Κυριακή 23 Δεκεμβρίου 2012

Γιατί πρέπει να τρώμε μαρούλι;



 

Γιατί πρέπει να τρώμε μαρούλι;

Το μαρούλι είναι ένα λαχανικό που ίσως έχει τη μεγαλύτερη ιστορία σε πολλά μέρη της γης.
Έχει βρεθεί σε αιγυπτιακούς τάφους που χρονολογούνται από το 4500 π.Χ., ενώ οι αρχαίοι Έλληνες και οι Ρωμαίοι το είχαν σε ιδιαίτερη εκτίμηση για τις θεραπευτικές του ιδιότητες. Στην Κίνα αντιπροσωπεύει ακόμη και σήμερα την καλή τύχη και προσφέρεται την Πρωτοχρονιά, σε γενέθλια και σημαντικές επετείους. Επίσης, λέγεται ότι την καλλιέργεια του μαρουλιού μετέφερε στη Βόρεια Αμερική ο Χριστόφορος Κολόμβος. Γιατί πρέπει να τρώω μαρούλι ;

Απαντήσεις δίνειστο www.Life2day.gr οΔημήτρης Γρηγοράκης, Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος, ΜSc Επιστημονικός Διευθυντής Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ-ΛΟΓΩΔΙΑΤΡΟΦΗΣ -Πρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας .

Τρώτε μαρούλι γιατί: Βελτιώνει την όραση: Σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστήμιου του Harvard η εβδομαδιαία κατανάλωση 2-4 μερίδων πράσινων λαχανικών (σπανάκι, μαρούλι μπρόκολο), μπορεί να μειώσει κατά 43% την πιθανότητα εμφάνισης του εκφυλισμού της ωχράς κηλίδας, που είναι ο κύριος λόγος μειωμένης όρασης στα άτομα άνω των 65 ετών.

Καταπολεμά την δυσκοιλιότητα: Τα πράσινα λαχανικά είναι πολύ πλούσια σε φυτικές ίνες, οι οποίες αυξάνουν την κινητικότητα του εντέρου.

Έχει αντικαρκινική δράση: Η κατανάλωση ακόμα και μόνο μίας μερίδας πράσινων φυλλωδών λαχανικών (1 φλιτζάνι) μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες καρκίνου των πνευμόνων κατά 50% και προλαμβάνουν τον καρκίνο του παχέος εντέρου.

Προλαμβάνει τη νόσο Αλτσχάιμερ: αυτό οφείλεται στην υψηλή περιεκτικότητα των πράσινων λαχανικών σε φυλλικό οξύ, που μειώνει τα επίπεδα της ομοκυστεΐνης και συμβάλλει στην υγεία των νευρικών κυττάρων του εγκεφάλου.

inews.gr

Τ' αστέρι του βοριά

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Qd5Fk-4FCmM 

Βασίλης Λέκκας & Ηλίας Λιούγκος - 

Τ' αστέρι του βοριά 



Η συντήρηση του κλιματιστικού είναι υποχρεωτική;

17 Δεκεμβρίου


Η συντήρηση του κλιματιστικού είναι υποχρεωτική;

Παρά το γεγονός ότι αρκετοί καταναλωτές δεν ασχολούνται με τη συντήρηση του κλιματιστικού τους, η συγκεκριμένη διαδικασία είναι απαραίτητη προκειμένου να διασφαλίσουμε μέγιστη διάρκεια ζωής για το κλιματιστικό, μέγιστη απόδοση σε θέρμανση και ψύξη, καθαρό περιβάλλον στο εσωτερικό του σπιτιού και, τέλος, εξοικονόμηση ενέργειας και συνεπώς εξοικονόμηση χρημάτων.

thermansipress.gr

ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ - Ἡ Εὐρυκόμη



ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ - Ἡ Εὐρυκόμη

«Θάλασσα, πότε θέλ᾿ ἰδῶ τὴν ὄμορφη Εὐρυκόμη;
Πολὺς καιρὸς ἐπέρασε καὶ δὲν τὴν εἶδα ἀκόμη.
Πόσες φορὲς κοιτάζοντας ἀπὸ τὸ βράχο γέρνω
Καὶ τὸν ἀφρὸ τῆς θάλασσας γιὰ τὰ πανιά της παίρνω! Φέρ᾿ τηνε, τέλος, φέρ᾿ τηνε». Αὐτὰ ὁ Θύρσης λέει,
Καὶ παίρνει ἀπὸ τὴ θάλασσα καὶ τὴ φιλεῖ καὶ κλαίει·
Καὶ δὲν ἠξέρει ὁ δύστυχος ὁποῦ φιλεῖ τὸ κῦμα
Ἐκεῖνο, ποὺ τῆς ἔδωσε καὶ θάνατο καὶ μνῆμα.

ΠΙΝΑΚΑΣ- Edvard Munch "Girl on the Beach"

Ο ΝΑΟΣ ΤΩΝ ΜΟΥΣΩΝ


[...] Το ελληνικό κοινό με το ευχάριστο αυτό ανάγνωσμα θα κατανοήσει αφενός την τεράστια σημασία που είχε ο μύθος της κλασικής ελληνικής αρχαιότητας για ολόκληρο τον δυτικό πολιτισμό, ο οποίος αναζητεί μέσω αυτού νέες πολιτισμικές ταυτότητες, και αφετέρου τα ερεθίσματα που η εν λόγω παράδοση προσφέρει σε λόγιους, σε λογοτέχνες και γενικότερα δημιουργούς. 
Οι ελληνικοί μύθοι, τους οποίους κάνει κτήμα της η Ρώμη, γίνονται οι σταθερές πολιτιστικές "αναφορές" εξέλιξης και σηματοδότησης της πορείας της Ευρώπης. Μια προσεκτική ανάγνωση των σχολίων, που παρατίθενται από τον de Marolles στο τέλος των αφηγήσεών του, είναι αρκετή για να μας πείσει ότι από τον Μεσαίωνα ως και τον Διαφωτισμό οι μύθοι διατήρησαν αναλλοίωτο όχι μόνο το αυστηρά φιλολογικό ενδιαφέρον τους αλλά αποτέλεσαν το έρεισμα ευρύτερων πολιτικών ηθικών και κοινωνικών σκέψεων. 
Η έντονη παρουσία του μύθου στα γράμματα και τις τέχνες δεν σταματάει όμως τον 18ο αιώνα. Κλασικισμός, νεοκλασικισμός, ρομαντισμός, ακόμη και ο υπερρεαλισμός αναζητούν μέσα από τους μύθους τις μορφές και τα πρότυπα τα οποία θα σηκώσουν το βάρος μιας νέας κατάστασης πραγμάτων. Το έργο του αββά de Morolles και τα εξήντα χαρακτικά που έχουν φιλοτεχνηθεί από σημαντικούς καλλιτέχνες της εποχής για να εικονογραφήσουν τα σημαντικότερα γεγονότα της μυθικής αρχαιότητας, όπως τονίζεται στον πρόλογο της γαλλικής έκδοσης, κυκλοφορεί σήμερα στα ελληνικά σε ομοιοτυπική αναπαραγωγή. Η μετάφραση της Μαρίας Γυπαράκη, που απέδωσε αριστοτεχνικά και με ακρίβεια τη χάρη του λόγου της εποχής και με την απαιτούμενη προσοχή τα εμπεριστατωμένα σχόλια του συγγραφέα, καθώς και η πιστή αναπαραγωγή των καλλωπιστικών και τυπογραφικών στοιχείων του πρωτοτύπου, εξασφαλίζουν την πιστή αναδημιουργία ενός τόμου που φιλοδοξεί να είναι συγχρόνως βιβλίο τέχνης και βιβλίο κειμένου. [...] Νίκος Χαϊδεμένος, ο εκδότης

http://www.bigbook.gr/index.php?lang_id=1&mode=singleBook&book_id=180119

Μην καταπιέζετε το φτάρνισμα

Μην καταπιέζετε το φτάρνισμα
Πόσες φορές δεν θελήσατε να φταρνιστείτε και για κάποιο λόγο καταπιέσατε την ανάγκη σας αυτή; Σίγουρα πολλές, και έχει συμβεί σε όλους μας. φτάρνισμα; Διαβάστε και θα εκπλαγείτε.
Οι αστικοί μύθοι έλεγαν ότι ποτέ δεν πρέπει να καταπιέζουμε το φτάρνισμα μας γιατί μπορεί να... εκραγεί το κεφάλι μας. Φυσικά κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Κανένα κεφάλι δεν πρόκειται να σκάσει, αν και συχνά όταν καταπιέζουμε το φτάρνισμα νιώθουμε ένα πόνο – στιγμιαίο- στα μάτια στη μύτη και στα αυτιά.

Σύμφωνα με τους γιατρούς το φτάρνισμα είναι μια διαδικασία η οποία για να γίνει συμμετέχουν πολλές περιοχές του εγκεφάλου μας. Για να ξεκινήσει όμως η διαδικασία αυτή χριεάζεται να διεγερθούν με κάποιο τρόπο οι μεμβράνες της μύτης. Αλήθεια σε πόσες ταινίες δεν έχουμε δει να γαργαλάνε κάποιον με ένα φτερό στη μύτη και να φταρνίζεται.

Μόλις λοιπόν πυροδοτηθεί η διαδικασία του φταρνίσματος και ενεργοποιηθεί ο εγκέφαλος ακολουθεί μια ταχύτατη όσο και στιγμιαία αποβολή αέρα από το στόμα μας. Η εκτόξευση αυτή εκτός από αέρα περιλαμβάνει και εκατομμύρια σταγονίδια σάλιου, τα οποία βγαίνουν από το στόμα με την ταχύτητα τυφώνα. Ναι καλά διαβάσατε οι ταχύτητα εκτόξευσης αέρα και σάλιου κατά το φτάρνισμα ξεπερνάει τα 160 χιλιόμετρα την ώρα.

Η ένταση που βιώνει η μύτη και το στόμα μας και η ενέργεια που βγαίνει, εάν παρεμποδιστεί, με το να κλείσουμε τη μύτη μας, ή το στόμα μας, ή να προσπαθήσουμε να μειώσουμε την ένταση του φταρνίσματος, μπορεί να... αυτοτραυματιστούμε. Δηλαδή μπορεί να συμβούν τα εξής:
Να ματώσει η μύτη μας, να βουλώσουν στην καλύτερη περίπτωση τα αυτιά μας, και στη χειρότερη να πάθουμε ρήξη τυμπάνου. Επίσης μπορεί να πάθουμε ξαφνικούς ιλίγγους ή κάποιο οίδημα στο πρόσωπο μας. Το χειρότερο όμως που μπορούμε να πάθουμε είναι να αποκολληθεί ο αμφιβληστροειδής του ματιού μας.

Τρομάξατε με όσα διαβάσατε; Την επόμενη φορά που θα θελήσετε να φταρνιστείτε, απλά καλύψτε το στόμα και τη μύτη σας με ένα μαντήλι και “δώστε του να καταλάβει”. Κάντε το άφοβα και με ένταση...
iatropedia.gr

προτεραιότητα σου θα πρέπει να είναι η πνευματική σου ελευθερία




Osho, Είναι εφικτό να αναζητά κανείς το μονοπάτι της αλήθειας και ταυτόχρονα να αγωνίζεται για να ελευθερώσει τη χώρα του από την τυραννία;

Δεν υπάρχει καμιά διαμάχη ανάμεσα στην αναζήτησή σου για την αλήθεια και την πνευματική ελευθερία και στον αγώνα σου εναντίον της πολιτικής τυραννίας – αν και τα ζητήματα γίνονται λίγο πιο πολύπλοκα.

Η προτεραιότητα θα πρέπει να είναι η επίτευξη της δικής σου πνευματικής ελευθερίας, επειδή οι πολιτικές τυραννίες έρχονται και φεύγουν. Καμιά τυραννία δεν έχει διαρκέσει για πάντα. Και δεν μπορείς να είσαι απόλυτα σίγουρος για το ότι η μία πολιτική τυραννία από την οποία θα έχεις απαλλαγεί, δεν θα αντικατασταθεί από μια άλλη.

Μην τρέφεις υπερβολικές ελπίδες σε ένα όμορφο μέλλον. Η ιστορία μας διδάσκει κάτι άλλο. Οι άνθρωποι θα παραμείνουν στην ίδια άσχημη κατάσταση. Θα υπομένουν τους ίδιους τρόμους και κάτω από ένα καινούργιο καθεστώς. Μόνο οι σφαγείς έχουν αλλάξει.


Ασφαλώς και δεν εναντιώνομαι στο να αγωνίζεσαι για την ελευθερία του έθνους σου, μην το κάνεις όμως αυτό προτεραιότητα. Η προτεραιότητα σου θα πρέπει να είναι η πνευματική σου ελευθερία, την οποία δεν μπορεί να σου την πάρει κανένας. Αν καταφέρνεις να πολεμάς ταυτόχρονα και την τυραννία, τότε το υποστηρίζω απόλυτα. Αυτό όμως δεν είναι εύκολο. Για την ακρίβεια είναι πάρα πολύ δύσκολο. Την στιγμή που αρχίζεις να πολεμάς εναντίον κυβερνήσεων, μπλέκεσαι τόσο πολύ, που ξεχνάς τελείως τον εαυτό σου. 


Είναι άσχημο να παραμένεις κάτω από οποιουδήποτε είδους σκλαβιά. Η μεγαλύτερη σκλαβιά όμως είναι της ψυχής σου. Ελευθέρωσε την ψυχή σου από το παρελθόν – ελευθέρωσέ την από τις καταβολές και τους προγραμματισμούς με τους οποίους ανατράφηκες. Η αναζήτησή σου για την αλήθεια θα πρέπει να παραμένει η βασική και υπέρτατη φροντίδα σου. Αν σου έχει απομείνει ενέργεια, μπορείς να πολεμάς και πολιτικές τυραννίες. Να ξέρεις όμως ότι πρόκειται να απογοητευτείς. Στη διάρκεια των αιώνων, όλοι όσοι είχαν την ιδέα ότι «θα ελευθερωθούμε», απογοητεύτηκαν.


Η δική μου ελπίδα δεν είναι πια στις υποσχέσεις των επαναστατών. Η δική μου ελπίδα είναι στη γέννηση του ρέμπελου, του ανθρώπου που είναι ανυπόταχτος, αδάμαστος. Και για να μπορέσει να γεννηθεί ο ρέμπελος, η βασική αναγκαιότητα, η ουσιαστική μεταμόρφωση είναι η ελευθερία της ατομικότητάς σου από το παρελθόν σου, από τις καταβολές και τους προγραμματισμούς με τους οποίους ανατράφηκες. Ο διαλογισμός θα βοηθήσει στο να σε κάνει άτομο. Και μόνο μια κοινότητα ατόμων που είναι πνευματικά ελεύθερη, που έχει σπάσει όλες τις γέφυρες που πηγαίνουν πίσω στο παρελθόν, θα έχει τα μάτια που εστιάζουν στα πιο μακρινά αστέρια.


Όλοι τους θα είναι κατά κάποιο τρόπο ποιητές, ονειροπόλοι, μύστες και διαλογιστές. Και αν δεν γεμίσουμε τον κόσμο με τέτοιους ανθρώπους, ο κόσμος απλώς θα αντικαθιστά τη μια τυραννία με κάποια άλλη κι αυτό θα είναι απολύτως μάταιο.


Εσύ είσαι η προτεραιότητα. Πήγαινε στις ρίζες σου, βρες τον εαυτό σου, γίνε ρέμπελος κι άφησε κι άλλους ανθρώπους να γίνουν ρέμπελοι. Κι αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος με τον οποίο μπορείς να βοηθήσεις την ανθρωπότητα να δημιουργήσει ένα χρυσό μέλλον.

Υπέροχες πατάτες στη γάστρα με κρεμώδη σος




 

Υπέροχες πατάτες στη γάστρα με κρεμώδη σος

Ένα «κολασμένο» φαγητό για κάθε γιορτινό τραπέζι που σέβεται τον εαυτό του.

• 5-6 μεσαίες πατάτες
• 2 μεγάλα κρεμμύδια
• 15-20 γαύροι, καθαρισμένοι και στεγνοί
• 2κ.σ. βούτυρο
• 250ml κρέμα γάλακτος
• τριμμένη φρυγανιά
• φρεσκοτριμμένο μαύρο πιπέρι

Προθερμάνετε το φούρνο στους 200C.

Καθαρίστε και κόψτε τις πατάτες σε μακριές, λεπτές λωρίδες και βάλτε τις σε παγωμένο νερό.

Ψιλοκόψτε τα κρεμμύδια.

Λαδώστε ένα μεγάλο πυρίμαχο σκεύος και απλώστε μία στρώση πατάτες, μία κρεμμύδι και μία γαύρο. Συνεχίστε με την ίδια σειρά μέχρι να τελειώσουν τα υλικά.

Ρίξτε από πάνω την κρέμα γάλακτος, έπειτα το βούτυρο, τη φρυγανιά και το πιπέρι.

Βάλτε το πυρέξ στο φούρνο για 40 με 50 λεπτά ή μέχρι οι πατάτες να γίνουν μαλακές και να τρυπιούνται με ένα πιρούνι και όλα τα υγρά να έχουν απορροφηθεί. Βγάλτε το από το φούρνο, αφήστε το λίγη ώρα να σταθεί και σερβίρετε.

queen.gr

Σάββατο 22 Δεκεμβρίου 2012

Σήμερα...

 

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

http://el.wikipedia.org

Αγία Αναστασία η Φαρμακολύτρια

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση
Η Αναστασία η Φαρμακολύτρα ήταν μάρτυρας της ορθόδοξης εκκλησίας.

Βιογραφικά στοιχεία

Πατέρας της ήταν ο Πρετέξτατος, ισχυρός προύχοντας την Ρωμαϊκή εποχή, αλλά και ειδωλολάτρης. Η μητέρα της Φλαβία ήταν χριστιανή.
Η Αναστασία βαφτίστηκε χριστιανή και ανατράφηκε από την μητέρα της. Όταν πέθανε η μητέρα της, την ανατροφή της Αναστασίας ανέλαβε ο Χρυσόγοος, επίσης ευσεβής χριστιανός. Όταν η Αναστασία έφτασε σε ώριμη ηλικία, ο πατέρας της την πίεζε να παντρευτεί τον Ρωμαίο εθνικό Ποπλίο. Η Αναστασία απέφυγε τον Ποπλίο σαρκικά, ενώ αυτός της κατέτρωγε την περιουσία σε ειδωλολατρικές και άσωτες εκδηλώσεις. Η Αναστασία υπέφερε πολύ, διότι δεν μπορούσε να εκπληρώσει ελεύθερα τις χριστιανικές της υποχρεώσεις. Ο Πόπλιος είδε ότι δεν μπορούσε να αλλαξοπιστήσει την γυναίκα του και την έκλεισε σε βαριά φυλακή. Τον δε Χρυσογόνο τον έκλεισε ο Διοκλητιανός σε φυλακή και τον βασάνιζε. Σώζεται αλληλογραφία μεταξύ της Αγίας Αναστασίας, τόν καιρό πού τήν είχε φυλακίσει ο άνδρας της, γιά νά εμποδίσει τήν φιλάνθρωπη δράση της, καί του Χρυσογόνου, πού τόν είχαν φυλακίσει, γιατί δίδασκε μέ παρρησία καί πολλή επιτυχία τό Χριστιανισμό. Τόν Χρυσόγονο ακολούθησε η Αναστασία στήν μαρτυρική του πορεία από τή Ρώμη στή Νικομήδεια, αφού εν τώ μεταξύ αποφυλακίσθηκε μετά τό θάνατο του συζύγου της (ο Πόπλιος πήγε πρέσβης στην Περσία όπου τον βρήκε αιφνίδιος θάνατος).Η Αναστασία αφότου αφέθηκε ελεύθερη χρησιμοποιούσε τις φαρμακευτικές της γνώσεις για να θεραπεύει τους φυλακισμένους.
Η μνήμη της τιμάται στις 22 Δεκεμβρίου.

 ---------------------------------------

http://vatopaidi.wordpress.com

Βίος της Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολυτρίας

1. Καταγωγή καί δράση της Αγίας Αναστασίας
Γεννήθηκε καί μεγάλωσε στή Ρώμη στό τέλος του 3ου μ.Χ αιώνος. Ήταν κόρη αρχοντικής καί πλούσιας οικογένειας. Παρά τήν σκληρή επαγρύπνηση του ειδωλολάτρη πατέρα της Πραιτεξτάτου, η Χριστιανή μητέρα της Φαύστα τήν οδήγησε στόν Χριστιανό διδάσκαλο Χρυσόγονο πού της δίδαξε τό Χριστιανισμό καί άναψε τόν έρωτα καί τήν αγάπη της πρός τόν Χριστό. Αποφασισμένη νά ζήσει μοναχική ζωή διά βίου, εν αγνεία καί παρθενία, υποχρεώθηκε εν τούτοις πιεζόμενη από τόν πατέρα της, νά παντρευτεί τόν ειδωλολάτρη αξιωματούχο του αυτοκράτορος Διοκλητιανού Πούπλιο, τήν πρός τόν οποίο όμως σαρκική συνάφεια απέφευγε, όπως λέγει τό συναξάριο, διά τήν απιστίαν αυτού, προφασιζόμενη ότι ήταν ασθενής· «νοσείν αεί προφασιζομένη». Ο αιφνίδιος καί θεόσταλτος θάνατος του συζύγου της ελευθέρωσε όλες τίς δυνατότητες της Αναστασίας, πού διέθεσε στό εξής, η περικαλλέστατη αυτή καί αρχοντική νεαρή γυναίκα, όλα της τά πλούτη, τό χρόνο, τή δράση καί τήν αγάπη της στό νά επισκέπτεται στίς φυλακές τούς φυλακισμένους Χριστιανούς, νά τούς ενισχύει καί νά τούς ενθαρρύνει, ώστε νά μήν δειλιάσουν μπροστά στό μαρτύριο. Έγινε «αλείπτρια», προπονήτρια πολλών μαρτύρων πού οφείλουν τό ένδοξο μαρτυρικό τους τέλος στήν ενθάρρυνση της Αναστασίας.
2. Ενισχύει στή Θεσσαλονίκη τίς αδελφές οσιομάρτυρες, Αγάπη, Χιονία καί Ειρήνη
Γιά τό έργο της αυτό δέν περιορίστηκε στή Ρώμη, αλλά άπλωσε τήν αγάπη της μέχρι τήν Ανατολή, μέχρι τή Νικομήδεια, αφού διέτρεξε τό Ιλλυρικό καί τή Μακεδονία, όπου έδρασε ιδιαίτερα στήν πόλη της Θεσσαλονίκης. Οι τρεις γνωστές αδελφές Αγάπη, Χιονία καί Ειρήνη πού μαρτύρησαν επί Διοκλητιανού στή Θεσσαλονίκη, πρίν από τό μαρτυρικό τους θάνατο γνώρισαν τήν φροντίδα καί τήν αγάπη της Αγίας Αναστασίας, η οποία γιά τό λόγο αυτό φυλακίσθηκε καί βασανίσθηκε σέ φυλακή της Θεσσαλονίκης. Είναι μάλιστα πολύ πιθανό ότι τό όρος στό οποίο τοξεύθηκε από στρατιώτη η τρίτη από τίς αδελφές, η αγία Ειρήνη, είναι τό όρος όπου σήμερα είναι η Μονή της Αγίας Αναστασίας, η οποία φρόντισε καί ενεταφίασε τά τίμια σώματα των τριών αδελφών παρθενομαρτύρων, των οποίων τή μνήμη η Εκκλησία γιορτάζει στίς 16 Απριλίου.
3. Χρυσόγονος καί Ζωΐλος
Δέν είναι όμως μόνον οι τρεις παρθενομάρτυρες της Θεσσαλονίκης μέ τίς οποίες συνδέθηκε η Αγία Αναστασία. Αναφερθήκαμε προηγουμένως στόν διδάσκαλό της Χρυσόγονο, ο οποίος υπέστη μαρτυρικό θάνατο στήν Νικομήδεια της Μικράς Ασίας κατά τόν συναξαριστή, κατ’ άλλους δέ στήν Ακυϊλία της Ιλλυρίας. Σώζεται αλληλογραφία μεταξύ της Αγίας Αναστασίας, τόν καιρό πού τήν είχε φυλακίσει ο άνδρας της, γιά νά εμποδίσει τήν φιλάνθρωπη δράση της, καί του Χρυσογόνου, πού τόν είχαν φυλακίσει, γιατί δίδασκε μέ παρρησία καί πολλή επιτυχία τό Χριστιανισμό. Τόν Χρυσόγονο ακολούθησε η Αναστασία στήν μαρτυρική του πορεία από τή Ρώμη στή Νικομήδεια, αφού εν τώ μεταξύ αποφυλακίσθηκε μετά τό θάνατο του συζύγου της. Του συμπαρεστάθη καί τον ενεδυνάμωσε, η τολμηρή αυτή μαθήτρια τόν πρεσβύτη δάσκαλο. Μετά τόν δι’ αποκεφαλισμού μαρτυρικό του θάνατο, ο Χρυσόγονος εμφανίσθηκε σέ όραμα στόν ιερέα Ζωΐλο, του υπέδειξε τόν τόπο πού βρισκόταν τό άγιό του λείψανο καί του απεκάλυψε ότι ο αυτοκράτωρ Διοκλητιανός έδωσε εντολή νά βασανιστούν οι τρεις αδελφές Αγάπη, Χιονία καί Ειρήνη, τίς οποίες όμως θά ερχόταν νά ενθαρρύνει η Αναστασία, όπως καί έγινε. Τό ίδιο όραμα είδε συγχρόνως καί η Αναστασία, πού ανέλαβε πράγματι νά συμπαρασταθεί στίς τρεις μέλλουσες μάρτυρες. Ο ιερεύς Ζωΐλος, πλησίον του οποίου έμεναν οι τρεις αδελφές, δέχτηκε σέ λίγες μέρες τήν προαναγγελθείσα επίσκεψη της Αναστασίας, η οποία προσκύνησε τό άγιο λείψανο του διδασκάλου της καί ανέλαβε τίς τρεις αδελφές, οι οποίες όπως είπαμε, μαρτύρησαν στή Θεσσαλονίκη. Ο Ζωΐλος εντός ολίγου απέθανεν εν Κυρίω, όπως του είχε προαναγγείλει ο Χρυσόγονος, μαζί μέ τόν οποίο εορτάζεται στίς 22 Δεκεμβρίου, ημέρα του μαρτυρίου καί της μνήμης της Αγίας Αναστασίας. Στόν συναξαριστή ο Ζωΐλος παρουσιάζεται ως μάρτυς. Χρυσόγονος, Ζωΐλος, Αγάπη, Χιονία, Ειρήνη αποτελούν τήν πρώτη ομάδα αγίων, μέ τήν οποία συνδέθηκε η Αγία μας, ακολουθούν όμως καί άλλες.

ΜΑΡΙΑ ΚΕΝΤΡΟΥ- ΑΓΑΘΟΠΟΥΛΟΥ, Όλες οι παραμονές Χριστουγέννων ένα αμύγδαλο πικρό



ΜΑΡΙΑ ΚΕΝΤΡΟΥ- ΑΓΑΘΟΠΟΥΛΟΥ,


Όλες οι παραμονές Χριστουγέννων ένα αμύγδαλο πικρό
 

Ευτυχώς σκοτεινιάζει κι απόψε
Το μωσαϊκό της κουζίνας μου
Δείχνει κιόλας μεσάνυχτα
Μ' εκείνο το ένδοξο άσπρο-μαύρο

Μου πέφτει ένα αμύγδαλο
Το ψάχνω πάνω στο άσπρο-μαύρο
(Πάντα προς το μαύρο κλείνει η αφή των πραγμάτων)

Τα πόδια μου στο δόκανο

Να σε δω να υποφέρεις αληθινά
Ακόμα έχεις απάνω σου ένα κλάμα ψυχρό
Ένα χαμόγελο ψεύτικο
Κάθισε κοντά μου και πες μου τι βλέπεις
Μες στον παλιό καθρέφτη

Όλες οι καμπάνες σημαίνουν Χριστούγεννα
Κι εγώ δεν έχω τίποτε άλλο να ζήσω
Πάρεξ τη γεύση ενός αίματος που αρνούμαι να πιω
Αν μη τι άλλο εγώ πέταξα το σώμα μου
Μες στην αγάπη όπου σαπίζει τώρα
Με λογική και σύνεση με θεία παραδοχή

Την τρέλα τη μαθαίνει κανείς μέσα σε μια στιγμή

Δημοφιλείς αναρτήσεις