Κυριακή 23 Δεκεμβρίου 2012

Χριστούγεννα στο Μουσείο της Ακρόπολης


Χριστούγεννα στο Μουσείο της Ακρόπολης με δραστηριότητες για μικρούς και μεγάλους

Η αρχαιότητα και ο κλασσικισμός«παντρεύονται» με τη Χριστουγεννιάτικη παράδοση με τρόπο πρωτότυπο,στο Μουσείο της Ακρόπολης. Εκδηλώσεις για μικρούς και μεγάλους θα γεμίσουν τους χώρους του Μουσείου και θα κάνουν ευχάριστη αλλά και επιμορφωτική την φετινή εορταστική περίοδο.

Οι εκδηλώσεις του Μουσείου θα κρατήσουν μέχρι τις 30 Δεκεμβρίου, ενώ υπενθυμίζεται ότι 25 και 26 Δεκεμβρίου και 1 Ιανουαρίου το Μουσείο θα παραμείνει κλειστό.

Ακολουθεί η λίστα με τις εκδηλώσεις του Μουσείου:


Παιδικό εργαστήριο «Η Ειρεσιώνη και τα Κάλαντα»
Τα παιδιά θα στολίσουν την Ειρεσιώνη, ένα κλαδί ελιάς, όπως έκαναν στην αρχαιότητα και θα γνωρίσουν από πού προέρχεται το αγαπημένο τους έθιμο, ενώ θα τραγουδήσουν κάλαντα ηλικίας σχεδόν 3.000 ετών.
(Ημέρες προγράμματος: Κυριακή 23 Δεκεμβρίου & Κυριακή 30 Δεκεμβρίου. Ώρες προγράμματος: 11:00-11:45 π.μ., 2:00-2:45 μ.μ., 3:00-3:45 μ.μ.).
Το εργαστήριο απευθύνεται σε παιδιά 7-12 ετών και πραγματοποιείται στο αναγνωστήριο του δεύτερου ορόφου (συμβολικό αντίτιμο ειδικού εισιτηρίου 2 ευρώ για κάθε παιδί). Κρατήσεις θα πραγματοποιούνται στο Γραφείο Πληροφοριών δεκαπέντε λεπτά νωρίτερα από την ώρα έναρξης (αριθμός συμμετεχόντων ανά ομάδα: 25 παιδιά).

Κρύο και Ζεστό, Ρόδι Ρόδι είσαι εδώ;
Το Μουσείο υποδέχεται τα παιδιά με τους γονείς τους να παίξουν με τους Αρχαιολόγους-Φροντιστές και να ανακαλύψουν γιορτές και δώρα της αρχαιότητας συνδέοντάς τα με το σήμερα. Στο τέλος τους περιμένει μια έκπληξη.
(Ημέρες προγράμματος: Σάββατο 22 Δεκεμβρίου, Κυριακή 23 Δεκεμβρίου, Σάββατο 29 Δεκεμβρίου & Κυριακή 30 Δεκεμβρίου. Ώρες προγράμματος: 11:00-12:00 μ.μ., 12:00-1:00 μ.μ., 1:00-2:00 μ.μ., 2:00-3:00 μ.μ., 3:00-4:00 μ.μ., 4:00-5:00 μ.μ.).

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά 8-12 ετών (συμβολικό αντίτιμο ειδικού εισιτηρίου 2 ευρώ για κάθε παιδί). Κρατήσεις θα πραγματοποιούνται στο Γραφείο Πληροφοριών δεκαπέντε λεπτά νωρίτερα από την ώρα έναρξης (αριθμός συμμετεχόντων ανά ομάδα: 15 παιδιά με τους γονείς τους).
Τρισδιάστατες προβολές
Το Μουσείο καλωσορίζει τους επισκέπτες στην Αίθουσα Εικονικής Πραγματικότητας με τρισδιάστατες προβολές προκειμένου να μάθουν περισσότερα για τα μνημεία της Ακρόπολης
(Ημέρες προγράμματος: Σάββατο 22 Δεκεμβρίου, Κυριακή 23 Δεκεμβρίου, Σάββατο 29 Δεκεμβρίου & Κυριακή 30 Δεκεμβρίου).

Επίσης, η δεκαπεντάλεπτη ταινία «Η Ακρόπολη στην Αρχαιότητα» θα προβάλλεται στο διάστημα 1.30 μμ. έως 5.00 μμ. (συμβολικό αντίτιμο ειδικού εισιτηρίου 1 ευρώ από τα ταμεία). Το πρόγραμμα απευθύνεται σε επισκέπτες ηλικίας άνω των 13 ετών.

Μουσική βόλτα στους εκθεσιακούς χώρους
Την Κυριακή 23 Δεκεμβρίου και την Κυριακή 30 Δεκεμβρίου, μικροί και μεγάλοι θα μπορούν να απολαύσουν τα εκθέματα του Μουσείου ακούγοντας εορταστικές μελωδίες:

στις 12:30 μ.μ.: «Χριστουγεννιάτικες μουσικές ιστορίες από το βασίλειο των ζώων» και «Νέα μουσικά παραμύθια» από τον πιανίστα και συνθέτη Μάριο Στρόφαλη στον εξώστη του δευτέρου ορόφου με θέα στην Αίθουσα των Αρχαϊκών Αγαλμάτων.

στις 5:00 μ.μ.: Κάλαντα και Χριστουγεννιάτικα τραγούδια απ' όλο τον κόσμο, με την Μικτή και την Παιδική Χορωδία του Ωδείου Κόνταλυ στο ισόγειο του Μουσείου με θέα το αέτωμα του Εκατομπέδου (Πιάνο: Γεράσιμος Χοϊδάς, Διεύθυνση: Μιχάλης Πατσέας).

Οικογενειακά σακίδια
Το Μουσείο προσκαλεί τις οικογένειες να γνωρίσουν τις συλλογές του μέσα από τα θεματικά αρχαιολογικά παιχνίδια που διατίθενται είτε στο Γραφείο Πληροφοριών ως δωρεάν δανειστικά σακίδια είτε στα πωλητήρια.
Χριστουγεννιάτικα γλυκίσματα
Στις 22, 23, 29 και 30 Δεκεμβρίου, από τις 12:30 μ.μ., το εστιατόριο θα προσφέρει παιδικά απολαυστικά γεύματα στην ειδική τιμή των 5 ευρώ που θα περιλαμβάνουν παιδικό burger με μπιφτέκι, σπιτικά τσιπς και σαλάτα με αγγουράκι, σοκολατένια αστεράκια και βυσσινάδα.

Δώρα από το Μουσείο Ακρόπολης
Το γούρι του 2013 εμπνευσμένο από τα φτερά των μικρών Ερώτων που διακοσμούν το πήλινο κάλυμμα κοσμηματοθήκης του 4ου αι. π.Χ., πιστά αντίγραφα εκθεμάτων αποκλειστικής παραγωγής των εργαστηρίων του Μουσείου Ακρόπολης και πολλές ακόμη μοναδικές δημιουργίες εμπνευσμένες από τα εκθέματα του Μουσείου διατίθενται στα πωλητήρια.

Πηγή: http://bit.ly/ViUWk8)

Food for Thought


Food for Thought, το νέο βιβλίο της Αγγέλας Χρηστάκη που μόλις κυκλοφόρησε !!!
Η Μαίρη είναι ένα μικρό κορίτσι που θέλει να κάνει ένα πάρτι. Τι να κεράσει τους καλεσμένους της? Όλα τα σνακ έρχονται στο όνειρό της. Το καθένα της εξηγεί τι της προσφέρει ή πως τη βλάπτει. Τι θα επιλέξει η Μαίρη? Τι θα πουν οι γονείς της?
Ένα βιβλίο για ανάγνωση ή για διδασκαλία μέσα στην τάξη. Είναι σχετικό με τη διατροφή και τις υγιεινές ή λιγότερο υγιεινές επιλογές που κάνουν τα παιδιά. Είναι κατάλληλο για παιδιά που έχουν διδαχτεί Αγγλικά τουλάχιστον 3 χρόνια (ηλικίες 9-13 χρόνων) περίπου ή και για μικρότερα λόγω της εικονογράφησης. Το επίπεδο σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό πλαίσιο για τη Διδασκαλία Ξένων Γλωσσών είναι Α1/2 έως Β1.
Στο βιβλίο εμπεριέχονται: θεατρικό για παράσταση στο τέλος της χρονιάς, δραστηριότητες κατανόησης και εξάσκησης καθώς και Γλωσσάρι με την ορολογία και το τι θα έπρεπε να καταναλώνουμε και τι να αποφεύγουμε. Ειδικά τα παιδιά.

ΖΩΗ ΚΑΡΕΛΛΗ "Θεσσαλονίκη 904 μ.Χ."


ΖΩΗ ΚΑΡΕΛΛΗ "Θεσσαλονίκη 904 μ.Χ."

(904 μ. Χ. Άλωση της Θεσσαλονίκης από τους Σαρακηνούς. Ακολουθεί λεηλασία και καταστροφή της πόλης, σφαγή και εξανδραποδισμός των κατοίκων, όπως περιγράφει ο Ιωάννης Καμινιάτης.)
Μαζευτείτε άνθρωποι,
κάτοικοι της πολιτείας τούτης,
συναθροιστείτε όλοι μαζί,
πνοή θανάτου περνά από πάνω της.
Άγγελοι συντριβής φαίνονται,
αιτίες καταστροφής έρχονται,
πλήγματα ακούονται φοβερά,
όνειρα φτάνουν φριχτά.

Βάρβαροι, πειρατές, εχθροί,
οι πιο κακοί πλησιάζουν
στην αγαπητή πόλη.
Μαζευτείτε χριστιανοί,
όλοι μαζί, σε βοήν ικεσίας,
σε παράκληση απελπισίας,
χωρέστε όλοι μαζί στης εκκλησίας
την πλούσια περιοχή, τη σπουδαία,
στου αγίου την προσευχή, την προσφυγή,
τρέξετε να προφτάσετε, πριν έρθουν οι χείριστοι.

Παρακαλέστε της πόλης μας τον προστάτη,
φωνάξτε το φόβο σας και την ελπίδα
που σ' αυτόν έχετε και πάντα κρατάτε.
Μαζευτείτε κάτοικοι της πόλης Θεσσαλονίκης,
ζητείστε και πάλι το θαύμα, καταφύγιο,
έλεος να φανεί ο αρχηγός να σας δείξει
τον δρόμο στρατηγός ο ανίκητος,
άγγελος του καλού, άγιος.
Για βοήθεια βοείστε υπέροχη
πέρ' από κάθε ανθρώπου
προσπάθεια και γνώμη κι' αντίληψη.
Ν' αφανιστούν οι εχθροί, να σκορπιστούν!

Πιστεύουμε, πιστεύουμε!

Ω πόσος ο πόνος κι' η απελπισία
για τον κίνδυνο. Αντοχή
κάνε τα «σέμνωμα της πόλης σου
καύχημα, ο υπέρλαμπρος στέφανος».
Δείξε δόξα στη δυστυχία μας.
Απόδειξη είσαι της δύναμης
που σ' ανέδειξε πιο δυνατόν,
απ' όλους τους κατακτητές, πάντοτε.

«Καταλάμβανον τον πανευπρεπέστατον οίκον
του πανενδόξου μάρτυρος Δημητρίου
και θρηνώδεις χορούς συνιστάμενοι επεβόων
τω μάρτυρι, προστάτην αυτοίς γενέσθαι».

ΑΠΟ http://www.translatum.gr/

Σήμερα...



 
Άγιοι Δέκα Μάρτυρες που μαρτύρησαν στην Κρήτη
Ημερομηνία εορτής: 23/12/2012Άγιοι Δέκα Μάρτυρες που μαρτύρησαν στην Κρήτη
Τύπος εορτής: Σταθερή.
Εορτάζει στις 23 Δεκεμβρίου εκάστου έτους.
Άγιοι που εορτάζουν: Αγιος Θεοδουλος Που Μαρτυρησε Στην Κρητη, Αγιος Σατορνινος Που Μαρτυρησε Στην Κρητη, Αγιος Ευπορος Που Μαρτυρησε Στην Κρητη, Αγιος Γελασιος Που Μαρτυρησε Στην Κρητη, Αγιος Ευνικιανος Που Μαρτυρησε Στην Κρητη, Αγιος Ζωτικος Που Μαρτυρησε Στην Κρητη, Αγιος Αγαθοπους Που Μαρτυρησε Στην Κρητη, Αγιος Βασιλειαδης Που Μαρτυρησε Στην Κρητη, Αγιος Ευαρεστος Που Μαρτυρησε Στην Κρητη, Αγιος Πομπιος Που Μαρτυρησε Στην Κρητη






Τοῦ ποιμενάρχου θρέμματα Χριστοῦ δέκα,
Εἰσηλάθη τμηθέντα μάνδρᾳ Μαρτύρων.
Εἰκάδι τῇ τριτάτῃ δέκα ἐν Κρήτῃ τάμον ἄνδρας.
Βιογραφία
Οι άγιοι Δέκα μάρτυρες μαρτύρησαν τον 3ο αιώνα μ.Χ., όταν αυτοκράτορας ήταν ο Δέκιος. Από αυτούς, οι μεν Θεόδουλος, Σατορνίνος, Εύπορος, Γελάσιος και Ευνικιανός, ήταν από τη Γορτυνία της Κρήτης. Ο Ζωτικός, από την Κνωσό. Ο Αγαθόπους από το λιμένα Πανούρμου. Ο Βασιλειάδης (ή Βασιλείδης) από την Κυδωνιά. Ο Ευάρεστος και ο Μόβιος (ή Πόμπιος, ή Πόντιος) από το Ηράκλειο.

Και οι δέκα με πολύ ζήλο εργάζονταν για τη διάδοση του Ευαγγελίου στο νησί. Καταγγέλθηκαν στον έπαρχο Κρήτης, που ήταν συνώνυμος του αυτοκράτορα, ονομαζόταν δηλαδή κι αυτός Δέκιος. Ο έπαρχος, όταν είδε την ανθηρή νεότητά τους και το αρρενωπό τους παράστημα, προσπάθησε να τους παρασύρει με πολλές υποσχέσεις εγκόσμιων απολαύσεων και ηδονών. Αλλά όταν είδε ότι τίποτα δεν πετύχαινε, διέταξε να τους μαστιγώσουν, και κατόπιν τους λιθοβόλησαν.

Οι γενναίοι μάρτυρες του Χριστού υπέμειναν ηρωικά τα βασανιστήρια, ενθυμούμενοι τα λόγια του ψαλμωδού: «Ἀνδρίζεσθε καὶ κραταιούσθω ἡ καρδία ὑμῶν, πάντες οἱ ἐλπίζοντες ἐπὶ Κύριον» (Ψαλμός Λ' στ. 25). Δηλαδή, να έχετε γενναίο και ανδρείο φρόνημα, και η καρδιά σας ας γίνεται κραταιά και ατρόμητη, όλοι εσείς που ελπίζετε στον Κύριο. Κατόπιν, με διαταγή του έπαρχου, οι στρατιώτες έκοψαν με τα ξίφη τους τις τίμιες κεφαλές των δέκα χριστιανών Αγίων.

Ἀπολυτίκιον
Ήχος γ’. Την ωραιότητα.
Κρήτης τα εύοσμα άνθη τιμήσωμεν, τα διαπνέοντα, οσμήν την ένθεον, Θεόδουλον και Ζωτικόν, Γελάσιον, Σατορνίνον, Εύπορον Ευάρεστον, Αγαθόποδα Πόμπιον, Ευνικιανόν ομού, Βασιλειάδην τε ένδοξον, βοώντες αυτούς αυτούς ομοφρόνως, χαίρε Δεκάς η των μαρτύρων.

Σάμιουελ Μπέκετ

Samuel Beckett, Pic, 1.jpgΟ Σάμιουελ Μπέκετ (αγγλ.Samuel Barclay Beckett) (13 Απριλίου 1906-22 Δεκεμβρίου 1989) ήταν Ιρλανδός λογοτέχνης, ποιητής και θεατρικός συγγραφέας. Το έργο του είναι βασικά μινιμαλιστικό, και σύμφωνα με ορισμένους ερμηνευτές, βαθιά απαισιόδοξο για την ανθρώπινη φύση. Η απαισιοδοξία αυτή αντανακλάται από την εκτενή και περίεργη αίσθηση του χιούμορ στο έργο του, καθώς και από το γεγονός ότι η περιγραφή των εμποδίων στην ανθρώπινη ζωή εξυπηρετεί την επιθυμία του Μπέκετ να δείξει ότι το "ταξίδι" είναι που αξίζει, παρά τις δυσκολίες του.

Το 1969, τιμήθηκε με το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας, ενώ το 1984 εκλέχθηκε επικεφαλής της Aosdána, ένωσης ανθρώπων των Καλών Τεχνών της Ιρλανδίας.

Η οικογένεια Beckett (αρχικά Becquet) φημολογείτο ότι είχαν καταγωγή από Ουγενότους που μετακινήθηκαν από τη Γαλλία στην Ιρλανδία μετά την ανάκληση του Διατάγματος της Νάντης το 1685. Ο πατέρας του Beckett ήταν επιμετρητής ποσοτήτων και η μητέρα του νοσοκόμα. [1]

Ο Μπέκετ σπούδασε γαλλικά, ιταλικά και αγγλικά στο Trinity College στο Δουβλίνο από το 1923 έως το 1927. Αφού πήρε το πτυχίο του, δίδαξε για μικρό χρονικό διάστημα στο Campbell College του Μπέλφαστ κι έπειτα διορίστηκε ως καθηγητής αγγλικών στην Ecole Normale Supérieure στο Παρίσι, όπου και γνωρίστηκε με το γνωστό Ιρλανδό συγγραφέα Τζέιμς Τζόις. Η γνωριμία αυτή επηρέασε έκδηλα τον νεαρό Μπέκετ, ο οποίος βοηθούσε τον Τζόις στο έργο του, όπως στην έρευνα για το βιβλίο του γνωστό με τον τίτλο Finnegans Wake.[2] Το 1929, ο Μπέκετ δημοσίευσε το πρώτο του έργο, ένα κριτικό δοκίμιο με τίτλο Dante...Bruno. Vico..Joyce. Τον επόμενο χρόνο, κέρδισε ένα μικρό λογοτεχνικό έπαθλο με το ποίημα "Whoroscope", εμπνευσμένο από μια βιογραφία του Ρενέ Ντεκάρτ που έτυχε να διαβάζει εκείνη την περίοδο.

To 1930, o Μπέκετ επέστρεψε ως λέκτορας στο Trinity College, ωστόσο σύντομα απογοητεύτηκε από το ακαδημαϊκό του λειτούργημα. Την απέχθειά του αυτή την εξέφρασε με ένα τέχνασμα που έκανε στην Modern Language Society του Δουβλίνου, διαβάζοντας στα γαλλικά ένα σοβαρό επιστημονικό άρθρο του συγγραφέα Jean du Chas, ιδρυτή του κινήματος του Συγκεντρωτισμού. Τόσο ο συγγραφέας όσο και το κίνημά του ήταν δημιουργήματα της φαντασίας του Μπέκετ, που με αυτό τον τρόπο ήθελε να κοροϊδέψει τους σχολαστικούς. Ο Μπέκετ παραιτήθηκε από τη θέση αυτή το 1931 και ξεκίνησε να ταξιδεύει στην Ευρώπη. Στο Λονδίνο, εξέδωσε μια κριτική μελέτη για το Γάλλο συγγραφέα Μαρσέλ Προυστ. Ένα χρόνο αργότερα, έγραψε το πρώτο του βιβλίο με τίτλο Dream of Fair to Middling Women, το οποίο εγκατέλειψε μετά τις απορρίψεις αρκετών εκδοτών (εκδόθηκε τελικά το 1993). Μετά από άλλα ταξίδια, όπως στη Γερμανία, όπου δήλωσε απέχθεια για τη δράση των Ναζί, βρέθηκε στο Παρίσι. Εκεί, τον Ιανουάριο του 1938, έγινε απόπειρα δολοφονίας εναντίον του, καθώς αρνιόταν τις ανήθικες προτάσεις ενός περιβόητου μαστροπού της πόλης. Κατά τη διάρκεια της νοσηλείας του στο νοσοκομείο, γνώρισε την Suzanne Deschevaux-Dumesnil, με την οποία θα διατηρούσε μια μακροχρόνια σχέση που θα κρατούσε σχεδόν 50 χρόνια

Κατά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, ο Μπέκετ συμμετείχε στη Γαλλική Αντίσταση, δουλεύοντας ως αγγελιαφόρος, και τα επόμενα δυο χρόνια αρκετές φορές διακινδύνευσε να συλληφθεί από τη Γκεστάπο.

Τον Αύγουστο του 1942, η μονάδα του προδόθηκε: αυτός κι η Σουζάν κατέφυγαν νότια, στο μικρό χωριό Ρουσιγιόν, όπου και συνέχισαν να βοηθούν στην Αντίσταση, κρύβοντας πολεμικό εξοπλισμό στην κατοικία τους και βοηθώντας εμμέσως ένα σαμποτάζ των Μακί εναντίον του γερμανικού στρατού.

Ο Μπέκετ τιμήθηκε με το Μετάλλιο Αντίστασης και το Σταυρό του πολέμου από τη γαλλική κυβέρνηση για τη δράση του κατά της γερμανικής κατοχής, ωστόσο μέχρι το τέλος της ζωής του αναφερόταν με μετριοφροσύνη στο έργο του αυτό

Το 1945, ο Μπέκετ επέστρεψε στο Δουβλίνο, όπου και είχε μια "αποκάλυψη" για τη μελλοντική λογοτεχνική του πορεία, γεγονός που αργότερα παρουσιάστηκε στο έργο του 1958 Krapp's Last Tape, όπου πολλοί σχολιαστές ταύτισαν τον Μπέκετ με τον Krapp, ο οποίος σε όλο το έργο ακούει μια κασέτα που ηχογράφησε παλαιότερα και σε ένα σημείο αναφέρει: ...σαφές τελικά σε εμένα πως το σκοτάδι που πάντα πάλευα να κατανικήσω είναι στην πραγματικότητα ο καλύτερός μου σύμμαχος...

Ο Μπέκετ είναι περισσότερο γνωστός για το έργο του Περιμένοντας τον Γκοντό, το οποίο γράφτηκε αρχικά στα γαλλικά, όπως και τα περισσότερα έργα του Μπέκετ μετά το 1947. Το έργο δημοσιεύτηκε το 1952 και παρουσιάστηκε στο θέατρο για πρώτη φορά το 1953. Στο Παρίσι, έκανε δημοφιλή και αμφιλεγόμενη επιτυχία, ενώ στο Λονδίνο το 1955 αρχικά το υποδέχτηκαν με αρνητικές κριτικές, ενώ παίχτηκε με επιτυχία και στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η επιτυχία αυτή άνοιξε στον Μπέκετ το δρόμο για μια σταδιοδρομία στο θέατρο με επιτυχημένα έργα όπως: Endgame, Krapp's Last Tape, Happy Days και Play.
Το 1961, σε μια μυστική τελετή στην Αγγλία, ο Μπέκετ παντρεύτηκε τη Σουζάν, κυρίως για λόγους που σχετίζονταν με το γαλλικό κληρονομικό δίκαιο. Οι συνεχείς επιτυχίες των θεατρικών του έργων του άνοιξαν την καριέρα και του θεατρικού σκηνοθέτη. Το 1969, κατά τη διάρκεια των διακοπών του στην Τύνιδα με τη Σουζάν, ο Μπέκετ έμαθε ότι κέρδισε το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας. Η Σουζάν πέθανε στις 17 Ιουλίου 1989, ενώ ο Μπέκετ πέθανε στις 22 Δεκεμβρίου του ίδιου χρόνου. Έπασχε από εμφύσημα και πιθανότατα από τη νόσο του Πάρκινσον.

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CE%AC%CE%BC%CE%B9%CE%BF%CF%85%CE%B5%CE%BB_%CE%9C%CF%80%CE%AD%CE%BA%CE%B5%CF%84

ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΗΣ { 25/10/1925-15/6/1994.} ζωγρ.eduard bisson


Μια φορά κι έναν καιρό, υπήρχε ένα νησί στο οποίο ζούσαν όλα τα Συναισθήματα.
Εκεί ζούσαν η Ευτυχία, η Λύπη, η Γνώση, η Αγάπη και όλα τα άλλα συναισθήματα.
Μια μέρα έμαθαν ότι το νησί τους θα βούλιαζε και έτσι όλοι επισκεύασαν τις βάρκες τους και άρχισαν να φεύγουν.
Η Αγάπη ήταν η μόνη που έμεινε πίσω. Ήθελε να αντέξει μέχρι την τελευταία στιγμή.
Όταν το νησί άρχισε να βυθίζεται, η Αγάπη αποφάσισε να ζητήσει βοήθεια.
Βλέπει τον Πλούτο που περνούσε με μια λαμπερή θαλαμηγό.
Η Αγάπη τον ρωτάει: «Πλούτε, μπορείς να με πάρεις μαζί σου;»,
«Όχι, δεν μπορώ» απάντησε ο Πλούτος. «Έχω ασήμι και χρυσάφι στο σκάφος μου και δεν υπάρχει χώρος για σένα»
Η Αγάπη τότε αποφάσισε να ζητήσει βοήθεια από την Αλαζονεία που επίσης περνούσε από μπροστά της σε ένα πανέμορφο σκάφος.
«Σε παρακαλώ βοήθησέ με» είπε η Αγάπη.
«Δεν μπορώ να σε βοηθήσω Αγάπη. Είσαι μούσκεμα και θα μου χαλάσεις το όμορφο σκάφος μου» της απάντησε η Αλαζονεία.
Η Λύπη ήταν πιο πέρα και έτσι η Αγάπη αποφάσισε να ζητήσει από αυτή βοήθεια.
«Λύπη άφησέ με να έρθω μαζί σου».
«Ω Αγάπη, είμαι τόσο λυπημένη που θέλω να μείνω μόνη μου» είπε η Λύπη.
Η Ευτυχία πέρασε μπροστά από την Αγάπη αλλά και αυτή δεν της έδωσε σημασία.
Ήταν τόσο ευτυχισμένη, που ούτε καν άκουσε την Αγάπη να ζητά βοήθεια.
Ξαφνικά ακούστηκε μια φωνή: «Αγάπη, έλα προς τα εδώ! Θα σε πάρω εγώ μαζί μου!».
Ήταν ένας πολύ ηλικιωμένος κύριος που η Αγάπη δεν γνώριζε, αλλά ήταν γεμάτη από τέτοια ευγνωμοσύνη, που ξέχασε να ρωτήσει το όνομά του.
Όταν έφτασαν στην στεριά ο κύριος έφυγε και πήγε στο δρόμο του.
Η Αγάπη γνωρίζοντας πόσα χρωστούσε στον κύριο που τη βοήθησε, ρώτησε την Γνώση:
«Γνώση, ποιος με βοήθησε»;
«Ο Χρόνος» της απάντησε η Γνώση.
«Ο Χρόνος;;» ρώτησε η Αγάπη. «Γιατί με βοήθησε o Χρόνος;»
Τότε η Γνώση χαμογέλασε και με τη βαθιά σοφία της είπε:
«Μόνο ο Χρόνος μπορεί να καταλάβει πόσο μεγάλη σημασία έχει η Αγάπη».
ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΗΣ { 25/10/1925-15/6/1994.}
ζωγρ.eduard bisson

«Θωρηκτό Ποτέμκιν»



Πόστερ της ταινίας 

Ασπρόμαυρη κινηματογραφική ταινία του Σεργκέι Αϊζενστάιν (1898 - 1948), σοβιετικής παραγωγής 1925. Θεωρείται η πληρέστερη ταινία του βωβού κινηματογράφου και ένα από τα αριστουργήματα της έβδομης τέχνης.

Η ταινία υπήρξε παραγγελία της Κεντρικής Επιτροπής του Κομμουνιστικού Κόμματος της Σοβιετικής Ένωσης προς τον σκηνοθέτη, στο πλαίσιο των εορτασμών για τα εικοσάχρονα της αποτυχημένης εξέγερσης του 1905 στην τσαρική Ρωσία, που αποτέλεσε προάγγελο της Οκτωβριανής Επανάστασης του 1917. Ο Αϊζενστάιν επικεντρώθηκε σε ένα πραγματικό γεγονός, την εξέγερση στο θωρηκτό Ποτέμκιν (Ποτιόμκιν ακριβέστερα), οι ναύτες του οποίου στασίασαν κατά των αξιωματικών τους και το οδήγησαν στην Οδησσό.

Η ταινία διάρκειας 65 λεπτών αποτελείται από πέντε επεισόδια: «Άνδρες και Σκουλήκια» (οι ναύτες διαμαρτύρονται για το χαλασμένο φαγητό), «Δράμα στο Λιμάνι» (οι ναύτες επαναστατούν), «Ένας νεκρός καλεί για Δικαιοσύνη» (ο λαός της Οδησσού κλαίει το νεκρό αρχηγό), «Τα σκαλιά της Οδησσού» (Οι στρατιώτες του Τσάρου αιματοκυλούν την Οδησσό), και «Συνάντηση με τη ναυτική μοίρα» (οι τσαρικές δυνάμεις ενώνονται με τους στασιαστές του Ποτέμκιν). Ο Αϊζενστάιν χρησιμοποίησε ερασιτέχνες ηθοποιούς για να αποδώσουν καλύτερα τους χαρακτήρες της ταινίας.

Το  είναι ένα κλασσικό δείγμα προπαγανδιστικού κινηματογράφου, υψηλής όμως αισθητικής, με τον κακό τσάρο και τους καλούς επαναστάτες. Δεν είναι τυχαίο ότι ένας από τους θαυμαστές της ταινίας υπήρξε ο διαβόητος Γιόζεφ Γκέμπελς. «Είναι ένα καταπληκτικό φιλμ, χωρίς όμοιό του στην ιστορία του κινηματογράφου. Ένας άνθρωπος χωρίς σταθερό πολιτικό υπόβαθρο, εύκολα θα μπορούσε να γίνει Μπολσεβίκος» είχε δηλώσει ο Υπουργός Προπαγάνδας του Χίτλερ.

Σε διαφορετικό μήκος κύματος ο γάλλος θεωρητικός του κινηματογράφου Ζαν Μιτρί: «Έργο προπαγάνδας ναι, αλλά με το ευγενέστερο νόημα, που μπορεί να έχει αυτή η λέξη. Όπως όλα τα μεγάλα έργα τέχνης του παρελθόντος, που εκφράζουν μια στιγμή της παγκόσμιας συνείδησης, το “Θωρηκτό Ποτέμκιν” παρουσιάζει την εξόρμηση ενός λαού, που είναι συσπειρωμένος γύρω από την ίδια ιδέα, το ίδιο εθνικό αίσθημα. Ακριβώς όπως υπήρξαν η Ιλιάδα και η Οδύσσεια για τους Έλληνες ή τα ηρωικά μεσαιωνικά έπη για τον Δυτικό Πολιτισμό».

Η κορυφαία στιγμή του έργου θεωρείται το τέταρτο επεισόδιο με το μακελειό στα σκαλιά της Οδησσού, που θεωρείται η καλύτερη σκηνή στην ιστορία του κινηματογράφου. Έχει ως θέμα τη βία που άσκησαν οι άνδρες της Λευκής Φρουράς του Τσάρου εναντίον του λαού. Το διασκορπισμένο και πανικόβλητο πλήθος που κατεβαίνει τρέχοντας τα σκαλιά κι αμέσως μετά οι Λευκοφρουροί, που σχεδόν μηχανικά με στρατιωτικό βηματισμό, κατεβαίνουν πυροβολώντας, παρουσιάζονται από τον Αϊζενστάιν με εναλλαγές πλάνων, που συγκρούονται και αντιπαρατίθενται με μια ρυθμική θαυμαστής ακρίβειας και αποτελεσματικότητας.

Αυτή η σκηνή είναι το καλύτερο παράδειγμα της θεωρίας του Αϊζενστάιν περί μοντάζ. Είναι το λεγόμενο «μοντάζ - ατραξιόν» ή «ιδεολογικό μοντάζ», η άμεση διαδοχή δύο κινηματογραφικών πλάνων, που πρέπει να γίνεται με τέτοιο τρόπο, ώστε να προκαλεί σοκ στον θεατή. Αυτό το σοκ είναι που θα φωτίσει και θα αποκαλύψει μια ιδέα, ένα συγκεκριμένο σύμβολο. Πολλοί κατοπινοί σκηνοθέτες έχουν αποτίσει φόρο τιμής στη συγκεκριμένη σκηνή, όπως ο Μπράιαν Ντε Πάλμα («Οι Αδιάφθοροι»), Φράνσις Φορντ Κόπολα («Ο Νονός»), Τζορτζ Λούκας («Πόλεμος των Άστρων: Η εκδίκηση των Σιθ»), ενώ κάποιοι άλλοι βρήκαν την ευκαιρία να τη διακωμωδήσουν, όπως ο Γούντι Άλεν («Μπανάνες», «Ο Ειρηνοποιός»), Τζέρι Τζάκερ («Τρελές Σφαίρες 33 1/3») και Τέρι Γκίλιαμ («Μπραζίλ»).

Το «Θωρηκτό Ποτέμκιν» έκανε πρεμιέρα στη Μόσχα στις 21 Δεκεμβρίου 1925, χωρίς να σημειώσει ιδιαίτερη επιτυχία, γεγονός που στενοχώρησε τον Αϊζενστάιν. Τη δόξα και τη φήμη η ταινία την κέρδισε όταν προβλήθηκε στη Δύση. Στη χώρα μας πρωτοπροβλήθηκε αρκετά καθυστερημένα, στις 21 Ιανουαρίου 1952.

Διαβάστε περισσότερα: http://www.sansimera.gr/articles/368#ixzz2Ff7ZUj00

Όσκαρ Γουάιλντ - 99 μαθήματα καθημερινής φιλοσοφίας



Εκτός από λαμπρός συγγραφέας, δραματουργός και αμφισβητίας, ο Όσκαρ Γουάιλντ θεωρείται ο καλύτερος δημιουργός αφορισμών της σύγχρονης ιστορίας. 
Οι διάσημοι συλλογισμοί που συμπύκνωνε σε μία και μόνη φράση είναι ανατρεπτικοί και βαθυστόχαστοι μαζί. 
Ο συγγραφέας του "Νίτσε: 99 μαθήματα καθημερινής φιλοσοφίας" παίρνει 99 μαργαριτάρια σοφίας από τον άνθρωπο που, ακριβώς επειδή η ζωή του ήταν επικεντρωμένη γύρω στις απολαύσεις, γνώρισε όλες τις ακρότητες της ανθρώπινης ψυχής, και μεταφέρει τα μηνύματά του σε καταστάσεις σημερινές για να μας διδάξει πώς να αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα και να απολαμβάνουμε τη ζωή γουλιά γουλιά.

http://www.bigbook.gr/index.php?lang_id=1&mode=singleBook&book_id=206187

Ποιος είναι ο σπόρος που μπορεί να σας αδυνατίσει;



Ποιος είναι ο σπόρος που μπορεί να σας αδυνατίσει;

Ο κουκουναρόσπορος, όπως συμπέραναν αμερικανοί επιστήμονες, μπορεί να μειώσει την όρεξη κατά 30% περίπου. Ο κουκουναρόσπορος όμως έχει πολλές θερμίδες γι’ αυτό θα πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο γιατί τότε θα έχετε τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα. Όταν λοιπόν σας πιάνουν οι λιγούρες φάτε λίγο κουκουναρόσπορο και…γλιτώστε περιττές θερμίδες. Δεν έχει διευκρινιστεί ωστόσο αν η κατανάλωση του για μεγάλο χρονικό διάστημα, έχει τα ίδια αποτελέσματα όσο και η βραχυπρόθεσμη πρόσληψη του.

- Ο κουκουναρόσπορος είναι ο καρπός του πεύκου και μπορείτε να τον καταναλώσετε είτε ωμό είτε ψημένο.

- Θα βρείτε τον ελληνικό κουκουναρόσπορο από τον Οκτώβριο έως και τον Μάρτιο, περίοδο στην οποία και ευδοκιμεί.

-Όταν ο κουκουναρόσπορος είναι λευκός, τότε είναι και φρέσκος. Για να διατηρήσετε τους καρπούς των κουκουναριών βάλτε τους στο ψυγείο αλλιώς θα χαλάσουν.

Που αλλού βοηθάει ο κουκουναρόσπορος;

Εκτός από το αδυνάτισμα οι σπόροι των κουκουναριών έχουν και άλλες θεραπευτικές ιδιότητες. Είναι πλούσιοι σε ω-3 λιπαρά οξέα, απαραίτητα για το καρδιαγγειακό σύστημα. Τέλος περιέχουν ψευδάργυρο, ο οποίος είναι χρήσιμος για το ανοσοποιητικό σύστημα, ιδιότητα την οποία φαίνεται ότι γνώριζαν και οι αρχαίοι Έλληνες, αλλά και για το αναπαραγωγικό.

lifezone.gr

...ένας αστρολάβος του Ουρανού και της Ζωής...



Σε άλλους καιρούς, ο αστρολάβος καθοδηγούσε τους ναυτικούς στα ταξίδια τους και αποκάλυπτε στους ανθρώπους τις κινήσεις των άστρων και τις φωτεινές αναλαμπές τους. Ο σύγχρονος αστρολάβος, που κρατά στα χέρια του ο αναγνώστης, δεν έχει διαφορετική φιλοδοξία. Το ταξίδι όμως που υπόσχεται κρύβει μεγαλύτερες εκπλήξεις και αναπάντεχες διαδρομές. Θα ξεκινήσει από τα θαυμαστά του Σύμπαντος, τους μακρινούς γαλαξίες και τους κομήτες, την αντιύλη και τις υπέρλαμπρες εκρήξεις αστεριών. Στη συνέχεια, θα αναζητήσει τις απαντήσεις που δίδει η σημερινή επιστήμη στα προαιώνια ερωτήματα του ανθρώπου: για την έννοια του χρόνου αλλά και την ύπαρξη εξωγήινης ζωής, για το μεγάλο πείραμα του CERN αλλά και την ανίχνευση του φαντασματικού νετρίνου στα θαλάσσια βάθη της Πύλου. H συμπόρευσή του όμως με τον αναγνώστη θα επιτρέψει στον αστρολάβο και μια διαφορετική περιήγηση. Εκείνην στον κόσμο του ανθρώπου και της Ζωής του. Πρώτα θα προσπαθήσει να ανιχνεύσει την οδυνηρή κρίση που κρατά σήμερα δέσμια την Ελλάδα· και να εντοπίσει, στην πρόσφατη πορεία της, τις αιτίες των σημερινών δεινών, αλλά και τα επιτεύγματά της. Την περιήγηση θα ολοκληρώσει -με τη συμπόρευση του αναγνώστη, πάντοτε- μια ματιά στον σύγχρονο άνθρωπο και τη μοίρα του· που αισθάνεται μετέωρος ανάμεσα στην εκρηκτική ανάπτυξη της τεχνολογίας και την κυριαρχία ενός οικονομικού συστήματος με ανάλγητο πρόσωπο. Το ταξίδι, λοιπόν, που υπόσχεται ο σημερινός Αστρολάβος, έχει έναν γνώριμο προορισμό. Είναι οι κόσμοι που κινείται χρόνια τώρα ο συγγραφέας: τα αινίγματα του Σύμπαντος και η πορεία της Ελλάδας, οι κατακτήσεις της επιστήμης και η ανθρώπινη μοίρα. Μόνον που οι κόσμοι αυτοί του συγγραφέα, όπως το ίδιο το Σύμπαν μετά τη Μεγάλη Έκρηξη, μοιάζουν τώρα σαν να διαστέλλονται αιφνίδια και ανεξήγητα, σαν να θέλουν να καλύψουν τον χώρο και τον χρόνο. Η προσδοκία τους είναι ότι κάπου εκεί θα συναντήσουν και τους κόσμους του αναγνώστη, τις αγωνίες και τα ερωτήματά του. Τότε η χειραψία, του συγγραφέα με τον αναγνώστη, δεν θα είναι πια στα σκοτεινά. Θα γίνει υπό το φως των άστρων και με το στίγμα που αποκάλυψε ένας αστρολάβος του Ουρανού και της Ζωής.

http://www.bigbook.gr/index.php?lang_id=1&mode=singleBook&book_id=215366#.UNCzGqz0dWM

Δημοφιλείς αναρτήσεις