών πλεούμενων (π.χ. μονόξυλο, παπυρέλλα, ολκάς, κυκλαδικό - μινωικό πλοίο, πεντηκόντορος, διήρης, τριήρης, κ.ά.) και τέλος
ιδ) την ενότητα με τις εντυπωσιακές τηλεπικοινωνίες των αρχαίων Ελλήνων αλλά και τις μεθόδους κρυπτογράφησης.
Η είσοδος είναι ελεύθερη και για τους μαθητές που την επισκέπτονται οργανωμένα παρέχονται δωρεάν ποικίλα εκπαιδευτικά προγράμματα, αναλυτική ξενάγηση και επίδειξη της λειτουργίας των εκθεμάτων από τον ίδιο το δημιουργό τους στο πλαίσιο του εθελοντισμού. Το κλείσιμο των επισκέψεων γίνεται με τηλεφωνική επικοινωνία στο τηλέφωνο 698-3239032 και στο e-mail: kkotsanas@hotmail.com.
ΑΠΟ http://www.katakolo.info/index.php/el/katakolo/aksiotheata/237.html

Διαφημιστική αφίσα για την «Τόσκα» του Πουτσίνι


Ο Τζιάκομο Πουτσίνι (ιταλ. Giacomo Puccini) γεννήθηκε στην Ιταλία στις 22-12-1858 και πέθανε στο Βέλγιο 29-11-1924 από καρκίνο στον λάρυγγα. Μη μπορώντας να μιλήσει το τελευταίο διάστημα επικοινωνούσε με γραπτά μηνύματα. Το τελευταίο του ήταν προς την σύζυγό του Ελβίρα: "Elvira, povera donna, finito" (Ελβίρα, καϋμένη γυναίκα, όλα τέλειωσαν). Ήταν συνθέτης όπερας, ο σημαντικότερος εκπρόσωπος του ιταλικού βερισμού. Καταγόταν από οικογένεια μουσικών. Σπούδασε σύνθεση και εκκλησιαστικό όργανο, πρώτα στη γενέτειρα του, Λούκα και μετά στο Μιλάνο.
Διαφημιστική αφίσα για την «Τόσκα» του Πουτσίνι

Το 1893, είχε την πρώτη του επιτυχία με την Όπερα «Τόσκα» (1900), την «Μαντάμα Μπατερφλάι» και την «Τουραντό», την οποία άφησε ημιτελή και την συμπλήρωσε ο Φράνκο Αλφάνο. Δύο χρόνια μετά τον θάνατό του η όπερα ανέβηκε στην Σκάλα του Μιλάνου με μαέστρο τον φίλο του Αρτούρο Τοσκανίνι. Ο Τοσκανίνι αποφάσισε να διακόψει την παράσταση στο σημείο όπου είχε δουλευτεί από τον Πουτσίνι. Εκείνη ακριβώς τη στιγμή, διέκοψε το έργο, γύρισε στο κοινό και είπε "Σε αυτό το σημείο τελειώνει το έργο αφού πεθαίνει ο συνθέτης. Δυστυχώς, ο θάνατος υπερβαίνει την τέχνη". Ο Πουτσίνι έγραψε επίσης μια λειτουργία, έργα μουσικής δωματίου κ.α.

Τα έργα του χαρακτηρίζονται από εξαιρετική ενορχήστρωση, άμεσο λυρισμό και κυριαρχεί σε αυτά δραματική ατμόσφαιρα. Είναι από τα πιο δημοφιλή στο χώρο της όπερας.

Διαφημιστική αφίσα της TOSCA

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A4%CE%B6%CE%B9%CE%AC%CE%BA%CE%BF%CE%BC%CE%BF_%CE%A0%CE%BF%CF%85%CF%84%CF%83%CE%AF%CE%BD%CE%B9

Δημοφιλείς αναρτήσεις