Κυριακή 23 Δεκεμβρίου 2012

Η Ορτανσία φυλάει τα μυστικά



Γιορτινό χειμωνιάτικο βράδυ, και η ντροπαλή κυρία Αριάδνη, που κάποτε ήταν δασκάλα κι είχε όλα του κόσμου τα παιδιά αλλά τώρα ζει μόνη με τη γάτα της και τα βιβλία της, συναντά στην αυλή της κοινής τους κατοικίας τη μικρή Φερστέ. Ποια είναι η Φερστέ και γιατί μένει στο υπόγειο; Γιατί οι γονείς της έχουν λυπημένα μάτια και πώς βρέθηκαν εδώ; Ποιο είναι το μυστικό της κυρίας Αριάδνης και ποιο το μυστικό της Φερστέ; Ποιος φυλάει τα μυστικά τους; Και… γίνονται ποτέ τα όνειρα αλήθεια; Μια ιστορία για τη χαρά της φιλίας και της συνύπαρξης. Για την αλήθεια που ενώνει τις παροιμίες των λαών και τους ορόφους των πολυκατοικιών μας. Μια ιστορία για το ανέλπιστο δώρο της εμπιστοσύνης και της ανταλλαγής… Για τα όνειρα που γίνονται αλήθεια, όπως στα… παραμύθια!

Μια ιστορία γεμάτη τρυφερότητα για παιδιά κάθε ηλικίας.

H Xριστίνα Φραγκεσκάκη γεννήθηκε στη Ρόδο και μεγάλωσε στη Νίσυρο. Σπούδασε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και εργάζεται ως καθηγήτρια στη δημόσια εκπαίδευση. Παράλληλα, αφηγείται ιστορίες και παραμύθια της προφορικής παράδοσης απ’ όλο τον κόσμο. Η Ορτανσία φυλάει τα μυστικά είναι το δεύτερο βιβλίο της. Από τις εκδόσεις Αρμός κυκλοφορεί το παραμύθι της Σαν ψέματα, με ζωγραφιές του Αλέξη Κυριτσόπoυλου.

Εικονογράφηση: Ντανιέλα Σταματιάδη

Το δυνατό καί τo αδύνατο ... [Αριστοτέλης]

http://gerasimos-politis.blogspot.gr/2011/10/o_29.html

Το δυνατό καί τo αδύνατο ... [Αριστοτέλης]


Το δυνατό καί τo αδύνατο ... [Αριστοτέλης]

Κι άς μιλήσουμε πρώτα γιά τό δυνατό καί τό αδύνατο. "Αν λοιπόν από δυο αντίθετα πράγματα τό ενα είναι δυνατόν ή να ύπάρχη ή νά συμβή, τότε καί τό άλλο φαίνεται εξ ϊσου δυνατό. Έπί παραδείγματι, αν είναι δυνατόν ό άνθρωπος να άνακτήση την υγεία του, τότε είναι δυνατό καί νά άρρωστήση. Γιατί τά αντίθετα έχουν την ϊδια δυνατότητα, καθ' όσον είναι άντίθετα. Επίσης, αν άπό δυο δμοια πράγματα, το ένα είναι δυνατό, το ιδιο δυνατό είναι καί τό άλλο. Καί αν είναι δυνατό τό δυσκολώτερο, είναι δυνατό (κατά μείζονα λόγο) καί τό εύκολώτερο Καί αν κάτι είναι δυνατό νά γίνη εξαίρετο καί ώραΐο, είναι δυνατό καί άπλώς νά γίνη. Γιατί είναι δυσκολώτερο νά ύπάρχη ώραία οικία παρά νά ύπάρχη άπλώς οικία. Καί όποιο πράγμα μπορει νά εχη άρχή, μπορεί νά εχη καί τέλος. Γιατί τίποτε άπό τά άδύνατα ούτε γίνεται ούτε αρχίζει νά γίνεται, έπί παραδείγματι, ή διάμετρος (τετραγώνου) ούτε είναι ούτε μπορει νά άρχίση νά είναι σύμμετρος (με την πλευρά αύτου). Καί όποιου πράγματος είναι δυνατή ή άρχή, είναι δυνατό καί τό τέλος του. Γιατί όλα γίνονται άπό τήν άρχή. Καί αν ό,τι επακολουθεί στην ΰπαρξι ή στή γένεσι είναι δυνατό νά γίνη, τότε είναι δυνατό νά γίνη καί αύτό πού προηγείται. Έπί παραδείγματι, αν είναι δυνατό νά ύπάρξη άνδρας, είναι δυνατό νά ύπάρξη καί παιδί, (γιατί αύτό προηγείται στή γένεσι). Καί αν είναι δυνατό νά ύπάρξη παιδί, είναι δυνατό νά ύπάρξη καί άνδρας. Γιατί τό παιδί είναι μιά άρχή. Καί τά πράγματα πού άγαπάμε ή επιθυμούμε είναι δυνατά έκ φύσεως. Γιατί κανείς δεν άγαπά τά άδύνατα, ούτε τά επιθυμεί ώς έπί τό πλειστο. Καί ό,τι είναι άντικείμενο επιστήμης ή τέχνης, είναι δυνατό καί νά ύπάρχη καί νά γίνη.
Δυνατά είναι καί εκείνα, πού ή άρχή τής ύπάρξεώς τους βρίσκεται στά αποτελεσματικά μέσα εξαναγκασμού ή πειθούς πού θά χρησιμοποιήσουμε, όταν πρόκειται γιά άνθρώπους των οποίων είμαστε ανώτεροι ή κύριοι ή φίλοι. Των πραγμάτων πού είναι δυνατά τα μέρη, είναι δυνατό και τό δλο. Καί των πραγμάτων πού είναι δυνατό τό δλον, είναι δυνατά καί τά μέρη ως επί τό πλεΐστο. Άν δηλ. μπορει νά γίνη «πρόσχισμα καί κεφαλίς καί χιτών» τότε μπορούν νά γίνουν καί υποδήματα. Καί αν μπορούν νά γίνουν υποδήματα, τότε μπορει νά γίνη καί «πρόσχισμα καί κεφαλίς καί χιτών». Καί αν δλο τό γένος των δυνατών μπορει νά γίνη, τότε μπορει νά γίνη καί τό είδος, καί άντίστροφα, αν μπορή νά γίνη τό είδος, μπορει νά γίνη καί τό γένος. Έπί παραδείγματι, αν είναι δυνατό νά γίνη πλοίο, τότε μπορει νά γίνη καί τριήρης, καί άντίστροφα, αν μπορει νά γίνη τριήρης, μπορει νά γίνη κάθε είδους πλοίο. Καί αν είναι δυνατό νά γίνη τό ενα άπό δυο πράγματα πού έχουν φυσική σύνδεσι μεταξύ τους, μπορει νά γίνη καί τό άλλο. Έπί παραδείγματι, αν είναι δυνατό τό διπλάσιο, είναι δυνατό καί τό μισό, καί αν είναι δυνατό τό μισό, είναι δυνατό καί τό διπλάσιο. Καί αν ενα πράγμα μπορει νά γίνη χωρίς τέχνη καί προετοιμασία, πολύ περισσότερο μπορει νά γίνη μέ τέχνη καί επιμέλεια. Όπου καί τό ρητό τού Άγάθωνος: 

Αλήθεια, πολλά πράγματα πρέπει νά τά κάνουμε με τέχνη, ενώ άλλα μάς έρχονται άπό την άνάγκη κι άπό την τύχη.

Καί αν κάτι είναι δυνατό στούς κατώτερους ή στούς ασθενέστερους ή καί στούς άφρωνέστερους, κατά μείζονα λόγο αυτό είναι δυνατό στούς άνθρώπους πού έχουν αντίθετες ιδιότητες, δπως είπε κι ό Ισοκράτης, δτι είναι φοβερό νά μή μπορει αυτός νά βρή εκείνο πού έμαθε ό Εύθυνος. Είναι φανερό δτι τό αδύνατο συνάγεται άπό τά αντίθετα αυτών πού έχουμε πή ήδη. 

Τώρα, αν συνέβη ή δε συνέβη κάτι, πρέπει νά εξετάσουμε ώς έξης: Πρώτα-πρώτα, άν έχει συμβή κάτι πού εκ φύσεως συμβαίνει σπανιώτερα, μπορει νά συμβή καί αυτό πού γίνεται συχνότερα. Καί άν έχη συμβή αυτό πού συνήθως συμβαίνει υστέρα, έχει συμβή καί αυτό πού συνήθως συμβαίνει προηγούμενα. Έπί παραδειγματι, αν έχουμε ξεχάσει κάτι, σημαίνει δτι κάποτε τό είχαμε μάθει. Και αν ένας μπορούσε και ήθελε νά κάμη κάτι, τό έκαμε κιόλας. Γιατί δλοι οί άνθρωποι, δταν μπορούν νά κάμουν κάτι καί τό θελήσουν, τό πράττουν. Γιατί δεν τούς εμποδίζει τίποτε. Κι ακόμα, αν ήθελε κάτι καί δεν υπήρχε κανένα εξωτερικό εμπόδιο, καί αν μπορούσε νά πράξη κάτι καί ήταν σέ μιά κατάστασι οργής, καθώς καί αν μπορούσε νά πράξη κάτι καί τό επιθυμούσε. Γιατί κατά κανόνα, οι άνθρωποι, αν μπορούν νά πράξουν αυτά πού επιθυμούν, τά πράττουν κιόλας, οί φαύλοι, από άκολασία, ενώ οι ενάρετοι γιατί επιθυμούν τά αγαθά πράγματα. Καί αν έπρόκετο νά γίνη κάτι, μάλλον θά εγινε. Γιατί είναι εύλογο, αυτός πού έχει στο νού του νά πράξη κάτι, νά τό πράξη κιόλας. Κι αν έχουν συμβή, δσα συμβαίνουν συνήθως πριν από ένα γεγονός ή έξ αιτίας αυτού τού γεγονότος, δπως, αν, έπί παραδειγματι, άστραψε, έπακολούθησε καί βροντή, καί αν κάποιος δοκίμασε νά πράξη κάτι, τό επραξε κιόλας. Καί αν συνέβη ο,τι έκ φύσεως συνηθίζει νά γίνεται ύστερο, έχει συμβή καί τό πρότερο, αυτό έξ αιτίας τού οποίου προήλθε έκεινο. Έπί παραδειγματι, αν βρόντησε ό ουρανός, σημαίνει δτι πρώτα άστραψε, καί αν κανείς επραξε κάτι, σημαίνει δτι καί δοκίμασε νά τό πράξη. Κι από δλα αυτά, άλλα συμβαίνουν μέ άτεγκτη αναγκαιότητα καί άλλα συμβαίνουν ώς έπί τό πλεΐστο. Τώρα γιά νά στήριξής τήν ιδέα δτι κάτι δεν έχει συμβή, είναι φανερό δτι θά οίκοδομήσης τήν έπιχειρηματολογία σου άπό τά αντίθετα σέ αυτά πού έχουν λεχθή.

Είναι φανερό δτι μέ τον ϊδιο τρόπο θά σκεφθής καί γι' αυτό πού πρόκειται νά γίνη. Γιατί, αν μπορούμε καί αν θέλουμε νά πράξουμε κάτι, αυτό θά γίνη. Επίσης θά γίνουν τά πράγματα, πρός τά όποια μάς παρωθεί ή έπιθυμία, ή οργή καί ό λογισμός, έφ' όσον βέβαια είναι δυνατά. Γι' αυτούς τούς λόγους, αν κανείς έχη τή φλογερή επιθυμία νά πράξη κάτι ή τον δισταγμό, αυτό πιθανώς θα γίνη. Γιατί συνήθως τά πράγματα πού πρόκειται νά συμβουν, αυτά συμβαίνουν συνηθέστερα παρά όσα δέν πρόκειται νά συμβουν. Επίσης αν έχουν προηγουμένως συμβή όσα εκ φύσεως συμβαίνουν πριν από κάτι άλλο, όπως επί παραδείγματι, αν έχη συννεφιά, είναι πιθανό νά βρέξη. Καί αν ένα πράγμα έχει συμβή γιά ενα άλλο, είναι φυσικό νά συμβή καί αυτό τό άλλο, επί παραδείγματι, αν γίνουν τά θεμέλια, είναι φυσικό νά κτισθή καί τό σπίτι.

Από τά προηγούμενα γίνεται σαφές ποιά είναι ή φύσις τού μεγέθους καί τής μικρότητος των πραγμάτων, ποιο είναι μεγαλύτερο καί ποιο μικρότερο, καί γενικά ποιά είναι μικρά καί ποιά είναι μεγάλα. Γιατί μιλώντας γιά τή συμβουλευτική ρητορεία μιλήσαμε γιά τό μέγεθος τών αγαθών καί γενικά γιά τό μεγαλύτερο καί γιά τό μικρότερο. Καί επειδή κάθε είδος ρητορικού λόγου έχει ώς σκοπό κάποιο αγαθό, όπως, επί παραδείγματι, τό συμφέρον καί τό εύγενές καί τό δίκαιο, είναι φανερό ότι από αυτά πρέπει νά λαμβάνουμε τά μέσα γιά τήν αύξησι κάθε είδους. Τό νά αναζητούμε έξω από αυτά τή μεγαλωσύνη καί τήν ανωτερότητα άπολύτως, είναι σά νά άερολογούμε. Γιατί τά συγκεκριμένα πράγματα έχουν μεγαλύτερη σπουδαιότητα γιά τις άνάγκες τών ανθρώπων παρά οί γενικότητες. Αρκετά λοιπόν γιά τό δυνατό καί τό αδύνατο, γιά τό αν κάτι έχη συμβή ή όχι, αν θά συμβή ή δέ θά συμβή, επίσης καί γιά τό μέγεθος καί τή μικρότητα τών πραγμάτων.


Το δυνατό καί τo αδύνατο Αριστοτέλης, αυτογνωσία, δυνατό, Φιλοσοφία
Πηγή: Αριστοτέλους Ρητορική Τέχνη, Βιβλιοθήκη των Ελλήνων,
Μετάφρ/Σημειώσ:Απ. Παπανδρέου,Επιμέλεια:Ανδριάννα Χαχλά
Αθήναι 2005 Γεωργιάδης

Γιατί πρέπει να τρώμε μαρούλι;



 

Γιατί πρέπει να τρώμε μαρούλι;

Το μαρούλι είναι ένα λαχανικό που ίσως έχει τη μεγαλύτερη ιστορία σε πολλά μέρη της γης.
Έχει βρεθεί σε αιγυπτιακούς τάφους που χρονολογούνται από το 4500 π.Χ., ενώ οι αρχαίοι Έλληνες και οι Ρωμαίοι το είχαν σε ιδιαίτερη εκτίμηση για τις θεραπευτικές του ιδιότητες. Στην Κίνα αντιπροσωπεύει ακόμη και σήμερα την καλή τύχη και προσφέρεται την Πρωτοχρονιά, σε γενέθλια και σημαντικές επετείους. Επίσης, λέγεται ότι την καλλιέργεια του μαρουλιού μετέφερε στη Βόρεια Αμερική ο Χριστόφορος Κολόμβος. Γιατί πρέπει να τρώω μαρούλι ;

Απαντήσεις δίνειστο www.Life2day.gr οΔημήτρης Γρηγοράκης, Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος, ΜSc Επιστημονικός Διευθυντής Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ-ΛΟΓΩΔΙΑΤΡΟΦΗΣ -Πρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας .

Τρώτε μαρούλι γιατί: Βελτιώνει την όραση: Σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστήμιου του Harvard η εβδομαδιαία κατανάλωση 2-4 μερίδων πράσινων λαχανικών (σπανάκι, μαρούλι μπρόκολο), μπορεί να μειώσει κατά 43% την πιθανότητα εμφάνισης του εκφυλισμού της ωχράς κηλίδας, που είναι ο κύριος λόγος μειωμένης όρασης στα άτομα άνω των 65 ετών.

Καταπολεμά την δυσκοιλιότητα: Τα πράσινα λαχανικά είναι πολύ πλούσια σε φυτικές ίνες, οι οποίες αυξάνουν την κινητικότητα του εντέρου.

Έχει αντικαρκινική δράση: Η κατανάλωση ακόμα και μόνο μίας μερίδας πράσινων φυλλωδών λαχανικών (1 φλιτζάνι) μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες καρκίνου των πνευμόνων κατά 50% και προλαμβάνουν τον καρκίνο του παχέος εντέρου.

Προλαμβάνει τη νόσο Αλτσχάιμερ: αυτό οφείλεται στην υψηλή περιεκτικότητα των πράσινων λαχανικών σε φυλλικό οξύ, που μειώνει τα επίπεδα της ομοκυστεΐνης και συμβάλλει στην υγεία των νευρικών κυττάρων του εγκεφάλου.

inews.gr

Τ' αστέρι του βοριά

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Qd5Fk-4FCmM 

Βασίλης Λέκκας & Ηλίας Λιούγκος - 

Τ' αστέρι του βοριά 



Η συντήρηση του κλιματιστικού είναι υποχρεωτική;

17 Δεκεμβρίου


Η συντήρηση του κλιματιστικού είναι υποχρεωτική;

Παρά το γεγονός ότι αρκετοί καταναλωτές δεν ασχολούνται με τη συντήρηση του κλιματιστικού τους, η συγκεκριμένη διαδικασία είναι απαραίτητη προκειμένου να διασφαλίσουμε μέγιστη διάρκεια ζωής για το κλιματιστικό, μέγιστη απόδοση σε θέρμανση και ψύξη, καθαρό περιβάλλον στο εσωτερικό του σπιτιού και, τέλος, εξοικονόμηση ενέργειας και συνεπώς εξοικονόμηση χρημάτων.

thermansipress.gr

ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ - Ἡ Εὐρυκόμη



ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ - Ἡ Εὐρυκόμη

«Θάλασσα, πότε θέλ᾿ ἰδῶ τὴν ὄμορφη Εὐρυκόμη;
Πολὺς καιρὸς ἐπέρασε καὶ δὲν τὴν εἶδα ἀκόμη.
Πόσες φορὲς κοιτάζοντας ἀπὸ τὸ βράχο γέρνω
Καὶ τὸν ἀφρὸ τῆς θάλασσας γιὰ τὰ πανιά της παίρνω! Φέρ᾿ τηνε, τέλος, φέρ᾿ τηνε». Αὐτὰ ὁ Θύρσης λέει,
Καὶ παίρνει ἀπὸ τὴ θάλασσα καὶ τὴ φιλεῖ καὶ κλαίει·
Καὶ δὲν ἠξέρει ὁ δύστυχος ὁποῦ φιλεῖ τὸ κῦμα
Ἐκεῖνο, ποὺ τῆς ἔδωσε καὶ θάνατο καὶ μνῆμα.

ΠΙΝΑΚΑΣ- Edvard Munch "Girl on the Beach"

Ο ΝΑΟΣ ΤΩΝ ΜΟΥΣΩΝ


[...] Το ελληνικό κοινό με το ευχάριστο αυτό ανάγνωσμα θα κατανοήσει αφενός την τεράστια σημασία που είχε ο μύθος της κλασικής ελληνικής αρχαιότητας για ολόκληρο τον δυτικό πολιτισμό, ο οποίος αναζητεί μέσω αυτού νέες πολιτισμικές ταυτότητες, και αφετέρου τα ερεθίσματα που η εν λόγω παράδοση προσφέρει σε λόγιους, σε λογοτέχνες και γενικότερα δημιουργούς. 
Οι ελληνικοί μύθοι, τους οποίους κάνει κτήμα της η Ρώμη, γίνονται οι σταθερές πολιτιστικές "αναφορές" εξέλιξης και σηματοδότησης της πορείας της Ευρώπης. Μια προσεκτική ανάγνωση των σχολίων, που παρατίθενται από τον de Marolles στο τέλος των αφηγήσεών του, είναι αρκετή για να μας πείσει ότι από τον Μεσαίωνα ως και τον Διαφωτισμό οι μύθοι διατήρησαν αναλλοίωτο όχι μόνο το αυστηρά φιλολογικό ενδιαφέρον τους αλλά αποτέλεσαν το έρεισμα ευρύτερων πολιτικών ηθικών και κοινωνικών σκέψεων. 
Η έντονη παρουσία του μύθου στα γράμματα και τις τέχνες δεν σταματάει όμως τον 18ο αιώνα. Κλασικισμός, νεοκλασικισμός, ρομαντισμός, ακόμη και ο υπερρεαλισμός αναζητούν μέσα από τους μύθους τις μορφές και τα πρότυπα τα οποία θα σηκώσουν το βάρος μιας νέας κατάστασης πραγμάτων. Το έργο του αββά de Morolles και τα εξήντα χαρακτικά που έχουν φιλοτεχνηθεί από σημαντικούς καλλιτέχνες της εποχής για να εικονογραφήσουν τα σημαντικότερα γεγονότα της μυθικής αρχαιότητας, όπως τονίζεται στον πρόλογο της γαλλικής έκδοσης, κυκλοφορεί σήμερα στα ελληνικά σε ομοιοτυπική αναπαραγωγή. Η μετάφραση της Μαρίας Γυπαράκη, που απέδωσε αριστοτεχνικά και με ακρίβεια τη χάρη του λόγου της εποχής και με την απαιτούμενη προσοχή τα εμπεριστατωμένα σχόλια του συγγραφέα, καθώς και η πιστή αναπαραγωγή των καλλωπιστικών και τυπογραφικών στοιχείων του πρωτοτύπου, εξασφαλίζουν την πιστή αναδημιουργία ενός τόμου που φιλοδοξεί να είναι συγχρόνως βιβλίο τέχνης και βιβλίο κειμένου. [...] Νίκος Χαϊδεμένος, ο εκδότης

http://www.bigbook.gr/index.php?lang_id=1&mode=singleBook&book_id=180119

Μην καταπιέζετε το φτάρνισμα

Μην καταπιέζετε το φτάρνισμα
Πόσες φορές δεν θελήσατε να φταρνιστείτε και για κάποιο λόγο καταπιέσατε την ανάγκη σας αυτή; Σίγουρα πολλές, και έχει συμβεί σε όλους μας. φτάρνισμα; Διαβάστε και θα εκπλαγείτε.
Οι αστικοί μύθοι έλεγαν ότι ποτέ δεν πρέπει να καταπιέζουμε το φτάρνισμα μας γιατί μπορεί να... εκραγεί το κεφάλι μας. Φυσικά κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Κανένα κεφάλι δεν πρόκειται να σκάσει, αν και συχνά όταν καταπιέζουμε το φτάρνισμα νιώθουμε ένα πόνο – στιγμιαίο- στα μάτια στη μύτη και στα αυτιά.

Σύμφωνα με τους γιατρούς το φτάρνισμα είναι μια διαδικασία η οποία για να γίνει συμμετέχουν πολλές περιοχές του εγκεφάλου μας. Για να ξεκινήσει όμως η διαδικασία αυτή χριεάζεται να διεγερθούν με κάποιο τρόπο οι μεμβράνες της μύτης. Αλήθεια σε πόσες ταινίες δεν έχουμε δει να γαργαλάνε κάποιον με ένα φτερό στη μύτη και να φταρνίζεται.

Μόλις λοιπόν πυροδοτηθεί η διαδικασία του φταρνίσματος και ενεργοποιηθεί ο εγκέφαλος ακολουθεί μια ταχύτατη όσο και στιγμιαία αποβολή αέρα από το στόμα μας. Η εκτόξευση αυτή εκτός από αέρα περιλαμβάνει και εκατομμύρια σταγονίδια σάλιου, τα οποία βγαίνουν από το στόμα με την ταχύτητα τυφώνα. Ναι καλά διαβάσατε οι ταχύτητα εκτόξευσης αέρα και σάλιου κατά το φτάρνισμα ξεπερνάει τα 160 χιλιόμετρα την ώρα.

Η ένταση που βιώνει η μύτη και το στόμα μας και η ενέργεια που βγαίνει, εάν παρεμποδιστεί, με το να κλείσουμε τη μύτη μας, ή το στόμα μας, ή να προσπαθήσουμε να μειώσουμε την ένταση του φταρνίσματος, μπορεί να... αυτοτραυματιστούμε. Δηλαδή μπορεί να συμβούν τα εξής:
Να ματώσει η μύτη μας, να βουλώσουν στην καλύτερη περίπτωση τα αυτιά μας, και στη χειρότερη να πάθουμε ρήξη τυμπάνου. Επίσης μπορεί να πάθουμε ξαφνικούς ιλίγγους ή κάποιο οίδημα στο πρόσωπο μας. Το χειρότερο όμως που μπορούμε να πάθουμε είναι να αποκολληθεί ο αμφιβληστροειδής του ματιού μας.

Τρομάξατε με όσα διαβάσατε; Την επόμενη φορά που θα θελήσετε να φταρνιστείτε, απλά καλύψτε το στόμα και τη μύτη σας με ένα μαντήλι και “δώστε του να καταλάβει”. Κάντε το άφοβα και με ένταση...
iatropedia.gr

προτεραιότητα σου θα πρέπει να είναι η πνευματική σου ελευθερία




Osho, Είναι εφικτό να αναζητά κανείς το μονοπάτι της αλήθειας και ταυτόχρονα να αγωνίζεται για να ελευθερώσει τη χώρα του από την τυραννία;

Δεν υπάρχει καμιά διαμάχη ανάμεσα στην αναζήτησή σου για την αλήθεια και την πνευματική ελευθερία και στον αγώνα σου εναντίον της πολιτικής τυραννίας – αν και τα ζητήματα γίνονται λίγο πιο πολύπλοκα.

Η προτεραιότητα θα πρέπει να είναι η επίτευξη της δικής σου πνευματικής ελευθερίας, επειδή οι πολιτικές τυραννίες έρχονται και φεύγουν. Καμιά τυραννία δεν έχει διαρκέσει για πάντα. Και δεν μπορείς να είσαι απόλυτα σίγουρος για το ότι η μία πολιτική τυραννία από την οποία θα έχεις απαλλαγεί, δεν θα αντικατασταθεί από μια άλλη.

Μην τρέφεις υπερβολικές ελπίδες σε ένα όμορφο μέλλον. Η ιστορία μας διδάσκει κάτι άλλο. Οι άνθρωποι θα παραμείνουν στην ίδια άσχημη κατάσταση. Θα υπομένουν τους ίδιους τρόμους και κάτω από ένα καινούργιο καθεστώς. Μόνο οι σφαγείς έχουν αλλάξει.


Ασφαλώς και δεν εναντιώνομαι στο να αγωνίζεσαι για την ελευθερία του έθνους σου, μην το κάνεις όμως αυτό προτεραιότητα. Η προτεραιότητα σου θα πρέπει να είναι η πνευματική σου ελευθερία, την οποία δεν μπορεί να σου την πάρει κανένας. Αν καταφέρνεις να πολεμάς ταυτόχρονα και την τυραννία, τότε το υποστηρίζω απόλυτα. Αυτό όμως δεν είναι εύκολο. Για την ακρίβεια είναι πάρα πολύ δύσκολο. Την στιγμή που αρχίζεις να πολεμάς εναντίον κυβερνήσεων, μπλέκεσαι τόσο πολύ, που ξεχνάς τελείως τον εαυτό σου. 


Είναι άσχημο να παραμένεις κάτω από οποιουδήποτε είδους σκλαβιά. Η μεγαλύτερη σκλαβιά όμως είναι της ψυχής σου. Ελευθέρωσε την ψυχή σου από το παρελθόν – ελευθέρωσέ την από τις καταβολές και τους προγραμματισμούς με τους οποίους ανατράφηκες. Η αναζήτησή σου για την αλήθεια θα πρέπει να παραμένει η βασική και υπέρτατη φροντίδα σου. Αν σου έχει απομείνει ενέργεια, μπορείς να πολεμάς και πολιτικές τυραννίες. Να ξέρεις όμως ότι πρόκειται να απογοητευτείς. Στη διάρκεια των αιώνων, όλοι όσοι είχαν την ιδέα ότι «θα ελευθερωθούμε», απογοητεύτηκαν.


Η δική μου ελπίδα δεν είναι πια στις υποσχέσεις των επαναστατών. Η δική μου ελπίδα είναι στη γέννηση του ρέμπελου, του ανθρώπου που είναι ανυπόταχτος, αδάμαστος. Και για να μπορέσει να γεννηθεί ο ρέμπελος, η βασική αναγκαιότητα, η ουσιαστική μεταμόρφωση είναι η ελευθερία της ατομικότητάς σου από το παρελθόν σου, από τις καταβολές και τους προγραμματισμούς με τους οποίους ανατράφηκες. Ο διαλογισμός θα βοηθήσει στο να σε κάνει άτομο. Και μόνο μια κοινότητα ατόμων που είναι πνευματικά ελεύθερη, που έχει σπάσει όλες τις γέφυρες που πηγαίνουν πίσω στο παρελθόν, θα έχει τα μάτια που εστιάζουν στα πιο μακρινά αστέρια.


Όλοι τους θα είναι κατά κάποιο τρόπο ποιητές, ονειροπόλοι, μύστες και διαλογιστές. Και αν δεν γεμίσουμε τον κόσμο με τέτοιους ανθρώπους, ο κόσμος απλώς θα αντικαθιστά τη μια τυραννία με κάποια άλλη κι αυτό θα είναι απολύτως μάταιο.


Εσύ είσαι η προτεραιότητα. Πήγαινε στις ρίζες σου, βρες τον εαυτό σου, γίνε ρέμπελος κι άφησε κι άλλους ανθρώπους να γίνουν ρέμπελοι. Κι αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος με τον οποίο μπορείς να βοηθήσεις την ανθρωπότητα να δημιουργήσει ένα χρυσό μέλλον.

Υπέροχες πατάτες στη γάστρα με κρεμώδη σος




 

Υπέροχες πατάτες στη γάστρα με κρεμώδη σος

Ένα «κολασμένο» φαγητό για κάθε γιορτινό τραπέζι που σέβεται τον εαυτό του.

• 5-6 μεσαίες πατάτες
• 2 μεγάλα κρεμμύδια
• 15-20 γαύροι, καθαρισμένοι και στεγνοί
• 2κ.σ. βούτυρο
• 250ml κρέμα γάλακτος
• τριμμένη φρυγανιά
• φρεσκοτριμμένο μαύρο πιπέρι

Προθερμάνετε το φούρνο στους 200C.

Καθαρίστε και κόψτε τις πατάτες σε μακριές, λεπτές λωρίδες και βάλτε τις σε παγωμένο νερό.

Ψιλοκόψτε τα κρεμμύδια.

Λαδώστε ένα μεγάλο πυρίμαχο σκεύος και απλώστε μία στρώση πατάτες, μία κρεμμύδι και μία γαύρο. Συνεχίστε με την ίδια σειρά μέχρι να τελειώσουν τα υλικά.

Ρίξτε από πάνω την κρέμα γάλακτος, έπειτα το βούτυρο, τη φρυγανιά και το πιπέρι.

Βάλτε το πυρέξ στο φούρνο για 40 με 50 λεπτά ή μέχρι οι πατάτες να γίνουν μαλακές και να τρυπιούνται με ένα πιρούνι και όλα τα υγρά να έχουν απορροφηθεί. Βγάλτε το από το φούρνο, αφήστε το λίγη ώρα να σταθεί και σερβίρετε.

queen.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις