Σάββατο 15 Δεκεμβρίου 2012

ΟΙ ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

https://anakalipto.blogspot.com/2012/12/blog-post_16.html

http://www.milioners.net/historygr.html 

ΟΙ ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

Η σχέση του ανθρώπου με τους κρυστάλλους  χάνεται στα βάθη της προϊστορίας.  Ήδη, από τη Λίθινη Εποχή, βρίσκουμε ενδείξεις στους τάφους των προγόνων μας πως ορισμένα ορυκτά είχαν γι’ αυτούς μεταφυσική ή μαγική σημασία.  Είναι ολοφάνερο πως η ομορφιά κάποιων φυσικών  κρυστάλλων (αφού ασφαλώς δεν μπορούσε να γίνεται τότε λόγος για κάποια κατεργασία) τους γοήτευε και τους έκανε να θεωρούν αυτά τα πετράδια αληθινό θησαυρό.  Η πίστη πως αυτά τα αντικείμενα ήταν ιερά και είχαν σχέση με το υπερπέραν έκανε τους αρχαίους Ιρλανδούς να θάβουν τους νεκρούς τους με ένα βότσαλο διάφανου χαλαζία μέσα στο στόμα, ενώ ορισμένες φυλές ινδιάνων της Βόρειας Αμερικής προτιμούσαν τον κιτρίνη.
Όπως θα διαβάσετε και στην ιστορία του κάθε πετραδιού ξεχωριστά, μερικοί αρχαίοι πολιτισμοί, όπως οι Αιγύπτιοι, είχαν αρχίσει να εκμεταλλεύονται συστηματικά κάποια κοιτάσματα πολύτιμων και ημιπολύτιμων λίθων εδώ και πέντε χιλιάδες χρόνια.  Θα αποφύγω να αναφερθώ στις χαμένες ηπείρους της Λεμουρίας και της Ατλαντίδας, όπου σύμφωνα με πολλά μέντιουμ και αποκρυφιστές η χρήση των κρυστάλλων είχε δει τεράστια εξέλιξη και αμέτρητες εφαρμογές τόσο στον πρακτικό όσο και στον μεταφυσικό τομέα.  Δεν υπάρχουν ακόμα ατράνταχτες αποδείξεις για την ύπαρξη τους και, έτσι ή αλλιώς, όπως λένε και όσοι ασχολούνται με το θέμα, μετά την καταστροφή της Ατλαντίδας οι κρύσταλλοι έπαψαν να έχουν τις εκπληκτικές δυνάμεις που είχαν τότε.  Μένω,  λοιπόν, στη γνωστή ιστορία και συνεχίζω:
Σ’ αυτά τα τελευταία πέντε χιλιάδες χρόνια, κάθε θρησκεία προσέγγισε και χρησιμοποίησε τους κρυστάλλους.  ‘Άλλωστε, οι πιο διαφανείς και όμορφοι απ’ αυτούς μοιάζουν με συμπυκνωμένο φως, και ποια καλύτερη υλοποίηση θα μπορούσε να πάρει το πνεύμα του Θείου;  Κάθε πολιτισμός και κάθε θρησκεία είχε τις δικές του προτιμήσεις.  Για τους Κινέζους, η πιο πολύτιμη πέτρα ήταν ο νεφρίτης, για τους Ινδούς το ρουμπίνι, για τους Αιγύπτιους το σμαράγδι.  Αξίζει να σημειωθεί πως το διαμάντι άρχισε να αποκτά μεγάλη αξία μόλις πριν πεντακόσια περίπου χρόνια, αν και αυτό ίσως οφείλεται στο ότι μέχρι εκείνη την εποχή δεν είχαν τελειοποιηθεί οι μέθοδοι κατεργασίας του.  Παρ’ όλα αυτά, σχετικά με τη σημερινή του αξία, οι μαγικές ιδιότητες που του αποδίδονται είναι ελάχιστες.
Τόσο ο Ιουδαϊσμός, όσο και ο Χριστιανισμός που στηρίχθηκε σ’ αυτόν, απέδιδαν μεγάλες δυνάμεις στους πολύτιμους λίθους.  Μυθικός έχει γίνει πλέον η περίφημος “Θώρακας του Ααρών” η τελετουργική πλάκα που φορούσε ο αρχιερέας του Ιεχωβά και τον αποτελούσαν δώδεκα πολύτιμα πετράδια που αντιστοιχούσαν στις δώδεκα φυλές του Ισραήλ (‘Έξοδος 39.8).  Στην Αποκάλυψη του Ιωάννη (ΚΑ 19-20) αναφέρονται επίσης δώδεκα πολύτιμοι λίθοι, αυτή τη φορά σαν τα θεμέλια της Ουράνιας Πόλης του Θεού, της “Νέας Ιερουσαλήμ”.  Παρά τις πολλές παραδόσεις, κανένα συστηματικό έργο πάνω στους πολύτιμους λίθους δεν έγινε μέχρι τις αρχές του 10ου μ.Χ. αιώνα, με εξαίρεση κάποιες σύντομες αναφορές του Θεόφραστου, ενός μαθητή του Αριστοτέλη, γύρω στο 300 π.Χ. και τα σχετικά αποσπάσματα του Inventorum Natura, δηλαδή της Φυσικής Ιστορίας του Ρωμαίου Πλίνιου (79-23 π.Χ.)
Στο Μεσαίωνα, άρχισαν να παρουσιάζονται κάποιες μελέτες πάνω στο θέμα, με κυριότερες αυτές του Άραβα γιατρού Αβικέννα και του περίφημου Μέγα ‘Αλβερτου.  Σε αυτήν την περίοδο συλλέχθηκαν και καταγράφηκαν οι περισσότερες γνώσεις που έφτασαν μέχρι τις μέρες μας.  Βέβαια, οι γνώσεις αυτές είχαν περισσότερη σχέση με τον αποκρυφισμό παρά με τη σύγχρονη επιστήμη της ορυκτολογίας.  Εδώ, ωστόσο, θα πρέπει να αναφέρουμε και ένα σημαντικό πρόβλημα που προκύπτει.
Τόσο η Παλαιά και η Καινή Διαθήκη όσο και οι προαναφερόμενοι συγγραφείς, χρησιμοποιούσαν συχνά για τους κρυστάλλους ονόματα που στη σύγχρονη εποχή αποδίδονται σε ένα τελείως διαφορετικό ορυκτό.  Για παράδειγμα, το “ζαφείρι” του Θώρακα του Αρχιερέα πιθανότατα ήταν ένα λαζούριο, αφού η ονομασία “ζαφείρι” αποδιδόταν σε όλες τις πέτρες που είχαν γαλάζιο χρώμα.
Επίσης, πολλά πετράδια από όσα αναφέρονταν ήταν καθαρά αποκυήματα της φαντασίας ή, έστω, για να δώσω στους συγγραφείς τους το πλεονέκτημα της αμφιβολίας, πράγματα που έχουν πάψει πια να υπάρχουν.  Το μόνο για το οποίο μπορώ να σας διαβεβαιώσω είναι πως οι ιδιότητες των πολύτιμων λίθων που περιγράφω έχουν συγκεντρωθεί από τις πιο αξιόπιστες πηγές και έχουν διασταυρωθεί όσο το δυνατόν καλύτερα και, σε πολλές περιπτώσεις, έχουν επαληθευθεί από δικές μου προσωπικές εμπειρίες. 
Ας συνεχίσουμε, όμως.  Με την ανακάλυψη της Αμερικής, η Ευρώπη πλημμύρισε από πολύτιμους λίθους.  Η Νότια κυρίως Αμερική, αστείρευτη πηγή κάθε είδους πολύτιμων λίθων μέχρι και σήμερα, προμήθευε τους Ισπανούς κονκισταδόρους με ασύλληπτη ποσότητα και ποιότητα πετραδιών.  Η αξία του αμέθυστου, που μέχρι το Μεσαίωνα πουλιόταν πιο ακριβά από το διαμάντι, ξαφνικά έπεσε κατακόρυφα.  Το ίδιο συνέβη και με πολλούς άλλους κρυστάλλους.  Η λεηλασία των ναών, των παλατιών και των ορυχείων των Ατζέκων, των Μάγια και των Ίνκας δεν είχε τελειωμό.
Είναι άγνωστο ποιοι αμύθητοι θησαυροί είναι ακόμα θαμμένοι σε κάποια ερημονήσια ή στο βυθό της θάλασσας, στη μεγάλη διαδρομή από το Νέο Κόσμο μέχρι τον Παλιό.
Πάντως, μόλις στα μέσα του 16ου αιώνα έγινε μια προσπάθεια συστηματοποίησης των πολύτιμων λίθων και των ορυκτών γενικότερα, από τον Γερμανό χημικό Γκιόρκιους Αγκρίκολα που με τα δυο αξιόλογα βιβλία του De Natura Fossilium και
De Re Metalica θα μπορούσε να ονομαστεί ο πατέρας της σύγχρονης ορυκτολογίας.
Στο μεταξύ, η Ασία συνέχισε να κρατά ένα μεγάλο μέρος του παγκόσμιου εμπορίου πολύτιμων λίθων ενώ οι τεχνικές επεξεργασίας τους αλλά και εξόρυξής τους συνεχώς βελτιώνονταν.
Πάντως, η ορυκτολογία έπρεπε να περιμένει την ανάπτυξη της χημείας και μόλις στις αρχές του 19ου αιώνα μπορούμε να πούμε πως έχουμε μια συστηματική κατάταξη των πολύτιμων λίθων σύμφωνα με τη χημική τους σύσταση.  Το 1837, ο Αμερικανός Τζέιμς Ντάνα είναι ο πρώτος που καταχωρεί τους κρυστάλλους σύμφωνα με την εσωτερική δομή των μορίων τους.
Στο τέλος του 19ου αιώνα έγιναν τα πρώτα πειράματα για την κατασκευή συνθετικών κρυστάλλων.  Μια νέα άνθηση αυτής της “βιομηχανίας” τεχνητών κρυστάλλων παρουσιάστηκε στις δεκαετίες του 1950 και 60, όταν ανακαλύφθηκαν οι πολλές εφαρμογές που μπορούσαν να έχουν οι κρύσταλλοι χαλαζία σε πολλούς τομείς της επιστήμης.  Στις αρχές της δεκαετίας του 70 κυκλοφόρησαν στο μαζικό εμπόριο τα πρώτα συνθετικά διαμάντια.  Στα εργαστήρια, οι επιστήμονες κατάφεραν να δημιουργήσουν ακόμα και κρυστάλλους που δεν βρίσκονται στη φύση!
Σε τι ωφέλησε άραγε αυτή η “πρόοδος” τη σχέση του ανθρώπου με το βασίλειο των ορυκτών και τη φύση γενικότερα; Νομίζω πως το όφελος ήταν πολύ μικρό, για να μην χαρακτηρήσω το αποτέλεσμα εντελώς αρνητικό.  Ένας κρύσταλλος μεγαλώνει σαν έμβρυο μέσα στην κοιλιά της Γης.  Πολλοί χρειάζονται αιώνες να τελειωθούν και άλλοι συνεχίζουν ασταμάτητα αν και ανεπαίσθητα να μεγαλώνουν.
Ποια δύναμη, λοιπόν μπορεί να έχει ένας συνθετικός κρύσταλλος; Σχεδόν την ίδια με ένα πλαστικό ποτήρι, κατά τη γνώμη μου.  Είπαμε ήδη πως ο κάθε κρύσταλλος είναι κάτι ζωντανό και δεν αρκεί η σύνθεσή του να συμφωνεί με κάποιο χημικό τύπο για να εμφυσήσει μέσα του αυτή τη “ζωή”.  Δεν έχουμε παρά να ευχόμαστε το επόμενο βήμα της επιστήμης να μην είναι η κατασκευή συνθετικών ανθρώπων.

ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΚΡΥΣΤΑΛΛΩΝ

Οι πολύτιμοι λίθοι που αγοράσατε έχουν περάσει από πολλά χέρια πριν φτάσουν στα δικά σας και από τη στιγμή που αποσπάσθηκαν από το σώμα της Μάνας Γης έχουν συσσωρευτεί επάνω τους αρκετοί ενεργειακοί κραδασμοί, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι μάλλον αρνητικοί. Θα ήταν ασύμφορο και πολλές φορές επικίνδυνο να τους φορέσετε επάνω σας χωρίς προηγουμένως να τους αφαιρέσετε αυτές τις αρνητικές ενέργειες και σε αυτό χρησιμεύουν οι διαδικασίες που ακολουθούν. ΠΡΟΣΟΧΗ: Πριν ακολουθήσετε τις παρακάτω διαδικασίες, πρέπει να είστε βέβαιοι πως το πετράδι θα μείνει στην κατάσταση που βρίσκεται και δεν θα περάσει από άλλα άσχετα χέρια μετά τον καθαρισμό του.  Αν θέλετε να το δέσετε σε κάποιου είδους κόσμημα ή αλυσίδα, φροντίστε αυτό να έχει ήδη γίνει και στη συνέχεια καθαρίστε, καθιερώστε και φορτίστε το ίδιο το κόσμημα που το περιέχει.  Διαφορετικά, μετά την επιστροφή του από τον χρυσοχόο ή τον τεχνίτη θα είστε αναγκασμένοι να ξανακάνετε την ίδια ακριβώς προεργασία. Εγώ θα σας πρότεινα να τους τοποθετήσετε για τρεις τουλάχιστον μέρες μέσα σε χοντρό φυσικό αλάτι (που θα το βρείτε στα παντοπωλεία και στα σούπερ – μάρκετ).  Φροντίστε να είναι εντελώς σκεπασμένοι, και χρησιμοποιήστε σαν δοχείο κάποιο από φυσικό υλικό.  Νομίζω πως το καλύτερο για αυτή την περίπτωση είναι ένα κρυστάλλινο, πήλινο ή ξύλινο δοχείο που στη συνέχεια μπορεί να πλυθεί και να καθαριστεί εύκολα. Μετά τις τρεις μέρες, βγάλτε το πετράδι και ξεπλύντε το με άφθονο κρύο νερό από τη βρύση (εκτός από αυτά που το νερό τα καταστρέφει, π.χ. τον μαλαχίτη, όπως θα δείτε στις ιδιότητες του κάθε συγκεκριμένου πετραδιού).  Φανταστείτε πως μαζί με το αλάτι φεύγει από πάνω του και κάθε αρνητικός κραδασμός που είχε συσσωρευτεί μέσα του.  Ασφαλώς, το αλάτι του ποτηριού ή του όποιου άλλου δοχείου θα πρέπει να πεταχτεί και να μη χρησιμοποιηθεί σε άλλον καθαρισμό.  Στεγνώστε την πέτρα με ένα μαλακό λευκό πανί και τοποθετήστε την σε ένα ειδικό ξύλινο κουτί, πουγκί, σακούλι κλπ. μακριά από αδιάκριτα χέρια και μάτια, μέχρι να έρθει η στιγμή της καθιέρωσης.
Η ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΚΡΥΣΤΑΛΛΩΝ
‘Όλοι θα ξέρετε πως τα τέσσερα στοιχεία της φύσης, από τα οποία αποτελείται και ολόκληρος ο υλικός κόσμος, είναι η φωτιά, η γη, ο αέρας και το νερό.  Όλα τα στοιχεία εμπεριέχονται λίγο – πολύ μέσα στους κρυστάλλους.  Δημιουργήθηκαν μέσα στη Γη, κάτω από υψηλές θερμοκρασίες και πιέσεις, και πολλοί διατηρούν πιεζοηλεκτρικές δυνάμεις, και σ’ αυτό σχετίζονται με τη φωτιά.  Πολλοί έχουν μέσα τους φυσαλίδες αέρα ή είναι διάφανοι, αφήνοντας το φως να περνάει από μέσα τους, και σ’ αυτό σχετίζονται με τον αέρα.
Στη δομή τους αλλά και στη σύστασή τους, σχετίζονται με το νερό, και ασφαλώς έχουν άμεση σχέση με το στοιχείο της γης.
ΠΟΥ ΝΑ ΦΥΛΑΞΕΤΕ ΚΑΙ ΠΩΣ ΝΑ ΦΟΡΑΤΕ ΤΟΥΣ ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΥΣ ΣΑΣ.
Αν ακολουθήσατε τις παραπάνω διαδικασίες, το πετράδι σας είναι έτοιμο να σας βοηθήσει, εκπέμποντας τους ευεργετικούς κραδασμούς του.  Αν είναι δεμένο σε δαχτυλίδι, περιδέραιο, βραχιόλι ή άλλο κόσμημα, μπορείτε να αρχίσετε να το φοράτε, κατά προτίμηση κατάσαρκα.  Αν πάλι βρίσκεται στη φυσική του κατάσταση, μπορείτε να το μεταφέρετε μαζί σας μέσα σε ένα ειδικό σακουλάκι.  Κουβαλάτε το σε κάποια τσέπη ή, αν δεν σας εμποδίζει, περασμένο γύρω από το λαιμό με ένα κορδόνι.  Αν οι πέτρες είναι πολύ μεγάλες, μπορείτε να δεχτείτε τις ευεργετικές τους ενέργειες κρατώντας τες κάποιες στιγμές της μέρας στο αριστερό σας χέρι.
Όποτε δεν χρησιμοποιείτε ή δεν έχετε επάνω σας τις πέτρες, καλό θα είναι να τις κρατάτε σε ένα ξεχωριστό μέρος, μακριά από ξένα χέρια και μάτια.  Αποφύγετε να τοποθετείτε μαζί πέτρες με φανερά διαφορετική αποστολή (π.χ πέτρες ερωτικής ευτυχίας με πέτρες οικονομικής ευημερίας) γιατί είναι πιθανόν οι ενέργειές τους να μπερδευτούν και να μειωθούν.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΚΡΥΣΤΑΛΛΩΝ
Στο κεφάλαιο που ακολουθεί θα δωθούν με απλά λόγια ορισμένα βασικά χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν τους κρυστάλλους μεταξύ τους και θα σας βοηθήσουν να τους διακρίνετε καλύτερα και να αντιληφθείτε όχι μόνο τις μαγικές αλλά και τις φυσικές τους ιδιότητες.

ΠΟΛΥΤΙΜΟΙ ΗΜΙΠΟΛΥΤΙΜΟΙ ΛΙΘΟΙ ΧΗΜΙΚΗ ΣΥΣΤΑΣΗ

Η αναφορά στην χημική σύσταση των πολύτιμων λίθων και των ημιπολύτιμων λίθων μονάχα εγκυκλοπαιδική αξία μπορεί να έχει στο βιβλίο που κρατάτε, αφού πολλές φορές υλικά με την ίδια χημική σύσταση έχουν τελείως διαφορετική εμφάνιση.  Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το διαμάντι και ο γραφίτης που, αν και τα δυο αποτελούνται από άνθρακα, έχουν τεράστια διαφορά στη μορφή και στη σκληρότητά τους εξαιτίας της κρυσταλλικής τους δομής.  Πάντως, συνήθως οι κρύσταλλοι έχουν χημική σύσταση που να τους επιτρέπει να αντιστέκονται στη φθορά από το χρόνο και τα στοιχεία της φύσης.  Ένα σημαντικό στοιχείο της χημικής σύστασης των κρυστάλλων είναι οι προσμείξεις άλλων στοιχείων που περιέχουν και που μπορούν να τους δώσουν το χαρακτηριστικό τους χρώμα.  ‘Ετσι, μια ελάχιστη πρόσμειξη μαγγανίου κάνει το διαφανή κρύσταλλο του χαλαζία ημιδιαφανή ροζ χαλαζία, ενώ μια μικρή πρόσμειξη σιδήρου το μετατρέπει σε πανέμορφο μωβ αμέθυστο.

Η ΣΚΛΗΡΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΚΡΥΣΤΑΛΛΩΝ
Σαν  «σκληρότητα» ενός κρυστάλλου εννοούμε την αντοχή του στο ξύσιμο με μια ξένη ουσία.  Η πιο γνωστή κλίμακα που θα χρησιμοποιώ κι εγώ είναι η κλίμακα Μοχ που πήρε το όνομά της από έναν Αυστριακό ορυκτολόγο των αρχών του περασμένου αιώνα, τον Φρίντριχ Μοχ.  Ο Μοχ κατέταξε στην κλίμακα τους διάφορους κρυστάλλους ανάλογα με την αντοχή τους στο ξύσιμο με ένα αιχμηρό αντικείμενο.  Η σκληρότητα κυμαίνεται από το 1 μέχρι το 10 και οι κρύσταλλοι που έχουν μεγαλύτερο αριθμό σκληρότητας μπορούν να χαράξουν αλλά όχι και να χαραχτούν από κρυστάλλους με κατώτερο αριθμό.  Τον αριθμό 10, όπως ίσως θα ξέρουν οι περισσότεροι, κατέχει μόνο το σκληρότερο ορυκτό στον κόσμο, δηλαδή το διαμάντι.  Ενδεικτικά, με έναν κρύσταλλο σε κάθε αριθμό της κλίμακας, θα μπορούσαμε να δώσουμε το ακόλουθο παράδειγμα μαζί με μια πρακτική ένδειξη της σκληρότητάς του.

 1.     Τάλκης: Θρυματίζεται εύκολα με το χέρι
 2.     Γύψος: Χαράζεται με το νύχι
 3.     Ασβεστίτης: Χαράζεται με ένα κέρμα
 4.     Φθορίτης: Χαράζεται εύκολα με μαχαίρι
 5.     Απατίτης: Χαράζεται δύσκολα με μαχαίρι
 6.     Φεγγαρόπετρα: Χαράζεται ελάχιστα με μαχαίρι
 7.     Χαλαζίας: Χαράζει το γυαλί
 8.     Σμαράγδι
 9.     Ρουμπίνι
10.    Διαμάντι
 
 Φυσικά, είναι περιττό να πούμε πως πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με κρυστάλλους που η σκληρότητά τους είναι κάτω από 7, επειδή πολύ εύκολα μπορούν να γρατζουνιστούν, να τριφτούν ή ακόμα και να σπάσουν.  Αποφεύγετε, λοιπόν να τους φοράτε σαν κόσμημα, ιδίως όταν κάνετε διάφορες δουλειές, και φυλάτε τους πάντα ξεχωριστά από τους πιο σκληρούς συγγενείς τους.

ΠΟΛΥΤΙΜΕΣ ΠΕΤΡΕΣ ΗΜΙΠΟΛΥΤΙΜΕΣ ΠΕΤΡΕΣ ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΚΗ ΔΟΜΗ ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΥ
Οι πολύτιμες πέτρες καθώς και οι ημιπολύτιμες πέτρες αποτελούνται από μόρια πολύ καλά συνδεδεμένα μεταξύ τους, έτσι ώστε να σχηματίζουν δομικές μονάδες συγκεκριμένης μορφής.  Ασφαλώς, αυτό δεν είναι κάτι που μπορεί να φανεί εξωτερικά αν η πέτρα είναι κατεργασμένη και γυαλισμένη.  Ακόμα και σε ακατέργαστη μορφή, τα περισσότερα πετράδια δεν έχουν κάποιο αναγνωρίσιμο εξωτερικό σχήμα, επειδή μερικές πλευρές τους είναι πιο τονισμένες από κάποιες άλλες.  Το γεγονός, όμως, είναι πως οι γωνίες ανάμεσα στις πλευρές παραμένουν πάντα οι ίδιες.  Δεν θα σας κουράσω με περίπλοκα σχεδιαγράμματα, άξονες, γωνίες κλπ.  ‘Οποιος ενδιαφέρεται από ορυκτολογικής άποψης, μπορεί να βρει τα συστήματα κρυστάλλωσης σε οποιαδήποτε καλή εγκυκλοπαίδεια.  Εγώ, απλά θα αναφέρω τα ονόματά τους:

            α) Τριγωνικό                          ε) Τρικλινικό
            β) Κυβικό                             στ) Ορθορομβικό
            γ) Εξαγωνικό                          ζ) Τετράγωνο
            δ) Μονοκλινικό

ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΩΝ ΚΡΥΣΤΑΛΛΩΝ

Το χρώμα είναι ένα από τα πιο γοητευτικά χαρακτηριστικά των κρυστάλλων και ανάλογα με το είδος τους παρουσιάζει όλες τις αποχρώσεις του φάσματος, πολλές φορές σε καταπληκτικούς συνδυασμούς.  Ο χρωματισμός των κρυστάλλων οφείλεται στη χημική τους σύσταση και πιο συγκεκριμένα στα στοιχεία που περιέχουν.
Αυτά είναι εκείνα που απορροφούν κάποια μέρη του φάσματος, αντανακλώντας κάποια άλλα.  ‘Ετσι, για παράδειγμα, η παρουσία χρωμίου κάνει συνήθως ένα πετράδι πράσινο.  Εκείνο το οποίο είναι πραγματικά καταπληκτικό, είναι το πόσο ελάχιστη ποσότητα ενός στοιχείου χρειάζεται για να δώσει χρώμα σε έναν μεγάλο κρύσταλλο.  ‘Ενας υποθετικός διαφανής κρύσταλλος χαλαζία με όγκο ενός κυβικού μέτρου χρειάζεται συνολική ποσότητα σιδήρου μόλις όσο το κεφάλι ενός μικρού καρφιού για να μετατραπεί σε έναν αμέθυστο με πλούσιο μωβ χρώμα.  ‘Ενας άλλος παράγοντας που επηρεάζει το χρώμα ενός κρυστάλλου είναι η κρυσταλλική δομή του.  Ορισμένα πετράδια αλλάζουν αισθητά απόχρωση ανάλογα με τον τρόπο που τα κρατάτε στο φως.  Η κοπή, όπως θα δούμε και πιο κάτω, παίζει επίσης ρόλο στο αν το συγκεκριμένο χρώμα θα φαίνεται πιο βαθύ ή πιο ανοιχτό. 

ΠΟΛΥΤΙΜΟΙ ΛΙΘΟΙ ΗΜΙΠΟΛΥΤΙΜΟΙ ΛΙΘΟΙ ΜΕΤΡΑ ΒΑΡΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΓΕΘΟΥΣ

Για τους πολύτιμους λίθους και για αρκετούς ημιπολύτιμους, το μέτρο τόσο του βάρους όσο και του μεγέθους τους είναι το καράτι (1 καράτι = 0,2 γρ.).  Ετσι, για παράδειγμα, ένα σμαράγδι 10 καρατίων ζυγίζει 2 γραμμάρια.  Οι υπόλοιποι ημιπολύτιμοι λίθοι συνήθως έχουν για μέτρο το γραμμάριο.

Υποδοχή λειψάνου του Αγίου Ελευθερίου


   
ΑΓΙΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
ΑΠΟΨΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΑΓΙΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ, ΟΔΟΣ ΑΓΙΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ 7, ΚΑΜΙΝΙΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ
AGIOS ELEFTHERIOS ORTHODOX CHURCH, 7 AGIOU ELEFTHERIOU STR, KAMINIA, PIRAEUS, GREECE

-----------------------------

 


Άγιος Ελευθέριος Αλεξανδρούπολης

Υποδοχή λειψάνου του Αγίου Ελευθερίου και Πανήγυρις του ομωνύμου Ιερού Ναού στην Αλεξανδρούπολη

Τη μνήμη του Αγίου Ιερομάρτυρος Ελευθερίου τιμά το Σάββατο 15 Δεκεμβρίου 2012 η Εκκλησίας μας. 
Στην Ιερά Μητρόπολη Αλεξανδρουπόλεως πανηγυρίζει ο φερώνυμος Ιερός Ναός στην Αλεξανδρούπολη και φέτος έχουν προγραμματιστεί λατρευτικές ακολουθίες προεξάρχοντος του Μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως κ. Ανθίμου, με την ξεχωριστή ευλογία της παρουσίας των λειψάνων του Αγίου Ελευθερίου και της μητρός του Αγίας Ανθίας, η μνήμη της οποίας τιμάται από την Ορθόδοξη Εκκλησία μας την ίδια ημέρα...

Το πρόγραμμα των Ακολουθιών:

Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου 2012
6.00 μ.μ. Υποδοχή Ιερών Λειψάνων του Αγίου Ελευθερίου και της Αγίας Ανθίας με τέλεση Δοξολογίας.
Θα ακολουθήσει (6.30 – 7.45 μ.μ.) Μέγας Αρχιερατικός Εσπερινός με Αρτοκλασία.

Σάββατο 15 Δεκεμβρίου 2012
7.00 – 10.30 π.μ. – Πανηγυρική Αρχιερατική Θεία Λειτουργία.
5.30 μ.μ. – 6.45 μ.μ. Εσπερινός και Παράκληση του Αγίου Ελευθερίου.

Στον πανηγυρικό εορτασμό του Αγίου Ελευθερίου θα παραβρεθεί και θα συμμετέχει στις ακολουθίες ο Θεοφιλέστατος Μητροπολίτης Φαναρίου, κ. Αγαθάγγελος, Γενικός Διευθυντής της Αποστολικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος.
 -----------------------------------------------------
 
Ι.Ν.Αγ.Ελευθερίου Σταυρουπόλεως


Ι.Ν.Αγ.Ελευθερίου Σταυρουπόλεως

Εφημέριοι: Πατσάνης Διονύσιος, Γκαϊδατζής Άγγελος, Πεσσίνης Ιωάννης, Κουκουριάνης Χρήστος, Καλαϊτζίδης Ακάκιος διάκονος.
Διεύθυνση : Λαγκαδά 176, 56429, Σταυρούπολη, Θεσσαλονίκη
Τηλέφωνα : 2310655710
Φαξ : 2310655710


Ο σημερινός Ιερός Ναός θεμελιώθηκε από τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κυρό Παντελεήμονα τον Α' σε οικόπεδο που χορηγήθηκε από το Γ'σώμα Στρατού με ενέργειες του προέδρου της Κοινότητας Σταυρουπόλεως μακαριστού Νικολάου Σκουλικάρη. Ο Ιερός Ναός εγκαινιάσθηκε στις 13 Απριλίου 1975, από τον Α΄ Μητροπολίτη Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ.Διονύσιο, ο οποίος και ανύψωσε τον Ι.Ναό σε δεύτερη Μητροπολιτική έδρα και όρισε να συνεορτάζεται πανηγυρικά και η εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού.
Ο Ιερός Ναός, που είναι όλος πετρόκτιστος και έχει στην πρόσοψή του ένα καμπαναριό, έχει ολοκληρωθεί ως προς την αγιογράφησή του, ενώ το εσωτερικό του κοσμούν, τα θαυμάσια μαρμαρόγλυπτα του αρχιερατικού θρόνου, του τέμπλου και του άμβωνα.

 -----------------------------------------


Εορτασμός Αγίου Ελευθερίου στο Παλιό Χωριό της Σαντορίνης 15.12.2011


 Γράφει ο Αρμενιστής

Η αναφερόμενη εκκλησία του Αγίου Ελευθερίου βρίσκεται στο Πάνω μέρος του Παλιού Χωριού ή Μέσα Γωνιά και πιο επίσημα στη περιοχή της Επισκοπής Γωνιάς της Σαντορίνης.

Ο ναός αυτός κτίστηκε το 1700 και ένα μέρος του, από την βορειοδυτική του πλευρά είναι υπόσκαφος, ενώ ο κυρίως ναός είναι έξω από το χώρο αυτό.

Ανεξάρτητα απ΄ αυτόν και βορειοδυτικά βρίσκεται το λαξευτό παρεκκλήσι του Αγίου  Ελευθερίου, το οποίο βρίσκεται στα σπλάχνα της θηραϊκής γης. 


Από το αύλειο  χώρο του ναού μπορεί κάποιος να απολαύσει αφ΄ υψηλού την πανέμορφη θέα που απλώνεται στην ανατολική πλευρά του νησιού, αλλά και σε άλλα σημεία, όπως την νοτιότερη πλευρά που δεσπόζει ο Προφήτης Ηλίας στη κορυφή του βουνού, καθώς  και δυτικότερα τα πρανή του Πύργου με τα πανέμορφα και γραφικά παραδοσιακά του σπιτάκια.




Αφράτη τυρόπιτα

Αφράτη τυρόπιτα
Bαθμολογία:
       
20 ψήφοι
Προστέθηκε από , 25.11.09
 
Αφράτη τυρόπιτα

Περιγραφή

photo: dcroula

Τι χρειαζόμαστε:

  • 500 γρ. φύλλο κρούστας
  • 300γρ. Φέτα
  • 300 γρ. Μυζήθρα
  • 200 γρ. τριμμένη κεφαλογραβιέρα
  • 1/2 λίτρο γάλα
  • 5 αυγά
  • 200 ml σόδα αεριούχα (αναψυκτικό)
  • 1/2 φλιτζάνι του τσαγιού ελαιόλαδο
  • 1/2 φλιτζάνι του τσαγιού, λιωμένο βούτυρο γάλακτος
  • φρεσκοτριμμένο πιπέρι
Στα γρήγορα
Κατηγορία
Μέθοδος
Διατροφή
Δυσκολία
Περιέχει
Ειδικές περιστάσεις

 

 

 

 

 

 

Πως το κάνουμε:

Διαβάστε περισότερο: Αφράτη τυρόπιτα 


Σήμερα...

 

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
ΑΝΘΙΑ  ΑΝΘΗ

http://xristianos.gr/forum/viewtopic.php?t=214

Βίος Αγίου Ελευθερίου και μητρός αυτού Ανθίας
Ο Άγιος Ελευθέριος καθώς και η μητέρα αυτού Ανθία εορτάζουν στις 15 Δεκεμβρίου

Στους πρωτοχριστιανικούς χρόνους
O Άγιος Ελευθέριος έζησε το 150 περίπου μ.Χ. και γεννήθηκε στην Χριστιανομάχο Ρώμη. Οι γονείς του ήταν πλούσιοι και από τους ευγενείς της Ρώμης. Κατείχαν σπουδαία θέση στην Ρωμαϊκή κοινωνία. Το σπουδαιότερο όμως ήταν, ότι ήταν πιστοί κι’ ευσεβείς Χριστιανοί. Βαδίζανε στη ζωή τους με το δρόμο του Θεού και εφαρμόζανε τις εντολές Του, παρ’ όλες τις δυσκολίες που υπήρχαν την εποχή εκείνη, για να ζεί κανείς χριστιανικά.
Η Μητέρα του, Άνθια ονομαζομένη, είχε διδαχθεί την πίστη του Χρίστου, από τους μαθητές του Αποστόλου Παύλου.
Η πιστή αυτή γυναίκα, όταν γέννησε το παιδί της, το ονόμασε Ελευθέριον. Σ’ αυτό έρριξε όλο το βάρος της φροντίδας της. τον ανέθρεψε «ἕν παδεία καί νουθεσία Κυρίου», όπως δίδαξε ο Απόστολος Παύλος. Τον διαπαιδαγώγησε στην ευσέβεια και στην αρετή.

Ο πατέρας του ήτανε πλούσιος και κατείχε και σπουδαίο αξίωμα στη Ρώμη. Ήταν «ύπατος». Είχε δηλαδή αξίωμα .μεγάλο και ξακουστό για την εποχή εκείνη. Αυτός όμως έζησε πολύ λίγο, μετά την γέννηση του Ελευθερίου. Η μητέρα του τον έδωσε στον Αρχιεπίσκοπο Ρώμης, τον Ανίκητο, για να μορφωθεί κοντά του, να μάθει καλά τα της Πίστεως μας και να γίνει ένας καλός Χριστιανός και αφοσιωμένος εργάτης του Ευαγγελίου.
Ο Επίσκοπος τον κατέταξε στο τάγμα των Κληρικών νωρίς και τον έκανε αναγνώστη. Τόση μάλιστα ήταν η αγιότης του, ώστε αξιώθηκε να κάνει θαύματα από αυτήν ακόμη την
νεαρή του ηλικία.

Άγιος Ελευθέριος ο Ιερομάρτυρας

Ημερομηνία εορτής: 15/12/2012Άγιος Ελευθέριος ο Ιερομάρτυρας
Τύπος εορτής: Σταθερή.
Εορτάζει στις 15 Δεκεμβρίου εκάστου έτους.
Άγιοι που εορτάζουν: Αγιος Ελευθεριος Ο Ιερομαρτυρας






Ἐλευθέριος, ὡς ἀδουλόνους φύσει,
Σπάθας θεωρῶν, οὐκ ἐδουλοῦτο πλάνῃ.
Δῖον Ἐλευθέριον δεκάτῃ πέφνε φάσγανα πέμπτῃ.

Βιογραφία
Ο Άγιος Ελευθέριος γεννήθηκε τον 2o αιώνα μ. Χ. στην Ελλάδα (κατά άλλους στην Ρώμη) από πλούσιους γονείς. Τότε αυτοκράτορας ήταν ο Κόμμοδος και ο Σεπτίνος Σεβήρος. Ορφανός από πατέρα, ανατράφηκε σύμφωνα με τις επιταγές του Ευαγγελίου από την ευσεβέστατη και φιλάνθρωπη μητέρα του, Ανθία (της Ευανθίας γόνος, στιχηρό Εσπερινού) (βλέπε ίδια ημέρα) η οποία έγινε χριστιανή ακούοντας το κήρυγμα από μαθητές του Απ. Παύλου.

Διακαής πόθος της Ανθίας ήταν να επισκεφτεί τη Ρώμη, που τα χώματά της είχαν βαφτεί με το αίμα των Αποστόλων Πέτρου και Παύλου. Κάποτε, λοιπόν, αποφάσισε και πήγε. Μαζί πήρε και το νεαρό γιό της Ελευθέριο. Ο επίσκοπος Ρώμης Ανίκητος (βλέπε 17 Απριλίου), όταν είδε τον Ελευθέριο εκτιμώντας την πολλή νοημοσύνη του, τη θερμή πίστη και το αγνό ήθος του, τον έλαβε υπό την προστασία του.

Σε ηλικία 15 ετών χειροτονήθηκε από τον επίσκοπο Ρώμης Ανίκητο, διάκονος και έπειτα από τρία χρόνια χειροτονήθηκε ιερέας. Από τη θέση αυτή ο Ελευθέριος αγωνίστηκε με ζήλο για τη διδαχή του ποιμνίου του, και σε έργα φιλανθρωπίας. Αργότερα και σε ηλικία είκοσι ετών, με κοινή ψήφο κλήρου και λαού έγινε επίσκοπος Ιλλυρικού, σημερινής Αλβανίας με έδρα την Αυλώνα.

Μα χειροτονήθηκε τόσο μικρός; Στο ερώτημα δίνει απάντηση ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης.... Γράφει σε υποσημείωση του Συναξαριστού του: «Ας μη θαυμάζει κανείς ότι αυτός ο άγιος χειροτονήθηκε σε ηλικία αντίθετη με τους ιερούς κανόνες της 6ης Οικ. Συνόδου και της τοπικής Συνόδου της Νεοκαισαρείας, οι οποίοι ορίζουν ότι ο διάκονος χειροτονείται στη ηλικία των 25 χρόνων, ο πρεσβύτερος στα 30 και ο επίσκοπος πάνω από 30. Αυτό έγινε γιατί ο άγιος Ελευθέριος έζησε πριν ακόμη γίνουν οι παραπάνω κανόνες, οι οποίοι έγιναν αργότερα».

Η χειροτονία του αγίου Ελευθερίου, όπως γράφει κάποιος βιογράφος του, έγινε «κατ’ οικονομίαν» Θεού, λόγω των μεγάλων αρετών και της σοφίας του με την οποία προσείλκυε στον Χριστό τους ειδωλολάτρες. Η γλυκύτητα του λόγου του, που επιβεβαιωνόταν με τα πολλά θαύματα του, έκανε αυτούς που βρίσκονταν στην πλάνη να ασπαστούν την χριστιανική αλήθεια.

Η φήμη της αρετής του Αγίου Ελευθερίου ήταν τόσο μεγάλη που έφτασε μέχρι τη Βρεττανία. Έτσι, ο βασιλιάς της, Λούκιος, έγραψε επιστολή στον Ελευθέριο και του δήλωνε ότι αυτός και ο λαός του επιθυμούσαν να γίνουν χριστιανοί. Ο Ελευθέριος αμέσως ανταποκρίθηκε, στέλνοντας δύο εκπαιδευμένους στην πίστη άνδρες, που κατήχησαν και βάπτισαν χριστιανούς τον Λούκιο με το λαό του.

Όταν ο Σεπτίμιος Σεβήρος πληροφορήθηκε την χριστιανική δράση του Ελευθερίου διέταξε την σύλληψή του. Έπειτα από πολλά βασανιστήρια ο Ελευθέριος οδηγήθηκε από τους ειδωλολάτρες στην αρένα της Ρώμης. Τα άγρια ζώα όμως δεν τον άγγιξαν, γι’ αυτό και αποκεφαλίσθηκε μαζί με την μητέρα του.

Έτσι ο Άγιος Ελευθέριος πέρασε «εἰς τὴν ἐλευθερίαν τῆς δόξης τῶν τέκνων τοῦ Θεοῦ» (Προς Ρωμαίους, η' 21). Δηλαδή στην ελευθερία της ένδοξης κατάστασης των παιδιών του Θεού.

Η Σύναξή του τελείται στο μαρτύριο αυτού, πλησίον του Ξηρολόφου.

Ο Άγιος Ελευθέριος θεωρείται βοηθός των εγκύων γυναικών. Τους δίνει «καλή λευτεριά». Πολλές γυναίκες επικαλούνται τη βοήθεια του και ακουμπούν το εικονισματάκι του αγίου πάνω τους. Η αντίληψη αυτή αναφέρεται και σ’ ένα προσόμοιο στιχηρό της εορτής. «Τῶν ἐπιτόκων γυναίων Πάτερ κηδόμενος, ἐλευθερίαν δίδως, τῷ Ναῷ σου φοιτώσαις....», δηλαδή, Φροντίζεις Πάτερ τις έγκυες γυναίκες που καταφεύγουν στο ναό σου δίνοντας του ελευθερία....

Ἀπολυτίκιον
Ἦχος πλ. α’. Τὸν συνάναρχον λόγον.
Φερωνύμῳ σου κλήσει καλλωπιζόμενος, ἐλευθερίαν παρέχεις καὶ ἀπολύτρωσιν, τοῖς προσκάμνουσι δεινῶς, ποικίλας θλίψεσιν, Ἐλευθέριε σοφέ, ἱερῶν καλλονή, Μαρτύρων ἡ ὡραιότης· διὸ μὴ παύσῃ βραβεύων, ἀναψυχὴν τοῖς σὲ γαιρέρουσι.

Ο ΓΙΑΤΡΟΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΑΣ

Ο ΓΙΑΤΡΟΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΑΣ (1)



Αγαπητοί φίλοι, έχουν αναρτηθεί εκατοντάδες άρθρα με τρόπους φυσικής αντιμετώπισης διαφόρων παθήσεων, μικρών και μεγάλων προβλημάτων. Αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε έναν πολύ συνοπτικό οδηγό για το πως να αντιμετωπίσετε γρήγορα καθημερινά προβλήματα με απλά βότανα που πιθανόν όλοι έχουμε στο σπίτι μας. Θα σας συνιστούσαμε να το εκτυπώσετε και να το κολλήσετε στο ψυγείο σας ή να εν πάση περιπτώσει να το έχετε σε κάποιο εύκαιρο μέρος για να το βρείτε εύκολα!
   
Για  καρούμπαλο στο κεφάλι: Βάλτε βούτυρο ή μια βρεγμένη φέτα ψωμί, ή μια φέτα ντομάτα (Το βούτυρο είναι το καλύτερο). Αποφύγετε τον πάγο.

Για τον πονόδοντο:Βρεγμένη μπατονέτα με πιπέρι στο αυτί ή  κόψτε ένα κομμάτι της ρίζας τζίντζερ και καθαρίστε το. Βάλτε το κομμάτι στο στόμα σας πάνω από το δόντι που πονάει και δαγκώστε το. Ο πόνος πρέπει να υποχωρήσει πολύ γρήγορα. Για το απόστημα και τη μόλυνση κάντε μπουκώματα με ζεστό προς χλιαρό αλατόνερο.

Για τον πυρετό: Βρασμένη ρίγανη με κανέλα ή  σε μισό φλιτζάνι φρεσκοστυμμένο χυμό λεμονιού, ρίξτε μία πολτοποιημένη σκελίδα σκόρδο με μία κουταλιά μέλι και πιείτε το ή ετοιμάστε ένα αφέψημα με τζίντζερ (σε βραστό ­νερό, ρίξτε μία κουταλιά αποξηραμένο τζίντζερ σε σκόνη για 2-4 λεπτά). Ρίξτε μία πρέζα μαύρο πιπέρι και ένα κουταλάκι μέλι. Το ρόφημα αυτό προκαλεί εφίδρωση, γι’ αυτό φροντίστε να αλλάξετε ρούχα όταν ιδρώσετε.

Για γαστρεντερολογικά και πόνους στα έντερα: Βρασμένη ρίγανη (εξαιρετικά αποτελέσματα) ή σπαθόρακο (είναι ό,τι το σπαθόλαδο, απλά γίνεται με ρακί) 
Για διάρροια: Βρασμένη ρίγανη ή λίγο φρέσκο ελληνικό καφέ με λίγο λεμόνι, τα ανακατεύετε και το τρώτε (άμεσα αποτελέσματα) 
Για δυσπεψία: Δύο με τρία κουταλάκια μαστίχα στο νερό (ρίχνει και τη πίεση).  Βράζουμε 50 γρ λαγοκοιμιθιάς σε τρία ποτήρια νερό και πίνουμε πρωί, μεσημέρι και βράδυ από ένα ποτήρι του τσαγιού αφέψημα.


Για τους πόνους της περιόδου: Γλυκάνισο βρασμένο σαν τσάι.


Για να μην μας κολλήσουνε ή να κολλήσουμε εμείς τους άλλους: Βάζουμε δίπλα στο κρεβάτι μας μια φέτα κρεμμύδι με κανέλα για να τραβάει τα μικρόβιο (ιονιστής).


Για το μπούκωμα: Μισό κρεμμύδι σε μια λεκάνη, ρίχνουμε βραστό νερό και κάνουμε εισπνοές.


Για φαγούρες και εκζέματα: Σε ένα μπουκάλι βάζουμε χαμομήλι βρασμένο και μια κουταλιά σόδα  ( κατάλληλο και για την ευαίσθητη περιοχή.)


Για τους μύκητες: Μαύρο τσάι κάνουμε ποδόλουτρο κάθε βράδυ για 20-30 μέρες για τους μύκητες του δέρματος.  Ποδόλουτρο με 1 κουταλιά σόδα 1 κουταλιά αλάτι χοντρό και 1  κουταλιά πράσινο σαπούνι για τους μύκητες των νυχιών. Κάντε ποδόλουτρο 2 φορές την ημέρα βάζοντας 8 σταγόνες tea tree στη λεκάνη με το νερό ή επαλείψτε τοπικά τους μύκητες με λίγο αδιάλυτο έλαιο.


Για τον πονοκέφαλο: Σε ελληνικό καφέ ρίχνουμε 10 σταγόνες λεμόνι και το τρώμε.


Για την υπέρταση: Τσάι τσουκνίδας ή ένα ποτήρι χυμό λεμονιού σκέτο.


Για διαύγεια και νοητική εγρήγορση: Σοκολάτα!


Για πόνους στη μέση και στον αυχένα: Εντριβές με χυμό από βρασμένο λάχανο.


Για εγκαύματα: Σπαθόλαδο ή Αλόη αλλά το καλύτερο είναι: ρίχνουμε οινόπνευμα και μετά απλώνουμε επάνω ασπράδι αυγού το οποίο δεν αφήνει κανένα σημάδι. 


Για δηλητηρίαση: Σε δηλητηρίαση από χλωρίνη ή χάπια δίνουμε να πιει ασπράδι αυγού εγκλωβίζει τις ουσίες.(Και αμέσως νοσοκομείο) 

Και κάποιες γενικές αλλά πολύ χρήσιμες πληροφορίες: Χυμό από τρία λεμόνια και 1 κουταλιά μέλι τα βάζουμε στο ψυγείο και πίνουμε 1 κουταλιά της σούπας κάθε πρωί για απόφραξη των αρτηριών.
Για τους άντρες μετά το σεξ να γίνεται η ούρηση καθιστοί για να αδειάζει
η κύστη και να καθαρίζει. 
Όταν πέσει κάποιος κάτω αν είναι με κλειστά μάτια (πιθανόν) είναι λιποθυμία και του σηκώνουμε τα πόδια σε ορθή γωνία για να πάει αίμα στο κεφάλι. Αν είναι με ανοιχτά μάτια (πιθανόν) είναι εγκεφαλικό χτυπάμε λίγο την μύτη για να βγει αίμα ή τρυπάμε με μια βελόνα ένα δάχτυλο του αριστερού χεριού εκτός από
τον αντίχειρα (πάει κατευθείαν στην καρδιά).
Αν έχει πόνους στο στήθος και πίσω στην πλάτη και μουδιάζει το
χέρι πιθανόν να είναι καρδιά. Βάζουμε μια ασπιρίνη κάτω από την γλώσσα.
Αν βάλει το παιδί κάτι στην μύτη του βάζουμε να εισπνεύσει πιπέρι,
φτερνίζεται και το βγάζει.
Ο καφές με το γάλα κάνει μούχλα στο στομάχι.
Ο νεσκαφέ είναι χημικό που γίνεται σαν κόλα στο στομάχι.

Καψίματα Ένας νεαρός ψεκάζοντας το γρασίδι του με φυτοφάρμακα θέλησε να ελέγξει τη στάθμη του βαρελιού για να δει πόσο υπάρχει ακόμη. Άνοιξε το καπάκι και άναψε τον αναπτήρα του, αμέσως τον τυλίξανε οι φλόγες από τις αναθυμιάσεις του φυτοφάρμακου. Πήδηξε από την καρότσα του φορτηγού του ουρλιάζοντας. Μια γειτόνισσά του ακούγοντας τις φωνές και βλέποντας το περιστατικό έτρεξε από το σπίτι της με μια ντουζίνα αυγά φωνάζοντας "φέρτε μου αυγά!". Τα έσπασε, διαχωρίζοντας το ασπράδι από τον κρόκο. Κατόπιν τα άπλωσε στο πρόσωπο του άτυχου νέου. Όταν το ασθενοφόρο κατέφθασε και οι νοσοκόμοι είδαν τον ασθενή ρώτησαν ποιος το έκανε αυτό. Όλοι δείξανε την γειτόνισσα που είχε αναλάβει πρωτοβουλία. Την συγχαρήκανε και της είπανε "του σώσατε το πρόσωπο". Προς το τέλος του καλοκαιριού ο νεαρός επισκέφτηκε την γειτόνισσά του με ένα μπουκέτο λουλούδια. Το πρόσωπό του ήταν σαν μικρού παιδιού.

Θαυματουργή επίδραση στα καψίματα Θυμηθείτε αυτή την θεραπεία για καψίματα η οποία διδάσκεται στους νέους πυροσβέστες. Πρώτα πρώτα ψεκάστε κρύο νερό στην καμένη περιοχή μέχρι η θερμότητα να μειωθεί και το κάψιμο ιστού να σταματήσει. Κατόπιν, απλώστε ασπράδια στην καμένη περιοχή. Μια γυναίκα έκαψε ένα μεγάλο μέρος του χεριού της με βραστό νερό. Παρόλο τον πόνο έβαλε το χέρι της κάτω από κρύο νερό, χώρισε δύο ασπράδια, τα ανακάτεψε ελαφρά και βούτηξε το χέρι της στο μίγμα. Τα ασπράδια στεγνώσανε στο χέρι της και σχηματίσανε μια προστατευτική κρούστα. Αργότερα έμαθε ότι τα ασπράδια περιέχουν φυσικό κολλαγόνο και συνέχισε να εναποθέτει χτυπημένο ασπράδι στην περιοχή. Μέχρι το απόγευμα δεν ένοιωθε πόνο και την επόμενη μέρα με δυσκολία μπορούσες να δεις σημάδι καθώς το δέρμα αποκτούσε το κανονικό του χρώμα. Η καμένη περιοχή είχε τελείως αναγεννηθεί χάρη στο κολλαγόνο των ασπραδιών, ένα πλακούντα πλήρη σε βιταμίνες. Αυτή η πληροφορία μπορεί να είναι πολύ χρήσιμη στον καθένα μας!

Σημείωση: Όλα τα παραπάνω αποτελούν πρώτες βοήθειες. Εννοείται ότι δεν αναπαύεστε  με τη χρήση απλά αυτών των συνταγών. Καλό είναι να κάνετε τις απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις και να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας σε κάθε περίπτωση. Εάν έχετε κάποια γνωστή αλλεργία σε οποιοδήποτε από τα παραπάνω βότανα ή τρόφιμα, μην τα χρησιμοποιήσετε. 

ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΤΗ ΛΟΓΙΚΗ ΣΑΣ!
Διαδώστε την παραπάνω λίστα και εκτυπώστε την. Μπορεί να σώσει μια ζωή.
Καλή σας χρήση και ελπίζουμε να σας φανεί πολύτιμο...


Ginseng:

"Η τροφή μας το φάρμακό μας"

Ginseng:
Το όνομα ginseng αναφέρεται σε διάφορα είδη του γένους Panax. To Panax ginseng είναι Ασιάτικης προέλευσης, αλλά καλλιεργείται και στην Αμερική, ενώ δεν έχει σχέση με το Σιβηρικό ginseng (Eleutherococcus senticosus).
 
Χρησιμοποιούμενα μέρη:
-παρασκευάσματα


Δράση:
-Νοητική λειτουργία!
-κατά του Διαβήτη τύπου 2!
-Πρόληψη καρκίνου
-κατά της στεφανιαίας νόσου
-κατά της δυσλειτουργίας στύσης (ανδρική ανικανότητα)
-αθλητική απόδοση
-κατά της κόπωσης
-κατά της υψηλής πίεσης
-ενίσχυση ανοσοποιητικού συστήματος
-κατά των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης
-αίσθημα ευεξίας
Δοσολογία:
-Δισκία ή κάψουλες - 100 mg εκχυλίσματος ginseng από το στόμα μια ή δυο φορές καθημερινά
-Υγρό - 1-2 g σε 150 ml νερού ή 1-2 ml υγρού εκχυλίσματος 1:1 (g/ml) ή βάμμα 1:5 (g/ml) καθημερινά.
~ Υπάρχουν επιστημονικα στοιχεια υπέρ της χρήσης του ~

http://proionta-tis-fisis.blogspot.gr/2012/11/blog-post_29.html

Oι Αρχαίοι Έλληνες στην χώρα των Ίνκας...

http://anoixti-matia.blogspot.gr/2012/12/o.html?spref=fb

Oι Αρχαίοι Έλληνες στην χώρα των Ίνκας...

Το 1850 έφτασε στο Περού ο Ιταλός ερευνητής-περιηγητής Αντόνιο Ραϊμόντι. Για σαράντα ολόκληρα χρόνια έμεινε εκεί, ερευνώντας κάθε σπιθαμή της μακρινής και «περίεργης» -ιστορικά- αυτής χώρας και είναι οι δικές του περιηγήσεις και έρευνες πάνω στις οποίες βασίσθηκε ο φυσικομαθηματικός- ερευνητής συμπατριώτης του Ενρίκο Μάτιεβιτς, ώστε να φτάσει στο συμπέρασμα ότι οι ναυτικοί του Αιγαίου πολλές χιλιετίες προ του Κολόμβου έφτασαν στην Κεντρική και Νότιο Αμερική. 
 
Ο Μάτιεβιτς βεβαίως πρωτίστως παρακινημένος από τους αρχαίους Έλληνες συγγραφείς, τόσο από τον Όμηρο όσο και από τον Απολλόδωρο έβλεπε ότι οι γνώσεις που περιγράφονταν στους στίχους της Οδύσσειας και των Αργοναυτικών, και είχαν να κάνουν με τόπους πολύ μακρινούς, πολύ πέρα αυτού της Μεσογείου, δεν μπορούσε παρά να πιστεύει ότι ένα υπερατλαντικό ταξίδι και η επίσκεψη στις μακρινές εκείνες χώρες της Νοτίου Αμερικής ήταν τα πιθανότερα σημεία αναφοράς των συγγραφέων των μεγάλων επών, «Οδύσσειας» και «Αργοναυτικών» αντίστοιχα. 

Έτσι με οδηγό τις περιηγήσεις και έρευνες του συμπατριώτη του Ραϊμόντι, και με τα αρχαία κείμενα στα χέρια περιδιάβηκε τις Άνδεις, και έκανε τις δικές του ανακαλύψεις που έφεραν το αποτέλεσμα που μερικά χρόνια πριν η Ενριέτα Μέρτζ έγραφε στην «Κρασάτη Θάλασσα». Δηλαδή ότι οι Έλληνες είχαν φτάσει κατά τους πρώτους ιστορικούς χρόνους στην Νότιο Αμερική. Η μελέτη του Μάτιεβιτς στηρίχθηκε στην συγκριτική αρχαιολογία και την Μυθολογία...
 
Για πολλά χρόνια εργάστηκε στο γεωφυσικό αστεροσκοπείο του Χουανγκάγιο της Λίμα και αυτό του έδωσε πολλά περιθώρια ώστε να κάνει τις μελέτες του επί τόπου και να μείνει έκπληκτος από τις ανακαλύψεις που βρήκε μπροστά του. Στις κεντρικές Άνδεις του Περού, στις παραστάσεις ενός αρχαίου μαντείου ανακαλύπτει τις χθόνιες οντότητες που ο Ησίοδος αναφέρει στην «Θεογονία» του. 
 
Ο Κέρβερος, η Μέδουσα, η Λερναία Ύδρα, οι Άρπυιες, η Χίμαιρα είναι παραστάσεις τις οποίες ανακαλύπτει στα ερείπια ναών και μαντείων της περιοχής. Οι θεότητες του Κάτω Κόσμου, τα Τάρταρα όπως τα ονομάζει ο Ησίοδος φαίνεται να παίζουν πολύ σπουδαίο ρόλο για τους πανάρχαιους κατοίκους της περιοχής, τους Ίνκας.
 
Έναν λαό που η ύπαρξή του και η εξαφάνισή του αποτελεί ένα μυστήριο, όπως και των Ατζέκων στην Κεντρική και Νότιο Αμερική, ή των Σουμερίων και των Χετταίων στην Μεσοποταμία. Οι παραστάσεις που αφορούν τις θεότητες του Κάτω Κόσμου, οδηγούν τον Μάτιεβιτς να υποστηρίξει ότι εδώ, στην Νότια Αμερική ήταν ο Άδης των αρχαίων Ελλήνων. 
 
Τα Τάρταρα όπου τους φιλοξενούσαν και αποτελούσαν συνάμα το βασίλειό τους με πρωταγωνιστή βεβαίως τον Θεό Πλούτωνα. Πίστευαν οι πανάρχαιοι πρόγονοί μας ότι ο Άδης βρισκόταν στα έγκατα της Χθονός αλλά σε μία μακρινή τοποθεσία δυτικά της γης. Ένα χρόνο ταξίδι χρειαζόταν για να φθάσουν εκεί.
 
Και αν κανείς υπολογίσει μία τέτοια απόσταση και με τα μέσα βεβαίως της εποχής εκείνης μάλλον η αναφορά γίνεται για την πέρα του Ατλαντικού ήπειρο, αυτή της Αμερικής, της Γης των Εσπερίδων όπως λεγόταν, εκεί όπου ο Άτλας μεταμορφωμένος σε ένα τεράστιο βουνό υποβάσταζε στους ώμους του την Γη. Η Κίρκη λέει στον Οδυσσέα πώς θα πάει στον Κάτω Κόσμο για να πάρει τις οδηγίες που χρειαζόταν για την επιστροφή του στην πατρίδα, αλλά και για να εξευμενίσει τους Θεούς που είχε προκαλέσει με την συμπεριφορά του μετά την συμβολή του στην άλωση της Τροίας.
 
Η περιγραφή της Κίρκης στην «Οδύσσεια» που γίνεται με την γραφίδα του Μεγάλου Ομήρου, είναι ίσως η περισσότερο άρτια περιγραφή που υπάρχει σε αρχαίο κείμενο. Αν κανείς ακολουθήσει εκείνη την πορεία δεν μπορεί παρά να φθάσει στην Εσπερία, την ήπειρο της Αμερικής. Αν και πολλοί γεωγράφοι το αμφισβητούν παρ' όλα αυτά δεν παύει να υφίσταται ως η πιο άρτια γεωγραφική περιγραφή. Ο Μάτιεβιτς στην αναζήτηση της μυθολογικής κόλασης, αυτά τα Τάρταρα, βλέπει να υπάρχει τέτοια ομοιότητα με την σημερινή περιοχή του Αμαζονίου, ώστε μένει κυριολεκτικά κατάπληκτος. 
 
Οι διηγήσεις εκείνων των πρώτων εξερευνητών στα μεταχριστιανικά χρόνια, αλλά και μερικές χιλιετίες αργότερα από τους Αργοναύτες και τον Οδυσσέα, για το πέρασμα του Μανσερίστε, που είναι το πρώτο πέρασμα που συναντά κανείς καθώς ανεβαίνει τον Αμαζόνιο, θα μπορούσαν να είναι οι διηγήσεις των μυθολογικών αναφορών για την κάθοδο στον Άδη. Όποιος διαπλέει τον Αμαζόνιο καθώς έρχεται από το βόρειο ημισφαίριο, παρατηρώντας τα άστρα έχει την εντύπωση ότι κατεβαίνει σε μία βαθιά άβυσσο. 
 
Έτσι το περιγράφει και η Ενριέτα Μέρτζ, η οποία με οδηγό τους αστερισμούς και κυρίως αυτόν της Μεγάλης Άρκτου, συμπεραίνει για το Ιασωνικό ταξίδι στην Αμερική!!! Και είναι πράγματι άξιο θαυμασμού να βλέπει κανείς τέτοιες ανακαλύψεις που κυριολεκτικά φέρνουν τα πάνω κάτω στην συμβατική ιστορία. Παραβάλλοντας τον μυθικό ποταμό Αχέροντα και τους τρεις μικρότερους παραποτάμους του, την Στύγα, τον Κυκωτό και τον Πυριφλεγέθοντα, με τον Αμαζόνιο κατά τον Μάτιεβιτς, ο Οδυσσέας έπρεπε να εντοπίσει έναν ποταμό που θα του επέτρεπε να διασχίσει τους βάλτους του Άδη. 
 
Έτσι η Στύγα είναι ο ποταμός Μαρανιόν του Περού ο οποίος στην ουσία είναι τμήμα του Αμαζονίου αλλά με άλλη ονομασία. Ο ποταμός Ουκαγιάλι ένας σημαντικός ποταμός στην λεκάνη του Αμαζόνιου που πηγάζει από τις οροσειρές του Κούζκο είναι ο Πυριφλεγέθων της Οδύσσειας. Η παραμονή του Μάτιεβιτς στο Περού και οι διάφορες περιηγήσεις τις οποίες έκανε σχεδόν σ' ολόκληρη την περιοχή της Νοτίου Αμερικής, αλλά και τα συμπεράσματα που έχει βγάλει μέσα από αυτή του την πολύχρονη έρευνα καταγράφονται στο βιβλίο του «Ταξίδι στην Μυθολογική Κόλαση». 
 
Εδώ ο συγγραφέας λοιπόν περιγράφει πως οι πανάρχαιοι θαλασσοπόροι του Αιγαίου έφθασαν στον Αμαζόνιο, διασχίζοντας τον Ατλαντικό ωκεανό, και μέσω του τεράστιου αυτού πλωτού ποταμού, του δεύτερου σε μέγεθος μετά τον Νείλο έπλευσαν προς νότο μέχρι τις Άνδεις του Περού.
 
Όπως έχουμε ξαναπεί σε παλιότερα θέματα μαζί τους οι εξερευνητές εκείνοι έφερναν και ολόκληρο τον πολιτισμό τους που ήταν η γλώσσα τους, οι θεοί τους, οι μύθοι τους, οι παραδόσεις τους, οι συνήθειές τους ... Αυτά τα πέρασαν στους ιθαγενείς των περιοχών που βρέθηκαν και σαφώς είχαν την ανάλογη από εκείνους αντιμετώπιση που τους αναβίβασαν τόσο ψηλά ώστε τους έκαναν Θεούς. Τους λευκούς θεούς τους που ακόμη και σήμερα θυμούνται μέσα από τις παραδόσεις τους και τις διάφορες γιορτές- μνήμες που διατηρούν.
http://www.apocalypsejohn.com/2012/12/arxaioi-ellines-inkas.html

Δημοφιλείς αναρτήσεις